quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:06 schreef kabelhaspel het volgende:
Kun je er witte gympies kopen?
Neen, das enen wolk me woater!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:07 schreef Susi het volgende:
Mijn broertje heeft er vorig jaar een paar maanden gezeten voor stage.
Mooie foto die laatste ! Is dat een tornado of windhoos of 'gewoon storm' ?
Mn vriend is marinier en die is hier geplaatst voor 10 maanden en dat vond ik een mooi kansje om es lekker op een tropisch eiland te zittenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:13 schreef Bora-Bora het volgende:
Schitterende OP!![]()
Gaaf, die foto's; ze geven echt een beetje een kijkje op het eiland.
Zit je er trouwens voor studie of voor werk? Is het een toevallige keus geweest om daarheen te gaan, of al een oud verlangen bijv.?
Ik merk er geen flikker van eigenlijk...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:13 schreef 0100 het volgende:
Merken jullie nog veel van de corruptie op die eilanden? Of wordt het allemaal zwaar overdreven?
ehhh, er zijn hier hele vette boekwinkels!!1! Dus absoluut niet saai hier.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:18 schreef chauchat het volgende:
Ishet daar niet heel erg saai? Zijn er bijvoorbeeld wel goede boekwinkels?
quote:Op woensdag 22 april 2009 11:09 schreef delano.888 het volgende:
Hoe realistisch is mijn droom om op mn 35e oid naar curaçao te verhuizen en daar een dik huis (ze zijn daar toch een stuk goedkoper) te kopen?
Hopelijk is het grootste deel van de curaçaose bevolking dapper genoeg om "Si" te stemmen.quote:Op donderdag 23 april 2009 22:26 schreef zoost het volgende:
SI of NO? Weet je al wat je gaat stemmen 15 mei?
Leuk wat ga je daar doen? Ik ga denk ik komende oktober of november die richting uitquote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:24 schreef Breuls het volgende:
*meldt
Ik woon de komende maanden op Curacao.
Rly?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:24 schreef Breuls het volgende:
*meldt
Gaaf!!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:24 schreef Breuls het volgende:
*meldt
Ik zou het niet proberen...quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:16 schreef Dirk1990 het volgende:
Maatje van mij zit daar nu.
drugs eiland hah..hij zou nog wel wat voor mij meenemen.
goed bekeken dacht ik zo
Altijdquote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Rly?
Hebben ze webontwikkelaars nodig daar?
En, hoe bevalt het, Breuls?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:24 schreef Breuls het volgende:
*meldt
Was het maar waar, maar voorlopig zijn we nog niet af van die ellende.quote:Op zondag 26 juli 2009 01:30 schreef Probably_on_pcp het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ze_vrijheid____.html
Of moet ik telegraaf.nl artikelen niet serieus nemen ?
Goed!quote:
Ja dat zal best apart zijn, inderdaad.quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:47 schreef Breuls het volgende:
[..]
Goed!
Het is een lekker dagelijks leventje hier. 't Is wel leuk om een tijdje niet in Nederland te verblijven, maar toch veel bekends tegen te komen (veel Nederlandse en Amerikaanse elementen in bijvoorbeeld winkels en horeca, waardoor je je niet in een vreemd land voelt).
Dorps is 't niet... Zeker niet als je gewoon in Willemstad zit tenminste.quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:43 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ja dat zal best apart zijn, inderdaad.
Voelt het er trouwens dorps en typisch "Caraïbisch" aan, of is het daar toch te groot voor?
*hard tegen iets aanschopt*quote:Als je ergens, bijvoorbeeld hier op Curaçao, een jaar blijft is het handig om je lokaal in te schrijven. Je bent dan niet permanent (en te lang) op vakantie en kunt makkelijker heen-en-weer reizen naar Nederland. Dus dat gingen wij hier doen.
Nadat een flinke berg administratief voorwerk door iemand voor ons was gedaan, zijn we van de week met z'n drieën naar immigratie gegaan. Aanvraagformulier-met-stempel in de hand, in de rij staan voor het post- annex immigratiekantoor en wachten maar. Wat blijkt? Bij opening van het kantoor mag je niet naar binnen. In plaats daarvan wordt de groep wachtenden onderverdeeld in mensen met en mensen zonder afspraak. Als je geen afspraak hebt moet je vervolgens wachten tot de namen van de mensen met afspraak zijn genoemd en deze mensen naar binnen zijn. Daarna mag je mee naar binnen, in de rij voor de afspraken. Na het maken van de afspraak zit je eerste ronde erop: kom terug op de dag van je afspraak. Volg je het nog
Die afspraak was voor mij de volgende dag. Ik stond wederom voor de deur op de opening te wachten. De afspraak was om half acht, terwijl het kantoor om acht uur opent. Ik neem aan dat men er vanuit gaat dat iedereen toch te laat komt, dus zetten ze de afspraken gewoon op een vroeger tijdstip. Om acht uur ging de deur open en tussen de genoemde namen zat de mijne. Ik naar binnen. In de rij. Bij het aan de beurt zijn kreeg ik een nummertje, mijn formulier werd ingenomen en ik ging zitten.
Dat was om kwart voor negen. Zo rond half tien was ik aan de beurt en ging ik met mijn papieren (paspoort, kopie paspoort, pasfoto's, ziektekostenverzekering) naar het loket, alwaar een te zacht sprekende dame ("wat zegt u?" met je oor tegen het gat in het glas) mij ging helpen. Of zo leek het.
Bij het bestuderen van mijn verzekeringspolis ging het namelijk fout. "Deze is niet goed," werd me uitgelegd. Waarom niet? "Je moet hier verzekerd zijn." Ik heb een verzekering die wereldwijd geldig is, me uitgebreid dekt (ik heb niet zuinig gedaan en een all-in megasuperding afgesloten) en waarmee ik dus gewoon goed verzekerd ben op het eiland. Dat vond ze echter niet goed, ook niet na mijn uitleg, en ook niet na het nog even met een collega te checken. Ik moet *lokaal* verzekerd zijn. Wat daar exact de meerwaarde van is ontgaat me, maar mijn verblijfsvergunning kreeg ik niet mee.
Tweemaal twee uur besteed aan het wachten bij het immigratiekantoor, en uiteindelijk geen stap verder gekomen. Ik moet nu een lokale verzekering afsluiten, wat veel tijd en moeite gaat kosten, en bovengenoemde twee wachtmomenten, van minimaal twee uur per stuk, herhalen. En daarna moet ik nog naar een ander kantoor om een identiteitsbewijs op te halen, met eenzelfde wachtervaring in het vooruitzicht.
Het is bijna reden om mijn retourtje Nederland volgende week een enkeltje te laten zijn. Wat een domper zeg.
Valt er niet af en toe een leguaan uit? Had ik op Aruba. Ze sprongen ook gewoon in het zwembad.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:27 schreef Breuls het volgende:
Het voelt overigens soms wel Caribisch, vooral als je onder een palmboom ligt te relaxen.
Het lijkt wel communisme hè!quote:Op woensdag 5 augustus 2009 01:40 schreef Omniej het volgende:
Oef... 't Immigratiekantoor.Heb er ook eens een papiertje op moeten halen... Dat kantoor was tot 3 uur open, dus rond half 3 o.i.d. kom ik er binnenwandelen. Lekker rustig, verdacht rustig eigenlijk. Toch maar 'ns geïnformeerd of de papieren al klaar waren, en dat was inderdaad 't geval. Perfect, dacht ik.
Maar nee, ze hadden geen nummertje meer. Euh, wat? Geen 'nummertje' meer? Ja, de nummertjes waren op, dus of ik morgen even terug kon komen. Sta je daar in een verlaten kantoor én alles ligt in principe gewoon voor je klaar, maar omdat ze geen nummertjes hebben kunnen ze je toch niet helpen.
Echt zo'n paarse-krokodil-moment.
Melig! Hoe groot zijn ze daar?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 03:53 schreef static het volgende:
[..]
Valt er niet af en toe een leguaan uit? Had ik op Aruba. Ze sprongen ook gewoon in het zwembad.
Niet uit de boom, maar ik kom wel allerhande hagedissen tegen als ik ergens loop.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 03:53 schreef static het volgende:
[..]
Valt er niet af en toe een leguaan uit? Had ik op Aruba. Ze sprongen ook gewoon in het zwembad.
Ik huur hier altijd met volle tevredenheidquote:Op donderdag 6 augustus 2009 01:46 schreef WarPuppy het volgende:
Nog 3 weekjes!![]()
Alleen nog geen idee waar ik ga wonen, wordt nu geregeld. Mensen nog tips voor auto kopen of huren?
Gewoon vliegen. Vroeger was er wel een ferryverbinding tussen Curacao en het stadje Coro, maar die is al jaren geleden stopgezet.quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:21 schreef QazzaQ het volgende:
eind dit jaar of begin volgend jaar gaan mn vriendin en ik naar curacao om vervolgens door te reizen naar venezuela.
Mijn vraag is of je met een boot de overtocht kan maken of dat je moet vliegen?
Zijn er tussen de verschillende eilanden trouwens nog handige ferry-verbindingen, of blijft vliegen toch gemakkelijker?quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:59 schreef Antilliaan het volgende:
[..]
Gewoon vliegen. Vroeger was er wel een ferryverbinding tussen Curacao en het stadje Coro, maar die is al jaren geleden stopgezet.
Niet zover ik weet. Ik weet trouwens wel dat er een ferry verbinding bestaat tussen Sint Maarten en het eilandje Anguilla. Volgens mij is dat de enige.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:26 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Zijn er tussen de verschillende eilanden trouwens nog handige ferry-verbindingen, of blijft vliegen toch gemakkelijker?
Je kunt ook met de boot naar St. Barths en Saba (tip!) vanaf SXM. (voyager ferry's)quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:42 schreef Antilliaan het volgende:
[..]
Niet zover ik weet. Ik weet trouwens wel dat er een ferry verbinding bestaat tussen Sint Maarten en het eilandje Anguilla. Volgens mij is dat de enige.
Er bestaan dagelijkse vluchten tussen alle eilanden en prijzen vallen zeer mee. Dus zo'n groot probleem is het niet.
Klopt.. Met die hele snelle ferry toch? Maar ze gaan tegenwoordig alleen naar St. Barths. Vroeger was dat ook naar Saba, Statia, St. Kitts, Nevis en Anguilla. En verder vielen de prijzen ook tegen. Maja voor een dagje op en neer was het wel de moeite waard.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:51 schreef Reintji het volgende:
[..]
Je kunt ook met de boot naar St. Barths en Saba (tip!) vanaf SXM. (voyager ferry's)
Een ferry tussen Curacao en Bonaire? Nooit van gehoord.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:58 schreef Bora-Bora het volgende:
Oh okee, dus de standaard is toch wel vliegen.
Ik zag op internet nog wel iets over een ferry tussen Curaçao en Bonaire, maar dat dateerde uit 2001 ofzo;
die is intussen dus ook alweer opgeheven?
Is er dan niet zo gek veel verkeer tussen de diverse eilanden? Of is (was) het overzees zoiezo gewoon niet praktisch?
Klikquote:Op maandag 17 augustus 2009 15:56 schreef Antilliaan het volgende:
[..]
Klopt.. Met die hele snelle ferry toch? Maar ze gaan tegenwoordig alleen naar St. Barths. Vroeger was dat ook naar Saba, Statia, St. Kitts, Nevis en Anguilla. En verder vielen de prijzen ook tegen. Maja voor een dagje op en neer was het wel de moeite waard.
Er is opzich wel veel vliegverkeer tussen de ABC en de bovenwindse eilanden hoor, sommige lijnen zelfs meerdere keren per dag.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:58 schreef Bora-Bora het volgende:
Is er dan niet zo gek veel verkeer tussen de diverse eilanden? Of is (was) het overzees zoiezo gewoon niet praktisch?
quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:12 schreef Reintji het volgende:
[..]
Klik
Voyager gaat idd alleen nog maar naar Anguilla vanaf marigot zo te zien. Ik bedoelde 'The Edge' drie keer per week naar Saba.
Diddo, op Saba of op SXM?quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:20 schreef Antilliaan het volgende:
[..]
Lol.. ik haalde de Edge en de Voyager door elkaar. Ben namelijk al 2 jaar daar niet meer geweest.
Curaçao, zoveel relaxter dan SXMquote:Op maandag 17 augustus 2009 18:22 schreef Antilliaan het volgende:
Oorspronkelijk uit Curacao.. Jaartje gewoond in SXM en nu al 6 jaar in het prachtig NL.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op aruba kun je ook nog met de boot naar Palm Island breuls![]()
Whehehe, AUA, CUR, SXM luchthavencodesquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:08 schreef Bora-Bora het volgende:
Oww, SXM = St Maarten!
Dat wist ik niet, ondanks dat het 't enige eiland van de NL Antillen is waar ik geweest ben - 2x bovendien...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:19 schreef Reintji het volgende:
[..]
Whehehe, AUA, CUR, SXM luchthavencodesNee, heeft nix met de generatie te makenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.: ik ben er alleen met de boot geweest!
FR
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:59 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Nee, heeft nix met de generatie te maken: ik ben er alleen met de boot geweest!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vorig jaar met de boot naar Saba geweest, de vliegende vissen vlogen op een gegeven moment tegen de boot aan (en zowat om de oren)![]()
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:06 schreef Reintji het volgende:
[..]Ja, maffe 'dingen' zijn dat hè.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vorig jaar met de boot naar Saba geweest, de vliegende vissen vlogen op een gegeven moment tegen de boot aan (en zowat om de oren)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SXM lijkt trouwens een vrij gangbare benaming te zijn:
http://www.sxmsaintmartin.com
http://www.sxmbeach.com
http://www.sxmcyclone.com --> Orkaan BILL zit er trouwens aan te komen... Sterkte daar!! FR
Afhankelijk van de aankoopprijs kan je wel bij een garage 1 maand garantie op een 2de-handsje krijgen, maar natuurlijk niet bij een particulier.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:13 schreef Breuls het volgende:
http://www.autohuurcuracao.com/ - of iets vergelijkbaars, huren dus. Kopen is erg risicovol, zeker omdat je geen garantie krijgt op tweedehands autos.
Dat klopt helemaal, maar is vrij snel ter ziele gegaan. De prijs t.o.v. vliegen was nauwelijks voordeliger te noemen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:58 schreef Bora-Bora het volgende:
Ik zag op internet nog wel iets over een ferry tussen Curaçao en Bonaire, maar dat dateerde uit 2001 ofzo;
die is intussen dus ook alweer opgeheven?
Lijkt me wel, als Aruba al aan # 2 begonnen is, moet Curacao toch zeker niet achterblijven?quote:» Er is al 34 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!
Nee, helemaal gelijk in!quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:43 schreef thomaster het volgende:
[..]
Lijkt me wel, als Aruba al aan # 2 begonnen is, moet Curacao toch zeker niet achterblijven?
ik had me ook wel eerder kunnen melden in dit topic, woon er inmiddels al bijna een jaar
Hmm, blijkbaar had ik ze op een betere plek moeten hosten.quote:Op woensdag 30 september 2009 02:06 schreef Bora-Bora het volgende:
Waar blijven de fotoooz??!!
(Op pagina 1 zijn er helaas een hoop weggevallen..)
Dat zal wel komen omdat er 2 Curacao topics bestaanquote:Op dinsdag 29 september 2009 22:43 schreef thomaster het volgende:
[..]
Lijkt me wel, als Aruba al aan # 2 begonnen is, moet Curacao toch zeker niet achterblijven?
ik had me ook wel eerder kunnen melden in dit topic, woon er inmiddels al bijna een jaar
quote:Op woensdag 30 september 2009 14:40 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ben je geemigreerd? Kom je er vaker? Of loop je er stage?
Ik werk bij Avila Hotel en woon op Dominguito, dus om de hoek bij mijn werk en mambo/wet en wildquote:
Om er te werken of behandeld te worden?quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:56 schreef Reintji het volgende:
Over 5 weken weer vertoeven op Korsou, Koraal Tabak. Ook even een gesprekje met Taams en Sehos plannen.
Nee, in de wijk. Je hebt wel Skalo office center, dat is gewoon nog in bedrijf, maar wij zitten elders in dezelfde straat.quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:56 schreef thomaster het volgende:
Niet in Scharloo office center dan, dacht dat ik gehoord had dat dat failliet was?
Het ziekenhuis, evenals de gehele (toeristische) horeca, zou instorten als er geen mensen zoals jou zus waren. Niet per se omdat de lokale bevolking het niet kan, maar omdat er zoveel mensen uit voornamelijk Nederland rondlopen...quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:36 schreef Ellatjuh het volgende:
mn zus heeft er een jaar gewoond en in het ziekenhuis gewerkt.
Hoe lang lig je al in de regen?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:02 schreef WarPuppy het volgende:
Ik zit op Jan Thiel. Maar goed, wanneer stopt het regenseizoen? Ik wil weer in de zon liggen.
Iemand nog naar Benny R in Villa Maria?
Scarlett?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:50 schreef JuiceJuice het volgende:
[..]
Internetverbindingen haperen wanneer het regent![]()
Veel ruis op de lijnen
Het heeft pas 2 dagen fatsoenlijk geregend en je wilt nu alweer het einde van het regenseizoen?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:02 schreef WarPuppy het volgende:
Ik zit op Jan Thiel. Maar goed, wanneer stopt het regenseizoen? Ik wil weer in de zon liggen.
Iemand nog naar Benny R in Villa Maria?
Oef... Daar heb ik me op Curaçao ook nog regelmatig aan geërgerd ja, die verbinding van Scarlett. Mijn god wat was dat bagger.quote:
Volgens mij hebben wij ( het bedrijf waar ik stage loopt ) dat ook. Kost een fortuin maandelijks. Zit je ook aan de Scharlooweg?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:03 schreef Breuls het volgende:
Oh man, die Wimax troep van Scarlet
We hebben nu UTS, met wel, hou je vast, 2mbit.
Ja, mijn werk wel. Maar daar hebben we weer wel Scarlet en dat is beter dan de UTS die we thuis hebben.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:25 schreef JuiceJuice het volgende:
[..]
Volgens mij hebben wij ( het bedrijf waar ik stage loopt ) dat ook. Kost een fortuin maandelijks. Zit je ook aan de Scharlooweg?
Is dat zo? Mij is van de week verteld dat wij nu een straalverbinding hebben ofzo met iets op het dak. Maar Scarlet is beter?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:33 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ja, mijn werk wel. Maar daar hebben we weer wel Scarlet en dat is beter dan de UTS die we thuis hebben.
Ik krijg hier mijn series niet snel genoeg gedowned met utorrent naar mijn smaak hoor (lees 2-3 dagen voordat ik een aflevering of 4 heb gedownload). Maar goed, binnenkort hopelijk een 2mb verbinding thuisquote:Op maandag 12 oktober 2009 02:57 schreef Breuls het volgende:
Ja, een ding waar ik wel naar uitkijk in Nederland: snel internet.
Maar hier mis je het ook niet echt. Ik download wel wat, maar het komt snel genoeg binnen, doorgaans.
Usenet, dat is toch met nieuwsgroepen enzo? Is mij nooit helemaal gelukt om dat op te zetten, maar ik heb dat dan ook nooit fanatiek geprobeerd. Via welke site kan je dan downloaden en hoe werkt dat precies?quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:25 schreef Breuls het volgende:
Torrents zuigen.
Ik download vanaf Usenet en een aflevering kan er in een half uur zijn. Da's snel zat.
Wat ik wel mis is mobiel internet trouwens. Ik heb mijn iPhone laten unlocken zodat mijn prepaid SIM erin kan, maar internet heb ik alleen bij open wifi-punten en dat is soms wel jammer.
We vallen wel onder het Koninkrijk der Nederlanden, maar een internetvoorziening is niet door de overheid geregeld, dus dat heeft niks met elkaar te maken.quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:40 schreef Breuls het volgende:
Ik werk bij een IT-bedrijf in Scharloo en woon in Montana. Zit hier sinds mei en waarschijnlijk ook tot mei.
Tot ongeveer 2000 was het nog moeilijker, voor zover ik weet. Toen hadden alleen geboren Antillianen vrije vestiging en moesten 'Europese Nederlanders' allerlei vergunningen zien te krijgen.quote:Op dinsdag 2http://forum.fok.nl/fok/post_reply/1210698/7/25/738685840 oktober 2009 01:50 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
belachelijk
Mwa heb een tijd in UK gewerkt, geen papieren voor nodig gehad hoorquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 02:18 schreef Breuls het volgende:
Dat geldt voor elk land hoor.
Een half jaar rondhangen mag overigens ook wel, als je maar geen baan gaat zoeken. Dat is o.a. waar je die vergunning voor nodig hebt.
UK is dan ook EU, Curacao niet. Of misschien ook wel op een of andere manier omdat het in het koninkrijk hoort?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 02:32 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Mwa heb een tijd in UK gewerkt, geen papieren voor nodig gehad hoor
Ik dacht dat de eilanden onderdeel waren van Het Koninkrijk?
Pic or it didn't happen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:48 schreef Breuls het volgende:
Vandaag eindelijk opgehaald. Ik heb m'n verblijfsvergunning.
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:57 schreef static het volgende:
Wat is het tijdsverschil eigenlijk? 6 uur? Kan het me niet herinneren.
quote:
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:27 schreef Reintji het volgende:
Kan ik straks nog ergens een simlock vrije iPhone scoren op curacao? (die kerel naast Penha ofzo)
Caracas, La Paz is het geloof ik... Overigens heb ik mijn computer thuis nog op Nederlandse tijd staan, vond ik in het begin wel handig met skype enz.quote:Op zondag 25 oktober 2009 14:59 schreef Breuls het volgende:
Op welke tijdzones staan jullie computers en telefoons ingesteld? Ik heb de mijne, bij gebrek aan een Curacao-instelling, toen ik hier in mei kwam op Havana, Cuba gezet. Die zijn nu echter over naar wintertijd en wij niet, dus ik heb ze nu op San Juan, Puerto Rico staan.
Venezuela zit op UTC -4.30, dus dat gaat niet werken.quote:Op maandag 26 oktober 2009 14:08 schreef thomaster het volgende:
[..]
Caracas, La Paz is het geloof ik... Overigens heb ik mijn computer thuis nog op Nederlandse tijd staan, vond ik in het begin wel handig met skype enz.
Dank, maar ik ben vandaag ingeschreven, dus eind vd week kan ik 'm ophalen.quote:Gefeliciteerd met je Sedula trouwens
Toch wel, heb het ff gecheckt. Hij staat op Caracas, La Paz -04:00quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:29 schreef Breuls het volgende:
Venezuela zit op UTC -4.30, dus dat gaat niet werken.
Dan ben je er nog altijd zo'n uur tot anderhalf van verwijderd dusquote:Op maandag 26 oktober 2009 15:29 schreef Breuls het volgende:
Dank, maar ik ben vandaag ingeschreven, dus eind vd week kan ik 'm ophalen.
Caracas of La Paz? Die laatste is inderdaad -4, maar Caracas niet.quote:Op maandag 26 oktober 2009 19:55 schreef thomaster het volgende:
[..]
Toch wel, heb het ff gecheckt. Hij staat op Caracas, La Paz -04:00
[..]
Jah. En mijn adres is onbekend, dus ik moet nog een adresverklaring van de DROV krijgen.quote:Dan ben je er nog altijd zo'n uur tot anderhalf van verwijderd dus
pics van dochterquote:Op vrijdag 6 november 2009 03:06 schreef latevogel het volgende:
Nog 15d agen en dan gaat dochter ook die kant op voor 6 maanden stage
Net 1 dag 18 jaar en voor eerste keer vliegen en ver van huis maar ze heeft er mega veel zin in
ze gaat werken/stage lopen bij Rancho El Sobrino en is daar ook intern
Leuk om hier alles een beetje te kunnen lezen van het hoe en wat in Curacao
Ok dan...quote:
Oh de Heineken Regatta is (was) nu op Curaçao natuurlijk.quote:
Ik begrijp van onze stagiairs dat je er goed aan doet niet naar Wereldstage te gaan.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:26 schreef Tyler-Girl het volgende:
(behalve Wereldstage dan, want daar begin ik niet aan).
Eerder zondag, het zit om de hoek maar ik vind het altijd te rustig.quote:
Je kan verder natuurlijk ook kijken naar de horeca, of je daar een meeloopstage kunt doen. Gewoon hotels aanschrijven met een goede uitleg wat je stage in moet houden (met name dat stuk dat je niet teveel operationeel bezig moet zijn). Ik heb nog wel een paar mailadressen, als je ze wilt hebben kun je me een PM sturen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:26 schreef Tyler-Girl het volgende:
Hallo allemaal,
Ik wil volgend jaar februari ook stage gaan lopen op Curacao, maar het vinden van een stageplaats wil nog niet echt lukken. Ik heb al verschillende bemiddelingsbureaus ingeschakeld maar zelfs dat helpt niet echt (behalve Wereldstage dan, want daar begin ik niet aan).
Hebben jullie misschien tips of weten jullie misschien nog een bedrijf dat op zoek is naar een stagiaire????
stage duurt 5 maanden, moet wel een projectstage zijn mag max 40% van de tijd meewerken. Doe HBO Commerciele economie, dus een opdracht zou kunnen zijn: klanttevredenheidsonderzoek, marketingplan schrijven, interne/externe analyse enzo.
alvast bedankt
quote:Op zondag 29 november 2009 16:10 schreef thomaster het volgende:
[..]
Je kan verder natuurlijk ook kijken naar de horeca, of je daar een meeloopstage kunt doen. Gewoon hotels aanschrijven met een goede uitleg wat je stage in moet houden (met name dat stuk dat je niet teveel operationeel bezig moet zijn). Ik heb nog wel een paar mailadressen, als je ze wilt hebben kun je me een PM sturen.
Nee, zegt me niks, maar ja, dat zegt dan ook weer niksquote:Op zondag 29 november 2009 18:39 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ja graag!!!! de bemiddelingsbureau's waar ik sta ingeschreven werken niet echt mee.....en heb dus nogsteeds niets.
Ik had eerste BIJNA een stage bij "instituto buena bista" (zegt jullie dit wat) maar die vonden me uiteindelijk niet goed genoeg
Welk bureau, wereldsstage of GPstart?quote:Op zondag 29 november 2009 18:39 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ja graag!!!! de bemiddelingsbureau's waar ik sta ingeschreven werken niet echt mee.....en heb dus nogsteeds niets.
Ik had eerste BIJNA een stage bij "instituto buena bista" (zegt jullie dit wat) maar die vonden me uiteindelijk niet goed genoeg
1. Duurt een eeuwigheid, maar in de tussentijd mag je wel gewoon aan de slag. Althans, voor werken geldt dat, maar ik denk ook voor studeren.quote:Op maandag 30 november 2009 01:01 schreef Leppie7 het volgende:
1. hoeveel tijd er ongeveer nodig is voor de voorbereiding (visa aanvragen enz.)
2. wat de kosten van het leven zijn daar (kamerhuur, voedsel, stappen enz.)
3. als je aan de UNA een studie begint kan je die dan ook voortzetten in Nederland als je dat zal willen?
4. is het een beetje te doen om een bijbaantje te krijgen in curaçao?
nog geen heimwee? of geen heimwee meer? of was het mooi geweest na een jaartje? Ik zit inmiddels zelf op de jaargrens en moet zeggen dat ik nog steeds geen plannen heb om weg te gaan, bevalt prima hierquote:Op dinsdag 1 december 2009 09:37 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Ik ben nu alweer ruim 6 maanden terug, maar tof dat dit topic is gaan lopen
quote:Op woensdag 2 december 2009 00:15 schreef Breuls het volgende:
Mijn foto's staan hier, en ik gooi er af en toe nieuwe bij.
In de tussentijd kun je ook een zonnebankkuur doen; dat helpt ook goed tegen de winterdepressie!quote:Op maandag 30 november 2009 01:01 schreef Leppie7 het volgende:
Ik heb mijn breekpunt bereikt, elke winter word mijn winter depressie zwaarder en zwaarder en ik zit nu op het punt dat ik bijna alleen nog maar buiten kom om avonds naar de kroeg te gaan![]()
Ook sta ik op het punt om voor de 2e x te stoppen met mijn studie.
Mijn vader komt van curaçao en ik heb er ook nog veel familie wonen en ben er een paar x geweest en dat is me tog wel heel erg goed bevallen. Ik zal daarom ook graag volgend jaar beginnen aan een studie in curaçao.
Hebben jullie enig idee
1. hoeveel tijd er ongeveer nodig is voor de voorbereiding (visa aanvragen enz.)
2. wat de kosten van het leven zijn daar (kamerhuur, voedsel, stappen enz.)
3. als je aan de UNA een studie begint kan je die dan ook voortzetten in Nederland als je dat zal willen?
4. is het een beetje te doen om een bijbaantje te krijgen in curaçao?
Alvast bedankt,
quote:Op woensdag 2 december 2009 03:07 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Niet ééns op Fok!, Breuls?!!
![]()
Ze zien er in ieder geval wél mooi uit! Ik ga ze binnenkort eens van dichtbij bekijken.
Ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar ik had het ook helemaal gehad met Korsou toen ik terug ging.quote:Op dinsdag 1 december 2009 20:32 schreef thomaster het volgende:
[..]
nog geen heimwee? of geen heimwee meer? of was het mooi geweest na een jaartje? Ik zit inmiddels zelf op de jaargrens en moet zeggen dat ik nog steeds geen plannen heb om weg te gaan, bevalt prima hier
Ik zal binnenkort kijken of er niet nog wat foto's op kunnen. Heb ik allemaal thuis op de pc, maar daar heb ik pas 3 dagen internet
Met een persoonlijk mening zal je niemand voor het hoofd stoten denk ik hoorquote:Op woensdag 2 december 2009 09:11 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
[..]
Ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar ik had het ook helemaal gehad met Korsou toen ik terug ging.
Een eiland is gewoon niets voor mij, teveel beperkingen en dus te weinig mogelijkheden.
Het weer mis ik ontzettend en Cas Abou en lekker eten en Polar drinken bij de toko met de Antilliaanse mannetjesen de lekkere Nevada sigaretten
![]()
Maar het weegt niet op tegen de dingen die ik absoluut niet mis, zoals de wegen, de constante auto reparaties, de stervensdure importproducten, de asociale Nederlanders die er wonen en het gebrek aan goeie feestjes (dat is smaakgebonden uiteraard, ik hou niet zo van de strandfeestjes op Mambo).
Als je een tijd terug bent (in deze kou) ga je het wel romantiseren, dan lijken al die slechte dingen ineens niet meer zo slecht
Geen idee, ik moet eerlijk zeggen dat ik het bedrijf ook niet ken. Op de website GPStart staat wel een Nederlands, Curacaos en skype telefoonnummer. Ik zou ff een belletje plegen...quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:25 schreef ongelovelijk het volgende:
Iemand die hier weet of het bedrijf gpstart gestopt is of failliet is?
Tempoooo....uitzendbureau-ooo....op Scharlooooo....GOGOGOOOOO....TEMPO!quote:Op maandag 7 december 2009 14:24 schreef WarPuppy het volgende:
Werk je vlakbij Tempo? Van die mooie reclame?
Dan moet jij best kunnen checken of GPStart er nog zit toch?quote:Op zondag 6 december 2009 16:41 schreef Breuls het volgende:
Hej, dat linker kantoorgebouw op die pagina is waar ik ook werk.
quote:Op maandag 7 december 2009 14:24 schreef WarPuppy het volgende:
Werk je vlakbij Tempo? Van die mooie reclame?
quote:Op maandag 7 december 2009 14:32 schreef thomaster het volgende:
[..]
Dan moet jij best kunnen checken of GPStart er nog zit toch?
Zijn de bedrijven vaag omdat ze jou niet halsoverkop een baan aanbieden?quote:Op maandag 7 december 2009 18:32 schreef Tyler-Girl het volgende:
Vage bedrijven hebben jullie daar maar in Curacao hoor....ik heb nogsteeds geen stage...ben ondertussen bezig met een stage op Suriname..(maar daar is nog geen topic over)
quote:Op zondag 29 november 2009 23:20 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik sta ingeschreven bij GPstart (maar sinds een week ofzo reageren die niet meer op mails en alle mailtjes krijgen we terug omdat het mailadres niet bestaat :S....zijn die failliet???) en bij stageplekcuracao en topstage.
Bij wereldstage heb ik me uit principe niet ingeschreven....
Volgens mij is er een grote leegloop geweest daaro. Esther is iig weg heb ik me laten vertellen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:25 schreef ongelovelijk het volgende:
Iemand die hier weet of het bedrijf gpstart gestopt is of failliet is?
Alleen niet werken dus, ben je vermogend genoeg om 6 maanden hier te wonen/eten/drinken/stappen zonder te werken?quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:23 schreef Heider00sje het volgende:
Ik heb net de ambassade gebeldZe vertelde me dat ik helemaal geen visum nodig heb!
Omdat ik de Nederlandse nationaliteit hebHoef dus niks aan te vragen
Ik mag er sowieso 6 maanden verblijven, ongeacht randvoorwaarden.
Geen probleemquote:Op vrijdag 11 december 2009 15:31 schreef thomaster het volgende:
[..]
Alleen niet werken dus, ben je vermogend genoeg om 6 maanden hier te wonen/eten/drinken/stappen zonder te werken?
Ligt eraan wanneer je weer terugvliegt.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:30 schreef ongelovelijk het volgende:
Als ik begin feburari naar curacao vlieg. Weten jullie waar ik het beste een ticket kan kopen?
Grappigquote:
Formuleer het dan gewoon niet zo simpel.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:24 schreef ongelovelijk het volgende:
[..]
Grappig.
Weten julliie op welke site of bij welke maatschappij ik het goedkoopst een vliedticket kan kopen.
Ik vertrek waarschijnlijk begin februari en ga rond 14 juli weer terug. Kan ik beter nu boeken of beter wachten vlak voordat ik wegga zodat er misschien nog een aanbieding komt(of misschien niet natuurlijk)
Dat kun je testen door de komende week eens te kijken hoe de prijzen van vluchten van deze en volgende maand fluctueren.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:24 schreef ongelovelijk het volgende:
[..]
Grappig.
Weten julliie op welke site of bij welke maatschappij ik het goedkoopst een vliedticket kan kopen.
Ik vertrek waarschijnlijk begin februari en ga rond 14 juli weer terug. Kan ik beter nu boeken of beter wachten vlak voordat ik wegga zodat er misschien nog een aanbieding komt(of misschien niet natuurlijk)
Alle luchtvaartmaatschappijen vergelijken en dan zoeken naar degene die het dichtst bij 500eu komt, 400-450eu is volgens mij de bodemprijs voor tickets hier naartoe, maar 500 is prima. En als je het dagelijks in de gaten houdt krijg je een idee wanneer je moet boeken.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:30 schreef ongelovelijk het volgende:
Als ik begin feburari naar curacao vlieg. Weten jullie waar ik het beste een ticket kan kopen?
mooie herenkledingquote:Op zondag 20 december 2009 16:38 schreef Heider00sje het volgende:
Kan je op Curacao mooie herenkleding kopen, zoals t shirtjes, slippers en korte broeken?
GPstart is failliet, net zoals de holding die boven ze staat.quote:Op maandag 7 december 2009 18:53 schreef Breuls het volgende:
Had het er net met een paar mensen over: de vertegenwoordigster van GPstart is weg sinds eind november. De telefoniste hier moet steeds mensen afwijzen omdat er niemand te bereiken is.
Ik zou GPstart dus gewoon vergeten, Wereldstage heeft een slecht imago maar is wel beter, als ik het zo kan inschatten. Of je zoekt gewoon zelfs iets.
dank je voor je reactiequote:Op zondag 20 december 2009 16:42 schreef Breuls het volgende:
Ja, maar duik toch maar eerst in Nederland goed de winkel in, want daar slaag je makkelijker.
driekwart broekenquote:Op donderdag 24 december 2009 11:24 schreef Heider00sje het volgende:
Driewakrt broeken zijn opd it moment erg zeldzaam in NL, kan je in Curacao drie kwart broeken vinden?
Voor heren dan
Ken iemand die daar stage loopt, bij die holding dan. Die hebben allemaal een mail gehad dat er geen geldschieters meer zijn, dus er geen kapitaal meer is.quote:
Die holding is GET dan, neem ik aan, want dat bedrijf is van de week helemaal leeggeruimd en er waren GPstart-stagiairs die daar stage liepen. Maar ik wist niet dat GPstart ook bij GET hoorde?quote:Op vrijdag 25 december 2009 07:27 schreef JuiceJuice het volgende:
[..]
Ken iemand die daar stage loopt, bij die holding dan. Die hebben allemaal een mail gehad dat er geen geldschieters meer zijn, dus er geen kapitaal meer is.
Ik merk er niks van, maar mijn werkgever heeft een Nederlandse basis, dus we zitten redelijk losgekoppeld van de rest.quote:Op vrijdag 25 december 2009 16:44 schreef Vincentkemper het volgende:
Voor de mensen die daar werkte is dat natuurlijk erg vervelend, want die zijn opeens hun baan kwijt. Ik weet niet of de Antillen op dit moment, erg veel lastig ondervinden van de economische krisisch, dat kan jij beter beoordelen dan ik?
Wat ik hoorde is dat werknemers al spullen hadden meegenomen en al vanaf verleden maand niet meer zijn betaaldquote:Op vrijdag 25 december 2009 16:35 schreef Breuls het volgende:
Mja, het E-Trading House, waar GET, eFresh en GPstart in zitten, is ook onderdeel van GET Holding. De stagiairs van GPstart wonen ook in woningen rondom het kantoor.
Maar het was van de week wel een vreemde situatie. GET/eFresh werd opgeheven, dus iedereen pakte zijn spullen, de gebouwbeheerder ging alle PC's innemen en veilig wegzetten en andere huurders (zoals wijzelf) werden geadviseerd onze kantoren op slot te doen als veiligheidsmaatregel tegen boze ex-GET-werknemers.
Ik was vorige week bij Sunset Waters, dat hotel dat failliet is gegaan. Daar hebben ze ook 'wat spullen' meegenomen... Het hele hotel is leeggeroofd en alle ramen ingegooid etc.quote:Op maandag 28 december 2009 15:48 schreef Breuls het volgende:
Er is al een tijdje problemen met betaling, ja. En er zijn wel wat spullen meegenomen, dat geloof ik graag.
Efresh.com is het belangrijkste product.quote:Op vrijdag 25 december 2009 16:32 schreef Vincentkemper het volgende:
GET N.V. is inderdaad de holding (het moederbedrijf) van GPstart. Deze zorge ook voor een groot aantal goedkope arbeidskrachten voor de holding Get N.V.
Ik vond het zelf altijd al erg onduidelijk wat GET nou precies allemaal deed, wat hun speciaal maakt? Het was in mijn opzichten vooral een bij elkaar geschraapte hoeveelheid kleine bedrijfjes.
http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=3001552quote:Op vrijdag 1 januari 2010 16:33 schreef JuiceJuice het volgende:
[..]
Efresh.com is het belangrijkste product.
Daar lig je dan...quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:56 schreef Bora-Bora het volgende:
Foto-reportage St Elisabeth Hospitaal op Curaçao.
Niks mis mee toch?quote:Op donderdag 14 januari 2010 18:09 schreef thomaster het volgende:
[..]
Daar lig je dan...
[ afbeelding ]
Haha ja, want dat wil je als je in het ziekenhuis ligtquote:Op woensdag 20 januari 2010 15:27 schreef Diepvriez het volgende:
[..]
Niks mis mee toch?
Lekker frisse lucht en zonlicht. Is wat anders dan de hele dag op je kamer te blijven liggen.
Als er verder geen problemen zijn kan je gewoon even buiten liggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |