Ik download opeens met 20KB ipv 2MBquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 22:36 schreef veldmuis het volgende:
Hier hetzelfde opeens, Swets. Fok vliegt wel, maar ziggo.nl laadt niet eens.
Joh alsof UPC dat wel doet danquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 22:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar uiteraard géén storings melding op hun website...
quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 22:36 schreef Swetsenegger het volgende:
(en ja ik heb zowel modem als router al gereboot)
Het zijn me een stel harken daar. Vroeger, toen het nog @sloom was, hadden die incompetente @home-techneuten de defaultgateway en het subnetmask verwisseld: een 255.255.254.0 als default gateway en als subnetmask 84.28.54.1quote:Op zondag 19 oktober 2008 00:21 schreef kwaakvaak het volgende:
Het gezeik met ziggo is dat hun DNS servers zo gammel als een ouwe mercedes zijn. Ik heb in de router de DNS van ziggo vervangen door de ip's van die van opendns en voila.. sites openen weer vlotjes.
Achterlijke gladiolen bij ziggo zijn al 2 maanden bezig met installeren van hun DNS server, volgens mij werken er mensen met een gezamelijk IQ van 10., Hoe fokking moeilijk is het installeren en configuren van een DNS server nu..
*sluit zich aan*quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 23:59 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik word er ook zo schijtfucking moe van; http is drama to the max.
Kanker Ziggo.![]()
Groetjes,
Uit Utrecht
Niet echt.quote:Op zondag 19 oktober 2008 02:10 schreef ExtremeBanaan het volgende:
Het ziet er naar uit dat het weer 'normaal' werkt.
XS4ALL. Wel wat duurder, maar perfecte service en nooit off.quote:Op zondag 19 oktober 2008 02:44 schreef mijndochters het volgende:
ik ga ook naar een ander
het gaat goed op tijden dat er niemand op internet zit.
door de week na 5 uur en in het weekend is het drama.
aantal keren over gebeld, krijg je dat reset verhaal.
nu werkt het oke maar morgen als iedereen erop zit kan het weer waardeloos zijn en moet je resetten of ligt het aan je router, lulverhaal dus
iemand een goede andere provider?
Hoe langer je lid bent hoe gebeitelder je in het bestand staat!quote:Op zondag 19 oktober 2008 02:45 schreef PDOA het volgende:
Hier werkt het ook weer, maar de vraag is: voor hoe lang?
Ik ben al lid sinds het Wanadoo-tijdperk maar ik denk niet dat dit Ziggo iets uitmaakt. Die lui zien alleen maar $$ in hun ogen om er zoveel mogelijk klanten in te luizen.quote:Op zondag 19 oktober 2008 02:46 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Hoe langer je lid bent hoe gebeitelder je in het bestand staat!
Ik weet het niet, ik heb geen UPC.quote:
Aangezien ik al maanden andere (non-recursive) DNS' heb ingesteld was dat nu niet niet het geval.quote:Op zondag 19 oktober 2008 00:21 schreef kwaakvaak het volgende:
Het gezeik met ziggo is dat hun DNS servers zo gammel als een ouwe mercedes zijn. Ik heb in de router de DNS van ziggo vervangen door de ip's van die van opendns en voila.. sites openen weer vlotjes.
Achterlijke gladiolen bij ziggo zijn al 2 maanden bezig met installeren van hun DNS server, volgens mij werken er mensen met een gezamelijk IQ van 10., Hoe fokking moeilijk is het installeren en configuren van een DNS server nu..
quote:Nog altijd problemen bij Ziggo
Uitgegeven: 17 oktober 2008 20:25
Laatst gewijzigd: 18 oktober 2008 00:01
AMSTERDAM - Een half jaar na de fusie van Casema, Athome en Multikabel heeft kabelbedrijf Ziggo nog altijd last van kinderziekten.
ANP
Dat meldt RTV Utrecht vrijdag.
Afgelopen zomer beloofde Ziggo beterschap, maar nog altijd krijgt het bedrijf te maken met veel klachten. Vooral in de regio Utrecht zou de ellende groot zijn: mensen kunnen niet bellen, niet internetten en de helpdesk is vaak slecht bereikbaar. Wachttijden kunnen oplopen tot 20 minuten.
Storing
Ziggo zegt last te hebben gehad van een storing. Vorige week werden daardoor zo'n vierhonderdduizend gebruikers getroffen. Een woordvoerder van de internetprovider, Gradus Vos, zegt dat er 'bikkelhard gewerkt wordt aan oplossingen'. "Ik weet dat gebruikers daar weinig aan hebben, want die ondervinden gewoon problemen, maar meer dan bikkelhard werken kunnen wij ook niet."
Over de oorzaak van de voortdurende haperingen is Vos kort. "Wat we gezien hebben is dat de problemen die we vier maanden geleden hebben aangepakt, minder zijn geworden, terwijl aan de andere kant nieuwe problemen boven water zijn gekomen."
Wanneer de problemen definitief verholpen zijn, kon Vos niet zeggen.![]()
Vooral jammer dat de helpdesk verwijst naar 3e leveranciers van hardware.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:41 schreef Apuleius het volgende:
Nou eh, als je dit leest, zakt je broek nog iets verder af:
[..]
Hmm, ze hadden geen idee meer met wat voor smoes ze nog aan konden komen dus.quote:Op zondag 19 oktober 2008 11:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Vooral jammer dat de helpdesk verwijst naar 3e leveranciers van hardware.
Het fundamentele is dat een hardware device een beperkte periode broadcast voor een verlenging van de lease. Komt er geen ack, vervalt de lease en stopt de zooi ermee. Je zal dan die router/modem actief moeten gaan vertellen op zoek te gaan naar een nieuwe lease. Ergo... rebooten.quote:Op zondag 19 oktober 2008 11:44 schreef gebrokenglas het volgende:
'k vind dat resetten om dingen op te lossen ook geen oplossing. Net als Windows: even rebooten en t werkt weer. Maar dan is er toch fundamenteels iets niet goed?
'k Zit bij xs4all; mijn router al in geen maanden gereset, mijn linux machines hebben ook zonder mankeren een retehoge uptime, en 't hobbelt allemaal trouw door zonder een kuch of een proest.
net mn ziggo opgezegd, zodra ik een bevestiging heb van de einddatum XS4ALL bestellenquote:Op zondag 19 oktober 2008 02:45 schreef Biogarde het volgende:
[..]
XS4ALL. Wel wat duurder, maar perfecte service en nooit off.
Ziggo is echt niet zo goedkoop hoor,als je het vergelijkt met vergelijkbare diensten.quote:Op zondag 19 oktober 2008 09:20 schreef Halcon het volgende:
Dubbeltje-eerste rij.
Mensen zien wat reclame en een leuke aanbieding en verwachten dan dat ze voor een habbekrats internet hebben wat zonder storingen werkt.
Volgens mij ook niet nee. Nu werkt alles hier wel weer redelijk maar ik denk dat ik ook maar eens ga kijken voor iets anders.quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:10 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ziggo is echt niet zo goedkoop hoor,als je het vergelijkt met vergelijkbare diensten.
Zo goedkoop is Ziggo niet.quote:Op zondag 19 oktober 2008 09:20 schreef Halcon het volgende:
Dubbeltje-eerste rij.
Mensen zien wat reclame en een leuke aanbieding en verwachten dan dat ze voor een habbekrats internet hebben wat zonder storingen werkt.
Yes.quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:14 schreef IHVK het volgende:
UPC works fine.
En derde dienst gratis bij Triple Play.
TV+Vaste telefonie+Internet
Redelijke prijzen ook. Maar UPC is zeker regio gebonden?
Nice, ik ga per 4 november over naar telfort.quote:Op zondag 19 oktober 2008 12:41 schreef mijndochters het volgende:
[..]
net mn ziggo opgezegd, zodra ik een bevestiging heb van de einddatum XS4ALL bestellen
ik ben ook blij nuquote:
Wat een gelul. Bij Ziggo is een 4/1 abonnement 29,95 per maand, bij xs4all ook. Dat is helemaal niet goedkoop, maar bij xs4all werkt het tenminste, en heb je nog een hoop extra's.quote:Op zondag 19 oktober 2008 09:20 schreef Halcon het volgende:
Dubbeltje-eerste rij.
Mensen zien wat reclame en een leuke aanbieding en verwachten dan dat ze voor een habbekrats internet hebben wat zonder storingen werkt.
In welk gat woon je dan? Ik haal gemakkelijk mijn 12 Mbits waar ik voor betaal. Wel 0.3 mbits minder maar dat maakt mij niets uitquote:Op zondag 19 oktober 2008 14:05 schreef CantFazeMe het volgende:
- Wegvallen van internet
- 30 minuten wachten bij Service
- 1/3 snelheid verbinding waarvoor ik niet betaal.
- Router resetten helpt geen fuck.
Hebt hebt al opgezegd.
Tja, als ziggo het doet....quote:Op zondag 19 oktober 2008 14:00 schreef Teunebeun het volgende:
Ik heb hier nog steeds 12 Mbits of hoe je dat ook noemen mag
Je hebt zeker een duurder abbo. Ik heb die van 12 Mbitsquote:Op zondag 19 oktober 2008 14:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, als ziggo het doet....
[ link | afbeelding ]
Man ik ben niet anders gewend als ik een helpdesk oid moet bellen. Ik trek daar altijd een half uur voor uit en ben tevreden als ik er dan klaar mee benquote:Dat meldt RTV Utrecht vrijdag.
Afgelopen zomer beloofde Ziggo beterschap, maar nog altijd krijgt het bedrijf te maken met veel klachten. Vooral in de regio Utrecht zou de ellende groot zijn: mensen kunnen niet bellen, niet internetten en de helpdesk is vaak slecht bereikbaar. Wachttijden kunnen oplopen tot 20 minuten.
Als ik met de TD wil spreken dan doen ze dat maar, zo niet ga ik dreigen om de hele zooi te laten afsluiten.quote:Op zondag 19 oktober 2008 14:19 schreef mrcool het volgende:
Dat je een helpdesk moet bellen lijkt me vrij normaal. Waar ik een aantal keren flink boos om ben geworden is vanwege t feit dat ze altijd beweren dat er geen storing is. Hier werd ik echt helemaal gek van. Hoezo geen storing? Ik heb t al minstens 3 keer gemeld en nog steeds blijven beweren dat er geen storing of onderhoud of wat dan ook is. En altijd die standaard-vragen: meneer, heeft u een router, heeft u een firewall? Er was zelfs iemand bij Ziggo die beweerde dat ik mijn duplex-instellingen van mijn netwerkkaart moest aanpassen en dat terwijl t altijd jaren goed heeft gewerkt zo. Het zijn een stelletje rukkers bij Ziggo, dat is een ding dat me wel duidelijk is geworden. Ik heb ook een keer gevraagd of ze me dan door konden verbinden met de technische dienst, en dat mochten ze dus niet doen!!!
En jij denkt dat ik dat niet gedaan heb? Ze verbinden je simpelweg niet door met TD. Probeer t zelf maar eens...quote:Op zondag 19 oktober 2008 14:25 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
Als ik met de TD wil spreken dan doen ze dat maar, zo niet ga ik dreigen om de hele zooi te laten afsluiten.
Ik moet toch nog eens bellen voor het digitale TV pakket. Het is nog niet gemaakt. Dat ding geeft een foutmelding: Deze zender zit niet in uw abonnement. Terwijl dat wel het geval isquote:Op zondag 19 oktober 2008 14:26 schreef mrcool het volgende:
[..]
En jij denkt dat ik dat niet gedaan heb? Ze verbinden je simpelweg niet door met TD. Probeer t zelf maar eens...
Over welke zender hebben we t hier?quote:Op zondag 19 oktober 2008 14:30 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
Ik moet toch nog eens bellen voor het digitale TV pakket. Het is nog niet gemaakt. Dat ding geeft een foutmelding: Deze zender zit niet in uw abonnement. Terwijl dat wel het geval is
Ik denk dat er de laatste tijd heel veel mensen hebben gedreigd dat te doen, kijken ze niet raar meer van op. Toen ik het ze vertelde zeiden ze aan t eind van t gesprek dat ze hoopten dat ik klant van Ziggo zou blijven.quote:Op zondag 19 oktober 2008 14:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja ze zullen ook echt onder de indruk zijn van Teun die z'n abonnement wil opzeggen...
Nederland 2, Nederland 3, RTL 4,5,6,7 en 8 , SBS6, een paar duitse zenders, Veronica.quote:
Standaard riedeltje van boze klantquote:Op zondag 19 oktober 2008 14:33 schreef mrcool het volgende:
[..]
Ik denk dat er de laatste tijd heel veel mensen hebben gedreigd dat te doen, kijken ze niet raar meer van op. Toen ik het ze vertelde zeiden ze aan t eind van t gesprek dat ze hoopten dat ik klant van Ziggo zou blijven.
Dit is wel vaag idd.quote:Op zondag 19 oktober 2008 14:34 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
Nederland 2, Nederland 3, RTL 4,5,6,7 en 8 , SBS6, een paar duitse zenders, Veronica.
De standaard zenders die gratis zijn...
Ik snap het maar als het nog niet gemaakt is binnen een week dan ga ik over op KPNquote:Op zondag 19 oktober 2008 14:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja ze zullen ook echt onder de indruk zijn van Teun die z'n abonnement wil opzeggen...
Op een gegeven moment vroeg ik dus ook aan dat meisje wat ze er nou van vond dat ik zo boos was, zegt ze dat ze hierop getraind zijn! Maar serieus, ze weten net hoe ze een telefoon moeten opnemen volgens mij, van verbindingen hebben ze iig geen kaas gegeten maar de mensen die dat wel hebben willen je niet te woord staan.quote:Op zondag 19 oktober 2008 14:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Standaard riedeltje van boze klant
"Ik koop nooit meer iets van jullie!!"
"Ik bel kassa!"
"Ik ben lid van de consumentenbond!"
Kan het niet zo zijn dat je smartcard gewoon naar de klote is? Kun je die zenders wel bekijken als je de coax rechtstreeks op je TV aansluit?quote:Op zondag 19 oktober 2008 14:36 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
Ik snap het maar als het nog niet gemaakt is binnen een week dan ga ik over op KPN
Drenthe.quote:Op zondag 19 oktober 2008 14:07 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
In welk gat woon je dan? Ik haal gemakkelijk mijn 12 Mbits waar ik voor betaal. Wel 0.3 mbits minder maar dat maakt mij niets uit
EDIT: alleen mijn vader is een beetje boos, het digitale pakket doet het niet. Fout melding E19 en E16![]()
Eerst hadden we foutmelding E19. Foutmelding E19 = De preview periode is verlopen. We hebben gebeld met Ziggo beleefd gehouden natuurlijk, nu hebben we foutmelding E16. Foutmelding E16 = Deze zender zit niet in uw abonnement.quote:
Rechtstreeks kunnen we alles zien. Maar ik ga wel zo even bellen of ze een nieuwe Smart Card kunnen sturen, uiteraard gratis want het is niet mijn probleem dat dat standaard kastje zo warm wordt.quote:Op zondag 19 oktober 2008 14:38 schreef mrcool het volgende:
[..]
Kan het niet zo zijn dat je smartcard gewoon naar de klote is? Kun je die zenders wel bekijken als je de coax rechtstreeks op je TV aansluit?
Wat doet dat dan precies? Ik heb ook @Home maar hier heb ik nog steeds 1/3 snelheid waarvoor ik niet voor betaal.quote:Op zondag 19 oktober 2008 14:43 schreef PDOA het volgende:
Hm, nu ik die OpenDNS heb geinstalleerd vliegt mijn internet opeens. Bedankt voor de tip!
quote:Op zondag 19 oktober 2008 14:43 schreef mrcool het volgende:
Als je rechtstreeks wel alles kunt zien dan is t dus duidelijk dat t in je decoder of smartcard zit. Hier zullen ze denk ik geen geld voor vragen. Dat je over bent gegaan op het duurdere pakket wil natuurlijk niets zeggen over zenders die je op een analoog signaal al moet hebben.
Ziggo is prut geworden ja, nu begint het bij mij ook al. De digitale TV doet helemaal niets meerquote:Op zondag 19 oktober 2008 14:51 schreef Swetsenegger het volgende:
Hmz, snelheid gaat weer om laag. Zit nu op 1.9MB waar ik normaal met 2.4MB download. Toch 500K kwijt.
Hoe doe je dat danquote:Op zondag 19 oktober 2008 14:55 schreef Cracka-ass het volgende:
Digitale TV.![]()
Als je te snel zapt moet je de decoder resetten!
Ik zit hier nog steeds met een gebakken 1/3 snelheid.quote:
Klik eens op het woord OpenDNS.quote:Op zondag 19 oktober 2008 14:46 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Wat doet dat dan precies? Ik heb ook @Home maar hier heb ik nog steeds 1/3 snelheid waarvoor ik niet voor betaal.
Geen idee.quote:
Zit je vrouw stiekem porno te downloaden?quote:
Zappen gaat idd niet echt lekker via zo'n decoder maar dat toch echt liever dat een analoog signaal!quote:Op zondag 19 oktober 2008 14:55 schreef Cracka-ass het volgende:
Digitale TV.![]()
Als je te snel zapt moet je de decoder resetten!
Ik heb hier een Samsung (82cm) LCD-scherm en ik kan je zeggen dat t verschil tussen analoog en digtaal echt groot is hoor. Dat wat je zegt van make-up en decors etc is me nog nooit opgevallen. Ander groot voordeel is alle extra zenders.quote:Op zondag 19 oktober 2008 15:48 schreef Cracka-ass het volgende:
Mwah er staan me toch echt 2 dingen zwaar tegen:
- inderdaad, zappen is kut
- je moet wel een verdomd dure/goede tv hebben wil het er geil uit zien. (een platte uiteraard)
Daarbij vind ik het op een ultra geile tv dan ook nog eens lelijk omdat het zo scherp is dat 9 van de 10 programma's er niet mee weten om te gaan; je ziet lelijke make-up, decors etc. etc.
Maargoed, vooral dat zappen staat me tegen. Dat gaat zo tergend langzaam.
Ja die zenders zijn wel erg relaxed natuurlijk.quote:Op zondag 19 oktober 2008 15:52 schreef mrcool het volgende:
[..]
Ik heb hier een Samsung (82cm) LCD-scherm en ik kan je zeggen dat t verschil tussen analoog en digtaal echt groot is hoor. Dat wat je zegt van make-up en decors etc is me nog nooit opgevallen. Ander groot voordeel is alle extra zenders.
Hier kan ik me wel wat bij voorstellen ja!quote:Op zondag 19 oktober 2008 16:14 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik weet in ieder geval dat ze in de porno industrie ook helemaal niet blij waren met de introductie van HD.
Klopt ja!quote:Op zondag 19 oktober 2008 16:14 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ja die zenders zijn wel erg relaxed natuurlijk.
Maar ik zie het echt vaak hoor, dat de 'glans' er een beetje af is bij series en sommige films. Ik weet in ieder geval dat ze in de porno industrie ook helemaal niet blij waren met de introductie van HD. Dat weet ik dan weer!
Hier staat een TV uit de jaren 80, met een digitale tuner erbij (die kregen we gratis van Ziggo)quote:Op zondag 19 oktober 2008 15:48 schreef Cracka-ass het volgende:
- je moet wel een verdomd dure/goede tv hebben wil het er geil uit zien. (een platte uiteraard)
Valt me ook op dat ik tegenwoordig zelfs hoofdpijn krijg van een analoog signaal. Net zoiets als een monitor met een hele lage refresh-rate zeg maar. Mijn ouders hadden een tijdje terug nog analoog signaal en daar kon ik echt niet te lang naar kijken.quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:00 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Hier staat een TV uit de jaren 80, met een digitale tuner erbij (die kregen we gratis van Ziggo)
Het verschil met analoog is goed te zien, en zit 'm vooral in het gebrek aan ruis.
Dat snap ik nog, maar op een brakke flatscreen vind ik het echt extreem lelijk. Dan is het mooi maar nog blokjes tellen. En hou je hart vast als de camera beweegt.quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:00 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Hier staat een TV uit de jaren 80, met een digitale tuner erbij (die kregen we gratis van Ziggo)
Het verschil met analoog is goed te zien, en zit 'm vooral in het gebrek aan ruis.
Ik krijg steeds meer het idee dat er bij Ziggo echt alleen maar debielen werken.quote:De e-mailmigratie die Ziggo vorige week doorvoerde voor klanten die over een wanadoo.nl- of orange.nl-mailadres beschikken, is uiterst stroef verlopen. De problemen zijn deels te wijten aan gebrekkige communicatie door het kabelbedrijf.
Ziggo Hoewel Ziggo de abonnees schriftelijk had geïnformeerd dat hun e-mailadressen gemigreerd zouden worden, waren de benodigde instructies om de e-mailinstellingen te veranderen naar de betreffende e-mailadressen gestuurd. Hierdoor kon een onbekend aantal klanten geen e-mail meer ophalen, omdat door de reeds in gang gezette migratie de toegang tot de oude mailserver werd geweigerd. Hierdoor ontstonden bij de helpdesk van de kabelprovider lange wachtrijen.
"Het zou beter zijn geweest als wij de benodigde inloggegevens schriftelijk hadden verstrekt," zo geeft Ziggo-woordvoerder Gradus Vos toe. Voormalig Orange- en Wanadoo-klanten dienen bij het inloggen het domein achter de gebruikersnaam te veranderen naar @ziggo.nl, en de mailservers in te stellen op respectievelijk pop.ziggo.nl en smtp.ziggo.nl. Volgens Ziggo heeft het bedrijf met 'nieuwkomer' Online de afspraak gemaakt om e-mailadressen die eindigen op @orange.nl of @wanadoo.nl tot 1 mei 2010 te forwarden naar de mailservers van Ziggo. Gebruikers die een zogenaamd Orange Freemail-account hebben, kunnen echter alleen op de webmaildienst van Orange terecht. Ziggo werkt overigens ook aan de mogelijkheid om het e-mailadres te voorzien van 'trendy' domeinnamen, maar details hierover wilde de kabelaanbieder nog niet geven.
quote:Op zondag 19 oktober 2008 02:45 schreef Biogarde het volgende:
[..]
XS4ALL. Wel wat duurder, maar perfecte service en nooit off.
Dat is dus in Ziggo-taal ongeveer de helft.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:45 schreef wikwakka2 het volgende:
Het schijnt toch dat Ziggo in januari zijn internetsnelheden gaat verhogen? Tot 100mbit volgens mij.
Ziggo zal ook best docsis 3 uit gaan rollen. Tenslotte is het alleen een aanpassing van de modems bij de klanten thuis.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:26 schreef veldmuis het volgende:
UPC gaat 120mbit dingen aanbieden en dan komt ZiggoSpuit11 erachteraan met een upgrade van MAAR LIEFST VIER hele megabits!!1123456543_
Eens.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Casema had ook weinig problemen.
Welk modem heb je toen gekregen. Wij hebben die van Arista. En ik draai al jaren @ full speed.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:30 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik heb nu Ziggo klantenservice aan de lijn, en nadat meneer het gehele stappenplan heeft gevolgd ala 30 minuten komt hij tot de conclusie dat het aan mijn router ligt, terwijl de kabel inmiddels directe verbinding heeft met het modem.
Uiteindelijk geeft hij dan maar aan een nieuw modem op te sturen, dan moet het probleem wel verholpen zijn (hij kan me geen uitleg geven waarom het voor iedereen hier in de buurt niet werkt).
Dus eerst was het mijn router, maar later was het toch maar me router niet want ik was zo slim om zonder te zeggen me router af te sluiten en direct verbinding te maken
Ze hebben daar een flip-over met "Today's excuses" staanquote:Op zondag 19 oktober 2008 11:34 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Hmm, ze hadden geen idee meer met wat voor smoes ze nog aan konden komen dus.
Maar waarom stel je geen goede DNS in je pc in?quote:Op zondag 19 oktober 2008 11:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Het fundamentele is dat een hardware device een beperkte periode broadcast voor een verlenging van de lease. Komt er geen ack, vervalt de lease en stopt de zooi ermee. Je zal dan die router/modem actief moeten gaan vertellen op zoek te gaan naar een nieuwe lease. Ergo... rebooten.
Binnen vijf werkdagen krijg ik een één of ander pakket toegestuurd, dus geen idee.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:18 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
Welk modem heb je toen gekregen. Wij hebben die van Arista. En ik draai al jaren @ full speed.
Sommigen mensen hebben de Motorola of Scientific Atlanta modem, deze kunnen de hoge snelheden niet zo goed aan.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:24 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
Binnen vijf werkdagen krijg ik een één of ander pakket toegestuurd, dus geen idee.
Maakt op zich niet zoveel meer uit, want het is definitief dat ik per 31 november niet meer bij Ziggo zit. Ik twijfelde wel tijdje om het te doen, en denk dat ik de juiste keuze heb gemaakt
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maar waarom stel je geen goede DNS in je pc in?
quote:Op zondag 19 oktober 2008 08:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Aangezien ik al maanden andere (non-recursive) DNS' heb ingesteld was dat nu niet niet het geval.
Ik was laatst bij een conferentie van multinationals (Heineken, Shell, Ahold, ING, etc) en daar werd letterlijk gezegd dat bedrijven maar voor 2 dingen bang zijn: Kassa en Radar.quote:Op zondag 19 oktober 2008 14:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Standaard riedeltje van boze klant
"Ik koop nooit meer iets van jullie!!"
"Ik bel kassa!"
"Ik ben lid van de consumentenbond!"
Ik had gisteravond ook weer de beschikbaarheid over de helft van mijn snelheidquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 00:08 schreef PDOA het volgende:
Wat is dat toch de laatste weken met Ziggo? Halve snelheden, downtime, traag ladende pagina's en server errors. Het lijkt wel alsof alles steeds slechter wordt, en het enige excuus dat we krijgen is 'excuses voor het ongemak' en dat ze er snoeihard mee bezig zijn. Maar waar zijn die lui eigenlijk mee bezig, want volgens mij zijn ze alleen maar bezig met reclame maken. Ziggo is een beetje het vijfde wiel aan het worden volgens mij.
En toch is het gewoon bagger.quote:
Baas betaald. En aangezien Ziggo een klant van ons is, is het wel handig om eens wat te controleren.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 07:53 schreef Megumi het volgende:
Swetsenegger ik sta er van te kijken dat je bij Ziggo zit.
Heb je het als een extra verbinding? Lijkt me klote als je helemaal bij Ziggo zit?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 08:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Baas betaald. En aangezien Ziggo een klant van ons is, is het wel handig om eens wat te controleren.
Ik heb nog een alternatief UMTS lijntje en een router om die te delen. Maar das alleen bij downtime een alternatief.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 08:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
Heb je het als een extra verbinding? Lijkt me klote als je helemaal bij Ziggo zit?
Wat een dom gelulquote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:27 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
Sommigen mensen hebben de Motorola of Scientific Atlanta modem, deze kunnen de hoge snelheden niet zo goed aan.
En je dacht zeker dat ik dat nog niet had geprobeerd?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:58 schreef wannie87 het volgende:
Powercycle je modem, zo ik heb je net 5 euro bel kosten bespaard
Of haal je bagger router er tussen uit, das 10tje!
Ik heb anderhalve week geleden de overstap naar XS4ALL aangevraagd. In het verleden gehad en eerlijk gezegd met Casema nooit gezeik gehad, maar sinds een halfjaar is het Huilen Met De Pet Op.quote:Op zondag 19 oktober 2008 02:45 schreef Biogarde het volgende:
[..]
XS4ALL. Wel wat duurder, maar perfecte service en nooit off.
Lag er net weer 3 uur uit. Wat denk je zelf, daarvoor moet je een brief sturen of bellen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:31 schreef Specularium het volgende:
[..]
2 weken (![]()
![]()
) storing.
Krijgen die mensen ook geld terug?
Voor geld terug moet je contactformulier invullen en niet bellenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:48 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Lag er net weer 3 uur uit. Wat denk je zelf, daarvoor moet je een brief sturen of bellen.
Bellen kost je meer dan een maand internet kosten.
Brief zal nooit beantwoord worden...
Nee dan knippen ze zo de lijn door, met 3.3 miljoen klanten maakt een bedrijf (als ziggo) zich echt niet druk als je niet betaald.(incasso stopzet)quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:09 schreef PDOA het volgende:
Als ik twee weken geen internet zou hebben door toedoen van Ziggo dan zou ik de betaling stop laten zetten, totdat het probleem is opgelost. Nou, als ze geen poen binnen krijgen dan hangen ze zo aan de lijn hoor!
Nou... mij... Je zou toch denken dat het rete eenvoudig moet zijn om die ene goed internet te geven.quote:
Blijkbaar niet.quote:Op zaterdag 1 november 2008 @ 09:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou... mij... Je zou toch denken dat het rete eenvoudig moet zijn om die ene goed internet te geven.
Snelheid zal mij aan mijn reet roesten, betrouwbaarheid en stabiliteit, dat is VEEL belangrijker.quote:
De maand uit plus een maand extra. In november opzeggen = per 1 januari beëindiging.quote:Op zondag 9 november 2008 22:07 schreef hupseflupse het volgende:
hoe lang zit je als gebruiker aan Ziggo vast dan? dit gepruts zou zo'n bedrijf eens in de zakelijke markt moeten proberen
ik heb eind oktober mijn internet opgezegd en ben er 30 november vanaf.quote:Op zondag 9 november 2008 22:34 schreef Allan24 het volgende:
[..]
De maand uit plus een maand extra. In november opzeggen = per 1 januari beëindiging.
Dat is het enige goede aan de verandering van Casema naar Ziggo > opzegtermijn 1 maand ipv steeds verlenging met 1 jaar.
Ik heb precies hetzelfde.quote:Op zondag 9 november 2008 17:10 schreef Allan24 het volgende:
Heb op 30 oktober het internet gedeelte van mijn Alles-in-1 opgezegd.
In plaats van een bevestiging van de opzegging kreeg ik een (geadresseerd!) Ziggo pakketje in de bus; "Wij zien dat u nog geen internet van ons hebt; wilt u uw huidige losse telefoon- en televisie-abonnement niet omzetten naar een Alles-in-1 pakket?"
![]()
Dit is vast een vergissing en wordt straks ter compensatie 2 weken lang even op 100kb/s gezet.quote:Op zondag 16 november 2008 19:13 schreef hoerezooi het volgende:
wel onaangekondigd een kleine snelheids verhoging van 490kb/s naar 640
Ik heb de bevestiging binnen! Het duurt zo'n drie weken, maar ik koester 'm!quote:Op zondag 16 november 2008 17:47 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde.
Alleen nu begin ik te twijfelen of me abonnement wel degelijk stopgezet zal worden per 1 december![]()
Ik zou een schriftelijke bevestiging krijgen, en tot op heden heb ik behalve een hoge telefoonrekening van die teringlijers niks ontvangen
Jeh dan ligt het aan de router hequote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:04 schreef RudyCarell het volgende:
Ik heb het ook... Sinds een paart weken een router. Me pc aangesloten via de 1e lan uitgang van de router, helft van de sites laad niet... Ook het usenet wil niet verdergaan dan 1 lijntje met de router... Rechtstreeks vanuit modem geen probleem!
Is er al een oplossing, heeft geen zin de helpdesk te bellen...
Ik heb een sitecom wl-161... En heb niet gedownd naar de router nog... Ik heb bij instelhulp de casema settings gebruikt, aangezien ik dat heb... Nu ziggo maar, je weet wat ik bedoel...quote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Welke router en heb je de laatste firmware al in de router staan?
Goh, zou je denken... Als je niets nuttigs hebt te melden ga dan even lekker belletjetrekken ofzo...quote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:22 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Jeh dan ligt het aan de router hedat zie je toch
En nog je antwoord weghalen ook... Je dacht ook, een reset zal hij wel gedaan hebbenquote:
Me overbuur en me iphone willen namelijk ook online...quote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:47 schreef Maikuuul het volgende:
Waarom doe je niet gewoon direct verbinden en dan downloaden ?
Gaat wat sneller
De modems zijn besteld....quote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:49 schreef wikwakka2 het volgende:
Wanneer komt Ziggo nou eens met 120mbps internet?
Laatste firmware en je probleem is opgelost.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:26 schreef RudyCarell het volgende:
[..]
Ik heb een sitecom wl-161... En heb niet gedownd naar de router nog... Ik heb bij instelhulp de casema settings gebruikt, aangezien ik dat heb... Nu ziggo maar, je weet wat ik bedoel...
[..]
Goh, zou je denken... Als je niets nuttigs hebt te melden ga dan even lekker belletjetrekken ofzo...
Ik weet niet, heb alleen het persbericht gelezen dat ze Arris docsis 3 modems gekocht hebben.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 16:11 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
En wanneer zijn ze klaar om verzonden te worden naar de klant
Maar ach, het zal sowieso wel redelijk aan de prijs zitten. UPC is toch iets van 80 euro per maand?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 16:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik weet niet, heb alleen het persbericht gelezen dat ze Arris docsis 3 modems gekocht hebben.
Nog wel....quote:Op zaterdag 17 januari 2009 16:22 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Maar ach, het zal sowieso wel redelijk aan de prijs zitten. UPC is toch iets van 80 euro per maand?
Was al gelukt, maar thanks!quote:Op zaterdag 17 januari 2009 15:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Laatste firmware en je probleem is opgelost.
Internet gaat wel, maar mail is al een tijdje één grote droeftoeterij. Mijn kabelverbinding is 'gratis' opgekrikt naar (geloof ik) 10 MB, maar daar merk ik tot op heden weinig van...quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 22:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar uiteraard géén storings melding op hun website...
Ach, Nederland kennende zullen die prijzen echt niet meteen (drastisch) omlaag gaan hoor. Maar dat hoop ik wel natuurlijk.quote:
Entochentochentoh... Toen Ziggo nog Multikabel was werkte alles gewoon probleemloos.quote:
Ja, doodziek word je van dit soort grappen. Xs4all is cool, goeie keus, heb het al jaren en ik lig er echt zelden uit. 1 keer een avondje gebeurd (landelijke storing), waarna xs4all een excuus brief stuurde met een te kiezen kado ter compensatie. Echt topquote:Op vrijdag 30 januari 2009 17:20 schreef MeneerMuis het volgende:
The story met Ziggo goes on and on![]()
Probeer ik opnieuw te bellen, staat er weer een wachtrij van gemiddeld 12 minuten.
U got to be fucking kidding me![]()
Je mot je sitecom updaten zeggen ze..........quote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:04 schreef RudyCarell het volgende:
Ik heb het ook... Sinds een paart weken een router. Me pc aangesloten via de 1e lan uitgang van de router, helft van de sites laad niet... Ook het usenet wil niet verdergaan dan 1 lijntje met de router... Rechtstreeks vanuit modem geen probleem!
Is er al een oplossing, heeft geen zin de helpdesk te bellen...
Exact mijn verhaal. Ben uiteindelijk naar een vriend in een telecomzaak gegaan, die had een nummer van Ziggo voor als zo'n bedrijf met een klant en abbonement staat. Ik sta verdomme naast hem terwijl hij zegt "Dus bij deze is meneer Akwableet afgesloten van Ziggo internet en televisie? Oke mooi, dankuwel". 2 maanden later gewoon weer n rekeningquote:Op vrijdag 30 januari 2009 17:20 schreef MeneerMuis het volgende:
The story met Ziggo goes on and on![]()
Ben inmiddels overgestapt op xs4all wat me prima bevalt![]()
Nu is alleen het probleem dat mijn telefonische opzegging via Ziggo niet verwerkt is, wat ruikt naar pure oplichting![]()
Zit er dus wéér een extra maand aan vast, heb immers geen opzegbrief gekregen en me internet werkt nog steeds.
Sta ik net vrolijk 15min in de wacht om iemand aan de lijn te krijgen zodat ditmaal me opzegging wel correct verwerkt gaat worden, verbreekt diegene direct de verbinding![]()
Probeer ik opnieuw te bellen, staat er weer een wachtrij van gemiddeld 12 minuten.
U got to be fucking kidding me![]()
Ik moet me nog even inhouden en dan ben ik eindelijk van die tyfus tering bagger provider af![]()
Holy crap, dat heb ik bij @home/ziggo idd nog nooit meegemaaktquote:Op vrijdag 30 januari 2009 23:51 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, doodziek word je van dit soort grappen. Xs4all is cool, goeie keus, heb het al jaren en ik lig er echt zelden uit. 1 keer een avondje gebeurd (landelijke storing), waarna xs4all een excuus brief stuurde met een te kiezen kado ter compensatie. Echt top
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
Vlot zat hoor. Veel belangrijker is een goede ping, goede DNS server en betrouwbare mail. Dat laatste heeft @home pardon Ziggo niet echt.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 18:25 schreef Renesite het volgende:
Het is ook wel 1/3e lager dan normaal![]()
[ afbeelding ]
Mja, dat die kneuzen eerst maar eens zorgen dat ze wat betere dekking krijgen, ik kan bij Xs4all voor 40 euro in de maand een 8 mbit lijntje krijgenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:55 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik heb eindelijk mijn bevestiging binnen van het opzeggen
Inmiddels twee maanden Xs4all wat perfect werkt inclusief een gratis laptop![]()
Dit is so far mijn beste keuze die ik gemaakt heb dit jaar. Mijn enige hoop is dat de oplichters van Ziggo dik verlies gaan draaien en dat elke medewerker zo spoedig mogelijk hun baan zal verliezen.
Ik heb bij mijn moeder thuis vijf jaar xs4all gehad, en één keer een korte downtime periode gehad. Hierdor dus ook maar één maal moeten bellen met de klantenservice.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mja, dat die kneuzen eerst maar eens zorgen dat ze wat betere dekking krijgen, ik kan bij Xs4all voor 40 euro in de maand een 8 mbit lijntje krijgen![]()
Wat zou dat in de praktijk zijn 4 mbit? Over oplichterij gesproken
Ik heb met Ziggo ook het nodige te stellen gehad, maar ik maak me echt geen illusies dat het bij andere providers oh zo veel beter is.![]()
In de praktijk is het zo dat als het goed werkt het doorgaans ook wel goed blijft werken, maar gaat het eens een keertje mis, ja dan heb je doorgaans niet zoveel aan de kneuzen van de helpdesk. Dat is eerlijk gezegd met zo'n beetje elk bedrijf in elke branch waar ik ervaring mee heb zo. Je belt of mailt toch altijd met een callcenter wat gewoon zo'n beetje los staat van de rest van het bedrijf. Ze kunnen hun standaard lijstje afwerken en als het dan niet opgelost is heb je een probleem doorgaans.
Zie dit topic over xs4all, 80-100 kilobyte, dat is natuurlijk echt om te janken, dat noem ik niet eens meer internetten.... Xs4all only sinds een week erg traag!!
Moraal van het verhaal, als je gezeik hebt met een provider, wisselen totdat je er een vindt waarbij het goed werkt, bureaucratisch gezeik met overstappen/verhuizen/whatever zal je bij elke provider hebben, in zo'n geval is het gewoon hopen dat het allemaal goed gaat.
Oh, dus XS4All scant mijn netwerk op virussen?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 01:54 schreef lobotm het volgende:
xs4all verbreekt gewoon je verbinding als ze denken een virus te hebben aangetroffen op jouw netwerk haha
Heb nu ook ziggo werkt op zich wel aardig hoor ...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
Dat zijn UPC medewerkers. ZE KOMEN JE HALEN!quote:Op zaterdag 27 maart 2010 08:47 schreef Beelzebufo het volgende:
Alle mensen die klagen overZiggo
kunnen er gewoon niet mee omgaan.
Ziggo! Ziggo! Ziggo!
[edit]
Momentje, er wordt aan de deur gebeld. Er lijken mannen in witte jassen voor de deur te staan![]()
![]()
[/edit]
* Beelzebufo vouwt nog snel een hoedje van aluminiumfolie en kruipt onder de bank weg.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 12:37 schreef henrydg het volgende:
[..]
Dat zijn UPC medewerkers. ZE KOMEN JE HALEN!
Bij ons is het ook erg wisselvallig. Dan weer een dagje perfect, dan weer drie weken elke dag 10x de modem/router resetten.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 18:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Na jaren een stabiele lijn gehad te hebben ligt hij er nu om de haverklap uit. Monteur al langs geweest maar net díe dag liep het als een trein
Ik vind het geen klacht maar ik betaal voor 25 MB/s. Het gaat om het principequote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:33 schreef Marvelous het volgende:
na anderhalf jaar ziggo nog steeds 0 klachten
Dat heb ik ook altijd wanneer ik bij mijn ouders op internet zit (zij hebben dus ziggo).quote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:14 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Bij ons is het ook erg wisselvallig. Dan weer een dagje perfect, dan weer drie weken elke dag 10x de modem/router resetten.
Bij mij is dat ook bij mijn ouders. Mijn vader vindt het onderhand heel normaal om 5 keer te moeten refreshen voor er een pagina opentquote:Op zondag 28 maart 2010 19:15 schreef heartwork het volgende:
[..]
Dat heb ik ook altijd wanneer ik bij mijn ouders op internet zit (zij hebben dus ziggo).
Mijn ouders vinden dit ook heel normaal :
'Oh maandagmorgen ligt hij er altijd van 9 tot 1 uit' of
' ze zullen wel ergens aan de weg bezig zijn'
En wanneer je dan de helpdesk belt ligt het probleem altijd aan hun computer (mac).
Dag-zeer-slecht-Nederlands-sprekende-klantenservice
Draadloos misschien? Dat scheelt bij mij nogal.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:25 schreef ManianMan het volgende:
[ link | afbeelding ]
Zou dus 25 MB/s moeten zijn.
Upload is ook aan de lage kant![]()
Is dat nou zo'n 'tot 20mb adsl-lijn'?quote:
Kabelquote:Op zondag 28 maart 2010 20:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Is dat nou zo'n 'tot 20mb adsl-lijn'?
En hoeveel hoort het eigenlijk te zijn? Dit is echt dramatisch jaquote:
Internet Z1quote:Op zondag 28 maart 2010 20:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En hoeveel hoort het eigenlijk te zijn? Dit is echt dramatisch ja
Dus eigenlijk is het nog te snel???quote:Op zondag 28 maart 2010 20:25 schreef fransbreda het volgende:
[..]
Internet Z1
¤ 19,95 per maand
* down 3 Mbit/s
* up 0.5 Mbit/s
Ja, morgen ff bellen...quote:Op zondag 28 maart 2010 20:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is het nog te snel???![]()
Draadloos?quote:Op maandag 29 maart 2010 18:25 schreef afcajos het volgende:
[ link | afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hier betaal je dan 65 euro pm voor.
Haal hier hetzelfdequote:Op zondag 28 maart 2010 20:20 schreef Fratz het volgende:
[ link | afbeelding ]
Vandaag weer eens netjes, het schommelt nogal eens heen en weer hier, vooral door de week.
quote:Op maandag 29 maart 2010 18:39 schreef Biogarde het volgende:
Ah, wordt al beter![]()
[ afbeelding ]
Utrecht -->> Amsterdam.
Ook op vaste pc geprobeerd. Met gigabit netwerk. Draadloos haal ik normaal ook wel 25mbit bij speedtestquote:
Nou, hier kun je een klacht over indienen.... Of teruggaaan naar een goedkoper abonnement.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 07:03 schreef Gummibeer79 het volgende:
Telfort 20 mb... is in de praktijk:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
yup is hier ook zo.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:00 schreef gebrokenglas het volgende:
Niets zo ergerlijk als een haperende internetverbinding.![]()
HIer ook, ik hoor dan mijn router klikken en weet dat ik dan minstens 2 minuten geen internet heb. 't is zo erg geworden dat ik er inmiddels op anticipeer en altijd meerdere pagina's in tabbladen open; zodat, mocht die klik er komen, ik gewoon door kan lezen in die tussentijd.
Elk uur is het raak, soms elk half uur. Een iso downloaden moet soms met meerdere pogingen.....
Dat gaan ze bij KPN nou doen hoorde ik, via glasvezel, upload = download (tot 100mb)quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:30 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[ link | afbeelding ]
ik wou alleen dat me upload net zo snel was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |