Even los van dat bericht, persoon is voor mij belangrijker dan inhoud (als in issues) als het gaat om de Amerikaanse Presidentsverkiezingen. Ik steun immers Obama ondanks dat ik het inhoudelijk oneens ben met hem op veel punten. De President is mijn inziens op de eerste plaats een leider, geen beleidsmaker, daar is het Congres veel belangrijker voor. Daarom vind ik persoonlijke eigenschappen en geschiedenis van de kandidaten erg belangrijk, dat kan veel zeggen over de leiderschapskwaliteiten van iemand.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:49 schreef Toad het volgende:
[..]
Ik ben zo blij dat het erop lijkt dat eindelijk een keertje iemand wint die de campagne heeft gevoerd op de inhoud en niet op de persoon.
Is dat niet vreemd dat die uitslagen nu al bekend worden gemaakt?quote:Obama aan kop bij ’early voters’
WASHINGTON - Ruim twaalf miljoen Amerikanen hebben al gebruik gemaakt van de mogelijkheid eerder dan op 4 november te stemmen. De meeste van deze ’early voters’ hebben op de Democratische presidentskandidaat Barack Obama gestemd. Dat bleek dinsdag uit cijfers die door de verschillende staten zijn vrijgegeven.
In Florida hebben de Democraten 45 procent van de vroege stemmen binnengehaald en kregen de Republikeinen 40 procent. In Iowa stemde 49 procent vooralsnog op Obama, tegen 28 procent voor McCain. Obama staat op kop in Louisiana met 58 procent van de stemmen tegen 29 procent voor zijn rivaal.
De regels om eerder dan op de verkiezingsdag van 4 november te mogen stemmen verschillen per staat. In sommige mag niet eerder gestemd worden. In andere zoals Californië mogen mensen eerder naar de stembus gaan om bijvoorbeeld lange wachtrijen te voorkomen op 4 november. In enkele staten mag alleen vanuit het buitenland via de post eerder gestemd worden.
Waar haalt McCain het geld vandaan dan? Het lijkt me ook raar om gezien de omstandigheden, de belasting voor de rijkste groep zo extreem te verlagen.quote:
Bij wie je de minste belasting betaalt is de beste president?:')quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:12 schreef laforest het volgende:
Tax plan bij inkomen: $112,000 - $227,000
(15% of population) Obama $2,300 less McCain $3,200 less
Lijkt me duidelijk![]()
McCain
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Iets, iets... Montov legt het altijd heel goed uit: Nee, het valt wel mee. Maar bij sommige peilingen zie je soms inderdaad wel eens een kleiner gat, maar let maar op wat er dan gebeurt: Obama blijft altijd zo rond de 50 a 52, het is McCain die fluctueert. Geen probleem.
Het zijn peilingen bij de stemhokjes. Als ik het goed heb. Er gebeuren wel meer dingen, zoals uitslagen als er in andere delen van het land nog gestemd kan worden, ook voor andere functies, de Senaat, ofzo. Maarja...quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:58 schreef Arcee het volgende:
[..]
Is dat niet vreemd dat die uitslagen nu al bekend worden gemaakt?
Niet verder kijken dan je eigen situatiequote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:58 schreef Arcee het volgende:
[..]
Bij wie je de minste belasting betaalt is de beste president?:')
Hm, dat ben ik wel deels met je eens. Maar ik vind wel dat verkiezingsdebatten over de inhoud moeten gaan. Ik vind het niet kunnen hoe McCains campagneteam in robotcalls en tvspotjes steeds weer Obama in de hoek zet van terreur en landverraad. Dat politieke spel is misschien interessant voor politieke junkies zoals ons, maar ik ben blij dat eindelijk de kandidaat wint die zich ervan distantsieert en er in de praktijk nauwelijk aan meedoet.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:54 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Even los van dat bericht, persoon is voor mij belangrijker dan inhoud (als in issues) als het gaat om de Amerikaanse Presidentsverkiezingen. Ik steun immers Obama ondanks dat ik het inhoudelijk oneens ben met hem op veel punten. De President is mijn inziens op de eerste plaats een leider, geen beleidsmaker, daar is het Congres veel belangrijker voor. Daarom vind ik persoonlijke eigenschappen en geschiedenis van de kandidaten erg belangrijk, dat kan veel zeggen over de leiderschapskwaliteiten van iemand.
Er worden geen uitslagen bekend gemaakt. Dat artikel is niet helemaal correct. Van de vroegstemmer zijn bij sommige staten bepaalde gegevens bekend, zoals bij welke partij ze horen, wel geslacht, elk ras, en leeftijd. Deze uitslagen zijn op basis van partijregistratie. En aangezien zo'n 90% van de Democraten op Obama stemt en 90% van de Republikeinen op McCain, is er wel een aardig beeld uit te halen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:58 schreef Arcee het volgende:
[..]
Is dat niet vreemd dat die uitslagen nu al bekend worden gemaakt?
Godverquote:Obama staat op kop in Louisiana met 58 procent van de stemmen tegen 29 procent voor zijn rivaal.
Zal ook nog wel iets met New Orleans te maken hebben.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:20 schreef Fiskus het volgende:
[..]
GodverLouisiana was zelfs solid McCain
![]()
![]()
![]()
![]()
Obama heeft al gewonnen
En wees maar niet bang, dat is het nog steeds.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:20 schreef Fiskus het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Obama heeft al gewonnen
Ja ach, op 4 november zullen er wel meer Republikeinen naar de stembus gaan daar.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:20 schreef Fiskus het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Obama heeft al gewonnen
Ja, jij denk dat Obama terrorisme steunt?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:25 schreef laforest het volgende:
Je kunt merken dat de LA Times Obama steunt.
Ze weigeren nu weer een tape af te staan waarop Obama een controversiële activist aanprijst (Rashid Khalidi).
Hij lijkt helemaal klaar voor een gezellige tijd in de gevangenis.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |