abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61987080
BRUSSEL/ROTTERDAM - De overheden van Nederland, België en Luxemburg steken 11 miljard euro in Fortis. In ruil daarvoor krijggen de overheden een belang van 49 procent in het concern. Ook maakte de bankverzekeraar bekend ABN Amro te gaan verkopen. Maurice Lippens treedt af als president-commissaris van het bedrijf.
afbeelding vergroten Belgisch premier Yves Leterme, minister Didier Reynders, Fortis-topman Filip Dierckx en minister Wouter Bos.
afbeelding vergroten Minister Bos arriveert in Brussel voor overleg met de Belgische prenmier Yves Leterme en Fortis-topman Filip Dierckx.
Nederland betaalt vier miljard euro voor een belang van 49 procent in het verzekeringsbedrijf van Fortis, dat in Utrecht is gevestigd. De Belgische overheid krijgt voor 4,7 miljard een belang van 49 procent in de Fortisbank. Luxemburg koopt voor 2,5 miljard euro eenzelfde belang in de Luxemburgse activiteiten. In ruil voor het geld gaan de overheden commissarissen benoemen bij de bank.

Volgens minister Wouter Bos (Financiën) dient de deal er toe ‘om de spaarders het vertrouwen te geven dat het geld op de goede plek zit’. Hij benadrukte dat het geld een investering is die later teruggehaald zal worden.

Fortis maakte ook bekend ABN Amro weer van de hand te doen. Onbekend is nog wie de Nederlandse bank gaat kopen en tegen welke prijs. Lange tijd was er sprake van dat de Nederlandse tak van ABN Amro verkocht zou worden aan ING. De Nederlandse bankverzekeraar zou naar verluidt tien miljard euro willen neertellen.

President-commissaris Maurice Lippens maakte bekend af te treden. Met de gedeeltelijke nationalisatie is Fortis voorlopig uit de problemen. Vrijdag maakte het bedrijf bekend dat het nog tien tot vijftien miljard euro nodig had. Daarvan is nu al 11 miljard binnen. Via de verkoop van ABN Amro komt de rest van het geld binnen.

De verkoop van de Nederlandse bank is een persoonlijke nederlaag voor president Maurice Lippens. Hij was een van de architecten achter de overname van ABN Amro door Fortis. Het is dan ook niet verwonderlijk dat Lippens gisteren aankondigde per direct op te stappen bij Fortis. Beleggers eisten zijn aftreden toen Fortis in juli onverwacht bekendmaakte nieuw kapitaal nodig te hebben om de overname van ABN Amro te kunnen betalen. Lippens offerde toen bestuursvoorzitter Jean Paul Votron en bleef zelf zitten.

Met het reddingsplan hoopt Fortis de roerige periode van het afgelopen jaar achter zich te laten. De bankverzekeraar kwam in de problemen door de overname van een deel van ABN Amro en de kredietcrisis. De bank kreeg de financiering van de overname niet rond.
pi_61987102
Iemand al een zinnig antwoord op de vraag of er morgen Fortis aandeeltjes aangeschaft kunnen worden?
pi_61987112
Het vetrouwen in banken was meestal groter dan in de politiek.
Nu neemt de politiek banken over.......
***** Kraak.....
pi_61987113
ik zou zeggen kijk hoe de beurzen het nu doen.
  maandag 29 september 2008 @ 01:14:42 #5
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61987114
tvp
pi_61987130
als je het mij vraagt moeten we ABN amro niet verkopen, maar juist integreren.
pi_61987132
quote:
Op maandag 29 september 2008 01:06 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat de Benelux ministers er op een goede manier uitgekomen zijn zodat het rotte deel gelijkmatig naar draagkracht ingevult is.
Je mag er gerust vanuit gaan dat ze dat nog helemaal niet uitgewerkt hebben.

Het ging er dit weekend vooral om het omvallen van Fortis bij het openen vamn de beurzen te voorkomen.
  maandag 29 september 2008 @ 01:16:46 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_61987147
Was Nelie Smit nu tegen de overname van ABN-Amro door ING?
pi_61987152
quote:
Op maandag 29 september 2008 01:16 schreef remlof het volgende:
kroes bedoel je?

neuh, ing probeert abn amro gewoon voor een appel en een ei in te lijven.
pi_61987165
quote:
Op maandag 29 september 2008 01:17 schreef hoipim het volgende:

[..]

kroes bedoel je?

neuh, ing probeert abn amro gewoon voor een appel en een ei in te lijven.
peper
pi_61987170
quote:
Op maandag 29 september 2008 01:16 schreef remlof het volgende:
De ING is ook niet gek, die bieden ook laag net als die Fransen. Door ingrijpen van de Benelux is er een grote koersval wel voorkomen denk ik.
***** Kraak.....
pi_61987172
quote:
Op maandag 29 september 2008 01:18 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

peper
?
pi_61987180
Vrouw van Bram
pi_61987192
quote:
Op maandag 29 september 2008 01:19 schreef hoipim het volgende:

[..]

?
Die hadden samen nog ooit iets in een iets te dure en lelijke villa in Rotterdam.
***** Kraak.....
pi_61987195
quote:
Op maandag 29 september 2008 01:19 schreef hoipim het volgende:

[..]

?
Onze Nelie heeft ook nog een tijdje Peper-Kroes geheten
pi_61987226
Maar weer over tot de orde van de dag, wat heeft Nederland nu precies overgenomen?
***** Kraak.....
pi_61987227
ik zou zeggen:
abn amro definitief inlijven ,
banden met belgie breken(de banden tussen fortis nv en fortis sa)
aandeel van fortis sa in de verkoop flikkeren
de verzekeringstak die wij nu bezitten integreren in abn amro
en verder gaan als abn amro.
pi_61987232
quote:
Op maandag 29 september 2008 01:23 schreef kraaksandaal het volgende:
Maar weer over tot de orde van de dag, wat heeft Nederland nu precies overgenomen?
alleen de verzekeringsdivisie.
  maandag 29 september 2008 @ 01:25:59 #19
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_61987245
tvp
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_61987248
quote:
Op maandag 29 september 2008 01:24 schreef hoipim het volgende:

[..]

alleen de verzekeringsdivisie.
De ABN-Amro is vogelvrij nu dus voor iets meer dan de prijs die Fortis nog heeft uitstaan aan schuld.
***** Kraak.....
pi_61987255
quote:
Op maandag 29 september 2008 01:26 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

De ABN-Amro is vogelvrij nu dus voor iets meer dan de prijs die Fortis nog heeft uitstaan aan schuld.
pi_61987266
quote:
Op maandag 29 september 2008 01:26 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

ja

de overheden kunnen moeilijk de aankoop en integratie van ABN voor Fortis gaan betalen.
pi_61987282
quote:
Op maandag 29 september 2008 01:28 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

ja

de overheden kunnen moeilijk de aankoop en integratie van ABN voor Fortis gaan betalen.
welke intergratie

we hebben niks

het zou geen slecht idee zijn om fortis nederland samen te laten gaan met abn amro.

een paar verzekeringsdivsie`s in elkaar schuiven moet toch geen probleem zijn?
  maandag 29 september 2008 @ 01:33:23 #24
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_61987303
49% voor ons! Allemaal naar de Ava
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 29 september 2008 @ 01:35:40 #25
104871 remlof
Europees federalist
pi_61987314
quote:
Op maandag 29 september 2008 01:30 schreef hoipim het volgende:

[..]

welke intergratie

we hebben niks

het zou geen slecht idee zijn om fortis nederland samen te laten gaan met abn amro.

een paar verzekeringsdivsie`s in elkaar schuiven moet toch geen probleem zijn?
Dan moet Fortis dus betalen om Fortis uit de schulden te helpen?
Ze moeten ABN-Amro wel verkopen om van die schulden af te komen, een beetje schuiven op de interne boekhouding zal niet helpen.
pi_61987319
quote:
Op maandag 29 september 2008 01:35 schreef remlof het volgende:

[..]

Ze moeten ABN-Amro wel verkopen om van die schulden af te komen, een beetje schuiven op de interne boekhouding zal niet helpen.
fortis nederland(fortis nv en fortis utrecht) zal zich losmaken van fortis sa en zich dan samenvoegen met abn amro.
pi_61987324
quote:

[..]

ze kunnen natuurlijk de werkster wat minder vaak laten komen en de koffiebekertjes twee keer gebruiken.
  maandag 29 september 2008 @ 01:38:33 #28
104871 remlof
Europees federalist
pi_61987335
quote:
Op maandag 29 september 2008 01:37 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

ze kunnen natuurlijk de werkster wat minder vaak laten komen en de koffiebekertjes twee keer gebruiken.
Ja en het personeel 20ct per bakje koffie laten betalen
pi_61987345
quote:
Op maandag 29 september 2008 01:36 schreef hoipim het volgende:

[..]

fortis nederland(fortis nv en fortis utrecht) zal zich losmaken van fortis sa en zich dan samenvoegen met abn amro.
Dan moet de staat ABN van Fortis kopen, dat gaan ze nooit doen (en dat moeten ze ook helemaal niet willen).
pi_61987356
dit komt allemaal door hebzuch en hebzucht en kapatalisme
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_61987358
quote:
Op maandag 29 september 2008 01:39 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Dan moet de staat ABN van Fortis kopen, dat gaan ze nooit doen (en dat moeten ze ook helemaal niet willen).
why, abn is door fortis gekocht en betaald.

abn heeft zijn zaakjes mooi op orde en fortis nv ook.

We zetten fortis sa uiteraard op een zijspoor, en voldoen met een betalingsregeling om hun te helpen.
pi_61987365
quote:

Ben benieuwd wat het voor effect gaat geven op de Nederlandse klanten.
***** Kraak.....
pi_61987374
Hun bank voor de 2e keer keer te koop.
***** Kraak.....
pi_61987379
quote:
Op maandag 29 september 2008 01:38 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja en het personeel 20ct per bakje koffie laten betalen
en natuurlijk een poeptax invoeren en in combinatie daarmee alle personeel toiletpapier per velletje laten betalen.

tevens zou men kunnen overwegen het voltallige personeel een krantenwijk te laten nemen om zo de personeelskosten nog verder te drukken.
pi_61987393
is er trouwens een mogelijkheid voor fortis nederland(fortis nv en fortis utrecht) om van de samenwerking met fortis sa af te komen?
pi_61987403
quote:
Op maandag 29 september 2008 01:40 schreef Meki het volgende:
dit komt allemaal door hebzuch en hebzucht en kapatalisme
Nee, alleen hebzucht, het kapitalisme zorgt er alleen voor dat die hebzucht op een zo efficient mogelijke manier wordt vervuld.
pi_61987415
quote:
Op maandag 29 september 2008 01:47 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee, alleen hebzucht, het kapitalisme zorgt er alleen voor dat die hebzucht op een zo efficient mogelijke manier wordt vervuld.
Zonder kapitalisme zaten we nu nog zout tegen olie te ruilen.
***** Kraak.....
pi_61987477
De Belgen zijn gewogen en te licht bevonden, laat ze het dus maar houden bij stripboeken en wafels exporteren.
pi_61987615
Voor mijn gevoel.

Hebben Luxemberg en Nederland een slechet deal gesloten.

Het Belgische bank gedeelde is veel meer waard als de rest ?
pi_61987722

Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_61988029
Laten we Kroes niet vergeten. Die dwong fortis tegen een te slechte prijs onderdelen van ABN te verkopen.
pi_61988052
Nationalisatie dus, wat eerder op zondag nog genoemd werd als minst waarschijnlijke mogelijkheid, nadat afgelopen vrijdag er nog 'geen problemen' waren.
pi_61988059
(ja ik moet ook naar bed)

een aantal handelaren liggen nu rolleboollend over de vloer van het lachen. Even wat gespeculeer en de complete politieke top van de benelux in rep en roer.
pi_61988092
quote:
Op maandag 29 september 2008 02:20 schreef rja het volgende:
Voor mijn gevoel.

Hebben Luxemberg en Nederland een slechet deal gesloten.

Het Belgische bank gedeelde is veel meer waard als de rest ?
Voor mijn gevoel ook. Klopt geen ruk van. De Belgen verpesten het weer eens (wat doen die lui eigenlijk wel goed???). En de Nederlander betaalt.
pi_61988127
quote:
Op maandag 29 september 2008 05:02 schreef Narcolepticus het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel ook. Klopt geen ruk van. De Belgen verpesten het weer eens (wat doen die lui eigenlijk wel goed???). En de Nederlander betaalt.
moah, als het een beetje meezit krijgt ING er ABN-AMRO bijna voor niets bij.
pi_61988131
quote:
Op maandag 29 september 2008 05:17 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

moah, als het een beetje meezit krijgt ING er ABN-AMRO bijna voor niets bij.
True. Maar denk je dat het wat oplost? Had die bank lekker down laten gaan, dat had ING geld toe gehad op de overname van ABN-AMRO.

pi_61988132
quote:
Op maandag 29 september 2008 05:20 schreef Narcolepticus het volgende:

[..]

True. Maar denk je dat het wat oplost? Had die bank lekker down laten gaan, dat had ING geld toe gehad op de overname van ABN-AMRO.

[ afbeelding ]

Hij is net even iets te happy
pi_61988149
quote:
Op maandag 29 september 2008 05:21 schreef santax het volgende:

[..]

Hij is net even iets te happy
Alleen die tweede van links heeft nog een beetje een 'normale' uitdrukking op z'n gezicht. Die eerste kijkt of hij net de deal van z'n leven heeft gesloten en de toekomst met het grootste vertrouwen tegemoet gaat. Die derde kijkt alsof hij iemand in het geheim een poot heeft uitgedraaid en kan zijn vrolijkheid daarover niet langer verbergen. En de vierde probeert te verhullen dat hij eigenlijk moet huilen, omdat hem zojuist een poot is uitgedraaid.
pi_61988336
De verdachte met het papiertje staat hier weer duidelijk op de foto
***** Kraak.....
pi_61988345
BankVindPost.
For great justice!
pi_61988356
quote:
Op maandag 29 september 2008 05:26 schreef Narcolepticus het volgende:

[..]

Alleen die tweede van links heeft nog een beetje een 'normale' uitdrukking op z'n gezicht. Die eerste kijkt of hij net de deal van z'n leven heeft gesloten en de toekomst met het grootste vertrouwen tegemoet gaat. Die derde kijkt alsof hij iemand in het geheim een poot heeft uitgedraaid en kan zijn vrolijkheid daarover niet langer verbergen. En de vierde probeert te verhullen dat hij eigenlijk moet huilen, omdat hem zojuist een poot is uitgedraaid.
Deze ga ik bookmarken. Prachtig verwoord
pi_61988359
Er zal vandaag wel een rare sfeer zijn op het werk gok ik. .
For great justice!
pi_61988368
quote:
Op maandag 29 september 2008 05:20 schreef Narcolepticus het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

zo werkt dat niet he... want dan breekt er paniek uit onder de burgers.. en dan heb je pas echt problemen.
  maandag 29 september 2008 @ 07:08:31 #56
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_61988383
quote:
Op maandag 29 september 2008 07:00 schreef Q. het volgende:
Kan je niet gewoon meteen bier gaan drinken?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_61988391
quote:
Op maandag 29 september 2008 07:00 schreef Q. het volgende:
Je werkt nu i.p.v. 2.5 dag per week voor Bos, 5 dagen per week voor Bos?
pi_61988509
goede deal voor de overheid en voor fortis.

Hoeft ook de te verkopen onderdelen nu niet verkocht te gaan worden
  maandag 29 september 2008 @ 07:35:22 #59
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_61988521
Volgens mij hebben ze helemaal geen slechte deal gemaakt... Fortis is natuurlijk vele malen meer waar dan die 11 Miljard.... dus als Fortis weer gaat stijgen in z'n waarde....worden de aandelen voor een mooie bedrag verkocht
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_61988529
Sinds wanneer heeft Nederland geld voor dit soort dingen? Regel verdomme eerst de zorg ofzo.......

Laat die eikels zelf hun bonen doppen!!
pi_61988534
Jarenlang dikke bonussen incasseren, Bos die bij elke gelegenheid stelt 'Er is niets aan de hand want we hebben fantastisch toezicht in Nederland'...en dan wel in 2 dagen besluiten om er even 4 miljard euro tegenaan te gooien van de belastingbetaler.

Weinig reden tot blijheid lijkt mij.
pi_61988566
quote:
Op maandag 29 september 2008 07:38 schreef Wokkel het volgende:
Jarenlang dikke bonussen incasseren, Bos die bij elke gelegenheid stelt 'Er is niets aan de hand want we hebben fantastisch toezicht in Nederland'...en dan wel in 2 dagen besluiten om er even 4 miljard euro tegenaan te gooien van de belastingbetaler.

Blijkt wel weer wat de heer Windvaan voor een windvaan is
pi_61988634
Tsja.. Dat geld komt vast wel weer een keer terug, en om een signaal van stabiliteit (..uhm..) af te geven is dit geen slecht idee denk ik. Alleen die wegstromende spaarders hou je hier niet mee tegen denk ik. Dat is sentiment, en dat los je niet met geld op. Ben benieuwd naar de opening vanochtend!
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_61988716
ik hoort net op de belg , dat ze erover praten om ab amro te behouden of zelfstandig te maken.
pi_61988943
quote:
Op maandag 29 september 2008 07:38 schreef Wokkel het volgende:

Ik denk dat niemand vooraf inzage had in de werkelijke problemen van Fortis

Het was niet de bedoeling van minister Bos om te nationaliseren zei hij vooraf, maar kennelijk was er geen keus, overigens denk ik dat dit een goede deal is voor de staat

Het ergste is dat Voutron drie maanden geleden nog een miljoenenbonus opstreek, kun je zien hoe ziek dat bankwereldje is / was.
En dat allemaal om zijn oud-collega's te kunnen ontslaan
pi_61988999
quote:
Op maandag 29 september 2008 08:15 schreef hoipim het volgende:
ik hoort net op de belg , dat ze erover praten om ab amro te behouden of zelfstandig te maken.
ABN AMRO over een jaar naar de beurs brengen kan een hele goede deal zijn

Fortis opent 28% hoger, goede deal voor Bos.

[ Bericht 6% gewijzigd door henkway op 29-09-2008 08:51:46 ]
pi_61989129
België mag die ''arrogante kaaskoppen'' dankbaar zijn. Als Fortis was omgevallen, dan zou dit een veel groter effect hebben gehad op de Belgische economie dan op de Nederlandse. Het overgrote deel van de Belgen heeft zijn spaargeld bij Fortis en ze zijn daarnaast (meen ik) ook de grootste werkgever in België met 23.000 banen.
pi_61989431
quote:
Op maandag 29 september 2008 07:44 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Blijkt wel weer wat de heer Windvaan voor een windvaan is
Gevolg van VVD beleid pik.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_61989447
quote:
Op maandag 29 september 2008 08:43 schreef henkway het volgende:

[..]

ABN AMRO over een jaar naar de beurs brengen kan een hele goede deal zijn

Fortis opent 28% hoger, goede deal voor Bos.
en nu snel weer verkopen.
pi_61989456
quote:
Tweede Kamer ziet redding Fortis als noodzakelijk kwaad
Gepubliceerd: 29 september 2008 08:03 | Gewijzigd: 29 september 2008 08:26
ANP
Den Haag, 29 sept. De Tweede Kamer noemt de injectie van 4 miljard euro in Fortis een noodzakelijk kwaad. Met de gedeeltelijke nationalisering kan het vertrouwen in de bank en verzekeraar worden hersteld zodat het Belgisch-Nederlandse concern niet omvalt. Spaarders blijven zo verzekerd van hun centen.,,Het is een forse stap die helaas noodzakelijk is'', zegt Tweede Kamerlid Kees Vendrik van GroenLinks. ,,Je kunt geen betere aandeelhouder hebben dan de overheid als het gaat om het herstellen van vertrouwen in een bedrijf'', aldus Vendrik.

Collega Frans Weekers van de VVD bekijkt de redding door België, Nederland en Luxemburg met gemengde gevoelens. ,,Het is nogal wat dat een behoorlijk stuk van een grote private instelling wordt genationaliseerd. Maar het moest gebeuren'', aldus Weekers.

De VVD'er noemt het jammer dat er geen bedrijven geïnteresseerd waren in een groot belang in Fortis. België, Nederland en Luxemburg kopen voor in totaal 11,2 miljard euro een minderheidsbelang in de lijdende bankactiviteiten van Fortis. Nederland legt 4 miljard neer.

Weekers juicht het toe dat Nederland, België en Luxemburg elk slechts een minderheidsbelang van 49 procent in nationale bankactiviteiten van Fortis nemen. ,,Als ze een meerderheid hadden genomen, was er helemaal sprake van nationalisatie.''

Tweede Kamerlid Ewout Irrgang van de SP vraagt zich echter af waarom de Nederlandse staat geen controlerend belang in het Nederlandse bankonderdeel van het bedrijf neemt. ,,Als we er zo veel geld in steken, waarom dan niet 51 procent?'' vraagt Irrgang zich af.

Het steekt de SP'er dat met de reddingsoperatie ,,slecht gedrag in het verleden'' van onder andere bestuurders van Fortis wordt beloond. Met de reddingsoperatie moet in ieder geval hun loon omlaag, vindt hij. ,,Nu zo'n groot deel van Fortis in handen van de overheid komt, moeten er afspraken komen over de beloning van Fortis-bestuurders'', stelt Irrgang.

Het CDA wil meer details over de redding van Fortis. ,,Het is volstrekt onduidelijk wat er met ABN Amro gebeurt'' stelt CDA-Kamerlid Frans de Neree. De aankoop van de Nederlandse activiteiten van ABN Amro brachten Fortis in de problemen waarvan het concern nu gered lijkt.
Regenten zijn het. Eikels, klootzakken. Sorry, ik ben nog steeds woest. Afschuwelijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_61989458
quote:
Op maandag 29 september 2008 09:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Gevolg van VVD beleid pik.
wat heeft mijn pik er nu weer mee te maken?
pi_61989459
Hoe laat is de AEX open eigenlijk, en waar kan je de eerste koersen zien? Duurt altijd veel te lang naar mijn mening.
  maandag 29 september 2008 @ 09:16:58 #73
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_61989531
tvp
pi_61989554
quote:
Op maandag 29 september 2008 09:12 schreef ASSpirine het volgende:
Hoe laat is de AEX open eigenlijk, en waar kan je de eerste koersen zien? Duurt altijd veel te lang naar mijn mening.
9.00 uur, 15 minuten vertraging als je gratis koersen wil kijken.
  maandag 29 september 2008 @ 09:18:50 #76
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_61989556
quote:
Op maandag 29 september 2008 09:18 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

het is al afgelopen.
Nee hoor.
pi_61989570
GeenStijl heeft de aanval ingezet op Wouter Bos. Alsof het zijn schuld is.

http://www.geenstijl.nl/m(...)ke_dag_250_euro.html

Losers
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_61989601
quote:
Kamer wil opheldering over Fortis
29 september 2008, 9:15 | ANP
DEN HAAG (AFN) - De Tweede Kamer wil deze week debatteren over de gedeeltelijke nationalisering van Fortis. GroenLinks wil een apart debat, volgens de PvdA kan de kwestie aan de orde komen tijdens de financiële beschouwingen met minister Wouter Bos, die woensdag en donderdag plaatsvinden.

Hoewel de meeste fracties het als een noodzakelijk kwaad zien dat de Nederlandse overheid 4 miljard euro in Fortis steekt, leven er veel vragen. ,,Dit was een echte crisis, de overheid heeft gedaan wat ze moest doen'', aldus PvdA-Kamerlid Paul Tang maandag. Maar Tang heeft een hoop vragen. ,,Is 4 miljard een goede prijs? Draait de belastingbetaler op voor de bonussen voor de vertrekkende topbestuurders?''

Net als het CDA wil Tang ook weten wat het lot is van ABN Amro. Het Belgisch-Nederlandse Fortis raakte in de problemen door de overname van deze Nederlandse bank.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 29 september 2008 @ 09:23:57 #79
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_61989647
Geen schokkende koersuitslagen. Open op MKT, daarna weer teruggezakt. Thank god voor mijn geschreven calls.

Laatste 5,4180 09:23 100
+/- 0,2380 4,59%
Slot 5,1800 26-09-08
Open 5,9200 09:14
Hoog 5,9500 09:14
Laag 5,1900 09:14
Bied 5,4000 09:23 7.095
Laat 5,4180 09:23 4.400
Volume 15.775.916
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_61989907
quote:
Op maandag 29 september 2008 09:19 schreef Klopkoek het volgende:

Losers
Trieste site is het toch ook.
For great justice!
  maandag 29 september 2008 @ 10:16:04 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_61990550
quote:
Op maandag 29 september 2008 08:00 schreef Cheiron het volgende:
Tsja.. Dat geld komt vast wel weer een keer terug, en om een signaal van stabiliteit (..uhm..) af te geven is dit geen slecht idee denk ik. Alleen die wegstromende spaarders hou je hier niet mee tegen denk ik. Dat is sentiment, en dat los je niet met geld op. Ben benieuwd naar de opening vanochtend!
Dat dus, laten we nou niet doen alsof de regering 4 miljard neerlegt waar ze niets voor terugkrijgen, het is een kwestie van inkopen in, ze hebben nog net geen meerderheidsbelang, maar worden wel in één keer de grootste aandeelhouder en dus eigenaar van Fortis.

Deze investering levert waarschijnlijk meer op dan al die ¤¤¤¤ die men al in de JSF "geïnvesteerd" heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_61990666
quote:
Op maandag 29 september 2008 05:26 schreef Narcolepticus het volgende:

[..]

Haha, ja die Wouter
pi_61990683
quote:

Losers
Ben zelf geen fan van Wouter Bos, maar dit kun je hem persoonlijk echt niet kwalijk nemen.

Het is die overdreven brede smile denk ik, die komt nogal verkeerd over.
pi_61990871
quote:
Op maandag 29 september 2008 09:11 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

en nu snel weer verkopen.
BWAHAHA dat zou echt een stunt wezen. Fortis helemaal over de kop, maar de Nederlandse Staat een flink bedrag rijker.
  maandag 29 september 2008 @ 10:42:58 #85
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_61991018
quote:
Op maandag 29 september 2008 10:35 schreef Narcolepticus het volgende:

[..]

BWAHAHA dat zou echt een stunt wezen. Fortis helemaal over de kop, maar de Nederlandse Staat een flink bedrag rijker.
Zou wel een absolute stunt zijn

TVP
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_61992730
Dexia lijkt nu ook in de problemen te komen.
  maandag 29 september 2008 @ 13:06:08 #87
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_61993983
quote:
Op maandag 29 september 2008 12:06 schreef Pony-Lover het volgende:
Dexia lijkt nu ook in de problemen te komen.
dat waren ze toch eigenlijk al vanaf het moment dat die Legio toestand van Aegon aangekocht hadden
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_61994413
Willem Middelkoop drie maanden geleden:

"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_61995295
quote:
Op maandag 29 september 2008 10:16 schreef Leandra het volgende:

Deze investering levert waarschijnlijk meer op dan al die ¤¤¤¤ die men al in de JSF "geïnvesteerd" heeft.
Inderdaad, dit is een veel beter investering dan in dat dure vliegspeelgoed
pi_61995302
quote:

Losers
En nog één:

http://www.geenstijl.nl/m(...)_van_wouter_bos.html

God, wat een trieste, kinderachtige lui op die site zeg.
  maandag 29 september 2008 @ 14:03:38 #91
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_61995427
quote:

Losers
Eigenlijk is het dat wel. ING wilde eerder al ABN AMRO overnemen of een fusie maar die gesprekken liepen steeds vast. Toen heeft ING gevraagd aan Wouter Bos of hij niet wilde bemiddelen. Hij wilde dat niet omdat hij dat niet zijn taak vond. Wat als hij dat wel had gedaan en de fusie/overname door/met ING was gelukt hadden we nu geen 4 miljard in een belgische onderneming hoeven pompen.

Nu krijgt waarschijnlijk ING een uitgekleed ABN AMRO voor een paar miljard en is het tafelzilver (buitenlandse onderdelen/ verzekeringsdeel etc.) van ABN AMRO reeds voor veel te weinig verkocht waar niemand meer wat aan heeft. Dit had allemaal geld kunnen zijn wat op de nederlands markt had kunnen blijven.
pi_61995490
quote:
Op maandag 29 september 2008 14:03 schreef marky het volgende:

[..]

Eigenlijk is het dat wel. ING wilde eerder al ABN AMRO overnemen of een fusie maar die gesprekken liepen steeds vast. Toen heeft ING gevraagd aan Wouter Bos of hij niet wilde bemiddelen. Hij wilde dat niet omdat hij dat niet zijn taak vond. Wat als hij dat wel had gedaan en de fusie/overname door/met ING was gelukt hadden we nu geen 4 miljard in een belgische onderneming hoeven pompen.
Nee, dan hadden we dat nu in ABN AMRO moeten pompen. En misschien nog wel meer.
quote:
Nu krijgt waarschijnlijk ING een uitgekleed ABN AMRO voor een paar miljard en is het tafelzilver (buitenlandse onderdelen/ verzekeringsdeel etc.) van ABN AMRO reeds voor veel te weinig verkocht waar niemand meer wat aan heeft. Dit had allemaal geld kunnen zijn wat op de nederlands markt had kunnen blijven.
Jaaaaahja, Wouter Bos heeft iets niet gedaan en dus is het zijn schuld, dat iets dat anderen hebben gedaan verkeerd heeft uitgepakt. En ik ben nog niet eens een fan van Wouter Bos.
  maandag 29 september 2008 @ 14:08:29 #93
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61995558
quote:
MARKET TALK: Fortis-deal slecht nieuws aandeelhouders - Iris
29-09-2008 13:56:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--De kapitaalinjectie ter waarde van EUR11,2 miljard die Fortis ontvangt van de Benelux overheden is volgens Iris analist Juriaan Hofman slecht nieuws voor de aandeelhouders van Fortis. "De steun van de overheden biedt een beperkt lange-termijnpotentieel door de verwatering die er optreedt. Een verkoop als geheel was voor de aandeelhouders beter geweest", aldus de analist. Hofman verklaart de daling van het aandeel uit het gerucht dat BNP Paribas maar EUR1,60 wilde betalen, de algemene daling in de Europese financiele sector en het verlies van potentie op de lange termijn. Omstreeks 13.45 uur noteert het aandeel Fortis 10% lager op EUR4,67, terwijl de AEX met 4,5% daalt. (AMV)

Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com
Het geeft te denken dat BNP Paribas -die toch wel graag Fortis had willen hebben- maar ¤ 1,60 wil betalen na in de boeken gekeken te hebben.
Wellicht heeft de overheid hier weer een kat in de zak gekocht
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 29 september 2008 @ 14:13:56 #94
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_61995697
quote:
Op maandag 29 september 2008 14:06 schreef Narcolepticus het volgende:

[..]

Nee, dan hadden we dat nu in ABN AMRO moeten pompen. En misschien nog wel meer.
Nee want dan was ABN AMRO van ING geweest waarbij alle buitenlandse onderdelen waren verkocht door ING.
quote:
Jaaaaahja, Wouter Bos heeft iets niet gedaan en dus is het zijn schuld, dat iets dat anderen hebben gedaan verkeerd heeft uitgepakt. En ik ben nog niet eens een fan van Wouter Bos.
Deze situatie was er niet geweest
pi_61995715
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:24 schreef Demophon het volgende:
Willem Middelkoop drie maanden geleden:

Willem Middelkoop for president .
pi_61995726
quote:
Op maandag 29 september 2008 14:03 schreef marky het volgende:

[..]

ING heeft allereerst aan Balkenende gevraagt of die wilde bemidellen.

Daarbij paste Bos zijn gedrag ook in het neoliberale paradigma. Namelijk: als staat niet bemoeien met overnames. Had hij ingegrepen dan zou datzelfde rechtse GeenStijl óók Bos aan hebben gevallen ("socialist Bos wordt Chavez", iets in die sfeer).
quote:
persoonlijk was ik sowieso tegen de verkoop van ABN Amro. Het blijkt nu ook dat ABN niet eens zo'n slecht beleid heeft gevoerd. Ze groeiden minder dan de rest maar zouden wrs. ook minder snel in de problemen zijn gekomen. Want diezelfde concurrenten waar de aandeelhouders naar wezen zitten nu in de problemen.
Het maakt duidelijk dat het diehard kapitalisme, met hijgende aandeelhouders, niet werkt.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_61995787
quote:
Op maandag 29 september 2008 14:13 schreef marky het volgende:

[..]

Nee want dan was ABN AMRO van ING geweest waarbij alle buitenlandse onderdelen waren verkocht door ING.
In ING dan. Dan was er met ING wellicht hetzelfde gebeurd als nu met Fortis.
quote:
Deze situatie was er niet geweest
Ja, zo lust ik er nog wel tien. Als Rijkman Groenink een beetje beter z'n best had gedaan, dan was deze situatie er nooit geweest. Als de ABN nooit met de AMRO-bank had gefuseerd, dan was deze situatie er nooit geweest. Als de Amerikanen ons niet waren komen redden in WOII, dan was deze situatie er nooit geweest.
pi_61995860
quote:
Op maandag 29 september 2008 14:15 schreef Klopkoek het volgende:
persoonlijk was ik sowieso tegen de verkoop van ABN Amro. Het blijkt nu ook dat ABN niet eens zo'n slecht beleid heeft gevoerd. Ze groeiden minder dan de rest maar zouden wrs. ook minder snel in de problemen zijn gekomen.
Dat is niet per se waar volgens mij. ABN AMRO heeft, meen ik, zo'n beetje het meeste van de Nederlandse banken moeten afschrijven door de kredietcrisis. Die bank zat echt niet supersolide in elkaar.
quote:
Want diezelfde concurrenten waar de aandeelhouders naar wezen zitten nu in de problemen.
Het maakt duidelijk dat het diehard kapitalisme, met hijgende aandeelhouders, niet werkt.
ABN AMRO had inderdaad gewoon ABN AMRO moeten blijven. So what dat de aandeelhouders niet staan te jubelen. Maarja, dat is allemaal achteraf.
pi_61995906
quote:
Op maandag 29 september 2008 14:08 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het geeft te denken dat BNP Paribas -die toch wel graag Fortis had willen hebben- maar ¤ 1,60 wil betalen na in de boeken gekeken te hebben.
Wellicht heeft de overheid hier weer een kat in de zak gekocht
Een kat in de zak, uiteraard. Maar maakt het uit? Dat geld moest er toch komen.
pi_61996117
quote:
Op maandag 29 september 2008 14:19 schreef Narcolepticus het volgende:

[..]

ABN AMRO had inderdaad gewoon ABN AMRO moeten blijven. So what dat de aandeelhouders niet staan te jubelen. Maarja, dat is allemaal achteraf.
De aandeelhouders zijn de eigenaren van de bank en de eigenaar beslist hè?
For great justice!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')