abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62040189
tvp
pi_62040194
Men moet dit met zijn allen negeren!
Klaar...wat wil die minister nu dan?
Pfff
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 1 oktober 2008 @ 00:29:24 #104
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62040247
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 23:53 schreef Yildiz het volgende:
Ja, dat zeg ik. Dat zeggen de artikelen uit 2004 ook. En volgens mij was Hans Hoogervorst indertijd toch echt van de VVD.
VVD idd, mijn excuses.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 1 oktober 2008 @ 00:31:28 #105
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62040279
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 00:29 schreef maartena het volgende:

[..]

VVD idd, mijn excuses.
'Zallright.
Maar nu ga ik voor vandaag echt afsluiten.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 00:34:25 #106
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62040327
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 00:22 schreef Yildiz het volgende:
De reden dat de minister het ingevoerd heeft (naar buiten toe) is ongetwijfeld gezondheid. Klink is tenslotte minister van die post. De reden dat het draagvlak zo groot was heeft echter volgens mij vrij weinig met gezondheid te maken.
Ik heb het niet voer Ab Klink alleen, maar over de rookverboden die in de afgelopen 20+ jaar in meer dan 60+ voornamelijk westerse landen zijn ingevoerd. (De niet-westerse landen beginnen langzaam aan ook nu). In al die landen, hoe je het ook went of keert, en hoe het legale en wetssysteem ook in elkaar zit..... is de basis van zo'n wet de schadelijkheid van meeroken voor de gezondheid.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 1 oktober 2008 @ 00:39:11 #107
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62040390
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 00:25 schreef zhe-devilll het volgende:
Men moet dit met zijn allen negeren!
Klaar...wat wil die minister nu dan?
Pfff
Met z'n allen het rookverbod negeren? Ik denk dat daar weinig animo voor is. Op een forum klagen, dat is 1 ding.... maar om ook daadwerkelijk met een groep rokers een kroeg in te gaan en daar "wel even laten zien wat we ervan denken" is toch een ander verhaal.

Als de kroegeigenaar of medewerkers je vriendelijk vragen de sigaret uit te doen, wat ga je dan doen..... op de grond zitten met je armen over elkaar ofzo?
-
pi_62040651
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 16:54 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ben je nou serieus de schadelijkheid van roken in twijfel aan het trekken,
De "wil jij beweren dat roken niet schadelijk is - o - meter" staat inmiddels ook op 3000.
Het is echt populair om dat te roepen op het moment dat iemand iets roept dat in de verste strekking ook maar lijkt op het in twijvel trekken van de effecten van meeroken.
pi_62040661
Klacht: Hypes
  woensdag 1 oktober 2008 @ 07:04:02 #110
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62042068
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 00:15 schreef maartena het volgende:
Toch lijkt niemand wat te willen ondernemen..... de stichting "red de kleine horeca" vraagt om tientjesleden voor een rechtszaak, maar het is nog steeds niet duidelijk wat ze daarmee precies willen. Het burgerinitiatief echter..... is makkelijk, erg goedkoop (je hebt eigenlijk alleen vrijwilligers nodig), en een compleet legale vorm om een petitie in te dienen bij de regering, en het daarmee tevens bespreekbaar maken.
ho ho, je vergeet Ton Wurtz! Optichter van de Partij tegen betutteling. Die is met 100.000 handtekeningen destijds op pad gegaan

Ton is overigens lid van Rita's partij TON. Dus die zal wel het gunstigst zijn voor rokers

Oh en 11 oktober is er een manifestatie. Ik verwacht dat alle pleitbezorgers hier voor rook-horeca hun stem laten horen:
quote:
ROKERSDAG 2008

Medestrijders van o.a. Forces Nederland, Partij tegen Betutteling en Rokersbelangen hebben dit jaar niets zichtbaars gepland. Ze zijn -voor zover ik begrepen heb- achter de schermen bezig. Ik vermoed dat dat iets te maken heeft met de onlangs opgerichte internationale organisatie TICAP, maar zeker weten doe ik dat niet.

Daar Rokersdag.nl maar een kleine organisatie is, zijn er helaas geen mogelijkheden om dit jaar zelfstandig iets op poten te zetten. Ik roep hierbij echter wel op om op 11 oktober a.s. massaal te gaan vlaggen! Ook zou je een vlag met korte omschrijving erbij op je website of blog kunnen zetten.

Tevens wordt er op 11 oktober a.s. op Het Plein te Den Haag een manifestatie tegen de verregaande contrôle op de burger gehouden door Volksopstand2008.nl. Graag roep ik dan ook alle rokers m/v en tolerante niet-rokers op om deze manifestatie eveneens te gebruiken om de gedachtencontrôle m.b.t. roken onder de aandacht te brengen. Gebruik je eigen creativiteit en fantasie om dit onderwerp onder de aandacht te brengen.

Tot ziens op 11 oktober a.s.!
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_62042120
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 19:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is dus die krentekakkersmentaliteit van veel niet-rokers waardoor de kroegen niet van hen kunnen bestaan. Het is een kwestie van prioriteiten stellen, van mensen die de prioriteit stellen dat het vooral niet teveel mag kosten en de kleren lekker fris moeten blijven voor de volgende dag en dat je vooral heel gezond moet blijven kan het uitgaansleven zoals het nu is niet bestaan.

Dus volgend jaar kun jij lekker zeuren dat er zo weinig plek is op het terras als je de stoute schoenen hebt aangetrokken en besloten hebt een drietal euro's aan gezelligheid te besteden, want de kroegen die de winter niet door komen kunnen volgend jaar ook de stoeltjes en tafeltjes niet buiten zetten.
Nee het is juist de mentaliteit van alle rokers om maar excuses te vinden om toch in de kroeg te roken. Oke de kroegen hebben het in het begin even zwaar maar door zeurpieten zoals jij duurt die overgansperiode alleen maar langer. Gewoon allemaal aan de regels houden dan is het zo goed geregeld en zeurt er niemand over.

Dat eeuwige gediscussieer over wel en niet roken daar komen de rokers en de niet rokers toch niet uit. Daarom is er dus een wetgeving
pi_62042140
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 20:58 schreef maartena het volgende:

[..]

Er werd melding gemaakt van meer bezoekers in de horeca niet perse in kroegen. En tot nu toe blijkt dat te kloppen, want restaurants krijgen meer bezoekers, en restaurants zitten volgens diverse FOK!kers een stuk voller dan voorheen. En dat klopt ook met de trend in andere landen, restaurants trekken meer bezoekers/omzet, kroegen trekken minder bezoekers/omzet, maar over de hele linie van de horeca..... veranderd er qua totaalomzet niet zoveel.
Hotels en restaurants waren al voor het overgrote deel rookvrij.
Het rookverbod van 1 juli zou vooral de cafe's treffen.
Ga nou niet doen alsof dat niet duidelijk was.

Maar gelukkig houden steeds minder kroegeigenaren zich eraan.
pi_62042158
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 07:16 schreef thaeastwood het volgende:

[..]

Nee het is juist de mentaliteit van alle rokers om maar excuses te vinden om toch in de kroeg te roken. Oke de kroegen hebben het in het begin even zwaar maar door zeurpieten zoals jij duurt die overgansperiode alleen maar langer. Gewoon allemaal aan de regels houden dan is het zo goed geregeld en zeurt er niemand over.

Dat eeuwige gediscussieer over wel en niet roken daar komen de rokers en de niet rokers toch niet uit. Daarom is er dus een wetgeving
Ik begrijp hieruit dus dat mensen nooit zouden moeten twijfelen aan regels en wetten en ze gewoon altijd maar moeten opvolgen?

Leuk, als het aan jou had gelegen hadden we dus nog geloofd dat de aarde plat was.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_62042423
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 07:24 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik begrijp hieruit dus dat mensen nooit zouden moeten twijfelen aan regels en wetten en ze gewoon altijd maar moeten opvolgen?

Leuk, als het aan jou had gelegen hadden we dus nog geloofd dat de aarde plat was.
Zucht. Regels zijn er niet voor niks. Dat niet iedereen er altijd mee eens is dat kan kloppen. Er is hier lang over gediscussieerd ,gedebateerd enz. Het blijkt gewoon dat roken en meeroken slecht is voor de gezondheid. Dus ja dan komt er dus een wetgeving die het verbied om in openbare gelegenheden te roken.

Maar zoals ik al zei rokers en niet rokers blijven altijd verschillende meningen houden dat is een eindeloze discussie.
pi_62042486
Sjee wat een gezeur, dankzij de lobby van de niet rokers is de horeca nu rookvrij, dat de rokers dan weg blijven is een logisch gevolg hiervan, en dan krijgen de rokers als nog de schuld van de niet rokers dat de horeca het zo slecht doet.
Waarom maken de niet rokers dan geen gebruik van de horeca nu die rookvrij is geworden ik heb het dan over de kroegen) steek je hand eens in eigen boezem.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 08:26:37 #116
193843 JihadJoe
Varkenspest
pi_62042660
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 08:14 schreef Sorella het volgende:
Sjee wat een gezeur, dankzij de lobby van de niet rokers is de horeca nu rookvrij, dat de rokers dan weg blijven is een logisch gevolg hiervan, en dan krijgen de rokers als nog de schuld van de niet rokers dat de horeca het zo slecht doet.
Waarom maken de niet rokers dan geen gebruik van de horeca nu die rookvrij is geworden ik heb het dan over de kroegen) steek je hand eens in eigen boezem.
Hand in eigen boezen steken doen ze echt niet.

Ik lach me rot, er wordt rokers zelfs verweten dat ze niet meer naar de kroeg gaan ergo, a-sociaal zijn omdat ze de kroegbaas niet vrijwillig sponsoren om tegen hun zin in daar een biertje te komen drinken. Hoe weinig hersensinhoud heb je dan.

Wat mij ook opvalt hoe licht men over de faillissementen heenstapt. Ik wil weleens zien hoe al die schreeuwerds hier op het forum rond komen met hun salaris als deze voor de helft werd gekort. Wedden dat de wereld te klein was?

Opvallend is ook dat men enorm begaan is met de gezondheid van rokers. Hoe sociaal toch...
Vort, ga varkens pesten!
  woensdag 1 oktober 2008 @ 08:39:14 #117
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62042846
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 00:34 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik heb het niet voer Ab Klink alleen, maar over de rookverboden die in de afgelopen 20+ jaar in meer dan 60+ voornamelijk westerse landen zijn ingevoerd. (De niet-westerse landen beginnen langzaam aan ook nu). In al die landen, hoe je het ook went of keert, en hoe het legale en wetssysteem ook in elkaar zit..... is de basis van zo'n wet de schadelijkheid van meeroken voor de gezondheid.
Ja, natuurlijk is dat de basis van de wet. Je kunt moeilijk verdedigen om in een wet te schrijven 'wij, in der naam van de Koningin, verbieden vanaf vandaag het roken in horeca omdat mijn zoon er zulke roden ogen van krijgt. Verder vind de vrouw van de minster van Bladiebla het rookverbod wel prettig, want dan stinken de kleren minder. Enzo.'

Ik heb het over draagvlak onder de burgers, niet over de basis van de wet.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 08:41:30 #118
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62042885
als uit statistieken telkens weer blijkt dat de meerderheid van de bevolking achter het rookverbod in de horeca staat, zelfs de jeugd dan lijkt mij er genoeg draagvlak voor.
[..]
pi_62042895
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 08:26 schreef JihadJoe het volgende:

[..]

Hand in eigen boezen steken doen ze echt niet.

Ik lach me rot, er wordt rokers zelfs verweten dat ze niet meer naar de kroeg gaan ergo, a-sociaal zijn omdat ze de kroegbaas niet vrijwillig sponsoren om tegen hun zin in daar een biertje te komen drinken. Hoe weinig hersensinhoud heb je dan.

Wat mij ook opvalt hoe licht men over de faillissementen heenstapt. Ik wil weleens zien hoe al die schreeuwerds hier op het forum rond komen met hun salaris als deze voor de helft werd gekort. Wedden dat de wereld te klein was?

Opvallend is ook dat men enorm begaan is met de gezondheid van rokers. Hoe sociaal toch...
Ik zit gewoon elke week in de kroeg hoor. Je zegt het zelf al rokers drinken niet graag een biertje tegen hun zin in. Wat zeur je dan. Blijf dan gewoon lekker thuis. Rook je zelf te pletter doe eens gek maar zeur dan hier niet

Dat faillissement verhaal is dat al bewezen dat dat alleen aan het niet roken ligt?? Volgens mij niet. Dat heeft meerdere oorzaken..
  woensdag 1 oktober 2008 @ 08:46:00 #120
193843 JihadJoe
Varkenspest
pi_62042951
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 08:42 schreef thaeastwood het volgende:

[..]

Ik zit gewoon elke week in de kroeg hoor. Je zegt het zelf al rokers drinken niet graag een biertje tegen hun zin in. Wat zeur je dan. Blijf dan gewoon lekker thuis. Rook je zelf te pletter doe eens gek maar zeur dan hier niet
"Niet zeiken knul, ik rook zowel in de kroeg als thuis niet.
quote:
Dat faillissement verhaal is dat al bewezen dat dat alleen aan het niet roken ligt?? Volgens mij niet. Dat heeft meerdere oorzaken..
Uiteraard klopt het verhaal niet want het past niet in je goedpratersstraatje.
Vort, ga varkens pesten!
  woensdag 1 oktober 2008 @ 08:49:37 #121
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62043007
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 08:41 schreef MikeyMo het volgende:
als uit statistieken telkens weer blijkt dat de meerderheid van de bevolking achter het rookverbod in de horeca staat, zelfs de jeugd dan lijkt mij er genoeg draagvlak voor.
Het is de essentie van democratie dat de minderheid tegen de wil van de meerderheid beschermt wordt.
Dit lijkt mij een klassiek geval hiervan.

Als 90% van het volk de Koran niet leest, is dat geen reden om toe te staan om de Koran te verbieden, zélfs als de helft er zogenaamd geen problemen mee heeft. De meerderheid is m.i. geen geldig argument.

Ik ontken ook niet dat het draagvlak er is, maar het draagvlak heeft andere motivatie dan datgene wat in de wet staat.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 09:04:40 #122
193843 JihadJoe
Varkenspest
pi_62043218
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 08:49 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Het is de essentie van democratie dat de minderheid tegen de wil van de meerderheid beschermt wordt.
Dit lijkt mij een klassiek geval hiervan.

Als 90% van het volk de Koran niet leest, is dat geen reden om toe te staan om de Koran te verbieden, zélfs als de helft er zogenaamd geen problemen mee heeft. De meerderheid is m.i. geen geldig argument.

Ik ontken ook niet dat het draagvlak er is, maar het draagvlak heeft andere motivatie dan datgene wat in de wet staat.
Als 90% de koran niet leest mag deze wmb zo spoedig mogelijk in moskeeën verboden worden. Er zijn nog plaatsen genoeg waar je het kan lezen.

Oh wacht, dan gaan de moskeeën weer klagen dat ze weinig bezoekers krijgen.

moeilijk moeilijk moeilijk
Vort, ga varkens pesten!
  woensdag 1 oktober 2008 @ 09:21:33 #123
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62043487
ja leuk die vergelijkingen;

[..]
  woensdag 1 oktober 2008 @ 09:22:52 #124
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62043509
Ik zal voortaan ook zo'n plaatje neerzetten als iemand zegt 'oh, als een kroegbaas mag beslissen wat er in zijn kroeg gebeurt, vind je het dan ook prima dat er dan mensen in die kroeg vermoort worden ofso!?'

.
pi_62043541
quote:
De mensen die, volgens de users als jij, nu massaal naar de kroeg zouden gaan? Yildiz heeft gelijk: de meerderheid beslist niet over alles wat de minderheid doet in een democratie.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 09:56:02 #126
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62044136
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 09:22 schreef Yildiz het volgende:
Ik zal voortaan ook zo'n plaatje neerzetten als iemand zegt 'oh, als een kroegbaas mag beslissen wat er in zijn kroeg gebeurt, vind je het dan ook prima dat er dan mensen in die kroeg vermoort worden ofso!?'

.
prima
[..]
  † In Memoriam † woensdag 1 oktober 2008 @ 10:48:42 #127
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62045278
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 08:06 schreef thaeastwood het volgende:
Dus ja dan komt er dus een wetgeving die het verbied om in openbare gelegenheden te roken.
Een kroeg is geen openbare gelegenheid!
Carpe Libertatem
pi_62045541
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 10:48 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Een kroeg is geen openbare gelegenheid!
Hoe wil je het dan noemen?
pi_62045562
ze moeten gewoon een pot bij de deur zetten waarin rokers een donatie doen voor eventuele boetes, of een rekeningnummer waar rokers gewoon geld op storten voor de boetes.

ik zou bij elke cafe bezoeke best 1 euro in de pot willen gooien als ik kan roken en ik denk dat het merendeel van de rokers dat wel zou doen.

moet je eens kijken hoeveel boetes ze dan kunnen betalen
pi_62045669
quote:
Dezelfde meerderheid van de bevolking die sinds z'n vrijgezellenavond nooit meer een kroeg aan de binnenkant heeft gezien?

Die moet wmb gewoon z'n kop houden.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 11:09:44 #131
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62045709
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 11:02 schreef downthedrain het volgende:
ze moeten gewoon een pot bij de deur zetten waarin rokers een donatie doen voor eventuele boetes, of een rekeningnummer waar rokers gewoon geld op storten voor de boetes.

ik zou bij elke cafe bezoeke best 1 euro in de pot willen gooien als ik kan roken en ik denk dat het merendeel van de rokers dat wel zou doen.

moet je eens kijken hoeveel boetes ze dan kunnen betalen
ho je blijft nederlander! Die pot wordt de eerste week nog wel gevuld, daarna kalft het vanzelf af

Ik zie ook nog wel in dat ie wordt leeggeroofd
[..]
  † In Memoriam † woensdag 1 oktober 2008 @ 11:14:35 #132
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62045858
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 11:01 schreef thaeastwood het volgende:
Hoe wil je het dan noemen?
Privé eigendom. De eigenaar bepaalt of iemand wel of niet in zijn pand aanwezig mag zijn.
Carpe Libertatem
pi_62045876
Ze moeten eigenlijk ook de rokers een boete geven. Niet alleen de kroegeigenaar. Of schop ik nu tegen nog meer schenen
pi_62045877
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 11:09 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ho je blijft nederlander! Die pot wordt de eerste week nog wel gevuld, daarna kalft het vanzelf af

Ik zie ook nog wel in dat ie wordt leeggeroofd
desnoods richten ze een speciale club op die besloten is en laat daar alle cafes bij aansluiten en toegang met een pasje.

laat die niet-rokers dan maar hun eigen cafe's maken
  woensdag 1 oktober 2008 @ 11:18:08 #135
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62045938
Dit overzicht was voor het rookverbod al bekend bij de horeca;
quote:
Nadelige gevolgen:

• Vooral de natte horeca ondervindt de gevolgen van het rookverbod. Bij cafés en discotheken wordt minder omzet gedraaid. In restaurants daalt naar verwachting de afzet van desserts en koffie.

• Direct na invoering daalt de omzet scherp. Na een tijd, dit kan variëren van een half jaar tot een jaar, stijgt deze weer naar het oude niveau of iets eronder.

• Een deel van de rokers keert de horeca de rug toe, maar dit wordt gecompenseerd door de niet-rokers die straks vaker een horecagelegenheid zullen bezoeken.

• Starters en marginaal draaiende bedrijven (zoals op het Ierse platteland) kunnen het moeilijk krijgen of zelfs failliet gaan als gevolg van de omzetdip.

• Als u een rookruimte wilt bouwen, zal dit een fikse investering vragen. Als ook nog de omzet terugloopt, kan het lang duren voor deze volledig is terugverdiend.

• Als u uw gasten buiten laat roken, brengt dat overlas en afval met zich mee.

• Aan de deur kunnen discussies ontstaan. Gasten willen hun drankje mee naar buiten nemen als ze gaan roken terwijl dat misschien niet is toegestaan, of de sluitingstijd is verstreken en ze willen weer naar binnen. Als u ze binnen laat kan dat nare gevolgen hebben voor u, en anderen willen dan ook naar binnen (die misschien nog helemaal niet binnen waren). Als u de gast niet binnen laat, maar deze heeft bijvoorbeeld nog wel een jas binnen, is dat ook weer reden voor discussie.

• Uw rokende personeel zal het zwaarder krijgen dan de gasten. Zij kunnen niet even achter een drukke bar vandaan lopen, dus er zulen rookpauzes moeten worden ingelast.

Positieve gevolgen:

• Veel ondernemers creëerden een rookplek buiten hun bedrijf. In Ierland leidde dit ertoe dat het caféleven zich (soms) verplaatste naar bijna geheel overkapte ‘beer gardens’.

• Rokers blijken het helemaal niet ongezellig te vinden gezamenlijk een sigaret op te steken. Het gevoel van solidariteit zorgt ook voor contact.

• Hoewel naar verwachting rokers in eerste instantie wegblijven, is de gemiddelde consument al wel gewend aan het niet mogen roken buitenshuis, zeker na de invoering van het rookverbod in 2004 voor algemene ruimten (overheidsgebouwen, stations) en bedrijven. Er zal begrip zijn voor het rookverbod.

• Het scheelt u binnen aanzienlijk in stank en afval. Al zijn er geluiden uit het buitenland dat er zweetlucht voor terugkomt.

• Doordat het verbod in de zomer wordt ingevoerd, en de gasten dan makkelijk even naar buiten kunnen om te roken, is de verwachting dat ze tegen de winter, wanneer het buiten koud is, al zijn gewend aan het verbod. Ervaring uit het buitenland toont dit aan.

• U kunt zich meer richten op het serveren van voedsel, wat weer extra omzet genereert.

• U kunt een geheel nieuwe doelgroep, die van de niet-rokers, binnenhalen.
  • [b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
    [..]
      † In Memoriam † woensdag 1 oktober 2008 @ 11:18:42 #136
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_62045949
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 11:15 schreef thaeastwood het volgende:
    Ze moeten eigenlijk ook de rokers een boete geven. Niet alleen de kroegeigenaar. Of schop ik nu tegen nog meer schenen
    De rokende klant bevindt zich niet op een werkplek. De eigenaar moet volgens de wet verplicht een rookvrije werkplek voor zichzelf en zijn werknemers regelen.

Tenminste, zo is die onzin geregeld.
    Carpe Libertatem
      † In Memoriam † woensdag 1 oktober 2008 @ 11:21:00 #137
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_62045992
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 11:18 schreef MikeyMo het volgende:
    Dit overzicht was voor het rookverbod al bekend bij de horeca;
    Alle horeca waar ik de eigenaars van ken zijn op geen enkele wijze op de hoogte gesteld door iemand van welke vorm van overheid ook dat er een rookverbod aankwam of nu geldig is.
    Carpe Libertatem
      woensdag 1 oktober 2008 @ 11:30:51 #138
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_62046200
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 11:21 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Alle horeca waar ik de eigenaars van ken zijn op geen enkele wijze op de hoogte gesteld door iemand van welke vorm van overheid ook dat er een rookverbod aankwam of nu geldig is.
    Sorry, maar dan zitten ze met hun kop in het zand. Meer dan een jaar van te voren was het bekend gemaakt dat het per 1 juli 2008 in zou gaan.
    [..]
      woensdag 1 oktober 2008 @ 11:37:25 #139
    6644 ElizabethR
    Bangers & Mash
    pi_62046350
    quote:
    Op dinsdag 30 september 2008 23:47 schreef maartena het volgende:

Bewijs dat meeroken NIET schadelijk is, en de basis van deze wet verkruimeld dan onder zijn eigen gewicht.
    Meeroken is wel degelijk schadelijk, maar veel minder schadelijk dan iedereen altijd maar roept. In het dagelijkse leven krijg je veel en veel meer schadelijke stoffen binnen door omgevingsvervuiling dan door twee keer in de week 4 uur in een kroeg te hangen die blauw staat van de rook.

Ik merk het trouwens elke keer als ik weer eens naar Nederland ga, zodra de deuren van het vliegtuig opengaan verga ik bijna van de enorme stank van de luchtvervuiling en heb ik in een uur tijd een zware hoofdpijn. Ben dan ook altijd weer blij als ik naar huis kan! Lekker frisse lucht opsnuiven en met heel veel rokers gezellig buiten de pub een pint drinken en een peukkie doen.
    Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
    Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
      † In Memoriam † woensdag 1 oktober 2008 @ 11:38:49 #140
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_62046379
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 11:30 schreef MikeyMo het volgende:
    Sorry, maar dan zitten ze met hun kop in het zand. Meer dan een jaar van te voren was het bekend gemaakt dat het per 1 juli 2008 in zou gaan.
    Ze weten het natuurlijk wel, maar ze hebben geen officieel bericht gehad en ze moesten zelf maar uitzoeken wat het precies voor hun inhield.
    Carpe Libertatem
    pi_62046444
    ooh voor de rokers onder ons:

www.hiermaghetwel.nl
      woensdag 1 oktober 2008 @ 11:48:28 #142
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_62046615
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 11:37 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Meeroken is wel degelijk schadelijk, maar veel minder schadelijk dan iedereen altijd maar roept. In het dagelijkse leven krijg je veel en veel meer schadelijke stoffen binnen door omgevingsvervuiling dan door twee keer in de week 4 uur in een kroeg te hangen die blauw staat van de rook.
    nou dan ben ik dus benieuwd naar de hoeveelheid schadelijke stoffen die iemand die in de horeca werkt dus op een avond binnen krijgt. Die staan er wel langer in dan 2 avondjes. Ik vraag me af hoe het ziektebeeld is onder kroegeigenaren.
    [..]
    pi_62046661
    DEN HAAG- De luchtkwaliteit in de horeca is verbeterd na de invoering van het rookverbod, omdat er minder fijn stof in de lucht te vinden is. Dat meldden de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) en het Rijksinstituut voor Volksgezondheid (RIVM) donderdag.

De VWA en RIVM onderzochten de luchtkwaliteit in 61 horecagelegenheden zowel voor als na de invoering van het rookverbod. Tijdens het onderzoek werd de hoeveelheid fijn stof (PM2.5) gemeten in de lucht.

Voor het rookverbod was de gemiddelde hoeveelheid fijn stof 488 miligram per kubieke meter, na de invoering van het rookverbod was dat teruggedrongen tot bijna tien keer minder: 54 miligram per kubieke meter.

Dat is volgens Europese richtlijnen overigens nog te veel: volgens deze richtlijn mag iemand jaarlijks aan 25 miligram per kubieke meter fijn stof worden blootgesteld.

Het rookverbod in de horeca werd op 1 juli ingevoerd.
      woensdag 1 oktober 2008 @ 11:56:39 #144
    38396 mazaru
    Geloof niet alles wat je denkt
    pi_62046801
    Ik woon in de Rijnmond, en ik eis schone lucht om in te ademen.
    Voor mijn part staan alle kroegen blauw van de rook. Dan heb ik nog de keus om daar niet naar binnen te gaan.
    Nu heb ik geen keus of ik de vervuilde Rijnmondlucht inadem, zelfs in huis ruik je de stank.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
    pi_62047005
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 11:56 schreef mazaru het volgende:
    Voor mijn part staan alle kroegen blauw van de rook. Dan heb ik nog de keus om daar niet naar binnen te gaan.
    Nu heb ik geen keus of ik de vervuilde Rijnmondlucht inadem, zelfs in huis ruik je de stank.
    Kijk maar uit straks gaan ze plaatjes posten van appels en peren.
    Dat niveau zijn we beland met deze "discussie".
      woensdag 1 oktober 2008 @ 12:06:28 #146
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_62047014
    quote:
    ha de buitenlucht-opmerking weer eens; om op zijn rokers te reageren; je hoeft niet in Rijnmond te gaan wonen!
    [..]
      woensdag 1 oktober 2008 @ 12:09:10 #147
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_62047075
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 12:06 schreef McKillem het volgende:

[..]

Kijk maar uit straks gaan ze plaatjes posten van appels en peren.
    Dat niveau zijn we beland met deze "discussie".
    tja, er moeten altijd maar vergelijkingen maken met dingen die óók slecht zijn. Dat was op zich al kleuterschoolniveau, maar dit ging zover dat er serieus door rokers wordt gezegd dat kinderen verboden moeten worden.

Zoals ik al eerder aangaf, je kan nooit een preciese paralel neerzetten door te refereren aan een vergelijking
    [..]
      woensdag 1 oktober 2008 @ 12:27:50 #148
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_62047450
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 12:09 schreef MikeyMo het volgende:

Zoals ik al eerder aangaf, je kan nooit een preciese paralel neerzetten door te refereren aan een vergelijking
    en aan de andere kant hoeft een vergelijking niet bestempeld te worden als discussieren op kleuternivo
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
      woensdag 1 oktober 2008 @ 12:44:11 #149
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_62047789
    quote:
    Je hoeft er niet te wonen hoor. Je kan ook in het noorden van noorwegen gaan wonen bijvoorbeeld.
    Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
    Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
      woensdag 1 oktober 2008 @ 12:55:40 #150
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_62048000
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 12:27 schreef Re het volgende:

[..]

en aan de andere kant hoeft een vergelijking niet bestempeld te worden als discussieren op kleuternivo
    wel als het van het niveau is van; ja maar auto's zijn ook slecht, dan moeten ze ook auto's verbieden. En dat is toch het gros van de vergelijkingen die gemaakt worden.
    [..]
      woensdag 1 oktober 2008 @ 13:00:28 #151
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_62048092
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 11:38 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ze weten het natuurlijk wel, maar ze hebben geen officieel bericht gehad en ze moesten zelf maar uitzoeken wat het precies voor hun inhield.
    Had minister Klink persoonlijk langs elke horeca-aangelegenheid moeten gaan om het te zeggen? Er is een site opgezet waar de regels werden uitgelegd. De enige onzekeheid die er kort van 1 juli nog was, was over die feesttenten.
    [..]
      woensdag 1 oktober 2008 @ 13:02:57 #152
    38396 mazaru
    pi_62048127
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 12:55 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

wel als het van het niveau is van; ja maar auto's zijn ook slecht, dan moeten ze ook auto's verbieden. En dat is toch het gros van de vergelijkingen die gemaakt worden.
    Dus als ik in een kroeg werk, dan mag er absoluut niet gerookt worden ter bescherming van mijn gezondheid.
    Maar als ik toevallig geboren ben in de Rijnmond, dan heb ik helemaal geen recht op frisse lucht, sterker nog, dan moet ik maar verhuizen om frisse lucht in te mogen ademen.
    Heel logisch hoor
    pi_62048139
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 11:21 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

vreemd. ik ben geen horeca eigenaar en wist het zelfs.
    ook ken ik genoeg eigenaren die het ruim van te voren wisten...

of bedoel jij soms illegale zuipschuren ofzo?
    pi_62048222
    quote:

alsof jij 50 meter verderop enige last hebt van de rook (die naar boven trekt)
      woensdag 1 oktober 2008 @ 13:13:50 #155
    38396 mazaru
    pi_62048325
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 13:07 schreef rival het volgende:

[..]

alsof jij 50 meter verderop enige last hebt van de rook (die naar boven trekt)
    Ohhh dus de rijnmondlucht is alleen vervuild in een straal van 50 meter, en dan trekt het ook nog met een rotvaart naar boven!
    Pfff, en ik maar denken dat het hier stinkt. Domme, domme mazaru
      woensdag 1 oktober 2008 @ 13:24:22 #156
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_62048561
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 13:02 schreef mazaru het volgende:

[..]

Dus als ik in een kroeg werk, dan mag er absoluut niet gerookt worden ter bescherming van mijn gezondheid.
    Maar als ik toevallig geboren ben in de Rijnmond, dan heb ik helemaal geen recht op frisse lucht, sterker nog, dan moet ik maar verhuizen om frisse lucht in te mogen ademen.
    Heel logisch hoor
    zeg ik dat? De opmerking dat je dan maar moet verhuizen zeg ik natuurlijk omdat dat het argument van de rokers is over klachten op roken in de kroeg

Maar er zijn maatregelen die worden doorgevoerd om de luchtkwaliteit te verbeteren. Auto's worden steeds zuiniger, schoner. Er zijn allerlei milieumaatregelen. Maar goed, de buitenlucht is natuurlijk een stuk lastiger te managen dan de afgesloten binnenlucht.

Maar het feit dat de buitenlucht niet schoon is (komt ook door de rokers btw) maakt de blauwstaande kroeg natuurlijk niet minder slecht
    [..]
    pi_62048635
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 13:13 schreef mazaru het volgende:

[..]

Ohhh dus de rijnmondlucht is alleen vervuild in een straal van 50 meter, en dan trekt het ook nog met een rotvaart naar boven!
    Pfff, en ik maar denken dat het hier stinkt. Domme, domme mazaru
    ik heb het over de rook.
    de rest van de luchtvervuiling is niet echt relevant voor dit topic gok ik zo
      woensdag 1 oktober 2008 @ 13:49:17 #158
    45622 merlin693
    Huh ! Asmodeus & me
    pi_62049102
    omdat dat de relevantie van jullie argumenten ondermijnd mischien ?
    pi_62049187
    Ik hoor steeds een argument dat de omzet in het begin drastisch terugvalt en na een tijdje weer naar of net onder het oude niveau stijgt. Zou dat er misschien mee te maken hebben dat dan inmiddels de prijzen zijn verhoogd, zodat de horeca-ondernemer toch zijn omzet behoudt? Is maar een idee hoor.
    pi_62049346
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 13:49 schreef merlin693 het volgende:
    omdat dat de relevantie van jullie argumenten ondermijnd mischien ?
    nee niet echt.
    pi_62049581
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 12:09 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

tja, er moeten altijd maar vergelijkingen maken met dingen die óók slecht zijn. Dat was op zich al kleuterschoolniveau, maar dit ging zover dat er serieus door rokers wordt gezegd dat kinderen verboden moeten worden.

Hoezo kleuterschoolniveau eigenlijk.
    Het argument voor het rookverbod is ook gezondheid. Dat er dan andere slechte dingen benoemd gaan worden daar kan jeje hand voor in het vuur steken.
    Bij een verbod op auto's omdat er te veel ongelukken mee gebeuren zou ook de helft van Nederland dingen gaan roepen over machinaal werken en comeet inslagen e.d.
    pi_62049606
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 13:24 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

zeg ik dat? De opmerking dat je dan maar moet verhuizen zeg ik natuurlijk omdat dat het argument van de rokers is over klachten op roken in de kroeg
    Als je het over appels peren hebt. Kroeg <--> Stad.
    Kroeg kan je gewoon ontwijken, een stad woon je.
      woensdag 1 oktober 2008 @ 14:18:57 #163
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_62049773
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 14:11 schreef McKillem het volgende:

[..]

Als je het over appels peren hebt. Kroeg <--> Stad.
    Kroeg kan je gewoon ontwijken, een stad woon je.
    nou je kunt toch verhuizen?

Maar goed, laten we niet deze kant op gaan in de discussie. Één papierversnipperaar is zat!

"steden verbieden!!!!"
    [..]
    pi_62049845
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 14:18 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

nou je kunt toch verhuizen?

Maar goed, laten we niet deze kant op gaan in de discussie. Één papierversnipperaar is zat!

"steden verbieden!!!!"
    Verhuizen gaat ook net zo makkelijk en kosteloos als een kroeg ontwijken.
    pi_62049983
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 14:21 schreef McKillem het volgende:

[..]

Verhuizen gaat ook net zo makkelijk en kosteloos als een kroeg ontwijken.
    Idd, en dan iets durven zeggen over appels en peren........
    pi_62050265
    lukt het allemaal jongens en meisjes??
    pi_62050371
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 07:16 schreef thaeastwood het volgende:

[..]

Nee het is juist de mentaliteit van alle rokers om maar excuses te vinden om toch in de kroeg te roken.
    Ik heb geen excuus nodig, het personeel hier ter plekke doet zijn best om het mij naar de zin te maken omdat ik geld in het laatje breng. Dus zetten ze een asbak voor mijn neus.
    quote:
    Oke de kroegen hebben het in het begin even zwaar maar door zeurpieten zoals jij duurt die overgansperiode alleen maar langer. Gewoon allemaal aan de regels houden dan is het zo goed geregeld en zeurt er niemand over.
    Ten eerst heb ik zoals velen principieel moeite met de regel en zal dus een overtreder stimuleren met mijn portemonne en een brave uitbater boycotten, zoals velen. Ten tweede kun je mensen niet met wetten dwingen tot precies het gedrag dat je wilt. Dat die wet er is maakt niet dat ik zin krijg om een avond heen en weer te gaan lopen tussen heen en weer lopende mensen.

De droom van Klink is misschien dat iedereen precies hetzelfde doet als eerst, maar dan zonder te roken (hoewel ik die gereformeerden er ook van verdenk dat ze de kroeg maar zondig vinden en die graag zien verdwijnen). Maar dat is een fictie, politiek wensdenken uit de Haagsche kaasstolp, als wij maar hard roepen dat de realiteit is, dan zal die zo zijn. Maar zo werkt een markt niet. Ik ga geen 50 euro achterlaten voor een plek waar men het mij niet naar de zin wil of kan maken.
    quote:
    En zeer onevenwichtige wetgeving waarbij de antirokers het naar de zin wordt gemaakt op plekken die zij zelf niet economisch levensvatbaar kunnen houden. Het is dan ook gewoon een maatregel om de roker te betuttelen.
    Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
      woensdag 1 oktober 2008 @ 14:40:29 #168
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_62050465
    Ik was sarcastisch!

wacht ik gooi er nog een appel en een peer tegenaan met het oog op de huidige kredietcrisis;

Vroeger mocht je binnen in de kroeg aan de bar roken, nu moet dat buiten of in een rookhok

Vroeger haalde je je geld binnen in een bank bij de kassier, nu haal je dat buiten uit een pinautomaat.

*wacht op mensen die hier serieus ingaan en mompelen dat ze niet voor hun lol naar de bank gaan
    [..]
    pi_62050572
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 14:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik heb geen excuus nodig, het personeel hier ter plekke doet zijn best om het mij naar de zin te maken omdat ik geld in het laatje breng. Dus zetten ze een asbak voor mijn neus.
    [..]

Ten eerst heb ik zoals velen principieel moeite met de regel en zal dus een overtreder stimuleren met mijn portemonne en een brave uitbater boycotten, zoals velen. Ten tweede kun je mensen niet met wetten dwingen tot precies het gedrag dat je wilt. Dat die wet er is maakt niet dat ik zin krijg om een avond heen en weer te gaan lopen tussen heen en weer lopende mensen.

De droom van Klink is misschien dat iedereen precies hetzelfde doet als eerst, maar dan zonder te roken (hoewel ik die gereformeerden er ook van verdenk dat ze de kroeg maar zondig vinden en die graag zien verdwijnen). Maar dat is een fictie, politiek wensdenken uit de Haagsche kaasstolp, als wij maar hard roepen dat de realiteit is, dan zal die zo zijn. Maar zo werkt een markt niet. Ik ga geen 50 euro achterlaten voor een plek waar men het mij niet naar de zin wil of kan maken.
    Uitstekend omschreven. Zo is het maar net!

Een roker wil heel veel geld uitgeven in een zuiphok. Maar dan moet hij er wel kunnen roken...
      woensdag 1 oktober 2008 @ 14:50:40 #170
    45622 merlin693
    Huh ! Asmodeus & me
    pi_62050712
    quote:
    Ik was sarcastisch!

wacht ik gooi er nog een appel en een peer tegenaan met het oog op de huidige kredietcrisis;

Vroeger mocht je binnen in de kroeg aan de bar roken, nu moet dat buiten of in een rookhok

Vroeger haalde je je geld binnen in een bank bij de kassier, nu haal je dat buiten uit een pinautomaat.

*wacht op mensen die hier serieus ingaan en mompelen dat ze niet voor hun lol naar de bank gaan
    dat gedraai en jezelf tegenspreken maakt je argumenten er niet beter op...integendeel
      woensdag 1 oktober 2008 @ 14:50:57 #171
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_62050721
    tja, ik geef op het moment geen geld uit aan kroegen waar men willens en wetns de wet overtreed en mij als bezoeker dus niet de mogelijkheid geeft om rookvrij uit te gaan terwijl ik daar wel recht op heb
    [..]
    pi_62050889
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 14:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]

[..]

En zeer onevenwichtige wetgeving waarbij de antirokers het naar de zin wordt gemaakt op plekken die zij zelf niet economisch levensvatbaar kunnen houden. Het is dan ook gewoon een maatregel om de roker te betuttelen.
    Nee toevallig heb jij geen excuus nodig omdat die uitbater toevallig de wet overtreed en een asbak voor je zet. Rijd jij ook door het rood omdat je voorganger dat ook doet?? Ik vind dat niet echt een reden maar nog steeds een excuus.

Dat jij niet graag op en neer loopt tussen mensen is in dit gevaal helaas jouw probleem. Je hebt zelf de keuze gemaakt om te roken. Helaas mag dat niet meer in de kroeg. Dan heb jezelf de optie om buiten te roken of gewoon niet meer te komen. Dat je er dan voor kiest om weg te blijven tsja ik zal er niet wakker om liggen.

Jarenlang is er gerookt in de kroeg. Toen hadden de niet rokers geen keuze. Nu zijn de rollen omgedraaid en beginnen jullie te miepen....Ga toch weg man
    pi_62050933
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 14:40 schreef MikeyMo het volgende:
    Ik was sarcastisch!

He bah, weer appels en peren. Waarom geen aardbeien? Of kiwi's?
    Maar goed, je kan tegenwoordig steeds vaker aan de bar met pin betalen, dan ook maar binnen bij de bank aan de balie roken .
      woensdag 1 oktober 2008 @ 15:00:52 #174
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_62050994
    er komt een spoeddebat over de boetes in de horeca. VVD en PVV zijn van mening dat dit niet wat Minister Klink had afgesproken oid. Was net op de radio
    [..]
      woensdag 1 oktober 2008 @ 15:03:15 #175
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_62051067
    quote:
    Spoeddebat over handhaving rookverbod horeca

DEN HAAG (ANP) - De Tweede Kamer houdt een spoeddebat over de handhaving van het rookverbod in de horeca. Minister Ab Klink (Volksgezondheid) kondigde onlangs aan dat horecagelegenheden die de wet overtreden vanaf woensdag meteen een boete krijgen.

Volgens PVV en VVD komt die mededeling niet overeen met eerdere uitspraken van Klink waarin hij zou aangeven dat er altijd eerst een waarschuwing volgt. Vanwege de volle Kameragenda is nog onduidelijk wanneer het spoeddebat plaatsvindt.

[ Bericht 4% gewijzigd door MikeyMo op 01-10-2008 15:19:20 ]
    [..]
      woensdag 1 oktober 2008 @ 15:04:47 #176
    70017 edcetera
    ...en nog veel meer
    pi_62051107
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 12:44 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Je hoeft er niet te wonen hoor. Je kan ook in het noorden van noorwegen gaan wonen bijvoorbeeld.
    Je kunt ook naar een kroeg gaan, waar niet gerookt wordt! Helaas hebben die weinig overlevingskans!
    Vrije markt toch??? (oh nee, klop dat bestaat niet behalve in sommige Derde Wereld landen )

De hele discussie over gezondheid ed. oftewel: Is het gezonder om in een Stad te wonen en continue een te hoge hoeveelheid fijnstof binnen te happen via het verkeer of: op het platteland wonen en net als die Randstadter 2 avonden in de week een paar uur in de week "sterk vervuilde lucht" inademen:
    mijn gezonde verstand zegt dat het uiteindelijk voor beiden geen substantieel verschil uitmaakt of er in een kroeg gerookt wordt of niet. Buiten hapt de Randstadter qua fijnstof meer binnen. Om andere factoren hapt de plattelander (landbouwvervuiling etc) weer meer binnen. Wat is gezonder?

Feit is wel en dat is de enige reden waarom een rookverbod in de kroeg valt te verdedigen is het feit, dat personeel (en dan wel full time) of kroegbaas meer uren blootgesteld wordt, dan een gemiddelde bezoeker en daar is de hele wet op te verdedigen.

Ik ben zelf een roker en woon in een land (Ierland), waar het rookverbod al zeker 8 jaar geldt. Het is echt een verademing om thuis te komen zonder stinkende kleding (zweet kan absoluut niet op tegen rook, trouwens) na een avondje stappen. Je went er heel snel aan en de Ieren klagen er niet over, omdat ze niet meer beter weten (en bovendien wat relaxter zijn). Er is niks gezelliger om met een biertje in je hand te staan voor de deur met andere bezoekers. Het is een welkome extensie. Het is een kleine moeite om op te brengen, maar ik geloof echt niet, dat het op lange termijn het Nederlandse kroegleven in gevaar brengt.
    FF wennen rokers en alreeds klagende niet(-ex) rokers moeten niet klagen over gasten, die met een sigaret buiten staan. Rokers moeten zich gewoon aanpassen aan de nieuwe situatie: Het kan nog net zo gezellig zijn, zelfs beter! Geloof me! Er zijn trouwens genoeg uitgaansgelegenheden, waar een rokersruimte is "zolang je de sterren maar kan zien". De Nederlandse horeca moet ook creatief worden en iedereen zal er aan wennen.
    btw: Er wordt in Ierland meer gerookt dan in NL !
    The best firms advertise the least...
      woensdag 1 oktober 2008 @ 15:05:55 #177
    39952 Hukkie
    Wanna bang heads with me
    pi_62051134
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 14:56 schreef thaeastwood het volgende:
    Jarenlang is er gerookt in de kroeg. Toen hadden de niet rokers geen keuze. Nu zijn de rollen omgedraaid en beginnen jullie te miepen....Ga toch weg man
    Met dat verschil dat jarenlang de behoefte aan rookvrije kroegen zodanig klein was dat die niet van de grond kwamen, een rookvrije kroeg mocht wel maar werkte niet. Nu ligt er een verbod waardoor een rookkroeg niet meer mag. Lijkt me een klein verschilletje.

Ik heb er totaal geen probleem mee om buiten op het terras te gaan zitten, of om bij vrienden een biertje en een peukie te doen. Het zijn de uitbaters die omzetderving proberen tegen te gaan door weer asbakken neer te zetten.
    Lijkt me een vrij legitieme reden.
    There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
    DeviantArt
    pi_62051191
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 14:56 schreef thaeastwood het volgende:

[..]

Nee toevallig heb jij geen excuus nodig omdat die uitbater toevallig de wet overtreed en een asbak voor je zet. Rijd jij ook door het rood omdat je voorganger dat ook doet?? Ik vind dat niet echt een reden maar nog steeds een excuus.
    De reden dat ik rook is dat ik wil roken. De reden dat ik niet door rood rijd is dat ik er het verkeer mee in gevaar kan brengen, en omdat het mij verboden is. De regering is te laf om mij het roken daar te verbieden, dus ik zie niet in waarom ik mij iets van een verbod zou moeten aantrekken dat mij niet betreft.
    quote:
    Dat jij niet graag op en neer loopt tussen mensen is in dit gevaal helaas jouw probleem. Je hebt zelf de keuze gemaakt om te roken. Helaas mag dat niet meer in de kroeg. Dan heb jezelf de optie om buiten te roken of gewoon niet meer te komen. Dat je er dan voor kiest om weg te blijven tsja ik zal er niet wakker om liggen.
    Wakker liggen is voor de omwonenden van een kroeg die het verbod braaf naleeft. Maar al dat geloop van en naar rookplekken maakt de avond er niet leuker op voor niemand, dus ga ik een andere bestemming zoeken voor die 50 e en die paar uur.
    quote:
    Verschil is dat die keus er voor mij was omdat ik die samen met gelijkgestemden had gegeneerd door het economisch rendabel te maken dat dergelijke kroegen er waren. Dat het nou naar jouw wens is, komt omdat de gereformeerden het staatsgezag aanwenden om het jou naar de zin te maken, zodat je even kunt parasiteren op een sector die door anderen al die tijd in leven is gehouden, voor zolang het duurt.
    Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
      † In Memoriam † woensdag 1 oktober 2008 @ 15:13:54 #179
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_62051337
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 15:03 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Je link gaat naar een ander artikel.
    Carpe Libertatem
    pi_62051479
    Wat ik er nog over kwijt wil is dat het er toch van gaat komen dat je gewoon niet mag roken in de kroeg. Dat je dan hardnekkig door wilt roken moet je de consequenties aanvaardden of je er nu mee eens bent of niet.

Persoonlijk denk ik dat we er uiteindelijk allemaal aan wennen en dat het wat iemand anders hiervoor zei dat het juist gezellig word om buiten of in een rookruimte met zijn allen te roken.
      woensdag 1 oktober 2008 @ 15:19:48 #181
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_62051520
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 15:13 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Je link gaat naar een ander artikel.
    gefixt, zal dat andere artikel ook ff plaatsen, is wel weer een interessante ontwikkeling
    [..]
      † In Memoriam † woensdag 1 oktober 2008 @ 15:32:47 #182
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_62051921
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 15:19 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

gefixt, zal dat andere artikel ook ff plaatsen, is wel weer een interessante ontwikkeling
    Yeah, Wiel blijft altijd actief.
    Carpe Libertatem
      woensdag 1 oktober 2008 @ 15:37:39 #183
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_62052054
    quote:
    Kroegbazen zijn uitgepraat

TILBURG - De kleine kroegen hebben het gehad met de 'draaikontenverhalen' van Koninklijke Horeca Nederland (KHN). De branche-organisatie loopt mee aan de hand van minister Klink van Volksgezondheid en laat haar eigen leden barsten, zo concludeerden de paar honderd ondernemers die gister- avond in Tilburg op kwamen dagen bij de derde bijeenkomst van het inmiddels 1200 leden tellende Horeca Actiecomité Buigen of Barsten.

Een club van café-eigenaren die vanwege een snel dalende omzet besloot zich niet meer te houden aan het rookverbod in de horeca dat sinds 1 juli van kracht is. De oproep om het lidmaatschap van KHN op te zeggen en lid te worden van een nieuwe branche- organisatie werd gisteren met luid applaus ontvangen.

"Ik heb vrouw en twee kinderen. Ik wil geen dialoog, ik wil actie", aldus een Maastrichtse ondernemer. " Afdwingen dat de asbakken weer terug op tafel mogen."

KHN toonde vorige week begrip voor de woede onder de kleine kroegbazen, maar gaf meteen ook aan dat de 'braveriken' niet te lijden mogen hebben van de volle bars in de cafés waar wel weer gerookt wordt. Veel meer dan de inzet voor 'een duidelijke nuancering' op de bestaande regels wilde KHN-vertegenwoordiger Jaap Brantenaar gisteravond niet toezeggen. "Een aanpassing is wellicht mogelijk, afschaffen van het verbod niet. Er komt een meting naar de economische effecten. Dat zien wij als een toezegging om bij de minister aan tafel te komen."

"Wat KHN doet, lijkt nergens op", aldus Wiel Maessen, voorman van Stichting Red de Kleine Horeca-ondernemer. "Het rookverbod is geen wet, maar een algemene maatregel van bestuur. Die is ook zo weer te veranderen. Binnen enkele weken gaat er een dagvaarding naar de minister. Onze bodemprocedure richt zich enerzijds op de omzetschade, de kaalslag die dreigt, en anderzijds op het verhaal dat meeroken gevaarlijk is. En dan is er volgende week de oprichtingsvergadering van de nieuwe branche-organisatie. Dát is opkomen voor de ondernemers."

De oprichtingsvergadering van volgende week wordt aangegrepen om nader invulling te geven aan de acties. " Horeca Nederland: houdoe", zo verwoordde een kroegbaas. "Ik wil één ding zeggen: Fortis ging bijna onderuit en werd geholpen door de staat... Ik hoop dat jullie klaarstaan jongens."
    Fortis vergelijken met de kroeg Eerder met de internetbedrijf-slachting van begin deze eeuw en die kregen ook geen steun

Als een bank failliet gaat is dat wel even ingrijpender dan de kroeg op de hoek.
    [..]
      woensdag 1 oktober 2008 @ 15:59:35 #184
    28033 Pek
    je moet wat
    pi_62052666
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 15:37 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Fortis vergelijken met de kroeg
    Lees het nog eens. Hij verwacht dat de nieuwe organisatie de ondernemers steunt, net als de staat Fortis. Dat is toch iets anders.

Maar wat is die Klink toch een vies mannetje. Je voert een wet in die je niet kan handhaven en als het dan logischerwijs door je vingers dreigt te glippen, verdraai je de boel maar weer
    The difference between the three Abrahamic religions:
    - Christianity mumbling to the ceiling,
    - Judaism mumbling to the wall,
    - Islam mumbling to the floor.
      woensdag 1 oktober 2008 @ 16:08:42 #185
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_62052971
    stomme horeca. Ze zijn zelf niet in staat om klanten te trekken en dan verwachten ze zeker dat ze elke maand geld van de overheid krijgen om hun kroeg te laten draaien. Ga maar een andere baan zoeken.
    Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
      woensdag 1 oktober 2008 @ 16:16:40 #186
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_62053223
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 07:04 schreef MikeyMo het volgende:
    ho ho, je vergeet Ton Wurtz! Optichter van de Partij tegen betutteling. Die is met 100.000 handtekeningen destijds op pad gegaan.
    Oh ja, dat was vorig jaar!

Had ie toch even moeten wachten, had ie netjes het burgerinitiatief kunnen gebruiken.
    quote:
    Oh en 11 oktober is er een manifestatie. Ik verwacht dat alle pleitbezorgers hier voor rook-horeca hun stem laten horen:
    Dat is een demonstratie tegen meer dan alleen het rookverbod geloof ik...... Maar het zal in ieder geval aangeven hoe de rokers erover denken. Er zijn zo'n 3 miljoen rokers, ik verwacht toch minimaal dat 1% daarvan naar Den Haag trekt, als je de tegenstanders hier moet geloven is er "massale tegenstand". Dat zijn 30.000 rokers op het malieveld.

Ik verwacht er trouwens niet meer dan 3000. Iets moeten DOEN om je onvrede te laten blijken, dat gaat velen toch te ver.
    -
    pi_62053280
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 16:08 schreef ethiraseth het volgende:
    stomme horeca. Ze zijn zelf niet in staat om klanten te trekken en dan verwachten ze zeker dat ze elke maand geld van de overheid krijgen om hun kroeg te laten draaien. Ga maar een andere baan zoeken.
    Voor 1 juli was er geen enkel probleem voor de HORECA. Ze zijn prima in staat om klanten te trekken, het enige dat ze daar voor moeten doen is een asbak neer zetten.
    pi_62053324
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 15:37 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Fortis vergelijken met de kroeg Eerder met de internetbedrijf-slachting van begin deze eeuw en die kregen ook geen steun
    Klopt ze zijn niet te vergelijken. Fortis ging bijna door eigen mismanagment ten gronde. de buurtkroegen door overheidsbemoeienissen.
    Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
    pi_62053368
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 16:08 schreef ethiraseth het volgende:
    Stomme banken, ze zijn zelf niet in staat om klanten vast te houden of nieuwe aan te trekken en dan verwachten ze wel geld van de staat.
      woensdag 1 oktober 2008 @ 16:23:51 #190
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_62053440
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 15:59 schreef Pek het volgende:

[..]

Lees het nog eens. Hij verwacht dat de nieuwe organisatie de ondernemers steunt, net als de staat Fortis. Dat is toch iets anders.

Maar wat is die Klink toch een vies mannetje. Je voert een wet in die je niet kan handhaven en als het dan logischerwijs door je vingers dreigt te glippen, verdraai je de boel maar weer
    wat verdraait hij dan? Hij constateert dat men moedwillig de wet overtreed, dan ga je niet meer eerste en waarschuwing geven. we zijn nu 3 maanden verder, iedereen weet dat hij rookvrij moet zijn of een accomodatie moet hebben ingericht. Mensen die nu de asbakken op de bar hebben doen dat expres. Niet echt logisch dat je dan eerst nog even gaat waarschuwen.

Overigens krijg je na een klacht van een bezoeker eerst een brief dat ze komen controleren.
    [..]
      woensdag 1 oktober 2008 @ 16:29:58 #191
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_62053592
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 16:21 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Stomme banken, ze zijn zelf niet in staat om klanten vast te houden of nieuwe aan te trekken en dan verwachten ze wel geld van de staat.
    Wat een kulargument. De staat besloot zelf er geld in te steken. Verder is het financiële hart natuurlijk ietsjes belangrijker dan een stel kutkroegen die failliet gaan omdat rokers zielige mensen zijn die liever alleen thuis hun sigaretje roken dan met vrienden in de kroeg zitten.
      woensdag 1 oktober 2008 @ 16:31:02 #192
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_62053632
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 16:18 schreef Casos het volgende:

[..]

Voor 1 juli was er geen enkel probleem voor de HORECA. Ze zijn prima in staat om klanten te trekken, het enige dat ze daar voor moeten doen is een asbak neer zetten.
    De randvoorwaarden waarbinnen ze mogen werken zijn veranderd en nu kunnen een hoop kroegen niet meer functioneren. Shit happens, kut voor ze maar er is nu dus geen ruimte meer voor ze.

Ben je ook voorstander van het afschaffen van de automatisering? Dat geeft weer een hoop werk in autofabrieken tenslotte.
      woensdag 1 oktober 2008 @ 16:32:38 #193
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_62053674
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 16:18 schreef Casos het volgende:
    Na 1 Juli trekt de horeca ook wel nieuwe klanten, het gaat alleen wat geleidelijker. Er zullen wel wat buurtkroegjes failliet gaan omdat de rokers voor de sigaret kiezen in plaats van voor de kroeg, en men niet het kapitaal heeft om een periode te overleven waar nieuwe klandizie de kroeg vindt. Met de huidige economische malaise zijn er ook andere redenen waarom een kroeg failliet gaat natuurlijk, het rookverbod is echter wel de voornaamste oorzaak.

Ik heb het idee dat er ook heel wat kroegen zijn die weigeren een rookruimte te bouwen, terwijl ze dat prima kunnen.

Maar hoe dan ook, ik denk dat de rokers gewoon moeten accepteren, dat als ze niet kunnen of willen wennen aan de rookvrije horeca, dat zij dan maar gewoon lekker thuis op de bank blijven zitten. Als ze zouden stoppen met roken echter, kunnen ze weer overal terecht.

We hebben alleen te maken met een paar rokers die niet willen stoppen, niet kunnen stoppen, en onder geen enkel beding zonder een peuk aan de bar kunnen of willen zitten zonder een peuk. In een paar rebelse kroegen kan het nog, maar uiteindelijk zullen zij moeten kiezen voor de sigaret thuis, of de kroeg. Wat is belangrijker?

Van wat ik hier zie trekken na een aantal jaren kroegen weer volop nieuwe klanten, en als ze die paar jaar kunnen overleven komt het allemaal wel weer goed.
    -
      woensdag 1 oktober 2008 @ 16:40:11 #194
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_62053879
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 07:20 schreef Vodkadruppel het volgende:
    Hotels en restaurants waren al voor het overgrote deel rookvrij.
    Het rookverbod van 1 juli zou vooral de cafe's treffen.
    Ga nou niet doen alsof dat niet duidelijk was.
    Veel restaurants gingen per 1 jan. al op rookvrij, net als Schiphol en wat andere zaken, of pasten zich geleidelijk aan de nieuwe wet. In September 2007 toen ik voor het laatst in Nederland was, werd er in zo goed als alle restaurants waar ik kwam nog gewoon gerookt. Dat is dus iets van 2008.
    quote:
    Maar gelukkig houden steeds minder kroegeigenaren zich eraan.
    En steeds meer kroegeigenaren krijgen boete. In Ierland en California had je ook wel rebelse kroegen..... maar die werden uiteindelijk ook de boetes zat, en als je een paar keer 2400 euro krijgt, en de rokers het ook zat zijn om iedere keer maar weer een tientje in de "boete pot" te doen, dan duurt het niet lang meer.

Zullen er nog wel een paar buurtkroegjes te vinden zijn waar men er niets op uit doet? Tuurlijk, hier in California kun je na 10 jaar nog wel een klein gat in de woestijn binnenrijden waar 500 man wonen en 1 kroeg te vinden is...... waar men nog gewoon binnen rookt. Controleurs komen daar eens per 2 a 3 jaar zegmaar. En wellicht zul je op het Drentse platteland ook nog ergens een boerenkroeg vinden die het nog jaren volhoudt zonder dat de VWA langs komt..... maar in alle uitgaanscentra met 3 of meer kroegen zal het roken echt wel verdwijnen.

Uiteindelijk zal het wennen of thuisblijven worden, kiezen tussen de sigaret en de kroeg.
    -
    pi_62053923
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 16:31 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

De randvoorwaarden waarbinnen ze mogen werken zijn veranderd en nu kunnen een hoop kroegen niet meer functioneren. Shit happens, kut voor ze maar er is nu dus geen ruimte meer voor ze.

Ben je ook voorstander van het afschaffen van de automatisering? Dat geeft weer een hoop werk in autofabrieken tenslotte.
    Als bijv. de DJ geautomatiseerd wordt, ja, of als de barman geautomatiseerd wordt, ja. We hebben het hier over vrijetijdsbesteding, dat doe ik doorgaans niet in autofabrieken.
      woensdag 1 oktober 2008 @ 16:50:22 #196
    45622 merlin693
    Huh ! Asmodeus & me
    pi_62054188
    ah de appels en peren vergelijkingen waar de rokers van beschuldigd worden...
      woensdag 1 oktober 2008 @ 18:37:40 #197
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_62057000
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 16:41 schreef Casos het volgende:
    Als bijv. de DJ geautomatiseerd wordt, ja, of als de barman geautomatiseerd wordt, ja. We hebben het hier over vrijetijdsbesteding, dat doe ik doorgaans niet in autofabrieken.
    Maar wat is dan het probleem met een kroeg openen die voor 75% ingericht is voor rokers, en in de 25% de bar staat voor het personeel, de toiletten, en wellicht wat tafeltjes voor niet-rokers? Je kunt dan een dienblad bier bij de bar halen, met je vrienden plaatsnemen in de rookruimte aan een gezellige tafel in de hoek, en toch een avond lang plezier hebben MET asbak op tafel!

Een slimme pro-roken ondernemer kan zo'n cafe gaan openen onder de huidige wetgeving, maar ik zie het nog niet echt gebeuren. Waarom kan een dergelijk cafe geen oplossing zijn voor rokers die perse in de kroeg moeten roken?
    -
      woensdag 1 oktober 2008 @ 18:49:21 #198
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_62057260
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 12:06 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ha de buitenlucht-opmerking weer eens; om op zijn rokers te reageren; je hoeft niet in Rijnmond te gaan wonen!
    Maar je moet wel élke kroeg rookvrij maken? Waarom, waarom?
    pi_62057296
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 18:37 schreef maartena het volgende:

[..]

Maar wat is dan het probleem met een kroeg openen die voor 75% ingericht is voor rokers, en in de 25% de bar staat voor het personeel, de toiletten, en wellicht wat tafeltjes voor niet-rokers? Je kunt dan een dienblad bier bij de bar halen, met je vrienden plaatsnemen in de rookruimte aan een gezellige tafel in de hoek, en toch een avond lang plezier hebben MET asbak op tafel!

Een slimme pro-roken ondernemer kan zo'n cafe gaan openen onder de huidige wetgeving, maar ik zie het nog niet echt gebeuren. Waarom kan een dergelijk cafe geen oplossing zijn voor rokers die perse in de kroeg moeten roken?
    In een kleine kroeg is dat niet te realiseren. De bar is het middelpunt van alles, daar zit iedereen aan of staat er bij. Meer dan 2 meter ruimte om de bar is er dan niet. Een misschien nog een biljart, maar dat is het dan ook. Als je de bar afschermt, is er niet meer over dan een gang.

Deze kroegen hebben ook nooit meer personeel dan de eigenaar en zijn/haar man/vrouw, roken bijna altijd beide en in het geval ze beide niet roken, zouden ze wellicht een rookvrije kroeg beginnen. Maar laat een café van deze grote (<60m2) dan wel de keuze voor rook of rookvrij en verplicht het hen niet d.m.v. een wet.
      woensdag 1 oktober 2008 @ 19:21:37 #200
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_62058038
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 18:49 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Maar je moet wel élke kroeg rookvrij maken? Waarom, waarom?
    wens van de KHN zelf. Die gingen zelfs zo ver om af te dwingen dat zelfs tenten onder het verbod vielen. Bang voor ongelijke/oneerlijke concurrentie in de branche.

Stel nou de regering geeft op elke 10 kroegen 1 een vergunning om rokers de vrije hand te geven. Hoe reageren die andere 9 daar dan op? Je ziet het nu al dat wanneer 1 er de asbakken weer terug zet de buurman dat de volgende dag doet.

Daarnaast is het weer oneerlijk tegenover de mensen die wel hebben geinvesteerd in ruimtes compleet met afzuiging e.d. wanneer hun buurman, die de wet heeft geobstrueerd, zonder een centje pijn wel mag laten roken in zijn kroeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door MikeyMo op 01-10-2008 19:28:27 ]
    [..]
      woensdag 1 oktober 2008 @ 19:33:10 #201
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_62058308
    ik heb trouwens een van de bedrijven gesproken die een zaak gaan beginnen naar aanleiding van een uitgedeelde boete en kreeg op de vraag of ze al wisten wanneer hun zaak diende dit antwoord:
    quote:
    Ik heb nog steeds geen acceptgiro binnen en kan dus nog niets beginnen met de advocaten van de stichting red de kleine horeca.

Hoe sneller hoe eerder we weer wat weten.
    Ik denk dat we niet voor het einde van het jaar een uitspraak hoeven te verwachten
    [..]
      woensdag 1 oktober 2008 @ 20:04:17 #202
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_62059112
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 18:51 schreef Casos het volgende:
    In een kleine kroeg is dat niet te realiseren.
    Ik heb het ook niet over bestaande kroegen, maar een nieuwe onderneming die nog ingericht moet worden. Net als voorheen niet-roken kroegen werden geopend, zouden dus nu rookkroegen kunnen worden geopend die aan mijn beschrijving kunnen voldoen.
    -
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')