quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:06 schreef kabelhaspel het volgende:
Kun je er witte gympies kopen?
Neen, das enen wolk me woater!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:07 schreef Susi het volgende:
Mijn broertje heeft er vorig jaar een paar maanden gezeten voor stage.
Mooie foto die laatste ! Is dat een tornado of windhoos of 'gewoon storm' ?
Mn vriend is marinier en die is hier geplaatst voor 10 maanden en dat vond ik een mooi kansje om es lekker op een tropisch eiland te zittenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:13 schreef Bora-Bora het volgende:
Schitterende OP!![]()
Gaaf, die foto's; ze geven echt een beetje een kijkje op het eiland.
Zit je er trouwens voor studie of voor werk? Is het een toevallige keus geweest om daarheen te gaan, of al een oud verlangen bijv.?
Ik merk er geen flikker van eigenlijk...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:13 schreef 0100 het volgende:
Merken jullie nog veel van de corruptie op die eilanden? Of wordt het allemaal zwaar overdreven?
ehhh, er zijn hier hele vette boekwinkels!!1! Dus absoluut niet saai hier.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:18 schreef chauchat het volgende:
Ishet daar niet heel erg saai? Zijn er bijvoorbeeld wel goede boekwinkels?
quote:Op woensdag 22 april 2009 11:09 schreef delano.888 het volgende:
Hoe realistisch is mijn droom om op mn 35e oid naar curaçao te verhuizen en daar een dik huis (ze zijn daar toch een stuk goedkoper) te kopen?
Hopelijk is het grootste deel van de curaçaose bevolking dapper genoeg om "Si" te stemmen.quote:Op donderdag 23 april 2009 22:26 schreef zoost het volgende:
SI of NO? Weet je al wat je gaat stemmen 15 mei?
Leuk wat ga je daar doen? Ik ga denk ik komende oktober of november die richting uitquote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:24 schreef Breuls het volgende:
*meldt
Ik woon de komende maanden op Curacao.
Rly?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:24 schreef Breuls het volgende:
*meldt
Gaaf!!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:24 schreef Breuls het volgende:
*meldt
Ik zou het niet proberen...quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:16 schreef Dirk1990 het volgende:
Maatje van mij zit daar nu.
drugs eiland hah..hij zou nog wel wat voor mij meenemen.
goed bekeken dacht ik zo
Altijdquote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Rly?
Hebben ze webontwikkelaars nodig daar?
En, hoe bevalt het, Breuls?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:24 schreef Breuls het volgende:
*meldt
Was het maar waar, maar voorlopig zijn we nog niet af van die ellende.quote:Op zondag 26 juli 2009 01:30 schreef Probably_on_pcp het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ze_vrijheid____.html
Of moet ik telegraaf.nl artikelen niet serieus nemen ?
Goed!quote:
Ja dat zal best apart zijn, inderdaad.quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:47 schreef Breuls het volgende:
[..]
Goed!
Het is een lekker dagelijks leventje hier. 't Is wel leuk om een tijdje niet in Nederland te verblijven, maar toch veel bekends tegen te komen (veel Nederlandse en Amerikaanse elementen in bijvoorbeeld winkels en horeca, waardoor je je niet in een vreemd land voelt).
Dorps is 't niet... Zeker niet als je gewoon in Willemstad zit tenminste.quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:43 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ja dat zal best apart zijn, inderdaad.
Voelt het er trouwens dorps en typisch "Caraïbisch" aan, of is het daar toch te groot voor?
*hard tegen iets aanschopt*quote:Als je ergens, bijvoorbeeld hier op Curaçao, een jaar blijft is het handig om je lokaal in te schrijven. Je bent dan niet permanent (en te lang) op vakantie en kunt makkelijker heen-en-weer reizen naar Nederland. Dus dat gingen wij hier doen.
Nadat een flinke berg administratief voorwerk door iemand voor ons was gedaan, zijn we van de week met z'n drieën naar immigratie gegaan. Aanvraagformulier-met-stempel in de hand, in de rij staan voor het post- annex immigratiekantoor en wachten maar. Wat blijkt? Bij opening van het kantoor mag je niet naar binnen. In plaats daarvan wordt de groep wachtenden onderverdeeld in mensen met en mensen zonder afspraak. Als je geen afspraak hebt moet je vervolgens wachten tot de namen van de mensen met afspraak zijn genoemd en deze mensen naar binnen zijn. Daarna mag je mee naar binnen, in de rij voor de afspraken. Na het maken van de afspraak zit je eerste ronde erop: kom terug op de dag van je afspraak. Volg je het nog
Die afspraak was voor mij de volgende dag. Ik stond wederom voor de deur op de opening te wachten. De afspraak was om half acht, terwijl het kantoor om acht uur opent. Ik neem aan dat men er vanuit gaat dat iedereen toch te laat komt, dus zetten ze de afspraken gewoon op een vroeger tijdstip. Om acht uur ging de deur open en tussen de genoemde namen zat de mijne. Ik naar binnen. In de rij. Bij het aan de beurt zijn kreeg ik een nummertje, mijn formulier werd ingenomen en ik ging zitten.
Dat was om kwart voor negen. Zo rond half tien was ik aan de beurt en ging ik met mijn papieren (paspoort, kopie paspoort, pasfoto's, ziektekostenverzekering) naar het loket, alwaar een te zacht sprekende dame ("wat zegt u?" met je oor tegen het gat in het glas) mij ging helpen. Of zo leek het.
Bij het bestuderen van mijn verzekeringspolis ging het namelijk fout. "Deze is niet goed," werd me uitgelegd. Waarom niet? "Je moet hier verzekerd zijn." Ik heb een verzekering die wereldwijd geldig is, me uitgebreid dekt (ik heb niet zuinig gedaan en een all-in megasuperding afgesloten) en waarmee ik dus gewoon goed verzekerd ben op het eiland. Dat vond ze echter niet goed, ook niet na mijn uitleg, en ook niet na het nog even met een collega te checken. Ik moet *lokaal* verzekerd zijn. Wat daar exact de meerwaarde van is ontgaat me, maar mijn verblijfsvergunning kreeg ik niet mee.
Tweemaal twee uur besteed aan het wachten bij het immigratiekantoor, en uiteindelijk geen stap verder gekomen. Ik moet nu een lokale verzekering afsluiten, wat veel tijd en moeite gaat kosten, en bovengenoemde twee wachtmomenten, van minimaal twee uur per stuk, herhalen. En daarna moet ik nog naar een ander kantoor om een identiteitsbewijs op te halen, met eenzelfde wachtervaring in het vooruitzicht.
Het is bijna reden om mijn retourtje Nederland volgende week een enkeltje te laten zijn. Wat een domper zeg.
Valt er niet af en toe een leguaan uit? Had ik op Aruba. Ze sprongen ook gewoon in het zwembad.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:27 schreef Breuls het volgende:
Het voelt overigens soms wel Caribisch, vooral als je onder een palmboom ligt te relaxen.
Het lijkt wel communisme hè!quote:Op woensdag 5 augustus 2009 01:40 schreef Omniej het volgende:
Oef... 't Immigratiekantoor.Heb er ook eens een papiertje op moeten halen... Dat kantoor was tot 3 uur open, dus rond half 3 o.i.d. kom ik er binnenwandelen. Lekker rustig, verdacht rustig eigenlijk. Toch maar 'ns geïnformeerd of de papieren al klaar waren, en dat was inderdaad 't geval. Perfect, dacht ik.
Maar nee, ze hadden geen nummertje meer. Euh, wat? Geen 'nummertje' meer? Ja, de nummertjes waren op, dus of ik morgen even terug kon komen. Sta je daar in een verlaten kantoor én alles ligt in principe gewoon voor je klaar, maar omdat ze geen nummertjes hebben kunnen ze je toch niet helpen.
Echt zo'n paarse-krokodil-moment.
Melig! Hoe groot zijn ze daar?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 03:53 schreef static het volgende:
[..]
Valt er niet af en toe een leguaan uit? Had ik op Aruba. Ze sprongen ook gewoon in het zwembad.
Niet uit de boom, maar ik kom wel allerhande hagedissen tegen als ik ergens loop.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 03:53 schreef static het volgende:
[..]
Valt er niet af en toe een leguaan uit? Had ik op Aruba. Ze sprongen ook gewoon in het zwembad.
Ik huur hier altijd met volle tevredenheidquote:Op donderdag 6 augustus 2009 01:46 schreef WarPuppy het volgende:
Nog 3 weekjes!![]()
Alleen nog geen idee waar ik ga wonen, wordt nu geregeld. Mensen nog tips voor auto kopen of huren?
Gewoon vliegen. Vroeger was er wel een ferryverbinding tussen Curacao en het stadje Coro, maar die is al jaren geleden stopgezet.quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:21 schreef QazzaQ het volgende:
eind dit jaar of begin volgend jaar gaan mn vriendin en ik naar curacao om vervolgens door te reizen naar venezuela.
Mijn vraag is of je met een boot de overtocht kan maken of dat je moet vliegen?
Zijn er tussen de verschillende eilanden trouwens nog handige ferry-verbindingen, of blijft vliegen toch gemakkelijker?quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:59 schreef Antilliaan het volgende:
[..]
Gewoon vliegen. Vroeger was er wel een ferryverbinding tussen Curacao en het stadje Coro, maar die is al jaren geleden stopgezet.
Niet zover ik weet. Ik weet trouwens wel dat er een ferry verbinding bestaat tussen Sint Maarten en het eilandje Anguilla. Volgens mij is dat de enige.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:26 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Zijn er tussen de verschillende eilanden trouwens nog handige ferry-verbindingen, of blijft vliegen toch gemakkelijker?
Je kunt ook met de boot naar St. Barths en Saba (tip!) vanaf SXM. (voyager ferry's)quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:42 schreef Antilliaan het volgende:
[..]
Niet zover ik weet. Ik weet trouwens wel dat er een ferry verbinding bestaat tussen Sint Maarten en het eilandje Anguilla. Volgens mij is dat de enige.
Er bestaan dagelijkse vluchten tussen alle eilanden en prijzen vallen zeer mee. Dus zo'n groot probleem is het niet.
Klopt.. Met die hele snelle ferry toch? Maar ze gaan tegenwoordig alleen naar St. Barths. Vroeger was dat ook naar Saba, Statia, St. Kitts, Nevis en Anguilla. En verder vielen de prijzen ook tegen. Maja voor een dagje op en neer was het wel de moeite waard.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:51 schreef Reintji het volgende:
[..]
Je kunt ook met de boot naar St. Barths en Saba (tip!) vanaf SXM. (voyager ferry's)
Een ferry tussen Curacao en Bonaire? Nooit van gehoord.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:58 schreef Bora-Bora het volgende:
Oh okee, dus de standaard is toch wel vliegen.
Ik zag op internet nog wel iets over een ferry tussen Curaçao en Bonaire, maar dat dateerde uit 2001 ofzo;
die is intussen dus ook alweer opgeheven?
Is er dan niet zo gek veel verkeer tussen de diverse eilanden? Of is (was) het overzees zoiezo gewoon niet praktisch?
Klikquote:Op maandag 17 augustus 2009 15:56 schreef Antilliaan het volgende:
[..]
Klopt.. Met die hele snelle ferry toch? Maar ze gaan tegenwoordig alleen naar St. Barths. Vroeger was dat ook naar Saba, Statia, St. Kitts, Nevis en Anguilla. En verder vielen de prijzen ook tegen. Maja voor een dagje op en neer was het wel de moeite waard.
Er is opzich wel veel vliegverkeer tussen de ABC en de bovenwindse eilanden hoor, sommige lijnen zelfs meerdere keren per dag.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:58 schreef Bora-Bora het volgende:
Oh okee, dus de standaard is toch wel vliegen.
Is er dan niet zo gek veel verkeer tussen de diverse eilanden? Of is (was) het overzees zoiezo gewoon niet praktisch?
quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:12 schreef Reintji het volgende:
[..]
Klik
Voyager gaat idd alleen nog maar naar Anguilla vanaf marigot zo te zien. Ik bedoelde 'The Edge' drie keer per week naar Saba.
Diddo, op Saba of op SXM?quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:20 schreef Antilliaan het volgende:
[..]
Lol.. ik haalde de Edge en de Voyager door elkaar. Ben namelijk al 2 jaar daar niet meer geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |