Volgens mij mogen ze onder de douche als het naveltje eraf (dat zei mijn kraamverzorgende tenminste). Maarja zoals altijd: het is overal weer anders, en temperatuur zou ik gewoon doen wat jij aangenaam vind.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 08:05 schreef simmu het volgende:
vanaf hoe hou mogen ze eigenlijk onder de douche? en waar let je dan op, en hoe weet je of het niet te warm/koud is?
Dat heb je goed gevonden op internet. Helaas werkt dat bij babietjes van 6 maanden niet meerquote:
Je gaat me toch niet zeggen dat je nu zo klein bent als toen je ongeveer 2 maandjes was he?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 18:31 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Zeg Nijna.. jij hoort hier niet (meer) hoor
Wat worden al die kleintjes hier groot zeg.. tjeumig!![]()
Tsssskquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 18:31 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Zeg Nijna.. jij hoort hier niet (meer) hoor
quote:Wat kunt u er zelf aan doen?
Het is belangrijk dat urine of ontlasting de billen zo kort mogelijk irriteert. Daarom moet u een kind met luieruitslag vaak verschonen. Vooral een poepluier moet zo snel mogelijk af. Gebruik dubbele katoenen luiers of andere luiers die goed vocht opnemen. U kunt de billetjes bij elke verschoning het beste schoonmaken met lauw water.
Gebruik bij luieruitslag geen zeep of geparfumeerde schoonmaakdoekjes; beide kunnen extra irritatie geven.
Bij irritatie of beginnende uitslag kunt u het beste de billen bij iedere verschoning met zinkzalf of zinkolie insmeren. Deze kunt u zonder recept bij drogist of apotheek kopen. Uw baby een tijdje met blote billen laten liggen, werkt ook prima.
Spoel katoenen luiers na het wassen extra uit in water, waaraan u per liter een eetlepel azijn toevoegt. Dit verwijdert restjes zeep uit de luiers.
Thanks voor de tipquote:Op zondag 19 oktober 2008 15:49 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
guuzewuus probeer eens met bepanthen ipv sudocreme
Hoeveel slaapt hij nu dan? En wanneer begon dat te veranderen?quote:Op zondag 19 oktober 2008 15:55 schreef Brighteyes het volgende:
Is volgens mij heel normaal hoor tinny, dat schema van overdag.Sasha sliep toen ook nog best heel vaak, met 5-6 maanden, het was vaak 2 uur op, 2 uur af.
2 slaapjes.quote:Op zondag 19 oktober 2008 15:56 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Hoeveel slaapt hij nu dan? En wanneer begon dat te veranderen?
Stella wij gebruiken hier bij geirriteerde / rode billen wegwerpwashandjes van Kruidvat/ Etos met lauw water in plaats van de geparfumeerde billendoekjes. Scheelt al heel erg. En daarna een dikke laag billenbalsem van Weleda.quote:Op zondag 19 oktober 2008 12:30 schreef Guuzewuus het volgende:
Mijn meiske heeft echt pijn. Haar billetjes zijn voor het eerst rood, en dan ook meteen zo verschrikkelijk vuurrood dat het gewoon lijkt op fikse brandwonden. Bij het verschonen huilt ze echt tranen met tuiten
![]()
, en ik weet ook helemaal niet wat ik ermee moet doen. Ik doe er telkens maar zo dik mogelijke klodders sudozalf op, maar heb geen idee of dat slim is? Het lijkt er ook niet minder op te worden. Ze heeft het sinds gisterochtend. Verder gisteren twee keer in badje met der billen, vanochtend weer, omdat ik ze gewoon niet goed genoeg schoon durf te/ kan maken bij het verschonen. En het lijkt me ook wel lekker, gewoon even in het water.
Iemand nog tips?????? Bij voorbaat dank.
Ja dat is idd wel zorgelijk bij Zoë omdat bij haar haar voeten, enkels, heupen, polsen, duimen en schouders veel te flexibel zijn en daarbij heeft ze te weinig spierkracht.quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:23 schreef Guuzewuus het volgende:
Vinden jullie dat echt zorgelijk dan, zo weinig doen met 10 maanden. Dat varieert toch ook gewoon heel erg?
Eindeloos veelquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |