abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62179889
Vervolg van: Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat (#46)

Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Jaape
LEO operatie in september 2007, sindsdien eigen cyclus, gaat het even een poosje zonder hulp proberen.

basimah
PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.

McLaura
wachten op de menstruatie van juli en dan op dag 1 beginnen met Decapeptyl en op dag 3 met Puregon, tbv IVF (1e poging) Wacht nog even wat langer en tilt het over de vakantie heen.

Kinderwens
Redenen mmm: PCOS & Cervixfactor. zwanger na IUI4 op 31-08-2008
Echo 06-10-2008: geen vruchtje meer
wachten op miskraam of curettage

Vlindur
PCOS, bezig met 2e ronde.

~~~~~~

Droevig bericht van Kinderwens

Ik ben weer terug...

quote:
Helaas slecht nieuws gehad vanmiddag; er zijn op de echo géén foetale delen te zien terwijl die er nu toch echt hadden moeten zijn. Volgende week hebben we een afspraak bij de gynaecoloog om te kijken hoe verder; curettage of natuurlijke miskraam.

Ik ben verdrietig dat we dit kindje maar zo kort bij ons konden houden en bang voor wat komen gaat. Geen idee hoe of wat met een curettage of een natuurlijke miskraam. Ik vind het doodeng.

En dan de gedachte weer terug te moeten in die MMM om zwanger te kunnen raken...weer al die echo's, injecties, controles...jeetje.

~~~~~~

Kan iemand van de modjes hem weer aanpassen? Bedankt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Vlinder op 07-10-2008 00:00:14 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_62182586
Kinderwens... ik had al in het andere topic gereageerd... maar ook hierl; heel, heel, heel veel sterkte, ik vind het echt vreselijk voor jullie!
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 10:20 schreef wilmadonna het volgende:
--> voor degenen die zwanger zijn geraakt na een behandeling met injecties:

wanneer merkte je voor het eerst iets raars in je lichaam?
en wat waren de verschijnselen?

(ik ben hier erg benieuwd naar)
Ik merkte wèl wat... Ik had een dag of 4 voordat ik ongesteld moest worden hele gevoelige tepels. Echt een raar, vervelend gevoel als ik er tegenaan kwam... en zelfs mijn t-shirt waarin ik sliep zorgde voor dat irritante gevoel als 'ie er tegenaan kwam. Maar goed, ik dacht dat het gewoon door de hormonen zelf kwam... niet dus
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_62184240
Bedankt lieve meiden

Hoe het verder zal gaan weet ik niet maar, hoe zwaar ook, we willen wel weer terug in de MMM als alles achter de rug is.

Gezien de titel (zwanger worden/blijven) ben ik hier helaas weer op de juiste plek...

Oh ja, in de OP kan bij mij erbij worden gezet:

zwanger na IUI4 op 31-08-2008
echo 06-10-2008: geen vruchtje meer
wachtenop miskraam of curettage

Iedereen veel succes
  maandag 6 oktober 2008 @ 20:51:57 #4
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_62184479
Kinderwens
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 6 oktober 2008 @ 21:00:16 #5
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_62184796
Wat een verdrietig nieuws Kinderwens
  maandag 6 oktober 2008 @ 22:25:41 #6
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62187974
Kinderwens
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_62189681
Wat ontzettend rot voor julliie, Kinderwens. Heel veel sterkte.
pi_62189742
kinderwens, 't is niet eerlijk!! sterkte, maar neem ook de tijd voor het verwerken van deze klap.

sombie, hoe gaat 't met jou?
pi_62190046
Lief dat je het vraagt, bixister. Deze week is heel spannend voor ons. Als ik ongesteld word, gaan we van start met onze eerste IUI-behandeling. Als ik niet ongesteld word, gaat de vlag uit.
pi_62190075
ah, ik ga meeduimen!!!
pi_62190304
Dankjewel, bix!
pi_62190831
Kinderwens, ik heb het aangepast.

Sombie, Ik ga ook heel hard mee duimen!!!
Wanneer verwacht je dat je niet ongesteld wordt?
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 08:56:28 #13
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_62194046
Kinderwens, heel veel sterkte .
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_62194131
kinderwens....
pi_62194521
Kinderwens, wat een vreselijk nieuws... Heel veel sterkte de komende tijd.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_62195031
Dankjewel, Vlinder. Eind van de week moet het niet gebeuren...
pi_62206835
Spannend sombie, ik duim mee met de rest!
pi_62210188
Kinderwens, neem maar goed de tijd voor jezelf, hoor!

Sombie, spannend dus... hopelijk hoef je niet aan die IUI te beginnen!
pi_62210590
Kinderwens, wat vreselijk! Sterkte!!!
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
pi_62256135
vandaag bloed laten prikken zodat ze kunnen zien of ik een goede eisprong heb gehad of niet.
Ben erg nieuwsgierig...
voel verder nog niet veel, ben wel de hele tijd heel erg moe, maar dit is pas de 6e dag na de pregnyl dus dat zit nog in mijn lichaam.

het is een beetje stil hier op het forum.....
pi_62256721
Het is hier inderdaad stilletjes, misschien is er gewoon even geen nieuws te melden. Hier ook niet, laatste dag clomid van de 2e ronde. Weer geen bijwerkingen, hopelijk heeft het klussen deze keer wel effect...
pi_62257780
Wilmadonna, hoe was het?
pi_62258081
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:01 schreef Jose81 het volgende:
Wilmadonna, hoe was het?
Ja, was er iets te zien?
pi_62263878
Ik heb mn 2e ronde clomid ook al gehad. Had 6 oktober de laatste. Morgen naar de gyn om te kijken of er weer iets aan het groeien is..

En dan lekker het weekend naar Duitsland! We hebben eigenlijk geen vakantie gehad, ondanks dat we een maand vakantie hadden zijn we niet eens weggeweest. Dus dat gaat morgen gebeurden. In Keulen is de InterMOT. Eén of andere motorbeurs. Die hier in Nederland slaan we nooit over, dus we gaan het nu maar eens daar bekijken Hotel geboekt en dan lekker aan de Riesen Schnitsels

Fijn weekend allemaal!
pi_62265567
Hier ook aan het wachten op een eisprong, volgende week vrijdag pas de eerste echo.

Vlindur: Schnitsels!!! Veel plezier daar, en ik hoop dat er morgen wat te zien is.

Prinses: krijg jij ook een echo om te zien of er iets groeit?

Wilmadonna: ik hoop dat je goed nieuws hebt gekregen.
pi_62266104
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:05 schreef sproet-je het volgende:
Prinses: krijg jij ook een echo om te zien of er iets groeit?
Nope. Ik moet over 2 weken terug, dan is dat de eerste keer terugkomen sinds het begin. Ik vind het wel lang wachten, heb dus geen idee of er iets gaande is. Lastig ja.

Jij met nu ook even wachten, hopelijk is het volgende week goed nieuws.
Vlindur, hopelijk zie jij ook een mooi ei nog voor de motorbeurs.
pi_62274400
Ik ben er weer, moet nog bijlezen enzo, maar wilde iig Kinderwewns even een dikke geven. Wat een verdrietig nieuws, sterkte!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_62279963
welkom terug miss_sly! Hoe was het daar heel ver weg?
pi_62280410
Zo. Hij is 15mm en mn BMS moet nog wel wat dikker worden.

Mn rechter eierstok was, op de gebruikelijke vlekken, schoon. Er zat niks groeiends op.
Op mn linker, die weer eens goed verdekt zat, zat 1. Moet maandag weer.
pi_62280440
Welkom terug miss_sly!
pi_62280755
ik heb alleen bloed moeten laten prikken... dus geen inwendig onderzoek.
weet dus nog niks en het is nog afwachten geblazen.
iets wat voor mij haast ondraaglijk is,want ik ben zo'n ongeduldig type, haha
(ze sturen het bloedbuisje op naar een andere stad, waar ze het kunnen onderzoeken, dus de uitslag krijg ik pas over een week ofzo...)

mag pas na 3 weken van de pregnylspuit testen, dus nog even te gaan...
zit nu op dag 8 na de pregnylspuit pas....
pi_62280945
Blijft spannend bij jullie, vlindur en wilmadonna!
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:16:50 #33
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_62283822
Spannend Sombie en ben je ongesteld geworden??

miss_sly back in town,

wilmadonna wat moet je toch steeds lang wachten.

Kinderwens hoe gaat het nu met je?
Make love, not war ☮
  Moderator vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:42:42 #34
5428 crew  miss_sly
pi_62284518
sombie, mogen we de vlag uithangen? Zou het zo fantastisch vinden als het zonder IUI op de valreep raak is
  Moderator vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:44:38 #35
5428 crew  miss_sly
pi_62284579
vlindur en wilmadonna, spannende dagen. Hopelijk een heel mooi ei en daarna een hele mooie positieve test
  Moderator vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:48:06 #36
5428 crew  miss_sly
pi_62284655
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:33 schreef prinseszondererwt het volgende:
welkom terug miss_sly! Hoe was het daar heel ver weg?
Het was daar heel ver weg heel erg geweldig
Schitterend land, prachtige natuur, indrukkwekkende wilde dieren, grote contrasten in veel opzichten, lekker eten en heerlijke wijnen

Ook heerlijk om gewoon helemaal niet bezig te zijn met ziekenhuizen, spuiten, pillen, zwangerschap of wat dan ook. Gewoon lekker relaxt genieten. De kans dat we spontaan in Afrika een kindje hebben gebrouwen is trouwens vijrwel nihil. Sowieso is het ritme daar heel anders en lagen we vaak 's avonds om 9 uur al uitgeput in bed en bovendien hadden we rondom mijn theorietische vruchtbare dagen een gezamelijk hutje met z'n vieren zonder enige privacy Ik hoop dus volgende week ongesteld te worden zodat we met de volgende IUI kunnen beginnen, maar dat blijft dus nog even afwachten
pi_62289164
Miss welkom terug!! Helemaal uitgerust? En nu weer heeeerlijk in jullie nieuwe stulpje dat moet lekker thuiskomen zijn

pi_62289222
overigens ben ik aangenomen op de baan die ik wilde, en trekken ze mijn contract voor onbepaalde tijd door veranderd niets aan de 'break' die we even genomen hebben nu, maar tis wel lekker! Tevens krijg ik direct een traject om door te groeien binnen een jaar naar senior, dus ik is blij!!!

Meiden in de wacht of bijna wacht: zet-em-op!!
  Moderator vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:46:11 #39
5428 crew  miss_sly
pi_62289580
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 15:32 schreef NieTTus het volgende:
Miss welkom terug!! Helemaal uitgerust? En nu weer heeeerlijk in jullie nieuwe stulpje dat moet lekker thuiskomen zijn

NieTTus helemaal uitgerust en al de hele dag aan het genieten van ons nieuwe stulpje Ik liep de hele dag al lekker te redderen in mijn nachtpon, belde om half 2 schaaps broer op dat hij in Artis was met de oudste en dat ze over 20 minuten even langs wilden komen snel dus maar even gedoucht en aangekleed

ik heb je een pm gestuurd

Gefeliciteerd met je nieuwe baan
pi_62290156
Ik heb mijn pregnyl maandag gezet
Nu is het weer afwachten had mijn eisprong woensdag (en goed ook want ik kon amper rechtop lopen)
dus nu afwachten.
Ik heb wel weer cystes
pi_62299173
Welkom terug, miss_sly! Zo te lezen, heb je echt genoten. Fijn voor je! Dan heb je weer iets om op te teren.

Helaas, de vlag hoeft niet uit. Ik ben ongesteld geworden. Ik was daardoor meer van de kaart dan ik had verwacht. Ik zat er echt even doorheen. Het medische gedoe gaat nu dus echt beginnen. Bah.
Aan de andere kant: fijn, we hoeven het niet meer alleen te proberen. Maar het duurde even voor ik weer zo kon denken.
Binnenkort gaan we dus spuiten. Spannend allemaal.

Eigenlijk voel ik me altijd een beetje schuldig als ik hier iets over mezelf vertel omdat ik zo weinig op anderen reageer. Ik lees en leef wel mee maar heb meestal geen tijd/puf om echt te reageren. Sorry meiden.
  Moderator vrijdag 10 oktober 2008 @ 22:49:07 #42
5428 crew  miss_sly
pi_62299415
Ach sombie toch, wat jammer Had het zo leuk voor je gevondenals het wel gelukt was zonder dat gedoe
En niet schuldig voelen hoor, is niet nodig. Iedereen doet het anders, toch?
pi_62300330
Ik sluit me aan bij miss_sly, precies wat ik zeggen wilde.
pi_62301956
Ik heb nog een derde echo gehad en een gesprek met de gyn (helaas niet mijn eigen) en hij zag binnen 3 seconden dat het niet goed is. We hebben er goed over nagedacht en de beslissing genomen een curettage te laten uitvoeren. Dit zal maandag gebeuren...

Ik voel me wisselend; dan weer verdoofd, dan weer verdrietig. Ach ja het hoort erbij, ik moet er doorheen... Gelukkig heb ik een heeeeel lieve echtgenoot die er steeds voor mij is.

Ik ben hier niet zo vaak en weet ook niet of ik het kan opbrengen de komende periode dus ik wil jullie allemaal heel veel succes en sterkte wensen en ik hoop dat we allemaal snel weg zijn uit deze reeks...

pi_62303913
Kinderwens
Neem de tijd en verwerk het op je eigen manier. Sterkte.
pi_62304816
Het is fijn als je af en toe van je laat horen hoor Kinderwens maar als je het niet aankan dan zal niemand het verwijten als je hier niet bent.
Het lijkt mij ook moeilijk om het nu op een rijtje te krijgen, neem er de tijd voor
pi_62310523
niettus: gefeliciteerd met je baan!!!

meiden die het niet op kunnen brengen te posten hier: geeft niks! Iedereen heeft wel 's van die periode's en we begrijpen dat!

basimah: ik had ook het gevoel dat ik bijna niet kon lopen en dat ook dat mijn buik wel op de grond leek te hangen, dat was dus mijn eisprong...

vind het steeds zo moeilijk om af te wachten... zucht.... heb nu ook progesteron vaginale tabletten, dus ik weet niet als ik iets voel of het van de resterende pregnyl in mijn lichaam komt of die progesteron of dat het nu eindelijk 's raak is... maar ja, zoveel voel ik nu ook weer niet... veeeeeeeeel minder dan vorige twee keren eigenlijk.
Toen voelde ik alles heel goed... en nu bijna niks?
Ik had deze keer ook erg veel last toen ik de neusspray en puregon gebruikte, veel hoofdpijn enzo.
Dat was vorige twee keren ook veel minder.
Vreemd he dat je lichaam toch steeds weer anders reageert op die dingen.

kinderwens: sterkte met je curettage, mijn nicht heeft het pas laten doen, zij was 10 weken zwanger en had geen hartslag en het vruchtje was te klein. Ze heeft het er ook moeilijk mee, maar ze probeert positief te blijven.
Ze heeft 1 dag in het ziekenhuis moeten blijven en is daarna meteen weer volop aan het werk gegaan.
pi_62326935
Kinderwens, wat zal het moeilijk zijn, de tijd die je nu doormaakt... Heel, heel, heel veel sterkte maandag!

Sombie, balen dat je toch niet op de valreep zwanger bent... nu dan nu echt de stap naar de medische malle molen. En het gevoel 'fijn dat je er nu niet meer alleen in staat', is herkenbaar! Heel veel succes op je weg in het ziekenhuis!!

Heee Miss_Sly! Daar ben je weer!! Welkom terug! Haha, en lukte het niet eens om rond je vruchtbare dagen toch een poging te wagen, ondanks dat er nog 2 anderen bij waren? Nee, grapje natuurlijk. Wel balen dat het zo uitkwam, maar aan de andere kant; gewoon even helemaal niks aan je hoofd is ook zóóó fijn!

Wilmadonna in de wacht... lastig als je niet zo'n geduldig typ bent inderdaad... maar een week wachten op een bloeduitslag is ook best lang . Hier heb je het vaak (niet altijd) dezelfde -of de volgende dag al! Behalve dan als het via de huisarts gaat of via een andere omweg...

Vlindur; hopelijk maandag goed nieuws!

Basimah & Prinses, succes in de wachtweken!!

NieTtus, gefeliciteerd met je baan!! Super voor je, zeg!
pi_62327683
Bedankt voor jullie lieve reacties, meiden! Ik vind het een moeilijk en emotioneel gebeuren, dit hele traject. En dan staan wij (na bijna 3 jaar zelf proberen) eigenlijk nog aan het begin. Ik heb bewondering voor diegenen die dit jaren doen of hebben gedaan.

Maar goed, de eerste spuit is inmiddels gezet. Tamelijk eng, maar dat zal vast beter gaan als ik het meerdere keren heb gedaan.

Kinderwens, ik vind het zo rot voor jullie en kan me voorstellen dat je je even terug wilt trekken. Even tot jezelf komen. Gun jezelf daar ook echt de tijd voor. Veel sterkte.

Basimah, sterkte met wachten. Dat ongeduldige herken ik wel.

Verder succes voor iedereen! Ik duim dat er snel weer een aantal het zwangerschapstopic in kunnen!
pi_62328245
Die spuit daar wen je aan ik draai mijn hand er niet meer voor om eigenlijk.

Die cystes voelen wel wat heftiger als die eisprongpijn, helaas. Maar dat gaat wel weer over, ik hou alleen enorm veel vocht vast, ben gelijk 2 kilo zwaarder
pi_62329683
Een dikke voor alle meiden in dit topic! Het bijlezen over spuiten zetten en cystepijn vind ik telkens weer heftig.
Sombie, de stap is inderdaad groot. Aan de andere kant: het kan nu ook ineens vlotjes gaan.
pi_62349448
Ik ben vandaag weer geweest. Mn ei is nu 23 mm en mn BMS is dik genoeg.

Mocht het deze ronde weer niet lukken dan moet ik gaan spuiten. (Puregon?)

Iedereen een dikke toe gewenst.

Kinderwens. Sterkte met de curettage vandaag..
pi_62349909
kinderwens, sterkte vandaag!
pi_62349981
Veel sterkte, Kinderwens.
pi_62350112
Vlindur; dat is goed nieuws! Dus veel plezier vanavond?!
Ik ben benieuwd hoeveel puregon je moet spuiten. Ik heb ook puregon gebruikt bij de icsi en ik had zo 14 eiblaasjes. Lijkt me dat dat bij jou niet moet gebeuren.

Kinderwens, veel sterkte vandaag (en de komende tijd natuurlijk)

Sombie; ik weet ook nog dat ik zo verdrietig was de laatste keer dat ik ongestel werd voordat ik de mmm in moest. Maar als het nu direct raak is, zou het wel super zijn!

Hier nog steeds wachten, wachten, wachten. Ik ben benieuwd hoever mijn ei is vrijdag.
pi_62350211
sombie aan de spuiten lees ik, stoer van je!!! ik hoop dat het beoogde effect in no time bereikt zal zijn!

[ Bericht 2% gewijzigd door bixister op 13-10-2008 23:39:45 ]
pi_62354338
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 13:30 schreef Vlindur het volgende:
Ik ben vandaag weer geweest. Mn ei is nu 23 mm en mn BMS is dik genoeg.

Mocht het deze ronde weer niet lukken dan moet ik gaan spuiten. (Puregon?)

Iedereen een dikke toe gewenst.
Wat snel al spuiten zeg? De Clomid lijkt toch goed aan te slaan? Waarom dan niet nog wat langer proberen? Of is het naast de Clomid?

Ik heb zelf nogal angst voor het spuiten, dus vandaar misschien dat ik zelf het wat langer zou proberen, maar ik dacht dat ze het zowiezo wel een half jaar zouden proberen?

Ik hoop natuurlijk zowiezo voor je dat het allemaal niet nodig is en je deze maand gewoon zwanger raakt.

@Kinderwens, succes vandaag!
pi_62354596
Het is naast de clomid. Omdat ik dus vorige maand geen goeie eisprong heb gehad (Die waardes) Als het dus nu weer zo laag is moeten we het ei dus denk ik zelf laten springen.
pi_62355190
dan bedoelen ze geen puregon maar pregnyl
na het gebruik van pregnyl krijg je (als het goed is) binnen een x aantal uren erna een eisprong
pi_62355220
Ah ok, dan snap ik het... maar hopen dat het nu wel goed is, dan hoef je niet te spuiten. Maar wel fijn dat ze zo voortvarend zijn in het ziekenhuis waar je gaat. Ze laten je niet eerst maanden 'aanmodderen' (al is dat soms ook goed natuurlijk, maar toch).
pi_62355324
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 17:01 schreef Basimah het volgende:
dan bedoelen ze geen puregon maar pregnyl
na het gebruik van pregnyl krijg je (als het goed is) binnen een x aantal uren erna een eisprong
Ik haal ze steeds door elkaar. Waar is puregon dan voor?
pi_62355406
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 17:02 schreef happyme28 het volgende:
Ah ok, dan snap ik het... maar hopen dat het nu wel goed is, dan hoef je niet te spuiten. Maar wel fijn dat ze zo voortvarend zijn in het ziekenhuis waar je gaat. Ze laten je niet eerst maanden 'aanmodderen' (al is dat soms ook goed natuurlijk, maar toch).
Ik ben er ook heeeeel erg blij mee.
pi_62355966
Aaaah pregnyl, dan snap ik het ook wat beter. Puregon krijg je om heel veel eitjes te produceren. Dat gebruik je dus bij ivf en icsi. Ongeveer 36 uur na de Pregnyl krijg je je eisprong. Dus dan is het wel gemakkelijk om te timen met vrijen.
pi_62356195
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 17:34 schreef sproet-je het volgende:
Aaaah pregnyl, dan snap ik het ook wat beter. Puregon krijg je om heel veel eitjes te produceren. Dat gebruik je dus bij ivf en icsi. Ongeveer 36 uur na de Pregnyl krijg je je eisprong. Dus dan is het wel gemakkelijk om te timen met vrijen.

Oké. Ik ben benieuwd dan!
pi_62356427
Maar Vlindur jij moet nu niet achter de computer gaan zitten maar hele andere dingen doen
pi_62356976
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 17:54 schreef sproet-je het volgende:
Maar Vlindur jij moet nu niet achter de computer gaan zitten maar hele andere dingen doen
Ik zit de hele dag achter de laptop, maar behalve IRC, Fok! en wat doelloze spelletjes weet ik niet wat ik moet doen?

Vertel es?
pi_62357009
En ik heb al gestofzuigd, 2 wassen gedraaid en opgehangen, de 3e en laatste zit er nu in en ik ga rond 18.45 beginnen met pannenkoeken bakken, want vriendlief is voor 18.50 niet thuis. Dus ik weet het echt niet!
pi_62357068
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 18:21 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik zit de hele dag achter de laptop, maar behalve IRC, Fok! en wat doelloze spelletjes weet ik niet wat ik moet doen?

Vertel es?
hihi, ik denk dat ze bedoelt dat je je mannetje van dichtbij moet gaan bekijken Maar zoals je al schrijft, is manlief niet aanwezig haha
pi_62357120
Oh whahahaha, nee hihi, Dat komt vanavond helemaal goed
pi_62359437
quote:
Ik gebruik ook puregon, maar naast de synarel neusspray... en met die twee kan ik dus 2 tot 3 eitjes laten groeien. Ik heb geen IUI of IVF, maar gewoon FSH (follikel stimulatie hormoon)
Dus puregon kan ook gebruikt worden voor maar een paar eitjes!

En Kinderwens.. hoe is het gegaan in het ziekenhuis, ik hoop dat het goed is gegaan en wens je bij deze nog sterkte toe! (niet alleen de pijn, maar ook geestelijk)

Zit nog in de wachtweken.. pfft.... zit vandaag op dag 12 na de pregnyl, tepels zijn erg gevoelig aan het worden, had er vanmorgen een handdoek over hangen en dat deed behoorlijk pijn, nu valt het wel weer mee.
Maar ik maak me niet gek, want die pregnyl kan je lichaam flink voor de gek houden...
Dus ik probeer niet al te veel hoop te creeeren...
pi_62359494
Dat bedoelde ik inderdaad! Maar stofzuigen en wasjes draaien is natuurlijk ook een hele goede tijdsbesteding
pi_62359795
Wachtweken, ohhhh, die zijn zo slopend: hoe 2 weken gevoelsmatig 2 maanden kunnen duren...
Sterkte wilmadonna. En succes natuurlijk.
Hardloper.
IG @webkim
pi_62359969
Wilmadonna, dat klinkt wel goed! Spannend hoor, en die pregnyl is als het goed is nu al uit je lichaam hoor! Elke dag verminderd het met de helft, dus als je 5000 hebt geprikt is het na ongeveer 10 dagen uit je lichaam...
Hoeveel eenheden puregon prik je trouwens?
pi_62360910
Dankjewel, bix! Ik vind het stiekem ook best stoer van mezelf, hoewel ik er rustig vijf minuten over doe voor ik die spuit daadwerkelijk zet. Maar vanavond was ik echt snel! Dat gaat dus steeds beter.

Ben benieuwd hoe het met je is, Kinderwens.
pi_62368853
quote:
Puregon krijg je ook om 1 ei te kunnen produceren..
Na de Clomid krijg je Puregon om eigenlijk op de zelfde manier verder te gaan.. Na een aantal gelukte pogingen Puregon (en een gelukte poging is dat er aan het einde pregnyl geprikt kan worden) ga je over op de IVF of ICSI.. Dus je krijgt het niet alleen als je IVF of ICSI doet..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_62368947
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 20:47 schreef sombie het volgende:
Dankjewel, bix! Ik vind het stiekem ook best stoer van mezelf, hoewel ik er rustig vijf minuten over doe voor ik die spuit daadwerkelijk zet. Maar vanavond was ik echt snel! Dat gaat dus steeds beter.

Ben benieuwd hoe het met je is, Kinderwens.
Met de Pregnyl doe je er wel iets langer over Ik voel me dan net Ali Cyaankali
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 08:55:42 #77
61800 Rottdog
pi_62368963
Vertel is ff hoe is het met Tally ???
  Moderator dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:02:59 #78
5428 crew  miss_sly
pi_62369075
sombie, stoer hoor! En hopelijk meteen deze poging het gewenste effect! Succes

Tally hoe is het met jou?
pi_62369110
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 08:55 schreef Rottdog het volgende:
Vertel is ff hoe is het met Tally ???
Tally heeft op dit moment last van de Pregnylspuit.. Ik heb afgelopen maand 2 mooie eitjes geproduceerd.. En die tot springen gebracht vorige week maandag..

Verder word ik geroemd om mijn geduld bij de gyneacoloog.. maar dat geduld begint nu op te raken..
Dit is geloof ik de laatste keer (ik kan er een keer naast zitten) voor de ICSI of de IVF.. In december zitten we 2 jaar in de MMM en zijn we 3 jaar bezig in totaal.. Ik heb 1 inseminatie gehad.. Per ongeluk De dokter zei me op zondagochtend dat ik moest bellen voor een afspraak en dat deed ik maar wist niet waarvoor.. De assistente maakte een afspraak voor me en het werd me pas duidelijk toen werd verteld dat lief zaad in moest leveren een uur van tevoren Nu scheelt het ook dat ik de assistentes nu allemaal bij naam ken en zij mij en die doen dus niet meer moeilijk over een afspraak maken voor iets.. Ik kan altijd terecht.. Juist door mijn geduld.. En ik denk ook dat de assistente zoiets had van nou we zullen het zo eens gaan proberen

Op zich gaat het lekker.. Al heb ik deze keer wel erg veel last van de pregnyl.. De opvliegers.. De stemmingswisselingen.. De pijnen in mn rug en borsten.. Bij elke kramp denk je oke op naar de volgende poging..

Zoals hier boven aangegeven duren die 2 weken wel 2 jaar.. Ik hoop dat ze snel voorbij zijn of dat ik snel ongesteld ben Ik ben het wachten wel weer zat..
pi_62369128
Toen de gyn 2 eitjes zag vroeg hij of ik een tweeling wel zag zitten (als het zou gebeuren) want de zwangerschap zou erg zwaar worden zei hij.. Normaal gesproken is die al een stuk zwaarder (respect!!) maar omdat mijn lichaam op sommige delen niet volgroeit zijn zou dat nog zwaarder zijn volgens hem.. Ik kijk er naar uit
Zou best 2 kindjes willen meteen
  Moderator dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:10:46 #81
5428 crew  miss_sly
pi_62369201
Tally, spannende tijden dus ook voor jou! Ik hoop zo voor je dat je geduld eindelijk eens beloond wordt! Mag wel ens, zou je zeggen! Ik duim iig voor je en dan ook maar meteen dat het er twee zijn. Druk en lastig maar leuk, lijkt me
pi_62369256
Thanks

Ik moet zeggen dat ook door de pregnyl ik het veel sneller op mijn heupen heb
Ik ben blij dat ik in die weken niet naar de gyn moet Ze zouden me dan een stuk minder geduldig vinden
  Moderator dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:15:54 #83
5428 crew  miss_sly
pi_62369291
Ik heb van de pregnyl eigenlijk meestal weinig last, gelukkig. Alleen de lichamelijke dingen als pijnlijke borsten enzo.

En tja, geduldig word je noodgedwongen wel, he? Het duurt ook allemaal zo lang. Geeft niet, als je maar zeker wist dat het een keer beloond wordt.
pi_62369386
Ja maar helaas weet je dat niet van tevoren
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:32:49 #85
61800 Rottdog
pi_62369551
Pfff spannend Tally, hopelijk mag het allemaal beloond worden met het/de mooiste wonder(s) van de hele wereld.
pi_62370641
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 20:14 schreef sproet-je het volgende:
Wilmadonna, dat klinkt wel goed! Spannend hoor, en die pregnyl is als het goed is nu al uit je lichaam hoor! Elke dag verminderd het met de helft, dus als je 5000 hebt geprikt is het na ongeveer 10 dagen uit je lichaam...
Hoeveel eenheden puregon prik je trouwens?

Hoi sproetje!
Zou het niet kunnen zijn dat ik van die Progesteron vaginale capsules ook van die bijwerkingen krijg? Ik heb het opgezocht op internet, maar het is niet helemaal duidelijk.
Op dit moment heb ik alleen wat last van de borsten... en af en toe in mijn onderbuik. Verder niks.
Dit was mijn derde behandeling met puregon.
Ik ben nu gestart met drie dagen 100 eenheden, daarna gewoon weer 75.
Deze keer heb ik maar 9 dagen hoeven spuiten.

De keren daarvoor heb ik alleen eenheden van 75 gespoten (puregon) en de eerste keer was dat 11 dagen, de tweede keer 15 dagen. (ik had die tweede keer veel stress omdat het met mijn vader slecht ging toen en mijn stiefzoon)

De progesteron moet ik nu gebruiken omdat ik mijn eigen hormoonhuishouding heb stilgelegt met de synarel neusspray. En het is tevens om de baarmoeder voor te bereiden op een zwangerschap en de foetus (mocht die er eventueel zijn) in stand te houden.
Ik mag van mijn gyn pas 3 weken na de pregnyl testen.
Maar ik denk dat ik het zolang niet volhoudt, haha

Ik had gelezen dat pregnyl tussen de 10-14 dagen in je lichaam kan blijven, dus het kan er nog inzitten bij mij.

Deze keer had ik trouwens niet veel last van de pregnyl dan de vorige keren, dat was toen veel heftiger.
pi_62370833
Ik zou tekenen voor 15 dagen Bij mij varieert het tussen de 25 en de 32 dagen
pi_62372645
Ik ga tien a elf dagen na de pregnyl menstrueren dus dat is gelukkig niet zo lang (dat is aankomende vrijdag/zaterdag). Ik mag na veertien dagen testen. Pregnyl zit inderdaad vrij lang in je bloed en volgens mij informatie is dat idd een dag of 10.
Ik heb er wisselend veel of weinig last van. Ik ben vooral vermoeid en ik hou vocht vast door de cystes. Maar je zere tepels, onrustig, stemmingswisselingen, last van mijn heupen, ik doe in meer of mindere mate elke ronde weer mee
pi_62388996
Hai meiden, gister de curettage gehad...de operatie op zich stelde niks voor maar de impact op mijzelf is groot. Ben zo verdrietig, voel me zo leeg. Ik denk de hele tijd 'ik ben niet meer zwanger, ik ben niet meer zwanger'.
Heb wel steeds meer hevige krampen ondanks pijnstilling, dus even in de gaten houden maar...

Het was zwaarder dan ik had verwacht, op emotioneel vlak dan.

Verder weet ik gewoon even niet wat ik moet zeggen.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:59:52 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62389094
Oh Kinderwens, wat is het toch ook verschrikkelijk moeilijk en verdrietig, je was er zo blij mee!

Hele dikke
pi_62389495
kinderwens..... dikke zoen van mij
pi_62390000
kinderwens, het is ook gewoon hartstikke naar. dit doet pijn. was het ein-de-lijk zo ver, moet je er alweer afscheid van nemen. 't is niet eerlijk. heel veel sterkte, neem er goed de tijd voor.
en: ik hoop van harte dat het niet al te lang hoeft te duren voor je buik opnieuw 'bewoond' wordt. het is nu een keer gelukt, vergeet dat niet! een volgende keer gaat het vast beter. ik duim voor je!
pi_62390161
Kinderwens:
pi_62390482
Lieve Kinderwens, ik krijg er gewoon pijn in mijn buik van, ik hoop dat de lichamelijke pijn snel weg is en de emotionele pijn ook volgt. Sterkte
  Moderator dinsdag 14 oktober 2008 @ 23:00:48 #95
5428 crew  miss_sly
pi_62391174
Kinderwens, wat een nare, verdrietige dag is dit voor je
Heel veel sterkte de komende tijd, want het valt niet mee om dit te verwerken
pi_62395538
Kinderwens.. Het is zwaar.. Ik weet het.. Ook voor jou komen er weer zonnige tijden..
Al denk je daar nu niet aan.. Heel veel sterkte.. En neem tijd om het te verwerken..
Denk er niet te licht over..
pi_62395553
Kinderwens, natuurlijk is het zwaar. Neem vooral alle tijd die je nodig hebt.
pi_62401035
Lieve kinderwens, ik wens je zoveel sterkte..

Ik ben vanochtend weer geweest. Mijn follikel is nu al 3 cm en nog niet gesprongen. Dit wordt weer niks. Ik weet het gewoon zeker. Vrijdag moet ik weer heen.
In december is de poli 2 weken dicht >:( dat vind ik toch wel zo stom.
pi_62401854
Jee Vlindur, wat een domper weer. Wie weet gaat het toch nog goed en anders zal de combi met pregnyl hopenlijk uitkomst bieden. Het eitje heb je al, nu nog een goede eisprong. Ik duim voor je tot vrijdag!!
pi_62402419
Dank je happy.
pi_62402504
Hier word het ook weer spannend. Ik heb nog steeds last van de cystes maar ook van de pregnyl. Nog geen teken van ongesteld worden op het moment. Elke dag telt toch. Al duurt het nog even voor ik kan gaan testen. Normaal word ik eerder ongesteld als dat ik test (Van het weekend word ik ongi)
pi_62402680
Basmiah, Halen ze de cystes ook weg? Of laten ze dat zitten?

Ik duim voor je dat je droog blijft!
pi_62410732
jeetje vlindur... dat is een groot ei... 30 mm!!!!
Ik hoop dat het goed gaat!!!! succes vrijdag!

bij mij kan ik helaas niet wachten tot ik ongesteld wordt, want door de progesteron wordt dat wat uitgesteld. Stop ik daarmee, dan word ik ongi een paar dagen daarna...
maar ik moet voorlopig nog gewoon de progesteron blijven invoeren....

zit mezelf in de weg met de bijwerkingen... word er zo ongeduldig van en krijg het op mijn heupen ervan... kort lontje heb ik de laatste tijd.. niet zo leuk voor mijn
maar goed, hij weet dat het door de bijwerkingen komt, want normaal ben ik het zonnetje in huis....
Pijnlijke borsten en soms wat pijn in de onderbuik, erg moe en soms pijn in de rug, maar nogmaals... dat zijn ook de bijwerkingen van de progesteron...
ik heb het opgezocht op internet.
pi_62410825
Over borsten gesproken. Ze worden weer gevoelig..
pi_62411979
Wanneer is je NOD, Vlindur?
pi_62412187
Prinses, Ik weet het niet, als ik uitga van weer 29 dagen is het 28 oktober.

Maar ik ga maar nergens vanuit.. Wanneer is de jouwe?
pi_62412448
Vorige keer met clomid was het 27 dagen, dus daarvan uitgaande is het de 29e. Nog 2 weken dus, we zitten morgen in theorie op de eisprongdag. We zitten dicht bij elkaar trouwens!
Komende woensdag naar de gyn, dan wordt er eindelijk gekeken naar wat de clomid doet... als het wat doet.
pi_62412969
Spannend voor je zeg!
Jij moet niet zo vaak als ik toch? Ik vind het wel fijn dat ik zo vaak moet. Ik heb wel echt het idee dat ze met me bezig is. Ik kan ook letterlijk zien hoe mn lichaam reageert op de clomid. Ze legt bij de echo ook alles duidelijk uit. Ze is ook erg tof trouwens. Ze vroeg zelfs aan me hoe ons weekend was!

We hebben zo de verjaardag van mn schoonmoeder. Die word 65. Ik ben er morgen pas weer denk ik.

Groetjes!
pi_62414389
Dat is super vlindur, dat ze zo betrokken is. Lijkt me aan de andere kant wel belastend om zo vaak naar het ziekenhuis te moeten. Mijn gyn wilde me pas 6 weken na de bloeding zien, dat is dus woensdag. Wel lang, maar ik heb verder geen pcos ofzo en de hormoonwaarden waren prima. Misschien dat het daaraan ligt dat het langer duurt.

[ Bericht 14% gewijzigd door prinseszondererwt op 16-10-2008 11:38:56 ]
pi_62436689
Spannend PZE (ik kort je maar even af hoor prinseszondererwt)
Maar wel lang hoor wat er tussenzit
pi_62437156
Wanneer ga je testen basimah?
pi_62437836
zaterdag/zondag zal ik ongi worden dus op zondag denk ik!
pi_62437869
Ook spannend dan! Ik duim voor je.
pi_62437877
Hoeveel dagen na de pregnyl spuit mag of kan je eigenlijk testen?
pi_62437976
Spannend basmiah!
pi_62438380
ik 14 dagen na pregnyl
pi_62439524
ik 21 dagen na pregnyl....
pi_62441400
Oke.. Maandag 20 is 14 dagen en 27 is 3 weken.. Misschien maar op beide dagen doen als de eerste negatief is..
Als ik het red trouwens.. Laatste uren best veel krampen
pi_62446359
Ik word vaak al na 10 dagen ongesteld dus meestal ben ik dan gelijk al maar het komt voor dat je toch bloedverlies hebt terwijl het toch raak is. Vaak is als het al een slecht signaal maar mijn Gyn zegt altijd dat ik toch moet testen zelfs als ik ongesteld word.
pi_62455981
Ik ben druk bezig met duimen draaien. Vanochtend echo gehad om te kijken hoever mijn eitje is. Die was nu 17 mm. Ovulatietest was nog negatief. Dat was goed nieuws. Nu bellen ze het VU om te kijken of er plek is om mijn cryo te ontdooien. Zoja dan moet ik vanavond pregnyl prikken, is zondag mijn eisprong en volgens mij donderdag de terugplaatsing (mocht alles goed ontdooien natuurlijk...)
Het gaat helemaal anders dan vorige maand, toen moest ik wachten op een positieve ovulatietest en hoefde ik geen pregnyl te prikken om mijn eitje te laten springen.
Ik was dus vanochtend helemaal overdonderd dat het zo snel gaat.
Ik word vanmiddag gebeld, dus duim even met me mee!!

Iedereen verder nog ongivrij??? Ik duim ook voor jullie hoor!
pi_62456127
Ik duim met je mee hoor sproet! Misschien ook wel fijn dat het nu zo vlot gaat, dan heb je minder kans om je druk te maken over van alles en nog wat. Succes!
  Moderator vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:53:31 #122
5428 crew  miss_sly
pi_62456189
Spannend sproet Ik duim voor je

Hier nog niets. Ik wacht op een menstruatie om me te mogen melden bij het VU voor de volgende IUI. Volgens een mooie cyclus van 28 dagen zou ik afgelopen dinsdag ongesteld moeten zijn geworden, maar helaas. Ik voel ook nog helemaal niets, dus verwacht ook niet echt iets. Als ik volgende week vrijdag nog niet ongesteld ben, bel ik op en vraag of ik aan de primolut mag om het op te wekken, anders duurt het echt zoo vreselijk lang allemaal.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:50:09 #123
57497 happyme28
I'm so happy
pi_62457587
Oe... duim, duim, duim...sproet-je, wat spannend!

miss-sly, hopen dat de menstruatie snel komt, bij mij kan het ook zo van de een op andere dag beginnen. Ik duim dus ook een beetje voor jou, zodat je die primolut niet nodig hebt

Hier nu wachten op een temperatuursverhoging, maar die verwacht ik pas over minimaal een week. Cyclus is nu 2 maanden regelmatig qua lengte. Ik heb trouwens wel een lange menstruatie. 10 dagen bloeden waarvan 2 dagen echt hevig en 3 dagen normale bloeding van vers bloed, maar daarna nog 5 dagen oud bloed alleen bij het afvegen. Dat is best vervelend dat je maar blijft bloeden. Weliswaar weinig maar toch. Anderen hier ook ervaring mee??

Ik mag trouwens dinsdag weer naar de gyn. Hopenlijk ziet hij iets van een eitje.... al verwacht ik het niet eigenlijk. Ook uitslagen van de bloedprikken en uitstrijkje en het 2e semenonderzoek van hubby-lief, dus ik vind het wel spannend.
  Moderator vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:03:25 #124
5428 crew  miss_sly
pi_62457979
happy, ik ben even weggeweest dus loop wat achter, maar heb je ook iets van clomid ofzo om dat eitje te laten rijpen? En hoe kan er nou een eitje zitten als je op je menstruatie wacht nu? Ik ben het even kwijt allemaal
pi_62459880
grumpffff.
Nog een dag wachten, ik word morgen door het VU gebeld of ik morgen de pregnyl mag zetten....
pi_62460973
Kinderwens... neem de tijd voor jezelf en je man.. sterkte...
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:22:10 #127
57497 happyme28
I'm so happy
pi_62464847
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:03 schreef miss_sly het volgende:
happy, ik ben even weggeweest dus loop wat achter, maar heb je ook iets van clomid ofzo om dat eitje te laten rijpen? En hoe kan er nou een eitje zitten als je op je menstruatie wacht nu? Ik ben het even kwijt allemaal
Nee, ik heb nog geen medicatie. Ik moet eerst afvallen van de gyneacoloog voor ze iets doen. Ben inmiddels bijna 15 kg kwijt dus het gaat goed. Ik merk ook wel verschil in mijn cyclus. Eerste maand was een zooitje zonder verhoogde temperatuur en de lengte van mijn cyclus is sinds 3 maanden ook een dag of 4 a 5 korter, dus dat is ook positief.

Ik wacht niet op een menstruatie, ik hoop dat die van jou snel komt haha beetje verwarrend. Die van mij is net achter de rug. Ik schreef het nogal verwarrend zie ik nu. Ik bedoelde dat, als ik ongesteld moet worden, het bij mij ook van de een op de andere dag kan beginnen zonder dat ik het aan zie komen.

Ik wacht op een temperatuursverhoging die zou duiden op een eisprong. Ik zit nu op dag 11 van de cyclus.
pi_62465073
ben nog steeds aan het afwachten en heb sinds gisteren een hevige migraine aanval...
bijwerkingen ook van de progesteron, dus ik kan nog niks zeggen.
heb overgegeven, maar dat hoort bij de mirgaine aanval...
heb dus constant hoofdpijn en kan niks innemen..... erg lastig....
meestal duurt een migraine aanval zo'n 3 dagen bij mij... kan ook een voorteken zijn dat ik ongesteld moet worden....

Dus kan jullie helaas nog niks concreets mededelen...
Basimah: hoe is het met jou???
pi_62465301
He bah Wilmadonna, migraine is echt zwaar kl+te. Veel sterkte en rustig aan!
pi_62467091
Ik zit op dag 16 en mn ei is al gesprongen. Ik weet nu zeker dat het deze maand niks wordt, want op maandag hebben we voor het laatst gefeest in bed.. Ik baal, had er zelf meer aan kunnen doen, maar heb het gewoon niet gedaan..

Oooohw, mn vriendje komt net thuis, met een bos bloemen voor me!

Ik hou van die vent!
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 19:27:19 #131
57497 happyme28
I'm so happy
pi_62467523
Jakkes wilmadonna, Migraine is zoooo vervelend. Ik hoop voor je dat het zakt en de duivels wegblijven.

Vlindur, klein kansje dat er een paar zeer volhardende zwemmertjes zijn die het 4 dagen hebben volgehouden. Het kan wel hoor, echt waar! Wel netjes trouwens een eisprong na 16 dagen. En geef die vent van je maar een lekkere knuffel. Lief dat hij een bloemen meeneemt, dat vrolijkt de boel weer wat op!
pi_62469431
ik ben nog niet ongi dat zou wel moeten komen
heb wel heel fijn griep
hoest mijn longen uit mijn lijf
en kan amper lopen van de rugpijn
pi_62478245
Hallo allemaal,

Allereerst Kinderwens, veel sterkte voor nu, de komende tijd en als je weer verder gaat (k)

Ik ben weer terug, en actief ook nog..... Vanochtend de eerste spuit Decapeptyl gezet, dus poging 1 van de IVF is een feit....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_62478347
Ha MacLaura is back! Ik duim mee voor een vruchtbare 1e poging.
pi_62478426
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 09:10 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ha MacLaura is back! Ik duim mee voor een vruchtbare 1e poging.
Ja, helemaal back Ik heb natuurlijk wel meegelezen hier en iedereen gevolgd, maar meekletsen had ik even geen zin in.

Ik ben erg benieuwd hoe ik deze eerste poging ga ervaren.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_62480436
En na mijn grote bekentenis in het Rammelaarstopic kom ik me hier ook maar eens melden. Niet met de bedoeling om te zeggen wanneer ik moet testen of wanneer ik wel geneesmiddel moet nemen (vier soorten per poging), maar gewoon om hier een plek te vinden waar ik met mijn twijfels, vragen en onzekerheden terecht kan.

Ik volg jullie de laatste 9 maand met nog meer aandacht dan ik vroeger al deed. Vanuit een (voornamelijk) lurkerspositie weliswaar, maar aangezien de meeste het hier nu wel weten, kan ik dit ook actiever doen zonder dat mensen mij gaan verdenken

Het is trouwens 'grappig' hoe verschillend de behandelingen zijn in België. Een spuit zetten mag ik zelf niet doen (vind ik trouwens ook niet erg, hoor ik heb een aantal lieve thuisverpleegsters die (afwisselend) langskomen), per kuur mogen er eigenlijk slechts 15 eenheden van Menopur gespoten worden (de laatste keer moest ik er 17 hebben, dus ik weet me niet wat me dat gaat kosten ). Wat wel hetzelfde is, is het maandelijks gespannen afwachten, die vreselijke teleurstelling die er al maanden achter komt en de nevenverschijnselen die ik krijg van de hormonen. En natuurlijk ook de hoop dat het deze maand wel zal lukken.

En het hoeft waarschijnlijk niet gezegd te worden dat ik voor jullie allemaal mijn duimen kapot draai
pi_62480650
Ik heb sinds vannacht de eerste druppels bloed, nou ja kleine veegjes bloed.
pi_62480736
@leonieke: wat leuk dat je eindelijk 'out in the open' bent Ik wens je echt een heel snel 2e streepje! Hoop dat je je hier (ook) met je vragen etc. terecht kan. Welkom!

@Basimah: misschien innesteling? gesprongen adertje? hopen dat het maar een beetje blijft.....

@McLaura, welcome back! Spannend de 1e poging, hopen dat het gelijk de laatste is
pi_62481177
net getest... negatief..... huil huil....
voel me vandaag een beetje zielig...
pi_62481259
Thx Happyme Ik weet wat voor een fijn topic dit is. En dan bedoel ik dat natuurlijk over de manier waarop hier met iedereen meegeleefd en gehoopt wordt. En als het dan misloopt, dat iedereen hier terecht kan om uit te huilen en om steun te krijgen. Voor de rest mag dat topic wat mij betreft heel vlug opgedoekt worden

Basimah ik hoop net zoals happyme dat het om een gesprongen adertje gaat. Zo lang het bij een beetje blijft, is er nog hoop hé.

Wilmadonna: wat jammer dat ook deze poging mislukt is. Met even huilen en wat zielig doen is in mijn ogen niets verkeerd. Het is voor mensen die niet in de MMM zitten al een baal-moment en al die extra hormonen die je dan nog toegediend krijgt, helpen er dan zeker niet bij. Hopelijk wordt de volgende poging een geslaagde poging en krijg je dan een vette plus te zien.
pi_62481275
Ook trouwens een raar verschil. Ik moet al bloed laten prikken op dag 24 voor een zwangerschapstest. Het zorgt er natuurlijk wel voor dat ik 'maar' 10 dagen in spanning moet leven en dat ik geen bloed zie voor ik het resultaat van de test te horen krijg.
pi_62481303
Basimah: he bah, een dikke
Leonieke en McLaura: Ik hoop dat jullie hier snel weer weg zijn!
En wat een verschil idd met Belgie. Ik vind het toch wel fijn om zelf te mogen prikken hoor! Maar zijn jullie al lang bezig met proberen? (het lukt me nog niet om alle topics superactief te volgen )

Hier net het langverwachte telefoontje gekregen van het VU. Vanavond mag de Pregnyl erin! Er is nog wel een kleine kans dat het niet doorgaat maar dat hoor ik dan pas vrijdagochtend. En dan blijft er natuurlijk ook een risico dat de cryo's niet goed ontdooien...Maar na 6 maanden wachten en niets doen is er eindelijk weer een kleine kans op een kindje!!!!
pi_62481422
sproet-je het is normaal hoor dat je niet weet hoe lang we al bezig zijn. Ik heb het pas gisteren gemeld in het rammelaarstopic dat we effectief al bezig zijn Ondertussen zitten we nu 9 maand in de MMM. Tot ervoor nam ik de pil dus ik heb het 'geluk' gehad dat we geen jaar hebbn moeten sukkelen. Ik mocht zelfs geen maand tussen de pil en de hormonen laten zitten.
Eerst een aantal clomidkuren (direct 2 pillen per dag) maar al vlug bleek dat Clomid bij mij geen enkele zin heeft (de gyn zei dat het voor een tweede misschien wel zo zou lukken, maar niet voor het eerste). En binnenkort begin ik aan poging drie met clomid/menopur/pregnyl/utrogestan.

Wat ik wel jammer vind aan het niet zelf mogen prikken, is dat deze fase van heel het gedoe er wel voor zorgt dat ik serieus wat vrijheid kwijt ben. Ik MOET om 20u die inspuiting krijgen, dus moet ik ook om 20u thuis zijn. Een avondje stappen zit er meestal niet in, ik moet op mijn werk geregeld zien te krijgen dat ik geen late shift moet doen (wat dus de reden is waarom heel veel collega's het al weten omdat ze dan moeten invallen), ... Door de clomid heb ik veel last van nevenverschijnselen, maar kan ik wel nog doen wat ik wil doen omdat je die overal kunt slikken.
Voor de rest is de thuisverpleegster zelfs 'gratis' in België (ziekenfonds kom daar volledig in tussen) dus dat is toch al iets waar ik geen geld moet aan uitgeven.

Wat fijn trouwens dat je vanavond de Pregnyl mag krijgen. Heb je veel last van de nevenwerkingen van Pregnyl?
pi_62481556
Wilmadonna, oh nee. Ook voor jou een dikke

Leonieke: maar jij wist dus al dat het niet op de normale manier ging? Wel fijn dat het zo rap gaat. Tenminste de behandeling (het zwanger worden gaat jammergenoeg iets minder snel) En het missen van je vrijheid lijkt me inderdaad ook echt moeilijk. Goed, dat het gratis is trouwens. Ik heb 1 week thuiszorg gehad toen ik uit het ziekenhuis kwam en dat heeft me 100 euro gekost. Dat viel me trouwens achteraf wel erg mee.

Volgens mij heb ik geen bijwerkingen van de Pregnyl. Maar de vorige keer was ik zo vermoeid van de Puregon dat ik eigenlijk weinig heb gemerkt van de Pregnyl, dus misschien valt het wel erg tegen. Ach ik hoef maar 4 keer pregnyl te prikken. Vanavond om de eisprong in gang te zetten en daarna nog 3 keer om mijn ongesteldheid iets uit te stellen.
pi_62482425
McLaura... de eerste IVF poging een feit... spannend, joh!! Ik ga voor je duimen dat het je heel erg mee gaat zitten allemaal en dat je snel zwanger bent!!

Basimah, is het al doorgezet? En voel je je al beter wat je griep/rugpijn betreft?

Leonieke, nu toch ook echt hier actief meeposten...je kwam al zo af en toe om het hoekje kijken. Ik hoop dat je snel de mmm weer uit mag..!

Wilmadonna... het valt ook niet mee om steeds die teleurstelling te moeten doormaken.... sterkte....
pi_62485185
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 12:39 schreef sproet-je het volgende:
Wilmadonna, oh nee. Ook voor jou een dikke

Leonieke: maar jij wist dus al dat het niet op de normale manier ging? Wel fijn dat het zo rap gaat. Tenminste de behandeling (het zwanger worden gaat jammergenoeg iets minder snel) En het missen van je vrijheid lijkt me inderdaad ook echt moeilijk. Goed, dat het gratis is trouwens. Ik heb 1 week thuiszorg gehad toen ik uit het ziekenhuis kwam en dat heeft me 100 euro gekost. Dat viel me trouwens achteraf wel erg mee.

Volgens mij heb ik geen bijwerkingen van de Pregnyl. Maar de vorige keer was ik zo vermoeid van de Puregon dat ik eigenlijk weinig heb gemerkt van de Pregnyl, dus misschien valt het wel erg tegen. Ach ik hoef maar 4 keer pregnyl te prikken. Vanavond om de eisprong in gang te zetten en daarna nog 3 keer om mijn ongesteldheid iets uit te stellen.
Ik weet al een 5 tal jaar dat ik PCO heb omdat ik nog nooit ongesteld ben geweest zonder hormonen. Ik wist toen dus al dat ik direct met Clomid moest beginnen. Die fase zijn we dus ondertussen al voorbij.

De eerste keer ben ik echt ziek geweest van de Pregnyl. Zo erg zelfs dat ik naar huis moest gaan van het werk (ik kon zelfs de trap niet meer op van de buikpijn). De tweede keer was dat wel minder, maar het is toch de enige spuit waar ik elke keer tegen op zie.
Deze maand was trouwens nogal frustrerend. Ik was er echt van overtuigd dat het gelukt was: draaierig, misselijk, benen die niet meer vooruit willen, zo ontzettend moe, ... dus toen ik in het ziekenhuis was woensdag (mijn zus is dinsdag bevallen dus ben ik haar gaan opzoeken) was ik eigenlijk overtuigd dat ik goed nieuws ging krijgen aan de telefoon. De klap kwam gelukkig pas achteraf toen ik in de auto zat.
Waarom ik zo overtuigd was? Het was echt de allereerste keer dat ik me anders voelde. Ik kan nu zelfs nog steeds niet geloven dat het niet gelukt is. Al zullen de duivels mij binnenkort wel met beide voeten op de grond zetten

Neem je dan ook nog andere medicijnen? De Pregnyl krijg ik enkel om een eisprong op te wekken en niet om een ongesteldheid uit te stellen
pi_62486107
ik hou het bij kleine veegjes.
Maar goed ziek zijn is wel lastig en de rugpijn ook.
Ik moet eigenlijk een nieuwe test hebben maar manlief moet nu nog boodschappen gaan doen dus die test neemt hij straks vast ook niet mee (volgens mij durftie gewoon niet hihihihi )
Anniewee we zien het wel als het echt doorzet dan merk ik het morgen vanzelf wel.
Innestelingsbloed is meestal oud bloed toch ?
Ach het kan evengoed door de cystes komen (ik gok dat ik zo n 2 kilo extra vocht vasthou)

Niet zo lekker dus momenteel. maar dat trekt wel weer aan van de week.
  zondag 19 oktober 2008 @ 10:49:29 #148
57497 happyme28
I'm so happy
pi_62499248
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 16:50 schreef Basimah het volgende:
Innestelingsbloed is meestal oud bloed toch ?
Wat ik begrepen heb, is innesteling juist (licht) helder bloed. Dus wie weet!

Hier nu weer last van flinke pijn rond mijn rechter eierstok en rugpijn. Zit nu op dag 14, maar vorige maand kwam temperatuurverhoging pas rond dag 20, dus het lijkt me nogal vroeg voor een eisprong.

Laatste 3 maanden steeds zo'n 4 a 5 dagen last van pijnen rond mijn eierstokken. De ene keer links en dan weer rechts. Ben bang voor cyctes, maar geen idee hoe dat voelt. Hoop dat de gyn dinsdag wat kan zien. Iemand ervaring met cystes en de pijn die dat met zich meebrengt? Is er verschil in pijn door cystes en pijn door een eisprong?
pi_62499490
Happyme: ik worstel ook met cystes. Een van de dingen waaraan ik het herken is het vasthouden van vocht.
En cystes vind ik pijnlijker doordat je eierstokken opzetten kan je als je van houding verandert ineens een pijnschoot voelen, ik heb het vaak bij het opstaan van de bank. Dan denk ik au!
  zondag 19 oktober 2008 @ 11:20:02 #150
57497 happyme28
I'm so happy
pi_62499580
Hmmmm, bij mij is het eigenlijk een continue pijn. Lijkend op menstruatiepijn alleen dan op een andere plek. Vocht hou ik volgens mij niet vast, ik ben ook bezig met afvallen en ik blijf wel continue afvallen, dus dat rijmt dan niet echt.

Nou ja, als het een cyste is, dan zou dat bij de gyn toch op een echo te zien moeten zijn toch?

@Wilmadonna, sorry, ik had helemaal over je negatieve test heengelezen. Jeetje, wat balen zeg en je kan niet te vroeg getest hebben?

En sproet-je, wat een super nieuws!! Hopen dat de cryo goed ontdooit en je vrijdag goed nieuws krijgt en het gewoon door kan gaan. Gaaf!
pi_62499657
Vlindur: toch nog een vraagje over je eisprong. Het kan toch ook zijn dat hij dinsdag of woensdag al is gesprongen en dan heb je toch op een prima tijd gevreeen. En is hij nu dus ook uit zich zelf gesprongen? Dat is dan toch wel een klein beetje positief?!

Basimah: nog steeds geen echte ongi??

Happyme: kan het misschien je eisprong zijn waar je last van hebt? Ik voel die ook altijd heel goed en dat begint een paar dagen voor de eisprong.

Leonieke: ik hoef verder niets te gebruiken. Ik heb nu alleen maar terugplaatsing van een ingevroren embryootje. De pregnyl is om mijn ei op precies de goede dag te laten springen en dus om mijn ongesteldheid uit te stellen. Heel veel mensen gebruiken daar ook wel progestan (of zoiets voor) dat zijn van die bolletjes die je vaginaal in moet brengen.
pi_62504157
Sproetje: Ik ben woensdag ook geweest bij de gynaecoloog en toen zat ie er nog. Maar ze maakte vrijdag de opmerking: "waarschijnlijk issie woensdag met het je broek omhoog trekken al gesprongen, hij was wel heel groot" Ik moest toen wel even lachen

Ik weet het gewoon niet, had met het posten gewoon een flinke dip. Nu gaat het al weer een stuk beter. Ik heb trouwens wel alderverschikkelijkst last van mn borsten. Ze zijn zó gevoelig. Maar ik had het vorige maand ook, dus nog een week en dan ben ik daar ook weer vanaf. Heb dit keer geen last van buikpijn gehad.

Leonieke, wat leuk dat je hier ook bent! Succes!

Aan alle andere dames een dikke knuffel!
pi_62509739
bedankt voor alle lieve reakties.
Ik heb getest op dag 17 na de pregnyl, dus ik denk dat het niet te vroeg is.
sinds vanochtend is de migraine eindelijk over....
(ik heb normaal gesproken altijd elke maand migraine als ik een eisprong of mijn menstruatie heb, dat heet menstruele migraine, valt bijna niks aan te doen helaas)
Maar ik wacht gewoon mijn menstruatie af en dan kan ik pas mijn gyn bellen.
Heb nu nergens geen last meer van, alle bijwerkingen zijn weg en zo ook de migraine.
pi_62512887
bij mij heeft het doorgezet
en pfffffffff wat ben ik nog ziek zeg :|
pi_62514171
oh basimah.... wat jammer...
nou, misschien kunnen we allebei tegelijk weer aan een nieuwe ronde beginnen...
beterschap!
pi_62521468
vannacht mijn ongi gekregen.... vrij heftig ook.... kan het beddegoed weer gaan wassen...
vanmiddag bellen ze me terug van het ziekenhuis.
ben dus benieuwd of ik de volgende behandeling met inseminatie mag gaan doen, of dat het meteen IVF gaat worden.
Jawel, mijn man is bijgetrokken en wil dat nu toch ook proberen.
Op naar de volgende ronde dus maar weer, maar ik zal wel weer lang moeten wachten voordat ik ermee mag beginnen ... zoals gewoonlijk...
  maandag 20 oktober 2008 @ 10:15:12 #157
57497 happyme28
I'm so happy
pi_62522491
He Balen, Basimah en wilmadonna. Helemaal vervelend als je er nog ziek bij bent ook Basimah, hopenlijk voel je je snel weer beter. Wilmadonna, gelukkig dat je man het nu ook wil proberen, gelukkig zitten jullie weer op een lijn.

@sproet-je: ik hoop dat het bij mij een eisprong is, wat ik voel, maar vrees voor cyctes omdat het niet gepaard gaat met temperatuurverhoging. Die komt pas ca. een week later. Bij mij was mijn temperatuur vanmorgen 0,5 graden lager (36,0 C) dan normaal. Zo laag is hij nog nooit geweest. Begin toch wel een beetje zenuwachtig te worden voor morgen. Bang dat ik uitslagen krijg die ik niet wil horen.....
  Moderator maandag 20 oktober 2008 @ 10:30:57 #158
5428 crew  miss_sly
pi_62522812
happyme, in een ideale temperatuurcurve wordt de temperatuurverhoging voorafgegaan door een temperatuurdaling. Dus als je temp nu de komende dagen alsnog omhoog gaat, en dan zo hoog wordt dat je echt een paar tienden hoger hebt dan normaal, zou het een eisprong kunnen betekenen.

Basimah en wilmadonna, wat jammer dat het weer niet gelukt is
Sterkte met weer een teleurstelling en dan hopen dat het de volgende keer wel lukt ;*
pi_62524373
Ik voel me klote.. En niet zo'n klein beetje ook.. Ik bloed 2 weken na de pregnyl spuit nog niet.. De testjes die ik gedaan heb zijn negatief.. En ik heb ook het gevoel dat die testjes juist zijn en dat alleen mijn ongesteldheid maar niet doorbreekt.. Ik voel me een aantal dagen echt al ziek.. Maar er valt zo weinig aan te doen..
Ja lekker de hele dag janken in mn bed.. Dat heb ik gister dus maar gedaan.. Niet alleen in mn bed helaas
Leuk op visite gaan bij je Oma

Ik belde vanmorgen het ziekenhuis omdat ik wilde praten over wat me nu dwars zit en hoe ik me beter kan voelen of wat dan ook.. Maar dat werd snel afgekapt en ik moest nog maar een week wachten..
Dit was een assistente die ik 1 keer eerder gesproken heb en ik denk dat ik bij een andere assistente meer "geluk" zou hebben dus ik probeer het van de week nog maar eens keertje
  Moderator maandag 20 oktober 2008 @ 14:00:44 #160
5428 crew  miss_sly
pi_62527692
Tally, wat rot dat je je zo klote voelt. Kan het me voorstellen hoor, en gewoon lekker janken kan enorm opluchten. Sterkte, ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt
pi_62537114
Tally:

Hmm... ik weet het ff niet zo goed hier. Ik heb nogal een raar gevoel in mijn onderbuik. Alsof het beurs is ofzo. Het zeurt echt, maar anders dan als je ongi wordt. Geen idee wat ik ervan moet denken. Gelukkig komt nu het gynbezoek overmorgen echt dichtbij, daar ben ik echt aan toe.
Vandaag overigens aan 2 collegaatjes verteld dat ik in de mmm zit, dat wilde ik eigenlijk niet - maar het lucht heerlijk op!
pi_62537472
Tally, net wat miss sly zegt, gewoon toegeven aan je verdriet hoor! Dat lucht soms erg op.

Prinses, klinkt als een eisprong!! Ik hoop dat de gyn goed nieuws heeft.

Bij mij op mijn werk weten ze ook dat ik bezig ben met de mmm. Vind dat ook wel erg fijn trouwens. Vooral bij de eerste icsi poging moest ik vaak naar het ziekenhuis en was ik door de hormonen erg uit mijn hum. Ik heb alleen maar veel steun van ze gekregen. Op dit moment weten ze niet precies wat we aan het doen zijn. Omdat ik nog half in de ziektewet zit, kan ik de ziekenhuis bezoekjes zo timen dat ik niet in de knoop kom met mijn werk. Ook hoef ik met de cryo terug plaatsing niet zoveel hormonen. Dus ben geen zombie deze keer.

Hoe zit dat bij de rest, weet jullie omgeving dat jullie bezig zijn?
pi_62537769
Tally... da's lang geleden...! Maar wat ik wilde zeggen... het is ook zo kl*te als je lichaam je steeds zo voor de gek houdt... Ik hoop voor je dat het dan in ieder geval snel doorbreekt (als het dan toch moet komen)! Sterkte maar weer bij de gyn.

Basimah en Wilmadonna;

Prinses, sterkte bij de gyn!
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 08:08:21 #164
57497 happyme28
I'm so happy
pi_62546372
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 20:19 schreef sproet-je het volgende:
Hier weet men het nog niet, maar dat is ook een beetje omdat er nog niet echt iets geconstateerd is en/of we met een behandeling bezig zijn. Ik ben wel aan het afvallen en dat valt inmiddels wel op, maar goed, daar hoeft niet direct een verband te zijn met zwanger worden.

Ik moet om 11.15 uur bij de gyn zijn, dus ben zeer benieuwd. Gister was mijn temperatuur 0,5 graden gedaald en vandaag was hij weer 0,5 graden gestegen. Helaas niet hoger dan mijn normale temperatuur maar ik heb begrepen dat dat ook een dag later kan zijn en volgens mij heb ik wel cervixslijm. Ben dus heel benieuwd of de temperatuurstijging snel komt of dat het weer ca. 1 week duurt zoals vorige maand.

@prinseszondererwt, jij ook succes morgen!! Hopen dat je goed nieuws krijgt.

@Tally,
pi_62547094
Ik blijf ziek Afgelopen zondag hebben we rond middernacht de huisartsenpost gebeld want het ging gewoon niet meer. Koorts boven de veertig graden en niet kunnen liggen en hoesten en alles beroerd en au au au. Dus die beste man kwam langs, met een kattenallergie gelukkig heb ik er maar vijf lopen hier.
Hij schrok wel geloof ik. Maar goed pennicilline gekregen en hij ging weer en ik moet geen wonderen verwachten.
Gisteren is mijn koorts gelukkig onder de veertig gebleven ik kan alleen nog steeds niet liggen want ik begin te hoesten zonder dat het stopt
Ook fijn met een paar cystes om alles bij elkaar te kuchen maar goed we zitten de griep maar uit
pi_62547241
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 20:19 schreef sproet-je het volgende:

Op mijn werk maak ik er geen geheim van. Ik moet te vaak verlof nemen in een heel drukke periode waardoor het te raar ging overkomen bij mijn baas. De eerste dag na de vakantie dus maar even bij mijn baas binnengesprongen en het uitgelegd. Hij was heel begripvol en ik mag verlof nemen wanneer het nodig is (zelfs als ik het pas de dag zelf vraag). Aangezien ik regelmatig 's avonds moet werken en als ik inspuitingen moet hebben mijn collega's moeten overnemen, weten zij het ook. Voor de rest mag iedereen het op het werk weten wat mij betreft. Ik loop er niet mee te koop, maar aangezien mijn man en ik samen werken, komt vaak de vraag boven wanneer wij nu eindelijk eens aan kinderen gaan beginnen. Ik heb dan ook geen zin om te liegen en vertel hen gewoon dat het bij ons niet zo simpel gaat.

Voor de rest weten mijn ma en mijn zus het. En mijn schoonouders weten het noodgedwongen omdat we ben hen wonen en ik daar mijn inspuitingen krijg. En één tante van mijn man omdat zij apotheker is en voor sommige van mijn medicamenten zorgt. De band met mijn schoonbroer en zijn vrouw (langs mijn man zijn kant) is niet goed genoeg om het ze te vertellen. Zij zouden er jammergenoeg hoogstwaarschijnlijk hun plezier in hebben. Zij horen het wel eens als het gelukt is

Het voelde trouwens wel goed aan om de collega's op de hoogte te brengen omdat ik echt soms heel lastige dagen heb door die hormonen. Kunnen zij mijn humeur ook beter plaatsen
pi_62550565
oh Basimah, dat klinkt niet best... beterschap meid!!!

tally: geeft niks, gewoon lekker uithuilen! En wat vervelend met die assistente....
ik heb het gisteren ook meegemaakt....
ziekenhuis gebeld om mijn menstruatie te melden en in de hoop dat mijn gyn me zelf zou terugbellen zodat ik met haar kon bespreken of ik inseminatie of IVF zal gaan doen volgende keer.
stomme assistente... grrr.... "je gyn is nu niet aanwezig ik zal een andere gyn laten terugbellen!
Ja hallo... die weet dus niks van mij af...

enfin, toch teruggebeld door een onbekende gyn, die bevestigde mijn gedachten al... niks aan gehad dus.
en nog erger... mijn gyn komt nog niet terug (ze zit nu in een andere stad in het ziekenhuis) en kan ik dus pas eind november/december starten met een nieuwe behandeling!
Dus ik heb ook gejankt gisteren, stom ziekenhuis, stomme assistente, stomme zweden....
maar goed, dat was gisteren. Nu voel ik me weer beter.

Kan me dus goed voorstellen dat je moet janken om wat zo'n assistente zegt....

Fijn Leonieke dat je baas zo meelevend is!!!! Is lang niet bij iedereen denk ik.

happyme28: wat goed dat je inmiddels al zoveel bent afgevallen, hopelijk weet je binnenkort meer!
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:01:25 #168
57497 happyme28
I'm so happy
pi_62551990
Net terug van de gyn. Kwam daar aan, bleek toch een afspraak te hebben met een andere gyn als ik verwacht had. Maar waar ik een afspraak mee had, had ik ook nog nooit gezien, dus eigenlijk maakte het niet uit. Deze was echt heel aardig.

Alle uitslagen waren goed (YEAH!), heb afgelopen maand een goede eisprong gehad en voldoende eitjes. Uitstrijkje was allemaal negatief (dus goed) en schildklier werkt goed. Zaadjes man waren niet mega super fantastisch maar wel goed genoeg om normaal gesproken gewoon zwanger mee te worden.... Ergo.... we weten nu nog niets.

Nou ja, we weten wel dat het er goed uitziet, maar voor nu houdt het dus op qua onderzoeken tot ik rond een BMI van 34 zit. Dan gaan ze verder met onderzoeken (samenlevingstest, controle eileiders, evt. kijkoperatie) en vanaf BMI 32 gaan ze evt. behandelen.

Ze zei wel dat er echt wel een goede kans is dat ik nu spontaan zwanger raak en met elke kilo die ik extra afval wordt de kans groter.... hopen dus dat het spontaan gaat lukken.

Over 3 maanden weer terugkomen om te kijken wat de situatie dan is (maar hopenlijk eerder als ik al zwanger mocht zijn)
pi_62558461
Wilmadonna, dat is mooi balen allemaal! Ik kan me voorstellen dat dat echt even flink wat tranen teweeg brengt! Sterkte meis.
En happeme, tsja het is wel fijn om te weten dat er op het eerste gezicht niets mis lijkt te zijn. Dat geeft de burger moed.
pi_62573387
prinseszondererwt, hoe laat moet je naar de gyn? ik duim voor een goede uitslag. Wie weet heb je wel je eisprong gehad?
pi_62581274
Lief van je Happyme, ik moet straks om 16:10, dus zit me nog lekker even thuis druk te maken...
Ik hoop dat hij me meer kan vertellen inderdaad. Pfft, spannend.
pi_62587471
Okee, ik ben er weer. De gyn was erg positief, ik reageer goed op de clomid 50 mg en volgens hem betekent mijn ongi van vorige maand dat er ook een eisprong was. Dacht ik dus dat dat geen garantie was, volgens hem wel. Mooi dan, dan heb ik een cyclus uit een boekje: 27 dagen. Nog een week, dan wordt het hier weer spannend! Ik hoef ook pas over een maand of twee, drie terug te komen. Volgend jaar dus pas. Zolang het niet raak is, gaan we door met de clomid.
pi_62587877
Oh, dat is goed nieuws zeg!! Spannend hoor! Dat wordt weer duimen volgende week!

Wel apart dat de procedure bij jou en Vlindur zo verschilt. Bij jou worden niet eens metingen van je follikel gedaan of gekeken naar de waarde van de eisprong terwijl Vlindur om de zoveel dagen terug moet.
pi_62588021
Maar vlindur heeft pcos, ik heb ´alleen maar´ geen eisprong zonder de hulp van clomid. Waarschijnlijk heeft dat er mee te maken. Dan is het ook wel logisch misschien...
pi_62588445
Aha ok, dat had ik dan niet goed begrepen. Dan is het inderdaad logisch dat het anders gaat
  woensdag 22 oktober 2008 @ 21:55:57 #176
61800 Rottdog
pi_62596271
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 13:01 schreef happyme28 het volgende:
Nou ja, we weten wel dat het er goed uitziet, maar voor nu houdt het dus op qua onderzoeken tot ik rond een BMI van 34 zit. Dan gaan ze verder met onderzoeken (samenlevingstest, controle eileiders, evt. kijkoperatie) en vanaf BMI 32 gaan ze evt. behandelen.
Daar zijn ze bij mij nog nooit over gevallen, het is wel gemeld dat afvallen gewoon gezonder is maar dat ik daarom niet werd verder behandelt dat niet.
pi_62597513
God, prinses wat stom, ik dacht ook dat je PCOS had! Ik vond het ook al zo vaag dat ik zoveel vaker moest! *Plonk*

Happy, ik vind het zo knap van je dat je zo snel ZOVEEl bent afgevallen! Ik heb 6 maanden over 10 kilo gedaan! Die andere 15 lukt je dan vast ook wel!

Vandaag is er weer een buisje bloed afgetapt. Ik heb er natuurlijk weer een blauwe plek aan over gehouden. Hele donornaalden kunnen er in, maar zo'n simpel naaldje levert blauwe plekken op..

Mijn schoonzus krijgt dr KS de 29 als het zo blijft gaan als het nu gaat. Dr baby ligt dwars. (letterlijk, dus eigenlijk is het zwaar klote, maar ik vond mezelf wel even grappig ) ze is nu 38 weken. Ik moet die dag weer voor gesprek naar de gyn. Krijg dan weer te horen of het een goeie eisprong is geweest of niet.

Voor iedereen hier weer een
pi_62603122
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 21:55 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Daar zijn ze bij mij nog nooit over gevallen, het is wel gemeld dat afvallen gewoon gezonder is maar dat ik daarom niet werd verder behandelt dat niet.
Ja, aan de ene kant baal ik er wel van, want het kost me minimaal 3 maanden om die ca. 15 kg. af te vallen als het niet al langer duurt. Gelukkig slaat het dieet van de dietiste echt super aan bij mij en ligt het dus alleen aan anders eten ipv minder eten, maar je hebt wel het gevoel dat je 'tijd verliest'.

Ik heb wel gedacht aan een ander ziekenhuis maar dit ziekenhuis staat qua fertiliteit gewoon heel goed aangeschreven en als zij zeggen dat een bijv. kijkonderzoek te riskant is, dan vertrouw ik dan maar op. Hoe vervelend het ook is. Gelukkig is het niet uitgesloten dat het zonder die onderzoeken niet zou lukken, dat scheelt natuurlijk. Dus hopenlijk lukt het gewoon in deze 3 maanden spontaan

@Vlindur, weer een spannend weekje! De duimen draaien weer hier
pi_62603133
Ik wil heel voorzichtig melden dat het erop lijkt dat ik ongesteld word!
Nog niet te blij het is nog niet meer dan een paar roze streepjes bij het afvegen vanaf gistermiddag, maar het lijkt me een goed begin.

Basimah, alweer wat opgeknapt?

happyme en prinses: fijn dat alles er goed uitziet. Als jullie dan eens even het goede voorbeeld geven en snel naar het andere topic vertrekken
pi_62603190
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 08:05 schreef miss_sly het volgende:
Ik wil heel voorzichtig melden dat het erop lijkt dat ik ongesteld word!
Nog niet te blij het is nog niet meer dan een paar roze streepjes bij het afvegen vanaf gistermiddag, maar het lijkt me een goed begin.

Basimah, alweer wat opgeknapt?

happyme en prinses: fijn dat alles er goed uitziet. Als jullie dan eens even het goede voorbeeld geven en snel naar het andere topic vertrekken
Oe, ik wilde net mijn post gaan aanpassen om te vragen of je al wat hebt gezien, maar dat klinkt goed! Nu hopen dat het doorzet en niet opgewekt hoeft te worden!!

En dat goede voorbeeld geef ik graag hoor, met alle liefde. Maar als er iemand uit dit topic voordringt, vind ik het ook niet erg Hier nog 2 weken wachten voor ik ga testen
pi_62603376
Ik kom weer een klein beetje bij
Ongesteldheid bijna over nu dus dat scheelt weer, de cystes blijven nog even een beetje hangen maar dat duurt altijd een paar weken (2 ongeveer)
Geen koorts meer, nog wel hoesten
pi_62604970
Gelukkig dat je je wat beter voelt, Basimah.

Fijn dat de ongesteldheid eraan lijkt te komen, miss_sly. Kunnen jullie dan direct starten met IUI?

Goede berichten, happyme en princess!

Ik zit in de wachtweken. Oef, wat is dat spannend. Ik probeer er niet zo veel over na te denken, dat lukt redelijk maar ik hoop dat de dagen snel voorbijgaan.
pi_62609970
succes in de wachtweken Sombie! Spannende periode weer.

basimha. blij dat je je weer beter voelt, maar wat naar steeds met die cystes van je..... wat doen ze daar aan?

miss sly.... hopelijk komt je ongi snel!

voor alle dames hier een knuffel!!!!!
pi_62610381
Het lijkt door te zetten
Natuurlijk een uur te laat om me voor half 1 te melden bij het VU voor de volgende poging, maar dat doe ik dan morgen wel

sombie, ja, als het goed is, kunnen we meteen door met de volgende IUI, weer met clomid. Heb er niet heel veel vertrouwen in dat dit gaat lukken, maar we moeten hier kennelijk door voor we uberhaupt in aanmerking komen voor IVF. En dan moeten we eerst nog bedenken of we dat willen. Dus nog eerst 3x IUI.

Spannende weken, sombie! Ik duim voor je, het is wel mooi geweest, jij moet nu voor een fijne goede zwangerschap naar Z&G...huppakee, wegwezen jij

basimah, fijn dat je je wat beter voelt!
pi_62611213
Oh miss! Wat spannend!!! Ik duim zo verschrikkelijk hard voor je!
pi_62611280
Wat ik me nog afvroeg, welke moeders uit het kleinebaby/peuter/kleuter/puber topic zijn komen nog meer uit dit topic?

Ik weet het dan van webkim, Ticootje, Jose en Marie maar ik ben wel nieuwsgierig naar de anderen..
En de redenen ook wel..
pi_62611456
Diaan, Madelieve, ET bedenk ik zo snel even.
En Slaapmeisje, natuurlijk!
Er zijn best wat successtories, hoor
pi_62611506
Ja idd. Jij bent hier al het langst of niet?
pi_62611704
Nou, af en aan zo'n beetje.
In het begin met Slaapmeisje, toen een aantal jaren niet, had ik er vrede mee dat het voor mij niet weggelegd was en mijn toenmalige vriend wilde ook absoluut geen kinderen. Toen ik uiteindelijk tot de conclusie kwam dat ik het eigenlijk toch wel wilde, desnoods, alleen, heb ik die relatie beeidingd (niet alleen daarom, ook om een hoop andere redenen maar met dit in mijn achterhoofd). Toen kwam ik schaap tegen en samen willen we, op de valreep, toch nog een poging wagen.

Dus tja, ruim 10 jaar geleden zat ik in de MMM en nu weer, vooralsnog zonder resultaat.
pi_62620562
Allereerst mijn excuses voor het lange wachten, ik moest werken.. (Was het bijna vergeten )

Wat een verhaal joh, Ik hoop dat het je uiteindelijk toch wel lukt hoor. Met IUI moet er nu vast wel schot inkomen! En fijn dat je met schaap nu samen voor een kindje kan gaan. Heb je toch wat backup.

pi_62621298
Voor alle dames in de spannende weken:
Kom, dan gaan we voor de kerst allemaal naar Z&G!
pi_62632599
Deal prinseszondererwt

Ik vraag me eigenlijk af hoeveel pogingen jullie direct achter elkaar laten plaatsvinden (of wat ze bij jullie in het ziekenhuis aanraden)?
Ik ben nu weer aan poging 3 begonnen, maar voel gewoon dat het in mijn hoofd nog allemaal niet zo goed zit. Komt dit door het feit dat ik de laatste keer echt bijna zeker was dat het gelukt was, de samenloop van omstandigheden (bevalling zus, negatieve test, 3 mensen uit dichte omgeving die zwanger blijken te zijn) of omdat ik van dag 3 tot dag 28 hormonen heb genomen de laatste keer? Het is alleszins heel raar want de vorige keren had ik eigenlijk nooit zo'n gevoel
Hebben jullie dit ook dat het soms zo zwaar valt? En enig idee van de oorzaak?
  Moderator vrijdag 24 oktober 2008 @ 08:08:55 #193
5428 crew  miss_sly
pi_62632639
leonieke, volgens mij horen die gevoelens, zowel positief als negatief, allemaal bij dit traject. De hormonen die je binnenkrijgt, je eigen lichaam dat van alles aan het doen is, de wens dat het lukt, de hoop, verwachtingen, dipjes, blijdschap en verdriet..je krijgt het er gratis allemaal bij en al die dingen samen zijn volgens mij de oorzaak. Soms valt het ineens veel zwaarder, terwijl je de andere keer het hele traject inclusief teleurstelling van het niet gelukt zijn veel beter kunt hebben.
Succes met poging drie: driemaal is scheepsrecht

Bij mij is de menstruatie vannacht doorgezet, dus ik ga me vandaag CD 1 melden in het ziekenhuis voor poging 4.
pi_62632731
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 08:00 schreef leonieke het volgende:
Deal prinseszondererwt

Ik vraag me eigenlijk af hoeveel pogingen jullie direct achter elkaar laten plaatsvinden (of wat ze bij jullie in het ziekenhuis aanraden)?
Ik ben nu weer aan poging 3 begonnen, maar voel gewoon dat het in mijn hoofd nog allemaal niet zo goed zit. Komt dit door het feit dat ik de laatste keer echt bijna zeker was dat het gelukt was, de samenloop van omstandigheden (bevalling zus, negatieve test, 3 mensen uit dichte omgeving die zwanger blijken te zijn) of omdat ik van dag 3 tot dag 28 hormonen heb genomen de laatste keer? Het is alleszins heel raar want de vorige keren had ik eigenlijk nooit zo'n gevoel
Hebben jullie dit ook dat het soms zo zwaar valt? En enig idee van de oorzaak?
Alle pogingen die ik heb gehad (Clomid en Puregon) zijn allemaal achter elkaar gedaan.. 2 jaar achter elkaar nu dus

Die gevoelens horen er inderdaad bij.. De ene keer gaat het beter.. De volgende maand kan je je ook enorm ziek voelen zonder aanleiding.. Ik had de laatste poging griepverschijnselen.. En die zijn sinds woensdag weg.. Toen werd ik ongesteld..

Dus poging 21783254930932 ben ik gister mee begonnen... Nieuwe ronde.. Nieuwe kansen..
Net als de bingo/kienen
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 08:23:49 #195
57497 happyme28
I'm so happy
pi_62632766
Leonieke, ik heb geen ervaring met hormonen, maar uiteraard hebben die invloed op je gemoedstoestand, dus het is helemaal begrijpelijk dat je er ook door in een dip kan komen. Omgevingsfactoren hebben dan ineens veel meer vat op je. En wat miss_sly zegt: 3x is scheepsrecht!

miss_sly, dat is goed nieuws zeg! nieuwe poging, nieuwe kansen! Veel succes in het ziekenhuis!

Even klein crosspostje: heb hier vermoedelijk gister mijn eisprong gehad, dus zit op het wachtbankje.
  Moderator vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:09:38 #196
5428 crew  miss_sly
pi_62633407
Spannend happyme, ik duim voor je

Ik ben er ook wel blij mee dat het uit zichzelf is begonnen. Anders had ik maandag gebeld, dinsdag bloed moeten laten prikken, primolut slikken 10 dagen en dan wachten op de menstruatie...ben je zo al weer 2-3 weken verder! Nu dus starten en hopelijk deze feestdagen en mijn 40e verjaardag zwanger
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:20:42 #197
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_62633646
Even een hier voor alle dames!
Zet hem op , dan kan voor de dit bankje nog op slot!
Ik duim voor jullie...
  Moderator vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:42:52 #198
5428 crew  miss_sly
pi_62635536
Zo, de melding is gedaan, vanmiddag word ik teruggebeld over de afspraak voor de uitgangsecho. Het circus kan weer beginnen
pi_62638717
Even snel een egoberichtje...

De embryootjes zijn goed ontdooid Dus over een uurtje heb ik de terugplaatsing.. Ik ben zo blij!!
En nu hopen dat mijn eskimootje(s) ook lekker blijven zitten. (we weten nog niet hoeveel er teruggeplaatst worden) Tot later!
  Moderator vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:42:09 #200
5428 crew  miss_sly
pi_62638882
Goed nieuws sproetje
pi_62639397
Miss_Sly, succes weer met je volgende poging... fijn dat je menstruatie in ieder geval is doorgezet!!

Sproetje. spannend!!! Succes!!!

Leonieke; ook hier alle pogingen (precies een jaar) Clomid aan één stuk door, behalve toen ik een cyste bleek te hebben moesten we een maand rust nemen. Die maand daarna voor het eerst en het laatst Puregon/Pregnyl gebruikt.
  Moderator vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:01:13 #202
5428 crew  miss_sly
pi_62639441
Jose, je bent al 31 weken Wat gaat het snel!
Ik kan niet wachten op de eerste foto's van jullie spruitje
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:12:24 #203
57497 happyme28
I'm so happy
pi_62639817
Yeah! Sproet-je, wat een geweldig nieuws. Spannend!

miss_sly, jij ook weer veel geluk deze ronde. Het gaat gewoon lukken nu.
pi_62640180
Op deze vrijdag allen maar goed nieuws! Fijn allemaal.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:44:52 #205
114177 Diaan73
pi_62640816
miss_sly, wat fijn dat je spontaan ongi bent geworden Heel veel succes deze ronde.

Sproet_je, spannend hoor, succes de komende 2 wachtweken.

En voor iedereen blijf ik meeduimen en ik vind het een goed idee, dat dit topic met kerst gesloten kan worden.
Make love, not war ☮
  Moderator vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:52:06 #206
5428 crew  miss_sly
pi_62643056
Ow, Diaan, ookalweer bijna 29 weken

Mijn goede voorbeelden Alles goed met jullie?
  Moderator vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:33:21 #207
5428 crew  miss_sly
pi_62644323
Zo, net teruggebeld. Ik blijf altijd een beetje bang dat ze zeggen dat het niet kan, omdat het te druk is en ik moet overslaan

Geen uitgangsecho (waar ze een paar maanden terug nog erg moeilijk over deden, raar hoor), clomid, tweemaal daags 1 tablet ipv 1x daags 2, zondag beginnen en 5 november (CD 13 ipv CD 10, ook al anders) een echo om te kijken of er iets groeit.

Nou, allemaal anders dan vorige pogingen...misschien dat dit dan gaat werken
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 16:03:16 #208
57497 happyme28
I'm so happy
pi_62645217
Nou miss_sly, vreemd, maar ze weten wat ze doen, dus misschien is dit the 'magic trick'. We kunnen samen in spanning zitten dan over 2 weken. En we zijn niet de enigen rond die datum volgens mij, dus laten we hopen op een grote uitloop.
pi_62649322
oh sproetje, wat spannend!!!
en.. hoeveel hebben ze er teruggeplaatst????

Ik baal er zo van dat ik steeds zo lang moet wachten tussen de behandelingen, maar dat is nou eenmaal de gang van zaken hier. Ze vinden het hier heel erg slecht om steeds achter elkaar behandelingen te doen, ze willen dat je lichaam weer eerst tot rust komt.
Is natuurlijk ook wel fijn dat ze zo bezorgd zijn, maar als ik dan lees dat jullie HUP zo weer verder kunnen, word ik heel verdrietig....
Zo frustrerend dat je er zelf niks aan kunt doen dan.
Ik voel mijn biologische klok gewoon tikken... dat is echt iets wat niet echt gunstig is om relaxed te blijven...

ik hoop maar dat ik snel wat hoor van mijn gyn...
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:07:42 #210
57497 happyme28
I'm so happy
pi_62649879
Ik hoop het ook voor je wilmadonna. Lijkt me inderdaad heel frustrerend dat je er zelf geen invloed op hebt. Voor je gevoel hoef je helemaal niet te wachten en wil je dat ook niet en toch heb je geen keus.

Sproet-je, hoe is het gegaan?
pi_62650691
Dat lijkt me ook heel vervelend, wilmadonna. Zeker als de klok tikt. Hoe oud ben je?

Sterkte met wachten, sproetje.

Maf dat alles nu anders gaat maar wie weet zorgt het wel dat je zwanger het nieuwe jaar in gaat, miss_sly.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 08:11:26 #212
114177 Diaan73
pi_62660298
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 14:52 schreef miss_sly het volgende:
Ow, Diaan, ookalweer bijna 29 weken

Mijn goede voorbeelden Alles goed met jullie?
Op wat bekkenproblemen na gaat alles goed. Maar minder werken en therapie daarvoor zorgt ervoor dat het goed gaat. Nog 4 weken en dan heb ik verlof.

Maar wat fijn dat je zo snel alweer kunt beginnen Het wordt tijd voor een super Sinterklaascadeautje!!! Wel weer erg spannend allemaal.
Make love, not war ☮
  Moderator zaterdag 25 oktober 2008 @ 08:47:26 #213
5428 crew  miss_sly
pi_62660432
Vervelend van je bekkenproblemen. Had je dat met Twan ook? In ieder geval goed dat je bijna verlof hebt! Diaantje, nog even en jullie langverwachte spruit komt er ook echt aan
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 08:49:33 #214
114177 Diaan73
pi_62660444
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 08:47 schreef miss_sly het volgende:
Vervelend van je bekkenproblemen. Had je dat met Twan ook? In ieder geval goed dat je bijna verlof hebt! Diaantje, nog even en jullie langverwachte spruit komt er ook echt aan
Het is nu goed te doen. En nee ik had het toen niet, maar deze spruit ligt vooralsnog in een stuit en beweegt heel veel, misschien dat het daardoor komt. Tja ze zeggen dat geen enkele zwangerschap hetzelfde is...

De tijd gaat erg snel.... maar we beginnen nu ook wel heel nieuwsgierig te worden.
Make love, not war ☮
pi_62662582
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 19:43 schreef sombie het volgende:
Dat lijkt me ook heel vervelend, wilmadonna. Zeker als de klok tikt. Hoe oud ben je?

ben 38 (... en een half, haha)
pi_62686835
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 08:08 schreef miss_sly het volgende:
leonieke, volgens mij horen die gevoelens, zowel positief als negatief, allemaal bij dit traject. De hormonen die je binnenkrijgt, je eigen lichaam dat van alles aan het doen is, de wens dat het lukt, de hoop, verwachtingen, dipjes, blijdschap en verdriet..je krijgt het er gratis allemaal bij en al die dingen samen zijn volgens mij de oorzaak. Soms valt het ineens veel zwaarder, terwijl je de andere keer het hele traject inclusief teleurstelling van het niet gelukt zijn veel beter kunt hebben.
Succes met poging drie: driemaal is scheepsrecht

Bij mij is de menstruatie vannacht doorgezet, dus ik ga me vandaag CD 1 melden in het ziekenhuis voor poging 4.
Dat vetgedrukte idd
Ik voel me nu gelukkig al wat beter. We zijn weer bezig, we doen er weer alles aan om het te doen lukken en dat geeft toch wat moed.

En zoals iemand anders ook omschreef: ik had nu idd echt die griepverschijnselen blijkbaar (die ik voor zwangerschapsverschijnselen waande). De vorige keer nooit gehad. Misschien ook dat ik er daarom wat meer door zat.

Wel raar trouwens, ik heb nu echt last van buikpijn (stekende pijn). En dat kan volgens mij niet van de Clomid zijn aangezien ik het al vanaf dag 1 had. Zal hopelijk vlug overgaan.
Morgenochtend nog rap (tijdens de werkuren ) naar de gyn achter mijn voorschriften, dan naar het ziekenhuis rennen (oké, vlug rijden ) voor mijn Menopur en dan een hele namiddag vergaderen
  zondag 26 oktober 2008 @ 17:18:57 #217
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_62693516
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 13:01 schreef miss_sly het volgende:
Jose, je bent al 31 weken Wat gaat het snel!
Ik kan niet wachten op de eerste foto's van jullie spruitje
De tijd gaat inderdaad erg hard! Het gaat eigenlijk wel goed hier, ik wandel er lekker doorheen. Alleen fietsen naar mijn werk is wat minder fijn. Nog 5 weken en dan ga ik ook met verlof... nog even doorbijten dus! Verder ga ik in dit topic maar niet al te veel uitwijden over mijn zwangerschap, ik vind het niet zo gepast... ben wel in het andere topic te vinden over m'n eigen zwangerschap, maar daar kom jij ook wel eens om het hoekje spieken zag ik

He, maar wat jij schreef over Clomid; ik nam eerst ook 2 tabletten tegelijk, later las ik op de verpakking dat ik het tweemaal daags moest nemen... Ik hoop echt zo voor je dat dit inderdaad de 'magic trick' is!!

Heel, heel, heel veel succes weer deze nieuwe ronde... het zou zooo leuk zijn als we nog even samen zouden kunnen posten in het andere topic!!
  maandag 27 oktober 2008 @ 18:31:40 #218
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_62726081
Miss S heel veel succes deze poging, ik hoop het zo onwijs voor jullie
Ik ga heel veel duimen de komende tijd!

Spannend Sproetje, succes met afwachten!

En natuurlijk een hele dikke voor alle andere meiden!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:32:27 #219
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_62743958
Mag ik even binnenvallen hier? Ik lees niet zo heel vaak mee in dit topic maar wilde iets vragen. Over drie weken krijg ik een baarmoederfoto, er zitten hier vast ervaringsdeskundigen, wie vertelt mij hoe zoiets in zijn werk gaat, wat ze dan gaan doen en of je er last van hebt naderhand? Mag ook via PM.
Alvast bedankt!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  † In Memoriam † dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:40:44 #220
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_62744173
Hoi Saffier,

Ik heb zelf een HSG gehad. Waarschijnlijk is dat wat jij een baarmoederfoto noemt. Ze brengen dan met een slangetje wat contractvloeistof direct in de baarmoeder in. De procedure is te vergelijken met een IUI. De vloeistof vond ik zelf wat branden, maar niet ernstig ofzo. Na afloop had ik kort wat menstruatiekrampen, maar verder ook niet. Viel me dus heel erg mee.

Hier vind je een uitgebreide omschrijving over hoe het allemaal in zijn werk gaat bij het maken van zo’n foto: http://www.kinderwens.nl/(...)82997397494423148148

Jompels,
Slaapmeisje
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  Moderator dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:43:21 #221
5428 crew  miss_sly
pi_62744239
Saffier, ik heb er vorig jaar een gehad.

Wat ze doen: ze zetten een kapje op de baarmoedermond dat ze soort van vacuum trekken. Daardoorheen doen ze een slangetje waarmee ze contrastvloeistof inspuiten. Die vloeistof verspreidt zich als het goed is door de baarmoeder en de eileiders en komt er in de buikholte weer uit. Op die manier kunnen ze zien of de baarmoeder goed van vorm is en of de eileiders goed doorgankelijk zijn. Ze maken dan dus enkele rontgenfoto's.

Toen het klaar was, moest ik een half uurtje rondlopen, vooral blijven bewegen, en dan een restfoto laten maken om te zien of alle vloeistof weg was. Dat vond ik wel heel naar, want ik voelde me inmiddels wat slap en toen ging ik ook bijna van mijn stokje

Al met al bepaald geen prettig onderzoek. Ik kreeg voor pijnstillers mee die ik vooraf moest innemen, en dat heb ik ook netjes gedaan. Ik had van andere meiden gehoord dat het wel erg pijnlijk was, en die hadden de pijnstillers niet ingenomen. Ik ben blij dat ik dat wel gedaan heb.

Erna heb ik lekker op de bank gehangen en een beetje bijgekomen. Het is niet dat je niets kan, maar ik had nog wat menstruatieachtige krampjes en was nog wat slapjes.

Volgende dag alles weer prima. Inlegkruisje voor wat druppeltjes bloed en that's it!

Succes Saffier
pi_62744362
Ik zelf heb er ontzettend veel last van gehad.. Blijven lopen dat kon niet.. Ik mocht dan ook een tijdje blijven liggen op de tafel..
Ik was blij dat het voorbij was.. Ik ben erna ook goed ziek van geweest..
  Moderator dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:48:11 #223
5428 crew  miss_sly
pi_62744410
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:46 schreef Tally het volgende:
Ik zelf heb er ontzettend veel last van gehad.. Blijven lopen dat kon niet.. Ik mocht dan ook een tijdje blijven liggen op de tafel..
Ik was blij dat het voorbij was.. Ik ben erna ook goed ziek van geweest..
Ik mocht juist absoluut niet rustig liggen of zitten. Kost wat kost in beweging blijven om de vloeistof door te laten lopen. Echt, voelde me net een bejaarde, zwaar leunend op schaap om maar rond te kunnen blijven hobbelen
  † In Memoriam † dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:48:27 #224
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_62744419
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:43 schreef miss_sly het volgende:
Toen het klaar was, moest ik een half uurtje rondlopen, vooral blijven bewegen, en dan een restfoto laten maken om te zien of alle vloeistof weg was. Dat vond ik wel heel naar, want ik voelde me inmiddels wat slap en toen ging ik ook bijna van mijn stokje
Dat heb ik helemaal niet hoeven doen. Gek he hoe dat verschilt per ziekenhuis. De pijnstillers was ik helemaal vergeten in te nemen en heb ik nog snel even gedaan voordat ik in de behandelkamer ging. Nu je het zegt, ik voelde me toen ook wel wat slapjes en ben in ieder geval niet meer teruggegaan naar mijn werk die dag.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_62744460
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik mocht juist absoluut niet rustig liggen of zitten. Kost wat kost in beweging blijven om de vloeistof door te laten lopen. Echt, voelde me net een bejaarde, zwaar leunend op schaap om maar rond te kunnen blijven hobbelen
Zo zie je maar weer dat elk ziekenhuis een andere policy heeft
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:50:19 #226
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_62744477
Oké, 3 verschillende verhalen, wat lief dat jullie dat zo uitgebreid beschreven hebben! Ik heb geen pijnstillers mee gekregen ik ben benieuwd. Ik heb normaal wel enorme menstruatiekrampen, de laatste tijd zo erg dat ik niet meer kan functioneren, als ik nu daarop reken kan het alleen maar meevallen dus . Maar het is dus wel verstandig om iemand mee te nemen als ik het zo lees?
Ylana
  Moderator dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:55:09 #227
5428 crew  miss_sly
pi_62744661
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:50 schreef Saffier het volgende:
Oké, 3 verschillende verhalen, wat lief dat jullie dat zo uitgebreid beschreven hebben! Ik heb geen pijnstillers mee gekregen ik ben benieuwd. Ik heb normaal wel enorme menstruatiekrampen, de laatste tijd zo erg dat ik niet meer kan functioneren, als ik nu daarop reken kan het alleen maar meevallen dus . Maar het is dus wel verstandig om iemand mee te nemen als ik het zo lees?
Ik zou zeker niet alleen gaan! Iemand moet je ook naar huis brengen, want zelf fietsen, OV of autorijden lijkt me geen succes. En iemena die je hand vasthoudt als het even pijn doet is wel zo fijn, vin dik zelf altijd

Je kunt natuurlijk ook zelf gewoon een paar uur vantevoren 2 paracetamol innemen
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:57:16 #228
61800 Rottdog
pi_62744727
Ja zou niet alleen gaan Saffier, zelf heb ik er weinig nawerking van gehad maar prettig is anders.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:00:17 #229
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_62744828
Paracetamol noteert en begeleiding regelt....
Bedankt meiden!
Ik duim voor jullie hoor!
Ylana
pi_62752593
Saffier, veel succes met het onderzoek... als ik zo de verhalen lees heb je dat nodig! Ik heb het gelukkig nooit te hoeven ondergaan.

Vlindur, las ik nou op een ander topic dat je morgen al hoort of je eventueel zwanger bent?? Spannend hoor!

En voor de rest van de wachtenden ...

Hier alles nog goed, ze hebben vrijdag dus 1 embryootje teruggeplaatst. Er waren er twee heel goed ontdooid maar ze wilden er echt maar eentje terugplaatsten...... . Ze waren namelijk allebei uitgegroeid tot een blastycyste (wat dan wel weer heel erg goed was!) en als er dan eentje innesteld is de kans op een tweeling super groot. Oh ja en omdat ik nog maar 29 ben.
Maar ik voel nu dus helemaal niets!! Vorige keer na de terugplaatsing had ik allemaal krampjes enz. maar nu niets, ik word er helemaal gek van. Nog een weekje wachten.. Op woensdag heb ik de bloedtest maar ik ga maandag als ik nog niet ongesteld ben geworden er een testje aan wagen.
pi_62752924
Sproetje, hoeveelste poging is dit?

Een blasto is natuurlijk heel goed! Heel veel succes met afwachten, dat je niets voelt hoeft echt niet te betekenen dat het mis is.

Bij mij werd vanaf poging 3 steeds 2 embryo's teruggeplaatst. De laatste waren zelfs niet zo'n goede kwaliteit, maar daar is wel Jennifer uit gekomen. (Ik was 23)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_62753349
Wat spannend Sproetje! Wel jammer dat ze er maar 1 terug plaatsen. 2 is toch alleen meer maar meer kans? En een tweeling is hier ook best. 3ling lijkt ons ook nog wel leuk
pi_62755522
ticootje, ik heb 1 icsi poging gehad (mislukt) en dit was het eerste rietje met cryo's . Er ligt nog een rietje met 3 cryo's in de vriezer.
HOeveel pogingen heb jij dan in totaal gehad? En voelde jij een verschil in de wachtweken met de keer dat je zwanger was en de keren dat je niet zwanger was? Of kwam dat pas na de zwangerschapstest...
pi_62755585
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 16:34 schreef sproet-je het volgende:
ticootje, ik heb 1 icsi poging gehad (mislukt) en dit was het eerste rietje met cryo's . Er ligt nog een rietje met 3 cryo's in de vriezer.
HOeveel pogingen heb jij dan in totaal gehad? En voelde jij een verschil in de wachtweken met de keer dat je zwanger was en de keren dat je niet zwanger was? Of kwam dat pas na de zwangerschapstest...
7x teruggeplaatst... En de laatste keer verwachtte ik er niet zoveel van. Geen goede kwaliteit embryo's teruggeplaatst. Het enige was dat ik op dag 29 nog steeds niet ongesteld was...

Dus gewoon afwachten. Je hoeft nu ook nog niets te voelen
pi_62755950
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 16:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

7x teruggeplaatst...
7 keer, jij bent een dappere dodo. Ik wil er nog even niet over na denken dat ik dit nog 5 keer moet meemaken...
  Moderator dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:05:58 #236
5428 crew  miss_sly
pi_62758015
sproet-je, wat spannend! Ik ga zo voor je duimen dat je embryootje blijft zitten

Over dat geen twee willen terugplaatsen: ik vind dat ook wat erg terughoudend, maar het idee is (wellicht terecht) dat een meerlingzwangerschap zowel voor moeder als voor kinderen meer risico's zouden meebrengen en dat wil men zoveel mogelijk voorkomen. Ik vind eignelijk dat als er lichamelijk geen reden toe is het te weigeren en het stel geeft aan toch graag twee teruggeplaatst te willen hebben, ze dat zouden moeten doen. Persoonlijk vind ik dan wel weer dat de grens wel bij 2 zou moeten liggen
pi_62758854
Ik ga ook heel hard duimen, sproetje.

Hier worden mijn gevoelige borsten minder gevoelig en ik krijg een puistje dus ik ben bang dat ik binnenkort mijn menstruatie kan verwachten.
  Moderator dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:43:40 #238
5428 crew  miss_sly
pi_62758939
sombie, ik hoop van niet hoor! Mag ik nog even voor je duimen?
pi_62758975
Ik duim ook heel hard sproetje!

Saffier,
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:51:33 #240
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_62759119
Sproetje en Sombie ik duim
Ylana
pi_62759241
Fijn juist, miss_sly en ook Saffier! Stiekem hoop ik ook nog hoor, maar ja, het is ook eng om te hopen.
pi_62760028
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:32 schreef Saffier het volgende:
Mag ik even binnenvallen hier? Ik lees niet zo heel vaak mee in dit topic maar wilde iets vragen. Over drie weken krijg ik een baarmoederfoto, er zitten hier vast ervaringsdeskundigen, wie vertelt mij hoe zoiets in zijn werk gaat, wat ze dan gaan doen en of je er last van hebt naderhand? Mag ook via PM.
Alvast bedankt!
Beetje late reactie en ik weet ook niet of je het nog leest, want er is door de andere meiden al zoveel gezegd... maar ik vond het ook een kl*te onderzoek. Ik was ook de pijnstilling vergeten, nam even snel een aspirientje voordat ik de behandelkamer in ging. Ik vond het verschrikkelijk, ben ook bijna van m'n stokje gegaan... Ik ben nu alleen wel heel erg bang dat we je allemaal bang lopen te maken, want er zijn ook zat mensen die het helemaal niet zo akelig ervaarden als ik... Hopelijk valt het bij jou gewoon heel erg mee! En neem inderdaad van te voren 2 paracetamol (was tegen mij ook gezegd) en neem iemand mee! Alleen gaan is niet verstandig...!

Sproetje, wat spannend, joh! Ik hoop zo voor je dat het gewoon raak is deze keer...!

Sombie... hopelijk kan ik die <-- ook nog omtoveren in een 'cheering' smiley!!
pi_62762082
sombie, nog niet de hoop opgeven!! Ik blijf duimen voor je.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:59:05 #244
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_62763816
Ik ben erg 'blij' met al jullie verhalen, helaas niet allemaal opbeurend maar de ervaring van Slaapmeisje was niet heel verschrikkelijk, zo kan het dus ook. Mijn moeder gaat mee naar het ZH en verder zal ik écht wat innemen van te voren.
Hoop is eng maar ook goed Sombie!
Ylana
  Moderator dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:05:25 #245
5428 crew  miss_sly
pi_62764047
Saffier, ik had niet de bedoeling het te doen voorkomen alsof ik het vreselijk vond, want dat was niet zo! Sowieso het foto-gebeuren zelf niet. Wat pijnlijk, maar goed te doen.

Ik had alleen achteraf een slap gevoel, dat is niet fijn, maar ook bepaald niet onoverkomelijk.
Wanneer moet je?

sombie, klinkt bekend. Hoop IS eng, maar zonder hoop zou ik uit de mmm stappen, want dan is het niet vol te houden. Ik hoop je deze week nog uit te kunnen zwaaien naar het andere topic
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:14:32 #246
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_62764422
Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat het verhaal van Slaapmeisje het 'beste' uit de bus kwam, sorry dat het verkeerd overkwam Miss_sly! 'Vervelend, wat pijnlijk maar goed te doen' ís gewoon goed te doen natuurlijk. Het gaat goed komen hoor! Maandag de 17e mag/moet ik en dan heb ik dinsdag nog vrij, komt dus mooi uit!
Ylana
pi_62771074
saffier: weet niet of het hetzelfde onderzoek is geweest, maar bij mij is het heel anders gegaan...
ik moest eerst een zwangerschapstest doen om te kijken of ik zwanger was, daarna (na negatief resultaat natuurlijk) kreeg ik ook een slangetje naar binnen geschoven met een soort ballonnetje. Dat werd langzaam opgeblazen toen dat erin zat. Dat was een heel raar gevoel... toen werd er vloeistof ingespoten en konden ze zo zien hoe het met mijn baarmoeder en eileiders was gesteld. Een soort van röntgenvloeistof zodat ze het goed kunnen zien.
Geen pijn ofzo gehad, maar alleen een raar gevoel door die ballon....
Ballon weer leeg laten lopen, en alles er weer uit.
Bloedonderzoek erna nog gehad en dat was het.

Weet dus niet of het hetzelfde onderzoek is, maar ze kunnen dus meteen op de monitor (computerscherm) zien hoe het ermee gesteld is, dus geen foto's maken, maar wel een soort van röntgenbeelden.

Ze kunnen met de computer ook het beeld stil zetten zeg maar en dan zien ze het beter.

------

Baal erg, want ik heb nog niks gehoord van mijn gyn. Donderdag moet ik naar het ziekenhuis naar mijn huidspecialist, dan gooi ik denk ik wel een brief af bij de afd gynacologie...
Ik ben het zo beu om steeds zolang te moeten wachten....
Ik wil nu gewoon IVF doen. Weet ik meteen of mijn eicellen samengaan met mijn man's zaadjes, want daar twijfel ik namelijk over.
pi_62774350
Ik ga morgen weer voor een folikelmeting. Hopelijk mag ik weer starten
pi_62774470
oh baismah, wat fijn dat je weer kan gaan starten.
Hoeveelste behandeling wordt dit???
  Moderator woensdag 29 oktober 2008 @ 09:56:39 #250
5428 crew  miss_sly
pi_62774568
wilmadonna, wat vervelend dat je iedere keer zo lang moet wachten en je gyn zo weinig laat horen
Ik zou inderdaad eens of een goed gesprek aangaan en aangeven hoe het voor je is, of dit in een brief een keer duidelijk uiteenzetten. Het duurt allemaal al lang genoeg, wachten is een deel van de mmm, maar bij jou is het nog een graadje erger. Sterkte

Basimah, follikelmeting alweer! Spannend, hopelijk is er een mooie follikel te zien!
  † In Memoriam † woensdag 29 oktober 2008 @ 11:48:44 #251
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_62778127
Helaas zijn de ervaringen van een baarmoederfoto erg wisselend, maar het komt helemaal goed hoor Saffier. Die pijnstillers van tevoren zou ik zeker doen en probeer toch zoveel mogelijk te ontspannen dat scheelt echt een hoop.

Het is heel prettig om te weten hoe het ervoor staat daarbinnen. Tenminste, dat vond ik wel. Zo konden we in ieder geval de oorzaak van verstopte eileiders uitsluiten. Wel fijn dat je moeder meegaat naar het ziekenhuis. Veel succes en sterkte de 17e!

Sombie en Sproetje heel veel sterkte met wachten en ik jompel vanzelspreken voor jullie hoor
  Moderator woensdag 29 oktober 2008 @ 14:15:29 #252
5428 crew  miss_sly
pi_62781932
Zo, ik was net boodschappen doen voor de lunch hier op kantoor. Lekker vers brood, beleg, fruitsalade voor mezelf voor later in de middag. Het was koud, maar de zon scheen zo lekker en de hele wereld leek wel mooi. voelde me zo goed, zomaar. En ineens bedacht ik me dat dat wel heel raar is gezien ik nu aan de clomid zit ':D

Ik weet, het kan zo omslaan, maar voorlopig voel ik me echt zo heerlijk geweldig goed

Moest ik even kwijt. Heeft geen meerwaarde misschien, maar toch
pi_62782809
Heerlijk toch, miss_sly! Geniet er maar van, je weet het nooit met clomid, het kan zo weer over zijn met je goede humeur.
pi_62784421
miss, super dat je je goed voelde!
Voor basmiah en wilmadonna ook een dikke

Ik ben vanochtend bij de gyn geweest en........... Ik heb een eisprong gehad!!!!!!
Ik moet nu afwachten op de menstruatie.. Of NIET!!!
Ik zit nu op dag 30 en vorige maand was mn cyclus 29 dagen en was mijn eisprong op dag 18. Nu was het dag 15.

Ik krijg ineens toch weer hoop!
Verder heb ik een halfjaar recept voor Clomid. Mocht ik ongesteld worden moeten we het nu zonder haar doen. Mocht ik rare cyclussen creëren moet ik terug komen. Mocht ik zwanger zijn moet ik in week 6/7/8 voor echo..

De baby is er nog niet of ik heb het nog niet gehoord. Hoop dat alles goed gaat daar...
pi_62785034
Ooh Vlinder, spannend, joh! Ik ga heel hard voor je duimen dat je nog even lekker komt posten in Z&G!

Slaapmeisje, ik ben het helemaal met je eens! Ik was inderdaad ook erg blij dat je tenminste dingen uit kon sluiten na het maken van die HSG. Er werden bij ons ook geen afwijkende zaken gevonden... het onderzoek gaf ons ook een goed gevoel!

Saffier succes met je onderzoek in ieder geval!!

Basimah, hopelijk groeit er weer een mooie follikel!

Wilmadonna; sterkte met al het wachten... het zit je ook niet mee...

Miss_Sly, probeer dat lekkere gevoel maar zo lang mogelijk vast te houden...!! En geniet van je fruitsalade
  Moderator woensdag 29 oktober 2008 @ 16:03:04 #256
5428 crew  miss_sly
pi_62785147
Vlindur, wat een goed nieuws ow, wat hoop ik dat je gewoon lekker zwanger bent nu
En spannend van je zusje!

En ik voel me lekker nog steeds goed
pi_62785408
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 16:03 schreef miss_sly het volgende:
Vlindur, wat een goed nieuws ow, wat hoop ik dat je gewoon lekker zwanger bent nu
En spannend van je zusje!

En ik voel me lekker nog steeds goed
Schoonzus.

(De vrouw van de broer van mijn vriend)

Wat super dat je je nog goed voelt!
pi_62785439
Supernieuws Vlindur!!
pi_62786142
super Vlindur!! En wat knap dat je er nog geen testje tegen aan hebt gegooid!! Hoe lang ga je nog wachten.
pi_62787190
Hier even een dikke voor alle wachtende meiden. Vervelend dat het soms maar duurt en duurt. Maar eens zal het lukken

Ik word ook langzaam gek op het wachtbankje
pi_62787611
Ik ben tante!!!!!

Om 15.52 is HIJ geboren!!

Voor de naam mag je me pm'men.
pi_62788960
Helaas. Ik ben niet zwanger... Kon het niet laten met testen...

Op naar de volgende ronde!
pi_62789935
Maar Vlindur, ben je niet net zoveel te vroeg als ik? We kunnen officieel morgen pas testen toch? Tenminste, ik zit nu op dag 27 van 27 als het goed is. Dan ben ik morgen pas overtijd. Ik was ook negatief met testen vandaag, maar ik heb nog wel hoop hoor. Hou moed!
pi_62790097
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 18:34 schreef Vlindur het volgende:
Helaas. Ik ben niet zwanger... Kon het niet laten met testen...
Op naar de volgende ronde!
in de eerste plaats; gefeliciteerd met je neefje!!
en in de tweede plaats... balen, joh, je hebt toch hoop als je al zo ver in je cyclus bent...
pi_62791034
Prinses: ik werd 30-09 ongesteld en zit nu dus op dag 30.. Maar ik heb al wat rood slijm, dus ik geef de moed voor deze maand maar wel op.. Mocht ik met 3 dagen nog steeds niet serieus ongesteld zijn dan test ik nog wel een keer..

Voor jou hou ik nog wel hoop hoor!

Jose en alle anderen, bedankt voor de felicitaties!
pi_62791581
O, Vlindur, balen!
Wel gefeliciteerd met je tanteschap!

Lekker dat je je zo goed voelt, miss_sly.

En alle medewachters: veel sterkte!!
pi_62791749
He, wat vervelend vlindur Prinses, ik hoop dat het nog goed komt met je test...

Sombie, hoe gaat het bij jou??
  woensdag 29 oktober 2008 @ 20:49:30 #268
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_62792954
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:48 schreef Slaapmeisje het volgende:
Helaas zijn de ervaringen van een baarmoederfoto erg wisselend, maar het komt helemaal goed hoor Saffier. Die pijnstillers van tevoren zou ik zeker doen en probeer toch zoveel mogelijk te ontspannen dat scheelt echt een hoop.

Het is heel prettig om te weten hoe het ervoor staat daarbinnen. Tenminste, dat vond ik wel. Zo konden we in ieder geval de oorzaak van verstopte eileiders uitsluiten. Wel fijn dat je moeder meegaat naar het ziekenhuis. Veel succes en sterkte de 17e!

Sombie en Sproetje heel veel sterkte met wachten en ik jompel vanzelspreken voor jullie hoor

Ik ben erg blij om nu te weten hoe het ongeveer gaat, ook al zijn er zoveel verschillende ervaringen, ik weet nu gewoon een beetje wat me te wachten staat en dat vind ik erg fijn. Het komt ook best in orde, bedankt Slaapmeisje!

Ik heb bewondering voor jullie geduld, moed en doorzettingsvermogen dames, dat mag best wel eens gezegd worden
Ylana
pi_62793675
Ik weet het niet goed, sproetje. Ik had eigenlijk verwacht dat ik vandaag ongesteld zou worden maar dat is niet gebeurd. En nu heb ik weer hoop terwijl ik tegelijkertijd niet geloof dat het is gelukt. Lekker vaag dus.
pi_62802028
Vlindur, wat jammer dat de test negatief was

sombie, niet ongesteld hoe lang moet je niet ongesteld worden voor je eventueel wilt testen?

ik duim voor allemaal
pi_62803508
Ik mag weer beginnen
pi_62803646
Jeetje, sombie, ook spannend voor jou zeg. Dat klinkt goed.

Basimah, dat is ook goed nieuws zeg. Succes deze ronde! Dit gaat 'm vast worden
pi_62803842
Basmiah, wat goed! Succes!!

(Ik ben nog steeds niet ongesteld...)
pi_62809953
vlindus... wat jammer

basimah: yes, een nieuwe ronde!
pi_62814194
Basimah, fijn dat je weer mag beginnen! Succes weer!

Sombie, spannend dus!

Vlindur, toch nog even afwachten dus...!! Succes!
pi_62814731
Helaas. Volgende maand weer een poging hier.
pi_62816489
Veel succes deze ronde basimah

Ben je nu toch ongesteld geworden vlindur?
pi_62821143
Sproetje. Idd, en goed ook.

We zijn bij ons neefje geweest! Ik ben verliefd!
pi_62823865

Op naar de volgende ronde maar...
pi_62824162
Sombie, balen joh!
pi_62824217
Vlindur en sombie, wat k*t. Ik heb zo hard voor jullie geduimd en had jullie zo graag uitgezwaaid

Dikke en als de teleurstelling weer wat verwerkt is op naar de nieuwe poging
pi_62839241
vlindur en sombie... jammer... een knuffel voor julllie

hee miss sly... al een kersticoontje, wat grappig!
  Moderator vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:29:19 #283
5428 crew  miss_sly
pi_62839778
FEE is geopend, dus mag een kersticoon weer
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:53:31 #284
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_62840489
Vlindur en Somby want ontzettend jammer
pi_62842267
Ach, Vlindur, jij ook zie ik nu. Balen!

Meiden, bedankt.
pi_62842455
Ik ben een tijdje niet hier geweest, want ik heb een en ander te verwerken gehad. Inmiddels hebben we de uitslag dat IVF de enige kans op een zwangerschap is.
Zijn er mensen uit de omgeving Den Haag die tips hebben voor de beste IVF kliniek? Ik heb geen idee, je hoort zoveel verschillende verhalen.

(edit: ik heb ook meteen van alle spanning en stress over iedereen heen gelezen, sorry. Sterkte Vlindur en Somby, liefs)
pi_62842463
Sombie, we gaan wel gelijk op he..

Jij ook maar weer alvast succes voor onze nieuwe ronde..

(als ik wel zwanger was geweest was ik in een week uitgerekend geweest waar nog 8 jarig zijn.
Als het nu raak is is het 6 aug. en mn broertje is de 7e jarig en mn moeder de 12e. Het valt mee dus )
pi_62842549
Och jee Hellen..

Sterkte.. Hopelijk lukt dit jullie in een keer!
pi_62842587
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 17:08 schreef Vlindur het volgende:
Och jee Hellen..

Sterkte.. Hopelijk lukt dit jullie in een keer!
Dank je, maar het zou eerlijker zijn wanneer jullie eerder zijn. Ik moet maar even geduld hebben. Zet hem op!
pi_62842685
Waarom? Jullie zijn toch ook al tijden bezig? En terzijde... IUI/IVF en icsi's gaan bij mij voor hoor. Vind ik veel erger dan dat pilletje wat ik moet slikken.
pi_62844570
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 17:13 schreef Vlindur het volgende:
Waarom? Jullie zijn toch ook al tijden bezig? En terzijde... IUI/IVF en icsi's gaan bij mij voor hoor. Vind ik veel erger dan dat pilletje wat ik moet slikken.
we zijn inderdaad ook alweer eeuwen bezig maar ik heb er nooit zo dichtbij gezeten als jij. Nou ja, laten we allemaal zo snel mogelijk wegwezen hier!
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:43:46 #292
57497 happyme28
I'm so happy
pi_62844867
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 17:04 schreef Hellen-O het volgende:
Ik ben een tijdje niet hier geweest, want ik heb een en ander te verwerken gehad. Inmiddels hebben we de uitslag dat IVF de enige kans op een zwangerschap is.
Zijn er mensen uit de omgeving Den Haag die tips hebben voor de beste IVF kliniek? Ik heb geen idee, je hoort zoveel verschillende verhalen.

(edit: ik heb ook meteen van alle spanning en stress over iedereen heen gelezen, sorry. Sterkte Vlindur en Somby, liefs)
Meis, wat vind ik het vreselijk dit nu te lezen ik had je zo graag een betere uitslag gewenst...

Mijn schoonzus heeft via Bronovo Den Haag een IVF gehad in het LUMC (Leiden). Wel meerdere terugplaatsingen gehad maar inmiddels wel een fantastische tweeling van alweer 15 jaar oud.

Alle onderzoeken waren in Bronovo en de daadwerkelijke terugplaatsing was in het LUMC. Ze staan volgens mijn man heel goed aangeschreven. Bronovo

Verder loop ik zelf bij de gyn in Reinier de Graaf in Voorburg, die hebben ook heel veel kennis en capaciteit.
Reinier de Graaf
Kijk ook eens op www.ivf.nl wat ook van het Reinier de Graaf is. Staat veel info over.

Ik duim echt dat het allemaal voorspoedig verloopt!

[ Bericht 0% gewijzigd door happyme28 op 31-10-2008 18:57:56 ]
pi_62845106
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 18:32 schreef Hellen-O het volgende:

[..]

we zijn inderdaad ook alweer eeuwen bezig maar ik heb er nooit zo dichtbij gezeten als jij. Nou ja, laten we allemaal zo snel mogelijk wegwezen hier!
Zullen we ons dan maar aan het laatste houden?

Ik wens je heeeeeeel veel sterkte met de aankomende IFV iig. En Succes en geluk en alles wat er te wensen valt!

[ Bericht 7% gewijzigd door Vlinder op 01-11-2008 12:02:02 ]
pi_62861607
zucht, hier ook ongesteld geworden. Poging twee dus ook mislukt
pi_62861966
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 14:58 schreef sproet-je het volgende:
zucht, hier ook ongesteld geworden. Poging twee dus ook mislukt
Wat balen, sproet!
pi_62862042
Het is geen goede maand, geloof ik. Balen, sproetje!
Volgende maand gaan we met z'n allen door, lijkt me een goed plan.
pi_62863886
Oh sproet.. Wat klote...
pi_62864016
Jee sproet-je, gatverdarrie, balen zeg.
pi_62864930
Sproet-je, wat balen zeg... sterkte maar weer..

Hellen, wat moet het heftig zijn geweest toen jullie dat te horen hebben gekregen... Heel veel sterkte met het vervolg traject...
pi_62867522
happy-me, zit jij in voorburg? Daar komt Jen ook vandaan. Ik ben heel tevreden over voorburg, nog nooit een afgebroken poging of een maand overslaan vanwege geen plek. Hele aardige gyn's en verpleegkundigen.
Ik dacht ook dat voorburg de beste cijfers heeft. Ze zijn in elk geval heel ver in hun technieken.
pi_62867733
Jep, ik zit in Voorburg. Tot nu toe alleen onderzoek gehad, maar is me goed bevallen. Ik had ook van mijn ha gehoord dat het goed stond aangeschreven. Mijn man wilde eigenlijk naar Bronovo ivm goede ervaring, maar uiteindelijk Reinier de Graaf gekozen. Idd hele aardige gyn die ik heb.

Er is (nog) niets geconstateerd bij mij en hoef eind januari pas weer voor controle terug (moet nog wat kilo'tjes kwijt), maar ze zei gelijk dat als ik in de tussentijd zwanger zou raken, ik wel moest bellen want zij wilde de eerste echo doen. Vond ik heel lief.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')