Ik merkte wèl wat...quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:20 schreef wilmadonna het volgende:
--> voor degenen die zwanger zijn geraakt na een behandeling met injecties:
wanneer merkte je voor het eerst iets raars in je lichaam?
en wat waren de verschijnselen?
(ik ben hier erg benieuwd naar)
Nope. Ik moet over 2 weken terug, dan is dat de eerste keer terugkomen sinds het begin. Ik vind het wel lang wachten, heb dus geen idee of er iets gaande is. Lastig ja.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 18:05 schreef sproet-je het volgende:
Prinses: krijg jij ook een echo om te zien of er iets groeit?
Het was daar heel ver weg heel erg geweldigquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:33 schreef prinseszondererwt het volgende:
welkom terug miss_sly! Hoe was het daar heel ver weg?
NieTTusquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 15:32 schreef NieTTus het volgende:
Misswelkom terug!! Helemaal uitgerust? En nu weer heeeerlijk in jullie nieuwe stulpje
dat moet lekker thuiskomen zijn
Wat snel al spuiten zeg? De Clomid lijkt toch goed aan te slaan? Waarom dan niet nog wat langer proberen? Of is het naast de Clomid?quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:30 schreef Vlindur het volgende:
Ik ben vandaag weer geweest. Mn ei is nu 23 mm en mn BMS is dik genoeg.
Mocht het deze ronde weer niet lukken dan moet ik gaan spuiten. (Puregon?)
Iedereen een dikketoe gewenst.
Ik haal ze steeds door elkaar. Waar is puregon dan voor?quote:Op maandag 13 oktober 2008 17:01 schreef Basimah het volgende:
dan bedoelen ze geen puregon maar pregnyl
na het gebruik van pregnyl krijg je (als het goed is) binnen een x aantal uren erna een eisprong
Ik ben er ook heeeeel erg blij mee.quote:Op maandag 13 oktober 2008 17:02 schreef happyme28 het volgende:
Ah ok, dan snap ik het... maar hopen dat het nu wel goed is, dan hoef je niet te spuiten. Maar wel fijn dat ze zo voortvarend zijn in het ziekenhuis waar je gaat. Ze laten je niet eerst maanden 'aanmodderen' (al is dat soms ook goed natuurlijk, maar toch).
quote:Op maandag 13 oktober 2008 17:34 schreef sproet-je het volgende:
Aaaah pregnyl, dan snap ik het ook wat beter. Puregon krijg je om heel veel eitjes te produceren. Dat gebruik je dus bij ivf en icsi. Ongeveer 36 uur na de Pregnyl krijg je je eisprong. Dus dan is het wel gemakkelijk om te timen met vrijen.
Ik zit de hele dag achter de laptop, maar behalve IRC, Fok! en wat doelloze spelletjes weet ik niet wat ik moet doen?quote:Op maandag 13 oktober 2008 17:54 schreef sproet-je het volgende:
Maar Vlindur jij moet nu niet achter de computer gaan zitten maar hele andere dingen doen
hihi, ik denk dat ze bedoelt dat je je mannetje van dichtbij moet gaan bekijkenquote:Op maandag 13 oktober 2008 18:21 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik zit de hele dag achter de laptop, maar behalve IRC, Fok! en wat doelloze spelletjes weet ik niet wat ik moet doen?![]()
Vertel es?
Ik gebruik ook puregon, maar naast de synarel neusspray... en met die twee kan ik dus 2 tot 3 eitjes laten groeien. Ik heb geen IUI of IVF, maar gewoon FSH (follikel stimulatie hormoon)quote:Op maandag 13 oktober 2008 17:34 schreef sproet-je het volgende:
Aaaah pregnyl, dan snap ik het ook wat beter. Puregon krijg je om heel veel eitjes te produceren. Dat gebruik je dus bij ivf en icsi. Ongeveer 36 uur na de Pregnyl krijg je je eisprong. Dus dan is het wel gemakkelijk om te timen met vrijen.
Puregon krijg je ook om 1 ei te kunnen produceren..quote:Op maandag 13 oktober 2008 17:34 schreef sproet-je het volgende:
Met de Pregnyl doe je er wel iets langer overquote:Op maandag 13 oktober 2008 20:47 schreef sombie het volgende:
Dankjewel, bix! Ik vind het stiekem ook best stoer van mezelf, hoewel ik er rustig vijf minuten over doe voor ik die spuit daadwerkelijk zet.Maar vanavond was ik echt snel! Dat gaat dus steeds beter.
Ben benieuwd hoe het met je is, Kinderwens.
Tally heeft op dit moment last van de Pregnylspuit.. Ik heb afgelopen maand 2 mooie eitjes geproduceerd.. En die tot springen gebracht vorige week maandag..quote:
quote:Op maandag 13 oktober 2008 20:14 schreef sproet-je het volgende:
Wilmadonna, dat klinkt wel goed! Spannend hoor, en die pregnyl is als het goed is nu al uit je lichaam hoor! Elke dag verminderd het met de helft, dus als je 5000 hebt geprikt is het na ongeveer 10 dagen uit je lichaam...
Hoeveel eenheden puregon prik je trouwens?
Nee, ik heb nog geen medicatie. Ik moet eerst afvallen van de gyneacoloog voor ze iets doen. Ben inmiddels bijna 15 kg kwijt dus het gaat goed. Ik merk ook wel verschil in mijn cyclus. Eerste maand was een zooitje zonder verhoogde temperatuur en de lengte van mijn cyclus is sinds 3 maanden ook een dag of 4 a 5 korter, dus dat is ook positief.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:03 schreef miss_sly het volgende:
happy, ik ben even weggeweest dus loop wat achter, maar heb je ook iets van clomid ofzo om dat eitje te laten rijpen? En hoe kan er nou een eitje zitten als je op je menstruatie wacht nu? Ik ben het even kwijt allemaal
Ja, helemaal backquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:10 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ha MacLaura is back! Ik duim mee voor een vruchtbare 1e poging.
Ik weet al een 5 tal jaar dat ik PCO heb omdat ik nog nooit ongesteld ben geweest zonder hormonen. Ik wist toen dus al dat ik direct met Clomid moest beginnen. Die fase zijn we dus ondertussen al voorbij.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 12:39 schreef sproet-je het volgende:
Wilmadonna, oh nee. Ook voor jou een dikke![]()
Leonieke: maar jij wist dus al dat het niet op de normale manier ging? Wel fijn dat het zo rap gaat. Tenminste de behandeling (het zwanger worden gaat jammergenoeg iets minder snel) En het missen van je vrijheid lijkt me inderdaad ook echt moeilijk. Goed, dat het gratis is trouwens. Ik heb 1 week thuiszorg gehad toen ik uit het ziekenhuis kwam en dat heeft me 100 euro gekost. Dat viel me trouwens achteraf wel erg mee.
Volgens mij heb ik geen bijwerkingen van de Pregnyl. Maar de vorige keer was ik zo vermoeid van de Puregon dat ik eigenlijk weinig heb gemerkt van de Pregnyl, dus misschien valt het wel erg tegen. Ach ik hoef maar 4 keer pregnyl te prikken. Vanavond om de eisprong in gang te zetten en daarna nog 3 keer om mijn ongesteldheid iets uit te stellen.
Wat ik begrepen heb, is innesteling juist (licht) helder bloed. Dus wie weet!quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:50 schreef Basimah het volgende:
Innestelingsbloed is meestal oud bloed toch ?
Hier weet men het nog niet, maar dat is ook een beetje omdat er nog niet echt iets geconstateerd is en/of we met een behandeling bezig zijn. Ik ben wel aan het afvallen en dat valt inmiddels wel op, maar goed, daar hoeft niet direct een verband te zijn met zwanger worden.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:19 schreef sproet-je het volgende:
Hoe zit dat bij de rest, weet jullie omgeving dat jullie bezig zijn?
Op mijn werk maak ik er geen geheim van. Ik moet te vaak verlof nemen in een heel drukke periode waardoor het te raar ging overkomen bij mijn baas. De eerste dag na de vakantie dus maar even bij mijn baas binnengesprongen en het uitgelegd. Hij was heel begripvol en ik mag verlof nemen wanneer het nodig is (zelfs als ik het pas de dag zelf vraag). Aangezien ik regelmatig 's avonds moet werken en als ik inspuitingen moet hebben mijn collega's moeten overnemen, weten zij het ook. Voor de rest mag iedereen het op het werk weten wat mij betreft. Ik loop er niet mee te koop, maar aangezien mijn man en ik samen werken, komt vaak de vraag boven wanneer wij nu eindelijk eens aan kinderen gaan beginnen. Ik heb dan ook geen zin om te liegen en vertel hen gewoon dat het bij ons niet zo simpel gaat.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:19 schreef sproet-je het volgende:
Hoe zit dat bij de rest, weet jullie omgeving dat jullie bezig zijn?
Daar zijn ze bij mij nog nooit over gevallen, het is wel gemeld dat afvallen gewoon gezonder is maar dat ik daarom niet werd verder behandelt dat niet.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:01 schreef happyme28 het volgende:
Nou ja, we weten wel dat het er goed uitziet, maar voor nu houdt het dus op qua onderzoeken tot ik rond een BMI van 34 zit. Dan gaan ze verder met onderzoeken (samenlevingstest, controle eileiders, evt. kijkoperatie) en vanaf BMI 32 gaan ze evt. behandelen.
Ja, aan de ene kant baal ik er wel van, want het kost me minimaal 3 maanden om die ca. 15 kg. af te vallen als het niet al langer duurt. Gelukkig slaat het dieet van de dietiste echt super aan bij mij en ligt het dus alleen aan anders eten ipv minder eten, maar je hebt wel het gevoel dat je 'tijd verliest'.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 21:55 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Daar zijn ze bij mij nog nooit over gevallen, het is wel gemeld dat afvallen gewoon gezonder is maar dat ik daarom niet werd verder behandelt dat niet.
Oe, ik wilde net mijn post gaan aanpassen om te vragen of je al wat hebt gezien, maar dat klinkt goed! Nu hopen dat het doorzet en niet opgewekt hoeft te worden!!quote:Op donderdag 23 oktober 2008 08:05 schreef miss_sly het volgende:
Ik wil heel voorzichtig melden dat het erop lijkt dat ik ongesteld word!
Nog niet te blij het is nog niet meer dan een paar roze streepjes bij het afvegen vanaf gistermiddag, maar het lijkt me een goed begin.
Basimah, alweer wat opgeknapt?
happyme en prinses: fijn dat alles er goed uitziet. Als jullie dan eens even het goede voorbeeld geven en snel naar het andere topic vertrekken
Alle pogingen die ik heb gehad (Clomid en Puregon) zijn allemaal achter elkaar gedaan.. 2 jaar achter elkaar nu dusquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 08:00 schreef leonieke het volgende:
Deal prinseszondererwt
Ik vraag me eigenlijk af hoeveel pogingen jullie direct achter elkaar laten plaatsvinden (of wat ze bij jullie in het ziekenhuis aanraden)?
Ik ben nu weer aan poging 3 begonnen, maar voel gewoon dat het in mijn hoofd nog allemaal niet zo goed zit. Komt dit door het feit dat ik de laatste keer echt bijna zeker was dat het gelukt was, de samenloop van omstandigheden (bevalling zus, negatieve test, 3 mensen uit dichte omgeving die zwanger blijken te zijn) of omdat ik van dag 3 tot dag 28 hormonen heb genomen de laatste keer? Het is alleszins heel raar want de vorige keren had ik eigenlijk nooit zo'n gevoel![]()
Hebben jullie dit ook dat het soms zo zwaar valt? En enig idee van de oorzaak?
Op wat bekkenproblemen na gaat alles goed. Maar minder werken en therapie daarvoor zorgt ervoor dat het goed gaat. Nog 4 weken en dan heb ik verlof.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:52 schreef miss_sly het volgende:
Ow, Diaan, ookalweer bijna 29 weken
Mijn goede voorbeeldenAlles goed met jullie?
Het is nu goed te doen. En nee ik had het toen niet, maar deze spruit ligt vooralsnog in een stuit en beweegt heel veel, misschien dat het daardoor komt. Tja ze zeggen dat geen enkele zwangerschap hetzelfde is...quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 08:47 schreef miss_sly het volgende:
Vervelend van je bekkenproblemen. Had je dat met Twan ook? In ieder geval goed dat je bijna verlof hebt! Diaantje, nog even en jullie langverwachte spruit komt er ook echt aan![]()
ben 38 (... en een half, haha)quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 19:43 schreef sombie het volgende:
Dat lijkt me ook heel vervelend, wilmadonna. Zeker als de klok tikt. Hoe oud ben je?
Dat vetgedrukte iddquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 08:08 schreef miss_sly het volgende:
leonieke, volgens mij horen die gevoelens, zowel positief als negatief, allemaal bij dit traject. De hormonen die je binnenkrijgt, je eigen lichaam dat van alles aan het doen is, de wens dat het lukt, de hoop, verwachtingen, dipjes, blijdschap en verdriet..je krijgt het er gratis allemaal bij en al die dingen samen zijn volgens mij de oorzaak. Soms valt het ineens veel zwaarder, terwijl je de andere keer het hele traject inclusief teleurstelling van het niet gelukt zijn veel beter kunt hebben.
Succes met poging drie: driemaal is scheepsrecht![]()
Bij mij is de menstruatie vannacht doorgezet, dus ik ga me vandaag CD 1 melden in het ziekenhuis voor poging 4.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:01 schreef miss_sly het volgende:
Jose, je bent al 31 wekenWat gaat het snel!
Ik kan niet wachten op de eerste foto's van jullie spruitje![]()
Ik mocht juist absoluut niet rustig liggen of zitten. Kost wat kost in beweging blijven om de vloeistof door te laten lopen. Echt, voelde me net een bejaarde, zwaar leunend op schaap om maar rond te kunnen blijven hobbelenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:46 schreef Tally het volgende:
Ik zelf heb er ontzettend veel last van gehad.. Blijven lopen dat kon niet.. Ik mocht dan ook een tijdje blijven liggen op de tafel..
Ik was blij dat het voorbij was.. Ik ben erna ook goed ziek van geweest..
Dat heb ik helemaal niet hoeven doen. Gek he hoe dat verschilt per ziekenhuis. De pijnstillers was ik helemaal vergeten in te nemen en heb ik nog snel even gedaan voordat ik in de behandelkamer ging. Nu je het zegt, ik voelde me toen ook wel wat slapjes en ben in ieder geval niet meer teruggegaan naar mijn werk die dag.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:43 schreef miss_sly het volgende:
Toen het klaar was, moest ik een half uurtje rondlopen, vooral blijven bewegen, en dan een restfoto laten maken om te zien of alle vloeistof weg was. Dat vond ik wel heel naar, want ik voelde me inmiddels wat slap en toen ging ik ook bijna van mijn stokje
Zo zie je maar weer dat elk ziekenhuis een andere policy heeftquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik mocht juist absoluut niet rustig liggen of zitten. Kost wat kost in beweging blijven om de vloeistof door te laten lopen. Echt, voelde me net een bejaarde, zwaar leunend op schaap om maar rond te kunnen blijven hobbelen
Ik zou zeker niet alleen gaan! Iemand moet je ook naar huis brengen, want zelf fietsen, OV of autorijden lijkt me geen succes. En iemena die je hand vasthoudt als het even pijn doet is wel zo fijn, vin dik zelf altijdquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:50 schreef Saffier het volgende:
Oké, 3 verschillende verhalen, wat lief dat jullie dat zo uitgebreid beschreven hebben! Ik heb geen pijnstillers mee gekregenik ben benieuwd. Ik heb normaal wel enorme menstruatiekrampen, de laatste tijd zo erg dat ik niet meer kan functioneren, als ik nu daarop reken kan het alleen maar meevallen dus
. Maar het is dus wel verstandig om iemand mee te nemen als ik het zo lees?
7x teruggeplaatst... En de laatste keer verwachtte ik er niet zoveel van. Geen goede kwaliteit embryo's teruggeplaatst. Het enige was dat ik op dag 29 nog steeds niet ongesteld was...quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 16:34 schreef sproet-je het volgende:
ticootje, ik heb 1 icsi poging gehad (mislukt) en dit was het eerste rietje met cryo's . Er ligt nog een rietje met 3 cryo's in de vriezer.
HOeveel pogingen heb jij dan in totaal gehad? En voelde jij een verschil in de wachtweken met de keer dat je zwanger was en de keren dat je niet zwanger was? Of kwam dat pas na de zwangerschapstest...
quote:
Beetje late reactie en ik weet ook niet of je het nog leest, want er is door de andere meiden al zoveel gezegd... maar ik vond het ook een kl*te onderzoek. Ik was ook de pijnstilling vergeten, nam even snel een aspirientje voordat ik de behandelkamer in ging. Ik vond het verschrikkelijk, ben ook bijna van m'n stokje gegaan... Ik ben nu alleen wel heel erg bang dat we je allemaal bang lopen te maken, want er zijn ook zat mensen die het helemaal niet zo akelig ervaarden als ik... Hopelijk valt het bij jou gewoon heel erg mee! En neem inderdaad van te voren 2 paracetamol (was tegen mij ook gezegd) en neem iemand mee! Alleen gaan is niet verstandig...!quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:32 schreef Saffier het volgende:
Mag ik even binnenvallen hier? Ik lees niet zo heel vaak mee in dit topic maar wilde iets vragen. Over drie weken krijg ik een baarmoederfoto, er zitten hier vast ervaringsdeskundigen, wie vertelt mij hoe zoiets in zijn werk gaat, wat ze dan gaan doen en of je er last van hebt naderhand? Mag ook via PM.
Alvast bedankt!
Schoonzus.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:03 schreef miss_sly het volgende:
Vlindur, wat een goed nieuwsow, wat hoop ik dat je gewoon lekker zwanger bent nu
En spannend van je zusje!
En ik voel me lekker nog steeds goed![]()
in de eerste plaats; gefeliciteerd met je neefje!!quote:Op woensdag 29 oktober 2008 18:34 schreef Vlindur het volgende:
Helaas. Ik ben niet zwanger... Kon het niet laten met testen...
Op naar de volgende ronde!
Ik ben erg blij om nu te weten hoe het ongeveer gaat, ook al zijn er zoveel verschillende ervaringen, ik weet nu gewoon een beetje wat me te wachten staat en dat vind ik erg fijn. Het komt ook best in orde, bedankt Slaapmeisje!quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:48 schreef Slaapmeisje het volgende:
Helaas zijn de ervaringen van een baarmoederfoto erg wisselend, maar het komt helemaal goed hoor Saffier. Die pijnstillers van tevoren zou ik zeker doen en probeer toch zoveel mogelijk te ontspannen dat scheelt echt een hoop.
Het is heel prettig om te weten hoe het ervoor staat daarbinnen. Tenminste, dat vond ik wel. Zo konden we in ieder geval de oorzaak van verstopte eileiders uitsluiten. Wel fijn dat je moeder meegaat naar het ziekenhuis. Veel succes en sterkte de 17e!
Sombie en Sproetje heel veel sterkte met wachten en ik jompel vanzelspreken voor jullie hoor
Dank je, maar het zou eerlijker zijn wanneer jullie eerder zijn. Ik moet maar even geduld hebben. Zet hem op!quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 17:08 schreef Vlindur het volgende:
Och jee Hellen..
Sterkte.. Hopelijk lukt dit jullie in een keer!
we zijn inderdaad ook alweer eeuwen bezig maar ik heb er nooit zo dichtbij gezeten als jij. Nou ja, laten we allemaal zo snel mogelijk wegwezen hier!quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 17:13 schreef Vlindur het volgende:
Waarom? Jullie zijn toch ook al tijden bezig? En terzijde... IUI/IVF en icsi's gaan bij mij voor hoor. Vind ik veel erger dan dat pilletje wat ik moet slikken.
Meis, wat vind ik het vreselijk dit nu te lezenquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 17:04 schreef Hellen-O het volgende:
Ik ben een tijdje niet hier geweest, want ik heb een en ander te verwerken gehad. Inmiddels hebben we de uitslag dat IVF de enige kans op een zwangerschap is.
Zijn er mensen uit de omgeving Den Haag die tips hebben voor de beste IVF kliniek? Ik heb geen idee, je hoort zoveel verschillende verhalen.
(edit: ik heb ook meteen van alle spanning en stress over iedereen heen gelezen, sorry. Sterkte Vlindur en Somby, liefs)
Zullen we ons dan maar aan het laatste houden?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 18:32 schreef Hellen-O het volgende:
[..]
we zijn inderdaad ook alweer eeuwen bezig maar ik heb er nooit zo dichtbij gezeten als jij. Nou ja, laten we allemaal zo snel mogelijk wegwezen hier!
quote:Op zaterdag 1 november 2008 14:58 schreef sproet-je het volgende:
zucht, hier ook ongesteld geworden. Poging twee dus ook mislukt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |