Het verbaasde me dat er nog geen topic was over Curaçao! Bij deze

Ik woon hier nu bijna 3 maanden en ga waarsch. in mei 2009 weer terug naar NL.
Ben benieuwd of hier nog meer fokkers wonen of van plan zijn heen te verhuizen, of dat je natuurlijk op vakantie gaat hierheen!
Nu wat info en foto's
LiggingCuraçao ligt in het zuidwestelijke deel van het Caraïbisch gebied, op 12° noorderbreedte en 68° westerlengte. Het eiland ligt op zo’n 70 km ten noorden van Zuid-Amerika. Het is negen uur vliegen vanaf Amsterdam.
OppervlakteDe oppervlakte van Curaçao beslaat 444 vierkante kilometers; lengte: 61 km; breedte: 5 tot 14 km.
BevolkingCuraçao telt 144.000 inwoners. Zo’n 40 tot 50 verschillende nationaliteiten leven op het eiland. Willemstad is de hoofdstad en de enige stad op het eiland.
KlimaatGelegen in de tropen, op slechts 12 ten noorden van de evenaar, heeft Curaçao het hele jaar door een warm, zonnig klimaat. De gemiddelde temperatuur is ongeveer 27 C. Verkoelende passaatwinden waaien constant vanuit het oosten en wakkeren aan in het voorjaar. Het regenseizoen, van oktober tot februari, wordt doorgaans gekenmerkt door korte, incidentele buien, meestal ‘s nachts, en aanhoudend zonnig weer overdag. De gemiddelde regenval bedraagt 570 mm per jaar.
![]()
Dit zijn wat van mn eigen foto's, toevallig gister gemaakt tijdens een tripje naar Westpunt

Heuvels vol cactussen:
![]()
Schade na de storm op het strand van Westpunt:
![]()
Mooi uitzicht:
![]()
Strand van Grote Knip na de storm:
![]()
Santa Martabaai:
![]()
Slecht weer op komst

![]()
Zo nu ben ik wel klaar, toevoegingen zijn welkom!