Zwarte Doos?quote:Op zondag 28 september 2008 17:29 schreef eNaSnI het volgende:
Terechte klacht! Voor veel weggebruikers zou je een jaarlijkse herkeuring en een zwarte doos in de auto de uitkomst zijn!!![]()
Het valt niet mee om bij te blijvenquote:
Sommige auto's gaan niet harder dan 120 km/h. Niet iedereen heeft een scheurijzer uit de stal van AMG of Abarth.quote:
De meesten mensen hebben het niet door dat de actuele gemiddelde lager uitvalt dan je gereden hebt. Was volgens mij iets van 3% of 5% afwijkend boven de 100 km p. uur.quote:Op zondag 28 september 2008 17:35 schreef Sigg het volgende:
Ikke ook zo'n notoire te hard rijdende linksrijder. Bekeuringen voor te hard rijden accepteer ik, moet ik maar niet te hard rijden. Maar wat betreft de te langzame rijders op de linkerbaan. Bij mij is tijdens de rijlessen altijd erin gehamerd: Wat kan en mag, dat moet. Oftewel, op de snelweg mag 120, dus als dat kan doe dat dan ook. Let wel, rij dan bij voorkeur op je teller 130 km/h, dan is dat in werkelijkheid iets van 125 km/h. Niets zo irritant als mensen die met 119 op te teller op de linkerbaan blijven hangen:(
Nee, grappenmakers die met 160km/h je binnenspiegel induiken, dat is prettig autorijdenquote:Op zondag 28 september 2008 17:35 schreef Sigg het volgende:
Ikke ook zo'n notoire te hard rijdende linksrijder. Bekeuringen voor te hard rijden accepteer ik, moet ik maar niet te hard rijden. Maar wat betreft de te langzame rijders op de linkerbaan. Bij mij is tijdens de rijlessen altijd erin gehamerd: Wat kan en mag, dat moet. Oftewel, op de snelweg mag 120, dus als dat kan doe dat dan ook. Let wel, rij dan bij voorkeur op je teller 130 km/h, dan is dat in werkelijkheid iets van 125 km/h. Niets zo irritant als mensen die met 119 op te teller op de linkerbaan blijven hangen:(
De afwijking op de aangegeven snelheid is per merk verschillend. Als ik bijvoorbeeld de snelheden vergelijk met Tomtom in een Citroën C5, dan wijkt de teller bij 120 km/h maar 2% af, terwijl dat bij mijn Seat Leon 8% is.quote:Op zondag 28 september 2008 17:36 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
De meesten mensen hebben het niet door dat de actuele gemiddelde lager uitvalt dan je gereden hebt. Was volgens mij iets van 3% of 5% afwijkend boven de 100 km p. uur.
Die paar kilometertjes per uur.quote:Op zondag 28 september 2008 17:35 schreef Sigg het volgende:
Ja vooral principieel doen op de weg, daar schiet je wat mee opquote:Op zondag 28 september 2008 17:36 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Nee, grappenmakers die met 160km/h je binnenspiegel induiken, dat is prettig autorijdenDat nodigt trouwens ook niet uit om eerder naar rechts te gaan, je bewerkstelligt eerder het tegendeel ermee
Volgens mij is dat toch wettelijk bepaald dat er zoveel "%" afwijkend mag zijn van een "modernere" auto (ongeacht welke soort) boven de 100 km p. uur?quote:Op zondag 28 september 2008 17:38 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
De afwijking op de aangegeven snelheid is per merk verschillend. Als ik bijvoorbeeld de snelheden vergelijk met Tomtom in een Citroën C5, dan wijkt de teller bij 120 km/h maar 2% af, terwijl dat bij mijn Seat Leon 8% is.
Ik heb juist vette pret als er weer zo'n opgefokt mannetje in mijn binnenspiegel zit die denkt dat 135km/h echt tijdswinst oplevert.quote:Op zondag 28 september 2008 17:35 schreef Sigg het volgende:
Volgens mij bij mijn Leon idd ook zoiets. Ik kan het feit dat je je zo braaf aan de max. snelheid rijdt trouwens niet rijmen met het bezitten van een Seat Leon, je moet dat vooroordeel over Leon rijders wel een beetje in stand houden hoorquote:Op zondag 28 september 2008 17:38 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
De afwijking op de aangegeven snelheid is per merk verschillend. Als ik bijvoorbeeld de snelheden vergelijk met Tomtom in een Citroën C5, dan wijkt de teller bij 120 km/h maar 2% af, terwijl dat bij mijn Seat Leon 8% is.
Goede redenatie ookquote:Op zondag 28 september 2008 17:35 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Sommige auto's gaan niet harder dan 120 km/h. Niet iedereen heeft een scheurijzer uit de stal van AMG of Abarth.
heerlijk om er dan met een grijs rechts voorbij te gaanquote:Op zondag 28 september 2008 18:18 schreef Ladidadida het volgende:
Heerlijk om dan net even wat gas terug te nemen als er zo'n mongool aankomt achter je
Verkeersregels zijn er voor iedereen, daar is niets principieels aan. Als je zo nodig denkt iets buiten de regels te doen en daar ook nog iemand anders mee te hinderen, dan ben je zelf niet al te snugger bezig.quote:Op zondag 28 september 2008 17:40 schreef Koewam het volgende:
[..]
Ja vooral principieel doen op de weg, daar schiet je wat mee op
Dat neemt niet weg dat er 'tegenwoordig' nog genoeg auto's rondrijden die 30+ jaar oud zijn en vaak wat meer moeite hebben met die snelheden.quote:Op zondag 28 september 2008 17:49 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Goede redenatie ook
Tegenwoordig gaan alle auto's harder dan 120.
Mensen met een auto die niet harder kan dan 120, weten dat, en houden daar rekening mee.
Abarth maakt bijna geen auto's meer, en auto's van AMG zijn niet te betalen voor 98% van de Nederlanders.
Linksrijders nemen over het algemeen alleen gas terug als er rechts naast hen ook een voertuig bevindtquote:Op zondag 28 september 2008 18:27 schreef Athmozz het volgende:
[..]
heerlijk om er dan met een grijs rechts voorbij te gaan
Dat kan niet hè, als ik aan het inhalen benquote:Op zondag 28 september 2008 18:27 schreef Athmozz het volgende:
[..]
heerlijk om er dan met een grijs rechts voorbij te gaan
Het enige model wat ze tegenwoordig hebben. Nog steeds niet echt een heel groot gamma aan modellen.quote:Op zondag 28 september 2008 18:31 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat er 'tegenwoordig' nog genoeg auto's rondrijden die 30+ jaar oud zijn en vaak wat meer moeite hebben met die snelheden.
Recente Abarth:
[ afbeelding ]
als je aan het inhalen bent kan je niet echt van linksklevers spreken, ik heb het eerder op mensen die 100/u op het linkervak rijden & blijven rijden, ook al is het verkeer rechts ervan weg. Dan ga ik ze inderdaad rechts voorbij, als die voor mij nog aan t inhalen is dan wahct ik wel een beetje :pquote:Op zondag 28 september 2008 18:33 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Dat kan niet hè, als ik aan het inhalen ben
En wat dacht je van al die druiven die op een driebaansweg vrolijk op de middelste baan blijven hangen? Altijd fijn om die te 'slachtofferen' door er zelf rechts voorbij te rijden en ze ook nog tegelijkertijd links worden gepassseerd. Krijgen ze altijd een beetje vertwijfelde gezichtsuitdrukking vanquote:Op zondag 28 september 2008 18:37 schreef Athmozz het volgende:
[..]
als je aan het inhalen bent kan je niet echt van linksklevers spreken, ik heb het eerder op mensen die 100/u op het linkervak rijden & blijven rijden, ook al is het verkeer rechts ervan weg. Dan ga ik ze inderdaad rechts voorbij, als die voor mij nog aan t inhalen is dan wahct ik wel een beetje :p
Dus als ik jou ergens tegenkom als ik met 160 aankom, moet ik ruim vantevoren al af gaan remmen naar de 120, zodat jij niet door hebt dat ik je eigenlijk wil passeren?quote:Op zondag 28 september 2008 17:36 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Nee, grappenmakers die met 160km/h je binnenspiegel induiken, dat is prettig autorijdenDat nodigt trouwens ook niet uit om eerder naar rechts te gaan, je bewerkstelligt eerder het tegendeel ermee
Het feit dat je achter me rijd en daar even daarvoor nog niet reed, geeft wel aan dat je harder dan de maximaal toegestande snelheid aan kwam rijden en is duidelijk genoeg om zodra er gelegenheid voor is weer netjes naar rechts te gaan.quote:Op zondag 28 september 2008 18:41 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Dus als ik jou ergens tegenkom als ik met 160 aankom, moet ik ruim vantevoren al af gaan remmen naar de 120, zodat jij niet door hebt dat ik je eigenlijk wil passeren?
Veel nederlanders zouden een voorbeeld moeten nemen aan hoe er in Duitsland gereden wordt.
Nog maar eentje dan:quote:Op zondag 28 september 2008 18:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het enige model wat ze tegenwoordig hebben. Nog steeds niet echt een heel groot gamma aan modellen.
En daarbij is een Fiat 500 van Abarth echt belachelijk. Een Fiat 500 is een vrouwenauto, en vrouwen willen geen racemonster.
En die auto's die moeite hebben met 120? Die hebben vaak een eiganaar die dat weet, en dat dan dus ook niet doet. Die blijft lekker 90 rijden ofzo.
Nee, ik heb het niet over de snelheden die ze daar rijden maar de manier waarop.quote:Op zondag 28 september 2008 18:44 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Het feit dat je achter me rijd en daar even daarvoor nog niet reed, geeft wel aan dat je harder dan de maximaal toegestande snelheid aan kwam rijden en is duidelijk genoeg om zodra er gelegenheid voor is weer netjes naar rechts te gaan.
Zo hard en onbeschoft mogelijk, zodat je bij een crash de garantie hebt dat de orgaandonatie helikopter direct op kan stijgen? Het is in Nederland VOL, dus hardrijden kan simpelweg niet en de verkeersregels verbieden je je dusdanig in het verkeer te begeven dat je een gevaar bent of kan worden voor je medeweggebruikers.
Dat zijn twee (2) modellen, niet echt overweldigend he?quote:Op zondag 28 september 2008 18:46 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Nog maar eentje dan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik rij nooit op het rechtervak, dat is voor vrachtwagens & daar ga ik niet tussen rijden. Maar goed, heb niet echt last van mensen die me rechts inhalen omdat ik te traag rijdquote:Op zondag 28 september 2008 18:41 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
En wat dacht je van al die druiven die op een driebaansweg vrolijk op de middelste baan blijven hangen? Altijd fijn om die te 'slachtofferen' door er zelf rechts voorbij te rijden en ze ook nog tegelijkertijd links worden gepassseerd. Krijgen ze altijd een beetje vertwijfelde gezichtsuitdrukking van
quote:Op zondag 28 september 2008 18:54 schreef Athmozz het volgende:
ik rij nooit op het rechtervak, dat is voor vrachtwagens & daar ga ik niet tussen rijden.
Weet je zeker dat je wel een rijbewijs hebt??quote:Op zondag 28 september 2008 18:54 schreef Athmozz het volgende:
[..]
ik rij nooit op het rechtervak, dat is voor vrachtwagens & daar ga ik niet tussen rijden. Maar goed, heb niet echt last van mensen die me rechts inhalen omdat ik te traag rijd![]()
spitsstroken hebben wij hier niet, als het minder druk is heb je gewoon 3 rijstroken.quote:Op zondag 28 september 2008 19:30 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je wel een rijbewijs hebt??Je wordt geacht ten alle tijde zoveel mogelijk rechts te houden (dus ook als de spittstrook geopend is hier gebruik van maken!)
Op de Belgische wegen, met op de rechterstrook spoorvorming zo diep als de Schelde, zou je nog eens gelijk kunnen hebben ookquote:Op zondag 28 september 2008 19:52 schreef Athmozz het volgende:
als je niet hindert op het midden / linker vak dan blijf je gewoon daar, aangezien het risico op de andere vakken groter is.
Daarbij kan ik niet te veel van vak wisselen, de knipperlichten waren een optie op mijn autoquote:Op zondag 28 september 2008 19:56 schreef JDude het volgende:
[..]
Op de Belgische wegen, met op de rechterstrook spoorvorming zo diep als de Schelde, zou je nog eens gelijk kunnen hebben ook.
Oh, je bent een belg, vandaarquote:Op zondag 28 september 2008 19:52 schreef Athmozz het volgende:
[..]
spitsstroken hebben wij hier niet, als het minder druk is heb je gewoon 3 rijstroken.
Dat ik geacht wordt rechts te houden interesseert me geen zak, rechts heb je gewoon veel meer kans op een ongeluk met een vrachtwagen dan op het middenvak (waar ze niet/amper komen), dus rij ik maar op het middenvak of links (tenzij er geen vrachtwagens op de baan zitten, maar dat gebeurt zowat nooit).
Het is niet omdat een paar mensen die verkeersregeltjes uitvinden dat je je er ook moet aan houden als ze onlogisch zijn; als je niet hindert op het midden / linker vak dan blijf je gewoon daar, aangezien het risico op de andere vakken groter is.
Mensen die anderen proberen op te voeden in het verkeerquote:Op zondag 28 september 2008 17:21 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
En dan heb ik het dus over die huilies die zelf van begin tot eindbestemming met 160 km/u op de linkerbaan zitten, en dan verwachten dat mensen die zich wél aan de maximumsnelheid houden en een rij auto's inhalen voor ze aan de kant gaan. Alsof ik tussen de vrachtwagens ga rijden omdat een of andere pauper in een dure auto toevallig haast heeft.
Als ze er rechts voorbij kunnen, dan had jij ook naar rechts gekund.quote:Op zondag 28 september 2008 20:26 schreef Bob-B het volgende:
Of als ze rechts er langs willen gas bijgeven, zodat ze kankerhard moeten remmen om niet op degene te botsen die ik wil inhalen
Ja, mensen die dit bij flikken zal ik bij 150km/h nog op je achterbumper 'kleven' en mits de ruimte knal ik er gewoon met hoge snelheid voorbij zodat je even verbaasd kunt gaan staren dat je toch niet zo snel bent...quote:Op zondag 28 september 2008 20:24 schreef Bob-B het volgende:
ja die klevers zijn echt lachuh.
Cruise control, uit late rollen tot 100km/u, kruipend langs de vrachtwagen en dan terugschakelen, vol gas weg als ik ervoorbij ben tot 150 en dan wachten op die nerd
Dus omdat iemand reageert op jouw stupiditeit ga je een rare actie uithalen?quote:Op zondag 28 september 2008 20:26 schreef Bob-B het volgende:
Of als ze rechts er langs willen gas bijgeven, zodat ze kankerhard moeten remmen om niet op degene te botsen die ik wil inhalen
Misschien als je een porsche hebt, een M of een RS, anders succes!quote:Op zondag 28 september 2008 20:31 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
Ja, mensen die dit bij flikken zal ik bij 150km/h nog op je achterbumper 'kleven' en mits de ruimte knal ik er gewoon met hoge snelheid voorbij zodat je even verbaasd kunt gaan staren dat je toch niet zo snel bent...
Ik ben niet degene die kleeft, het interesseert me geen kanker dat je te laat bent vertrokken, ga zulke grapjes niet bij mij flikken.quote:Op zondag 28 september 2008 20:33 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Dus omdat iemand reageert op jouw stupiditeit ga je een rare actie uithalen?
Rijbewijs innemen, dat zouden ze moeten doen bij dat soort mensen.
Ik moet het doen met 12-cilinders, kom maar op.quote:Op zondag 28 september 2008 20:39 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Misschien als je een porsche hebt, een M of een RS, anders succes!
Maar met een Audi uit 2004 wel.quote:Op zondag 28 september 2008 20:46 schreef Bob-B het volgende:
Als het een amerikaan is ben je nog steeds geen baas
Ik denk het niet, ik weet het!quote:Op zondag 28 september 2008 20:39 schreef Bob-B het volgende:
[..]
[..]
Ik ben niet degene die kleeft, het interesseert me geen kanker dat je te laat bent vertrokken, ga zulke grapjes niet bij mij flikken.
Mannetjes die denken dat ze goed kunnen rijden
Ook die wordt geacht zich gewoon aan de maximumsnelheid te houden, net als ieder anderquote:Op zondag 28 september 2008 20:47 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
Maar met een Audi uit 2004 wel.
Feit is dat mensen die zichzelf het beste vinden rijden de grootste kutzooi ervan maken. Als ik 200+ wil rijden ga ik wel ff die 25km naar de grens rijden. Daar kunnen ze er wel mee omgaan.quote:
Lekker boeiend moraalriddertje, m'n stinger doet z'n werk perfect.quote:Op zondag 28 september 2008 20:48 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Ook die wordt geacht zich gewoon aan de maximumsnelheid te houden, net als ieder ander
Wie zegt dat ik kleef?quote:Op zondag 28 september 2008 20:39 schreef Bob-B het volgende:
[..]
[..]
Ik ben niet degene die kleeft, het interesseert me geen kanker dat je te laat bent vertrokken, ga zulke grapjes niet bij mij flikken.
Héquote:Op zondag 28 september 2008 20:30 schreef Hyperdude het volgende:
In NL wordt je niet goed van die vegetariërs in hun "ik weet niets van auto's en lichaamshygiëne; maar alles is goed als het maar niks kost " Citroen rijders.![]()
Goh, misschien moet je beter lezen, ik heb het over als ik aan het INHALEN ben, ergo, ik zit al naast een vrachtwagen en een mongool denkt dattie moet gaan kleven bij me. Alsof m'n auto dan harder gaat ofzo. nee het gaspendaal zit ook op mijn auto niet op m'n bumper. Voor de rest ben ik tegen onnodig links rijden ja. En nee ik heb niet de illusie dat ik een perfecte bestuurder ben.quote:Op zondag 28 september 2008 20:56 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik kleef?
Dat het je geen 'kanker' interesseert dat iemand te laat weggaat zal mij m'n reet roesten, als jij naar rechts kan, moet je dat ook doen, je moet niet onnodig het verkeer ophouden, dat ie ronduit zielig en bovendien schiet niemand daar wat mee op.
Klaarblijkelijk vind jij zelf dat je behoorlijk goed kan rijden...
Maar je kunt er wel naar streven om de perfecte chauffeur te zijn! (in tegenstelling tot al die linkerbaanpiraten die denken dat de hele wereld van hun is en als de spitsstroken open zijn, er een maximumsnelheid van 100 km/h geldt er vrolijk met 140 + doorheen scheuren)quote:Op zondag 28 september 2008 21:09 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Goh, misschien moet je beter lezen, ik heb het over als ik aan het INHALEN ben, ergo, ik zit al naast een vrachtwagen en een mongool denkt dattie moet gaan kleven bij me. Alsof m'n auto dan harder gaat ofzo. nee het gaspendaal zit ook op mijn auto niet op m'n bumper. Voor de rest ben ik tegen onnodig links rijden ja. En nee ik heb niet de illusie dat ik een perfecte bestuurder ben.
Het interesseert me echt geen kut hoe hard mensen willen rijden, als ik me daar al druk om ga maken word ik een heel gefrustreerd mannetje. Alleen IK moet er GEEN last van hebben. Dan ben je bij mij echt aan het verkeerde adres.quote:Op zondag 28 september 2008 21:13 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Maar je kunt er wel naar streven om de perfecte chauffeur te zijn! (in tegenstelling tot al die linkerbaanpiraten die denken dat de hele wereld van hun is en als de spitsstroken open zijn, er een maximumsnelheid van 100 km/h geldt er vrolijk met 140 + doorheen scheuren)
Checkquote:Op zondag 28 september 2008 17:21 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
En dan heb ik het dus over die huilies die zelf van begin tot eindbestemming met 160 km/u op de linkerbaan zitten, en dan verwachten dat mensen die zich wél aan de maximumsnelheid houden en een rij auto's inhalen voor ze aan de kant gaan. Alsof ik tussen de vrachtwagens ga rijden omdat een of andere pauper in een dure auto toevallig haast heeft.
Wie is er nou eigenlijk de notoire linksrijder?
Nou? Wat doe je dan?! Heb je je emotie dan niet onder controlequote:Op zondag 28 september 2008 21:15 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Het interesseert me echt geen kut hoe hard mensen willen rijden, als ik me daar al druk om ga maken word ik een heel gefrustreerd mannetje. Alleen IK moet er GEEN last van hebben. Dan ben je bij mij echt aan het verkeerde adres.
Dit zijn de top 10 ergernissen in het verkeer:quote:Op zondag 28 september 2008 21:25 schreef draaijer het volgende:
Sukkels die links blijven rijden moeten opzouten.. Onlangs op wegmisbruikers stond het als irritatie op nummer 1
Ow wat krachttaal erbij.. Hoe sneu.. Weten we gelijk met wat we te maken hebbenquote:Op zondag 28 september 2008 20:39 schreef Bob-B het volgende:
[..]
[..]
Ach, oude dataquote:Op zondag 28 september 2008 21:34 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Dit zijn de top 10 ergernissen in het verkeer:
1. Agressief rijgedrag
2. Files
3. Rijden met alcohol op
4. Bumperklevers
5. Onnodig links rijden
Jij bent een grotere ergenis dus
Dan zal het je iig niet ontgaan zijn dat rechts inhalen gevaarlijker is dan links rijden.quote:Op zondag 28 september 2008 21:36 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ach, oude dataWas vorige week op tv
Tuurlijk....baas....quote:Op zondag 28 september 2008 21:36 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ow wat krachttaal erbij.. Hoe sneu.. Weten we gelijk met wat we te maken hebben
Lonsdale
maar links rijden lokt wel rechts inhalen uit...quote:Op zondag 28 september 2008 21:38 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Dan zal het je iig niet ontgaan zijn dat rechts inhalen gevaarlijker is dan links rijden.
Meisjes in rokjes lokken ook verkrachtingen uit.quote:Op zondag 28 september 2008 21:39 schreef Athmozz het volgende:
[..]
maar links rijden lokt wel rechts inhalen uit...
quote:Op zondag 28 september 2008 21:40 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Meisjes in rokjes lokken ook verkrachtingen uit.
Heel sterkquote:Op zondag 28 september 2008 21:40 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Het is niet zozeer het links/rechtsrijden of inhalen, maar het opletten bij zijdelingse verplaatsingen naar links danwel rechts wat het gevaar met zich meebrengt. Het 'over de schouder kijken' is voor veel bestuurders een dusdanige speciale move, dat ze deze met name bij het naar rechts gaan nauwelijks uitvoeren (met alle gevolgen vandien als er eens een voertuig rechts passeert, wat ook weleens een voorrangsvoertuig kan zijn!)quote:Op zondag 28 september 2008 21:38 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Dan zal het je iig niet ontgaan zijn dat rechts inhalen gevaarlijker is dan links rijden.
Als men links blijft rijden, beperk je de doorstroom en krijg je filesquote:Op zondag 28 september 2008 21:38 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Waar komt dat nou vandaan? Wat een trieste opmerking.. Waarom denk je dat vrachtwagens tijdens de spits niet meer mogen inhalen.. Precies..quote:Op zondag 28 september 2008 21:40 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
EMO rijders zoals jij.. Dat is pas gevaarlijk..quote:Op zondag 28 september 2008 17:36 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Gast een afwijking is auto onafhankelijk. Diezelfde C5 met nieuwe banden heeft wederom een andere afwijkingquote:Op zondag 28 september 2008 17:38 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Dat is in je ergenis top 5 de nummer 1 van vervelende dingen. Gevaarlijk rijden.. Heb je weer zo'n lelijke auto met een nichtesvis en het vooroordeel over die mensen op de weg is weer bevestgdquote:Op zondag 28 september 2008 18:18 schreef Ladidadida het volgende:
Heerlijk om dan net even wat gas terug te nemen als er zo'n mongool aankomt achter je
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook 1 keer gehad dat een of andere sjonnie al ging seinen met zijn groot licht toen ik nog NAAST een auto reed, toen heb ik de tussenruimte maar niet benut(en Bob-B's taktiek toegepast toen die sjonnie wel in die ruimte ging rijden om mij in te halen)
quote:Op zondag 28 september 2008 22:07 schreef Irritatie100 het volgende:
Als ik 2 auto's aan het inhalen ben met een tussenruimte van een meter of 10 en ik zie in mijn achteruitkijkspiegel een snelle bestuurder aankomen ga ik gewoon ff opzij in die tussenruimte]
Met het 1e gedeelte ben ik het eens. 2e gedeelte is jammer...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook 1 keer gehad dat een of andere sjonnie al ging seinen met zijn groot licht toen ik nog NAAST een auto reed, toen heb ik de tussenruimte maar niet benut(en Bob-B's taktiek toegepast toen die sjonnie wel in die ruimte ging rijden om mij in te halen)
quote:Op zondag 28 september 2008 22:09 schreef KhaZ het volgende:
Mede-automobilisten die haast hebben ruimte geven:![]()
Mensen die dat niet doen: (![]()
![]()
)x2
"Jamaar ik rij al 120"![]()
Aan de kant hoer!
Als ie niet als een of andere pauper ging lopen seinen... dan raak ik geirriteerd. Omdat ik zelf ook meestal harder rijd dan is toegestaan kan ie best ff 140 rijden in plaats van 180quote:Op zondag 28 september 2008 22:09 schreef draaijer het volgende:
[..]
Met het 1e gedeelte ben ik het eens. 2e gedeelte is jammer...
Zoals ik in de OP al zei beschouw ik tussen de vrachtwagens gaan rijden als niet naar rechts kunnen.quote:Op zondag 28 september 2008 20:24 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Mensen die anderen proberen op te voeden in het verkeer
'ik durf niet harder, dus jij mag niet hader'
Kanker een eind op, kutmongool.
Als je niet naar rechts KUNT is het een ander verhaal.
Wie dit soort achterlijk gedrag vertoond, zou per direct levenslang moeten krijgen...quote:Op maandag 29 september 2008 00:09 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Zoals ik in de OP al zei beschouw ik tussen de vrachtwagens gaan rijden als niet naar rechts kunnen.
Als ik mensen in mijn binnenspiegel 'kanker op, kutmongool' zie roepen trap ik trouwens bij voorkeur op de rem. Mijn achterbumper is stevig, werkt jouw airbag ook?
Uiteraard, en daarna verhaal ik alle schade op jou aangezien jij niet zomaar mag remmen op een snelweg.quote:Op maandag 29 september 2008 00:09 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Mijn achterbumper is stevig, werkt jouw airbag ook?
Ja, dat zal ze leren. Goed bezig om jezelf en anderen in gevaar te brengenquote:Op maandag 29 september 2008 00:09 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Zoals ik in de OP al zei beschouw ik tussen de vrachtwagens gaan rijden als niet naar rechts kunnen.
Als ik mensen in mijn binnenspiegel 'kanker op, kutmongool' zie roepen trap ik trouwens bij voorkeur op de rem. Mijn achterbumper is stevig, werkt jouw airbag ook?
Dit is ook weer een beetje optimistisch, vind je zelf ook niet?quote:Op maandag 29 september 2008 08:20 schreef Athmozz het volgende:
(daarbij remt mijn auto'tje minimaal even goed of waar die remmende linksklevertjes mee rijden, dus 20m verschil en ik raak je achterkant toch niet)
0,5 sec reactietijd, 120 is zo'n 30m/sec, dus 15 meter reactietijd ongeveer. Remmen doe ik toch minstens even hard, dus met 15 meter moet ik ongeveer toekomen.quote:Op maandag 29 september 2008 08:25 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dit is ook weer een beetje optimistisch, vind je zelf ook niet?
Maar een 'normaal' persoon heeft 1 seconde reactietijd nodig. Waaruit blijkt dat jij maar een halve nodig hebt?quote:Op maandag 29 september 2008 08:33 schreef Athmozz het volgende:
[..]
0,5 sec reactietijd, 120 is zo'n 30m/sec, dus 15 meter reactietijd ongeveer. Remmen doe ik toch minstens even hard, dus met 15 meter moet ik ongeveer toekomen.
als er dan nog een half metertje tekort is is dat maar een aanrijding met enkele km/u verschil, dat levert geen schade op (tenzij die persoon een trekhaak heeft)
omdat ik normaal geen bumperklever ben & zelf half gestressed zit als zo'n soepkieken dat niet uitkijkt voor zij/hij inhaalt op een paar meters van mijn bumper zit. Aandachtiger => betere reactietijd.quote:Op maandag 29 september 2008 08:35 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar een 'normaal' persoon heeft 1 seconde reactietijd nodig. Waaruit blijkt dat jij maar een halve nodig hebt?
Ah, op die fietsch. Klinkt wel logisch, maar toch blijf ik mijn twijfels houden of je wel op tijd stil staat.quote:Op maandag 29 september 2008 08:38 schreef Athmozz het volgende:
[..]
omdat ik normaal geen bumperklever ben & zelf half gestressed zit als zo'n soepkieken dat niet uitkijkt voor zij/hij inhaalt op een paar meters van mijn bumper zit. Aandachtiger => betere reactietijd.
In Belgenland gelden al helemáál andere regels dan hier in NL lijkt het vaak wel.quote:Op zondag 28 september 2008 18:54 schreef Athmozz het volgende:
[..]
ik rij nooit op het rechtervak, dat is voor vrachtwagens & daar ga ik niet tussen rijden. Maar goed, heb niet echt last van mensen die me rechts inhalen omdat ik te traag rijd
Aandachtiger => betere reactietijd ben ik het mee eens.quote:Op maandag 29 september 2008 08:38 schreef Athmozz het volgende:
[..]
omdat ik normaal geen bumperklever ben & zelf half gestressed zit als zo'n soepkieken dat niet uitkijkt voor zij/hij inhaalt op een paar meters van mijn bumper zit. Aandachtiger => betere reactietijd.
Ehm, Ome Koos Spe heeft in wegmisbruikers aangegeven dat als iemand links blijft hangen je even moet aangeven dat er ruimte is door je auto naar de rechterbaan te manouvreren en als dat niet werkt even achter de auto gaan rijden en een kort lichtsignaal te geven.quote:Op zondag 28 september 2008 22:11 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Als ie niet als een of andere pauper ging lopen seinen... dan raak ik geirriteerd. Omdat ik zelf ook meestal harder rijd dan is toegestaan kan ie best ff 140 rijden in plaats van 180
Wat een taal gebruik.. Jij zou gelijk op cursus gestuurd moeten worden. Mensen zoals jij zijn HET gevaar op de weg.. Eigen rechter spelen is zoooo goedkoop. Misschien moet je even dmv therapie je gedrag onder controle proberen te krijgen.quote:Op maandag 29 september 2008 00:09 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Maar sommigen denken dat ze als een soort ambulance met knipperend groot licht over de linkerbaan kunnen blijven racen, en telkens als ze in de verte een auto zien rijden voor hen, met licht moeten seinen van 'ik kom eraan, maak plaats maak plaats!'quote:Op maandag 29 september 2008 09:29 schreef draaijer het volgende:
[..]
en als dat niet werkt even achter de auto gaan rijden en een kort lichtsignaal te geven.
Helaas interpreteren de nerds die links blijven hangen het als agressief behavior..![]()
Zonder richting aan te geven zeker ook nog..quote:Op zondag 28 september 2008 20:30 schreef Hyperdude het volgende:
Ik ben ook notoir linksrijder. In Duitsland. Daar kennen mensen hun plaats nog tenminste.
In NL wordt je niet goed van die vegetariërs in hun "ik weet niets van auto's en lichaamshygiëne; maar alles is goed als het maar niks kost " Citroen rijders.
NB Ook typisch NL: kilometer van te voren inhalen met 3 km/u snelheidsverschil. Als het ff past haal ik ze rechts in en duik dan weer naar links.
Wie ben jij om te bepalen of iemand het recht heeft of niet. Je hebt toch geen enkel idee wat de reden is voor hun gedrag? Misschien is zijn of haar partner opgenomen in het ziekenhuis, misschien moet zijn vrouw bevallen.. You never know.. Voor mij is het geen moeite om aan de kant te gaan. Ik spiegel heel erg veel en ik denk dat dat het verschil is met de links rijders. Ze weten niet eens wie of wat er achter hun aan het rijden isquote:Op maandag 29 september 2008 09:39 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Maar sommigen denken dat ze als een soort ambulance met knipperend groot licht over de linkerbaan kunnen blijven racen, en telkens als ze in de verte een auto zien rijden voor hen, met licht moeten seinen van 'ik kom eraan, maak plaats maak plaats!'
Dat is iets anders dan een langdurig onnodig linksrijder even er op te wijzen dat hij naar rechts kan, zodat jij hem met 120 kan inhalen.
linksrijden doe je om in te halen. is er niks in te halen, dan ga je naar rechts. om de doorstroom enigzins te bevorderen, haal je in met minimaal 5 km/u verschil in snelheid. bij het wisselen van rijstrook hebben personen op de doelrijstrook voorrang.quote:Op zondag 28 september 2008 17:21 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Dat bepaal ik niet. Dat heeft de wetgever bepaald. En ik moet me aan die regels houden. Jij ook, net zoals een ieder ander.quote:Op maandag 29 september 2008 09:41 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wie ben jij om te bepalen of iemand het recht heeft of niet.
Als hij of zij al in het ziekenhuis opgenomen is, zijn er al hulpverleners beschikbaar. Daar hoef je geen anderen mee in gevaar te brengen.quote:Je hebt toch geen enkel idee wat de reden is voor hun gedrag? Misschien is zijn of haar partner opgenomen in het ziekenhuis,
Hoe groot is het percentage van de 'grootlichtknipperende-laat-me-er-langs-aso's' wat werkelijk voor zo'n geval haast heeft? 99,999% heeft onzinnige redenen, zoals op tijd zijn voor die voetbalwedstrijd op tv, of onder de plak bij moeder de vrouw oid. Ik noem maar iets.quote:misschien moet zijn vrouw bevallen.. You never know..
Ik laat een aso-rijder er ook niet zomaar langs. Laat hem altijd eerst wat snelheid minderen voordat ik eventueel op zij ga. Maar dat ik niet meteen plaats maak betekent niet dat ik hem niet gezien heb. Ik weet donders goed wat er achter me gebeurt.quote:Voor mij is het geen moeite om aan de kant te gaan. Ik spiegel heel erg veel en ik denk dat dat het verschil is met de links rijders. Ze weten niet eens wie of wat er achter hun aan het rijden is
Wat een onzin. Buiten de directe spits zijn er genoeg plekken en situaties waar je prima door kunt rijden. Ik zit me iedere zondag te ergeren aan die zondagsrijders die met 100 op de linkerbaan rijden (op een 120km weg dus). Dat je liever 100 rijdt is prima, maar dan blijf je maar lekker rechts, of je versnelt eerst naar 120 voordat je de linkerbaan opgaat.quote:Op zondag 28 september 2008 18:44 schreef eNaSnI het volgende:
Zo hard en onbeschoft mogelijk, zodat je bij een crash de garantie hebt dat de orgaandonatie helikopter direct op kan stijgen? Het is in Nederland VOL, dus hardrijden kan simpelweg niet en de verkeersregels verbieden je je dusdanig in het verkeer te begeven dat je een gevaar bent of kan worden voor je medeweggebruikers.
Dat is ook inderdaad irritant. Maar 120 op de linkerbaan wordt ook irritant genoemd, terwijl je daar geen last van kan hebben want je MAG niet eens harder dus kan je er NOOIT last van hebben.quote:Op maandag 29 september 2008 10:48 schreef Catbert het volgende:
[..]
Wat een onzin. Buiten de directe spits zijn er genoeg plekken en situaties waar je prima door kunt rijden. Ik zit me iedere zondag te ergeren aan die zondagsrijders die met 100 op de linkerbaan rijden (op een 120km weg dus). Dat je liever 100 rijdt is prima, maar dan blijf je maar lekker rechts, of je versnelt eerst naar 120 voordat je de linkerbaan opgaat.
Moraalridder...quote:Op maandag 29 september 2008 10:52 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat is ook inderdaad irritant. Maar 120 op de linkerbaan wordt ook irritant genoemd, terwijl je daar geen last van kan hebben want je MAG niet eens harder dus kan je er NOOIT last van hebben.
Tenzij je jezélf misdraagt in het verkeer. Maar dan moet je het probleem bij jezelf zoeken, en niet bij een ander.
We hebben een examinator of iemand van het KLPD gevondenquote:Op maandag 29 september 2008 10:52 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat is ook inderdaad irritant. Maar 120 op de linkerbaan wordt ook irritant genoemd, terwijl je daar geen last van kan hebben want je MAG niet eens harder dus kan je er NOOIT last van hebben.
Tenzij je jezélf misdraagt in het verkeer. Maar dan moet je het probleem bij jezelf zoeken, en niet bij een ander.
Als ik met 140 aankom (rij vooral vanwege prijstechnische redenen liever niet harder), en er rijdt niks op de midden/rechterbaan, vind ik het ook bijzonder irritant als iemand niet gewoon even opzij gaat. Ik sein dan ook regelmatig ff met grootlicht, afremmen is gewoon pure energieverspilling. Ik heb een beetje een broertje dood aan mensen die menen mij 'duidelijk' te moeten maken dat 140 te hard is door links te blijven rijden. Je hebt wat dat betreft echt complete mafketels op de weg. Heb zelf een keer meegemaakt dat een bejaarde idioot in een mercedes net voordat ik bij hem was naar links dook op een verder compleet verlaten A1 midden in de nacht. Was maar goed dat ik net een Red Bull achter de kiezen had.quote:Op maandag 29 september 2008 10:52 schreef Walter81 het volgende:
Oh ja joh? Ik was gewoon aan het inhalen, hield me netjes aan de maximumsnelheid en moest toevallig remmen omdat er vóór mij een stuk karton over de weg waaide. Jij reed te hard, bumperkleefde en vertoonde agressief rijgedrag. Daarbij heb ik nog nooit ook maar een bon gehad voor te hard rijden, terwijl jij de Belgische staat al voor duizenden euro's hebt gespekt dankzij je overtredingen. Wie-o-wie zou gelijk krijgen van de verzekering?quote:Op maandag 29 september 2008 08:20 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Uiteraard, en daarna verhaal ik alle schade op jou aangezien jij niet zomaar mag remmen op een snelweg.
FF ter info: als je remt voor een stuk karton of een overstekend dier ofzo, dan heb jij schuld als er iemand op je knalt.quote:Op maandag 29 september 2008 11:12 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Oh ja joh? Ik was gewoon aan het inhalen, hield me netjes aan de maximumsnelheid en moest toevallig remmen omdat er vóór mij een stuk karton over de weg waaide.
Dat dus.quote:Op maandag 29 september 2008 11:16 schreef Catbert het volgende:
[..]
FF ter info: als je remt voor een stuk karton of een overstekend dier ofzo, dan heb jij schuld als er iemand op je knalt.
Nee want dan is er niet genoeg afstand gehouden. Maar on topic: Eikels die die vrachtwagens met 100-110 inhalen moeten eigenlijk ter plekke de berm ingedrukt worden en doodgeschoten worden.quote:Op maandag 29 september 2008 11:16 schreef Catbert het volgende:
[..]
FF ter info: als je remt voor een stuk karton of een overstekend dier ofzo, dan heb jij schuld als er iemand op je knalt.
Wat is er aan de hand? Je hebt gewoon een mentaliteits challenge..quote:Op maandag 29 september 2008 10:40 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat bepaal ik niet. Dat heeft de wetgever bepaald. En ik moet me aan die regels houden. Jij ook, net zoals een ieder ander.
[..]
Als hij of zij al in het ziekenhuis opgenomen is, zijn er al hulpverleners beschikbaar. Daar hoef je geen anderen mee in gevaar te brengen.
[..]
Hoe groot is het percentage van de 'grootlichtknipperende-laat-me-er-langs-aso's' wat werkelijk voor zo'n geval haast heeft? 99,999% heeft onzinnige redenen, zoals op tijd zijn voor die voetbalwedstrijd op tv, of onder de plak bij moeder de vrouw oid. Ik noem maar iets.
[..]
Ik laat een aso-rijder er ook niet zomaar langs. Laat hem altijd eerst wat snelheid minderen voordat ik eventueel op zij ga. Maar dat ik niet meteen plaats maak betekent niet dat ik hem niet gezien heb. Ik weet donders goed wat er achter me gebeurt.
Bij het lessen leer je dat je met iets snelheid verhoging moet inhalen omdat de actie zo snel mogelijk afgerond dient te zijn. Met 125 inhalen dus en niet met 120quote:Op maandag 29 september 2008 10:52 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Nee, ongeacht de afstand; als jij op een 80km weg bijvoorbeeld vol in de ankers gaat voor een overstekende hond kan iemand dat achter je onmogelijk aan zien komen. Als die persoon in jouw kofferbak beland, heb JIJ schuld.quote:Op maandag 29 september 2008 11:23 schreef Ps2K het volgende:
Nee want dan is er niet genoeg afstand gehouden.
Met andere woorden: als je je voertuig niet tot stilstand weet te brengen voor je in de kofferbak van de voorganger zit, ben jíj fout. Dit neemt niet weg dat je met dollemans-remacties midden op de snelweg óók fout zit, maar dan hebben we het over artikel 5 van de Wegenverkeerswet.quote:De bestuurder moet in staat zijn zijn voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is.
Maar 160km/h is ook niet hard genoeg. Gewoon 200km/h @ cruisecontrol.quote:Op maandag 29 september 2008 11:23 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Nee want dan is er niet genoeg afstand gehouden. Maar on topic: Eikels die die vrachtwagens met 100-110 inhalen moeten eigenlijk ter plekke de berm ingedrukt worden en doodgeschoten worden.
Ik rij graag door en ik heb ook helemaal geen problemen met mensen die even 120 op de linkerbaan rijden om in te halen. Maar trage mensen en bumperklevers mogen van mijn part per direct worden neergeschoten.
Werkelijk... vanochtend ook weer zo'n kut Audi die blijkbaar vind dat 160 niet hard genoeg gaat
Wat Jdude hierboven post dus. Je moet altijd genoeg ruimte houden om een noodstop te kunnen maken. (2 seconden regel)quote:Op maandag 29 september 2008 11:37 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nee, ongeacht de afstand; als jij op een 80km weg bijvoorbeeld vol in de ankers gaat voor een overstekende hond kan iemand dat achter je onmogelijk aan zien komen. Als die persoon in jouw kofferbak beland, heb JIJ schuld.
Typisch hoe weinig mensen van de verkeersregels weten
Ja, wat niet wegneemt dat je andere weggebruikers niet in gevaar mag brengen. Wat je dus doet als je vol in ed ankers gaat. Als jij met 120km/u achter me rijdt, met 2sec afstand, en ik ga vol op de rem, dan zit jij gewoon achter in m'n kofferbak. Simpelweg omdat jij niet snel genoeg in kan schatten hoe hard ik precies rem, en niet verwacht dat ik in een normale situatie zo hard in de ankers ga.quote:Op maandag 29 september 2008 11:51 schreef Ps2K het volgende:
Wat Jdude hierboven post dus. Je moet altijd genoeg ruimte houden om een noodstop te kunnen maken. (2 seconden regel)
quote:Woordvoerder Marco Simmers van verzekeraar Interpolis refereert zelfs aan het 'eendenarrest' als het gaat om de aansprakelijk bij een ongeval als dit. ,,Ik kan niet ingaan op dit specifieke geval maar Nederland kent een arrest dat stelt dat als iemand remt voor een eend en zijn achterligger botst vervolgens op hem, de schade gedeeld moet worden. Tenzij er natuurlijk niet genoeg afstand is gehouden.''
Vandaar mijn verwijzing naar Art. 5 Wvw.quote:Op maandag 29 september 2008 11:58 schreef Catbert het volgende:
Ja, wat niet wegneemt dat je andere weggebruikers niet in gevaar mag brengen.
Ja, maar je bent dus als je vol in de ankers gaat als de ander wel genoeg ruimte heeft alsnog (gedeeltelijk) aansprakelijk voor schade. Is dat nu duidelijk?quote:Op maandag 29 september 2008 12:06 schreef JDude het volgende:
Vandaar mijn verwijzing naar Art. 5 Wvw.
Nee en nee... Al heb ik het ooit wel overwogen maar heb genoeg andere redenen om het niet te doen, maar dat is hier nvt.quote:Op maandag 29 september 2008 10:57 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
We hebben een examinator of iemand van het KLPD gevonden
Dat is juist.quote:Op maandag 29 september 2008 11:34 schreef draaijer het volgende:
[..]
Bij het lessen leer je dat je met iets snelheid verhoging moet inhalen omdat de actie zo snel mogelijk afgerond dient te zijn.
Nee, als jij door die snelheidsverhoging harder moet rijden dan de maximum snelheid, moet je niet gaan inhalen.quote:Met 125 inhalen dus en niet met 120
Ik ben het met je eens dat je niet moet inhalen als het weinig zin heeft. Als iemand 119 aan het rijden is (op jou teller) en je wilt inhalen, dan moet je echt versnellen en niet met 1 km op je teller. Dan hou je onnodig andere op waarvan een teller afwijking minder is dan jouw auto of van mensen die op 120km/uur GPS snelheid rijdenquote:Op maandag 29 september 2008 12:41 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat is juist.
[..]
Nee, als jij door die snelheidsverhoging harder moet rijden dan de maximum snelheid, moet je niet gaan inhalen.
Toch wordt je echt geleerd dat het prima is de max snelheid een beetje te overschreiden als dat je inhaalweg verkort. Helemaal op 80km wegen.quote:Op maandag 29 september 2008 12:41 schreef Walter81 het volgende:
Nee, als jij door die snelheidsverhoging harder moet rijden dan de maximum snelheid, moet je niet gaan inhalen.
Klopt volledig.quote:Op maandag 29 september 2008 11:23 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Nee want dan is er niet genoeg afstand gehouden.
Zulk soort mensen druk ik juist naar rechts, als ze langzaam naar rechts gaan, vaak kun je aan de linkerkant ook nog een stukje 'strook' pakken. Dat zal je leren, schorriemorrie!quote:Op maandag 29 september 2008 14:24 schreef servus_universitas het volgende:
Als er zo'n eikel mij op mijn bumper zit te drukken omdat ik niet snel genoeg inhaal naar zijn mening, dan ga ik juist extra rustig rijden en dan ook heel rustig weer naar de rechter baan, zodat het nog langer duurt voordat hij er langs kan.
En dan moet je dat tuig zien schrikken als je langzaam naar rechts gaat, maar net weer een beetje naar links komtquote:Op maandag 29 september 2008 14:29 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
Zulk soort mensen druk ik juist naar rechts, als ze langzaam naar rechts gaan, vaak kun je aan de linkerkant ook nog een stukje 'strook' pakken. Dat zal je leren, schorriemorrie!
Als ik het bovenstaande lees, dan denk ik het onderstaandequote:Op maandag 29 september 2008 14:24 schreef servus_universitas het volgende:
Als er zo'n eikel mij op mijn bumper zit te drukken omdat ik niet snel genoeg inhaal naar zijn mening, dan ga ik juist extra rustig rijden en dan ook heel rustig weer naar de rechter baan, zodat het nog langer duurt voordat hij er langs kan.
quote:Op maandag 29 september 2008 14:00 schreef Foozy het volgende:
Ongelofelijk dat er nog zoveel mensen achter het stuur zitten met bekrompen schoolmeester/juffrouw ambities als in:
"ff lekker op de rem trappen zodat ze moeten remmen"
"lekker de auto uit laten rollen, hahaha"
Als je in de verte een auto ziet aankomen waarvan je ziet dat de snelheid beduidend hoger is dan die van jou, wat is het dan voor moeite om heel even te wachten totdat deze voorbij is (nog geen 2 seconden misschien), en dan in te halen? Vanwaar het wanhopige geijver om mensen proberen op te voeden, terwijl diegene zich waarschijnlijk juist groen en geel ergert?
In plaats van dat je er nu eens lering uit trekt, nee hoorquote:Op maandag 29 september 2008 14:29 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
Zulk soort mensen druk ik juist naar rechts, als ze langzaam naar rechts gaan, vaak kun je aan de linkerkant ook nog een stukje 'strook' pakken. Dat zal je leren, schorriemorrie!
Vraag me af waar je les gehad hebt...quote:Op maandag 29 september 2008 13:59 schreef Catbert het volgende:
[..]
Toch wordt je echt geleerd dat het prima is de max snelheid een beetje te overschreiden overschrijden als dat je inhaalweg verkort. Helemaal op 80km wegen.
Jij bent het gevaar op de snelwegquote:Op maandag 29 september 2008 14:24 schreef servus_universitas het volgende:
Agenten zetten je niet aan de kant als je even 10km/u versnelt om een wagen in te halen en daarna teruggaat naar 120km/u.quote:Op maandag 29 september 2008 14:59 schreef Walter81 het volgende:
Vraag me af waar je les gehad hebt...
Ik zie het al voor me:
"Meneer, wij zetten u aan de kant ivm overschrijding van de maximum snelheid."
- "Ja maar ja maar ik was aan het inhalen dus dan mag het "
"Aah excuses meneerBosje bloemen? "
Tja, maar dat is danook iets van 250E als je gepakt wordt. Blijven hopen dus.quote:Op maandag 29 september 2008 15:20 schreef fathank het volgende:
Ik heb ook zo'n hekel aan die idioten die bij invoegstroken persé nog 2 auto's voor me moeten inhalen. Ik laat altijd voor me een groot gat vallen waar ze in kunnen voegen. Maar vervolgens geven ze nog ff gas bij zodat ze nog net via een verdrijvingsvlak voor die vrachtwagen langs kunnen.
Nee, ik bedoel niet dat ik ga remmen of zachter ga rijden, maar ik doe het gewoon rustig aan. Ik ga niet harder rijden zodat meneer (of mevrouw) er sneller langs kan.quote:Op maandag 29 september 2008 15:04 schreef draaijer het volgende:
[..]
Jij bent het gevaar op de snelweg
onvolledige zin. klacht onduidelijk. Afgewezen. Volgende.quote:Op zondag 28 september 2008 17:21 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
En dan heb ik het dus over die huilies die zelf van begin tot eindbestemming met 160 km/u op de linkerbaan zitten, en dan verwachten dat mensen die zich wél aan de maximumsnelheid houden en een rij auto's inhalen voor ze aan de kant gaan, Wat? wat moeten die mensen doen??? Alsof ik tussen de vrachtwagens ga rijden omdat een of andere pauper in een dure auto toevallig haast heeft.
Je hebt sneller en je hebt mensen die de maximumsnelheid overschrijden! Voor die laatste categorie (meestal ook de irritantste en juist degene die ik tegenkom, aangezien ik zelf altijd de maximaal toegestane snelheid rijd) heb ik totaal geen respect en zal ik het zoveel mogelijk tot een ergernis maken om er voorbij te komen. Uiteraard valt het moedwillig 'wegremmen' hier niet onder, want dit kan levensgevaarlijke situaties veroorzaken.quote:Op maandag 29 september 2008 17:07 schreef KhaZ het volgende:
Het is heel simpel: mensen die anderen die sneller zijn/gaan er bewust niet langs laten moeten een pijnlijke dood sterven, het is gewoon TE kinderachtig om niet netjes aan de kant te gaan.
Nuance: ik heb het dus niet over mensen die onnodig kleven, alles in de redelijkheid.
Waarom zou jij het recht in eigen hand mogen nemen wat dat betreft? Als ik 140 rij is dat een zaak tussen mij en de politie. Daar heb jij geen zak mee te maken. Je hebt er bovendien uberhaupt geen last van.quote:Op maandag 29 september 2008 17:38 schreef eNaSnI het volgende:
Je hebt sneller en je hebt mensen die de maximumsnelheid overschrijden! Voor die laatste categorie (meestal ook de irritantste en juist degene die ik tegenkom, aangezien ik zelf altijd de maximaal toegestane snelheid rijd) heb ik totaal geen respect en zal ik het zoveel mogelijk tot een ergernis maken om er voorbij te komen. Uiteraard valt het moedwillig 'wegremmen' hier niet onder, want dit kan levensgevaarlijke situaties veroorzaken.
Ik ben het met je eens in bijvoorbeeld de situatie dat je al iemand in je zijspiegel hard aan ziet komen rijden en dat je hem er dan nog even voor gooit. Maar het is zeker niet kinderachtig wanneer je al aan het inhalen bent en er verschijnt dan opeens iemand achter je die je loopt op te jutten omdat je niet sneller gaat. Voorbeeld: je rijdt op de snelweg netjes 120 km/u. Je nadert een serie auto's die achter elkaar zo rond de 110 km/u rijden. Je gaat naar de linker rijbaan en gaat daar 120 km/u rijden om in te halen. Dan zie je opeens in je achteruitkijkspiegel een snelheidsduivel naderen die zo'n 150 km/u rijdt. Hij nadert je in een aantal seconden terwijl jij nog aan het inhalen bent. Hij gaat vlak achter je rijden met het idee om je harder te laten rijden. In zo'n geval zeg ik: fuck it, je past zelf je snelheid maar aan!quote:Op maandag 29 september 2008 17:07 schreef KhaZ het volgende:
Het is heel simpel: mensen die anderen die sneller zijn/gaan er bewust niet langs laten moeten een pijnlijke dood sterven, het is gewoon TE kinderachtig om niet netjes aan de kant te gaan.
Nuance: ik heb het dus niet over mensen die onnodig kleven, alles in de redelijkheid.
Verkeersregels zijn er in de eerste plaats om de veiligheid van verkeerdeelnemers te vergroten. Het is dus vooral een zaak tussen deelnemers onderling. Met het oog op de veiligheid van je medeweggebruikers moet jij je aan de regels houden. Doe je dat niet, dan zijn je medeweggebruikers wat mij betreft gemachtigd om je te corrigeren.quote:Op maandag 29 september 2008 17:44 schreef Catbert het volgende:
[..]
Waarom zou jij het recht in eigen hand mogen nemen wat dat betreft? Als ik 140 rij is dat een zaak tussen mij en de politie. Daar heb jij geen zak mee te maken. Je hebt er bovendien uberhaupt geen last van.
M.a.w. je houdt je zelf dus ook niet aan de wet, maar maakt je er druk over dat andere mensen dat niet doen. Mocht ik ooit getuige zijn dan een sukkel die z'n wagen voor iemand gooit en daar een (eventueel indirect) ongeluk mee veroorzaakt, zal ik zeker stoppen en m'n best doen om de agent ervan te overtuigen dat de desbetreffende hypochriete lul in de fout ging.quote:Op maandag 29 september 2008 17:46 schreef servus_universitas het volgende:
Verkeersregels zijn er in de eerste plaats om de veiligheid van verkeerdeelnemers te vergroten. Het is dus vooral een zaak tussen deelnemers onderling. Met het oog op de veiligheid van je medeweggebruikers moet jij je aan de regels houden. Doe je dat niet, dan zijn je medeweggebruikers wat mij betreft gemachtigd om je te corrigeren.
Ik trek zo hard voorbij dat je niet eens de kans krijgt om terug naar links te gaan omdat je je de pleuris in schrikt en een rukbeweging naar rechts maakt, dat zal je leren! Tuig!quote:Op maandag 29 september 2008 14:56 schreef Walter81 het volgende:
[..]
En dan moet je dat tuig zien schrikken als je langzaam naar rechts gaat, maar net weer een beetje naar links komt
Juist dit soort moraalridders moeten per direct een GESTAPO-uitje krijgen, want juist dit soort achterlijke mongolen zorgen voor het grootste gevaar op de Nederlandse wegen.quote:Doe je dat niet, dan zijn je medeweggebruikers wat mij betreft gemachtigd om je te corrigeren.
En degene die te hard rijden zijn natuurlijk het braafste jongetje van de klasquote:Op maandag 29 september 2008 18:11 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
Ik trek zo hard voorbij dat je niet eens de kans krijgt om terug naar links te gaan omdat je je de pleuris in schrikt en een rukbeweging naar rechts maakt, dat zal je leren! Tuig!![]()
[..]
Juist dit soort moraalridders moeten per direct een GESTAPO-uitje krijgen, want juist dit soort achterlijke mongolen zorgen voor het grootste gevaar op de Nederlandse wegen.![]()
Als ik te hard rijd, hebben andere mensen daar geen last van.quote:Op maandag 29 september 2008 18:47 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
En degene die te hard rijden zijn natuurlijk het braafste jongetje van de klasMisschien mag je ooit nog eens op bezoek bij het CBR.
Snelheidsduivels aan 150? Ik probeer mij aan die 120/130 te houden, maar het gebeurt me soms dat ik op m'n teller zie dat ik op 160 zit zonder dat er echt erg in heb... 150 is echt geen snelheid dat je "bewust te snel rijdt", daar zit je gewoon vrij snel aan (daarom ook dat mijn volgende cruisecontrol moet hebben)quote:Op maandag 29 september 2008 17:44 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dan zie je opeens in je achteruitkijkspiegel een snelheidsduivel naderen die zo'n 150 km/u rijdt.
Een auto hebben waarin je niet merkt dat je 150 i.p.v. 120 km/h rijdt en dan geen cc aan boord?quote:Op maandag 29 september 2008 19:15 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Snelheidsduivels aan 150? Ik probeer mij aan die 120/130 te houden, maar het gebeurt me soms dat ik op m'n teller zie dat ik op 160 zit zonder dat er echt erg in heb... 150 is echt geen snelheid dat je "bewust te snel rijdt", daar zit je gewoon vrij snel aan (daarom ook dat mijn volgende cruisecontrol moet hebben)
2dehands, kon de opties niet kiezenquote:Op maandag 29 september 2008 19:23 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Een auto hebben waarin je niet merkt dat je 150 i.p.v. 120 km/h rijdt en dan geen cc aan boord?
Ondanks dat vind ik dat je je, net als ieder ander, aan de regels moet houden!quote:Op maandag 29 september 2008 19:25 schreef Athmozz het volgende:
[..]
2dehands, kon de opties niet kiezen
probeer ik ook, een tomtom staat op mijn verlanglijstje om me te waarschuwen als ik te snel ga rijdenquote:Op maandag 29 september 2008 19:39 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Ondanks dat vind ik dat je je, net als ieder ander, aan de regels moet houden!
Het zou wat wezen als een voetbalspeler ineens een hockeystick meeneemt het veld op
Moraalridder...quote:Op maandag 29 september 2008 19:39 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Het zou wat wezen als een voetbalspeler ineens een hockeystick meeneemt het veld op
Wat een vergelijking...quote:Op maandag 29 september 2008 19:39 schreef eNaSnI het volgende:
dat zijn gewoon KUTsmoesjes.quote:Op maandag 29 september 2008 19:15 schreef Athmozz het volgende:
[..]
...maar het gebeurt me soms dat ik op m'n teller zie dat ik op 160 zit zonder dat er echt erg in heb...
Ik let op het verkeer, niet op mijn snelheid. En idd met een fatsoenlijke auto merk je niet dat je 160 rijdt, niet dat het me iets uitmaakt, want als 160 kan dan rijdt ik 160. (of nog iets harder)quote:Op dinsdag 30 september 2008 08:34 schreef Walter81 het volgende:
[..]
dat zijn gewoon KUTsmoesjes.
Per ongeluk 130 waar je 120 mag kan ik me nog wel voorstellen, maar 160 niet. Zonder op mn teller te kijken kan ik wel inschaatten of ik te hard rij of niet. Als jij dat niet kan, ben een je ZEER onbekwame bestuurder en ben je je rijbewijs niet waard.
Maar ja, het systeem om in België een rijbewijs te halen slaat natuurlijk ook nergens op. (niet dat het in Nederland zo goed is, hier laten ze óók alles toe op de weg)
Dude jij hebt waarschijnlijk nooit in een Audi S8 gereden.. Trust me.. Ik rol rond de 50k km per jaar en met een S8 had ik zelfs niet in de gaten hoe hard en hoe makkelijk het gaat. In mijn huidige auto heb ik ook een snelheids alarm ingeschakeld anders tik ik het steeds aan.quote:Op dinsdag 30 september 2008 08:34 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Per ongeluk 130 waar je 120 mag kan ik me nog wel voorstellen, maar 160 niet. Zonder op mn teller te kijken kan ik wel inschaatten of ik te hard rij of niet. Als jij dat niet kan, ben een je ZEER onbekwame bestuurder en ben je je rijbewijs niet waard.
Maar ja, het systeem om in België een rijbewijs te halen slaat natuurlijk ook nergens op. (niet dat het in Nederland zo goed is, hier laten ze óók alles toe op de weg)
Ik ken het, ik heb laatst een XC70 geleend... met 140 heb je het gevoel dat je stilstaatquote:Op dinsdag 30 september 2008 09:33 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dude jij hebt waarschijnlijk nooit in een Audi S8 gereden.. Trust me.. Ik rol rond de 50k km per jaar en met een S8 had ik zelfs niet in de gaten hoe hard en hoe makkelijk het gaat. In mijn huidige auto heb ik ook een snelheids alarm ingeschakeld anders tik ik het steeds aan.
Dat geloof ik, je wordt van alle kanten ingehaald...quote:Op dinsdag 30 september 2008 09:40 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Ik ken het, ik heb laatst een XC70 geleend... met 140 heb je het gevoel dat je stilstaat
Nog nooit in een goeie auto gereden zeker? Zowel in een Volvo S40 als een XC90 (nee, beiden niet van mezelf) merk je het verschil gewoon niet wat betreft motorgeluid en handling. Het enige waaraan het opvalt is het snelheidsverschil tussen jou en medeweggebruikers, maar ook dat is natuurlijk relatief.quote:Op dinsdag 30 september 2008 08:34 schreef Walter81 het volgende:
Per ongeluk 130 waar je 120 mag kan ik me nog wel voorstellen, maar 160 niet.
Paps heeft een XC90, zulke auto's zijn erg goed voor het CJIBquote:Op dinsdag 30 september 2008 09:40 schreef Ps2K het volgende:
Ik ken het, ik heb laatst een XC70 geleend... met 140 heb je het gevoel dat je stilstaat
Inderdaad. Die mensen leven compleet in hun eigen wereldje. Dit zijn ook de mensen die het grootste gevaar vormen op de weg. Oudjes, vrouwen en beginnende bestuurders... bleghquote:Op maandag 29 september 2008 09:41 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wie ben jij om te bepalen of iemand het recht heeft of niet. Je hebt toch geen enkel idee wat de reden is voor hun gedrag? Misschien is zijn of haar partner opgenomen in het ziekenhuis, misschien moet zijn vrouw bevallen.. You never know.. Voor mij is het geen moeite om aan de kant te gaan. Ik spiegel heel erg veel en ik denk dat dat het verschil is met de links rijders. Ze weten niet eens wie of wat er achter hun aan het rijden is
Stap eerst maart eens in een snelle/luxe wagen, dan praten we verderquote:Op dinsdag 30 september 2008 08:34 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat zijn stuk voor stuk dure patserwagens, die men alleen maar aanschaft of leaset om 'met een dure bak te rijden'.quote:Op dinsdag 30 september 2008 12:17 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Stap eerst maart eens in een snelle/luxe wagen, dan praten we verder
Onzin Walter81, dat is een kwestie van een kut auto hebben en niet de ervaring hebben van een luxe merk in de top klasse (Audi, Mercedes, Lamborghini, Ferrari, Maserati, Porsche, et cetera)....quote:Op dinsdag 30 september 2008 12:49 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat zijn stuk voor stuk dure patserwagens, die men alleen maar aanschaft of leaset om 'met een dure bak te rijden'.
Want voor het normale autorijden zijn ze niet geschikt, zoals blijkt. Je merkt niet eens dat je te hard rijdt.. Nee, zo'n gare bak hoef ik niet.
Zelf rij ik in een auto van 3 jaar oud, van een kwalitatief goed en fatsoenlijk merk, maar ik heb echt wel door wanneer ik te hard zou rijden... Dat is een kwestie van auto kunnen rijden.
Ik vind al die drogredenen die verzonnen worden om om hard te rijden ook wel vermakelijk.quote:Op dinsdag 30 september 2008 12:53 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
Onzin Walter81, dat is een kwestie van een kut auto hebben en niet de ervaring hebben van een luxe merk in de top klasse (Audi, Mercedes, Lamborghini, Ferrari, Maserati, Porsche, et cetera)....
Voor de rest ben je wel vermakelijk met je kromme gedachtegoed.
Sneller op je bestemming zijn vind ik geen drogreden. En als ik door 20 minuten eerder op locatie te zijn m'n werkgever 3000 euro kan besparen is m'n baas maar wat bereidwillig om die boete van 5 tientjes te betalen.quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:17 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Ik vind al die drogredenen die verzonnen worden om om hard te rijden ook wel vermakelijk.
Dat scheelt geen 20 minuten. Zoveel snelweg ligt er niet in Nederland om zoveel winst te krijgen.quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:20 schreef fathank het volgende:
[..]
Sneller op je bestemming zijn vind ik geen drogreden. En als ik door 20 minuten eerder op locatie te zijn m'n werkgever 3000 euro kan besparen is m'n baas maar wat bereidwillig om die boete van 5 tientjes te betalen.
Sommige mensen hebben een drukke baan, en kunnen niet eerder vertrekken. Daarbij is een winst van 20 minuten makkelijk haalbaar (ik heb genoeg dergelijke winsten behaald).quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:38 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat scheelt geen 20 minuten. Zoveel snelweg ligt er niet in Nederland om zoveel winst te krijgen.
En wat dacht je van eerder vertrekken? Jij houdt wel veel van je baas als je je rijbewijs op het spel zet voor hem.
ik zeg er zelf bij dat ik niet te snel wil rijden, dat ik me er zelfs een tomtom voor ga kopen om me er op te wijzen als ik te snel ga gaan... Je hoort gewoon het verschil tussen 120 en 160 amper (als je er op let wel, anders niet) en je gaat nu ook weer zoveel sneller niet dan de rest van het verkeer rond je hoor.quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:17 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Ik vind al die drogredenen die verzonnen worden om om hard te rijden ook wel vermakelijk.
Eerder vertrekken? Moet ik dan in m'n glazen bol kijken ofzo? Ik kan toch niet van te voren zien dat er materieel in de soep loopt of wel dan. En zeker wel dat ik er 20 minuten vanaf kan rijden op een rit van 230 kilometer. Met gemak zelfs. Daarvoor hoef ik me echt niet asociaal te gedragen op de weg. En ik zet mijn rijbewijs niet op het spel. Met een meting van ongeveer 140/150 raak je je rijbewijs nog lang niet kwijt. En bovendien, hoe groot is de pakkans? Aangezien ik vaste flitspalen in de navigatie heb staan en altijd de radio aan heb voor de actuele verkeersinformatie. En van te voren even op teletekst kijken naar de aangekondigde snelheidscontroles. En als je vaak dezelfde trajecten rijdt dan weet je dat vaste plekken waar ze evt. zouden kunnen staan ook wel dus daar is het even opletten geblazen.quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:38 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat scheelt geen 20 minuten. Zoveel snelweg ligt er niet in Nederland om zoveel winst te krijgen.
En wat dacht je van eerder vertrekken? Jij houdt wel veel van je baas als je je rijbewijs op het spel zet voor hem.
Het is hoe dan ook jouw probleem niet. Je hebt er geen last van, en het is dus bijzonder kinderachtig mensen te gaan lopen pesten omdat ze haast hebben. Je bent zeker zo'n type die op de roltrap lekker links gaat stilstaan zeker.quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:38 schreef Walter81 het volgende:
Dit is werkelijk een kul redenering. De duurdere wagens rijden over het algemeen een stuk beter dan die goedkope koekblikken. Er is een wereld van verschil of je 5 uur op een dag in een Kia Picanto zit of in een Audi A3.quote:Op dinsdag 30 september 2008 12:49 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat zijn stuk voor stuk dure patserwagens, die men alleen maar aanschaft of leaset om 'met een dure bak te rijden'.
Want voor het normale autorijden zijn ze niet geschikt, zoals blijkt. Je merkt niet eens dat je te hard rijdt.. Nee, zo'n gare bak hoef ik niet.
Zelf rij ik in een auto van 3 jaar oud, van een kwalitatief goed en fatsoenlijk merk, maar ik heb echt wel door wanneer ik te hard zou rijden... Dat is een kwestie van auto kunnen rijden.
Zwolle - Groningen via de A32 en A7 is volgens de tom tom iets van 1h15 voor iets meer dan 100km. Dat kan met gemak in 45min en dan rijdt je nog steeds veilig genoeg om je rijbewijs te houden (max 160) en je hoeft er niemand voor op te drukken.quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:38 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Het is wel mijn probleem wanneer ik met 120 aan het inhalen ben, en iemand anders zit haast tegen mijn bumper om mij op te jagen. Daar ging dit topic over. Als ik plotseling moet remmen zit die er bovenop, en dan kan ik niet verder rijden.. Dan is het wel een probleem voor mij geworden.quote:Op dinsdag 30 september 2008 15:45 schreef Catbert het volgende:
[..]
Het is hoe dan ook jouw probleem niet. Je hebt er geen last van, en het is dus bijzonder kinderachtig mensen te gaan lopen pesten omdat ze haast hebben. Je bent zeker zo'n type die op de roltrap lekker links gaat stilstaan zeker.
had je amar eerder aan dekant moeten gaan. voel je je ook niet opgejaagd. hoef je ook geen anderen lastig te vallen met je "oude-oma-gedrag"quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:04 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Het is wel mijn probleem wanneer ik met 120 aan het inhalen ben, en iemand anders zit haast tegen mijn bumper om mij op te jagen. Daar ging dit topic over.
Nee hoor, in een 3 jaar oude 307. En een 307 vergelijk ik niet met een Kia Picanto.quote:Op dinsdag 30 september 2008 15:57 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Maarja jij zult wel een of ander wrak rijden waarbij het stuur gaat trillen bij 80 en de onderdelen eraf flikkeren bij 120.
dat is het dus!quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:06 schreef Walter81 het volgende:
Voor iemand die niet geilt op dure patserwagens is dit een prima auto.
Bij jou staat iemand die te hard rijdt gelijk aan een bumperklever. Gues what, dit is lang niet altijd het geval.quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:04 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Het is wel mijn probleem wanneer ik met 120 aan het inhalen ben, en iemand anders zit haast tegen mijn bumper om mij op te jagen. Daar ging dit topic over. Als ik plotseling moet remmen zit die er bovenop, en dan kan ik niet verder rijden.. Dan is het wel een probleem voor mij geworden.
En op de roltrap sta ik rechts, maar voor inhalen op de roltrap staat ook geen maximum snelheid waar je je aan moet houden.
Inderdaad.. die ergerlijke lui die de hele tijd achter een vrachtwagen rijden en dan opeens de auto op de linkerbaan donderen zonder dat ze even in de achteruitkijk spiegel hebben gekeken.quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:05 schreef rival het volgende:
[..]
had je amar eerder aan dekant moeten gaan. voel je je ook niet opgejaagd. hoef je ook geen anderen lastig te vallen met je "oude-oma-gedrag"
nee en dan rem je af tot op de bumper van die auto...quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:11 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Inderdaad.. die ergerlijke lui die de hele tijd achter een vrachtwagen rijden en dan opeens de auto op de linkerbaan donderen zonder dat ze even in de achteruitkijk spiegel hebben gekeken.
Ik word best moe van al die achterlijken op de weg die het verkeer niet kunnen inschatten.
Dat is helemaal een ramp ja. Hoe die mensen ooit hun rijbewijs hebben kunnen krijgen. Eerst lekker bumperkleven achter een vrachtwagen die ze doordat ze zo kort erop zitten niet eens kan zien (de vrachtwagenchauffeur..) en dan vervolgens dat hondehok wielen naar links gooien zonder te kijken. Nekschot voor die mensen graagquote:Op dinsdag 30 september 2008 16:11 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Inderdaad.. die ergerlijke lui die de hele tijd achter een vrachtwagen rijden en dan opeens de auto op de linkerbaan donderen zonder dat ze even in de achteruitkijk spiegel hebben gekeken.
Ik word best moe van al die achterlijken op de weg die het verkeer niet kunnen inschatten.
dat is nu juist de reden waarom ik geen 307 SW gekocht heb; die bak rammeltquote:Op dinsdag 30 september 2008 16:06 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Nee hoor, in een 3 jaar oude 307. En een 307 vergelijk ik niet met een Kia Picanto.
Voor iemand die niet geilt op dure patserwagens is dit een prima auto. Geen trillend stuur en geen onderdelen die eraf flikkeren.
Ik heb het een keer meegemaakt dat terwijl ik bezig was een vrachtwagen in te halen de turbo sensor het begaf... en dan rijdt je opeens 100 naast een vrachtwagen met een hele rij achter je. Ik schaamde me idd dood, dus maar de paniek lichten aangezet en maar de vluchtstrook op gegaan.quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:24 schreef rival het volgende:
[..]
nee en dan rem je af tot op de bumper van die auto...
maar dan kijken ze, ohjee, die zit er dicht op... laat ik maar 110 gaan rijden
totaal niet beseffen dat achter die "klever" ongeveer nog 10 auto's moesten remmen en die de "klever" op zitten te drukken....
vaak zitten achter dat soort mensen echt rijen van 15+ auto's ... ik snap niet dat die mensen in hun spiegel kijken, en zich dan niet schamen... vette opstopping... ja maar ik ging de max hoor
of van die mensen (coentunnel anyone) die de hele tijd links rijden naast een vrachtwagen of bus. opeens beseffen dat ze bij de splitsing rechts moeten.. en dan ipv de bus/vrachtwagen inhalen...quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:33 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Ik heb het een keer meegemaakt dat terwijl ik bezig was een vrachtwagen in te halen de turbo sensor het begaf... en dan rijdt je opeens 100 naast een vrachtwagen met een hele rij achter je. Ik schaamde me idd dood, dus maar de paniek lichten aangezet en maar de vluchtstrook op gegaan.
Files en ongelukken worden veroorzaakt door mensen die andere weggebruikers in gevaar brengen. Dit kan door te langzaam én door te snel rijden. Helaas verwijten beiden groepen dit nog al eens mekaar in deze.quote:Op dinsdag 30 september 2008 17:22 schreef draaijer het volgende:
Ik verbaas me werkelijk over het aantal mensen die menen andere weggebruikers op te voeden d.m.v. remmen op de snelweg of snelheid verminderen. Ik schaam me een beetje voor die groep, want ze zitten te zeuren over weggedrag van anderen en ze veroorzaken files en ongelukken.. It's amazing
Slechts 2% van alle ongelukken op de snelweg wordt veroorzaakt door te hard rijden. Dit was gebleken uit een rapport uit 2004.quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:09 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Files en ongelukken worden veroorzaakt door mensen die andere weggebruikers in gevaar brengen. Dit kan door te langzaam én door te snel rijden. Helaas verwijten beiden groepen dit nog al eens mekaar in deze.
De enige die zichzelf hindert is diegene die met 120+ km/h inrijdt op het overige verkeer! Zolang mensen denken dat zodra ze de maximumsnelheid overtreden nog wel alle andere regelgeving van kracht is, kun je binnenkort de puinhoop opvegen! 'Maar agent, ik kwam van rechts (met een gangetje van 50 km/h de gelijkwaardige kruising over)' En het dan maar raar vinden dat er steeds van die bizarre ongevallen gebeuren.quote:Op dinsdag 30 september 2008 22:03 schreef Vitalogy het volgende:
Het is natuurlijk ook heel erg moeilijk om in de spiegel te kijken en een juiste inschatting te maken voordat je gaat inhalen. Als je ziet dat dan iemand met een veel hogere snelheid nadert dan het is heel makkelijk om gewoon even het gas los te laten en direct daarna pas in te halen. Echt hele kleine moeite en volgens de letter van de wet ook de enige juiste handeling. Je veroorzaakt dan geen gevaarlijke situatie en je hindert het andere verkeer dan niet tijdens het inhalen. Ja allebei regels die dan van toepassing zijn, ondanks dat jij 120 rijdt en de ander niet.
De oorzaak kan wel ergens anders liggen, maar de gevolgen van het te hard rijden zijn vele malen desastreuzer dan van een klap met de aangegeven snelheid en goed opletten!quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:15 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
Slechts 2% van alle ongelukken op de snelweg wordt veroorzaakt door te hard rijden. Dit was gebleken uit een rapport uit 2004.
Die 80 km/h mag je er alleen mits de weersomstandigheden het toelaten. Als deze chauffeur besluit dat de weeromstandigheden niet dusdanig zijn dat de aangegeven maximumsnelheid gereden kan worden (bijvoorbeeld door regen icm extreme spoorvorming of iets te gladde banden), dan is het zijn/haar goed recht om iets zachter te cruisen!quote:Op dinsdag 30 september 2008 22:17 schreef SimtekF1 het volgende:
Heb me vandaag ook weer zo lopen ergeren aan een aantal mensen.
Lui die, omdat het regent op een lange, overzichtelijke weg 70 gaan rijden terwijl je er 80 mag.
Helaas kon ik die debiel niet inhalen, maar je vraagt je toch echt af waarom ze zo rijden.
Of van die lui die bij het stoplicht echt 10 seconden nodig hebben om weg te rijden.
En dan geef je gas en zit je er vlak achter en dan zie je ze heel dom in de spiegel kijken met zo'n blik van "oow wat zou die auto achter me nou moeten"
Pff, rij gvd gewoon door.
Iets te gladde banden mag ook nietquote:Op dinsdag 30 september 2008 22:21 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Die 80 km/h mag je er alleen mits de weersomstandigheden het toelaten. Als deze chauffeur besluit dat de weeromstandigheden niet dusdanig zijn dat de aangegeven maximumsnelheid gereden kan worden (bijvoorbeeld door regen icm extreme spoorvorming of iets te gladde banden), dan is het zijn/haar goed recht om iets zachter te cruisen!Het lijkt erop dat jij dat hoofdstuk even gemist hebt in je theorieboekje.
Ja, als je te hard rijdt zonder op te letten, is de kans groter dat je een ongeluk krijgt dan wanneer je onder de max snelheid rijdt en wel oplet. Duhquote:Op dinsdag 30 september 2008 22:19 schreef eNaSnI het volgende:
De oorzaak kan wel ergens anders liggen, maar de gevolgen van het te hard rijden zijn vele malen desastreuzer dan van een klap met de aangegeven snelheid en goed opletten!
daar ging het eventjes niet om.quote:Op dinsdag 30 september 2008 22:19 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
De oorzaak kan wel ergens anders liggen, maar de gevolgen van het te hard rijden zijn vele malen desastreuzer dan van een klap met de aangegeven snelheid en goed opletten!
ik snap het ook niet. er vallen een paar druppels uit de lucht en ik zie iedereen zijn ruitenwissers op standje turbo zetten en de snelheid halveren.....quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:28 schreef Sigg het volgende:
Deze week blijkt trouwens ook wel weer dat er een hoop automobilisten weer eens naar rijvaardigheidstraining mogen. Wat is nou precies het moeilijke van autorijden in regen.
Alsof ze je daarvoor aan de kant zettenquote:Op maandag 29 september 2008 14:59 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Vraag me af waar je les gehad hebt...
Ik zie het al voor me:
"Meneer, wij zetten u aan de kant ivm overschrijding van de maximum snelheid."
- "Ja maar ja maar ik was aan het inhalen dus dan mag het "
"Aah excuses meneerBosje bloemen? "
ietsjes te hard rijden vinden ze ook niet erg.... erger vinden ze het als je op de linkerbaan net zo hard rijd als op de rechterbaan gereden wordtquote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:52 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Alsof ze je daarvoor aan de kant zetten
Ik reed laatst rond 10 uur 's avonds op de snelweg. Vanwege het tijdstip was het behoorlijk leeg. Ik reed dus constant tussen de 120 en 130 (Vmax was 100). Achter me reed een politieauto, maar die hield me niet aan, maar hij kwam gewoon met 160 voorbij blazen(voor de goede orde, hij had geen zwaailicht en sirene aan)
Klopt, laatst op wegmisbruikers (quote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:58 schreef rival het volgende:
[..]
ietsjes te hard rijden vinden ze ook niet erg.... erger vinden ze het als je op de linkerbaan net zo hard rijd als op de rechterbaan gereden wordt
Vaak is er bij een aanrijding niet één oorzaak, maar een combinatie van snelheid, onoplettendheid, weersomstandigheden, voertuigstatus, etc. bij betrokken. Feit is echter wel dat aanrijdingen met hogere snelheid vaak ernstigere gevolgen hebben en daarom wordt het redelijk hard aangepakt. Bovendien is een te hoge snelheid makkelijker te constateren dan dat iemand bijvoorbeeld een rit van twaalf uur achtereen erop heeft zittenquote:Op woensdag 1 oktober 2008 10:41 schreef rival het volgende:
[..]
daar ging het eventjes niet om.
maar om het feit dat er werd gezegt dat de oorzaak bij de hoge snelheid ligt
De langzame gasten proberen (zie dit topic al als voorbeeld) de anderen op te voeden?! Dus die zijn toch echt het gevaar kan ik je vertellenquote:Op dinsdag 30 september 2008 21:09 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Files en ongelukken worden veroorzaakt door mensen die andere weggebruikers in gevaar brengen. Dit kan door te langzaam én door te snel rijden. Helaas verwijten beiden groepen dit nog al eens mekaar in deze.
Wat betreft dat met 100 naar links en blijven rijden vind ik ook zeer irritant.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 14:13 schreef Steeven het volgende:
Ik zie anders dagelijks dat juist de mensen die de verkeerssituaties niet in kunnen schatten, vaak rechts rijden en pas naar de linkerstrook gaan als ze haast tegen een vrachtwagen rijden. Dagelijks. En dan vaak lekker 100 blijven rijden, omdat ze dat toch al reden. Rot alstjeblieft op van de weg. Iemand die met 120 een vrachtwagen inhaalt, prima, maar zulke zondagsrijders zijn heel wat linker en irritanter dan mensen die 150-160 rijden. Die zijn je in 1 seconde voorbij en zie je niet meer terug.
140 vind ik prima hoor, kun je even snel een vrachtwagen voorbij, zodat de rest ook snel door kan.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 15:29 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Wat betreft dat met 100 naar links en blijven rijden vind ik ook zeer irritant.
Als men nou gewoon afstand houdt tov de vrachtwagen, dan heb je ruimte om te versnellen naar 120 op de rechterbaan, en met 120 naar links te gaan (en te blijven rijden). Te langzaam op de linkerstrook moet ook verboden worden. Net als te hard rijden. Gewoon 120. niet meer, niet minder.
En wat heeft dat met CC te maken dan?quote:Op donderdag 2 oktober 2008 20:41 schreef brienen het volgende:
Zo dit was weer vermakelijk om te lezen
Mensen die te hard rijden vs de slommies.
Beide is gewoon irri.
Het liefst rij ik gewoon met een gangetje van 125km op de CC en probeer een beetje rekening te houden met de mensen om me heen. Komt er iemand met hoge snelheid aan er rijd een slomie voor me op de rechterbaan tik ik meestal ff de CC er af, beetje rollen en we kunnen beide zonder irritatie verder.
Ben ik echter een rits vrachtwagens en slommies aan het inhalen en je komt aan geblazen en je vind het nodig om m'n bumper goed te bekijken, blijft de auto lekker op de CC, merk ik dat er een rij begint te komen wil ik meestal nog wel wat gas bij geven, geen probleem.
Sinds ik CC in de auto heb, merk ik ook dat veel mensen echt sloom rijden. Als ik hem netjes op 120/100 heb staan haal je nog 70% van de mensen in.
Ik.quote:Op zondag 28 september 2008 17:21 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Zolang rechts inhalen en onnodig links rijden verboden is,moet iedereen zich gewoon aan de nu geldende regels houden. (Met 120 een rij vrachtwagens inhalen terwijl er een hardrijder/klever achter je zit reken ik niet tot het onnodig links rijden.)quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 01:44 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik.
Ook notoire middenbaan rijder en notoire rechtsrijder. Maar ja, hier mag je dan ook gewoon rechts inhalen, en gewoon zelf beslissen in welke baan je rijdt zonder dat je perse naar rechts moet. En ik kan je wel vertellen dat dat een heel stuk beter werkt voor de doorstroming van het verkeer dan de wet in Nederland.
Men gaat niet achter iemand aanplakken met knipperende lichten, men gaat er gewoon rechts voorbij.
Dat fluctueren valt me inderdaad ook op, maar wat ik meer bedoelde is dat veel mensen niet eens de toegestane snelheid rijden......vast mensen zonder lease auto die zuinig willen rijden :pquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 00:13 schreef eer-ik het volgende:
ik gok dat ie bedoelt dat veel mensen niet 120 rijden doordat ze niet hun voet stil kunnen houden waardoor hun snelheid altijd fluctueert.
Ugh, breek me de bek niet open. Rij ik 's nachts met 140 over de A1, op de cruisecontrol, wordt je ingehaald door een of andere SUV. Is 'ie je net voorbij, haal je 'em in omdat 'ie 130 gaat rijden. Even later komt 'ie weer voorbij, hop weer terug naar 130 waardoor je er weer langs komt. Hoe moeilijk is het met een constante snelheid te rijden zeg!quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 08:35 schreef brienen het volgende:
Dat fluctueren valt me inderdaad ook op, maar wat ik meer bedoelde is dat veel mensen niet eens de toegestane snelheid rijden......vast mensen zonder lease auto die zuinig willen rijden :p
Ga dan met 80 achter een vrachtwagen rijden...quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 08:35 schreef brienen het volgende:
Dat fluctueren valt me inderdaad ook op, maar wat ik meer bedoelde is dat veel mensen niet eens de toegestane snelheid rijden......vast mensen zonder lease auto die zuinig willen rijden :p
Dat soort mensen dienen een pijnlijke dood te sterven. Echt waar, al die imbecielen die met dit weer ook weer ongelukken veroorzaken. Ik hoop echt dat dat volk zichzelf uitroeit, dan kan ik normaal doorrijden zonder weer eens in een file te staan door een of andere bosmongool die niet kan autorijdenquote:Op woensdag 1 oktober 2008 10:43 schreef rival het volgende:
[..]
ik snap het ook niet. er vallen een paar druppels uit de lucht en ik zie iedereen zijn ruitenwissers op standje turbo zetten en de snelheid halveren.....
alsof de snelweg veranderd in een ijsbaan
voor die mensen heb ik maar 1 advies. haal die barum en wan-li onder je auto vandaan![]()
Eens. Het ergste vind ik nog dat zulke types geen enkel besef hebben van inzicht, en dat ze vertragend bezig zijn.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 14:13 schreef Steeven het volgende:
Ik zie anders dagelijks dat juist de mensen die de verkeerssituaties niet in kunnen schatten, vaak rechts rijden en pas naar de linkerstrook gaan als ze haast tegen een vrachtwagen rijden. Dagelijks. En dan vaak lekker 100 blijven rijden, omdat ze dat toch al reden. Rot alstjeblieft op van de weg. Iemand die met 120 een vrachtwagen inhaalt, prima, maar zulke zondagsrijders zijn heel wat linker en irritanter dan mensen die 150-160 rijden. Die zijn je in 1 seconde voorbij en zie je niet meer terug.
Eeuh, dit is altijd al zo geweest?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 08:19 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dan kan je bij het naar rechts wisselen van rijstrook gewoon extra goed uitkijken, op de zelfde manier als bij het naar links verplaatsen.
Het inschatten van het juiste (veilige!!) verkeersgedrag gebeurd door niemand hetzelfde. Het voornaamste is en blijft dat iedereen veilig van A naar B komt en dat hoeft echt niet de in de snelste tijd everquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:48 schreef jassy het volgende:
Eens iets heel anders:
Vorige week vrijdag dikke mist in het Oosten van het land. Zicht van rond een meter of 100.
Ik trek mij er niets van aan, en ga gewoon 80 à 85 rijden.
Er zijn echter lui die denken dan gewoon 50 te gaan rijden 'Jaa want het is zo mistig'.
Wie is hier nu het gevaar op de weg, degene die 80 rijdt en zich dus aan de snelheid houd, en bij een situatie die het gewoon toestaat (Come on, beetje mist!)? Of iemand die 50 rijdt, omdat diegene gewoon gigantisch bang is achter het stuur, en weer een of andere kul redenen verzind om te zeggen dat ze 50 mag gaan rijden?
Iemand die zich zelf niet aan de regels houdt wil iemand anders wel even dwingen om dat te doen??quote:Zelfde op de autobaan:
120kmh links prima, maar zodra je naar rechts kan, ook naar rechts gaan! De wet schrijft het voor (Jullie willen je toch zo graag aan de regels houden? Doe dat dan ook!). Dan kunnen de lui die zich niet aan de regels willen houden, en lekker met 160 over de autobaan willen trappen dat lekker doen.
Als je aan het inhalen bent met 120, en er komt iemand harder aan, dan heeft diegene er vast wel begrip voor dat je aan het inhalen bent, maar dan ook weer svp zo snel mogelijk naar rechts (Regels zijn toch regels??).
Ik ben iemand die wel graag harder als 120 rijdt, en ik moet zeggen dat hier in het oosten van het land de mensen gelukkig niet links blijven hangen en netjes aan de kanten gaan. Zo kan het dus ook!
Wat heeft dat met onnodig linksrijden te maken?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 20:12 schreef FallenAngel666 het volgende:
Godverdomme
De hele week is het al een grote tering bende op de weg, dus waarom zou vandaag anders zijn...
Weer ruim een uur vertraging opgelopen, omdat een of andere vrachtwagenchauffeur met een hoofd vol stront en een combinatie breder dan 3 meter dacht dat ie hem wel over de Haringvlietbrug heen kon krijgen.
Die verbodsborden staan er niet voor niets droplul. Achterlijke zak hooi.
Ja dat is zeker altijd al zo geweest. Maar wat ik bedoel te zeggen, is dat 'veiligheid' geen argument is om het rechts inhalen niet te legaliseren. Er is m.i. geen verschil tussen het rechts inhalen of links inhalen. Als iedereen maar ervan op de hoogte is dat het dan toegestaan is zodat je weet wat je kan verwachten (al moet je er nu ook al rekening mee houden dat dat gebeurt)quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 17:18 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Eeuh, dit is altijd al zo geweest?Zowel bij het zijdelings naar links als naar rechts verplaatsen dient de bestuurder/ster de aangegeven kijkactie's uit te voeren én een signaal te geven met de betreffende signaalverlichting!!
Zo denk ik er ook over. Vandaag ook weer, iedereen rijdt aan de linkerkant zonder dat daar een reden voor is. Naja dan ga ik maar rechts rijdenquote:Op maandag 6 oktober 2008 15:14 schreef KhaZ het volgende:
Niet om stoer te doen, maar ik ben gewoon ongeduldig: vandaag weer een automobilistje of 15 rechts ingehaald, ongelofelijk dat dat tuig niet opschuift naar rechts als er gewoon ruimte is!
9 van de 10x zal er tussen de auto's op de linkerstrook maar max een meter of 4 tussenruimte zijn. Dan ga ik vaak, als ik niet rechts wil inhalen, schuin achter de laatste auto rijden. Dan rij je in feite met die stroom mee, met het verschil dat je niet gestrest hoeft te gaan zitten om meteen te kunnen remmen, maar lekker een lange remweg hebt.quote:Op maandag 6 oktober 2008 15:38 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Zo denk ik er ook over. Vandaag ook weer, iedereen rijdt aan de linkerkant zonder dat daar een reden voor is. Naja dan ga ik maar rechts rijden
vakken zijn écht niet breed genoeg om met 2 naast elkaar op te rijden (ervan uitgaande dat je niet met een aixam of een ligier rijdt), dus ook als jij met 20 meter ruimte op je voorligger volgt maar er wat schuin naast rijdt & die voor je gaat vol in de remmen, dan heb jij dus de keuze om ofwelquote:Op maandag 6 oktober 2008 15:58 schreef Walter81 het volgende:
[..]
9 van de 10x zal er tussen de auto's op de linkerstrook maar max een meter of 4 tussenruimte zijn. Dan ga ik vaak, als ik niet rechts wil inhalen, schuin achter de laatste auto rijden. Dan rij je in feite met die stroom mee, met het verschil dat je niet gestrest hoeft te gaan zitten om meteen te kunnen remmen, maar lekker een lange remweg hebt.
Dus: als iedereen links gaat zitten, lekker de vrije rechter baan nemenquote:Op maandag 6 oktober 2008 20:17 schreef Athmozz het volgende:
[..]
vakken zijn écht niet breed genoeg om met 2 naast elkaar op te rijden (ervan uitgaande dat je niet met een aixam of een ligier rijdt), dus ook als jij met 20 meter ruimte op je voorligger volgt maar er wat schuin naast rijdt & die voor je gaat vol in de remmen, dan heb jij dus de keuze om ofwel
1) héél snel te reageren & van vak nog te wisselen, maar op 20 meter tijd van vak wisselen zal héél moeilijk gaan, zeker als je nog eens wil spiegelen ook
2) hem in plaats van vol in de koffer maar half in de koffer aan te rijden. Véél slechter dan vol in de koffer, aangezien je beter je volledige front gebruikt om op te kreukelen
3) tussen de 2 vakken in te gaan rijden, een deel op het linker en een deel op middenvak. Je dwingt dus andere chauffeurs van de baan.
Conclusie: nutteloos.
jij behoort tot de onnodig linksrijders walter, dat is allang vastgesteld op fok.quote:Op maandag 6 oktober 2008 15:58 schreef Walter81 het volgende:
[..]
9 van de 10x zal er tussen de auto's op de linkerstrook maar max een meter of 4 tussenruimte zijn. Dan ga ik vaak, als ik niet rechts wil inhalen, schuin achter de laatste auto rijden. Dan rij je in feite met die stroom mee, met het verschil dat je niet gestrest hoeft te gaan zitten om meteen te kunnen remmen, maar lekker een lange remweg hebt.
Nee Rival, dan heb je het steeds verkeerd begrepen. Wanneer ik gewoon normaal naar rechts kan, zal ik altijd naar rechts gaan.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:07 schreef rival het volgende:
[..]
jij behoort tot de onnodig linksrijders walter, dat is allang vastgesteld op fok.
niet ineens met de rest meelullen
Goedzo, jij bent dus zo`n persoon die treintjes achter zich maaktquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:06 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Nee Rival, dan heb je het steeds verkeerd begrepen. Wanneer ik gewoon normaal naar rechts kan, zal ik altijd naar rechts gaan.
Wat ik steeds beweer komt er op neer dat ik, als ik met 120 aan het inhalen ben, ik niet ineens mn snelheid verlaag om rechts in een gaatje te duiken, omdat er achter me iemand hard aan komt rijden. Dan blijf ik gewoon met 120 inhalen. Pas wanneer ik klaar ben met inhalen ga ik naar rechts, en heeft de notoire hardrijder weer kans om het gas er op te geven. Maar ik zal mijn inhaalactie niet afbreken met als reden de hardrijder ruimte geven.
mijn instructeur gaf mij al aan in dat soort situaties een beetje gas bij te geven zodat je zsm de linkerbaan weer vrij kan maken.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Goedzo, jij bent dus zo`n persoon die treintjes achter zich maakt
Inderdaad.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:25 schreef CasB het volgende:
Treintjes? Dat ligt dan aan jezelf.En als iedereen netjes afstand houdt, kun je ook makkelijk even naar rechts gaan. Alleen het probleem in Nederland is dat er te veel haantjes zijn die je geen ruimte geven om weer op de linker baan te kunnen komen. Want stel je toch voor dat er zomaar iemand voor je gaat rijden.
Dan moet je het probleem bij je instructeur zoeken, en niet bij mij.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 13:36 schreef rival het volgende:
[..]
mijn instructeur gaf mij al aan in dat soort situaties een beetje gas bij te geven zodat je zsm de linkerbaan weer vrij kan maken.
dus je blijft expres lang links hangen voor het geval dat, mogelijk, in de toekomst, ooit eens iemand het gaatje dicht gaat rijden!quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 13:51 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Inderdaad.
Als ik dan even naar rechts zou gaan, dan rijdt die auto achter mij het ontstane gat dicht,
die probeerde het probleem juist op te lossen!quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 13:52 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dan moet je het probleem bij je instructeur zoeken, en niet bij mij.
Met de snelheidsverschillen krijg je op een bepaald punt een 'ophoping' van auto's, en raakt dat stuk weg verzadigd. Hier ontstaan dan de files. Wanneer dit in de spits gebeurt, en het aantal auto's op de weg blijft toenemen, blijft die file daar staan (de bekende ochtend- en avondspitsfiles). Pas op het moment dat het aantal auto's dat de snelweg opkomt afneemt lost de file op.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:14 schreef JDude het volgende:
In een voor de doorstroming ideale situatie zou iedereen precies dezelfde snelheid rijden.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:30 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Met de snelheidsverschillen krijg je op een bepaald punt een 'ophoping' van auto's,
Wees blij.. door sommige automobilisten wordt het autorijden er niet leuker opquote:
Een aantal mensen overtreedt de wet, dit heeft problemen (files/ophoping) ten gevolg, dus moet ik óók maar harder rijden dan toegestaan.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:41 schreef rival het volgende:
[..]
en ik probeer je te vertellen hoe jij die ophoping kan voorkomen of in ieder geval kan verminderen.
dat probeer ik duidelijk te maken.
als de rest achter je netjes 120 zou rijden kwam die ophoping er ook niet. ook dat besef ik. maar als je ziet dat je zo een ophoping veroorzaakt kan je toch best even een beetje gas bij geven?
thats all
die 20 man achter je... die zijn hier nu niet.... jij wel.. dus "praat" ik tegen jou.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:59 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Een aantal mensen overtreedt de wet, dit heeft problemen (files/ophoping) ten gevolg, dus moet ik óók maar harder rijden dan toegestaan.
Is dat niet een beetje de omgekeerde wereld? Moet je dan niet als hardrijder bij jezelf te rade gaan en kijken of je zélf niet gewoon je aan de regels moet houden?
nog 1 opmerking.....quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:59 schreef Walter81 het volgende:
Is dat niet een beetje de omgekeerde wereld? Moet je dan niet als hardrijder bij jezelf te rade gaan en kijken of je zélf niet gewoon je aan de regels moet houden?
Daar ben ik het mee eens. Die rijden dan zo'n 100 - 110km/h en dat vind ik ook zeer irritant. Ik vind dat je du swel minimaal (én maximaal) 120 moet rijden op de linkerstrook, indien mogelijk.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 15:13 schreef rival het volgende:
[..]
nog 1 opmerking.....
als ik de hele weg 120 ga ... kom ik ook onnodig linksrijders tegen....
selectief lezen ftwquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:01 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Die rijden dan zo'n 100 - 110km/h en dat vind ik ook zeer irritant. Ik vind dat je du swel minimaal (én maximaal) 120 moet rijden op de linkerstrook, indien mogelijk.
En als je 'voor de ontspanning rijdt en van de omgeving wil genieten', neem dan een provinciale weg vlak naast de snelweg.
Ik geef inderdaad geen ruimte voor dat soort volk nee. Waarom niet? Heel simpel. Meestal zijn dit mensen die ik al eerder benoemde in dit topic, nl. met tunnelvisie. Die rijden tegen de kont van een vrachtwagen aan en willen er dan ineens voorbij. Meestal doen ze dit echter maar met 100kmu en als je geluk hebt met 120. Dan nog ga ik mijn gang van 140 niet onderbreken om iemand die niet vooruit kan denken ertussen te laten. Wacht en leer ervan zou ik zeggen. Er zijn nl. GENOEG gaten te vinden waar ze in hadden kunnen rijden, maar op zo'n moment zitten ze blijkbaar niet op te letten en geven ze de schuld maar aan de notoire hardrijder. Please.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:25 schreef CasB het volgende:
Treintjes? Dat ligt dan aan jezelf.En als iedereen netjes afstand houdt, kun je ook makkelijk even naar rechts gaan. Alleen het probleem in Nederland is dat er te veel haantjes zijn die je geen ruimte geven om weer op de linker baan te kunnen komen. Want stel je toch voor dat er zomaar iemand voor je gaat rijden.
Jij bent dus een egoïst, want je zegt: "ik geef geen ruimte aan mensen die niet net als ik te hard rijden. Die moeten maar in een ander gaatje (lees: ergens áchter mij) gaan rijden zodat ze mij niet storen in mijn misdragingen "quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:37 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ik geef inderdaad geen ruimte voor dat soort volk nee. Waarom niet? Heel simpel. Meestal zijn dit mensen die ik al eerder benoemde in dit topic, nl. met tunnelvisie. Die rijden tegen de kont van een vrachtwagen aan en willen er dan ineens voorbij. Meestal doen ze dit echter maar met 100kmu en als je geluk hebt met 120. Dan nog ga ik mijn gang van 140 niet onderbreken om iemand die niet vooruit kan denken ertussen te laten. Wacht en leer ervan zou ik zeggen. Er zijn nl. GENOEG gaten te vinden waar ze in hadden kunnen rijden, maar op zo'n moment zitten ze blijkbaar niet op te letten en geven ze de schuld maar aan de notoire hardrijder. Please.
Sorry hoor, maar mensen die net voordat je langskomt met 20km verschil hun auto d'r voor gooien hebben of last van tunnelvisie, of ze vinden dat jij te snel rijdt. Ongeacht de snelheid waarmee je rijdt is dat gewoon op z'n minst irritant, en vaak gevaarlijk.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:39 schreef Walter81 het volgende:
Jij bent dus een egoïst, want je zegt: "ik geef geen ruimte aan mensen die niet net als ik te hard rijden. Die moeten maar in een ander gaatje (lees: ergens áchter mij) gaan rijden zodat ze mij niet storen in mijn misdragingen "
Cursusje begrijpend lezen? Als er iemand een egoïst is, is het de bestuurder wel die niet vooruit kan kijken en zodoende het verkeer ophoudt met een wanhopige actie de auto de linkerrijbaan op te gooien terwijl de snelheid 100kmu blijft bedragen. Zoals ik net zei, maar wat je dus ws. niet begrijpt, is dat er genoeg gaten zijn om in te duiken, maar er rijden er nogal wat met tunnelvisie. Maar aangezien je je aangesproken voelt zul jij ook wel zo'n zondagsrijder zijn. Ik zal ff toeteren de volgende keer.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:39 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Jij bent dus een egoïst, want je zegt: "ik geef geen ruimte aan mensen die niet net als ik te hard rijden. Die moeten maar in een ander gaatje (lees: ergens áchter mij) gaan rijden zodat ze mij niet storen in mijn misdragingen "
Het gaat niet over te hard rijden of niet, maar over anticiperen op je medeweggebruikers. En dat is nogal moeilijk voor heel veel mensen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:39 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Ik ben ook niet een persoon die hem met 100 naar de linkerbaan gooit, maar die bv achter een vrachtwagen ruimte houdt om daar te versnellen naar 120, om dán pas in te voegen. Ik zal nooit met 100 naar rechts gaan, daar heb ik zelf een hekel aan kan je een paar posts teruglezen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:43 schreef Steeven het volgende:
[..]
Cursusje begrijpend lezen? Als er iemand een egoïst is, is het de bestuurder wel die niet vooruit kan kijken en zodoende het verkeer ophoudt met een wanhopige actie de auto de linkerrijbaan op te gooien terwijl de snelheid 100kmu blijft bedragen. Zoals ik net zei, maar wat je dus ws. niet begrijpt, is dat er genoeg gaten zijn om in te duiken, maar er rijden er nogal wat met tunnelvisie. Maar aangezien je je aangesproken voelt zul jij ook wel zo'n zondagsrijder zijn. Ik zal ff toeteren de volgende keer.
helemaal gelijk jongen!quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:51 schreef Walter81 het volgende:
Ik heb het ook niet over om hem vlák voor een auto te gooien, maar als ik een rij auto's / vrachtwagens inhaal, en dan komt er inmiddels een hardrijder achter mij rijden, dan maak ik toch eerst mijn inhaalactie af alvorens ik aan de kant ga. Dat is mijn goed recht want dat stukje weg is net zo veel van mij als van jou.
Tja, mijn rij-instructeur zei altijd dat je zoveel mogelijk moet zorgen het verkeer soepel door te laten stromen. Als ik inhaal doe ik dat zo snel mogelijk, zodat andere mensen er ook snel voorbij kunnen, ik ga niet wachten tot ik een hele trein achter me heb verzameld. Ik weet niet of je daar een harde plasser bij krijgt ofzo. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het prima dat je op jouw eigen tempo inhaalt, maar ik vind het wat anders als je te beroerd bent dat iets sneller te doen als er mensen achter je duidelijk sneller willen rijden. Weet jij veel of ze naar het ziekenhuis op weg zijn. Los van dat scheelt het natuurlijk maar een paar seconden, maar in die paar seconden kan er flink wat irritatie ontstaan en dat is ook niet iets wat je wil op de weg, want dan gaan mensen domme dingen doen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:51 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Ik ben ook niet een persoon die hem met 100 naar de linkerbaan gooit, maar die bv achter een vrachtwagen ruimte houdt om daar te versnellen naar 120, om dán pas in te voegen. Ik zal nooit met 100 naar rechts gaan, daar heb ik zelf een hekel aan kan je een paar posts teruglezen.
Ik heb het ook niet over om hem vlák voor een auto te gooien, maar als ik een rij auto's / vrachtwagens inhaal, en dan komt er inmiddels een hardrijder achter mij rijden, dan maak ik toch eerst mijn inhaalactie af alvorens ik aan de kant ga. Dat is mijn goed recht want dat stukje weg is net zo veel van mij als van jou.
Nee, sorry, dat gaat er bij mij niet in. Als ik netjes voor 1 van jullie paupers naar rechts ga, omdat jullie zo nodig moeten inhalen, dan wil ik ook wel weer netjes kunnen inhalen, indien mogelijk. Mijn auto is helaas niet zo snel als jullie golf gti, audi a3 of bmw 316, maar ik wil wel graag achter die vrachtwagen vandaan omdat jullie medesjonnie me daartoe bekant gedwongen heeft. En wat is er mis met iemand wat ruimte geven? Kom je zelf wat tekort, misschien? Kun je er niet tegen als je wordt ingehaald? Wees blij dat ik uberhaupt ruimte voor je maak, anders blijf ik inderdaad lekker notiore links rijden, alleen maar omdat jij er niet tegen kan.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:37 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ik geef inderdaad geen ruimte voor dat soort volk nee. Waarom niet? Heel simpel. Meestal zijn dit mensen die ik al eerder benoemde in dit topic, nl. met tunnelvisie. Die rijden tegen de kont van een vrachtwagen aan en willen er dan ineens voorbij. Meestal doen ze dit echter maar met 100kmu en als je geluk hebt met 120. Dan nog ga ik mijn gang van 140 niet onderbreken om iemand die niet vooruit kan denken ertussen te laten. Wacht en leer ervan zou ik zeggen. Er zijn nl. GENOEG gaten te vinden waar ze in hadden kunnen rijden, maar op zo'n moment zitten ze blijkbaar niet op te letten en geven ze de schuld maar aan de notoire hardrijder. Please.
Doe je dat toch lekker knulquote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:13 schreef CasB het volgende:
[..]
Nee, sorry, dat gaat er bij mij niet in. Als ik netjes voor 1 van jullie paupers naar rechts ga, omdat jullie zo nodig moeten inhalen, dan wil ik ook wel weer netjes kunnen inhalen, indien mogelijk. Mijn auto is helaas niet zo snel als jullie golf gti, audi a3 of bmw 316, maar ik wil wel graag achter die vrachtwagen vandaan omdat jullie medesjonnie me daartoe bekant gedwongen heeft. En wat is er mis met iemand wat ruimte geven? Kom je zelf wat tekort, misschien? Kun je er niet tegen als je wordt ingehaald? Wees blij dat ik uberhaupt ruimte voor je maak, anders blijf ik inderdaad lekker notiore links rijden, alleen maar omdat jij er niet tegen kan.
Ik wil best lekker 130 rijden, maar dat moet je me er wel eerst tussen laten, stoere vent. Als jij genoeg afstand houdt tussen jou en je voorganger, kan ik er netjes tussen, maar ja als jij zo nodig harder moet rijden dan iedereen en dus gaat kleven, of er op 20 meter achter gaat hangen, dan kan ik er niet tussen nee. En als ik 80 rijd (achter een vrachtwagen dus), en ik wil er voorbij, dan moet je er ook maar vrede mee hebben dat het iets langer duurt dan jij als driftkikker kan hebben. En ja, ik schakel terug en geef plankgas.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:27 schreef Steeven het volgende:
[..]
Doe je dat toch lekker knul. Dat je geen snelle auto hebt betekent niet dat je auto geen 130 kan rijden.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:07 schreef michail8 het volgende:
Als je niet te hard wilt rijden, blijf dan weg van de linkerbaan
Weet je wat ook dan het probleem blijft? Als ik 120 rij, rijdt er iemand achter me die 130 wil. Versnel ik naar 130, dan wil die persoon dat ik 140 rij. Rij ik 150, dan .... enzquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 17:29 schreef Steeven het volgende:
[..]
maar ik vind het wat anders als je te beroerd bent dat iets sneller te doen als er mensen achter je duidelijk sneller willen rijden.
Blijkbaar heeft niet iedereen een winnaars mentaliteitquote:Op woensdag 8 oktober 2008 08:22 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Weet je wat ook dan het probleem blijft? Als ik 120 rij, rijdt er iemand achter me die 130 wil. Versnel ik naar 130, dan wil die persoon dat ik 140 rij. Rij ik 150, dan .... enz
Het gaat er niet om dat jullie iets harder dan die 120 rijden, je wilt zelf 'vooraan' rijden omdat je niet kan hebben dat je niet alléén op de weg zit, maar het asfalt moet delen met anderen, en daarom wel eens rekening met elkaar moet houden.
Als je vast zit achter een vrachtwagen kun je niet rijden.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:31 schreef CasB het volgende:
[..]
Ik wil best lekker 130 rijden, maar dat moet je me er wel eerst tussen laten, stoere vent. Als jij genoeg afstand houdt tussen jou en je voorganger, kan ik er netjes tussen, maar ja als jij zo nodig harder moet rijden dan iedereen en dus gaat kleven, of er op 20 meter achter gaat hangen, dan kan ik er niet tussen nee. En als ik 80 rijd (achter een vrachtwagen dus), en ik wil er voorbij, dan moet je er ook maar vrede mee hebben dat het iets langer duurt dan jij als driftkikker kan hebben. En ja, ik schakel terug en geef plankgas.
Ik denk dat er weinig mensen kleven als je laat zien dat je meedenkt en even wat meer gas geeft. Daar hoef je heus geen 180 voor te gaan rijden. Ik heb er altijd wel begrip voor nl. Maar ja, sommige mensen zijn nu eenmaal notoire klevers, gewoon negeren.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 08:22 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Weet je wat ook dan het probleem blijft? Als ik 120 rij, rijdt er iemand achter me die 130 wil. Versnel ik naar 130, dan wil die persoon dat ik 140 rij. Rij ik 150, dan .... enz
Daar heb je helemaal gelijk! Enneh de notaire klevers rijden ook eigenlijk allemaal mercedes, audi of bmw is mij opgevallen...quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:20 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ik denk dat er weinig mensen kleven als je laat zien dat je meedenkt en even wat meer gas geeft. Daar hoef je heus geen 180 voor te gaan rijden. Ik heb er altijd wel begrip voor nl. Maar ja, sommige mensen zijn nu eenmaal notoire klevers, gewoon negeren.
tegen die tijd kan je allang weer rechts zittenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 08:22 schreef Walter81 het volgende:
[..]
die is wel heel erg ja. snelwegen met 3 banen waar de linker net zo hard gaat als de middelste...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:07 schreef michail8 het volgende:
Ik rij ook altijd links en altijd te hard en erger me dood aan mensen die zich op de linkerbaan aan de snelheid houden. De mensen op de middelste baan houden zich ook aan de snelheid, dus inhalen gaat dan niet als je even hard blijft rijden he?!![]()
Ja zo'n gevalletje kwam ik net dus tegen op de weg. Ik liet mijn gas los, zodat de mensen van de invoegstrook voor mij konden aansluiten en zo een vrachtwagen konden inhalen. Maar na te lang onzeker rijden van de mensen schuin naast me gaf ik dan maar weer gas. Wat zijn dat toch voor mensen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:04 schreef KhaZ het volgende:
Ik wil best mensen ertussen laten die naar rechts zijn gegaan, een vrachtwagen tegenkomen en weer naar links willen. Alleen vanaf nu doe ik het niet meer. Ik word helemaal gek van de prutsers die 'm er dan niet tussen durven te schuiven en toch achter de vrachtwagen blijven hangen. Ik laat m'n gas los, ik geef 2x een seintje met de koplampjes, niets helpt. Achterlijken. Volgende keer blijf je maar lekker achter de vrachtwagen rijden, ik rij 't gat dicht in ieder geval.
Zitten ze dus de hele tijd zo van: "laat je me er nou tussen of niet, ik durf niet"
in je hele verhaal lees ik geen problemen?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:39 schreef fathank het volgende:
Vandaag ook weer een stel van die idioten meegemaakt die niet kunnen rijden. Reed met een grote zware aanhanger op de rechterbaan lekker 90 te tuffen. Heb je van die mongolen die er zo dicht achter gaan rijden dat ik ze niet eens meer kan zien. Vervolgens halen ze me in met 100 km/h en daarna snijden ze me bijna af. Is me vandaag tot 3 keer overkomen.
Dat is wel vervelend inderdaad, zeker als je ruimte voor ze laat. Maargoed, 90% van de gevallen zijn het vrouwen die niet durven in te halen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:59 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ja zo'n gevalletje kwam ik net dus tegen op de weg. Ik liet mijn gas los, zodat de mensen van de invoegstrook voor mij konden aansluiten en zo een vrachtwagen konden inhalen. Maar na te lang onzeker rijden van de mensen schuin naast me gaf ik dan maar weer gas. Wat zijn dat toch voor mensen.
Offensief rijdenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:59 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ja zo'n gevalletje kwam ik net dus tegen op de weg. Ik liet mijn gas los, zodat de mensen van de invoegstrook voor mij konden aansluiten en zo een vrachtwagen konden inhalen. Maar na te lang onzeker rijden van de mensen schuin naast me gaf ik dan maar weer gas. Wat zijn dat toch voor mensen.
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 18:59 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Offensief rijden
Ik 'moet' ook wel met de eend, anders kom ik nergens voorbij, maar als ik een gaatje zie ergens, ram ik 'm er zonder pardon in. (uiteraard wel gekeken of er niet iemand met 239048723408 per uur aan komt knallen en z'n motorkap onder m'n voeten gaat parkeren) Dat getwijfel is nergens goed voor, ruimte is ruimte.
sukkelquote:Op zondag 28 september 2008 20:24 schreef Bob-B het volgende:
ja die klevers zijn echt lachuh.
Cruise control, uit late rollen tot 100km/u, kruipend langs de vrachtwagen en dan terugschakelen, vol gas weg als ik ervoorbij ben tot 150 en dan wachten op die nerd
Als jij met een zwaar beladen aanhanger heb je liever geen idioten die rare fratsen uithalen voor je neus. Of heb je nog nooit met een zwaar beladen aanhanger gereden? Vast niet.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:52 schreef rival het volgende:
[..]
in je hele verhaal lees ik geen problemen?
Vrachtwagens mogen hier even hard als normale autos, en mogen ook gewoon op andere rijstroken doorkachelen.... ik weet niet over wat voor "Amerikaans systeem" jij het hebt, maar ik rij hier nu 7 jaar rond, en er is niet zoiets als "ieder z'n aparte rijstrook".quote:Op woensdag 29 april 2009 16:50 schreef Xbm360 het volgende:
Wat dat betreft ben ik wel voorstander van 't Amerikaanse systeem, iedereen z'n aparte rijstrook. Vrachtverkeer op de meest rechtse strook. Langzaam verkeer op de middelste strook & verkeer wat haast heeft op de linkerrijstrook. Dat voorkomt 'n hoop irritatie & je hoeft niet continu jouw cruise-control bij te regelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |