Vrij solide winst, kan nog flink groeien in groeimarkten buiten de huidige afzetmarkten, door lage koers mogelijk overnamekandidaat.quote:Op dinsdag 18 november 2008 20:21 schreef At-EZ het volgende:
[..]
Wat is er dan solide aan TomTom? 4 jaar geleden waren ze de enigen met voor de consumenten een dergelijke navigatiesysteem. Tegenwoordig heb je bij ieder mobieltje al een navigatiesysteem..
WInst is helemaal niet solide en volgens mij erg cyclisch (luxeproduct). En als navigatiesystemen niet zoveel verkocht worden, wat gaat TomTom dán verkopen? Helemaal niks dus. Die winst zou ik niet solide willen noemen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 20:52 schreef pberends het volgende:
[..]
Vrij solide winst, kan nog flink groeien in groeimarkten buiten de huidige afzetmarkten, door lage koers mogelijk overnamekandidaat.
Echter, pas als het aandeel op 3 euro staat he.
claimemissie? wat is dat precies, extra aandelen uitgeven?quote:Op donderdag 20 november 2008 16:40 schreef LXIV het volgende:
Als er een claimemissie komt ga ik kopen.Voor de broodnodige spreiding in de porto.
Ja, zoiets. Waarbij de zittende aandeelhouders de voorkeur krijgen om deze in te kopen. In feite komt het er op neer dat je geld neertelt dat bij het EV komt terwijl netto je aandeel in het bedrijf gelijk blijft. Je wordt dus min of meer gedwongen om geld te geven aan TT. Wanneer je dat niet doet, dus geen extra aandelen bijkoopt, dan verwatert je bezit. Meestal is het toch gunstiger om dan mee te doen, zo wordt het ingekleed.quote:Op donderdag 20 november 2008 16:45 schreef pberends het volgende:
[..]
claimemissie? wat is dat precies, extra aandelen uitgeven?
quote:Op dinsdag 18 november 2008 20:56 schreef LXIV het volgende:
Hoe goedkoper TT, hoe minder koopwaardig zou ik zeggen. Wacht eerst maar eens af wat de grote Amerikaanse autofabrikanten gaan doen.
Ik denk dat het alleen voor techbedrijven en financials geldt.quote:Op vrijdag 21 november 2008 18:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik ben niet zo kapot van TT, maar ik begrijp je logica. Hoe goedkoper hoe minder koopwaardig. Is dat iets specifieks voor TT, of geldt dat voor de algemene markt. Zeg maar voor bepaalde financiele instelingen.....
ik denk dat het alleen geldt voor bedrijven waarvan LVIX geen aandelen heeft. Wat natuurlijk jouw post niet uitsluitquote:Op vrijdag 21 november 2008 18:41 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik denk dat het alleen voor techbedrijven en financials geldt.
En natuurlijk voor bedrijven die bijna failliet gaan.
Dat geld zeker ook voor financiele instellingen. Of voor fondsen die veel te financieren hebben.quote:Op vrijdag 21 november 2008 18:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik ben niet zo kapot van TT, maar ik begrijp je logica. Hoe goedkoper hoe minder koopwaardig. Is dat iets specifieks voor TT, of geldt dat voor de algemene markt. Zeg maar voor bepaalde financiele instelingen.....
Was het maar waar!quote:Op vrijdag 21 november 2008 18:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik denk dat het alleen geldt voor bedrijven waarvan LVIX geen aandelen heeft. Wat natuurlijk jouw post niet uitsluit
14 man personeel! TT heeft het honderdvoudige. En in het artikel staat ook hoe simpel het is om met standaard onderdelen (dezelfde als TT gebruikt), zo'n kit in elkaar te schroeven.quote:[...]
Een Cartrek-navigatiesysteem kost tegenwoordig nog geen negentig euro. Bij de concurrentie is dat nog steeds rond de 150 euro. Kentgens: ‘We zijn met veertien man nog steeds klein genoeg om het prijsverschil te kunnen maken, maar veel goedkoper dan dit kan het niet meer’. Hij legt uit dat navigatiemarktleider TomTom nog steeds een marge van 20 procent maakt. ‘Wij nemen genoegen met 5.’
[..]
Maar niet van het aandeel TomTom.quote:Op donderdag 27 november 2008 13:26 schreef Paupermans het volgende:
De troef van TomTom is Tele Atlas. Al die copycats moeten ook ergens hun kaarten vandaan halen en dat doen ze over het algemeen bij Tele Atlas of bij Navteq. En ik denk dat dat de redding is van TomTom.
Las het vanochtend ook in de Pers en er staan paar hele foute aannames in zoals bijvoorbeeld dat het meeste wordt verdiend aan de software updates. Dat is gewoon een leugen, meeste omzet zit nog altijd in de verkoop van de PND's zelf en daarna kaarten. TomTom bijvoorbeeld verstrekt de navigatie software gewoon gratis. Lijkt me meer een promo praatje voor z'n eigen bedrijf die dus blijkbaar software updates verkoopt.quote:Op donderdag 27 november 2008 12:34 schreef LXIV het volgende:
http://www.depers.nl/economie/264849/Brutale-TomTom-copycats.html
[..]
14 man personeel! TT heeft het honderdvoudige. En in het artikel staat ook hoe simpel het is om met standaard onderdelen (dezelfde als TT gebruikt), zo'n kit in elkaar te schroeven.
TomTom moet het dus hebben van zijn merknaam en zijn added content. Die merknaam, daar zullen wel wat mensen gevoelig voor zijn, maar niet de mensen die nu nog een navsys kopen. En die added content interesseert eigenlijk helemaal niemand. Want in de praktijk is het gewoon nooit zo dat je door een onbekende stad rijdt, opeens behoefte hebt naar het theater te gaan, je navigatiesysteem het dichtstbijzijnde theater laat opsporen en en passant een kaartje laat bestellen. Dat doen mensen niet. Net zomin als een koelkast die zelf de melk bijbesteld ooit een succes zal worden.
Drop die rommel maar, het is bij nader inzien gewoon niks waard. Nog 2 jaar winst, dan teruglopende marges, financieringsproblemen en met geluk een overname tegen 2 euro per aandeel.
Over 10 jaar is in iedere middenklasser standaard een navigatiesysteem ingebouwd. Bedrijven als TomTom zijn dan niks meer als toeleveranciers aan de automobielindustrie, en moeten met zeer lage marges werken om hun apparaat in een bepaald type auto te krijgen.quote:Autoklokje vroeger bijzondere accessoire
SCHOONHOVEN - Zoals tegenwoordig een navigatiesysteem vaak nog apart aangeschaft moet worden bij de aankoop van een nieuwe auto, zo was in de begintijd van de automobiel een klokje nog een bijzondere accessoire.
afbeelding vergroten Een elektrisch klokje in een Ford V8 uit 1947. FOTO ROB GLASTRA
De prijs was fors. Voor een in koper gevat eendaags uurwerk moest 19 gulden worden neergeteld, voor een klokje dat een week liep zelfs 29 gulden. Later werden de klokjes in dure auto’s standaard, maar nog heel lang moesten ze met de hand worden opgewonden.
In het Nederlands Goud-, Zilver- en Klokkenmuseum in Schoonhoven wordt binnenkort een bijzondere expositie gehouden van autoklokjes: Op tijd op weg.
De objecten komen uit privéverzamelingen en zijn nooit eerder getoond.
Het hele scala van autoklokjes zal te zien zijn, van de allereerste modellen met een veeruurwerk uit het begin van de vorige eeuw tot de elektronische uurwerken. In de jaren ’40 werden de elektrische systemen van auto’s beter en kon het elektrische klokje worden ontwikkeld. Soms was het ondergebracht in de snelheidsmeter, soms was het een apart instrument op het dashboard. Voor de goedkopere auto’s bleef de klok een los accessoire. Er bestonden zowel universele modellen als speciale types. Wie geen extra gat in zijn auto wilde maken, kon een binnenspiegel met ingebouwd klokje kopen.
De komst van de elektronica bracht een omwenteling in de techniek van de dashboardinstrumenten.
Het kwartsklokje deed zijn intree, eerst analoog, later steeds meer digitaal. Tot slot verhuisde de tijdsaanduiding naar een andere plaats, meestal als lcd-schermpje bij de radio of de boordcomputer.
De tentoonstelling ‘Op tijd op weg’ is te zien van 16 december tot en met 17 mei in het Nederlands Goud-, Zilver- en Klokkenmuseum, Kazerneplein 4 in Schoonhoven.
helemaal mee eens , de volgende stap is GPS gestuurde auto'squote:Op zondag 30 november 2008 13:53 schreef Mendeljev het volgende:
Persoonlijk denk ik dat TomTom de lijn zal doortrekken naar de ontwikkeling van geavanceerde boordcomputers in auto's (telefonie, internet, satelliet-tv, tracking). Daar is momenteel weinig markt voor, maar op de lange termijn mogelijk vraag naar. De navigatiemarkt is langzaam maar zeker aan het verzadigen, alhoewel het voor goedkope navigatiesystemen nog lang niet verzadigd is.
TomTom heeft naar mijn mening de kennis en technologie om op den duur de high-tech leider van de autoindustrie te worden. Daar hebben ze alleen eerst een markt voor nodig (autoindustrie) en geld.
En beide lichtpuntjes zie ik voor 2013 nog niet verschijnen.
quote:Op donderdag 27 november 2008 14:21 schreef mouzzer het volgende:
Denk dat dit wel een goed voorbeeld is waarom TomTom meer personeel heeft dan de makers van Cartrek
Als je dit leest, van iex.nl, dan weet je gewoon dat je niet in moet stappen. Want er zijn nog te veel mensen die domweg bijkopen op irrationele argumenten, dus de werkelijke koers is nog veel te hoog!quote:Technisch gaat TomTom volgens het boekje. Eerst een 5 wave zelfst met een extension naar beneden dan een correctie ABC naar de laatste bodem die was dus vanmorgen, en nu de ruimte voor 5 golfjes omhoog.{EliottWave Theorie} Zo werkt het al 100 jaar dus waarom nu niet meer.
En daarbij TomTom kan haast niet dieper. Het kan toch ook haast niet dat een leverancier van een product waar de hele "rijke" wereld inmiddels gebruik van maakt kapot gaat aan??? { U mag het zeggen} Stoppen we met auto rijden? Nee, Heeft bijna elke auto een navigatie systeem? Ja.
Toen de koers ¤65,-- was geloofde iedereen er in. TomTom heeft zijn droom waar gemaakt door 20 tot 25% WERELD marktaandeel te veroveren. Daarbij moest TomTom zijn nek uitsteken en heeft er ook de kaartenmaker TeleAtlas bij overgenomen. Nu heeft TomTom dus alles in huis om de wereld verder te veroveren en doet dat dus ook!!! En vervolgens laten we TomTom vallen als een baksteen!!! Wees ook eens trots op dit prachtige Nederlandse bedrijf. Navigatie via de satelliet zal er blijven en auto's ook. Recessie of niet. Een Nederlands bedrijf als 1 van de wereldmarkt leiders op navigatie gebied is toch ook iets om trots op te zijn!! U en ik houden TomTom in stand en kunnen hier met zijn allen steenrijk van worden, Mits wij met zijn allen TomTom financieel de ruimte geven om door te ontwikkelen. Inmiddels komt de vervangingsmarkt van de eerste TomToms al in zicht, Elektronica gaat tegenwoordig hooguit 3 jaar mee dus handel zal er blijven. En dan nog een bericht voor de echte doem denkers. Zelfs in vliegtuigen en kanonnen gebruiken ze navigatie apparatuur misschien wel van TomTom. Maar laten we het zo ver maar niet laten komen alsjeblieft. Gun TomTom het vertrouwen en investeer in TomTom, dan alleen haalt TomTom de eindstreep en worden we er met zijn allen heel veel beter van. De koers is ¤65,-- geweest nog niet lang geleden en iedereen geloofde er in. Nu staat de koers rond ¤4,--. Ligt dat aan TomTom?? Zij hebben gedaan wat zij moesten doen, Marktleider worden en blijven. U en ik kunnen de stekker uit TomTom trekken en al het vertrouwen opzeggen, daar zijn we nu hard mee bezig. Slimmer is om nog veel meer stroom op TomTom zetten dan is ¤65,-- zo weer in zicht. Aan het product ligt het niet en ook niet aan TomTom, Aan wie dan wel?? DE BAL LIGT BIJ U !!!!
Ad
Refurbished spul. Waarom niet. Creatief en milieuvriendelijker dan het in de vuilbak te mikken.quote:Op zondag 7 december 2008 14:07 schreef LXIV het volgende:
TomTom probeert nu via marktplaats zijn producten te slijten.
Had je toch maar wel ingestapt hequote:Op vrijdag 5 december 2008 23:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je dit leest, van iex.nl, dan weet je gewoon dat je niet in moet stappen. Want er zijn nog te veel mensen die domweg bijkopen op irrationele argumenten, dus de werkelijke koers is nog veel te hoog!
Wat nieuws van laatste dagen:quote:Op donderdag 11 december 2008 09:39 schreef PietjePuk007 het volgende:
+10% vandaag. Reden?
Geen nieuws op binck.
Nieuws van vandaag: Amerikaanse auto-industrie failliet.quote:Op donderdag 11 december 2008 23:29 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Wat nieuws van laatste dagen:
TomTom en Vodafone hebben overeenkomst getekend om HD Traffic in Portugal te leveren
Tele Atlas ontslaat wereldwijd 125 man
Tele Atlas en Hyundai tekenen overeenkomst voor het leveren van kaarten
TomTom WORK en Ortec gaan samenwerken
Vodafone heeft een bod gedaan op een Zweeds navigatiebedrijf
Het blijft een zorgenkindje, voor de echte speculantenquote:TomTom waarschuwt voor tegenvallers
AMSTERDAM (AFN) - TomTom, producent van navigatieapparatuur, heeft opnieuw gewaarschuwd voor een tegenvallende omzet voor heel 2008. Ook heeft de onderneming haar margeverwachting (ebitda) naar beneden bijgesteld. Dat heeft TomTom dinsdag bekendgemaakt.
Het concern heeft last van een dalende vraag in zowel de Verenigde Staten als in Europa. De omzet zal over 2008 uitkomen tussen de 1,66 miljard euro en 1,68 miljard euro. Eerder ging TomTom uit van een omzet van tussen de 1,75 en 1,85 miljard euro. Afgelopen oktober waarschuwde TomTom ook al voor een tegenvallende omzet.
De verwachting voor de ebitda-marge is verlaagd tot 19 à 20 procent, van een eerdere 20 tot 24 procent. Ondanks de lagere omzetverwachting stelt TomTom dat het marktaandeel in het vierde kwartaal “sterk” is gebleven.
Digitale kaarten
Verder liet het bedrijf weten dat het gaat afschrijven op de waarde van de in juni vorig jaar overgenomen producent van digitale kaarten Tele Atlas. Hoe hoog deze last zal zijn, is nog onbekend. “De grootte van de afschrijving wordt op dit moment gekwantificeerd”, aldus TomTom. Op 24 februari, bij de publicatie van de vierdekwartaalcijfers, zal TomTom hierover meer details geven.
De schuld is dankzij een sterke kasstroom in het derde kwartaal afgenomen tot 1,11 miljard euro van 1,32 miljard in dezelfde periode een jaar eerder. Deze mededeling zorgde dinsdagochtend op het Damrak voor opluchting bij beleggers. Het aandeel noteerde 5,7 procent hoger op 4,74 euro.
Bronquote:Microsoft klaagt TomTom aan
De producent van navigatiesystemen TomTom is in de Verenigde Staten door softwarebedrijf Microsoft aangeklaagd voor het breken van patenten. Dat heeft TomTom donderdag bevestigd tegenover persbureau Reuters.
Geen schuld!
TomTom ontkent schuld aan het breken van de patenten en zal zich ,,zorgvuldig" verdedigen, verklaarde een woordvoerder. Microsoft heeft TomTom middels een brief over de aanklacht geïnformeerd.
Webwereld meldt inderdaad van wel. Moet wel zeggen dat Microsoft een heel vervelend moment heeft gekozen voor TT om in de aanval te gaan. In principe ligt TT nu gehavend op de grond en krijgen ze nog een paar schoppen na van Microsoft.quote:Op donderdag 26 februari 2009 09:37 schreef PietjePuk007 het volgende:
Bron
Was dit de reden van de koersval van gister?
Typisch microsoft.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:24 schreef buachaille het volgende:
[..]
Webwereld meldt inderdaad van wel. Moet wel zeggen dat Microsoft een heel vervelend moment heeft gekozen voor TT om in de aanval te gaan. In principe ligt TT nu gehavend op de grond en krijgen ze nog een paar schoppen na van Microsoft.
dat waren diezelfde analisten die eerst ¤55 adviseerden?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 13:56 schreef pberends het volgende:
Die koersdoelen zijn niet misselijk van analisten, 1,70 euro, 2 euro.
of ze gaan kopje onder, kans lijkt me klein. ik zou dus absoluut niet verkopenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 13:58 schreef Napalm het volgende:
[..]
dat waren diezelfde analisten die eerst ¤55 adviseerden?
Maar hier hangt de vlag halfstok; had gekocht op 5,70 en twijfelde te verkopen twee weken later bij 7,xx. Had ik nu maar... als...
falliet, doorstart zonder een deel van de schulden?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:01 schreef Dave7 het volgende:
[..]
of ze gaan kopje onder, kans lijkt me klein. ik zou dus absoluut niet verkopen
Ik denk dat er aardig wat beleggers zijn die de naam Tom niet meer kunnen horenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:52 schreef pberends het volgende:
Nu bijna -96% vanaf het hoogtepunt.
Dan te bedenken dat er heel wat kinderen de laatste jaren TOM genoemd zijn, arme kinderen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:55 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik denk dat er aardig wat beleggers zijn die de naam Tom niet meer kunnen horen
Bronquote:Beurswaarde TomTom zakt van 8,1 miljard naar 350 miljoen euro
De beurskoers van TomTom, een van de hoogvliegers van de beurs van de afgelopen jaren, is in 2 jaar in elkaar geklapt van 67 euro naar nu onder de 3 euro.
Daling 3 jaar
Het laatste jaar is procentueel helemaal dramatisch. De beurskoers van TomTom is in 12 maanden gedecimeerd van 34 naar 2,84 euro vandaag, bijna het laagste punt ooit. Dat maal 121,7 miljoen aandelen, zorgt voor een enorme verdamping van de aandeelhouderswaarde. TomTom heeft deze week op 2,81 euro, het laagste punt ooit, gestaan.
Crisis
TomTom wordt hard geraakt door de (krediet)crisis. Vooral de miljarden-overname van Tele Atlas hangt het concern als een molensteen om de nek. Deze week heeft TomTom ruim een miljard euro afgeschreven op de kaartenmaker. Later volgt nog een herfinanciering.
Die kans is denk ik niet al te groot. Het aandeel TomTom zal zeker weer gaan stijgen maar op de lange termijn gaan ze denk ik Palm achterna (hoewel Bono laatst weer een grote investering heeft gaan in PalmOS).quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:56 schreef Oizno het volgende:
Hoe groot is de kans dat TomTom binnen 10 jaar weer op 60 euro staat? Mooi rendement lijkt me toch?
(als je van gokken houdt)
net zo groot als dat ie binnen drie jaar op 1,95 staatquote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:56 schreef Oizno het volgende:
Hoe groot is de kans dat TomTom binnen 10 jaar weer op 60 euro staat? Mooi rendement lijkt me toch?
(als je van gokken houdt)
Erg klein. Vergeet niet dat TomTom nu erg veel concurrentie van andere bedrijven heeft. Het marktaandeel van TomTom is echter nog steeds groot, bovendien hebben ze met Tele Atlas een voordeel op concurrenten.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:56 schreef Oizno het volgende:
Hoe groot is de kans dat TomTom binnen 10 jaar weer op 60 euro staat? Mooi rendement lijkt me toch?
(als je van gokken houdt)
nou ja dan heb jij dus geen navigatie, want een navigatie geeft je undien gewenst een andere route , die jij zelf dus niet wistquote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:49 schreef Bankfurt het volgende:
Ik snap iets niet:
Wat is nu de toegevoegde waarde van een TomTom met al die files, opengebroken straten, onbegrijpelijke wegomleidingen, voetgangerwijken, inhalende vrachtwagens, flitspalen en parkeerbonnen ?
Ben ik nou zo Dom(dom) of is TomTom nou zo slim ?
De moderne navigaties bieden hier toch juist het voordeel van actuele file informatie met snellere uitwijkroute?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:58 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het wegnemen van onzekerheid, het schijnt dat mensen 't niet boeit dat ze in de file staan zolang ze maar precies weten hoe laat ze thuis zijn.
quote:TomTom en Microsoft bereiken akkoord over patent autonavigatie
30 mrt 2009, 19:52 uur
AMSTERDAM (Dow Jones)--TomTom nv en Microsoft hebben een akkoord gesloten over de patenten van autonavigatiesystemen, waar beide bedrijven elkaar voor hadden aangeklaagd. Dat melden TomTom en Microsoft maandag.
TomTom zal Microsoft een bedrag betalen voor het gebruik van acht patenten van het Amerikaanse softwarebedrijf. De hoogte van het bedrag is niet bekendgemaakt.
Het akkoord geldt voor vijf jaar en betreft de verkopen in het verleden en in de toekomst van relevante producten in de Verenigde Staten.
Microsoft klaagde TomTom in februari aan voor het maken van inbreuk op acht patenten. Het Amsterdamse bedrijf reageerde een maand later met het aanklagen van Microsoft voor het schenden van vier patenten.
Van deze patenten ontvangt Microsoft dekking zonder dat een betaling is vereist, aldus de overeenkomst.
Door Eelco Hiltermann; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715 201, eelco.hiltermann@dowjones.com
quote:TomTom sluit overeenkomst met TrafficCast - media
2 apr 2009, 08:00 uur
AMSTERDAM (Dow Jones)--TomTom nv heeft een overeenkomst gesloten met TrafficCast International Inc. over het gebruik van real-time informatie over verkeer, weer en benzinestations in de Verenigde Staten. Dat schrijft The Wall Street Journal donderdag.
De informatie zal beschikbaar zijn op TomTom's Go 740 Live navigatie-apparaat dat deze maand gelanceerd wordt op de Amerikaanse markt. Met de Go 740 Live, het eerste navigatie-apparaat van TomTom dat is aangesloten op het Amerikaanse mobiele telefoonnetwerk, wil TomTom de concurrentie aangaan met smartphones die zijn uitgerust met navigatiediensten en weersverwachtingen.
De financiele details van de overeenkomst zijn niet bekendgemaakt, maar volgens bestuursvoorzitter Neal Campbell van TrafficCast zal het bedrijf een vergoeding krijgen voor elk verkocht navigatie-apparaat in plaats van een deel van de maandelijkse abonnementsvergoedingen.
- Door Martijn Mom; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715 201; martijn.mom@dowjones.com
Even vastleggen voor de historie: 11 september 2009 / Tomtom ¤13,33 (+ ¤0,99 / 8,07%)quote:
Ja, echt absurd. Maar goed, don't ever short a dead horse.quote:Op zaterdag 12 september 2009 21:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Even vastleggen voor de historie: 11 september 2009 / Tomtom ¤13,33 (+ ¤0,99 / 8,07%)
kan wel 17 worden voor ze failliet gaanquote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:42 schreef pberends het volgende:
9,5 moet wel te halen zijn...
Voor elke koper is een verkoper te vinden.quote:Op zaterdag 12 september 2009 23:09 schreef henkway het volgende:
[..]
kan wel 17 worden voor ze failliet gaan
instappers zijn niet te houden
Ik vind de stijging bizar en heb woensdag verkocht op 11,88. Beetje jammer alleen dat het aandeel daarna twee maal beurstopper wasquote:Op zaterdag 12 september 2009 21:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
Even vastleggen voor de historie: 11 september 2009 / Tomtom ¤13,33 (+ ¤0,99 / 8,07%)
Iphone-fantasie denk ikquote:Op zaterdag 12 september 2009 23:46 schreef Napalm het volgende:
Een neiuwe emissie lijkt me ook helemaal niet gek; zo heb je de handen weer vrij na het Teleatlas drama.
[..]
Ik vind de stijging bizar en heb woensdag verkocht op 11,88. Beetje jammer alleen dat het aandeel daarna twee maal beurstopper was. Op lange termijn gaan die kastjes voor nog geen EUR50 over de toonbank dus waar zit de winst? Een flinke gok op de live services als je het mij vraagt.
Dit ging simpel met een mailtje en een berichtje op de site. Kon je aangeven wat je wilde en wat de standaard actie was.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:34 schreef Napalm het volgende:
Nu twee dagen de grootste zakker en weer richting de zes. Beetje jammer dat ik een ze te laat te koop had gezet op 8,80. Nu moet ik gaan uitzoeken hoe het werkt met die extra aandelen die je kan krijgen (kopen) omdat je ze had op 1/7.
Weet iemand hoe dat loopt icm Alex?
Raar die TomTom koersstijgingen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 23:24 schreef pberends het volgende:
[..]
Voor elke koper is een verkoper te vinden.
Wat ik me afvraag: waarom doet TomTom nog niet een emissie om de HELE schuldenlast af te betalen? Schijnbaar vinden beleggers meer betalen prachtig.
Het is fiscaal gunstig om wat schuld te hebben, omdat rentekosten aftrekbaar zijn. Daarnaast is het zo dat een emissie veel kosten met zich meebrengt en een emissie is slecht voor het imago van Tomtom.quote:Op zaterdag 12 september 2009 23:24 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag: waarom doet TomTom nog niet een emissie om de HELE schuldenlast af te betalen? Schijnbaar vinden beleggers meer betalen prachtig.
Voor TomTom ben je al veel te laat, op het moment niet interessant meer. Toen ze op 3 euro stonden wel redelijk interessant, maar toen durfde ik niet.quote:Op woensdag 16 september 2009 22:40 schreef Nieuwschierig het volgende:
DJI meer dan 100 punten er bij.
Tom2 vandaag al even de 13,50 aangetikt.
Ik hoop dat donderdag de 14 eurogrens geslecht wordt. Dan moet er dus wel even 90 cent bij.
Maar wie nu niet instapt is zeker te laat.
Die apparaatjes zijn nooit ergens anders gemaakt. Een touch LCD scherm is nog steeds behoorlijk aan de rpijs, als ik het zo moet inschatten kosten die krengen zo'n $50,- fob.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:05 schreef henkway het volgende:
[..]
wat kost het zo apparaatje maken in China??
10 eurie?
Het zal de 60 euro van voor de crisis nooit meer halen, maar op de lange termijn moet 30 euro er toch wel in zitten lijkt me. De RSI staat op dit moment ook op 30, dus zal wel weer gaan stijgen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:13 schreef bascross het volgende:
[..]
Voor TomTom ben je al veel te laat, op het moment niet interessant meer. Toen ze op 3 euro stonden wel redelijk interessant, maar toen durfde ik niet.
Daar valt ook geen reet mee te verdienen omdat er nu al voldoende gratis alternatieven zijn.quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:54 schreef LXIV het volgende:
TomTom gaat helemaal niet meer voor de verkoop van de systemen zelf. Die kosten helemaal niks en op die markt valt toch niet te concurreren met bedrijven die met drie man en een paardekop kant en klare systeempjes uit Taiwan importeren voor een appel en een ei.
Juist actuele file-informatie en dat soort zaken waarvoor je jezelf kunt abboneren is waar TomTom zich op gaat richten.
Bronquote:De winst van TomTom is in het derde kwartaal bijna gehalveerd ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De producent van navigatie-apparatuur boekte 31 miljoen euro winst. In 2008 was dat nog 58 miljoen euro.
TomTom verkocht ruim 2,5 miljoen navigatiesystemen. Dat is iets meer dan vorig jaar. De winstdaling komt onder meer doordat de prijs van de systemen is gedaald tot gemiddeld 99 euro.
TomTom NV 8,3980 8,3670 8,3990 -1,8420 -17,99%quote:Op woensdag 16 september 2009 22:40 schreef Nieuwschierig het volgende:
DJI meer dan 100 punten er bij.
Tom2 vandaag al even de 13,50 aangetikt.
Ik hoop dat donderdag de 14 eurogrens geslecht wordt. Dan moet er dus wel even 90 cent bij.
Maar wie nu niet instapt is zeker te laat.
Ik ga nu zeker opnieuw kopen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:46 schreef pberends het volgende:
[..]
TomTom NV 8,3980 8,3670 8,3990 -1,8420 -17,99%
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |