test met naald? vertell eens?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:11 schreef Brighteyes het volgende:
Welkom Chan!
En die suikertruc klinkt intrigerend.
Iemand die dit wil uitproberen? Een meelezende netzwangere misschien?
Doet me een beetje denken aan die test met die naald van ooit eens!
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:03 schreef huuphuup het volgende:
Uhm, nou, het schijnt zo te zijn dat kristalsuiker even blijft drijven op urine als er HCG inzit. Dit komt door de reactie die HCG aangaat met de suiker waardoor het even duurt voordat de suiker naar de bodem zakt. áls het al zakt.
Urine opvangen in een schoon bakje, even laten staan een paar seconden zodat je urine niet meer beweegt en daarna voorzicht een snufje (of 2 of 3) suiker erin strooien. Ik had dit gehoord van iemand die het weer van de huisarts als "goedkope en leuke thuistip" had meegekregen. Dus ik ga er vanuit dat het echt werkt als een huisarts ermee aankomt; maar ik heb zelf nog nooit drijvende suiker gehad![]()
Misschien dat 1 van de nieuwe zwangeren het eens uit kan proberen, iemand die onder de 16 weken is liefst om te zien of het werkt
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:11 schreef Brighteyes het volgende:
Welkom Chan!
En die suikertruc klinkt intrigerend.
Iemand die dit wil uitproberen? Een meelezende netzwangere misschien?
Doet me een beetje denken aan die test met die naald van ooit eens!
Al opgelost!quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:18 schreef mikoxx het volgende:
Er staan nu twee topics van wachten op.... kan een mod er even naar kijken?
Meteen maar werk van gemaakt?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:20 schreef bumbaloe het volgende:
Nou, ik moest toch plassen.
Dus eerst een glas water gepakt en toen daar suiker in gedaan. Zakte meteen.
Vervolgens in een potje geplast en daar suiker in gedaan. Zakte 2 keer zo snel
Nu zal ik maandag testen en dan weten we gelijk of het broodje aap is of niet.
Thanx! Geloof dat ik alle kalenders nu wel gezien.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:08 schreef bumbaloe het volgende:
serpente, op zw.pagina staat een calculator, maar daarvoor moet je natuurlijk de 1edag van je laatste menstruatie weten.
Mioxx. Neuh, ik zit mezelf op te naaien. En ik laat mijn lichaam mij bedriegen omdat ik 2 keer iets heb gevoeld (wat ik zou kunnen verklaren als eisprong en innesteling). Overigens heb ik tests in huis.
Maar ik wil eigenlijk wachten tot maandag. Dan is het een maand geleden dat ik ben gestopt met de pil.
Kan natuurlijk wel even kijken of ik wat suiker kan vinden......
quote:Een tip voor alle dames,
Ik heb drie kindjes en heb me net zo gevoeld als jullie. Bij mij lukte het ook allemaal niet, het was een erg onzekere tijd. Ik ben naar dokter de geweest en die heeft mij een trukje meegegeven. Pak een urine opvangopvang bakje en vul deze met een laag urine. Gooi hier een theelepeltje suiker in, indien dit suiker blijft drijven ben je zwanger, dit komt mede door het Zwangerschaps HCG hormoon deze laten de suikerkorrels drijven. Ik heb dit elke keer herhaald en bij alle drie de zwangerschappen bleef de suiker drijven! Dit is een goede en goedkope manier om je onzerheid weg te nemen!
succes!
Groetjes
Hm, misschien toch maar eens proberen...quote:Hier nog iemand met succes, Ik las het op de forum dat je suiker blijft drijven als je zwanger bent. Ik ben zelf 4 weken en was toch wel nieuwschierig dus dacht ik probeer t voor de gein. En het bleef inderdaad drijven! Leuke en goedkope manier om je zwangerschap te testen voor de degene die zwanger willen worden! Ik daarin tegen ben blij in verwachting! Ik hoop voor jullie dat jullie dit ook snel gaat gebeuren.
doeiiii
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:37 schreef huuphuup het volgende:
Van Cattie voor ons; de naaldentest
Haai!quote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:12 schreef Rubey het volgende:
Ook ik mag hier vanaf vandaag officieel meedoen!
Ik lees al heel lang mee en nu wordt het tijd om zelf mee te posten.
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:24 schreef huuphuup het volgende:
Hoi Rubey![]()
Heb je suiker en naalden en metalen potjes in huis?
Z&G is ook een erg gezellig topic hoor! Laten we daar straks met zijn allen verder kleppenquote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:28 schreef mikoxx het volgende:
[..]
whahaha!
Rubey, welkom in dit gezellige topic! eigenlijk veel TE gezellig, waardoor we zomaar onnodig lang zouden kunnen biljven hangen
jaa leukquote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:19 schreef Brighteyes het volgende:
Chan, wil je ook al in het lijstje met je NOD?
Maar ik kan nog helemaal niet. Zit als het goed is nu pas in mijn vruchtbare dagen. Maar als ik ooit weer zwanger ben zal ik de suiker test er eens ingooien hierquote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:28 schreef bumbaloe het volgende:
Ik vind dat MG81 het nu ook moet doen
Makkelijker zwanger worden zal vast niet, anders waren hele volksstammen aan dat spul... Maar ik dacht dat het wel iets met je cyclus zou doen (weet het ook niet precies). Bepaalde vitamines plas je idd uit als je er teveel van binnenkrijgt (de wateroplosbare vitamines), de vetoplosbare vitamines (A, D, E en K) die plas je volgens mij niet uit. Dus lijkt me niet handig daar teveel van binnen te krijgen. Buiten dat lijkt het mij onzinnig om een aantal keer de ADH te overschrijden... je hebt het niet nodig... waarom zou je er dan voor betalen...? (ja dat is de zuinigerd in mij die spreektquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:21 schreef Brighteyes het volgende:
Nijna, is dat echt zo? Volgens mij niet hoor. Het is gewoon een multi-vitamine met wat extra foliumzuur erin. Er heeft hier ooit iets gestaan over 'makkelijker zwanger' worden door die dingen, maar dat is volgens mij echt pure onzin hoor, althans... ik heb er met die dingen toch echt ook 16 maanden over gedaan.
En was het niet zo dat je voor het overgrote deel van het 'te veel' aan vitaminen, dat je dat er gewoon weer uit piest?
Verstandige zuinigheid. Inderdaad zijn lang niet alle vitamines uitplasbaar en er zijn erbij die echt schade aanrichten in te grote hoeveelheden, dus overschrijd de dosering op het potje nooit.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 14:39 schreef Nijna het volgende:
[..]
Buiten dat lijkt het mij onzinnig om een aantal keer de ADH te overschrijden... je hebt het niet nodig... waarom zou je er dan voor betalen...? (ja dat is de zuinigerd in mij die spreekt).
Ik denk dat jje vooral moet doen waar je jezelf goed bij voelt, toch?!
helemaal mee eens! Ik wil best de volgende zijn hoor!quote:[b]
Overigens nu heb ik dat ranzige testje gedaan met die suiker ik vind wel dat daar wat tegenover moet staan....
het word namelijk hoog tijd voor 2 streepjes !
waar blijft happy?
Tja, als je het zo logisch bekijkt, zit er inderdaad wel wat in...quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:50 schreef bumbaloe het volgende:
Mijn man zei net, toen we het over die suikertest hadden en ik vertelde van vicky en marlies. Nee, ik denk niet dat het werkt, want anders zou niemand meer zwangerschapstests kopen
Pffff... mannen zijn ook echt te simpel. Waarvoor wedden dat als jij zwanger bent jij het wel even gaat testen!quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:50 schreef bumbaloe het volgende:
Mijn man zei net, toen we het over die suikertest hadden en ik vertelde van vicky en marlies. Nee, ik denk niet dat het werkt, want anders zou niemand meer zwangerschapstests kopen
En anders doe je toch gewoon de suikertestquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 20:36 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Tja, als je het zo logisch bekijkt, zit er inderdaad wel wat in...![]()
Ik ben nog niet ongesteld geweest. Zit nu op dag 31 van m'n cyclus. De vorige cyclus duurde ook 31 dagen en die daarvoor 41. Ik had dus verwacht dat ik deze maand iig korter dan 31 dagen zou zijn. Heb nog steeds wel wat menstruatieachtige kriebels. Ik wacht nog een dag of twee en dan gooi ik er maar weer een test tegenaan.(Als ik intussen niet ongesteld ben geworden natuurlijk.)
Zal idd eerste wel ff de suikertest doen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 20:46 schreef bumbaloe het volgende:
[..]
En anders doe je toch gewoon de suikertest
Laat je het wel eerst ff afkoelen. Wellicht zakt de suiker dan minder snel
Vandaag op mn werk weer iemand die zei: 'er werken hier veel jonge vrouwen, en jonge vrouwen krijgen kinderen'
Ik dacht, hihi, als je eens zou weten met wat voor projectje ik bezig ben....
Duhh.. als dat je suiker normaalgesproken in thee doetquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 09:38 schreef Brighteyes het volgende:
Als normaal Vicky? Doe je het regelmatig dan?![]()
quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 09:38 schreef Brighteyes het volgende:
Als normaal Vicky? Doe je het regelmatig dan?![]()
Oeh..... duimen draaien dan maar!quote:[b]
Mikoxx, sterker nog: je staat eigenlijk al bovenaan! Ik verwacht de 16e gewoon ongi te worden, manlief was de gehele vruchtbare periode zo ziek als een hond![]()
Nee hoor, gebruik het meer als richtlijn voor hetzelfde geld is alles een dag of 2 later. Dat weet je nooit!quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:58 schreef Poppejans het volgende:
Wat leuk Kersjes dat de verloskundige zon leuke vrouw was, zou toch geweldig zijn als je ook echt weer bij haar terecht zou kunnen komen!
Wat heeft Devin trouwens een leuke stoere papa, ik zag hem ergens voorbij komen in een topic
Bumba, niet ALLES uitdoen op zon calculator he (deed ik ook hoor), luister ook naar je lichaam wanneer je afscheiding e.d hebt of dat je misschien zelf je ei voelt op net een andere dag dan die calculator.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 20:39 schreef Kersjes het volgende:
Poppejans, dat stoere is maar schijn: hij wilde niet eens klussen met 40 graden koorts![]()
pfff das wel erg flauw van hem zegquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 20:39 schreef Kersjes het volgende:
Iom, gefeliciteerd met je zwangerschap!
Poppejans, dat stoere is maar schijn: hij wilde niet eens klussen met 40 graden koorts![]()
![]()
Bumbaloe, handig zo'n calculator, ik ga ook eens kijken.
http://www.zwangerschapspagina.nl/calculator.phpquote:Op zondag 12 oktober 2008 01:00 schreef prinseszondererwt het volgende:
Welke calculator is dat dames? Linkje?
Nou inderdaad, ik weet hoe het ook kan gaan...quote:Op zondag 12 oktober 2008 11:55 schreef bumbaloe het volgende:
Prinses, vind het niet erg hoor. Dit was ook ronde nul. Was aan het wachten op mn cyclus. Was te mooi om waar te zijn als het nu al raak was geweest.
Nu weet ik in ieder geval dat ik een cyclus hebHihi, na al die maanden de pil geslikt te hebben.
En dus ook een eisprong als het goed is!
Haha, ik ben wakker hoor. Net ff lekker op het gemakje ontbeten. Danerolles met kaas erin gepropt.quote:Op zondag 12 oktober 2008 12:36 schreef Kersjes het volgende:
Zoooo, Serpente doet graag aan uitslapen zo te zien! Of zou ze, uitzinnig van geluk, een feestje aan het bouwen zijn?
Tessie, een kortere cyclus is goed! Hopelijk is dat het en word je gauw ongi. Hetzelfde geldt voor alle dames die ook zo'n zenuwslopend lange cyclus hebben![]()
Bumbaloe, gefeliciteerd met je cyclus! En sterkte met de![]()
Prinses, veel plezier en succes vandaag![]()
We hebben weer eens wat hoor, M. heeft zonder aanwijsbare reden sinds gisteravond een scherpe pijn aan zijn za(a)kje. Het is vandaag een stuk erger en zit alleen links. Nu hebben we net zitten googlen en kwamen allerlei ziekten en kwalen tegen waar je niet blij van wordtHet woord "(leidend tot) onvruchtbaarheid" kwam opvallend vaak voorbij (om het even on-topic te houden)... Hij wil het nog even aankijken, maar als het om 2 uur nog niet beter gaat belt hij even met de hap.
Thanx, wat je vertelt heb ik idd her en der al gelezen. Het gekke was, dat ik tijdens de dagen van m'n menstruatiepkrampen, afscheiding had waarvan ik sterk vermoedde dat het cervixslijm was. Excuses voor de plasticiteit.quote:Op zondag 12 oktober 2008 13:11 schreef Brighteyes het volgende:
Ssserpente, temperaturen is op zich prima te doen, als je je er beetje op in stelt.
Het moet elke dag op dezelfde tijd, nog voor je je bed uit gegaan bent om te plassen.
Wat ik deed was dus een wekker zetten, elke dag, ook in het weekend.![]()
De meeste digitale thermometers hebben een 'geheugen' dus ding in je kont, wachten op het piepje, ding er weer uit, licht uit en verder slapen, en dan als je later wakker wordt kan je even kijken wat je temp was en opschrijven.
Ik had een schriftje naast mijn bed liggen en daar hield ik het in bij.
Je temperatuur heeft, als het goed is een dipje vlak voor je eisprong en daarna gaat hij dan omhoog.
Hij blijft hoog als je zwanger bent. Als dat niet zo is zakt hij, meestal dan, op de dag dat je menstruatie begint.
Een zakbreuk of een gedraaide bal misschienquote:Op zondag 12 oktober 2008 12:36 schreef Kersjes het volgende:
We hebben weer eens wat hoor, M. heeft zonder aanwijsbare reden sinds gisteravond een scherpe pijn aan zijn za(a)kje. Het is vandaag een stuk erger en zit alleen links. Nu hebben we net zitten googlen en kwamen allerlei ziekten en kwalen tegen waar je niet blij van wordtHet woord "(leidend tot) onvruchtbaarheid" kwam opvallend vaak voorbij (om het even on-topic te houden)... Hij wil het nog even aankijken, maar als het om 2 uur nog niet beter gaat belt hij even met de hap.
pff..maar als je alle onderzoeken gaat geloven mag je helemaal niets meer. Cola light heeft mij de vorige keer door de meest misselijke momenten gehaald en ondanks mijn miskraam ga ik daar de volgende keer echt niet minder van drinken. Alcohol ja, roken ja, rood vlees ja...maar er is ergens een grens en voor mij ligt die dus daar. Net zoals ik echt geen appeltaart van mijn menu ga schrappen want de hoeveelheid kaneel die daar in zit is gewoon nooit genoeg om aan de gevaarlijke dosis te komen. Maar goed, dat is natuurlijk mijn mening en stoor je er verder niet aan.quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:39 schreef Ssserpente het volgende:
Ik zou er ook geen moeite mee hebben om risicoproducten te schrappen hoor. Sommige mensen doen alsof dat zo'n opoffering is.
Mikkoxquote:Op zondag 12 oktober 2008 20:39 schreef mikoxx het volgende:
En dan roept iedereen: als je je er te druk om maakt lukt t sowieso niet, mag je mij vertellen hoe dat dan moet!![]()
Enne huuphuup, dat was nog de meest pesimistische hoeveelheid. Andere sites hebbet het maar over 5mg per 300 ml. Moet je bedenken, dan zou je nog veeeeel meer mogen drinken (ik ben geen kei in rekenen op dit uur, maar ik kom uit op zo'n 18 liter!)quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:13 schreef huuphuup het volgende:
Ja Mefke van die cafeine hoeveelheden enzo had ik ook gelezen, maar 6 blikjes is iets meer dan anderhalve liter, en bij tijd en wijle drink ik best in mijn eentje zo'n fles leeg... Das natuurlijk uberhaupt niet goed voor je, maar das weer wat anders![]()
quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:19 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Enne huuphuup, dat was nog de meest pesimistische hoeveelheid. Andere sites hebbet het maar over 5mg per 300 ml. Moet je bedenken, dan zou je nog veeeeel meer mogen drinken (ik ben geen kei in rekenen op dit uur, maar ik kom uit op zo'n 18 liter!)
Hier ging er tijdens de zwangerschap een fles Cola Light per dag doorheen en dan dronk ik óók nog twee kopjes koffie 's ochtendsquote:Op zondag 12 oktober 2008 22:22 schreef mefke79 het volgende:
editje...coca cola zelf meldt voor light 5 mg meer glas van 250 liter..dus dat dan mag je 3 liter op een dag. Lijkt me genoeg, voor mij iig.![]()
(en nou hou ik er over op, maar ik wil het dan ook effe precies uitgezocht hebben)
Hmmm... Als ik daar dan net zo'n schattig prupke als Lilah voor terugkrijg dan moet ik misschien toch maar terugkomen op mn standpuntquote:Op zondag 12 oktober 2008 23:06 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Hier ging er tijdens de zwangerschap een fles Cola Light per dag doorheen en dan dronk ik óók nog twee kopjes koffie 's ochtends. Dus reken jezelf niet te gek
.
Voor dat haar moet je twee pakken chocomel per dag drinken he?quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:09 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Hmmm... Als ik daar dan net zo'n schattig prupke als Lilah voor terugkrijg dan moet ik misschien toch maar terugkomen op mn standpunt
quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:09 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Voor dat haar moet je twee pakken chocomel per dag drinken he?.
Serieus 2 pakken chocomel per dag....quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:09 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Voor dat haar moet je twee pakken chocomel per dag drinken he?.
quote:Op maandag 13 oktober 2008 12:30 schreef huuphuup het volgende:
Ja ik ben niet zo van het wachten en kijken wat er gebeurt![]()
Ik heb zelf liever iets meer zekerheid en stiekem vind ik het ook wel een beetje leuk dat soort testjes. Net alsof we met een heel geheim chemisch experiment bezig zijn ofzoVond vroeger die lakmoes-papiertjes ook altijd machtig interessant. Die ene keer dat ik zwanger was was het ook 1 keer zonder voorbehoedsmiddel dus ik weet dat het wel kan, maarja ach, die verkleurende streepjes hè, dat doet het hem
Ik had 's morgens al gemerkt dat ik veel slijm had. Toen 's middags die test deed was het voor mij wel duidelijk dat mijn eisprong echt gewoon eerder was ipv 3 dagen later zoals ik verwacht had. Toen ik later die dag ook rugpijn kreeg was het helemaal duidelijk. Want nu is de streep zo goed als weg en geen slijm en rugpijn meer. Dus denk dat ie in dit geval wel goed heeft gewerkt. Nu moet alleen het zaad vanquote:Op maandag 13 oktober 2008 12:52 schreef huuphuup het volgende:
Hoewel die ovulatie-testen in theorie nog steeds niet alles zeggen. Ze meten een LH-piek maar dat betekent niet dat er ook daadwerkelijk altijd een eisprong plaatsvind had ik begrepen van andere sites.
Die van mij helaas niet. Maar 1 voordeel is dat we dat al wetenquote:Op maandag 13 oktober 2008 13:05 schreef huuphuup het volgende:
Dat zijn inderdaad vrij duidelijke tekenen! Goed man, spannend!
Ik ga in ieder geval voor je duimen dan nu
en alle mannen hebben toch super-sperm als je ze zelf mag geloven?![]()
![]()
Omdat wij graag eerst willen trouwen en dat gaat pas in mei volgend jaar gebeuren. Bovendien wachten wij nog op een ander huisje ('t wordt een beetje vol anders met de twee van mijn lief er ook nog deeltijd bij) en dat zal wellicht ook rond de zomer volgend jaar worden. Een drukke tijd dus, zowel geestelijk en lichamelijk als financieel.quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:18 schreef bumbaloe het volgende:
...
Calamity Jane. Waarom pas in januari?
He hoiquote:Op maandag 13 oktober 2008 13:52 schreef happyme28 het volgende:
Hey Vlindur, welkom terug! Wat super dat Clomid zo aanslaat bij jou joh! Dit klinkt weer goed, dus dat wordt weer duimen deze maand. Op welke dag van je cyclus zit je nu?
Oh ja? Vertel...quote:Op maandag 13 oktober 2008 14:10 schreef bumbaloe het volgende:
CJ ; zwanger trouwen is anders ook leuk hoor
Nou ja het is gewoon leuk.quote:Op maandag 13 oktober 2008 14:13 schreef CalamityJane het volgende:
[..]
Oh ja? Vertel...
CJ is serieus van plan zwanger te trouwen, als de natuur meewerkt. Alleen niet hoooooogzwanger, ze trouwt namelijk over 7 maanden...
Dag 14 is netjes dan met zo'n follikel. Ik was benieuwd omdat ik vorige maand dus een cyclus van 31 dagen had, maar pas op dag 21 mijn eisprong (als het al een 'goede' was) en nu heb ik de 21e een afspraak bij de gyn en dat is dag 16 van de cyclus dus hoop dat hij dan kan zien of er een ei zit en hoe groot deze is.quote:Op maandag 13 oktober 2008 14:10 schreef Vlindur het volgende:
[..]
He hoi
Ik zit op dag 14 nu. De vorige keer duurde het 29 dagen. Maar toen had ik geen goeie eisprong en dus gewoon ongesteld geworden.
Ik verwacht precies het zelfde eigenlijk deze ronde. Heb zo'n gevoel van, dit wordt toch niks..
quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:25 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Dag 14 is netjes dan met zo'n follikel. Ik was benieuwd omdat ik vorige maand dus een cyclus van 31 dagen had, maar pas op dag 21 mijn eisprong (als het al een 'goede' was) en nu heb ik de 21e een afspraak bij de gyn en dat is dag 16 van de cyclus dus hoop dat hij dan kan zien of er een ei zit en hoe groot deze is.
Hoezo denk je (en prinses) dat het geen goede cyclus is?? Positief blijven hoor! Omdat het vorige maand niet raak was, kan het deze maand wel jullie maand zijn!![]()
Ik duim voor jullie in ieder geval.
Ja dat heb ik ook. Wil het liefst ook nu (of eigenlijk al een paar maanden geledenquote:Op maandag 13 oktober 2008 16:33 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik ben een vreselijk ongeduldig mens voor mezelf, als iets in mijn hoofd zit dan moet het meteen. Dus ook met zwanger worden, lastig dat je daar geen invloed op hebt. Dat maakt het ongrijpbaar en dan heb ik bij vlagen de neiging pessimistisch te zijn. Al is het totaal niet gerechtvaardigd, immers is het pas ronde 2. Na mijn gynbezoek van volgende week ben ik hopelijk weer wat rustiger en positiever ben ik nu eigenlijk alweer. Bedankt voor de reactie happeme, dat zet me weer even op de grond.
Doen we ook wel hoorquote:Op maandag 13 oktober 2008 20:26 schreef huuphuup het volgende:
Welkom Pure-Poison!! Dat je maar snel door mag naar Z&G
Waarom kun je je vruchtbare periode niet uitrekenen? In principe kun je toch min of meer uitgaan van 14 dagen na de 1e dag van je laatste menstruatie? Dus als je vorige week ongesteld bent geweest dan hup hup klussen![]()
Ja, ik zag je er gisteren nog tussenstaan, maar ik had ook al van je goeie echo gelezen dus vandaar dat ik je ertussenuit gehaald heb.quote:Op maandag 13 oktober 2008 22:58 schreef Mammamia het volgende:
Zie net dat ik van het lijstje af ben..! Heb mijn eerste echo achter de rug en alles is goed.
Bedankt dat ik hier zo lang mee mocht wachten en iedereen heel veel succes!!!
Hoop jullie snel te zien in zwangerschap en geboorte.
Je moet op de 11de dag na je eerste dag van de laatste ongi beginnen. Das bij een cyclus van 28 dagen trouwens. En dan paar dagen rond zelfde tijdstip testen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:54 schreef Pure-Poison het volgende:
Hoe werkt dat nou met die vruchtbaarheids testen? Moet je dan rond je vruchtbare periode iedere dag zo'n test doen ofzo?
Haha, dank je. Ik hoop het stiekem met je mee; wat stikt mij al dat ongemak bij de bruiloft, huwelijksreis en verhuizing nou...quote:Op maandag 13 oktober 2008 18:55 schreef bumbaloe het volgende:
Ik hoop in ieder geval vóór december met jullie allen in ZenG te zitten. En ook met de dames die pas in januari willen beginnen
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:09 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik ben natuurlijk minder positief, hier was er na 9 maanden nog niks.
Leve de wetenschap!
op die manier...quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 14:07 schreef huuphuup het volgende:
Maar Vicky, mag k dan wat vragen? Als je ongesteld wordt nadat je gestopt bent met je pil dan heb je in principe wel gewoon je ei gehad toch? Of zie ik dat verkeerd?Je cyclus is niet echt regelmatig te noemen nee en die laatste lijk je er wel eentje over geslagen te hebben maar dan werd je dus wel gewoon ongesteld en had je een eisprong steeds.
Ik dacht altijd met ontpillen dat mensen ook bedoelde dat het even kon duren, en soms tot wel een half jaar voordat je eisprong weer op gang komt.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:20 schreef Pure-Poison het volgende:
Hoe kunnen vouwen per ongeluk zwanger raken vraag ik me wel eens af de laatste tijd,als ik op internet allemaal lees hou "weinig" kans je eigenlijk maar hebt over heel de periode gerekend!
Ik ook. Hoe meer verhalen je hierover hoort, hoe minder je ze gelooft.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:30 schreef Troel het volgende:
[..]
Als je geen anticonceptie gebruikt is de kans 10% dat je zwanger raakt heb ik begrepen.
(overigens vraag ik me af in hoeverre echt al die vrouwen ook echt per ongeluk zwanger zijn geraakt)
Ik heb ruim 6 jaar de pil gebruikt. Toen ik m'n laatste strip de deur uit had gedaan, werd ik gewoon ongesteld in de "stopweek". Ook daarna werd ik na een week of 4 weer ongesteld. Daarna echter van april tot oktober nietquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 14:15 schreef huuphuup het volgende:
Hmm, ik vraag me dan wel af wat mensen bedoelen als ze zeggen van ik heb een half jaar moeten ontpillen.
Nou nog 1 reactie dan, dan ga ik hierna weer gewoon lurkenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:37 schreef CalamityJane het volgende:
En het is ook meer dan eens gebeurd bij iemand die "er nog helemaal niet op zat te wachten", want pas net een paar maanden een relatie of een relatie met een nog getrouwde kerel...
quote:Uit het rapport 'Human Sperm Competition: Copulation, Masturbation and Infedility' van Mark Bellis en Robin Baker uit 2002 blijkt het volgende:
- 6 tot 10% van de kinderen is niet van hun 'vader';
- een vrouw raakt eerder zwanger van iemand met wie ze een losse affaire heeft dan van seks met haar reguliere partner. Men suggereert dat ontrouw genetisch bepaald is, tijdens de ovulatie gaan vrouwen vaker vreemd omdat vrouwen dan meer vallen op typische mannelijke kenmerken.
Nou, dat is heel simpel te verklaren: omdat ac standaard is.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:37 schreef CalamityJane het volgende:
[..]
Ik ook. Hoe meer verhalen je hierover hoort, hoe minder je ze gelooft.
Als je bedenkt dat de kans met ac slechts ongeveer 2% is, dan vraag ik me altijd af hoe dit percentage in mijn kennissenkring van rond de 30 zo veel hoger kan liggen...
En het is ook meer dan eens gebeurd bij iemand die "er nog helemaal niet op zat te wachten", want pas net een paar maanden een relatie of een relatie met een nog getrouwde kerel...
Nee, maar die zien zelf niet in dat ze het zelf in de hand hebben gehadquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:24 schreef Brighteyes het volgende:
Nou ehm... mensen die 'per ongeluk' zwanger raken na diarree of antibiotica of weetikveel wat voor kutsmoesjes vind ik voornamelijk dom en niet per ongeluk heel eerlijk gezegd.
Als je nou nog niet weet dat dat soort dingen risico's kunnen opleveren...![]()
Meestal zeggen ze dan ook echt volkomen serieus dat de pil gewoon niet goed werktquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:24 schreef Brighteyes het volgende:
Nou ehm... mensen die 'per ongeluk' zwanger raken na diarree of antibiotica of weetikveel wat voor kutsmoesjes vind ik voornamelijk dom en niet per ongeluk heel eerlijk gezegd.
Als je nou nog niet weet dat dat soort dingen risico's kunnen opleveren...![]()
Dat heb ik dus precies hetzelfde!quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:30 schreef Troel het volgende:
[..]
Als je geen anticonceptie gebruikt is de kans 10% dat je zwanger raakt heb ik begrepen.
(overigens vraag ik me af in hoeverre echt al die vrouwen ook echt per ongeluk zwanger zijn geraakt)
Jeeeutjequote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:42 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Ik heb ruim 6 jaar de pil gebruikt. Toen ik m'n laatste strip de deur uit had gedaan, werd ik gewoon ongesteld in de "stopweek". Ook daarna werd ik na een week of 4 weer ongesteld. Daarna echter van april tot oktober nietToen wist ik wat ontpillen was. Pffff!!
Toen ik in oktober eindelijk weer ongesteld werd, had ik wel direct een hele regelmatige cyclus van een dag of 28 maar wel vreemd dat ik toen ineens in maanden niks had.
Maar volgens mij is het voor iedereen anders, en maakt het niet eens zoveel uit hoelang je de pil hebt gebruikt.
En dit berichtje is absoluut niet om je te ontmoedigen hoor, de kans is net zo groot dat jij straks gewoon een 2e streepje plast zonder al dat gedoe!!
quote:
En ik denk dan; 'Maar het moet toch ook nog een béétje leuk en spontaan blijven? Om nou meteen in ronde 1 'al' met temperaturen en ovulatietesten aan de slag te gaan vind ik een beetje overdreven (als er geen voorgeschiedenis is). Je moet jezelf ook niet meteen gek maken denk ik dan. Dat is ook een reden waarom ik anderhalf jaar heb gewacht tot ik in dit topic mee ging posten, ik wil mezelf gewoon niet knettergek maken met elk dingetje wat ik voel en zou kunnen voelen. Maar dat is dus mijn mening.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 14:43 schreef happyme28 het volgende:
Checken dmv temperatuur of ovulatietesten zou ik dus wel willen aanraden
Dat had ik dus ook toen. Ik moest van mezelf toch eerst een half jaar bezig geweest zijn voor ik ook maar iets mocht gaan doen en dat werd dus temperaturen idd in de 7e of 8e maand en de persona er toen bij.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:59 schreef Saffier het volgende:
[..]
En ik denk dan; 'Maar het moet toch ook nog een béétje leuk en spontaan blijven? Om nou meteen in ronde 1 'al' met temperaturen en ovulatietesten aan de slag te gaan vind ik een beetje overdreven (als er geen voorgeschiedenis is). Je moet jezelf ook niet meteen gek maken denk ik dan. Dat is ook een reden waarom ik anderhalf jaar heb gewacht tot ik in dit topic mee ging posten, ik wil mezelf gewoon niet knettergek maken met elk dingetje wat ik voel en zou kunnen voelen. Maar dat is dus mijn mening.
Hier zijn de klusdagen voorbij en ik denk mijn eisprong te hebben gevoeld. Wie weet hoe het gaat deze ronde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |