abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63048558
Dank voor de bevestiging
pi_63049574
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 09:35 schreef ItaloDancer het volgende:
Dank voor de bevestiging
Waarmee je wilt zeggen geīnvesteerd te hebben in een aandeel dat momenteel is ondergewaardeerd?

Daar zou je misschien toch wel eens gelijk in kunnen hebben
pi_63051368
Ik heb alle vertrouwen in TomTom als bedrijf, maar het aandeel gaat nog wel verder wegzakken tot 4 euro in 2009. Echter stap ik dan ook in het aandeel TomTom. Ik verwacht dat het aandeel op dat punt over 2 jaar wel op 15 euro kan staan.
pi_63221357
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:42 schreef pberends het volgende:
Ik heb alle vertrouwen in TomTom als bedrijf, maar het aandeel gaat nog wel verder wegzakken tot 4 euro in 2009. Echter stap ik dan ook in het aandeel TomTom. Ik verwacht dat het aandeel op dat punt over 2 jaar wel op 15 euro kan staan.
Vandaag is ie onder de 5 euro gekomen. Op naar de 3,50.
  vrijdag 14 november 2008 @ 15:23:25 #85
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63222445
Dan zou ik straks toch liever in Heijmans stappenl.
The End Times are wild
pi_63224853
analyse van TomTom:
quote:
Uitleg Vlug, Davids & van Mourik
Update: 14-11-2008
Tomtom heeft sinds 7 januari 2008 een Negatief advies (rend: 88.4%). Met een daling van -6.24% werd donderdag een slotkoers van EUR 5.11 bereikt, Tomtom laat nu al 6 dagen achter elkaar een daling zien.
De neerwaartse doorbraak van de koersbodem uit juli bevestigt het huidige negatieve beeld. De verwachting is dan ook dat Tomtom zich verder neerwaarts zal ontwikkelen.
De eerste steun, EUR 5.28, werd doorbroken, er zijn momenteel geen relevante onderliggende steunniveaus te onderkennen.
"er zijn momenteel geen relevante onderliggende steunniveaus te onderkennen"

LOL !
  vrijdag 14 november 2008 @ 16:58:27 #89
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63224901
Dat is logisch wanneer T2 op het laagste niveau ooit staat! Je kunt nog een lijntje schuin naar beneden trekken, maar die raakt de nullijn al voordat het 14 november is.

Maar TA is allemaal onzin, en dat er geen steunlijn voor TT is, wil niet zeggen dat het aandeel hierdoor dus maar blijft dalen.
The End Times are wild
pi_63225190
6 dagen verlies, 6 dagen winst gaat helaas niet op

-6%
  vrijdag 14 november 2008 @ 17:25:06 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63225443
De daling vanaf het topniveau is nu meer dan 92%!!
The End Times are wild
pi_63225712
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:11 schreef ItaloDancer het volgende:
6 dagen verlies, 6 dagen winst gaat helaas niet op

-6%
Blijkbaar niet inderdaad, alhoewel TomTom begin van de dag dik in de plus stond, met +5% ofzo.

Voorlopig koop ik nog geen TomTom. Leuk aandeel om over een maand of 4, 5 te kopen. Maar dan beleg ik maar 500 euro in ofzo, want zelfs als ie op 3 of 4 euro staat vertrouw ik het nog niet .
pi_63226000
Hoe lager de koers wordt, hoe minder je het zou moeten vertrouwen
pi_63227441
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:47 schreef ItaloDancer het volgende:
Hoe lager de koers wordt, hoe minder je het zou moeten vertrouwen
Er zijn ook steeds minder mensen bereid om de messen te vangen
  vrijdag 14 november 2008 @ 19:13:41 #95
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63227866
Ach, al bij de beursgang vond ik dat er belachelijk veel geld naar de oprichters ging en maar heel weinig het bedrijf in. Terwijl een beursgang primair bedoeld is om een bedrijf kapitaal te verschaffen om te groeien!
Enfin, dat beginkapitaal is nu ongeveer gebruikt, Tele-atlas moet nog gefinancierd worden en de auto-industrie ligt op haar gat.
Tja. Wat moet je dan als belegger. Wanneer is TomTom té goedkoop? Enige hoop op een overname is er natuurlijk ook niet in deze tijden.
The End Times are wild
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:05:50 #96
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_63325890
Weer een min van 3% twee weken terug stond ze nog op ¤7+
Zijn er cijfers, berichten geweest sindsdien die bijdragen aan de nieuwe dalingen?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_63326308
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:42 schreef pberends het volgende:
Ik heb alle vertrouwen in TomTom als bedrijf, maar het aandeel gaat nog wel verder wegzakken tot 4 euro in 2009. Echter stap ik dan ook in het aandeel TomTom. Ik verwacht dat het aandeel op dat punt over 2 jaar wel op 15 euro kan staan.
Wat is er dan solide aan TomTom? 4 jaar geleden waren ze de enigen met voor de consumenten een dergelijke navigatiesysteem. Tegenwoordig heb je bij ieder mobieltje al een navigatiesysteem..
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:32:57 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63326676
Tja TomTom heeft wel allerlei innovatieve en aparte applicaties voor GIS ontwikkelt. Dat is toch net even iets anders als een Chinees bedrijf dat een GPS+kaart levert.

De vraag is of mensen nog allerlei aparte gadgets willen aanschaffen straks. En of dat dan genoeg geld oplevert om TeleAtlas te financieren. Daar gaat het om.

Ik koop geen TomTom. Als ik nog wat geld vrijkrijg stap ik wel in een bouwer ofzo. Veel duidelijker, met vrachtauto's vol cement en bakstenen en koperen buizen.
The End Times are wild
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:36:01 #99
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63326768
T2 heeft de E 4,44 al aangetikt.

En ik geloof er niks van dat dit dan een bodem is.
The End Times are wild
pi_63327202
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:32 schreef LXIV het volgende:
Tja TomTom heeft wel allerlei innovatieve en aparte applicaties voor GIS ontwikkelt. Dat is toch net even iets anders als een Chinees bedrijf dat een GPS+kaart levert.

De vraag is of mensen nog allerlei aparte gadgets willen aanschaffen straks. En of dat dan genoeg geld oplevert om TeleAtlas te financieren. Daar gaat het om.

Ik koop geen TomTom. Als ik nog wat geld vrijkrijg stap ik wel in een bouwer ofzo. Veel duidelijker, met vrachtauto's vol cement en bakstenen en koperen buizen.
heb er even een 20 calls BAM ingelegd op 4,40 voor 1 eurie

[ Bericht 9% gewijzigd door henkway op 18-11-2008 21:02:18 ]
pi_63327369
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:21 schreef At-EZ het volgende:

[..]

Wat is er dan solide aan TomTom? 4 jaar geleden waren ze de enigen met voor de consumenten een dergelijke navigatiesysteem. Tegenwoordig heb je bij ieder mobieltje al een navigatiesysteem..
Vrij solide winst, kan nog flink groeien in groeimarkten buiten de huidige afzetmarkten, door lage koers mogelijk overnamekandidaat.

Echter, pas als het aandeel op 3 euro staat he .
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:53:00 #102
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63327383
Koopadviezen zijn vaak verkoopadviezen.

Koopadviezen van de Rabo zijn altijd verkoopadviezen. Behalve als het om biggen en maís gaat, daar hebben ze wel verstand van.
The End Times are wild
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:55:41 #103
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63327482
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:52 schreef pberends het volgende:

[..]

Vrij solide winst, kan nog flink groeien in groeimarkten buiten de huidige afzetmarkten, door lage koers mogelijk overnamekandidaat.

Echter, pas als het aandeel op 3 euro staat he .
WInst is helemaal niet solide en volgens mij erg cyclisch (luxeproduct). En als navigatiesystemen niet zoveel verkocht worden, wat gaat TomTom dán verkopen? Helemaal niks dus. Die winst zou ik niet solide willen noemen.

Die groeimarkten buiten de huidige afzetmarkten hebben nu nog geen auto's, en gaan deze gezien de toestand de eerste 5 jaar ook niet krijgen. Niet doen dus. Wel komt er steeds meer concurrentie. En een arme Indiër of Afrikaan die wil pimpen met navigatie (zijn er uiteraard gerust), die koopt een goedkope Chinese versie met veel blingblink

Overname! Al het geld is op. Daar gaat het nu allemaal om. Wie kan er nu dan overnemen? TomTom zal moeite genoeg hebben zélf een positief EV te behouden.
The End Times are wild
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:56:22 #104
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63327503
Hoe goedkoper TT, hoe minder koopwaardig zou ik zeggen. Wacht eerst maar eens af wat de grote Amerikaanse autofabrikanten gaan doen.
The End Times are wild
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:38:53 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63329094
Garmin, TT Amerikaanse tegenhanger, is trouwens in deze periode ook 80% van haar beurskoers verloren! Dan doet TT het dus nog meer dan 2 keer zo slecht!
The End Times are wild
pi_63333141
Je hebt gelijk LXIV.

Ik zou ook nooit meer dan 600 euro in TomTom stoppen .
pi_63366519
3,83
  donderdag 20 november 2008 @ 16:40:03 #109
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63377998
Als er een claimemissie komt ga ik kopen.Voor de broodnodige spreiding in de porto.
The End Times are wild
  donderdag 20 november 2008 @ 16:40:25 #110
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63378012
Maar dan denk ik dat de koers eerst naar zo'n 2,40 gaat.
The End Times are wild
pi_63378159
quote:
Op donderdag 20 november 2008 16:40 schreef LXIV het volgende:
Als er een claimemissie komt ga ik kopen.Voor de broodnodige spreiding in de porto.
claimemissie? wat is dat precies, extra aandelen uitgeven?
  donderdag 20 november 2008 @ 18:13:05 #113
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63380072
quote:
Op donderdag 20 november 2008 16:45 schreef pberends het volgende:

[..]

claimemissie? wat is dat precies, extra aandelen uitgeven?
Ja, zoiets. Waarbij de zittende aandeelhouders de voorkeur krijgen om deze in te kopen. In feite komt het er op neer dat je geld neertelt dat bij het EV komt terwijl netto je aandeel in het bedrijf gelijk blijft. Je wordt dus min of meer gedwongen om geld te geven aan TT. Wanneer je dat niet doet, dus geen extra aandelen bijkoopt, dan verwatert je bezit. Meestal is het toch gunstiger om dan mee te doen, zo wordt het ingekleed.
The End Times are wild
  donderdag 20 november 2008 @ 18:13:33 #114
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63380077
Maar die mensen die niet meedoen, die dumpen al die emissierechten dan op de markt, die koop je en daarmee stap je in!
The End Times are wild
pi_63380106
Ik wil net zeggen, bij een aandelenemissie, of de huidige nu inkopen of niet, treedt er altijd verwatering op. Maar idd een mooi moment om dan in te stappen als die aandelen gedumpt worden.
  donderdag 20 november 2008 @ 18:19:07 #116
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63380188
Ja, temeer omdat je dan dus weet dat er geen emissie meer aan komt voorlopig. Én dat het EV aangevuld wordt.
The End Times are wild
pi_63381406
quote:
Op donderdag 20 november 2008 17:52 schreef pberends het volgende:
Zo, weer 5,3% eraf op 3,90.
5,3 % korting op zo'n navigator ?

Dit bedrag heb ik niet eens over voor zo'n DomDom-navigator.
pi_63410865
TomTom weer -3%.

Na 12 dagen van dalingen gehalveerd van 7,60 naar 3,78 !
pi_63411201
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:56 schreef LXIV het volgende:
Hoe goedkoper TT, hoe minder koopwaardig zou ik zeggen. Wacht eerst maar eens af wat de grote Amerikaanse autofabrikanten gaan doen.


Ik ben niet zo kapot van TT, maar ik begrijp je logica. Hoe goedkoper hoe minder koopwaardig. Is dat iets specifieks voor TT, of geldt dat voor de algemene markt. Zeg maar voor bepaalde financiele instelingen.....
pi_63411292
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 18:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]



Ik ben niet zo kapot van TT, maar ik begrijp je logica. Hoe goedkoper hoe minder koopwaardig. Is dat iets specifieks voor TT, of geldt dat voor de algemene markt. Zeg maar voor bepaalde financiele instelingen.....
Ik denk dat het alleen voor techbedrijven en financials geldt.

En natuurlijk voor bedrijven die bijna failliet gaan.
pi_63411519
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 18:41 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik denk dat het alleen voor techbedrijven en financials geldt.

En natuurlijk voor bedrijven die bijna failliet gaan.
ik denk dat het alleen geldt voor bedrijven waarvan LVIX geen aandelen heeft. Wat natuurlijk jouw post niet uitsluit
  vrijdag 21 november 2008 @ 18:52:05 #122
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_63411547
What goes down must come up.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  vrijdag 21 november 2008 @ 19:30:55 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63412512
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 18:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]



Ik ben niet zo kapot van TT, maar ik begrijp je logica. Hoe goedkoper hoe minder koopwaardig. Is dat iets specifieks voor TT, of geldt dat voor de algemene markt. Zeg maar voor bepaalde financiele instelingen.....
Dat geld zeker ook voor financiele instellingen. Of voor fondsen die veel te financieren hebben.
The End Times are wild
  vrijdag 21 november 2008 @ 19:31:23 #124
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63412522
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 18:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik denk dat het alleen geldt voor bedrijven waarvan LVIX geen aandelen heeft. Wat natuurlijk jouw post niet uitsluit
Was het maar waar!
The End Times are wild
pi_63413018
TomTom, leuk doorzakkertje.
pi_63483622
w00t +3,7%.

Nog steeds een virtueel verlies vergeleken met de AEX .
  maandag 24 november 2008 @ 19:03:44 #127
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63485548
Één dagje een neutrale AEX en tomtom gaat weer duiken.

Vandaag getwijfeld, maar toch wat BAM in de portefeuille genomen. TomTom nog niet.
The End Times are wild
  donderdag 27 november 2008 @ 12:34:26 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63562471
http://www.depers.nl/economie/264849/Brutale-TomTom-copycats.html
quote:
[...]
Een Cartrek-navigatiesysteem kost tegenwoordig nog geen negentig euro. Bij de concurrentie is dat nog steeds rond de 150 euro. Kentgens: ‘We zijn met veertien man nog steeds klein genoeg om het prijsverschil te kunnen maken, maar veel goedkoper dan dit kan het niet meer’. Hij legt uit dat navigatiemarktleider TomTom nog steeds een marge van 20 procent maakt. ‘Wij nemen genoegen met 5.’
[..]
14 man personeel! TT heeft het honderdvoudige. En in het artikel staat ook hoe simpel het is om met standaard onderdelen (dezelfde als TT gebruikt), zo'n kit in elkaar te schroeven.

TomTom moet het dus hebben van zijn merknaam en zijn added content. Die merknaam, daar zullen wel wat mensen gevoelig voor zijn, maar niet de mensen die nu nog een navsys kopen. En die added content interesseert eigenlijk helemaal niemand. Want in de praktijk is het gewoon nooit zo dat je door een onbekende stad rijdt, opeens behoefte hebt naar het theater te gaan, je navigatiesysteem het dichtstbijzijnde theater laat opsporen en en passant een kaartje laat bestellen. Dat doen mensen niet. Net zomin als een koelkast die zelf de melk bijbesteld ooit een succes zal worden.

Drop die rommel maar, het is bij nader inzien gewoon niks waard. Nog 2 jaar winst, dan teruglopende marges, financieringsproblemen en met geluk een overname tegen 2 euro per aandeel.
The End Times are wild
  donderdag 27 november 2008 @ 13:26:22 #129
192166 Paupermans
They made me do it
pi_63563967
De troef van TomTom is Tele Atlas. Al die copycats moeten ook ergens hun kaarten vandaan halen en dat doen ze over het algemeen bij Tele Atlas of bij Navteq. En ik denk dat dat de redding is van TomTom.
pi_63563975
Vandaag toch 10% in de plus. Mooi moment om te dumpen.
pi_63564080
quote:
Op donderdag 27 november 2008 13:26 schreef Paupermans het volgende:
De troef van TomTom is Tele Atlas. Al die copycats moeten ook ergens hun kaarten vandaan halen en dat doen ze over het algemeen bij Tele Atlas of bij Navteq. En ik denk dat dat de redding is van TomTom.
Maar niet van het aandeel TomTom.

In hoeverre is die overname uberhaupt al gefinancierd? Tijd voor een aandelenemissie zou ik zeggen.
pi_63565490
quote:
Op donderdag 27 november 2008 12:34 schreef LXIV het volgende:
http://www.depers.nl/economie/264849/Brutale-TomTom-copycats.html
[..]

14 man personeel! TT heeft het honderdvoudige. En in het artikel staat ook hoe simpel het is om met standaard onderdelen (dezelfde als TT gebruikt), zo'n kit in elkaar te schroeven.

TomTom moet het dus hebben van zijn merknaam en zijn added content. Die merknaam, daar zullen wel wat mensen gevoelig voor zijn, maar niet de mensen die nu nog een navsys kopen. En die added content interesseert eigenlijk helemaal niemand. Want in de praktijk is het gewoon nooit zo dat je door een onbekende stad rijdt, opeens behoefte hebt naar het theater te gaan, je navigatiesysteem het dichtstbijzijnde theater laat opsporen en en passant een kaartje laat bestellen. Dat doen mensen niet. Net zomin als een koelkast die zelf de melk bijbesteld ooit een succes zal worden.

Drop die rommel maar, het is bij nader inzien gewoon niks waard. Nog 2 jaar winst, dan teruglopende marges, financieringsproblemen en met geluk een overname tegen 2 euro per aandeel.
Las het vanochtend ook in de Pers en er staan paar hele foute aannames in zoals bijvoorbeeld dat het meeste wordt verdiend aan de software updates. Dat is gewoon een leugen, meeste omzet zit nog altijd in de verkoop van de PND's zelf en daarna kaarten. TomTom bijvoorbeeld verstrekt de navigatie software gewoon gratis. Lijkt me meer een promo praatje voor z'n eigen bedrijf die dus blijkbaar software updates verkoopt.

Denk dat dit wel een goed voorbeeld is waarom TomTom meer personeel heeft dan de makers van Cartrek
  zondag 30 november 2008 @ 11:47:08 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63640363
quote:
Autoklokje vroeger bijzondere accessoire
SCHOONHOVEN - Zoals tegenwoordig een navigatiesysteem vaak nog apart aangeschaft moet worden bij de aankoop van een nieuwe auto, zo was in de begintijd van de automobiel een klokje nog een bijzondere accessoire.
afbeelding vergroten Een elektrisch klokje in een Ford V8 uit 1947. FOTO ROB GLASTRA
De prijs was fors. Voor een in koper gevat eendaags uurwerk moest 19 gulden worden neergeteld, voor een klokje dat een week liep zelfs 29 gulden. Later werden de klokjes in dure auto’s standaard, maar nog heel lang moesten ze met de hand worden opgewonden.
In het Nederlands Goud-, Zilver- en Klokkenmuseum in Schoonhoven wordt binnenkort een bijzondere expositie gehouden van autoklokjes: Op tijd op weg.
De objecten komen uit privéverzamelingen en zijn nooit eerder getoond.
Het hele scala van autoklokjes zal te zien zijn, van de allereerste modellen met een veeruurwerk uit het begin van de vorige eeuw tot de elektronische uurwerken. In de jaren ’40 werden de elektrische systemen van auto’s beter en kon het elektrische klokje worden ontwikkeld. Soms was het ondergebracht in de snelheidsmeter, soms was het een apart instrument op het dashboard. Voor de goedkopere auto’s bleef de klok een los accessoire. Er bestonden zowel universele modellen als speciale types. Wie geen extra gat in zijn auto wilde maken, kon een binnenspiegel met ingebouwd klokje kopen.
De komst van de elektronica bracht een omwenteling in de techniek van de dashboardinstrumenten.
Het kwartsklokje deed zijn intree, eerst analoog, later steeds meer digitaal. Tot slot verhuisde de tijdsaanduiding naar een andere plaats, meestal als lcd-schermpje bij de radio of de boordcomputer.
De tentoonstelling ‘Op tijd op weg’ is te zien van 16 december tot en met 17 mei in het Nederlands Goud-, Zilver- en Klokkenmuseum, Kazerneplein 4 in Schoonhoven.
Over 10 jaar is in iedere middenklasser standaard een navigatiesysteem ingebouwd. Bedrijven als TomTom zijn dan niks meer als toeleveranciers aan de automobielindustrie, en moeten met zeer lage marges werken om hun apparaat in een bepaald type auto te krijgen.

Verder zul je zien dat wanneer een techniek eenmaal algemeen voorkomt, mensen er ook niet te veel geld aan willen uitgeven (enkele freaks daargelaten). Wie koopt er nu nog een DVD-speler van meer dan 200 euro? Of een autoklokje dat maar 1 sec per 100.000 jaar afwijkt? Allemaal niet interessant meer zodra iedereen zich dat kan veroorloven.
The End Times are wild
pi_63642808
Persoonlijk denk ik dat TomTom de lijn zal doortrekken naar de ontwikkeling van geavanceerde boordcomputers in auto's (telefonie, internet, satelliet-tv, tracking). Daar is momenteel weinig markt voor, maar op de lange termijn mogelijk vraag naar. De navigatiemarkt is langzaam maar zeker aan het verzadigen, alhoewel het voor goedkope navigatiesystemen nog lang niet verzadigd is.
TomTom heeft naar mijn mening de kennis en technologie om op den duur de high-tech leider van de autoindustrie te worden. Daar hebben ze alleen eerst een markt voor nodig (autoindustrie) en geld.
En beide lichtpuntjes zie ik voor 2013 nog niet verschijnen.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_63649585
quote:
Op zondag 30 november 2008 13:53 schreef Mendeljev het volgende:
Persoonlijk denk ik dat TomTom de lijn zal doortrekken naar de ontwikkeling van geavanceerde boordcomputers in auto's (telefonie, internet, satelliet-tv, tracking). Daar is momenteel weinig markt voor, maar op de lange termijn mogelijk vraag naar. De navigatiemarkt is langzaam maar zeker aan het verzadigen, alhoewel het voor goedkope navigatiesystemen nog lang niet verzadigd is.
TomTom heeft naar mijn mening de kennis en technologie om op den duur de high-tech leider van de autoindustrie te worden. Daar hebben ze alleen eerst een markt voor nodig (autoindustrie) en geld.
En beide lichtpuntjes zie ik voor 2013 nog niet verschijnen.
helemaal mee eens , de volgende stap is GPS gestuurde auto's
  zondag 30 november 2008 @ 19:30:24 #138
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63649848
De vraag is of er hier voor TT nog geld aan te verdienen is. Dat de ontwikkelingen op navigatiegebied nog niet afgerond zijn wil ik best geloven. Wat TomTom doet kan iedereen wel, in China van die kastjes in elkaar laten schroeven. Volgens mij ontwikkelen ze niet eens de chips daarin.

Het wordt gewoon een standaard onderdeel van een auto. Net zoals een zijspiegel, carborateur of remleiding. Te leveren door de laagste bieder. En dat zal TomTom dus niet zijn.
The End Times are wild
pi_63650254
quote:
Op donderdag 27 november 2008 14:21 schreef mouzzer het volgende:

Denk dat dit wel een goed voorbeeld is waarom TomTom meer personeel heeft dan de makers van Cartrek

  dinsdag 2 december 2008 @ 11:03:55 #140
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_63690992
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 18:52 schreef Napalm het volgende:
What goes down must come up.
Of het stopt bij 0.
pi_63691401
Op 1 december 2008: TomTom, een fonds dat nauwelijks meeweegt in de index, was de grootste verliezer met een 7 procent lagere koers.
  vrijdag 5 december 2008 @ 23:06:40 #142
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63795764
quote:
Technisch gaat TomTom volgens het boekje. Eerst een 5 wave zelfst met een extension naar beneden dan een correctie ABC naar de laatste bodem die was dus vanmorgen, en nu de ruimte voor 5 golfjes omhoog.{EliottWave Theorie} Zo werkt het al 100 jaar dus waarom nu niet meer.
En daarbij TomTom kan haast niet dieper. Het kan toch ook haast niet dat een leverancier van een product waar de hele "rijke" wereld inmiddels gebruik van maakt kapot gaat aan??? { U mag het zeggen} Stoppen we met auto rijden? Nee, Heeft bijna elke auto een navigatie systeem? Ja.
Toen de koers ¤65,-- was geloofde iedereen er in. TomTom heeft zijn droom waar gemaakt door 20 tot 25% WERELD marktaandeel te veroveren. Daarbij moest TomTom zijn nek uitsteken en heeft er ook de kaartenmaker TeleAtlas bij overgenomen. Nu heeft TomTom dus alles in huis om de wereld verder te veroveren en doet dat dus ook!!! En vervolgens laten we TomTom vallen als een baksteen!!! Wees ook eens trots op dit prachtige Nederlandse bedrijf. Navigatie via de satelliet zal er blijven en auto's ook. Recessie of niet. Een Nederlands bedrijf als 1 van de wereldmarkt leiders op navigatie gebied is toch ook iets om trots op te zijn!! U en ik houden TomTom in stand en kunnen hier met zijn allen steenrijk van worden, Mits wij met zijn allen TomTom financieel de ruimte geven om door te ontwikkelen. Inmiddels komt de vervangingsmarkt van de eerste TomToms al in zicht, Elektronica gaat tegenwoordig hooguit 3 jaar mee dus handel zal er blijven. En dan nog een bericht voor de echte doem denkers. Zelfs in vliegtuigen en kanonnen gebruiken ze navigatie apparatuur misschien wel van TomTom. Maar laten we het zo ver maar niet laten komen alsjeblieft. Gun TomTom het vertrouwen en investeer in TomTom, dan alleen haalt TomTom de eindstreep en worden we er met zijn allen heel veel beter van. De koers is ¤65,-- geweest nog niet lang geleden en iedereen geloofde er in. Nu staat de koers rond ¤4,--. Ligt dat aan TomTom?? Zij hebben gedaan wat zij moesten doen, Marktleider worden en blijven. U en ik kunnen de stekker uit TomTom trekken en al het vertrouwen opzeggen, daar zijn we nu hard mee bezig. Slimmer is om nog veel meer stroom op TomTom zetten dan is ¤65,-- zo weer in zicht. Aan het product ligt het niet en ook niet aan TomTom, Aan wie dan wel?? DE BAL LIGT BIJ U !!!!
Ad
Als je dit leest, van iex.nl, dan weet je gewoon dat je niet in moet stappen. Want er zijn nog te veel mensen die domweg bijkopen op irrationele argumenten, dus de werkelijke koers is nog veel te hoog!
The End Times are wild
  zondag 7 december 2008 @ 14:07:30 #143
129292 LXIV
Cultuurmoslim
  woensdag 10 december 2008 @ 18:45:20 #144
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_63911928
+16 % vandaag. Reden ?
quote:
Op zondag 7 december 2008 14:07 schreef LXIV het volgende:
TomTom probeert nu via marktplaats zijn producten te slijten.
Refurbished spul. Waarom niet. Creatief en milieuvriendelijker dan het in de vuilbak te mikken.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_63926079
+10% vandaag. Reden?

Geen nieuws op binck .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_63926372
adviesverhogingen hoorde ik
maar ik heb zelf niet echt tijd gehad om het te volgen de laatste dagen
pi_63930318
Reden? Mensen die denken dat de bodem nu gezet is. Nu komen alle schapen van de dam.
pi_63948244
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 23:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je dit leest, van iex.nl, dan weet je gewoon dat je niet in moet stappen. Want er zijn nog te veel mensen die domweg bijkopen op irrationele argumenten, dus de werkelijke koers is nog veel te hoog!
Had je toch maar wel ingestapt he Maar het is verbazend hoe slecht geinformeerd mensen zijn niet alleen hier maar ook op diverse beleggings sites. Als ik sommige argumenten lees waarom het met TomTom snel gedaan zou zijn dan vraag ik me toch af en toe af of men uberhaupt wel inhoudelijke kennis over TomTom/ de GPS branche heeft.

Als voorbeeld de concurrentie, dat zou TomTom de das om gaan doen komende jaren. Blijkbaar weet men niet dat de laatste jaren juist tientallen concurrenten van de markt zijn verdwenen en grote bedrijven zoals JVC, Sony en Philips besloten hebben niet met GPS systemen uit te komen welke wel al waren aangekondigd. Er zijn nog maar zo'n 5 echt grote spelers op de GPS markt.

En dan TomTom nu ook via marktplaats adverteert is natuurlijk voornamelijk marketing en misschien niet zo'n slecht idee:
According to Kelkoo, ‘Tom Tom’ is the most searched for product during this critical run-up to Christmas.
http://www.fool.co.uk/new(...)presents-online.aspx
pi_63948585
quote:
Op donderdag 11 december 2008 09:39 schreef PietjePuk007 het volgende:
+10% vandaag. Reden?

Geen nieuws op binck .
Wat nieuws van laatste dagen:
TomTom en Vodafone hebben overeenkomst getekend om HD Traffic in Portugal te leveren
Tele Atlas ontslaat wereldwijd 125 man
Tele Atlas en Hyundai tekenen overeenkomst voor het leveren van kaarten
TomTom WORK en Ortec gaan samenwerken
Vodafone heeft een bod gedaan op een Zweeds navigatiebedrijf
pi_63953961
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:29 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Wat nieuws van laatste dagen:
TomTom en Vodafone hebben overeenkomst getekend om HD Traffic in Portugal te leveren
Tele Atlas ontslaat wereldwijd 125 man
Tele Atlas en Hyundai tekenen overeenkomst voor het leveren van kaarten
TomTom WORK en Ortec gaan samenwerken
Vodafone heeft een bod gedaan op een Zweeds navigatiebedrijf
Nieuws van vandaag: Amerikaanse auto-industrie failliet.
pi_65236657
quote:
TomTom waarschuwt voor tegenvallers
AMSTERDAM (AFN) - TomTom, producent van navigatieapparatuur, heeft opnieuw gewaarschuwd voor een tegenvallende omzet voor heel 2008. Ook heeft de onderneming haar margeverwachting (ebitda) naar beneden bijgesteld. Dat heeft TomTom dinsdag bekendgemaakt.

Het concern heeft last van een dalende vraag in zowel de Verenigde Staten als in Europa. De omzet zal over 2008 uitkomen tussen de 1,66 miljard euro en 1,68 miljard euro. Eerder ging TomTom uit van een omzet van tussen de 1,75 en 1,85 miljard euro. Afgelopen oktober waarschuwde TomTom ook al voor een tegenvallende omzet.

De verwachting voor de ebitda-marge is verlaagd tot 19 ā 20 procent, van een eerdere 20 tot 24 procent. Ondanks de lagere omzetverwachting stelt TomTom dat het marktaandeel in het vierde kwartaal “sterk” is gebleven.

Digitale kaarten
Verder liet het bedrijf weten dat het gaat afschrijven op de waarde van de in juni vorig jaar overgenomen producent van digitale kaarten Tele Atlas. Hoe hoog deze last zal zijn, is nog onbekend. “De grootte van de afschrijving wordt op dit moment gekwantificeerd”, aldus TomTom. Op 24 februari, bij de publicatie van de vierdekwartaalcijfers, zal TomTom hierover meer details geven.

De schuld is dankzij een sterke kasstroom in het derde kwartaal afgenomen tot 1,11 miljard euro van 1,32 miljard in dezelfde periode een jaar eerder. Deze mededeling zorgde dinsdagochtend op het Damrak voor opluchting bij beleggers. Het aandeel noteerde 5,7 procent hoger op 4,74 euro.
Het blijft een zorgenkindje, voor de echte speculanten .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_66471120
quote:
Microsoft klaagt TomTom aan

De producent van navigatiesystemen TomTom is in de Verenigde Staten door softwarebedrijf Microsoft aangeklaagd voor het breken van patenten. Dat heeft TomTom donderdag bevestigd tegenover persbureau Reuters.

Geen schuld!
TomTom ontkent schuld aan het breken van de patenten en zal zich ,,zorgvuldig" verdedigen, verklaarde een woordvoerder. Microsoft heeft TomTom middels een brief over de aanklacht geīnformeerd.
Bron

Was dit de reden van de koersval van gister?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_66476104
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 09:37 schreef PietjePuk007 het volgende:


Bron

Was dit de reden van de koersval van gister?
Webwereld meldt inderdaad van wel. Moet wel zeggen dat Microsoft een heel vervelend moment heeft gekozen voor TT om in de aanval te gaan. In principe ligt TT nu gehavend op de grond en krijgen ze nog een paar schoppen na van Microsoft.
pi_66517698
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:24 schreef buachaille het volgende:

[..]

Webwereld meldt inderdaad van wel. Moet wel zeggen dat Microsoft een heel vervelend moment heeft gekozen voor TT om in de aanval te gaan. In principe ligt TT nu gehavend op de grond en krijgen ze nog een paar schoppen na van Microsoft.
Typisch microsoft.
pi_66518176
Die koersdoelen zijn niet misselijk van analisten, 1,70 euro, 2 euro .
  vrijdag 27 februari 2009 @ 13:58:17 #156
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_66518238
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 13:56 schreef pberends het volgende:
Die koersdoelen zijn niet misselijk van analisten, 1,70 euro, 2 euro .
dat waren diezelfde analisten die eerst ¤55 adviseerden?

Maar hier hangt de vlag halfstok; had gekocht op 5,70 en twijfelde te verkopen twee weken later bij 7,xx. Had ik nu maar... als...
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_66518359
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 13:58 schreef Napalm het volgende:

[..]

dat waren diezelfde analisten die eerst ¤55 adviseerden?

Maar hier hangt de vlag halfstok; had gekocht op 5,70 en twijfelde te verkopen twee weken later bij 7,xx. Had ik nu maar... als...
of ze gaan kopje onder, kans lijkt me klein. ik zou dus absoluut niet verkopen
pi_66518789
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 14:01 schreef Dave7 het volgende:

[..]

of ze gaan kopje onder, kans lijkt me klein. ik zou dus absoluut niet verkopen
falliet, doorstart zonder een deel van de schulden?
lijkt me nogal voor de hand liggen eigenlijk.
Sta je als aandeelhouder nog steeds met lege handen.
pi_66523439
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:52 schreef pberends het volgende:
Nu bijna -96% vanaf het hoogtepunt .
Ik denk dat er aardig wat beleggers zijn die de naam Tom niet meer kunnen horen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')