Iets, iets... Montov legt het altijd heel goed uit: Nee, het valt wel mee. Maar bij sommige peilingen zie je soms inderdaad wel eens een kleiner gat, maar let maar op wat er dan gebeurt: Obama blijft altijd zo rond de 50 a 52, het is McCain die fluctueert. Geen probleem.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:04 schreef Toad het volgende:
Nog een weekje...
McCain begint iets terug te komen zo te zien.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:12 schreef laforest het volgende:
Tax plan bij inkomen: $112,000 - $227,000
(15% of population) Obama $2,300 less McCain $3,200 less
Lijkt me duidelijk![]()
McCain
http://www.suntimes.com/n(...)caintaxplans.article
Ja ach, ik denk ook niet dat McCain nu opeens een momentum heeft hoor. Hij heeft nog een flink gat in PA, VA, NV en CO.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:12 schreef Merkie het volgende:
En dan nog zal een fluctuatie van enkele procenten in de popular vote polls weinig invloed hebben op de gewonnen staten lijkt me.
Ik denk toch echt dat dit een algemeen bekend feit is dat niet klopt...quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:59 schreef maartena het volgende:
En het is bijna elke verkiezing al gebleken dat de polls vaak niet kloppen.
Het is natuurlijk een exacte wetenschap, maar goed opgezette polls kunnen het algemene beeld wel degelijk adequaat weergeven.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik denk toch echt dat dit een algemeen bekend feit is dat niet klopt...
...maar hoe dan ook:
[ link | afbeelding ]
http://www.nbc.com/Saturd(...)final-debate/768721/quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:08 schreef laforest het volgende:
'Joe the Plumber' Backs Claim That Obama Would Bring 'Death to Israel'
Joe Wurzelbacher, on his first campaign trail appearance for John McCain, says he agrees that a vote for Barack Obama would be "a vote for the death to Israel."
Joe Wurzelbacher, a.k.a. "Joe the Plumber," on Tuesday twice agreed with a claim from an audience member at a John McCain rally that "a vote for Barack Obama is a vote for the death to Israel."
Wurzelbacher was hitting the campaign trail on behalf of McCain for the first time, joining former Rep. Rob Portman on a GOP bus tour through Ohio.
At a stop in Columbus, he fielded the question on Israel from a self-identified Jewish senior citizen.
The questioner said he was "concerned" with Barack Obama's associations and "It's my belief that a vote for Obama is a vote for the death to Israel."
Wurzelbacher responded: "I do know that."
The questioner then complained about Obama's tax policies and reiterated his Israel comment.
lees de rest zelf hier;
http://elections.foxnews.(...)-bring-death-israel/
Geen exacte wetenschap?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een exacte wetenschap, maar goed opgezette polls kunnen het algemene beeld wel degelijk adequaat weergeven.
Strategie??? Eerlijk??? Republikeinen???????????????quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:20 schreef laforest het volgende:
Ook leuk
Palin draws Democrats with rallying cry
FREDERICKSBURG, Virginia (CNN) -- Lula Easterling and her friend Bill Hardenburgh have voted Democrat all their lives. But browsing through a pile of Sarah Palin t-shirts, baseball caps and other merchandise as they wait to gain access to the Republican vice-presidential candidate's campaign rally in Fredericksburg, the pair admit next week they will be casting their votes elsewhere.
"We're here to show our support for John McCain and Sarah Palin," Easterling tells me. "We like their strategy on the economy and everything they say. He's an honest man, he doesn't lie and she's the same."
Voor de rest van het verhaal lees:
http://edition.cnn.com/20(...)tml?iref=mpstoryview
Nee dat doet Joe niet, het is wel handig voor de propaganda, nevertheless heb je wel de steun van de AIPAC nodig om president te worden (maw een positief Israel beleid)quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:20 schreef JoeyT het volgende:
[..]
http://www.nbc.com/Saturd(...)final-debate/768721/
SNL heeft het hier toch aardig voorspeld. Joe the plumber is zijn invisible little friend
Kom op zeg, gaat onze Joe ons vertellen hoe de buitenlandse politiek moet worden gevoerd
Meen je dit soort troep nou serieus?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:22 schreef laforest het volgende:
Teen shot over vandalized McCain sign, police say
Pfff wat zet ik weer een gelul neer
Feit is dat Palin stemmen van de Democrats afkaapt in Virginia en dat is cruciaal, daar gaat het om!quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:22 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Strategie??? Eerlijk??? Republikeinen???????????????
Het komt van CNN hoor, niet van Foxnewsquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:24 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Meen je dit soort troep nou serieus?
Was al eerder gepost trouwens.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:22 schreef laforest het volgende:
Teen shot over vandalized McCain sign, police say
(CNN) -- A Warren Township, Ohio, man faces charges of felonious assault after authorities say he fired his rifle at two teens who were attempting to deface his McCain presidential campaign yard sign.
Kenneth Rowles, 50, pleaded not guilty to the charge Monday, according to CNN affiliate WBNS.
Bail was set at $10,000.
Rowles told police he was sitting on his porch Saturday when a tan SUV pulled up and a black youth jumped out and ran toward his house, screaming, "This is for Obama."
He said another male was hanging out of the passenger window screaming the same thing.
Rowles said he went inside, got his rifle and fired three shots to scare the youths away, according to a Warren Township police report.
He told officers he believes that the men "were the same two that have been destroying his McCain sign."
Just hours before the shooting, Rowles called police and said that a car had stopped in front of his house and that a black male "ran up and said something about Obama," according to the report, and "damaged his sign again."
One of the youths, 17-year-old Kyree Flowers, was shot in the arm, according to a police report. He and the second youth, Patrick Wise Jr., 16, told police they were in the car attempting to leave when Rowles fired at them.
"Kyree stated that he witnessed the homeowner trying to shoot Patrick but he was having trouble chambering a round," the police report said.
The teens admitted that they had defaced the McCain sign several times, Warren Township police Lt. Don Bishop told CNN.
Rowles' is the only McCain sign on a street full of Obama signs, he said.
Bishop said the teenagers probably will not be charged -- and are unlikely to damage campaign signs again, as the incident scared them.
Warren Township is in Trumbull County not far from Cleveland, Ohio.
Bron CNN updated 1 hour, 14 minutes ago
http://edition.cnn.com/20(...)tml?iref=mpstoryview
Klopt maar CNN had updates.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:26 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Was al eerder gepost trouwens.
Ik weinig.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:26 schreef IHVK het volgende:
Ik lees in verscheidene topics, allemaal onheilsprofietieën over dat "iets ergs" gaat gebeuren vlak voor de verkiezingen om de verkiezingsuitslag te beïnvloeden.
Hoeveel waarde hechten jullie aan deze bullshit? Ik weinig.
Dat bedoelde ik inderdaad. Van staten die solid McCain of Obama zijn kun je er vrij zeker van zijn dat ze naar betreffende kandidaat gaan, zeker wanneer een dergelijk resultaat is gebaseerd op een gemiddelde van meerdere polls.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Geen exacte wetenschap?. Maar dat bedoel ik dus. Peilingen zitten er zo vaak zo naast (met als implicatie: je kunt er nu ook niet op vertrouwen). Dat is een algemeen bekend feit. Maar wel een algemeen bekend feit dat niet strookt met de realiteit.
Was je per ongeluk in BNW beland? Ik zet mijn geld nog steeds op nee. Er is trouwens ook al 'iets ergs' aan de hand: Het hele fincancieele systeem is aan het instorten. Maar het effect daarvan is in de polls allang duidelijk.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:26 schreef IHVK het volgende:
Ik lees in verscheidene topics, allemaal onheilsprofietieën over dat "iets ergs" gaat gebeuren vlak voor de verkiezingen om de verkiezingsuitslag te beïnvloeden.
Waar gaat het je nou precies om? Je snapt toch wel dat dit allemaal onzin is?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:23 schreef laforest het volgende:
[..]
Nee dat doet Joe niet, het is wel handig voor de propaganda, nevertheless heb je wel de steun van de AIPAC nodig om president te worden (maw een positief Israel beleid)
Ik las net over die twee mongolen die Obama wilden vermoorden. Het is 'nieuws' inderdaad, maar daar is ook alles mee gezegd. Heeft toch niets met verkiezingen te maken. Gewoon met een stel mongolen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:25 schreef laforest het volgende:
[..]
Het komt van CNN hoor, niet van Foxnews
En waarom is dit gelul? De persoon zit vast en een bail van 10000 dollar, lijkt me serieus.
Wie niet...quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Okey, ik was eigenlijk vooral benieuwd naar jouw mening.
Bescheiden als altijd.quote:
Hm, het tijdsaspect noem je.quote:Maar sowieso... er gebeuren geen "erge dingen". Soms gebeurt er wel eens iets aparts. Bin Laden die Bush probeert te helpen middels een videoboodschap, maar dat gaat nu ook niet uitmaken. Een zogenaamd document over Bush en weet ik het wat, maar dat is niet "iets ergs". Als je kijkt naar de vorige keer, toen hebben ze bijvoorbeeld juist "iets ergs", de belegering van Falloeja, uitgesteld tot na de verkiezingen. En natuurlijk zouden Al-Kaida-types graag John McCain helpen, maar als ze iets konden doen, dan hadden ze had al gedaan; ze zijn niet zo goed en rijk aan tijd. Dus: nee.
Geef mij maar de 'Palin' van SNLquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:33 schreef northernlight81 het volgende:
Is het eigenlijk al zeker dat de running mates vice president worden? Sarah Palin is echt en lekker ding, maar lijkt me totaal ongeschikt.
Ja. Dat heeft de verkiezingen toch aardig beïnvloed. Maar de October Surprise is dan niet echt de crisis, maar meer John McCains reactie op de crisis, dat heeft denk ik veel mensen wakkergeschud. Zie bijvoorbeeld Powells motivatie.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:29 schreef Wheelgunner het volgende:
Er is trouwens ook al 'iets ergs' aan de hand: Het hele fincancieele systeem is aan het instorten.
Dat is waar. Goeie. Maar ik denk niet dat we dat nu kunnen verwachten, niet zo iets groots. Welja, een hotel in Caïro, ofzo, tsja... Maar wie weet...quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:34 schreef IHVK het volgende:
Hm, het tijdsaspect noem je.
Maar, die aanslagen in Spanje bijvoorbeeld. Die waren 3 dagen voor de verkiezingen.
Nee.quote:Je hebt dat artikel in de pers vast wel gelezen?
Ik denk niet dat de Amerikaanse kiezer veel geeft om een hotel in Caïro.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:38 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is waar. Goeie. Maar ik denk niet dat we dat nu kunnen verwachten, niet zo iets groots. Welja, een hotel in Caïro, ofzo, tsja... Maar wie weet...
ik las ergens dat Palin na de verkiezingen vanuit Alaska commentaar gaat geven in een FOX News programma.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:33 schreef northernlight81 het volgende:
Ik ga het denk ik 's nachts volgen.
Is het eigenlijk al zeker dat de running mates vice president worden? Sarah Palin is echt en lekker ding, maar lijkt me totaal ongeschikt.
Misschien een Osama bandje, die Obama uitnodigt op de thee.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:41 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de Amerikaanse kiezer veel geeft om een hotel in Caïro.
We'll see.
Het is trouwens een best interessant artikel.
quote:McCain camp demands L.A. Times release video
John McCain's campaign is demanding that the Los Angeles Times release a video of a party for a prominent Palestinian activist that Barack Obama attended in 2003.
The Times described the going-away party for former University of Chicago professor, and Obama friend, Rashid Khalidi, in a story in April. The story reported that Palestinians thought they might have a friend in Obama because of his friendships in that community, despite the fact that his positions have never been particularly pro-Palestinian.
"A major news organization is intentionally suppressing information that could provide a clearer link between Barack Obama and Rashid Khalidi," said McCain spokesman Michael Goldfarb, citing Obama's friendship with Khalidi, who is now a professor at Columbia University.
He said the video could, among other things, show how Obama responded to a poem recited at the party accusing Israel of "terrorism" and warning of consequences for U.S. support for Israel, which Goldfarb described as "hate speech."
"The election is one week away, and it's unfortunate that the press so obviously favors Barack Obama that this campaign must publicly request that the Los Angeles Times do its job — make information public," he said.
The campaign hadn't previously demanded the video, though conservative bloggers have, and neither other reporters nor McCain's researchers have been able to dig up a copy.
Khalidi is a controversial figure, reviled by pro-Israel activists, though not a marginal one. A former professor at the University of Chicago, he's now Edward Said Professor of Arab Studies at Columbia, and respected by many in academia. He's been criticized most for saying that Palestinians have a right to resist Israeli occupation and has been described as a former P.L.O. spokesman, a label he has denied.
The paper hasn't explained its unwillingness to release the video, and Peter Wallsten, who found the tape and wrote about it, declined to discuss it with me last night. He forwarded an e-mail that the paper has sent readers who have complained as conservative blogs raise the issue.
"Over six months ago the Los Angeles Times published a detailed account of the events shown on the videotape. The Times is not suppressing anything. Just the opposite — the L.A. Times brought the matter to light," wrote the readers' representative, Jamie Gold.
L.A. Times spokeswoman Nancy Sullivan wouldn't discuss the decision not to release the tape in detail.
"When we reported on the tape six months ago, that was our full report," she said, and asked, "Does Politico release unpublished information?"
The answer to that question is yes — Politico and most news outlets constantly make available videos and documents, after describing them in part, which is why the Times' decision not to release the video is puzzling. My instinct, and many reporters', is to share as much source material as possible.
Critics have suggested that the Times is witholding the video for political reasons, but there are other possibilities: competitive reasons, or simply out of tradition. In the mechanics of reporting, there's another possibility as well. The video may have been given to the paper on the condition it not be released, or releasing it could compromise its source.
But the Times hasn't explained the move, and the McCain campaign is turning up the heat on a story that, whether or not the tape is released, is a reminder that some of Obama's Hyde Park friends stand well to the left of his stated positions.
BREAKING NEWS: John McCain wil dat de media meer aandacht geven aan de relatie tussen Barack Obama en terroristen dan wel islamieten dan wel buitenlanders dan wel activisten.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:45 schreef Wheelgunner het volgende:
http://www.politico.com/b(...)s_video.html?showall
[..]
Ik ben zo blij dat het erop lijkt dat eindelijk een keertje iemand wint die de campagne heeft gevoerd op de inhoud en niet op de persoon.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:45 schreef Wheelgunner het volgende:
http://www.politico.com/b(...)s_video.html?showall
[..]
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1031246.htmlquote:Report: Bush to declare renewal of ties with Iran
By Yossi Melman, Haaretz Correspondent
Several American media outlets reported on Saturday that President George Bush is likely to announce after next month's presidential elections that he intends to restore the diplomatic relations with Iran, almost 30 years after they were suspended.
Quoting U.S. civil servants, the reports said that Bush's decision to postpone the announcement until after the elections was meant to rid the two presidential candidates of having to deal with the controversial move.
BREAKING NEWS: En kan zelf niet met concrete beschuldigingen komen en moet het dus maar met laffe suggesties als "misschien laat het zien hoe hij reageert op zus en zo" doen. Weer eens wat anders, hè.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
BREAKING NEWS: John McCain wil dat de media meer aandacht geven aan de relatie tussen Barack Obama en terroristen dan wel islamieten dan wel buitenlanders dan wel activisten.
Even los van dat bericht, persoon is voor mij belangrijker dan inhoud (als in issues) als het gaat om de Amerikaanse Presidentsverkiezingen. Ik steun immers Obama ondanks dat ik het inhoudelijk oneens ben met hem op veel punten. De President is mijn inziens op de eerste plaats een leider, geen beleidsmaker, daar is het Congres veel belangrijker voor. Daarom vind ik persoonlijke eigenschappen en geschiedenis van de kandidaten erg belangrijk, dat kan veel zeggen over de leiderschapskwaliteiten van iemand.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:49 schreef Toad het volgende:
[..]
Ik ben zo blij dat het erop lijkt dat eindelijk een keertje iemand wint die de campagne heeft gevoerd op de inhoud en niet op de persoon.
Is dat niet vreemd dat die uitslagen nu al bekend worden gemaakt?quote:Obama aan kop bij ’early voters’
WASHINGTON - Ruim twaalf miljoen Amerikanen hebben al gebruik gemaakt van de mogelijkheid eerder dan op 4 november te stemmen. De meeste van deze ’early voters’ hebben op de Democratische presidentskandidaat Barack Obama gestemd. Dat bleek dinsdag uit cijfers die door de verschillende staten zijn vrijgegeven.
In Florida hebben de Democraten 45 procent van de vroege stemmen binnengehaald en kregen de Republikeinen 40 procent. In Iowa stemde 49 procent vooralsnog op Obama, tegen 28 procent voor McCain. Obama staat op kop in Louisiana met 58 procent van de stemmen tegen 29 procent voor zijn rivaal.
De regels om eerder dan op de verkiezingsdag van 4 november te mogen stemmen verschillen per staat. In sommige mag niet eerder gestemd worden. In andere zoals Californië mogen mensen eerder naar de stembus gaan om bijvoorbeeld lange wachtrijen te voorkomen op 4 november. In enkele staten mag alleen vanuit het buitenland via de post eerder gestemd worden.
Waar haalt McCain het geld vandaan dan? Het lijkt me ook raar om gezien de omstandigheden, de belasting voor de rijkste groep zo extreem te verlagen.quote:
Bij wie je de minste belasting betaalt is de beste president?:')quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:12 schreef laforest het volgende:
Tax plan bij inkomen: $112,000 - $227,000
(15% of population) Obama $2,300 less McCain $3,200 less
Lijkt me duidelijk![]()
McCain
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Iets, iets... Montov legt het altijd heel goed uit: Nee, het valt wel mee. Maar bij sommige peilingen zie je soms inderdaad wel eens een kleiner gat, maar let maar op wat er dan gebeurt: Obama blijft altijd zo rond de 50 a 52, het is McCain die fluctueert. Geen probleem.
Het zijn peilingen bij de stemhokjes. Als ik het goed heb. Er gebeuren wel meer dingen, zoals uitslagen als er in andere delen van het land nog gestemd kan worden, ook voor andere functies, de Senaat, ofzo. Maarja...quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:58 schreef Arcee het volgende:
[..]
Is dat niet vreemd dat die uitslagen nu al bekend worden gemaakt?
Niet verder kijken dan je eigen situatiequote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:58 schreef Arcee het volgende:
[..]
Bij wie je de minste belasting betaalt is de beste president?:')
Hm, dat ben ik wel deels met je eens. Maar ik vind wel dat verkiezingsdebatten over de inhoud moeten gaan. Ik vind het niet kunnen hoe McCains campagneteam in robotcalls en tvspotjes steeds weer Obama in de hoek zet van terreur en landverraad. Dat politieke spel is misschien interessant voor politieke junkies zoals ons, maar ik ben blij dat eindelijk de kandidaat wint die zich ervan distantsieert en er in de praktijk nauwelijk aan meedoet.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:54 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Even los van dat bericht, persoon is voor mij belangrijker dan inhoud (als in issues) als het gaat om de Amerikaanse Presidentsverkiezingen. Ik steun immers Obama ondanks dat ik het inhoudelijk oneens ben met hem op veel punten. De President is mijn inziens op de eerste plaats een leider, geen beleidsmaker, daar is het Congres veel belangrijker voor. Daarom vind ik persoonlijke eigenschappen en geschiedenis van de kandidaten erg belangrijk, dat kan veel zeggen over de leiderschapskwaliteiten van iemand.
Er worden geen uitslagen bekend gemaakt. Dat artikel is niet helemaal correct. Van de vroegstemmer zijn bij sommige staten bepaalde gegevens bekend, zoals bij welke partij ze horen, wel geslacht, elk ras, en leeftijd. Deze uitslagen zijn op basis van partijregistratie. En aangezien zo'n 90% van de Democraten op Obama stemt en 90% van de Republikeinen op McCain, is er wel een aardig beeld uit te halen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:58 schreef Arcee het volgende:
[..]
Is dat niet vreemd dat die uitslagen nu al bekend worden gemaakt?
Godverquote:Obama staat op kop in Louisiana met 58 procent van de stemmen tegen 29 procent voor zijn rivaal.
Zal ook nog wel iets met New Orleans te maken hebben.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:20 schreef Fiskus het volgende:
[..]
GodverLouisiana was zelfs solid McCain
![]()
![]()
![]()
![]()
Obama heeft al gewonnen
En wees maar niet bang, dat is het nog steeds.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:20 schreef Fiskus het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Obama heeft al gewonnen
Ja ach, op 4 november zullen er wel meer Republikeinen naar de stembus gaan daar.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:20 schreef Fiskus het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Obama heeft al gewonnen
Ja, jij denk dat Obama terrorisme steunt?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:25 schreef laforest het volgende:
Je kunt merken dat de LA Times Obama steunt.
Ze weigeren nu weer een tape af te staan waarop Obama een controversiële activist aanprijst (Rashid Khalidi).
Hij lijkt helemaal klaar voor een gezellige tijd in de gevangenis.quote:
Gek principe hè, dat de pers niks hoeft af te staan om zo de persvrijheid te waarborgen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:25 schreef laforest het volgende:
Ze weigeren nu weer een tape af te staan waarop Obama een controversiële activist aanprijst (Rashid Khalidi).
Dus volgens jouw redenering, moeten we alles wat gezegd wordt, ook pertinent als waarheid beschouwen, zonder echt naar de feiten te kijken?quote:
Ik denk dat als Palin iets zegt, dat ook gewoon naar de feiten wordt gekeken. In Bidens geval heeft ie gewoon een foutje gemaakt in een speech en/of interview, wat net zo goed geld voor de foutjes die Obama, McCain en Palin maken.quote:Als Palin iets zegt dan gaat men er meteen op in, als Biden iets zegt dan maakt het niet uit
Ik heb de LA Times hier (althans schoonmoeder heeft abbo, ik krijg ze altijd tweedehands), en de afgelopen 30 jaar hebben ze niemand aangeprezen..... de endorsement van Obama was de eerste sinds 1972. Dat zegt toch wel iets over hoe slecht de vorige president het deed, en dat zelfs een voorheen vrij neutrale krant eindelijk toch een bepaalde kandidaat steunt die wellicht die verandering kan brengen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:25 schreef laforest het volgende:
Niemand heeft gewonnen totdat alle stemmen geteld zijn.quote:
Zelfs de Anchorage Daily News, de grootste krant van Alaska (ja, dat staatje van emoe's en zalm van de jou zo geliefde Sarah Palin) steunt Obama. Mag de LA Times dan hetzelfde doen? California is hartstikke blauw deze verkiezingen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:25 schreef laforest het volgende:
http://www.pollster.com/polls/va/08-va-pres-ge-mvo.phpquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:24 schreef laforest het volgende:
Feit is dat Palin stemmen van de Democrats afkaapt in Virginia en dat is cruciaal, daar gaat het om!
Ach, als het nieuws is dat een (!!) Amerikaanse democratenkoppel Republikeins stemt, dan weet je eigenlijk al genoeg. Lijkt me niet zinvol om dit te bestempelen als een structurele tendens.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:17 schreef maartena het volgende:Zou het wellicht iets te maken kunnen hebben met de introductie van ene mevrouw Palin als kandidaat? Hoe dan ook, het mag duidelijk zijn dat de McCain/Palin ticket alleen maar stemmen heeft verloren in Virginia.
Die 11,5% laat zien hoe gigantisch goed de rijken het onder Bush hebben gehad, een daling die Bush onder het mom van "tijdelijke" belastingkorting er doorheen gedrukt heeft. Die 11,5% stijging brengt het terug naar de belasting die er tijdens Clinton betaald werdquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:58 schreef IHVK het volgende:
[..]
Waar haalt McCain het geld vandaan dan? Het lijkt me ook raar om gezien de omstandigheden, de belasting voor de rijkste groep zo extreem te verlagen.
Maar 11,5% klinkt dan ook weer heel extreem.
En dan nog is het de eerste openbare steun die de LA Times heeft gegeven sinds 1972. In 1972 steunden ze Richard Nixon.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:12 schreef Argento het volgende:
Zelfs de Anchorage Daily News, de grootste krant van Alaska (ja, dat staatje van emoe's en zalm van de jou zo geliefde Sarah Palin) steunt Obama. Mag de LA Times dan hetzelfde doen? California is hartstikke blauw deze verkiezingen.
Obama promoot het vroeg stemmen, McCain stemmers zullen veel meer op 4 November zelf stemmen. Na Katrina is het aantal African Americans in de staat gigantisch gedaald en derhalve is Obama een stuk minder kansrijk dan normaal in Louisiana. Missisipi gaat eerder naar Obama dan Lousiana, die staat trouwens op +8 McCain volgens de laatste Rasmussen poll en met een grotere turnout onder African Americans zou dat nog best spannend kunnen worden. Maar ik weet niet of Obama daar nu echt de mankracht heeft.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:20 schreef Fiskus het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Obama heeft al gewonnen
Ja. Of President, mocht de kandidaat die wint iets overkomen tussen 4 November en 20 Januari.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:33 schreef northernlight81 het volgende:
Dat zijn inderdaad de interessante staten..... die, en Penssylvania. De landelijke polls zijn eigenlijk waardeloos.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:49 schreef Toad het volgende:
CNN Poll of Polls
Ohio:
Obama: 50%
McCain: 44%
Unsure: 6%
Florida:
Obama: 49%
McCain: 45%
Weinig inderdaad.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:26 schreef IHVK het volgende:
RASHID KHALIDI?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:25 schreef laforest het volgende:
Helemaal mee eens. Ik ben op veel punten vrij conservatief, maar het ticket McCain-Palin is gewoon waardeloos. En ondanks dat ik nog maar moet zien wat er allemaal terechtkomt van Obama's plannen is het in mijn ogen een zéér inspirerend persoon die weet waar hij het over heeft.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:54 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Even los van dat bericht, persoon is voor mij belangrijker dan inhoud (als in issues) als het gaat om de Amerikaanse Presidentsverkiezingen. Ik steun immers Obama ondanks dat ik het inhoudelijk oneens ben met hem op veel punten. De President is mijn inziens op de eerste plaats een leider, geen beleidsmaker, daar is het Congres veel belangrijker voor. Daarom vind ik persoonlijke eigenschappen en geschiedenis van de kandidaten erg belangrijk, dat kan veel zeggen over de leiderschapskwaliteiten van iemand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |