Omdat anders je treinkaartje vijf keer zo duur zou zijn, en de voordelen van een auto nog meer naar voren komen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:42 schreef Man-E-Faces het volgende:
Wat ik me ook afvraag is waarom vervoer dat geprivatiseerd is (?) toch geholpen wordt door de overheid met zoveel belastinggelden, wie weet dat?
Ja vergeet niet uit te checken he !!!!!!quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
En dan dat inchecken, heerlijk die rijen voor die poortjes in de ochtendspitsen dan maar zwaaien naar je metro.
Hoevaak ik niet op Maashaven vloekend bij kapotte uitcheckpoortjes heb gestaan... en dan maar weer naar boven en bij een van de liften uitchecken. Heerlijk systeemquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:47 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja vergeet niet uit te checken he !!!!!!![]()
Dat zijn vooral de poortjes met een stempelautomaat, bij de poortjes met een chipkaart ingang is het een meestal een stuk rustiger. Plus als dat er dadelijk 1 systeem is er als het goed is meer poortjes op groen gaan en passen zich aan aan de 'passagiersstroom'.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
En dan dat inchecken, heerlijk die rijen voor die poortjes in de ochtendspitsen dan maar zwaaien naar je metro.
Ja dat kan. De bus kan verongelukken. De metro kan ontsporen. De trein kan crashen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:45 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik neem aan dat als de server uitvalt, je ook geen commando's meer kunt versturen naar poortjes. Er zal dus maar een klein deel op dat moment uitgevallen zijn.
Een ander essentieel deel kan alsnog uitvallen. Poortjes kunnen door een storing bijvoorbeeld niet meer opengaan. Met poortjes en centrale systemen creëer je dus alleen maar extra punten, extra zwaktes, waar mensen last van kunnen gaan hebben.
In Rotterdam zie je smorgens de mensen heel snel achter elkaar door de poortjes heen gaan, maar ze doen allemaal wel heel snel hun chipkaart langs 't poortje. Omdat het zo snel gaat, blijven die poortjes gewoon eigenlijk openstaan, aangezien vóór ze dichtgaan iemand anders z'n chipkaart alweer langs een poortje haalt.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
En dan dat inchecken, heerlijk die rijen voor die poortjes in de ochtendspitsen dan maar zwaaien naar je metro.
Kun je nagaan, het dus drukker bij de stempelingangen. Blijkbaar zijn er dus nog heel erg veel mensen die daar de voorkeur aan gevenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:50 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat zijn vooral de poortjes met een stempelautomaat, bij de poortjes met een chipkaart ingang is het een meestal een stuk rustiger. Plus als dat er dadelijk 1 systeem is er als het goed is meer poortjes op groen gaan en passen zich aan aan de 'passagiersstroom'.
Ja, maar, die poortjes gaan kapot doordat de strippenkaart nog bestaat. Dat vinden de kaboutertjes in de poortjes namelijk niet leuk, dus dan staken ze af en toe. Daarna moet er iemand van de RET even langskomen en die kaboutertjes weer motiveren te gaan werken.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Hoevaak ik niet op Maashaven vloekend bij kapotte uitcheckpoortjes heb gestaan... en dan maar weer naar boven en bij een van de liften uitchecken. Heerlijk systeem
? Wat vraag je allemaal?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:47 schreef macca728 het volgende:
[..]
Geen controleurs meer , gehackte kaarten, vervalste kaarten ?
Hoeveel mensen reizen met vervalste kaarten in Londen ? Aantal zwartrijders is echt niet gedaald hoor, dat is ook algemeen bekend
Ze piepen om de haverklap, niemand die er op letquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:52 schreef OldJeller het volgende:
[..]
In Rotterdam zie je smorgens de mensen heel snel achter elkaar door de poortjes heen gaan, maar ze doen allemaal wel heel snel hun chipkaart langs 't poortje. Omdat het zo snel gaat, blijven die poortjes gewoon eigenlijk openstaan, aangezien vóór ze dichtgaan iemand anders z'n chipkaart alweer langs een poortje haalt.
Dus ik liep gewoon snel achter iemand aan, en toen ging dat poortje heel hard piepen.
Maar goed, het is heel druk, dus aan dat piepen hebben ze weinig.
Ik zeg dat het huidige systeem minder kans heeft op storingen (want er is geen centrale server) dan het ov chipsysteem. Dan hoef je er geen belachelijke vergelijkingen bij te halen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:51 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ja dat kan. De bus kan verongelukken. De metro kan ontsporen. De trein kan crashen.
Weet je wat, we schaffen het hele openbaar vervoer wel af met de reden dat er vanalles mis kan gaan!
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ze piepen om de haverklap, niemand die er op let
Dan kun je je dus voorstellen hoe lang zo'n storing duurt....quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
Een RET-er die iemand motiveert?![]()
Laatst trapt er zo'n gastje voor zo'n RET-smurf zo'n poortje open. RET-smurf gaat onverstoord door met het malen van zijn boterham.
Minder/geen controleursquote:
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:54 schreef Igen het volgende:
Wel grappig dat Londen zo vaak als voorbeeld wordt aangehaald. Daar hebben ze namelijk, naast de chipkaart, ook nog gewone papieren kaartjes voor dagjesmensen en dergelijke. Beide systemen bestaan daar gewoon naast elkaar.
Houtworm zegt dat dat niet kan, want dan kan je de OV-chipkaart beter weggooien, dus moet je wel de strippenkaarten afschaffen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:54 schreef Igen het volgende:
Wel grappig dat Londen zo vaak als voorbeeld wordt aangehaald. Daar hebben ze namelijk, naast de chipkaart, ook nog gewone papieren kaartjes voor dagjesmensen en dergelijke. Beide systemen bestaan daar gewoon naast elkaar.
Gemiddeld een dag of 5 weet ik uit ervaringquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:54 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dan kun je je dus voorstellen hoe lang zo'n storing duurt....
De basis van je betoog is dus dat het mis kan gaan.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:54 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik zeg dat het huidige systeem minder kans heeft op storingen (want er is geen centrale server) dan het ov chipsysteem. Dan hoef je er geen belachelijke vergelijkingen bij te halen..
Ja overal behalve in Nederlandquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:54 schreef Igen het volgende:
Wel grappig dat Londen zo vaak als voorbeeld wordt aangehaald. Daar hebben ze namelijk, naast de chipkaart, ook nog gewone papieren kaartjes voor dagjesmensen en dergelijke. Beide systemen bestaan daar gewoon naast elkaar.
Dat meen je nietquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Gemiddeld een dag of 5 weet ik uit ervaring
De papieren kaartjes in Londen moeten gelezen worden door een apparaat, zit een magneetstrip op.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:54 schreef Igen het volgende:
Wel grappig dat Londen zo vaak als voorbeeld wordt aangehaald. Daar hebben ze namelijk, naast de chipkaart, ook nog gewone papieren kaartjes voor dagjesmensen en dergelijke. Beide systemen bestaan daar gewoon naast elkaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |