Wat betreft dat met 100 naar links en blijven rijden vind ik ook zeer irritant.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 14:13 schreef Steeven het volgende:
Ik zie anders dagelijks dat juist de mensen die de verkeerssituaties niet in kunnen schatten, vaak rechts rijden en pas naar de linkerstrook gaan als ze haast tegen een vrachtwagen rijden. Dagelijks. En dan vaak lekker 100 blijven rijden, omdat ze dat toch al reden. Rot alstjeblieft op van de weg. Iemand die met 120 een vrachtwagen inhaalt, prima, maar zulke zondagsrijders zijn heel wat linker en irritanter dan mensen die 150-160 rijden. Die zijn je in 1 seconde voorbij en zie je niet meer terug.
140 vind ik prima hoor, kun je even snel een vrachtwagen voorbij, zodat de rest ook snel door kan.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 15:29 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Wat betreft dat met 100 naar links en blijven rijden vind ik ook zeer irritant.
Als men nou gewoon afstand houdt tov de vrachtwagen, dan heb je ruimte om te versnellen naar 120 op de rechterbaan, en met 120 naar links te gaan (en te blijven rijden). Te langzaam op de linkerstrook moet ook verboden worden. Net als te hard rijden. Gewoon 120. niet meer, niet minder.
En wat heeft dat met CC te maken dan?quote:Op donderdag 2 oktober 2008 20:41 schreef brienen het volgende:
Zo dit was weer vermakelijk om te lezen
Mensen die te hard rijden vs de slommies.
Beide is gewoon irri.
Het liefst rij ik gewoon met een gangetje van 125km op de CC en probeer een beetje rekening te houden met de mensen om me heen. Komt er iemand met hoge snelheid aan er rijd een slomie voor me op de rechterbaan tik ik meestal ff de CC er af, beetje rollen en we kunnen beide zonder irritatie verder.
Ben ik echter een rits vrachtwagens en slommies aan het inhalen en je komt aan geblazen en je vind het nodig om m'n bumper goed te bekijken, blijft de auto lekker op de CC, merk ik dat er een rij begint te komen wil ik meestal nog wel wat gas bij geven, geen probleem.
Sinds ik CC in de auto heb, merk ik ook dat veel mensen echt sloom rijden. Als ik hem netjes op 120/100 heb staan haal je nog 70% van de mensen in.
Ik.quote:Op zondag 28 september 2008 17:21 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Wie is er nou eigenlijk de notoire linksrijder?
Zolang rechts inhalen en onnodig links rijden verboden is,moet iedereen zich gewoon aan de nu geldende regels houden. (Met 120 een rij vrachtwagens inhalen terwijl er een hardrijder/klever achter je zit reken ik niet tot het onnodig links rijden.)quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 01:44 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik.
Ook notoire middenbaan rijder en notoire rechtsrijder. Maar ja, hier mag je dan ook gewoon rechts inhalen, en gewoon zelf beslissen in welke baan je rijdt zonder dat je perse naar rechts moet. En ik kan je wel vertellen dat dat een heel stuk beter werkt voor de doorstroming van het verkeer dan de wet in Nederland.
Men gaat niet achter iemand aanplakken met knipperende lichten, men gaat er gewoon rechts voorbij.
Dat fluctueren valt me inderdaad ook op, maar wat ik meer bedoelde is dat veel mensen niet eens de toegestane snelheid rijden......vast mensen zonder lease auto die zuinig willen rijden :pquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 00:13 schreef eer-ik het volgende:
ik gok dat ie bedoelt dat veel mensen niet 120 rijden doordat ze niet hun voet stil kunnen houden waardoor hun snelheid altijd fluctueert.
Ugh, breek me de bek niet open. Rij ik 's nachts met 140 over de A1, op de cruisecontrol, wordt je ingehaald door een of andere SUV. Is 'ie je net voorbij, haal je 'em in omdat 'ie 130 gaat rijden. Even later komt 'ie weer voorbij, hop weer terug naar 130 waardoor je er weer langs komt. Hoe moeilijk is het met een constante snelheid te rijden zeg!quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 08:35 schreef brienen het volgende:
Dat fluctueren valt me inderdaad ook op, maar wat ik meer bedoelde is dat veel mensen niet eens de toegestane snelheid rijden......vast mensen zonder lease auto die zuinig willen rijden :p
Ga dan met 80 achter een vrachtwagen rijden...quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 08:35 schreef brienen het volgende:
Dat fluctueren valt me inderdaad ook op, maar wat ik meer bedoelde is dat veel mensen niet eens de toegestane snelheid rijden......vast mensen zonder lease auto die zuinig willen rijden :p
Dat soort mensen dienen een pijnlijke dood te sterven. Echt waar, al die imbecielen die met dit weer ook weer ongelukken veroorzaken. Ik hoop echt dat dat volk zichzelf uitroeit, dan kan ik normaal doorrijden zonder weer eens in een file te staan door een of andere bosmongool die niet kan autorijdenquote:Op woensdag 1 oktober 2008 10:43 schreef rival het volgende:
[..]
ik snap het ook niet. er vallen een paar druppels uit de lucht en ik zie iedereen zijn ruitenwissers op standje turbo zetten en de snelheid halveren.....
alsof de snelweg veranderd in een ijsbaan
voor die mensen heb ik maar 1 advies. haal die barum en wan-li onder je auto vandaan![]()
Eens. Het ergste vind ik nog dat zulke types geen enkel besef hebben van inzicht, en dat ze vertragend bezig zijn.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 14:13 schreef Steeven het volgende:
Ik zie anders dagelijks dat juist de mensen die de verkeerssituaties niet in kunnen schatten, vaak rechts rijden en pas naar de linkerstrook gaan als ze haast tegen een vrachtwagen rijden. Dagelijks. En dan vaak lekker 100 blijven rijden, omdat ze dat toch al reden. Rot alstjeblieft op van de weg. Iemand die met 120 een vrachtwagen inhaalt, prima, maar zulke zondagsrijders zijn heel wat linker en irritanter dan mensen die 150-160 rijden. Die zijn je in 1 seconde voorbij en zie je niet meer terug.
Eeuh, dit is altijd al zo geweest?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 08:19 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dan kan je bij het naar rechts wisselen van rijstrook gewoon extra goed uitkijken, op de zelfde manier als bij het naar links verplaatsen.
Het inschatten van het juiste (veilige!!) verkeersgedrag gebeurd door niemand hetzelfde. Het voornaamste is en blijft dat iedereen veilig van A naar B komt en dat hoeft echt niet de in de snelste tijd everquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:48 schreef jassy het volgende:
Eens iets heel anders:
Vorige week vrijdag dikke mist in het Oosten van het land. Zicht van rond een meter of 100.
Ik trek mij er niets van aan, en ga gewoon 80 à 85 rijden.
Er zijn echter lui die denken dan gewoon 50 te gaan rijden 'Jaa want het is zo mistig'.
Wie is hier nu het gevaar op de weg, degene die 80 rijdt en zich dus aan de snelheid houd, en bij een situatie die het gewoon toestaat (Come on, beetje mist!)? Of iemand die 50 rijdt, omdat diegene gewoon gigantisch bang is achter het stuur, en weer een of andere kul redenen verzind om te zeggen dat ze 50 mag gaan rijden?
Iemand die zich zelf niet aan de regels houdt wil iemand anders wel even dwingen om dat te doen??quote:Zelfde op de autobaan:
120kmh links prima, maar zodra je naar rechts kan, ook naar rechts gaan! De wet schrijft het voor (Jullie willen je toch zo graag aan de regels houden? Doe dat dan ook!). Dan kunnen de lui die zich niet aan de regels willen houden, en lekker met 160 over de autobaan willen trappen dat lekker doen.
Als je aan het inhalen bent met 120, en er komt iemand harder aan, dan heeft diegene er vast wel begrip voor dat je aan het inhalen bent, maar dan ook weer svp zo snel mogelijk naar rechts (Regels zijn toch regels??).
Ik ben iemand die wel graag harder als 120 rijdt, en ik moet zeggen dat hier in het oosten van het land de mensen gelukkig niet links blijven hangen en netjes aan de kanten gaan. Zo kan het dus ook!
Wat heeft dat met onnodig linksrijden te maken?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 20:12 schreef FallenAngel666 het volgende:
Godverdomme
De hele week is het al een grote tering bende op de weg, dus waarom zou vandaag anders zijn...
Weer ruim een uur vertraging opgelopen, omdat een of andere vrachtwagenchauffeur met een hoofd vol stront en een combinatie breder dan 3 meter dacht dat ie hem wel over de Haringvlietbrug heen kon krijgen.
Die verbodsborden staan er niet voor niets droplul. Achterlijke zak hooi.
Ja dat is zeker altijd al zo geweest. Maar wat ik bedoel te zeggen, is dat 'veiligheid' geen argument is om het rechts inhalen niet te legaliseren. Er is m.i. geen verschil tussen het rechts inhalen of links inhalen. Als iedereen maar ervan op de hoogte is dat het dan toegestaan is zodat je weet wat je kan verwachten (al moet je er nu ook al rekening mee houden dat dat gebeurt)quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 17:18 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Eeuh, dit is altijd al zo geweest?Zowel bij het zijdelings naar links als naar rechts verplaatsen dient de bestuurder/ster de aangegeven kijkactie's uit te voeren én een signaal te geven met de betreffende signaalverlichting!!
Zo denk ik er ook over. Vandaag ook weer, iedereen rijdt aan de linkerkant zonder dat daar een reden voor is. Naja dan ga ik maar rechts rijdenquote:Op maandag 6 oktober 2008 15:14 schreef KhaZ het volgende:
Niet om stoer te doen, maar ik ben gewoon ongeduldig: vandaag weer een automobilistje of 15 rechts ingehaald, ongelofelijk dat dat tuig niet opschuift naar rechts als er gewoon ruimte is!
9 van de 10x zal er tussen de auto's op de linkerstrook maar max een meter of 4 tussenruimte zijn. Dan ga ik vaak, als ik niet rechts wil inhalen, schuin achter de laatste auto rijden. Dan rij je in feite met die stroom mee, met het verschil dat je niet gestrest hoeft te gaan zitten om meteen te kunnen remmen, maar lekker een lange remweg hebt.quote:Op maandag 6 oktober 2008 15:38 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Zo denk ik er ook over. Vandaag ook weer, iedereen rijdt aan de linkerkant zonder dat daar een reden voor is. Naja dan ga ik maar rechts rijden
vakken zijn écht niet breed genoeg om met 2 naast elkaar op te rijden (ervan uitgaande dat je niet met een aixam of een ligier rijdt), dus ook als jij met 20 meter ruimte op je voorligger volgt maar er wat schuin naast rijdt & die voor je gaat vol in de remmen, dan heb jij dus de keuze om ofwelquote:Op maandag 6 oktober 2008 15:58 schreef Walter81 het volgende:
[..]
9 van de 10x zal er tussen de auto's op de linkerstrook maar max een meter of 4 tussenruimte zijn. Dan ga ik vaak, als ik niet rechts wil inhalen, schuin achter de laatste auto rijden. Dan rij je in feite met die stroom mee, met het verschil dat je niet gestrest hoeft te gaan zitten om meteen te kunnen remmen, maar lekker een lange remweg hebt.
Dus: als iedereen links gaat zitten, lekker de vrije rechter baan nemenquote:Op maandag 6 oktober 2008 20:17 schreef Athmozz het volgende:
[..]
vakken zijn écht niet breed genoeg om met 2 naast elkaar op te rijden (ervan uitgaande dat je niet met een aixam of een ligier rijdt), dus ook als jij met 20 meter ruimte op je voorligger volgt maar er wat schuin naast rijdt & die voor je gaat vol in de remmen, dan heb jij dus de keuze om ofwel
1) héél snel te reageren & van vak nog te wisselen, maar op 20 meter tijd van vak wisselen zal héél moeilijk gaan, zeker als je nog eens wil spiegelen ook
2) hem in plaats van vol in de koffer maar half in de koffer aan te rijden. Véél slechter dan vol in de koffer, aangezien je beter je volledige front gebruikt om op te kreukelen
3) tussen de 2 vakken in te gaan rijden, een deel op het linker en een deel op middenvak. Je dwingt dus andere chauffeurs van de baan.
Conclusie: nutteloos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |