abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60947013
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat hebben religies ook altijd gedaan.

Maar dat krijg je met concurrerende ideologieën.
idd.

Als jij een bedrijf opricht met bepaalde regels en ideologieën, wil je toch ook niet dat er mensen vanuit een ander bedrijf aan jouw werknemers komen vertellen dat 't anders MOET en dat ze dat gaan geloven en ze jou in de steek laten?

Daarbij heb ik liever een oosterse stroming als geloof dan het nare christendom islam moet ik ook niets van hebben overigens... al die monotheïstische godsdienst meuk VIND IK van een achterlijk niveau die de mensen indoctrineert met leugens
Ja doei.
pi_60947196
Het communisme is nu opeens een 'oosterse stroming' oid?

Nogmaals, bizar dat er mensen zijn die zich hier wel in kunnen vinden. Echt, ik kan er niet bij. Het begrip is onvoorstelbaar.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:24:24 #78
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60947201
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat hebben religies ook altijd gedaan.

Maar dat krijg je met concurrerende ideologieën.
Wat toont dat atheïsten en communisten vaak niet meer tolerant zijn dan gelovigen
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_60947284
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:24 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Wat toont dat atheïsten en communisten vaak niet meer tolerant zijn dan gelovigen
Want?

Nogmaals, waarin worden de religieuzen beperkt volgens jou?

Zet dat dan eens naast de beperkingen diezij bv in NL voor anderen wensen, en kom dan met droge ogen nogmaals je zielige verhaal doen.

Niet te geloven dit.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:27:18 #80
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60947297
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:24 schreef Jarno het volgende:
Nogmaals, bizar dat er mensen zijn die zich hier wel in kunnen vinden. Echt, ik kan er niet bij. Het begrip is onvoorstelbaar.
Het is vrij voorstelbaar. Censuur en Gedachtepolizei zijn in de moderne tijd het felst bedreven door secularisten met een hekel aan godsdienst.
pi_60947319
quote:

ik praat het communisme niet goed, maar ik kan me wel voorstellen dat ze hun eigen grenzen stellen. En ergens vind ik 't altijd nog beter dan 't christendom, maargoed, ik leef er dan ook niet, dus kan ik geen GOED oordeel geven. Wel moet je niet gaan janken als je weet dat bijbels verboden zijn, dat je wordt tegengehouden

Ik kan me voorstellen dat je het christendom weert, evenals de islam, het jodendom, etc.
Liever zou ik het Boeddhisme herbergen. Weet niet uit mn hoofd wat de verhoudingen zijn tussen de religies in China, maar ik dacht dat het christendom wel aangehangen wordt, maar niet echt gewaardeerd wordt.

Zouden ze hier ook moeten doen
Kunnen ze van al die kerken (en moskeeën en synagoges) Poptempels maken
Ja doei.
pi_60947344
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:27 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Het is vrij voorstelbaar. Censuur en Gedachtepolizei zijn in de moderne tijd het felst bedreven door secularisten met een hekel aan godsdienst.
Kom dan eens met voorbeelden, oh grote geschiedsvervalser.
pi_60947440
Het is een foute gedachte om aan te nemen dat het boeddhisme een geweldloze stroming is. Om maar even te beginnen: http://www.iivs.de/~iivs01311/EN/links.htm .

Daarnaast is de (christelijke) ontkerkelijking in Nederland in volle gang, dus die leegstaande kerken komen er toch wel, voor zover ze er al niet zijn.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_60947469
heb je de EO-jongeren dag gezien? Weer meer geïndoctrineerde kiddo's hoor dit jaar
Ja doei.
pi_60947552
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:31 schreef Jarno het volgende:
Het is een foute gedachte om aan te nemen dat het boeddhisme een geweldloze stroming is. Om maar even te beginnen: http://www.iivs.de/~iivs01311/EN/links.htm .

Daarnaast is de (christelijke) ontkerkelijking in Nederland in volle gang, dus die leegstaande kerken komen er toch wel, voor zover ze er al niet zijn.
Volgens mij winnen ze nu weer terrein.

Maar wel in een moderner jasje. Blijft de vraag of het een wenselijke ontwikkeling is voor mensen zoals ik die geloven in het zelfbeschikking.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:36:35 #86
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60947609
quote:
Er is in principe geen verschil tussen een politieke of religieuze ideologie. Al denk je daar natuurlijk anders over als je er zelf 1 aan hangt.
quote:

Ik kan me in geen enkele ideologie vinden, ik verklaar de situatie alleen maar.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:39:45 #87
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60947704
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:24 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Atheïsme is geen ideologie. Mijn ongeloof dicteert mij of jou niet hoe jij je leven moet leiden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60948480
quote:

Ik kan mij er niet in vinden, maar er wordt naar mijn smaak teveel gewezen naar andere landen terwijl we hier min of meer naar een politiestaat afglijden. De controle op de mens is hier van dien aard dat voormalig oostbloklanden hun vingers er bij af zouden likken

Edit: Ik zie daar Chinezen gewoon lachen en pret hebben, net zoals mensen hier. En ja, er zal genoeg fout zitten daar, maar hier dus ook!
pi_60950876
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 09:36 schreef Scaurus het volgende:
Opvallend dat mensen hier sympathie tonen voor het communistische China omdat deze godsdienstige praxis niet toelaat. Een zeer kinderachtige sympathie. De Chinese overheid beperkt hiermee namelijk de vrijheid van meningsuiting in grote mate: ze staat alleen niet-godsdienstige meningen toe. Het getuigt van achterlijkheid als je dit toelaat omdat het jouw mening (atheïsme) bevoordeelt en andersdenkenden beperkt. Blijkbaar hechten atheïsten weinig waarde aan de vrije markt van ideeën die John Stuart Mill voorstelde, hetgeen geen verrassing is aangezien moderne atheïsten qua intolerantie en felheid niet onderdoen voor streng gelovigen. Mill schreef in On Liberty al dat een overheid die censuur pleegt, mensen niet de kans geeft hun eigen opvattingen te falsificeren. Is dat wat wij willen?
Nee.
Dit is weer een zielige christelijke groepering die missionarissen stuurt naar mensen die met een paar mooie praatjes en wat eten zich meteen tot het christendom willen bekeren. Dit is geen vrijheid van meningsuiting, dit is pure manipulatie. En dit word massaal gedaan in Azië door christenen, dan kan ik China alleen maar steunen met deze actie.
pi_60952539
Lastig topic voor het onderbuikgevoel. Gaan we nou christenen bashen of totalitaire regimes. mmmmm....
pi_60952565
christenen en moslims en joden
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:08:16 #92
3542 Gia
User under construction
pi_60954023
De wetten van een land zijn de wetten van een land. Als het de mensenrechten niet aantast, lijkt me niks mis met het handhaven van 's lands wetten. En de verkoop van bijbels verbieden, lijkt me geen aantasting van de rechten van de mens. Het staat Chinezen vrij om Christen te worden en elders een bijbel te kopen. Schijnbaar mag je per persoon ook gewoon één bijbel invoeren.

Er zijn landen waar zelfs dat nog niet eens mag.

Maar goed, als Nederland de invoer en verkoop van korans zou verbieden, zou de wereld uiteraard te klein zijn. Dat dan wel weer.
pi_60954075
ja, ik snap die chinezen wel.. wat moet je met nog meer oud papier..
No Guts, No Glory
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:15:20 #94
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60956168
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 13:30 schreef Asgard het volgende:
Dit is weer een zielige christelijke groepering die missionarissen stuurt naar mensen die met een paar mooie praatjes en wat eten zich meteen tot het christendom willen bekeren. Dit is geen vrijheid van meningsuiting, dit is pure manipulatie.
Blijkbaar weet je nog niet eens wat vrijheid van meningsuiting inhoudt, dus waar praat je over?
pi_60956341
Kom je nog een keer met voorbeelden van de onderdrukking door religieuzen door seculieren?
pi_60956349
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 16:15 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Blijkbaar weet je nog niet eens wat vrijheid van meningsuiting inhoudt, dus waar praat je over?
Tuurlijk jongen.
pi_60957085
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 13:26 schreef IFU het volgende:
De Amerikanen hebben laten weten het vliegveld pas te zullen verlaten als ze al hun heilige boekwerken weer terugkrijgen. "Het heeft ons veel geld gekost om ze hierheen te brengen. Ze zeggen dat het illegaal is om bijbels mee te nemen en dat we vooraf toestemming hadden moeten vragen", zei een van de Amerikanen, Pat Klein.
En dat kwam zeker als een volledige verrassing voor ze.
Ik ben het absoluut niet eens met dergelijke censuur maar iedere christen en praktisch iedere andere wereldburger zal weten dat bijbels in China niet zijn toegestaan.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_60958675
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 09:36 schreef Scaurus het volgende:
Opvallend dat mensen hier sympathie tonen voor het communistische China omdat deze godsdienstige praxis niet toelaat. Een zeer kinderachtige sympathie. De Chinese overheid beperkt hiermee namelijk de vrijheid van meningsuiting in grote mate: ze staat alleen niet-godsdienstige meningen toe. Het getuigt van achterlijkheid als je dit toelaat omdat het jouw mening (atheïsme) bevoordeelt en andersdenkenden beperkt. Blijkbaar hechten atheïsten weinig waarde aan de vrije markt van ideeën die John Stuart Mill voorstelde, hetgeen geen verrassing is aangezien moderne atheïsten qua intolerantie en felheid niet onderdoen voor streng gelovigen. Mill schreef in On Liberty al dat een overheid die censuur pleegt, mensen niet de kans geeft hun eigen opvattingen te falsificeren. Is dat wat wij willen?
Aangezien geloof achterlijke meningen en een ronduit idiote denkwijze propageert is dit een zeer handige zet van China. Het geloof is immers nergens goed voor, enkelt voor mensen die niet sterk genoeg in hun schoenen staan of iets anders als een god of jezus of mo (dmsmv) nodig hebben om dingen die ze zelf niet kunnen verklaren te verklaren. Oftewel, slimme zet als je je bevolking wilt beschermen tegen de achterlijke invloeden van religie.
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 09:48 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Vuurwapens zijn dodelijke wapens. Religie niet. De Bijbel kent genoeg mooie verhalen, religie heeft kunst beïnvloed, heeft mensen tot grootse daden geïnspireerd, heeft onderdrukt maar ook getroost, kortom: de wereld is niet zo zwart en wit als in jouw atheïstisch denkraam.
Religie heeft meer doden op het geweten dan Stalin, Mao, Pol Pot, hitler en Bush bij elkaar. oh en je mag dat aantal ook rustig kwadrateren.
pi_60959439
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 17:42 schreef Sora het volgende:
Religie heeft meer doden op het geweten dan Stalin, Mao, Pol Pot, hitler en Bush bij elkaar. oh en je mag dat aantal ook rustig kwadrateren.
als je het puur over aantallen hebt denk ik dat dat zwaar zal tegenvallen, zo groot was een volk niet in het verleden .. en Hitler alleen is al goed voor minstens 6 miljoen ..

Daarnaast, het zijn allemaal ideologieën die een andersdenkende met geweld worden opgelegd, dus ik zie het verschil niet zo .. en ja, dat is incluis 'de democratie komen brengen'
pleased to meet you
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:27:16 #100
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60959570
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 17:42 schreef Sora het volgende:
Voorbeelden, graag. Welke massamoorden heeft religie op haar geweten? Hoeveel en welke mensen heeft zij vermoord, waar en wanneer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')