abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 oktober 2008 @ 20:37:29 #201
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_62512130
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 12:30 schreef Guuzewuus het volgende:
Mijn meiske heeft echt pijn . Haar billetjes zijn voor het eerst rood, en dan ook meteen zo verschrikkelijk vuurrood dat het gewoon lijkt op fikse brandwonden. Bij het verschonen huilt ze echt tranen met tuiten , en ik weet ook helemaal niet wat ik ermee moet doen. Ik doe er telkens maar zo dik mogelijke klodders sudozalf op, maar heb geen idee of dat slim is? Het lijkt er ook niet minder op te worden. Ze heeft het sinds gisterochtend. Verder gisteren twee keer in badje met der billen, vanochtend weer, omdat ik ze gewoon niet goed genoeg schoon durf te/ kan maken bij het verschonen. En het lijkt me ook wel lekker, gewoon even in het water.

Iemand nog tips?????? Bij voorbaat dank.
Stella wij gebruiken hier bij geirriteerde / rode billen wegwerpwashandjes van Kruidvat/ Etos met lauw water in plaats van de geparfumeerde billendoekjes. Scheelt al heel erg. En daarna een dikke laag billenbalsem van Weleda. Linde heeft namelijk eens een diarreevirus gehad dat 6 weken duurde
  zondag 19 oktober 2008 @ 20:38:21 #202
593 sjak
Juffie Bloem
pi_62512163
Wow, wat hebben wij dan een geluk met Stijn als ik dat zo lees. Hij slaapt al vanaf een maand of 4 door van 19.00-7.00.
Op dit moment ziet zijn dag er zo uit:
7.00 wakker en fles
8.30-10.00 slapen
10.00 fruithap
11.00 flesje
12.00-14.30 slapen
15.00 flesje
17.00 beetje melk
17.30 eten
18.30 rest van de fles en slapen tot 7.00

Ik heb een paar weken terug tegen de rode billetjes calendula billenzalf van weleda gekocht. Niet heel goedkoop maar het werkt hier erg goed. Stijn's billen waren binnen 24 uur echt helemaal kapot. Zo vreselijk zielig
Lekker douchen!
pi_62512692
Hier is het nu:

1e voeding: ergens tussen 2:15 en 4:15
2e voeding: ergens tussen 6:15 en 8:00
3e voeding: ergens tussen 10:45 en 11:30
4e voeding: tussen 14:45 en 15:15
5e voeding: tussen 18:30 en 19:00
6e voeding: tussen 22:45 en 23:15 (desnoods wakker maken om 23:15, mama wil ook slapen )

Ik maak hem overdag wakker als er meer dan 4,5 uur tussen 2 voedingen zit. Anders komt hij 's nachts vaker.

Maar ik vind het zo lollig dat voeding 1 en 2 nogal variëren qua tijdstip (2 uur) voeding 3 al een redelijk vaste tijd heeft (3 kwartier speling) en voeding 4-6 écht al een beetje een vaste tijd hebben

Wanneer hij wakker en slapend is tussendoor varieert wel enorm. Tegenwoordig is hij 's avonds weer heel wakker. (we waren dus net een filmpje aan het kijken, maar TARA loopt nu een beetje met de draagdoek rond ) Voordeel daarvan is dat hij 's nachts beter slaapt en na voeding 2 zelfs nog wel eens even weer wil gaan slapen

Met andere woorden: we hebben een ritme, hoezee!
pi_62513033
Vanmiddag heeft Amber weer de voorbeeldige baby uitgehangen op verjaardag; om zich heen kijken; beetje babbelen; met d'r hand bam in mama d'r gebakje; slaapje doen op schoot; en niet mee geblert met de 3 drukke jongens die rondbanjerde door huis (2, 5 en 6 jaar, die van 6 was de jarige job ). Vriendlief en ik hebben echt bijna versteld gestaan dat zij zich zo rustig hield ondanks het drukke gedoe van de jongens met veel gegil, alleen met drinken raakte ze wat afgeleid.
Een aantal konden nauwelijks geloven dat Amber nog maar 3 maanden was; zoals ze om zich heen kijkt.

En er kwam bijna een reddingsactie aan te pas van de overgrootoma; die vond het maar erg eng hoe ik Amber in de doek zette; of ze wel stevig zit zo in de doek; of ze niet kan vallen; nee hoor, die zit muurvast

Zometeen nog bedje/wieg verwisselen; Vannacht was het boem; auw; Amber d'r hoofdje tegen de zijkant van de wieg; en dat was niet de eerste keer deze week. Ook staken er wat voetjes boven de wieg uit; ze zou er op zich nog wel even in kunnen slapen, maar het is vooral voor mijn gemak; dat ik d'r zo kan doorschuiven in bed naar haar eigen bedje na het voeden (ledikantje kan aan 1 kant open; zo naast het bed geschoven, en goed vast zetten natuurlijk zodat ze niet er tussen kan rollen mocht het uit elkaar schuiven).
Dan kan ik toch nog even een paar maandjes van me moppie genieten nast me; het is zo gezellig (Ik wil me toch aan dat eerste half jaar houden bij ons op de kamer).

Hier het ritme van Amber (3,5 maand);
6:00 eerste voeding daarna slaapje
9.00-10.00 voeding, spelen, slaapje
12.00-13.00 voeding, spelen, slaapje
16:00-17:00 voeding, daarna papa-speeltijd
19:00-20.00 badje, voeding, slaapje
22:00-23:00 Laatste voeding.

Dat is het zo ongeveer op een normale dag. Verder laat ik d'r gewoon drinken wanneer ze dat wilt; maar ondanks dat zit er behoorlijk wat regelmaat in inmiddels (eingelijk al vrij snel).

Die laatste voeding laat ik d'r nog even in; maar ik moet er dan echt wakker maken, en soms is het maar een paar slokjes. Zij kan het misschien wel trekken zo lang; ik alleen niet met eventuele stuwing

Ohw en we hebben weer een nieuwe gevonden om Amber aan het giechelen te krijgen; papa en mama in duet op het deuntje van manamana (muppets).

[ Bericht 11% gewijzigd door Llewella op 19-10-2008 21:21:24 ]
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_62513403
Ik zou Jasja ook graag minimaal tot 6 maanden bij ons op de kamer houden maar ik weet niet of dat gaat lukken. Het kleine bedje waar ze nu in slaapt is nog niet te klein maar ze groeit zo hard momenteel... en ze slaat met haar handjes tegen de spijltjes aan de zijkant. Maar haar grote ledikantje pas echt niet in onze slaapkamer . Maar het is inderdaad wel erg gezellig . Ik geniet altijd zo van de lieve geluidjes die maakt bij het in slaap vallen en in haar slaap, van die hele lieve steuntjes en zuchtjes .
  zondag 19 oktober 2008 @ 21:27:32 #206
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_62513500
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:23 schreef Guuzewuus het volgende:

Vinden jullie dat echt zorgelijk dan, zo weinig doen met 10 maanden. Dat varieert toch ook gewoon heel erg?
Ja dat is idd wel zorgelijk bij Zoë omdat bij haar haar voeten, enkels, heupen, polsen, duimen en schouders veel te flexibel zijn en daarbij heeft ze te weinig spierkracht.
Ze heeft bv een paar keer gedraait maar draait nu niet meer zowel van buik naar rug als rug naar buik doet ze niet meer,
Ze kan wel zitten maar daar houd het bij op.
We gaan nu 1x per week naar therapie hebben de kinderarts al een paar keer bezocht even als de kinderneuroloog.
Daar hebben we eind november weer een afspraak om te kijken of er verbetering is zo niet dan worden er bindweefsel onderzoeken gedaan.

Ticootje,
Zoë kan nu net een beetje staan met wat hulp maar mag dat niet meer. Ze moet nu eerst op haar knietjes zitten. Dat stimuleren we aan de box iets hagnen en haar er voor zetten gaat aardig op die manier.

[ Bericht 9% gewijzigd door klein_spookje op 19-10-2008 22:00:52 ]
  zondag 19 oktober 2008 @ 21:39:30 #207
156412 hestria
erg gastvrij
pi_62513817
hier vandaag een hele drukke dag gehad maar meneer heeft zich er goed doorheen geslagen.

het ritme van de afgelopen dagen is hier

6:30/7:00 wakker & papfles
8:00 - 9:00/10:00 slaapje
10:00 fruithap
12:00 boterham & fles
13:00 - 16:00 slaapje
16:00 rijstewafel/soepstengel & diksap
18:00 warm & toetje
3:00 fles

Vrijdag gaan we op vakantie en dan gaan we proberen om s'nachts geen flesje te geven( hij word wakker en ligt wel te mopperen maar echt huilen doet ie niet)

en dennis heeft een blauw oog, vanochtend stond hij aan de tafel en pakte zijn lepel met 2 handen, waarna zijn benen het begaven en hij met zijn wenkbrauw dus tegen de tafel aankwam. Vervolgens eerst brullen en daarna doodse stilte en een kind dat stopte met ademhalen, papa in paniek(die was aan het troosten) en mama even in gezicht blazen en toen begon ie weer te ademen(michelle deed dat constant)
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  maandag 20 oktober 2008 @ 08:50:26 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62521025
Hoeveel snot heeft een kind?
Grote groene stralen, net zelfs tot op zijn kin, ik lette even niet op!

Hij was er bijna vanaf, maar nu dus alweer verkouden.
Nou ja, we poetsen vrolijk verder, ondanks dat hij dat dus absoluut niet wil!
  maandag 20 oktober 2008 @ 12:50:45 #209
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_62526048
BE weet je hoe ik dat noem
2 groet groene naaktslakken onder Zoë haar neus
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:03:22 #210
35189 Troel
scherp en bot
pi_62527758
Ruben is weer volledig goedgekeurd op het consultatiebureau.
Er werd zelfs een aantekening gemaakt dat het een leuk jongetje is Tja, dat wist ik al wel

Voor de statistieken:

De arts vond dat hij zo voor liep? Gewoon kunnen kruipen en af en toe zelfs op handen en voeten proberen, staan in het bedje en aan de tafel optrekken enzo, is hij echt zo snel?

Overigens: vanaf wanneer is het een beetje normaal om over te gaan van een ledikantje naar een ledikantje min een zijkant? Kan dat vanaf het moment dat ze er zelf uitkunnen en niet te veel woelen in hun slaap?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:13:36 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62527984
Als die arts dat zegt, dan zal hij wel snel zijn he. Hij/Zij ziet vaker kindjes van zijn leeftijd.

Volgens mij gaan Sasha en Ruben aardig gelijk op, en ze vonden Sasha ook al een vlotte, dus dan Ruben al helemaal wel.

Ik zou sowieso pas overgaan op het moment dat ik het prima zou vinden dat mijn kind lekker in z'n uppie in z'n kamertje kan scharrelen en spelen en als ik dat nu zo eens bekijk duurt dat in Sasha's geval echt nog wel een aantal maanden. Als ik de woonkamer uit ga dan gaat hij in de box, dus ook op zijn slaapkamertje mag hij van mij niet zonder toezicht spelen.
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:48:10 #212
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_62528880
Troel, dat moment zou ik zo lang mogelijk uitstellen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:36:09 #213
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_62530128
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 08:50 schreef Brighteyes het volgende:
Hoeveel snot heeft een kind?

Eindeloos veel Finn in elk geval wel als baby. En dat het dan zo knalgroen was, was ik alweer vergeten Zal bij Isis ook nog wel komen.

Troel, waarom zou je nu al een zijkant uit het ledikant willen halen?

En wij zijn dus sinds vrijdagmiddag thuis met Isis Wel met sonde, want ze drinkt echt nog niet genoeg zelf. De ene fles gaat zo goed als helemaal op en van de volgende heeft ze dan na 5 slokken alweer genoeg Verder is het heerlijk rustig, zonder heen-en-weer-geren naar het ziekenhuis. En we krijgen nog nachtrust ook: ze slaapt elke nacht gewoon de hele nacht door en we krijgen d'r nauwelijks wakker voor d'r flessen van 11 en 5 uur. Grote broer Finn is trouwens erg lief voor d'r, al vond ie het vrijdag en zaterdag echt vreselijk als ze eens even huilde (en ze huilt eigenlijk bijna niet). Nu is ie er wat aan gewend en weet ie dat babies huilen ipv praten.
Inmiddels hebben we ook alle mogelijke instanties gebeld dat ze thuis is en gaan die ook allemaal langskomen, dus we zullen ons niet vervelen de komende tijd, aangezien we ook nog allerlei ziekenhuisafspraken hebben.
Oja, vrijdagavond hadden we meteen al een mini-crisis. Isis krijgt schildklierhormoon in druppels. Toen ik het flesje wilde opendraaien (had een veiligheidssluiting, dus ik moet nogal hard draaien/drukken), viel zo de bodem eruit en lag alles op de grond. Nachtapotheek gebeld en die hadden het dus niet, dus naar het ziekenhuis gebeld, die hadden het ook niet. Uiteindelijk dus maar pilletjes meegekregen en zelf voor apothee gespeeld met platstampen en oplossen En dat spul is nog zeldzaam ook, want onze apotheek en de ziekenhuisapotheek zijn dus nu nog bezig om weer een nieuw flesje bij onze apotheek te krijgen.

En tussen al deze onzin door is er af en toe ook nog tijd om even te genieten
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:41:54 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62530305
Ik begin met je laatste zin, lief om te lezen!

Wat een gedoe zo zeg, wat moet er een hoop geregeld en gedaan worden dan.
Fijn dat Finn ook wat gewend begint te raken.
Hoe is het nu met de bv en het kolven, gaat dat beter nu ze dichter in de buurt is bij je?
  maandag 20 oktober 2008 @ 16:35:24 #215
35189 Troel
scherp en bot
pi_62531723
Ik wil het er nu nog niet uithalen hoor, maar ik kom elke keer bij het stofzuigen die plank tegen en ik vraag me af of het nut heeft om hem naar zolder te doen

Jojo, wat een gedoe met dat flesje En wat fijn dat ze echt thuis is!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62538507
Amber slaapt dus sinds gister zonder zijkantje in haar grote bed Maar dan wel tegen mama's bed aangeschoven

Ze was ook fijn om 4:15 wakker, gulzig drinken, daarna waaaah waaaaah waaaaah.... (Das nieuw, deed ze zojuist ook terwijl ik toch echt dat dat ze sliep )
Pas toen ik m'n bed uitmoest viel ze weer in slaap
Was weer lekker wakker op m'n werk
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_62538959
pfff, onze katjes zijn heel vriendelijk t.o.v. selene, maar dit spande toch wel de kroon: selene zat bij mij op schoot en shinnie (de oudste poes, die moest niet zoveel van selene hebben) probeerde op haar beurt bij selene op schoot te kruipen. het was wel wat krapjes. dat wel. mickie (de jongste poes) kruipt er naast en vindt het dan best als selene haar vacht klauwt aait. we hebben nu trouwens het punt bereikt dat de kat zeurt om het dekentje over selene's sp[ulletjes in de box opdat zij dan op het dekentje kan liggen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_62540315
Jen doet raar. Gister al, ze had net een paar uurtjes geslapen, wordt wakker en zet het op een gillen. Helemaal niets was goed. Uurtje op, knuffelen en daarna weer proberen om te slapen dat lukte wel. Maar ze huilde zo overstuur...

En net doet ze het weer!

Is het de leeftijd? Heeft ze opeens door dat ze alleen ligt?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_62540989
Kan goed zijn Ticootje, rond de 7,7 / 8 mnd. komt bij veel kindjes verlatingsangst om de hoek kijken. Wakker worden en dan alleen zijn in een donkere ruimte kan ze heel angstig maken.

Thomas kan sinds vandaag ook vooruit kruipen. En als hij zelf gaat zitten kiepert hij ook niet meer zo snel om.
Hardloper.
IG @webkim
pi_62541086
Zoiets dacht ik dus al. Het is echt heel zielig.
pi_62546046
Hier was het vannacht om 2:20 weer waaaah waaaah waaaah (lijkt een beetje op ik heb zo waaaa waaa waaa waanzinnig gedroomd - kinderen voor kinderen ).
Drinken, maar terug naar eigen bedje ho maar na een paar pogingen; dus ze heeft naast me geslapen weer (die 40 cm maakt dan zoveel uit Mama is natuurlijk ook lekker warm ).

Misschien dat ik de zijkanten van het ledikantje even dicht moet maken; dat ze zich dan even veiliger voelt.

Of misschien had ze het in het wiegje ook gehad, heeft ze gewoon weer eens van die wakker wordt nachten.
Amber Mae
pi_62546282
hier vannacht na 4 redelijk rustige doorslaap nachten weer een spookje... 3:16 vond mevrouw het welletjes en werd wakker (en viel om 5:15 tussen ons in pas weer in slaap tot 6:15 uur)

Zo meteen het vierde bezoek aan het CB --> keuring ...dit keer geen prikken

Maar eens vragen wat zij voorstellen....
.
..maar ben ondertussen wel benieuwd, Gabi is bijna 6 maanden... Hoe lang sliepen jullie kindjes aan 1 stuk toen ze +/- 6 maanden waren??
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:01:50 #223
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62546880
Je blijft er maar op doorgaan he. Over dat slapen. En het zegt helemaal niks.
Wat heb je er nou aan als ik je (weer) vertel dat Sasha al vanaf zijn derde week elke nacht van 11 to 7 door sliep? Wat word je daar nou wijzer van?
Of als iemand anders vertelt dat haar kindje 4 keer per nacht wakker is...

Hier gisteren een zeldzame lastige avond/nacht.
Na de fles van 23.00 wilde Sasha ABSOLUUT niet slapen. Hij heeft wel een uur staan krijsen in zijn bedje. Wij er steeds heen, hem neerleggen, maar nog voor we de kamer uit waren stond hij al weer.
Uiteindelijk toch maar bij ons genomen, want dit was wel heel uitzonderlijk. Daar bleef hij doorhuilen en uiteindelijk ging ook steeds zijn handje naar zijn oren. Dus toen hebben we hem maar een paracetamolletje gegeven.
Toen viel hij na nog wat napruttelen na een kwartiertje bij mij in mijn armen in slaap. We hebben hem lekker tussenin gelegd en zo werden we om half 4 wakker. Toen toch maar over naar zijn eigen bedje, wat hij toch eigenlijk ook niet wilde, maar na een kwartiertje was hij stil.
Helaasch hadden wij toen nog flink wat plezier van een stuk of 8 muggen.

Nu weet ik dus alleen niet of ik nou een huisarts eens naar die oortjes moet laten kijken. Hij is al best lang snotterig en het zou me niks verbazen als hij er dus echt wel flink last van heeft soms.
Maar dat is het dus 'soms'... Ik ben zo bang dat ik weer eens voor niks ga 'gaat vanzelf weer over'.

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 21-10-2008 09:56:23 ]
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:17:30 #224
62233 Jelief
ikke lief!
pi_62547124
BE het is niet overdreven om te gaan als jij je zorgen maakt. Liever een keer teveel dan een keer te weinig.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:26:30 #225
4177 Jojogirl
pi_62547281
Dat heilige moeten doorslapen snap ik ook nooit zo. Als ze het niet doen dan hebben ze kennelijk iets nodig, op die leeftijd doen ze het heus niet om je het leven zuur te maken, ook al is het wel vervelend.

BE, als je echt denkt dat het ooorontsteking kan zijn, zou ik wel even gaan. Dat schijnt bij die ukkies nl. echt gemeen zeer te doen.

En ik zou er een lief ding voor over hebben als Isis 's nachts wakker werd. Vannacht heeft ze ook weer van 10 tot 8 geslapen. Dat zou trouwens ook een bijwerking van de fenobarbital kunnen zijn en dan zou het langzaam beter moeten worden omdat hierbij gewenning optreedt.
We hebben trouwens weer druppels M. ging gisteren naar de apotheek en toen was het daar net binnen. Geen gedoe meer met fijnmalen van tabletjes dus.
pi_62547692
Jojo, dat is fijn dat je niet meer zelf hoeft te apothekeren! Lekker dat Isis thuis is of ook wel erg wennen (of allebei natuurlijk dat kan ook nog ).

BE, als je je zorgen maakt dan misschien toch even langs de HA... Beter een keer teveel dan te weinig... toch. Ik heb nou ook niet het idee dat je de deur daar plat loopt ofzo...

Webkim, wat stoer van Thomas!

Tico, zou idd heel goed de leeftijd kunnen zijn .
Fake it till you make it...
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:57:42 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62547863
Je kan altijd nog voor een carriere-switch gaan ooit Jojo. Maar fijn dat het idd niet meer hoeft, dat thuis-gepruts.

Ik kijk het nog even aan vannacht met Sasha, anders bel ik morgenochtend wel. Ik vind het namelijk wel een beetje raar dat hij er dan alleen 's nachts last van zou hebben. Maar dat kan natuurlijk ook komen omdat er dan geen enkele afleiding is.
pi_62548374
En liggend kunnen ze er ook meer last van hebben BE, maar dat zou ik dan overdag in bed misschien ook verwachten...
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:45:41 #229
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_62548850
BE ik weet van Kaith dat die ooit zitten sliep omdat ze oorontsteking had naar bleek bij de dokter toen maar net wat Nijna zegt dat deed ze dan ook overdag.

Ja en over het doorslapen ze komen wanneer hun het tijd vinden en ik heb er geen probleem mee en mijn lief ook niet. Kaith sliep meteen door en Eva niet. Die krijgt om 11 uur de laatste fles en de ene nacht komt ze al rond 2 uur en dan nog een keer om 5 uur en de andere nacht komt ze pas om half zeven en dan gaat ze dus wel aardig door. Ik denk altijd maar van geen kindje is hetzelfde en ze komen niet voor de lol.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:02:24 #230
156412 hestria
erg gastvrij
pi_62549175
Heb toch mij twijfels bij dat hele doorslapen gedoe. Dennis is nu bijna 8,5 maand en ik vind het eerlijk gezegt zo onderhand wel tijd dat ie een hele nacht door kan slapen. Meneer is stevig en groot zat, en eet als een bouwvakker.
In mijn ogen heeft hij die fles van 3:00 helemaal niet meer nodig(kan ook komen omdat meneer alleen maar moppert, en als ie dan een fles heeft alleen maar speelt en lacht) Is ook zoiets als gewenning, hij is gewent aan het feit dat ie s'nachts aandacht krijgt in de vorm van een flesje, terwijl hij het helemaal niet meer nodig heeft.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:12:57 #231
35189 Troel
scherp en bot
pi_62549375
Hier was Ruben een tijdje aan het snotteren en inderdaad, ik zit nu ook helemaal vol

Ik dacht eerst dat de hoeveelheid knoflook in het eten van gisteren mijn keel aan het vervelen was, maar dat is het toch echt niet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:27:27 #232
219033 Mibos2
pi_62549696
Hestria volgens mij was het Moonah die op een gegeven moment een weekje 's nachts met een huilend jongetje zat omdat hij ook zo gewend was en het op de eea manier heeft afgeleerd. Misschien moet je haar even PM-en.
pi_62549921
Hier ook een behoorlijk snotterend meisje, germ ze heeft er soms helemaal traanoogjes van.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:45:04 #234
35189 Troel
scherp en bot
pi_62550078
Ik kreeg tot ik een jaar of twee was in bed nog een fles met water. Als de fles leeg was gooide ik de fles uit bed en begon ik te huilen totdat mijn ouders de fles weer vulden. Mijn vader gebruikt dat nog steeds als leuke anekdote

(Hij schijnt een keer gezegd te hebben tegen mij dat dat dus niet meer zou gebeuren, als hij boven moest komen omdat ik huilde, dan kreeg ik een pak slaag. Mijn ma zo van "dat snapt dat kind toch niet", maar mijn vader was overtuigd van zijn gelijk. Uiteindelijk 's avonds een huilend kind en mijn vader vraagt beneden aan de trap of hij boven moet komen, want dat kreeg ik een pak slaag. Ja, papa moest bovenkomen voor een nieuwe fles. Mijn vader kwam en ik bleek te slapen. Afijn, fles toch maar gevuld en de dag erna nog een keer zeggen dat het niet nog een keer zou gebeuren. Maarja, 's avonds toch echt weer een boink van de fles en een huilende Troel. Wederom mijn pa die vroeg of hij boven moest komen op straffe van een pak slaag. Pa boven, kind slaapt. Toen opeens een lachje bij het kind. Ik was zo slim dat ik deed alsof ik sliep Geen idee trouwens of ik daarna nog flesjes kreeg Denk van niet )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62550306
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 11:02 schreef hestria het volgende:
Heb toch mij twijfels bij dat hele doorslapen gedoe. Dennis is nu bijna 8,5 maand en ik vind het eerlijk gezegt zo onderhand wel tijd dat ie een hele nacht door kan slapen. Meneer is stevig en groot zat, en eet als een bouwvakker.
In mijn ogen heeft hij die fles van 3:00 helemaal niet meer nodig(kan ook komen omdat meneer alleen maar moppert, en als ie dan een fles heeft alleen maar speelt en lacht) Is ook zoiets als gewenning, hij is gewent aan het feit dat ie s'nachts aandacht krijgt in de vorm van een flesje, terwijl hij het helemaal niet meer nodig heeft.
Hestria, hier hebben wij ook heel lang gehoopt op het magische moment waarop Liande zou doorslapen… al hadden we na een tijd echt niet meer te klagen als ik naar anderen keek: slechts 1 keer wakker worden rond 2-3-4 u terwijl ze al sliep van 21 of 22u.
Maar met 10 maand (in mijn vakantie) bleek dat we het punt van fysieke honger gepasseerd waren, ze werd gewoon wakker ’s nachts om te mama-tanken. In mijn vakantie sliep ze ineens van 21 tot 6u door.
Pas met 11,5 maand heeft ze dat losgelaten en vanaf dan heeft ze bijna al haar nachten doorgeslapen van 20 tot 5-6u ’s morgens, behalve die paar weken waarin ze plots 6 tanden tegelijk kreeg (kan je haar moeilijk kwalijk nemen, maar we hadden wel schrik dat de situatie weer zou keren naar maanden ’s nachts opstaan)
Ze kreeg nochtans overdag ook genoeg te eten, maar natuurlijk is een dagje bij opa of de opvang niet hetzelfde als een dagje met mama (en papa) doorbrengen.

Hebben jullie al geprobeerd om hem ’s nachts te paaien met een speentje? Bij sommige kindjes werkt dit… als ze hun speentje willen en het echt geen honger is
pi_62551526
ygh, mijn oren tuiten nog! selene wordt steeds erger met het flesje....... ze krijgt nu 165 per flesje (anderhalve week terug woog ze 4.6 bij 9 weken oud)
ze zit nog steeds in turbo stand. na 4 minuten aan het flesje lurken is de helft al op en moet ze van mij eerst een boertje laten. dat doet ze dan binnen 1 minuut onder luid gekrijs. ze houdt pas op met krijsen als ze haar flesje trugkrijgt. na nog eens 4 a 5 minuten is het op, en krijst ze weer. dit is overigens het enige momentje op de dag dat ze echt krijst wild met haar armpjes, beentjes en hoofdje maaien en echt *heel* boos! maar het is zo raar: de overdag flesjes gaan alledrie op (ze doet nu om 8,12 en 16 uur), die van 20 gaat redelijk, en om 23 uur mag je blij zijn als er 50 ingaat.
ik zit er nu toch aan te denken om haar overdag toch maar 200 te geven. volgens het pak mag het vanaf 5 kilo, en ze zit daar toch bijna aan, als ze niet al zoveel weegt.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:46:28 #237
156412 hestria
erg gastvrij
pi_62551640
speentje hoeft ie sinds dat ie een week of 8 was al niet meer, en duimen kan ie alleen maar met linkerhand, zijn rechterhand is ingepakt vanwege het krabben.
Omdat ik thuis zit met de kinderen weet ik precies wat meneer binnen krijgt, 1 papfles 180/6 + bambix licht volkorenpap, 1 boterham, 2 stuks fruit, 1,5 boterham, fles melk 180/6, fles diksap +/- 150 cc, liga/rijstewafel, 1,5 etl vlees, 2 etl aardappel, 9 etl groente, 4 etl yogurt/1 stuk fruit. en dat is veel meer als michelle (3,5) eet.
meneer was met 7 maanden ook 9,5 kilo.

Maar we gaan vrijdag 2 weekjes op vakantie samen met schoonouders, dus dan gaan we eens kijken hoe het gaat als we hem geen fles geven, maar er even naar toe gaan, troosten en weer weg. Ik verwacht namelijk dat het dan na de vakantie wel afgelopen is met de nachtvoedingen.
pi_62553368
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 12:41 schreef simmu het volgende:
ygh, mijn oren tuiten nog! selene wordt steeds erger met het flesje....... ze krijgt nu 165 per flesje (anderhalve week terug woog ze 4.6 bij 9 weken oud)
ze zit nog steeds in turbo stand. na 4 minuten aan het flesje lurken is de helft al op en moet ze van mij eerst een boertje laten. dat doet ze dan binnen 1 minuut onder luid gekrijs. ze houdt pas op met krijsen als ze haar flesje trugkrijgt. na nog eens 4 a 5 minuten is het op, en krijst ze weer. dit is overigens het enige momentje op de dag dat ze echt krijst wild met haar armpjes, beentjes en hoofdje maaien en echt *heel* boos! maar het is zo raar: de overdag flesjes gaan alledrie op (ze doet nu om 8,12 en 16 uur), die van 20 gaat redelijk, en om 23 uur mag je blij zijn als er 50 ingaat.
ik zit er nu toch aan te denken om haar overdag toch maar 200 te geven. volgens het pak mag het vanaf 5 kilo, en ze zit daar toch bijna aan, als ze niet al zoveel weegt.
heeft ze niet gewoon zuigbehoefte?
Mischien kun je eens proberen dr een speentje te geven, kijken wat ze daarmee doet.
pi_62553692
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 13:49 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

heeft ze niet gewoon zuigbehoefte?
Mischien kun je eens proberen dr een speentje te geven, kijken wat ze daarmee doet.
ze heeft zeker ook nog zuigbehoefte. maar vanwege het hele duimpje/speentje loop ik overdag al steeds te tuttebellen met het speentje die accepteert ze dan om hem 10 minuten later uit te spugen omdat ze haar duimpje wil. als dat dan lukt zijn we blij, anders stop ik na weer een kwartiertje het speentje trug
ik had gisteren geprobeerd om (heel flauw) direct na het flesje en tijdens het krijsen om haar speentje in haar mondje te stoppen, maar ze trapt er dus mooi niet in. sabbelsabbel, en dan volgt een beledigde blik waarna ze hem met een mooi boogje uitspuugt en doorkrijst.......
ik denk dat ik het CB er maar even over bel, want dit probleem verschijnt elke keer 2 weken nadat de hoeveelheid in het flesje opgehoogd is. ik had er net nog ff over nagedacht, wellicht is het een idee om niet direct naar 200 te gaan, maar eerst iets van 180 ofzo. ze spuugt trouwens zelden, alleen nu en dan een beetje trug, dus een echte reflux is het ook niet. ze trekt ook geen lelijke snoetjes ofzo tijdens het drinken, integendeel: ligt tevreden te drinken. ze heeft ook echt een ritme in het drinken.
pi_62555316
hihi felle tante die dus niet voor de gek te houden is
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:10:39 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62555609
simmu, en een kleinere speen? Dus minder gaatjes? Dat ze er wel langer over moet doen? Of
pi_62556524
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 15:10 schreef Brighteyes het volgende:
simmu, en een kleinere speen? Dus minder gaatjes? Dat ze er wel langer over moet doen? Of
kleiner dan dit bestaat niet geloof ik, we zitten al op standje 1 van de 3 standen speen. ze is al vanaf dag 1 zo gulzig. het is eigenlijk het enige waar ze om krijst, zelfs als ze niet kan slapen om het een of ander huilt ze niet zo. dat kind heeft echt honger overdag! ze is trouwens wel gewoon rustig tot flesjetijd. pas als ze de fles ook ziet begint de ellende. een worstelend kindje op schoot wat wild om zich heen slaat en hapt op zoek naar de fles, en als je niet snel (en handig!) genoeg bent krijsen. soms komt ze gewoon met haar hoofdje en schouders van je los over eind om maar snel die fles te happen! ze heeft inmiddels ook al geleerd om de fles zelf te ont-vacuummen. maar wederom: enkel bij de overdagflesjes, 's avonds doet ze niet zo. bij vreemden trouwens ook niet. meeste bij mij, een enkel keertje bij sangdrax dat ze zo doet. mijn moeder geloofde er niks van toen ik het vertelde, tot ze het vorige week zelf zag. dat gezicht was wel goud waard

ik denk dat we zodra het mag gaan beginnen met de prakkies, dat zal wellicht ook schelen niks te wachten tot ze 6 maanden is, gewoon met de 4 maanden fruitprakkies. en lange vingers ofzo, als dat mag.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:50:52 #243
35189 Troel
scherp en bot
pi_62556661
Ja, maar er zijn ook kleinere spenen dan de drie standen speen! Drie standen speen van Avent is pas vanaf 4 of 6 maanden toch? (Wij gebruiken hem echt in een heel enkel geval).

En zo oud is Selene toch nog niet? Ik zou dan gewoon op zoek gaan naar een 1 speen of desnoods een 2 speen. (En dan heb je ook nog de 3 speen en de 4 speen )

Lange vingers zou ik niet doen, gewoon een rijstwafeltje of een broodkorst, soepstengel.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62556796
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 15:50 schreef Troel het volgende:
Ja, maar er zijn ook kleinere spenen dan de drie standen speen! Drie standen speen van Avent is pas vanaf 4 of 6 maanden toch? (Wij gebruiken hem echt in een heel enkel geval).

En zo oud is Selene toch nog niet? Ik zou dan gewoon op zoek gaan naar een 1 speen of desnoods een 2 speen. (En dan heb je ook nog de 3 speen en de 4 speen )

Lange vingers zou ik niet doen, gewoon een rijstwafeltje of een broodkorst, soepstengel.
we moesten al in de eerste week van de verloskundige de difrax 3 standen speentjes/flesjes gebruiken. het consultatiebureau raadde aan die te blijven gebruiken. misschien weet iemand hier welk merk nog kleiner is?
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:57:01 #245
35189 Troel
scherp en bot
pi_62556819
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 15:56 schreef simmu het volgende:

[..]

we moesten al in de eerste week van de verloskundige de difrax 3 standen speentjes/flesjes gebruiken. het consultatiebureau raadde aan die te blijven gebruiken. misschien weet iemand hier welk merk nog kleiner is?
Geen idee hoe dat bij difrax zit. Maar wellicht is het een idee om een andere fles dan te proberen, kijjken of ze daar minder problemen mee heeft?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:59:47 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62556894

Sasha verzuipt in een 3-standenspeen als hij daar gewone melk mee drinkt.
Ik zou toch eens kijken of je niet gewoon een kleinere speen van difrax kan vinden.

Kindje bij mij van de pufclub dronk ook zo verschrikkelijk snel en zij kregen juist als tip om niet te snel te switchen naar 'grotere' spenen. Zij liep er dus steeds 1 achter met mij zeg maar.
Ik zou als ik jou was gewoon eens een difrax 2 of 3 speen kopen. Dat moet al zo'n enorm verschil uitmaken!
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:03:28 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62556995
Ik zeg expres 2 of 3, want als je nu naar de allerkleinste terug gaat heb je kans dat ze helemaal over de rooie gaat.
Ik weet niet helemaal hoe het bij difrax werkt, maar ik gok ongeveer hetzelfde als bij avent qua stapjes in de speen (3mnd, 6mnd etc.)

(Ik zie nu dat difrax werkt met small en medium, dan zou ik dus de medium proberen.)

Oh, en over bijvoeden.
4 maanden is echt wel heel erg vroeg om te beginnen met fruithappen, maar als je dat echt wilt kunnen wij je vast niet tegenhouden, maar ik zou je toch echt wel aan willen raden om niet gelijk met lange vingers te beginnen, heb je wel eens bekeken hoeveel suiker daarop zit?
Doe dan op z'n minst gewoon liga eerste stap of van die mini-rijstewafeltjes als je echt graag zoiets wil geven.

Of... Doe dat gewoon niet en begin iets eerder met pap met rijstebloem erdoorheen ofzo. Zo maak je de voeding wat dikker waardoor het a) iets minder snel te drinken is en b) wat langer in haar maagje blijft als het goed is.

Grappig trouwens dat je de gemiddelde adviezen over bijvoeding schijnbaar makkelijk in de wind wil slaan maar dat je wel vast houdt aan zoiets als een spenen advies uit de eerste week!
Ik zou echt eerst wat met spenen gaan experimenteren voor ik er vast voedsel in zou stoppen.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:07:29 #248
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_62557125
Hier ook verzuipen .

Wat misschien ook wel scheelt is dat ze 's avonds moe is, en daardoor rustiger gaat drinken?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:12:58 #249
219033 Mibos2
pi_62557289
Hier een slow flow speen van avent met 2 gaatjes en dat is soms nog iets te groot want Eva is ook heel erg gulzig maar het gaat nu met de slow flow beter.

Lange vingers Eerst maar eens gewoon leren eten lijkt me logischer.

Kaith wordt over 3 weken 2 en die heeft nog nooit een lange vinger gezien of gegeten. Volkoren kaakjes doen het hier goed als vervanging van een lange vinger.
pi_62557863
Hier het omgekeerde dan bij Simmu, omdat Jasja zo slecht dronk ben ik juist eerder overgestapt naar een grotere speen, ze drinkt nu al met speen 3 van Avent. Ook geswitcht van Nutrilon naar Friso en die combi is ok want het drinken gaat hier nu weer goed !

(Vannacht en vanmorgen was het weer gedoe: 20 minuten zogenaamd goed doordrinken en vervolgens is er bijna niks uit het flesje, Ik dacht nog: shit daar gaan we weer.... Vanmorgen even gekeken en toen bleek ik per abuis de speen 2 erop te hebben zitten . Fijn zo'n oplettende mama. Toch vind ik het raar, het ziet er echt uit alsof ze goed drinkt en toch komt er niks uit het flesje... Jasja en speen 2 is geen goede combi )
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:36:21 #251
156412 hestria
erg gastvrij
pi_62557947
dennis heeft nog steeds de 3 gaatjes van avent, diksap gaat zelfs met de 2 gaatjes. Pap idd met de 3 standen, en dan pas op het eind standje 3
pi_62559084
Hier hetzelfde met die 3 standenspeen, Chris kreeg daar op stand 1 veel meer uit dan met een gewone 1 of 2 gaatjes speen. Die zijn er volgens mij ook wel van difrax. Je kunt het altijd eens proberen..
pi_62559289
nee, het is echt niet dat ze enkel wil sabbelen, net kwam ik met het flesje aan terwijl het tutje erin zat, en dat levert exact hetzelfde resultaat zodra ze het flesje ziet. 's avonds is ze idd erg moe, nauwelijks wakker te krijgen. btw; natuurlijk doe ik niet creatief met starten vast voedsel, het is alleen een zinsgebruik wat van vroeger is blijven hangen. ik ben juist met voedsel erg voorzichtig omdat er aan beide kanten van de familie eetproblemen zijn (obesitas aan de ene, en anorexia aan de andere). ik wil haar erg graag een gezonde houding tov voedsel bijbrengen. we hebben al wel eens die dr brown's geprobeerd, maar dat maakte geen enkel verschil. en wederom: ze spuugt niet of nauwelijks, ze komt goed aan zonder te overdrijven, het is geen echt gezondheidsprobleem, ik vind het alleen zo zielig dat ze veel meer lust dan wat ze zou moeten voor haar leeftijd & gewicht. en selene zelf heeft er zo haar mening over
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:43:50 #254
156412 hestria
erg gastvrij
pi_62559589
waarom overleg je niet met het CB over voeding voor hongerige baby's? Dennis was ook altijd onrustig na zijn flesje en wou het liefst na 2 uur weer lurken. na de overstap op forte is dat eraf gegaan.
pi_62559736
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 17:43 schreef hestria het volgende:
waarom overleg je niet met het CB over voeding voor hongerige baby's? Dennis was ook altijd onrustig na zijn flesje en wou het liefst na 2 uur weer lurken. na de overstap op forte is dat eraf gegaan.
we zijn twee keer bij het CB en een keer bij de kinderarts geweest (dat moest omdat ze net geen 2500 gram was bij de geboorte) en elke keer breng ik het ter sprake, en raden ze het af en beginnen ze over die difrax 3 standen speen die mij (maar ik sta daar verder alleen in) niet bevalt. ah well; ik kijk het nog even aan, donderdagmiddag kan ik de deur uit, dan kan ik ff kijken voor nog een andere speen op die difrax (of dr browns ) flesjes. als dat dan ook niks uithaalt zeur ik nog wat meer over die voeding voor hongerige baby's
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:54:02 #256
35189 Troel
scherp en bot
pi_62559768
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 17:27 schreef simmu het volgende:
nee, het is echt niet dat ze enkel wil sabbelen, net kwam ik met het flesje aan terwijl het tutje erin zat, en dat levert exact hetzelfde resultaat zodra ze het flesje ziet. 's avonds is ze idd erg moe, nauwelijks wakker te krijgen. btw; natuurlijk doe ik niet creatief met starten vast voedsel, het is alleen een zinsgebruik wat van vroeger is blijven hangen. ik ben juist met voedsel erg voorzichtig omdat er aan beide kanten van de familie eetproblemen zijn (obesitas aan de ene, en anorexia aan de andere). ik wil haar erg graag een gezonde houding tov voedsel bijbrengen. we hebben al wel eens die dr brown's geprobeerd, maar dat maakte geen enkel verschil. en wederom: ze spuugt niet of nauwelijks, ze komt goed aan zonder te overdrijven, het is geen echt gezondheidsprobleem, ik vind het alleen zo zielig dat ze veel meer lust dan wat ze zou moeten voor haar leeftijd & gewicht. en selene zelf heeft er zo haar mening over
Hier ook veel gedoe met eten in de familie, daarom probeer ik er bij Ruben juist luchtig over te zijn, zodat hij niet een obsessie krijgt. Als jij extra voorzichtig bent, krijgt Selene dat mee en geef je haar juist mee dat ze voorzichtig moet zijn met eten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62559855
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 17:54 schreef Troel het volgende:

[..]

Hier ook veel gedoe met eten in de familie, daarom probeer ik er bij Ruben juist luchtig over te zijn, zodat hij niet een obsessie krijgt. Als jij extra voorzichtig bent, krijgt Selene dat mee en geef je haar juist mee dat ze voorzichtig moet zijn met eten
ik weet het. ik ben zelf gewoon geneigd nu om haar overdag een beetje meer te geven. zeg, 180 cc ofzo. maar ik had ook begrepen dat als babies te dik zijn dat hun hele leven blijft. dus dan sla ik weer aan het twijfelen over net een beetje extra geven want dan wordt ze misschien wel te dik. misschien moest ik de volgende keer op het CB het flesje geven, kijken hoe ze het dan vinden
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:59:14 #258
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_62559867
Cynthia heeft vanmorgen de 2de prik gekregen, ze is er relatief rustig onder ik was er zelf niet bij maar ze vonden haar heel goed uitzien en het gewicht is ook heel erg goed
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:07:22 #259
35189 Troel
scherp en bot
pi_62560006
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 17:58 schreef simmu het volgende:

[..]

ik weet het. ik ben zelf gewoon geneigd nu om haar overdag een beetje meer te geven. zeg, 180 cc ofzo. maar ik had ook begrepen dat als babies te dik zijn dat hun hele leven blijft. dus dan sla ik weer aan het twijfelen over net een beetje extra geven want dan wordt ze misschien wel te dik. misschien moest ik de volgende keer op het CB het flesje geven, kijken hoe ze het dan vinden
Mijn buurmeisje was als baby te dik: zodra ze ging lopen was het weg. Ze is nu een best mager scharminkeltje
Ik was als baby te dun, moet ik nog even foto's tevoorschijn halen waaruit blijkt dat ook dat kan veranderen?

Vergeet niet dat er heel vaak bij voeding over gemiddeldes gesproken wordt. Ruben heeft ook een tijdje gehad dat hij meer wilde drinken dan wat er op de verpakking stond. Tja, toen zat hij net in een groeispurt. Om dan minder te geven lijkt me ook niet gezond.
Nou is Ruben heel makkelijk: als hij genoeg heeft stopt hij met drinken/eten, dus bang om hem te veel te geven ben ik niet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:01:37 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62561122
Ze noemden mij vroeger ook 'spillebeen'.

Ik ben echt zo verbaasd over dat 3-standengebeuren zowel van je vk als van het cb.
Die wordt namelijk over het algemeen echt alleen gebruikt voor de pap bij jongere babies en pas bij de wat oudere kindjes voor melk.

Ik zou dus echt even een andere speen proberen, baat het niet, dan schaadt het niet!
pi_62561344
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 19:01 schreef Brighteyes het volgende:
Ze noemden mij vroeger ook 'spillebeen'.

Ik ben echt zo verbaasd over dat 3-standengebeuren zowel van je vk als van het cb.
Die wordt namelijk over het algemeen echt alleen gebruikt voor de pap bij jongere babies en pas bij de wat oudere kindjes voor melk.

Ik zou dus echt even een andere speen proberen, baat het niet, dan schaadt het niet!
zelfs die kinderarts begon erover toen ik over dat snelle drinken begon. maar ja: ik heb sowieso soms het idee dat ze maar wat roepen (liefst allemaal iets anders). misschien dat ze bij de prenatal iets speciaals (extra klein gaatje) hebben. ik heb iig een smoesje om sangdrax een middag op te laten passen zodat ik kan sjoppen voor een andere speen
selene heeft nu goed spekkies zonder te dik over te komen. ze ligt nu lekker te spelen, straks komt opa langs om een flesje te geven.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:15:33 #262
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_62561460
Mijn tweede baby was erg dik, altijd honger, zelfs met voeding voor hongerige babies. Lag volledig uit de curve, aan de bovenkant that is.

Moeders op het schoolplein hebben het er nog weleens over, dat je de oogjes op een gegeven moment niet meer kon zien bijna, vanwege de spekwangen die eronder zaten.

En zie, het kwam helemaal goed, het is nu een slanke bijna kleuter . In voeding voor hongerige babies zit trouwens niets extra's aan calorieen, het blijft alleen wat langer in het maagje.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:16:25 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62561480
Nog een post, dan hou ik op, anders lijkt het wel op drammen, maar je hoeft geen 'extra klein' gaatje hoor.
De gewone medium van difrax moet volgens mij al voldoende zijn. Als het een beetje overeen komt met de verdeling van de avent per fase is dat denk ik wel een stroom die mss wel 3 keer zo klein is als bij de 1-2-3.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:19:46 #264
4177 Jojogirl
pi_62561554
Ik werd hier vandaag nog door het cb gewaarschuwd (kwamen thuis langs om kennis te maken) dat bijvoeding echt pas vanaf 6 maanden aangeraden wordt, ondanks dat er in de supermarktschappen steeds meer producten verschijnen waarop staat "vanaf 4 maanden". Ik zou daar dus echt ff mee wachten simmu. Bovendien bevatten de dingen die je als eerste mag gaan geven (groente en fruit) amper calorien bij de hoeveelheden die babies de eerste weken ervan eten, dus verwacht daar ook geen wonderen van.
Overstappen op Forte of een kleinere speen lijkt me beter.

Had ik al gezegd dat Isis een heel schattig lief inslaaphuiltje heeft
pi_62563696
jen drinkt haar sap uit speen 3 van tommee tippee of speen 4 van avent. Anders drinkt ze bijna niets. Of een beker.
Bijvoeden: ik ben met 5 maanden en een week begonnen met appel en peer. Zelfs nu krijgt jen heel af en toe liga, maar ze vindt ze niet eens lekker, soepstengel wel. Rijstepap heeft jen nooit gehad, dat lust ze echt niet.
pi_62564119
Leander is nu veel meer wakker. Dus echt even slapen, even wakker, even slapen, even wakker enz.
Echt korte perioden. Ik ga er van uit dat dit vanzelf langer wordt?
Hij speelt wel leuk in de perioden wakker maar echt maar een kwartiertje oid samen spelen (alleen in box oid is 5 minuten ) en dan weer half uurtje slapen enz.
pi_62564332
Hier nog steeds een speen 3 van avent voor de melk en 3 standen avent op stand 1 voor pap. Krijg haar nog niet zo aan de beker... (maar dat is misschien wat voor het dreumestopic... .
pi_62574422
Maarten heeft nog steeds nr 2 van Avent. Paar x nr 3 geprobeerd maar hij verzoop erin

Mag Maarten al manderijn en pruimen?
Kan het zo gauw nergens vinden.
pi_62574546
citrusvruchten vanaf 9 maanden
steenvruchten (perzik, nectarine, kersen, pruimen) vanaf 6 maanden.
Dus maarten mag beide hebben.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 09:47:17 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62574638
Volgens mij wel.
Als ik een beetje afga op de potjes fruit, dan zit er in die van 8+ wel pruim.
En Mandarijn lijkt me gelijk staan aan sinaasappel en dat zit er ook al in.

Sasha heeft alleen af en toe wel moeite met de schilletjes van mandarijntjes. Die moet ik dan uit zijn bekkie vissen.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 09:50:53 #271
14746 k_i_m
pi_62574734
Hee. Ik heb potjes met fruit waar sinaasappel in zit, en daar staat op dat ze voor 6 maanden zijn .
In my life
Why do I smile
pi_62574746
Dankjewel

Ik was ook op zoek naar een toetje voor hem maar kan niets vinden kant en klaar. Vanavond zelf iets maken met kwark
Gisteren nam mijn man een lekker chocolade toetje mee maar volgens mij mag Maarten nog helemaal geen chocola. Helaas lag internet er de hele dag eruit dus even snel opzoeken kon niet.
Heb het nog steeds niet kunnen vinden en ik ga geen risico nemen.
Wij eten nooit toetjes na het eten maar om nou wel zelf een toetje te nemen en Maarten niets konden wij niet
Vanavond wij aan de chocotoet en Maraten aan de kwark met fruit
pi_62574789
k_i_m in potjes mag bijna alles.
bruine bonen zit ook in potjes vanaf 4 maanden terwijl die volgens een hoop lijstje tot een jaar afgeraden worden.
afgaan op de potjes is de meest snelle vorm van introductie, afgaan op een allergie vriendelijk schema zoals die op www.borstvoeding.com is een vrij langzame vorm.
Daarin moet je zelf doen wat je prettig vind en jij en Lilah je goed bij voelen.
pi_62574804
Ik zou toch niet afgaan op wat er op de potjes staat, daar zit zoveel commercie achter. Daar staat ook op dat je met 4 maanden al zo'n potje kunt geven ondanks alle adviezen om pas met 6 maanden te beginnen met bijvoeding.
-stokpaardsmilie-
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 09:58:08 #275
14746 k_i_m
pi_62574891
Check. Nouja, ik ben pas begonnen met fruit toen ze al bijna 6 maanden was. En nu is ze 7 maanden en krijgt ze pas de grotere potjes (6+) waar dus ook sinaasappel inzit. Ik ben zoiezo voorzichtig, geef een paar dagen hetzelfde om te kijken of er een reactie komt

Toch blijft het raar eigenlijk, dat het verschil zo groot is tussen de potjes en allergie vriendelijk.
In my life
Why do I smile
pi_62575020
Ik vind het ook raar met die potjes. Ikzelf koop het niet omdat ik alles zelf maak maar blijf het raar vinden dat ze al bv die bruine bonen doen voor een baby van 4 maand.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 10:05:57 #277
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62575084
.

[ Bericht 99% gewijzigd door BE op 22-10-2008 10:06:17 ]
pi_62575322
wat ik opmerk bij Gabi is dat ze zelfgemaakte groente (gestaaf-mixte brocolli, boontjes, wortels etc) niet echt lekker vind, maar uit ene potje vind ze het wel te nassen...
Met fruit maakt het niet uit... potje is ok (maar dat is ook mierzoet) maar vers/zelfgemaakt is ook OK
pi_62575433
Maarten doet mij nu al na
Als hij iets doet wat niet mag doe ik soms ook mijn vinger omhoog. Nu net zei ik nan "Nee Maarten" Hij draait zich om en deed z'n vingertje net als ik
Hij is ook al aan het wijzen naar van alles "Taa "Of "Daa"is het dan
Maar nu was het echt het handje met vinger omhoog
pi_62576020
Lieve mensen,

ik heb een vraagje over babyvoedingen. die kleine van ons is bijna 11 weken. wij geven normaal 5 voedingen van ongeveer 150/170 de fles. nou merk ik de laatste dagen dat ze wel trek heeft maar vooral in de middag. s avonds is ze veeeeels te moe en valt ze altijd in slaap.

nou wil ik terug naar 4 voedingen of gewoon in ieder geval wanneer zij vraagt. (ongeveer 4 keer per dag)

kan dit nou kwaad? ze groeit goed ze is gezond. ze babbelt de hele dag ik zie niet in waarom ik 5 voedingen moet blijven geven. wat vinden jullie??
pi_62576464
Ik heb geen antwoord voor je tigermickey, heb geen verstand van de fles

Mijn kleintje houdt weer de hang-, claim-, en zuipvierdaagse. Komt om de 2 uur voor iets te vroten (en het liefst niets wat met een lepel gegeven wordt) en wil absoluut niet in de box. Op de grond is wel even goed maar dan wel als er iemand bij is. Verder zit ze zo`n beetje vastgekleefd aan mij Ze heeft het tijgeren nu wel aardig door, de bewegingen dan. Echt vooruit komen doet ze niet op onze gladde vloer.
Saartje
  woensdag 22 oktober 2008 @ 11:09:36 #282
14746 k_i_m
pi_62576677
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 10:43 schreef tigermickey het volgende:
Lieve mensen,

ik heb een vraagje over babyvoedingen. die kleine van ons is bijna 11 weken. wij geven normaal 5 voedingen van ongeveer 150/170 de fles. nou merk ik de laatste dagen dat ze wel trek heeft maar vooral in de middag. s avonds is ze veeeeels te moe en valt ze altijd in slaap.

nou wil ik terug naar 4 voedingen of gewoon in ieder geval wanneer zij vraagt. (ongeveer 4 keer per dag)

kan dit nou kwaad? ze groeit goed ze is gezond. ze babbelt de hele dag ik zie niet in waarom ik 5 voedingen moet blijven geven. wat vinden jullie??
Je merkt het vanzelf. Als ze verstopping krijgt doordat ze niet genoeg vocht binnenkrijgt moet je toch meer voedingen geven. Hier is er ook een tijd slechter gedronken maar ik heb het wel altijd aangeboden. Op een gegeven moment ging ze toch weer meer drinken.
In my life
Why do I smile
pi_62576794
Tigermickey, of het echt kwaad kan weet ik niet. Maar ik zou me kunnen voorstellen dat met maar 4 flesjes je problemen met de suikerspiegel zouden kunnen ontstaan. Normaal zegt men overdag max 4 uur tussen de flessen, en 's nachts evenveel uur als dat ze ponden zwaar zijn tot een max van 12 uur (dus als ze 5 kilo is max 10 uur) Dan kom je in de knoop met je flesjes.
Vanaf 6 kilo zou het dus moeten kunnen. Maar dan is het nog de vraag of je haar ineens meer voeding wil geven. Dat maagje is nog best klein, en 200 cc flessen zijn nogal groot voor het maagje. (als je die 5 voedingen a160 verdeeld over die 4 flessen krijg je 200 cc per fles)

Maar aan de andere kant ben ik ook wel een voorstander van op verzoek voeden. Als ze zelf aangeeft aan deze flessen voldoende te hebben. En ze is goed helder, heeft duidelijke hongermomenten, speelt/ontwikkelt lekker, dan kun je het eens proberen. Met de kans dat je weer een nachtflesje erbij krijgt.. En zeker na een paar weken leer je je kindje ook wel goed genoeg kennen om goed te kunnen lezen of het goed gaat..
  woensdag 22 oktober 2008 @ 11:24:21 #284
4177 Jojogirl
pi_62577079
Hoe lang heb je dan maximaal tussen 2 voedingen zitten tigermickey? En hoe zwaar is ze?
  woensdag 22 oktober 2008 @ 11:48:28 #285
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62577763
Wat je kan doen is op verzoek werken, maar wel met een beetje regelmaat erin om te kijken of je het meer kan spreiden.
In die tijd zat er bij Sasha zo'n 3 uur tussen volgens mij, maar je zou zoiets kunnen proberen?
7
10
13
18
22
Dus meer tijd tussen de flessen aan het eind van de dag?
Voed je nu via een schema ofzo?

En ja, ik zou dit toch ook even overleggen met het cb.
Grote kans dat die zeggen blijf nog maar even doorgaan met hoe je nu bezig bent.
Als ze het er goed op doet dan hoef je niet per se te compenseren voor de flesjes die wat minder gaan. Het kan zomaar weer wat beter gaan over een weekje of 2.
pi_62580004
nou ja kijk. ze krijgt 5 voedingen. al vanaf het begin omdat ze niet meer wilde. mijn kraamzorg zei ook altijd als ze snachts niet komt. niet geven dus dat heb ik ook niet gedaan. ik geef volgens een vast schema eten. 6 10 14 18 22.30 dus om de 4 uur ongeveer. ik merk alleen dat ze daar niet altijd meer zin in heeft. ze kreeg dan dus 5 keer 150. maar nu heeft (totaal uit zichzelf trouwens) meer behoefte aan 170 op de dag en s avonds een hapje (zeg maar 100 cc) ze wil zelf ook niet.

ook merken wij dat ze steeds in slaap valt tijdens de fles terwijl als ik op aanvraag geef dat ze daar beter op vaart. in haar geval zou dit 4 keer per dag zijn omdat ze daar alleen maar naar vraagt.

Let wel die kleine is bijna 6 kilo (groot en lang) bij het CB hadden ze ook gezegt dat dit babietje lekker hollands glorie is ze is zeker niet te dik maar dun is anders.

vandaag bijvoorbeeld heeft ze om 6 uur gegeten en voor het eerst dacht ik, kijken hoelaat ze nou vraagt. om 11 uur heb ik aar maar uit bed gehaald want ze vroeg nog niet. toen ik daarna haar de fles gaf toen had ze hem lekker op gewoon lekker gegeten. de laatste tijd als ik hem om 10 uur geeft dan slaapt ze nog en wil ze niet ze kan er zelfs sago van worden.

ik heb gewoon helemaal geen huilbaby (nooit gehad ook) het is gewoon een lekkere luie dodo. maar als ze wil eten dan geeft ze het echt wel aan. ik merk gewoon met het korten van de dagen dat ook zij meer gaat slapen en minder wil eten.

dus daarom ook mijn vraag, ik vind het gewoon zielig om haar te halen.

over haar ontlasting gesproken. ze heeft altijd vaste ontlasting gehad. de zogenoemde schijtluiers die kennen wij dus ook niet. volgens het CB is dat haar manier van poepen. ze heeft er ook totaal geen last van het stinkt alleen --------------> zeg ik geen schijltuier 10 minuten na dit bericht een SCHIJTLUIER DAMN zo hele echte hele volle gewoon

maar ja dus daarom vroeg ik me af hoe jullie ervaring hierin is. ik zit dus nu te denken 3 x 170 overdag en dan smorgens en savonds 100. meer krijg ik er toch niet in bij haar.

wat vinden jullie?

[ Bericht 6% gewijzigd door tigermickey op 22-10-2008 13:19:14 ]
pi_62580114
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 10:43 schreef tigermickey het volgende:
Herhaal/zeurmodus:….

Waarom zou je een kind van 11 weken op minder voedingen willen zetten dan een volwassene?
Ik begrijp echt niet goed waarom het CB slechts 4 voedingen aanraadt…
Zeker niet voor zulke kleine kinderen die tot voor enkele maanden full-time voeding kregen (in de baarmoeder).
Veel volwassenen laten niet eens 4 uur of meer tussen hun eetmomenten, daar gaat ook vaak tussendoor wel fruit, yoghurt, een boterham of snoep in.
Maar een kind moet maar wachten tot de verzorgers zin hebben om een fles te geven. Want te vaak is natuurlijk niet praktisch hè.
Ik zou gewoon minder tijd tussen de flesjes nemen, zo komt ze toch aan voldoende melk en is het ’s avonds niet zo’n stress omdat ze te moe is voor een volledige portie.
pi_62580583
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:08 schreef Iksje het volgende:

[..]

Herhaal/zeurmodus:….

Waarom zou je een kind van 11 weken op minder voedingen willen zetten dan een volwassene?
Ik begrijp echt niet goed waarom het CB slechts 4 voedingen aanraadt…
Zeker niet voor zulke kleine kinderen die tot voor enkele maanden full-time voeding kregen (in de baarmoeder).
Veel volwassenen laten niet eens 4 uur of meer tussen hun eetmomenten, daar gaat ook vaak tussendoor wel fruit, yoghurt, een boterham of snoep in.
Maar een kind moet maar wachten tot de verzorgers zin hebben om een fles te geven. Want te vaak is natuurlijk niet praktisch hè.
Ik zou gewoon minder tijd tussen de flesjes nemen, zo komt ze toch aan voldoende melk en is het ’s avonds niet zo’n stress omdat ze te moe is voor een volledige portie.
Hoezo wachten tot verzorgers (alsof je het over dieren hebt) tijd hebben ? het heeft niks met praktisch te maken. ik vroeg me alleen af of andere hier ervaring mee hebben. het CB bureau geeft namelijk niet altijd de juiste adviezen.
pi_62580710
tigermickey, Iksje heeft wel een punt, het is voor de suikerspiegel en de kans op overgewicht later beter om vaak kleine porties te eten dan minder vaak grote porties.
Dus als ze 's nachts niet wil drinken (wel max 12 uur ertussen!!) probeer dan overdag wat vaker een flesje te geven.
pi_62580851
Jen heeft zeker tot 6 maanden aan zo'n 10 voedingen per dag gezeten. Pas toen ik echt ging bijvoeden ging dat langzaam omlaag. En toen bij mij een borstabces was weggesneden heb ik haar echt op minder bv gezet. Nu drinkt ze bij mij zo'n 5x op een dag/ nacht. Overdag heeft ze sap.
"Schema":

Wakker worden: bv

Opstaan: Ontbijt: 1 boterham (zonder de bovenste korst) met beleg en een paar slokken sap.

half 11 / 11 uur (maar net of ze haar uur op bed volmaakt) +- 1/2 fruithap (100 gram) en weer een paar slokken sap

half 12 / 12 uur: Lunch: 1 boterham met beleg en een paar slokken sap

Rond 3 uur: De rest van de fruithap en weer die paar slokken (in totaal heeft ze dan zo'n 150cc op)

5 uur: bv (Meestal tut ze alleen maar of ze speelt ermee, een paar slokken lachen en weer een paar slokken....)

6 uur: Avondeten: 2 aardappels en 2 opscheplepels groente en een beetje water uit de beker. Evt. een toetje als ze nog fruit over heeft.

8 uur: Bedtijd: Bv

10 uur: bv

En dan 's nachts 2x: rond 1 uur en rond 4 uur.
pi_62580940
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 19:19 schreef Jojogirl het volgende:Had ik al gezegd dat Isis een heel schattig lief inslaaphuiltje heeft
Wat lief
Hoe is het nu, de eerste dagen thuis met haar?
pi_62581507
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:24 schreef tigermickey het volgende:

[..]

Hoezo wachten tot verzorgers (alsof je het over dieren hebt) tijd hebben ? het heeft niks met praktisch te maken. ik vroeg me alleen af of andere hier ervaring mee hebben. het CB bureau geeft namelijk niet altijd de juiste adviezen.
Nou, ik heb nog nooit een kind dat niet kroop zichzelf van eten weten voorzien
Kruipers en stappers willen wel eens een broodkorst/rijstwafel/koek gaan stelen uit de keukenkast, maar ook die zijn voor de rest afhankelijk van volwassenen.

En verzorgers is een samenvattend woord voor ouders, grootouders, oppas, kinderdagverblijf... kortom, iedereen die het kind van eten en verzorging (en aandacht) voorziet.

Ik heb gewoon al te vaak gehoord en gelezen dat ouders per sé vinden dat er x uren tussen moeten zitten, dat het nog geen tijd is voor de fles etc terwijl ook een flessenkindje tot op redelijke hoogte op verzoek kan gevoed worden. Dat betekent vaak meer flesjes maken, meer afwassen en daar hoor ik veel ouders wel over klagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iksje op 22-10-2008 14:14:37 ]
pi_62581685
Ik wil over een week of 2 Jen eens trakteren op een echt toetje. Heb je echte toetjes voor kindjes van 9 maanden? (Danoontje ofzo?) Of geven jullie yoghurt? En doen jullie dan suiker in de yoghurt (anders is het toch echt smerig) of iets van roosvisee? Of vla?

En vanaf wanneer kun je een beker melk geven? Is dat vanaf een jaar? Of kan dat ook bij 10 maanden? Of kan ik toch beter soyamelk geven ivm allergie? (Dan zou ik een beetje melk in thee kunnen doen)

Jen drinkt nu overdag alleen maar sap, ik heb al andere dingen geprobeerd, van rijstmelk gaat ze kokhalzen (dat doet ze echt alleen bij dingen die ze echt niet lust, zoals potjes van de olvarit), roosvissee gaat mondjes maat, thee is ook niets.... En het lijkt me toch dat ze best eens wat anders moet drinken dan appelsap.

31 okt moet ik pas weer naar het cb, dan vraag ik het ook maar gelijk allemaal. Van de dietist mochten we vanaf 9 maanden beginnen met introductie van koemelk (producten).
pi_62581825
ticootje, dat jij yoghurt zonder suiker smerig vind wil nog niet zeggen dat Jen dat ook vind.
Danoontjes bestaan vanaf 4 maanden Gewone vla staat stijf van de suiker, moet je zelf beslissen of je dat wilt.

Introductie van koemelk zou ik trouwens niet doen door acuut een heel toetje te geven.
Beginnen met een paar theelepeltjes yoghurt lijkt me slimmer. Of een paar slokjes karnemelk.

Melk als drinken kan vanaf een maand of 9, maar waarom zou je? Als voeding heeft ze het zeker niet nodig, ze krijgt nog borstvoeding, een scheutje in de thee kan prima lijkt me als ze tegen melk kan.
Soya wordt afgeraden tot 1 jaar.
pi_62581897
Karnemelk is hier echt favoriet
Maarten wil ook geen thee.

Suiker hoeft echt niet hoor
De meesten van ons zijn gewoon verwend (verpest) met suiker door de yoghurt.
Je kan er diksap door doen of fruit.
pi_62582114
Danoontje vanaf 4 maanden??? Ik heb ze nog niet gevonden, maar wat absurt!

Introductie van koemelk gaat hier gewoon zoals de rest ook is gegaan. dag 1 een theelepel. dag 2 2 theelepels en dag 3 een eetlepel. (En bij danoontjes is 1 eetlepel het hele toetje)

En af en toe iets met suiker is toch geen ramp? (Zout is echt niet goed, maar suiker kan toch wel?)
pi_62582168
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:04 schreef Ticootje het volgende:
En het lijkt me toch dat ze best eens wat anders moet drinken dan appelsap.
Liande heeft tot nu toe bijna niks anders gekregen dan water overdag (vanaf een maand of 9-10 denk ik zelfs maar). Af en toe krijgt ze (verdund) fruitsap (appel, druif of sinaas) maar daar blijft het ook bij.
Roosvicee is hier niet gekend, thee voor baby's doen wij hier ook niet.
Mist ze daardoor iets? Naaaah, ze krijgt voldoende vocht. Met water is niks mis, hoewel sommigen het sneu of zielig vinden, maar da's hun zaak. Wat moet een kind van 14 maand nu met cola of limonade?

Dus als Jen tevreden is met water en appelsap, prima toch?

Koemelk(producten) worden hier pas officieel aangeraden van 1 jaar, 3 maanden later dan bij jullie dus. En eerst inderdaad verdunnen met water, dus niet gelijk veel.
Zeker bij een kindje dat op koemelk reageert/reageerde introduceer je best mondjesmaat lijkt mij.
pi_62582260
Als je suiker wilt geven, kan je dat gewoon doen. Alleen wen je haar dan wel aan de zoete smaak.

Ik mocht vroeger van mijn ouders nooit suiker in mijn yoghurt en thee en ook niet bv over aardbeien. Voordeel is nu wel dat ik het allemaal lekker vind zonder suiker

Bij de natuurwinkel heb je trouwens ook allerlei soorten diksappen. Linde is gek op die van Ukkie; da's een soort drank met rozenbottel enzo. Lijkt op roosvicee maar dan zonder suiker erin
  woensdag 22 oktober 2008 @ 14:25:35 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62582287
Sasha is verzot op yoghurt, niks suiker erdoor! Gewoon yoghurt.
Soms doe ik voor de leut/variatie een klein kloddertje vanillevla erdoor en van de week heb ik 1 keer een danoontje geprobeerd. Daar vertrok zijn bekkie zo van dat ik hem lekker opgesmult heb, en de anderen gaan dus ook mijn buikje in.
Voorlopig gewoon yoghurt (met kwark) voor Sasha.

tigermickey, Op zich kan dat wat jij wil wel, overdag de flessen vergroten en 's avonds ietsje minder omdat jij denkt dat ze toe is aan een flesje minder, maar ben je dan ook van plan om, als ze over 2 weken om 2 uur 's nachts wakker wordt dan wel ook nog een flesje van 100 te geven? Want dikke kans dat ze dan honger heeft. Het kan nog allemaal zoveel veranderen.
Probeer dan toch iig voor jezelf te bedenken dat steeds maar minder niet altijd de oplossing is en dat ze best wel eens ook weer een keer meer honger gaat krijgen.
Verder heb ik eigenlijk niet echt de indruk dat je hier om meningen komt vragen, het lijkt erop dat jij er al wel uit bent en dat je daar alleen ondersteuning voor zoekt.

Ticootje, suiker is idd niet erg, maar waarom zou je haar daaraan willen laten wennen.
Was jij niet degene die een tijdje terug tegen mij zei dat er suiker in een mariakaakje zat? Nou, dat kaakje is toch echt wel minder erg dan een schep suiker door de yoghurt volgens mij.

[ Bericht 85% gewijzigd door BE op 22-10-2008 14:31:21 ]
pi_62582374
Ticootje, ik zou eerst gewoon yoghurt proberen voordat je er vanalles aan gaat toevoegen. Mirte vind het heerlijk. Wat ze niet kent kan ze ook niet missen en je kan later altijd nog iets van fruit toevoegen of bv vla geven. Ik denk dat ze zoet eerder lekker vinden dan zuur, dat ze daar dus ook makkelijker aan wennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')