quote:do 06 jan 2011, 10:17
Nike en TomTom slaan handen ineen
Navigatiebedrijf TomTom en sportartikelenfabrikant Nike zijn een samenwerking aangegaan om een speciaal sporthorloge te maken. De gadget heeft als volledige naam Nike+ SportWatch GPS Powered by TomTom.
Het apparaat is speciaal bedoeld voor hardlopers. Door de GPS-ontvanger gekoppeld met de Nike+ schoensensor wordt bijgehouden waar en hoe snel zij lopen, alsmede hoeveel calorieën zij hiermee verbranden.
Het horloge kan gekoppeld worden aan een pc, waarna deze informatie naar de NIke+ online dienst te uploaden is. Deze dienst is al actief vanwege de integratie met enkele iPod-modellen van Apple. Nu kan het dus ook gebruikt worden zonder dat een iPod aangeschaft hoeft te worden.
Het horloge zelf bevat drie knoppen en een aanraakscherm en kan persoonlijke records opslaan. Als een record wordt verbroken, geeft het apparaat hier kennis van in vorm van 'Attaboys,' oftewel bemoedigende woorden. Ook zal de SportWatch een signaal afgeven als de drager al vijf dagen niet gerend heeft.
quote:
Elektroshock FTWquote:Ook zal de SportWatch een signaal afgeven als de drager al vijf dagen niet gerend heeft.
En als dit net zo'n samenwerking gaat worden als tussen Nike en Apple, hebben ze weer een hit in handen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:30 schreef xenobinol het volgende:
Als dit net zo'n geweldige samenwerking gaat worden als destijds tussen Nike en Philips dan staat de wereld nog wat te wachten
Apple heeft natuurlijk een hele andere status als Tom Tom. Apple adepten zijn haast eng religieus wat hun geliefde merk aangaat. Overigens vindt ik Nike echt een ubertokkie merk. Als je toch graag in sportkleding rondloopt koop dan Adidas of Puma, dat heeft een stuk meer stijlquote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:54 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En als dit net zo'n samenwerking gaat worden als tussen Nike en Apple, hebben ze weer een hit in handen.
As is verbrande turf.
"vindt ik" Over tokkie gesproken...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:58 schreef xenobinol het volgende:
Apple heeft natuurlijk een hele andere status als Tom Tom. Apple adepten zijn haast eng religieus wat hun geliefde merk aangaat. Overigens vindt ik Nike echt een ubertokkie merk. Als je toch graag in sportkleding rondloopt koop dan Adidas of Puma, dat heeft een stuk meer stijl
Grammar Naziquote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:12 schreef spijkerbroek het volgende:
"vindt ik" Over tokkie gesproken...
Wat heeft Nike toe te voegen behalve zijn naam? Een kunststof polsbandje?quote:Ik ben zeker geen Apple adept, en ook geen Nike adept, maar heb wel voor Nike+ gekozen omdat het handig is. En ik zie ook de voordelen wel van TomTom erbij.
Ieder zijn ding, waarschijnlijk heb je gewoon tokkievoetenquote:Ik heb verschillende dingen van Adidas en Puma aangehad maar geen zat zo fijn als Nike spul voor hardlopen. Dus zolang Adidas en Puma geen spul maken waarvan ik vind dat het beter is als dat van Nike, blijf ik Nike kopen.
De link tussen hardloopgegevens en waar je bent.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:26 schreef xenobinol het volgende:
Wat heeft Nike toe te voegen behalve zijn naam? Een kunststof polsbandje?
Ieder zijn ding idd. En het boeit me niet wat voor voeten ik heb. Als ik hardloop wil ik materiaal dat goed bij mij(n stijl van lopen) past, of dat nu Nike, Adidas of wat voor merk dan ook is.quote:Ieder zijn ding, waarschijnlijk heb je gewoon tokkievoeten
Dan had Tom Tom beter een samenwerking kunnen aangaan met Polar toch?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:37 schreef spijkerbroek het volgende:
De link tussen hardloopgegevens en waar je bent.
Dat moet je aan TomTom vragen, alhoewel ik wel denk dat ze het merk Nike goed kunnen gebruikenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:39 schreef xenobinol het volgende:
Dan had Tom Tom beter een samenwerking kunnen aangaan met Polar toch?
Ik denk dat ze Nike enkel nodig hebben voor de brand naam en het distributiekanaal.
polar werkt al samen met je tokkienikies en apple ipodsquote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:39 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik denk dat ze Nike enkel nodig hebben voor de brand naam en het distributiekanaal.
TT heeft enkel Nike nodig? Zo is het totaal niet gegaan. Nike zocht een GPS oplossing voor Nike+ naast de iPhone app en kwam bij TomTom uit. Dit horloge is vanaf het begin een samenwerking tussen Nike en TomTom, design, software etc. Samenwerking met Polar heeft weinig meerwaarde voor beide partijen. Samenwerking tussen TT en Nike heb je in een keer de aandacht van een community van 4 miljoen hrdlopers, Nike heeft de beste GPS software tot z'n beschikking en gecombineerd is het gelijk een sterke introductie in de markt van GPS horloges en sterke concurrent van Garmin. En gezien de eerste feedback uit de hardloop wereld is dat meer dan gelukt.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:39 schreef xenobinol het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |