abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62030277
Allereerst ; ben je rond een jaar of 8 dan moet je dit nu wegklikken !!!!!!!

Gedaan ? mooi zo, dan kan dit topic verder

Hoe kregen jullie het te weten dat Sinterklaas niet bestond ?

TS begint ;

ik was thuis, ik weet niet meer hoe oud ik was, ik moest naast mijn vader op de bank komen zitten
Het was s'avonds en mijn moeder was boven, toen vertelde mijn vader het

Ik kon het ff niet bevatten.............................

De enige echte Sinterklaas
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_62030320
Ik klikte niet weg.
Yeasayer - Wait for the Summer
  dinsdag 30 september 2008 @ 18:46:53 #3
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_62030368
Kan me niet herinneren dat ik zwaar geschokt was, kan me ook niet herinneren dat ik daarvoor speciaal door mijn ouders ben aangesproken. Volgens mij is dat een beetje terloops gegaan.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_62030487
Toen Sinterklaas groots onthaald werd tijdens een bezoekje aan mijn basisschool, zich nestelde in de speciaal voor hem met slingers gedecoreerde stoel en blijkbaar zo verrast was dat zijn baard spontaan afzakte. Het klinkt cliché, maar het is toch echt waar gebeurd.
pi_62030872
Kinderen van 8 zijn nieuwsgierig dus klikken ze niet weg
  dinsdag 30 september 2008 @ 19:09:55 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_62030960
Ik was ongeveer 2, en toen begon ik een discussie met sinterklaas (ik zat op schoot) over de arbeidsvoorwaarden van zwarte Piet, en waarom hij geen blanke pieten in dienst had, en waarom hij geen vrouwelijke pieten in dienst had, en waarom ze in de winter moesten rondlopen in korte broeken terwijl het zo fucking koud was, en over mijn privacy want blijkbaar houdt hij alles bij in een groot boek(!), en hoe hij precies aan het geld kwam voor al die kadootjes en pepernoten en chocoladeletters, en toen begon die man te huilen... en toen had ik zo'n vermoeden van ;" hey.... hier klopt iets niet".
pi_62030994
Ik was een jaar of drie toen ik de baard van Sinterklaas eraf trok. Sindsdien geloof ik niet meer.
Brutal. Fucking. Metal.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 30 september 2008 @ 19:22:52 #8
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_62031295
Sinterklaas bestaat gewoon hoor
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  dinsdag 30 september 2008 @ 19:24:45 #9
164571 Sneeuwvlok
Groetjes, veldmuis
pi_62031355
Het is een complot, Sinterklaas bestaat wel degelijk.
  dinsdag 30 september 2008 @ 19:25:55 #10
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_62031387
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 19:22 schreef paultjuhhh het volgende:
dat dus

er lopen gewoon belachelijk veel (slechte) hulpsinterklazen rond, maar da's logisch want die oude baas kan het in zijn eentje natuurlijk niet behappen

hij staat zelfs op hyves http://sint-en-piet.hyves.nl/
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_62031392
Ik vond een tekening die ik had gemaakt voor Sinterklaas onder het bed van mijn moeder...

Ik was erg boos, want ik was jarenlang als de dood voor die kerel geweest!!!!!
Bestaat ie nie eens...nou moe
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_62031418
quote:
zou wel gaaf zijn, ik heb er nu al zin in
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 30 september 2008 @ 19:27:24 #13
80791 crew  Paul
pi_62031426
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 19:25 schreef teamlead het volgende:

[..]

dat dus

er lopen gewoon belachelijk veel (slechte) hulpsinterklazen rond, maar da's logisch want die oude baas kan het in zijn eentje natuurlijk niet behappen

hij staat zelfs op hyves http://sint-en-piet.hyves.nl/
Ja die van jouw hyves is nep
  dinsdag 30 september 2008 @ 19:27:35 #14
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_62031434
dat van die tekeningen herken ik ja

Vervolgens op school vragen.. daar zei iemand dat ie niet bestond.. m'n moeder gevraagd.. die zei er niet zoveel op...

Dus ik dacht die ouwe kan me niks maken

staat de gek op 5 december voor de deur . Geintje van mijn ouders
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_62031443
oh ja...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Nee ok..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_62031606
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 19:27 schreef teamlead het volgende:
dat van die tekeningen herken ik ja

Vervolgens op school vragen.. daar zei iemand dat ie niet bestond.. m'n moeder gevraagd.. die zei er niet zoveel op...

Dus ik dacht die ouwe kan me niks maken

staat de gek op 5 december voor de deur . Geintje van mijn ouders
Vroeger *ik neem aan nu niet meer?* vonden ouders en familie het enig om kinderen bang te maken, voor de zak van sinterklaas.
Tegenwoordig bedoelen ze er iets heeeeeeel anders mee, maar dat terzijde.

Ooit kwam er een feestje met sintnicolaas en ik moest mee, ik wilde uiteraard niet mee, maar dat moest! Mijn neefjes en nichtjes gingen ook,... dus ik moest en zou mee.
Ik vroeg nog, met de zenuwen in de maag, of ik aub niet bij hem hoefde te komen, toch, enzo?
Nee hoor ben je mal! Zei mijn moeder... Dus ik geloofde dat.
Zit ik daar...moest ik wel bij die eikel komen.. Nou stond ik mooi voor schut met mijn 4 jaar op dat podium met duizenden kinderen daar...Hij vroeg aan mij:
waarom ik nooit mijn broodkorstjes op at..
Ik voelde mij vernederd, kloten, kut van alles.
Sindsdien weiger ik, nu nog, om die harde broodkorsten op te vreten.
Bekijk het. Ben nog boos en mijn vertrouwen had een fikse deuk opgelopen. Had ik daarvoor brood bij de schoorsteenmantel en een wortel, in mijn schoen gestopt.

Gevolg hiervan is dat ik mijn kind, nooit bang heb gemaakt, voor sinterklaas en zwarte piet.
  dinsdag 30 september 2008 @ 19:38:47 #17
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62031719
Mijn ouders hebben mij uberhaupt niet verteld dat ie bestond.
pi_62031976
Het is me sowieso nooit verteld door mijn ouders. Ik hoorde het op school van vriendjes, en geloofde dat ook wel meteen eigenlijk.
  dinsdag 30 september 2008 @ 20:03:38 #19
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_62032556
Mijn moeder zat in de oudercomissie op de lagere school. Zij had onze buurman geregeld om sinterklaas te spelen en die herkende ik.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_62033211
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 19:38 schreef SHE het volgende:
Dat dus.

Waarom zou je je kind dat voorhouden?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_62033529
M'n ouders vertelden het gewoon langs hun neus weg aan tafel, volgens mij ging er niks aan vooraf van een gesprek. Ik had zoiets van: "Ok.". Maakte me er niet druk over voor de rest, maar achteraf vond ik het wel erg jamemr van m'n ouders dat ze het me al zo jong verteld hadden (zomervakantie van groep 3). Ik had liever nog een paar jaar langer geloofd tot groep 5 of zo, Sinterklaas had altijd zo'n toffe sfeer

In de Kerstman heb ik nooit geloofd overigens.
pi_62034874
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 19:38 schreef SHE het volgende:
Dus je ouders vertellen iets over een persoon .. die eigenlijk niet die persoon is .. en eigenlijk helemaal niet bestaat maar andere mensen doen maar net als of ze hem zijn
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 30 september 2008 @ 21:28:47 #23
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62035111
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dus je ouders vertellen iets over een persoon .. die eigenlijk niet die persoon is .. en eigenlijk helemaal niet bestaat maar andere mensen doen maar net als of ze hem zijn
Ik krijg een beetje hoofdpijn van je reply

Maar nee, ze hebben altijd voorgehouden dat Sinterklaas een mythisch figuur was, net als meneer de Uil.
En wat een feestdag was ( hoef je niet naar school en krijg je cadeautjes )
Naja, toen ik het woord 'cadeautjes' hoorde, heb ik niet meer eens naar de rest geluisterd eigenlijk.
pi_62037509
Ik hield stug vol tegen vriendjes dat Sinterklaas wel bestaat terwijl ze allemaal zeiden dat je ouders het doen enzo. Was in groep 4, op een gegeven moment werd mijn vasthoudendheid sneu en heeft mijn moeder het me maar verteld.
Crazy wolken buiten, regen, wat een kut weer, ik bel je op telefoon ik wil je kut weer. Dan zeg je kutweer? Ik zeg ik maak een grapje dushi ja ik kut weer.
pi_62061627
Mini-_Arual_ viel het op dat de zwarte Pieten witte ruggen en polsen hadden.

Toen een ouder kindje vervolgens vertelde dat ze zo 'geworden zijn', was dat prima voer voor nachtmerries. Nadat ik een aantal nachten wakker lag omdat ik bang werd dat mijn handen en hoofd ook zwart zouden verkleuren, hebben mijn ouders me het maar verteld. Was ik vier of vijf...

Een vriendin van me heeft het voor mekaar gekregen om tot haar twaalfde te geloven. Haar ouders deden er alles aan om dat geloof zo lang mogelijk stand te doen houden.... Ze kreeg zelfs geen argwaan bij surprises, 'want Sinterklaas had het zo druk dat de oudere kindjes hem een beetje moesten helpen'...
  donderdag 2 oktober 2008 @ 01:07:51 #26
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_62067366
Ik geloofde in Sinterklaas, mijn vrouw in de Kerstman. Dus onze kinderen gaan het nog zwaar krijgen als ze een jaar of 7 zijn.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  Moderator / Redactie Sport donderdag 2 oktober 2008 @ 10:53:45 #27
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_62071451
quote:
Eindelijk een zinnige opmerking
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_62071573
Ik hoorde het op school, van een kindje dat al niet geloofde, het was haar ook verteld door iemand die niet meer geloofde. Ik heb het toen nagevraagd aan mn ouders en die zeiden dat dat klopte. Ik had er geen moeite mee ofzo, het was echt zoiets van, 'ok!'. Ik moest wel mn mond tegen mn broertje houden nog 6 jaar lang, die is 6 jaar jonger dan mij en was 1 toen ik het kreeg te horen.
Tralalalaaa
  Moderator donderdag 2 oktober 2008 @ 15:00:14 #29
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_62077903
Groep 4, 8 jaar oud. We hadden gemixte klassen dus was het van belang dat wij als groep 3/4 klas het eigenlijk al wisten ! Nou ja, het was een winteravond en mijn ouders vertelden dat het niet bestond enzo.

Ik zei letterlijk: "Heb ik daarom voor elke avond voor lul gestaan? Heb ik voor niets elke avond een liedje gezongen? !!!!!!!!"
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_62078122
Ik was 5...
Mijn vader speelde sinterklaas op de kleuterschool...
In eerste instantie had ik het niet door, omdat ik toen ik bij sinterklaas op schoot zat druk was met trots om me heen te kijken, maar toen zag ik een week later de foto....
pi_62086841
Mijn vader vertelde het me toen ik vijf was, want hij vond het onzin. Ik werd vervolgens erg kwaad op hem en weigerde hem te geloven. Uiteindelijk begon het vanzelf nog te dagen..
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_62120303
Ik las dit topic.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_62120345
Het is weekend en je vergeet het sint cadeau in de schoen van je kind te stoppen..
oh my god!
De volgende dag hoe leg je dat uit?
pi_62120853
Toen ik een jaar of 9 was ging men er in mijn klas wel vanuit dat iedereen er van op de hoogte was dat Sinterklaas niet bestond. Dus werden er lootjes getrokken en zo (sowieso een droevige aangelegenheid). Toen vond ik het wel aardig om hardop te vragen: "Dus als ik het goed begrijp bestaat Sinterklaas NIET?!?" Toen werd het wel even stil.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_62123658
Mijn vader dacht dat mn moeder het al verteld had
  maandag 6 oktober 2008 @ 12:34:31 #36
189777 zagevent
what's in a name
pi_62170154
Ik zat in het derde studiejaar. Het was 6 december en Sinterklaas kwam langs op school. Er viel me iets aan op. Het kruis op zijn mijter was gewoon een simpel kruis, terwijl de Sint in het onvolprezen Dag Sinterklaasje een uitbundig versierde mijter had.

Thuis vroeg ik aan m'n moeder waarom de Sint op tv een andere mijter had dan de Sint die op school kwam.
M'n moeder zei dat de Sint niet bestond, en dat de Sint gewoonweg de ouders waren. 'Oh' zei ik, 'en is dat met de Paasklokken ook zo?'
'Ja'
'Oh, ok' zei ik, en ik ging gewoon verder spelen.

Ik kan me dat moment nog glashelder herinneren, ik was niet teleurgesteld of iets.
  maandag 6 oktober 2008 @ 16:03:21 #37
199522 xalo
Internetheld op sokken.
pi_62175688
Ergens in September toen ik in groep 3 zat kreeg ik vrolijk te horen dat Sinterklaas gewoon een verzinsel van de Nederlandse ouders was en dat 'ie dus niet bestond. Ik weet nog heel goed dat ik toch even moest huilen, man-o-man, wat was ik boos op m'n ouders (al kan ik er nu wel om lachen)
Op woensdag 15 juli 2009 22:20 schreef moonmovies het volgende:
[..]
En door figuren zoals jij wordt PUB gezellig :7
pi_62176023
Dat van _Arual_ met die witte polsen is heel herkenbaar.
En ik vond een keer met Sinterklaaspapier ingepakte cadeautjes op zolder.
pi_62177300
Ik (9) was met mijn moeder bij mijn oma en toen verlulede een tante zich.
Dus ik:"Maar krijgen we dan ook geen cadeautjes meer?"
Mijn moeder:"Ja, natuurlijk wel."
Ik:

Mijn broertje geloofde nog wel en die mocht ik het ook niet vertellen. Ik snapte nu wel waarom mijn vader altijd naar de wc moest , vlak voordat Sinterklaas aanbelde.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:48:45 #40
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_62294113
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 16:51 schreef RealZeus het volgende:
Ik:

Mijn broertje geloofde nog wel en die mocht ik het ook niet vertellen. Ik snapte nu wel waarom mijn vader altijd naar de wc moest , vlak voordat Sinterklaas aanbelde.
Hier exact hetzelfde
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:51:30 #41
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_62294184
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 16:51 schreef RealZeus het volgende:
Ik:

Rosde 'sinterklaas' bij jullie ook altijd bijna de ramen eruit!?
pi_62297512
Ik zat in de klas en de juf zei "Nu jullie allemaal weten dan Sinterklaas niet bestaat... gaan we voor elkaar *etcetera*
Nou, ik wist helemaal niks niet.
Nu weet ik: Sinterklaas is niet het enige dat ze je op school leren en dat later toch anders blijkt te zijn.
pi_62303840
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 21:23 schreef Gekanteldinhettegenlicht het volgende:
Ik zat in de klas en de juf zei "Nu jullie allemaal weten dan Sinterklaas niet bestaat... gaan we voor elkaar *etcetera*
Nou, ik wist helemaal niks niet.
Nu weet ik: Sinterklaas is niet het enige dat ze je op school leren en dat later toch anders blijkt te zijn.
Aww dat vind ik wel zielig
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:25:06 #44
7889 tong80
Spleenheup
pi_62306342
Ik kwam er zelf achter.

Op de vraag van Sinterklaas wat ik wilde krijgen zei ik :

'Een brandweer auto graag ome Pim.'

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_62327388
Ik was nooit een echte gelover Ik vroeg me altijd af hoe sinterklaas binnen kwam, door het rooster van onze hete lucht verwarming kon immers niet, dus hij moest een loper hebben. En Nederland was ook te groot om met je paard in een dag te doen, ik vroeg mij af waarom de sint op TV er anders uit zag, waarom hij overal tegelijk kon zijn, etc etc etc.
  zondag 12 oktober 2008 @ 17:09:45 #46
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_62330150
quote:
Dat dus. Je kan Hem immers zowat op elke straathoek zien dezer dagen! (hmmm... op elke straathoek, tegelijkertíjd? Twijfel, twijfel...)
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_62331145
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:51 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Nee, bij ons drukte 'Sinterklaas' netjes op de bel.
pi_62333386
Het handschrift van Sinterklaas leek erg op dat van mijn moeder, toen kreeg ik mijn twijfels.... Ik wist het zeker toen mijn vader door de ruiten sloeg om het gebons van zwarte piet na te doen...
  zondag 12 oktober 2008 @ 22:03:57 #49
110074 Der_Michael
C.E.O of Derrari
pi_62337004
Ik stond boven bij de bart smit te vertellen wat ik voor sinterklaas wilde.....tot mijn vader me midden in de winkel uit die droom hielp
'in this life, to earn your place you have to fight for it' - -Shakira
'I can't really imagine life without Formula One'- Michael Schumacher
'Women - always in trouble with them, but can't live without them' -Ayrton Senna
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 12 oktober 2008 @ 22:14:44 #50
80791 crew  Paul
pi_62337305
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:03 schreef Der_Michael het volgende:
Ik stond boven bij de bart smit te vertellen wat ik voor sinterklaas wilde.....tot mijn vader me midden in de winkel uit die droom hielp
Het werd hem te duur zeker, wie is eigenlijk die girl in je avatar
  zondag 12 oktober 2008 @ 22:18:01 #51
110074 Der_Michael
C.E.O of Derrari
pi_62337418
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:14 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Haha ik heb geen idee........zou best kunnen natuurlijk....Die girl in mijn avatar is shakira trouwens
'in this life, to earn your place you have to fight for it' - -Shakira
'I can't really imagine life without Formula One'- Michael Schumacher
'Women - always in trouble with them, but can't live without them' -Ayrton Senna
pi_62337429
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:14 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

pi_62341394
Mijn vader gooide mij voor de lol wel eens de lucht in, om me daarna ook weer op te vangen. Tijdens een van die leuke spelletjes, keek ik een keer midden in de zomer op de kast. Daar lagen al mijn zorgvuldig gemaakte tekeningen voor Sinterklaas. Tegen mijn broer (twee jaar ouder) hadden mijn ouders gezegd dat als ik niet meer geloofde we ook niet meer aan Sinterklaas zouden doen. Dus hadden we samen een pact gesloten dat ik altijd zou blijven geloven.

Is uiteindelijk niet helemaal gelukt. Maar we hebben het wel 2 jaar weten te rekken
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_62354682
pi_62360032
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 20:24 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dat dus.

Omdat we niet allemaal van die klinische werkelijkheidsbelevers als jij zijn, misschien?

Maar was jij niet diegene die zijn politiek-correctheid uit de 90s had meegekregen? Vandaar dus, dit soort verpestende comments.

Cheer up man. Sinterklaas is een geweldige traditie waar we trots op moeten zijn. (Oh nee, trots op tradities is per definitie fout, rechts, Wilders en al het slechte wat daarbij hoort... )
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 13 oktober 2008 @ 20:26:53 #56
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_62360322
Volgens mij heeft mijn zus zich verluld en was ik niet echt onder de indruk, die cadeautjes kreeg ik toch wel

Ik weet wel dat een paar neefjes en nichtjes door mijn toedoen niet meer in sinterklaas geloofden. Ik moest samen met wat anderen daar met pepernoten strooien en ze herkenden mijn Drentse accent bijna gelijk.
pi_62360917
Ik mocht altijd een paar avonden m'n schoen zetten en rond m'n 7e ofzo herkende ik de rotte plek van de wortel voor het paard in m'n schoen terug bij een wortel in de koelkast. Dikke " ".
pi_62361109
Bij ons was het altijd wel typisch dat als we een winterpeen voor het paard in onze schoen mochten doen, we de volgende dag altijd hutspot aten
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_62361301
Ik heb geen idee hoe ik het 'te horen' kreeg eigenlijk... Zou ook echt niet meer weten wanneer ik nog wel in sinterklaas geloofde en wanneer niet meer. 't Is vrij geleidelijk gegaan denk ik.
  maandag 13 oktober 2008 @ 21:20:31 #60
202014 JJH
Knetter. O+
pi_62361837
Gewoon heel geleidelijk eigenlijk, via vriendjes op school enzo.

Op het moment dat het daadwerkelijk verteld werd, was hegt in ieder geval geen schok, we wisten het al.
pi_62361968
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 20:54 schreef djenneke het volgende:
Bij ons was het altijd wel typisch dat als we een winterpeen voor het paard in onze schoen mochten doen, we de volgende dag altijd hutspot aten
En mama 2,5 week lang met een brede glimlach zachtjes door het huis schuifelde...
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_62362011
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 21:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En mama 2,5 week lang met een brede glimlach zachtjes door het huis schuifelde...
pi_62362352
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 21:25 schreef IHVK het volgende:

[..]

Jaaahaaa... wat verborg mama IHVK onder haar burqa, al die jaren dat jullie -opgroeiende Nederlandse doch niet-Westerse allochtoontjes- nog in die roomblanke Slavendrijver geloofden?

pi_62362494
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 21:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jaaahaaa... wat verborg mama IHVK onder haar burqa, al die jaren dat jullie -opgroeiende Nederlandse doch niet-Westerse allochtoontjes- nog in die roomblanke Slavendrijver geloofden?
Dude.

Mijn kinderherringeren

tevens had ma geen burqa en ook geen peen maar toch
pi_62362595
Ik ging bij Sinterklaas op schoot zitten.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 00:15:58 #66
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_62366669
mij hoefde t niet verteld te worden
ik denk veel te veel na over dingen (soort adhd)
dus, een man van zoveel honderd jaren oud kon niet, mern wordt immers niet zo oud.
en negers met een nederlands accent kon niet, en al helemaal niet met blauwe ogen.
en die (nep)negerinnen hadden geen kont, en dat is een feit dat ze die wél hebben
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_62366814
Toen zwarte piet de pakjes neerzette en pepernoten kwam strooien in de kamer, vanachter het gordijn door de tuindeur dacht ik "die pepernoten blijven wel liggen" dus ik rende keihard achter zwarte piet aan de tuin in: bleek het de secretaresse van mijn vader te zijn.
Een paar jaar eerder konden ze me nog wijsmaken dat dat zigzagstiksel dat ik bij de baard van Sinterklaas gezien had normaal was.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_62366828
Ik heb er nooit in gelooft
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
pi_62394424
Ik ken mij nagenoeg niets herinneren van mijn prille jeugd, dus ik zou het niet weten.
  Trouwste user 2022 woensdag 15 oktober 2008 @ 12:25:40 #70
7889 tong80
Spleenheup
pi_62400881
Er zijn volwassenen met een jeugdtrauma toen ze bij Jiskefet zagen dat Storm de Sint anaal nam.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_62430662
Ik weet dat nog wel ja, het was immers bijna dat de goed heiligman ons land kwam bezoeken en mijn moeder was boven de was aan het opvouwen. Ze vertelde het, hoe dat gebeurde weet ik niet meer precies maar mijn hele dag was flink naar de klote dat weet ik wel! Sindsdien is sinterklaas nooit meer geweest zoals het daarvoor was, logisch ook wel!
Zonder wrijving geen glans
pi_62435052
Ik moest huilen
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_62450773
ik kreeg een aantal godverlaten nachten geen cadeauauau in m'n schoen omdat m'n vader te lui was geweest om wat te halen waarop ik mijn godsdienst verloochende
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:52:15 #74
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_62457648
Het was eigenlijk een opeenstapeling van constateringen waardoor ik inzag dat de Sint niet de Sint was:

-De cadeautjes zaten altijd in de wasmand, en niet in een juten zak
-Nadat er op pakjesavond op het raam werd geklopt liep overbuurman Gerard snel de oprit af
-De Sint op de basisschool had een kier van ruim een centimeter tussen zijn baard en zijn gezicht
-Tijdens Sinterklaas bij opa en oma werd er ieder jaar een zooi pepernoten de kamer binnen gegooid door een hand waaraan de handschoen van opa zat. Dit gebeurde standaard tijdens een toiletbezoek van oom Otto, die vervolgens heel verbaasd de kamer in kwam en vroeg waar die pepernoten nou weer vandaan kwamen...
pi_62462010
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:52 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Het was eigenlijk een opeenstapeling van constateringen waardoor ik inzag dat de Sint niet de Sint was:

-De cadeautjes zaten altijd in de wasmand, en niet in een juten zak
-Nadat er op pakjesavond op het raam werd geklopt liep overbuurman Gerard snel de oprit af
-De Sint op de basisschool had een kier van ruim een centimeter tussen zijn baard en zijn gezicht
-Tijdens Sinterklaas bij opa en oma werd er ieder jaar een zooi pepernoten de kamer binnen gegooid door een hand waaraan de handschoen van opa zat. Dit gebeurde standaard tijdens een toiletbezoek van oom Otto, die vervolgens heel verbaasd de kamer in kwam en vroeg waar die pepernoten nou weer vandaan kwamen...
Zo heerlijk herkenbaar allemaal.

Bij mij zaten de cadeautjes altijd wel in een juten zak, alleen lag die jutenzak na sinterklaas nog wekenlang in de kast. Als ik m'n moeder vroeg wat de juten zak nog in de kast deed, vertelde ze altijd dat die nog teruggestuurd moest worden naar sinterklaas.

Het kloppen werd bij mij door m'n (jaren oudere) zus gedaan, die toevallig altijd nog even naar haar kamer moest op pakjesavond... Om vervolgens ook nog met een -blijkbaar zojuist ingepakt- cadeautje terug te komen, dat nét nog door sinterklaas door de schoorsteen was geduwd.

De pepernoten werden ook altijd gegooid vanuit de hoek waar m'n vader zat. En ik begreep maar niet hoe die zwarte pieten nou door de muur heen konden gooien, omdat me werd wijsgemaakt dat ze buiten stonden.

Achteraf vraag je je af hoe je het ooit hebt kunnen geloven.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 17:34:55 #76
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_62487103
Ik vond het altijd raar dat bij mijn oma die geen schoorsteen had wel steeds dingen in mijn schoen werden gedaan, en de uitleg dat Sinterklaas van elk huis een sleutel heeft speciaal om pakjes te bezorgen vond ik ook niet echt logisch. Voor de rest herinner ik me er niet veel meer van.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_62488954
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 17:34 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik vond het altijd raar dat bij mijn oma die geen schoorsteen had wel steeds dingen in mijn schoen werden gedaan, en de uitleg dat Sinterklaas van elk huis een sleutel heeft speciaal om pakjes te bezorgen vond ik ook niet echt logisch. Voor de rest herinner ik me er niet veel meer van.
Wij zetten de schoen altijd voor de voordeur want de Sint stopte de kadootjes door de brievenbus.

Dat ik dat geloofde
pi_62490034
2 kinderen uit mn klas zeiden het, en toen ben ik het aan mn moeder gaan vragen.
Ik was niet geschokt want ik vermoedde het al..en vond het wel leuk omdat ik 2 jongere broertjes heb,
en ik moest het dus nog jaren mee geheim houden
I wish my brain had a map, to tell me where my heart should go!
pi_62561755
Toen ik tijdens de Sinterklaas optocht een Zwarte Piet zag die een Marokkaan een trap onder zijn reet gaf, was mijn geloof meteen over.
Tok.
  † In Memoriam † woensdag 22 oktober 2008 @ 22:19:01 #80
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_62597185
Ik vond het echt vreselijk toen ik van iemand op school hoorde dat Sinterklaas niet bestond en het thuis ook nog eens werd bevestigd. Ik nam me dan ook voor om niet aan die leugen mee te werken als ik zelf kinderen zou hebben. Nu is het zover en wat denk je? Ik doe er net zo hard aan mee als de rest van Nederland en vind het nog leuk ook
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_62721428
da weet ik toch al niet meer hoe ze da mij verteld hebbe

ik weet het wel nog dat men zusje 11 was en er nog steeds in geloofde tot ze het haar op school vertelde da sinterklaas niet bestaat men zusje is er lang niet goed van geweest die geloofde er nog heilig in
pi_62728197
Het schijnt dat ik in een zomervakantie op de terugweg van een vakantie in Frankrijk mij realiseerde dat sinterklaas niet bestaat. Ik was toen ongeveer een jaar of 7. Mijn ouders zagen dit niet aankomen en konden mijn vragen dus niet beantwoord. Ik heb dus zelf ontdekt dat sinterklaas nep was
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  maandag 27 oktober 2008 @ 23:03:00 #83
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_62736488
Ik had mijn moeder betrapt toen ze mijn schoen aan het vullen was .
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:34:05 #84
123096 qwry
Stop Contact!
pi_62745919
Lag op bed 'Douwe Dabbert' te lezen toen, ik meen, vader mij het schokkende nieuws vertelde... nooit meer een stripboek van Douwe Dabbert aangeraakt.
  Trouwste user 2022 dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:50:43 #85
7889 tong80
Spleenheup
pi_62751943
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:03 schreef Nantes het volgende:
Ik had mijn moeder betrapt toen ze mijn schoen aan het vullen was .
Oe die is erg

Trouwste user 2022 dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:51:38 #86
7889 tong80
Spleenheup
pi_62751972
Trouwens mijn neefje Jelle van 8 weet sinds dit jaar dat ie niet bestaat. Hij heeft nu een groot geheim voor zijn 4 jarig zusje. Is ook leuk om mee te maken.

maandag 3 november 2008 @ 15:07:58 #87
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_62908686
Bij mij vertelden mijn broers het, eerst wilde ik dat niet accepteren maar uiteindelijk toch wel. In groep 4 geloofde ik niet meer maar deed ik gezellig mee met de kinderen die wel geloofden. In groep 5 was ik een lul en zei ik tegen groep 3/ kleutergroep kinderen dat ie niet bestond (zoals mijn broers met mij hadden gedaan) die vervolgens heel boos reageerden
patat ftw :)
pi_63081162
Ik kwam er zelf achter toen ik de snoepjes uit de snoeptrommel (de inhoud daarvan kende ik van buiten) niet meer in de snoeptrommel vond maar wel in mijn schoen. en de wortel die ik in mijn schoen had gedaan de avond ervoor mijn moeder de volgende dag door de sapcentrifuge zag duwen om wortelsap te maken. arme schimmel.
pi_63300449
2 december. Schoen zetten.
Ik vond de geur van bier in de gootsteen ('s ochtends) heeeel erg verdacht. Even uitleggen. Bij ons thuis dronk niemand bier. We hadden daarom ook nooit geen bier in huis tenzij er iemand zou komen die wel graag een biertje lustte. Ik werd dus 's ochtends wakker, schoen de vorige avond gezet met wortel, suikerklontjes, glaasje melk en het (speciaal gekochte) bierflesje. Van de wortel was alleen het topje weg. De suikerklontjes helemaal. Het glaasje melk was leeg en het bierflesje was ook leeg. Toen ging er wel iets dagen (dat zwarte piet het bier had weggegooid, dat kon natuurlijk niet).

3 december. speurtocht.
Het begon te dagen, kon het (niet) waar zijn? Ik had natuurlijk wel 's betwijfeld of zwarte pieten echt waren. De schoorsteen was altijd al een twijfelgeval en een loper leek me ook onwaarschijnlijk. Was het niet iemand anders? Oren die vanbinnen niet helemaal zwart waren. Een voorhoofd dat wat minder zwart was dan de rest. Blanke huid die door handschoenen te zien was. Zo, mijn speurtocht begon.
Eerst de keuken. Geen kast werd gespaard. Van de apothekerskast tot de pannenlade. De kledingkasten werden overhoop gehaald. Onder alle bedden werd gekeken. Geen succes. Geen kado's. Zouden sinterklaas en zwarte piet dan wél echt zijn?

4 dec. De ontdekking.
Het was helemaal niet zo bedoeld. Ik was in de garage aan het snuffelen naar de bal. We gingen voetballen. De bal kon ik nergens vinden, dat was reden om de garage door te spitten (kwam ik normaal bijna nooit). We hadden al heel lang een oude, kapotte koelkast in de garage staan. Die koelkast had een vriesvak. Dat vriesvak leek een hele goede... Wacht! Zou het soms?
Als je 7 bent kun je doorgaans niet zomaar bij het vriesvak, daar kwamen kisten goed van pas. Na 5 minuutjes slepen en stapelen had in een vakkundig trapje gefabriceerd. Ik kon nu bij het vriesvak, ik deed het open en wat lag daar !?!?!?!
Een Gameboy !!!! (de echte, de baksteen).
Ik was blij! Ik was droevig! Ik zou de Gameboy krijgen, datgeen waar ik al zolang naar had verlangd. Maar tegelijkertijd besefte ik dat die Gameboy daar niet voor niks, verstopt lag. Ik durfde niet naar m'n ouders te gaan. Ik bedoel, wat nu als ik de Gameboy niet mocht houden als ik toch niet meer in sinterklaas geloofde!?

5 dec. pakjesavond
Ik kreeg de Gameboy. Ik wist het nu zeker.
Diezelfde avond heb ik m'n ouders maar bij elkaar geroepen. Ik moest al mijn moed verzamelen om ze het te vertellen. En dat heb ik dus maar gedaan. Ze namen het goed op.
SPOILER

[ Bericht 4% gewijzigd door EvilMarc op 17-11-2008 21:36:42 ]
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_63338226
Ik was een jaar of 8, en de kindjes in de klas geloofde niet 'echt' meer. Mijn moeder vond het zielig dat ik nog wel 'echt' geloofde, en heeft het me toen maar verteld...
Ben er nog een beetje kapot van!
  donderdag 20 november 2008 @ 23:00:43 #91
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_63389753
Met pakjesavond zette pa of ma altijd de zak voor de voordeur, om vervolgens aan te bellen, en dat werd steeds meer een kunst, omdat ik altijd steeds alerter werd. Op een avond deed ik de deur open, en zag ik nog net m'n moeder door de keukendeur naar binnen snellen. Toen wist ik het eigenlijk al. Het jaar erna gingen ik en broertje & zusje rond het huis lopen, om de sint te kunnen zien. Dat werd opgelost door de zak op het dakterras neer te zetten. Maar ik wist het eigenlijk al zeker, toen ik er over na ging denken hoe het kon dat er meerdere intochten tegelijk waren. Dat werd nog verklaard door de "hulpsinterklazen". Die op TV was de echte, de rest was hulp. Incluus die op school.
Maargoed, als klein denkertje trok ik toch de conclusie dat het nep was, en pa en ma drukten mij uiteraard op het hart om het geheim te houden voor broertje en zusje. Dat deed ik ook braaf.
You know, I've learned something today
pi_63461664
Eh, Suga_Mama.... Sinterklaas bestaat niet
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Vivamus posuere.
Fusce vulputate dolor id augue. Maecenas sapien metus, consectetuer quis,
commodo eget, vehicula sed, elit.
pi_63583487
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:51 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ja!

Ik zag toen ik 5 was de plakpleisters onder sinterklaas zijn snor zitten, 5 minuten later zag ik een witte rug van Piet, die mij erg bekend voorkwam. Dus toen geloofde ik niet meer.

Wat een kermis wordt er eigenlijk van gemaakt, als je er zo over nadenkt.
  vrijdag 28 november 2008 @ 09:56:27 #94
235707 Painted_Horse
Quarter or Dime?
pi_63587907
Mijn buurjongetje vertelde het plompverloren op een doordeweekse dag.
Ik weet nog wel dat ik bijzonder kwaad was...
Inmiddels speel ik zelf voor Sinterklaas.
Never underestimate a Horse - He can't think but is better in acting than Meryl Streep
pi_63656511
Ik weet niet meer hoe ik er zelf achter ben gekomen. Wel dat ik het mijn zusje vertelde . De reactie was; niettus en daarna kreeg ik enorm op m'n kop van mijn ouders.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  zondag 14 december 2008 @ 23:07:43 #96
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_64018684
Ik zou het niet weten. Maar wat ik wel weet is dat ik op mijn vijfde tegen mijn klasgenootjes vertelde dat d'n Sint niet bestond. En zij zo zeggen van 'De Sint bestaat wel!' whehehe
Kaleidoscopiklimax
  donderdag 18 december 2008 @ 22:14:28 #97
238613 VVVMxx
voor rood wit gezongen
pi_64132945
Ik zat denk ik in groep 5 ofzo en het was volgens mij carnaval..
En toen waren we bij een carnavalsfeest en het was dus 'net' sinterklaas geweest en sinds die sinterklaas had ik al wel wat door..
Maar toen begon een vriendin ineens allemaal; IK HEB ZOOO'N GROOT GEHEIM! Dat mag ik eeeeecht niet vertellen!!!

Nee dan word je niet nieuwsgierig...

Zo dus!
now we realise
pi_64226102
We hadden toen thuis een (gas)kachel en ik vroeg me tijdens tweede kerstdag 1988 af hoe Zwarte Piet door dat kleine deurtje heen kon. Toen hebben mijn ouders de waarheid verteld en moest ik heel hard huilen..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_64232299
Volgens mij is dat erg natuurlijk gegaan. Ik kan me niet herinneren dat m'n ouders het verteld hebben. Ik hoorde het en had er vrede mee.
That's all folks!
  FOK!fossiel maandag 22 december 2008 @ 11:07:18 #100
8443 cptmarco
it's captain...
pi_64238490
geen idee hoe oud ik eigenlijk was toen mijn moeder het mij vertelde. Het was boven op mijn slaapkamertje toen ze het mij vertelde... Ik was zo vol van dit nieuwtje dat ik meteen naar beneden holde om het aan broer te vertellen.... Die het uiteraard al wist aangezien hij twee jaar ouder is..
  maandag 22 december 2008 @ 16:18:20 #101
81894 godigita
Trollercoaster
pi_64248334
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 20:24 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dat dus.

De eventuele teleurstelling (die er in mijn geval niet echt was) weegt niet op tegen de jaren Sinterklaasgevoel, spanning, liedjes, schoen zetten en cadeaus. Ik heb daar echt heel veel leuke herinneringen aan.
  maandag 22 december 2008 @ 16:18:43 #102
81894 godigita
Trollercoaster
pi_64248342
Oeps.
pi_64248377
ik heb echt geen idee meer hoe ik erachter ben gekomen, zal wel niet zoveel indruk hebben gemaakt dan
blablablablablablablablablablablablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')