Laatst in Nederland kon niemand een kaartje kopen op de stations.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Werkt perfect daar, laatst nog 1 miljoen kaarten die niet meer werkten ofzo ?
Ga je nou weer naar Londen ? Ja in Parijs checken ze niet uit he
Nee, er wordt genoeg reclame gemaakt en wat de OV-chipkaart zoal doet/brengt, wat in jouw ogen enkel voordelen zijn, is zonneklaar. Daar is geen hulp bij nodig.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:24 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Soms moeten mensen een handje worden geholpen om nieuwe dingen te leren.
Ja, maar laat dat maar aan de mensen zelf over ipv een dergelijk (brak) systeem te forceren.quote:En ik denk dat de meeste mensen als ze gewend zijn niet meer anders willen dan een chipkaart. We moeten er ook niet meer aan denken om telefooncels te gebruiken bijvoorbeeld.
]quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:35 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Laatst in Nederland kon niemand een kaartje kopen op de stations.
We gaan wel lekker op de persoonlijke tour hè? Ik zeg met voorbeelden dat een strippenkaart voor een toerist eenvoudiger is. Dat jij er vervolgens andere beelden bij krijgt die je niet kunt verwoorden, en mij vervolgens beschuldigt van god weet wat, dan kun jij inderdaad beter ophouden.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:33 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Kun je zelf niet bedenken dat er wel een verschil is tussen iemand die strippenkaart gewend is en iemand die helemaal niet weet hoe het er in Nederland aan toegaat?
Als je zelf niet in ziet dat dat twee heel verschillende gebruikers zijn, heeft het weinig zin om een discussue met jou te voeren, want dan zul je wel meer niet snappen.
Grote pinstoring.quote:
Voor de invoering van de chipkaart lag het aantal zwartrijders een stuk lagerquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het consequenter inzetten van controleurs (met de strippenkaart) moet zo ongeveer goedkoper zijn inmiddels dan die hele invoering van die shitkaart
Ik kan mijn mening prima verwoorden.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:38 schreef Yildiz het volgende:
[..]
We gaan wel lekker op de persoonlijke tour hè? Ik zeg met voorbeelden dat een strippenkaart voor een toerist eenvoudiger is. Dat jij er vervolgens andere beelden bij krijgt die je niet kunt verwoorden, en mij vervolgens beschuldigt van god weet wat, dan kun jij inderdaad beter ophouden.
En een storing in het centrale OV-systeem kan natuurlijk nóóit gebeuren.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:39 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Grote pinstoring.
je hebt gelijk, mensen met contant geld konden nog wel een kaartje kopen. Alleen hadden maar weinig mensen contant geld bij zich...
Overgangsfase. En ook dat is jou al vaker uitgelegd.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
Voor de invoering van de chipkaart lag het aantal zwartrijders een stuk lager
Lul niet zo man, je kon gewoon bij de loketten kaartjes kopen met pinnenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:39 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Grote pinstoring.
je hebt gelijk, mensen met contant geld konden nog wel een kaartje kopen. Alleen hadden maar weinig mensen contant geld bij zich...
Ja, aangezien het een paar maanden geleden al meer dan 1 miljard euro kostte ipv de beoogde 130 miljoen euro, en het is nog niet eens klaar aangezien er nog allerlei gebreken inzitten...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het consequenter inzetten van controleurs (met de strippenkaart) moet zo ongeveer goedkoper zijn inmiddels dan die hele invoering van die shitkaart
In Londen hebben ze toen iedereen vrij toegang gegeven.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:40 schreef Yildiz het volgende:
[..]
En een storing in het centrale OV-systeem kan natuurlijk nóóit gebeuren.
Dankjewel, nog een tegenargument. De server kan uitvallen. Die je bij strippenkaarten niet hebt.
Dat doe ik helemaal niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:40 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ik kan mijn mening prima verwoorden.
Maar als jij een ervaren strippenkaart gebruiker op 1 lijn gaat zetten met een toerist die nog nooit een strippenkaart heeft gezien, wil je mijn woorden blijkbaar niet snappen.
Als je het papier behoudt en enkelt nieuwe poortjes plaatst die stempeltjes kunnen lezen. Hoefde je niet zoveel geld uit te geven voor onderzoek naar chips en passen en databases en die linken aan personen bla bla. Maar dat was dus ws. toch duurder geweest dan? Volgens mij is die techonolgie zelfs gewoon t ekoop. Overheid wil dus toch die chips invoeren.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:23 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hoe zorgt de strippenkaart er dan voor dat de chipkaart slecht werkt?
Zenden strippenkaarten een soort straling uit die het mogelijk maakt dat chips gehackt kunnen worden? Doen strippenkaarten iets waardoor de poortjes te vroeg dichtklappen, recht in de neus van die toerist die dat niet gewend was?
Vertel het me maar, ik ben benieuwd.
Mwah, dat zou ik nog niet zo hard willen zeggen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
Voor de invoering van de chipkaart lag het aantal zwartrijders een stuk lager
Dat is helemaal geen tegenstrijdigheid. Jij vergelijkt appels met peren.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:42 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat doe ik helemaal niet.
Jij zegt dat een strippenkaart lastig is voor een toerist, en een chip niet. Vervolgens heb je het over grote woorden als wennen aan en leren omgaan met een chipkaart. Een tegenstrijdigheid, waar ik je even op wees.
Het is wel een feitquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:41 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Overgangsfase. En ook dat is jou al vaker uitgelegd.
Zeer kinderachtig weer om telkens weer te doen alsof je van niks weet.
We hebben ook niets gekopieerd van de Londenaren hè ? Het moest allemaal nieuw..quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:32 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Nou de betrokkenheid bij de mensen die nu aan het begin van het perron staan, mis ik nu al behoorlijk. Dus dat zal niks veranderen.
De chauffeur blijft gewoon zitten en die kun je gewoon goedemorgen zeggen hoor. Ook dat zal niet veel veranderen.
Die weerstand tegen machinaal stemmen is ook al zo belachelijk!!!
Alleen maar omdat mensen met een apparaatje signalen op kunnen vangen en daaraan kunnen zien dat iemand op het CDA heeft gestemd, zijn die machines nu weg!
Met die denkwijze zouden auto's nooit zijn ingevoerd, want stel je voor dat je een ongeluk krijgt met en auto, dan ga je dood. Op de fiets ga je minder snel dood.
Lekker vasthouden aan oude technieken, niet willen vernieuwen want weet je wel niet wat er allemaal zou kunnen gebeuren...
Londen heeft al tijden het systeem wat wij in Nederland gaan krijgen. Is daar al grootschalige fraude ontdekt? NEE.
Daar hoef je geen Jomanda voor te zijn om te voorspellen dat het aantal zwartreizigers zullen dalen. Niet zo naief doen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:43 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het is wel een feit
Dat het na die overgangsfase weer lager wordt is maar afwachten
Maar ondertussen kunnen miljoenen mensen niet meer zonder.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:43 schreef Aoristus het volgende:
[..]
We hebben ook niets gekopieerd van de Londenaren hè ? Het moest allemaal nieuw..
De auto is een duivelse uitvinding geweest, dat is algemeen bekend
Ik neem aan dat als de server uitvalt, je ook geen commando's meer kunt versturen naar poortjes. Er zal dus maar een klein deel op dat moment uitgevallen zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:42 schreef Houtworm het volgende:
[..]
In Londen hebben ze toen iedereen vrij toegang gegeven.
Elk nadeel hep z'n voordeel.
Jomanda zat er inderdaad wel vaker naast.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:44 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Daar hoef je geen Jomanda voor te zijn om te voorspellen dat het aantal zwartreizigers zullen dalen. Niet zo naief doen.
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:44 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Daar hoef je geen Jomanda voor te zijn om te voorspellen dat het aantal zwartreizigers zullen dalen. Niet zo naief doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |