alles was geluktquote:Op zondag 28 september 2008 16:42 schreef mascara-klodder het volgende:
Vooraf
-pompoensoep met room
Hoofdgerecht
-aubergine-tomatentaartje met mozzarella en pecorino en ciabatta met zelfgemaakte knoflookboter
Dessert
-stoofvruchten in rode wijn en port met mascarpone
vind ik wel, veel zoeter en je krijgt er niet zo'n raar gehemelte van...quote:Op dinsdag 30 september 2008 14:53 schreef Haijo het volgende:
[..]
Zijn die lekkerder dan normale kiwi's?
Ze zijn zachter en zoeter dan normale kiwi's. Een kiwi hoort stevig en fris zoetzuur te zijn in plaats van zo'n kwakje in een harig schilletje. Ik ben dol op kiwi's maar deze krijg ik niet weg.quote:Op dinsdag 30 september 2008 14:53 schreef Haijo het volgende:
[..]
Zijn die lekkerder dan normale kiwi's?
ben benieuwd wat qwea na jou gaat postenquote:Op dinsdag 30 september 2008 16:28 schreef Patries86 het volgende:
Eten vanavond iets wat snel klaar is en je snel kan eten
Pasta
Wat is er nou weer smakeloos aan pasta?quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:35 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
ben benieuwd wat qwea na jou gaat postenwaarschijnlijk net zo smakeloos
De cognac waar ik de champignons mee afgeblust heb smaakte me zo goed dat ik nu dus een bel cognac heb.quote:Op dinsdag 30 september 2008 18:34 schreef MinderMutsig het volgende:
OT: Biefstuk met een champignonprutje en gewokte spinazie met knoflook.
Hoe doe je spinazie wokken met knoflook?quote:Op dinsdag 30 september 2008 18:34 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
OT: Biefstuk met een champignonprutje en gewokte spinazie met knoflook.
Spinazie wassen en goed drogen in een slacentrifuge/in een theedoek waar je buiten mee gaat slingeren o.i.d. en knoflook in heel dunne plakjes snijden. Dan de wok goed heet stoken, een beetje olie in de wok, knof erbij, handje voor handje de spinazie toevoegen en kruiden. Eventueel kan je het ook afblussen met een beetje sojasaus o.i.d.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 09:49 schreef iggy_in_the_house het volgende:
[..]
Hoe doe je spinazie wokken met knoflook?Wil ik ook eens proberen...
Simpel! Hoef de spinazie dus niet te koken vantevoren? In ieder geval heel erg bedankt!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 11:05 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Spinazie wassen en goed drogen in een slacentrifuge/in een theedoek waar je buiten mee gaat slingeren o.i.d. en knoflook in heel dunne plakjes snijden. Dan de wok goed heet stoken, een beetje olie in de wok, knof erbij, handje voor handje de spinazie toevoegen en kruiden. Eventueel kan je het ook afblussen met een beetje sojasaus o.i.d.
Zéker niet. Spinazie is sowieso heel snel klaar dus even wokken is voldoende. Goed afdrogen is daar wel HET geheim want als er nog water aan de bladeren hangt dan kook je de spinazie alsnog en krijg je een natte kledderboel in je wok.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 11:06 schreef iggy_in_the_house het volgende:
[..]
Simpel! Hoef de spinazie dus niet te koken vantevoren? In ieder geval heel erg bedankt!
Mijn moeder heeft een heerlijk recept! Als ik d'r straks bel zal ik het vragen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 14:44 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Sorry dat ik zoveel vraag, maar ik wil binnenkort ook eens een pompoensoepje maken. Heeft iemand een lekker (eenvoudig) recept?
Bij mij staat er net een pannetje te pruttelen, hier het recept voor je!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 14:44 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Sorry dat ik zoveel vraag, maar ik wil binnenkort ook eens een pompoensoepje maken. Heeft iemand een lekker (eenvoudig) recept?
Thanks! andere recepten zijn ook welkomquote:Op woensdag 1 oktober 2008 19:05 schreef Jay_Bee het volgende:
[..]
Bij mij staat er net een pannetje te pruttelen, hier het recept voor je!
Pompoensoep met kokosmelk en kerrie
Ingrediënten
750 g flespompoen
1 flinke rode ui
1 teentje knoflook
blikje kokosmelk
2 cm verse gember
1 liter bouillon (2 blokjes opgelost in 1l heet water)
olijfolie
2 koffielepels pittig kerriepoeder
2 koffielepels korianderpoeder
peper en zout
bosje koriander
Bereiding
Pompoen in stukken snijden en de pitjes verwijderen, in een ovenschaal leggen en besprenkelen olijfolie en het korianderpoeder er over verdelen.
20 minuten in de oven verwarmen bij 180C, daarna schil verwijderen en in blokjes snijden.
De ui fijne snipperen en aanfruiten in wat olijfolie, als de uien glazig zijn de knoflook en kerrie toevoegen en even meebakken.
Voeg de blokjes pompoen en de geraspte gember toe en laat nog 5 min. stoven.
Overgiet met kippenbouillon en kokosmelk, dek af en laat het geheel nog 15 a 20 min. koken op een zacht vuurtje.
Pureer de soep met de staafmixer.
Breng op smaak met zout, peper en eventueel nog wat kerrie.
De koriander fijn snijden en net voor het serveren toevoegen.
Dat is zo ontzettend lekker. Sterke italiaanse citroendrank die vooral lekker is als het buiten warm is (je moet hem ijs en ijskoud drinken, liefst uit de vriezer)quote:
Wat is er zo bijzonder aan 3 oktober?quote:Op donderdag 2 oktober 2008 15:31 schreef MissyMirjaM het volgende:
er staat nu een grote soeppan op, volgepropt met aardappelen, peen en uien
3 oktober
leidens ontzet, bier en tietenquote:Op donderdag 2 oktober 2008 15:48 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Wat is er zo bijzonder aan 3 oktober?
OK, nou veel plezier dan.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 15:48 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
leidens ontzet, bier en tieten
Was lekkerquote:Op donderdag 2 oktober 2008 11:43 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Vanavond eten we gestoofde kabeljauw Mexicaanse stijl. Ben benieuwd (1e keer dat we het eten)
Ik weet niet wat jij denkt dat het is maar het lijkt een beetje op shandy maar dan beter.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 11:25 schreef Koningin het volgende:
[..]
Als dat is wat ik denk dat het is, dan hmmmmmm heerlijk!!
gekookt eitje werd een geklutste met ham en gesmolten kaas, ook lekkerquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 11:34 schreef FutureFairytale het volgende:
ham/kaas croissantje, gekookt eitje en een kopje thee
quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 16:58 schreef uniekhoorn het volgende:
Wij gaan uit eten zometeen
We gaan de laatste tijd 2 x per week uit eten zeg...
* uniekhoorn en vriend vliefd
Vliefd is leuk.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 16:58 schreef uniekhoorn het volgende:
Wij gaan uit eten zometeen
We gaan de laatste tijd 2 x per week uit eten zeg...
* uniekhoorn en vriend vliefd
en die smaakt erg goedquote:Op zondag 5 oktober 2008 14:20 schreef DarkElf het volgende:
Ben nu de pompoensoep die hier laatst gepost werd.
ik hoop dat het je gesmaakt heeftquote:Op zondag 5 oktober 2008 18:25 schreef Ewelina het volgende:
Vandaag kipspareribs met aardappeltjes uit de oven en rode kool met appel.
de buit:quote:Op maandag 6 oktober 2008 16:41 schreef -Mellow- het volgende:
Ik ga straks heul veul sushi halen.
Ik heb nu al zin
Als jij zegt: "uit de oven"...hoe doe je dat dan? Inpakken in folie, of op de bakplaat ofquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:54 schreef DarkElf het volgende:
Vanavond Pangasius uit de oven met tomatenpuree, olijven, knoflook, peterselie, citroensap.. met broccoliroosjes
In een ovenschaal/braadslee alufolie leggen, alles bij elkaar mieteren, afdekken met alufolie... 20-30 minuutjes op 190-200 gradenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:07 schreef iggy_in_the_house het volgende:
[..]
Als jij zegt: "uit de oven"...hoe doe je dat dan? Inpakken in folie, of op de bakplaat ofEn hoe lang en op welke temperatuur? Klinkt nogal lekker namelijk
![]()
Bedankt!
Hangt ervanaf, vanavond wel. Vorige week had ik gewone vis gehaald.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 13:08 schreef ColdFeet het volgende:
Gebruik je bevroren vis, DE?
Lunch was een rijsttaartje. Voor straks nog een frambozensmoothie, een mandarijn, een peer en wat noten. Vanavond broccolisoep.
neuh hier komen we meestal op uit. Maar je kan altijd ff kijken tussendoor natuurlijk. Tis maar een leidraadquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 13:33 schreef ColdFeet het volgende:
Is 20-30 minuten voor niet-bevroren vis niet veel te lang?
Moet zeggen dat ik vanwege het vaak enorme prijsverschil toch wel vaak geneigd ben om diepvriesvis te nemen. Zeker omdat ik hier geen goede visboer weet
Ja, hoe heette dat dorpje ook alweer?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:00 schreef DarkElf het volgende:
over visboeren CF; ik vertelde je toch van die ene bij Gent? We zijn er geweest
Klein zaakje maar mássa's lekkere vis
Lochristiquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:06 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja, hoe heette dat dorpje ook alweer?
Binnenkort een dagje de toerist uithangen in Gent. En in Brugge
OMG sounds like hellquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:09 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Vanavond stampot bruine bonen met een speklapje!
Bedankt!!!quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:29 schreef DarkElf het volgende:
[..]
In een ovenschaal/braadslee alufolie leggen, alles bij elkaar mieteren, afdekken met alufolie... 20-30 minuutjes op 190-200 graden(je kan het ook zonder afdekfolie doen, dan moet ie korter en moet je het goed in de gaten houden... dit is makkelijker, je moet wat langer wachten maar iig verbrand er niets.
Dat dus vanavond ipv gisterenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:54 schreef DarkElf het volgende:
Vanavond Pangasius uit de oven met tomatenpuree, olijven, knoflook, peterselie, citroensap.. met broccoliroosjes
Klinkt goed hoorquote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:32 schreef uniekhoorn het volgende:
Stamppot boerenkool... Ik krijg het op 1 of andere manier nooit echt lekker ofzo??
Aardappelen, boerenkool -> koken
Stampen met melk, vet van uitgebakken spekjes en wat creme fraiche... Zout peper en nootmuskaat naar smaak.
Serveren met uitgebakken kaantjes, rookworst, azijn en mosterd...
Wat doe ik verkeerd?
Kweet niet, misschien vind ik het zelf gewoon niet zo lekker?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:37 schreef MaLo het volgende:
[..]
Klinkt goed hoor. Wat is er niet lekker aan dan?
Wij eten vanavond diepvriespizza. We eten bij mijn ouders en normaal kookt mijn moeder altijd heel lekker voor ons. Maar hun vriezer is kapot, dus moet hij leeg, dus moeten we de pizza's opeten.
lekkerquote:
gewoon een keer voor jezelf makenquote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:15 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
lekker![]()
alleen mijn vent vind het niks...dus het is hier iets eenmaligs gebleven
Klinkt goed!quote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:19 schreef Maringo het volgende:
vanavond:
Ciabatta Mambo Salade:
Ciabatta broodjes met gemarineerde biefstukreepjes, taugé, paprika en prei op Oriental style
Karbonade.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 18:55 schreef Ewelina het volgende:
Vanavond haaskarbonade met herfstaardappeltjes en gegrilde groenten (broccoli, ui, paprika en kastanjechampignons)
Heb honger!
herfstaardappeltjes, dat klinkt leuk...wasda?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 18:55 schreef Ewelina het volgende:
Vanavond haaskarbonade met herfstaardappeltjes en gegrilde groenten (broccoli, ui, paprika en kastanjechampignons)
Heb honger!
de fajita's zijn dus naar vandaag verplaatstquote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:26 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
die zijn naar morgen verplaatst.
We gaan uit eten, pizzeria...![]()
ok vanmiddag dus gerookte makreelfilet op een broodje, yumyum! en vanavond de soep..quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 10:48 schreef DarkElf het volgende:
Klinkt lekker Tezz. Ik zag net een heerlijk recept van de Delicious, lekkere runderstoof... ook maar weer eens gaan doen
OT: vanmiddag restje pappa al pomodoro
vanavond vis denk ik, zo eens naar de winkel om te kijken wat.
Recept..!!quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 15:26 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb net mango-banaan-slagroomijs gemaakt![]()
![]()
vanavond als toetje
Het was heel erg lekker, dat had ik niet zo verwachtquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 10:28 schreef MaLo het volgende:
Wij eten vanavond Russische Stroganoff (van de Knorr Wereldgerechten, ik moet Groentetips sparen voor korting op de Winterefteling)
oh pittige spruitjes, dat wil ik. Hoe maak jij die?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 20:34 schreef renzell het volgende:
Pittige, geroerbakte spruitjes, met een lekkerbekje en salade.![]()
WOW!quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 14:06 schreef Raissa het volgende:
Ik ga vanavond twee receptjes maken, als hoofdgerecht:
[ afbeelding ]
Knoflookbolletjes met bolognesesaus
[ afbeelding ]
Gebakken champignons
Met erbij een donker land brood (hier kunnen de champies bijvoorbeeld op), lekker dik gesneden en aioli voor de liefhebber.
Als toetje:
Warm flensje met een bolletje slagroomijs, verse slagroom en een klein scheutje aardbeien tova
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |