2 december. Schoen zetten.
Ik vond de geur van bier in de gootsteen ('s ochtends) heeeel erg verdacht. Even uitleggen. Bij ons thuis dronk niemand bier. We hadden daarom ook nooit geen bier in huis tenzij er iemand zou komen die wel graag een biertje lustte. Ik werd dus 's ochtends wakker, schoen de vorige avond gezet met wortel, suikerklontjes, glaasje melk en het (speciaal gekochte) bierflesje. Van de wortel was alleen het topje weg. De suikerklontjes helemaal. Het glaasje melk was leeg en het bierflesje was ook leeg. Toen ging er wel iets dagen (dat zwarte piet het bier had weggegooid, dat kon natuurlijk niet).
3 december. speurtocht.
Het begon te dagen, kon het (niet) waar zijn? Ik had natuurlijk wel 's betwijfeld of zwarte pieten echt waren. De schoorsteen was altijd al een twijfelgeval en een loper leek me ook onwaarschijnlijk. Was het niet iemand anders? Oren die vanbinnen niet helemaal zwart waren. Een voorhoofd dat wat minder zwart was dan de rest. Blanke huid die door handschoenen te zien was. Zo, mijn speurtocht begon.
Eerst de keuken. Geen kast werd gespaard. Van de apothekerskast tot de pannenlade. De kledingkasten werden overhoop gehaald. Onder alle bedden werd gekeken. Geen succes. Geen kado's. Zouden sinterklaas en zwarte piet dan wél echt zijn?
4 dec. De ontdekking.
Het was helemaal niet zo bedoeld. Ik was in de garage aan het snuffelen naar de bal. We gingen voetballen. De bal kon ik nergens vinden, dat was reden om de garage door te spitten (kwam ik normaal bijna nooit). We hadden al heel lang een oude, kapotte koelkast in de garage staan. Die koelkast had een vriesvak. Dat vriesvak leek een hele goede... Wacht! Zou het soms?
Als je 7 bent kun je doorgaans niet zomaar bij het vriesvak, daar kwamen kisten goed van pas. Na 5 minuutjes slepen en stapelen had in een vakkundig trapje gefabriceerd. Ik kon nu bij het vriesvak, ik deed het open en wat lag daar !?!?!?!
Een Gameboy !!!! (de echte, de baksteen).
Ik was blij! Ik was droevig! Ik zou de Gameboy krijgen, datgeen waar ik al zolang naar had verlangd. Maar tegelijkertijd besefte ik dat die Gameboy daar niet voor niks, verstopt lag. Ik durfde niet naar m'n ouders te gaan. Ik bedoel, wat nu als ik de Gameboy niet mocht houden als ik toch niet meer in sinterklaas geloofde!?
5 dec. pakjesavond
Ik kreeg de Gameboy. Ik wist het nu zeker.
Diezelfde avond heb ik m'n ouders maar bij elkaar geroepen. Ik moest al mijn moed verzamelen om ze het te vertellen. En dat heb ik dus maar gedaan. Ze namen het goed op.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door EvilMarc op 17-11-2008 21:36:42 ]
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina