abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62786607
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 16:48 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Dat is nog altijd Jomanda. Bij haar hebben ze het zelfs op film gezet. Als dat geen goede documentatie is, in vergelijking met geschriften uit de oudheid waarvan we niet eens weten waar, wanneer en door wie ze geschreven zijn.
Je hoopt dat ik hap of niet?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  woensdag 29 oktober 2008 @ 16:52:29 #202
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62786665
Nee, ik hoop dat je op je knietjes gaat en al je zonden opbiecht aan Heere Dawkins.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_62787043
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 16:33 schreef koningdavid het volgende:
Sorry voor de kick, maar dit is pas een goed gristelijk filmpje:

Vooral dat einde.
Goed onderbouwde claims ook allemaal. . Voor elk sleutelfiguur uit welke religie dan ook is zo'n filmpje te maken he. "Als je gelooft is het de waarheid." Je moet eerst geloven dat het de waarheid is ja, dan gaat zo'n filmpje er wel in. . Omgekeerde logica weer.

pi_62787079
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 17:08 schreef Modus het volgende:

[..]

Goed onderbouwde claims ook allemaal. . Voor elk sleutelfiguur uit welke religie dan ook is zo'n filmpje te maken he. "Als je gelooft is het de waarheid." Je moet eerst geloven dat het de waarheid is ja, dan gaat zo'n filmpje er wel in. . Omgekeerde logica weer.

Het gaat in dit filmpje ook niet om onderbouwing, logica en argumenten. Beetje loze reactie van jouw kant.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
  woensdag 29 oktober 2008 @ 17:11:15 #205
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62787125
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 16:47 schreef koningdavid het volgende:
Nee hoor. Waarheid, na waarheid.
.
Niet meer actief op Fok!
pi_62787185
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 17:09 schreef koningdavid het volgende:
Het gaat in dit filmpje ook niet om onderbouwing, logica en argumenten. Beetje loze reactie van jouw kant.
Beetje loos filmpje om uberhaupt te posten. Je bereikt er helemaal niks mee, alleen maar hoongelach. .
  woensdag 29 oktober 2008 @ 17:16:00 #207
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62787221
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 17:14 schreef Modus het volgende:
Beetje loos filmpje om uberhaupt te posten. Je bereikt er helemaal niks mee, alleen maar hoongelach. .
Hoongelach valt Koningdavid sowieso al ten deel.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_62787238
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 17:14 schreef Modus het volgende:

[..]

Boeiend, maar niet heus.

Als ik me druk zou maken om hoongelach van internetatheïstjes had ik hier waarschijnlijk niet gezeten he?
Maar ja, opkomen voor de waarheid... iemand moet het doen.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 17:16:39 #209
131603 Afwazig
Serious business
pi_62787240
Religieuze mensen die claimen de enige echte waarheid te kennen zonder het te onderbouwen. En als ze het onderbouwen zijn het non-argumenten of is het gewoonweg onwaar. Serieus als je gelooft dat moet je helemaal zelf weten, maar ga niet een discussie aan over geloof want die verlies je.
pi_62787282
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 16:47 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Waarom? Als je het geloof 'binnengetreden' bent, dan is het waar wat spreker vertelt.
Nee hoor. Ook toen ik gelovig was had ik wel door dat lang niet alles waar was.

@koningdavid: heals is tegenwoordige tijd, als het over die gedocumenteerde genezingen van Jezus ging had hij wel healed gezegd. Dus ja, het is onzin.
Nog even afgezien van de vraag of Jezus echt bestaan heeft natuurlijk.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62787308
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 17:16 schreef Afwazig het volgende:
Religieuze mensen die claimen de enige echte waarheid te kennen zonder het te onderbouwen. En als ze het onderbouwen zijn het non-argumenten of is het gewoonweg onwaar. Serieus als je gelooft dat moet je helemaal zelf weten, maar ga niet een discussie aan over geloof want die verlies je.
Is dit aan mij gericht?

Als je een discussie aan wilt gaan met mij, be my guest.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 17:19:55 #212
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_62787320
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 16:50 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Je hoopt dat ik hap of niet?
Dat is anders wél wat ik met eigen ogen gezien heb
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_62787327
quote:
Dat diegene 'verliest' is alleen maar omdat op forums de verhouding christenen:atheïsten 1:100 is en dat 99% van die atheïsten zelf met domme oneliners of nonargumenten aankomt en daarmee denken gewonnen te hebben
pi_62787329
quote:
Op fok? Volgens mij onderbouwt koningdavid meer dan het overgrote deel van de atheïsten hier.
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 17:23:12 #215
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62787405
Koningdavidinmaaktopic .

Niet meer actief op Fok!
pi_62787423
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 17:18 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Nee hoor. Ook toen ik gelovig was had ik wel door dat lang niet alles waar was.

@koningdavid: heals is tegenwoordige tijd, als het over die gedocumenteerde genezingen van Jezus ging had hij wel healed gezegd. Dus ja, het is onzin.
Ik geloof trouwens ook dat in de kracht van Jezus nog steeds mensen genezen, dus nee voor mij is het geen onzin.
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 17:18 schreef MinderMutsig het volgende:
Nog even afgezien van de vraag of Jezus echt bestaan heeft natuurlijk.
Als je de historicteit van Jezus in twijfel trekt kan ik je niet eens meer serieus nemen vrees ik. Tuurlijk heeft hij bestaan, dat is zo klaar als een klontje.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 17:24:02 #217
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62787434
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 17:20 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Op fok? Volgens mij onderbouwt koningdavid meer dan het overgrote deel van de atheïsten hier.
Daar ben ik het op zich mee eens. Maar jammer dat hij dat filmpje post met zo'n loze motivatie ("Iemand moet met de waarheid komen")
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 29 oktober 2008 @ 17:24:51 #218
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62787458
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 17:23 schreef koningdavid het volgende:
Als je de historicteit van Jezus in twijfel trekt kan ik je niet eens meer serieus nemen vrees ik. Tuurlijk heeft hij bestaan, dat is zo klaar als een klontje.
Pfftttt, gáán we weer .
Niet meer actief op Fok!
pi_62787500
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 17:24 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Daar ben ik het op zich mee eens. Maar jammer dat hij dat filmpje post met zo'n loze motivatie ("Iemand moet met de waarheid komen")
Die motivatie sloeg niet zozeer op het posten van het filmpje maar eerder op het keer op keer discussieren met niet-gelovigen om het christelijk geloof te verdedigen. Vrijwel niemand anders doet dat hier, dus ik voel me geroepen.
pi_62787535
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 17:24 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Pfftttt, gáán we weer .
Sorry, ik kan er niks anders van maken. Dat Jezus bestaan heeft lijkt me zo verschrikkelijk overduidelijk dat het niet meer 'in Frage' is.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 17:28:15 #221
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_62787547
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 17:26 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Die motivatie sloeg niet zozeer op het posten van het filmpje maar eerder op het keer op keer discussieren met niet-gelovigen om het christelijk geloof te verdedigen. Vrijwel niemand anders doet dat hier, dus ik voel me geroepen.
Ja, wat denk je dat de believers in TRU zitten te doen?
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_62787558
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 17:28 schreef maedel het volgende:

[..]

Ja, wat denk je dat de believers in TRU zitten te doen?
Geen idee, ik kom daar eigenlijk nooit.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 17:29:31 #223
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62787573
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 17:27 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Sorry, ik kan er niks anders van maken. Dat Jezus bestaan heeft, lijkt me zo verschrikkelijk overduidelijk dat het niet meer 'in Frage' is.
Vind jij. Ik lees vaak genoeg - of misschien nog wel vaker - heel wat anders.
Ik vind de vraag of Jezus wel of niet bestaan heeft niet zo interessant, zoals ik al vaker heb aangegeven. Als hij bestaan heeft, zal hij ws een soort Gandhi geweest zijn. Maar bovennatuurlijke gaven heeft hij zeker niet gehad .
Niet meer actief op Fok!
pi_62787643
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 17:29 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Vind jij. Ik lees vaak genoeg - of misschien nog wel vaker - heel wat anders.
Dan bevind je je echt onder de radicale/fundamentalisten in deze. In dezelfde categorie als wetenschappers die niet in de big bang of evolutie geloven zeg maar.
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 17:29 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind de vraag of Jezus wel of niet bestaan heeft niet zo interessant, zoals ik al vaker heb aangegeven. Als hij bestaan heeft, zal hij ws een soort Gandhi geweest zijn. Maar bovennatuurlijke gaven heeft hij zeker niet gehad .
Dat is een heel andere vraag van een andere orde, dat gaat het historisch-wetenschappelijke voorbij.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 17:33:49 #225
131603 Afwazig
Serious business
pi_62787683
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 17:20 schreef Daantke het volgende:

[..]

Dat diegene 'verliest' is alleen maar omdat op forums de verhouding christenen:atheïsten 1:100 is en dat 99% van die atheïsten zelf met domme oneliners of nonargumenten aankomt en daarmee denken gewonnen te hebben
Refereer je nu naar mij? Ik ben geen Atheïst hoor .

Overigens ga ik niet in discussie over dit onderwerp omdat ik daar gigantisch impotent van word.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')