abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62460973
Kinderwens... neem de tijd voor jezelf en je man.. sterkte...
**Life is e@sier with your eyes closed**
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:22:10 #127
57497 happyme28
I'm so happy
pi_62464847
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:03 schreef miss_sly het volgende:
happy, ik ben even weggeweest dus loop wat achter, maar heb je ook iets van clomid ofzo om dat eitje te laten rijpen? En hoe kan er nou een eitje zitten als je op je menstruatie wacht nu? Ik ben het even kwijt allemaal
Nee, ik heb nog geen medicatie. Ik moet eerst afvallen van de gyneacoloog voor ze iets doen. Ben inmiddels bijna 15 kg kwijt dus het gaat goed. Ik merk ook wel verschil in mijn cyclus. Eerste maand was een zooitje zonder verhoogde temperatuur en de lengte van mijn cyclus is sinds 3 maanden ook een dag of 4 a 5 korter, dus dat is ook positief.

Ik wacht niet op een menstruatie, ik hoop dat die van jou snel komt haha beetje verwarrend. Die van mij is net achter de rug. Ik schreef het nogal verwarrend zie ik nu. Ik bedoelde dat, als ik ongesteld moet worden, het bij mij ook van de een op de andere dag kan beginnen zonder dat ik het aan zie komen.

Ik wacht op een temperatuursverhoging die zou duiden op een eisprong. Ik zit nu op dag 11 van de cyclus.
pi_62465073
ben nog steeds aan het afwachten en heb sinds gisteren een hevige migraine aanval...
bijwerkingen ook van de progesteron, dus ik kan nog niks zeggen.
heb overgegeven, maar dat hoort bij de mirgaine aanval...
heb dus constant hoofdpijn en kan niks innemen..... erg lastig....
meestal duurt een migraine aanval zo'n 3 dagen bij mij... kan ook een voorteken zijn dat ik ongesteld moet worden....

Dus kan jullie helaas nog niks concreets mededelen...
Basimah: hoe is het met jou???
pi_62465301
He bah Wilmadonna, migraine is echt zwaar kl+te. Veel sterkte en rustig aan!
pi_62467091
Ik zit op dag 16 en mn ei is al gesprongen. Ik weet nu zeker dat het deze maand niks wordt, want op maandag hebben we voor het laatst gefeest in bed.. Ik baal, had er zelf meer aan kunnen doen, maar heb het gewoon niet gedaan..

Oooohw, mn vriendje komt net thuis, met een bos bloemen voor me!

Ik hou van die vent!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 19:27:19 #131
57497 happyme28
I'm so happy
pi_62467523
Jakkes wilmadonna, Migraine is zoooo vervelend. Ik hoop voor je dat het zakt en de duivels wegblijven.

Vlindur, klein kansje dat er een paar zeer volhardende zwemmertjes zijn die het 4 dagen hebben volgehouden. Het kan wel hoor, echt waar! Wel netjes trouwens een eisprong na 16 dagen. En geef die vent van je maar een lekkere knuffel. Lief dat hij een bloemen meeneemt, dat vrolijkt de boel weer wat op!
pi_62469431
ik ben nog niet ongi dat zou wel moeten komen
heb wel heel fijn griep
hoest mijn longen uit mijn lijf
en kan amper lopen van de rugpijn
pi_62478245
Hallo allemaal,

Allereerst Kinderwens, veel sterkte voor nu, de komende tijd en als je weer verder gaat (k)

Ik ben weer terug, en actief ook nog..... Vanochtend de eerste spuit Decapeptyl gezet, dus poging 1 van de IVF is een feit....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_62478347
Ha MacLaura is back! Ik duim mee voor een vruchtbare 1e poging.
pi_62478426
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 09:10 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ha MacLaura is back! Ik duim mee voor een vruchtbare 1e poging.
Ja, helemaal back Ik heb natuurlijk wel meegelezen hier en iedereen gevolgd, maar meekletsen had ik even geen zin in.

Ik ben erg benieuwd hoe ik deze eerste poging ga ervaren.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_62480436
En na mijn grote bekentenis in het Rammelaarstopic kom ik me hier ook maar eens melden. Niet met de bedoeling om te zeggen wanneer ik moet testen of wanneer ik wel geneesmiddel moet nemen (vier soorten per poging), maar gewoon om hier een plek te vinden waar ik met mijn twijfels, vragen en onzekerheden terecht kan.

Ik volg jullie de laatste 9 maand met nog meer aandacht dan ik vroeger al deed. Vanuit een (voornamelijk) lurkerspositie weliswaar, maar aangezien de meeste het hier nu wel weten, kan ik dit ook actiever doen zonder dat mensen mij gaan verdenken

Het is trouwens 'grappig' hoe verschillend de behandelingen zijn in België. Een spuit zetten mag ik zelf niet doen (vind ik trouwens ook niet erg, hoor ik heb een aantal lieve thuisverpleegsters die (afwisselend) langskomen), per kuur mogen er eigenlijk slechts 15 eenheden van Menopur gespoten worden (de laatste keer moest ik er 17 hebben, dus ik weet me niet wat me dat gaat kosten ). Wat wel hetzelfde is, is het maandelijks gespannen afwachten, die vreselijke teleurstelling die er al maanden achter komt en de nevenverschijnselen die ik krijg van de hormonen. En natuurlijk ook de hoop dat het deze maand wel zal lukken.

En het hoeft waarschijnlijk niet gezegd te worden dat ik voor jullie allemaal mijn duimen kapot draai
pi_62480650
Ik heb sinds vannacht de eerste druppels bloed, nou ja kleine veegjes bloed.
pi_62480736
@leonieke: wat leuk dat je eindelijk 'out in the open' bent Ik wens je echt een heel snel 2e streepje! Hoop dat je je hier (ook) met je vragen etc. terecht kan. Welkom!

@Basimah: misschien innesteling? gesprongen adertje? hopen dat het maar een beetje blijft.....

@McLaura, welcome back! Spannend de 1e poging, hopen dat het gelijk de laatste is
pi_62481177
net getest... negatief..... huil huil....
voel me vandaag een beetje zielig...
pi_62481259
Thx Happyme Ik weet wat voor een fijn topic dit is. En dan bedoel ik dat natuurlijk over de manier waarop hier met iedereen meegeleefd en gehoopt wordt. En als het dan misloopt, dat iedereen hier terecht kan om uit te huilen en om steun te krijgen. Voor de rest mag dat topic wat mij betreft heel vlug opgedoekt worden

Basimah ik hoop net zoals happyme dat het om een gesprongen adertje gaat. Zo lang het bij een beetje blijft, is er nog hoop hé.

Wilmadonna: wat jammer dat ook deze poging mislukt is. Met even huilen en wat zielig doen is in mijn ogen niets verkeerd. Het is voor mensen die niet in de MMM zitten al een baal-moment en al die extra hormonen die je dan nog toegediend krijgt, helpen er dan zeker niet bij. Hopelijk wordt de volgende poging een geslaagde poging en krijg je dan een vette plus te zien.
pi_62481275
Ook trouwens een raar verschil. Ik moet al bloed laten prikken op dag 24 voor een zwangerschapstest. Het zorgt er natuurlijk wel voor dat ik 'maar' 10 dagen in spanning moet leven en dat ik geen bloed zie voor ik het resultaat van de test te horen krijg.
pi_62481303
Basimah: he bah, een dikke
Leonieke en McLaura: Ik hoop dat jullie hier snel weer weg zijn!
En wat een verschil idd met Belgie. Ik vind het toch wel fijn om zelf te mogen prikken hoor! Maar zijn jullie al lang bezig met proberen? (het lukt me nog niet om alle topics superactief te volgen )

Hier net het langverwachte telefoontje gekregen van het VU. Vanavond mag de Pregnyl erin! Er is nog wel een kleine kans dat het niet doorgaat maar dat hoor ik dan pas vrijdagochtend. En dan blijft er natuurlijk ook een risico dat de cryo's niet goed ontdooien...Maar na 6 maanden wachten en niets doen is er eindelijk weer een kleine kans op een kindje!!!!
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_62481422
sproet-je het is normaal hoor dat je niet weet hoe lang we al bezig zijn. Ik heb het pas gisteren gemeld in het rammelaarstopic dat we effectief al bezig zijn Ondertussen zitten we nu 9 maand in de MMM. Tot ervoor nam ik de pil dus ik heb het 'geluk' gehad dat we geen jaar hebbn moeten sukkelen. Ik mocht zelfs geen maand tussen de pil en de hormonen laten zitten.
Eerst een aantal clomidkuren (direct 2 pillen per dag) maar al vlug bleek dat Clomid bij mij geen enkele zin heeft (de gyn zei dat het voor een tweede misschien wel zo zou lukken, maar niet voor het eerste). En binnenkort begin ik aan poging drie met clomid/menopur/pregnyl/utrogestan.

Wat ik wel jammer vind aan het niet zelf mogen prikken, is dat deze fase van heel het gedoe er wel voor zorgt dat ik serieus wat vrijheid kwijt ben. Ik MOET om 20u die inspuiting krijgen, dus moet ik ook om 20u thuis zijn. Een avondje stappen zit er meestal niet in, ik moet op mijn werk geregeld zien te krijgen dat ik geen late shift moet doen (wat dus de reden is waarom heel veel collega's het al weten omdat ze dan moeten invallen), ... Door de clomid heb ik veel last van nevenverschijnselen, maar kan ik wel nog doen wat ik wil doen omdat je die overal kunt slikken.
Voor de rest is de thuisverpleegster zelfs 'gratis' in België (ziekenfonds kom daar volledig in tussen) dus dat is toch al iets waar ik geen geld moet aan uitgeven.

Wat fijn trouwens dat je vanavond de Pregnyl mag krijgen. Heb je veel last van de nevenwerkingen van Pregnyl?
pi_62481556
Wilmadonna, oh nee. Ook voor jou een dikke

Leonieke: maar jij wist dus al dat het niet op de normale manier ging? Wel fijn dat het zo rap gaat. Tenminste de behandeling (het zwanger worden gaat jammergenoeg iets minder snel) En het missen van je vrijheid lijkt me inderdaad ook echt moeilijk. Goed, dat het gratis is trouwens. Ik heb 1 week thuiszorg gehad toen ik uit het ziekenhuis kwam en dat heeft me 100 euro gekost. Dat viel me trouwens achteraf wel erg mee.

Volgens mij heb ik geen bijwerkingen van de Pregnyl. Maar de vorige keer was ik zo vermoeid van de Puregon dat ik eigenlijk weinig heb gemerkt van de Pregnyl, dus misschien valt het wel erg tegen. Ach ik hoef maar 4 keer pregnyl te prikken. Vanavond om de eisprong in gang te zetten en daarna nog 3 keer om mijn ongesteldheid iets uit te stellen.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_62482425
McLaura... de eerste IVF poging een feit... spannend, joh!! Ik ga voor je duimen dat het je heel erg mee gaat zitten allemaal en dat je snel zwanger bent!!

Basimah, is het al doorgezet? En voel je je al beter wat je griep/rugpijn betreft?

Leonieke, nu toch ook echt hier actief meeposten...je kwam al zo af en toe om het hoekje kijken. Ik hoop dat je snel de mmm weer uit mag..!

Wilmadonna... het valt ook niet mee om steeds die teleurstelling te moeten doormaken.... sterkte....
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_62485185
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 12:39 schreef sproet-je het volgende:
Wilmadonna, oh nee. Ook voor jou een dikke

Leonieke: maar jij wist dus al dat het niet op de normale manier ging? Wel fijn dat het zo rap gaat. Tenminste de behandeling (het zwanger worden gaat jammergenoeg iets minder snel) En het missen van je vrijheid lijkt me inderdaad ook echt moeilijk. Goed, dat het gratis is trouwens. Ik heb 1 week thuiszorg gehad toen ik uit het ziekenhuis kwam en dat heeft me 100 euro gekost. Dat viel me trouwens achteraf wel erg mee.

Volgens mij heb ik geen bijwerkingen van de Pregnyl. Maar de vorige keer was ik zo vermoeid van de Puregon dat ik eigenlijk weinig heb gemerkt van de Pregnyl, dus misschien valt het wel erg tegen. Ach ik hoef maar 4 keer pregnyl te prikken. Vanavond om de eisprong in gang te zetten en daarna nog 3 keer om mijn ongesteldheid iets uit te stellen.
Ik weet al een 5 tal jaar dat ik PCO heb omdat ik nog nooit ongesteld ben geweest zonder hormonen. Ik wist toen dus al dat ik direct met Clomid moest beginnen. Die fase zijn we dus ondertussen al voorbij.

De eerste keer ben ik echt ziek geweest van de Pregnyl. Zo erg zelfs dat ik naar huis moest gaan van het werk (ik kon zelfs de trap niet meer op van de buikpijn). De tweede keer was dat wel minder, maar het is toch de enige spuit waar ik elke keer tegen op zie.
Deze maand was trouwens nogal frustrerend. Ik was er echt van overtuigd dat het gelukt was: draaierig, misselijk, benen die niet meer vooruit willen, zo ontzettend moe, ... dus toen ik in het ziekenhuis was woensdag (mijn zus is dinsdag bevallen dus ben ik haar gaan opzoeken) was ik eigenlijk overtuigd dat ik goed nieuws ging krijgen aan de telefoon. De klap kwam gelukkig pas achteraf toen ik in de auto zat.
Waarom ik zo overtuigd was? Het was echt de allereerste keer dat ik me anders voelde. Ik kan nu zelfs nog steeds niet geloven dat het niet gelukt is. Al zullen de duivels mij binnenkort wel met beide voeten op de grond zetten

Neem je dan ook nog andere medicijnen? De Pregnyl krijg ik enkel om een eisprong op te wekken en niet om een ongesteldheid uit te stellen
pi_62486107
ik hou het bij kleine veegjes.
Maar goed ziek zijn is wel lastig en de rugpijn ook.
Ik moet eigenlijk een nieuwe test hebben maar manlief moet nu nog boodschappen gaan doen dus die test neemt hij straks vast ook niet mee (volgens mij durftie gewoon niet hihihihi )
Anniewee we zien het wel als het echt doorzet dan merk ik het morgen vanzelf wel.
Innestelingsbloed is meestal oud bloed toch ?
Ach het kan evengoed door de cystes komen (ik gok dat ik zo n 2 kilo extra vocht vasthou)

Niet zo lekker dus momenteel. maar dat trekt wel weer aan van de week.
  zondag 19 oktober 2008 @ 10:49:29 #148
57497 happyme28
I'm so happy
pi_62499248
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 16:50 schreef Basimah het volgende:
Innestelingsbloed is meestal oud bloed toch ?
Wat ik begrepen heb, is innesteling juist (licht) helder bloed. Dus wie weet!

Hier nu weer last van flinke pijn rond mijn rechter eierstok en rugpijn. Zit nu op dag 14, maar vorige maand kwam temperatuurverhoging pas rond dag 20, dus het lijkt me nogal vroeg voor een eisprong.

Laatste 3 maanden steeds zo'n 4 a 5 dagen last van pijnen rond mijn eierstokken. De ene keer links en dan weer rechts. Ben bang voor cyctes, maar geen idee hoe dat voelt. Hoop dat de gyn dinsdag wat kan zien. Iemand ervaring met cystes en de pijn die dat met zich meebrengt? Is er verschil in pijn door cystes en pijn door een eisprong?
pi_62499490
Happyme: ik worstel ook met cystes. Een van de dingen waaraan ik het herken is het vasthouden van vocht.
En cystes vind ik pijnlijker doordat je eierstokken opzetten kan je als je van houding verandert ineens een pijnschoot voelen, ik heb het vaak bij het opstaan van de bank. Dan denk ik au!
  zondag 19 oktober 2008 @ 11:20:02 #150
57497 happyme28
I'm so happy
pi_62499580
Hmmmm, bij mij is het eigenlijk een continue pijn. Lijkend op menstruatiepijn alleen dan op een andere plek. Vocht hou ik volgens mij niet vast, ik ben ook bezig met afvallen en ik blijf wel continue afvallen, dus dat rijmt dan niet echt.

Nou ja, als het een cyste is, dan zou dat bij de gyn toch op een echo te zien moeten zijn toch?

@Wilmadonna, sorry, ik had helemaal over je negatieve test heengelezen. Jeetje, wat balen zeg en je kan niet te vroeg getest hebben?

En sproet-je, wat een super nieuws!! Hopen dat de cryo goed ontdooit en je vrijdag goed nieuws krijgt en het gewoon door kan gaan. Gaaf!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')