abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62195536
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 10:15 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Het komt godver wel weer van diep, he. Anchorage Daily News. Oplage 70.000? Zelfs de Donald Duck wordt door meer mensen gelezen
Als je bedenkt dat Alaska maar 650.000 inwoners heeft is 70.000 best veel. Welke krant in Nederland heeft een oplage van 1,8 miljoen? De Telegraaf heeft maar 800.000.
pi_62195546
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 10:15 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Het komt godver wel weer van diep, he. Anchorage Daily News. Oplage 70.000? Zelfs de Donald Duck wordt door meer mensen gelezen

Ter Vergelijk:
De Telegraaf : 700.000
NRC : 280.000
Volkskrant : 270.000
De Tina : 60.000
In Anchorage? Knap hoor

Bron?
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
pi_62195554
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 10:17 schreef laforest het volgende:

[..]

Dat is wel veel voor een gemeenschap van 279.671 mensen.
En 280.000 is weer weinig vergeleken bij 305.358.000.
Calm down, please!
pi_62195582
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 10:20 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

En 280.000 is weer weinig vergeleken bij 305.358.000.
Je had je net gewoon vastgeluld
Je kom je weer met een flauwe opmerking. Die krant heeft gewoon een grote opgave voor het leesgebied dat men heeft daar.
Jij probeert gewoon ieder nieuwsfeit wat je niet aanstaat te marginaliseren, dat werkt niet altijd knul
pi_62195652
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 10:14 schreef laforest het volgende:
Niet als het tegen de vijand is, voor een goed doel of veiligheid van je volk en de Westerse wereld
Weer een gevalletje doel en middelen. Dat het doel mogelijk het middel rechtvaardigt betekent niet dat het opeens geen terrorisme meer is. Daarnaast lijkt me bovenstaande nou niet bepaald van toepassing op de aangehaalde situatie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_62195718
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 10:22 schreef laforest het volgende:

[..]

Je had je net gewoon vastgeluld
Je kom je weer met een flauwe opmerking. Die krant heeft gewoon een grote opgave voor het leesgebied dat men heeft daar.
Jij probeert gewoon ieder nieuwsfeit wat je niet aanstaat te marginaliseren, dat werkt niet altijd knul
Dus als in een dorp van 1000 inwoners de leesdichtheid 99% is (oplagen voor 990 mensen) dan is dat een goede en relevante nieuwsbron als het gaat om landelijke politiek?

Tuurlijk, pik.
Calm down, please!
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 10:34:14 #107
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_62195839
Het was zo'n relaxte topicreeks.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 10:35:29 #108
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_62195864
laforest loopt de boel een beetje te stangen.
Of zijn er werkelijk mensen zo achterlijk om die veredelde nieuwslezeres een goed politicus te vinden?
Schitterend. Mens heeft ingestudeerde antwoorden op een lading vragen en dan is ze opeens God...

Hoe laag moeten je verwachtingen wel niet zijn, als je dit al "goed debatteren" vindt...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_62195873
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 10:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Weer een gevalletje doel en middelen. Dat het doel mogelijk het middel rechtvaardigt betekent niet dat het opeens geen terrorisme meer is. Daarnaast lijkt me bovenstaande nou niet bepaald van toepassing op de aangehaalde situatie.
Ik denk dat het wel van toepassing is omdat het communisme wel een bedreiging voor ons allen was en zelfs bijna tot een atoomoorlog heeft geleid.
pi_62195897
edit : Complete filmpje

[ Bericht 36% gewijzigd door Googolplexian op 07-10-2008 10:42:06 ]
Calm down, please!
pi_62195980
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 10:35 schreef laforest het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel van toepassing is omdat het communisme wel een bedreiging voor ons allen was en zelfs bijna tot een atoomoorlog heeft geleid.
Gelukkig maar dat de VS dat dan door middel van het steunen van terroristische activiteiten in Zuid-Amerika heeft weten te voorkomen. Dat heeft uiteraard uiteindelijk geleid tot het ineenstorten van de Sovjet-Unie en daarmee het verdwijnen van de dreiging van een atoomoorlog.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_62195985
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 10:35 schreef laforest het volgende:

[..]

Communisme heeft niet bijna tot een atoomoorlog geleid "voor ons".

Als dat zo was dan hadden we nu een dik probleem met China ... maar op één of andere manier zijn de US en China dikke vriendjes momenteel.
Calm down, please!
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:01:10 #113
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62196571
quote:
quote:
It looks like McCain and McCain are neck and neck in Ohio.

Looks like Obama has lost Ohio based on these numbers. McCain coming in with a powerful 95% of the vote.

He is running against himself and is still managing to lose the state.

It's the Diebold machins in Ohio. They only count republican votes
Géén kloon van tvlxd!
pi_62196596
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 10:40 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Communisme heeft niet bijna tot een atoomoorlog geleid "voor ons".

Als dat zo was dan hadden we nu een dik probleem met China ... maar op één of andere manier zijn de US en China dikke vriendjes momenteel.
Cuba crisis? Was een wereldwijde crisis hoor
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:29:41 #115
136 V.
Like tears in rain...
pi_62197313
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 11:01 schreef laforest het volgende:

[..]

Da's zeker waar. Maar hoezo was dat typisch een communistisch probleem, verder? Meer een typisch koude-oorlog-probleem.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_62197401
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 11:29 schreef Verbal het volgende:

[..]

Da's zeker waar. Maar hoezo was dat typisch een communistisch probleem, verder? Meer een typisch koude-oorlog-probleem.

V.
en dat was geen communistisch probleem wil je beweren?
pi_62197489
De Koude Oorlog was niet meer een communistisch probleem dan dat het een kapitalistisch probleem was. Je kunt het niet toeschrijven aan één van beide ideologien.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_62197555
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 11:01 schreef laforest het volgende:

[..]

Da's nou een prachtvoorbeeld van eenzijdig denkwerk en klepel/klok-verhaal.

Amerika had ACHT keer meer kernkoppen dan de toenmalige USSR. Veel daarvan waren gestationeerd in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Turkije, Engeland, Alaska, Canada, etc. (lekker dicht bij Rusland dus). Amerika had toendertijd een constante dreiging richting de USSR zonder enig tegengas (Russische lange-afstands raketten waren er weinig of niet).

Aangezien de USA zichzelf al sinds jaar en dag als een veilig eiland ziet dachten ze daarmee makkelijk weg te kunnen komen totdat Rusland het zaakje in z'n voordeel gooide door een raketbasis op Cuba neer te zetten. Maarjaaahhhh ... DAT trokken de Amerikanen niet en die gingen toen dreigen met de bom en de zg. "Full Scale Attack in order to seize Cuba from the Russians".

Lees je anders effe in voordat je zomaar wat blaat.

[ Bericht 3% gewijzigd door Googolplexian op 07-10-2008 11:47:29 ]
Calm down, please!
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:38:08 #119
136 V.
Like tears in rain...
pi_62197571
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 11:32 schreef laforest het volgende:

[..]

en dat was geen communistisch probleem wil je beweren?
Niet meer dan een kapitalistisch probleem. En ik zou het waarderen als je die stupide smiley achterwege zou willen laten.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_62197652
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 23:53 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag BBC of CNN: De campagnes worden steeds meer "nasty".

McCains campagne is al maandenlang "nasty", maar je hoort er niet veel over, althans niet in dergelijke termen. (Wel op internet, dat wel.) Obama komt met een filmpje over McCains betrokkenheid bij een corruptieschandaal, wat in dit klimaat bijzonder relevant is en het zegt wat over McCain als reformer en zijn beoordelingsvermogen... En wat zegt BBC? Beide campagnes beginnen nu "nasty" te worden. .

De liberal media in actie...
pi_62198094
Calm down, please!
pi_62199231
Ik behoor niet tot de communistische zijde, dus voor mij is dat een communistisch probleem en ik ben er van overtuigd dat zowel McCain/Palin alsmede Obama/Biden dat met mij eens zijn
pi_62199264
quote:
"There's only one poll that counts," Virginia GOP Chairman Jeffrey Frederick told FOXNews.com. "Part of my skepticism in polls is just overall, they never seem to tell you what happens on Election Day."
pi_62199380
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 11:41 schreef Monidique het volgende:
blablabla
quote:
Oh how far we have come in such a short period of time.

To say, as Gov. Sarah Palin is now doing, that Barack Obama pals around with terrorists is just outrageous.

But Obama's hands aren't clean either. Here is what he said in May of this year about McCain's involvement in the Keating Five, a savings and loan scandal that happened in the late 80s.

Obama said, "I don't think there is any doubt that John McCain's public record about issues that he's apologized for and written about is not germane to the presidency."

And yet this morning the Obama campaign released a mini-documentary, walking voters through all the details of the Keating Five -- making it very much germane.

There is just one month left. Please, please don't let this devolve into a campaign you are sickened by and embarrassed to be part of.
http://edition.cnn.com/20(...).campaign/index.html

Sarah Palin zegt dat Obama een terroristenvriendje is, maar, en daar heeft CNN viermaal zoveel alinea's voor nodig, Obama heeft ook geen schone handen, want hij wijst op John McCains verleden met deregulatie en corruptie!

Goed dat CNN objectief blijft: McCain is gemeen, maar Obama ook!

.
pi_62199659
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 12:36 schreef laforest het volgende:
Ik behoor niet tot de communistische zijde
Welke "zijde" behoor je dan wel toe?
quote:
, dus voor mij is dat een communistisch probleem
Daarmee geef je wel aan een naprater te zijn en geen denker.
quote:
en ik ben er van overtuigd dat zowel McCain/Palin alsmede Obama/Biden dat met mij eens zijn
Als je een Amerikaans stemgerechtigde was wellicht wel ... puur om je stem te trekken. In realiteit (en na de verkiezingen) ligt het allemaal wat complexer dan "Ik hoor daarbij dus ik 'denk' zo".
Calm down, please!
pi_62199718
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 10:35 schreef matthijst het volgende:
laforest loopt de boel een beetje te stangen.
Of zijn er werkelijk mensen zo achterlijk om die veredelde nieuwslezeres een goed politicus te vinden?
Schitterend. Mens heeft ingestudeerde antwoorden op een lading vragen en dan is ze opeens God...

Hoe laag moeten je verwachtingen wel niet zijn, als je dit al "goed debatteren" vindt...
Goede samenvatting van laforest .
pi_62199894
Ben benieuwd naar dat townhall style debat, denk dat ik het wel live ga kijken
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_62200259
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 12:52 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Welke "zijde" behoor je dan wel toe?
[..]

Daarmee geef je wel aan een naprater te zijn en geen denker.
[..]

Als je een Amerikaans stemgerechtigde was wellicht wel ... puur om je stem te trekken. In realiteit (en na de verkiezingen) ligt het allemaal wat complexer dan "Ik hoor daarbij dus ik 'denk' zo".
De Westerse, kapitalistische en vrije zijde.

Neen, ik denk daar zelf zo over, is niet napraten, is mijn persoonlijke mening en om heel eerlijk te zijn is het gewoon een feit.

Dat laaste maakt jou juist een naprater
pi_62200512
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:21 schreef laforest het volgende:

[..]

De Westerse, kapitalistische en vrije zijde.
Volgens mij weet jij helemaal niet wat communisme inhoudt. De basisprincipes van communisme zijn juist erg goed.
quote:
Neen, ik denk daar zelf zo over, is niet napraten, is mijn persoonlijke mening en om heel eerlijk te zijn is het gewoon een feit.
Dus omdat je ergens bij hoort en om die reden (zoals je zelf eerder zei) die mening deelt is iets "gewoon een feit"? Denk jij dan uberhaupt wel na hoe het is om aan de andere kant van een lijn te staan of gaat dat te ver?
quote:
Dat laaste maakt jou juist een naprater
Nou ... deze mag je me graag uitleggen
Calm down, please!
pi_62200664
Vannacht town hall debat? En hoelaat is het? Als het weer om 3 uur is ga ik pitten.
lollig
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 13:42:00 #131
136 V.
Like tears in rain...
pi_62200718
En zo heeft laforest de discussies in deze topics naar het niveau van de door hem zo aanbeden 'Could possibly be president' Palin gemanoeuvreerd: welles, nietes, welles, nietes.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_62200847
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:42 schreef Verbal het volgende:
En zo heeft laforest de discussies in deze topics naar het niveau van de door hem zo aanbeden 'Could possibly be president' Palin gemanoeuvreerd: welles, nietes, welles, nietes.

V.
Hij doet z'n best ... maar ik blijf om uitleg vragen
Calm down, please!
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 14:02:05 #133
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_62201183
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:21 schreef laforest het volgende:
De ... vrije zijde.
Ach, nog zo'n xenofoob.
Mooi op je plek bij Adolf McCain en Helga Palin
Haters everywhere but I don't really care.
pi_62201248
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 14:02 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ach, nog zo'n xenofoob.
Mooi op je plek bij Adolf McCain en Helga Palin
Ik gok er nog steeds op dat het onwetendheid is ... De strijdvlag van de confederatie heeft 'ie inmiddels ook al uit z'n avatar gehaald. Aldoende leert men ... hopelijk.

Calm down, please!
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 14:21:00 #136
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62201567
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:40 schreef ub40_bboy het volgende:
Vannacht town hall debat? En hoelaat is het? Als het weer om 3 uur is ga ik pitten.
1 uur GMT

Ik verwacht een saai 'debat' met eventueel wat modder gegooi. McCain zal wel weer iets willen forceren door vol in de aanval te gaan.
Géén kloon van tvlxd!
pi_62201869
Vanacht om 3.00 uur Nederlandse tijd weer een debat inderdaad.

Tot nu toe vind ik de debatten wat tegenvallen, maar vanavond ga ik wel proberen wakker te blijven want ik verwacht dit keer vuurwerk. Het moddergooien is begonnen.

Ik verwacht bovendien dat Obama vele malen beter is in het counteren van aanvallen in het debat dan McCain.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_62201889
quote:
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 09:52 schreef laforest het volgende:

[..]

Wat is er zo erg aan die connectie
Dat was tegen de communisten in Nicaragua, lijkt me alleen maar te waarderen
Calm down, please!
pi_62202256
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 14:02 schreef matthijst het volgende:

Mooi op je plek bij McCain en Palin
pi_62202395
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 14:05 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik gok er nog steeds op dat het onwetendheid is ... De strijdvlag van de confederatie heeft 'ie inmiddels ook al uit z'n avatar gehaald. Aldoende leert men ... hopelijk.

[ afbeelding ]
Mijn confederate flag is niet weg, dit zit gewoon in een andere avatar van mij, een vlag die niet voor racisme staat maar voor de trots en historie van de Zuiderlijke Staten wat nu de VS is.
pi_62202595
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 14:53 schreef laforest het volgende:

[..]

Mijn confederate flag is niet weg, dit zit gewoon in een andere avatar van mij, een vlag die niet voor racisme staat maar voor de trots en historie van de Zuiderlijke Staten wat nu de VS is.
Trots en historie, waar doel je op?
pi_62202621
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 14:53 schreef laforest het volgende:

[..]

quote:

Main Entry:
ig·no·rant

1 a: destitute of knowledge or education <an ignorant society> ; also : lacking knowledge or comprehension of the thing specified <parents ignorant of modern mathematics> b: resulting from or showing lack of knowledge or intelligence <ignorant errors>
2: unaware , uninformed

Main Entry:
par·ti·san

1: a firm adherent to a party, faction, cause, or person ; especially : one exhibiting blind, prejudiced, and unreasoning allegiance
2 a: a member of a body of detached light troops making forays and harassing an enemy b: a member of a guerrilla band operating within enemy lines
Ik ben i.i.g. wel klaar met je
Calm down, please!
pi_62203135
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 15:00 schreef pberends het volgende:

[..]

Trots en historie, waar doel je op?
De mensen die hun leven hebben gegeven in de burgeroorlog. Men die streed voor Jefferson Davis voor een beter Amerika

Ik snap niet dat iedereen meteen racisme schreeuwt
pi_62204184
Offtopic: Ik heb een greasemonkey scriptje gemaakt om posts van en over laforest te verbergen. Om het te draaien moet je eerst Greasemonkey installeren.
pi_62204485
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 15:58 schreef AlanSmitheeJr het volgende:
Offtopic: Ik heb een greasemonkey scriptje gemaakt om posts van en over laforest te verbergen. Om het te draaien moet je eerst Greasemonkey installeren.
Of je steutn Fok! zoals ik doe en je neemt een Pimp Abo, kun je ook gewoon users blokken.
Heb ik geen java scriptjes voor nodig. Java heb ik sowieso geblokkeerd

Maar ik hoef mezelf ook niet te blokken
pi_62205441
Amerikaans conservatisme, , en waar het beland is, :
quote:
Palin then went on to blame Katie Couric's questions for her "less-than-successful interview with kinda mainstream media." At that, Palin supporters turned on reporters in the press area, waving thunder sticks and shouting abuse. Others hurled obscenities at a camera crew. One Palin supporter shouted a racial epithet at an African American sound man for a network and told him, "Sit down, boy."

(...)

"One of his earliest supporters is a man named Bill Ayers," she said. ("Boooo!" said the crowd.) "And, according to the New York Times, he was a domestic terrorist and part of a group that, quote, 'launched a campaign of bombings that would target the Pentagon and our U.S. Capitol,' " she continued. ("Boooo!" the crowd repeated.)

"Kill him!" proposed one man in the audience.
http://www.washingtonpost(...)AR2008100602935.html
quote:
At one point, McCain asked, “Who is the real Barack Obama?”

A member of the crowd yelled out, “a terrorist!”

McCain paused while the audience laughed at the comment, and then continued with his attack — without condemning or admonishing the audience member.
http://thinkprogress.org/2008/10/06/mccain-obama-terrorist/

-edit-

O, ja:
quote:
I received in an email the sleaziest political press release I've ever seen. It came from the Republican Party of Pennsylvania and it's headlined: "PAGOP: OBAMA - A TERRORIST'S BEST FRIEND."
http://www.philly.com/phi(...)sts_best_friend.html

[ Bericht 6% gewijzigd door Monidique op 07-10-2008 16:45:51 ]
pi_62205447
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 15:22 schreef laforest het volgende:

[..]

De mensen die hun leven hebben gegeven in de burgeroorlog. Men die streed voor Jefferson Davis voor een beter Amerika

Ik snap niet dat iedereen meteen racisme schreeuwt
Alle westerse landen hebben zonder oorlog slavernij afgeschaft. De Amerikaanse burgeroorlog was een schande.
pi_62205594
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:33 schreef Monidique het volgende:
Amerikaans conservatisme, , en waar het beland is, :
[..]

http://www.washingtonpost(...)AR2008100602935.html
[..]

http://thinkprogress.org/2008/10/06/mccain-obama-terrorist/

[ afbeelding ]
Waarom proberen McCain en Palin rednecks voor zich te winnen? Die rednecks stemmen toch al op McCain.
pi_62206056
Steeds meer staten gaan naar Obama:

http://edition.cnn.com/ELECTION/2008/calculator/
pi_62206282
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_62206562
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:56 schreef BB-boy het volgende:
Calm down, please!
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:38:24 #152
262 Re
Kiss & Swallow
pi_62207482
de haatcampagne begint zijn vruchten af te werpen dus? of is dit meer preken voor de steeds maar krimpende eigen parochie?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:39:06 #153
35818 LouLou
ouwe lurkster
pi_62207501
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:37 schreef pberends het volgende:

[..]

Waarom proberen McCain en Palin rednecks voor zich te winnen? Die rednecks stemmen toch al op McCain.
Puur het proberen te bespelen van de publieke opinie w.m.b.
Niemand wil immers op een verliezend paard wedden, dus moet hij voor eigen parochie preken om te laten zien dat hij nog 'believers' heeft.
Oh.
Ok.
pi_62207764
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 17:39 schreef LouLou het volgende:

[..]

Puur het proberen te bespelen van de publieke opinie w.m.b.
Niemand wil immers op een verliezend paard wedden, dus moet hij voor eigen parochie preken om te laten zien dat hij nog 'believers' heeft.
Wat een maverick !
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:54:17 #155
Stranger than fiction
pi_62207857
En nog steeds vraag ik me af wie er in dat 'team of mavericks' zitten...
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:02:20 #156
35818 LouLou
ouwe lurkster
pi_62208037
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 17:54 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
In ieder geval diegenen die zichzelf tot Maverick hebben uitgeroepen, i.p.v. dit als 'geuzennaam' te hebben verworven.
Oh.
Ok.
pi_62208369
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 17:54 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Keith Olbermann en Bill O'Reillly.
pi_62208794
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:50:57 #159
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62209162
oud
pi_62209353
Op FOX praten ze alleen nog maar over Bill Ayers. Ik hoop dat Obama deze storm doorstaat.
lollig
pi_62209413
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 18:58 schreef ub40_bboy het volgende:
Op FOX praten ze alleen nog maar over Bill Ayers. Ik hoop dat Obama deze storm doorstaat.
Hij kan weer dezelfde kleine paraplu als een half jaar geleden pakken...
pi_62209563
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:00 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hij kan weer dezelfde kleine paraplu als een half jaar geleden pakken...
Klopt maar Obama officials spreken elkaar nu tegen. Een hoge Obama official zei dat ze friendly tegen elkaar zijn, terwijl een persbericht van de Obama campaign zegt zij elkaar nauwelijks kennen.

Ik hoop in ieder geval dat het debat zich gauw weer op issues concentreert.
lollig
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:08:25 #163
Stranger than fiction
pi_62209637
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:05 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Klopt maar Obama officials spreken elkaar nu tegen. Een hoge Obama official zei dat ze friendly tegen elkaar zijn, terwijl een persbericht van de Obama campaign zegt zij elkaar nauwelijks kennen.

Ik hoop in ieder geval dat het debat zich gauw weer op issues concentreert.
Friendly en elkaar nauwelijks kennen hoeft elkaar toch niet tegen te spreken?
pi_62209700

ook CNN meldt dat Obama niet helemaal eerlijk was.

maar McCain heeft zo z'n eigen problematische vriendjes.
en die heksenjager dominee Muthee van Palin is ook niet helemaal fris.

maar ik denk toch dat de meeste Amerikanen zich zorgen maken om andere zaken.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_62209804
quote:
Gallup Daily: 9-Point Obama Lead Ties Campaign High

Voters prefer Obama to McCain by 51% to 42%

http://www.gallup.com/pol(...)s-Campaign-High.aspx

Rasmussen 8 punten voorsprong.
pi_62209846
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:10 schreef Caesu het volgende:

ook CNN meldt dat Obama niet helemaal eerlijk was.

maar McCain heeft zo z'n eigen problematische vriendjes.
en die heksenjager dominee Muthee van Palin is ook niet helemaal fris.

maar ik denk toch dat de meeste Amerikanen zich zorgen maken om andere zaken.
Nou het woord terrorist maakt veel mensen wel bang hoor. En Bill Mayers was een terrorist.
lollig
pi_62211668
De nieuwe CBS poll: http://www.cbsnews.com/st(...)ls/main4504633.shtml
Vanavond is het debat! Dat zal vuurwerk worden, gezien de afgelopen dagen!

Palin smeerde Obama nog even goed in vandaag:
quote:
"Now our opponent's campaign is claiming for the first time Barack Obama wasn't aware of Ayers' radical background," the Republican vice-presidential candidate told a crowd of thousands at a rally here, launching a fourth straight day of attacks on Obama over personal associations. "He didn't know he launched own political career in the living room of a domestic terrorist? What's next, claiming he didn't know that two of his biggest supporters were running Fannie Mae? ... Maybe he just thought they were just guys in his Washington neighborhood."
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:17:58 #168
Stranger than fiction
pi_62211802
pi_62212179
Voor alle duidelijkheid... Obama was geloof ik 8 jaar toen Ayers bezig was met zijn "terrorisme".
Calm down, please!
pi_62212197
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:15 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Nou het woord terrorist maakt veel mensen wel bang hoor. En Bill Mayers was een terrorist.
de zwevende kiezers houden niet van een negatieve campagne.
zullen tussen meer richting Obama gaan.

kiezers die toch al hebben besloten McCain te stemmen vinden het misschien geweldig dat McCain zo negatief gaat.
maar met hen alleen kan McCain niet winnen.
pi_62212285
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:29 schreef Caesu het volgende:

[..]

kiezers die toch al hebben besloten McCain te stemmen vinden het misschien geweldig dat McCain zo negatief gaat.
Dat zeg je nou wel maar remember the swiftboat ads. Volgens mij lag Kerry eerst voor in de polls maar na de swiftboats ads kreeg Bush momentum en won hij uiteindelijk.
lollig
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:37:05 #172
Stranger than fiction
pi_62212432
Scare tactics.
pi_62212958
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:14 schreef Caesu het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

51, hoogste ooit geloof ik. Werkt goed, dat negatieve campaignen .

Obama moet in het debat gewoon hard duidelijk maken dat het gedoe om Ayers een wanhopige poging is van McCain om het vooral niet over de issues te hebben.
pi_62212977
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:29 schreef Caesu het volgende:

[..]

Precies, ik snap niet waarom McCain en Palin de rednecks dol aan't maken zijn. Daar win je geen extra kiezers mee.
pi_62213184
"John... John! Look at me. Let's talk about the issues"

Zoiets moet Obama zeggen .
pi_62213661
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:14 schreef Caesu het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zozo, dus tenzij Obama in deze laatste maand opeens in het Arabisch "dood aan Amerika" in een van zijn speeches zegt, wordt hij wel gekozen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_62215238
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:20 schreef pberends het volgende:
http://www.pollster.com/polls/2008president/

320 voor de Democraten, 55 voor tossup .

http://www.fivethirtyeight.com/

[ afbeelding ]

Bijna 90% winkans .
Lijkt dus de goede kant op te gaan voor Obama. Zie dat hij in Florida volgens pollster ook al een voorsprong heeft van 4,8% op McCain.
pi_62215632
er zijn ook andere polls:
quote:
Tuesday, October 7, 2008 - 12:24 PM MST

Polls show McCain closing gap with Obama

Phoenix Business Journal - by Mike Sunnucks

Three new polls show Arizona Sen. John McCain closing the gap on presidential rival Barack Obama.

A CBS News poll gives Obama a 48 percent to 45 percent lead among more than 600 likely voters. Another poll by Reuters and Zogby International of 1,200 voters shows the same three-point lead for Obama. And a Diageo/Hotline Daily Tracker Poll of 900 likely voters has Obama with a 46 percent to 44 percent lead.

Previous surveys gave the Chicago Democrat leads of six points or more over McCain.
http://www.bizjournals.co(...)8/10/06/daily23.html
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:07:55 #180
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62215694
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 11:37 schreef Googolplexian het volgende:
Amerika had ACHT keer meer kernkoppen dan de toenmalige USSR. Veel daarvan waren gestationeerd in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Turkije, Engeland, Alaska, Canada, etc. (lekker dicht bij Rusland dus). Amerika had toendertijd een constante dreiging richting de USSR zonder enig tegengas (Russische lange-afstands raketten waren er weinig of niet).
Een paar correcties:

1) Frankrijk heeft geen Amerikaanse kernwapens, die hadden hun eigen kernwapens.
2) De kernwapens in Turkije zijn ten tijde van de Cuba Crisis weggehaald. (Onder druk van de Russen, wij halen ze uit Cuba weg als jij ze uit Turkije haalt.) Pas in de jaren 80 zijn er weer enkele wapens geplaatst.
3) Het aantal kernwapens in Canada is zeer beperkt gebleven, mede omdat het net zo makkelijk was om wapens in Alaska te plaatsen. Na 1971 zijn er geen nieuwe bij gekomen onder druk van de Canadese politiek, en in 1984 zijn de laatste paar bommen weggehaald.

4) De USSR had al sinds halverwege de jaren 60 ICMBs, dus had eigenlijk niet lang na het uitvoeren van hun eigen test.
5) De USSR had de wereld's grootste vloot kernbommenwerpers, en konden de gehele VS bereiken.

6) Het aantal wapens gestationeerd in Europa was vrij klein. 10-12 (schatting) in Nederland bijvoorbeeld, en hooguit 50 in Duitsland. Deze wapens waren voornamelijk bedoeld voor het Europese slagveld, bijvoorbeeld om bases in Oost Duitsland en Polen te bestoken, niet om Russische steden mee in de as te leggen, en hadden relatief gezien een lage yield.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_62215832
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:05 schreef Caesu het volgende:
[..]

Verschil is dat Pollster en 538 alle polls samenvatten, dus dat lijkt mij iets betrouwbaarder.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:34:23 #182
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_62216632
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:05 schreef Caesu het volgende:
[..]

Die bron pakt ook wel heel selectief de enige peilingen van de afgelopen drie dagen die het nog op een voorsprong van 3-4 procent houden. Praktisch elke andere peiling zit meer in 7-9 range deze dagen.

En zoals pberends al zegt, ook Pollster, 538 en RCP houden meer dan 5% aan.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_62218379
quote:
"In the most obscene chapter in recent American history is the conduct of the Kosovo conflict when the president of the United States refused to prepare for ground operations, refused to have air power used effectively because he wanted them flying -- he had them flying at 15,000 feet where they killed innocent civilians because they were dropping bombs from such -- in high altitude."
http://www.washingtontime(...)-killed-civilians-1/

"Treason!"
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 23:23:59 #184
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_62218385
Ben benieuwd hoe McCain vannacht presteert zo zonder vaste vragen. Of zouden de vragen al bekend zijn?
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_62218463
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 12:41 schreef Monidique het volgende:

[..]

[..]

http://edition.cnn.com/20(...).campaign/index.html

Sarah Palin zegt dat Obama een terroristenvriendje is, maar, en daar heeft CNN viermaal zoveel alinea's voor nodig, Obama heeft ook geen schone handen, want hij wijst op John McCains verleden met deregulatie en corruptie!

Goed dat CNN objectief blijft: McCain is gemeen, maar Obama ook!

.
quote:
I saw this on CNN early this morning. John Roberts was talking about the smear campaign, trying to do the equivalency dance, and actually said (I'm paraphrasing) "Obama is trying to tie McCain to the Keating Five". Now, maybe I'm wrong, but isn't that like saying John Lennon was "tied" to the Beatles? He was a Beatle! John McCain WAS one of the Keating Five.

I'm seeing other reporters do this too.
http://talkingpointsmemo.com/archives/222591.php

Liberal media.
pi_62219266
gezellige vent die Vogler van de AIP:
quote:
Before his strange murder in 1993, party founder Vogler preached armed insurrection against the United States of America. Vogler, who always carried a Magnum with him, was fond of saying, "When the [federal] bureaucrats come after me, I suggest they wear red coats. They make better targets. In the federal government are the biggest liars in the United States, and I hate them with a passion. They think they own [Alaska].
quote:
Vogler's greatest moment of glory was to be his 1993 appearance before the United Nations to denounce United States "tyranny" before the entire world and to demand Alaska's freedom. The Alaska secessionist had persuaded the government of Iran to sponsor his anti-American harangue.
http://www.salon.com/opin(...)7/palins_unamerican/

quote:
Keep up the good work," Palin told AIP members. "And God bless you."
pi_62219949
quote:
Palin is Palling around with anti-Americans.

Sean Hannity zou gek worden als Palin een democraat zou zijn.
lollig
pi_62220230
Hopen dat McCain er vannacht een flinke pets opgeeft
pi_62220606
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_62223170

Doorklikbaar Nog niet alle delen staan erop maar 1 t/m 7 (van de 11) wel
Calm down, please!
pi_62223443
pi_62223579
Praat men weer met youtube posts? Ik dacht dat opsom topics verboden waren
pi_62223683
  woensdag 8 oktober 2008 @ 09:01:41 #194
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62223736
quote:
Er was direct na het debat al een handdruk, maar McCain ontweek de hand van Obama hier wel duidelijk.
Géén kloon van tvlxd!
pi_62224156
"My friends", "My friends", "My friends", "My friends", "My friends", "My friends", "My friends", "My friends", "My friends", "My friends", "My friends", "My friends", "My friends", "My friends", "My friends", "My friends", "My friends", "My friends", "My friends", "My friends"

...

Calm down, please!
pi_62225325
quote:
Obama grote winnaar debat

NEW YORK - Barack Obama is de grote winnaar van het tweede televisiedebat met zijn Republikeinse rivaal John McCain.

Hoewel het anderhalf uur durende debat in Nashville bij tijd en wijle saai was, en op het eerste gezicht in een gelijk spel eindigde, wezen de kijkers de Democraat Obama volgens een peiling van CNN met 54 tegen 30 procent als grote winnaar aan. Dezelfde kijkers beoordeelden Obama ook met 54 tegen 43 procent een betere leider. Nog belangrijker, de kijkers achtten Obama met 57 tegen 39 procent beter in staat om de huidige economische crisis op te lossen.

De eerste tekenen wijzen op een rampzalige uitslag voor John McCain die juist door zijn achterstand in de peilingen een knock out nodig had om het momentum weer aan zijn zijde te krijgen. Niet dat hij het niet probeerde.
Zo presenteerde hij tijdens het debat een 300 miljard kostend plan om alle huiseigenaren met betalingsproblemen uit de brand te helpen. ,,Als ik president ben, dan geef ik de minister van Financien opdracht alle slechte hypotheken op te kopen en opnieuw af e sluiten met daarin doorberekend de nieuwe waardes van de huizen," stelde McCain. ,,Ik weet dat het duur is, maar zolang we er niet in slagen om de huizenprijen te stabiliseren komt onze economie er niet bovenop."

Het plan sloeg niet aan bij de kijkers naar het debat. Veel onafhankelijke kiezers lijken McCain al te hebben afschreven en gaan voor de veel minder specifieke Obama, die ook dit keer weer een presidentiële uitstraling had en zich ondanks duidelijke pogingen van McCain niet uit zijn tent liet lokken. Zo treiterde McCain zijn opponent door te stellen dat Obama's belastingplannen iets weg hebben van kauwgom aan een muur. ,,Hij gooit er net zo lang mee tot er eentje blijft plakken," sneerde McCain. Obama kwam hierop terug door precies uit te leggen waar zijn plan voor staat en dat beloofde opnieuw dat hij voor 95 procent van de Amerikanen de belastingen niet zal verhogen.

De bij tijd en wijle bozige reacties van McCain vielen slecht bij de onafhankelijke kiezers onder de kijkers. Slechts 28 procent van hen vond hem dan ook sympathiek, terwijl; 65 procent van de onafhankelijke kiezers Obama aardig vond. Het leek wel of McCain zijn verlies zag aankomen. Na het debat beende hij meteen met zijn vrouw Cindy uit de zaal, zonder Obama en zijn vrouw te groeten.

Zelfs de Republikeinse vrienden van McCain geven nu toe dat het moeilijk voor hun kandidaat wordt om op 4 november te winnen. Bill Bennett, ooit minister onder de eerste president Bush: ,,McCain had een doorbraak nodig, en die heft hij niet gehad." Ook de Republikeins strateeg Alex Castellanos, tot voor kort adviseur van Mitt Romney, ziet het niet meer zitten. ,,Obama heeft duidelijk gewonnen, en er moet heel wat gebeuren, wil hij op 4 november ook niet winnen."

Deze analyses waren koren op de molen van de Democraat James Carville: ,,Roep de honden maar terug. De jacht is voorbij,"
kraaide de voormalige campagneleider van Bill Clinton op CNN. Geheel volgens de Democratische traditie om de huid al te verkopen voordat de beer geschoten is.

Carville kreeg steun van de onafhankelijke analist John King. De man die voor CNN, kiesmannen telt, ziet het voor McCain steeds somberder in. ,,McCain raakt in steeds meer slagveldstaten op achterstand, en dit debat heeft niet geholpen zijn kansen te keren."

Volgende week woensdag zitten de beide kandidaten voor het laatst tegenover elkaar.
Bron: Telegraaf

McCain lijkt een slechte verliezer te zijn.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 13:38:20 #198
136 V.
Like tears in rain...
pi_62230769
quote:
Unleashed, Palin Makes a Pit Bull Look Tame

FORT MYERS, Fla., Oct. 6 John McCain is collapsing in the polls in Florida and other swing states, but Sarah Palin, God bless her, has a solution.
"For me, the heels are on, the gloves are off," she announced at high noon Monday to a group of Republican donors at the Naples Beach Club.

You betcha.

As the donors sipped their bloody marys and mimosas, she added, in a conspiratorial stage whisper, "I'm sending the message back to John McCain also: Tomorrow night in his debate, might as well take the gloves off."

Darn right.

Of course, it's not only gloves and heels; headgear has a role, too. "Okay, so, Florida, you know that you're going to have to hang on to your hats," she said at a morning rally in Clearwater, "because from now until Election Day, it may get kind of rough."

Say it ain't so, Sarah!

Sen. Lindsey Graham, a McCain confidant, told The Post's David Broder that the campaign would "go down in history as stupid if they don't unleash" Palin. Well, the self-identified pit bull has been unleashed -- if not unhinged.
Hele artikel

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 14:09:00 #199
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62231641
quote:
Gedurende twee decennia zat Obama elke zondag in de kerk te luisteren naar een dominee, een zwarte fascist. Nu neemt hij afstand van hem, maar volgens Steele is dit niet genoeg. Waarom luisterde hij gedurende twee decennia met zijn hele familie naar deze man? Waarom heeft hij zich toen niet gedistantieerd van deze extremist?

Linkse terrorist
Ook is hij bevriend met een Amerikaanse linkse terrorist. Obama heeft dus een zwakte voor de extremisten. Hij trekt ook de extremistische krachten aan: in een internetfilmpje is een groep marcherende en in camouflagekleding gestoken tieners te zien die de Democratische presidentskandidaat Barack Obama toezingen.

We moeten niet vergeten dat hij niet in de race is voor het burgemeesterschap van Gouda. Obama zal president worden van de machtigste land op aarde. Ik ben noch voor noch tegen Obama. Maar Steele heeft mij aan het denken gezet.

http://www.elsevier.nl/we(...)at-is-gevaarlijk.htm
Steele heeft de mening van beroepsradicaal Ellian bevestigd.
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 14:17:03 #200
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62231875
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:09 schreef Montov het volgende:

[..]

Steele heeft de mening van beroepsradicaal Ellian bevestigd.
Hoe presteert de Elsevier het toch om alleen maar waardeloze schrjivers aan te nemen die niet eens iets simpels kunnen als bronnen verifieren ?

Verder moest ik hier wel om lachen:

Kom maar met je reacties Laforest.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')