Mwa, ik weet niet of je er veel aan gemist hebt, hoor.quote:Op zaterdag 22 november 2008 19:06 schreef pfaf het volgende:
Ik zie nu in die lijst dat ik een complete Morning Jacket heb gemist.
Dat vond ik ook een hele opvallende keuze. Goed genoeg om te downloaden, maar kopen????quote:Op zaterdag 22 november 2008 18:56 schreef Grobbel het volgende:
She and Him op 1? Echt waar? Zo goed was die plaat toch niet?
Waarschijnlijk laten ze zich iets te makkelijk leiden door het mooie snoetje van Zoeey Dechanel.quote:Op zaterdag 22 november 2008 19:35 schreef GeorgKacher het volgende:
[..]
Dat vond ik ook een hele opvallende keuze. Goed genoeg om te downloaden, maar kopen????
Ja zeker weten dat ik daar heen ga! Vorige show was geniaal! Op het einde vroeg Bradford Cox mijn camera en maakte vanaf het podium een foto van mijquote:
quote:50 Dido - Safe Trip Home
49 Emmylou Harris - All I Intended To Be
48 Jenny Lewis - Acid Tongue
47 Randy Newman - Harps And Angels
46 The Verve - Forth
45 Jack Johnson Sleep Through Static
44 Black Kids - Partie Traumatic
43 Joan As Police Woman - To Survive
42 Liam Finn - I'll Be Lightning
41 Lindsey Buckingham - Gift Of Screws
40 My Morning Jacket - Evil Urges
39 Santogold - Santogold
38 John Mellencamp - Life Death Love & Freedom
37 Lykke Li - Youth Novels
36 R.E.M. - Accelerate
35 The Hold Steady - Stay Positive
34 Bon Iver - For Emma, Forever Ago
33 Hercules & Love Affair - Hercules & Love Affair
32 Oasis - Dig Out Your Soul
31 Black Mountain - In The Future
30 Portishead - Third
29 AC/DC - Black Ice
28 Paul Weller - Dreams
27 Neil Diamond - Home Before Dark
26 Conor Oberst - Conor Oberst
25 Metallica - Death Magnetic
24 The Last Shadow Puppets - The Age Of The Understatement
23 Beck - Modern Guilt
22 The Killers - Day & Age
21 Razorlight - Slipway Fires
20 The Gaslight Anthem - The '59 Sound
19 Goldfrapp - Seventh Tree
18 British Sea Power - Do You Like Rock Music?
17 Adele - 19
16 Hot Chip - Made In The Dark
15 Lil Wayne - Tha Carter III
14 Kaiser Chiefs - Off With Their Heads
13 MGMT - Oracular Spectacular
12 Keane - Perfect Symmetry
11 Sigur Rós - Med sud i eyrum vid spilum endalaust
10 Nick Cave & The Bad Seeds - Dig!!! Lazarus Dig!!!
09 The Raconteurs - Consolers Of The Lonely
08 Elbow - The Seldom Seen Kid
07 TV On The Radio - Dear Science
06 Duffy - Rockferry
05 Glasvegas - Glasvegas
04 Vampire Weekend - Vampire Weekend
03 Coldplay - Viva La Vida Or Death And All His Friends
02 Fleet Foxes - Fleet Foxes
01 Kings Of Leon - Only By The Night
en dat je met iemand van pavement kan gaan winkelen in de ikea.quote:Op woensdag 26 november 2008 08:50 schreef pfaf het volgende:
Het meest interessante nieuws van PF van de laatste dagen is een heruitgave van Murmur en een overzicht van WuTang.
quote:Op woensdag 26 november 2008 10:58 schreef Z het volgende:
Ik dacht dat het het lijstje van Pfaf zelf was.
Razorlight, Metallica en Dido zeker?quote:Op woensdag 26 november 2008 11:02 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik denk dat ik er hoogstens 3 ga dubbelen.
dit n beetje.quote:As such, indie rock is free to explore sounds, emotions, and lyrical subjects that don't appeal to large, mainstream audiences
Nou. Dit topic ( zie OP ) is niet echt bedoeld voor een Indie-definitiediscussie, maar ik plaats hier alles wat enigszins onafhankelijk is. Dus ook Avant-Garde, Progrock, Metal, Techno, Jazz, Hip Hop, Kauwgomballenpop en Country.quote:Op woensdag 26 november 2008 16:32 schreef wallofdolls het volgende:
edit/ niet om te attaqueren ofzo. Maar dat zijn meer de termen die ik bij Avant-Garde terug hoor. Of Progrock. Dus ik ben n beetje confused
Die zijn al jaren uit elkaar.quote:Op woensdag 26 november 2008 16:28 schreef wallofdolls het volgende:
Om toch even ontopic te komen.. Doen die gasten van The Dismemberment Plan tegenwoordig nog wat?
Dan heb je nu je antwoord.quote:Op woensdag 26 november 2008 16:52 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ja dat snapte ik, ik vroeg me af wat die gasten zelf tegenwoordig deden
Nou mooi, dan zit ik hier op het juiste adres. Maar toch ben ik het nog niet tegengekomen, dus dan zou dat kunnen impliceren dat ik dit topic meer in de gaten moet houden. Toch?quote:Op woensdag 26 november 2008 16:38 schreef pfaf het volgende:
Hmmm, dan verschillen we een beetje van mening. Ik zie genoeg bands voorbij komen die de grenzen van definities van muziek aftasten. Van minimalistische klikjes tot een wand van geluid en gekrijs. Verder zou bijna geen enkele plaat hier genoemd een groot publiek aanspreken, dus dat stukje wordt sowieso vervuld.
Overigens ben je vrij zelf input te geven. Ik heb al een paar weken geen nieuwe, goede cd's ontdekt dus ik sta momenteel overal voor open.
Ik zal meteen even luisteren.quote:Op woensdag 26 november 2008 16:56 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Nou mooi, dan zit ik hier op het juiste adres. Maar toch ben ik het nog niet tegengekomen, dus dan zou dat kunnen impliceren dat ik dit topic meer in de gaten moet houden. Toch?
Zelf input te geven...
heb je al éen van de acht albums die Omar Rodriguez-Lopez dit jaar zou uitbrengen kunnen beluisteren?
Zijn nieuwe, Old Money, klonk mij weer gigantisch goed.
Nou ja, het heeft weinig met zingen te maken.quote:Op woensdag 26 november 2008 20:02 schreef emokid het volgende:
'Boredoms gone twee' lees ik hier, klinkt interessant. Alleen staat er ook: For God's sake, somebody make her shut up. Ik ben al niet gecharmeerd van de vrouwelijke zang en al helemaal niet als het zoals Joanna Newsom klinkt. Is het hinderlijk?
Tel je ook alleen de platen die je zelf hebt of neem je ook downloads / gehoord via internet mee?quote:Op donderdag 27 november 2008 15:28 schreef pfaf het volgende:
Ik ben ook begonnen. Heb nu een shortlist van nog 65 platen over en de top 10 staat al redelijk vast. Goed excuus om alle platen nog even langs te gaan.
Als student zijnde kan ik voorlopig nog niet om downloads heen.quote:Op donderdag 27 november 2008 17:00 schreef methodmich het volgende:
[..]
Tel je ook alleen de platen die je zelf hebt of neem je ook downloads / gehoord via internet mee?
quote:Op vrijdag 28 november 2008 08:30 schreef pfaf het volgende:
[..]
Als student zijnde kan ik voorlopig nog niet om downloads heen.
Ik mis weer even de link tussen independent en goede/slechte muzieksmaak hoorquote:Op vrijdag 28 november 2008 10:55 schreef pfaf het volgende:
Van meer Zweedse voetballers heb ik het gelezen, in de rubriek met die standaardvraagjes in de VI. Er was zelfs nog eens kritiek op een Scandinavische speler die durfde te beweren dat de gemiddelde Nederlander een slechte muzieksmaak heeft en minder independent luistert dan elders. In de brieven die daarop volgden werd hij met de grond gelijk gemaakt, 'want wij hebben Kane en Marco Borsato en wat hebben jullie nu? Abba'
Nederlandse voetballers luisteren overigens alleen maar Andre Hazes. Zonder uitzondering.
En Ron Jans inderdaad, die geeft ook veel cd's weg aan z'n spelers.
Nederland werd in in vroeger tijden in de underground kringen zelfs internationaal geprezen om zijn rol op het gebied van ongewone muziekquote:Op vrijdag 28 november 2008 10:55 schreef pfaf het volgende:
Van meer Zweedse voetballers heb ik het gelezen, in de rubriek met die standaardvraagjes in de VI. Er was zelfs nog eens kritiek op een Scandinavische speler die durfde te beweren dat de gemiddelde Nederlander een slechte muzieksmaak heeft en minder independent luistert dan elders. In de brieven die daarop volgden werd hij met de grond gelijk gemaakt, 'want wij hebben Kane en Marco Borsato en wat hebben jullie nu? Abba'
Nederlandse voetballers luisteren overigens alleen maar Andre Hazes. Zonder uitzondering.
En Ron Jans inderdaad, die geeft ook veel cd's weg aan z'n spelers.
Het woord 'en' impliceert geen verband hoor, je ziet spoken.quote:Op vrijdag 28 november 2008 11:11 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik mis weer even de link tussen independent en goede/slechte muzieksmaak hoor.
Ik luister Led Zeppelin. De best verkochte major rockband. Dan zou ik dus n slechte muzieksmaak hebben.
Genieten van z'n geld.quote:Op vrijdag 28 november 2008 12:15 schreef Z het volgende:
Wat doet Frank eigenlijk tegenwoordig?
Die klinkt goed voorlopigquote:Op woensdag 26 november 2008 17:01 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik zal meteen even luisteren.
Wat verder uit het centrum van het muziekspectrum ( waar ik wel verzot op ben ): Maninkari, Haino Keiji & Yoshida Tatsuya, Koen Holtkamp en Andrew Liles & Jean Herve Peron.
Alle vier erg fijne cd's uit 2008.
Niet voor niets de tofste trainer van Nederland.quote:Op vrijdag 28 november 2008 11:57 schreef -Dries- het volgende:
Ron Jans idd ja. Luistert Bright Eyes en Ryan Adams oa
Otis Gibbsquote:
Ja, om de B&S-collectie weer verder aan te vullen.quote:Op zaterdag 29 november 2008 13:58 schreef emokid het volgende:
De BBC Sessions van Belle & Sebastian? Die is best goed.
Hoe vind je die MM? Hij stond helaas te kort op de luisterpaal om hem echt tot me door te laten dringen.quote:Op zaterdag 29 november 2008 10:12 schreef methodmich het volgende:
Paulusma
Pas één keer volledig gehoord, dus nog geen afgewogen oordeel. Ik hoor een paar DA-achtige nummers, ook wat donkerder werk en her en der wat experimentelere songs. Maar moet hem dus nog beduidend vaker horen!quote:Op maandag 1 december 2008 12:07 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Hoe vind je die MM? Hij stond helaas te kort op de luisterpaal om hem echt tot me door te laten dringen.
Tussenstandjequote:Op maandag 1 december 2008 21:34 schreef Moody het volgende:
Een tussenstandje van mijn jaarlijstje. Opvallend veel "indie" in het lijstje dit jaar.
Na het aandachtig luisteren van zo'n 125 cd's (incl. allle hypes van dit jaar) kom ik tot deze lijst:
1. Elbow - The Seldom Seen Kid (2008)
2. Cloud Cult - Feel Good Ghosts (2008)
3. Jeremy Messersmith - The Silver City (2008)
4. The Miserable Rich - 12 Ways to Count (2008)
5. Madrugada - Madrugada (2008)
6. The Young Republic - 12 Tales From Winter City (2008)
7. Death Cab for Cutie - Narrow Stairs (2008)
8. Vampire Weekend - Vampire Weekend(2008)
9. Shearwater - Rook (2008)
10. Miniature Tigers - Tell it to the Volcano
11. The Features - Some Kind of Salvation (2008)
12. Bjorn Norestig - Hello Inside (2008)
13. The Disciplines - 2008 - Smoking Kills (2008)
...nr 13 t/m 25 is lastiger en komt later....
Klinkt goed! Hij is de gitarist van Alexisonfire, dus dat verklaart zijn uiterlijk wel een beetjequote:Op maandag 1 december 2008 13:45 schreef emokid het volgende:
Volgens mij is de nieuwe City and Colour nog niet opgenoemd, als ik de zoekmachine mag geloven. Aan het uiterlijk zou je het niet zeggen(hoe cliché) maar de beste man maakt ontzettend lieve muziek. Eindigt hoger dan ik dacht in mijn jaarlijstje!
[ afbeelding ]
Bring Me Your Love heet die, heb het zelf via rym gevonden. Hier een nummer:
En jouw reactie voegt meer toe dan de mijne?quote:Op dinsdag 2 december 2008 14:14 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
TussenstandjeHet is begin december. Over een paar weken kan je je definitieve lijkst bekend maken. Of verwacht je dat er deze maand nog zo veel goede albums verschijnen, dat heel je lijst compleet door de war raken? Of denk je dat iemand het echt interessant vindt dat Shearwater nu op 9 staat en zo meteen misschien wel toch op 7?
quote:Others say it is reminiscent of the conversation your mate has at you on the weekend in a club when he’s had too much to drink and is telling you how great everything is at 100mph. Only instead of your mate it is actually R2D2, which leads you to believe maybe that someone did put something in your drink.
Dat is inderdaad een fijne.quote:Op maandag 1 december 2008 13:45 schreef emokid het volgende:
Volgens mij is de nieuwe City and Colour nog niet opgenoemd, als ik de zoekmachine mag geloven. Aan het uiterlijk zou je het niet zeggen(hoe cliché) maar de beste man maakt ontzettend lieve muziek. Eindigt hoger dan ik dacht in mijn jaarlijstje!
[ afbeelding ]
Bring Me Your Love heet die, heb het zelf via rym gevonden. Hier een nummer:
Wat een KUT-lijst.quote:Op vrijdag 5 december 2008 00:29 schreef emokid het volgende:
Haha, 'Smart Rock'. Dit is wel een van de betere lijsten die ik gezien heb tot nu toe.
http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=97706627
Mooie lijst, maar Fleet Foxes? Smart?quote:Op vrijdag 5 december 2008 00:29 schreef emokid het volgende:
Haha, 'Smart Rock'. Dit is wel een van de betere lijsten die ik gezien heb tot nu toe.
http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=97706627
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |