Curaçao, zoveel relaxter dan SXMquote:Op maandag 17 augustus 2009 18:22 schreef Antilliaan het volgende:
Oorspronkelijk uit Curacao.. Jaartje gewoond in SXM en nu al 6 jaar in het prachtig NL.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op aruba kun je ook nog met de boot naar Palm Island breuls![]()
Whehehe, AUA, CUR, SXM luchthavencodesquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:08 schreef Bora-Bora het volgende:
Oww, SXM = St Maarten!
Dat wist ik niet, ondanks dat het 't enige eiland van de NL Antillen is waar ik geweest ben - 2x bovendien...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:19 schreef Reintji het volgende:
[..]
Whehehe, AUA, CUR, SXM luchthavencodesNee, heeft nix met de generatie te makenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.: ik ben er alleen met de boot geweest!
FR
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:59 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Nee, heeft nix met de generatie te maken: ik ben er alleen met de boot geweest!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vorig jaar met de boot naar Saba geweest, de vliegende vissen vlogen op een gegeven moment tegen de boot aan (en zowat om de oren)![]()
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:06 schreef Reintji het volgende:
[..]Ja, maffe 'dingen' zijn dat hè.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vorig jaar met de boot naar Saba geweest, de vliegende vissen vlogen op een gegeven moment tegen de boot aan (en zowat om de oren)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SXM lijkt trouwens een vrij gangbare benaming te zijn:
http://www.sxmsaintmartin.com
http://www.sxmbeach.com
http://www.sxmcyclone.com --> Orkaan BILL zit er trouwens aan te komen... Sterkte daar!! FR
Afhankelijk van de aankoopprijs kan je wel bij een garage 1 maand garantie op een 2de-handsje krijgen, maar natuurlijk niet bij een particulier.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:13 schreef Breuls het volgende:
http://www.autohuurcuracao.com/ - of iets vergelijkbaars, huren dus. Kopen is erg risicovol, zeker omdat je geen garantie krijgt op tweedehands autos.
Dat klopt helemaal, maar is vrij snel ter ziele gegaan. De prijs t.o.v. vliegen was nauwelijks voordeliger te noemen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:58 schreef Bora-Bora het volgende:
Oh okee, dus de standaard is toch wel vliegen.
Ik zag op internet nog wel iets over een ferry tussen Curaçao en Bonaire, maar dat dateerde uit 2001 ofzo;
die is intussen dus ook alweer opgeheven?
Is er dan niet zo gek veel verkeer tussen de diverse eilanden? Of is (was) het overzees zoiezo gewoon niet praktisch?
Lijkt me wel, als Aruba al aan # 2 begonnen is, moet Curacao toch zeker niet achterblijven?quote:» Er is al 34 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!
Nee, helemaal gelijk in!quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:43 schreef thomaster het volgende:
[..]
Lijkt me wel, als Aruba al aan # 2 begonnen is, moet Curacao toch zeker niet achterblijven?
ik had me ook wel eerder kunnen melden in dit topic, woon er inmiddels al bijna een jaar
Hmm, blijkbaar had ik ze op een betere plek moeten hosten.quote:Op woensdag 30 september 2009 02:06 schreef Bora-Bora het volgende:
Waar blijven de fotoooz??!!
(Op pagina 1 zijn er helaas een hoop weggevallen..)
Dat zal wel komen omdat er 2 Curacao topics bestaanquote:Op dinsdag 29 september 2009 22:43 schreef thomaster het volgende:
[..]
Lijkt me wel, als Aruba al aan # 2 begonnen is, moet Curacao toch zeker niet achterblijven?
ik had me ook wel eerder kunnen melden in dit topic, woon er inmiddels al bijna een jaar
quote:Op woensdag 30 september 2009 14:40 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ben je geemigreerd? Kom je er vaker? Of loop je er stage?
Ik werk bij Avila Hotel en woon op Dominguito, dus om de hoek bij mijn werk en mambo/wet en wildquote:
Om er te werken of behandeld te worden?quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:56 schreef Reintji het volgende:
Over 5 weken weer vertoeven op Korsou, Koraal Tabak. Ook even een gesprekje met Taams en Sehos plannen.
Nee, in de wijk. Je hebt wel Skalo office center, dat is gewoon nog in bedrijf, maar wij zitten elders in dezelfde straat.quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:56 schreef thomaster het volgende:
Niet in Scharloo office center dan, dacht dat ik gehoord had dat dat failliet was?
Het ziekenhuis, evenals de gehele (toeristische) horeca, zou instorten als er geen mensen zoals jou zus waren. Niet per se omdat de lokale bevolking het niet kan, maar omdat er zoveel mensen uit voornamelijk Nederland rondlopen...quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:36 schreef Ellatjuh het volgende:
mn zus heeft er een jaar gewoond en in het ziekenhuis gewerkt.
Hoe lang lig je al in de regen?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:02 schreef WarPuppy het volgende:
Ik zit op Jan Thiel. Maar goed, wanneer stopt het regenseizoen? Ik wil weer in de zon liggen.
Iemand nog naar Benny R in Villa Maria?
Scarlett?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:50 schreef JuiceJuice het volgende:
[..]
Internetverbindingen haperen wanneer het regent![]()
Veel ruis op de lijnen
Het heeft pas 2 dagen fatsoenlijk geregend en je wilt nu alweer het einde van het regenseizoen?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:02 schreef WarPuppy het volgende:
Ik zit op Jan Thiel. Maar goed, wanneer stopt het regenseizoen? Ik wil weer in de zon liggen.
Iemand nog naar Benny R in Villa Maria?
Oef... Daar heb ik me op Curaçao ook nog regelmatig aan geërgerd ja, die verbinding van Scarlett. Mijn god wat was dat bagger.quote:
Volgens mij hebben wij ( het bedrijf waar ik stage loopt ) dat ook. Kost een fortuin maandelijks. Zit je ook aan de Scharlooweg?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:03 schreef Breuls het volgende:
Oh man, die Wimax troep van Scarlet
We hebben nu UTS, met wel, hou je vast, 2mbit.
Ja, mijn werk wel. Maar daar hebben we weer wel Scarlet en dat is beter dan de UTS die we thuis hebben.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:25 schreef JuiceJuice het volgende:
[..]
Volgens mij hebben wij ( het bedrijf waar ik stage loopt ) dat ook. Kost een fortuin maandelijks. Zit je ook aan de Scharlooweg?
Is dat zo? Mij is van de week verteld dat wij nu een straalverbinding hebben ofzo met iets op het dak. Maar Scarlet is beter?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:33 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ja, mijn werk wel. Maar daar hebben we weer wel Scarlet en dat is beter dan de UTS die we thuis hebben.
Ik krijg hier mijn series niet snel genoeg gedowned met utorrent naar mijn smaak hoor (lees 2-3 dagen voordat ik een aflevering of 4 heb gedownload). Maar goed, binnenkort hopelijk een 2mb verbinding thuisquote:Op maandag 12 oktober 2009 02:57 schreef Breuls het volgende:
Ja, een ding waar ik wel naar uitkijk in Nederland: snel internet.
Maar hier mis je het ook niet echt. Ik download wel wat, maar het komt snel genoeg binnen, doorgaans.
Usenet, dat is toch met nieuwsgroepen enzo? Is mij nooit helemaal gelukt om dat op te zetten, maar ik heb dat dan ook nooit fanatiek geprobeerd. Via welke site kan je dan downloaden en hoe werkt dat precies?quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:25 schreef Breuls het volgende:
Torrents zuigen.
Ik download vanaf Usenet en een aflevering kan er in een half uur zijn. Da's snel zat.
Wat ik wel mis is mobiel internet trouwens. Ik heb mijn iPhone laten unlocken zodat mijn prepaid SIM erin kan, maar internet heb ik alleen bij open wifi-punten en dat is soms wel jammer.
We vallen wel onder het Koninkrijk der Nederlanden, maar een internetvoorziening is niet door de overheid geregeld, dus dat heeft niks met elkaar te maken.quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:40 schreef Breuls het volgende:
Ik werk bij een IT-bedrijf in Scharloo en woon in Montana. Zit hier sinds mei en waarschijnlijk ook tot mei.
Tot ongeveer 2000 was het nog moeilijker, voor zover ik weet. Toen hadden alleen geboren Antillianen vrije vestiging en moesten 'Europese Nederlanders' allerlei vergunningen zien te krijgen.quote:Op dinsdag 2http://forum.fok.nl/fok/post_reply/1210698/7/25/738685840 oktober 2009 01:50 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
belachelijk
Mwa heb een tijd in UK gewerkt, geen papieren voor nodig gehad hoorquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 02:18 schreef Breuls het volgende:
Dat geldt voor elk land hoor.
Een half jaar rondhangen mag overigens ook wel, als je maar geen baan gaat zoeken. Dat is o.a. waar je die vergunning voor nodig hebt.
UK is dan ook EU, Curacao niet. Of misschien ook wel op een of andere manier omdat het in het koninkrijk hoort?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 02:32 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Mwa heb een tijd in UK gewerkt, geen papieren voor nodig gehad hoor
Ik dacht dat de eilanden onderdeel waren van Het Koninkrijk?
Pic or it didn't happen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:48 schreef Breuls het volgende:
Vandaag eindelijk opgehaald. Ik heb m'n verblijfsvergunning.
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:57 schreef static het volgende:
Wat is het tijdsverschil eigenlijk? 6 uur? Kan het me niet herinneren.
quote:
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:27 schreef Reintji het volgende:
Kan ik straks nog ergens een simlock vrije iPhone scoren op curacao? (die kerel naast Penha ofzo)
Caracas, La Paz is het geloof ik... Overigens heb ik mijn computer thuis nog op Nederlandse tijd staan, vond ik in het begin wel handig met skype enz.quote:Op zondag 25 oktober 2009 14:59 schreef Breuls het volgende:
Op welke tijdzones staan jullie computers en telefoons ingesteld? Ik heb de mijne, bij gebrek aan een Curacao-instelling, toen ik hier in mei kwam op Havana, Cuba gezet. Die zijn nu echter over naar wintertijd en wij niet, dus ik heb ze nu op San Juan, Puerto Rico staan.
Venezuela zit op UTC -4.30, dus dat gaat niet werken.quote:Op maandag 26 oktober 2009 14:08 schreef thomaster het volgende:
[..]
Caracas, La Paz is het geloof ik... Overigens heb ik mijn computer thuis nog op Nederlandse tijd staan, vond ik in het begin wel handig met skype enz.
Dank, maar ik ben vandaag ingeschreven, dus eind vd week kan ik 'm ophalen.quote:Gefeliciteerd met je Sedula trouwens
Toch wel, heb het ff gecheckt. Hij staat op Caracas, La Paz -04:00quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:29 schreef Breuls het volgende:
Venezuela zit op UTC -4.30, dus dat gaat niet werken.
Dan ben je er nog altijd zo'n uur tot anderhalf van verwijderd dusquote:Op maandag 26 oktober 2009 15:29 schreef Breuls het volgende:
Dank, maar ik ben vandaag ingeschreven, dus eind vd week kan ik 'm ophalen.
Caracas of La Paz? Die laatste is inderdaad -4, maar Caracas niet.quote:Op maandag 26 oktober 2009 19:55 schreef thomaster het volgende:
[..]
Toch wel, heb het ff gecheckt. Hij staat op Caracas, La Paz -04:00
[..]
Jah. En mijn adres is onbekend, dus ik moet nog een adresverklaring van de DROV krijgen.quote:Dan ben je er nog altijd zo'n uur tot anderhalf van verwijderd dus
pics van dochterquote:Op vrijdag 6 november 2009 03:06 schreef latevogel het volgende:
Nog 15d agen en dan gaat dochter ook die kant op voor 6 maanden stage
Net 1 dag 18 jaar en voor eerste keer vliegen en ver van huis maar ze heeft er mega veel zin in
ze gaat werken/stage lopen bij Rancho El Sobrino en is daar ook intern
Leuk om hier alles een beetje te kunnen lezen van het hoe en wat in Curacao
Ok dan...quote:
Oh de Heineken Regatta is (was) nu op Curaçao natuurlijk.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |