abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62500640
Lekker aan de blote billen. Verwarming aan, handdoeken in de box en lekker bloot aan de lucht laten drogen. Urine en poep bijt vreselijk als de billetjes open zijn.

En lekker vaak verschonen. En geen doekjes met parfum gebruiken. Lekker een lauwe washand doet het ook prima.
quote:
Wat kunt u er zelf aan doen?

Het is belangrijk dat urine of ontlasting de billen zo kort mogelijk irriteert. Daarom moet u een kind met luieruitslag vaak verschonen. Vooral een poepluier moet zo snel mogelijk af. Gebruik dubbele katoenen luiers of andere luiers die goed vocht opnemen. U kunt de billetjes bij elke verschoning het beste schoonmaken met lauw water.
Gebruik bij luieruitslag geen zeep of geparfumeerde schoonmaakdoekjes; beide kunnen extra irritatie geven.
Bij irritatie of beginnende uitslag kunt u het beste de billen bij iedere verschoning met zinkzalf of zinkolie insmeren. Deze kunt u zonder recept bij drogist of apotheek kopen. Uw baby een tijdje met blote billen laten liggen, werkt ook prima.
Spoel katoenen luiers na het wassen extra uit in water, waaraan u per liter een eetlepel azijn toevoegt. Dit verwijdert restjes zeep uit de luiers.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_62500727
Ik heb gister bij Jen bijna alle Berg van haar hoofdje af gekregen. Ik heb haar koppie lekker in de calendulaolie gezet, uurtje laten zitten en voorzichtig uitkammen. De hele kam zat onder de schilfers. Daarna in bad, ook lekker met olie omdat het wel een beetje rood was. Dus ik heb het nog niet met shampoo gewassen. Maar het is nu bijna helemaal weg. Nog een paar kleine plekjes.
  zondag 19 oktober 2008 @ 12:43:28 #178
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_62500808
Dank Ticootje , ik ga haar dadelijk meteen een tijdje in haar blote billen laten spelen. Verwarming op volle toeren en gaan met die banaan.

En misschien moet ik dan ook maar eens wat aan Stella's berg doen. Hihi, als we toch bezig zijn. Wemaken er gewoon een thuistutdagje van . Laatste vakantiedag, nog even goed van genieten.

[ Bericht 20% gewijzigd door Guuzewuus op 19-10-2008 12:55:38 ]
  zondag 19 oktober 2008 @ 12:52:36 #179
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_62500994
guuzewuus, ik weet niet of je nog van die matjes uit je kraampakket over hebt? die werken ook prima als onderlegger bij blote billen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 19 oktober 2008 @ 13:13:54 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62501328
Ik heb altijd begrepen dat Sudo er juist helemaal niet superdik op moet maar dat wat dunner beter is.
Waarom weet ik eigenlijk niet, maar ik kan me zo voorstellen dat helemaal afsluiten ook niet goed is.

Een vriendinnetje van me zweerder bij bakpoeder.
Dat over de billetjes poederen en dan idd even bloot leggen.
  zondag 19 oktober 2008 @ 13:18:07 #181
223453 Guuzewuus
pi_62501423
Stella ligt echt geweldig te genieten van die blote billen nu .

En van die dikke klodders crème, klinkt idd niet logisch hè, oeps... Nou ja, dit is feest in elk geval.
  zondag 19 oktober 2008 @ 13:19:16 #182
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_62501444
Guuzewuus,
Als je smeert kan je het beste zinkolie gebruiken dat smeert heel makkelijk uit en is net iets meer helend dan sudo.
En dan een dun laagje en met de billen zo veel mogelijk bloot idd.

Ticootje je kan de berg er ook met een speelkaart of gewone kaart af halen dat laat wat makkelijker los en vaak iets minder irritatie dan een kam.

Als ik dat zo lees van al die mobiel worden de kinderen moet ik wel even slikken hoor.
Zoë is nu 10 maanden en draait op haar buik om haar as en komt soms wat voor of achteruit beweging in. Verder komt ze niet.

We hebben de eerst therapie sessie er op zitten en merken door het oefenen al wat verschil in haar kracht en durven. Wel vonden ook hun dat ze wel heel erg flexibel was waardoor ze dingen wel wil maar niet kan.

En dan lees ik al van kinderen die maar 1 slaapje willen doen. Zoë doet er nog 2 soms 3 op een dag en dan gemiddelde 1,5 a 2 uur. De nachten trekt ze alleen nog lang niet door is regelmatig wakker.
Nu werken de medicijnen niet zo goed op het momen en was ze vannacht weer ieder uur aan het huilen dus morgen weer contact met de kinderarts.

Liefs
pi_62501467
Lekker bloot leggen lijkt me een prima idee. Guuzewuus een voor je kleine meid!
Fake it till you make it...
  zondag 19 oktober 2008 @ 13:23:04 #184
223453 Guuzewuus
pi_62501505
Stella slaapt ook nog drie keer per dag 1,5 uur (maar die is 6,5 maanden) en 's nachts van 19.0uur tot 5.00uur de volgende ochtend aan één stuk.

Vinden jullie dat echt zorgelijk dan, zo weinig doen met 10 maanden. Dat varieert toch ook gewoon heel erg?
pi_62501556
Ja Be, de billetjes moeten kunnen "ademen".

In de zomer heeft Jen ook vaak lekker bloot gelegen hoor. Zeker in de zomer vond ik de luier zo vies.

Jen slaapt alweer!! Ze haalt in het weekend echt slaap in. Morgen gaat ze dan even naar het kdv. De rest van de week ben ik thuis om te klussen. Dus blijft ze ook thuis en mag ze een dagje naar oma.

De kamer schiet al aardig op. De kozijnen en deurpost, verwarming en kast zijn klaar. Dan behangen en alle spullen van Priscil overzetten. En dan alles verven in Jen dr nieuwe kamer en behangen en papa moet daar nog de verwarming wegwerken. We hebben echt heel mooi behang voor in de kamers. Priscil zal er niet veel van zien aangezien de kamer volhangt met Johnny Depp, Orlando Bloom, Valerio, Nick en Simon, enz... Maar voor in Jen dr kamer zal het echt een verschil maken. Mooi wit, lekker neutraal en rustig. Als Jen op haar kamertje gaat slapen gaat ook eindelijk de kamer van papa en mama gedaan worden, dat wordt echt tijd, we wonen hier nu 3 jaar en onze kamer is nog niets aan gebeurt. Jen en Priscil zijn nu voor de 2e keer aan de beurt.
pi_62501617
Klein Spookje, Jen is nu bijna 8,5 maand. Die draait ook alleen om haar as. Gaat nog niet zelf zitten, maar blijft wel goed zitten als je haar zittend neerzet. Dat zelfde geldt voor staan. Kruipen doet ze helemaal nog niet, hooguit een beetje naar achter.

Slapen doet ze door de weeks 1 uurtje per dag (dan zijn wij al heeeeeel blij). Maar als ik gewoon thuis ben dan slaapt ze wel 3x en dan blokken van 2 uur. Dus ze kan het wel, alleen het kdv doet echt iets verkeerd. Nachten doorslapen zijn hier ook nog niet aan de orde.
pi_62501992
Hoer ziet het schema van Gabi (5,5 mnd)er nu zo uit...
6:00 en 7:00 uur wakker
07:00 fles
8:00 en 9:00 tukkie
11:00 - 11:30 nog een tukkie
13:30:14:00 nog een tukkie
16:00 - 16:30 nog een tukkie --> maar deze slaat ze ook vaak over met alle gevolgen van dien
19:00 - 19:30 laatste flesje en dan daarna de grote slaap

Overdag komt ze dus zelden meer aan 2,5 uur slaap toe... in de avond wordt ze vaak nog wel wakker (2x , 1x rond 20:30 en vaak nog rond 22:30) maar dan hoef je er alleen een speentje in te doen en tukt ze verder
pi_62504951
guuzewuus probeer eens met bepanthen ipv sudocreme
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:55:01 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62505093
Is volgens mij heel normaal hoor tinny, dat schema van overdag. Sasha sliep toen ook nog best heel vaak, met 5-6 maanden, het was vaak 2 uur op, 2 uur af.
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:55:16 #190
223453 Guuzewuus
pi_62505102
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 15:49 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
guuzewuus probeer eens met bepanthen ipv sudocreme
Thanks voor de tip . Ik heb nu gewoon even helemaal niks meer erop gesmeerd. Ze ligt nu te tukken met een luiertje om, maar dadelijk mag ze hier de boel weer onderplassen . Hihi, en er blijft helemaal niks meer van over, van mijn poppetje zonder luier .
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:56:24 #191
223453 Guuzewuus
pi_62505133
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 15:55 schreef Brighteyes het volgende:
Is volgens mij heel normaal hoor tinny, dat schema van overdag. Sasha sliep toen ook nog best heel vaak, met 5-6 maanden, het was vaak 2 uur op, 2 uur af.
Hoeveel slaapt hij nu dan? En wanneer begon dat te veranderen?
pi_62507209
guuzewuus, 't kan ook een schimmelinfectie zijn. als 't niet snel wat beter gaat zou ik er even mee naar de huisarts hoor, 't klinkt wel erg naar die pijnlijke plekken. als 't een schimmel is kan ze er met een simpel zalfje van de apotheek heel snel vanaf zijn.
  zondag 19 oktober 2008 @ 17:40:53 #193
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62507440
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 15:56 schreef Guuzewuus het volgende:

[..]

Hoeveel slaapt hij nu dan? En wanneer begon dat te veranderen?
2 slaapjes.
Op het kdv van ongeveer een uur (soms iets korter, soms iets langer) en thuis vaak toch wel anderhalf uur.

Het ritme is ongeveer:
7 uur papfles
9.30 fruithap
10.00/10.30-11.00/11.30 slapen (thuis loopt dat vaak uit tot 12.00)
En dan rond 14.30 sapje en een koekje
daarna slapen tot ong. 15.30
(thuis is dit meestal later, zo rond 15.30 en dan tot 17.00)
En dan ong. 17.30/18.00 avondeten.
19.00/19.30 naar bed.
Om 23.00 maken we hem wakker voor nog een fles.

En dan slaapt hij dus weer door tot een uur of 7 de volgende ochtend.

Ik durf niet met zekerheid te zeggen wanneer het veranderde. Ergens met een maand of 7-8 geloof ik.
pi_62508079
Klinkt als een best relaxed ritme BE!

Hier vandaag ook lekker dagje!
Vanmorgen in de kerk dumpte ik Leander even voor 2 minuten in de crèche omdat ik even moest plassen voor het voeden. Toen ik terug kwam was hij lekker aan het liggen en teuten. Ik heb hem daar maar gelaten met de mededeling: als hij huilt heeftie honger en dan haal je me maar op. Hij is daar gewoon nog 20 minuten tevreden geweest en dat uit de draagdoek

Vanmiddag eerst dik drama met krampjes en dergelijke. Ik had hem nog nooit zo verdrietig gezien. maar in badje gedaan en toen in de draagdoek. daarna lekker gedronken (moest hem er voor wakker maken ) en wel meer dan een halfuur heerlijk in de box gespeeld. En nu ligt hij in de draagdoek in een houding waarvan mijn moeder zou zeggen: "vroeger hadden baby's nog zuurstof nodig "
  zondag 19 oktober 2008 @ 19:01:36 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62509427
Ergens rond 11.30-12.00 krijgt hij ook nog een fles en een boterhammetje trouwens.

Wat leuk dat hij het zo naar zijn zin had bij de creche.
  zondag 19 oktober 2008 @ 19:06:48 #196
223453 Guuzewuus
pi_62509580
Als ik jouw verhaal lees Brighteyes, dan denk ik "hmmm, misschien hier toch ook maar weer de fles om 23.00uur, dan kan ik ook mooi uitslapen tot 7.00uur". Maar dan vergeet ik blijkbaar even dat Stella ook altijd om 5.00uur wakker was toen ze (tot anderhalve week terug) die fles wel nog kreeg .

Maar ik heb niks te klagen hoor. Ik duik er straks om 21.00uur in en dan kan ik mooi 8 uur aan één stuk slapen .
  zondag 19 oktober 2008 @ 19:09:39 #197
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62509646
Wij hebben laatst nog eens gedacht 'eens kijken wat hij doet zonder die fles, maar dan toen werd hij om 3 uur wakker. Dus we houden hem er nog wel even in.
'Moet' ook wel een beetje om aan de 500cc melk te komen op een dag. De tussen-de-middagfles gaat meestal niet helemaal op dus dan komen we met de avondfles keurig om 500-600cc.

En ach, hij slaapt gelijk weer door na die fles dus het is geen belasting hier ofzo. Ik vind het nog erg gezellig stiekem.
  zondag 19 oktober 2008 @ 19:12:32 #198
223453 Guuzewuus
pi_62509731
Ik vond het ook gezellig, maar vaak sliep ik dan al en brak het toch mijn nacht. Dat is nu wel echt winst hoor, vind ik. Ik voel me echt uitgeslapen nu 's ochtends, eigenlijk voor het eerst echt, sinds lang.

En Stella drinkt overdag 4 keer 180, en soms nog een beetje, plus een aantal hapjes fruit en een aantal hapjes groente en sabbelbrood/liga/soepstengel . Blijkbaar is dat genoeg .
  zondag 19 oktober 2008 @ 19:15:08 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62509804
Ja, dan is het idd niet prettig.
Die keer dat we hem oversloegen wilden we idd ook wat vroeger gaan slapen.
pi_62511699
Vandaag zijn we naar de verjaardag van mijn vader en broertje geweest. Na de middagslaap van Jen, dan is ze op haar best. Het was toen we aankwamen lekker rustig. Ze heeft even bij mijn opa en oma gezeten en natuurlijk moesten mijn ouders de hele tijd met haar zeulen. Toen ze wat moe werd heb ik even gekeken of ze wilde slapen, maar het was inmiddels best druk en iedereen moest Jen op schoot vonden ze. Dus niet slapen. Ik heb haar daarna lekker in de doek gedaan en ben met Jen in de doek in de kamer gaan zitten. Niemand die haar dan kan afpakken en Jen lekker rustig met haar hoofd naar mama, dus niet alle prikkels. Zo hield ze het heerlijk vol.

1 iemand heb ik enthousiast gemaakt voor een doek. Die vond het helemaal leuk, en gaat het ook eens met mij proberen bij haar stiefdochter (3). Ik heb gezegt dat dat prima kan, lekker op de rug.

Toen we om 5 uur thuis kwamen kon Jen meteen goed slapen en nu ligt ze ook op bed. Dus een stuk beter dan vorige keer, toen was het allemaal veel te veel en kon ze er niet meer van slapen.

Vanaf hoe oud mogen kindjes zuurkool? Jen heeft vandaag wel wat meegegeten, ze vond het heel erg lekker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')