abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:36:21 #251
156412 hestria
erg gastvrij
pi_62557947
dennis heeft nog steeds de 3 gaatjes van avent, diksap gaat zelfs met de 2 gaatjes. Pap idd met de 3 standen, en dan pas op het eind standje 3
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_62559084
Hier hetzelfde met die 3 standenspeen, Chris kreeg daar op stand 1 veel meer uit dan met een gewone 1 of 2 gaatjes speen. Die zijn er volgens mij ook wel van difrax. Je kunt het altijd eens proberen..
pi_62559289
nee, het is echt niet dat ze enkel wil sabbelen, net kwam ik met het flesje aan terwijl het tutje erin zat, en dat levert exact hetzelfde resultaat zodra ze het flesje ziet. 's avonds is ze idd erg moe, nauwelijks wakker te krijgen. btw; natuurlijk doe ik niet creatief met starten vast voedsel, het is alleen een zinsgebruik wat van vroeger is blijven hangen. ik ben juist met voedsel erg voorzichtig omdat er aan beide kanten van de familie eetproblemen zijn (obesitas aan de ene, en anorexia aan de andere). ik wil haar erg graag een gezonde houding tov voedsel bijbrengen. we hebben al wel eens die dr brown's geprobeerd, maar dat maakte geen enkel verschil. en wederom: ze spuugt niet of nauwelijks, ze komt goed aan zonder te overdrijven, het is geen echt gezondheidsprobleem, ik vind het alleen zo zielig dat ze veel meer lust dan wat ze zou moeten voor haar leeftijd & gewicht. en selene zelf heeft er zo haar mening over
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:43:50 #254
156412 hestria
erg gastvrij
pi_62559589
waarom overleg je niet met het CB over voeding voor hongerige baby's? Dennis was ook altijd onrustig na zijn flesje en wou het liefst na 2 uur weer lurken. na de overstap op forte is dat eraf gegaan.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_62559736
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 17:43 schreef hestria het volgende:
waarom overleg je niet met het CB over voeding voor hongerige baby's? Dennis was ook altijd onrustig na zijn flesje en wou het liefst na 2 uur weer lurken. na de overstap op forte is dat eraf gegaan.
we zijn twee keer bij het CB en een keer bij de kinderarts geweest (dat moest omdat ze net geen 2500 gram was bij de geboorte) en elke keer breng ik het ter sprake, en raden ze het af en beginnen ze over die difrax 3 standen speen die mij (maar ik sta daar verder alleen in) niet bevalt. ah well; ik kijk het nog even aan, donderdagmiddag kan ik de deur uit, dan kan ik ff kijken voor nog een andere speen op die difrax (of dr browns ) flesjes. als dat dan ook niks uithaalt zeur ik nog wat meer over die voeding voor hongerige baby's
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:54:02 #256
35189 Troel
scherp en bot
pi_62559768
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 17:27 schreef simmu het volgende:
nee, het is echt niet dat ze enkel wil sabbelen, net kwam ik met het flesje aan terwijl het tutje erin zat, en dat levert exact hetzelfde resultaat zodra ze het flesje ziet. 's avonds is ze idd erg moe, nauwelijks wakker te krijgen. btw; natuurlijk doe ik niet creatief met starten vast voedsel, het is alleen een zinsgebruik wat van vroeger is blijven hangen. ik ben juist met voedsel erg voorzichtig omdat er aan beide kanten van de familie eetproblemen zijn (obesitas aan de ene, en anorexia aan de andere). ik wil haar erg graag een gezonde houding tov voedsel bijbrengen. we hebben al wel eens die dr brown's geprobeerd, maar dat maakte geen enkel verschil. en wederom: ze spuugt niet of nauwelijks, ze komt goed aan zonder te overdrijven, het is geen echt gezondheidsprobleem, ik vind het alleen zo zielig dat ze veel meer lust dan wat ze zou moeten voor haar leeftijd & gewicht. en selene zelf heeft er zo haar mening over
Hier ook veel gedoe met eten in de familie, daarom probeer ik er bij Ruben juist luchtig over te zijn, zodat hij niet een obsessie krijgt. Als jij extra voorzichtig bent, krijgt Selene dat mee en geef je haar juist mee dat ze voorzichtig moet zijn met eten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62559855
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 17:54 schreef Troel het volgende:

[..]

Hier ook veel gedoe met eten in de familie, daarom probeer ik er bij Ruben juist luchtig over te zijn, zodat hij niet een obsessie krijgt. Als jij extra voorzichtig bent, krijgt Selene dat mee en geef je haar juist mee dat ze voorzichtig moet zijn met eten
ik weet het. ik ben zelf gewoon geneigd nu om haar overdag een beetje meer te geven. zeg, 180 cc ofzo. maar ik had ook begrepen dat als babies te dik zijn dat hun hele leven blijft. dus dan sla ik weer aan het twijfelen over net een beetje extra geven want dan wordt ze misschien wel te dik. misschien moest ik de volgende keer op het CB het flesje geven, kijken hoe ze het dan vinden
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:59:14 #258
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_62559867
Cynthia heeft vanmorgen de 2de prik gekregen, ze is er relatief rustig onder ik was er zelf niet bij maar ze vonden haar heel goed uitzien en het gewicht is ook heel erg goed
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:07:22 #259
35189 Troel
scherp en bot
pi_62560006
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 17:58 schreef simmu het volgende:

[..]

ik weet het. ik ben zelf gewoon geneigd nu om haar overdag een beetje meer te geven. zeg, 180 cc ofzo. maar ik had ook begrepen dat als babies te dik zijn dat hun hele leven blijft. dus dan sla ik weer aan het twijfelen over net een beetje extra geven want dan wordt ze misschien wel te dik. misschien moest ik de volgende keer op het CB het flesje geven, kijken hoe ze het dan vinden
Mijn buurmeisje was als baby te dik: zodra ze ging lopen was het weg. Ze is nu een best mager scharminkeltje
Ik was als baby te dun, moet ik nog even foto's tevoorschijn halen waaruit blijkt dat ook dat kan veranderen?

Vergeet niet dat er heel vaak bij voeding over gemiddeldes gesproken wordt. Ruben heeft ook een tijdje gehad dat hij meer wilde drinken dan wat er op de verpakking stond. Tja, toen zat hij net in een groeispurt. Om dan minder te geven lijkt me ook niet gezond.
Nou is Ruben heel makkelijk: als hij genoeg heeft stopt hij met drinken/eten, dus bang om hem te veel te geven ben ik niet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:01:37 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62561122
Ze noemden mij vroeger ook 'spillebeen'.

Ik ben echt zo verbaasd over dat 3-standengebeuren zowel van je vk als van het cb.
Die wordt namelijk over het algemeen echt alleen gebruikt voor de pap bij jongere babies en pas bij de wat oudere kindjes voor melk.

Ik zou dus echt even een andere speen proberen, baat het niet, dan schaadt het niet!
pi_62561344
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 19:01 schreef Brighteyes het volgende:
Ze noemden mij vroeger ook 'spillebeen'.

Ik ben echt zo verbaasd over dat 3-standengebeuren zowel van je vk als van het cb.
Die wordt namelijk over het algemeen echt alleen gebruikt voor de pap bij jongere babies en pas bij de wat oudere kindjes voor melk.

Ik zou dus echt even een andere speen proberen, baat het niet, dan schaadt het niet!
zelfs die kinderarts begon erover toen ik over dat snelle drinken begon. maar ja: ik heb sowieso soms het idee dat ze maar wat roepen (liefst allemaal iets anders). misschien dat ze bij de prenatal iets speciaals (extra klein gaatje) hebben. ik heb iig een smoesje om sangdrax een middag op te laten passen zodat ik kan sjoppen voor een andere speen
selene heeft nu goed spekkies zonder te dik over te komen. ze ligt nu lekker te spelen, straks komt opa langs om een flesje te geven.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:15:33 #262
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_62561460
Mijn tweede baby was erg dik, altijd honger, zelfs met voeding voor hongerige babies. Lag volledig uit de curve, aan de bovenkant that is.

Moeders op het schoolplein hebben het er nog weleens over, dat je de oogjes op een gegeven moment niet meer kon zien bijna, vanwege de spekwangen die eronder zaten.

En zie, het kwam helemaal goed, het is nu een slanke bijna kleuter . In voeding voor hongerige babies zit trouwens niets extra's aan calorieen, het blijft alleen wat langer in het maagje.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:16:25 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62561480
Nog een post, dan hou ik op, anders lijkt het wel op drammen, maar je hoeft geen 'extra klein' gaatje hoor.
De gewone medium van difrax moet volgens mij al voldoende zijn. Als het een beetje overeen komt met de verdeling van de avent per fase is dat denk ik wel een stroom die mss wel 3 keer zo klein is als bij de 1-2-3.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:19:46 #264
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_62561554
Ik werd hier vandaag nog door het cb gewaarschuwd (kwamen thuis langs om kennis te maken) dat bijvoeding echt pas vanaf 6 maanden aangeraden wordt, ondanks dat er in de supermarktschappen steeds meer producten verschijnen waarop staat "vanaf 4 maanden". Ik zou daar dus echt ff mee wachten simmu. Bovendien bevatten de dingen die je als eerste mag gaan geven (groente en fruit) amper calorien bij de hoeveelheden die babies de eerste weken ervan eten, dus verwacht daar ook geen wonderen van.
Overstappen op Forte of een kleinere speen lijkt me beter.

Had ik al gezegd dat Isis een heel schattig lief inslaaphuiltje heeft
pi_62563696
jen drinkt haar sap uit speen 3 van tommee tippee of speen 4 van avent. Anders drinkt ze bijna niets. Of een beker.
Bijvoeden: ik ben met 5 maanden en een week begonnen met appel en peer. Zelfs nu krijgt jen heel af en toe liga, maar ze vindt ze niet eens lekker, soepstengel wel. Rijstepap heeft jen nooit gehad, dat lust ze echt niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_62564119
Leander is nu veel meer wakker. Dus echt even slapen, even wakker, even slapen, even wakker enz.
Echt korte perioden. Ik ga er van uit dat dit vanzelf langer wordt?
Hij speelt wel leuk in de perioden wakker maar echt maar een kwartiertje oid samen spelen (alleen in box oid is 5 minuten ) en dan weer half uurtje slapen enz.
pi_62564332
Hier nog steeds een speen 3 van avent voor de melk en 3 standen avent op stand 1 voor pap. Krijg haar nog niet zo aan de beker... (maar dat is misschien wat voor het dreumestopic... .
Fake it till you make it...
pi_62574422
Maarten heeft nog steeds nr 2 van Avent. Paar x nr 3 geprobeerd maar hij verzoop erin

Mag Maarten al manderijn en pruimen?
Kan het zo gauw nergens vinden.
pi_62574546
citrusvruchten vanaf 9 maanden
steenvruchten (perzik, nectarine, kersen, pruimen) vanaf 6 maanden.
Dus maarten mag beide hebben.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 09:47:17 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62574638
Volgens mij wel.
Als ik een beetje afga op de potjes fruit, dan zit er in die van 8+ wel pruim.
En Mandarijn lijkt me gelijk staan aan sinaasappel en dat zit er ook al in.

Sasha heeft alleen af en toe wel moeite met de schilletjes van mandarijntjes. Die moet ik dan uit zijn bekkie vissen.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 09:50:53 #271
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_62574734
Hee. Ik heb potjes met fruit waar sinaasappel in zit, en daar staat op dat ze voor 6 maanden zijn .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_62574746
Dankjewel

Ik was ook op zoek naar een toetje voor hem maar kan niets vinden kant en klaar. Vanavond zelf iets maken met kwark
Gisteren nam mijn man een lekker chocolade toetje mee maar volgens mij mag Maarten nog helemaal geen chocola. Helaas lag internet er de hele dag eruit dus even snel opzoeken kon niet.
Heb het nog steeds niet kunnen vinden en ik ga geen risico nemen.
Wij eten nooit toetjes na het eten maar om nou wel zelf een toetje te nemen en Maarten niets konden wij niet
Vanavond wij aan de chocotoet en Maraten aan de kwark met fruit
pi_62574789
k_i_m in potjes mag bijna alles.
bruine bonen zit ook in potjes vanaf 4 maanden terwijl die volgens een hoop lijstje tot een jaar afgeraden worden.
afgaan op de potjes is de meest snelle vorm van introductie, afgaan op een allergie vriendelijk schema zoals die op www.borstvoeding.com is een vrij langzame vorm.
Daarin moet je zelf doen wat je prettig vind en jij en Lilah je goed bij voelen.
pi_62574804
Ik zou toch niet afgaan op wat er op de potjes staat, daar zit zoveel commercie achter. Daar staat ook op dat je met 4 maanden al zo'n potje kunt geven ondanks alle adviezen om pas met 6 maanden te beginnen met bijvoeding.
-stokpaardsmilie-
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 09:58:08 #275
14746 k_i_m
pi_62574891
Check. Nouja, ik ben pas begonnen met fruit toen ze al bijna 6 maanden was. En nu is ze 7 maanden en krijgt ze pas de grotere potjes (6+) waar dus ook sinaasappel inzit. Ik ben zoiezo voorzichtig, geef een paar dagen hetzelfde om te kijken of er een reactie komt

Toch blijft het raar eigenlijk, dat het verschil zo groot is tussen de potjes en allergie vriendelijk.
In my life
Why do I smile
pi_62575020
Ik vind het ook raar met die potjes. Ikzelf koop het niet omdat ik alles zelf maak maar blijf het raar vinden dat ze al bv die bruine bonen doen voor een baby van 4 maand.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 10:05:57 #277
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62575084
.

[ Bericht 99% gewijzigd door BE op 22-10-2008 10:06:17 ]
pi_62575322
wat ik opmerk bij Gabi is dat ze zelfgemaakte groente (gestaaf-mixte brocolli, boontjes, wortels etc) niet echt lekker vind, maar uit ene potje vind ze het wel te nassen...
Met fruit maakt het niet uit... potje is ok (maar dat is ook mierzoet) maar vers/zelfgemaakt is ook OK
pi_62575433
Maarten doet mij nu al na
Als hij iets doet wat niet mag doe ik soms ook mijn vinger omhoog. Nu net zei ik nan "Nee Maarten" Hij draait zich om en deed z'n vingertje net als ik
Hij is ook al aan het wijzen naar van alles "Taa "Of "Daa"is het dan
Maar nu was het echt het handje met vinger omhoog
pi_62576020
Lieve mensen,

ik heb een vraagje over babyvoedingen. die kleine van ons is bijna 11 weken. wij geven normaal 5 voedingen van ongeveer 150/170 de fles. nou merk ik de laatste dagen dat ze wel trek heeft maar vooral in de middag. s avonds is ze veeeeels te moe en valt ze altijd in slaap.

nou wil ik terug naar 4 voedingen of gewoon in ieder geval wanneer zij vraagt. (ongeveer 4 keer per dag)

kan dit nou kwaad? ze groeit goed ze is gezond. ze babbelt de hele dag ik zie niet in waarom ik 5 voedingen moet blijven geven. wat vinden jullie??
pi_62576464
Ik heb geen antwoord voor je tigermickey, heb geen verstand van de fles

Mijn kleintje houdt weer de hang-, claim-, en zuipvierdaagse. Komt om de 2 uur voor iets te vroten (en het liefst niets wat met een lepel gegeven wordt) en wil absoluut niet in de box. Op de grond is wel even goed maar dan wel als er iemand bij is. Verder zit ze zo`n beetje vastgekleefd aan mij Ze heeft het tijgeren nu wel aardig door, de bewegingen dan. Echt vooruit komen doet ze niet op onze gladde vloer.
Saartje
  woensdag 22 oktober 2008 @ 11:09:36 #282
14746 k_i_m
pi_62576677
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 10:43 schreef tigermickey het volgende:
Lieve mensen,

ik heb een vraagje over babyvoedingen. die kleine van ons is bijna 11 weken. wij geven normaal 5 voedingen van ongeveer 150/170 de fles. nou merk ik de laatste dagen dat ze wel trek heeft maar vooral in de middag. s avonds is ze veeeeels te moe en valt ze altijd in slaap.

nou wil ik terug naar 4 voedingen of gewoon in ieder geval wanneer zij vraagt. (ongeveer 4 keer per dag)

kan dit nou kwaad? ze groeit goed ze is gezond. ze babbelt de hele dag ik zie niet in waarom ik 5 voedingen moet blijven geven. wat vinden jullie??
Je merkt het vanzelf. Als ze verstopping krijgt doordat ze niet genoeg vocht binnenkrijgt moet je toch meer voedingen geven. Hier is er ook een tijd slechter gedronken maar ik heb het wel altijd aangeboden. Op een gegeven moment ging ze toch weer meer drinken.
In my life
Why do I smile
pi_62576794
Tigermickey, of het echt kwaad kan weet ik niet. Maar ik zou me kunnen voorstellen dat met maar 4 flesjes je problemen met de suikerspiegel zouden kunnen ontstaan. Normaal zegt men overdag max 4 uur tussen de flessen, en 's nachts evenveel uur als dat ze ponden zwaar zijn tot een max van 12 uur (dus als ze 5 kilo is max 10 uur) Dan kom je in de knoop met je flesjes.
Vanaf 6 kilo zou het dus moeten kunnen. Maar dan is het nog de vraag of je haar ineens meer voeding wil geven. Dat maagje is nog best klein, en 200 cc flessen zijn nogal groot voor het maagje. (als je die 5 voedingen a160 verdeeld over die 4 flessen krijg je 200 cc per fles)

Maar aan de andere kant ben ik ook wel een voorstander van op verzoek voeden. Als ze zelf aangeeft aan deze flessen voldoende te hebben. En ze is goed helder, heeft duidelijke hongermomenten, speelt/ontwikkelt lekker, dan kun je het eens proberen. Met de kans dat je weer een nachtflesje erbij krijgt.. En zeker na een paar weken leer je je kindje ook wel goed genoeg kennen om goed te kunnen lezen of het goed gaat..
  woensdag 22 oktober 2008 @ 11:24:21 #284
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_62577079
Hoe lang heb je dan maximaal tussen 2 voedingen zitten tigermickey? En hoe zwaar is ze?
  woensdag 22 oktober 2008 @ 11:48:28 #285
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62577763
Wat je kan doen is op verzoek werken, maar wel met een beetje regelmaat erin om te kijken of je het meer kan spreiden.
In die tijd zat er bij Sasha zo'n 3 uur tussen volgens mij, maar je zou zoiets kunnen proberen?
7
10
13
18
22
Dus meer tijd tussen de flessen aan het eind van de dag?
Voed je nu via een schema ofzo?

En ja, ik zou dit toch ook even overleggen met het cb.
Grote kans dat die zeggen blijf nog maar even doorgaan met hoe je nu bezig bent.
Als ze het er goed op doet dan hoef je niet per se te compenseren voor de flesjes die wat minder gaan. Het kan zomaar weer wat beter gaan over een weekje of 2.
pi_62580004
nou ja kijk. ze krijgt 5 voedingen. al vanaf het begin omdat ze niet meer wilde. mijn kraamzorg zei ook altijd als ze snachts niet komt. niet geven dus dat heb ik ook niet gedaan. ik geef volgens een vast schema eten. 6 10 14 18 22.30 dus om de 4 uur ongeveer. ik merk alleen dat ze daar niet altijd meer zin in heeft. ze kreeg dan dus 5 keer 150. maar nu heeft (totaal uit zichzelf trouwens) meer behoefte aan 170 op de dag en s avonds een hapje (zeg maar 100 cc) ze wil zelf ook niet.

ook merken wij dat ze steeds in slaap valt tijdens de fles terwijl als ik op aanvraag geef dat ze daar beter op vaart. in haar geval zou dit 4 keer per dag zijn omdat ze daar alleen maar naar vraagt.

Let wel die kleine is bijna 6 kilo (groot en lang) bij het CB hadden ze ook gezegt dat dit babietje lekker hollands glorie is ze is zeker niet te dik maar dun is anders.

vandaag bijvoorbeeld heeft ze om 6 uur gegeten en voor het eerst dacht ik, kijken hoelaat ze nou vraagt. om 11 uur heb ik aar maar uit bed gehaald want ze vroeg nog niet. toen ik daarna haar de fles gaf toen had ze hem lekker op gewoon lekker gegeten. de laatste tijd als ik hem om 10 uur geeft dan slaapt ze nog en wil ze niet ze kan er zelfs sago van worden.

ik heb gewoon helemaal geen huilbaby (nooit gehad ook) het is gewoon een lekkere luie dodo. maar als ze wil eten dan geeft ze het echt wel aan. ik merk gewoon met het korten van de dagen dat ook zij meer gaat slapen en minder wil eten.

dus daarom ook mijn vraag, ik vind het gewoon zielig om haar te halen.

over haar ontlasting gesproken. ze heeft altijd vaste ontlasting gehad. de zogenoemde schijtluiers die kennen wij dus ook niet. volgens het CB is dat haar manier van poepen. ze heeft er ook totaal geen last van het stinkt alleen --------------> zeg ik geen schijltuier 10 minuten na dit bericht een SCHIJTLUIER DAMN zo hele echte hele volle gewoon

maar ja dus daarom vroeg ik me af hoe jullie ervaring hierin is. ik zit dus nu te denken 3 x 170 overdag en dan smorgens en savonds 100. meer krijg ik er toch niet in bij haar.

wat vinden jullie?

[ Bericht 6% gewijzigd door tigermickey op 22-10-2008 13:19:14 ]
pi_62580114
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 10:43 schreef tigermickey het volgende:
Herhaal/zeurmodus:….

Waarom zou je een kind van 11 weken op minder voedingen willen zetten dan een volwassene?
Ik begrijp echt niet goed waarom het CB slechts 4 voedingen aanraadt…
Zeker niet voor zulke kleine kinderen die tot voor enkele maanden full-time voeding kregen (in de baarmoeder).
Veel volwassenen laten niet eens 4 uur of meer tussen hun eetmomenten, daar gaat ook vaak tussendoor wel fruit, yoghurt, een boterham of snoep in.
Maar een kind moet maar wachten tot de verzorgers zin hebben om een fles te geven. Want te vaak is natuurlijk niet praktisch hè.
Ik zou gewoon minder tijd tussen de flesjes nemen, zo komt ze toch aan voldoende melk en is het ’s avonds niet zo’n stress omdat ze te moe is voor een volledige portie.
pi_62580583
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:08 schreef Iksje het volgende:

[..]

Herhaal/zeurmodus:….

Waarom zou je een kind van 11 weken op minder voedingen willen zetten dan een volwassene?
Ik begrijp echt niet goed waarom het CB slechts 4 voedingen aanraadt…
Zeker niet voor zulke kleine kinderen die tot voor enkele maanden full-time voeding kregen (in de baarmoeder).
Veel volwassenen laten niet eens 4 uur of meer tussen hun eetmomenten, daar gaat ook vaak tussendoor wel fruit, yoghurt, een boterham of snoep in.
Maar een kind moet maar wachten tot de verzorgers zin hebben om een fles te geven. Want te vaak is natuurlijk niet praktisch hè.
Ik zou gewoon minder tijd tussen de flesjes nemen, zo komt ze toch aan voldoende melk en is het ’s avonds niet zo’n stress omdat ze te moe is voor een volledige portie.
Hoezo wachten tot verzorgers (alsof je het over dieren hebt) tijd hebben ? het heeft niks met praktisch te maken. ik vroeg me alleen af of andere hier ervaring mee hebben. het CB bureau geeft namelijk niet altijd de juiste adviezen.
pi_62580710
tigermickey, Iksje heeft wel een punt, het is voor de suikerspiegel en de kans op overgewicht later beter om vaak kleine porties te eten dan minder vaak grote porties.
Dus als ze 's nachts niet wil drinken (wel max 12 uur ertussen!!) probeer dan overdag wat vaker een flesje te geven.
pi_62580851
Jen heeft zeker tot 6 maanden aan zo'n 10 voedingen per dag gezeten. Pas toen ik echt ging bijvoeden ging dat langzaam omlaag. En toen bij mij een borstabces was weggesneden heb ik haar echt op minder bv gezet. Nu drinkt ze bij mij zo'n 5x op een dag/ nacht. Overdag heeft ze sap.
"Schema":

Wakker worden: bv

Opstaan: Ontbijt: 1 boterham (zonder de bovenste korst) met beleg en een paar slokken sap.

half 11 / 11 uur (maar net of ze haar uur op bed volmaakt) +- 1/2 fruithap (100 gram) en weer een paar slokken sap

half 12 / 12 uur: Lunch: 1 boterham met beleg en een paar slokken sap

Rond 3 uur: De rest van de fruithap en weer die paar slokken (in totaal heeft ze dan zo'n 150cc op)

5 uur: bv (Meestal tut ze alleen maar of ze speelt ermee, een paar slokken lachen en weer een paar slokken....)

6 uur: Avondeten: 2 aardappels en 2 opscheplepels groente en een beetje water uit de beker. Evt. een toetje als ze nog fruit over heeft.

8 uur: Bedtijd: Bv

10 uur: bv

En dan 's nachts 2x: rond 1 uur en rond 4 uur.
pi_62580940
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 19:19 schreef Jojogirl het volgende:Had ik al gezegd dat Isis een heel schattig lief inslaaphuiltje heeft
Wat lief
Hoe is het nu, de eerste dagen thuis met haar?
pi_62581507
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:24 schreef tigermickey het volgende:

[..]

Hoezo wachten tot verzorgers (alsof je het over dieren hebt) tijd hebben ? het heeft niks met praktisch te maken. ik vroeg me alleen af of andere hier ervaring mee hebben. het CB bureau geeft namelijk niet altijd de juiste adviezen.
Nou, ik heb nog nooit een kind dat niet kroop zichzelf van eten weten voorzien
Kruipers en stappers willen wel eens een broodkorst/rijstwafel/koek gaan stelen uit de keukenkast, maar ook die zijn voor de rest afhankelijk van volwassenen.

En verzorgers is een samenvattend woord voor ouders, grootouders, oppas, kinderdagverblijf... kortom, iedereen die het kind van eten en verzorging (en aandacht) voorziet.

Ik heb gewoon al te vaak gehoord en gelezen dat ouders per sé vinden dat er x uren tussen moeten zitten, dat het nog geen tijd is voor de fles etc terwijl ook een flessenkindje tot op redelijke hoogte op verzoek kan gevoed worden. Dat betekent vaak meer flesjes maken, meer afwassen en daar hoor ik veel ouders wel over klagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iksje op 22-10-2008 14:14:37 ]
pi_62581685
Ik wil over een week of 2 Jen eens trakteren op een echt toetje. Heb je echte toetjes voor kindjes van 9 maanden? (Danoontje ofzo?) Of geven jullie yoghurt? En doen jullie dan suiker in de yoghurt (anders is het toch echt smerig) of iets van roosvisee? Of vla?

En vanaf wanneer kun je een beker melk geven? Is dat vanaf een jaar? Of kan dat ook bij 10 maanden? Of kan ik toch beter soyamelk geven ivm allergie? (Dan zou ik een beetje melk in thee kunnen doen)

Jen drinkt nu overdag alleen maar sap, ik heb al andere dingen geprobeerd, van rijstmelk gaat ze kokhalzen (dat doet ze echt alleen bij dingen die ze echt niet lust, zoals potjes van de olvarit), roosvissee gaat mondjes maat, thee is ook niets.... En het lijkt me toch dat ze best eens wat anders moet drinken dan appelsap.

31 okt moet ik pas weer naar het cb, dan vraag ik het ook maar gelijk allemaal. Van de dietist mochten we vanaf 9 maanden beginnen met introductie van koemelk (producten).
pi_62581825
ticootje, dat jij yoghurt zonder suiker smerig vind wil nog niet zeggen dat Jen dat ook vind.
Danoontjes bestaan vanaf 4 maanden Gewone vla staat stijf van de suiker, moet je zelf beslissen of je dat wilt.

Introductie van koemelk zou ik trouwens niet doen door acuut een heel toetje te geven.
Beginnen met een paar theelepeltjes yoghurt lijkt me slimmer. Of een paar slokjes karnemelk.

Melk als drinken kan vanaf een maand of 9, maar waarom zou je? Als voeding heeft ze het zeker niet nodig, ze krijgt nog borstvoeding, een scheutje in de thee kan prima lijkt me als ze tegen melk kan.
Soya wordt afgeraden tot 1 jaar.
pi_62581897
Karnemelk is hier echt favoriet
Maarten wil ook geen thee.

Suiker hoeft echt niet hoor
De meesten van ons zijn gewoon verwend (verpest) met suiker door de yoghurt.
Je kan er diksap door doen of fruit.
pi_62582114
Danoontje vanaf 4 maanden??? Ik heb ze nog niet gevonden, maar wat absurt!

Introductie van koemelk gaat hier gewoon zoals de rest ook is gegaan. dag 1 een theelepel. dag 2 2 theelepels en dag 3 een eetlepel. (En bij danoontjes is 1 eetlepel het hele toetje)

En af en toe iets met suiker is toch geen ramp? (Zout is echt niet goed, maar suiker kan toch wel?)
pi_62582168
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:04 schreef Ticootje het volgende:
En het lijkt me toch dat ze best eens wat anders moet drinken dan appelsap.
Liande heeft tot nu toe bijna niks anders gekregen dan water overdag (vanaf een maand of 9-10 denk ik zelfs maar). Af en toe krijgt ze (verdund) fruitsap (appel, druif of sinaas) maar daar blijft het ook bij.
Roosvicee is hier niet gekend, thee voor baby's doen wij hier ook niet.
Mist ze daardoor iets? Naaaah, ze krijgt voldoende vocht. Met water is niks mis, hoewel sommigen het sneu of zielig vinden, maar da's hun zaak. Wat moet een kind van 14 maand nu met cola of limonade?

Dus als Jen tevreden is met water en appelsap, prima toch?

Koemelk(producten) worden hier pas officieel aangeraden van 1 jaar, 3 maanden later dan bij jullie dus. En eerst inderdaad verdunnen met water, dus niet gelijk veel.
Zeker bij een kindje dat op koemelk reageert/reageerde introduceer je best mondjesmaat lijkt mij.
pi_62582260
Als je suiker wilt geven, kan je dat gewoon doen. Alleen wen je haar dan wel aan de zoete smaak.

Ik mocht vroeger van mijn ouders nooit suiker in mijn yoghurt en thee en ook niet bv over aardbeien. Voordeel is nu wel dat ik het allemaal lekker vind zonder suiker

Bij de natuurwinkel heb je trouwens ook allerlei soorten diksappen. Linde is gek op die van Ukkie; da's een soort drank met rozenbottel enzo. Lijkt op roosvicee maar dan zonder suiker erin
  woensdag 22 oktober 2008 @ 14:25:35 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62582287
Sasha is verzot op yoghurt, niks suiker erdoor! Gewoon yoghurt.
Soms doe ik voor de leut/variatie een klein kloddertje vanillevla erdoor en van de week heb ik 1 keer een danoontje geprobeerd. Daar vertrok zijn bekkie zo van dat ik hem lekker opgesmult heb, en de anderen gaan dus ook mijn buikje in.
Voorlopig gewoon yoghurt (met kwark) voor Sasha.

tigermickey, Op zich kan dat wat jij wil wel, overdag de flessen vergroten en 's avonds ietsje minder omdat jij denkt dat ze toe is aan een flesje minder, maar ben je dan ook van plan om, als ze over 2 weken om 2 uur 's nachts wakker wordt dan wel ook nog een flesje van 100 te geven? Want dikke kans dat ze dan honger heeft. Het kan nog allemaal zoveel veranderen.
Probeer dan toch iig voor jezelf te bedenken dat steeds maar minder niet altijd de oplossing is en dat ze best wel eens ook weer een keer meer honger gaat krijgen.
Verder heb ik eigenlijk niet echt de indruk dat je hier om meningen komt vragen, het lijkt erop dat jij er al wel uit bent en dat je daar alleen ondersteuning voor zoekt.

Ticootje, suiker is idd niet erg, maar waarom zou je haar daaraan willen laten wennen.
Was jij niet degene die een tijdje terug tegen mij zei dat er suiker in een mariakaakje zat? Nou, dat kaakje is toch echt wel minder erg dan een schep suiker door de yoghurt volgens mij.

[ Bericht 85% gewijzigd door BE op 22-10-2008 14:31:21 ]
pi_62582374
Ticootje, ik zou eerst gewoon yoghurt proberen voordat je er vanalles aan gaat toevoegen. Mirte vind het heerlijk. Wat ze niet kent kan ze ook niet missen en je kan later altijd nog iets van fruit toevoegen of bv vla geven. Ik denk dat ze zoet eerder lekker vinden dan zuur, dat ze daar dus ook makkelijker aan wennen.
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')