abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62764279
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 20:04 schreef Toad het volgende:
Nog een weekje...

McCain begint iets terug te komen zo te zien.
Iets, iets... Montov legt het altijd heel goed uit: Nee, het valt wel mee. Maar bij sommige peilingen zie je soms inderdaad wel eens een kleiner gat, maar let maar op wat er dan gebeurt: Obama blijft altijd zo rond de 50 a 52, het is McCain die fluctueert. Geen probleem.
pi_62764328
tvp
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_62764333
Tax plan bij inkomen: $112,000 - $227,000

(15% of population) Obama $2,300 less McCain $3,200 less

Lijkt me duidelijk

McCain

http://www.suntimes.com/n(...)caintaxplans.article
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_62764353
Conservatieve tvp.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:12:34 #6
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_62764354
En dan nog zal een fluctuatie van enkele procenten in de popular vote polls weinig invloed hebben op de gewonnen staten lijkt me.
2000 light years from home
pi_62764438
Tvp.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_62764478
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:12 schreef laforest het volgende:

Lijkt me duidelijk

McCain

http://www.suntimes.com/n(...)caintaxplans.article

De lage inkomens hebben wat meer aan een tax cut.
-
pi_62764529
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:12 schreef Merkie het volgende:
En dan nog zal een fluctuatie van enkele procenten in de popular vote polls weinig invloed hebben op de gewonnen staten lijkt me.
Ja ach, ik denk ook niet dat McCain nu opeens een momentum heeft hoor. Hij heeft nog een flink gat in PA, VA, NV en CO.
Obama laat zich deze week ook meer zien in de media, vrijdag bijv. in The Situation Room.
Het zou ook wel gek wezen als McCain niet wat zou winnen na alle media-aandacht van de afgelopen week.

Morgen is ook de 30-minuten reclamespot van Obama op de networks toch?
pi_62764557
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 20:59 schreef maartena het volgende:
En het is bijna elke verkiezing al gebleken dat de polls vaak niet kloppen.
Ik denk toch echt dat dit een algemeen bekend feit is dat niet klopt...

...maar hoe dan ook:

pi_62764581
Laat dat wijf toch lekker zuigen, ze heeft toch altijd gelijk, het is een soort openbaring die ze gehad heeft, iets redelijks gaat er toch niet uit komen.
Ik weet het ook niet
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:19:21 #12
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62764616
Laten we trouwens niet tax plan en tax realiteit door elkaar halen.

Read my lips...
pi_62764633
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:17 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik denk toch echt dat dit een algemeen bekend feit is dat niet klopt...

...maar hoe dan ook:

[ link | afbeelding ]
Het is natuurlijk een exacte wetenschap, maar goed opgezette polls kunnen het algemene beeld wel degelijk adequaat weergeven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_62764666
Ook leuk

Palin draws Democrats with rallying cry

FREDERICKSBURG, Virginia (CNN) -- Lula Easterling and her friend Bill Hardenburgh have voted Democrat all their lives. But browsing through a pile of Sarah Palin t-shirts, baseball caps and other merchandise as they wait to gain access to the Republican vice-presidential candidate's campaign rally in Fredericksburg, the pair admit next week they will be casting their votes elsewhere.

"We're here to show our support for John McCain and Sarah Palin," Easterling tells me. "We like their strategy on the economy and everything they say. He's an honest man, he doesn't lie and she's the same."

Voor de rest van het verhaal lees:

http://edition.cnn.com/20(...)tml?iref=mpstoryview
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:20:49 #15
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_62764671
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:08 schreef laforest het volgende:
'Joe the Plumber' Backs Claim That Obama Would Bring 'Death to Israel'
Joe Wurzelbacher, on his first campaign trail appearance for John McCain, says he agrees that a vote for Barack Obama would be "a vote for the death to Israel."

Joe Wurzelbacher, a.k.a. "Joe the Plumber," on Tuesday twice agreed with a claim from an audience member at a John McCain rally that "a vote for Barack Obama is a vote for the death to Israel."

Wurzelbacher was hitting the campaign trail on behalf of McCain for the first time, joining former Rep. Rob Portman on a GOP bus tour through Ohio.

At a stop in Columbus, he fielded the question on Israel from a self-identified Jewish senior citizen.

The questioner said he was "concerned" with Barack Obama's associations and "It's my belief that a vote for Obama is a vote for the death to Israel."

Wurzelbacher responded: "I do know that."

The questioner then complained about Obama's tax policies and reiterated his Israel comment.

lees de rest zelf hier;

http://elections.foxnews.(...)-bring-death-israel/
http://www.nbc.com/Saturd(...)final-debate/768721/

SNL heeft het hier toch aardig voorspeld. Joe the plumber is zijn invisible little friend

Kom op zeg, gaat onze Joe ons vertellen hoe de buitenlandse politiek moet worden gevoerd
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_62764680
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_62764727
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is natuurlijk een exacte wetenschap, maar goed opgezette polls kunnen het algemene beeld wel degelijk adequaat weergeven.
Geen exacte wetenschap? . Maar dat bedoel ik dus. Peilingen zitten er zo vaak zo naast (met als implicatie: je kunt er nu ook niet op vertrouwen). Dat is een algemeen bekend feit. Maar wel een algemeen bekend feit dat niet strookt met de realiteit.
pi_62764737
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:20 schreef laforest het volgende:
Ook leuk

Palin draws Democrats with rallying cry

FREDERICKSBURG, Virginia (CNN) -- Lula Easterling and her friend Bill Hardenburgh have voted Democrat all their lives. But browsing through a pile of Sarah Palin t-shirts, baseball caps and other merchandise as they wait to gain access to the Republican vice-presidential candidate's campaign rally in Fredericksburg, the pair admit next week they will be casting their votes elsewhere.

"We're here to show our support for John McCain and Sarah Palin," Easterling tells me. "We like their strategy on the economy and everything they say. He's an honest man, he doesn't lie and she's the same."

Voor de rest van het verhaal lees:

Strategie??? Eerlijk??? Republikeinen???????????????
Ik weet het ook niet
pi_62764738
Teen shot over vandalized McCain sign, police say

(CNN) -- A Warren Township, Ohio, man faces charges of felonious assault after authorities say he fired his rifle at two teens who were attempting to deface his McCain presidential campaign yard sign.

Kenneth Rowles, 50, pleaded not guilty to the charge Monday, according to CNN affiliate WBNS.

Bail was set at $10,000.

Rowles told police he was sitting on his porch Saturday when a tan SUV pulled up and a black youth jumped out and ran toward his house, screaming, "This is for Obama."

He said another male was hanging out of the passenger window screaming the same thing.

Rowles said he went inside, got his rifle and fired three shots to scare the youths away, according to a Warren Township police report.

He told officers he believes that the men "were the same two that have been destroying his McCain sign."

Just hours before the shooting, Rowles called police and said that a car had stopped in front of his house and that a black male "ran up and said something about Obama," according to the report, and "damaged his sign again."

One of the youths, 17-year-old Kyree Flowers, was shot in the arm, according to a police report. He and the second youth, Patrick Wise Jr., 16, told police they were in the car attempting to leave when Rowles fired at them.

"Kyree stated that he witnessed the homeowner trying to shoot Patrick but he was having trouble chambering a round," the police report said.

The teens admitted that they had defaced the McCain sign several times, Warren Township police Lt. Don Bishop told CNN.

Rowles' is the only McCain sign on a street full of Obama signs, he said.

Bishop said the teenagers probably will not be charged -- and are unlikely to damage campaign signs again, as the incident scared them.

Warren Township is in Trumbull County not far from Cleveland, Ohio.

Bron CNN updated 1 hour, 14 minutes ago
pi_62764747
Het is niet dat ik de McCain supporters weg wil hebben uit dit topic. Maar we hoeven het toch echt niet over dit soort sneue artikelen te hebben.
pi_62764788
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:20 schreef JoeyT het volgende:

[..]

http://www.nbc.com/Saturd(...)final-debate/768721/

SNL heeft het hier toch aardig voorspeld. Joe the plumber is zijn invisible little friend

Kom op zeg, gaat onze Joe ons vertellen hoe de buitenlandse politiek moet worden gevoerd
Nee dat doet Joe niet, het is wel handig voor de propaganda, nevertheless heb je wel de steun van de AIPAC nodig om president te worden (maw een positief Israel beleid)
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:24:08 #22
88139 JoeyT
pi_62764795
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:22 schreef laforest het volgende:
Pfff wat zet ik weer een gelul neer
Meen je dit soort troep nou serieus?
pi_62764809
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:22 schreef Dunckie het volgende:

[..]

Strategie??? Eerlijk??? Republikeinen???????????????
Feit is dat Palin stemmen van de Democrats afkaapt in Virginia en dat is cruciaal, daar gaat het om!
pi_62764829
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:24 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Meen je dit soort troep nou serieus?
Het komt van CNN hoor, niet van Foxnews

En waarom is dit gelul? De persoon zit vast en een bail van 10000 dollar, lijkt me serieus.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:26:18 #25
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62764871
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:22 schreef laforest het volgende:

(CNN) -- A Warren Township, Ohio, man faces charges of felonious assault after authorities say he fired his rifle at two teens who were attempting to deface his McCain presidential campaign yard sign.

Kenneth Rowles, 50, pleaded not guilty to the charge Monday, according to CNN affiliate WBNS.

Bail was set at $10,000.

Rowles told police he was sitting on his porch Saturday when a tan SUV pulled up and a black youth jumped out and ran toward his house, screaming, "This is for Obama."

He said another male was hanging out of the passenger window screaming the same thing.

Rowles said he went inside, got his rifle and fired three shots to scare the youths away, according to a Warren Township police report.

He told officers he believes that the men "were the same two that have been destroying his McCain sign."

Just hours before the shooting, Rowles called police and said that a car had stopped in front of his house and that a black male "ran up and said something about Obama," according to the report, and "damaged his sign again."

One of the youths, 17-year-old Kyree Flowers, was shot in the arm, according to a police report. He and the second youth, Patrick Wise Jr., 16, told police they were in the car attempting to leave when Rowles fired at them.

"Kyree stated that he witnessed the homeowner trying to shoot Patrick but he was having trouble chambering a round," the police report said.

The teens admitted that they had defaced the McCain sign several times, Warren Township police Lt. Don Bishop told CNN.

Rowles' is the only McCain sign on a street full of Obama signs, he said.

Bishop said the teenagers probably will not be charged -- and are unlikely to damage campaign signs again, as the incident scared them.

Warren Township is in Trumbull County not far from Cleveland, Ohio.

Bron CNN updated 1 hour, 14 minutes ago
Was al eerder gepost trouwens.
pi_62764880
Ik lees in verscheidene topics, allemaal onheilsprofietieën over dat "iets ergs" gaat gebeuren vlak voor de verkiezingen om de verkiezingsuitslag te beïnvloeden.

Hoeveel waarde hechten jullie aan deze bullshit? Ik weinig.
pi_62764887
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:26 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Was al eerder gepost trouwens.
Klopt maar CNN had updates.
pi_62764915
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:26 schreef IHVK het volgende:
Ik lees in verscheidene topics, allemaal onheilsprofietieën over dat "iets ergs" gaat gebeuren vlak voor de verkiezingen om de verkiezingsuitslag te beïnvloeden.

Ik weinig.
pi_62764944
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

Geen exacte wetenschap? . Maar dat bedoel ik dus. Peilingen zitten er zo vaak zo naast (met als implicatie: je kunt er nu ook niet op vertrouwen). Dat is een algemeen bekend feit. Maar wel een algemeen bekend feit dat niet strookt met de realiteit.
Dat bedoelde ik inderdaad. Van staten die solid McCain of Obama zijn kun je er vrij zeker van zijn dat ze naar betreffende kandidaat gaan, zeker wanneer een dergelijk resultaat is gebaseerd op een gemiddelde van meerdere polls.
pi_62764963
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:27 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik weinig.
Okey, ik was eigenlijk vooral benieuwd naar jouw mening.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:29:20 #31
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62764968
quote:

Was je per ongeluk in BNW beland? Ik zet mijn geld nog steeds op nee. Er is trouwens ook al 'iets ergs' aan de hand: Het hele fincancieele systeem is aan het instorten. Maar het effect daarvan is in de polls allang duidelijk.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:29:46 #32
88139 JoeyT
pi_62764982
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:23 schreef laforest het volgende:

[..]

Nee dat doet Joe niet, het is wel handig voor de propaganda, nevertheless heb je wel de steun van de AIPAC nodig om president te worden (maw een positief Israel beleid)
Waar gaat het je nou precies om? Je snapt toch wel dat dit allemaal onzin is?
Je hebt idd de steun van AIPAC nodig, daarom is Obama daar ook van de partij. Het is eigenlijk te triest voor woorden allemaal. Maar natuurlijk bespottelijk dat onze plumber daarop gaat reageren. Typisch amerikaans.

Goed dat je het aankaart. Was vergeten dat ik dat onderzoek van Walt en Mearsheimer eens moest gaan aanschaffen. http://www.lrb.co.uk/v28/n06/mear01_.html
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:32:43 #33
88139 JoeyT
pi_62765108
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:25 schreef laforest het volgende:

[..]

Het komt van CNN hoor, niet van Foxnews

En waarom is dit gelul? De persoon zit vast en een bail van 10000 dollar, lijkt me serieus.
Ik las net over die twee mongolen die Obama wilden vermoorden. Het is 'nieuws' inderdaad, maar daar is ook alles mee gezegd. Heeft toch niets met verkiezingen te maken. Gewoon met een stel mongolen.

Mij maakt het overigens niet uit of het van CNN of FOX komt. Je moet nieuws gewoon op zn waarde schatten.
pi_62765111
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:29 schreef IHVK het volgende:

[..]

Okey, ik was eigenlijk vooral benieuwd naar jouw mening.
Wie niet...

Maar sowieso... er gebeuren geen "erge dingen". Soms gebeurt er wel eens iets aparts. Bin Laden die Bush probeert te helpen middels een videoboodschap, maar dat gaat nu ook niet uitmaken. Een zogenaamd document over Bush en weet ik het wat, maar dat is niet "iets ergs". Als je kijkt naar de vorige keer, toen hebben ze bijvoorbeeld juist "iets ergs", de belegering van Falloeja, uitgesteld tot na de verkiezingen. En natuurlijk zouden Al-Kaida-types graag John McCain helpen, maar als ze iets konden doen, dan hadden ze had al gedaan; ze zijn niet zo goed en rijk aan tijd. Dus: nee.
pi_62765153
Ik ga het denk ik 's nachts volgen.

Is het eigenlijk al zeker dat de running mates vice president worden? Sarah Palin is echt en lekker ding, maar lijkt me totaal ongeschikt.
pi_62765192
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:32 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wie niet...
Bescheiden als altijd.
quote:
Maar sowieso... er gebeuren geen "erge dingen". Soms gebeurt er wel eens iets aparts. Bin Laden die Bush probeert te helpen middels een videoboodschap, maar dat gaat nu ook niet uitmaken. Een zogenaamd document over Bush en weet ik het wat, maar dat is niet "iets ergs". Als je kijkt naar de vorige keer, toen hebben ze bijvoorbeeld juist "iets ergs", de belegering van Falloeja, uitgesteld tot na de verkiezingen. En natuurlijk zouden Al-Kaida-types graag John McCain helpen, maar als ze iets konden doen, dan hadden ze had al gedaan; ze zijn niet zo goed en rijk aan tijd. Dus: nee.
Hm, het tijdsaspect noem je.
Maar, die aanslagen in Spanje bijvoorbeeld. Die waren 3 dagen voor de verkiezingen.

En er gaan ook verhalen rond Cheney en Palin enzo.
Je hebt dat artikel in de pers vast wel gelezen?
http://www.depers.nl/buit(...)t-schurkenstaat.html

Of is dat weer te BNW?
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:35:07 #37
88139 JoeyT
pi_62765199
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:33 schreef northernlight81 het volgende:

Is het eigenlijk al zeker dat de running mates vice president worden? Sarah Palin is echt en lekker ding, maar lijkt me totaal ongeschikt.
Geef mij maar de 'Palin' van SNL
pi_62765235
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:29 schreef Wheelgunner het volgende:
Er is trouwens ook al 'iets ergs' aan de hand: Het hele fincancieele systeem is aan het instorten.
Ja. Dat heeft de verkiezingen toch aardig beïnvloed. Maar de October Surprise is dan niet echt de crisis, maar meer John McCains reactie op de crisis, dat heeft denk ik veel mensen wakkergeschud. Zie bijvoorbeeld Powells motivatie.
pi_62765238
Het 1e conflictje met syrie is er al
Ik weet het ook niet
pi_62765329
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:34 schreef IHVK het volgende:
Hm, het tijdsaspect noem je.
Maar, die aanslagen in Spanje bijvoorbeeld. Die waren 3 dagen voor de verkiezingen.
Dat is waar. Goeie. Maar ik denk niet dat we dat nu kunnen verwachten, niet zo iets groots. Welja, een hotel in Caïro, ofzo, tsja... Maar wie weet...
quote:
Je hebt dat artikel in de pers vast wel gelezen?
Nee.
pi_62765425
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:38 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is waar. Goeie. Maar ik denk niet dat we dat nu kunnen verwachten, niet zo iets groots. Welja, een hotel in Caïro, ofzo, tsja... Maar wie weet...
Ik denk niet dat de Amerikaanse kiezer veel geeft om een hotel in Caïro.

We'll see.

Het is trouwens een best interessant artikel.
pi_62765448
quote:
Ik ga het denk ik 's nachts volgen.

ik las ergens dat Palin na de verkiezingen vanuit Alaska commentaar gaat geven in een FOX News programma.
dat zal wel wat comedy opleveren elke week.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:42:07 #43
88139 JoeyT
pi_62765469
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:41 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de Amerikaanse kiezer veel geeft om een hotel in Caïro.

We'll see.

Het is trouwens een best interessant artikel.
Misschien een Osama bandje, die Obama uitnodigt op de thee.
pi_62765486
tvp
Calm down, please!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:45:28 #45
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62765603
http://www.politico.com/b(...)s_video.html?showall
quote:
McCain camp demands L.A. Times release video

John McCain's campaign is demanding that the Los Angeles Times release a video of a party for a prominent Palestinian activist that Barack Obama attended in 2003.

The Times described the going-away party for former University of Chicago professor, and Obama friend, Rashid Khalidi, in a story in April. The story reported that Palestinians thought they might have a friend in Obama because of his friendships in that community, despite the fact that his positions have never been particularly pro-Palestinian.

"A major news organization is intentionally suppressing information that could provide a clearer link between Barack Obama and Rashid Khalidi," said McCain spokesman Michael Goldfarb, citing Obama's friendship with Khalidi, who is now a professor at Columbia University.

He said the video could, among other things, show how Obama responded to a poem recited at the party accusing Israel of "terrorism" and warning of consequences for U.S. support for Israel, which Goldfarb described as "hate speech."

"The election is one week away, and it's unfortunate that the press so obviously favors Barack Obama that this campaign must publicly request that the Los Angeles Times do its job — make information public," he said.

The campaign hadn't previously demanded the video, though conservative bloggers have, and neither other reporters nor McCain's researchers have been able to dig up a copy.

Khalidi is a controversial figure, reviled by pro-Israel activists, though not a marginal one. A former professor at the University of Chicago, he's now Edward Said Professor of Arab Studies at Columbia, and respected by many in academia. He's been criticized most for saying that Palestinians have a right to resist Israeli occupation and has been described as a former P.L.O. spokesman, a label he has denied.

The paper hasn't explained its unwillingness to release the video, and Peter Wallsten, who found the tape and wrote about it, declined to discuss it with me last night. He forwarded an e-mail that the paper has sent readers who have complained as conservative blogs raise the issue.

"Over six months ago the Los Angeles Times published a detailed account of the events shown on the videotape. The Times is not suppressing anything. Just the opposite — the L.A. Times brought the matter to light," wrote the readers' representative, Jamie Gold.

L.A. Times spokeswoman Nancy Sullivan wouldn't discuss the decision not to release the tape in detail.

"When we reported on the tape six months ago, that was our full report," she said, and asked, "Does Politico release unpublished information?"

The answer to that question is yes — Politico and most news outlets constantly make available videos and documents, after describing them in part, which is why the Times' decision not to release the video is puzzling. My instinct, and many reporters', is to share as much source material as possible.

Critics have suggested that the Times is witholding the video for political reasons, but there are other possibilities: competitive reasons, or simply out of tradition. In the mechanics of reporting, there's another possibility as well. The video may have been given to the paper on the condition it not be released, or releasing it could compromise its source.

But the Times hasn't explained the move, and the McCain campaign is turning up the heat on a story that, whether or not the tape is released, is a reminder that some of Obama's Hyde Park friends stand well to the left of his stated positions.
pi_62765648
Een laforest surge.
pi_62765734
quote:
BREAKING NEWS: John McCain wil dat de media meer aandacht geven aan de relatie tussen Barack Obama en terroristen dan wel islamieten dan wel buitenlanders dan wel activisten.
pi_62765773
quote:
Ik ben zo blij dat het erop lijkt dat eindelijk een keertje iemand wint die de campagne heeft gevoerd op de inhoud en niet op de persoon.
pi_62765776
Bush stelt in ieder geval het herstellen van diplomatieke banden met Iran uit tot na de verkiezingen.
quote:
Report: Bush to declare renewal of ties with Iran
By Yossi Melman, Haaretz Correspondent

Several American media outlets reported on Saturday that President George Bush is likely to announce after next month's presidential elections that he intends to restore the diplomatic relations with Iran, almost 30 years after they were suspended.

Quoting U.S. civil servants, the reports said that Bush's decision to postpone the announcement until after the elections was meant to rid the two presidential candidates of having to deal with the controversial move.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1031246.html

er zullen wel meer zaken uit het Witte Huis worden uitgesteld tot na de verkiezingen om McCain nog de illusie te geven dat hij een kansje heeft.
pi_62765932
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:48 schreef Monidique het volgende:

[..]

BREAKING NEWS: John McCain wil dat de media meer aandacht geven aan de relatie tussen Barack Obama en terroristen dan wel islamieten dan wel buitenlanders dan wel activisten.
BREAKING NEWS: En kan zelf niet met concrete beschuldigingen komen en moet het dus maar met laffe suggesties als "misschien laat het zien hoe hij reageert op zus en zo" doen. Weer eens wat anders, hè.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:54:32 #51
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62765959
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:49 schreef Toad het volgende:

[..]

Ik ben zo blij dat het erop lijkt dat eindelijk een keertje iemand wint die de campagne heeft gevoerd op de inhoud en niet op de persoon.
Even los van dat bericht, persoon is voor mij belangrijker dan inhoud (als in issues) als het gaat om de Amerikaanse Presidentsverkiezingen. Ik steun immers Obama ondanks dat ik het inhoudelijk oneens ben met hem op veel punten. De President is mijn inziens op de eerste plaats een leider, geen beleidsmaker, daar is het Congres veel belangrijker voor. Daarom vind ik persoonlijke eigenschappen en geschiedenis van de kandidaten erg belangrijk, dat kan veel zeggen over de leiderschapskwaliteiten van iemand.
pi_62765962
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:58:25 #53
862 Arcee
Look closer
pi_62766117
quote:
Obama aan kop bij ’early voters’

WASHINGTON - Ruim twaalf miljoen Amerikanen hebben al gebruik gemaakt van de mogelijkheid eerder dan op 4 november te stemmen. De meeste van deze ’early voters’ hebben op de Democratische presidentskandidaat Barack Obama gestemd. Dat bleek dinsdag uit cijfers die door de verschillende staten zijn vrijgegeven.

In Florida hebben de Democraten 45 procent van de vroege stemmen binnengehaald en kregen de Republikeinen 40 procent. In Iowa stemde 49 procent vooralsnog op Obama, tegen 28 procent voor McCain. Obama staat op kop in Louisiana met 58 procent van de stemmen tegen 29 procent voor zijn rivaal.

De regels om eerder dan op de verkiezingsdag van 4 november te mogen stemmen verschillen per staat. In sommige mag niet eerder gestemd worden. In andere zoals Californië mogen mensen eerder naar de stembus gaan om bijvoorbeeld lange wachtrijen te voorkomen op 4 november. In enkele staten mag alleen vanuit het buitenland via de post eerder gestemd worden.
Is dat niet vreemd dat die uitslagen nu al bekend worden gemaakt?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_62766128
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:54 schreef Fokski het volgende:
[ afbeelding ]
Waar haalt McCain het geld vandaan dan? Het lijkt me ook raar om gezien de omstandigheden, de belasting voor de rijkste groep zo extreem te verlagen.

Maar 11,5% klinkt dan ook weer heel extreem.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:58:59 #55
862 Arcee
Look closer
pi_62766135
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:12 schreef laforest het volgende:

Lijkt me duidelijk

McCain
Bij wie je de minste belasting betaalt is de beste president?:')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:59:12 #56
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62766147
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:10 schreef Monidique het volgende:

[..]

Iets, iets... Montov legt het altijd heel goed uit: Nee, het valt wel mee. Maar bij sommige peilingen zie je soms inderdaad wel eens een kleiner gat, maar let maar op wat er dan gebeurt: Obama blijft altijd zo rond de 50 a 52, het is McCain die fluctueert. Geen probleem.
Bekijk deze YouTube-video
Géén kloon van tvlxd!
pi_62766172
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:58 schreef Arcee het volgende:

[..]

Het zijn peilingen bij de stemhokjes. Als ik het goed heb. Er gebeuren wel meer dingen, zoals uitslagen als er in andere delen van het land nog gestemd kan worden, ook voor andere functies, de Senaat, ofzo. Maarja...
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:01:01 #58
88139 JoeyT
pi_62766211
quote:

[..]

Bij wie je de minste belasting betaalt is de beste president?:')
Niet verder kijken dan je eigen situatie
pi_62766217
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:59 schreef Montov het volgende:

[..]

Bekijk deze YouTube-video
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:01:37 #60
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62766234
Reclamefilmpjes deze verkiezingen: http://andrewsullivan.the(...)taking-back-t-8.html
Géén kloon van tvlxd!
pi_62766437
://andrewsullivan.theatlantic.com/the_daily_dish/2008/10/taking-back-t-8.html

Geweldig.
pi_62766513
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:54 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Even los van dat bericht, persoon is voor mij belangrijker dan inhoud (als in issues) als het gaat om de Amerikaanse Presidentsverkiezingen. Ik steun immers Obama ondanks dat ik het inhoudelijk oneens ben met hem op veel punten. De President is mijn inziens op de eerste plaats een leider, geen beleidsmaker, daar is het Congres veel belangrijker voor. Daarom vind ik persoonlijke eigenschappen en geschiedenis van de kandidaten erg belangrijk, dat kan veel zeggen over de leiderschapskwaliteiten van iemand.
Hm, dat ben ik wel deels met je eens. Maar ik vind wel dat verkiezingsdebatten over de inhoud moeten gaan. Ik vind het niet kunnen hoe McCains campagneteam in robotcalls en tvspotjes steeds weer Obama in de hoek zet van terreur en landverraad. Dat politieke spel is misschien interessant voor politieke junkies zoals ons, maar ik ben blij dat eindelijk de kandidaat wint die zich ervan distantsieert en er in de praktijk nauwelijk aan meedoet.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:11:25 #63
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62766567
quote:

[..]

Er worden geen uitslagen bekend gemaakt. Dat artikel is niet helemaal correct. Van de vroegstemmer zijn bij sommige staten bepaalde gegevens bekend, zoals bij welke partij ze horen, wel geslacht, elk ras, en leeftijd. Deze uitslagen zijn op basis van partijregistratie. En aangezien zo'n 90% van de Democraten op Obama stemt en 90% van de Republikeinen op McCain, is er wel een aardig beeld uit te halen.

Daarnaast zijn er peilingen die resultaten tonen van mensen die al zeggen vroeg te hebben gestemd. Maar goed, die cijfers zijn nt zo betrouwbaar als de peilingen zelf: een indicatie maar weinig concreets.
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:14:52 #64
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62766675
Wat een drol...

pi_62766718
Een nazi met een roze brilletje.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:17:55 #66
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62766796
Ik dacht al mascara te herkennen.
pi_62766863
quote:
Obama staat op kop in Louisiana met 58 procent van de stemmen tegen 29 procent voor zijn rivaal.
Godver Louisiana was zelfs solid McCain

Obama heeft al gewonnen
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:21:31 #68
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62766914
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 22:20 schreef Fiskus het volgende:

[..]

Obama heeft al gewonnen
Zal ook nog wel iets met New Orleans te maken hebben.
pi_62766994
quote:

[..]

Obama heeft al gewonnen
En wees maar niet bang, dat is het nog steeds.
pi_62767027
quote:

[..]

Obama heeft al gewonnen
Ja ach, op 4 november zullen er wel meer Republikeinen naar de stembus gaan daar.

P&W en NOVA hebben het vanavond over het amateuristische complot tegen Obama. Er zijn toch wel interessantere zaken zou je denken...
pi_62767046
Je kunt merken dat de LA Times Obama steunt.
Ze weigeren nu weer een tape af te staan waarop Obama een controversiële activist aanprijst (Rashid Khalidi).
pi_62767154
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 22:25 schreef laforest het volgende:
Ze weigeren nu weer een tape af te staan waarop Obama een controversiële activist aanprijst (Rashid Khalidi).
Ja, jij denk dat Obama terrorisme steunt?
pi_62767324
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 22:14 schreef Wheelgunner het volgende:
Wat een drol...

[ afbeelding ]
Hij lijkt helemaal klaar voor een gezellige tijd in de gevangenis.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:38:59 #75
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_62767493
tvp
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:41:29 #76
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_62767590
mooie echo's hier
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:45:35 #77
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_62767743
Gelukkig, Letterman is er weer.

Sarah Palin excuses for spending 150000 on clothes

Tevens tvp.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:57:59 #78
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_62768162
tvp.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:58:37 #79
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62768178
quote:
Gek principe hè, dat de pers niks hoeft af te staan om zo de persvrijheid te waarborgen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:59:21 #80
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62768193
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:04 schreef laforest het volgende:
Hij zegt het toch zelf
Dus volgens jouw redenering, moeten we alles wat gezegd wordt, ook pertinent als waarheid beschouwen, zonder echt naar de feiten te kijken?

Het lijkt me dat iemand met een klein beetje intelligentie eerst kijkt naar wat er daadwerkelijk op papier staat, in plaats van "hij zij 150.000, DUS is het 150.000" te roepen?
quote:
Als Palin iets zegt dan gaat men er meteen op in, als Biden iets zegt dan maakt het niet uit
Ik denk dat als Palin iets zegt, dat ook gewoon naar de feiten wordt gekeken. In Bidens geval heeft ie gewoon een foutje gemaakt in een speech en/of interview, wat net zo goed geld voor de foutjes die Obama, McCain en Palin maken.

Wat jij hier doet, is een quote als exacte waarheid interpreteren. Als we dat even gaan spelen met deze McCain quote:

"Make it a hundred...That would be fine with me." --to a questioner who asked if he supported President Bush's vision for keeping U.S. troops in Iraq for 50 years, Derry, New Hampshire, Jan. 3, 2008

...dan zou je hieruit kunnen opmaken dat McCain de oorlog nog 100 jaar lang wil gaan voeren, terwijl dat toch echt niet blijkt uit zijn actuele plannen.

Je denkt nogal simpel als je een quote direct klakkeloos overneemt als waarheid, terwijl het hier gewoon om een foutieve uitspraak gaat.. Je lijkt Michael Moore wel, die doet dat ook nog wel eens.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:02:31 #81
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62768311
quote:
Ik heb de LA Times hier (althans schoonmoeder heeft abbo, ik krijg ze altijd tweedehands), en de afgelopen 30 jaar hebben ze niemand aangeprezen..... de endorsement van Obama was de eerste sinds 1972. Dat zegt toch wel iets over hoe slecht de vorige president het deed, en dat zelfs een voorheen vrij neutrale krant eindelijk toch een bepaalde kandidaat steunt die wellicht die verandering kan brengen.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:03:15 #82
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62768343
quote:
Obama heeft al gewonnen
Niemand heeft gewonnen totdat alle stemmen geteld zijn.
-
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:03:44 #83
262 Re
Kiss & Swallow
pi_62768363
zozo de terroristen zijn geinfiltreerd op de universiteiten en doen zich voor als een professor.... moet niet gekker worden...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_62768428
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 22:16 schreef Monidique het volgende:
Een nazi met een roze brilletje.
tja..
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:09:41 #85
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_62768536
maartena, ga nou alsjeblieft niet op die trol in.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_62768620
quote:
Zelfs de Anchorage Daily News, de grootste krant van Alaska (ja, dat staatje van emoe's en zalm van de jou zo geliefde Sarah Palin) steunt Obama. Mag de LA Times dan hetzelfde doen? California is hartstikke blauw deze verkiezingen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_62768699
Maar stel je nou voor dat Obama verliest (ja, dan spreek ik over een verlies voor Obama, niet over een winst voor McCain) dan is er nogal wat gaande. Dan heeft niet de kandidaat met het meeste geld gewonnen, dan heeft niet de kandidaat gewonnen die kort voor de verkiezingen een zeer substantiele voorsprong in de peilingen had, dan heeft niet de kandidaat gewonnen die miljoenen mensen over de hele wereld heeft geinspireerd, dan heeft na acht rampenjaren met Bush Jr nog steeds géén democraat weten te winnen. Wat zou dat een mokerslag zijn zeg.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:17:05 #88
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62768738
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:24 schreef laforest het volgende:
Feit is dat Palin stemmen van de Democrats afkaapt in Virginia en dat is cruciaal, daar gaat het om!
http://www.pollster.com/polls/va/08-va-pres-ge-mvo.php

Waarom zou McCain in de grafiek nou zo'n enorme duik gemaakt hebben..... En wat vreemd dat dat begon zo ongeveer een WEEK na de Republican Convention (die werd in week 1 van September gehouden).

Zou het wellicht iets te maken kunnen hebben met de introductie van ene mevrouw Palin als kandidaat? Hoe dan ook, het mag duidelijk zijn dat de McCain/Palin ticket alleen maar stemmen heeft verloren in Virginia.
-
pi_62768822
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 23:17 schreef maartena het volgende:Zou het wellicht iets te maken kunnen hebben met de introductie van ene mevrouw Palin als kandidaat? Hoe dan ook, het mag duidelijk zijn dat de McCain/Palin ticket alleen maar stemmen heeft verloren in Virginia.
Ach, als het nieuws is dat een (!!) Amerikaanse democratenkoppel Republikeins stemt, dan weet je eigenlijk al genoeg. Lijkt me niet zinvol om dit te bestempelen als een structurele tendens.
pi_62768998
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:58 schreef IHVK het volgende:

[..]

Waar haalt McCain het geld vandaan dan? Het lijkt me ook raar om gezien de omstandigheden, de belasting voor de rijkste groep zo extreem te verlagen.

Maar 11,5% klinkt dan ook weer heel extreem.
Die 11,5% laat zien hoe gigantisch goed de rijken het onder Bush hebben gehad, een daling die Bush onder het mom van "tijdelijke" belastingkorting er doorheen gedrukt heeft. Die 11,5% stijging brengt het terug naar de belasting die er tijdens Clinton betaald werd
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:39:15 #91
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62769296
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 23:12 schreef Argento het volgende:
Zelfs de Anchorage Daily News, de grootste krant van Alaska (ja, dat staatje van emoe's en zalm van de jou zo geliefde Sarah Palin) steunt Obama. Mag de LA Times dan hetzelfde doen? California is hartstikke blauw deze verkiezingen.
En dan nog is het de eerste openbare steun die de LA Times heeft gegeven sinds 1972. In 1972 steunden ze Richard Nixon.

Dit is ook een interessante lijst:

http://www.demconwatchblo(...)ndorsement-list.html

Een lijst van kranten en welke kandidaat ze steunen. Opvallende zaken:

- De lijst met kranten die Obama steunen is RUIM twee keer zo lang, er is voor hem een tweede kolom nodig.

- Het aantal kranten dat in 2004 Bush steunden maar in 2008 Obama is meer dan 10 keer zo groot dan het aantal kranten dat in 2004 Kerry steunde en in 2008 McCain. 41 kranten tegenover 4 om precies te zijn.

- Geen enkele krant in Alaska steunt McCain/Palin. Toegegeven, er zijn slechts enkele "grote" kranten, eigenlijk maar twee..... maar het feit dat ze hun eigen gouverneur niet steunen is toch wel veelzeggend. (overigens ondersteunt ook geen Arizoniaanse krant Obama).

- De "grote" kranten die landelijk veel gelezen worden (New York Times, Chicago Tribune, Los Angeles Times, San Fransisco Chronicle, Washington Post, om enkele te noemen die landelijk bekend zijn)

- Obama heeft steun van kranten uit 41 staten, McCain moet het met 32 staten doen. (D.C niet meegerekend, want geen staat, beiden hebben 1 krant uit die stad, Obama met de "big prize", the Post")

In het kort: McCain zit dus nogal karig in de endorsements uit de landelijke papieren media.
-
pi_62769372
quote:

[..]

Obama heeft al gewonnen
Obama promoot het vroeg stemmen, McCain stemmers zullen veel meer op 4 November zelf stemmen. Na Katrina is het aantal African Americans in de staat gigantisch gedaald en derhalve is Obama een stuk minder kansrijk dan normaal in Louisiana. Missisipi gaat eerder naar Obama dan Lousiana, die staat trouwens op +8 McCain volgens de laatste Rasmussen poll en met een grotere turnout onder African Americans zou dat nog best spannend kunnen worden. Maar ik weet niet of Obama daar nu echt de mankracht heeft.
pi_62769458

[ Bericht 10% gewijzigd door Fokski op 29-10-2008 00:17:55 ]
pi_62769527
CNN Poll of Polls
Ohio:
Obama: 50%
McCain: 44%
Unsure: 6%

Florida:
Obama: 49%
McCain: 45%
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:49:55 #95
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_62769532
tvp.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:54:42 #96
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62769630
quote:
Ja. Of President, mocht de kandidaat die wint iets overkomen tussen 4 November en 20 Januari.

Het is ook mogelijk dat een presidents, of vice-presidentskandidaat nadat deze de verkiezingen heeft gewonnen nog voor 20 Januari aftreed. In het geval dat de president dat doet, dan wordt de vice-president automatisch kandidaat, en als de vice president dat doet, dan zal de president een nieuwe kandidaat moeten voordragen. Deze moet dan wel met een minimale meerderheid (50% en een beetje) worden goedgekeurd door zowe het House, als de Senate.

Als de Clinton Impeachment bijvoorbeeld echt was doorgezet tot de laatste stap (het daadwerkelijk ontslaan van de President) dan was Al Gore automatisch president geworden. En 1 van de redenen waarom ik altijd tegen de impeachment van Bush was, was dan ook dat Cheney dan de scepter zou kunnen krijgen..... (niet dat die die niet al had natuurlijk, in figuurlijke zin).
-
  woensdag 29 oktober 2008 @ 00:03:52 #97
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62769824
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 23:49 schreef Toad het volgende:
CNN Poll of Polls
Ohio:
Obama: 50%
McCain: 44%
Unsure: 6%

Florida:
Obama: 49%
McCain: 45%
Dat zijn inderdaad de interessante staten..... die, en Penssylvania. De landelijke polls zijn eigenlijk waardeloos.
-
  woensdag 29 oktober 2008 @ 00:10:20 #98
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62769955
quote:

Weinig inderdaad.

ALS er iets zou gebeuren, bijv. een terroristische aanslag op een belangrijk gebouw in de stijl van 9/11, dan zou dat twee kanten op kunnen gaan.....

1) McCain profiteert omdat hij nu als anti-terrorism-maverick kan optreden in de laatste dagen van de campagne, en de "battlefield experience" kaart spelen. Net zoals de enorme steun voor Bush in September en Oktober 2001, kan hij de verkiezingen binnenhalen door patriottisme te gebruiken om stemmen te krijgen.

2) Obama profiteert omdat hij nu kan aanvoeren dat alles wat de Bush regering heeft gedaan van 9/11 tot 2008, geen enkel effect heeft gehad. De patriot act werkte niet, de TSA controles werken niet, etc, etc, etc. Iets in de trend van "7 jaar Bush-doctrine, en terroristen komen TOCH nog zomaar binnen. IK zal het anders gaan doen, want:"..... En uiteraard moet hij dan wel een plan hebben.
-
pi_62770379
quote:
RASHID KHALIDI?

Toch niet de Rashid Khalidi die een half miljoen dollar kreeg van de IRI terwijl John McCain de voorzitter van die organisatie is?

Ik denk dat dit nieuws niet erg hoog gaat vliegen

[ Bericht 2% gewijzigd door AlanSmitheeJr op 29-10-2008 00:42:27 ]
pi_62770598
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:54 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ik ben op veel punten vrij conservatief, maar het ticket McCain-Palin is gewoon waardeloos. En ondanks dat ik nog maar moet zien wat er allemaal terechtkomt van Obama's plannen is het in mijn ogen een zéér inspirerend persoon die weet waar hij het over heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')