quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:20 schreef Pure-Poison het volgende:
Hoe kunnen vouwen per ongeluk zwanger raken vraag ik me wel eens af de laatste tijd,als ik op internet allemaal lees hou "weinig" kans je eigenlijk maar hebt over heel de periode gerekend!
Ik ook. Hoe meer verhalen je hierover hoort, hoe minder je ze gelooft.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:30 schreef Troel het volgende:
[..]
Als je geen anticonceptie gebruikt is de kans 10% dat je zwanger raakt heb ik begrepen.
(overigens vraag ik me af in hoeverre echt al die vrouwen ook echt per ongeluk zwanger zijn geraakt)
Ik heb ruim 6 jaar de pil gebruikt. Toen ik m'n laatste strip de deur uit had gedaan, werd ik gewoon ongesteld in de "stopweek". Ook daarna werd ik na een week of 4 weer ongesteld. Daarna echter van april tot oktober nietquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 14:15 schreef huuphuup het volgende:
Hmm, ik vraag me dan wel af wat mensen bedoelen als ze zeggen van ik heb een half jaar moeten ontpillen.
Nou nog 1 reactie dan, dan ga ik hierna weer gewoon lurkenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:37 schreef CalamityJane het volgende:
En het is ook meer dan eens gebeurd bij iemand die "er nog helemaal niet op zat te wachten", want pas net een paar maanden een relatie of een relatie met een nog getrouwde kerel...
quote:Uit het rapport 'Human Sperm Competition: Copulation, Masturbation and Infedility' van Mark Bellis en Robin Baker uit 2002 blijkt het volgende:
- 6 tot 10% van de kinderen is niet van hun 'vader';
- een vrouw raakt eerder zwanger van iemand met wie ze een losse affaire heeft dan van seks met haar reguliere partner. Men suggereert dat ontrouw genetisch bepaald is, tijdens de ovulatie gaan vrouwen vaker vreemd omdat vrouwen dan meer vallen op typische mannelijke kenmerken.
Nou, dat is heel simpel te verklaren: omdat ac standaard is.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:37 schreef CalamityJane het volgende:
[..]
Ik ook. Hoe meer verhalen je hierover hoort, hoe minder je ze gelooft.
Als je bedenkt dat de kans met ac slechts ongeveer 2% is, dan vraag ik me altijd af hoe dit percentage in mijn kennissenkring van rond de 30 zo veel hoger kan liggen...
En het is ook meer dan eens gebeurd bij iemand die "er nog helemaal niet op zat te wachten", want pas net een paar maanden een relatie of een relatie met een nog getrouwde kerel...
Nee, maar die zien zelf niet in dat ze het zelf in de hand hebben gehadquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:24 schreef Brighteyes het volgende:
Nou ehm... mensen die 'per ongeluk' zwanger raken na diarree of antibiotica of weetikveel wat voor kutsmoesjes vind ik voornamelijk dom en niet per ongeluk heel eerlijk gezegd.
Als je nou nog niet weet dat dat soort dingen risico's kunnen opleveren...![]()
Meestal zeggen ze dan ook echt volkomen serieus dat de pil gewoon niet goed werktquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:24 schreef Brighteyes het volgende:
Nou ehm... mensen die 'per ongeluk' zwanger raken na diarree of antibiotica of weetikveel wat voor kutsmoesjes vind ik voornamelijk dom en niet per ongeluk heel eerlijk gezegd.
Als je nou nog niet weet dat dat soort dingen risico's kunnen opleveren...![]()
Dat heb ik dus precies hetzelfde!quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:30 schreef Troel het volgende:
[..]
Als je geen anticonceptie gebruikt is de kans 10% dat je zwanger raakt heb ik begrepen.
(overigens vraag ik me af in hoeverre echt al die vrouwen ook echt per ongeluk zwanger zijn geraakt)
Jeeeutjequote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:42 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Ik heb ruim 6 jaar de pil gebruikt. Toen ik m'n laatste strip de deur uit had gedaan, werd ik gewoon ongesteld in de "stopweek". Ook daarna werd ik na een week of 4 weer ongesteld. Daarna echter van april tot oktober nietToen wist ik wat ontpillen was. Pffff!!
Toen ik in oktober eindelijk weer ongesteld werd, had ik wel direct een hele regelmatige cyclus van een dag of 28 maar wel vreemd dat ik toen ineens in maanden niks had.
Maar volgens mij is het voor iedereen anders, en maakt het niet eens zoveel uit hoelang je de pil hebt gebruikt.
En dit berichtje is absoluut niet om je te ontmoedigen hoor, de kans is net zo groot dat jij straks gewoon een 2e streepje plast zonder al dat gedoe!!
quote:
En ik denk dan; 'Maar het moet toch ook nog een béétje leuk en spontaan blijven? Om nou meteen in ronde 1 'al' met temperaturen en ovulatietesten aan de slag te gaan vind ik een beetje overdreven (als er geen voorgeschiedenis is). Je moet jezelf ook niet meteen gek maken denk ik dan. Dat is ook een reden waarom ik anderhalf jaar heb gewacht tot ik in dit topic mee ging posten, ik wil mezelf gewoon niet knettergek maken met elk dingetje wat ik voel en zou kunnen voelen. Maar dat is dus mijn mening.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 14:43 schreef happyme28 het volgende:
Checken dmv temperatuur of ovulatietesten zou ik dus wel willen aanraden
Dat had ik dus ook toen. Ik moest van mezelf toch eerst een half jaar bezig geweest zijn voor ik ook maar iets mocht gaan doen en dat werd dus temperaturen idd in de 7e of 8e maand en de persona er toen bij.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:59 schreef Saffier het volgende:
[..]
En ik denk dan; 'Maar het moet toch ook nog een béétje leuk en spontaan blijven? Om nou meteen in ronde 1 'al' met temperaturen en ovulatietesten aan de slag te gaan vind ik een beetje overdreven (als er geen voorgeschiedenis is). Je moet jezelf ook niet meteen gek maken denk ik dan. Dat is ook een reden waarom ik anderhalf jaar heb gewacht tot ik in dit topic mee ging posten, ik wil mezelf gewoon niet knettergek maken met elk dingetje wat ik voel en zou kunnen voelen. Maar dat is dus mijn mening.
Hier zijn de klusdagen voorbij en ik denk mijn eisprong te hebben gevoeld. Wie weet hoe het gaat deze ronde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |