Wel, lees en huiver.quote:
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 09:47 schreef Pappie_Culo het volgende:
Omdat gelovigen die vrijheid ALTIJD misbruiken om andere hun achterlijke denkbeelden op te leggen.
Dus is een beperking op geloofsvrijheid een manier om vrijheid van anderen te beschermen.
Ik ken ze niet allemaal maar de oorlogen die ik hoor zijn voor het grootste deel vanuit religieus oogpunt. Nou of de media geilt alleen op religieuze oorlogen en het is een vertekend beeld of het is echt zo. Ik denk ik het laatste.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:45 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Er zijn volgens jou op dit moment meer religieuze dan niet-religieuze oorlogen? interessant.
Zou je ze eens tegenover elkaar kunnen zetten dan?
Ja idd, want religieuzen zullen waarschijnlijk iedereen liefelijk laten inslapen willen ze een oorlog winnen.quote:Dat het qua aantallen, impact en afschuwelijkheid in de verste verte niet in de buurt komt van de "atheïstische oorlogen."
Maar goed, dat is moeilijk in te zien door die anti-theïstische bril van je.
Historische missers? Jij bent degene die nogal de plank mis slaat. Tuurlijk is de nuance nodig, maar in dit geval maak je wel zo'n zwieper dat je door schiet.quote:Kaïn en Abel christen noemen ook, 'classic'.![]()
En ik probeer atheïsten niet in een slecht daglicht te stellen, waar haal je het vandaan? Ik probeer alleen alle gigantische historische missers van jou te corrigeren.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 17:42 schreef Sora het volgende:
Aangezien geloof achterlijke meningen en een ronduit idiote denkwijze propageert is dit een zeer handige zet van China. Het geloof is immers nergens goed voor, enkelt voor mensen die niet sterk genoeg in hun schoenen staan of iets anders als een god of jezus of mo (dmsmv) nodig hebben om dingen die ze zelf niet kunnen verklaren te verklaren. Oftewel, slimme zet als je je bevolking wilt beschermen tegen de achterlijke invloeden van religie.
Met de oorlogen in Soedan en Darfur bedoel je dezelfde oorlog neem ik aan?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 01:10 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Ik ken ze niet allemaal maar de oorlogen die ik hoor zijn voor het grootste deel vanuit religieus oogpunt. Nou of de media geilt alleen op religieuze oorlogen en het is een vertekend beeld of het is echt zo. Ik denk ik het laatste.
China bezet Tibet , atheistisch
Amerika valt Afghanistan binnen, religieus
Amerika valt Irak binnen, religieus
Sudan, religieus
Darfur, religieus
Kerel, doe niet dom.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 01:10 schreef Heathen. het volgende:
Ja idd, want religieuzen zullen waarschijnlijk iedereen liefelijk laten inslapen willen ze een oorlog winnen.
Waar heb ik de plank misgeslagen? Voorbeeld s.v.p.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 01:10 schreef Heathen. het volgende:
Historische missers? Jij bent degene die nogal de plank mis slaat. Tuurlijk is de nuance nodig, maar in dit geval maak je wel zo'n zwieper dat je door schiet.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 01:10 schreef Heathen. het volgende:
Amerika valt Afghanistan binnen, religieus
Amerika valt Irak binnen, religieus
Schrikbarend inderdaad... atheïsten radicaliseren en houden er steeds vaker afschuwelijke standpunten op na.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 01:11 schreef Scaurus het volgende:
Maar uiteindelijk is de winnaar toch deze.
[..]
Ik zou heel graag zien dat je even het begrip "atheistische oorlog" voor me extrapoleert.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 01:18 schreef koningdavid het volgende:
Je kan zelf toch ook inzien dat het simpelweg een feit is dat de zogenaamde religieuze oorlogen zich qua aantallen totaal niet kunnen meten met de "atheïstische" oorlogen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
Ik dacht dat ik hem al gebackspacet nog voor het submittenquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 01:18 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Met de oorlogen in Sudan en Darfur bedoel je dezelfde oorlog neem ik aan?![]()
\quote:Die oorlog is niet zozeer religieus, maar vooral een ouderwetse volkerentwist, vooral een etnische oorlog dus.
Het is een oorlog op terrorisme zoals ze het zelf noemen; moslimterrorisme. De terroristen doen het uit naam van Allah. Bush denkt dat God hem hier voor heeft aangesteld om het klusje te klaren.quote:En hoeveel religieuze redenen heeft Amerika gegeven om Afghanistan en Irak binnen te vallen? Volgens mij had het toch vooral met veiligheid en/of politiekte invloed in het Midden-Oosten te maken.
M.i. heeft men dit soort ideeën niet bewust eigen gemaakt. Ze komen namelijk voort uit het radicale, utopische politieke denken, het denken van Robespierre, Hegel en Marx. Daarbij is religie een overblijfsel uit een achterlijke tijd: willen wij de utopie bereiken, dan moeten wij haar uitroeien. Vrijheid van meningsuiting is daarbij ondergeschikt aan het wegwerken van religie.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 01:22 schreef koningdavid het volgende:
Schrikbarend inderdaad... atheïsten radicaliseren en houden er steeds vaker afschuwelijke standpunten op na.
Vind ik niet, ik geef duidelijk de context aan waarin ik die term gebruik. Ik geef zelf ook aan dat het een term is die 'kort-door-de-bocht' en daardoor zeer beperkt is, maar het vermakkelijkt de discussie wat.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 01:23 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik zou heel graag zien dat je even het begrip "atheistische oorlog" voor me extrapoleert.
Prima dat je mensen aavalt die geen nuance in een discussie kunnen/willen brengen maar je maakt jezelf er ook aardig schuldig aan.
Bush is niet de auteur van de Irak-oorlog. De ware architecten van het utopisch project in het Midden-Oosten zijn neocons als Scooter Libby, Paul Wolfowitz en Dick Cheney.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 01:26 schreef Heathen. het volgende:
Het is een oorlog op terrorisme zoals ze het zelf noemen; moslimterrorisme. De terroristen doen het uit naam van Allah. Bush denkt dat God hem hier voor heeft aangesteld om het klusje te klaren.
Het is beter de term 'antitheïstisch' te gebruiken. Immers, dat participanten in een oorlog allen atheïst zijn, hoeft niet te betekenen dat er antireligieuze motieven of factoren zijn.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 01:28 schreef koningdavid het volgende:
De oorlogen die ik 'atheïstisch' noemde zijn de oorlogen die gestart zijn of waar atheïsten een zeer voornamelijk aandeel in hadden.
Ben ik niet met je eens.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 01:26 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik hem al gebackspacet nog voor het submitten
[..]
\
Ik heb het zonet nog even bekeken, maar het is wel degelijk religieuze motieven in mee.
quote:The War in Darfur is a conflict in the Darfur region of western Sudan. Unlike the Second Sudanese Civil War, the current lines of conflict are seen to be ethnic and tribal, rather than religious.
Jij lijkt me iemand die zich snel voor iemands karretje laat spannen. Je trapt namelijk met open ogen in de pr-praatjes van de desbetreffende 'oorlogsvoerders'.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 01:26 schreef Heathen. het volgende:
Het is een oorlog op terrorisme zoals ze het zelf noemen; moslimterrorisme. De terroristen doen het uit naam van Allah. Bush denkt dat God hem hier voor heeft aangesteld om het klusje te klaren.
Klopt. Zoals ik zelf al zei: "Niet dat ik daarmee het atheïsme wil koppelen aan oorlog of het aan wil voeren als 'motief' voor de oorlog".quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 01:31 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Het is beter de term 'antitheïstisch' te gebruiken. Immers, dat participanten in een oorlog allen atheïst zijn, hoeft niet te betekenen dat er antireligieuze motieven of factoren zijn.
Wehehehe, moest ik ook aan denken toen ik dit topic las....quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:59 schreef Scaurus het volgende:
Kan je je nog herinneren dat de antitheïsten hier serieus achter het verbieden van de import van Bijbels door de Chinese regering stonden? Ik heb toen echt met verbazing gezien hoe veel atheïsten uiteindelijk meer waarde hechten aan een religieloze wereld dan aan de vrijheid van meningsuiting.
Haha welnee joh. Ze zien gewoon Bin Laden op tv, horen criminelen die religie als neutralisatie gebruiken, lezen de misstanden met de onaanraakbaren en zien Jesus Camp een paar keer. Vervolgens komen ze tot de conclusie dat religie bestemd is voor achterlijken en bestreden dient te worden.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 01:26 schreef Scaurus het volgende:
[..]
M.i. heeft men dit soort ideeën niet bewust eigen gemaakt. Ze komen namelijk voort uit het radicale, utopische politieke denken, het denken van Robespierre, Hegel en Marx. Daarbij is religie een overblijfsel uit een achterlijke tijd: willen wij de utopie bereiken, dan moeten wij haar uitroeien. Vrijheid van meningsuiting is daarbij ondergeschikt aan het wegwerken van religie.
Ik? Nee hoor, eigenlijk niet.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:31 schreef Heathen. het volgende:
Tuurlijk zat ik gisteren wat gedeeltelijk te trollen. Maar dat kwam ook door andere trollen en jij ook in extremen begon (geef toe je zat het wel wat aan te dikken).
Dat kan, ik ben het niet met je eens, maar dat hoeft ook niet natuurlijk. Ik denk dat de positieve bijdrage die religie en religieuzen in Nederland ook leveren nog wel eens onderschat wordt, maar goed.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:31 schreef Heathen. het volgende:
Hetgene wat scaurus gisteren quotte is ook iets schrijnends. Over de frustratie had je gelijk. Maar dat heeft niet zozeer met religieuzen te maken maar mensen die anderen een levenstijl willen opdringen. En daar horen ook atheïsten bij die zogenaamd religies willen uitbannen, dat is ook net zo erg. Daarbij ben ik nog wel steeds van mening dat het zonder religie de wereld er nog steeds prettiger zou uit zien en dat de beste samenleving een seculiere samenleving is waar iedereen vrij is om te doen wat hij wil.
Zoals?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 12:45 schreef koningdavid het volgende:
Dat kan, ik ben het niet met je eens, maar dat hoeft ook niet natuurlijk. Ik denk dat de positieve bijdrage die religie en religieuzen in Nederland ook leveren nog wel eens onderschat wordt, maar goed.
Dat is toch ook weer niet zo moeilijk om te bedenken?quote:
Ik zou het niet zo snel kunnen bedenken.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat is toch ook weer niet zo moeilijk om te bedenken?
Ik ben evenzeer van mening dat een wereld zonder geweld, zonder tekorten en zonder ongeluk er prettiger uit zou zien. Het is makkelijk om een ideale wereld voor je ogen te halen. Het moet echter niet meer dan een gedachte-experiment zijn. Wie zulke idealen wil gaan uitvoeren, zal de realiteit pas voelen als die keihard in het gezicht slaat. Michael Oakeshott schreef al 'To try and do something which is inherently impossible is always a corrupting enterprise'. Religie - of beter gezegd: geloof in bovennatuurlijke krachten - de wereld uitbannen is zo'n corrupting enterprise.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:31 schreef Heathen. het volgende:
Daarbij ben ik nog wel steeds van mening dat het zonder religie de wereld er nog steeds prettiger zou uit zien en dat de beste samenleving een seculiere samenleving is waar iedereen vrij is om te doen wat hij wil.
Het ligt voor de hand om Bach en Händel erbij te halen, maar je kan het ook over een andere boeg gooien. De kerkgemeente is een instituut. Zij is een sociaal verband waarin mensen gevormd worden en contacten met elkaar aangaan. In een samenleving die sterk individualistisch is, kan de kerk mensen nader tot elkaar brengen. (Maar dat is iets wat je misschien alleen echt begrijpt als je zelf deel bent geweest van een gemeente.)quote:
Al het vrijwilligerswerk voor goede doelen waar alle kerken zich voor inzetten bijvoorbeeld? Als je ziet wat vrijwel elke kerk in Nederland allemaal doet om armen/zieken/etc. binnen en buiten Nederland te helpen, dat is niet niks.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:06 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Ik zou het niet zo snel kunnen bedenken.
Ik heb de kerk als sociaal verband altijd positief ervaren: het afscheid nemen van het geloof heb ik in die zin dan ook als vrij pijnlijk ervaren.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:16 schreef speknek het volgende:
True, ik, en waarschijnlijk jij ook, heb geen enkele behoefte aan deze zaken (of de kerkelijke invulling daarvan), maar dat wil niet zeggen dat niet een heleboel mensen wel vinden dat ze hun tijd er zinnig besteden..
Als je dat positief noemt. 't Is een vereniging. Net zoals je ook voetbalverenigingen hebt. Ik vind dat voorbeeld nou niet echt uitbundig positief, ook niet negatief. Maar het draagt niet iets bij als uitzonderlijk positief in de samenleving omdat het vervangbaar is.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:17 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Het ligt voor de hand om Bach en Händel erbij te halen, maar je kan het ook over een andere boeg gooien. De kerkgemeente is een instituut. Zij is een sociaal verband waarin mensen gevormd worden en contacten met elkaar aangaan. In een samenleving die sterk individualistisch is, kan de kerk mensen nader tot elkaar brengen. (Maar dat is iets wat je misschien alleen echt begrijpt als je zelf deel bent geweest van een gemeente.)
Is ook vervangbaar.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:18 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Al het vrijwilligerswerk voor goede doelen waar alle kerken zich voor inzetten bijvoorbeeld? Als je ziet wat vrijwel elke kerk in Nederland allemaal doet om armen/zieken/etc. binnen en buiten Nederland te helpen, dat is niet niks.
Het zegt veel dat jij dat niet eens weet.
Tuurlijk, door de overheid misschien. Denk jij dat als kerken wegvallen dat atheïsten opeens massaal dit soort zaken gaan overnemen? Lijkt me niet hoor...quote:
Zoals de negatieve effecten van religie ook via andere wegen te bereiken zijn. Het is het een of het ander natuurlijk, als je de effecten van godsdienst wil bekijken is het wat flauw om je enkel te richten op de nadelen en bij de voordelen te stellen dat het vervangbaar is.quote:
Mijn ervaring was precies andersom. Ik was ontzettend blij dat ik er afscheid van heb genomen. Voornamelijk vanwege de hypocritie die er daar heerst. Een aantal vrienden van mij geloven ook nog steeds en het valt me altijd op dat dat soort lui altijd veel meer hun eigen wetten overtreden dan een buitenstaander.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:23 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Ik heb de kerk als sociaal verband altijd positief ervaren: het afscheid nemen van het geloof heb ik in die zin dan ook als vrij pijnlijk ervaren.
Jammere alleen daarvan is dat je niet uit de box kan denken. Die vrijheid geniet je wel als non-gelovige. En daarmee wil ik trouwens niet beweren dat ongelovigen ruimdenkender zijn., alleen dat de vrijheid groter is.quote:Ik zit zelf ook dicht tegen dat standpunt aan, maar zie ook dat intelligente, zelfstandig denkende mensen in de kerk floreren. Dat er voor weldenkende mensen geen plaats is in moderne kerken is quatsch. Ja, in de zwaar gereformeerde kerken hebben ze weinig op met 'rational inquiry', maar over het algemeen zijn binnen kerken genoeg gespreksgroepen e.d. waarin men thema's als ethiek en geloof en wetenschap bespreekt.
Waarom niet? Mededogen en naastenliefde zijn niet voorbehouden aan gelovigen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:34 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Tuurlijk, door de overheid misschien. Denk jij dat als kerken wegvallen dat atheïsten opeens massaal dit soort zaken gaan overnemen? Lijkt me niet hoor...
We hebben al voedselbanken, for instance. Er zijn zat ongelovigen die zich de naad werken voor de minderbedeelden.Dus dat gat zal ook wel opgevuld worden.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:34 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Tuurlijk, door de overheid misschien. Denk jij dat als kerken wegvallen dat atheïsten opeens massaal dit soort zaken gaan overnemen? Lijkt me niet hoor...
Niks tegen atheïsten, maar het is nu eenmaal zo dat veel gelovigen via bijv. hun kerk gewoon veel goed werk doen. Als dit weg zou vallen zou het wel een flink gat achterlaten denk ik.
Ik had de interpretatie van de vraag zo dat de gelovigen iets uitzonderlijks deden wat niet vervangen kon worden. Dat het positief is, is waar, maar dat komt niet omdat het de religie zelf is maar omdat we te maken hebben met mensen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:35 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Zoals de negatieve effecten van religie ook via andere wegen te bereiken zijn. Het is het een of het ander natuurlijk, als je de effecten van godsdienst wil bekijken is het wat flauw om je enkel te richten op de nadelen en bij de voordelen te stellen dat het vervangbaar is.
Je zal je nog verbazen hoeveel van die voedselbanken christelijk zijn of voortkomen uit een kerk.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:39 schreef Heathen. het volgende:
[..]
We hebben al voedselbanken, for instance. Er zijn zat ongelovigen die zich de naad werken voor de minderbedeelden.Dus dat gat zal ook wel opgevuld worden.
En dit principe pas je niet toe bij oorlogen en religieus geweld? Dat is toch ook 'vervangbaar' door niet-gelovigen? Dat is toch ook omdat we te maken hebben met mensen?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:41 schreef Heathen. het volgende:
Dat het positief is, is waar, maar dat komt niet omdat het de religie zelf is maar omdat we te maken hebben met mensen.
Het zal je nog verbazen hoeveel atheïsten er aan meewerken.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:45 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Je zal je nog verbazen hoeveel van die voedselbanken christelijk zijn of voortkomen uit een kerk.
Je leest niet goed. Dat soort oorlogen zijn niet vervangbaar, het positieve wat gelovigen doen in de samenleving wel.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:47 schreef koningdavid het volgende:
[..]
En dit principe pas je niet toe bij oorlogen en religieus geweld? Dat is toch ook 'vervangbaar' door niet-gelovigen? Dat is toch ook omdat we te maken hebben met mensen?
Kap eens met die dubbele moraal van je joh.
Oh nee hoor... ik zeg ook niet atheïsten geen positieve bijdrage hebben aan de samenleving. Dat is het verschil tussen jou en mij. Ik ben geen kortzichtige schreeuwlelijk.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:47 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Het zal je nog verbazen hoeveel atheïsten er aan meewerken.
Waarom zijn die oorlogen niet vervangbaar en de positieve dingen wel? Onderbouw dat eens.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:50 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Je leest niet goed. Dat soort oorlogen zijn niet vervangbaar, het positieve wat gelovigen doen in de samenleving wel.
Dat eindeloos ophemelen is mij wat overdreven, maar wat een oratorquote:
He heals the sick? Dat is ook onzin als je gelovig bent.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:41 schreef koningdavid het volgende:
Als je ongelovig bent is het onzin inderdaad, als je gelovig bent is het de waarheid.
Dat wel natuurlijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:44 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Dat eindeloos ophemelen is mij wat overdreven, maar wat een orator
Uhm nee? Dat Jezus zieken genas is een van de best gedocumenteerde gegevens over hem.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:45 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
He heals the sick? Dat is ook onzin als je gelovig bent.
Nee hoor. Waarheid, na waarheid.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:45 schreef MinderMutsig het volgende:
En zo wordt er wel meer onzinnigs beweert in dat filmpje.
Waarom? Als je het geloof 'binnengetreden' bent, dan is het waar wat spreker vertelt.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:45 schreef MinderMutsig het volgende:
He heals the sick? Dat is ook onzin als je gelovig bent.
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:47 schreef koningdavid het volgende:
Uhm nee? Dat Jezus zieken genas is een van de best gedocumenteerde gegevens over hem.
Je hoopt dat ik hap of niet?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:48 schreef Scaurus het volgende:
[..]
![]()
Dat is nog altijd Jomanda. Bij haar hebben ze het zelfs op film gezet. Als dat geen goede documentatie is, in vergelijking met geschriften uit de oudheid waarvan we niet eens weten waar, wanneer en door wie ze geschreven zijn.
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:33 schreef koningdavid het volgende:
Sorry voor de kick, maar dit is pas een goed gristelijk filmpje:
Vooral dat einde.
Het gaat in dit filmpje ook niet om onderbouwing, logica en argumenten. Beetje loze reactie van jouw kant.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:08 schreef Modus het volgende:
[..]![]()
Goed onderbouwde claims ook allemaal.
. Voor elk sleutelfiguur uit welke religie dan ook is zo'n filmpje te maken he. "Als je gelooft is het de waarheid." Je moet eerst geloven dat het de waarheid is ja, dan gaat zo'n filmpje er wel in.
. Omgekeerde logica weer.
Beetje loos filmpje om uberhaupt te posten. Je bereikt er helemaal niks mee, alleen maar hoongelach.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:09 schreef koningdavid het volgende:
Het gaat in dit filmpje ook niet om onderbouwing, logica en argumenten. Beetje loze reactie van jouw kant.
Hoongelach valt Koningdavid sowieso al ten deel.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:14 schreef Modus het volgende:
Beetje loos filmpje om uberhaupt te posten. Je bereikt er helemaal niks mee, alleen maar hoongelach..
Boeiend, maar niet heus.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:14 schreef Modus het volgende:
[..]
Beetje loos filmpje om uberhaupt te posten. Je bereikt er helemaal niks mee, alleen maar hoongelach..
Nee hoor. Ook toen ik gelovig was had ik wel door dat lang niet alles waar was.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:47 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Waarom? Als je het geloof 'binnengetreden' bent, dan is het waar wat spreker vertelt.
Is dit aan mij gericht?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:16 schreef Afwazig het volgende:
Religieuze mensen die claimen de enige echte waarheid te kennen zonder het te onderbouwen. En als ze het onderbouwen zijn het non-argumenten of is het gewoonweg onwaar. Serieus als je gelooft dat moet je helemaal zelf weten, maar ga niet een discussie aan over geloof want die verlies je.
Dat is anders wél wat ik met eigen ogen gezien hebquote:
Dat diegene 'verliest' is alleen maar omdat op forums de verhouding christenen:atheïsten 1:100 is en dat 99% van die atheïsten zelf met domme oneliners of nonargumenten aankomt en daarmee denken gewonnen te hebbenquote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:16 schreef Afwazig het volgende:
Religieuze mensen die claimen de enige echte waarheid te kennen zonder het te onderbouwen. En als ze het onderbouwen zijn het non-argumenten of is het gewoonweg onwaar. Serieus als je gelooft dat moet je helemaal zelf weten, maar ga niet een discussie aan over geloof want die verlies je.
Op fok? Volgens mij onderbouwt koningdavid meer dan het overgrote deel van de atheïsten hier.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:16 schreef Afwazig het volgende:
Ik geloof trouwens ook dat in de kracht van Jezus nog steeds mensen genezen, dus nee voor mij is het geen onzin.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:18 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Nee hoor. Ook toen ik gelovig was had ik wel door dat lang niet alles waar was.
@koningdavid: heals is tegenwoordige tijd, als het over die gedocumenteerde genezingen van Jezus ging had hij wel healed gezegd. Dus ja, het is onzin.
Als je de historicteit van Jezus in twijfel trekt kan ik je niet eens meer serieus nemen vrees ik. Tuurlijk heeft hij bestaan, dat is zo klaar als een klontje.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:18 schreef MinderMutsig het volgende:
Nog even afgezien van de vraag of Jezus echt bestaan heeft natuurlijk.
Daar ben ik het op zich mee eens. Maar jammer dat hij dat filmpje post met zo'n loze motivatie ("Iemand moet met de waarheid komen")quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:20 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Op fok? Volgens mij onderbouwt koningdavid meer dan het overgrote deel van de atheïsten hier.
Pfftttt, gáán we weerquote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:23 schreef koningdavid het volgende:
Als je de historicteit van Jezus in twijfel trekt kan ik je niet eens meer serieus nemen vrees ik. Tuurlijk heeft hij bestaan, dat is zo klaar als een klontje.
Die motivatie sloeg niet zozeer op het posten van het filmpje maar eerder op het keer op keer discussieren met niet-gelovigen om het christelijk geloof te verdedigen. Vrijwel niemand anders doet dat hier, dus ik voel me geroepen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Daar ben ik het op zich mee eens. Maar jammer dat hij dat filmpje post met zo'n loze motivatie ("Iemand moet met de waarheid komen")
Sorry, ik kan er niks anders van maken. Dat Jezus bestaan heeft lijkt me zo verschrikkelijk overduidelijk dat het niet meer 'in Frage' is.quote:
Ja, wat denk je dat de believers in TRU zitten te doen?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:26 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Die motivatie sloeg niet zozeer op het posten van het filmpje maar eerder op het keer op keer discussieren met niet-gelovigen om het christelijk geloof te verdedigen. Vrijwel niemand anders doet dat hier, dus ik voel me geroepen.
Geen idee, ik kom daar eigenlijk nooit.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:28 schreef maedel het volgende:
[..]
Ja, wat denk je dat de believers in TRU zitten te doen?
Vind jij. Ik lees vaak genoeg - of misschien nog wel vaker - heel wat anders.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:27 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Sorry, ik kan er niks anders van maken. Dat Jezus bestaan heeft, lijkt me zo verschrikkelijk overduidelijk dat het niet meer 'in Frage' is.
Dan bevind je je echt onder de radicale/fundamentalisten in deze. In dezelfde categorie als wetenschappers die niet in de big bang of evolutie geloven zeg maar.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Vind jij. Ik lees vaak genoeg - of misschien nog wel vaker - heel wat anders.
Dat is een heel andere vraag van een andere orde, dat gaat het historisch-wetenschappelijke voorbij.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:29 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind de vraag of Jezus wel of niet bestaan heeft niet zo interessant, zoals ik al vaker heb aangegeven. Als hij bestaan heeft, zal hij ws een soort Gandhi geweest zijn. Maar bovennatuurlijke gaven heeft hij zeker niet gehad.
Refereer je nu naar mij? Ik ben geen Atheïst hoorquote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:20 schreef Daantke het volgende:
[..]
Dat diegene 'verliest' is alleen maar omdat op forums de verhouding christenen:atheïsten 1:100 is en dat 99% van die atheïsten zelf met domme oneliners of nonargumenten aankomt en daarmee denken gewonnen te hebben
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |