En na mijn grote bekentenis in het Rammelaarstopic kom ik me hier ook maar eens melden. Niet met de bedoeling om te zeggen wanneer ik moet testen of wanneer ik wel geneesmiddel moet nemen (vier soorten per poging), maar gewoon om hier een plek te vinden waar ik met mijn twijfels, vragen en onzekerheden terecht kan.
Ik volg jullie de laatste 9 maand met nog meer aandacht dan ik vroeger al deed. Vanuit een (voornamelijk) lurkerspositie weliswaar, maar aangezien de meeste het hier nu wel weten, kan ik dit ook actiever doen zonder dat mensen mij gaan verdenken
Het is trouwens 'grappig' hoe verschillend de behandelingen zijn in België. Een spuit zetten mag ik zelf niet doen (vind ik trouwens ook niet erg, hoor

ik heb een aantal lieve thuisverpleegsters die (afwisselend) langskomen), per kuur mogen er eigenlijk slechts 15 eenheden van Menopur gespoten worden (de laatste keer moest ik er 17 hebben, dus ik weet me niet wat me dat gaat kosten

). Wat wel hetzelfde is, is het maandelijks gespannen afwachten, die vreselijke teleurstelling die er al maanden achter komt en de nevenverschijnselen die ik krijg van de hormonen. En natuurlijk ook de hoop dat het deze maand wel zal lukken.
En het hoeft waarschijnlijk niet gezegd te worden dat ik voor jullie allemaal mijn duimen kapot draai