Zwarte Doos?quote:Op zondag 28 september 2008 17:29 schreef eNaSnI het volgende:
Terechte klacht! Voor veel weggebruikers zou je een jaarlijkse herkeuring en een zwarte doos in de auto de uitkomst zijn!!![]()
Het valt niet mee om bij te blijvenquote:
Sommige auto's gaan niet harder dan 120 km/h. Niet iedereen heeft een scheurijzer uit de stal van AMG of Abarth.quote:
De meesten mensen hebben het niet door dat de actuele gemiddelde lager uitvalt dan je gereden hebt. Was volgens mij iets van 3% of 5% afwijkend boven de 100 km p. uur.quote:Op zondag 28 september 2008 17:35 schreef Sigg het volgende:
Ikke ook zo'n notoire te hard rijdende linksrijder. Bekeuringen voor te hard rijden accepteer ik, moet ik maar niet te hard rijden. Maar wat betreft de te langzame rijders op de linkerbaan. Bij mij is tijdens de rijlessen altijd erin gehamerd: Wat kan en mag, dat moet. Oftewel, op de snelweg mag 120, dus als dat kan doe dat dan ook. Let wel, rij dan bij voorkeur op je teller 130 km/h, dan is dat in werkelijkheid iets van 125 km/h. Niets zo irritant als mensen die met 119 op te teller op de linkerbaan blijven hangen:(
Nee, grappenmakers die met 160km/h je binnenspiegel induiken, dat is prettig autorijdenquote:Op zondag 28 september 2008 17:35 schreef Sigg het volgende:
Ikke ook zo'n notoire te hard rijdende linksrijder. Bekeuringen voor te hard rijden accepteer ik, moet ik maar niet te hard rijden. Maar wat betreft de te langzame rijders op de linkerbaan. Bij mij is tijdens de rijlessen altijd erin gehamerd: Wat kan en mag, dat moet. Oftewel, op de snelweg mag 120, dus als dat kan doe dat dan ook. Let wel, rij dan bij voorkeur op je teller 130 km/h, dan is dat in werkelijkheid iets van 125 km/h. Niets zo irritant als mensen die met 119 op te teller op de linkerbaan blijven hangen:(
De afwijking op de aangegeven snelheid is per merk verschillend. Als ik bijvoorbeeld de snelheden vergelijk met Tomtom in een Citroën C5, dan wijkt de teller bij 120 km/h maar 2% af, terwijl dat bij mijn Seat Leon 8% is.quote:Op zondag 28 september 2008 17:36 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
De meesten mensen hebben het niet door dat de actuele gemiddelde lager uitvalt dan je gereden hebt. Was volgens mij iets van 3% of 5% afwijkend boven de 100 km p. uur.
Die paar kilometertjes per uur.quote:Op zondag 28 september 2008 17:35 schreef Sigg het volgende:
Ikke ook zo'n notoire te hard rijdende linksrijder. Bekeuringen voor te hard rijden accepteer ik, moet ik maar niet te hard rijden. Maar wat betreft de te langzame rijders op de linkerbaan. Bij mij is tijdens de rijlessen altijd erin gehamerd: Wat kan en mag, dat moet. Oftewel, op de snelweg mag 120, dus als dat kan doe dat dan ook. Let wel, rij dan bij voorkeur op je teller 130 km/h, dan is dat in werkelijkheid iets van 125 km/h. Niets zo irritant als mensen die met 119 op te teller op de linkerbaan blijven hangen:(
Ja vooral principieel doen op de weg, daar schiet je wat mee opquote:Op zondag 28 september 2008 17:36 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Nee, grappenmakers die met 160km/h je binnenspiegel induiken, dat is prettig autorijdenDat nodigt trouwens ook niet uit om eerder naar rechts te gaan, je bewerkstelligt eerder het tegendeel ermee
Volgens mij is dat toch wettelijk bepaald dat er zoveel "%" afwijkend mag zijn van een "modernere" auto (ongeacht welke soort) boven de 100 km p. uur?quote:Op zondag 28 september 2008 17:38 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
De afwijking op de aangegeven snelheid is per merk verschillend. Als ik bijvoorbeeld de snelheden vergelijk met Tomtom in een Citroën C5, dan wijkt de teller bij 120 km/h maar 2% af, terwijl dat bij mijn Seat Leon 8% is.
Ik heb juist vette pret als er weer zo'n opgefokt mannetje in mijn binnenspiegel zit die denkt dat 135km/h echt tijdswinst oplevert.quote:Op zondag 28 september 2008 17:35 schreef Sigg het volgende:
Ikke ook zo'n notoire te hard rijdende linksrijder. Bekeuringen voor te hard rijden accepteer ik, moet ik maar niet te hard rijden. Maar wat betreft de te langzame rijders op de linkerbaan. Bij mij is tijdens de rijlessen altijd erin gehamerd: Wat kan en mag, dat moet. Oftewel, op de snelweg mag 120, dus als dat kan doe dat dan ook. Let wel, rij dan bij voorkeur op je teller 130 km/h, dan is dat in werkelijkheid iets van 125 km/h. Niets zo irritant als mensen die met 119 op te teller op de linkerbaan blijven hangen:(
Volgens mij bij mijn Leon idd ook zoiets. Ik kan het feit dat je je zo braaf aan de max. snelheid rijdt trouwens niet rijmen met het bezitten van een Seat Leon, je moet dat vooroordeel over Leon rijders wel een beetje in stand houden hoorquote:Op zondag 28 september 2008 17:38 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
De afwijking op de aangegeven snelheid is per merk verschillend. Als ik bijvoorbeeld de snelheden vergelijk met Tomtom in een Citroën C5, dan wijkt de teller bij 120 km/h maar 2% af, terwijl dat bij mijn Seat Leon 8% is.
Goede redenatie ookquote:Op zondag 28 september 2008 17:35 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Sommige auto's gaan niet harder dan 120 km/h. Niet iedereen heeft een scheurijzer uit de stal van AMG of Abarth.
heerlijk om er dan met een grijs rechts voorbij te gaanquote:Op zondag 28 september 2008 18:18 schreef Ladidadida het volgende:
Heerlijk om dan net even wat gas terug te nemen als er zo'n mongool aankomt achter je
Verkeersregels zijn er voor iedereen, daar is niets principieels aan. Als je zo nodig denkt iets buiten de regels te doen en daar ook nog iemand anders mee te hinderen, dan ben je zelf niet al te snugger bezig.quote:Op zondag 28 september 2008 17:40 schreef Koewam het volgende:
[..]
Ja vooral principieel doen op de weg, daar schiet je wat mee op
Dat neemt niet weg dat er 'tegenwoordig' nog genoeg auto's rondrijden die 30+ jaar oud zijn en vaak wat meer moeite hebben met die snelheden.quote:Op zondag 28 september 2008 17:49 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Goede redenatie ook
Tegenwoordig gaan alle auto's harder dan 120.
Mensen met een auto die niet harder kan dan 120, weten dat, en houden daar rekening mee.
Abarth maakt bijna geen auto's meer, en auto's van AMG zijn niet te betalen voor 98% van de Nederlanders.
Linksrijders nemen over het algemeen alleen gas terug als er rechts naast hen ook een voertuig bevindtquote:Op zondag 28 september 2008 18:27 schreef Athmozz het volgende:
[..]
heerlijk om er dan met een grijs rechts voorbij te gaan
Dat kan niet hè, als ik aan het inhalen benquote:Op zondag 28 september 2008 18:27 schreef Athmozz het volgende:
[..]
heerlijk om er dan met een grijs rechts voorbij te gaan
Het enige model wat ze tegenwoordig hebben. Nog steeds niet echt een heel groot gamma aan modellen.quote:Op zondag 28 september 2008 18:31 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat er 'tegenwoordig' nog genoeg auto's rondrijden die 30+ jaar oud zijn en vaak wat meer moeite hebben met die snelheden.
Recente Abarth:
[ afbeelding ]
als je aan het inhalen bent kan je niet echt van linksklevers spreken, ik heb het eerder op mensen die 100/u op het linkervak rijden & blijven rijden, ook al is het verkeer rechts ervan weg. Dan ga ik ze inderdaad rechts voorbij, als die voor mij nog aan t inhalen is dan wahct ik wel een beetje :pquote:Op zondag 28 september 2008 18:33 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Dat kan niet hè, als ik aan het inhalen ben
En wat dacht je van al die druiven die op een driebaansweg vrolijk op de middelste baan blijven hangen? Altijd fijn om die te 'slachtofferen' door er zelf rechts voorbij te rijden en ze ook nog tegelijkertijd links worden gepassseerd. Krijgen ze altijd een beetje vertwijfelde gezichtsuitdrukking vanquote:Op zondag 28 september 2008 18:37 schreef Athmozz het volgende:
[..]
als je aan het inhalen bent kan je niet echt van linksklevers spreken, ik heb het eerder op mensen die 100/u op het linkervak rijden & blijven rijden, ook al is het verkeer rechts ervan weg. Dan ga ik ze inderdaad rechts voorbij, als die voor mij nog aan t inhalen is dan wahct ik wel een beetje :p
Dus als ik jou ergens tegenkom als ik met 160 aankom, moet ik ruim vantevoren al af gaan remmen naar de 120, zodat jij niet door hebt dat ik je eigenlijk wil passeren?quote:Op zondag 28 september 2008 17:36 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Nee, grappenmakers die met 160km/h je binnenspiegel induiken, dat is prettig autorijdenDat nodigt trouwens ook niet uit om eerder naar rechts te gaan, je bewerkstelligt eerder het tegendeel ermee
Het feit dat je achter me rijd en daar even daarvoor nog niet reed, geeft wel aan dat je harder dan de maximaal toegestande snelheid aan kwam rijden en is duidelijk genoeg om zodra er gelegenheid voor is weer netjes naar rechts te gaan.quote:Op zondag 28 september 2008 18:41 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Dus als ik jou ergens tegenkom als ik met 160 aankom, moet ik ruim vantevoren al af gaan remmen naar de 120, zodat jij niet door hebt dat ik je eigenlijk wil passeren?
Veel nederlanders zouden een voorbeeld moeten nemen aan hoe er in Duitsland gereden wordt.
Nog maar eentje dan:quote:Op zondag 28 september 2008 18:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het enige model wat ze tegenwoordig hebben. Nog steeds niet echt een heel groot gamma aan modellen.
En daarbij is een Fiat 500 van Abarth echt belachelijk. Een Fiat 500 is een vrouwenauto, en vrouwen willen geen racemonster.
En die auto's die moeite hebben met 120? Die hebben vaak een eiganaar die dat weet, en dat dan dus ook niet doet. Die blijft lekker 90 rijden ofzo.
Nee, ik heb het niet over de snelheden die ze daar rijden maar de manier waarop.quote:Op zondag 28 september 2008 18:44 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Het feit dat je achter me rijd en daar even daarvoor nog niet reed, geeft wel aan dat je harder dan de maximaal toegestande snelheid aan kwam rijden en is duidelijk genoeg om zodra er gelegenheid voor is weer netjes naar rechts te gaan.
Zo hard en onbeschoft mogelijk, zodat je bij een crash de garantie hebt dat de orgaandonatie helikopter direct op kan stijgen? Het is in Nederland VOL, dus hardrijden kan simpelweg niet en de verkeersregels verbieden je je dusdanig in het verkeer te begeven dat je een gevaar bent of kan worden voor je medeweggebruikers.
Dat zijn twee (2) modellen, niet echt overweldigend he?quote:Op zondag 28 september 2008 18:46 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Nog maar eentje dan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik rij nooit op het rechtervak, dat is voor vrachtwagens & daar ga ik niet tussen rijden. Maar goed, heb niet echt last van mensen die me rechts inhalen omdat ik te traag rijdquote:Op zondag 28 september 2008 18:41 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
En wat dacht je van al die druiven die op een driebaansweg vrolijk op de middelste baan blijven hangen? Altijd fijn om die te 'slachtofferen' door er zelf rechts voorbij te rijden en ze ook nog tegelijkertijd links worden gepassseerd. Krijgen ze altijd een beetje vertwijfelde gezichtsuitdrukking van
quote:Op zondag 28 september 2008 18:54 schreef Athmozz het volgende:
ik rij nooit op het rechtervak, dat is voor vrachtwagens & daar ga ik niet tussen rijden.
Weet je zeker dat je wel een rijbewijs hebt??quote:Op zondag 28 september 2008 18:54 schreef Athmozz het volgende:
[..]
ik rij nooit op het rechtervak, dat is voor vrachtwagens & daar ga ik niet tussen rijden. Maar goed, heb niet echt last van mensen die me rechts inhalen omdat ik te traag rijd![]()
spitsstroken hebben wij hier niet, als het minder druk is heb je gewoon 3 rijstroken.quote:Op zondag 28 september 2008 19:30 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je wel een rijbewijs hebt??Je wordt geacht ten alle tijde zoveel mogelijk rechts te houden (dus ook als de spittstrook geopend is hier gebruik van maken!)
Op de Belgische wegen, met op de rechterstrook spoorvorming zo diep als de Schelde, zou je nog eens gelijk kunnen hebben ookquote:Op zondag 28 september 2008 19:52 schreef Athmozz het volgende:
als je niet hindert op het midden / linker vak dan blijf je gewoon daar, aangezien het risico op de andere vakken groter is.
Daarbij kan ik niet te veel van vak wisselen, de knipperlichten waren een optie op mijn autoquote:Op zondag 28 september 2008 19:56 schreef JDude het volgende:
[..]
Op de Belgische wegen, met op de rechterstrook spoorvorming zo diep als de Schelde, zou je nog eens gelijk kunnen hebben ook.
Oh, je bent een belg, vandaarquote:Op zondag 28 september 2008 19:52 schreef Athmozz het volgende:
[..]
spitsstroken hebben wij hier niet, als het minder druk is heb je gewoon 3 rijstroken.
Dat ik geacht wordt rechts te houden interesseert me geen zak, rechts heb je gewoon veel meer kans op een ongeluk met een vrachtwagen dan op het middenvak (waar ze niet/amper komen), dus rij ik maar op het middenvak of links (tenzij er geen vrachtwagens op de baan zitten, maar dat gebeurt zowat nooit).
Het is niet omdat een paar mensen die verkeersregeltjes uitvinden dat je je er ook moet aan houden als ze onlogisch zijn; als je niet hindert op het midden / linker vak dan blijf je gewoon daar, aangezien het risico op de andere vakken groter is.
Mensen die anderen proberen op te voeden in het verkeerquote:Op zondag 28 september 2008 17:21 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
En dan heb ik het dus over die huilies die zelf van begin tot eindbestemming met 160 km/u op de linkerbaan zitten, en dan verwachten dat mensen die zich wél aan de maximumsnelheid houden en een rij auto's inhalen voor ze aan de kant gaan. Alsof ik tussen de vrachtwagens ga rijden omdat een of andere pauper in een dure auto toevallig haast heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |