Ow die update was ik even vergetenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 14:28 schreef freecell het volgende:
Terug van consultatiebureau. Helemaal goedgekeurd!
4175 Gramen 55 CM
Al een idioot gegroeid en nu dus zowaar binnen de lijntjes
Zo herkenbaarquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:46 schreef E.T. het volgende:
Sh*t![]()
Ben ik vandaag weer fruit voor Nienke vergetenDat zit zo erg niet in mijn systeem nog..
Heb ik wel speciaal voor haar verse mango gekocht.. ik vergeet het gewoon klaar te maken en te geven![]()
Komt waarschijnlijk omdat ik ook bezig ben haar in een ritme te 'proppen' tussen schooltijden door enzo.. En voor je het weet is het 5 uur.
Ik denk dat ik het nu nog ff doe, ik hoef toch niet te koken vandaag (we hebben trek in chinees)
He, dat had hij vast met Tijn afgesprokenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:48 schreef Brighteyes het volgende:
Soepie, hoe is het bij jullie eigenlijk? Zijn jullie al met extra dingen bezig mbt Yana?
Sasha had net een hele vieze luier. Zijn rompertje zat ook onder en bij het verschonen dus ook de hoes over het aankleedkussen. Dus ik Sasha even met zijn blote billetjes op het kleedje op de grond gezet om een nieuwe hoes erover te kunnen doen, gaat hij op het kleedje zitten plassen!![]()
Mooiquote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:21 schreef Maneki.Neko het volgende:
Zo, kom net terug van de heupjesfoto van beppie en alles zag er prima uitKreeg complimenten dat ik haar in de draagdoek had
Volgens mij was hij niet slaperig van de prikjes? Hij sliep gewoon goedquote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:38 schreef OooLizaooO het volgende:
Mmmm 5,5 uur slaap, wanneer krijgt Ben zijn prikjes
.
Hoe vond ze dat?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:21 schreef Ticootje het volgende:
Oh, en ik heb vanmorgen de tand gepoetst...
Whehequote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:21 schreef Ticootje het volgende:
Waar zit zo'n eerste tand? onder of boven? Of verschilt dat per kind.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:21 schreef Ticootje het volgende:
Sara is 3 en gaat in november officieel voor de eerste keer zelf naar de tandarts. Vanaf dat ze tandjes heeft ging ze al wel mee, maar werd er nog niet gekeken.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:26 schreef freecell het volgende:
[..]
Whehe![]()
Wanneer ga je met haar naar de tandarts?
(vanaf wanneer moet dat eigenlijk? Gewoon de eerste keer dat jij zelf weer moet na een doorgekomen tand beeb meenemen?)
dat klinkt me bekend alleen zijn hier de powernaps echt op de klok af 30 minuten!quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:51 schreef E.T. het volgende:
:Tot voor kort waren het power-naps in de box, of in bed max drie kwartier en dan was het weer brullen.
stug vol blijven houden...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:02 schreef tinny het volgende:
[..]
dat klinkt me bekend alleen zijn hier de powernaps echt op de klok af 30 minuten!
alleen sochtends tussen 08:00 en 09:00 wil het nog wel eens 60 minuten zijn ...
mhhh er is dus nog hoop...
Hier valt Lotte nu ook regelmatig in slaap zonder een kik te geven! Klinkt allemaal bekendquote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:02 schreef E.T. het volgende:
En dat echt twee keer per dag doen.. en op een gegeven moment valt het kwartje..![]()
En sinds ze overdag beter slaapt, lijkt het wel of ze het mopperen/huilen om in slaap te komen ook minder nodig heeft. Nu slaapt ze regelmatig zonder ook maar een traan te laten.![]()
En mrien, ze was evengoed hartstikke vrolijk, terwijl ze soms over de hele dag maar een kwartiertje sliep
Je bedoelt bij hysterisch huilen haal je er wel uit maar troost je dan en dan weer terug in bed... of gewoon slaapje over slaan?quote:stug vol blijven houden...![]()
...
. Echt krijsen is er uit en hard huilen afhankelijk van hoe het klonk![]()
en dan na die 10 minuten? er uit en spelen of weer troosten en terug?quote:...
Bij 'ikwilniet'-huilen heb ik steeds een limiet van 10 minuten aangehouden. (en dan ook op je horloge kijken, want 10 minuten duren langer dan je denkt).
Titel klinkt goed! Even op bol.com gekeken en de beschrijving klinkt ook wel alsof het boek fijn wegleest!quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:35 schreef Webkim het volgende:
Ik heb gisteren Lekker Slapen Zonder Huilen van Elizabeth Pantley geleend in de bieb. Wat een fijne visie heeft die dame..! En het deed me ook wel inzien dat Thomas' slaapproblemen nog helemaal zo erg niet zijn.
Nou, dat vond ik. Hij is nog steeds na zijn middernachtvoeding vaak nog twee keer per nacht wakker.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:41 schreef mrien het volgende:
[..]
Titel klinkt goed! Even op bol.com gekeken en de beschrijving klinkt ook wel alsof het boek fijn wegleest!
Slaapt Thomas nog steeds zo slecht nu dan?
Ik haal Nienke er dan uit, omdat er niet echt ruimte is qua tijd ivm schooltijden en halen en brengen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:21 schreef tinny het volgende:
@E.T>
[..]
Je bedoelt bij hysterisch huilen haal je er wel uit maar troost je dan en dan weer terug in bed... of gewoon slaapje over slaan?
[..]
en dan na die 10 minuten? er uit en spelen of weer troosten en terug?
we hebben trouwens een slaapje gedaan van 16:15 tot 16:55![]()
(dat is wat we wilden) dus ik hoop dat ze het nu tot 19:30 volhoudt dan flesje en dan hup "de grote slaap"
Mooi is dat hequote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:06 schreef Ardenlyn het volgende:
Jojo:![]()
Eindelijk mee naar huis!!
![]()
Hier vanaf 2 of 3 jaar naar de tandarts maar ze raden aan vanaf 2 jaar kindje mee te nemen om alvast mee te kijken.
Maarten gaat nu staan in de box alsof het niets isbehalve zitten kost wat moeite maar loslaten en vallen werkt blijkbaar soms erg goed!
Ook is hij stapjes aan het doen zodra hij zelf staat.
Het gaat zo snel![]()
Mag aannemen dat op een bepaalde leeftijd alles wat minder snel gaat?
Dank je welquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:30 schreef Llewella het volgende:
SpeedyGJ: wat een lekker lachebekje!!! Mooie foto's!!
En leuk om te zien dat je ook van het weer houdt; ik heb hier ook thuis een weerfanaat zitten met een eigen weerstation en site. Die is er ook al vanaf kindsafaan mee bezig. Alleen nu wat minder sinds Amber er is.
Amber ook; en dan raakt ze heel erg gefrustreerdquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:48 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
De laatste tijd als ik Dana op dr buikje op t aankleedkussen leg gaat ze heel fanatiek proberen vooruit te komen, met bijbehorend gegrom van inspanning...zoo schattig
Dana kan ook zo lekker gefrustreerd raken, en die gilletjes die er dan uit komenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:56 schreef Llewella het volgende:
[..]
Amber ook; en dan raakt ze heel erg gefrustreerd
Op het schapenvel of op bed op d'r buik kan ze nu een beetje rupsen; kont de lucht in en friemelen; ik help d'r dan een beetje om vooruit te komen, zodat ze er nog een beetje lol in houd; want ze wordt snel bozig als het niet lukt
Ik heb laatst van die dingen gekocht ja. Alleen stom genoeg niet gerealiseerd dat ik dan ook beter een klein flesje kan gevenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 21:17 schreef Brighteyes het volgende:
Kan ze zelf het flesje al tillen? Voor de avent zijn handvatten te koop. Dan zou je een flesje gewoon neer kunnen zetten met sap en kijken of ze er uit zichzelf iets mee gaat doen.
Of een tuitbeker proberen idd.
Natuurlijk is dat lang zo leuk niet als uit een open beker, maar ik denk dat het vanzelf wel komt hoor.
Sasha vond sap en water in het begin ook niks, maar nu valt hij er bijna op aan.
Van een internetsite:quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:35 schreef k_i_m het volgende:
Maar hoe doe je dat met de tub dan?
quote:Er zijn verschillende manieren om je baby stevig vast te houden. Houd je baby bijvoorbeeld met zijn rug naar je toe onder zijn oksels vast (houd je handpalmen naar boven gekeerd). Leg je wijsvingers om de armpjes en houd met je andere vingers zijn borst vast. Met je duimen die over zijn schoudertjes liggen, houd je zijn kin vast, zodat zijn hoofdje niet voorover kan vallen. De achterkant van het hoofdje steunt op de palmen van je handen. Je kunt je kindje ook voor- of achterlangs met een arm onder zijn billen ondersteunen. Als je je baby aan de voorkant onder zijn kinnetje ondersteunt, heb je een hand vrij om te wassen.
Volgens mij mogen ze onder de douche als het naveltje eraf (dat zei mijn kraamverzorgende tenminste). Maarja zoals altijd: het is overal weer anders, en temperatuur zou ik gewoon doen wat jij aangenaam vind.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 08:05 schreef simmu het volgende:
vanaf hoe hou mogen ze eigenlijk onder de douche? en waar let je dan op, en hoe weet je of het niet te warm/koud is?
Dat heb je goed gevonden op internet. Helaas werkt dat bij babietjes van 6 maanden niet meerquote:
Je gaat me toch niet zeggen dat je nu zo klein bent als toen je ongeveer 2 maandjes was he?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 18:31 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Zeg Nijna.. jij hoort hier niet (meer) hoor
Wat worden al die kleintjes hier groot zeg.. tjeumig!![]()
Tsssskquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 18:31 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Zeg Nijna.. jij hoort hier niet (meer) hoor
quote:Wat kunt u er zelf aan doen?
Het is belangrijk dat urine of ontlasting de billen zo kort mogelijk irriteert. Daarom moet u een kind met luieruitslag vaak verschonen. Vooral een poepluier moet zo snel mogelijk af. Gebruik dubbele katoenen luiers of andere luiers die goed vocht opnemen. U kunt de billetjes bij elke verschoning het beste schoonmaken met lauw water.
Gebruik bij luieruitslag geen zeep of geparfumeerde schoonmaakdoekjes; beide kunnen extra irritatie geven.
Bij irritatie of beginnende uitslag kunt u het beste de billen bij iedere verschoning met zinkzalf of zinkolie insmeren. Deze kunt u zonder recept bij drogist of apotheek kopen. Uw baby een tijdje met blote billen laten liggen, werkt ook prima.
Spoel katoenen luiers na het wassen extra uit in water, waaraan u per liter een eetlepel azijn toevoegt. Dit verwijdert restjes zeep uit de luiers.
Thanks voor de tipquote:Op zondag 19 oktober 2008 15:49 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
guuzewuus probeer eens met bepanthen ipv sudocreme
Hoeveel slaapt hij nu dan? En wanneer begon dat te veranderen?quote:Op zondag 19 oktober 2008 15:55 schreef Brighteyes het volgende:
Is volgens mij heel normaal hoor tinny, dat schema van overdag.Sasha sliep toen ook nog best heel vaak, met 5-6 maanden, het was vaak 2 uur op, 2 uur af.
2 slaapjes.quote:Op zondag 19 oktober 2008 15:56 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Hoeveel slaapt hij nu dan? En wanneer begon dat te veranderen?
Stella wij gebruiken hier bij geirriteerde / rode billen wegwerpwashandjes van Kruidvat/ Etos met lauw water in plaats van de geparfumeerde billendoekjes. Scheelt al heel erg. En daarna een dikke laag billenbalsem van Weleda.quote:Op zondag 19 oktober 2008 12:30 schreef Guuzewuus het volgende:
Mijn meiske heeft echt pijn. Haar billetjes zijn voor het eerst rood, en dan ook meteen zo verschrikkelijk vuurrood dat het gewoon lijkt op fikse brandwonden. Bij het verschonen huilt ze echt tranen met tuiten
![]()
, en ik weet ook helemaal niet wat ik ermee moet doen. Ik doe er telkens maar zo dik mogelijke klodders sudozalf op, maar heb geen idee of dat slim is? Het lijkt er ook niet minder op te worden. Ze heeft het sinds gisterochtend. Verder gisteren twee keer in badje met der billen, vanochtend weer, omdat ik ze gewoon niet goed genoeg schoon durf te/ kan maken bij het verschonen. En het lijkt me ook wel lekker, gewoon even in het water.
Iemand nog tips?????? Bij voorbaat dank.
Ja dat is idd wel zorgelijk bij Zoë omdat bij haar haar voeten, enkels, heupen, polsen, duimen en schouders veel te flexibel zijn en daarbij heeft ze te weinig spierkracht.quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:23 schreef Guuzewuus het volgende:
Vinden jullie dat echt zorgelijk dan, zo weinig doen met 10 maanden. Dat varieert toch ook gewoon heel erg?
Eindeloos veelquote:
Hestria, hier hebben wij ook heel lang gehoopt op het magische moment waarop Liande zou doorslapen… al hadden we na een tijd echt niet meer te klagen als ik naar anderen keek: slechts 1 keer wakker worden rond 2-3-4 u terwijl ze al sliep van 21 of 22u.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:02 schreef hestria het volgende:
Heb toch mij twijfels bij dat hele doorslapen gedoe. Dennis is nu bijna 8,5 maand en ik vind het eerlijk gezegt zo onderhand wel tijd dat ie een hele nacht door kan slapen. Meneer is stevig en groot zat, en eet als een bouwvakker.
In mijn ogen heeft hij die fles van 3:00 helemaal niet meer nodig(kan ook komen omdat meneer alleen maar moppert, en als ie dan een fles heeft alleen maar speelt en lacht) Is ook zoiets als gewenning, hij is gewent aan het feit dat ie s'nachts aandacht krijgt in de vorm van een flesje, terwijl hij het helemaal niet meer nodig heeft.
heeft ze niet gewoon zuigbehoefte?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:41 schreef simmu het volgende:
ygh, mijn oren tuiten nog! selene wordt steeds erger met het flesje....... ze krijgt nu 165 per flesje (anderhalve week terug woog ze 4.6 bij 9 weken oud)
ze zit nog steeds in turbo stand. na 4 minuten aan het flesje lurken is de helft al op en moet ze van mij eerst een boertje laten. dat doet ze dan binnen 1 minuut onder luid gekrijs. ze houdt pas op met krijsen als ze haar flesje trugkrijgt. na nog eens 4 a 5 minuten is het op, en krijst ze weer. dit is overigens het enige momentje op de dag dat ze echt krijstwild met haar armpjes, beentjes en hoofdje maaien en echt *heel* boos! maar het is zo raar: de overdag flesjes gaan alledrie op (ze doet nu om 8,12 en 16 uur), die van 20 gaat redelijk, en om 23 uur mag je blij zijn als er 50 ingaat.
ik zit er nu toch aan te denken om haar overdag toch maar 200 te geven. volgens het pak mag het vanaf 5 kilo, en ze zit daar toch bijna aan, als ze niet al zoveel weegt.
ze heeft zeker ook nog zuigbehoefte. maar vanwege het hele duimpje/speentje loop ik overdag al steeds te tuttebellen met het speentjequote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:49 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
heeft ze niet gewoon zuigbehoefte?
Mischien kun je eens proberen dr een speentje te geven, kijken wat ze daarmee doet.
kleiner dan dit bestaat niet geloof ik, we zitten al op standje 1 van de 3 standen speen. ze is al vanaf dag 1 zo gulzig. het is eigenlijk het enige waar ze om krijst, zelfs als ze niet kan slapen om het een of ander huilt ze niet zo. dat kind heeft echt honger overdag! ze is trouwens wel gewoon rustig tot flesjetijd. pas als ze de fles ook ziet begint de ellende. een worstelend kindje op schoot wat wild om zich heen slaat en hapt op zoek naar de fles, en als je niet snel (en handig!) genoeg bent krijsen. soms komt ze gewoon met haar hoofdje en schouders van je los over eind om maar snel die fles te happen! ze heeft inmiddels ook al geleerd om de fles zelf te ont-vacuummen. maar wederom: enkel bij de overdagflesjes, 's avonds doet ze niet zo. bij vreemden trouwens ook niet. meeste bij mij, een enkel keertje bij sangdrax dat ze zo doet. mijn moeder geloofde er niks van toen ik het vertelde, tot ze het vorige week zelf zag. dat gezicht was wel goud waardquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:10 schreef Brighteyes het volgende:
simmu, en een kleinere speen? Dus minder gaatjes? Dat ze er wel langer over moet doen? Of
we moesten al in de eerste week van de verloskundige de difrax 3 standen speentjes/flesjes gebruiken. het consultatiebureau raadde aan die te blijven gebruiken. misschien weet iemand hier welk merk nog kleiner is?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:50 schreef Troel het volgende:
Ja, maar er zijn ook kleinere spenen dan de drie standen speen! Drie standen speen van Avent is pas vanaf 4 of 6 maanden toch? (Wij gebruiken hem echt in een heel enkel geval).
En zo oud is Selene toch nog niet? Ik zou dan gewoon op zoek gaan naar een 1 speen of desnoods een 2 speen. (En dan heb je ook nog de 3 speen en de 4 speen)
Lange vingers zou ik niet doen, gewoon een rijstwafeltje of een broodkorst, soepstengel.
Geen idee hoe dat bij difrax zit. Maar wellicht is het een idee om een andere fles dan te proberen, kijjken of ze daar minder problemen mee heeft?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:56 schreef simmu het volgende:
[..]
we moesten al in de eerste week van de verloskundige de difrax 3 standen speentjes/flesjes gebruiken. het consultatiebureau raadde aan die te blijven gebruiken. misschien weet iemand hier welk merk nog kleiner is?
we zijn twee keer bij het CB en een keer bij de kinderarts geweest (dat moest omdat ze net geen 2500 gram was bij de geboorte) en elke keer breng ik het ter sprake, en raden ze het af en beginnen ze over die difrax 3 standen speen die mij (maar ik sta daar verder alleen in) niet bevalt. ah well; ik kijk het nog even aan, donderdagmiddag kan ik de deur uit, dan kan ik ff kijken voor nog een andere speen op die difrax (of dr brownsquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 17:43 schreef hestria het volgende:
waarom overleg je niet met het CB over voeding voor hongerige baby's? Dennis was ook altijd onrustig na zijn flesje en wou het liefst na 2 uur weer lurken. na de overstap op forte is dat eraf gegaan.
Hier ook veel gedoe met eten in de familie, daarom probeer ik er bij Ruben juist luchtig over te zijn, zodat hij niet een obsessie krijgt. Als jij extra voorzichtig bent, krijgt Selene dat mee en geef je haar juist mee dat ze voorzichtig moet zijn met etenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 17:27 schreef simmu het volgende:
nee, het is echt niet dat ze enkel wil sabbelen, net kwam ik met het flesje aan terwijl het tutje erin zat, en dat levert exact hetzelfde resultaat zodra ze het flesje ziet. 's avonds is ze idd erg moe, nauwelijks wakker te krijgen. btw; natuurlijk doe ik niet creatief met starten vast voedsel, het is alleen een zinsgebruik wat van vroeger is blijven hangen. ik ben juist met voedsel erg voorzichtig omdat er aan beide kanten van de familie eetproblemen zijn (obesitas aan de ene, en anorexia aan de andere). ik wil haar erg graag een gezonde houding tov voedsel bijbrengen. we hebben al wel eens die dr brown's geprobeerd, maar dat maakte geen enkel verschil. en wederom: ze spuugt niet of nauwelijks, ze komt goed aan zonder te overdrijven, het is geen echt gezondheidsprobleem, ik vind het alleen zo zielig dat ze veel meer lust dan wat ze zou moeten voor haar leeftijd & gewicht. en selene zelf heeft er zo haar mening over
ik weet het. ik ben zelf gewoon geneigd nu om haar overdag een beetje meer te geven. zeg, 180 cc ofzo. maar ik had ook begrepen dat als babies te dik zijn dat hun hele leven blijft. dus dan sla ik weer aan het twijfelen over net een beetje extra geven want dan wordt ze misschien wel te dik. misschien moest ik de volgende keer op het CB het flesje geven, kijken hoe ze het dan vindenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 17:54 schreef Troel het volgende:
[..]
Hier ook veel gedoe met eten in de familie, daarom probeer ik er bij Ruben juist luchtig over te zijn, zodat hij niet een obsessie krijgt. Als jij extra voorzichtig bent, krijgt Selene dat mee en geef je haar juist mee dat ze voorzichtig moet zijn met eten
Mijn buurmeisje was als baby te dik: zodra ze ging lopen was het weg. Ze is nu een best mager scharminkeltjequote:Op dinsdag 21 oktober 2008 17:58 schreef simmu het volgende:
[..]
ik weet het. ik ben zelf gewoon geneigd nu om haar overdag een beetje meer te geven. zeg, 180 cc ofzo. maar ik had ook begrepen dat als babies te dik zijn dat hun hele leven blijft. dus dan sla ik weer aan het twijfelen over net een beetje extra geven want dan wordt ze misschien wel te dik. misschien moest ik de volgende keer op het CB het flesje geven, kijken hoe ze het dan vinden
zelfs die kinderarts begon erover toen ik over dat snelle drinken begon. maar ja: ik heb sowieso soms het idee dat ze maar wat roepen (liefst allemaal iets anders). misschien dat ze bij de prenatal iets speciaals (extra klein gaatje) hebben. ik heb iig een smoesje om sangdrax een middag op te laten passen zodat ik kan sjoppen voor een andere speenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 19:01 schreef Brighteyes het volgende:
Ze noemden mij vroeger ook 'spillebeen'.
Ik ben echt zo verbaasd over dat 3-standengebeuren zowel van je vk als van het cb.
Die wordt namelijk over het algemeen echt alleen gebruikt voor de pap bij jongere babies en pas bij de wat oudere kindjes voor melk.
Ik zou dus echt even een andere speen proberen, baat het niet, dan schaadt het niet!
Je merkt het vanzelf. Als ze verstopping krijgt doordat ze niet genoeg vocht binnenkrijgt moet je toch meer voedingen geven. Hier is er ook een tijd slechter gedronken maar ik heb het wel altijd aangeboden. Op een gegeven moment ging ze toch weer meer drinken.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 10:43 schreef tigermickey het volgende:
Lieve mensen,
ik heb een vraagje over babyvoedingen. die kleine van ons is bijna 11 weken. wij geven normaal 5 voedingen van ongeveer 150/170 de fles. nou merk ik de laatste dagen dat ze wel trek heeft maar vooral in de middag. s avonds is ze veeeeels te moe en valt ze altijd in slaap.
nou wil ik terug naar 4 voedingen of gewoon in ieder geval wanneer zij vraagt. (ongeveer 4 keer per dag)
kan dit nou kwaad? ze groeit goed ze is gezond. ze babbelt de hele dag ik zie niet in waarom ik 5 voedingen moet blijven geven. wat vinden jullie??
Herhaal/zeurmodus:….quote:Op woensdag 22 oktober 2008 10:43 schreef tigermickey het volgende:
kan dit nou kwaad? ze groeit goed ze is gezond. ze babbelt de hele dag ik zie niet in waarom ik 5 voedingen moet blijven geven. wat vinden jullie??
Hoezo wachten tot verzorgers (alsof je het over dieren hebt) tijd hebben ? het heeft niks met praktisch te maken. ik vroeg me alleen af of andere hier ervaring mee hebben. het CB bureau geeft namelijk niet altijd de juiste adviezen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:08 schreef Iksje het volgende:
[..]
Herhaal/zeurmodus:….
Waarom zou je een kind van 11 weken op minder voedingen willen zetten dan een volwassene?
Ik begrijp echt niet goed waarom het CB slechts 4 voedingen aanraadt…
Zeker niet voor zulke kleine kinderen die tot voor enkele maanden full-time voeding kregen (in de baarmoeder).
Veel volwassenen laten niet eens 4 uur of meer tussen hun eetmomenten, daar gaat ook vaak tussendoor wel fruit, yoghurt, een boterham of snoep in.
Maar een kind moet maar wachten tot de verzorgers zin hebben om een fles te geven. Want te vaak is natuurlijk niet praktisch hè.
Ik zou gewoon minder tijd tussen de flesjes nemen, zo komt ze toch aan voldoende melk en is het ’s avonds niet zo’n stress omdat ze te moe is voor een volledige portie.
Wat liefquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 19:19 schreef Jojogirl het volgende:Had ik al gezegd dat Isis een heel schattig lief inslaaphuiltje heeft
Nou, ik heb nog nooit een kind dat niet kroop zichzelf van eten weten voorzienquote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:24 schreef tigermickey het volgende:
[..]
Hoezo wachten tot verzorgers (alsof je het over dieren hebt) tijd hebben ? het heeft niks met praktisch te maken. ik vroeg me alleen af of andere hier ervaring mee hebben. het CB bureau geeft namelijk niet altijd de juiste adviezen.
Liande heeft tot nu toe bijna niks anders gekregen dan water overdag (vanaf een maand of 9-10 denk ik zelfs maar). Af en toe krijgt ze (verdund) fruitsap (appel, druif of sinaas) maar daar blijft het ook bij.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:04 schreef Ticootje het volgende:
En het lijkt me toch dat ze best eens wat anders moet drinken dan appelsap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |