abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62078562
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 14:13 schreef Steeven het volgende:
Ik zie anders dagelijks dat juist de mensen die de verkeerssituaties niet in kunnen schatten, vaak rechts rijden en pas naar de linkerstrook gaan als ze haast tegen een vrachtwagen rijden. Dagelijks. En dan vaak lekker 100 blijven rijden, omdat ze dat toch al reden. Rot alstjeblieft op van de weg. Iemand die met 120 een vrachtwagen inhaalt, prima, maar zulke zondagsrijders zijn heel wat linker en irritanter dan mensen die 150-160 rijden. Die zijn je in 1 seconde voorbij en zie je niet meer terug.
Wat betreft dat met 100 naar links en blijven rijden vind ik ook zeer irritant.
Als men nou gewoon afstand houdt tov de vrachtwagen, dan heb je ruimte om te versnellen naar 120 op de rechterbaan, en met 120 naar links te gaan (en te blijven rijden). Te langzaam op de linkerstrook moet ook verboden worden. Net als te hard rijden. Gewoon 120. niet meer, niet minder.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_62079349
tvp

alle zeikerds
Alle mine.nu-domeinen werken weer o/
pi_62082302
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 15:29 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Wat betreft dat met 100 naar links en blijven rijden vind ik ook zeer irritant.
Als men nou gewoon afstand houdt tov de vrachtwagen, dan heb je ruimte om te versnellen naar 120 op de rechterbaan, en met 120 naar links te gaan (en te blijven rijden). Te langzaam op de linkerstrook moet ook verboden worden. Net als te hard rijden. Gewoon 120. niet meer, niet minder.
140 vind ik prima hoor, kun je even snel een vrachtwagen voorbij, zodat de rest ook snel door kan.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  donderdag 2 oktober 2008 @ 20:41:10 #229
23755 brienen
een resize is slecht voor je
pi_62087493
Zo dit was weer vermakelijk om te lezen

Mensen die te hard rijden vs de slommies.
Beide is gewoon irri.

Het liefst rij ik gewoon met een gangetje van 125km op de CC en probeer een beetje rekening te houden met de mensen om me heen. Komt er iemand met hoge snelheid aan er rijd een slomie voor me op de rechterbaan tik ik meestal ff de CC er af, beetje rollen en we kunnen beide zonder irritatie verder.

Ben ik echter een rits vrachtwagens en slommies aan het inhalen en je komt aan geblazen en je vind het nodig om m'n bumper goed te bekijken, blijft de auto lekker op de CC, merk ik dat er een rij begint te komen wil ik meestal nog wel wat gas bij geven, geen probleem.

Sinds ik CC in de auto heb, merk ik ook dat veel mensen echt sloom rijden. Als ik hem netjes op 120/100 heb staan haal je nog 70% van de mensen in.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 22:02:42 #230
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_62090719
Links rijden is ok. Hoe harder hoe beter!
Zolang je de magische grens van 50 km/u boven de toegestane snelheid maar niet overschrijdt, tenzij de pakkans nihil is. Kleven is niet ok, maar met de toegestane maximum snelheid links blijven hangen is dat ook niet.
Signature:
Maximaal
4
regels
pi_62091969
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 20:41 schreef brienen het volgende:
Zo dit was weer vermakelijk om te lezen

Mensen die te hard rijden vs de slommies.
Beide is gewoon irri.

Het liefst rij ik gewoon met een gangetje van 125km op de CC en probeer een beetje rekening te houden met de mensen om me heen. Komt er iemand met hoge snelheid aan er rijd een slomie voor me op de rechterbaan tik ik meestal ff de CC er af, beetje rollen en we kunnen beide zonder irritatie verder.

Ben ik echter een rits vrachtwagens en slommies aan het inhalen en je komt aan geblazen en je vind het nodig om m'n bumper goed te bekijken, blijft de auto lekker op de CC, merk ik dat er een rij begint te komen wil ik meestal nog wel wat gas bij geven, geen probleem.

Sinds ik CC in de auto heb, merk ik ook dat veel mensen echt sloom rijden. Als ik hem netjes op 120/100 heb staan haal je nog 70% van de mensen in.
En wat heeft dat met CC te maken dan?
Ik vat hem niet helemaal.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 00:13:07 #232
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_62095421
ik gok dat ie bedoelt dat veel mensen niet 120 rijden doordat ze niet hun voet stil kunnen houden waardoor hun snelheid altijd fluctueert.
Signature.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 01:44:47 #233
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62096674
quote:
Op zondag 28 september 2008 17:21 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Wie is er nou eigenlijk de notoire linksrijder?
Ik.

Ook notoire middenbaan rijder en notoire rechtsrijder. Maar ja, hier mag je dan ook gewoon rechts inhalen, en gewoon zelf beslissen in welke baan je rijdt zonder dat je perse naar rechts moet. En ik kan je wel vertellen dat dat een heel stuk beter werkt voor de doorstroming van het verkeer dan de wet in Nederland.

Men gaat niet achter iemand aanplakken met knipperende lichten, men gaat er gewoon rechts voorbij.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_62098681
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 01:44 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik.

Ook notoire middenbaan rijder en notoire rechtsrijder. Maar ja, hier mag je dan ook gewoon rechts inhalen, en gewoon zelf beslissen in welke baan je rijdt zonder dat je perse naar rechts moet. En ik kan je wel vertellen dat dat een heel stuk beter werkt voor de doorstroming van het verkeer dan de wet in Nederland.

Men gaat niet achter iemand aanplakken met knipperende lichten, men gaat er gewoon rechts voorbij.
Zolang rechts inhalen en onnodig links rijden verboden is,moet iedereen zich gewoon aan de nu geldende regels houden. (Met 120 een rij vrachtwagens inhalen terwijl er een hardrijder/klever achter je zit reken ik niet tot het onnodig links rijden.)

Maar ik ben er dan ook wel van overtuigd dat als men 'onnodig links rijden' en 'rechts inhalen' zouden legaliseren, dit voor minder opstoppingen zou zorgen (mits men niet op beide stroken 90 gaat rijden, met het idee van '90 mag ook'. Ik vind dat iedereen dan wel, indien mogelijk, de maximum snelheid moet rijden.
Gevaarlijk is het niet, als het duidelijk gemaakt wordt dat het is toegestaan. Dan kan je bij het naar rechts wisselen van rijstrook gewoon extra goed uitkijken, op de zelfde manier als bij het naar links verplaatsen.
[ afbeelding ]
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 08:35:46 #235
23755 brienen
een resize is slecht voor je
pi_62098825
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 00:13 schreef eer-ik het volgende:
ik gok dat ie bedoelt dat veel mensen niet 120 rijden doordat ze niet hun voet stil kunnen houden waardoor hun snelheid altijd fluctueert.
Dat fluctueren valt me inderdaad ook op, maar wat ik meer bedoelde is dat veel mensen niet eens de toegestane snelheid rijden......vast mensen zonder lease auto die zuinig willen rijden :p
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 11:25:12 #236
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_62101825
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 08:35 schreef brienen het volgende:
Dat fluctueren valt me inderdaad ook op, maar wat ik meer bedoelde is dat veel mensen niet eens de toegestane snelheid rijden......vast mensen zonder lease auto die zuinig willen rijden :p
Ugh, breek me de bek niet open. Rij ik 's nachts met 140 over de A1, op de cruisecontrol, wordt je ingehaald door een of andere SUV. Is 'ie je net voorbij, haal je 'em in omdat 'ie 130 gaat rijden. Even later komt 'ie weer voorbij, hop weer terug naar 130 waardoor je er weer langs komt. Hoe moeilijk is het met een constante snelheid te rijden zeg!
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 08:35 schreef brienen het volgende:
Ga dan met 80 achter een vrachtwagen rijden...
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_62101906
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 10:43 schreef rival het volgende:

[..]

ik snap het ook niet. er vallen een paar druppels uit de lucht en ik zie iedereen zijn ruitenwissers op standje turbo zetten en de snelheid halveren.....
alsof de snelweg veranderd in een ijsbaan

voor die mensen heb ik maar 1 advies. haal die barum en wan-li onder je auto vandaan
Dat soort mensen dienen een pijnlijke dood te sterven. Echt waar, al die imbecielen die met dit weer ook weer ongelukken veroorzaken. Ik hoop echt dat dat volk zichzelf uitroeit, dan kan ik normaal doorrijden zonder weer eens in een file te staan door een of andere bosmongool die niet kan autorijden
pi_62101957
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 14:13 schreef Steeven het volgende:
Ik zie anders dagelijks dat juist de mensen die de verkeerssituaties niet in kunnen schatten, vaak rechts rijden en pas naar de linkerstrook gaan als ze haast tegen een vrachtwagen rijden. Dagelijks. En dan vaak lekker 100 blijven rijden, omdat ze dat toch al reden. Rot alstjeblieft op van de weg. Iemand die met 120 een vrachtwagen inhaalt, prima, maar zulke zondagsrijders zijn heel wat linker en irritanter dan mensen die 150-160 rijden. Die zijn je in 1 seconde voorbij en zie je niet meer terug.
Eens. Het ergste vind ik nog dat zulke types geen enkel besef hebben van inzicht, en dat ze vertragend bezig zijn.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 17:18:06 #239
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_62109749
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 08:19 schreef Walter81 het volgende:

[..]
Dan kan je bij het naar rechts wisselen van rijstrook gewoon extra goed uitkijken, op de zelfde manier als bij het naar links verplaatsen.
Eeuh, dit is altijd al zo geweest? Zowel bij het zijdelings naar links als naar rechts verplaatsen dient de bestuurder/ster de aangegeven kijkactie's uit te voeren én een signaal te geven met de betreffende signaalverlichting!!
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_62112762
Eens iets heel anders:

Vorige week vrijdag dikke mist in het Oosten van het land. Zicht van rond een meter of 100.
Ik trek mij er niets van aan, en ga gewoon 80 à 85 rijden.

Er zijn echter lui die denken dan gewoon 50 te gaan rijden 'Jaa want het is zo mistig'.

Wie is hier nu het gevaar op de weg, degene die 80 rijdt en zich dus aan de snelheid houd, en bij een situatie die het gewoon toestaat (Come on, beetje mist!)? Of iemand die 50 rijdt, omdat diegene gewoon gigantisch bang is achter het stuur, en weer een of andere kul redenen verzind om te zeggen dat ze 50 mag gaan rijden?

Zelfde op de autobaan:

120kmh links prima, maar zodra je naar rechts kan, ook naar rechts gaan! De wet schrijft het voor (Jullie willen je toch zo graag aan de regels houden? Doe dat dan ook!). Dan kunnen de lui die zich niet aan de regels willen houden, en lekker met 160 over de autobaan willen trappen dat lekker doen.

Als je aan het inhalen bent met 120, en er komt iemand harder aan, dan heeft diegene er vast wel begrip voor dat je aan het inhalen bent, maar dan ook weer svp zo snel mogelijk naar rechts (Regels zijn toch regels??).

Ik ben iemand die wel graag harder als 120 rijdt, en ik moet zeggen dat hier in het oosten van het land de mensen gelukkig niet links blijven hangen en netjes aan de kanten gaan. Zo kan het dus ook!
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 20:11:03 #241
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_62113328
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 19:48 schreef jassy het volgende:
Eens iets heel anders:

Vorige week vrijdag dikke mist in het Oosten van het land. Zicht van rond een meter of 100.
Ik trek mij er niets van aan, en ga gewoon 80 à 85 rijden.

Er zijn echter lui die denken dan gewoon 50 te gaan rijden 'Jaa want het is zo mistig'.

Wie is hier nu het gevaar op de weg, degene die 80 rijdt en zich dus aan de snelheid houd, en bij een situatie die het gewoon toestaat (Come on, beetje mist!)? Of iemand die 50 rijdt, omdat diegene gewoon gigantisch bang is achter het stuur, en weer een of andere kul redenen verzind om te zeggen dat ze 50 mag gaan rijden?
Het inschatten van het juiste (veilige!!) verkeersgedrag gebeurd door niemand hetzelfde. Het voornaamste is en blijft dat iedereen veilig van A naar B komt en dat hoeft echt niet de in de snelste tijd ever Bepalen of de situatie het toestaat is niet alleen aan jou als je je in het verkeer begeeft (weleens aan zijwegen gedacht als je met 80 km/h door de mist rijdt?).
quote:
Zelfde op de autobaan:

120kmh links prima, maar zodra je naar rechts kan, ook naar rechts gaan! De wet schrijft het voor (Jullie willen je toch zo graag aan de regels houden? Doe dat dan ook!). Dan kunnen de lui die zich niet aan de regels willen houden, en lekker met 160 over de autobaan willen trappen dat lekker doen.

Als je aan het inhalen bent met 120, en er komt iemand harder aan, dan heeft diegene er vast wel begrip voor dat je aan het inhalen bent, maar dan ook weer svp zo snel mogelijk naar rechts (Regels zijn toch regels??).

Ik ben iemand die wel graag harder als 120 rijdt, en ik moet zeggen dat hier in het oosten van het land de mensen gelukkig niet links blijven hangen en netjes aan de kanten gaan. Zo kan het dus ook!
Iemand die zich zelf niet aan de regels houdt wil iemand anders wel even dwingen om dat te doen?? Het lijkt mij dat jij eerst maar eens in de spiegel moet gaan kijken, voordat je medeweggebruikers met jouw onbeholpenheid opzadelt
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 20:12:52 #242
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_62113363
Godverdomme
De hele week is het al een grote tering bende op de weg, dus waarom zou vandaag anders zijn...
Weer ruim een uur vertraging opgelopen, omdat een of andere vrachtwagenchauffeur met een hoofd vol stront en een combinatie breder dan 3 meter dacht dat ie hem wel over de Haringvlietbrug heen kon krijgen.
Die verbodsborden staan er niet voor niets droplul. Achterlijke zak hooi.
Signature:
Maximaal
4
regels
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 11:30:24 #243
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_62123967
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 20:12 schreef FallenAngel666 het volgende:
Godverdomme
De hele week is het al een grote tering bende op de weg, dus waarom zou vandaag anders zijn...
Weer ruim een uur vertraging opgelopen, omdat een of andere vrachtwagenchauffeur met een hoofd vol stront en een combinatie breder dan 3 meter dacht dat ie hem wel over de Haringvlietbrug heen kon krijgen.
Die verbodsborden staan er niet voor niets droplul. Achterlijke zak hooi.
Wat heeft dat met onnodig linksrijden te maken?
pi_62164829
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 17:18 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Eeuh, dit is altijd al zo geweest? Zowel bij het zijdelings naar links als naar rechts verplaatsen dient de bestuurder/ster de aangegeven kijkactie's uit te voeren én een signaal te geven met de betreffende signaalverlichting!!
Ja dat is zeker altijd al zo geweest. Maar wat ik bedoel te zeggen, is dat 'veiligheid' geen argument is om het rechts inhalen niet te legaliseren. Er is m.i. geen verschil tussen het rechts inhalen of links inhalen. Als iedereen maar ervan op de hoogte is dat het dan toegestaan is zodat je weet wat je kan verwachten (al moet je er nu ook al rekening mee houden dat dat gebeurt)
[ afbeelding ]
pi_62165936
Notoire bumperklevers en linksrijders zijn niets meer dan kleine mensjes met Parkinson®.
  maandag 6 oktober 2008 @ 15:14:22 #246
125987 KhaZ
Alfa Romeo
pi_62174297
Niet om stoer te doen, maar ik ben gewoon ongeduldig: vandaag weer een automobilistje of 15 rechts ingehaald, ongelofelijk dat dat tuig niet opschuift naar rechts als er gewoon ruimte is!
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
  maandag 6 oktober 2008 @ 15:38:06 #247
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_62174955
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:14 schreef KhaZ het volgende:
Niet om stoer te doen, maar ik ben gewoon ongeduldig: vandaag weer een automobilistje of 15 rechts ingehaald, ongelofelijk dat dat tuig niet opschuift naar rechts als er gewoon ruimte is!
Zo denk ik er ook over. Vandaag ook weer, iedereen rijdt aan de linkerkant zonder dat daar een reden voor is. Naja dan ga ik maar rechts rijden
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_62175564
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:38 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over. Vandaag ook weer, iedereen rijdt aan de linkerkant zonder dat daar een reden voor is. Naja dan ga ik maar rechts rijden
9 van de 10x zal er tussen de auto's op de linkerstrook maar max een meter of 4 tussenruimte zijn. Dan ga ik vaak, als ik niet rechts wil inhalen, schuin achter de laatste auto rijden. Dan rij je in feite met die stroom mee, met het verschil dat je niet gestrest hoeft te gaan zitten om meteen te kunnen remmen, maar lekker een lange remweg hebt.
[ afbeelding ]
pi_62183174
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:58 schreef Walter81 het volgende:

[..]

9 van de 10x zal er tussen de auto's op de linkerstrook maar max een meter of 4 tussenruimte zijn. Dan ga ik vaak, als ik niet rechts wil inhalen, schuin achter de laatste auto rijden. Dan rij je in feite met die stroom mee, met het verschil dat je niet gestrest hoeft te gaan zitten om meteen te kunnen remmen, maar lekker een lange remweg hebt.
vakken zijn écht niet breed genoeg om met 2 naast elkaar op te rijden (ervan uitgaande dat je niet met een aixam of een ligier rijdt), dus ook als jij met 20 meter ruimte op je voorligger volgt maar er wat schuin naast rijdt & die voor je gaat vol in de remmen, dan heb jij dus de keuze om ofwel

1) héél snel te reageren & van vak nog te wisselen, maar op 20 meter tijd van vak wisselen zal héél moeilijk gaan, zeker als je nog eens wil spiegelen ook
2) hem in plaats van vol in de koffer maar half in de koffer aan te rijden. Véél slechter dan vol in de koffer, aangezien je beter je volledige front gebruikt om op te kreukelen
3) tussen de 2 vakken in te gaan rijden, een deel op het linker en een deel op middenvak. Je dwingt dus andere chauffeurs van de baan.

Conclusie: nutteloos.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_62193498
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 20:17 schreef Athmozz het volgende:

[..]

vakken zijn écht niet breed genoeg om met 2 naast elkaar op te rijden (ervan uitgaande dat je niet met een aixam of een ligier rijdt), dus ook als jij met 20 meter ruimte op je voorligger volgt maar er wat schuin naast rijdt & die voor je gaat vol in de remmen, dan heb jij dus de keuze om ofwel

1) héél snel te reageren & van vak nog te wisselen, maar op 20 meter tijd van vak wisselen zal héél moeilijk gaan, zeker als je nog eens wil spiegelen ook
2) hem in plaats van vol in de koffer maar half in de koffer aan te rijden. Véél slechter dan vol in de koffer, aangezien je beter je volledige front gebruikt om op te kreukelen
3) tussen de 2 vakken in te gaan rijden, een deel op het linker en een deel op middenvak. Je dwingt dus andere chauffeurs van de baan.

Conclusie: nutteloos.
Dus: als iedereen links gaat zitten, lekker de vrije rechter baan nemen
[ afbeelding ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')