dennistd | zondag 19 oktober 2008 @ 17:16 |
Hier alweer deel # in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen zijn aanbesteed, en goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de treinen naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans-Leer NMBS: Roosendaal-Antwerpen DB Regio: Enschede-Münster, Heerlen-Aachen en Venlo-Hamm PEG: Enschede-Dortmund Overig Oldenzaal-Bentheim: Berlijn-trein (pimpel) Zevenaar-Emmerich: ICE Roosendaal-Antwerpen: Thalys & Benelux-trein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Naast de treinen rijdt NS ook op twee trajecten met trams. De dienst Houten-Houten=Castellum wordt onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Op de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden. De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. ![]() Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven door von_Preussen Kesteren door Dr_Flash Uithuizen door Socios Buitenpost door Peterselieman Newcastle Central Station door bork IJmondlijn door von_Preussen Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
Dr_Flash | zondag 19 oktober 2008 @ 17:18 |
Netjes Dennis ![]() De vrouwen laten het weer afweten ![]() | |
Dr_Flash | zondag 19 oktober 2008 @ 17:19 |
![]() Utrecht Centraal, 19 oktober 2008. Op dezelfde dag als 2.889e bordje toegevoegd aan de collectie ![]() SPOILER | |
ghizzer | zondag 19 oktober 2008 @ 17:19 |
tvp | |
dennistd | zondag 19 oktober 2008 @ 17:28 |
quote:tjsa, er was na 25 minuten nog geen topic, dan kun je er bijna zeker van zijn dat de laatste poster hem niet gaat openen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 19 oktober 2008 @ 17:37 |
quote:Ik had r nog gePBd maar ze was vrijwel direct na die sluitpost offline gegaan. Domme gans ![]() | |
remlof | zondag 19 oktober 2008 @ 17:39 |
De plaatjes in de NS treinen wiki doen het niet meer ![]() | |
sander89 | zondag 19 oktober 2008 @ 17:43 |
Is dit niks voor de bordjes koning? ![]() quote: | |
Dr_Flash | zondag 19 oktober 2008 @ 17:49 |
quote:Was ik vorige week al op geattendeerd, maar nee. Dat is niet iets voor mij, en ik denk eigenlijk niet dat dat iets is voor iemand van ons. Ze zijn op zoek naar spoorNERDs met als enig doel om spoorNERDs neer te zetten als de meest idiote sociaal gehandicapte debielen die er bestaan (want hey, waarom is een TV-programma anders op zoek naar mensen met kennis van het spoor?). En voor 1000 euro begin ik er zeker niet aan. Ik heb er serieus over zitten denken wat voor bedrag wel genoeg zou zijn om voor de hele natie als een volstrekte idioot met naam en toenaam op TV te willen komen. Tot en met een ton is de enig mogelijke reactie " ![]() Maar als iemand anders zich geroepen voelt, ga je gang ![]() | |
SpeedyRich | zondag 19 oktober 2008 @ 17:50 |
quote:Jij bent FA los het maar op ![]() ff wat anders De ECTS level 3 werkt ie nou al ? | |
Duvel | zondag 19 oktober 2008 @ 17:50 |
quote:Nee, om ongeveer de zelfde redenen. | |
Duvel | zondag 19 oktober 2008 @ 17:52 |
quote:ETCS bedoel je? http://www.etcs.eu/en/funktionsprinzip/etcs_level_3.htm Met name: "Level 3 is currently under development.". Lees ook hier voor info over ERTMS en ETCS: http://www.ertms.com. | |
remlof | zondag 19 oktober 2008 @ 17:54 |
quote:Ik heb niks met de wiki te maken ![]() | |
Dr_Flash | zondag 19 oktober 2008 @ 17:58 |
quote:Hmm ik zie het. Daar moeten we even naar gaan kijken. Ik weet niet wie voorheen die plaatjes hostte? Maar ik denk dat we samen binnen een dag wel vervangende plaatjes van al het NS-materieel kunnen leveren. Dank voor de notificatie iig, want wij kijken daar eigenlijk nooit ![]() | |
dennistd | zondag 19 oktober 2008 @ 18:00 |
Die stonden op de wiki zelf geüpload, dus moet je bij Slarioux zijn, die is de beheerder daarvan dacht ik | |
dennistd | zondag 19 oktober 2008 @ 18:00 |
quote:zelfde reden ja... | |
remlof | zondag 19 oktober 2008 @ 18:02 |
quote:Dan sein ik die even in. | |
Guppy | zondag 19 oktober 2008 @ 18:04 |
quote:ik weet het, shame in me ![]() ik was net een topic aan het openen (echt!) toen m'n vriend kwam vertellen dat één van m'n konijntjes was doodgegaan ![]() *snif* dag nijn... ![]() ik zie nu ook je PM Flash... sorry! | |
Sander | zondag 19 oktober 2008 @ 18:04 |
Welkom. Even kijken. | |
Duvel | zondag 19 oktober 2008 @ 18:07 |
quote: ![]() | |
Sander | zondag 19 oktober 2008 @ 18:08 |
quote:Ik heb het probleem doorgeschoven naar Breuks. De enige fout die ik kan vinden op de treinenwiki is het feit dat [[Image: wordt gebruikt, daar waar de wiki zelf [[Afbeelding: aandraagt. Dat heeft echter niets te maken met de fout zelf; de plaatjes lijken fysiek te zijn verdwenen van de server. Daar ga ik niet over, dus vandaar de escalatie naar Breuls. Zijn er nog mensen die (alle) plaatjes hebben? Heruploaden is, zover ik weet, zonder problemen mogelijk, voor alle gebruikers. | |
Dr_Flash | zondag 19 oktober 2008 @ 18:09 |
quote:U is bij deze geëxcuseerd ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 19 oktober 2008 @ 18:10 |
Ah, jammer van Nijn. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 19 oktober 2008 @ 18:12 |
quote:Dat lijkt me geen probleem. Maar dan moeten we wel zeker weten dat dat echt nodig is, om elkaar niet in de wielen te rijden. Als Breuls zegt "okee, sorry, alle plaatjes zijn naar de klote" prima, dan leveren we nieuwe plaatjes aan. Maar wel in onderling overleg natuurlijk. Er zijn vast een hoop users (Zug-Chef, Peterselieman, Ikzelf, who more? ) die op zichzelf het hele NS-arsenaal zouden kunnen aanleveren. Maar laten we dat dan een beetje spreiden. ALS het :uberhaupt nodig is. | |
Sander | zondag 19 oktober 2008 @ 18:15 |
Het is een probleem dat sowieso is opgetreden, en ik weet de oorzaak en de achtergrond dus ook niet; er is nog geen onderzoek van welke soort ook naar gedaan. Upload de plaatjes dus rustig, desnoods onder een andere naam. | |
Dr_Flash | zondag 19 oktober 2008 @ 18:24 |
quote:Na ja, er is duidelijk iets misgegaan. Misschien is het handig om eerst even boven water te halen WAT er misgegaan is, en wanneer, en waardoor, voordat we maar weer kosmetisch de boel gaandichttimmeren zonder de onderliggende problemen aan te pakken? ![]() Ik bedoel, niets tegen jou of zo hoor, maar er gaat blijkbaar iets mis. Laten we dat eerst ff oplossen dan? Want waarschijnlijk speelt dit probleem al weken, en komt het nu ineens aan de oppervlakte omdat Remlof het toevallig signaleert. Blind nieuwe plaatjes uppen KAN, zeker ![]() ![]() Maar wat er dan ECHT aan de hand is, daar wordt dan verder niet meer naar gekeken. En dat zou wel moeten, dat zijn we eens. Toch? | |
James1988 | zondag 19 oktober 2008 @ 18:30 |
Nieuw topic, woei ![]() @TT: nouja, zolang nog niet zeker is wat er met de huidige Beneluxtrein gebeurt mag dat van mij zo blijven. @Guppy: gecondoleerd ![]() | |
Guppy | zondag 19 oktober 2008 @ 18:45 |
@ iedereen, dank je wel ![]() overigens kan ik konijntjes wel linken aan treinen ![]() ![]() OT: ik zag voor de goede orde mijn lapo uit het vorige topic even herhalen ![]() quote:eigenlijk is dat zo hè, ik heb immers een maandnetabbo ![]() waar ik trouwens ook nog even moet melden dat er bij Syntus helemaal geen wc's zijn in de trein. ééntje minder in een koploper lijkt me dan niet zo'n drama, toch ![]() | |
Dr_Flash | zondag 19 oktober 2008 @ 18:55 |
Bij Syntus mag je gewoon dikke keutels in de gang draaien ![]() | |
Guppy | zondag 19 oktober 2008 @ 18:58 |
quote:ze zien me aankomen ![]() op SBS is nu 'de 25 grootste viezeriken' ![]() | |
James1988 | zondag 19 oktober 2008 @ 19:13 |
quote: ![]() Raap me op. Please. | |
bork | zondag 19 oktober 2008 @ 19:55 |
tvptje. Vandaag weer VIRM van Utrecht naar Amersfoort (en verder?), ik kan me niet herinneren dat er een stam veranderd is? | |
Dr_Flash | zondag 19 oktober 2008 @ 20:04 |
quote:Er rijdt in de spits altijd wel een VIRM met onevenredig veel 1e klas bakken van Den Haag naar Groningen voor de ambtenaren ja. De opvolger van de 4444 eigenlijk. Kan die t geweest zijn? | |
bork | zondag 19 oktober 2008 @ 20:13 |
quote:mm, twas vandaag om 14.35 in Amersfoort CS (zat in de trein naar Baarn) en ongeveer 15.24 op Utrecht Overvecht (richting CS). [ Bericht 2% gewijzigd door bork op 19-10-2008 21:04:24 ] | |
knars | zondag 19 oktober 2008 @ 20:17 |
Toen ik nog dagelijks forensde tussen Gouda en Alphen keek ik graag naar konijntjes langs het spoor ![]() | |
Ofyles2 | zondag 19 oktober 2008 @ 23:01 |
quote:Dan zou het de 8498 of de 8499 zijn, maar ik betwijfel of beide stammen nog bestaan. | |
Duvel | zondag 19 oktober 2008 @ 23:16 |
quote:Er bestaan geen 8400'en meer sinds ze allemaal zijn verlengd. Toen zijn volgens mij die extra 1e-klasplaatsen ook weggehaald. | |
Wadloper | zondag 19 oktober 2008 @ 23:19 |
quote:Amen! ![]() | |
Peterselieman | zondag 19 oktober 2008 @ 23:31 |
quote:Nee, er zijn geen speciale VIRM's met extra 1e klasse meer. De ambtenaren treinen worden nu met uitwisselingsmat gereden, zodat het VIRM minder ledige kilometers naar Onnen hoeft te maken. | |
Peterselieman | zondag 19 oktober 2008 @ 23:31 |
quote:Hahaha ![]() | |
Willy84 | zondag 19 oktober 2008 @ 23:43 |
quote:Zware overkill zijn die 12 bakken VIRM. Ik gok dat Amersfoort-Utrecht het drukste stukje is en zelfs daar kan je in de achterte bak met 4 man op een verdieping zitten. Hoe relaxt kan treinreizen in de spits zijn ![]() Je zou maar iedere dag forensen van Utrecht naar Zwolle ofzo en lekker relaxt kunnen zitten en dan al dat vee dat iedere dag staand vervoerd wordt uitlachen. Briljant ![]() Heb trouwens nu een weekend OV ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 19 oktober 2008 @ 23:55 |
Het is idd overkill om er 12 bakken VIRM voor in te zetten. 's ochtends is het drukste stukje van de 526 Groningen - Assen. 's Middags zitten iets meer dan de helft van de stoelen vol. De spitstrein naar Leeuwarden daarentegen zit een stuk voller. | |
ReisT | maandag 20 oktober 2008 @ 00:31 |
quote:Dat lijkt me gewoon de Schothorst-Expresse. Daarin zit standaard VIRM in 't weekend. | |
bork | maandag 20 oktober 2008 @ 00:45 |
quote:ah thx, was overigens een OS-exemplaar | |
Darkwing_Duck | maandag 20 oktober 2008 @ 00:59 |
![]() Ik heb een hoop diversiteit aan railvoertuigen gezien waaronder cabriomodellen ![]() | |
Duvel | maandag 20 oktober 2008 @ 07:58 |
quote:Welkom terug. Ik heb in een boek nog ergens een foto van een Nederlandse cabrio-loc. ![]() | |
James1988 | maandag 20 oktober 2008 @ 09:33 |
quote:Foto's!!! ![]() En welkom terug natuurlijk ![]() | |
Dichterbijer | maandag 20 oktober 2008 @ 09:38 |
quote:En een TVP ![]() | |
Erasmo | maandag 20 oktober 2008 @ 10:52 |
quote:Is dat nou echt zo erg, treinen in de UK? | |
Socios | maandag 20 oktober 2008 @ 10:56 |
quote:Waar op die site van dat televisieprogramma kan ik die uitdaging vinden? Ik zie het nergens staan... Ik ken die shit wel uit me hoofd, alvast bedankt. ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 20 oktober 2008 @ 11:02 |
quote:Tuurlijk niet, het is daar immers uitgevonden ![]() | |
Fred2 | maandag 20 oktober 2008 @ 12:13 |
quote:Het aanleggen van spoorlijnen wel. De noodzaak tot onderhoud lijkt echter nog niet te zijn doorgedrongen. | |
Dr_Flash | maandag 20 oktober 2008 @ 12:24 |
quote:Darkwing ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 20 oktober 2008 @ 16:07 |
Eerst mijn fototoestel eens vinden ![]() Laatste keer gezien toen ik m bij de security check nog gewoon in mijn zak had zitten, en daardppr aan een uitgebreide foulering werd onderworpen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 20 oktober 2008 @ 16:09 |
Hebben ze m in beslag genomen? ![]() | |
Zug-Chef | maandag 20 oktober 2008 @ 16:51 |
tvp | |
RealZeus | maandag 20 oktober 2008 @ 18:09 |
quote:De 6430 nadat de cabine onzacht in aanraking kwam met een bordes? ![]() | |
Duvel | maandag 20 oktober 2008 @ 18:34 |
quote:Treinennerd! Je bent rijp voor dat RTL4 programma! ![]() | |
dennistd | maandag 20 oktober 2008 @ 18:38 |
even een bedankje aan de machinist van trein 10145: door het geweldig snelle optrekken en het late afremmen (dus niet...) miste ik mijn bus in Enschede, waardoor ik een half uur kon wachten | |
Darkwing_Duck | maandag 20 oktober 2008 @ 18:48 |
quote:Nee dat niet, maar in de chaos ergens weggestopt... ![]() Gekloot.. ![]() Maargoed, ontopic maar weer | |
RealZeus | maandag 20 oktober 2008 @ 18:51 |
quote:Nee, waarschijnlijk hebben we het zelfde boek. ![]() (Ongevallen op Nederlands Spoor) | |
Dr_Flash | maandag 20 oktober 2008 @ 19:04 |
quote:De man hield gewoon rekening met blaadjes op de rails ![]() | |
Duvel | maandag 20 oktober 2008 @ 19:07 |
quote:Correctemundo. Edit: deze dus: ![]() Kutquoteknop. ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door Duvel op 20-10-2008 19:32:38 ] | |
Duvel | maandag 20 oktober 2008 @ 19:31 |
Gvd. [ Bericht 84% gewijzigd door Duvel op 20-10-2008 19:51:09 ] | |
dennistd | maandag 20 oktober 2008 @ 20:07 |
quote:blaadjes ok, maar moet ie daarvoor op 1,5km van het station al niet harder dan 30 kmh rijden? | |
Dr_Flash | maandag 20 oktober 2008 @ 20:42 |
quote:Tof boek wel trouwens ![]() ![]() | |
James1988 | maandag 20 oktober 2008 @ 20:50 |
Vandaag vanuit Ehv terug naar Breda gegaan met (volgens mij) ICR, ik zag een rijtuig voorbijkomen wat was goedgekeurd voor NL, B, D en L, het volgende was alleen NL - kan dat kloppen? | |
RealZeus | maandag 20 oktober 2008 @ 21:01 |
quote:En geen voormalige overwegwachterswoning kopen en al helemaal niet bij de wissel in Heeze gaan wonen. ![]() | |
Duvel | maandag 20 oktober 2008 @ 21:04 |
quote:Ja, inderdaad. Behoorlijk wat schadegevallen, en nog vrij fors ook. Ik heb ook nog dat boek van Rob Dragt, naast het spoor, alsmede Spoorwegongevallen in Nederland van Jongerius. ![]() quote:Ja, dat klopt. Een deel van het ICR-park bestaat uit buurlandrijtuigen, een deel is alleen voor binnenlands verkeer. Verschil zit 'm in de statische omzetter onder het rijtuig in de inklappende tredes bij de deuren. | |
Dr_Flash | maandag 20 oktober 2008 @ 21:21 |
quote:Behalve dat dat huis plat gegaan is toen, zijn daar meerdere zware crashes geweest. Minimaal drie zo te zien. | |
Duvel | maandag 20 oktober 2008 @ 21:22 |
Ja, het is een leuke plaats. Zijn die wissels daar nu weg? | |
RealZeus | maandag 20 oktober 2008 @ 21:24 |
quote:Ja, en allemaal ontspoord op het overloopwissel door te hoge snelheid. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 20 oktober 2008 @ 21:44 |
Ik heb dit boek. ![]() Als enige treinenboek ja. | |
Duvel | maandag 20 oktober 2008 @ 21:57 |
quote:Ahhh... Ik heb drie boekenplanken vol met treinenboeken... ![]() | |
#ANONIEM | maandag 20 oktober 2008 @ 21:59 |
Maar vast niet het boek dat ik heb. ![]() | |
Duvel | maandag 20 oktober 2008 @ 22:13 |
quote:Klopt. Is ie zo bijzonder dan? | |
dennistd | maandag 20 oktober 2008 @ 22:21 |
wat ik me vanmiddag bedacht: als volgend jaar de pimpel om de twee uur gaat rijden wordt het wel interessant om een keer een slagje bentheim te doen, en daar kijken bij de locwissels, de flirt van de westfalenbahn te platen, en een goederentrein op de foto te zetten retourtje met gratis NL-net is maar 4,40 als ik het vanmiddag goed heb ingevoerd op de automaat ![]() | |
#ANONIEM | maandag 20 oktober 2008 @ 22:38 |
quote:Voor mij wel, maar ik ken de schrijver. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 20 oktober 2008 @ 22:43 |
quote:in Bentheim is VEEL meer te zien ![]() ![]() ![]() ![]() | |
dennistd | maandag 20 oktober 2008 @ 22:53 |
quote:ik ben er al een paar jaar niet meer geweest, terwijl het hier toch maar 14,1km vandaan is ![]() | |
Dr_Flash | maandag 20 oktober 2008 @ 22:54 |
quote:Komend weekend wat te doen? ![]() | |
dennistd | maandag 20 oktober 2008 @ 22:58 |
quote:ja, een FOK!sport-crewmeet ![]() | |
Dr_Flash | maandag 20 oktober 2008 @ 22:58 |
quote:Ah hmm. Dan ga ik wel alleen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 20 oktober 2008 @ 23:04 |
Zal het trouwens niet ooit hetzelfde gaan aflopen met de PE als met Amsterdam - Arnhem - Düsseldorf - Köln etc? Dat ze dat gaan vervangen door een ICE Dat dat toeslagplichtig wordt in NL Dat er alleen nog in Amf, Dv en Hgl gestopt wordt en dan pas weer in Osnabrück? ![]() | |
Peterselieman | maandag 20 oktober 2008 @ 23:44 |
quote:Hé ga jij daar ook heen ![]() | |
ReisT | maandag 20 oktober 2008 @ 23:50 |
quote:En dat terwijl de verbinding er uiteindelijk niks sneller van wordt... Als het aan de DB ligt wel ben ik bang. Het verhaal gaat dat DB de PE wel wil "opwaarderen" naar een ICE, maar niet zolang NS de verbinding geintegreerd wil hebben in het binnenlandse net. Minder vaak stoppen in NL vind ik opzich ook wel beter, zo hoort dat bij een internationale sneltrein. Maar liever niet als ICE dus. | |
Ofyles2 | maandag 20 oktober 2008 @ 23:53 |
quote:En dan de astronomisch hoge prijzen die je moet betalen voor sommige trajecten. ![]() ![]() | |
sander89 | dinsdag 21 oktober 2008 @ 00:43 |
quote:Sneller is de ICE wel, stuk Hannover - Berlijn is de ICE iets van 20 min sneller dan de IC. ![]() Dus met minder stops etc, zal de ICE denk ik wel 30 minuten minimaal sneller zijn. ![]() Duurt trouwens dan nog steeds bijna 6 uur de reis. ![]() ![]() Trouwens ik ben voor de ICE ![]() ![]() ICE zit gewoon geweldig, vlak achter de cabine zitten is ook erg mooi en je hebt een bed als het niet al te druk is. ![]() Die 2 euro voor een toeslag kaartje zonder datum waarop bijna nooit gecontroleerd word maakt mij ook niet uit. Misschien over 30 jaar kunnen we in 3 uur van Amsterdam naar Berlijn met een HST. ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door sander89 op 21-10-2008 00:49:39 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 21 oktober 2008 @ 08:44 |
quote:Klopt ja, scheelt idd 23 minuten. En de ICE stopt niet in Wolfsburg, Stendal en Rathenow. | |
Duvel | dinsdag 21 oktober 2008 @ 08:48 |
Liever gewoon die IC die ook vaak stopt, kun je tenminste nog een keer zonder gezeik in een buitenlandse trein zitten. | |
James1988 | dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:02 |
Godallemachtig zeg, ik dacht: "Ik pak vandaag eens de auto om naar m'n werk te gaan." Ik heb een leaseauto staan, maar die had ik nog niet gebruikt (ik werk er nu zo'n 2 weken). Dus ik rij zo vanuit Breda de A27 op richting Tilburg, sta ik vrijwel meteen in de file. En dat bleef zo doorgaan tot aan Eindhoven toe... ik dacht tussendoor een alternatieve route te vinden via Best, maar dat lukte ook niet echt. Om 7.45 vertrokken, om 9.45 aangekomen... met de trein vertrek ik om 7.40 en ben ik keurig om 9.00 op plaats van bestemming - mijn werk. Dit doe ik niet meer ![]() | |
Duvel | dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:09 |
Bad timing. | |
Lausteen | dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:15 |
Je hebt ook wel een goede dag uitgekozen om het te proberen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:07 |
Leasebakfaalhazen ![]() | |
Fred2 | dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:27 |
quote:De trein komt niet overal. Hier heb ik de keuze tussen een leasebak die mee mag op vakantie of een OV-jaarkaart. Met het OV betekent dat 1u15 in twee bussen zitten, met de auto is het slechts 25 minuten of 35 minuten in de spits. De keuze is dan snel gemaakt lijkt me | |
Wadloper | dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:47 |
Gisteren onverwacht de 7108 van ACTS op spoor 3 te Zuidbroek zien staan ![]() Foto is niet 1 van de allerbesten, het was donker en ik had maar een heel klein statiefje bij me ![]() ![]() [ Bericht 55% gewijzigd door Wadloper op 21-10-2008 12:08:44 ] | |
James1988 | dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:50 |
![]() Foto gisteren gemaakt, met een mobiele telefoon met een crappy kutcamera ![]() | |
Duvel | dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:58 |
quote:Wat is dit voor waas? | |
James1988 | dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:04 |
quote:Een vies raam ![]() En een HTC Touch Dual, die dus echt slechte foto's maakt ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:08 |
Wat probeert die foto te illustreren dan? ![]() | |
James1988 | dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:09 |
Niets, moet dat dan? | |
Dr_Flash | dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:22 |
Nee hoor ![]() ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:54 |
quote:De helft van de ICE's stopt wel in Wolfsburg ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:06 |
http://www.nu.nl/news/179(...)awoord_in_trein.htmlquote:Ook leuk op de regenachtige dinsdagochtend ![]() ![]() | |
Fred2 | dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:49 |
quote:In welke gemeente zouden zij het jawoord hebben gegeven? Overigens klopt de smiley niet. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:11 |
quote:Fok! is nog niet homohuwelijk-proof ![]() | |
Duvel | dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:13 |
quote:Die met die hoed moet eigenlijk een tuinbroek aan?? ![]() | |
SpeedyRich | dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:16 |
quote:Dat hoeven ze ook niet te worden ![]() | |
Duvel | dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:27 |
quote:Waarom niet? | |
Dr_Flash | dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:29 |
quote:Ja! En een peuk zware shag. EN kisten. | |
TommyGun | dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:15 |
Terug vind perron | |
Socios | dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:20 |
quote:Zou zo maar kunnen, een aantal jaar terug zijn de treinnummers omgenummerd naar 14x serie met ICE-intenties. Echter is het vooralsnog daar bij gebleven. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:46 |
quote:Meer info en o.a. ook die scriptie zelf: hier ![]() | |
Duvel | dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:12 |
quote:Interessant, maar ik vrees dat het bedrag aan de lage kant is. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:27 |
quote:Ik vond de scriptie zelf nogal mager, voor een RUG-student. HBO, een zesje. Meer niet. | |
sander89 | dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:42 |
quote:Zolang er maar meer spoor komt vind ik het best. ![]() Desnoods (nog meer) Subsidie voor die spoorlijnen. ![]() NL heeft trouwens ook nog 3 HSL nodig en nog wat spoortjes. ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door sander89 op 21-10-2008 22:51:19 ] | |
Ofyles2 | dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:14 |
quote:Ik zou meteen combineren met grafen, matrices en Excel. | |
Peterselieman | dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:18 |
quote:Het zit bomvol met aannames die naar mijn mening te optimistisch zijn en zaken die niet uitgewerkt zijn, een gemiste kans eigenlijk. | |
Guppy | woensdag 22 oktober 2008 @ 06:20 |
quote:Ik kreeg ook een 6-je voor m'n scriptie ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 22 oktober 2008 @ 08:21 |
quote:Dat, plus een nogal kinderlijke hoofdstuktitelkeuze ("Probleemstelling", "Conclusie" etc.). Plus het ontbreken van een kaart/plattegrond met aangegeven over welke trajecten het eigenlijk gaat. Dat gekleurde-vlakjesverhaal wat voor bijlage moet doorgaan is natuurlijk helemaal om te huilen want de legenda is volstrekt onleesbaar. ![]() Oh en die tabel ook ![]() ![]() Overigens ook leuk als je afstudeerbegeleider zelf vrolijk komt concluderen dat het helemaal geen zin heeft allemaal ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Dr_Flash op 22-10-2008 09:08:16 ] | |
Duvel | woensdag 22 oktober 2008 @ 09:18 |
quote:Mja, veel smijten met modellen en zo, schijnt er bij te horen. Maar hé, ik ben ook maar een onderpresterende HBO'er, dus weet ik veel. Als ik zie hoe de huidige HTS'ers het doen, ben ik blij een oude lul te zijn. ![]() | |
Duvel | woensdag 22 oktober 2008 @ 09:20 |
quote:Er wordt vooral van uitgegaan dat je nog wat hebt aan de sporen die er nu liggen, terwijl je volgens mij moet beginnen met de oude meuk allemaal weg te halen... | |
sir_DERFEL | woensdag 22 oktober 2008 @ 10:14 |
Hai! vraagje, weten jullie of goederentreinen die van Rotterdam naar Gdansk in de samenstelling veranderen wanneer ze Duitsland en/of Polen binnenkomen? dankje! | |
Peterselieman | woensdag 22 oktober 2008 @ 11:16 |
quote:Dat is helaas een verplichting | |
Peterselieman | woensdag 22 oktober 2008 @ 11:20 |
quote:Dat moet idd zo'n beetje als je vanuit Zuidbroek komt vanaf de aftakking naar de kalkfabriek in Veendam zit al het een en andere vervangen worden en vanaf station Veendam richting Stadskanaal en Musselkanaal zou alles vervangen moeten worden, wat zeer kostbaar zal worden. | |
Duvel | woensdag 22 oktober 2008 @ 11:36 |
En dan wordt het nog niet eens geëlektrificeerd! | |
Peterselieman | woensdag 22 oktober 2008 @ 11:38 |
quote:Daarvoor wonen er in dat gebied veel te weinig mensen. | |
Duvel | woensdag 22 oktober 2008 @ 11:52 |
quote:Nee, je bekijkt het van de verkeerde kant: daarvoor rijden er te weinig treinen. ![]() | |
Nightshadow | woensdag 22 oktober 2008 @ 11:54 |
Tja, oorzaak-gevolg verhaal he, komt op hetzelfde neer ![]() | |
Peterselieman | woensdag 22 oktober 2008 @ 12:00 |
quote:Zo kun je het ook zeggen ![]() In de scriptie staat ook een rijtijd van 14 minuten over 14 km. Yeah right. Daar kunnen makkelijk 4 minuten af ![]() | |
Duvel | woensdag 22 oktober 2008 @ 12:20 |
quote:Voor een stopdienst met rammelende pokkediesels is een gemiddelde snelheid van 60 niet eens zo slecht. | |
ikbenik | woensdag 22 oktober 2008 @ 12:25 |
Ik zit zo eens op de Wikipedia te lezen over dienstregeling 2009, maar er is toch iets wat ik wel vreemd vind. De stoptrein van Rotterdam Centraal naar Amsterdam Centraal en verder richting Uitgeest/Alkmaar, word ingekort tot Amsterdam Centraal. De stoptrein Enkhuizen naar Amsterdam Centraal wordt nu een intercity. Tot zover is het nog te volgen. Alleen staat er dan ook dat deze twee diensten aan elkaar gekoppeld gaan worden? Wat gaan ze dan doen, de sprinters inzetten op een IC traject of gaat het stoptreintraject met IC materieel bediend worden? | |
Peterselieman | woensdag 22 oktober 2008 @ 12:27 |
Klopt, maar hier wordt niet om de 5 km gestopt, dus kan de Vgem vanaf Veendam omhoog. Vergeet niet dat de 22 minuten tussen Groningen en Zuidbroek snel is, omdat er liefst 5 keer gestopt moet worden onderweg voordat de trein in Zuidbroek arriveert. Daarom kunnen er wel wat minuten af en de Vgem omhoog. | |
Peterselieman | woensdag 22 oktober 2008 @ 12:28 |
quote:Dat worden dubbeldekkers van het type DD-AR ![]() | |
knars | woensdag 22 oktober 2008 @ 12:32 |
Daar ben ik dus niet blij mee. Ik forens dagelijks Gouda-Amsterdam Amstel. Die stopper is de enige directe verbinding en DDAR is niet tof om drie kwartier in te zitten. Niet dat ik veel van die stopper gebruik maak, ik reis doorgaans met de IC over Utrecht ![]() | |
Duvel | woensdag 22 oktober 2008 @ 12:41 |
quote:Als dat ding tussen Hoorn en Enkhuizen wèl zou stoppen, zou ik een directe verbinding met mijn geboortedorp hebben! ![]() | |
ikbenik | woensdag 22 oktober 2008 @ 13:21 |
quote:Dat meen te toch niet? ![]() Nu komt er een traag treintje en ze zitten ook nog eens waardeloos (moet je voorstellen dat je er van begin tot eind in zit!). Naar mijn idee, is dit materieel een van de grote miskopen van de NS. Ik heb zelfs nog liever Mat'64! Maar goed, de keus zal gemaakt zijn en we moeten er maar mee leven. Ik ben echt benieuwd wat ze dan aanpassen aan de dienstregeling om dit materieel te kunnen inzetten, al vermoed ik dat de NS nog wel eens een hoop geld moet gaan teruggeven vanwege vertragingen, doordat mensen hun overstap niet konden halen. | |
Nightshadow | woensdag 22 oktober 2008 @ 13:36 |
Wat ik wel vet vind aan de nieuwe dienstregeling is dat er straks ook gemoderniseerd stadsgewestelijkmaterieel in Zutphen komt ![]() | |
Duvel | woensdag 22 oktober 2008 @ 13:46 |
quote:Tuurlijk zit het waardeloos, maar kijk even verder dan alleen de maximale versnelling, en je moet constateren dat mDDM 140km/h mag, tegen 125 voor SGMm. En dat SGMm die maximale versnelling echt niet over het volle accelleratiegebied volhoudt. | |
ReisT | woensdag 22 oktober 2008 @ 14:04 |
quote:DDAR-met-loc kan anders behoorlijk snel optrekken hoor, zal niet eens veel verschillen met een Sprinter (volgens sommigen zelfs sneller ![]() | |
knars | woensdag 22 oktober 2008 @ 14:11 |
Tsja, er zijn wel wat delen op het traject waar de snelheid wel omhoog mag t.o.v. een sprinter. Denk alleen al aan Nieuwerkerk - Gouda, Goverwelle-Woerden, Woerden-Breukelen, Breukelen-Abcoude. Dat zijn toch wel wat grotere afstanden dan Alexander-Schollevaar of Bijlmer-Duivendrecht. Maar dan nog: DDAR suckt. | |
dennistd | woensdag 22 oktober 2008 @ 15:06 |
quote:maar eens afwachten hoe het DDMm wordt dan | |
Zug-Chef | woensdag 22 oktober 2008 @ 15:12 |
quote:Ik zit er niet heel vaak in (woon in Leeuwarden en zit dus het meest in ICM), maar als ik er toch in moet, dan vind ik het eigenlijk niet eens heel onaardig. Vooral beneden mag ik graag zitten, met name het kleine gedeelte bij de DD-AR'tjes met lok. Heb tot de drgl2007 inging regelmatig Ut - Zl met DD-AR gedaan, omdat ik weer eens de IC naar Zwolle had gemist. Het kan slechter hoor... | |
Nightshadow | woensdag 22 oktober 2008 @ 15:24 |
Wat is jullie top-x materieel qua comfort eigenlijk? Daarbij bedoel het binnenlandse materieel van NS, Arriva, Veolia, Syntus enz. die op dit moment rondheiden. Ik heb niet echt een duidelijk beeld, omdat ik niet in elk soort ingezeten heb of het alweer een lange tijd geleden is. Van het materieel waarvan ik vaak genoeg in gezeten heb: 1. VIRM 2. ICM 3. ICRm 4. ICMm 5. ICK/ICL 6. DM'90 7. DDM 8. Lint 9. Plan TV Ik vraag mij namelijk wel een beetje af hoe de anderen zijn, over de GTW heb ik al veel verhalen gehoord, maar over de SGM bijv. hoor ik niet zo veel. Ook zou ik niet weten hoe de Protos is. [ Bericht 3% gewijzigd door Nightshadow op 22-10-2008 15:30:35 ] | |
James1988 | woensdag 22 oktober 2008 @ 15:25 |
Ik vind persoonlijk ICR(m) het lekkerste zitten, daarna komt VIRM, dan ICK/ICL, dan DD-AR, daarna Plan V/T. Meer type treinen kan ik me zo niet herinneren. | |
Nightshadow | woensdag 22 oktober 2008 @ 15:56 |
Trouwens nog iets, weet iemand hier iets vanaf:quote: | |
Dr_Flash | woensdag 22 oktober 2008 @ 16:11 |
quote:Uit wiens babbeldoos komt dat? ![]() | |
James1988 | woensdag 22 oktober 2008 @ 16:11 |
Ik weet er niks vanaf, maar het klinkt als een enorm goed idee. Voor kinderen is het leuk om een speelhoek te hebben, dat is stukken leuker dan de hele tijd stil moeten zitten of zich met een boekje of spelletje te moeten vermaken... | |
Nightshadow | woensdag 22 oktober 2008 @ 16:12 |
quote:Bron: http://www.treinreiziger.(...)E9%20in%20de%20trein | |
Peterselieman | woensdag 22 oktober 2008 @ 16:16 |
Zo vaak in de week zitten er toch geen kinderen in de trein, omdat ze op school moeten zitten door de week en alleen op woensdagmiddag, zaterdag en zondag iedereen in de trein wakker kunnen jengelen? | |
Dr_Flash | woensdag 22 oktober 2008 @ 16:24 |
* Dr_Flash klimt weer even op zijn stokpaardje ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 22 oktober 2008 @ 17:01 |
quote:Brutalen hebben de halve wereld, met alleen respect tonen bereik je niets. Daarom zal ik NS ook te lijf gaan als ik een nieuw OV-bedrijf opricht (eigenlijk nog een proefballonnetje dat opgeblazen moet worden). | |
Ofyles2 | woensdag 22 oktober 2008 @ 17:04 |
quote:Kinderen zouden ook verboden moeten worden in het stiltecoupé. Dan zit je op weg naar huis bij te komen van een zware werkdag, houden de koters je uit je rust. Ducttape of secondenlijm kunnen ook een oplossing zijn voor dit probleem. | |
Ofyles2 | woensdag 22 oktober 2008 @ 17:06 |
quote:Een trein is toch bedoeld forenzen van A naar B te vervoeren? Daarnaast komen kinderen tot 11 jaar nauwelijks uit hun omgeving tijdens schooldagen. | |
Duvel | woensdag 22 oktober 2008 @ 17:37 |
Doet me denken aan IC+, dat had ook zo'n koterhoek, inclusief patrijspoorten. | |
Dr_Flash | woensdag 22 oktober 2008 @ 17:39 |
Zo'n koterhoek neemt vast veel minder ruimte in dan een toilet. Ook zal de bezettingsgraad vast veel hoger zijn. | |
Socios | woensdag 22 oktober 2008 @ 17:44 |
quote:Verreweg ICM (2e klas). Die oranje banken zitten zo ongelofelijk chill op de lange trajecten. Kan geen ander materieel aan tippen. | |
Dr_Flash | woensdag 22 oktober 2008 @ 17:48 |
quote:Al zit de eerste klas van jouw avatar ook niet heel vervelend ![]() | |
Socios | woensdag 22 oktober 2008 @ 17:49 |
Haha, klopt, laatst nog in geslapen tussen Arnhem en Amsterdam. ![]() | |
sir_DERFEL | woensdag 22 oktober 2008 @ 17:57 |
quote:niemand? das jammer.. Ik ben er al achtergekomen dat het allemaal Normaalspoor is.. maar wordt de loc veranderd? want in alle 3 de landen is er een andere bovenspanning.. [ Bericht 0% gewijzigd door sir_DERFEL op 22-10-2008 18:31:10 (normaalspoor i.p.v. breedspoor) ] | |
Dr_Flash | woensdag 22 oktober 2008 @ 18:00 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 22 oktober 2008 @ 18:02 |
quote:Normaalspoor bedoel je ![]() Het fijne weet ik er niet van, de reguliere cargofappers hier zijn nog niet thuis denk ik. Geduld, het komt wel ![]() | |
ReisT | woensdag 22 oktober 2008 @ 18:06 |
quote:Dat is nogal subjectief, die lijstjes. Maar dat het mat met de letters "IC" in de afkorting het beste is, mag duidelijk zijn. En bij sommige treinen zit er nogal een verschil in welke versie je hebt. In DDAR-2eklas kan je drie verschillende banken aantreffen, de gedeklasseerde 1e klasse = vrijwel gelijk aan 2e klas ICM; dan heb je de 'zachte' groene banken waar toch niks mis mee is, en dan heb je de 'plankjes'. Bij VIRM heb je ook keus uit plankjes of de best behoorlijke stoffen stoelen. De mensen die deze dubbeldekstreinen haten zitten zeker meestal op ver slechtste bankjes ofzo, ik loop altijd maar een stukje door zo'n trein tot ik de betere banken aantref. | |
ReisT | woensdag 22 oktober 2008 @ 18:08 |
quote:Daarom rijden die treinen meestal óf met een loc die alle spanningen lust, of nog makkelijker: gewoon met een dieselloc. ![]() | |
Nightshadow | woensdag 22 oktober 2008 @ 18:13 |
Tja, subjectief, klopt, maarja, het is geen onderzoek ofzo, ben gewoon benieuwd wat jullie vinden.. Ow ik had nog een vraagje, weet iemand wat voor loc dit | |
Duvel | woensdag 22 oktober 2008 @ 18:16 |
quote:Cabrio voor de NS directie. Oh nee wacht! Hij is oranje! Stond reserve voor het geval Nederland het EK zou winnen! | |
sir_DERFEL | woensdag 22 oktober 2008 @ 18:30 |
quote:je hebt gelijk, normaalspoor.. het is dan ook niet mijn sterkste vak.. ![]() quote:hmm, dan ga ik daar maar vanuit, maakt het allemaal wel weer wat makkelijker ![]() dankje! ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 22 oktober 2008 @ 18:58 |
Zeg, het Schöner Tag Ticket NRW, dat is toch al vanaf Enschede geldig? ![]() ![]() | |
Christiaan | woensdag 22 oktober 2008 @ 19:50 |
Zondag lekker met de bus naar Tilburg. Kun je trouwens ergens zien wat de tariefeenheden zijn die NS hanteert, en wat dat kost per eenheid? Wat ik trouwens ook raar vind: een maandabonnement gaat uit van een 2e klas vol tarief, het is toch veel goedkoper een kortingskaart te kopen en elke dag je kaartje te stempelen als je langere tijd reist? | |
Dr_Flash | woensdag 22 oktober 2008 @ 19:53 |
quote:HIER vind je ALLES ![]() Bovenaan de tarieven per tariefeenheid ongeveer ![]() Onderaan de tariefeenheden ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 22 oktober 2008 @ 20:12 |
Oh ja ik was het vorige topic met de trein he? Aangezien ik ben vergroeid met mijn camera even bewijsmatriaal en zulks. | |
Dr_Flash | woensdag 22 oktober 2008 @ 20:15 |
Laatste 4 zijn op 's-Hertogenbosch. De eerste 7 zouden daar ook allemaal kunnen zijn ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 22 oktober 2008 @ 20:21 |
Heb fotos gemaakt in Leiden, Utrcht en Den Bosch, maar weet niet meer wat ik waar op de foto heb gezet ![]() | |
Peterselieman | woensdag 22 oktober 2008 @ 20:25 |
De Bedevaartstrein is Den Bosch ![]() | |
Duvel | woensdag 22 oktober 2008 @ 20:41 |
De eerste is Leiden, de tweede Utrecht (afgezaagde kap). | |
Darkwing_Duck | woensdag 22 oktober 2008 @ 22:03 |
quote:Bied hem dan ook niet aan ![]() ![]() Zo gaat het al heel de avond ![]() Mag ik? Ja ? Godverdehoerenteringkankerkachel ![]() ![]() ![]() Iemand nog tips van een site waar ik die 25 euro kaartjes uit kan trekken ? | |
Christiaan | woensdag 22 oktober 2008 @ 22:11 |
quote:Dagkaarten bedoel je? | |
Willy84 | woensdag 22 oktober 2008 @ 22:21 |
quote: ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 22 oktober 2008 @ 22:24 |
quote:Nee 25 euro naar paris kaartjes | |
bork | woensdag 22 oktober 2008 @ 22:40 |
quote:Er zijn (hele kleine) kinderen die niet jengelen en helemaal al niet in een trein ![]() Het meest interessante van het nieuwe spoorboekje vond ik dat Den Haag CS in het het nachtnet wordt vervangen door Den Haag HS. Het is maar dat je het even weet, wil je nog even kop maken op CS dan moet je snel wezen met je n8rondje ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door bork op 22-10-2008 22:53:46 ] | |
Brembo | woensdag 22 oktober 2008 @ 22:43 |
Ik quotte wat van 'Flash'... Top: ICM, ICR Goed: ICK/ICL/ICB/ ICMm Voldoende: VIRM Ellende: Plan T/V DD-AR / DDM (beenruimte, herrie, lekkende kozijnen, zeker als IC ![]() Overige materieel zoals Protos , 1x ingezeten. Dieselmaterieel begin ik niet eens aan ![]() | |
bork | woensdag 22 oktober 2008 @ 22:48 |
quote:Daar komt ie, toevallig opgezocht omdat Bork-jr en ik volgend weekend naar NRW fahren -> Auszug aus dem NRW-Tarif (Stand 15.06.2008) Geltungsbereich 1.2. PauschalpreisTickets Die PauschalpreisTickets gelten im kooperationsraumüberschreitenden Verkehr für alle Busse und Bahnen im Geltungsbereich der Tarife der Verkehrsverbünde und Verkehrsgemeinschaften in NRW, auch in allen Zügen des Nahverkehrs (z. B. die Produktklasse C der DB AG: RegionalExpress (RE), RegionalBahn (RB), S-Bahn (S)). Hiervon abweichende Regelungen können im Fahrplan oder per Aushang bekannt gegeben werden. Die Tickets gelten grundsätzlich nicht in den Zügen des Fernverkehrs (z.B. D, EC, IC, ICE, Auto- oder Sonderzüge, Nachtreisezüge). Die Gültigkeit von PauschalpreisTickets in Nahverkehrszügen außerhalb von NRW regelt Anlage 1c. Anlage 1c zu den Tarifbestimmungen für den NRW-Tarif Gültigkeit von PauschalpreisTickets außerhalb von NRW Über NRW hinaus gelten die PauschalpreisTickets in Nahverkehrszügen auf den folgenden Streckenabschnitten: In Niedersachsen: • Ibbenbüren-Laggenbeck – Bünde (Westf) (KBS 375) • Osnabrück Hbf – Lengerich (Westf) (KBS 385) • Osnabrück Hbf – Halen (KBS 392/394) • Osnabrück Hbf – Westbarthausen (KBS 402) • Holzminden – Lüchtringen (KBS 403) In Hessen: • Bad Karlshafen – Wehrden (KBS 356) • Willingen – Brilon Wald (KBS 439) In Rheinland-Pfalz: • Niederschelden Nord – Au (Sieg) (KBS 460) • Ingelbach – Geilhausen (KBS 461) • Betzdorf (Sieg) – Struthütten (KBS 462) • Betzdorf (Sieg) – Daaden (KBS 463) • Linz (Rhein) – Bad Honnef (Rhein) (KBS 465) • Brohl – Bonn-Mehlem (KBS 470) • Gerolstein – Dahlem (Eifel) (KBS 474) • Ahrbrück – Remagen (KBS 477) In den Niederlanden: • Enschede – Gronau (Westf) (KBS 407/412) Quelle: Tarifbestimmungen für den NRW-Tarif, Stand 15. Juni 2008 DB Regio NRW (Fahrgastmarketing) Dus: Ja(wohl) | |
Darkwing_Duck | woensdag 22 oktober 2008 @ 22:51 |
Nachtnet op hS Yess! Eindelijk gewoon snachts naar huis lopen zonder dure taxi. Vooralsnog liet ik het nachtnet voordat het was, vanwege dus of een taxi betalen of een uurtje lopen, nu is het nog slechts 15 minuten lopen ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 22 oktober 2008 @ 22:52 |
Weet iemand of de nieuwe Hafas CD rom al uit is, zo ja dan ga ik m halen op.... Aken is het beste? | |
bork | woensdag 22 oktober 2008 @ 23:00 |
quote:Als ie uit is, wil ik hem best voor je meenemen, 31e t/m 3e Dusseldorf/Wuppertal. ICE met 1e klas kaartjes FTW! ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 22 oktober 2008 @ 23:08 |
quote:Dat zou best cool zijn, geen idee of Flesch nog eerder in die contreien komt? zowiezo weet fles waneer dat ding er is ... | |
sander89 | woensdag 22 oktober 2008 @ 23:13 |
Weer is een poging gedaan om foto's te maken.![]() Railion 6497+6494+64?? kolentrein. ![]() DB Baureihe 110 380-2 ? ![]() DBAG 2X Baureihe 426 ![]() Mijn vervoer naar het spoor ![]() Moet nog even aan mijn timing werken. ![]() ![]() Volgende keer maar eerder daarna toe, want je kan beter aan de andere kant staan ivm begroeiing etc. [ Bericht 0% gewijzigd door sander89 op 23-10-2008 01:10:00 ] | |
Dr_Flash | donderdag 23 oktober 2008 @ 08:50 |
quote:Die komt op zn vroegst half november pas uit ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 23 oktober 2008 @ 09:21 |
quote:Weer is prachtig zo te zien ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 23 oktober 2008 @ 09:33 |
23 oktober 2008: "Onderhoud spoor moet beter" Let wel: 22 februari 2005: "Onderhoud spoor moet beter" Schiet lekker op zo ja ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 23 oktober 2008 @ 10:04 |
Weet iemand nou een goede site om te reserveren voor de thalys? Die van highspeed komt dus steeds met foutmeldingen... | |
Dr_Flash | donderdag 23 oktober 2008 @ 10:07 |
www.thalys.com ? | |
Darkwing_Duck | donderdag 23 oktober 2008 @ 10:21 |
quote:Dan kom ik uiteindelijk weer op de higspeedsite uit met de foutmeldingen ![]() | |
Nightshadow | donderdag 23 oktober 2008 @ 10:24 |
www.treinreiswinkel.nl Is wel boekingskosten a 7,50 p.p. (max 15 euro).. Heb via daar mijn InterRail tickets besteld en gereserveerd voor de thalys en de TGV.. | |
Dr_Flash | donderdag 23 oktober 2008 @ 11:00 |
quote:Dan kan je je beter als zwartrijder laten oppakken in de thalys ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 23 oktober 2008 @ 11:20 |
quote:Misschien een serieuze overweging.... Kost dat? | |
Dr_Flash | donderdag 23 oktober 2008 @ 11:27 |
Geen idee. Maar ik zou liever thuisblijven dan ooit nog wat met de treinreiswinkel te maken te hebben. | |
Zug-Chef | donderdag 23 oktober 2008 @ 11:31 |
quote:Leuke foto's hoor ![]() ![]() ![]() Ik zie trouwens helemaal geen hoge begroeiingen voor de trein hangen.. | |
Nightshadow | donderdag 23 oktober 2008 @ 11:32 |
quote:Zo te horen slechte ervaringen? ![]() Ik heb ook niet echt super goede ervaringen met dit bedrijf, maar zo erg is het ook weer niet ![]() | |
ikbenik | donderdag 23 oktober 2008 @ 11:35 |
quote:Wat ik zelf fijn vind rjiden? 1. ICM 2. VIRM 3. ICMm (had bovenaan kunnen staan, als de stoelen beter waren geweest) 4. SGMm 5. Mat'54 6. Plan V 7. Plan T (stoelen staan alleen te dicht achter elkaar) 8. GTW 9. Lint 10. DM'90 100. DD-AR ![]() ![]() ![]() | |
ikbenik | donderdag 23 oktober 2008 @ 12:00 |
quote:Dat is wel zo, maar hoe vaak zal die snelheid gereden kunnen worden? Tussen Gouda, Woerden en Breukelen is de max toegestane al snelheid 130. Daarna mag wel weer sneller, maar rondom Amsterdam is de snelheid ook weer lager. Die 140 zal dus in de praktijk maar weinig haalbaar zijn, dus uiteindelijk is de SGMm maar 5km/u langzamer op die trajecten. Alleen tussen Nieuwerkerk - Gouda zal de snelheid duidelijk hoger liggen, net als tussen Breukelen - Abcoude en Zaandam - Hoorn. Zouden die stukken voldoende zijn om de huidige dienstregeling in stand te houden? | |
Peterselieman | donderdag 23 oktober 2008 @ 12:06 |
Gaat lekker met de nieuwe VIRM trouwens. Mocht je de stelletjes missen, dan kan dat kloppen. Van de 17 geleverde stellen rijden er vier rond, staan er 2 op Bokkeduinen en elf stellen staan volgens Somda in Onnen ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 23 oktober 2008 @ 12:21 |
Elf stellen te Onnen.... daar moet denk ik wel iets serieus mis zijn. De remmen waar veel mensen over klagen? En/of het probleem met de panto... | |
Duvel | donderdag 23 oktober 2008 @ 12:25 |
quote:Dat gaat vast wel lukken. ![]() | |
Duvel | donderdag 23 oktober 2008 @ 12:27 |
quote:Ik las dat er iets was met de panto's: bij het handmatig omlaag doen van de panto's, bij een brug bijvoorbeeld, genereert het systeem een fout. Er zit een breukbeveiliging op de panto's, zodat ze automatisch zakken als het sleepstuk breekt, maar deze foutmelding komt dus ook op bij het handmatig neerlaten van de beugel. De foutmelding kan alleen worden weggedrukt als de trein stilstaat. Onhandig. | |
Charango | donderdag 23 oktober 2008 @ 13:18 |
Charango is terug uit London per Eurostar. In principe een prima reis, alleen dat verrekte Belganistan altijd!! ![]() Zowel op heen- als terugweg dikke vertraging (heen 2 uur, terug 30 min) door een 'kapot locomotiefske'. Ik zal me maar niet uitlaten over de Beneluxtrein ![]() ![]() ![]() Een pluspunt is wel dat Eurostar mij een gratis tweede retourreis heeft aangeboden als compensatie voor de vertraging op Brussel Zuid - St.-Pancras, ik hoop dat hierbij ook de reis vanuit Nederland is inbegrepen. Sowieso is London een prachtige stad. Openbaar vervoer is er prima geregeld, duidelijke informatievoorziening en plenty treinen in alle richtingen. Alleen de meeste stations kunnen wel een flinke renovatie gebruiken. | |
Peterselieman | donderdag 23 oktober 2008 @ 13:28 |
quote:Klopt en dat biotoilet werkt ook nog niet optimaal. | |
dennistd | donderdag 23 oktober 2008 @ 14:23 |
vanmorgen een nogal actieve conducteur in de 7930 vanuit enschede: hij riep voor vertrek alle stations om bij aankomst in hengelo maakte ie wel een foutje: hij vermeldde alleen de overstap naar oldenzaal en bentheim, maar zutphen vergat ie | |
Fred2 | donderdag 23 oktober 2008 @ 14:32 |
De lijn naar Zutphen is dan ook geen NS-lijn ![]() | |
dennistd | donderdag 23 oktober 2008 @ 14:51 |
quote:nee, maar normaal wordt ie wel omgeroepen en waarom werd oldenzaal dan wel omgeroepen? | |
Nightshadow | donderdag 23 oktober 2008 @ 15:36 |
Precies, er gaan meer mensen in de richting van Zutphen dan in de richting Oldenzaal (zelfde lijn, alleen andere kant op).. Maar gebeurde wel vaker merkte ik.. | |
dennistd | donderdag 23 oktober 2008 @ 15:44 |
afkortingsraadseltje: NSRCCOVCP SPOILER | |
Christiaan | donderdag 23 oktober 2008 @ 15:59 |
Het ging weer goed in Tilburg vandaag. Maandag al geen treinverkeer Tilburg - Eindhoven, en vandaag van 8.45 tot 14.00 (!) geen treinverkeer tussen de twee. Bovendien waren er géén bussen, zo ondervond mijn zusje. Ik zat in de eerste stoptrein die weer reed, die van 14.40. Toen was het nog steeds ontregeld:![]() | |
Ofyles2 | donderdag 23 oktober 2008 @ 17:06 |
Dat handige programma is onder voorbehoud, de NS is er allerzachtst niet blij mee. | |
bork | donderdag 23 oktober 2008 @ 17:14 |
SLT FTW! Utrecht CS omstreeks 13.00, trok net op, zoemend en erg snel volgens mij. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 23 oktober 2008 @ 17:42 |
quote:Ik vind het er eigenlijk wel kek uitzien ![]() | |
Christiaan | donderdag 23 oktober 2008 @ 17:48 |
quote:Ze kunnen 'm toch niet meer van me afpakken. | |
dennistd | donderdag 23 oktober 2008 @ 17:58 |
als ik in bilthoven rond 13u een trein (de 273) die vanaf het middenspoor uit den dolder komt wil platen, waar kan ik dan het beste staan op het station? aan de kant van de overweg of juist aan de utrechtse kant? | |
Dr_Flash | donderdag 23 oktober 2008 @ 18:04 |
quote:Bij de overweg natuurlijk. Anders heb je sluitseinen ![]() en bovendien staat de zon daar beter. En heb je niet van die lelijke geluidswallen. | |
dennistd | donderdag 23 oktober 2008 @ 19:07 |
ok, bedankt, nu nog hopen op een droge bui rond die tijd | |
Zug-Chef | donderdag 23 oktober 2008 @ 19:09 |
Moet je zaterdag gaan, dan is het zonnig ![]() | |
dennistd | donderdag 23 oktober 2008 @ 19:11 |
quote:ja, maar zondag kom ik er toch al langs als ik naar utrecht moet zaterdag zou me weer een extra kruidvat-kaartje kosten ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 23 oktober 2008 @ 19:24 |
Zondag wordt het boutweer ![]() | |
dennistd | donderdag 23 oktober 2008 @ 19:51 |
quote:tja, helaas dan... ik ga er ook eigenlijk niet voor de trein heen, maar als ik die kan meepakken is dat natuurlijk alleen maar mooi meegenomen | |
Dr_Flash | donderdag 23 oktober 2008 @ 19:52 |
wat moet die 273 rond 13:00 in Bhv trouwens? Mss kan ik er wel ff een slingertje aan wijden ![]() | |
dennistd | donderdag 23 oktober 2008 @ 20:02 |
quote:heimwee-expres van het spoorwegmuseum, zie http://somda.nl/www/drgls/401/ | |
Dr_Flash | donderdag 23 oktober 2008 @ 20:22 |
quote:Oh die had ik in april al eens met mat24 ![]() die keert echt vlak buiten Bhv ![]() Maar sinds ik een museumjaarkaart heb kan ik daar nog wel ff een expeditie aan wijden natuurlijk ![]() | |
Fixers | donderdag 23 oktober 2008 @ 20:47 |
quote:Belganistan.... Das wel een goede naam. Vanmorgen 45 minuten vertraging gehad tussen Antwerpen en Brussel. De stationsomroepen zijn totaal onverstaanbaar, óók als er geen trein herrie maakt. Treinen vertrekken ineens van een ander station in de stad. En de dienst zelf is om te huilen. De lijn tussen Antwerpen en Brussel is een omhoog gevallen metro met zoveel haltes en korte afstanden tussen de stations. | |
sander89 | donderdag 23 oktober 2008 @ 20:53 |
quote:Dat waren de beste foto's ![]() Voorbeeldje ![]() ![]() Ja had het ook later gezien op google earth dat niet echt gaat lukken met de zonstand, alleen s' ochtends vroeg even(zomer?). Alleen de plek is niet optimaal, voor treinen vanuit Arnhem moet je 60 meter verderop staan om ze een beetje op de foto te krijgen, ook al hou je natuurlijk soms schaduw op de voorkant van de loc. Trouwens van die Duitseseinen word ik ook niet wijzer van of er een trein aankomt, die staan daar (bijna) altijd op groen of oranje. Post iets te groot uitgevallen. ![]() | |
NikkelCobalt | donderdag 23 oktober 2008 @ 22:59 |
Dag, Had even 2 vraagjes over Nederlandse spoorinfrastructuur ![]() 1. Weet iemand of er afmetingen bekend van bovenleidingportalen? Het gaat om deze portalen: ![]() (De afmetingen in deze afbeelding zijn op schaal, maar of het klopt? Schaal is 1:87 volgens mij) Ben vooral geinteresseerd in de hoogte tussen bovenkant railstaaf en bovenleiding (65/75), en van bovenleiding tot dwarsbalk (25 in de tekening) 2. Is er een vaste maat tussen 2 rijwegen? ( | | <-> | | ). Het lijkt me eerlijk gezegd niet, maar wat is een gangbare maat bij lange trajecten? Heeft iemand hier de afmetingen van? Alvast bedankt ![]() | |
Fred2 | donderdag 23 oktober 2008 @ 23:52 |
De hoogte van de draad is in Nederland ±5,50m, alsdus wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/Bovenleiding Vraag 2 is voor zover ik weet geen duidelijk antwoord op te geven. | |
Ofyles2 | vrijdag 24 oktober 2008 @ 02:02 |
Misschien iets met PVR (Profiel Vrije Ruimte)? | |
dennistd | vrijdag 24 oktober 2008 @ 07:35 |
quote:neem een lange rolmaat mee en ga het een keer opmeten bij een overweg ![]() | |
Nightshadow | vrijdag 24 oktober 2008 @ 08:42 |
Wel een metalen meenemen als je wil controleren hoe hoog de bovenleiding hangt ![]() | |
Duvel | vrijdag 24 oktober 2008 @ 08:47 |
quote:Het portaal zoals in het plaatje is in elk geval een beetje vervormd. De afstand tussen de rijdraad (onderin) en de draagkabel (bovenin) is in het echt een meter of drie, dus in 1:87 zou dat zo'n 34,5mm zijn. Er bestaat trouwens wel zoiets als een vaste hart-op-hart afstand tussen twee sporen, maar ik weet 'm niet uit m'n hoofd. Edit: ik kom ergens een waarde tegen van 3500mm... Is dat een rare maat? | |
ReisT | vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:37 |
Die hart-op-hart-afstand blijkt "spoorafstand" te heten, en ik kom nu tegen "Op veel locaties zal deze zich bevinden tussen de 360 cm en 400 cm." Da's op recht spoor natuurlijk, in bochten is 't meer. En bij hogere snelheden hoort ook een grotere afstand: voor 200km/u moet het 4,25m zijn. | |
Zug-Chef | vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:09 |
quote: Aii dat is nu ff zwaar zonde. Had je een Veolia 189'er met Rail4Chem-graantrein kunnen hebben, dat hebben nog niet zoveel mensen! Jammer dat je net te laat was.. Zoiets overkomt mij nou nooit, druk je je afdrukknopje vlak voor de trein komt niet al half in dan? Dan stelt ie namelijk al scherp, zodat je dan alleen nog op het goede moment hoeft te klikken.. | |
ReisT | vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:07 |
Ook met die knop vast half ingedrukt, en dus al scherpgesteld, moet je nog steeds op het goede moment klikken. Daar heb ik ook nog vaak moeite mee, dat juiste moment zien te vinden. Het kan ook aan je camera liggen, de mijne doet niet echt klik, er zit een kleine vertraging in. | |
Dr_Flash | vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:27 |
quote:Dat heet shutter lag ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:32 |
Godfgloeiende hoeren. Vanochtend was er een actie op Antwerpen centraal van een Belgisch pretpark, ik dacht laat ik maar 2 hobby's combineren, maar de allereerste benelux reed maar tot roosendaal ( VIRM) en verder moesten maar 3 kwartier wachten ( kwamen met + 15 aan) Actie liep tot 9 uur, dus ik was net te laat ![]() ![]() Dus maar weer terug naar huis gegaan omdat toch de accu van mijn Cam het begeven had, dadelijk weer naar brussel, want dan is daar die actie. Aangezien een superdagretour niet zo heel veel duurder was ( vanaf roosendaal) dan dooreizen vanaf antwerp naar Brussel. Ach, het houd je van de straat | |
ReisT | vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:39 |
quote:Zo'n vermoeden had ik ook al ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:11 |
quote:Geen idee, maar het zou best eens een zusje van deze kunnen zijn (geweest): ![]() Bron Deze foto is van april 2006. Strukton heeft zelf ook shuntertjes van dat type trouwens. | |
sander89 | vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:50 |
quote:Ja had ik bij de eerste treinen niet aan gedacht, was te druk bezig om nou te kijken waar ik beetje goed stond. Morgen als de zon goed schijnt scheur ik wel nog even naar Duitsland. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:58 |
quote:Tot morgen maar dan ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:06 |
Duitsland legt ICE-T treinen stil Zowel het bericht zelf ![]() Als de manier waarop het gebracht wordt ![]() | |
sander89 | vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:18 |
quote:Ga je ook die kant op? ![]() Mis de link naar de bordjes en overzicht op een kaart ervan, die had je toch vroeger staan in je profiel/fobo? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:22 |
quote:Ik ga morgen de FLIRT van de WFB pakken en meteen een stuk of 7-10 bordjes erin meppen in de regio Bielefeld ja. Bedoel je soms dit? ![]() | |
bork | vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:40 |
quote:Je hebt ze er netjes op gewezen hoor ![]() Is er iemand weleens EISENBAHNMUSEUM BOCHUM DAHLHAUSEN geweest? http://www.eisenbahnmuseum-bochum.de/ We zijn er volgendeweek toch in de buurt, is het wat om ff binnen te wippen? Wat misschien leuk is, zag het toevallig op de site: zum Weihnachtsmarkt Am 29.11.2008 geht es mit dem dahlhauser Museumszug und der museumseigenen Diesellokomotive zunächst bis zur deutsch/ niederländischen Landesgrenze. Dort erwartet uns die letzte kohlegefeuerte 01 10, die 01 10 75! Die Fahrt beginnt in Hattingen (Ruhr) und führt uns über Bochum Dahlhausen, Essen Steele, Essen Hbf, Mülheim Hbf und Duisburg Hbf, bevor es in Richtung Landesgrenze weiter geht. Die Ankunft in Maastricht ist für etwa 12:30 Uhr vorgesehen. Die vorgesehenen 5 Stunden Aufenthalt werden Ihnen innerhalb des Winterlandes (Weihnachtsmarktes) als kurzweiliges aber interessantes Erlebnis in Erinnerung bleiben. | |
Dr_Flash | vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:45 |
Ik ben er nog nooit geweest, maar het schijnt best de moeite waard te zijn ![]() Desgewenst wil ik de mogelijkheden wel onderzoeken om daar samen heen te gaan ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:48 |
Oh wacht dat is zoeen SSN kerstrit die ongrappig veel geld kost ![]() | |
bork | vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:53 |
quote:Veel geld is vanaf komende donderdag: http://www.plandampfteam.(...)0Okt.08_07-06-30.pdf Het ritje van 2 t/m 4 mei lijkt me wel leuk btw. | |
Ofyles2 | zaterdag 25 oktober 2008 @ 00:10 |
quote:Ik vind het juist lachen hoe iedereen erin tuimelt. ![]() | |
Brembo | zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:17 |
De schrootlijn is terug, in de 3700 werd een trein gereden met Plan T + Plan V. Daarnaast reed er een VIRM (IV), terwijl de laatste tijd allemaal VIRM(VI) is. Waarschijnlijk is mat'64 beter bestand tegen vallende blaadjes ![]() | |
Duvel | zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:33 |
Blokkenrem FTW! ![]() | |
Wadloper | zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:18 |
De 3700 is volgens mij gemengt VIRM-IV en VIRM-VI, dat mat'64 hoort er inderdaad niet meer in te zitten. Het enige mat'64 wat er nog hoort te zijn in Zwolle, zijn de Emmer-V's en de sloop V's/T's op Zwolle rangeerterrein. | |
Peterselieman | zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:21 |
Je hebt het mat'64 nog dat een dienst in de stoppert naar Utrecht uitvoert. ![]() | |
Brembo | zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:37 |
quote:Vooral Plan T verbaasde me, zolang al niet meer gezien, volgens mij wordt het met uitsterven bedreigd. | |
Peterselieman | zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:42 |
Zou mij niet verbazen als de T de 522 was die al tijden in de stopper Apeldoorn - Almelo zat. | |
Duvel | zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:42 |
quote:Klopt, er gaat de komende tijd flink wat buiten dienst door het aflopen van de revisietermijn. Op zich jammer, aan de andere kant hebben ze het spul bij de revisie tien jaar geleden zodanig verneukt dat ik het qua zitcomfort niet zal missen. | |
JeePee83 | zaterdag 25 oktober 2008 @ 22:22 |
quote:Die omloop is er niet meer tegenwoordig. Er bleven dermate veel mensen achter op de stations dat dit nu weer 2x DD-AR is geworden. | |
Zug-Chef | zaterdag 25 oktober 2008 @ 22:30 |
![]() RN 6454 is met Kalktrein 57751 (Beverwijk - Arnhem Goederen) onderweg ter hoogte van Utrecht Lunetten (aansluiting). Achter de lok bevinden zich 1 B-Cargo Falns en 11 nieuwe DB Schenker Talns'en. Deze nieuwe kalkwagens waren drie weken geleden nog blinkend rood, maar daar is steeds minder van te zien. Leuk goedje, dat kalk ![]() ![]() Elk laatste weekend van de maand rijden vanuit het Nederlandse Spoorwegmuseum speciale ritten met oudhollands materieel. Dit weekend is dat het Mat '46 stel 273. De trein komt hier juist van de Maliebaan afgereden, om kop te maken op de keersporen te Utrecht Lunetten. De trein vervolgt dan zijn weg via Utrecht Centraal naar Den Dolder, om vanaf daar weer terug te keren naar het spoorwegmuseum. ![]() NS-Hispeed stel 4654 is als ICE onderweg van Amsterdam Centraal naar Frankfurt(Main) Hauptbahnhof als de boog ter hoogte van Utrecht Lunetten (aansluiting) gepasseerd wordt. ![]() ACTS 5811 is met containertrein 60267, ook wel "Lw2" genaamd, vertrokken uit Amersfoort voor het laatste deel van de reis Leeuwarden - Houtrakpolder en passeert hier de Eempolder nabij Soest. ![]() In de Amsterdamse Houtrakpolder staan ACTS 7104 en V60 lokje 6004, welke veelal voor rangeerbewegingen gebruikt wordt, met 3 Fcs'en, 2 Slps'en een Sgmms te genieten van de weekendrust. [ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 26-10-2008 19:10:50 ] | |
Wadloper | zondag 26 oktober 2008 @ 09:24 |
quote:Nee, dat is er allang weer uit ![]() ![]() | |
Willy84 | zondag 26 oktober 2008 @ 10:47 |
Afgelopen weken zijn de grondstofprijzen voor staal en aliminium etc gigantisch gedaald, met wel tientallen procenten. Ik gok dat NS gepwnt is, als ze een paar maanden later hadden bestelt hadden ze veel goedkoper uit geweest. Volgens mij is het de ideale tijd om het Amsterdamse metro materieel te vervangen, midden in een crisis. | |
Boschkabouter | zondag 26 oktober 2008 @ 12:37 |
Vannacht in Valkenburg de GTW met panto's zien rijden. | |
Dr_Flash | zondag 26 oktober 2008 @ 13:08 |
![]() ![]() | |
Dichterbijer | zondag 26 oktober 2008 @ 14:22 |
Fietsers die denken dat ze sneller zijn dan een trein zijn kut... Utrecht Centraal-s-Hertogenbosch/Tiel Zondag 26 Oktober 14:16 Oorzaak Tussen Culemborg en Geldermalsen rijden geen treinen door een aanrijding met een fietser. Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 80 min. De verstoring is naar verwachting rond 15:00 uur verholpen. Reisadvies Reizigers tussen Utrecht Centraal en Breda/Tilburg reizen via Rotterdam Centraal. Reizigers tussen s-Hertogenbosch en Amersfoort reizen via Arnhem. Die ik moet nu naar Gouda, dus dat word lekker om via Arnhem... | |
Duvel | zondag 26 oktober 2008 @ 15:31 |
Ja succes, maar troost je, het is in Gouda toch kutweer. | |
Duvel | zondag 26 oktober 2008 @ 15:31 |
quote:Leuk rondje, Fles. Niet even Eurospoor aangedaan vandaag? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 26 oktober 2008 @ 15:34 |
quote:Neuh, kost maar geld ![]() ![]() | |
Duvel | zondag 26 oktober 2008 @ 15:35 |
quote:'t Was vanmorgen nog droog, maar toen ik vanmiddag met mijn aanwinsten terugfietste, was het bagger. ![]() | |
ReisT | zondag 26 oktober 2008 @ 15:39 |
quote:Dat geldt ook voor koeien: quote: | |
Dr_Flash | zondag 26 oktober 2008 @ 15:40 |
quote:Ik ben vanochtend ook nog ff lekker wezen zwemmen ![]() Wat heb je aangeschaft allemaal? | |
Duvel | zondag 26 oktober 2008 @ 16:38 |
quote:Deze: ![]() en deze: ![]() en deze: ![]() (Maar dan zonder Preisertje) en tot slot deze, om m'n Plan V een keer wat beter te laten lopen: ![]() En toen was het geld op. ![]() Voor de rest van de maand. ![]() Maar eigenlijk hoort dit in het modelbouwtopic... | |
Dr_Flash | zondag 26 oktober 2008 @ 16:40 |
Die ACTS 67 is ![]() Ik heb daar nogeens ooit een filmpje van gemaakt ![]() | |
Duvel | zondag 26 oktober 2008 @ 16:41 |
quote:De echte maakt een hoop meer herrie dan deze! ![]() Edit: ik heb overigens die zónder Vos-logo's... | |
Dr_Flash | zondag 26 oktober 2008 @ 16:46 |
quote:Dat weet ik ![]() | |
Automatic_Rock | zondag 26 oktober 2008 @ 17:43 |
quote:Dat kan niet, want daar beweerde je een crisis te hebben, en niet te kunnen gaan ![]() Maar ik neem aan dat je een financiële injectie gehad hebt van Wouter Bos?? ![]() | |
Automatic_Rock | zondag 26 oktober 2008 @ 17:47 |
Even een stomme vraag: De lichtjes boven de ramen: dat zijn toch de rode lichtjes he? Ik kan namelijk geen enkele foto vinden van de 'achterkant' van een 1100 ![]() Ik wil het graag even weten voor ik m'n net aangekochte model, verkeerd ombouw ![]() | |
Duvel | zondag 26 oktober 2008 @ 17:49 |
quote:Dat zijn de sluitlichten ja! | |
Duvel | zondag 26 oktober 2008 @ 17:49 |
quote:Nee, creatief boekhouden. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 26 oktober 2008 @ 17:52 |
* Dr_Flash seez n0 pixUr ![]() | |
Alexxxxx | zondag 26 oktober 2008 @ 17:54 |
quote:Ff op je monitor meppen dan. | |
Automatic_Rock | zondag 26 oktober 2008 @ 17:59 |
quote:Ja, dat leek mij ook zeer waarschijnlijk. Maar omdat ik geen foto van een 1100 met rode lampjes kon vinden toch maar even hier vragen voor de zekerheid ![]() Maargoed, dan gaan ik m'n 1100 binnenkort eens van een decoder, en rode ledjes voorzien ![]() | |
Duvel | zondag 26 oktober 2008 @ 18:34 |
quote:Bij de locs zonder botsneus is trouwens één van de sluitlichten voorzien van een wisselaar, zodat ie ook omgekeerd L-sein kan tonen. Bij de opbouw van de botsneus is daar een normaal A-frontsein op gezet. | |
Zug-Chef | zondag 26 oktober 2008 @ 19:37 |
quote:Ah jij ook daar vandaag ![]() | |
Dr_Flash | zondag 26 oktober 2008 @ 19:59 |
Bad Bentheim, 25 oktober 2008. FLIRT 004 van de WestFalenBahn rijdt vanuit de wisselstraat het station binnen om te vertrekken als stoptrein naar Bielefeld. In de achtergrond NS-eloc 1770 die zojuist de PimpelExpres 143 heeft overgedragen aan DB-eloc 101 124-6. ![]() | |
Duvel | zondag 26 oktober 2008 @ 20:26 |
quote:Ja, de verhouding tussen tentoongestelde banen en "handel" was nogal scheef. En bij de echt goede tentoongestelde banen was het te druk om even leuk te kijken. Ik ben er van half elf tot één geweest zo ongeveer, toen was het wel weer mooi. | |
Duvel | zondag 26 oktober 2008 @ 20:26 |
quote:Serieus stoere trein. | |
Dr_Flash | zondag 26 oktober 2008 @ 20:36 |
quote:Dacht ik. Je moet voor de gein eens die acceleratie meemaken ![]() ![]() | |
Erasmo | zondag 26 oktober 2008 @ 21:01 |
DD-AR tussen Zwolle-Nijmegen, wat krijgen we nu? | |
Dr_Flash | zondag 26 oktober 2008 @ 21:02 |
quote:Nja je KAN in Arnhem overstappen ![]() | |
Erasmo | zondag 26 oktober 2008 @ 21:11 |
quote:Dat was ik ook wel van plan, richting Adam ![]() Maargoed, nu zit ik lekker in een DD-AR 4tje terwijl het in een DD-IRM 6 vaak al druk is ![]() ![]() | |
Brembo | zondag 26 oktober 2008 @ 21:17 |
quote: Betekend een tekort aan VIRM's en mat'64 en voor het weekend. Het gebeurt wel is vaker (eens in de 3 maanden) dat er DDAR rijdt, maar nooit die met de rode bankjes (DDM) ![]() | |
Dr_Flash | zondag 26 oktober 2008 @ 21:22 |
hou er nou maar rekening mee dat iedere rit in mat64 je laatste kan zijn, want dat duurt niet zo lang meer ![]() | |
Brembo | zondag 26 oktober 2008 @ 21:30 |
quote:Plan T wel, maar vind het ook niet erg vreemd, de stellen zijn echt op. Maar Plan V rijdt nog wel rond tot 2012, of nog langer ![]() | |
Dr_Flash | zondag 26 oktober 2008 @ 21:35 |
quote:Oudste plan V ook wel denk ik. Maar dat is helemaal niet raar: Mat'24: heeft gereden tot 1958: 36 jaar Mat 54: heeft gereden tot 1996: 42 jaar Plan U: heeft gereden van 1960 tot 2003: 43 jaar DE2: heeft gereden van 1954 tot 2002: 48 jaar Wadlopers, ooit ontworpen als wegwerptreinstel, hebben toch ook 1983-2008 = 25 jaar dienst gedaan. De koplopers van 1977 hebben net na 30 jaar een revisie achter de rug en kunnen er zo nog minimaal 15 jaar tegenaan. 40 jaar is heul niet ongebruikelijk voor een treinstelserie hoor ![]() Hoe lang doe je met je auto? ![]() | |
von_Preussen | zondag 26 oktober 2008 @ 21:47 |
@Fles, ICM-1 kwam vanaf 1983 in dienst, en hebben dus na 24/25 jaar een revisie gehad. Het was slechts de prototype's die vanaf 1977 reden, en die zijn nu weg. | |
Dr_Flash | zondag 26 oktober 2008 @ 21:49 |
quote:'kay cool. dat tast mijn punt niet echt aan ![]() | |
Duvel | zondag 26 oktober 2008 @ 22:08 |
SM'90: 1993 tot 2005 o.i.d. ![]() | |
Wadloper | zondag 26 oktober 2008 @ 22:13 |
quote:Vind hem toch wel wat gelijkenissen vertonen met die GTW's hier ![]() | |
Duvel | zondag 26 oktober 2008 @ 22:16 |
quote:No shit, Sherlock! |