abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63483622
w00t +3,7%.

Nog steeds een virtueel verlies vergeleken met de AEX .
  maandag 24 november 2008 @ 19:03:44 #127
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63485548
Één dagje een neutrale AEX en tomtom gaat weer duiken.

Vandaag getwijfeld, maar toch wat BAM in de portefeuille genomen. TomTom nog niet.
The End Times are wild
  donderdag 27 november 2008 @ 12:34:26 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63562471
http://www.depers.nl/economie/264849/Brutale-TomTom-copycats.html
quote:
[...]
Een Cartrek-navigatiesysteem kost tegenwoordig nog geen negentig euro. Bij de concurrentie is dat nog steeds rond de 150 euro. Kentgens: ‘We zijn met veertien man nog steeds klein genoeg om het prijsverschil te kunnen maken, maar veel goedkoper dan dit kan het niet meer’. Hij legt uit dat navigatiemarktleider TomTom nog steeds een marge van 20 procent maakt. ‘Wij nemen genoegen met 5.’
[..]
14 man personeel! TT heeft het honderdvoudige. En in het artikel staat ook hoe simpel het is om met standaard onderdelen (dezelfde als TT gebruikt), zo'n kit in elkaar te schroeven.

TomTom moet het dus hebben van zijn merknaam en zijn added content. Die merknaam, daar zullen wel wat mensen gevoelig voor zijn, maar niet de mensen die nu nog een navsys kopen. En die added content interesseert eigenlijk helemaal niemand. Want in de praktijk is het gewoon nooit zo dat je door een onbekende stad rijdt, opeens behoefte hebt naar het theater te gaan, je navigatiesysteem het dichtstbijzijnde theater laat opsporen en en passant een kaartje laat bestellen. Dat doen mensen niet. Net zomin als een koelkast die zelf de melk bijbesteld ooit een succes zal worden.

Drop die rommel maar, het is bij nader inzien gewoon niks waard. Nog 2 jaar winst, dan teruglopende marges, financieringsproblemen en met geluk een overname tegen 2 euro per aandeel.
The End Times are wild
  donderdag 27 november 2008 @ 13:26:22 #129
192166 Paupermans
They made me do it
pi_63563967
De troef van TomTom is Tele Atlas. Al die copycats moeten ook ergens hun kaarten vandaan halen en dat doen ze over het algemeen bij Tele Atlas of bij Navteq. En ik denk dat dat de redding is van TomTom.
pi_63563975
Vandaag toch 10% in de plus. Mooi moment om te dumpen.
pi_63564080
quote:
Op donderdag 27 november 2008 13:26 schreef Paupermans het volgende:
De troef van TomTom is Tele Atlas. Al die copycats moeten ook ergens hun kaarten vandaan halen en dat doen ze over het algemeen bij Tele Atlas of bij Navteq. En ik denk dat dat de redding is van TomTom.
Maar niet van het aandeel TomTom.

In hoeverre is die overname uberhaupt al gefinancierd? Tijd voor een aandelenemissie zou ik zeggen.
pi_63565490
quote:
Op donderdag 27 november 2008 12:34 schreef LXIV het volgende:
http://www.depers.nl/economie/264849/Brutale-TomTom-copycats.html
[..]

14 man personeel! TT heeft het honderdvoudige. En in het artikel staat ook hoe simpel het is om met standaard onderdelen (dezelfde als TT gebruikt), zo'n kit in elkaar te schroeven.

TomTom moet het dus hebben van zijn merknaam en zijn added content. Die merknaam, daar zullen wel wat mensen gevoelig voor zijn, maar niet de mensen die nu nog een navsys kopen. En die added content interesseert eigenlijk helemaal niemand. Want in de praktijk is het gewoon nooit zo dat je door een onbekende stad rijdt, opeens behoefte hebt naar het theater te gaan, je navigatiesysteem het dichtstbijzijnde theater laat opsporen en en passant een kaartje laat bestellen. Dat doen mensen niet. Net zomin als een koelkast die zelf de melk bijbesteld ooit een succes zal worden.

Drop die rommel maar, het is bij nader inzien gewoon niks waard. Nog 2 jaar winst, dan teruglopende marges, financieringsproblemen en met geluk een overname tegen 2 euro per aandeel.
Las het vanochtend ook in de Pers en er staan paar hele foute aannames in zoals bijvoorbeeld dat het meeste wordt verdiend aan de software updates. Dat is gewoon een leugen, meeste omzet zit nog altijd in de verkoop van de PND's zelf en daarna kaarten. TomTom bijvoorbeeld verstrekt de navigatie software gewoon gratis. Lijkt me meer een promo praatje voor z'n eigen bedrijf die dus blijkbaar software updates verkoopt.

Denk dat dit wel een goed voorbeeld is waarom TomTom meer personeel heeft dan de makers van Cartrek
  zondag 30 november 2008 @ 11:47:08 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63640363
quote:
Autoklokje vroeger bijzondere accessoire
SCHOONHOVEN - Zoals tegenwoordig een navigatiesysteem vaak nog apart aangeschaft moet worden bij de aankoop van een nieuwe auto, zo was in de begintijd van de automobiel een klokje nog een bijzondere accessoire.
afbeelding vergroten Een elektrisch klokje in een Ford V8 uit 1947. FOTO ROB GLASTRA
De prijs was fors. Voor een in koper gevat eendaags uurwerk moest 19 gulden worden neergeteld, voor een klokje dat een week liep zelfs 29 gulden. Later werden de klokjes in dure auto’s standaard, maar nog heel lang moesten ze met de hand worden opgewonden.
In het Nederlands Goud-, Zilver- en Klokkenmuseum in Schoonhoven wordt binnenkort een bijzondere expositie gehouden van autoklokjes: Op tijd op weg.
De objecten komen uit privéverzamelingen en zijn nooit eerder getoond.
Het hele scala van autoklokjes zal te zien zijn, van de allereerste modellen met een veeruurwerk uit het begin van de vorige eeuw tot de elektronische uurwerken. In de jaren ’40 werden de elektrische systemen van auto’s beter en kon het elektrische klokje worden ontwikkeld. Soms was het ondergebracht in de snelheidsmeter, soms was het een apart instrument op het dashboard. Voor de goedkopere auto’s bleef de klok een los accessoire. Er bestonden zowel universele modellen als speciale types. Wie geen extra gat in zijn auto wilde maken, kon een binnenspiegel met ingebouwd klokje kopen.
De komst van de elektronica bracht een omwenteling in de techniek van de dashboardinstrumenten.
Het kwartsklokje deed zijn intree, eerst analoog, later steeds meer digitaal. Tot slot verhuisde de tijdsaanduiding naar een andere plaats, meestal als lcd-schermpje bij de radio of de boordcomputer.
De tentoonstelling ‘Op tijd op weg’ is te zien van 16 december tot en met 17 mei in het Nederlands Goud-, Zilver- en Klokkenmuseum, Kazerneplein 4 in Schoonhoven.
Over 10 jaar is in iedere middenklasser standaard een navigatiesysteem ingebouwd. Bedrijven als TomTom zijn dan niks meer als toeleveranciers aan de automobielindustrie, en moeten met zeer lage marges werken om hun apparaat in een bepaald type auto te krijgen.

Verder zul je zien dat wanneer een techniek eenmaal algemeen voorkomt, mensen er ook niet te veel geld aan willen uitgeven (enkele freaks daargelaten). Wie koopt er nu nog een DVD-speler van meer dan 200 euro? Of een autoklokje dat maar 1 sec per 100.000 jaar afwijkt? Allemaal niet interessant meer zodra iedereen zich dat kan veroorloven.
The End Times are wild
pi_63642808
Persoonlijk denk ik dat TomTom de lijn zal doortrekken naar de ontwikkeling van geavanceerde boordcomputers in auto's (telefonie, internet, satelliet-tv, tracking). Daar is momenteel weinig markt voor, maar op de lange termijn mogelijk vraag naar. De navigatiemarkt is langzaam maar zeker aan het verzadigen, alhoewel het voor goedkope navigatiesystemen nog lang niet verzadigd is.
TomTom heeft naar mijn mening de kennis en technologie om op den duur de high-tech leider van de autoindustrie te worden. Daar hebben ze alleen eerst een markt voor nodig (autoindustrie) en geld.
En beide lichtpuntjes zie ik voor 2013 nog niet verschijnen.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_63649585
quote:
Op zondag 30 november 2008 13:53 schreef Mendeljev het volgende:
Persoonlijk denk ik dat TomTom de lijn zal doortrekken naar de ontwikkeling van geavanceerde boordcomputers in auto's (telefonie, internet, satelliet-tv, tracking). Daar is momenteel weinig markt voor, maar op de lange termijn mogelijk vraag naar. De navigatiemarkt is langzaam maar zeker aan het verzadigen, alhoewel het voor goedkope navigatiesystemen nog lang niet verzadigd is.
TomTom heeft naar mijn mening de kennis en technologie om op den duur de high-tech leider van de autoindustrie te worden. Daar hebben ze alleen eerst een markt voor nodig (autoindustrie) en geld.
En beide lichtpuntjes zie ik voor 2013 nog niet verschijnen.
helemaal mee eens , de volgende stap is GPS gestuurde auto's
  zondag 30 november 2008 @ 19:30:24 #138
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63649848
De vraag is of er hier voor TT nog geld aan te verdienen is. Dat de ontwikkelingen op navigatiegebied nog niet afgerond zijn wil ik best geloven. Wat TomTom doet kan iedereen wel, in China van die kastjes in elkaar laten schroeven. Volgens mij ontwikkelen ze niet eens de chips daarin.

Het wordt gewoon een standaard onderdeel van een auto. Net zoals een zijspiegel, carborateur of remleiding. Te leveren door de laagste bieder. En dat zal TomTom dus niet zijn.
The End Times are wild
pi_63650254
quote:
Op donderdag 27 november 2008 14:21 schreef mouzzer het volgende:

Denk dat dit wel een goed voorbeeld is waarom TomTom meer personeel heeft dan de makers van Cartrek

dinsdag 2 december 2008 @ 11:03:55 #140
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_63690992
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 18:52 schreef Napalm het volgende:
What goes down must come up.
Of het stopt bij 0.
pi_63691401
Op 1 december 2008: TomTom, een fonds dat nauwelijks meeweegt in de index, was de grootste verliezer met een 7 procent lagere koers.
  vrijdag 5 december 2008 @ 23:06:40 #142
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63795764
quote:
Technisch gaat TomTom volgens het boekje. Eerst een 5 wave zelfst met een extension naar beneden dan een correctie ABC naar de laatste bodem die was dus vanmorgen, en nu de ruimte voor 5 golfjes omhoog.{EliottWave Theorie} Zo werkt het al 100 jaar dus waarom nu niet meer.
En daarbij TomTom kan haast niet dieper. Het kan toch ook haast niet dat een leverancier van een product waar de hele "rijke" wereld inmiddels gebruik van maakt kapot gaat aan??? { U mag het zeggen} Stoppen we met auto rijden? Nee, Heeft bijna elke auto een navigatie systeem? Ja.
Toen de koers ¤65,-- was geloofde iedereen er in. TomTom heeft zijn droom waar gemaakt door 20 tot 25% WERELD marktaandeel te veroveren. Daarbij moest TomTom zijn nek uitsteken en heeft er ook de kaartenmaker TeleAtlas bij overgenomen. Nu heeft TomTom dus alles in huis om de wereld verder te veroveren en doet dat dus ook!!! En vervolgens laten we TomTom vallen als een baksteen!!! Wees ook eens trots op dit prachtige Nederlandse bedrijf. Navigatie via de satelliet zal er blijven en auto's ook. Recessie of niet. Een Nederlands bedrijf als 1 van de wereldmarkt leiders op navigatie gebied is toch ook iets om trots op te zijn!! U en ik houden TomTom in stand en kunnen hier met zijn allen steenrijk van worden, Mits wij met zijn allen TomTom financieel de ruimte geven om door te ontwikkelen. Inmiddels komt de vervangingsmarkt van de eerste TomToms al in zicht, Elektronica gaat tegenwoordig hooguit 3 jaar mee dus handel zal er blijven. En dan nog een bericht voor de echte doem denkers. Zelfs in vliegtuigen en kanonnen gebruiken ze navigatie apparatuur misschien wel van TomTom. Maar laten we het zo ver maar niet laten komen alsjeblieft. Gun TomTom het vertrouwen en investeer in TomTom, dan alleen haalt TomTom de eindstreep en worden we er met zijn allen heel veel beter van. De koers is ¤65,-- geweest nog niet lang geleden en iedereen geloofde er in. Nu staat de koers rond ¤4,--. Ligt dat aan TomTom?? Zij hebben gedaan wat zij moesten doen, Marktleider worden en blijven. U en ik kunnen de stekker uit TomTom trekken en al het vertrouwen opzeggen, daar zijn we nu hard mee bezig. Slimmer is om nog veel meer stroom op TomTom zetten dan is ¤65,-- zo weer in zicht. Aan het product ligt het niet en ook niet aan TomTom, Aan wie dan wel?? DE BAL LIGT BIJ U !!!!
Ad
Als je dit leest, van iex.nl, dan weet je gewoon dat je niet in moet stappen. Want er zijn nog te veel mensen die domweg bijkopen op irrationele argumenten, dus de werkelijke koers is nog veel te hoog!
The End Times are wild
  zondag 7 december 2008 @ 14:07:30 #143
129292 LXIV
Cultuurmoslim
  woensdag 10 december 2008 @ 18:45:20 #144
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_63911928
+16 % vandaag. Reden ?
quote:
Op zondag 7 december 2008 14:07 schreef LXIV het volgende:
TomTom probeert nu via marktplaats zijn producten te slijten.
Refurbished spul. Waarom niet. Creatief en milieuvriendelijker dan het in de vuilbak te mikken.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_63926079
+10% vandaag. Reden?

Geen nieuws op binck .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_63926372
adviesverhogingen hoorde ik
maar ik heb zelf niet echt tijd gehad om het te volgen de laatste dagen
pi_63930318
Reden? Mensen die denken dat de bodem nu gezet is. Nu komen alle schapen van de dam.
pi_63948244
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 23:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je dit leest, van iex.nl, dan weet je gewoon dat je niet in moet stappen. Want er zijn nog te veel mensen die domweg bijkopen op irrationele argumenten, dus de werkelijke koers is nog veel te hoog!
Had je toch maar wel ingestapt he Maar het is verbazend hoe slecht geinformeerd mensen zijn niet alleen hier maar ook op diverse beleggings sites. Als ik sommige argumenten lees waarom het met TomTom snel gedaan zou zijn dan vraag ik me toch af en toe af of men uberhaupt wel inhoudelijke kennis over TomTom/ de GPS branche heeft.

Als voorbeeld de concurrentie, dat zou TomTom de das om gaan doen komende jaren. Blijkbaar weet men niet dat de laatste jaren juist tientallen concurrenten van de markt zijn verdwenen en grote bedrijven zoals JVC, Sony en Philips besloten hebben niet met GPS systemen uit te komen welke wel al waren aangekondigd. Er zijn nog maar zo'n 5 echt grote spelers op de GPS markt.

En dan TomTom nu ook via marktplaats adverteert is natuurlijk voornamelijk marketing en misschien niet zo'n slecht idee:
According to Kelkoo, ‘Tom Tom’ is the most searched for product during this critical run-up to Christmas.
http://www.fool.co.uk/new(...)presents-online.aspx
pi_63948585
quote:
Op donderdag 11 december 2008 09:39 schreef PietjePuk007 het volgende:
+10% vandaag. Reden?

Geen nieuws op binck .
Wat nieuws van laatste dagen:
TomTom en Vodafone hebben overeenkomst getekend om HD Traffic in Portugal te leveren
Tele Atlas ontslaat wereldwijd 125 man
Tele Atlas en Hyundai tekenen overeenkomst voor het leveren van kaarten
TomTom WORK en Ortec gaan samenwerken
Vodafone heeft een bod gedaan op een Zweeds navigatiebedrijf
pi_63953961
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:29 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Wat nieuws van laatste dagen:
TomTom en Vodafone hebben overeenkomst getekend om HD Traffic in Portugal te leveren
Tele Atlas ontslaat wereldwijd 125 man
Tele Atlas en Hyundai tekenen overeenkomst voor het leveren van kaarten
TomTom WORK en Ortec gaan samenwerken
Vodafone heeft een bod gedaan op een Zweeds navigatiebedrijf
Nieuws van vandaag: Amerikaanse auto-industrie failliet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')