abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 oktober 2008 @ 14:53:20 #126
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_62503645
Drugs:

http://www.crisiscare.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=49&Itemid=99
quote:
Aan de verslaving ligt een onbeschrijflijk gevoel van leegte ten grondslag, die men probeert te ontwijken of maskeren voor zichzelf.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:10:46 #127
136780 Nosh
hurpdurp
pi_62504056
quote:
Let us summarize. No effective cure for heroin addiction has been found--- neither rapid withdrawal nor gradual withdrawal, neither the drug sanitariums of the 1900s, nor long terms of imprisonment since 1914, nor Lexington since 1935, nor the California program since 1962, nor the New York State program launched in 1966, nor the National Addiction Rehabilitation Administration program, nor Synanon since 1958, nor the other therapeutic communities. Nor should this uninterrupted series of failures surprise us. For heroin really is an addicting drug.
http://www.druglibrary.org/schaffer/Library/studies/cu/CU10.html
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  zondag 19 oktober 2008 @ 16:41:25 #128
pi_62506224
quote:
Dat gaat over de verslavingsgevoelige junks. De mensen die heroïne niet proberen, die het 1 keer proberen en dan nooit meer en de recreatieve gebruikers (die groep is kleiner dan bij coke, maar die is er wel) staan niet in dit verhaal.

Roken schijnt ook erg verslavend te zijn maar de meeste mensen roken niet.

Overigens is het verbieden van heroïne nog steeds geen oplossing voor de junks van het artikel. Ze gebruiken en zijn (blijven vaak) verslaafd of het nou verboden is of niet.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 19 oktober 2008 @ 21:21:45 #129
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_62513352
- Als we die hennepkweek gaan legaliseren gaan we dan ook het illegaal aftappen van stroom legaliseren?
- En de werknemers in de hennepindustrie moeten dan zeker ook een vast contract hebben of via een duur uitzendbureau aan het werk zijn?
- En dan moet ook het milieu, de arbo en de kwaliteit gewaarborgd worden?

Ik zie hier allemaal extra kosten waardoor de Nederlandse hennepkwekers hun concurrentie positie zullen verliezen. Beter is dan om dat zwarte geld onze economie te laten verstevigen...
pi_62513446
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 21:21 schreef HarryP het volgende:
- Als we die hennepkweek gaan legaliseren gaan we dan ook het illegaal aftappen van stroom legaliseren?
- En de werknemers in de hennepindustrie moeten dan zeker ook een vast contract hebben of via een duur uitzendbureau aan het werk zijn?

Ik zie hier allemaal extra kosten waardoor de Nederlandse hennepkwekers hun concurrentie positie zullen verliezen. Beter is dan om dat zwarte geld onze economie te laten verstevigen...
denk eens aan de BTW over 2 miljard wiet en de vennootschapsbelasting en de loonbelasting voor de extra polen.
En het is mooi tijdelijk werk voor werklozen
pi_62513903
quote:
Er is haast geen concurrentie, wij kunnen straks in mega-kassen tonnen hennep gaan verbouwen waarbij plukkers de koppen eraf halen en op de lopende band leggen. We worden juist veel goedkoper want wij kunnen nu heel efficient te werk gaan en omdat er alleen concurrentie is van personen die wat plantjes op zolders hebben staan en wij worden wij wereldleider.

[ Bericht 3% gewijzigd door ub40_bboy op 19-10-2008 21:53:11 ]
lollig
pi_62513927
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 21:25 schreef henkway het volgende:
En het is mooi tijdelijk werk voor werklozen
Hoezo tijdelijk? Ons hele werklozenbestand kan aan de slag.
lollig
  zondag 19 oktober 2008 @ 21:47:53 #133
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62514052
quote:
Op de dag dat we de wet afschaffen wel ja. .
quote:

De andere twee: ja. Ik denk niet dat de kosten erg hoog op zullen lopen, juist omdat de criminele laag eromheen niet meer noodzakelijk is.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 19 oktober 2008 @ 23:25:38 #134
136780 Nosh
hurpdurp
pi_62516993
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 16:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat gaat over de verslavingsgevoelige junks. De mensen die heroïne niet proberen, die het 1 keer proberen en dan nooit meer en de recreatieve gebruikers (die groep is kleiner dan bij coke, maar die is er wel) staan niet in dit verhaal.

Roken schijnt ook erg verslavend te zijn maar de meeste mensen roken niet.

Overigens is het verbieden van heroïne nog steeds geen oplossing voor de junks van het artikel. Ze gebruiken en zijn (blijven vaak) verslaafd of het nou verboden is of niet.
Hele simpele vraag: zou jij willen dat je kinderen experimenteren met heroïne?
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  zondag 19 oktober 2008 @ 23:37:47 #135
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_62517309
quote:
Heroine is ook extreem verslavend. Fysiek verslavend ook nog, wat het afkicken wat zwaarder maakt dan van bv coke.

Maar nog steeds is een heroine verslaving niet iets wat je na 1 keer gebruik oploopt.

Overigens is heroine in Nederland in principe een probleem uit het verleden dat langzaam uitsterft. Dus je laatste vraag is een beetje misplaatst.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zondag 19 oktober 2008 @ 23:41:58 #136
pi_62517420
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 23:25 schreef Nosh het volgende:

[..]

En zo nee, helpt een verbod daar tegen?
pi_62517496
Hennep heeft nog wel meer voordelen.
Het heeft de beste plantaardige vezel voor bijv.duurzaam papier, kleding, de hele plant kan gebruikt worden, groeit snel zonder bestrijdingsmiddelen.
***** Kraak.....
pi_62517896
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 23:37 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Heroine is ook extreem verslavend. Fysiek verslavend ook nog, wat het afkicken wat zwaarder maakt dan van bv coke.

Maar nog steeds is een heroine verslaving niet iets wat je na 1 keer gebruik oploopt.

Overigens is heroine in Nederland in principe een probleem uit het verleden dat langzaam uitsterft. Dus je laatste vraag is een beetje misplaatst.
Het is veel moeilijker om af te kicken van cocaine dan van heroine. Als je echt verslaafd bent geweest aan cocaine duurt het ongeveer een jaar voordat je weer positieve emoties kunt ervaren. Het enige waar je doorheen moet met heroine is de cold turkey.
lollig
  maandag 20 oktober 2008 @ 00:08:15 #139
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62517978
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 23:25 schreef Nosh het volgende:

[..]

Ik wil ook niet dat ze doodgaan door een auto-ongeluk. Maar verbieden auto te rijden? Je argument is gebaseerd op emotie, niet op enige rationale.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  maandag 20 oktober 2008 @ 00:33:30 #140
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_62518390
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 00:02 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Het is veel moeilijker om af te kicken van cocaine dan van heroine. Als je echt verslaafd bent geweest aan cocaine duurt het ongeveer een jaar voordat je weer positieve emoties kunt ervaren. Het enige waar je doorheen moet met heroine is de cold turkey.
Nou, daar vertel je de wereld volgens mij iets nieuws. Maar definieer 'echt verslaafd' eens? Wellicht dat het 'm daar in zit.
pi_62518686
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 00:33 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Nou, daar vertel je de wereld volgens mij iets nieuws. Maar definieer 'echt verslaafd' eens? Wellicht dat het 'm daar in zit.
Ik vertel jou iets nieuws, veel mensen weten het waaronder ik.

Als iemand langdurig verslaafd is geweest aan cocaine kan het een jaar duren voordat deze personen zich zonder cocaine weer prettig kunnen voelen. Veel heroine verslaafden zijn ook geestelijk verslaafd aan heroine maar het is niet zo dat het een lange tijd duurt voordat zij weer een positieve emotie kunnen ervaren.

Daarom is voor cocaine verslaafden veel moeilijker om te stoppen.

[ Bericht 2% gewijzigd door ub40_bboy op 20-10-2008 01:01:44 ]
lollig
pi_62518768
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 00:02 schreef ub40_bboy het volgende:
Het enige waar je doorheen moet met heroine is de cold turkey.
Daar hebben ze methadon voor en dan toch missen ze het gevoel wat ze ooit eens hadden met dat spul.
Dat is met hennep wat anders, helaas verboden terwijl het een hele nuttige plant kan zijn.
***** Kraak.....
  maandag 20 oktober 2008 @ 00:57:24 #143
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_62518802
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 00:49 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Ik vertel jou iets nieuws, veel mensen weten het waaronder ik.

Als iemand langdurig verslaafd is geweest aan cocaine kan het een jaar duren voordat deze personen zich zonder cocaine weer prettig kunnen voelen. Veel heroine verslaafden zijn ook geestelijk verslaafd aan heroine maar het is nu zo dat het een lange tijd duurt voordat zij weer een positieve emotie kunnen ervaren.

Daarom is voor cocaine verslaafden veel moeilijker om te stoppen.
Nou ja, ik vraag het omdat ik toch een tijd in een scene heb rondgelopen waarin nagenoeg iedereen coke gebruikte, en een aanzienlijk deel daarvan op den duur elke dag in de weer was.

En ik herken die paar mensen die uiteindelijk naar een kliniek zijn gestapt niet in wat jij zegt. En dat zijn toch mensen die op een zeker moment 2 gram in de avond wel haalden, dag in dag uit gedurende enkele maanden tot een jaar. En dat was na meerdere jaren weekendgebruik.
pi_62518854
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 00:57 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Nou ja, ik vraag het omdat ik toch een tijd in een scene heb rondgelopen waarin nagenoeg iedereen coke gebruikte, en een aanzienlijk deel daarvan op den duur elke dag in de weer was.

En ik herken die paar mensen die uiteindelijk naar een kliniek zijn gestapt niet in wat jij zegt. En dat zijn toch mensen die op een zeker moment 2 gram in de avond wel haalden, dag in dag uit gedurende enkele maanden tot een jaar. En dat was na meerdere jaren weekendgebruik.
Ik heb het over dagelijks gebruik van cocaine en dagelijks gebruik van heroine.

Vriend van mij heeft ook ook 2 jaar lang elk weekend cocaine gebruikt en had dat ook niet.
lollig
  maandag 20 oktober 2008 @ 01:00:50 #145
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_62518874
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 00:59 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Ik heb het over dagelijks gebruik van cocaine en dagelijks gebruik van heroine.

Vriend van mij heeft ook ook 2 jaar lang elk weekend cocaine gebruikt en had dat ook niet.
Lees eens wat er staat.
pi_62519045
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 01:00 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Lees eens wat er staat.
"En dat was na meerdere jaren weekendgebruik."
lollig
pi_62519054
Wat heeft dat gezeur met hennep te maken?
***** Kraak.....
  maandag 20 oktober 2008 @ 01:14:18 #148
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_62519066
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 01:12 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

"En dat was na meerdere jaren weekendgebruik."
Godsamme, gast

De hele post graag.
pi_62519102
Flikker toch op, hennep en THC heeft niets de maken met coke of heroine, totaal andere planten.
***** Kraak.....
  maandag 20 oktober 2008 @ 01:20:18 #150
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_62519146
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 01:17 schreef kraaksandaal het volgende:
Flikker toch op, hennep en THC heeft niets de maken met coke of heroine, totaal andere planten.
Dat zegt niemand toch ook? Ga anders effe een paar hennep sokken breien ofzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')