Zoals ik in de OP al zei beschouw ik tussen de vrachtwagens gaan rijden als niet naar rechts kunnen.quote:Op zondag 28 september 2008 20:24 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Mensen die anderen proberen op te voeden in het verkeer
'ik durf niet harder, dus jij mag niet hader'
Kanker een eind op, kutmongool.
Als je niet naar rechts KUNT is het een ander verhaal.
Wie dit soort achterlijk gedrag vertoond, zou per direct levenslang moeten krijgen...quote:Op maandag 29 september 2008 00:09 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Zoals ik in de OP al zei beschouw ik tussen de vrachtwagens gaan rijden als niet naar rechts kunnen.
Als ik mensen in mijn binnenspiegel 'kanker op, kutmongool' zie roepen trap ik trouwens bij voorkeur op de rem. Mijn achterbumper is stevig, werkt jouw airbag ook?
Uiteraard, en daarna verhaal ik alle schade op jou aangezien jij niet zomaar mag remmen op een snelweg.quote:Op maandag 29 september 2008 00:09 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Mijn achterbumper is stevig, werkt jouw airbag ook?
Ja, dat zal ze leren. Goed bezig om jezelf en anderen in gevaar te brengenquote:Op maandag 29 september 2008 00:09 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Zoals ik in de OP al zei beschouw ik tussen de vrachtwagens gaan rijden als niet naar rechts kunnen.
Als ik mensen in mijn binnenspiegel 'kanker op, kutmongool' zie roepen trap ik trouwens bij voorkeur op de rem. Mijn achterbumper is stevig, werkt jouw airbag ook?
Dit is ook weer een beetje optimistisch, vind je zelf ook niet?quote:Op maandag 29 september 2008 08:20 schreef Athmozz het volgende:
(daarbij remt mijn auto'tje minimaal even goed of waar die remmende linksklevertjes mee rijden, dus 20m verschil en ik raak je achterkant toch niet)
0,5 sec reactietijd, 120 is zo'n 30m/sec, dus 15 meter reactietijd ongeveer. Remmen doe ik toch minstens even hard, dus met 15 meter moet ik ongeveer toekomen.quote:Op maandag 29 september 2008 08:25 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dit is ook weer een beetje optimistisch, vind je zelf ook niet?
Maar een 'normaal' persoon heeft 1 seconde reactietijd nodig. Waaruit blijkt dat jij maar een halve nodig hebt?quote:Op maandag 29 september 2008 08:33 schreef Athmozz het volgende:
[..]
0,5 sec reactietijd, 120 is zo'n 30m/sec, dus 15 meter reactietijd ongeveer. Remmen doe ik toch minstens even hard, dus met 15 meter moet ik ongeveer toekomen.
als er dan nog een half metertje tekort is is dat maar een aanrijding met enkele km/u verschil, dat levert geen schade op (tenzij die persoon een trekhaak heeft)
omdat ik normaal geen bumperklever ben & zelf half gestressed zit als zo'n soepkieken dat niet uitkijkt voor zij/hij inhaalt op een paar meters van mijn bumper zit. Aandachtiger => betere reactietijd.quote:Op maandag 29 september 2008 08:35 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar een 'normaal' persoon heeft 1 seconde reactietijd nodig. Waaruit blijkt dat jij maar een halve nodig hebt?
Ah, op die fietsch. Klinkt wel logisch, maar toch blijf ik mijn twijfels houden of je wel op tijd stil staat.quote:Op maandag 29 september 2008 08:38 schreef Athmozz het volgende:
[..]
omdat ik normaal geen bumperklever ben & zelf half gestressed zit als zo'n soepkieken dat niet uitkijkt voor zij/hij inhaalt op een paar meters van mijn bumper zit. Aandachtiger => betere reactietijd.
In Belgenland gelden al helemáál andere regels dan hier in NL lijkt het vaak wel.quote:Op zondag 28 september 2008 18:54 schreef Athmozz het volgende:
[..]
ik rij nooit op het rechtervak, dat is voor vrachtwagens & daar ga ik niet tussen rijden. Maar goed, heb niet echt last van mensen die me rechts inhalen omdat ik te traag rijd
Aandachtiger => betere reactietijd ben ik het mee eens.quote:Op maandag 29 september 2008 08:38 schreef Athmozz het volgende:
[..]
omdat ik normaal geen bumperklever ben & zelf half gestressed zit als zo'n soepkieken dat niet uitkijkt voor zij/hij inhaalt op een paar meters van mijn bumper zit. Aandachtiger => betere reactietijd.
Ehm, Ome Koos Spe heeft in wegmisbruikers aangegeven dat als iemand links blijft hangen je even moet aangeven dat er ruimte is door je auto naar de rechterbaan te manouvreren en als dat niet werkt even achter de auto gaan rijden en een kort lichtsignaal te geven.quote:Op zondag 28 september 2008 22:11 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Als ie niet als een of andere pauper ging lopen seinen... dan raak ik geirriteerd. Omdat ik zelf ook meestal harder rijd dan is toegestaan kan ie best ff 140 rijden in plaats van 180
Wat een taal gebruik.. Jij zou gelijk op cursus gestuurd moeten worden. Mensen zoals jij zijn HET gevaar op de weg.. Eigen rechter spelen is zoooo goedkoop. Misschien moet je even dmv therapie je gedrag onder controle proberen te krijgen.quote:Op maandag 29 september 2008 00:09 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Zoals ik in de OP al zei beschouw ik tussen de vrachtwagens gaan rijden als niet naar rechts kunnen.
Als ik mensen in mijn binnenspiegel 'kanker op, kutmongool' zie roepen trap ik trouwens bij voorkeur op de rem. Mijn achterbumper is stevig, werkt jouw airbag ook?
Maar sommigen denken dat ze als een soort ambulance met knipperend groot licht over de linkerbaan kunnen blijven racen, en telkens als ze in de verte een auto zien rijden voor hen, met licht moeten seinen van 'ik kom eraan, maak plaats maak plaats!'quote:Op maandag 29 september 2008 09:29 schreef draaijer het volgende:
[..]
en als dat niet werkt even achter de auto gaan rijden en een kort lichtsignaal te geven.
Helaas interpreteren de nerds die links blijven hangen het als agressief behavior..![]()
Zonder richting aan te geven zeker ook nog..quote:Op zondag 28 september 2008 20:30 schreef Hyperdude het volgende:
Ik ben ook notoir linksrijder. In Duitsland. Daar kennen mensen hun plaats nog tenminste.
In NL wordt je niet goed van die vegetariërs in hun "ik weet niets van auto's en lichaamshygiëne; maar alles is goed als het maar niks kost " Citroen rijders.
NB Ook typisch NL: kilometer van te voren inhalen met 3 km/u snelheidsverschil. Als het ff past haal ik ze rechts in en duik dan weer naar links.
Wie ben jij om te bepalen of iemand het recht heeft of niet. Je hebt toch geen enkel idee wat de reden is voor hun gedrag? Misschien is zijn of haar partner opgenomen in het ziekenhuis, misschien moet zijn vrouw bevallen.. You never know.. Voor mij is het geen moeite om aan de kant te gaan. Ik spiegel heel erg veel en ik denk dat dat het verschil is met de links rijders. Ze weten niet eens wie of wat er achter hun aan het rijden isquote:Op maandag 29 september 2008 09:39 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Maar sommigen denken dat ze als een soort ambulance met knipperend groot licht over de linkerbaan kunnen blijven racen, en telkens als ze in de verte een auto zien rijden voor hen, met licht moeten seinen van 'ik kom eraan, maak plaats maak plaats!'
Dat is iets anders dan een langdurig onnodig linksrijder even er op te wijzen dat hij naar rechts kan, zodat jij hem met 120 kan inhalen.
linksrijden doe je om in te halen. is er niks in te halen, dan ga je naar rechts. om de doorstroom enigzins te bevorderen, haal je in met minimaal 5 km/u verschil in snelheid. bij het wisselen van rijstrook hebben personen op de doelrijstrook voorrang.quote:Op zondag 28 september 2008 17:21 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
En dan heb ik het dus over die huilies die zelf van begin tot eindbestemming met 160 km/u op de linkerbaan zitten, en dan verwachten dat mensen die zich wél aan de maximumsnelheid houden en een rij auto's inhalen voor ze aan de kant gaan. Alsof ik tussen de vrachtwagens ga rijden omdat een of andere pauper in een dure auto toevallig haast heeft.
Wie is er nou eigenlijk de notoire linksrijder?
Dat bepaal ik niet. Dat heeft de wetgever bepaald. En ik moet me aan die regels houden. Jij ook, net zoals een ieder ander.quote:Op maandag 29 september 2008 09:41 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wie ben jij om te bepalen of iemand het recht heeft of niet.
Als hij of zij al in het ziekenhuis opgenomen is, zijn er al hulpverleners beschikbaar. Daar hoef je geen anderen mee in gevaar te brengen.quote:Je hebt toch geen enkel idee wat de reden is voor hun gedrag? Misschien is zijn of haar partner opgenomen in het ziekenhuis,
Hoe groot is het percentage van de 'grootlichtknipperende-laat-me-er-langs-aso's' wat werkelijk voor zo'n geval haast heeft? 99,999% heeft onzinnige redenen, zoals op tijd zijn voor die voetbalwedstrijd op tv, of onder de plak bij moeder de vrouw oid. Ik noem maar iets.quote:misschien moet zijn vrouw bevallen.. You never know..
Ik laat een aso-rijder er ook niet zomaar langs. Laat hem altijd eerst wat snelheid minderen voordat ik eventueel op zij ga. Maar dat ik niet meteen plaats maak betekent niet dat ik hem niet gezien heb. Ik weet donders goed wat er achter me gebeurt.quote:Voor mij is het geen moeite om aan de kant te gaan. Ik spiegel heel erg veel en ik denk dat dat het verschil is met de links rijders. Ze weten niet eens wie of wat er achter hun aan het rijden is
Wat een onzin. Buiten de directe spits zijn er genoeg plekken en situaties waar je prima door kunt rijden. Ik zit me iedere zondag te ergeren aan die zondagsrijders die met 100 op de linkerbaan rijden (op een 120km weg dus). Dat je liever 100 rijdt is prima, maar dan blijf je maar lekker rechts, of je versnelt eerst naar 120 voordat je de linkerbaan opgaat.quote:Op zondag 28 september 2008 18:44 schreef eNaSnI het volgende:
Zo hard en onbeschoft mogelijk, zodat je bij een crash de garantie hebt dat de orgaandonatie helikopter direct op kan stijgen? Het is in Nederland VOL, dus hardrijden kan simpelweg niet en de verkeersregels verbieden je je dusdanig in het verkeer te begeven dat je een gevaar bent of kan worden voor je medeweggebruikers.
Dat is ook inderdaad irritant. Maar 120 op de linkerbaan wordt ook irritant genoemd, terwijl je daar geen last van kan hebben want je MAG niet eens harder dus kan je er NOOIT last van hebben.quote:Op maandag 29 september 2008 10:48 schreef Catbert het volgende:
[..]
Wat een onzin. Buiten de directe spits zijn er genoeg plekken en situaties waar je prima door kunt rijden. Ik zit me iedere zondag te ergeren aan die zondagsrijders die met 100 op de linkerbaan rijden (op een 120km weg dus). Dat je liever 100 rijdt is prima, maar dan blijf je maar lekker rechts, of je versnelt eerst naar 120 voordat je de linkerbaan opgaat.
Moraalridder...quote:Op maandag 29 september 2008 10:52 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat is ook inderdaad irritant. Maar 120 op de linkerbaan wordt ook irritant genoemd, terwijl je daar geen last van kan hebben want je MAG niet eens harder dus kan je er NOOIT last van hebben.
Tenzij je jezélf misdraagt in het verkeer. Maar dan moet je het probleem bij jezelf zoeken, en niet bij een ander.
We hebben een examinator of iemand van het KLPD gevondenquote:Op maandag 29 september 2008 10:52 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat is ook inderdaad irritant. Maar 120 op de linkerbaan wordt ook irritant genoemd, terwijl je daar geen last van kan hebben want je MAG niet eens harder dus kan je er NOOIT last van hebben.
Tenzij je jezélf misdraagt in het verkeer. Maar dan moet je het probleem bij jezelf zoeken, en niet bij een ander.
Als ik met 140 aankom (rij vooral vanwege prijstechnische redenen liever niet harder), en er rijdt niks op de midden/rechterbaan, vind ik het ook bijzonder irritant als iemand niet gewoon even opzij gaat. Ik sein dan ook regelmatig ff met grootlicht, afremmen is gewoon pure energieverspilling. Ik heb een beetje een broertje dood aan mensen die menen mij 'duidelijk' te moeten maken dat 140 te hard is door links te blijven rijden. Je hebt wat dat betreft echt complete mafketels op de weg. Heb zelf een keer meegemaakt dat een bejaarde idioot in een mercedes net voordat ik bij hem was naar links dook op een verder compleet verlaten A1 midden in de nacht. Was maar goed dat ik net een Red Bull achter de kiezen had.quote:Op maandag 29 september 2008 10:52 schreef Walter81 het volgende:
Dat is ook inderdaad irritant. Maar 120 op de linkerbaan wordt ook irritant genoemd, terwijl je daar geen last van kan hebben want je MAG niet eens harder dus kan je er NOOIT last van hebben.
Tenzij je jezélf misdraagt in het verkeer. Maar dan moet je het probleem bij jezelf zoeken, en niet bij een ander.
Oh ja joh? Ik was gewoon aan het inhalen, hield me netjes aan de maximumsnelheid en moest toevallig remmen omdat er vóór mij een stuk karton over de weg waaide. Jij reed te hard, bumperkleefde en vertoonde agressief rijgedrag. Daarbij heb ik nog nooit ook maar een bon gehad voor te hard rijden, terwijl jij de Belgische staat al voor duizenden euro's hebt gespekt dankzij je overtredingen. Wie-o-wie zou gelijk krijgen van de verzekering?quote:Op maandag 29 september 2008 08:20 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Uiteraard, en daarna verhaal ik alle schade op jou aangezien jij niet zomaar mag remmen op een snelweg.
FF ter info: als je remt voor een stuk karton of een overstekend dier ofzo, dan heb jij schuld als er iemand op je knalt.quote:Op maandag 29 september 2008 11:12 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Oh ja joh? Ik was gewoon aan het inhalen, hield me netjes aan de maximumsnelheid en moest toevallig remmen omdat er vóór mij een stuk karton over de weg waaide.
Dat dus.quote:Op maandag 29 september 2008 11:16 schreef Catbert het volgende:
[..]
FF ter info: als je remt voor een stuk karton of een overstekend dier ofzo, dan heb jij schuld als er iemand op je knalt.
Nee want dan is er niet genoeg afstand gehouden. Maar on topic: Eikels die die vrachtwagens met 100-110 inhalen moeten eigenlijk ter plekke de berm ingedrukt worden en doodgeschoten worden.quote:Op maandag 29 september 2008 11:16 schreef Catbert het volgende:
[..]
FF ter info: als je remt voor een stuk karton of een overstekend dier ofzo, dan heb jij schuld als er iemand op je knalt.
Wat is er aan de hand? Je hebt gewoon een mentaliteits challenge..quote:Op maandag 29 september 2008 10:40 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat bepaal ik niet. Dat heeft de wetgever bepaald. En ik moet me aan die regels houden. Jij ook, net zoals een ieder ander.
[..]
Als hij of zij al in het ziekenhuis opgenomen is, zijn er al hulpverleners beschikbaar. Daar hoef je geen anderen mee in gevaar te brengen.
[..]
Hoe groot is het percentage van de 'grootlichtknipperende-laat-me-er-langs-aso's' wat werkelijk voor zo'n geval haast heeft? 99,999% heeft onzinnige redenen, zoals op tijd zijn voor die voetbalwedstrijd op tv, of onder de plak bij moeder de vrouw oid. Ik noem maar iets.
[..]
Ik laat een aso-rijder er ook niet zomaar langs. Laat hem altijd eerst wat snelheid minderen voordat ik eventueel op zij ga. Maar dat ik niet meteen plaats maak betekent niet dat ik hem niet gezien heb. Ik weet donders goed wat er achter me gebeurt.
Bij het lessen leer je dat je met iets snelheid verhoging moet inhalen omdat de actie zo snel mogelijk afgerond dient te zijn. Met 125 inhalen dus en niet met 120quote:Op maandag 29 september 2008 10:52 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat is ook inderdaad irritant. Maar 120 op de linkerbaan wordt ook irritant genoemd, terwijl je daar geen last van kan hebben want je MAG niet eens harder dus kan je er NOOIT last van hebben.
Tenzij je jezélf misdraagt in het verkeer. Maar dan moet je het probleem bij jezelf zoeken, en niet bij een ander.
Nee, ongeacht de afstand; als jij op een 80km weg bijvoorbeeld vol in de ankers gaat voor een overstekende hond kan iemand dat achter je onmogelijk aan zien komen. Als die persoon in jouw kofferbak beland, heb JIJ schuld.quote:Op maandag 29 september 2008 11:23 schreef Ps2K het volgende:
Nee want dan is er niet genoeg afstand gehouden.
Met andere woorden: als je je voertuig niet tot stilstand weet te brengen voor je in de kofferbak van de voorganger zit, ben jíj fout. Dit neemt niet weg dat je met dollemans-remacties midden op de snelweg óók fout zit, maar dan hebben we het over artikel 5 van de Wegenverkeerswet.quote:De bestuurder moet in staat zijn zijn voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is.
Maar 160km/h is ook niet hard genoeg. Gewoon 200km/h @ cruisecontrol.quote:Op maandag 29 september 2008 11:23 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Nee want dan is er niet genoeg afstand gehouden. Maar on topic: Eikels die die vrachtwagens met 100-110 inhalen moeten eigenlijk ter plekke de berm ingedrukt worden en doodgeschoten worden.
Ik rij graag door en ik heb ook helemaal geen problemen met mensen die even 120 op de linkerbaan rijden om in te halen. Maar trage mensen en bumperklevers mogen van mijn part per direct worden neergeschoten.
Werkelijk... vanochtend ook weer zo'n kut Audi die blijkbaar vind dat 160 niet hard genoeg gaat
Wat Jdude hierboven post dus. Je moet altijd genoeg ruimte houden om een noodstop te kunnen maken. (2 seconden regel)quote:Op maandag 29 september 2008 11:37 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nee, ongeacht de afstand; als jij op een 80km weg bijvoorbeeld vol in de ankers gaat voor een overstekende hond kan iemand dat achter je onmogelijk aan zien komen. Als die persoon in jouw kofferbak beland, heb JIJ schuld.
Typisch hoe weinig mensen van de verkeersregels weten
Ja, wat niet wegneemt dat je andere weggebruikers niet in gevaar mag brengen. Wat je dus doet als je vol in ed ankers gaat. Als jij met 120km/u achter me rijdt, met 2sec afstand, en ik ga vol op de rem, dan zit jij gewoon achter in m'n kofferbak. Simpelweg omdat jij niet snel genoeg in kan schatten hoe hard ik precies rem, en niet verwacht dat ik in een normale situatie zo hard in de ankers ga.quote:Op maandag 29 september 2008 11:51 schreef Ps2K het volgende:
Wat Jdude hierboven post dus. Je moet altijd genoeg ruimte houden om een noodstop te kunnen maken. (2 seconden regel)
quote:Woordvoerder Marco Simmers van verzekeraar Interpolis refereert zelfs aan het 'eendenarrest' als het gaat om de aansprakelijk bij een ongeval als dit. ,,Ik kan niet ingaan op dit specifieke geval maar Nederland kent een arrest dat stelt dat als iemand remt voor een eend en zijn achterligger botst vervolgens op hem, de schade gedeeld moet worden. Tenzij er natuurlijk niet genoeg afstand is gehouden.''
Vandaar mijn verwijzing naar Art. 5 Wvw.quote:Op maandag 29 september 2008 11:58 schreef Catbert het volgende:
Ja, wat niet wegneemt dat je andere weggebruikers niet in gevaar mag brengen.
Ja, maar je bent dus als je vol in de ankers gaat als de ander wel genoeg ruimte heeft alsnog (gedeeltelijk) aansprakelijk voor schade. Is dat nu duidelijk?quote:Op maandag 29 september 2008 12:06 schreef JDude het volgende:
Vandaar mijn verwijzing naar Art. 5 Wvw.
Nee en nee... Al heb ik het ooit wel overwogen maar heb genoeg andere redenen om het niet te doen, maar dat is hier nvt.quote:Op maandag 29 september 2008 10:57 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
We hebben een examinator of iemand van het KLPD gevonden
Dat is juist.quote:Op maandag 29 september 2008 11:34 schreef draaijer het volgende:
[..]
Bij het lessen leer je dat je met iets snelheid verhoging moet inhalen omdat de actie zo snel mogelijk afgerond dient te zijn.
Nee, als jij door die snelheidsverhoging harder moet rijden dan de maximum snelheid, moet je niet gaan inhalen.quote:Met 125 inhalen dus en niet met 120
Ik ben het met je eens dat je niet moet inhalen als het weinig zin heeft. Als iemand 119 aan het rijden is (op jou teller) en je wilt inhalen, dan moet je echt versnellen en niet met 1 km op je teller. Dan hou je onnodig andere op waarvan een teller afwijking minder is dan jouw auto of van mensen die op 120km/uur GPS snelheid rijdenquote:Op maandag 29 september 2008 12:41 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat is juist.
[..]
Nee, als jij door die snelheidsverhoging harder moet rijden dan de maximum snelheid, moet je niet gaan inhalen.
Toch wordt je echt geleerd dat het prima is de max snelheid een beetje te overschreiden als dat je inhaalweg verkort. Helemaal op 80km wegen.quote:Op maandag 29 september 2008 12:41 schreef Walter81 het volgende:
Nee, als jij door die snelheidsverhoging harder moet rijden dan de maximum snelheid, moet je niet gaan inhalen.
Klopt volledig.quote:Op maandag 29 september 2008 11:23 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Nee want dan is er niet genoeg afstand gehouden.
Zulk soort mensen druk ik juist naar rechts, als ze langzaam naar rechts gaan, vaak kun je aan de linkerkant ook nog een stukje 'strook' pakken. Dat zal je leren, schorriemorrie!quote:Op maandag 29 september 2008 14:24 schreef servus_universitas het volgende:
Als er zo'n eikel mij op mijn bumper zit te drukken omdat ik niet snel genoeg inhaal naar zijn mening, dan ga ik juist extra rustig rijden en dan ook heel rustig weer naar de rechter baan, zodat het nog langer duurt voordat hij er langs kan.
En dan moet je dat tuig zien schrikken als je langzaam naar rechts gaat, maar net weer een beetje naar links komtquote:Op maandag 29 september 2008 14:29 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
Zulk soort mensen druk ik juist naar rechts, als ze langzaam naar rechts gaan, vaak kun je aan de linkerkant ook nog een stukje 'strook' pakken. Dat zal je leren, schorriemorrie!
Als ik het bovenstaande lees, dan denk ik het onderstaandequote:Op maandag 29 september 2008 14:24 schreef servus_universitas het volgende:
Als er zo'n eikel mij op mijn bumper zit te drukken omdat ik niet snel genoeg inhaal naar zijn mening, dan ga ik juist extra rustig rijden en dan ook heel rustig weer naar de rechter baan, zodat het nog langer duurt voordat hij er langs kan.
quote:Op maandag 29 september 2008 14:00 schreef Foozy het volgende:
Ongelofelijk dat er nog zoveel mensen achter het stuur zitten met bekrompen schoolmeester/juffrouw ambities als in:
"ff lekker op de rem trappen zodat ze moeten remmen"
"lekker de auto uit laten rollen, hahaha"
Als je in de verte een auto ziet aankomen waarvan je ziet dat de snelheid beduidend hoger is dan die van jou, wat is het dan voor moeite om heel even te wachten totdat deze voorbij is (nog geen 2 seconden misschien), en dan in te halen? Vanwaar het wanhopige geijver om mensen proberen op te voeden, terwijl diegene zich waarschijnlijk juist groen en geel ergert?
In plaats van dat je er nu eens lering uit trekt, nee hoorquote:Op maandag 29 september 2008 14:29 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
Zulk soort mensen druk ik juist naar rechts, als ze langzaam naar rechts gaan, vaak kun je aan de linkerkant ook nog een stukje 'strook' pakken. Dat zal je leren, schorriemorrie!
Vraag me af waar je les gehad hebt...quote:Op maandag 29 september 2008 13:59 schreef Catbert het volgende:
[..]
Toch wordt je echt geleerd dat het prima is de max snelheid een beetje te overschreiden overschrijden als dat je inhaalweg verkort. Helemaal op 80km wegen.
Jij bent het gevaar op de snelwegquote:Op maandag 29 september 2008 14:24 schreef servus_universitas het volgende:
Als er zo'n eikel mij op mijn bumper zit te drukken omdat ik niet snel genoeg inhaal naar zijn mening, dan ga ik juist extra rustig rijden en dan ook heel rustig weer naar de rechter baan, zodat het nog langer duurt voordat hij er langs kan.
Agenten zetten je niet aan de kant als je even 10km/u versnelt om een wagen in te halen en daarna teruggaat naar 120km/u.quote:Op maandag 29 september 2008 14:59 schreef Walter81 het volgende:
Vraag me af waar je les gehad hebt...
Ik zie het al voor me:
"Meneer, wij zetten u aan de kant ivm overschrijding van de maximum snelheid."
- "Ja maar ja maar ik was aan het inhalen dus dan mag het "
"Aah excuses meneerBosje bloemen? "
Tja, maar dat is danook iets van 250E als je gepakt wordt. Blijven hopen dus.quote:Op maandag 29 september 2008 15:20 schreef fathank het volgende:
Ik heb ook zo'n hekel aan die idioten die bij invoegstroken persé nog 2 auto's voor me moeten inhalen. Ik laat altijd voor me een groot gat vallen waar ze in kunnen voegen. Maar vervolgens geven ze nog ff gas bij zodat ze nog net via een verdrijvingsvlak voor die vrachtwagen langs kunnen.
Nee, ik bedoel niet dat ik ga remmen of zachter ga rijden, maar ik doe het gewoon rustig aan. Ik ga niet harder rijden zodat meneer (of mevrouw) er sneller langs kan.quote:Op maandag 29 september 2008 15:04 schreef draaijer het volgende:
[..]
Jij bent het gevaar op de snelweg
onvolledige zin. klacht onduidelijk. Afgewezen. Volgende.quote:Op zondag 28 september 2008 17:21 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
En dan heb ik het dus over die huilies die zelf van begin tot eindbestemming met 160 km/u op de linkerbaan zitten, en dan verwachten dat mensen die zich wél aan de maximumsnelheid houden en een rij auto's inhalen voor ze aan de kant gaan, Wat? wat moeten die mensen doen??? Alsof ik tussen de vrachtwagens ga rijden omdat een of andere pauper in een dure auto toevallig haast heeft.
Wie is er nou eigenlijk de notoire linksrijder?
Je hebt sneller en je hebt mensen die de maximumsnelheid overschrijden! Voor die laatste categorie (meestal ook de irritantste en juist degene die ik tegenkom, aangezien ik zelf altijd de maximaal toegestane snelheid rijd) heb ik totaal geen respect en zal ik het zoveel mogelijk tot een ergernis maken om er voorbij te komen. Uiteraard valt het moedwillig 'wegremmen' hier niet onder, want dit kan levensgevaarlijke situaties veroorzaken.quote:Op maandag 29 september 2008 17:07 schreef KhaZ het volgende:
Het is heel simpel: mensen die anderen die sneller zijn/gaan er bewust niet langs laten moeten een pijnlijke dood sterven, het is gewoon TE kinderachtig om niet netjes aan de kant te gaan.
Nuance: ik heb het dus niet over mensen die onnodig kleven, alles in de redelijkheid.
Waarom zou jij het recht in eigen hand mogen nemen wat dat betreft? Als ik 140 rij is dat een zaak tussen mij en de politie. Daar heb jij geen zak mee te maken. Je hebt er bovendien uberhaupt geen last van.quote:Op maandag 29 september 2008 17:38 schreef eNaSnI het volgende:
Je hebt sneller en je hebt mensen die de maximumsnelheid overschrijden! Voor die laatste categorie (meestal ook de irritantste en juist degene die ik tegenkom, aangezien ik zelf altijd de maximaal toegestane snelheid rijd) heb ik totaal geen respect en zal ik het zoveel mogelijk tot een ergernis maken om er voorbij te komen. Uiteraard valt het moedwillig 'wegremmen' hier niet onder, want dit kan levensgevaarlijke situaties veroorzaken.
Ik ben het met je eens in bijvoorbeeld de situatie dat je al iemand in je zijspiegel hard aan ziet komen rijden en dat je hem er dan nog even voor gooit. Maar het is zeker niet kinderachtig wanneer je al aan het inhalen bent en er verschijnt dan opeens iemand achter je die je loopt op te jutten omdat je niet sneller gaat. Voorbeeld: je rijdt op de snelweg netjes 120 km/u. Je nadert een serie auto's die achter elkaar zo rond de 110 km/u rijden. Je gaat naar de linker rijbaan en gaat daar 120 km/u rijden om in te halen. Dan zie je opeens in je achteruitkijkspiegel een snelheidsduivel naderen die zo'n 150 km/u rijdt. Hij nadert je in een aantal seconden terwijl jij nog aan het inhalen bent. Hij gaat vlak achter je rijden met het idee om je harder te laten rijden. In zo'n geval zeg ik: fuck it, je past zelf je snelheid maar aan!quote:Op maandag 29 september 2008 17:07 schreef KhaZ het volgende:
Het is heel simpel: mensen die anderen die sneller zijn/gaan er bewust niet langs laten moeten een pijnlijke dood sterven, het is gewoon TE kinderachtig om niet netjes aan de kant te gaan.
Nuance: ik heb het dus niet over mensen die onnodig kleven, alles in de redelijkheid.
Verkeersregels zijn er in de eerste plaats om de veiligheid van verkeerdeelnemers te vergroten. Het is dus vooral een zaak tussen deelnemers onderling. Met het oog op de veiligheid van je medeweggebruikers moet jij je aan de regels houden. Doe je dat niet, dan zijn je medeweggebruikers wat mij betreft gemachtigd om je te corrigeren.quote:Op maandag 29 september 2008 17:44 schreef Catbert het volgende:
[..]
Waarom zou jij het recht in eigen hand mogen nemen wat dat betreft? Als ik 140 rij is dat een zaak tussen mij en de politie. Daar heb jij geen zak mee te maken. Je hebt er bovendien uberhaupt geen last van.
M.a.w. je houdt je zelf dus ook niet aan de wet, maar maakt je er druk over dat andere mensen dat niet doen. Mocht ik ooit getuige zijn dan een sukkel die z'n wagen voor iemand gooit en daar een (eventueel indirect) ongeluk mee veroorzaakt, zal ik zeker stoppen en m'n best doen om de agent ervan te overtuigen dat de desbetreffende hypochriete lul in de fout ging.quote:Op maandag 29 september 2008 17:46 schreef servus_universitas het volgende:
Verkeersregels zijn er in de eerste plaats om de veiligheid van verkeerdeelnemers te vergroten. Het is dus vooral een zaak tussen deelnemers onderling. Met het oog op de veiligheid van je medeweggebruikers moet jij je aan de regels houden. Doe je dat niet, dan zijn je medeweggebruikers wat mij betreft gemachtigd om je te corrigeren.
Ik trek zo hard voorbij dat je niet eens de kans krijgt om terug naar links te gaan omdat je je de pleuris in schrikt en een rukbeweging naar rechts maakt, dat zal je leren! Tuig!quote:Op maandag 29 september 2008 14:56 schreef Walter81 het volgende:
[..]
En dan moet je dat tuig zien schrikken als je langzaam naar rechts gaat, maar net weer een beetje naar links komt
Juist dit soort moraalridders moeten per direct een GESTAPO-uitje krijgen, want juist dit soort achterlijke mongolen zorgen voor het grootste gevaar op de Nederlandse wegen.quote:Doe je dat niet, dan zijn je medeweggebruikers wat mij betreft gemachtigd om je te corrigeren.
En degene die te hard rijden zijn natuurlijk het braafste jongetje van de klasquote:Op maandag 29 september 2008 18:11 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
Ik trek zo hard voorbij dat je niet eens de kans krijgt om terug naar links te gaan omdat je je de pleuris in schrikt en een rukbeweging naar rechts maakt, dat zal je leren! Tuig!![]()
[..]
Juist dit soort moraalridders moeten per direct een GESTAPO-uitje krijgen, want juist dit soort achterlijke mongolen zorgen voor het grootste gevaar op de Nederlandse wegen.![]()
Als ik te hard rijd, hebben andere mensen daar geen last van.quote:Op maandag 29 september 2008 18:47 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
En degene die te hard rijden zijn natuurlijk het braafste jongetje van de klasMisschien mag je ooit nog eens op bezoek bij het CBR.
Snelheidsduivels aan 150? Ik probeer mij aan die 120/130 te houden, maar het gebeurt me soms dat ik op m'n teller zie dat ik op 160 zit zonder dat er echt erg in heb... 150 is echt geen snelheid dat je "bewust te snel rijdt", daar zit je gewoon vrij snel aan (daarom ook dat mijn volgende cruisecontrol moet hebben)quote:Op maandag 29 september 2008 17:44 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dan zie je opeens in je achteruitkijkspiegel een snelheidsduivel naderen die zo'n 150 km/u rijdt.
Een auto hebben waarin je niet merkt dat je 150 i.p.v. 120 km/h rijdt en dan geen cc aan boord?quote:Op maandag 29 september 2008 19:15 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Snelheidsduivels aan 150? Ik probeer mij aan die 120/130 te houden, maar het gebeurt me soms dat ik op m'n teller zie dat ik op 160 zit zonder dat er echt erg in heb... 150 is echt geen snelheid dat je "bewust te snel rijdt", daar zit je gewoon vrij snel aan (daarom ook dat mijn volgende cruisecontrol moet hebben)
2dehands, kon de opties niet kiezenquote:Op maandag 29 september 2008 19:23 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Een auto hebben waarin je niet merkt dat je 150 i.p.v. 120 km/h rijdt en dan geen cc aan boord?
Ondanks dat vind ik dat je je, net als ieder ander, aan de regels moet houden!quote:Op maandag 29 september 2008 19:25 schreef Athmozz het volgende:
[..]
2dehands, kon de opties niet kiezen
probeer ik ook, een tomtom staat op mijn verlanglijstje om me te waarschuwen als ik te snel ga rijdenquote:Op maandag 29 september 2008 19:39 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Ondanks dat vind ik dat je je, net als ieder ander, aan de regels moet houden!
Het zou wat wezen als een voetbalspeler ineens een hockeystick meeneemt het veld op
Moraalridder...quote:Op maandag 29 september 2008 19:39 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Ondanks dat vind ik dat je je, net als ieder ander, aan de regels moet houden!
Het zou wat wezen als een voetbalspeler ineens een hockeystick meeneemt het veld op
Wat een vergelijking...quote:Op maandag 29 september 2008 19:39 schreef eNaSnI het volgende:
Ondanks dat vind ik dat je je, net als ieder ander, aan de regels moet houden!
Het zou wat wezen als een voetbalspeler ineens een hockeystick meeneemt het veld op
dat zijn gewoon KUTsmoesjes.quote:Op maandag 29 september 2008 19:15 schreef Athmozz het volgende:
[..]
...maar het gebeurt me soms dat ik op m'n teller zie dat ik op 160 zit zonder dat er echt erg in heb...
Ik let op het verkeer, niet op mijn snelheid. En idd met een fatsoenlijke auto merk je niet dat je 160 rijdt, niet dat het me iets uitmaakt, want als 160 kan dan rijdt ik 160. (of nog iets harder)quote:Op dinsdag 30 september 2008 08:34 schreef Walter81 het volgende:
[..]
dat zijn gewoon KUTsmoesjes.
Per ongeluk 130 waar je 120 mag kan ik me nog wel voorstellen, maar 160 niet. Zonder op mn teller te kijken kan ik wel inschaatten of ik te hard rij of niet. Als jij dat niet kan, ben een je ZEER onbekwame bestuurder en ben je je rijbewijs niet waard.
Maar ja, het systeem om in België een rijbewijs te halen slaat natuurlijk ook nergens op. (niet dat het in Nederland zo goed is, hier laten ze óók alles toe op de weg)
Dude jij hebt waarschijnlijk nooit in een Audi S8 gereden.. Trust me.. Ik rol rond de 50k km per jaar en met een S8 had ik zelfs niet in de gaten hoe hard en hoe makkelijk het gaat. In mijn huidige auto heb ik ook een snelheids alarm ingeschakeld anders tik ik het steeds aan.quote:Op dinsdag 30 september 2008 08:34 schreef Walter81 het volgende:
[..]
dat zijn gewoon KUTsmoesjes.
Per ongeluk 130 waar je 120 mag kan ik me nog wel voorstellen, maar 160 niet. Zonder op mn teller te kijken kan ik wel inschaatten of ik te hard rij of niet. Als jij dat niet kan, ben een je ZEER onbekwame bestuurder en ben je je rijbewijs niet waard.
Maar ja, het systeem om in België een rijbewijs te halen slaat natuurlijk ook nergens op. (niet dat het in Nederland zo goed is, hier laten ze óók alles toe op de weg)
Ik ken het, ik heb laatst een XC70 geleend... met 140 heb je het gevoel dat je stilstaatquote:Op dinsdag 30 september 2008 09:33 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dude jij hebt waarschijnlijk nooit in een Audi S8 gereden.. Trust me.. Ik rol rond de 50k km per jaar en met een S8 had ik zelfs niet in de gaten hoe hard en hoe makkelijk het gaat. In mijn huidige auto heb ik ook een snelheids alarm ingeschakeld anders tik ik het steeds aan.
Dat geloof ik, je wordt van alle kanten ingehaald...quote:Op dinsdag 30 september 2008 09:40 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Ik ken het, ik heb laatst een XC70 geleend... met 140 heb je het gevoel dat je stilstaat
Nog nooit in een goeie auto gereden zeker? Zowel in een Volvo S40 als een XC90 (nee, beiden niet van mezelf) merk je het verschil gewoon niet wat betreft motorgeluid en handling. Het enige waaraan het opvalt is het snelheidsverschil tussen jou en medeweggebruikers, maar ook dat is natuurlijk relatief.quote:Op dinsdag 30 september 2008 08:34 schreef Walter81 het volgende:
dat zijn gewoon KUTsmoesjes.
Per ongeluk 130 waar je 120 mag kan ik me nog wel voorstellen, maar 160 niet.
Paps heeft een XC90, zulke auto's zijn erg goed voor het CJIBquote:Op dinsdag 30 september 2008 09:40 schreef Ps2K het volgende:
Ik ken het, ik heb laatst een XC70 geleend... met 140 heb je het gevoel dat je stilstaat
Inderdaad. Die mensen leven compleet in hun eigen wereldje. Dit zijn ook de mensen die het grootste gevaar vormen op de weg. Oudjes, vrouwen en beginnende bestuurders... bleghquote:Op maandag 29 september 2008 09:41 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wie ben jij om te bepalen of iemand het recht heeft of niet. Je hebt toch geen enkel idee wat de reden is voor hun gedrag? Misschien is zijn of haar partner opgenomen in het ziekenhuis, misschien moet zijn vrouw bevallen.. You never know.. Voor mij is het geen moeite om aan de kant te gaan. Ik spiegel heel erg veel en ik denk dat dat het verschil is met de links rijders. Ze weten niet eens wie of wat er achter hun aan het rijden is
Stap eerst maart eens in een snelle/luxe wagen, dan praten we verderquote:Op dinsdag 30 september 2008 08:34 schreef Walter81 het volgende:
[..]
dat zijn gewoon KUTsmoesjes.
Per ongeluk 130 waar je 120 mag kan ik me nog wel voorstellen, maar 160 niet. Zonder op mn teller te kijken kan ik wel inschaatten of ik te hard rij of niet. Als jij dat niet kan, ben een je ZEER onbekwame bestuurder en ben je je rijbewijs niet waard.
Maar ja, het systeem om in België een rijbewijs te halen slaat natuurlijk ook nergens op. (niet dat het in Nederland zo goed is, hier laten ze óók alles toe op de weg)
Dat zijn stuk voor stuk dure patserwagens, die men alleen maar aanschaft of leaset om 'met een dure bak te rijden'.quote:Op dinsdag 30 september 2008 12:17 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Stap eerst maart eens in een snelle/luxe wagen, dan praten we verder
Onzin Walter81, dat is een kwestie van een kut auto hebben en niet de ervaring hebben van een luxe merk in de top klasse (Audi, Mercedes, Lamborghini, Ferrari, Maserati, Porsche, et cetera)....quote:Op dinsdag 30 september 2008 12:49 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat zijn stuk voor stuk dure patserwagens, die men alleen maar aanschaft of leaset om 'met een dure bak te rijden'.
Want voor het normale autorijden zijn ze niet geschikt, zoals blijkt. Je merkt niet eens dat je te hard rijdt.. Nee, zo'n gare bak hoef ik niet.
Zelf rij ik in een auto van 3 jaar oud, van een kwalitatief goed en fatsoenlijk merk, maar ik heb echt wel door wanneer ik te hard zou rijden... Dat is een kwestie van auto kunnen rijden.
Ik vind al die drogredenen die verzonnen worden om om hard te rijden ook wel vermakelijk.quote:Op dinsdag 30 september 2008 12:53 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
Onzin Walter81, dat is een kwestie van een kut auto hebben en niet de ervaring hebben van een luxe merk in de top klasse (Audi, Mercedes, Lamborghini, Ferrari, Maserati, Porsche, et cetera)....
Voor de rest ben je wel vermakelijk met je kromme gedachtegoed.
Sneller op je bestemming zijn vind ik geen drogreden. En als ik door 20 minuten eerder op locatie te zijn m'n werkgever 3000 euro kan besparen is m'n baas maar wat bereidwillig om die boete van 5 tientjes te betalen.quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:17 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Ik vind al die drogredenen die verzonnen worden om om hard te rijden ook wel vermakelijk.
Dat scheelt geen 20 minuten. Zoveel snelweg ligt er niet in Nederland om zoveel winst te krijgen.quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:20 schreef fathank het volgende:
[..]
Sneller op je bestemming zijn vind ik geen drogreden. En als ik door 20 minuten eerder op locatie te zijn m'n werkgever 3000 euro kan besparen is m'n baas maar wat bereidwillig om die boete van 5 tientjes te betalen.
Sommige mensen hebben een drukke baan, en kunnen niet eerder vertrekken. Daarbij is een winst van 20 minuten makkelijk haalbaar (ik heb genoeg dergelijke winsten behaald).quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:38 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat scheelt geen 20 minuten. Zoveel snelweg ligt er niet in Nederland om zoveel winst te krijgen.
En wat dacht je van eerder vertrekken? Jij houdt wel veel van je baas als je je rijbewijs op het spel zet voor hem.
ik zeg er zelf bij dat ik niet te snel wil rijden, dat ik me er zelfs een tomtom voor ga kopen om me er op te wijzen als ik te snel ga gaan... Je hoort gewoon het verschil tussen 120 en 160 amper (als je er op let wel, anders niet) en je gaat nu ook weer zoveel sneller niet dan de rest van het verkeer rond je hoor.quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:17 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Ik vind al die drogredenen die verzonnen worden om om hard te rijden ook wel vermakelijk.
Eerder vertrekken? Moet ik dan in m'n glazen bol kijken ofzo? Ik kan toch niet van te voren zien dat er materieel in de soep loopt of wel dan. En zeker wel dat ik er 20 minuten vanaf kan rijden op een rit van 230 kilometer. Met gemak zelfs. Daarvoor hoef ik me echt niet asociaal te gedragen op de weg. En ik zet mijn rijbewijs niet op het spel. Met een meting van ongeveer 140/150 raak je je rijbewijs nog lang niet kwijt. En bovendien, hoe groot is de pakkans? Aangezien ik vaste flitspalen in de navigatie heb staan en altijd de radio aan heb voor de actuele verkeersinformatie. En van te voren even op teletekst kijken naar de aangekondigde snelheidscontroles. En als je vaak dezelfde trajecten rijdt dan weet je dat vaste plekken waar ze evt. zouden kunnen staan ook wel dus daar is het even opletten geblazen.quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:38 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat scheelt geen 20 minuten. Zoveel snelweg ligt er niet in Nederland om zoveel winst te krijgen.
En wat dacht je van eerder vertrekken? Jij houdt wel veel van je baas als je je rijbewijs op het spel zet voor hem.
Het is hoe dan ook jouw probleem niet. Je hebt er geen last van, en het is dus bijzonder kinderachtig mensen te gaan lopen pesten omdat ze haast hebben. Je bent zeker zo'n type die op de roltrap lekker links gaat stilstaan zeker.quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:38 schreef Walter81 het volgende:
Dat scheelt geen 20 minuten. Zoveel snelweg ligt er niet in Nederland om zoveel winst te krijgen.
En wat dacht je van eerder vertrekken? Jij houdt wel veel van je baas als je je rijbewijs op het spel zet voor hem.
Dit is werkelijk een kul redenering. De duurdere wagens rijden over het algemeen een stuk beter dan die goedkope koekblikken. Er is een wereld van verschil of je 5 uur op een dag in een Kia Picanto zit of in een Audi A3.quote:Op dinsdag 30 september 2008 12:49 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat zijn stuk voor stuk dure patserwagens, die men alleen maar aanschaft of leaset om 'met een dure bak te rijden'.
Want voor het normale autorijden zijn ze niet geschikt, zoals blijkt. Je merkt niet eens dat je te hard rijdt.. Nee, zo'n gare bak hoef ik niet.
Zelf rij ik in een auto van 3 jaar oud, van een kwalitatief goed en fatsoenlijk merk, maar ik heb echt wel door wanneer ik te hard zou rijden... Dat is een kwestie van auto kunnen rijden.
Zwolle - Groningen via de A32 en A7 is volgens de tom tom iets van 1h15 voor iets meer dan 100km. Dat kan met gemak in 45min en dan rijdt je nog steeds veilig genoeg om je rijbewijs te houden (max 160) en je hoeft er niemand voor op te drukken.quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:38 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat scheelt geen 20 minuten. Zoveel snelweg ligt er niet in Nederland om zoveel winst te krijgen.
En wat dacht je van eerder vertrekken? Jij houdt wel veel van je baas als je je rijbewijs op het spel zet voor hem.
Het is wel mijn probleem wanneer ik met 120 aan het inhalen ben, en iemand anders zit haast tegen mijn bumper om mij op te jagen. Daar ging dit topic over. Als ik plotseling moet remmen zit die er bovenop, en dan kan ik niet verder rijden.. Dan is het wel een probleem voor mij geworden.quote:Op dinsdag 30 september 2008 15:45 schreef Catbert het volgende:
[..]
Het is hoe dan ook jouw probleem niet. Je hebt er geen last van, en het is dus bijzonder kinderachtig mensen te gaan lopen pesten omdat ze haast hebben. Je bent zeker zo'n type die op de roltrap lekker links gaat stilstaan zeker.
had je amar eerder aan dekant moeten gaan. voel je je ook niet opgejaagd. hoef je ook geen anderen lastig te vallen met je "oude-oma-gedrag"quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:04 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Het is wel mijn probleem wanneer ik met 120 aan het inhalen ben, en iemand anders zit haast tegen mijn bumper om mij op te jagen. Daar ging dit topic over.
Nee hoor, in een 3 jaar oude 307. En een 307 vergelijk ik niet met een Kia Picanto.quote:Op dinsdag 30 september 2008 15:57 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Maarja jij zult wel een of ander wrak rijden waarbij het stuur gaat trillen bij 80 en de onderdelen eraf flikkeren bij 120.
dat is het dus!quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:06 schreef Walter81 het volgende:
Voor iemand die niet geilt op dure patserwagens is dit een prima auto.
Bij jou staat iemand die te hard rijdt gelijk aan een bumperklever. Gues what, dit is lang niet altijd het geval.quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:04 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Het is wel mijn probleem wanneer ik met 120 aan het inhalen ben, en iemand anders zit haast tegen mijn bumper om mij op te jagen. Daar ging dit topic over. Als ik plotseling moet remmen zit die er bovenop, en dan kan ik niet verder rijden.. Dan is het wel een probleem voor mij geworden.
En op de roltrap sta ik rechts, maar voor inhalen op de roltrap staat ook geen maximum snelheid waar je je aan moet houden.
Inderdaad.. die ergerlijke lui die de hele tijd achter een vrachtwagen rijden en dan opeens de auto op de linkerbaan donderen zonder dat ze even in de achteruitkijk spiegel hebben gekeken.quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:05 schreef rival het volgende:
[..]
had je amar eerder aan dekant moeten gaan. voel je je ook niet opgejaagd. hoef je ook geen anderen lastig te vallen met je "oude-oma-gedrag"
nee en dan rem je af tot op de bumper van die auto...quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:11 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Inderdaad.. die ergerlijke lui die de hele tijd achter een vrachtwagen rijden en dan opeens de auto op de linkerbaan donderen zonder dat ze even in de achteruitkijk spiegel hebben gekeken.
Ik word best moe van al die achterlijken op de weg die het verkeer niet kunnen inschatten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |