quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:52 schreef TheSilentEnigma het volgende:Het was eigenlijk een opeenstapeling van constateringen waardoor ik inzag dat de Sint niet de Sint was:
-De cadeautjes zaten altijd in de wasmand, en niet in een juten zak
-Nadat er op pakjesavond op het raam werd geklopt liep overbuurman Gerard snel de oprit af
-De Sint op de basisschool had een kier van ruim een centimeter tussen zijn baard en zijn gezicht
-Tijdens Sinterklaas bij opa en oma werd er ieder jaar een zooi pepernoten de kamer binnen gegooid door een hand waaraan de handschoen van opa zat. Dit gebeurde standaard tijdens een toiletbezoek van oom Otto, die vervolgens heel verbaasd de kamer in kwam en vroeg waar die pepernoten nou weer vandaan kwamen...
Zo heerlijk herkenbaar allemaal.

Bij mij zaten de cadeautjes altijd wel in een juten zak, alleen lag die jutenzak na sinterklaas nog wekenlang in de kast.

Als ik m'n moeder vroeg wat de juten zak nog in de kast deed, vertelde ze altijd dat die nog teruggestuurd moest worden naar sinterklaas.
Het kloppen werd bij mij door m'n (jaren oudere) zus gedaan, die toevallig altijd nog even naar haar kamer moest op pakjesavond... Om vervolgens ook nog met een -blijkbaar zojuist ingepakt- cadeautje terug te komen, dat nét nog door sinterklaas door de schoorsteen was geduwd.
De pepernoten werden ook altijd gegooid vanuit de hoek waar m'n vader zat. En ik begreep maar niet hoe die zwarte pieten nou door de muur heen konden gooien, omdat me werd wijsgemaakt dat ze buiten stonden.

Achteraf vraag je je af hoe je het ooit hebt kunnen geloven.