Vanmiddag heeft Amber weer de voorbeeldige baby uitgehangen op verjaardag; om zich heen kijken; beetje babbelen; met d'r hand bam in mama d'r gebakje; slaapje doen op schoot; en niet mee geblert met de 3 drukke jongens die rondbanjerde door huis (2, 5 en 6 jaar, die van 6 was de jarige job

). Vriendlief en ik hebben echt bijna versteld gestaan dat zij zich zo rustig hield ondanks het drukke gedoe van de jongens met veel gegil, alleen met drinken raakte ze wat afgeleid.
Een aantal konden nauwelijks geloven dat Amber nog maar 3 maanden was; zoals ze om zich heen kijkt.
En er kwam bijna een reddingsactie aan te pas van de overgrootoma; die vond het maar erg eng hoe ik Amber in de doek zette; of ze wel stevig zit zo in de doek; of ze niet kan vallen; nee hoor, die zit muurvast

Zometeen nog bedje/wieg verwisselen; Vannacht was het boem; auw; Amber d'r hoofdje tegen de zijkant van de wieg; en dat was niet de eerste keer deze week. Ook staken er wat voetjes boven de wieg uit; ze zou er op zich nog wel even in kunnen slapen, maar het is vooral voor mijn gemak; dat ik d'r zo kan doorschuiven in bed naar haar eigen bedje na het voeden (ledikantje kan aan 1 kant open; zo naast het bed geschoven, en goed vast zetten natuurlijk zodat ze niet er tussen kan rollen mocht het uit elkaar schuiven).
Dan kan ik toch nog even een paar maandjes van me moppie genieten nast me; het is zo gezellig

(Ik wil me toch aan dat eerste half jaar houden bij ons op de kamer).
Hier het ritme van Amber (3,5 maand);
6:00 eerste voeding daarna slaapje
9.00-10.00 voeding, spelen, slaapje
12.00-13.00 voeding, spelen, slaapje
16:00-17:00 voeding, daarna papa-speeltijd
19:00-20.00 badje, voeding, slaapje
22:00-23:00 Laatste voeding.
Dat is het zo ongeveer op een normale dag. Verder laat ik d'r gewoon drinken wanneer ze dat wilt; maar ondanks dat zit er behoorlijk wat regelmaat in inmiddels (eingelijk al vrij snel).
Die laatste voeding laat ik d'r nog even in; maar ik moet er dan echt wakker maken, en soms is het maar een paar slokjes. Zij kan het misschien wel trekken zo lang; ik alleen niet met eventuele stuwing

Ohw en we hebben weer een nieuwe gevonden om Amber aan het giechelen te krijgen; papa en mama in duet op het deuntje van manamana (muppets).
[ Bericht 11% gewijzigd door Llewella op 19-10-2008 21:21:24 ]
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae