quote:Op donderdag 25 september 2008 12:00 schreef GambitRS het volgende:
Pingpong ballen moet je niet verkopen, die moet je uitdelen aan de rest van het volk zodat iedereen er plezier van heeft! Daarom dat ik ze op de A2 zou dumpen, dan zijn er genoeg mensen die een gratis bal kunnen scoren!
Als ik 30 bier op heb, NAC heeft gewonnen, we de scheids flink verrot hebben gescholden, en na afloop een goede matpartij met de tegenstander.quote:Op donderdag 25 september 2008 12:10 schreef Stofje het volgende:
Ik had kort geleden een sollicitatiegesprek en daar werd gevraagd: "Wanneer is voor jou een dag geslaagd?" gevolgd door "En wanneer is een dag voor jou zeker niet geslaagd?" Vond ik ook een tamelijk moeilijke, omdat je nu eenmaal niet helemaal eerlijk kan zijn dan. "Als ik 10 bier op heb en ik op dat moment een lekker wijf tegenkom" is namelijk niet hetgeen ze willen horen lijkt me...
Stel jij zou 1 miljoen pingpongballen krijgen. Dan zou jij ze allemaal op de A2 gooien in plaats van dat je ze zou laten inpakken door een bedrijf en er wellicht 5 ton mee kan verdienen?quote:Op donderdag 25 september 2008 12:00 schreef GambitRS het volgende:
Pingpong ballen moet je niet verkopen, die moet je uitdelen aan de rest van het volk zodat iedereen er plezier van heeft! Daarom dat ik ze op de A2 zou dumpen, dan zijn er genoeg mensen die een gratis bal kunnen scoren!
Allebei fout...quote:Op donderdag 25 september 2008 11:53 schreef Dlocks het volgende:
Het antwoord op vraag zes hangt af van het bedrijf waar je gaat solliciteren. Als je bijvoorbeeld bij schiphol gaat solliciteren dan is het antwoord: "Te weinig, er moet meer gevlogen worden." Ga je bij Greenpeace solliciteren dan is het antwoord: "Te veel, er moet minder gevlogen worden."
En zo is het eigenlijk bij iedere vraag zo dat het antwoord gedeeltelijk afhangt van het bedrijf waar je aan het solliciteren bent.
Inderdaadquote:Op donderdag 25 september 2008 12:16 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat een stupide vragen.
Maar door met je antwoorden soms af te wijken van de gestelde kaders ofwel het verwachtingspatroon kun je laten zien dat je een creatieve denker bent.quote:Op donderdag 25 september 2008 12:16 schreef ioko het volgende:
[..]
Allebei fout...
Deze vraag gaat erom of je snel een realistische inschatting kan maken van iets wat je niet kan meten. Het geeft aan in welke mate je conceptueel kan nadenken en kan werken met onzekere factoren in een vraagstuk.
Minder Mythbusters kijken knulquote:Op donderdag 25 september 2008 12:29 schreef DJKoster het volgende:
Ik zou de pingpongballen in een gezonken boot stoppen om te kijken of ie bovenkomt...
Ja...gut, je loopt ook altijd met een warme beker koffie in je binnenzakquote:En je baas in de lift moet je een kop warme koffie geven. Mensen denken positiever over iemand als ze iets warms hebben vastgehouden
En dan een vlammetje erbij houdenquote:Op donderdag 25 september 2008 12:24 schreef Nembrionic het volgende:
Een miljoen pingpongballen zou ik trouwens in het huis van een vers bruidspaar storten als het huwelijk aan de gang is.
Word yo. De "vertel eens een grap" is inderdaad ook lomp. Ik snap wel waarom ze het doen maar het is redelijk sufquote:Op donderdag 25 september 2008 12:34 schreef TerroRobbie het volgende:
Als je trouwens denkt dat er 100 miljoen vliegtuigen in de wereld zijn, word je ook niet aangenomen vermoed ik
Ik was laatst opeen rommelmarkt en daar zat een kerel allemaal dingen te verkopen voor 50cent, dus ik pake een beeldje en pleur 50 cent naar die knakker.......quote:9 Vertel eens een mop?
Ik durf niet in liften, ik neem altijd de trapquote:1 Je stapt in de lift bij je toekomstige baas. Hoe zou je jezelf in tien seconden verkopen?
Word!quote:2 Beschrijf jezelf in één woord.
Zoals eerder gezegd, in een huis stortenquote:3 Wat zou je doen met een miljoen pingpongballen?
Ik zou aan Jezus vragen of 'ie een broodje kibbeling voor me kan maken. Ohja, en voor de rest van het feestje ookquote:4 Je mag een vraag stellen aan iemand uit de geschiedenis. Wie kies je en wat is je vraag?
Alles is zo hot, dat drop ik gewoon.quote:5 Wat is hot in muziek, auto’s, jeans, shopping, sieraden en zo?
Echte? Of mogen papieren vliegtuigjes ook?quote:6 Hoeveel vliegtuigen zijn er in de hele wereld?
Zeggen dat je hem van de week nog bij de hoeren hebt gezien maar dat je niets aan zijn partner zult vertellen als 'ie zich maar gedeisd houdt.quote:7 Hoe wek je het vertrouwen van een klant of manager met meer dan dertig jaar ervaring?
Die zou zeggen dat ik maar een hotel moet zoeken na dat uitstapje naar de hoerenquote:8 Als ik je partner zou bellen, wat zou hij of zij dan over je vertellen?
Een mop vertellen wat...?quote:9 Vertel eens een mop?
Wegrennen en keihard "MUAHAHAHAHAHAHA" roepenquote:10 Stel, je hebt een grote zak met geld, wat zou je ermee doen?
Nee jij krijgt die baan nietquote:Die zou zeggen dat ik maar een hotel moet zoeken na die uitstapje naar de hoeren
quote:
jij komt er welquote:
In welke orde moet je dan denken volgens jou? 10 miljoen?quote:Op donderdag 25 september 2008 12:34 schreef TerroRobbie het volgende:
Als je trouwens denkt dat er 100 miljoen vliegtuigen in de wereld zijn, word je ook niet aangenomen vermoed ik
"U leest een CV van iemand die u graag voor <vul functie in> wilt hebben. Hoe pakt u dit aan?"quote:Op donderdag 25 september 2008 14:03 schreef Diederik_Duck het volgende:
Tegenvragen stllen natuurlijk.
Waarom zou ik bij u komen werken. Vertelt u eens.
Geweldig antwoord ookquote:Op donderdag 25 september 2008 14:42 schreef MaLo het volgende:
Zo heb ik een keer een vraag gekregen:
"Als je een karikatuur van jezelf zou schetsen, hoe zou je er dan uit zien?"
Mijn antwoord (ik was op van de zenuwen):
"Als een harkpoppetje, want ik kan niet tekenen"
Interviewers:
Overigens wel aangenomen
Ik zou mijn antwoord ook direct hebbenquote:Op donderdag 25 september 2008 14:51 schreef MarMar het volgende:
[..]
Geweldig antwoord ook![]()
Mijn moeilijkste vraag vond ik "hoe win je het vertrouwen van een client met schizofrenie"
Ik had mn antwoord wel meteen trouwens; heb geantwoord dat je vertrouwen niet "wint" door trucjes, maar door oprecht en consequent jezelf te zijn en mensen de tijd te geven je te leren kennen zodat ze er zelf achter kunnen komen dat je te vertrouwen bent.
en ja, ik heb die baan gekregen
Mwach, als je in de psychiatrie gaat werken is de vraag best relevantquote:Op donderdag 25 september 2008 14:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zou mijn antwoord ook direct hebben
"Wat een stupide vraag"
quote:Op donderdag 25 september 2008 14:56 schreef MarMar het volgende:
[..]
Mwach, als je in de psychiatrie gaat werken is de vraag best relevant
quote:Op donderdag 25 september 2008 14:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Ja dan wel. Ik dacht dat het een variatie was op nummer 7 uit de OP.
Maar "platspuiten" was geen goed antwoord zeker?
http://64.233.183.104/search?q=cache:NtLS4FHZBhoJ:local.google.com/answers/threadview%3Fid%3D584144+number+of+planes+in+the+world&hl=en&ct=clnk&cd=1quote:312,000 Active General Aviation Aircraft
17,770 Passenger Aircraft
89,129 Military Aircraft
26,500 Civil Helicopters
29,700 Military Helicopters.
According to the General Aviation Manufacturers Association there are
approximately 312,000 active general aviation aircraft worldwide.
“General aviation (GA) is defined as all aviation other than scheduled
commercial airlines and military aviation.
Waarschijnlijk net als vandaag in de spiegelquote:Op donderdag 25 september 2008 15:12 schreef DeTolk het volgende:
"Waar zie jij jezelf over 10 jaar"
Ook altijd zo'n wazige vraag....
Nee, das de helft maal de helft, maar daar liep vroeger al een topic overquote:
Fantastisch! Vragen waar je je van tevoren niet op kunt voorbereiden + meer je persoonlijkheid kunt laten zien. Die standaardsol.gesprekken zijn dodelijk saai.quote:Op donderdag 25 september 2008 11:47 schreef brianv het volgende:
Werving- en selectiebureau O’Connel Marketing Recruitment vroeg aan ruim duizend sollicitanten wat zij de meest lastige of rare vragen vonden die hun waren gesteld. De toptien is samengesteld uit de meest voorkomende antwoorden.
1 Je stapt in de lift bij je toekomstige baas. Hoe zou je jezelf in tien seconden verkopen?
2 Beschrijf jezelf in één woord.
3 Wat zou je doen met een miljoen pingpongballen?
4 Je mag een vraag stellen aan iemand uit de geschiedenis. Wie kies je en wat is je vraag?
5 Wat is hot in muziek, auto’s, jeans, shopping, sieraden en zo?
6 Hoeveel vliegtuigen zijn er in de hele wereld?
7 Hoe wek je het vertrouwen van een klant of manager met meer dan dertig jaar ervaring?
8 Als ik je partner zou bellen, wat zou hij of zij dan over je vertellen?
9 Vertel eens een mop?
10 Stel, je hebt een grote zak met geld, wat zou je ermee doen?
De meeste vragen kan ik aardig beantwoorden m.u.v. vraag 6. Wat moet je daar in godsnaam op antwoorden? 100 miljoen?
Een boze einsteinquote:Op donderdag 25 september 2008 15:08 schreef ioko het volgende:
Mijn meest lastige vraag was:
Als je met snelheid groter dan het licht naar de maan zou reizen, en je zou als je aankomt omkijken, wat zie je dan?
Tsja. Ik heb geantwoord dat ik dan mezelf zou zien (licht komt immers later pas aan).
Mijn schatting is 30 tot 50.000quote:Op donderdag 25 september 2008 11:47 schreef brianv het volgende:
Werving- en selectiebureau O’Connel Marketing Recruitment vroeg aan ruim duizend sollicitanten wat zij de meest lastige of rare vragen vonden die hun waren gesteld. De toptien is samengesteld uit de meest voorkomende antwoorden.
1 Je stapt in de lift bij je toekomstige baas. Hoe zou je jezelf in tien seconden verkopen?
4 Je mag een vraag stellen aan iemand uit de geschiedenis. Wie kies je en wat is je vraag?
7 Hoe wek je het vertrouwen van een klant of manager met meer dan dertig jaar ervaring?
9 Vertel eens een mop?
De meeste vragen kan ik aardig beantwoorden m.u.v. vraag 6. Wat moet je daar in godsnaam op antwoorden? 100 miljoen?
We hebben het hier even opgezocht en het zijn er zo'n dikke 400.000. Er vliegen namelijk ook ontiegelijk veel kleine vliegtuigjes rond in de VS (goed voor 46% van al het vliegverkeer). Bovendien nog 90 duizend gevechtsvliegtuigen.quote:Op donderdag 25 september 2008 15:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Mijn schatting is 30 tot 50.000![]()
Maar als een bedrijf bij een sollicitatie zulke nonsense vragen zou stellen zou ik halverwege weg gaan denk ik
1. Ik heb een mes, neem me aanquote:1 Je stapt in de lift bij je toekomstige baas. Hoe zou je jezelf in tien seconden verkopen?
9 Vertel eens een mop?
1. Als je je dochter levend terug wilt zien neem je me aan.quote:Op donderdag 25 september 2008 11:47 schreef brianv het volgende:
9 Vertel eens een mop?
Post een topic in R&P dat je geen humor hebt en ga daar huilenquote:Op donderdag 25 september 2008 16:17 schreef Bananenman het volgende:
Oh, nu gaat iedereen 'grappige' antwoorden posten.
Huilen? Krassen ze er tegenwoordig niet meer dan?quote:Op donderdag 25 september 2008 16:22 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Post een topic in R&P dat je geen humor hebt en ga daar huilen
Grappig, ik wou je net hetzelfde aanradenquote:Op donderdag 25 september 2008 16:22 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Ik werk bij een groot marktonderzoeksbureau, en we werken op supermarktniveau. Ik kreeg ook echt de vraag: Hoeveel supermarkten zijn er in NL? Achteraf gehoord dat ik daar serieus flink op had kunnen afvallen. Aan de ene kant wel logisch, aan de andere kant, tsja, ik zou het zomaar niet kunnen beredeneren ofzo.quote:Op donderdag 25 september 2008 11:47 schreef brianv het volgende:
Waarom eigenlijk? Het is een onderzoeksbureau. Dat bekent dat je resultaat moet boeken n.a.v. onderzoek. Niet door middel van gokken/beredeneren?quote:Op donderdag 25 september 2008 16:42 schreef Akwableet het volgende:
[..]
Ik werk bij een groot marktonderzoeksbureau, en we werken op supermarktniveau. Ik kreeg ook echt de vraag: Hoeveel supermarkten zijn er in NL? Achteraf gehoord dat ik daar serieus flink op had kunnen afvallen. Aan de ene kant wel logisch, aan de andere kant, tsja, ik zou het zomaar niet kunnen beredeneren ofzo.
Wow je hebt geen humor EN je bent traagquote:Op donderdag 25 september 2008 16:31 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Grappig, ik wou je net hetzelfde aanraden
Toch kan het best een goede vraag zijn. Gewoon eens om te kijken of de kandidaat een beetje gevoel heeft bij getallen en dus met een realistisch getal komt. Kan voor sommige functies best relevant zijn.quote:Op donderdag 25 september 2008 15:50 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
We hebben het hier even opgezocht en het zijn er zo'n dikke 400.000. Er vliegen namelijk ook ontiegelijk veel kleine vliegtuigjes rond in de VS (goed voor 46% van al het vliegverkeer). Bovendien nog 90 duizend gevechtsvliegtuigen.
Het gaat ietsje verder dan dat. We selecteren groepen supermarkten die tegenover elkaar te zetten zijn om tot een resultaat te komen. Het is wenselijk om wel iets te weten over invloeden van verkopen, zoals grootte van de supermarkt, gebied waarin hij staat, het soort supermarkt, de producten die ze verkopen etc etc. Voor je resultaat moet je derhalve ook weten op welk deel van de totale markt je onderzoek is geweest, en hoe jouw sample tegenover de rest van de markt staat.quote:Op donderdag 25 september 2008 16:57 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Het is een onderzoeksbureau. Dat bekent dat je resultaat moet boeken n.a.v. onderzoek. Niet door middel van gokken/beredeneren?
Mensen die denken dat iemand geen humor heeft als hij grapjes niet grappig vindt, hebben vaak zelf geen humor. Maar gelukkig is er voor die mensen Najib Amhali.quote:Op donderdag 25 september 2008 16:22 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Als ik nou ook nog eens ongewassen en lelijk was hadden we familie kunnen zijn!quote:Op donderdag 25 september 2008 16:58 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Wow je hebt geen humor EN je bent traag
En dat blonde wijf dat niet grappig isquote:Op donderdag 25 september 2008 17:59 schreef TC03 het volgende:
Mensen die denken dat iemand geen humor heeft als hij grapjes niet grappig vindt, hebben vaak zelf geen humor. Maar gelukkig is er voor die mensen Najib Amhali.
Dat de vorige vent die m'n vrouw belde terwijl ik niet thuis was, nog steeds in het ziekenhuis ligt te revalideren.quote:Op donderdag 25 september 2008 11:47 schreef brianv het volgende:
Je kunt het tijdens een sollicitatie ook over inhoudelijke zaken hebben natuurlijk. Tijdens mijn laatste sollicitatie zijn we gaan lunchen en hebben we anderhalf uur gepraat over ontwikkelingen in de markt.quote:Op donderdag 25 september 2008 15:21 schreef SallySellsSalt het volgende:
[..]
Fantastisch! Vragen waar je je van tevoren niet op kunt voorbereiden + meer je persoonlijkheid kunt laten zien. Die standaardsol.gesprekken zijn dodelijk saai.
maar daar gaat eht wel om. ze wiilen dat je kunt redeneren. Al kom je op een fout antwoord uit, als je tenminste laat zien dat je denkstappen zet die interresant zijn, zijn ze al blijquote:Op donderdag 25 september 2008 16:42 schreef Akwableet het volgende:
[..]
Ik werk bij een groot marktonderzoeksbureau, en we werken op supermarktniveau. Ik kreeg ook echt de vraag: Hoeveel supermarkten zijn er in NL? Achteraf gehoord dat ik daar serieus flink op had kunnen afvallen. Aan de ene kant wel logisch, aan de andere kant, tsja, ik zou het zomaar niet kunnen beredeneren ofzo.
Die heb ik net nog gekeken.quote:
Oke... leg uitquote:Op donderdag 25 september 2008 12:36 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik was laatst opeen rommelmarkt en daar zat een kerel allemaal dingen te verkopen voor 50cent, dus ik pake een beeldje en pleur 50 cent naar die knakker.......
Hij ging er op stampen...quote:
Nou en, jij eet poepquote:Op donderdag 25 september 2008 18:27 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Als ik nou ook nog eens ongewassen en lelijk was hadden we familie kunnen zijn!
quote:Op donderdag 25 september 2008 12:36 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik was laatst opeen rommelmarkt en daar zat een kerel allemaal dingen te verkopen voor 50cent, dus ik pake een beeldje en pleur 50 cent naar die knakker.......
quote:9 Vertel eens een mop
quote:Op donderdag 25 september 2008 12:29 schreef DJKoster het volgende:
Mensen denken positiever over iemand als ze iets warms hebben vastgehouden
Best goed, het zijn ongeveer 3800 supermarkten, tankstations heb ik geen zin om op te zoeken (beetje druk nu, eigenlijk te druk om te fokkenquote:Op donderdag 25 september 2008 20:37 schreef TubewayDigital het volgende:
voor die supermarkten is mijn gok: 5000 (neem de tankstations met hun shopjes maar even mee)
Ik zou toch eerst eens vragen hoe vol die zak dan zit......kan wel een grote zak zijn, maar als er weinig in zit schiet je er niet veel mee op...quote:Op donderdag 25 september 2008 12:09 schreef Karina het volgende:
10: Nou, niet solliciteren in ieder geval.
Ik kan me zo snel niet echt indenken hoe ik me daarmee kan onderscheiden van andere sollicitanten. Mijn ervaring met sollicitaties is dat er gewoon duidelijke gesprekken gevoerd werken over de gang van zaken binnen het bedrijf en de mogelijke invulling die ik kon geven.quote:Op vrijdag 26 september 2008 23:30 schreef Sackboy het volgende:
Bij die vliegtuigen/supermarkt vragen gaat het er niet zozeer om of je het juiste aantal raadt, maar hoe je tot dat aantal komt. Dus hoe je dat zou berekenen. Verkapt intelligentietestje dus.
Zo hoorde ik hem als Hoeveel bruidsjurken worden er jaarlijks in Nederland verkocht?
quote:
Juist vraag 6 vind ik de enige vraag waarbij de denkwijze van de sollicitant bekeken wordt. Goede vraag dus!quote:Op donderdag 25 september 2008 11:47 schreef brianv het volgende:
Maar als je dat wil beredeneren zou je toch enigszins moeten weten hoeveel bruiloften er jaarlijks zijn.quote:Op vrijdag 26 september 2008 23:30 schreef Sackboy het volgende:
Bij die vliegtuigen/supermarkt vragen gaat het er niet zozeer om of je het juiste aantal raadt, maar hoe je tot dat aantal komt. Dus hoe je dat zou berekenen. Verkapt intelligentietestje dus.
Zo hoorde ik hem als Hoeveel bruidsjurken worden er jaarlijks in Nederland verkocht?
yepquote:Op zondag 28 september 2008 01:15 schreef Accordtje het volgende:
Zou je dat dan zo moeten beredeneren ofzo?
3) Een miljoen pingpongballen zou ik geven aan de nederlandse tafeltennis bond in ruil voor vermelding van mijn (bedrijfs)naam als sponsor.quote:Op donderdag 25 september 2008 11:47 schreef brianv het volgende:
9 Vertel eens een mop?
Inderdaadquote:
Nee want die 5000 bruiloften per jaar is gewoon een schatting uit het niets, dat is natte vinger werk en dat wil de werkgever juist niet. Deze wil juist dat je zoveel mogelijk op basis van feiten en logische beredenering tot je antwoord komt.quote:Op zondag 28 september 2008 01:15 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Maar als je dat wil beredeneren zou je toch enigszins moeten weten hoeveel bruiloften er jaarlijks zijn.
Wat je hooguit kan doen is volgens mij:
Stel dat er zo'n 5000 bruiloften per jaar zijn.
Dan is het grootste deel man-vrouw, een deel man-man en een deel vrouw-vrouw. De laatste twee zukken ongeveer gelijk zijn, dus in feite kan je uitgaan van 2500 vrouwen die jaarlijks trouwen.
Meerendeel daarvan, zeg 80% koopt daadwerkelijk een bruidsjurk en een deel huurt deze. Kom je op ongeveer 2000 bruidsjurken...
Zou je dat dan zo moeten beredeneren ofzo?
Ze mogen van mij best m'n intelligentie testen hoor, maar een vraag over bruidsjurken is aan mij niet echt besteed.
Die redenering doe ik dan ook niet.quote:Op zondag 28 september 2008 12:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Je redenering dat ELKE vrouw een trouwjurk nodig heeft is anno 2008 ook niet erg realistisch.
quote:Op zondag 28 september 2008 12:56 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Die redenering doe ik dan ook niet.
Nou, nu had ik je zeker niet aangenomen als je 2 tellen later al niet meer weet wat je gezegd heb.quote:Laten we voor het gemak zeggen dat elke vrouw 1x in haar leven trouwt
<knip>
die hebben allemaal een bruidsjurk nodig.
Dat gaat over de vrouwen die trouwen. Elke vrouw die trouwt heeft een bruidsjurk nodig (dacht ikquote:Op zondag 28 september 2008 12:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
Nou, nu had ik je zeker niet aangenomen als je 2 tellen later al niet meer weet wat je gezegd heb.
quote:sommige vrouwen trouwen niet, sommigen trouwen drie of vier keer
Ja en. Maar in je beredenering kom je dus uit dat elke vrouw statistisch gezien een keer trouwt en dat allen die trouwen een trouwjurk nodig hebben. Dat is blatante nonsens.quote:
Dat zeg ik toch ookquote:Op zondag 28 september 2008 13:03 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
maak het jezelf dan makkelijk en zeg dat elke vrouw precies 1 keer in haar leven trouwt
Klopt.quote:Op zondag 28 september 2008 13:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja en. Maar in je beredenering kom je dus uit dat elke vrouw statistisch gezien een keer trouwt
Dat kan zijn, dat dat nonsens is. Dat weet ik niet. Net zoals ik niet weet of alle trouwjurken gekocht worden of dat ze in sommige gevallen ook gehuurd worden. Ik ben niet zo into trouwen.quote:en dat allen die trouwen een trouwjurk nodig hebben. Dat is blatante nonsens.
Je kan niet beredeneren dat het ook mogelijk is om in een spijkerbroek te trouwen?quote:Op zondag 28 september 2008 13:06 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook![]()
[..]
Klopt.
[..]
Dat kan zijn, dat dat nonsens is. Dat weet ik niet. Ik ben niet zo into trouwen.
Kan welquote:Op zondag 28 september 2008 13:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je kan niet beredeneren dat het ook mogelijk is om in een spijkerbroek te trouwen?
waarom? Je kan in je beredenering er toch vanuit gaan dat slechts zoveel procent van de vrouwen daadwerkelijk een trouwjurk koopt. Als je het echt over een trouwjurk hebt (dus met sluiers en kant en de hele rotzooi uit een bruidsmode zaak) denk ik dat niet meer dan 50% zo'n jurk koopt.quote:Op zondag 28 september 2008 13:08 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Kan wel![]()
Maar denk dat de persoon aan de andere kant van de tafel dan misschien een beetje raar opkijkt
Die vliegtuigen waren ook al geen succes.quote:Op zondag 28 september 2008 13:12 schreef TubewayDigital het volgende:
goed, trouwjurken kunnen ze dus beter niet vragen tijdens de solicitatie
Oh ik dacht dat alle vrouwen in een trouwjurk trouwdequote:Op zondag 28 september 2008 13:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
waarom? Je kan in je beredenering er toch vanuit gaan dat slechts zoveel procent van de vrouwen daadwerkelijk een trouwjurk koopt. Als je het echt over een trouwjurk hebt (dus met sluiers en kant en de hele rotzooi uit een bruidsmode zaak) denk ik dat niet meer dan 50% zo'n jurk koopt.
Vraag 6 is een zogenaamde guesstimation vraag. Dit soort vragen stellen ze vaak bij consultancy bedrijven om te zien hoe je je antwoord ondersteund. Het enige wat je dus hoeft te doen is een redelijke onderbouwing voor je antwoord te geven, b.v.: "Ik schat dat er wereldwijd 60 maatschappijen zijn die meer als 60 grote vliegtuigen hebben, gemiddeld zullen we 80 nemen. Daarnaast zal er ongeveer een charter of prive vliegtuig per 20.000 mensen zijn. Daarbij tellen we de vliegtuigen van de luchtmachten van Amerika, Rusland en China op... die zullen elk zo'n 5.000 vliegtuigen hebben. De luchtmachten van de rest van de wereld zullen gecombineerd ook zo'n 15.000 vliegtuigen hebben. Bij elkaar is dat.... (altijd pen en papier meenemen).quote:Op donderdag 25 september 2008 11:47 schreef brianv het volgende:
9 Vertel eens een mop?
Inderdaad, zoals ik al eerder aangaf, het gaat om hoe je tot het antwoord komt, het antwoord zelf is eigenlijk compleet irrelevantquote:Op zondag 28 september 2008 13:56 schreef Jikpunth het volgende:
[..]
Vraag 6 is een zogenaamde guesstimation vraag. Dit soort vragen stellen ze vaak bij consultancy bedrijven om te zien hoe je je antwoord ondersteund. Het enige wat je dus hoeft te doen is een redelijke onderbouwing voor je antwoord te geven
Ach ik kan zo vijfentwintig verschillende redenen verzinnen waarom jouw redenatie niet opgaat, maar dat is het punt niet. Het gaat er inderdaad om dat je je antwoord kunt verantwoorden. Daarnaast vind ik dat sowieso 95% van de vragen gedurende een sollicitatiegesprek totaal onzinnig zijn. Pas je in het team dan kun je maandag beginnen en presteer je niet dan wijs ik je twee weken later gewoon de deur. Wat dat betreft zijn Nederlanders gewoon net wat lafferquote:Op zondag 28 september 2008 14:22 schreef Mr.Adams het volgende:
Inderdaad, zoals ik al eerder aangaf, het gaat om hoe je tot het antwoord komt, het antwoord zelf is eigenlijk compleet irrelevant
Overigens kan ik je uit ervaring vertellen dat de redenering die ik een paar berichten terug toepaste "correcter" is omdat je naar de gehele markt kijkt, er een logische forumule op toepast en er minder "schatting" in zit. De redenering die jij toepast is wel heel erg gemakkelijk en kort door de bocht, maar dat terzijde
Eigenlijk moet je dan als antwoord geven: "Of ik vanavond pizza of rijst wil".quote:Op zondag 28 september 2008 14:36 schreef Maraca het volgende:
Ik heb vraag 8 in twee varianten gekregen bij hetzelfde bedrijfZowel collega's als vrienden
Of: "niets, ik heb geen partner" en vervolgens in huilen uitbarstenquote:Op zondag 28 september 2008 15:46 schreef existenz het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je dan als antwoord geven: "Of ik vanavond pizza of rijst wil".
Hoe kun je dat inschatten, je weet niet of ze alleen grote passagiersvliegtuigen bedoelen, of ook vrachtvliegtuigen. Moet je kleine privevliegtuigjes en zakenjets ook meetellen? En dan heb ik het nog niet eens over helicopters, gevechtsvliegtuigen, spaceshutles en andere raketten.quote:Op donderdag 25 september 2008 12:16 schreef ioko het volgende:
[..]
Allebei fout...
Deze vraag gaat erom of je snel een realistische inschatting kan maken van iets wat je niet kan meten. Het geeft aan in welke mate je conceptueel kan nadenken en kan werken met onzekere factoren in een vraagstuk.
En ik heb inderdaad ooit een kandidaat gehad die zei "...eh... niets..., ik heb namelijk geen vrienden". Maar dat was voor een helpdesk functie. Daar komen toch de meest vreemde mensen op af.quote:Op zondag 28 september 2008 16:01 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Of: "niets, ik heb geen partner" en vervolgens in huilen uitbarsten
Ze hebben me laatst die vraag trouwens ook gesteld, maar dan wat mijn vrienden over me zouden zeggen.
Modelbouw inbegrepen of niet?quote:Op donderdag 25 september 2008 11:47 schreef brianv het volgende:
De meeste vragen kan ik aardig beantwoorden m.u.v. vraag 6. Wat moet je daar in godsnaam op antwoorden?
Blijkbaar niet!quote:Op maandag 29 september 2008 12:39 schreef Sackboy het volgende:
De lijstjes met semi-grappige antwoorden hadden we al gehad dacht ik.
quote:Op maandag 29 september 2008 12:35 schreef starla het volgende:
Sucky, sucky, 5 dollah
Paal jij vrouwen?quote:7 Hoe wek je het vertrouwen van een klant of manager met meer dan dertig jaar ervaring?
Niet hun vrouw palen
Hoe reageerde jij daar dan op?quote:Op zondag 28 september 2008 20:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En ik heb inderdaad ooit een kandidaat gehad die zei "...eh... niets..., ik heb namelijk geen vrienden". Maar dat was voor een helpdesk functie. Daar komen toch de meest vreemde mensen op af.
"Hoezo, werk ik hier voor de BSA dan?"quote:Op maandag 29 september 2008 22:12 schreef RicoRabbit het volgende:
Bij een sollicitatie @ ICT-Bedrijf:
'Heb jij illegale software of muziek op je PC?'
Uiteindelijk zei ik dus ja, waarop hij zei:
'Goed zo, want als je nee had gezegd had ik je toch niet geloofd'
Werk er nog steeds
Is er nog gekeken naar welk land enzo? De vragen in NL kunnen wel heel anders zijn dan in bv. UK of VSquote:Op donderdag 25 september 2008 11:47 schreef brianv het volgende:
Niet, het is immers al je toekomstige baas.quote:1 Je stapt in de lift bij je toekomstige baas. Hoe zou je jezelf in tien seconden verkopen?
Enthousiast.quote:2 Beschrijf jezelf in één woord.
In een gezonken schip plaatsen om te kijken of het schip zo geborgen kan worden.quote:3 Wat zou je doen met een miljoen pingpongballen?
Michiel de Ruyter; was u nooit bang?quote:4 Je mag een vraag stellen aan iemand uit de geschiedenis. Wie kies je en wat is je vraag?
Muziek: volg ik niet echtquote:5 Wat is hot in muziek, auto’s, jeans, shopping, sieraden en zo?
Te veel om te tellen. Waarom zou ik dat willen weten?quote:6 Hoeveel vliegtuigen zijn er in de hele wereld?
Door afspraken na te komen en een goed product te leveren.quote:7 Hoe wek je het vertrouwen van een klant of manager met meer dan dertig jaar ervaring?
Dat ik ambitieus en hardwerkend ben.quote:8 Als ik je partner zou bellen, wat zou hij of zij dan over je vertellen?
Twee tieten in een envelop.quote:9 Vertel eens een mop?
Huis afbetalen en verstandig beleggen. Ook iets naar een goed doel en directe omgeving.quote:10 Stel, je hebt een grote zak met geld, wat zou je ermee doen?
Niets. Zelfde vraag al smet al die konijnen. Je moet niet de moeite nemen om dat soort info te willen weten.quote:De meeste vragen kan ik aardig beantwoorden m.u.v. vraag 6. Wat moet je daar in godsnaam op antwoorden? 100 miljoen?
quote:Op donderdag 25 september 2008 11:47 schreef brianv het volgende:
Ik zou zijn product prijzen, kort zeggen wat er nog verbeterd kan worden, en hoe dat kan.
competenties:
* oplossingsgerichtheid
* creatief
* ondernemendheid
Leergierig
* wil om te leren
* door willen groeien
Aan een derde wereld burger verkopen voor een laag bedrag voor wederverkoop, om ze uit de benarde situatie te halen. Stimuleren van handel en sport dus.
* ondernemendheid
* sociaal zijn
Willem van Oranje of Washington. In hoeverre is de maatschappij veranderd?
* betrokkenheid
Ik zal u toegeven, dat ik meer een man van gadgets en haarstijl ben. Toch, vertel ik u...
* eerlijkheid
* moderniteit
Zoveel, dat iedere plek in de wereld binnen extreem korte tijd bereikbaar is en mondiaal zaken doen geen infrastructurele belemmeringen meer kent.
Ik haal koffie, stel vragen. Ga op zijn expertise in vol bewondering en vertel mijn visie.
Gezellig, openminded en behulpzaam. Als ik in de put zit, haalt hij mij eruit door ook mijn minder goede punten constructief, eerlijk, maar op een vriendelijke manier, te benoemen en oplossingen aan te dragen.
9 Vertel eens een mop?
Afhankelijk van het bedrijf. Altijd een bedrijfselement.
* humor
* sociaal
Investeren in een duurzaam, maar commercieel en winstgevend project.
Die vraag heb ik eens gehad tijdens een sollicitatie. Toen ik zei er niet 1 paraat te hebben vroeg de interviewer of ik dan misschien geen gevoel voor humor had, waarop ik antwoordde dat mensen die zichzelf erg grappig vinden dit in het algemeen meestal juist niet zijn...quote:9 Vertel eens een mop?
Mijn toekomstige werkgever?quote:- Wie denk je dat je voor je hebt?
Vertel eens een mop... en de enige die in je opkomt is de meest racistische/foute grap die je kent...quote:Op donderdag 19 november 2009 13:14 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Die vraag heb ik eens gehad tijdens een sollicitatie. Toen ik zei er niet 1 paraat te hebben vroeg de interviewer of ik dan misschien geen gevoel voor humor had, waarop ik antwoordde dat mensen die zichzelf erg grappig vinden dit in het algemeen meestal juist niet zijn...
Uiteraard ben ik het toen niet geworden
Circa 150.000 gok ik.quote:Op vrijdag 26 september 2008 23:30 schreef Sackboy het volgende:
Succesquote:
Da's ook een goeie. en dan zeg je er nog effe achteraan 'Dan houd je er 4 over, die geef ik aan m'n kinderen'.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:31 schreef Fastmatti het volgende:
Die van die miljoen pingpongballen is trouwens idioot simpel. Verpak ze per zes stuks en verkoop ze.
Ligt aan de functie denk ik. Voor een verkoopfunctie is dat inderdaad een goed antwoord, maar misschien dat ze bij een creatieve functie wat.. erm.. tja, creatievers willenquote:Op donderdag 19 november 2009 18:31 schreef Fastmatti het volgende:
Die van die miljoen pingpongballen is trouwens idioot simpel. Verpak ze per zes stuks en verkoop ze.
quote:Op woensdag 18 november 2009 20:21 schreef sanger het volgende:
De vragen zijn meer gericht om te kijken wat voor persoonlijkheid iemand is.
quote:Op donderdag 25 september 2008 11:50 schreef Blik het volgende:
wat zou je doen met een miljoen pingpongballen?
verkopen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |