abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62310302
- republikeinen op verlies in de US
- banken genationaliseerd
- Elsevier kan maar geen koper vinden voor oa het blad en de site Elsevier
- niemand gelooft meer in marktweking
- Verdonk onderuit in peilingen
- Jorg Haider dood

zomaar een paar punten die gebeuren in deze 'revolutionaire' Oktobermaand

En dat alles na het 'jij was links in de jaren 80 dus fout' offensief van de rechtse media zoals de Telegraaf, Elsevier en Geenstijl, die ik voor de kerst ook wel zie verdwijnen
pi_62310320
Ja, nog even en het is leefbaar.
pi_62310340
Beetje te vroeg om te juichen

Maarja, het zou mooi zijn als er 91 jaar na dato weer een revolutie plaats vind
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_62310351
zonder rechts geen links en andersom
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_62310370
Owja, je vergeet de massaontslagen bij De Telegraaf en het egostreel blaadje voor geldbeluste Gordon Gekko yuppen De Pers die aan een zijden draadje bungelt
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_62310464
Wie het laatst lacht, lacht het best. Linkse TS lacht het eerst, dus...
pi_62310522
Ik hoop van niet...
-
pi_62310548
Yes, eindelijk!

Alleen nog wachten op de economische meltdown en dan richten we onze communistische heilstaat op!
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:34:30 #9
104871 remlof
Europees federalist
pi_62310696
Het doet mij iig goed te zien dat de PvdA weer omhoog gaat in de peilingen.
pi_62310876
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 16:34 schreef remlof het volgende:
Het doet mij iig goed te zien dat de PvdA weer omhoog gaat in de peilingen.
Mwa, het blijkt dat het Wildersvolk amper van mening is veranderd over hem. Het zullen vooral verschuivingen zijn binnen links denk ik
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_62310896
Het enige wat ik tof vind is dat van Elsevier
Kut blad + site voor paupers
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:46:30 #12
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_62310899
Nog even wachten en dan gelooft niemand meer in marktwerking. Mooie ontwikkelingen.
pi_62311070
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 16:46 schreef Ixnay het volgende:
Nog even wachten en dan gelooft niemand meer in marktwerking. Mooie ontwikkelingen.
nee maar de voorbeelden die we hebben zijn ook niet hoopgevend he, met dat zorgverzekeringskartel met vaste procentuele inhouding op het salaris.
De VVD is altijd druk om er een vrienden club mee blij te maken.
De afsplitsing van de kabel en de leverancier in de energiesector hebben ze ook weten te tackelen en alleen dankzij Europa zal het toch goed gekomen

Als er een monopolie gemaakt kan worden staat de VVD vooraan om te helpen
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:03:41 #14
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_62311187
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 16:28 schreef Picchia het volgende:
Yes, eindelijk!

Alleen nog wachten op de economische meltdown en dan richten we onze communistische heilstaat op!
Dan begin ik een burgeroorlog.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_62311589
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 16:28 schreef Picchia het volgende:
Yes, eindelijk!

Je draait oorzaak en gevolg om.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:41:17 #16
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_62311962
Want het gedachtegoed van "rechts" beperkt zich inderdaad alleen tot "de markt"..

"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_62312066
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 16:46 schreef Ixnay het volgende:

Volgens mij is de ellende toch echt allemaal begonnen omdat er door de overheid verplichtte leningen aan armen dienden te worden verstrekt. Dat heeft niks met marktwerking te maken.
pi_62312078
Het is logisch dat deze types nu even klappen krijgen maar ze komen wel weer terug hoor .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_62312131
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 17:47 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Volgens mij is de ellende toch echt allemaal begonnen omdat er door de overheid verplichtte leningen aan armen dienden te worden verstrekt. Dat heeft niks met marktwerking te maken.
Het is maar zeer de vraag of het daar allemaal begonnen is .
Lijkt me namelijk een bewering die onmogelijk hard te maken is.
pi_62312149
Dat terwijl Elsevier toch het mooiste stukje rooie propaganda is dat er bestaat... Zonde.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:51:29 #21
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_62312160
hoi hoi hoi hoi hoi hoi
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:53:24 #22
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_62312198
Gelukkig was het Communisme al dood, dus we hoeven niet bang te zijn dat die ineens weer op komen dagen.
[KNE]-Mod
pi_62312268
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 17:50 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het is maar zeer de vraag of het daar allemaal begonnen is .
Lijkt me namelijk een bewering die onmogelijk hard te maken is.
Wellicht, ontkrachten dat de financiele sector in Amerika naar marktwerking werkt is er wel mee aan te tonen.
pi_62312336
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 17:56 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Wellicht, ontkrachten dat de financiele sector in Amerika naar marktwerking werkt is er wel mee aan te tonen.
Je zou een punt hebben als alleen Freddy en Fanny er echt last van hebben. Maar dat lijkt niet het geval .
pi_62312510
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 17:53 schreef ThE_ED het volgende:
Gelukkig was het Communisme al dood, dus we hoeven niet bang te zijn dat die ineens weer op komen dagen.
Allemaal afhankelijk van tijd en context.

Naarmate technologie zich doorontwikkelt en er netwerken gebouwd worden met gigantische capaciteit terwijl anderzijds de tekortkomingen van de vrije markt aan het licht komen en de wereld steeds kleiner wordt waardoor er een steeds grotere globaal overlappende cultuur ontstaat, lijkt de kans me vrij groot dat er mensen zullen gaan pleiten voor een systeem waarin de planeconomie terugkeert.

Alleen ditmaal ondersteund door een veelvoud aan economische en technologische kennis, en feitelijk wereldwijd.

Maar goed, dat is dus afhankelijk van de situatie, maar zeker niet ondenkbaar (m.i.)
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:15:46 #26
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_62312677
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 18:08 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Allemaal afhankelijk van tijd en context.

Naarmate technologie zich doorontwikkelt en er netwerken gebouwd worden met gigantische capaciteit terwijl anderzijds de tekortkomingen van de vrije markt aan het licht komen en de wereld steeds kleiner wordt waardoor er een steeds grotere globaal overlappende cultuur ontstaat, lijkt de kans me vrij groot dat er mensen zullen gaan pleiten voor een systeem waarin de planeconomie terugkeert.

Alleen ditmaal ondersteund door een veelvoud aan economische en technologische kennis, en feitelijk wereldwijd.

Maar goed, dat is dus afhankelijk van de situatie, maar zeker niet ondenkbaar (m.i.)
Als TS "rechts", wat ie daar ook mee moge bedoelen dood verklaart dan verklaar ik andere dingen gewoon dood.

Denk dat het idd best wel weer terug zou kunnen komen, hoewel ik niet echt op een planeconomie zit te wachten. Wel is het wederom duidelijk dat "de markt" (Wat sowieso niet een vastomlijnd begrip is) zeker niet altijd het perfecte allocatiemechanisme is. (Echter het is de vraag of een planeconomie dat wel is, tot nu toe weinig succesvol gebleken. Daarbij zijn er ook bezwaren ten aanzien van de persoonlijke vrijheid)

Ik denk dat er een beperkte "plan"economie van enkele essentiële sectoren nodig is die als een soort basis fungeren voor het economisch systeem. Te denken valt aan geld, energie en meer klassieke verzorgingsstatelijke arrangementen. (Zoals zorg.)
[KNE]-Mod
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:31:37 #27
207527 SchoppenKoning
The Ace of Spades is overrated
pi_62313013
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 16:15 schreef NLweltmeister het volgende:
- Jorg Haider dood

zomaar een paar punten die gebeuren in deze 'revolutionaire' Oktobermaand

En dat alles na het 'jij was links in de jaren 80 dus fout' offensief van de rechtse media zoals de Telegraaf, Elsevier en Geenstijl, die ik voor de kerst ook wel zie verdwijnen
quote:
Ik hoop ook dat Obama de verkiezingen wint, maar ik word wel doodmoe van dat gehype hier in Nederland.
quote:
Ik ben hier nog niet over uit wat ik ervan moet vinden. Iedereen die zegt dat het een goede zaak is, mag me proberen uit te leggen waarom je dat zou willen. Ik ken namelijk weinig bedrijven die er beter van zijn geworden na een nationalisatie.
Enige wat ik me kan voorstellen is dat het spaargeld gegarandeerd is. Maar zoals ik het begrepen heb, is dit geld al lang en breed verdampt aan uitgegeven leningen die niet terugbetaald kunnen worden en bestaat het geld op de spaarrekeningen alleen nog maar op papier.
quote:
Werd een keer tijd. Een jaar lang wachten om met een programma op de proppen te komen en teren op wat populistische uitspraken en geflirt met vastgoed mannen.
quote:
Wie kan me dat uitleggen. Als die informatie komt uit dit artikel, dan zijn de laatste twee alinea's wel interessant om te lezen.

quote:
Dit gebeurt bij alle 'oude' media die nog geloven in hard copy en heeft niet te maken met jouw veronderstelde 'oktoberrevolutie'. Zolang er genoeg oplage is wordt er advertentie ruimte verkocht. Zo niet dan gaat de zaak failliet. Ik kan er iig niet mee zitten. Elke krant heeft ieder jaar last van een mindere oplage. Hp de tijd gaat binnenkort ook op de fles, 'de pers' heeft het ook moeilijk en dagblad Dag is al failliet.
quote:
- Jorg Haider dood
Aangezien ik niet zo bekend ben met de Oostenrijkse politiek kan ik er moeilijk een mening over vormen. Maar op het eerste gezicht zou ik hem als politicus kunnen missen als kiespijn.
Beetje jammer alleen om de dood van een persoon te koppelen aan een 'oktoberrevolutie'.
pi_62313993
Rechts is pas dood als mensen niet alleen vraagtekens gaan zetten bij de instrumenten van rechts maar ook bij bepaalde uitgangspunten van rechts, de bouwstenen van rechts. Dat zie ik nog niet gebeuren. Weliswaar is er een kentering waarneembaar ten op zichte van het marktwerkingsinstrument, tegelijkertijd blijven uitkeringstrekkers, illegalen, moslims, chronisch zieken en gehandicapten parias van deze samenleving. Zolang dat niet verandert is rechts nog alom vertegenwoordigd, naast ons, om ons en in ons.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:37:36 #29
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62315808
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 19:19 schreef Klopkoek het volgende:
Rechts is pas dood als mensen niet alleen vraagtekens gaan zetten bij de instrumenten van rechts maar ook bij bepaalde uitgangspunten van rechts, de bouwstenen van rechts.
En wat versta je onder die bouwstenen? De waarde van traditie, het belang van een kleine overheid en een sterk maatschappelijk middenveld?
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:39:20 #30
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62315846
Overigens is de hoop dat rechts sterft puur wensdenken. Zolang er progressieven zijn, zullen er mensen zijn die het tegenovergestelde aanhangen.
pi_62315973
Rechts bestaat zolang mensen een huis willen bouwen met een degelijke fundering.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:48:09 #32
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62316018
Rechts (in haar traditionele betekenis) bestaat zolang er progressieven zijn die vooruitgang willen forceren teneinde een utopie te bereiken.
pi_62316094
In principe is het linkse gedachtegoed een klap in het gezicht van moeder natuur. Als het recht van de sterkste niet geldt, zal de evolutie en ontwikkeling van de mens vertraging oplopen. Als alle zieken, zieligen en zwakkeren tot in de eeuwigheid worden ondersteund en ontwikkeling en ontplooiing niet wordt gestimuleerd, zal de genenpoel ernstig vervuild raken met minderwaardige genen. Eigenlijk is iedere chemokuur of iedere uitkering een belediging voor de evolutie.
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
pi_62316207
Rechts betaald, Links deelt uit.. Dus als rechts ophoudt te bestaan zal de ontwikkelingshulp stoppen, de hulp aan hulpeloze hangjongerende marrokanen stopt, prachtwijken worden pauperwijken, wegen worden zandpaden.. etc etc.. veel plezier dan
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:59:10 #35
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62316213
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 20:52 schreef dddour het volgende:
Als het recht van de sterkste niet geldt, zal de evolutie en ontwikkeling van de mens vertraging oplopen. Als alle zieken, zieligen en zwakkeren tot in de eeuwigheid worden ondersteund en ontwikkeling en ontplooiing niet wordt gestimuleerd, zal de genenpoel ernstig vervuild raken met minderwaardige genen. Eigenlijk is iedere chemokuur of iedere uitkering een belediging voor de evolutie.
Walgelijke, onzinnige verkrachting van het rechtse gedachtegoed én de evolutietheorie. In de evolutie geldt niet het recht van de sterkste. Sterk zijn is veelal onbelangrijk. Aanpassing, daar gaat hem om. Die aanpassing noemt bij de mens bijvoorbeeld vorm aan in zijn enorm grote socialiteit. Geen ander wezen is zo sociaal als de mens.
pi_62316361
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 20:52 schreef dddour het volgende:
In principe is het linkse gedachtegoed een klap in het gezicht van moeder natuur. Als het recht van de sterkste niet geldt, zal de evolutie en ontwikkeling van de mens vertraging oplopen. Als alle zieken, zieligen en zwakkeren tot in de eeuwigheid worden ondersteund en ontwikkeling en ontplooiing niet wordt gestimuleerd, zal de genenpoel ernstig vervuild raken met minderwaardige genen. Eigenlijk is iedere chemokuur of iedere uitkering een belediging voor de evolutie.
Jij geeft meteen de rechtse domheid weer waarom steeds meer mensen een hekel daaraan krijgen.

Empathie nooit van gehoord of zo.

Je hebt natuurlijk nog nooit van de persoon stephen hawking gehoord , maar die zou volgens jou dommigheid niet in leven gehouden moeten zijn geweest, terwijl het wel een heel belangrijke theoreticus is in onze tijd is,vergelijkbaar met einstein.
pi_62316522
Nee.
  † In Memoriam † zaterdag 11 oktober 2008 @ 21:21:53 #38
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62316702
Ik hoop het wel. Als alleen links de kerst haalt krijgen we vegazut. Ik wil konijn/kalkoen/vleesch!
Carpe Libertatem
pi_62316952
Het is nog even wachten tot de verwende, linkse babyboom generatie de pijp uit is, en daarna zal er een rechtse wind door het land waaien...
pi_62317003
-edit-
Op de man spelen

[ Bericht 94% gewijzigd door Montov op 12-10-2008 08:40:41 ]
pi_62317019
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 17:48 schreef du_ke het volgende:
Het is logisch dat deze types nu even klappen krijgen maar ze komen wel weer terug hoor .
Toont dat juist niet de kracht van dat systeem aan?
pi_62317412
-edit-
Flame

[ Bericht 96% gewijzigd door Montov op 12-10-2008 08:42:15 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_62317797
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 16:15 schreef NLweltmeister het volgende:
O? Omdat de beurs is ingezakt? Nou, gelet op het verleden komt het geloof dan snel terug, want ik heb al meermaals bewust meegemaakt dat de beurs in is gezakt en zo oud ben ik nou ook weer niet.

Daarnaast telt bij de verkiezingen in de VS de uitslag en niet de peiling, het merendeel van de banken is niet genationaliseerd, dat niemand nu zit te wachten om in oude media te investeren zegt ook geen drol, dat Verdonk last heeft van een leugen zegt ook niets (zij zit iig nog in de kamer en dat kan duijvendak niet meer zeggen) en de opmerking over Haider is smakeloos, ongeacht wat je van die man moet vinden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_62317819
Daar gaan we weer ...
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:36:42 #45
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_62318107
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 22:03 schreef Klopkoek het volgende:

Het is gewoon waar wat ik zeg. Keiharde waarheid.

Kijk, zoals ik de vorige keer al zei: het is natuurlijk makkelijk om met wat algemene termen te gaan gooien, maar wat heb je daar aan? Een zinnige discussie krijg je niet.

"Rechts" en "links", dat bestaat al tijden niet meer, als het al ooit bestaan heeft.
Als je graag meebaggert is dat allemaal fijn, maar dan moet je ook ook niet achteraf gaan zeuren.

[ Bericht 6% gewijzigd door Montov op 12-10-2008 08:44:18 (Verwijderd citaat weggehaald) ]
[KNE]-Mod
pi_62318411
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 22:36 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Kijk, zoals ik de vorige keer al zei: het is natuurlijk makkelijk om met wat algemene termen te gaan gooien, maar wat heb je daar aan? Een zinnige discussie krijg je niet.

"Rechts" en "links", dat bestaat al tijden niet meer, als het al ooit bestaan heeft.
Als je graag meebaggert is dat allemaal fijn, maar dan moet je ook ook niet achteraf gaan zeuren.
Kijk eens naar de TT

Daar reageer ik op. En ik ben dus niet zo triomfantelijk. Hoogstens worden wat instrumenten van 'rechts' aan kaak gestelt, de onderliggende motivaties van rechtsstemmende mensen blijven overeind en worden ook niet ter discussie gestelt (zou ook kant noch wal raken mbt de kredietcrisis)
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_62322844
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 21:36 schreef 100% Tukker het volgende:
Het is nog even wachten tot de verwende, linkse babyboom generatie de pijp uit is, en daarna zal er een rechtse wind door het land waaien...
Door welk land? De Achterhoek?
I´m back.
pi_62322853
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 22:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kijk eens naar de TT

Daar reageer ik op. En ik ben dus niet zo triomfantelijk. Hoogstens worden wat instrumenten van 'rechts' aan kaak gestelt, de onderliggende motivaties van rechtsstemmende mensen blijven overeind en worden ook niet ter discussie gestelt (zou ook kant noch wal raken mbt de kredietcrisis)
Nah, klopt idd, de rechtsjes laten zich nergens door uit het veld slaan, al helemaal niet als de realiteit belt, zonodig zijn de bankiers én Wilders socialistisch. They're here to stay.
I´m back.
  zondag 12 oktober 2008 @ 09:55:37 #49
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_62322882
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 20:39 schreef Scaurus het volgende:
Overigens is de hoop dat rechts sterft puur wensdenken. Zolang er progressieven zijn, zullen er mensen zijn die het tegenovergestelde aanhangen.
Sowieso een utopie om dat te denken natuurlijk. Ideologieën sterven niet zomaar uit, hoe vaak mensen ook naar ouderwetse communistische regimes wijzen.
  zondag 12 oktober 2008 @ 09:58:32 #50
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_62322897
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 20:59 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Walgelijke, onzinnige verkrachting van het rechtse gedachtegoed én de evolutietheorie. In de evolutie geldt niet het recht van de sterkste. Sterk zijn is veelal onbelangrijk. Aanpassing, daar gaat hem om. Die aanpassing noemt bij de mens bijvoorbeeld vorm aan in zijn enorm grote socialiteit. Geen ander wezen is zo sociaal als de mens.
Nou, we zijn verder ontwikkeld. Maar er zijn wel degelijk dieren die tot op zekere hoogte zorgen voor de groep, vechten als groep en er complexe sociale structuren op nahouden.
  zondag 12 oktober 2008 @ 09:59:47 #51
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_62322905
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 22:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

O? Omdat de beurs is ingezakt? Nou, gelet op het verleden komt het geloof dan snel terug, want ik heb al meermaals bewust meegemaakt dat de beurs in is gezakt en zo oud ben ik nou ook weer niet.
Dit heb je nog nooit meegemaakt hoor, wellicht wist je het zelf nog niet, maar er staan beursvloeren VOL met mannen die dit nog nooit hebben meegemaakt.
  zondag 12 oktober 2008 @ 10:18:21 #52
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62323003
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 09:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nah, klopt idd, de rechtsjes laten zich nergens door uit het veld slaan, al helemaal niet als de realiteit belt, zonodig zijn de bankiers én Wilders socialistisch. They're here to stay.
Op termijn zal het wel weer veranderen denk ik ja. We hebben het in de jaren 30 en erna ook gezien. Eerst heel erg voor regulering (kwam ze niet eens slecht uit omdat er ook regels werden verzonnen om concurrenten te stangen) daarna sloeg het om in complete deregulering
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_62323433
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 09:59 schreef Pappie_Culo het volgende:

Dit heb je nog nooit meegemaakt hoor, wellicht wist je het zelf nog niet, maar er staan beursvloeren VOL met mannen die dit nog nooit hebben meegemaakt.
Ja, iedere keer staat op zich, maar in de kern (scherp dalende koersen) is er niets nieuws onder de zon.

Dat je van die paniekreacties krijgt als "dit hebben we nog nooit meegemaakt" zegt mij niets. Veel mensen worden angstig van dit soort berichten. Er zijn zelfs mensen die zinspelen op een totale monetaire meltdown (kun je nagaan... dan heb je pas echt een probleem, want zonder geld verandert de maatschappij toch enigszins en DAT heb ik inderdaad ook nog niet meegemaakt). Terwijl het verleden ons heeft geleerd dat het altijd weer goed komt. Na regen... enz.

En vergis je niet: bij een beurscrisis zijn er ook velen die geld verdienen. Zij die durven te kopen als de rest verkoopt. Met andere woorden: kom naar beneden en sla je slag. Want bij dit soort akkefietjes geldt het adagium "de rijken worden rijker en de armen worden armer" WEL. Dat heeft overigens met gezond verstand te maken van de rijken en de paniekering van de armen en niet met een achterstelling zoals Klopkoek graag zou willen beweren...
pi_62323470
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 10:18 schreef Klopkoek het volgende:

Op termijn zal het wel weer veranderen denk ik ja. We hebben het in de jaren 30 en erna ook gezien. Eerst heel erg voor regulering (kwam ze niet eens slecht uit omdat er ook regels werden verzonnen om concurrenten te stangen) daarna sloeg het om in complete deregulering
Dat is ook logisch. Nu zal men doorslaan in regulering (terwijl maar één ding echt nodig is en dat is er voor zorgen dat de jaarcijfers niet mooi opgepoetst mogen worden, want DAT is de kern van het probleem: zwakke broeders zijn niet te herkennen en dus kan iedereen een zwakke broeder zijn hetgeen het vertrouwen ondermijnt). Dan blijkt regulering weer verstikkend te werken en komt het gezonde verstand weer boven... deregulering.
  zondag 12 oktober 2008 @ 12:01:35 #55
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62324332
Arrogante kwal blijf je ook "het gezonde verstand"

Deuger, Woke & Gutmensch
pi_62324484
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 12:01 schreef Klopkoek het volgende:

Gezien de ongekende triestheid van de OP/TS vind ik dat hij zich erg netjes in weet te houden.
pi_62324520
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 12:01 schreef Klopkoek het volgende:

Vind jij nu werkelijk dat dit soort reacties (en ze zijn weer in de meerderheid bij jou!) getuigen van al dan niet latent aanwezig gezond verstand bij jou?
  zondag 12 oktober 2008 @ 12:24:47 #58
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_62324708
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 16:24 schreef MrX1982 het volgende:
Wie het laatst lacht, lacht het best. Linkse TS lacht het eerst, dus...
Idd, daarnaast geen links zonder rechts en als rechts op houd te bestaan heeft links ook geen geld. En daar zie je in de voormalige Oost Blok landen de gevolgen van
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_62324899
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 10:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Soms krijg ik toch het idee dat je het wel begrijpt maar dan vind ik het wel vreemd dat je blijft hangen in te simplistische links/rechts geneuzel en blijft pleiten voor een grote invloedrijke overheid, of zo'n overheid nu links of rechts is mensen en bedrijven zullen altijd proberen daar misbruik van te maken en een grote overheid lokt dit zeker uit.
  zondag 12 oktober 2008 @ 12:41:52 #60
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62324996
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 12:36 schreef Chewie het volgende:

[..]

Soms krijg ik toch het idee dat je het wel begrijpt maar dan vind ik het wel vreemd dat je blijft hangen in te simplistische links/rechts geneuzel en blijft pleiten voor een grote invloedrijke overheid, of zo'n overheid nu links of rechts is mensen en bedrijven zullen altijd proberen daar misbruik van te maken en een grote overheid lokt dit zeker uit.
Wat jij maar niet snapt is dat het door de geschiedenis heen kan wisselen of een overheid voor de elite goed uit komt of niet. Soms is een overheid alleen maar een last en soms een zegen.

Ik heb altijd al geroepen dat de overheid een stuk democratischer en transparanter moet. Iets wat velen hier juist NIET willen omdat rechtsjes nogal vaak een negatief beeld hebben van hun medemens.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_62325142
Er zal niets veranderen. Nieuwe wetgeving zal op zich laten wachten en tegen die tijd zal het gezonde verstand weer zegevieren.
pi_62325158
Het neoliberalisme is in ieder geval dood, dat kunnen we wel constateren.
  † In Memoriam † zondag 12 oktober 2008 @ 12:51:26 #63
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62325166
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 12:50 schreef SCH het volgende:
En dat is helemaal niet erg.
Carpe Libertatem
  zondag 12 oktober 2008 @ 12:51:54 #64
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_62325173
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 12:41 schreef Klopkoek het volgende:
Ik heb altijd al geroepen dat de overheid een stuk democratischer en transparanter moet. Iets wat velen hier juist NIET willen omdat rechtsjes nogal vaak een negatief beeld hebben van hun medemens.
En linksen hebben een te posistief beeld van de medemens dat zie je wel met de kanswijken, knuffelallochtonen etc. etc.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_62325219
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 12:51 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

En dat is helemaal niet erg.
Nee, dat denk ik ook niet. Het martkdenken was zo enorm doorgeschoten, dat moest wel een keer mis gegaan. Ik denk niet dat er nu meteen heel veel verandert - zeker niet in de VS maar wellicht wordt dit later toch gemarkeerd als een soort van omslagpunt.
pi_62326129
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 12:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat jij maar niet snapt is dat het door de geschiedenis heen kan wisselen of een overheid voor de elite goed uit komt of niet. Soms is een overheid alleen maar een last en soms een zegen.
Dat begrijp ik dus juist prima, wat jij blijkbaar niet wil begrijpen is dat het weinig uitmaakt of een overheid nu links of rechts is maar dat het om de grote gaat en dan vooral de invloed.
quote:
Hou toch eens op met dat simplistische geneuzel, je maakt jezelf nogal belachelijk en hoe durf jij de "rechtsjes" te beschuldigen van een negatief beeld van de mensheid terwijl jij het notabene in deze reactie weer eens bewijst het zelf te hebben.

Overigens heeft democratischer of transparanter er weinig mee te maken, een overheid kan nog zo democratisch zijn maar als deze ook over een te groot deel van het BNP beslist zal daar misbruik van gemaakt worden zowel klein (bijstandsfraude) als groot (bouwfraude)
pi_62326173
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 12:50 schreef SCH het volgende:
Aangezien het nooit bestaan heeft behalve dan in de hoofden van SP'ers en soortgenoten is het altijd al dood geweest.
pi_62326198
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:43 schreef Chewie het volgende:

[..]

Aangezien het nooit bestaan heeft behalve dan in de hoofden van SP'ers en soortgenoten is het altijd al dood geweest.
Wat is dat nou weer voor onzin. Nooit bestaan?
pi_62326282
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor onzin. Nooit bestaan?
Ja, wat als neo wordt gezien staat haaks op het liberalisme en dat maakt het een onzinnige benaming. SP gebruikt de term dan ook vooral als goedkoop populisme.

Eigenlijk geldt hetzelfde voor de term neo-con, die lui zijn namelijk behoorlijk progressief te noemen (of zelfs revolutionair) helemaal als je het afzet tegen het conservatisme.
pi_62326340
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:50 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja, wat als neo wordt gezien staat haaks op het liberalisme en dat maakt het een onzinnige benaming. SP gebruikt de term dan ook vooral als goedkoop populisme.

Eigenlijk geldt hetzelfde voor de term neo-con, die lui zijn namelijk behoorlijk progressief te noemen (of zelfs revolutionair) helemaal als je het afzet tegen het conservatisme.
Sorry hoor maar nou doe je net alsof de SP dit allemaal heeft bedacht.

Er is gewoon een vrij grote stroming die het marktdenken heeft omhelst, hoe je die stroming verder ook wilt noemen. En die krijgt momenteel het dekseop de neus. Dat is niet het einde van de markt maar wel een pas op de plaats.
pi_62326421
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Sorry hoor maar nou doe je net alsof de SP dit allemaal heeft bedacht.
Nee dat zeg ik dus niet maar het is wel die politieke stroming die het gebruikt.

Liberalisme is meer dan alleen de markt en vooral socialisten hebben moeite om dit te begrijpen of het komt ze niet zo goed uit.
quote:
Er is gewoon een vrij grote stroming die het marktdenken heeft omhelst, hoe je die stroming verder ook wilt noemen. En die krijgt momenteel het dekseop de neus. Dat is niet het einde van de markt maar wel een pas op de plaats.
Klopt niet helemaal en het heeft totaal geen overeenkomsten met het liberalisme. Wat verstaan word onder het neo-liberalisme is niks meer dan corporatisme wat eigenlijk ook maar weinig op heeft met marktdenken. Maar goed de politiek heeft dan ook een vreemde definitie van marktdenken tegenwoordig.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2008 14:00:15 ]
pi_62326849
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:50 schreef Chewie het volgende:

[..]

Die term kwam in Nederland in zwang rond 1980 na een documentaire reeks over de economische theorieën van Milton Friedman (van de Chicago school of economics); en was een economisch antwoord op de zogenaamde 2de oliecrisis eind jaren 70/begin jaren 80. Het is een verzamelnaam voor trickle down economics, supplyside economics, een strakke door de overheid geleide monetaire politiek, deregulering, privatisering, kleine overheid. Vooral Thatcher en Reagan hebben veel van deze opvattingen in politiek omgezet, maar ook Ruud Lubbers hier in Nederland zette vaart achter bijvoorbeeld privatisering en deregulering. In zekere zin werd de economische boom van de late jaren 90 geclaimd door de maatregelen die door deze politici werden genomen.
quote:
Tja, een paar neo-conservatieve kopstukken waren in het liberalism teleurgestelde linksjes in de VS. Zij waren vooral teleurgesteld in het feit dat de verzorgingsstaat een zwakke, decadente mentaliteit had veroorzaakt bij de clientèle van die verzorgingsstaat. Ook in de morele pluriformiteit die door de generatie van de jaren 60 werd bevochten zagen zij alleen maar decadentie en verval. Die verzorgingsstaat moest derhalve afgebroken worden. Dus hoe links zijn ze nou eigenlijk?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 12-10-2008 14:57:18 ]
I´m back.
pi_62327429
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 21:40 schreef Chewie het volgende:

[..]

Toont dat juist niet de kracht van dat systeem aan?
Klopt, zoveel is er niet mis met onze democratie en pluriforme samenleving.
pi_62327504
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 09:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Door welk land? De Achterhoek?
Tukkerland is Twente, daar is het CDA vanouds erg sterk.
  zondag 12 oktober 2008 @ 15:45:59 #75
130955 Floripas
Blast from the past
pi_62328493
Wat een topic.

Alsof politiek discours een wedstrijd Ajax-Feijenoord is.
  zondag 12 oktober 2008 @ 15:47:29 #76
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_62328519
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 15:45 schreef Floripas het volgende:
Wat een topic.

Dit is blijkbaar het genuanceerde links.
[KNE]-Mod
pi_62328691
Ik denk wel dat Rechts Nederland een probleem gaat krijgen met zijn neo-liberale politiek. Veel kiezers zullen nu hun eigen spaarcenten, banen en pensioenen in gevaar komen voorzichtiger gaan worden en liever voor partijen gaan kiezen die hun "economische zekerheden" wat beter bewaken. Rechts kan wel blijven jammeren over 11euro vliegtax, maar dat maakt weinig indruk nu er dagelijks miljarden op de beurzen in rook opgaan.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_62329331
Wat een ontzettend triest topic !
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_62329530
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 20:58 schreef kawotski het volgende:
Rechts betaald, Links deelt uit..
Rechts vergokt het geld in het casino dat anno 2008 effectenbeurs heet.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
  zondag 12 oktober 2008 @ 16:39:53 #80
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62329538
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 14:22 schreef Ryan3 het volgende:
Tja, een paar neo-conservatieve kopstukken waren in het liberalism teleurgestelde linksjes in de VS.
Ter illustratie: journalist en publicist Christopher Hitchens, nu vrij neocon, was in zijn vroege jeugd een actieve Trotskyist.
pi_62330470
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:39 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Rechts vergokt het geld in het casino dat anno 2008 effectenbeurs heet.
en dat moeten ze (links) ook direct verbieden als ze aan de macht zijn.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zondag 12 oktober 2008 @ 17:26:41 #82
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62330509
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 15:55 schreef FeestNummer het volgende:
Ik denk wel dat Rechts Nederland een probleem gaat krijgen met zijn neo-liberale politiek.
De neo-liberale politiek is in Nederland voor een aardig deel gevoerd door de Paarse kabinetten, maar goed
pi_62330876
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 17:26 schreef Scaurus het volgende:
De neo-liberale politiek is in Nederland voor een aardig deel gevoerd door de Paarse kabinetten, maar goed
Dat klopt, maar het neo-liberalisme wordt algemeen toch als een rechts idee gezien. En het gaat om de perceptie.

Andersom wordt links verweten de grenzen voor migranten open te zetten. Maar dezelfde rechtse partijen die moord en brand schreeuwen over het generaal pardon hebben in oktober 2006 wel de grenzen open gezet voor 150.000 ongeschoolde Polen. Ook hier is het slechts perceptie.
pi_62331691
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 17:26 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Dat waren dan ook behoorlijk rechtse kabinetten natuurlijk.
pi_62331856
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 15:45 schreef Floripas het volgende:
Wat een topic.

Dan wordt het vast nog ruzie over wie wie is.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_62337062
Ergens is het toch wel zielig... Velen leiden schade door de crisis. Dat er geen ach en wee volgt als een miljardair van 6 naar 3 miljard gaat kan ik begrijpen, maar er zijn ook velen die hun huis hebben moeten verlaten.

En wat is de (kennelijk) sociale reactie: "hoera, rechts ligt op zijn gat, hoera, het kapitalisme is failliet".

In plaats van dat je je bekommert over hoe we de zaak vlot kunnen trekken is het "gelijk hebben" weer veel belangrijker voor bepaalde figuren.

Het is iets van deze tijd om tegenstellingen op te zoeken, maar juist in deze tijd had ik verwacht dat er zou worden samengewerkt, samen de schouders eronder in plaats van zeiken over wie gelijk heeft (niemand en iedereen... zijn we daar uit en kan er iets gebeuren).

DOEN!
  zondag 12 oktober 2008 @ 23:08:22 #87
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62339002
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:06 schreef DS4 het volgende:
Ergens is het toch wel zielig... Velen leiden schade door de crisis. Dat er geen ach en wee volgt als een miljardair van 6 naar 3 miljard gaat kan ik begrijpen, maar er zijn ook velen die hun huis hebben moeten verlaten.

En wat is de (kennelijk) sociale reactie: "hoera, rechts ligt op zijn gat, hoera, het kapitalisme is failliet".

In plaats van dat je je bekommert over hoe we de zaak vlot kunnen trekken is het "gelijk hebben" weer veel belangrijker voor bepaalde figuren.

Het is iets van deze tijd om tegenstellingen op te zoeken, maar juist in deze tijd had ik verwacht dat er zou worden samengewerkt, samen de schouders eronder in plaats van zeiken over wie gelijk heeft (niemand en iedereen... zijn we daar uit en kan er iets gebeuren).

DOEN!

Tsjakkkaaaaaa
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_62339363
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 23:08 schreef Klopkoek het volgende:

Tsjakkkaaaaaa
Die kerel heeft meer bereikt in zijn leven dan jij... niet in het minst omdat hij zich niet bezig hield met het schoppen naar alles en iedereen.

P.s.

Wanneer ga jij weer eens op een beetje niveau meedoen met de discussie?
  zondag 12 oktober 2008 @ 23:31:31 #89
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62339645
Inhoudelijker kan niet. in 1 plaatje je filosofie uitgelegd. Ratelband zal ongetwijfeld een klant van je zijn en anders jij wel bij hem, dat kan niet anders
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 12 oktober 2008 @ 23:35:31 #90
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_62339761
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 23:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Die kerel heeft meer bereikt in zijn leven dan jij... niet in het minst omdat hij zich niet bezig hield met het schoppen naar alles en iedereen.

P.s.

Hij staat tegenwoordig patat te bakken op dancefestivals....

[ Bericht 12% gewijzigd door _Vulcanus_ op 12-10-2008 23:43:04 ]
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
  zondag 12 oktober 2008 @ 23:36:47 #91
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62339812
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 23:21 schreef DS4 het volgende:
Als dat de kant is waar jij heen wil
pi_62339856
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 23:35 schreef _Vulcanus_ het volgende:

Hij staat tegenwoordig patat te bakken op dancefestivals....
Dat zeg ik: veel meer bereikt dan Klopkoek.
pi_62339895
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 23:36 schreef Scaurus het volgende:

Als dat de kant is waar jij heen wil
Niet echt, hij is vrij vermoeiend, maar ik heb meer met zijn positivisme dan het pessimisme van Klopkoek.
  zondag 12 oktober 2008 @ 23:40:46 #94
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62339911
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 23:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat zeg ik: veel meer bereikt dan Klopkoek.
Je moet het tegenwoordig hebben van peptalk en persoonlijke aanvallen he? Sluit je toch bij de VVD aan. Je hoort niet bij de PvdA. Je zult ongetwijfeld een hoop connecties in de rijkbedeelde asielzoekersindustrie gaan missen maar je wordt er zoveel gelukkiger van. Echt.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 12 oktober 2008 @ 23:41:09 #95
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62339923
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 23:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

Niet echt, hij is vrij vermoeiend, maar ik heb meer met zijn positivisme dan het pessimisme van Klopkoek.
Dat heet realisme mijn waarde
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_62339961
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 23:31 schreef Klopkoek het volgende:
Inhoudelijker kan niet. in 1 plaatje je filosofie uitgelegd. Ratelband zal ongetwijfeld een klant van je zijn en anders jij wel bij hem, dat kan niet anders
Aan de zijlijn kankeren op alles en iedereen, met name de mensen die de handjes laten wapperen... Wat heb jij nou toch gedaan om de wereld te veranderen? Helemaal niets toch? Alleen maar zeiken over wat anderen moeten doen. Zielig.
pi_62340012
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 23:40 schreef Klopkoek het volgende:

Je moet het tegenwoordig hebben van peptalk en persoonlijke aanvallen he?
Vind je het niet een beetje hypocriet om iedereen met een andere mening de huid vol te schelden en vervolgens anderen te beschuldigen van persoonlijke aanvallen?
quote:
Sluit je toch bij de VVD aan. Je hoort niet bij de PvdA. Je zult ongetwijfeld een hoop connecties in de rijkbedeelde asielzoekersindustrie gaan missen maar je wordt er zoveel gelukkiger van. Echt.
Ik verdien geen cent aan asielzoekers.

Dag hoor!
pi_62340037
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 23:41 schreef Klopkoek het volgende:

Dat heet realisme mijn waarde
Nee, dat heet frustratie. Althans, daar loop jij van over. Het zal ongetwijfeld lastiger voor jezelf zijn dan jouw omgeving, maar ik heb vooral ook medelijden met jouw omgeving, want jij doet het jezelf aan.
pi_62340568
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 23:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, dat heet frustratie. Althans, daar loop jij van over. Het zal ongetwijfeld lastiger voor jezelf zijn dan jouw omgeving, maar ik heb vooral ook medelijden met jouw omgeving, want jij doet het jezelf aan.
Welke omgeving? Je bedoelt zijn moeder die 9 maanden voor zijn geboorte een buitenechtelijke relatie had met Bart Jan Spruyt? Klopkoek neemt nu wraak door op het internet mensen die rechtser zijn dan de NCPN te vervelen met zijn dichterskunsten.

[ Bericht 2% gewijzigd door DrWolffenstein op 13-10-2008 00:26:03 ]
  maandag 13 oktober 2008 @ 00:17:05 #100
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62340671
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 23:40 schreef Klopkoek het volgende:
Je moet het tegenwoordig hebben van peptalk en persoonlijke aanvallen he?
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 22:42 schreef Klopkoek het volgende:
Scaurus is een crypto-fascist. Of een nare conservatief.

Zeker van adelijke afkomst, walgelijk mannetje?
Hoor eens wie het zegt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')