Dan kun je het OV chipaart systeem net zo goed weggooien. De overgangs fase in de Rotterdamse metro is een lachertje en juist een reden om de Chipkaart zo snel mogelijk in te voeren.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:11 schreef OldJeller het volgende:
Belachelijk dat ze de strippenkaart niet gewoon in de roulatie houden. Vele reizigers willen dit liever.
Dus de mensen die willen genieten van die 'voordelen' die mogen voor die OV-chipkaart gaan, maar laat de andere mensen gewoon hun oude, vertrouwde strippenkaart en treinkaart gebruiken.
Voor mij juist een reden om te kappen met het hele OV chipsysteem.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:15 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Dan kun je het OV chipaart systeem net zo goed weggooien. De overgangs fase in de Rotterdamse metro is een lachertje en juist een reden om de Chipkaart zo snel mogelijk in te voeren.
Maar jij hebt al meerdere keren duidelijk gemaakt dat in jouw ogen de OV-chipkaart een waar geschenk is, en een hele vooruitgang. Enkel voordelen. Als dat zo is, dan kiest toch iedereen vanzelf wel voor de OV-chipkaart? Marktwerking.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:15 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Dan kun je het OV chipaart systeem net zo goed weggooien. De overgangs fase in de Rotterdamse metro is een lachertje en juist een reden om de Chipkaart zo snel mogelijk in te voeren.
Voor mij een reden om het systeem gewoon in heel Nederland in te voeren. Deze tussenfase hier in Rotterdam slaat gewoon helemaal nergens en moet gewoon zo snel mogelijk stoppen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:17 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Voor mij juist een reden om te kappen met het hele OV chipsysteem.
Parijs moet je op veel stations wel uitchecken zoals jou ook al verteld is...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
Parijs hoef je niet uit te checken alvast
Oh ja daar slapen ook helemaal geen zwervers in de stations, je heb gelijk haha
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:58 schreef Houtworm het volgende:
[..]
"here you have a pass, you can use it the whole day, just sweep you card over this reader".
Alsof het strippenkaart systeem nu zo handig en begrijpelijk is. Weet jij altijd precies hoeveel zones je moet gebruiken?
Nu hoeven die ouderen zich daar totaal niet druk over te maken.
Je kunt natuurlijk ook tot in het einde der tijde vast blijven houden aan oude systemen. Als ze dat een miljoen jaar geleden hadden gedaan, leefden we nu nog steeds in grotten...
De chipkaart is van plastic. Dat kan prima tegen regen. En magnetisme heeft geen invloed opde kaart.
Er komen ook dagpassen voor de OV chipkaart.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:14 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Voor steden heb je dagpassen. Voor treinen ook. Op elk station kun je kaartjes kopen. Geen enkel probleem dus. Daarnaast is het ronduit arrogant om Nederland met uithoeken als Hendrik-Ido-Ambacht te durven vergelijken met een metropool als New York.
Het voorkomen van zwartrijden staat anders in de OP, met de woorden 'vrijwel onmogelijk'. Lijkt me pertinent onjuist.
Tevens had ik van jou begrepen dat zwervers of andere personen een vervoersbewijs moeten hebben op perrons. Daarnaast heb ik nog nooit zwervers op stations gezien, die er gingen slapen ofzo. Lijkt me dus geen argument.
Een abo is handig voor de dagelijkse reis naar het werk / studie. Ga ik een keer ergens anders heen, dan ga ik naar de automaat. Ga ik elke dag ergens anders heen, dan koop ik een groter abo. Lijkt me met de chip dus ook geen verbetering. Daarnaast zie ik mij niet als bovengemiddeld. Tevens kan iedere debiel wel een strippenkaart gebruiken.
Ik heb nog nooit uitgecheckt, mijn vriendin woonde in Parijs en die heeft met abonnement ook nog nooit uitgechecktquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:20 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Parijs moet je op veel stations wel uitchecken zoals jou ook al verteld is...
Last van selectief geheugen ofzo?
Hoe zorgt de strippenkaart er dan voor dat de chipkaart slecht werkt?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:20 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Voor mij een reden om het systeem gewoon in heel Nederland in te voeren. Deze tussenfase hier in Rotterdam slaat gewoon helemaal nergens en moet gewoon zo snel mogelijk stoppen.
Hij is het (enige) lid van het OV chipkaart promotie teamquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik verdenk Houtworm ervan in het chipkaart-invention-team te zitten
Nee, dat is niet zo.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:20 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Parijs moet je op veel stations wel uitchecken
Soms moeten mensen een handje worden geholpen om nieuwe dingen te leren.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:18 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Maar jij hebt al meerdere keren duidelijk gemaakt dat in jouw ogen de OV-chipkaart een waar geschenk is, en een hele vooruitgang. Enkel voordelen. Als dat zo is, dan kiest toch iedereen vanzelf wel voor de OV-chipkaart? Marktwerking.
Je springt van de hak op te de tak.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:22 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Er komen ook dagpassen voor de OV chipkaart.
Waarom zou een systeem dat goed werkt in Amsterdam niet kunnen werken in Hendrik Ido Ambacht?
Het gaat niet alleen om zwervers, ook om zwartrijders.
Iedere debiel kan die chipkaart ook gebruiken.
Wennen? Leren? De chip was eerder toch juist 'erg eenvoudig aan die Japanse toerist uit te leggen'?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:24 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Soms moeten mensen een handje worden geholpen om nieuwe dingen te leren.
En ik denk dat de meeste mensen als ze gewend zijn niet meer anders willen dan een chipkaart. We moeten er ook niet meer aan denken om telefooncels te gebruiken bijvoorbeeld.
Ik reis dagelijs met de metro in Rotterdam en met de bus er naar toequote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:25 schreef Dennis101 het volgende:
Ik vraag me trouwens af of jullie ook daadwerkelijk met de Rotterdamse metro reizen (of überhaupt in Rotterdam reizen) of dat jullie allemaal de verhalen uit pers hebben?
Elke werkdag Gouda -> R'dam Alex met de trein en dan Alex - Oostplein met de metro. En vice versa natuurlijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:25 schreef Dennis101 het volgende:
Ik vraag me trouwens af of jullie ook daadwerkelijk met de Rotterdamse metro reizen (of überhaupt in Rotterdam reizen) of dat jullie allemaal de verhalen uit pers hebben?
Nou de betrokkenheid bij de mensen die nu aan het begin van het perron staan, mis ik nu al behoorlijk. Dus dat zal niks veranderen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:22 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Wat ik begrijp van jouw verhaal, is dat je de weerzin van vooruitgang niet moet bestrijden, maar moet accepteren. Daarin heb je zeker zin gelijk, maar dat neemt niet weg dat het nodeloos verzinnen van nieuwe systemen er alleen maar voor verwijdering van betrokkenheid door personeel en reiziger ontstaat. Bovendien is het een verandering die niets verbetert. Een chagerijnige chauffeur met een stempel, hoe triviaal dan ook, zorgt toch voor een menselijke indruk, een poortje dat piept heeft niet die waarde.
Je weet vast ook dat de weerzin tegen digitaal stemmen er ook voor gezorgd heeft dat al die machines werden afgedankt in ruil voor houten stemhokjes die met de hand geteld worden door vrijwilligers uit de buurt, want dat is een bewezen concept dat niet gemakkelijk gevoelig is voor fraude.
Terug naar het betaalsysteem, ik vind het niet zo verkeerd dat als je reist, dat je dan ook een beetje rekening moet houden met de afstand die je aflegt en de planning die daaraan vooraf gaat. Mijn idee van een chipkaart is dat mensen er onzorgvuldig mee om zullen gaan en dat het op den duur vast wel goedkoop nagemaakt of gehacked kan worden door een Aziatisch bedrijf.
Kun je zelf niet bedenken dat er wel een verschil is tussen iemand die strippenkaart gewend is en iemand die helemaal niet weet hoe het er in Nederland aan toegaat?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:25 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Je springt van de hak op te de tak.
Eerst zeg je dat het huidige systeem lastig is, en de chip nodig is. Vervolgens zeg ik dat het omgekeerde het geval is, en dat de strippenkaart juist eenvoudiger is dan de chip, en dan zeg je weer dat iedere debiel die chipkaart kan gebruiken. Moet je me toch eens uitleggen waarom ik complete OV-chip teams heb zien staan op perrons, om 'verloren' mensen te helpen.
[..]
Wennen? Leren? De chip was eerder toch juist 'erg eenvoudig aan die Japanse toerist uit te leggen'?
Goed dan je inziet dat de chip dus niet zo eenvoudig is.
Lezen grappenmaker, ik zeg dat het dubbele systeem nadelen geeft ik heb nog niet eens ergens gezegd voor welk van de 2 systemen ik ben.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:23 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hoe zorgt de strippenkaart er dan voor dat de chipkaart slecht werkt?
Zenden strippenkaarten een soort straling uit die het mogelijk maakt dat chips gehackt kunnen worden? Doen strippenkaarten iets waardoor de poortjes te vroeg dichtklappen, recht in de neus van die toerist die dat niet gewend was?
Vertel het me maar, ik ben benieuwd.
Werkt perfect daar, laatst nog 1 miljoen kaarten die niet meer werkten ofzo ?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:32 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Nou de betrokkenheid bij de mensen die nu aan het begin van het perron staan, mis ik nu al behoorlijk. Dus dat zal niks veranderen.
De chauffeur blijft gewoon zitten en die kun je gewoon goedemorgen zeggen hoor. Ook dat zal niet veel veranderen.
Die weerstand tegen machinaal stemmen is ook al zo belachelijk!!!
Alleen maar omdat mensen met een apparaatje signalen op kunnen vangen en daaraan kunnen zien dat iemand op het CDA heeft gestemd, zijn die machines nu weg!
Met die denkwijze zouden auto's nooit zijn ingevoerd, want stel je voor dat je een ongeluk krijgt met en auto, dan ga je dood. Op de fiets ga je minder snel dood.
Lekker vasthouden aan oude technieken, niet willen vernieuwen want weet je wel niet wat er allemaal zou kunnen gebeuren...
Londen heeft al tijden het systeem wat wij in Nederland gaan krijgen. Is daar al grootschalige fraude ontdekt? NEE.
Er zijn ook "prepaid" kaarten.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:33 schreef Man-E-Faces het volgende:
En als je alleen heel afentoe de trein/bus pakt. Moet je dan gelijk zo'n hele chipkaart gaan aanschaffen met de administratiekosten en zooi er bij, en dan issie maar 1 jaar geldig ofzo? Ook jammer dat je dan niet meer heen en weer mag reizen als je maar heel kort ergens bent binnen een bepaalde tijd.
Wat is eigenlijk het meest onzinnige aan deze chipkaart voor jullie?
Als je niet weet waar je het over hebt, dan hoef je niet bang te zijn. Je mag je mening ook gewoon voor je houden. Met de stemmachines is namelijk vééééél meer mis.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:32 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Nou de betrokkenheid bij de mensen die nu aan het begin van het perron staan, mis ik nu al behoorlijk. Dus dat zal niks veranderen.
De chauffeur blijft gewoon zitten en die kun je gewoon goedemorgen zeggen hoor. Ook dat zal niet veel veranderen.
Die weerstand tegen machinaal stemmen is ook al zo belachelijk!!!
Alleen maar omdat mensen met een apparaatje signalen op kunnen vangen en daaraan kunnen zien dat iemand op het CDA heeft gestemd, zijn die machines nu weg!
Met die denkwijze zouden auto's nooit zijn ingevoerd, want stel je voor dat je een ongeluk krijgt met en auto, dan ga je dood. Op de fiets ga je minder snel dood.
Lekker vasthouden aan oude technieken, niet willen vernieuwen want weet je wel niet wat er allemaal zou kunnen gebeuren...
Londen heeft al tijden het systeem wat wij in Nederland gaan krijgen. Is daar al grootschalige fraude ontdekt? NEE.
Laatst in Nederland kon niemand een kaartje kopen op de stations.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Werkt perfect daar, laatst nog 1 miljoen kaarten die niet meer werkten ofzo ?
Ga je nou weer naar Londen ? Ja in Parijs checken ze niet uit he
Nee, er wordt genoeg reclame gemaakt en wat de OV-chipkaart zoal doet/brengt, wat in jouw ogen enkel voordelen zijn, is zonneklaar. Daar is geen hulp bij nodig.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:24 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Soms moeten mensen een handje worden geholpen om nieuwe dingen te leren.
Ja, maar laat dat maar aan de mensen zelf over ipv een dergelijk (brak) systeem te forceren.quote:En ik denk dat de meeste mensen als ze gewend zijn niet meer anders willen dan een chipkaart. We moeten er ook niet meer aan denken om telefooncels te gebruiken bijvoorbeeld.
]quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:35 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Laatst in Nederland kon niemand een kaartje kopen op de stations.
We gaan wel lekker op de persoonlijke tour hè? Ik zeg met voorbeelden dat een strippenkaart voor een toerist eenvoudiger is. Dat jij er vervolgens andere beelden bij krijgt die je niet kunt verwoorden, en mij vervolgens beschuldigt van god weet wat, dan kun jij inderdaad beter ophouden.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:33 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Kun je zelf niet bedenken dat er wel een verschil is tussen iemand die strippenkaart gewend is en iemand die helemaal niet weet hoe het er in Nederland aan toegaat?
Als je zelf niet in ziet dat dat twee heel verschillende gebruikers zijn, heeft het weinig zin om een discussue met jou te voeren, want dan zul je wel meer niet snappen.
Grote pinstoring.quote:
Voor de invoering van de chipkaart lag het aantal zwartrijders een stuk lagerquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het consequenter inzetten van controleurs (met de strippenkaart) moet zo ongeveer goedkoper zijn inmiddels dan die hele invoering van die shitkaart
Ik kan mijn mening prima verwoorden.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:38 schreef Yildiz het volgende:
[..]
We gaan wel lekker op de persoonlijke tour hè? Ik zeg met voorbeelden dat een strippenkaart voor een toerist eenvoudiger is. Dat jij er vervolgens andere beelden bij krijgt die je niet kunt verwoorden, en mij vervolgens beschuldigt van god weet wat, dan kun jij inderdaad beter ophouden.
En een storing in het centrale OV-systeem kan natuurlijk nóóit gebeuren.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:39 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Grote pinstoring.
je hebt gelijk, mensen met contant geld konden nog wel een kaartje kopen. Alleen hadden maar weinig mensen contant geld bij zich...
Overgangsfase. En ook dat is jou al vaker uitgelegd.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
Voor de invoering van de chipkaart lag het aantal zwartrijders een stuk lager
Lul niet zo man, je kon gewoon bij de loketten kaartjes kopen met pinnenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:39 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Grote pinstoring.
je hebt gelijk, mensen met contant geld konden nog wel een kaartje kopen. Alleen hadden maar weinig mensen contant geld bij zich...
Ja, aangezien het een paar maanden geleden al meer dan 1 miljard euro kostte ipv de beoogde 130 miljoen euro, en het is nog niet eens klaar aangezien er nog allerlei gebreken inzitten...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het consequenter inzetten van controleurs (met de strippenkaart) moet zo ongeveer goedkoper zijn inmiddels dan die hele invoering van die shitkaart
In Londen hebben ze toen iedereen vrij toegang gegeven.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:40 schreef Yildiz het volgende:
[..]
En een storing in het centrale OV-systeem kan natuurlijk nóóit gebeuren.
Dankjewel, nog een tegenargument. De server kan uitvallen. Die je bij strippenkaarten niet hebt.
Dat doe ik helemaal niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:40 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ik kan mijn mening prima verwoorden.
Maar als jij een ervaren strippenkaart gebruiker op 1 lijn gaat zetten met een toerist die nog nooit een strippenkaart heeft gezien, wil je mijn woorden blijkbaar niet snappen.
Als je het papier behoudt en enkelt nieuwe poortjes plaatst die stempeltjes kunnen lezen. Hoefde je niet zoveel geld uit te geven voor onderzoek naar chips en passen en databases en die linken aan personen bla bla. Maar dat was dus ws. toch duurder geweest dan? Volgens mij is die techonolgie zelfs gewoon t ekoop. Overheid wil dus toch die chips invoeren.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:23 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hoe zorgt de strippenkaart er dan voor dat de chipkaart slecht werkt?
Zenden strippenkaarten een soort straling uit die het mogelijk maakt dat chips gehackt kunnen worden? Doen strippenkaarten iets waardoor de poortjes te vroeg dichtklappen, recht in de neus van die toerist die dat niet gewend was?
Vertel het me maar, ik ben benieuwd.
Mwah, dat zou ik nog niet zo hard willen zeggen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
Voor de invoering van de chipkaart lag het aantal zwartrijders een stuk lager
Dat is helemaal geen tegenstrijdigheid. Jij vergelijkt appels met peren.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:42 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat doe ik helemaal niet.
Jij zegt dat een strippenkaart lastig is voor een toerist, en een chip niet. Vervolgens heb je het over grote woorden als wennen aan en leren omgaan met een chipkaart. Een tegenstrijdigheid, waar ik je even op wees.
Het is wel een feitquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:41 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Overgangsfase. En ook dat is jou al vaker uitgelegd.
Zeer kinderachtig weer om telkens weer te doen alsof je van niks weet.
We hebben ook niets gekopieerd van de Londenaren hè ? Het moest allemaal nieuw..quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:32 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Nou de betrokkenheid bij de mensen die nu aan het begin van het perron staan, mis ik nu al behoorlijk. Dus dat zal niks veranderen.
De chauffeur blijft gewoon zitten en die kun je gewoon goedemorgen zeggen hoor. Ook dat zal niet veel veranderen.
Die weerstand tegen machinaal stemmen is ook al zo belachelijk!!!
Alleen maar omdat mensen met een apparaatje signalen op kunnen vangen en daaraan kunnen zien dat iemand op het CDA heeft gestemd, zijn die machines nu weg!
Met die denkwijze zouden auto's nooit zijn ingevoerd, want stel je voor dat je een ongeluk krijgt met en auto, dan ga je dood. Op de fiets ga je minder snel dood.
Lekker vasthouden aan oude technieken, niet willen vernieuwen want weet je wel niet wat er allemaal zou kunnen gebeuren...
Londen heeft al tijden het systeem wat wij in Nederland gaan krijgen. Is daar al grootschalige fraude ontdekt? NEE.
Daar hoef je geen Jomanda voor te zijn om te voorspellen dat het aantal zwartreizigers zullen dalen. Niet zo naief doen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:43 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het is wel een feit
Dat het na die overgangsfase weer lager wordt is maar afwachten
Maar ondertussen kunnen miljoenen mensen niet meer zonder.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:43 schreef Aoristus het volgende:
[..]
We hebben ook niets gekopieerd van de Londenaren hè ? Het moest allemaal nieuw..
De auto is een duivelse uitvinding geweest, dat is algemeen bekend
Ik neem aan dat als de server uitvalt, je ook geen commando's meer kunt versturen naar poortjes. Er zal dus maar een klein deel op dat moment uitgevallen zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:42 schreef Houtworm het volgende:
[..]
In Londen hebben ze toen iedereen vrij toegang gegeven.
Elk nadeel hep z'n voordeel.
Jomanda zat er inderdaad wel vaker naast.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:44 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Daar hoef je geen Jomanda voor te zijn om te voorspellen dat het aantal zwartreizigers zullen dalen. Niet zo naief doen.
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:44 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Daar hoef je geen Jomanda voor te zijn om te voorspellen dat het aantal zwartreizigers zullen dalen. Niet zo naief doen.
Omdat anders je treinkaartje vijf keer zo duur zou zijn, en de voordelen van een auto nog meer naar voren komen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:42 schreef Man-E-Faces het volgende:
Wat ik me ook afvraag is waarom vervoer dat geprivatiseerd is (?) toch geholpen wordt door de overheid met zoveel belastinggelden, wie weet dat?
Ja vergeet niet uit te checken he !!!!!!quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
En dan dat inchecken, heerlijk die rijen voor die poortjes in de ochtendspitsen dan maar zwaaien naar je metro.
Hoevaak ik niet op Maashaven vloekend bij kapotte uitcheckpoortjes heb gestaan... en dan maar weer naar boven en bij een van de liften uitchecken. Heerlijk systeemquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:47 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja vergeet niet uit te checken he !!!!!!![]()
Dat zijn vooral de poortjes met een stempelautomaat, bij de poortjes met een chipkaart ingang is het een meestal een stuk rustiger. Plus als dat er dadelijk 1 systeem is er als het goed is meer poortjes op groen gaan en passen zich aan aan de 'passagiersstroom'.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
En dan dat inchecken, heerlijk die rijen voor die poortjes in de ochtendspitsen dan maar zwaaien naar je metro.
Ja dat kan. De bus kan verongelukken. De metro kan ontsporen. De trein kan crashen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:45 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik neem aan dat als de server uitvalt, je ook geen commando's meer kunt versturen naar poortjes. Er zal dus maar een klein deel op dat moment uitgevallen zijn.
Een ander essentieel deel kan alsnog uitvallen. Poortjes kunnen door een storing bijvoorbeeld niet meer opengaan. Met poortjes en centrale systemen creëer je dus alleen maar extra punten, extra zwaktes, waar mensen last van kunnen gaan hebben.
In Rotterdam zie je smorgens de mensen heel snel achter elkaar door de poortjes heen gaan, maar ze doen allemaal wel heel snel hun chipkaart langs 't poortje. Omdat het zo snel gaat, blijven die poortjes gewoon eigenlijk openstaan, aangezien vóór ze dichtgaan iemand anders z'n chipkaart alweer langs een poortje haalt.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
En dan dat inchecken, heerlijk die rijen voor die poortjes in de ochtendspitsen dan maar zwaaien naar je metro.
Kun je nagaan, het dus drukker bij de stempelingangen. Blijkbaar zijn er dus nog heel erg veel mensen die daar de voorkeur aan gevenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:50 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat zijn vooral de poortjes met een stempelautomaat, bij de poortjes met een chipkaart ingang is het een meestal een stuk rustiger. Plus als dat er dadelijk 1 systeem is er als het goed is meer poortjes op groen gaan en passen zich aan aan de 'passagiersstroom'.
Ja, maar, die poortjes gaan kapot doordat de strippenkaart nog bestaat. Dat vinden de kaboutertjes in de poortjes namelijk niet leuk, dus dan staken ze af en toe. Daarna moet er iemand van de RET even langskomen en die kaboutertjes weer motiveren te gaan werken.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Hoevaak ik niet op Maashaven vloekend bij kapotte uitcheckpoortjes heb gestaan... en dan maar weer naar boven en bij een van de liften uitchecken. Heerlijk systeem
? Wat vraag je allemaal?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:47 schreef macca728 het volgende:
[..]
Geen controleurs meer , gehackte kaarten, vervalste kaarten ?
Hoeveel mensen reizen met vervalste kaarten in Londen ? Aantal zwartrijders is echt niet gedaald hoor, dat is ook algemeen bekend
Ze piepen om de haverklap, niemand die er op letquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:52 schreef OldJeller het volgende:
[..]
In Rotterdam zie je smorgens de mensen heel snel achter elkaar door de poortjes heen gaan, maar ze doen allemaal wel heel snel hun chipkaart langs 't poortje. Omdat het zo snel gaat, blijven die poortjes gewoon eigenlijk openstaan, aangezien vóór ze dichtgaan iemand anders z'n chipkaart alweer langs een poortje haalt.
Dus ik liep gewoon snel achter iemand aan, en toen ging dat poortje heel hard piepen.
Maar goed, het is heel druk, dus aan dat piepen hebben ze weinig.
Ik zeg dat het huidige systeem minder kans heeft op storingen (want er is geen centrale server) dan het ov chipsysteem. Dan hoef je er geen belachelijke vergelijkingen bij te halen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:51 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ja dat kan. De bus kan verongelukken. De metro kan ontsporen. De trein kan crashen.
Weet je wat, we schaffen het hele openbaar vervoer wel af met de reden dat er vanalles mis kan gaan!
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ze piepen om de haverklap, niemand die er op let
Dan kun je je dus voorstellen hoe lang zo'n storing duurt....quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
Een RET-er die iemand motiveert?![]()
Laatst trapt er zo'n gastje voor zo'n RET-smurf zo'n poortje open. RET-smurf gaat onverstoord door met het malen van zijn boterham.
Minder/geen controleursquote:
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:54 schreef Igen het volgende:
Wel grappig dat Londen zo vaak als voorbeeld wordt aangehaald. Daar hebben ze namelijk, naast de chipkaart, ook nog gewone papieren kaartjes voor dagjesmensen en dergelijke. Beide systemen bestaan daar gewoon naast elkaar.
Houtworm zegt dat dat niet kan, want dan kan je de OV-chipkaart beter weggooien, dus moet je wel de strippenkaarten afschaffen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:54 schreef Igen het volgende:
Wel grappig dat Londen zo vaak als voorbeeld wordt aangehaald. Daar hebben ze namelijk, naast de chipkaart, ook nog gewone papieren kaartjes voor dagjesmensen en dergelijke. Beide systemen bestaan daar gewoon naast elkaar.
Gemiddeld een dag of 5 weet ik uit ervaringquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:54 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dan kun je je dus voorstellen hoe lang zo'n storing duurt....
De basis van je betoog is dus dat het mis kan gaan.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:54 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik zeg dat het huidige systeem minder kans heeft op storingen (want er is geen centrale server) dan het ov chipsysteem. Dan hoef je er geen belachelijke vergelijkingen bij te halen..
Ja overal behalve in Nederlandquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:54 schreef Igen het volgende:
Wel grappig dat Londen zo vaak als voorbeeld wordt aangehaald. Daar hebben ze namelijk, naast de chipkaart, ook nog gewone papieren kaartjes voor dagjesmensen en dergelijke. Beide systemen bestaan daar gewoon naast elkaar.
Dat meen je nietquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Gemiddeld een dag of 5 weet ik uit ervaring
De papieren kaartjes in Londen moeten gelezen worden door een apparaat, zit een magneetstrip op.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:54 schreef Igen het volgende:
Wel grappig dat Londen zo vaak als voorbeeld wordt aangehaald. Daar hebben ze namelijk, naast de chipkaart, ook nog gewone papieren kaartjes voor dagjesmensen en dergelijke. Beide systemen bestaan daar gewoon naast elkaar.
Als er dingen mis kunnen gaan, dan gaan er dingen misquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:55 schreef Houtworm het volgende:
[..]
De basis van je betoog is dus dat het mis kan gaan.
Er zijn zoveel dingen die mis kunnen gaan in het leven.
Dat is ook zo momenteel zit het percentage chipkaart gebruikers op 40 ongeveer.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Kun je nagaan, het dus drukker bij de stempelingangen. Blijkbaar zijn er dus nog heel erg veel mensen die daar de voorkeur aan geven
Die papieren kaarjes in Londen zijn niet vergelijkbaar met de strippenkaart die wij gebruiken. In Londen zit er een magneetstrip op de kaartjes....quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:55 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Houtworm zegt dat dat niet kan, want dan kan je de OV-chipkaart beter weggooien, dus moet je wel de strippenkaarten afschaffen.
quote:
Gratis reizen. Zeer ernstige gevolgen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
Als er dingen mis kunnen gaan, dan gaan er dingen mis
De Wet van Murphy
Er zullen altijd storingen voorkomen, alleen nu worde de gevolgen veel groter voor de reiziger
Volgens een onafhankelijk onderzoek 20% (AD)quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:57 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is ook zo momenteel zit het percentage chipkaart gebruikers op 40 ongeveer.
Dan moeten die poortjes het wel doen. Laat dat nu, in geval van storing, nu net niet het geval zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:58 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Gratis reizen. Zeer ernstige gevolgen.
Ja hoor, alle mensen die zijn ingecheckt reizen gratis hahahahaquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:58 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Gratis reizen. Zeer ernstige gevolgen.
Ja!quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:58 schreef clumsy_clown het volgende:
Oók die nieuwe poortjes zijn ontzettende ondingen, vooral als ze geen vaste inlooprichting hebben en je dus maar moet gokken waar dat ding zin in heeft.
En niemand die op het idee komt om met een sleutel 13 / 15 het hele boeltje maar even te demonteren wegens onnodige obstructie? De mens is 'braver' dan ik dacht.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Op een gegeven moment ging ik bewust helemaal voorin de metro zitten, want dan zat ik het dichtst bij de lift en dus het enige mogelijke uitcheckpunt. Pas na het weekend zag ik dat de poortjes het weer deden.
Nouja, het gemiddelde Maashaven-volk trapte de deurtjes gewoon open. Maar ik ben een fatsoenlijk meiske van 't plattelandquote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:00 schreef Yildiz het volgende:
[..]
En niemand die op het idee komt om met een sleutel 13 / 15 het hele boeltje maar even te demonteren wegens onnodige obstructie? De mens is 'braver' dan ik dacht..
Je kan er niet eens uit als je in de metro zitquote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja hoor, alle mensen die zijn ingecheckt reizen gratis hahahaha
De mensen die al ingechekt zijn hebben dus geen last van de eventuele storingquote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja hoor, alle mensen die zijn ingecheckt reizen gratis hahahaha
Had ik vandaagquote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja!Ook erg leuk als ie z'n moodswing heeft als jij er net doorheen loopt. Groene pijl, loop, loop, BEEP BEEP BEEP
![]()
![]()
Ja want die kunnen niet meer uitcheckenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:04 schreef Houtworm het volgende:
[..]
De mensen die al ingechekt zijn hebben dus geen last van de eventuele storing.
En dan is het ook geen probleem om alle check ins van 35 minuten voor de storing te annuleren zodat niemand zijn basiskosten kwijt is.
Er is nog hoop. De mens behoort niet te luisteren naar de techniek, en helemaal niet als het faalt.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nouja, het gemiddelde Maashaven-volk trapte de deurtjes gewoon open. Maar ik ben een fatsoenlijk meiske van 't platteland
Je begrijpt dat dit toch echt een hoop kosten met zich voor de RET. Bij de volgende stijging van de tarieven komt er dan misschien wel een extra procentje bovenop de verhoging.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:04 schreef Houtworm het volgende:
[..]
De mensen die al ingechekt zijn hebben dus geen last van de eventuele storing.
En dan is het ook geen probleem om alle check ins van 35 minuten voor de storing te annuleren zodat niemand zijn basiskosten kwijt is.
Blijf jij maar lekker doemdenken over alles!quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja want die kunnen niet meer uitchecken
Oh ja je krijgt automatisch je geld terug haahahaha
krijg je nu ook bij storingen
Schoppen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:05 schreef clumsy_clown het volgende:
Ben benieuwd hoe we dát moeten oplossen als die dingen er niet meer zijn.
Magneetstrip is iets heel anders dan een chip. Niet te vergelijken. Zo'n papieren kaart met magneetstrip is beter te vergelijken met een stripkaart.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:58 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Die papieren kaarjes in Londen zijn niet vergelijkbaar met de strippenkaart die wij gebruiken. In Londen zit er een magneetstrip op de kaartjes....
Als je niet uitcheckt, doet je kaart het niet meer, omdat je nog steeds op ingecheckt staat. Als je dus in de tram vergeet uit te checken, moet je terug naar dezelfde lijn, en dan alsnog uithecken, waarbij al je saldo wordt afgeschreven.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja want die kunnen niet meer uitchecken
Oh ja je krijgt automatisch je geld terug haahahaha
krijg je nu ook bij storingen
Hoezo doemdenken ? Zijn er nooit storingen in Amsterdam ofzo ?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:07 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Blijf jij maar lekker doemdenken over alles!
Dat wordt dan misschien wel gecompenseerd met dat procentje dat je nu betaald aan de extra controles die straks veel minder nodig zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:06 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je begrijpt dat dit toch echt een hoop kosten met zich voor de RET. Bij de volgende stijging van de tarieven komt er dan misschien wel een extra procentje bovenop de verhoging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |