Dit stelt qua hoeveelheid niets voor, als het legaal geproduceerd mag worden stort de prijs gigantisch in, omdat 1 teler dit in z'n eentje al kan produceren. M.a.w. die 600 miljoen belasting kan je op je buik schrijven!quote:500 ton nederwiet
Er bestaat ook iets als accijns? Die kunnen prima ingevoerd worden, onder het mom van, net zoals bij roken en alcohol, 'er voor te zorgen dat burgers wel weten dat het slecht is'.quote:Op zondag 19 oktober 2008 11:58 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat wishful thinking van TS gaat voorbij aan het feit dat die troep alleen duur is omdat het illegaal is!
[..]
Dit stelt qua hoeveelheid niets voor, als het legaal geproduceerd mag worden stort de prijs gigantisch in, omdat 1 teler dit in z'n eentje al kan produceren. M.a.w. die 600 miljoen belasting kan je op je buik schrijven!
iedereen mag wiet voor eigen gebruik telen hoor.quote:Op zondag 19 oktober 2008 12:15 schreef JohnDope het volgende:
Ik heb al aantal keer gezegd dat wietcriminaliteit zware misdaad is, maar dat spraken de moraalridders op fok tegen, maar nu nova er een uitzending over gemaakt heeft, is het in eens wel waar allemaal.
En nogmaals, legalisatie betekent dat iedereen thuis een lamp op mag hangen en daar onder wiet mag kweken, dus niet dat alleen de elite wiet mag kweken.
En mag dat niet gebeuren, dan moeten ze gewoon de wiet illegaal houden.
En als de wiet legaal wordt zal wiet ook nog een stuk duurder worden ivm belastingen e.d. dus dan moeten mensen wel massaal thuis gaan kweken omdat ze het niet meer kunnen betalen.
Maximaal 5 planten onder zonlicht worden gedoogd. 5 planten onder kunstlicht is verboden.quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:27 schreef henkway het volgende:
[..]
iedereen mag wiet voor eigen gebruik telen hoor.
met max tien planten zal niemand er iets van zeggen
Idd, maar legaliseren lijkt mij niet de oplossingquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 18:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ze moeten eens een keuze gaan maken of legaal of niet, niet die halvenbak oplossing die we nu hebben
10 planten in een kasje komt veel voor.quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:35 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Maximaal 5 planten onder zonlicht worden gedoogd. 5 planten onder kunstlicht is verboden.
Klopt maar dat is wel verboden.quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:48 schreef henkway het volgende:
[..]
10 planten in een kasje komt veel voor.
Werkt geweldig inderdaad. De Amerikanen hebben de drugs on war ook al bijna gewonnenquote:Op zondag 19 oktober 2008 07:57 schreef Halcon het volgende:
Aan wie wil je gaan exporteren?
Gewoon verbieden en de lui die er in handelen en het gebruiken hard aanpakken, vooral ook financieel. Dat levert je meer dan 600 miljoen op!
Omdat?quote:Op zondag 19 oktober 2008 12:15 schreef JohnDope het volgende:
Ik heb al aantal keer gezegd dat wietcriminaliteit zware misdaad is.
quote:Op zondag 19 oktober 2008 00:47 schreef ethiraseth het volgende:
de nu al 100 jaar durende War On Drugs bewijst de nutteloosheid van verbieden. Miljarden per jaar spenderen, tienduizenden mensen om niks in de cel, vele levens daardoor geruineerd en het effect? de drugsbazen worden rijker en de drugsgebruikers blowen er geen joint en snuiven er geen lijn minder door. Hoeveel decennia wil je nog doorgaan met deze nutteloze waanzin?
Zet jij je propagandahoedje eens af. Wiet word al jaren door artsen voorgeschreven.quote:Op zondag 19 oktober 2008 05:12 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Mja, het wordt weer tijd om de aluminiumfolie hoedjes uit de kast te halen. [ afbeelding ]
Een groot verschil tussen medicijnen en wiet is dat medicijnen als doel hebben om zieke mensen een gewoon leven te geven. Artsen waken over misbruik.
Alcohol en cannabis kunnen best gebruikt worden voor zelf-medicatie. Maar voor beide producten, en dan met name voor alcohol, is het heel lastig om dat gebruik in de hand te houden.
De Amerikaanse regering heeft genoeg middelen in de strijd tegen drugs. Er zal alleen altijd vraag blijven bestaan naar drugs en om aan die vraag te kunnen voldoen zal drugs ook altijd worden aangeboden. Dus je kan wel honderden mensen in de cel stoppen maar dan staan er weer honderd nieuwe mensen op die geld willen verdienen aan drugs.quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:55 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Amen. Wie dit niet in wil zien steekt z'n hoofd in het zand.
En het zal ook niet veranderen, omdat de grote cartels veel meer middelen tot hun beschikking hebben in de strijd dan bv de Amerikaanse regering.
De cartels waar ze tegen strijden hebben de beschikking over meer centen dan de Amerikanen er voor kunnnen budgetteren.quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:59 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
De Amerikaanse regering heeft genoeg middelen in de strijd tegen drugs. Er zal alleen altijd vraag blijven bestaan naar drugs en om aan die vraag te kunnen voldoen zal drugs ook altijd worden aangeboden. Dus je kan wel honderden mensen in de cel stoppen maar dan staan er weer honderd nieuwe mensen op die geld willen verdienen aan drugs.
De war on drugs wordt veel groter gemaakt dan dat die in werkelijkheid is, want in de VS heb je heel veel legale growshops en wordt ook heel veel wiet gekweekt en in de ene staat zijn ze wat minder streng dan de ander.quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:50 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Werkt geweldig inderdaad. De Amerikanen hebben de drugs on war ook al bijna gewonnen
Ik zei het omdat het toen in een bepaald topic van toepassing was.quote:
Bedoelde meer cocaine/crackquote:Op zondag 19 oktober 2008 14:06 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De war on drugs wordt veel groter gemaakt dan dat die in werkelijkheid is, want in de VS heb je heel veel legale growshops en wordt ook heel veel wiet gekweekt en in de ene staat zijn ze wat minder streng dan de ander.
Keej dan, ik besefte mij later ook dat jij volgens mij ook diegene die was die zei dat de Amerikanen de wietkweek zoals we die in nederland hebben, hebben uitgevonden.quote:
De Amerikaanse regering spendeert ieder jaar tientallen miljarden aan de war on drugs. Maar de drug kartels spenderen natuurlijk ook aardig wat om uit de handen te blijven van de Amerikaanse politie.quote:Op zondag 19 oktober 2008 14:06 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
De cartels waar ze tegen strijden hebben de beschikking over meer centen dan de Amerikanen er voor kunnnen budgetteren.
We hebben het niet over straatdealertjes hier, we hebben het over een miljardenbedrijf met duizenden en duizenden handjes tussen de bevolking, de regering, politie en justitie, etc.
Andere koek, mogelijk gemaakt door de criminalisering van drugs.
De war on drugs ook niet, dat blijkt.quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:38 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, maar legaliseren lijkt mij niet de oplossing
Gewoon blijven knokken tegen die windmolens, serieus.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 22:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De drug waar je na 1 keer gebruiken hopeloos verslaafd aan raakt is een mythe, onderdeel van de propaganda.
Er zijn vast mensen die zeggen dat ze meteen verslaafd waren, maar dat ligt aan die mensen , niet aan de drugs.quote:Op zondag 19 oktober 2008 14:36 schreef Nosh het volgende:
[..]
Gewoon blijven knokken tegen die windmolens, serieus.
quote:Een eetverslaving is eigenlijk een uiterlijke manifestatie van wat er van binnen speelt. Gebrek aan zelfvertrouwen, eigenwaarde, gevoelens van schuld, schaamte, eenzaamheid en isolatie en depressieve gevoelens zijn allemaal zaken die spelen bij mensen met een eetverslaving. Deze liggen ten grondslag aan de eetverslaving maar worden er ook door versterkt. Van binnen heerst er een bepaalde leegte die men zo ondraaglijk vindt, dat deze opgevuld moet worden.
Wacht.quote:Op zondag 19 oktober 2008 14:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ben jij al gestopt met eten en sex of ben je hopeloos verslaafd?
quote:Aan de verslaving ligt een onbeschrijflijk gevoel van leegte ten grondslag, die men probeert te ontwijken of maskeren voor zichzelf.
http://www.druglibrary.org/schaffer/Library/studies/cu/CU10.htmlquote:Let us summarize. No effective cure for heroin addiction has been found--- neither rapid withdrawal nor gradual withdrawal, neither the drug sanitariums of the 1900s, nor long terms of imprisonment since 1914, nor Lexington since 1935, nor the California program since 1962, nor the New York State program launched in 1966, nor the National Addiction Rehabilitation Administration program, nor Synanon since 1958, nor the other therapeutic communities. Nor should this uninterrupted series of failures surprise us. For heroin really is an addicting drug.
Dat gaat over de verslavingsgevoelige junks. De mensen die heroïne niet proberen, die het 1 keer proberen en dan nooit meer en de recreatieve gebruikers (die groep is kleiner dan bij coke, maar die is er wel) staan niet in dit verhaal.quote:Op zondag 19 oktober 2008 15:10 schreef Nosh het volgende:
[..]
http://www.druglibrary.org/schaffer/Library/studies/cu/CU10.html
denk eens aan de BTW over 2 miljard wiet en de vennootschapsbelasting en de loonbelasting voor de extra polen.quote:Op zondag 19 oktober 2008 21:21 schreef HarryP het volgende:
- Als we die hennepkweek gaan legaliseren gaan we dan ook het illegaal aftappen van stroom legaliseren?
- En de werknemers in de hennepindustrie moeten dan zeker ook een vast contract hebben of via een duur uitzendbureau aan het werk zijn?
- En dan moet ook het milieu, de arbo en de kwaliteit gewaarborgd worden?
Ik zie hier allemaal extra kosten waardoor de Nederlandse hennepkwekers hun concurrentie positie zullen verliezen. Beter is dan om dat zwarte geld onze economie te laten verstevigen...
Er is haast geen concurrentie, wij kunnen straks in mega-kassen tonnen hennep gaan verbouwen waarbij plukkers de koppen eraf halen en op de lopende band leggen. We worden juist veel goedkoper want wij kunnen nu heel efficient te werk gaan en omdat er alleen concurrentie is van personen die wat plantjes op zolders hebben staan en wij worden wij wereldleider.quote:Op zondag 19 oktober 2008 21:21 schreef HarryP het volgende:
Ik zie hier allemaal extra kosten waardoor de Nederlandse hennepkwekers hun concurrentie positie zullen verliezen. Beter is dan om dat zwarte geld onze economie te laten verstevigen...
Hoezo tijdelijk? Ons hele werklozenbestand kan aan de slag.quote:Op zondag 19 oktober 2008 21:25 schreef henkway het volgende:
En het is mooi tijdelijk werk voor werklozen
Op de dag dat we de wet afschaffen wel ja.quote:Op zondag 19 oktober 2008 21:21 schreef HarryP het volgende:
- Als we die hennepkweek gaan legaliseren gaan we dan ook het illegaal aftappen van stroom legaliseren?
De andere twee: ja. Ik denk niet dat de kosten erg hoog op zullen lopen, juist omdat de criminele laag eromheen niet meer noodzakelijk is.quote:- En de werknemers in de hennepindustrie moeten dan zeker ook een vast contract hebben of via een duur uitzendbureau aan het werk zijn?
- En dan moet ook het milieu, de arbo en de kwaliteit gewaarborgd worden?
Hele simpele vraag: zou jij willen dat je kinderen experimenteren met heroïne?quote:Op zondag 19 oktober 2008 16:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat gaat over de verslavingsgevoelige junks. De mensen die heroïne niet proberen, die het 1 keer proberen en dan nooit meer en de recreatieve gebruikers (die groep is kleiner dan bij coke, maar die is er wel) staan niet in dit verhaal.
Roken schijnt ook erg verslavend te zijn maar de meeste mensen roken niet.
Overigens is het verbieden van heroïne nog steeds geen oplossing voor de junks van het artikel. Ze gebruiken en zijn (blijven vaak) verslaafd of het nou verboden is of niet.
Heroine is ook extreem verslavend. Fysiek verslavend ook nog, wat het afkicken wat zwaarder maakt dan van bv coke.quote:Op zondag 19 oktober 2008 15:10 schreef Nosh het volgende:
[..]
http://www.druglibrary.org/schaffer/Library/studies/cu/CU10.html
En zo nee, helpt een verbod daar tegen?quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:25 schreef Nosh het volgende:
[..]
Hele simpele vraag: zou jij willen dat je kinderen experimenteren met heroïne?
Het is veel moeilijker om af te kicken van cocaine dan van heroine. Als je echt verslaafd bent geweest aan cocaine duurt het ongeveer een jaar voordat je weer positieve emoties kunt ervaren. Het enige waar je doorheen moet met heroine is de cold turkey.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:37 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Heroine is ook extreem verslavend. Fysiek verslavend ook nog, wat het afkicken wat zwaarder maakt dan van bv coke.
Maar nog steeds is een heroine verslaving niet iets wat je na 1 keer gebruik oploopt.
Overigens is heroine in Nederland in principe een probleem uit het verleden dat langzaam uitsterft. Dus je laatste vraag is een beetje misplaatst.
Ik wil ook niet dat ze doodgaan door een auto-ongeluk. Maar verbieden auto te rijden?quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:25 schreef Nosh het volgende:
[..]
Hele simpele vraag: zou jij willen dat je kinderen experimenteren met heroïne?
Nou, daar vertel je de wereld volgens mij iets nieuws. Maar definieer 'echt verslaafd' eens? Wellicht dat het 'm daar in zit.quote:Op maandag 20 oktober 2008 00:02 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Het is veel moeilijker om af te kicken van cocaine dan van heroine. Als je echt verslaafd bent geweest aan cocaine duurt het ongeveer een jaar voordat je weer positieve emoties kunt ervaren. Het enige waar je doorheen moet met heroine is de cold turkey.
Ik vertel jou iets nieuws, veel mensen weten het waaronder ik.quote:Op maandag 20 oktober 2008 00:33 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Nou, daar vertel je de wereld volgens mij iets nieuws. Maar definieer 'echt verslaafd' eens? Wellicht dat het 'm daar in zit.
Daar hebben ze methadon voor en dan toch missen ze het gevoel wat ze ooit eens hadden met dat spul.quote:Op maandag 20 oktober 2008 00:02 schreef ub40_bboy het volgende:
Het enige waar je doorheen moet met heroine is de cold turkey.
Nou ja, ik vraag het omdat ik toch een tijd in een scene heb rondgelopen waarin nagenoeg iedereen coke gebruikte, en een aanzienlijk deel daarvan op den duur elke dag in de weer was.quote:Op maandag 20 oktober 2008 00:49 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Ik vertel jou iets nieuws, veel mensen weten het waaronder ik.
Als iemand langdurig verslaafd is geweest aan cocaine kan het een jaar duren voordat deze personen zich zonder cocaine weer prettig kunnen voelen. Veel heroine verslaafden zijn ook geestelijk verslaafd aan heroine maar het is nu zo dat het een lange tijd duurt voordat zij weer een positieve emotie kunnen ervaren.
Daarom is voor cocaine verslaafden veel moeilijker om te stoppen.
Ik heb het over dagelijks gebruik van cocaine en dagelijks gebruik van heroine.quote:Op maandag 20 oktober 2008 00:57 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Nou ja, ik vraag het omdat ik toch een tijd in een scene heb rondgelopen waarin nagenoeg iedereen coke gebruikte, en een aanzienlijk deel daarvan op den duur elke dag in de weer was.
En ik herken die paar mensen die uiteindelijk naar een kliniek zijn gestapt niet in wat jij zegt. En dat zijn toch mensen die op een zeker moment 2 gram in de avond wel haalden, dag in dag uit gedurende enkele maanden tot een jaar. En dat was na meerdere jaren weekendgebruik.
Lees eens wat er staat.quote:Op maandag 20 oktober 2008 00:59 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Ik heb het over dagelijks gebruik van cocaine en dagelijks gebruik van heroine.
Vriend van mij heeft ook ook 2 jaar lang elk weekend cocaine gebruikt en had dat ook niet.
Godsamme, gastquote:Op maandag 20 oktober 2008 01:12 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
"En dat was na meerdere jaren weekendgebruik."
Dat zegt niemand toch ook? Ga anders effe een paar hennep sokken breien ofzoquote:Op maandag 20 oktober 2008 01:17 schreef kraaksandaal het volgende:
Flikker toch op, hennep en THC heeft niets de maken met coke of heroine, totaal andere planten.
Hennep sokken hebben de toekomst, net zoals de jassen, truien en broeken.quote:Op maandag 20 oktober 2008 01:20 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Dat zegt niemand toch ook? Ga anders effe een paar hennep sokken breien ofzo
Bekenden van jou hebben niet meegemaakt dat ze een tijd lang geen positieve emoties konden ervaren?quote:Op maandag 20 oktober 2008 01:14 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Godsamme, gast![]()
![]()
De hele post graag.
Dat fenomeen ken ik wel, maar dan in mildere vorm.quote:Op maandag 20 oktober 2008 01:23 schreef ub40_bboy het volgende:
[quote]Op maandag 20 oktober 2008 01:14 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Godsamme, gast![]()
![]()
De hele post graag.
[/quote
Bekenden van jou hebben niet meegemaakt dat ze een tijd lang geen positieve emoties konden ervaren?
Dat zou best kunnen en volgens mij is het ook niet bij iedereen het geval maar het is wel zo dat bij dagelijks en langdurig gebruik van cocaine je persoonlijkheid kan veranderen en dat je je zonder cocaine niet meer goed kan voelen. Dat goed voelen zonder cocaine kan in veel gevallen dan lang duren.
Wie zegt dat de overheid moet gaan produceren?quote:Op maandag 20 oktober 2008 01:30 schreef Synthesist het volgende:
De overheid kan geen concurrentiestrijd met thuis- en semiprofessionele telers. Het THC gehalte zal lager liggen, en de kosten voor het product hoger.
Onzin, welke CDA priester heeft je dat wijsgemaakt?quote:Daarnaast is het vanuit Brussel niet toegestaan om te legaliseren.
quote:Eurocommissaris Frattini van Justitie verklaarde vrijdag in de Volkskrant dat Brussel geen problemen heeft met het legaliseren van cannabisproductie. ‘Dat is een nationale aangelegenheid en ik respecteer de nationale verantwoordelijkheid volledig.’ Nederland moet wel de grensoverschrijdende effecten (drugstoerisme, export naar buitenland) bestrijden.
Maar we kunnen schatrijk worden als wij softdrugs legaliseren en lekker veel gaan exporteren.quote:Verbieden is geen oplossing, maar het zou wel daadkrachtig zijn, en vroeg of laat zal het ook wel zo ver komen. Maar met het huidige beleid is naar mijn mening niet veel mis. Het stelen van energie is wel ernstig, men berekent dat door, en het kost jaarlijks miljoenen.
Nee hoor, met een vergunningen systeem en geen opgeheven vingertje over het THC gehalte van mensen die werkelijk niets begrijpen van wat ze zelf zeggen, kom je een heel eind.quote:Op maandag 20 oktober 2008 01:30 schreef Synthesist het volgende:
De overheid kan geen concurrentiestrijd met thuis- en semiprofessionele telers. Het THC gehalte zal lager liggen, en de kosten voor het product hoger.
De EU is een lastige, maar met wat bondgenoten kom je wellicht ergens. Laten we niet vergeten dat al die landen die er zo op tegen zijn stuk voor stuk onze veters nog niet mogen strikken als het aankomt op de cijfers over drugsgebruik en drugsgerelateerde ellende.quote:Daarnaast is het vanuit Brussel niet toegestaan om te legaliseren.
Aan daadkrachtige kortzichtigheid hebben we niets.quote:Verbieden is geen oplossing, maar het zou wel daadkrachtig zijn, en vroeg of laat zal het ook wel zo ver komen. Maar met het huidige beleid is naar mijn mening niet veel mis. Het stelen van energie is wel ernstig, men berekent dat door, en het kost jaarlijks miljoenen.
Het grot verschil is dat je met het roken van een jointje niemand anders schaadt.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 21:20 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Dat soort redenaties snap ik nou nooit. Als half Nederland zijn eigen partner slaat, gaan we dat toch ook niet legaliseren? Argumentum ad populum.
Heb haar al eens gehoord. Die komt niet verder dan hoe slecht wiet wel niet is en hoe verslavend het wel niet is.quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:14 schreef ub40_bboy het volgende:
Dit is onze tegenstander:
[ afbeelding ]
Wie nodigt haar uit om hier te komen discusseren?
Toch vreemd dat christelijke partijen iets willen verbieden wat volgens hun geloof door god gecreëerd is.quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:17 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Heb haar al eens gehoord. Die komt niet verder dan hoe slecht wiet wel niet is en hoe verslavend het wel niet is.
Ik denk dat de beste vrouw van het hele criminaliteitsaspect geen enkele notie heeft genomen, want daar heb ik haar nog nooit iets over horen zeggen.
Dat criminaliteits aspect zien hun als een extra reden om het gebruik en de handel in softdrugs 'keihard aan te pakken'.quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:17 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Heb haar al eens gehoord. Die komt niet verder dan hoe slecht wiet wel niet is en hoe verslavend het wel niet is.
Ik denk dat de beste vrouw van het hele criminaliteitsaspect geen enkele notie heeft genomen, want daar heb ik haar nog nooit iets over horen zeggen.
Exact.quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:30 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Dat criminaliteits aspect zien hun als een extra reden om het gebruik en de handel in softdrugs 'keihard aan te pakken'.
Vrienden van mij wonen in New York en daar vindt iedereen het cool om wiet te roken terwijl het hier alleen cool is als 14,15,16 jaar bent.quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:26 schreef Chewie het volgende:
[..]
Toch vreemd dat christelijke partijen iets willen verbieden wat volgens hun geloof door god gecreëerd is.
Legalisatie is natuurlijk niet vanwege bovenstaande de meest logische keuze (want ik geloof niet in god) maar omdat verbieden niks oplost, als mensen willen gebruiken doen ze dit toch wel en juist het verbieden en criminaliseren van de gebruiker zorgt ervoor dat drugs een destructieve werking heeft, legaliseer het en het wordt zelfs voor een verslaafde mogelijk om nog een redelijk normaal leven te volgen.
Sowieso nooit begrepen: drugs gebruiken omdat het cool isquote:Op maandag 20 oktober 2008 14:37 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Vrienden van mij wonen in New York en daar vindt iedereen het cool om wiet te roken terwijl het hier alleen cool is als 14,15,16 jaar bent.
CDA aan de macht in Roosendaal en Bergen op Zoom? Ik voorspel veel meer drugsoverlast en veel meer harddrugs gebruik in deze twee steden.quote:Gemeenten sluiten coffeeshops
Vanmiddag hebben de burgemeesters van Roosendaal en Bergen op Zoom (Michel Marijnen en Han Polman) samen met de politie en het Openbaar Ministerie de oorlog verklaard aan de nederwiet. Alle acht de coffeeshops in de gemeenten zullen op termijn gesloten worden om zo de overlast die de shops met zich meebrengen uit te bannen.
Roosendaal en Bergen op Zoom hebben veel te maken met overlast van buitenlandse drugstoeristen, de handel in hennep en alle criminaliteit die daarmee samenhangt. Momenteel zijn er acht coffeeshops in de twee steden en alle acht zullen zij op termijn gedwongen worden hun deuren te sluiten. Per direct zullen de gedoogcriteria in de steden aangescherpt worden.
Aangescherpte criteria
Mochten de shops voor de 'oorlog' nog maximaal vijf gram wiet per klant per dag verkopen, vanaf nu is dat nog maar twee gram. Daarnaast zullen de boetes voor illegaal bezit (vijf tot maximaal dertig gram) omhoog gaan van 120 euro naar 180 euro. Tegelijkertijd zullen ook de illegale hennephandel en -teelt hard aangepakt worden, om verschuiving van het probleem te voorkomen.
De steden krijgen geen extra politiekracht tot hun beschikking om dit beleid uit te voeren. Het beleid dat de Roosendaal en Bergen op Zoom voeren wijkt sterk af van het landelijke gedoogbeleid dat er vanuit gaat dat steden met meer dan veertigduizend inwoners één of meerdere coffeeshops mogen gedogen voor de lokale markt.
In werkkampen stoppen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
We moeten alleen een oplossing bedenken voor de 5 tot 10 % van de bevolking die verslavingsgevoelig is.
Zou ik een beetje inhumaan vinden, zij kunnen er weinig aan doen dat ze enkele foute genen hebben. Maar me moeten wel iets bedenken om te zorgen dat het binnen de perken blijft.quote:
En de legale teelt?quote:Tegelijkertijd zullen ook de illegale hennephandel en -teelt hard aangepakt worden, om verschuiving van het probleem te voorkomen.
Mee eens ik zou voor een drugsbewijs zijn net zoiets als een rijbewijs. Waarbij mensen een examen maken over de gevolgen van drugs voordat ze dat bewijs hebben en dat mensen alleen met dat bewijs drugs kunnen kopen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:07 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Zou ik een beetje inhumaan vinden, zij kunnen er weinig aan doen dat ze enkele foute genen hebben. Maar me moeten wel iets bedenken om te zorgen dat het binnen de perken blijft.
Dan moeten mensen zonder bewijs illegaal gebruiken, wat los je daar mee op?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:17 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Mee eens ik zou voor een drugsbewijs zijn net zoiets als een rijbewijs. Waarbij mensen een examen maken over de gevolgen van drugs voordat ze dat bewijs hebben en dat mensen alleen met dat bewijs drugs kunnen kopen.
Als je voor 5 euro en door een boekje te leren zo'n bewijs kan halen dan wil elke drugsgebruiker wel zo'n bewijs halen en weten al die drugsgebruikers wat de gevolgen van drugs zijn.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan moeten mensen zonder bewijs illegaal gebruiken, wat los je daar mee op?
PvdA en Lijst Linssen hebben de meeste zetels in Bergen op zoom, in Roosendaal Pvda, VVD en Roosendaalse Lijst. PvdA en VVD, daar heb je wat aan ja.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:49 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
CDA aan de macht in Roosendaal en Bergen op Zoom? Ik voorspel veel meer drugsoverlast en veel meer harddrugs gebruik in deze twee steden.
VVD bewijst elke dag weer dat het geen liberale partij ia en de PvdA met Hamer als leider snapt ook al helemaal niet meer waar het om draait in dit land.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:26 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
PvdA en Lijst Linssen hebben de meeste zetels in Bergen op zoom, in Roosendaal Pvda, VVD en Roosendaalse Lijst. PvdA en VVD, daar heb je wat aan ja.
Nou ja, de reden is hier de enorme overlast van drugstoerisme. Dat is wel degelijk een probleem voor grensgemeenten, maar dat wordt m.i. meer veroorzaakt doordat onze buurlanden zo nodig de heilige boontjes moeten uithangen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:49 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
CDA aan de macht in Roosendaal en Bergen op Zoom? Ik voorspel veel meer drugsoverlast en veel meer harddrugs gebruik in deze twee steden.
Zet dan coffeeshops aan de grens neer net zoals Gerd Leers, de enige CDA'er die het snapt.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, de reden is hier de enorme overlast van drugstoerisme. Dat is wel degelijk een probleem voor grensgemeenten, maar dat wordt m.i. meer veroorzaakt doordat onze buurlanden zo nodig de heilige boontjes moeten uithangen.
Nu heb ik inderdaad het idee dat Nederland heel nederig wil doen naar het buitenland door te zeggen dat het onze schuld is als mensen vanuit het buitenland in ons land legale spullen in Nederland halen om het vervolgens in dat buitenland illegaal te consumeren.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, de reden is hier de enorme overlast van drugstoerisme. Dat is wel degelijk een probleem voor grensgemeenten, maar dat wordt m.i. meer veroorzaakt doordat onze buurlanden zo nodig de heilige boontjes moeten uithangen.
Maar waarom niet gewoon eens voor een groot publiek met cijfers schermen en de mensen zelf conclusies laten trekken?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:44 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nu heb ik inderdaad het idee dat Nederland heel nederig wil doen naar het buitenland door te zeggen dat het onze schuld is als mensen vanuit het buitenland in ons land legale spullen in Nederland halen om het vervolgens in dat buitenland illegaal te consumeren.
Bot gezegd, is dat niet ons probleem. Maar dat is niet diplomatiek.
Ik ben vóór!quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:55 schreef Pappie_Culo het volgende:
Kunne we de het drugsdiploma het 'Blijbewijs' noemen dan?
Als ze maar geld betalen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:33 schreef kriele het volgende:
Ga bij volledige legalisering dan wel uit van flink wat overlast door gajes uit europa. Nederland zal overspoelt worden door tuig uit omringende landen, als europa niet meedoet met het legaliseren.
jongen, dat los je heel simpel opquote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:33 schreef kriele het volgende:
Ga bij volledige legalisering dan wel uit van flink wat overlast door gajes uit europa. Nederland zal overspoelt worden door tuig uit omringende landen, als europa niet meedoet met het legaliseren.
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:08 schreef henkway het volgende:
[..]
jongen, dat los je heel simpel op
Verkooppunten aan de grens
dus drie wiet shoppingmalls ala Walmart aan de grens met prijslijsten van de diverse soorten.
Nederland wordt dan belastingvrij net als veel olielanden
Dan krijg je een invasie van Amerikaanse mariniers. De VN telt onder druk van de VS de cijfers van de Benelux bij elkaar op om de gunstige drugs-cijfers van Nederland te verbloemen. Ze (en een paar andere landen) houden de hele wereld in gijzeling om hun principiële drugs-standpunt door te drukken (dat ze vervolgens politiek misbruiken).quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:56 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Maar waarom niet gewoon eens voor een groot publiek met cijfers schermen en de mensen zelf conclusies laten trekken?
Ik heb echt nog nooit overlast gehad van wietgebruikers. Die zijn veel te stoned om meer overlast te veroorzaken dan lamme verhalen ophangen om vervolgens binnen 20 seconden de draad weer kwijt te zijn.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:33 schreef kriele het volgende:
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:34 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik heb echt nog nooit overlast gehad van wietgebruikers. Die zijn veel te stoned om meer overlast te veroorzaken dan lamme verhalen ophangen om vervolgens binnen 20 seconden de draad weer kwijt te zijn.De enige reden dat er overlast is, is door achterlijke overheden die de verkoop verbieden waardoor je drugsverkopers op straat krijgt. Wat je binnenkort dus in Bergen op Zoom en Roosendaal gaat krijgen, nu de gemeenteraden in al hun wijsheid daar hebben besloten alle coffeshops te sluiten.
Het wordt veroorzaakt omdat Nederland zo nodig de perverseling uit moet hangen. Gewoon op Europees niveau verbieden en klaar is Kees.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dikke lul, drie bier, opgelost!quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 07:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het wordt veroorzaakt omdat Nederland zo nodig de perverseling uit moet hangen. Gewoon op Europees niveau verbieden en klaar is Kees.
Ademhalen verbieden, probleem lost zich dan vanzelf opquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 07:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het wordt veroorzaakt omdat Nederland zo nodig de perverseling uit moet hangen. Gewoon op Europees niveau verbieden en klaar is Kees.
ha ha en da dag de gij.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 07:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Inderdaad, ik snap nog steeds niet dat het nog niet Europees geregeld is dat moord verboden is. Waarom worden er anders nog zoveel mensen vermoord?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 07:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het in elk land legaliseren is veel makkelijker, kost weinig en levert een heleboel geld op. Maar ja, mensen als jij geven liever jaarlijks miljarden euro's en duizenden manuren uit aan het opsporen van wiet dan aan het opsporen van zeg moordenaars.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 07:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:44 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het in elk land legaliseren is veel makkelijker, kost weinig en levert een heleboel geld op. Maar ja, mensen als jij geven liever jaarlijks miljarden euro's en duizenden manuren uit aan het opsporen van wiet dan aan het opsporen van zeg moordenaars.
Helaas draait het in de politiek om het krijgen van stemmen. En dat doe je niet door zinnige dingen te zeggen en goede besluiten te nemen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 13:02 schreef kriele het volgende:
[..]
Dat is idd nu net een keuze waar we voor staan. De politie heeft niet de mankracht om overal achteraan te gaan. Ga prioriteiten stellen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |