abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:25:19 #101
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_62214052
Ik zat destijds in het astmacentrum te Hilversum. 's Weekends mocht je altijd naar huis, en zondagavond ging ik weer met de trein terug. Ik kwam destijds binnen, en iedereen zat voor de tv. Ik wilde net vertellen over mijn weekend, toen iedereen me toesiste dat ik mijn kop moest houden. Was even voor acht uur weet ik nog. Een van de jongens die uit Amsterdam kwam, had het vliegtuig nog over de trein waar hij in zat zien vliegen...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_62226225
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:25 schreef Djeez het volgende:
Ik zat destijds in het astmacentrum te Hilversum. 's Weekends mocht je altijd naar huis, en zondagavond ging ik weer met de trein terug. Ik kwam destijds binnen, en iedereen zat voor de tv. Ik wilde net vertellen over mijn weekend, toen iedereen me toesiste dat ik mijn kop moest houden. Was even voor acht uur weet ik nog. Een van de jongens die uit Amsterdam kwam, had het vliegtuig nog over de trein waar hij in zat zien vliegen...
De crash was om half 7 's avonds anders.
U MAD?
pi_62226254
Ik zat toen bij mijn Oma (r.i.p.) met mijn vader en broertje Studio Sport te kijken toen ineens de uitzending onderbroken werd voor een speciaal nieuwsbericht. Echt heftig.

Gek he dat je je dat soort momenten nog zo makkelijk herinnert.
U MAD?
pi_62226304
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:48 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

De crash was om half 7 's avonds anders.
Nou, dan was het even voor achten vast nog wel op tv.
pi_62226320
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:51 schreef Toeps het volgende:

[..]

Nou, dan was het even voor achten vast nog wel op tv.
DAT MEEN JE NIET
U MAD?
  Admin woensdag 8 oktober 2008 @ 10:54:25 #106
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_62226389
Ik was uit eten met m'n man, telefoon, vliegtuig Bijlmer..
We woonden net in Dordt en kwamen uit Amsterdam-Bijlmer-Kruitberg, jawel, waar het vliegtuig invloog..
Totale paniek, schoonzusje woonde daar ook, vrienden en kennissen.
Meteen naar huis, telefoon, niks, alle lijnen overbelast.
Pas heel laat kregen we contact en was iig schoonzus veilig, wel is er een ons bekende moeder met kind omgekomen.
Volgende dag meteen heengegaan en die aanblik en geur vergeet ik nooit meer, alle jaren alle publicaties en documentaires hierover gevolgd.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_62226390
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:52 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

DAT MEEN JE NIET
Ja ,dat zegt die poster toch? Dat 'ie even voor achten binnenkwam, en iedereen zat voor de tv gekluisterd? Waarop jij komt vertellen dat de crash anders een uur eerder was. Als 't nou later was, mja, dan zou het raar geweest zijn.
pi_62228666
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:54 schreef yvonne het volgende:
We woonden net in Dordt en kwamen uit Amsterdam-Bijlmer-Kruitberg, jawel, waar het vliegtuig invloog..
Pas heel laat kregen we contact en was iig schoonzus veilig, wel is er een ons bekende moeder met kind omgekomen.
Volgende dag meteen heengegaan en die aanblik en geur vergeet ik nooit meer, alle jaren alle publicaties en documentaires hierover gevolgd.
Wow... M.a.w. als jullie geen huis in Dordt hadden gevonden had jij daar nog gewoond en was jij nu geen mod FA geweest van FOK maar van de internethemel ?
Over lucky gesproken....
U MAD?
  Admin woensdag 8 oktober 2008 @ 12:21:00 #109
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_62228850
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:14 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Wow... M.a.w. als jullie geen huis in Dordt hadden gevonden had jij daar nog gewoond en was jij nu geen mod FA geweest van FOK maar van de internethemel ?
Over lucky gesproken....
Als we daar nog gewoond hadden en het vliegtuig was iets meer naar links neergestort was er een gerede kans dat ik nu jullie zat te terroriseren vanuit de internethemel ja.
Nummer 138 ( waar we toen woonden) was nog gespaard.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

woensdag 8 oktober 2008 @ 12:23:22 #110
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_62228918
Ik was Studio Sport aan het kijken en zou net mijn toenmalige vriend wakker maken omdat die de nachtdienst in moest. Uitzending werd onderbroken geloof ik.

Geen idee waarom ik Studio Sport keek eigenlijk.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 19:18:14 #111
17061 mvt
blame Canada
pi_62239701
Ik was een jochie van 13 op dat moment. Met een OV-Jaarkaart.
Dus wat doe je als je zo klein bent en gratis kan rijden, dan pak je de trein.

Ik weet niet meer precies waar ik allemaal geweest was, maar ik wilde perse de internationale trein vanuit Arnhem naar Amsterdam hebben. Want die had zulke lekkere stoelen. (dit was nog voordat de ICE er was, dus gewoon een beest van een locomotief en zeer luxe treindelen er achter). Ik had in Arnhem nog gebeld (telefooncel op het station) dat ik wat later terug zou komen, was denk ik rond een uurtje of 5 's avonds. Toen lekker de trein gepakt naar Amsterdam. Niks gemerkt onderweg, ookal reden we na 6 uur langs de Bijlmer. Waarschijnlijk moeten rennen op Amsterdam CS, want ik had niet gebeld daar, wat ik wel altijd deed.

Kom ik thuis, paniek, paniek, paniek. Geen idee wat er aan de hand was. Volgens mij was ik n 8 uur thuis, want het journaal had ik gemist. Na even wat gegeten te hebben heb ik boven op zolder de tv aangezet op CNN en daar de eerste beelden gezien.
We were to understand there would be pie and punch?
pi_62242242
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:23 schreef ondeugend het volgende:

Geen idee waarom ik Studio Sport keek eigenlijk.
Nederland voetbalde geloof ik.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 21:04:36 #113
110074 Der_Michael
C.E.O of Derrari
pi_62243214
Ik zat thuis met mijn zus, mijn ouders zaten 2 flats verderop te eten bij collega's......was wel ff schrikken toen ik het hoorde. Helemaal toen 5 minuten later de telefoon ging......
'in this life, to earn your place you have to fight for it' - -Shakira
'I can't really imagine life without Formula One'- Michael Schumacher
'Women - always in trouble with them, but can't live without them' -Ayrton Senna
  woensdag 8 oktober 2008 @ 21:43:48 #114
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_62244643
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 00:40 schreef Svensational het volgende:
Andere grote gebeurtenissen waarvan je het nog wel weet?
Bijlmerramp: Lag tv te kijken en zapte toevallig langs Sky News..."Breaking news.."
9/11: In de auto vanaf het werk
Vuurwerkramp: In de tuin tijdens biertje op terras
Nieuwjaarsbrand: In bed op wekkerradio
Faro: NOS teletekst
Tenerife: Extra journaal op tv
Pim Fortuin: zes-uur journaal
Theo van Gogh: Koffiepauze op het werk
Falklandoorlog: In de auto naar werk (nachtdienst)
1e golfoorlog: Wekkerradio 04:55 uur
Jom Kippoeroorlog: extra NOS journaal
Wie dit leest is gek
pi_62246897
Ja, van de 90's dus
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
  woensdag 8 oktober 2008 @ 23:01:14 #116
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_62247362
ik zat bij de buurman-met-de-betere-computer op de bank, drumsticks aan het eten. We vonden het heel erg.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 23:06:45 #117
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_62247553
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 22:48 schreef Svensational het volgende:
Ja, van de 90's dus
Die emo smilie had je wel weg kunnen laten mismod
Wie dit leest is gek
pi_62247606
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 23:06 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Die emo smilie had je wel weg kunnen laten mismod
Tut tut, niet zo aangebrand, ik nam alleen maar aan dat je de bedoeling van het forum snapte, misvatting dus kennelijk .

Al moet ik bekennen dat ik de helft van je gebeurtenissen niet eens ken .
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
  woensdag 8 oktober 2008 @ 23:10:42 #119
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_62247689
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 00:29 schreef Svensational het volgende:
Ten tijde van de Bijlmerramp? Was je thuis, op 't werk, aan 't sporten, gezellig dagje uit, had je een wit pak aan?
Ik was op kamp en we deden een speurtocht waarin er zogenaamd een vliegtuig was neergestort en we moesten de zwarte doos vinden
Naderhand wel een freaky coincedence dus.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  woensdag 8 oktober 2008 @ 23:14:06 #120
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_62247807
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 23:08 schreef Svensational het volgende:

[..]

Tut tut, niet zo aangebrand, ik nam alleen maar aan dat je de bedoeling van het forum snapte, misvatting dus kennelijk .

Hoe dan ook... dit topic loopt ook en voor de geinteresseerden: goede persoonlijke verhalen en goede links
De Bijlmerramp
Wie dit leest is gek
  Admin woensdag 8 oktober 2008 @ 23:19:20 #121
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_62247971
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 23:14 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Hoe dan ook... dit topic loopt ook en voor de geinteresseerden: goede persoonlijke verhalen en goede links
De Bijlmerramp
Dank voor de tip, niet gezien.

woensdag 8 oktober 2008 @ 23:38:33 #122
158452 IQM
I am the one
pi_62248575
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 23:08 schreef Svensational het volgende:
En dat moet mijn kinderen lesgeven.
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
pi_62250225
geen idee wat ik deed, was 7 toen denk ik.. enige wat ik nog weet is iets mei yogho yogho, voor de buis en vliegtuig door je huis..
We'll never stop, we'll never quit, 'cause we are Metallica!
  donderdag 9 oktober 2008 @ 07:06:23 #124
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_62251580
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 23:10 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Ik was op kamp en we deden een speurtocht waarin er zogenaamd een vliegtuig was neergestort en we moesten de zwarte doos vinden
Naderhand wel een freaky coincedence dus.
In 1997 was het Cirque du Soleil in Amstedam. De voorstelling 'Alegria' begon met 'mannen in witte pakken'. Dat leverde destijds wat hilariteit op bij het publiek omdat er net weer een politiek onderzoek aan de gang was naar de 'mannen in witte pakken' die ten tijde van de Bijlmerramp actief zouden zijn geweest bij het zoeken naar en verduisteren van bewijsmateriaal.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_62251622
Op het moment dat het bij RTL nieuws kwam, zat ik op de trap toe te kijken hoe mijn ouders een nieuw plafond aan het plaatsen waren.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  donderdag 9 oktober 2008 @ 07:16:57 #126
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_62251626
Volgens mij was Studio Sport net begonnen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_62251729
Ik was aan het werk
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 9 oktober 2008 @ 21:51:55 #128
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_62271635
Ik zat Studio Sport te kijken, rare gedachte; stel dat FOK! toen al bestaan had dan was de site bijna plat gegaan denk ik
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_62293409
Ik was toen 1.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  Redactie Frontpage vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:53:20 #130
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_62294232
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 00:58 schreef baard8 het volgende:
geen idee wat ik deed, was 7 toen denk ik.. enige wat ik nog weet is iets mei yogho yogho, voor de buis en vliegtuig door je huis..
Zit je lekker voor de buis, vliegt een vliegtuig in je huis. El-Al, El-Al...

Ik ken ook nog alle moppen van die tijd. Zo zit er een man bij de restanten van de flat hartverscheurend te janken. Vraagt een voorbijganger wat er aan scheelt. Zegt de man:"Er was mij een piano beloofd maar ik heb een vleugel gekregen..."
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_62294908
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:53 schreef Djeez het volgende:

[..]

Ik ken ook nog alle moppen van die tijd. Zo zit er een man bij de restanten van de flat hartverscheurend te janken. Vraagt een voorbijganger wat er aan scheelt. Zegt de man:"Er was mij een piano beloofd maar ik heb een vleugel gekregen..."
Die ken ik ook nog een paar van vroeger ja..
EL-AL
Effe
Lekker
-
Associaal
Landen
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_62295932
Ehmm.. achter me Amiga op me kamertje.. radio aan.. Zat font voor een of andere demo te coden
pi_62296695
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 20:08 schreef Junglebat het volgende:
Ehmm.. achter me Amiga op me kamertje.. radio aan.. Zat font voor een of andere demo te coden
Vertaling, anyone?
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 20:47:04 #134
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_62296723
quote:

[..]

Ach ja, die moppen.

De copiloot zegt tegen de piloot: "Wedden om een broodje shoarma dat je niet tussen die flats door kan vliegen?". Zegt piloot: "Twee broodjes als ik het zonder handen doe, ok?"

Boeing: Ben Op Een Illegale Neger Gestort
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_62296754
In de Bijlmer
X
X
X
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 20:49:45 #136
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62296777
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 21:51 schreef rubbereend het volgende:
Ik zat Studio Sport te kijken, rare gedachte; stel dat FOK! toen al bestaan had dan was de site bijna plat gegaan denk ik
De site ging ook niet plat op 9/11, de moord van Fortuyn, en andere belangrijke gebeurtenissen.

In in 1992 hadden we nog niet eens het "www" protocol, dat was pas in 1993 gelanceerd, samen met de webbrowser "Mosaic", de voorloper van Netscape 1.0.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 21:20:26 #137
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_62297442
Ik hoorde het op de scanner. was er 4-5 minuten later (woonde toen in Diemen-Zuid, was het 10-20 sec later naar beneden gekomen , dan was het vliegtuig boven op ons huis geland).
Heb verschillende mensen zien springen en wat mij nog goed bijstaat is dat er een verschrikkelijke stank hing....
Vrienden van mij hebben nog de orginele wc-pot en de wc-deur en vrachtbrieven.
Volgende dag op school misten we een aantal leerlingen en ook bij de honkbal vereniging zijn er 3 overleden.
Dus het staat mij nog behoorlijk helder voor de geest....
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
pi_62316458
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 20:08 schreef Junglebat het volgende:
DE computer van de 80s en 90s..
pi_62316834
was in de bijlmer op bezoek bij mn oma, heb 't horen gebeuren
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_62332150
Stoned ergens is een parkje / speeltuin / koffieshop whatever
To be or not to be.....
pi_62433149
Ik was radio aan het luisteren, en mensen belde daar live de uitzending in. Overigens zijn 3 leerlingen van mijn zus haar klas bij de ramp omgekomen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_62497315
Ik woonde in de Bijlmer en was ook thuis toen het gebeurde. Ik was 4 jaar destijds, dus ik weet er niet bijster veel meer van, behalve dat ik in die herdenkingsstoet mee had gelopen.
  dinsdag 4 november 2008 @ 18:42:07 #143
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_62941622
Sjee.......Ik was de honden aan het uitlaten en hoorde een "vreemd" geluid. Het bleek een vliegtuig te zijn, die scheef hing en rookte, kwam rakelings over onze flat (H'sum Noord). Ik dacht nog; "Dat ding zal toch op je flat donderen", want mijn dochtertje van toen precies 3 weken oud lag alleen thuis.

Ik ging naar huis en dacht, "Zou ik de politie ofzo moeten bellen en melding maken?" Maar ja, ik zag mij al stuntelen aan die telefoon "Ja meneer de agent, het vliegtuig vloog over, hing scheef, rookte en maakte een raar geluid" Alsof ze even in de surveillance wagen zouden springen om dat vliegtuig te zoeken....

Ik nam een kop koffie en zette de tv aan en toen.....Nou ja, de rest is bekend
pi_62947299
quote:

[..]

Of dat Hans Janmaat (voor wie het niet weet: de inmiddels overleden leider van de extreem-rechtse en eveneens overleden partij Centrumdemocraten) was opgepakt: hij stond op het dak van een flat in de Bijlmer te seinen met van die handseinen.

Of dat er in het toestel ook een Chinees zat die aan de bemanning vroeg: "zijn wij el al?"
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_63048397
Ik had die dag een behoorlijke pint op, maar herinner me nog dat ik in een Bussumse snackbar werd aangesproken door een nóg ladderzatter persoon: "Er is een vliegtuig neergestort"...
Ik dacht aan een geintje en wachtte op de clou, maar die kwam dus niet.
's Avonds laat, eenmaal thuis, zette ik de tv aan....
Mijn toenmalige vriendin liet tijdens de ramp net de hond uit bij 't Gooimeer en heeft de motor in de plomp zien vallen en de rookwolken zien opstijgen....
Zelf leren nadenken is op school uit de mode, sinds de invoering van het kringgesprek...
  zaterdag 8 november 2008 @ 22:40:34 #146
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_63063784
H'sum Noord, Gooimeer, Bijlmer en dat alles in een tijdsbestek van, wat zal het geweest zijn, zo'n 15/ 20 minuten? Weet je wat ik me altijd afvraag....Tussen het Gooimeer en de Bijlmer zitten zulke enorme uitgestrekte weilanden; hebben ze niet kunnen proberen om dat ding daar ergens aan de grond te zetten?

Nu nog kan ik een onbestemd gevoel krijgen van een vliegtuig wat een vreemd geluid maakt of laag over vliegt. Wat moeten die mensen dan wel niet ervaren die er middenin hebben gezeten.......
pi_63066875
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 22:40 schreef childintime het volgende:
H'sum Noord, Gooimeer, Bijlmer en dat alles in een tijdsbestek van, wat zal het geweest zijn, zo'n 15/ 20 minuten? Weet je wat ik me altijd afvraag....Tussen het Gooimeer en de Bijlmer zitten zulke enorme uitgestrekte weilanden; hebben ze niet kunnen proberen om dat ding daar ergens aan de grond te zetten?
Als de situatie toen al zo ernstig was, zouden ze dat ongetwijfeld geprobeerd hebben ja. De situatie was echter nog niet ernstig genoeg voor een noodlanding in een weiland o.i.d en in eerste instantie dachten ze het vliegtuig nog prima naar Schiphol terug te kunnen vliegen. Pas op de terugweg naar Schiphol ging het écht mis (toen 't vliegtuig twee motoren verloor dus) en vanaf dat moment was 't vliegtuig uiteraard ook niet meer bestuurbaar.

Dat is wat ik ervan heb meegekregen in ieder geval.
  zondag 9 november 2008 @ 10:37:14 #148
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_63069748
quote:
Op zondag 9 november 2008 01:17 schreef Omniej het volgende:

[..]

Als de situatie toen al zo ernstig was, zouden ze dat ongetwijfeld geprobeerd hebben ja. De situatie was echter nog niet ernstig genoeg voor een noodlanding in een weiland o.i.d en in eerste instantie dachten ze het vliegtuig nog prima naar Schiphol terug te kunnen vliegen. Pas op de terugweg naar Schiphol ging het écht mis (toen 't vliegtuig twee motoren verloor dus) en vanaf dat moment was 't vliegtuig uiteraard ook niet meer bestuurbaar.

Dat is wat ik ervan heb meegekregen in ieder geval.
Nou dat klopt niet helemaal. De noodsituatie ontstond al 10 minuten na vertrek toen boven het Gooimeer de twee motoren van de rechtervleugel vielen. Toen besloot de bemanning dat ze wilden landen op baan 27 (Bijlmerbaan).
Om te dalen is er toen een rondje rechtsom over Amsterdam gevlogen.Op dat moment was het vliegtuig nog redelijk goed bestuurbaar. Ter hoogte van de Hollandsche brug werd een 180 graden bocht gemaakt om in het verlengde van Bijlmerbaan uit te komen, evenwijdig aan de A9.
Het ging echt mis toen de snelheid te laag werd en de flaps aan de vleugels naar buiten moesten om de draagkracht (de lift) van de vleugels te vergroten.
De flaps aan de rechtervleugel waren door de afvallende motoren van de vleugel gerukt en alleen aan de linkerkant schoven ze uit. Hierdoor wipte de linkervleugel omhoog en dook de El AL in een rechter spiraalbocht naar de grond.
Wie dit leest is gek
pi_63075992
quote:
Op zondag 9 november 2008 10:37 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Nou dat klopt niet helemaal. De noodsituatie ontstond al 10 minuten na vertrek toen boven het Gooimeer de twee motoren van de rechtervleugel vielen. Toen besloot de bemanning dat ze wilden landen op baan 27 (Bijlmerbaan).
Om te dalen is er toen een rondje rechtsom over Amsterdam gevlogen.Op dat moment was het vliegtuig nog redelijk goed bestuurbaar. Ter hoogte van de Hollandsche brug werd een 180 graden bocht gemaakt om in het verlengde van Bijlmerbaan uit te komen, evenwijdig aan de A9.
Het ging echt mis toen de snelheid te laag werd en de flaps aan de vleugels naar buiten moesten om de draagkracht (de lift) van de vleugels te vergroten.
De flaps aan de rechtervleugel waren door de afvallende motoren van de vleugel gerukt en alleen aan de linkerkant schoven ze uit. Hierdoor wipte de linkervleugel omhoog en dook de El AL in een rechter spiraalbocht naar de grond.
Ah, dat klopt volgens mij beter inderdaad.

Nou ja, het punt dat ik maakte klopte in principe wel natuurlijk (dat het vliegtuig nog goed bestuurbaar leek, waardoor ze gewoon terug wilden keren totdat het pas op de terugweg echt goed misging), maar dat had inderdaad een andere oorzaak.

Volgens mij had het overigens niet alleen te maken met de flaps die aan de rechtervleugel ontbraken trouwens... Doordat die twee motoren eraf vielen (waarvan de binnenste de buitenste en de vleugel had geraakt) is de aerodynamica ook flink verstoord geraakt, waardoor het vliegtuig sowieso veel te weinig lift had aan die kant. Dat zorgt er ook voor dat 't vliegtuig naar één kant overhelt (zeker bij lagere snelheden zoals jij al zei), en als dat te ver gaat raakt het vliegtuig natuurlijk overtrokken. In feite dondert het dan gewoon als een baksteen omlaag, tenzij je nog een X-aantal kilometers ruimte hebt om het vliegtuig weer recht te trekken, maar dat was bij deze vlieghoogte dus niet zo...

Ach ja het is al weer een tijdje geleden dat ik hier voor het laatst iets over gezien heb.
  zondag 9 november 2008 @ 18:04:31 #150
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_63079913
Ja het was achteraf gezien onmogelijk geweest om een normale landing te maken. Het toestel was te zeer beschadigd en te zwaar.
Ik vraag me trouwens af of er wezenlijk iets veranderd is in de regels van vliegtuigen in nood met betrekking tot het vliegen over stedelijk gebied. Van de rapportage "een beladen vlucht" van de parlemetaire enquetecommissie uit 1999 is moeilijk iets te vinden op internet
Wie dit leest is gek
pi_63083221
quote:
Op zondag 9 november 2008 18:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ja het was achteraf gezien onmogelijk geweest om een normale landing te maken. Het toestel was te zeer beschadigd en te zwaar.
Ik vraag me trouwens af of er wezenlijk iets veranderd is in de regels van vliegtuigen in nood met betrekking tot het vliegen over stedelijk gebied. Van de rapportage "een beladen vlucht" van de parlemetaire enquetecommissie uit 1999 is moeilijk iets te vinden op internet
Al kun je je afvragen of strengere regelgeving m.b.t. het vliegen over stedelijk gebied in Nederland wel veel verschil zou maken... In principe is heel Nederland één groot stedelijk gebied natuurlijk, als hier ergens een vliegtuig in de problemen komt is het eigenlijk nagenoeg onmogelijk om het vliegtuig aan de grond te krijgen zónder over stedelijk gebied heen te vliegen.

Zeker in het geval van Schiphol is dat volgens mij niet mogelijk, van de andere kleinere vliegvelden in Nederland weet ik het niet zo goed...

Maar 't blijft altijd een lastige situatie natuurlijk, zeker op het moment dat je als piloot nog niet weet wat er precies mis is, laat staan dat je als piloot kunt inschatten hoe het vliegtuig gaat reageren op bepaalde acties.
  maandag 10 november 2008 @ 22:46:35 #152
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_63116741
Ik zat samen met mijn vriendin TV te kijken toen er een extra melding op TV kwam: een vliegtuig zou gecrashed zijn op Groenhoven. Mijn beste vriend woonde daar, dus we schrokken ons helemaal wezenloos, zeker toen hij de telefoon niet beantwoordde. Na een tijdje geprobeerd te hebben heb ik zijn moeder maar gebeld. Kreeg zijn broertje aan de telefoon, die me niet wilde geloven. Gelukkig begon net de eerste extra nieuws uitzending, dus ik liet hem de TV op een andere zender zetten. Pas toen bleek het nieuws duidelijker: niet Groenhoven, maar een flat aan de andere kant van het metrostation was geraakt. Het reactie van broertje (woont op nog geen kilometer van de plek ): Oh, ik vond al dat er zo veel brandweer rond reed!
Pas om half 10 bleek dat mijn vriend de hele avond in de kroeg had gezeten, en niks gemerkt had tot hij probeerde thuis te komen met de metro.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_63128516
Ik reed op de snelweg langs de Bijlmer, in een volle touringcar. (Nee, ik reed niet zelf...).
Zag dat ding zich dus gewoon in de flat boren
  vrijdag 28 november 2008 @ 12:15:16 #154
235707 Painted_Horse
Quarter or Dime?
pi_63591460
Ik kwam terugrijden uit Amersfoort en was net de Bijlmer gepasseerd. Ergens bij Alkmaar hoorde ik het op de radio.
Never underestimate a Horse - He can't think but is better in acting than Meryl Streep
  vrijdag 28 november 2008 @ 15:18:38 #155
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_63596284
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 18:14 schreef Roma-Totti het volgende:
Volgens mij in me bed !
Lig ik lekker in mijn bed, vliegt een Boeing door mijn flat?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 4 oktober 2012 @ 16:31:55 #156
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_117592323
vandaag 20 jaar geleden alweer
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Trouwste user 2022 donderdag 4 oktober 2012 @ 16:33:03 #157
7889 tong80
Spleenheup
pi_117592359
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:31 schreef rubbereend het volgende:
vandaag 20 jaar geleden alweer
Wat vliegt de tijd.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 4 oktober 2012 @ 16:35:16 #158
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_117592432
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:33 schreef tong80 het volgende:

[..]

Wat vliegt de tijd.

_O-
Zo de flat in. :X

Toen zat ik nog in de baarmoeder. :')
Kaleidoscopiklimax
  Trouwste user 2022 donderdag 4 oktober 2012 @ 16:36:25 #159
7889 tong80
Spleenheup
pi_117592459
quote:
14s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:35 schreef RadioSlut het volgende:

Toen zat ik nog in de baarmoeder. :')
Bij een ouwehoer. Gezien je username.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 4 oktober 2012 @ 16:36:50 #160
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_117592470
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:36 schreef tong80 het volgende:

[..]

Bij een ouwehoer. Gezien je username.

Geen ouwe :N
Kaleidoscopiklimax
  Trouwste user 2022 donderdag 4 oktober 2012 @ 16:38:41 #161
7889 tong80
Spleenheup
pi_117592543
quote:
14s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:36 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Geen ouwe :N
Sorry. Goedkope

donderdag 4 oktober 2012 @ 16:39:08 #162
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_117592558
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:38 schreef tong80 het volgende:

[..]

Sorry. Goedkope

:Y
Kaleidoscopiklimax
pi_117592638
Dat was toch op een zondagavond? Denk niet dat er veel mensen op hun werk zaten.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 16:42:59 #164
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_117592699
Ik zie hem zo nog overvliegen...
  Trouwste user 2022 donderdag 4 oktober 2012 @ 16:44:35 #165
7889 tong80
Spleenheup
pi_117592763
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:41 schreef nowkia het volgende:
Dat was toch op een zondagavond? Denk niet dat er veel mensen op hun werk zaten.
Volgens mij werd Studio Sport onderbroken.

donderdag 4 oktober 2012 @ 16:46:02 #166
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_117592817
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:44 schreef tong80 het volgende:

[..]

Volgens mij werd Studio Sport onderbroken.

Inderdaad, ik heb hier meer topics gelezen over de Bijlmerramp en ervaringen en dat zag je dus wel meerdere keren voorbijkomen.
Kaleidoscopiklimax
  Trouwste user 2022 donderdag 4 oktober 2012 @ 16:46:04 #167
7889 tong80
Spleenheup
pi_117592818
Trouwens Stanley Memzo zou een vliegtuig later nemen en Vanenburg had zich afgemeld.

pi_117593214
Ik zat in de trein naar mijn stage in hilversum, toen ik bij mijn kamer aan kwam hoorde ik het pas op het nieuws. ;)
  Trouwste user 2022 donderdag 4 oktober 2012 @ 16:56:43 #169
7889 tong80
Spleenheup
pi_117593271
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:55 schreef Basp1 het volgende:
Ik zat in de trein naar mijn stage in hilversum, toen ik bij mijn kamer aan kwam hoorde ik het pas op het nieuws. ;)
Ach Erica komt nog steeds aan.

pi_117593354
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:46 schreef tong80 het volgende:
Trouwens Stanley Memzo zou een vliegtuig later nemen en Vanenburg had zich afgemeld.

Stanley Menzo vloog eerder dan de ploeg bij de SLM-ramp tong...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_117593383
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:56 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ach Erica komt nog steeds aan.

Ik denk dat ik trouwen rond 1835 de impact tijd uur toe net langs jou dorpje kwam met de trein. :D
pi_117594155
Waar ik die dag was dat het gebeurde weet ik niet, zal wel gewoon thuis zijn. Was 12 toen. Wat ik nog wel weet is dat ik 's morgens als ik naar school moest, ik bij het ontbijt altijd tekenfilms op RTL4 keek, tussen het nieuws door. En dat ik bijzonder verontwaardigd was dat die tekenfilms niet kwamen.. :')
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  donderdag 4 oktober 2012 @ 17:43:15 #173
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_117594651
Zondagavond. Ik was gewoon thuis, waarschijnlijk al in pyama, en het kwam opeens op het nieuws, dus toen de hele tijd voor de TV gezeten.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 17:46:07 #174
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_117594724
Ik was een fanatiek scanner luisteraar. Ik zette de scanner om 18:30 uur uit om Studio Sport te kijken. Toen Ajax was geweest weer scanner aangezet.
En dan valt het wel op als ALLE uitwijkfrequenties van Amsterdam in gebruik zijn, en dat ze het druk hebben. Voordat ik uit de berichten kon opmaken wat er nou aan de hand was, locatie was wel duidelijk G/K buurt in zuidoost, werd Studio Sport onderbroken. Voordat er al gezegd werd wat er was gebeurd wist ik dat het met de drukte op de frequenties te maken had.

En ja, daarna aan de scanner blijven hangen. ME werd opgestart, want er werd geplunderd. In de flats die geraakt waren, maar ook bij Ganzenhoef. Daar maakte ik mij ongelovelijk kwaad om.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
  Moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 17:50:02 #175
9859 crew  Karina
Woman
pi_117594822
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2008 12:59 schreef Karina het volgende:
Ik zat thuis Studio Sport te kijken met mijn (nu ex-)vriend.
Dit dus.

Achteraf bekeken hebben we het vliegtuig waarschijnlijk ook over horen komen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 4 oktober 2012 @ 18:06:30 #176
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_117595262
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:46 schreef tong80 het volgende:

een vrachtvliegtuig? Je haalt wat rampen door elkaar
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 4 oktober 2012 @ 20:42:41 #178
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_117602034
We hadden net mijn tante uitgezwaaid op Schiphol.
We hoorden het op de radio in de auto terug naar huis.
Toen duidelijk werd dat het om een vrachtvliegtuig ging was er opluchting om het onzekere lot van mijn tante. :{
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  donderdag 4 oktober 2012 @ 22:48:20 #179
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_117609291
quote:
ik zag ze eerder vandaag voor het eerst. Wat een enorme vuurbal zeg.... mijn vrouw hoorde en voelde het vliegtuig neerstorten en zei al dat het direct na die crash een gigantische vuurzee was.
Verklaart ook gelijk waarom die mevrouw in de toren van Schiphol direct zag dat het vliegtuig neergestort was, dit kon je van heel ver zien...
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
pi_117610368
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2008 10:54 schreef yvonne het volgende:
De geur is bij velen blijven hangen...
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 00:01:42 #181
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_117612938
Zat als jongetje van 10 Studio Sport te kijken...dat is het enige wat ik me er van herinner.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 00:26:58 #182
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_117613843
Toch wel grappig om te zien dat sommige mensen vier jaar geleden hetzelfde vertelden in dit topic (ongeveer) zoals Karina en GizartFRL :) (Jullie verhalen zijn in de tussentijd niet veranderd dus met de kop zit het nog goed.)

Ik heb net trouwens nog wat youtube-videos gekeken over dit onderwerp, waaronder die met de radar en ATC-geluid. Ik ben nog steeds onder de indruk.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:14:49 #183
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_117620962
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:05 schreef Chastity. het volgende:

[..]

De geur is bij velen blijven hangen...
Wat voor geur was dat dan?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:32:56 #184
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_117621405
Was 12, maar weet nog precies wat ik die dag gedaan heb (met de buren naar het zwembad geweest). 's Avonds tijdens het eten heb ik hem laag over ons dorp heen zien vliegen, met daarachter zwarte rooksporen. Mijn moeder zei nog "wat doet dat vliegtuig raar", en mijn vader herkende het als een El-Al 747. Achteraf bleek dus dat hij kort daarvoor motor 3 en 4 was verloren. Na het eten ben ik gaan douchen, en tijdens douchen kwam mijn moeder de badkamer binnen met het nieuws dat er bij Weesp een vliegtuig was neergestort.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_117621563
Column van Menno Pot over Studio Sport en de Bijlmerramp, inclusief reactie van nieuwslezer van dienst toentertijd Gijs Wanders.

http://www.nusport.nl/balgevoel/2926338/bord-schoot.html
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_117621666
De Bijlmerramp was pak 'm beet 8,5 maanden voordat ik geboren werd, en ik was ongeveer twee weken te vroeg, dus ehh :X
pi_117623527
Kan mij ook nog goed heugen dat we met de familie Studio Sport aan het kijken waren. Met een bord friet op schoot. Jaren later heb ik live de Bijlmerverhoren gevolgd. Indertijd zat ik op het HBO en hadden we gelukkig voldoende tussenuren om dit goed te kunnen volgen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 5 oktober 2012 @ 21:49:22 #188
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_117643551
quote:
wow, nog nooit gezien
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 21:58:08 #189
344250 75020
ik weet niet beter
pi_117643959
Ik was bij familie aan het eten. Tijdens het eten stond sport op en daar kregen we het te horen. Toen ik hoorde dat er een vliegtuig in de K-zone was gestort schoot er een stukje kip in mijn keel want mijn vader woonde daar met zijn gezin.
Omdat het eerst niet duidelijk was om welke flat het ging heb ik ze proberen te bellen. De lijn was dood dus ik ging er van uit dat het de flat van mijn vader was.

Later hoorden we op tv dat het Kruitberg was dat tegenover mijn vader's flat stond. Mijn vader heeft het allemaal zien gebeuren. Toen dat ding zich in Kruitberg boorde stond mijn vader een sigaretje te roken op het balkon.
  FOK!fotograaf vrijdag 5 oktober 2012 @ 23:34:51 #190
73911 ultra_ivo
pi_117647460
Ik woonde toen in Amsterdam-Noord. Een paar uur eerder was ik teruggekomen van een reis van 3 maanden. Had net gebeld met een aantal mensen dat ik veilig terug was. Nadat het bericht doorkwam (waarschijnlijk via de radio) van de Bijlmerramp gelijk maar gebeld met wat mensen dat 't niet bij mij was. Zeker in het buitenland werd er over 'een flat in Amsterdam' gesproken. Daarna nog met wat ganggenoten op het balkon staan kijken naar de rook. Die was zelfs helemaal achterin Amsterdam-Noord goed te zien. Een week daarna naar de stille tocht geweest. Erg indrukwekkend. Toen al de verhalen gehoord dat er veel meer mensen omgekomen waren dan het officiële cijfer.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 11:45:29 #191
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_117654403

Stukje uit Studio Sport toen het werd onderbroken. Hierna gingen ze dus gewoon weer over naar het biljarten. :')
Gourmetten of steengrillen?
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 17:05:11 #192
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_117663207
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 11:45 schreef Silenus het volgende:

Stukje uit Studio Sport toen het werd onderbroken. Hierna gingen ze dus gewoon weer over naar het biljarten. :')
En dat was dus al een uur na het ongeluk.
Ik weet dat Hilversum 1 ook live verslag deed, vermoedelijk toch wel redelijk snel. Ik herinner me daarvan dat ze wel ter plaatse waren en allerlei namen van die flats noemden maar niet zeker wisten of dat klopte.
Tja...wie kwam daar ook als je er niets te zoeken had?
Wie dit leest is gek
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 18:21:24 #193
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_117665098
Ik zat midden in een radioprogramma toen het bekend werd. Op het hele uur volgde het nieuws waarna een collega gelijk een foute grap maakte over de bijlmerramp en een schorsing aan de broek had :P
Neerkomen wel!
pi_117665218
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:21 schreef Freeflyer het volgende:
Ik zat midden in een radioprogramma toen het bekend werd. Op het hele uur volgde het nieuws waarna een collega gelijk een foute grap maakte over de bijlmerramp en een schorsing aan de broek had :P
En nu is de grote vraag: wat was die grap? :o
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 18:39:40 #195
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_117665525
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:25 schreef Ferdo het volgende:

[..]

En nu is de grote vraag: wat was die grap? :o
Ik probeer em te bereiken want eerlijk is eerlijk, ik weet het niet meer :D
Neerkomen wel!
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 18:58:27 #196
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_117666099
Was het dat er ook een Nederlander omgekomen moest zijn omdat er een paar werkschoenen tussen het puin gevonden waren?
Wie dit leest is gek
pi_117666170
In de auto (bij m'n ouders op de achterbank :) ) op de a4 (richting Den Haag) net voorbij schiphol.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 19:43:49 #198
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_117667412
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:58 schreef Nieuwschierig het volgende:
Was het dat er ook een Nederlander omgekomen moest zijn omdat er een paar werkschoenen tussen het puin gevonden waren?
Hij wist het niet meer precies...
Neerkomen wel!
pi_117668183
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:43 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Oh, dat is dan wel jammer. :P
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 20:35:58 #200
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_117669253
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:43 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Was zeker een week of twee, die schorsing?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')