quote:Op woensdag 24 september 2008 12:03 schreef Troel het volgende:
Maar Rewimo, kan qltel dan in die 1,5 uur dat Christan naar school moet niet daar wat in de buurt doen? Dat hij brengt en haalt en dus ondertussen zich vermaakt? Laat hem desnoods leuke plekjes zoeken om foto's te maken ofzo.
(Of heeft hij inmiddels ook al werk waardoor dat niet kan, dat kan ook natuurlijk)
Ik heb haar eruit gehaald. (Had gewoon lijstje gekopieerd)quote:Op woensdag 24 september 2008 12:18 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat Priscil wel uit het lijstje mag, aangezien het TOT puber is. Ik beschouw de "kleine" meid nu toch echt als een heuse puber.
Onze brugpieper.
Bron: http://www.rivm.nl/cib/in(...)krentenbaard_ISI.jspquote:Hoe kun je het oplopen en hoe kun je anderen besmetten?
Veel mensen dragen de bacterie in de neus of keel bij zich zonder zelf ziek te zijn. De bacterie kan verspreid worden door hoesten en niezen.Mensen kunnen ook besmet raken door direct contact met vocht uit de blaasjes van iemand met krentenbaard. Dat gebeurt vooral bij kinderen omdat zij elkaar veel aanraken. Door te krabben aan de krentenbaardplekken kan de bacterie op de handen en op speelgoed terechtkomen, hierdoor kunnen andere kinderen besmet raken. Ook kunnen kinderen zichzelf opnieuw besmetten door aan de plekken te krabben. Als de blaasjes zijn opgedroogd en/of 2 dagen na het starten van een behandeling met antibiotica is krentenbaard niet meer besmettelijk.
er is dacht ik ook een (pre)puber topic.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:45 schreef Spuuglokje het volgende:
Pubers horen er toch juist ook bij? Net als 'van top tot teen', dan tellen de tenen ook mee.
Zo is het ook bedoeld hoor.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:45 schreef Spuuglokje het volgende:
Pubers horen er toch juist ook bij? Net als 'van top tot teen', dan tellen de tenen ook mee.
quote:Op woensdag 24 september 2008 14:55 schreef Rewimo het volgende:
De insteek was destijds juist dat we hier alle schoolgaande kinderen in plakten
die van mij zijn ook zieligquote:Op woensdag 24 september 2008 15:06 schreef E.T. het volgende:
Saskia komt er maar bekaaid vanaf met d'r appeltje en beker ranja als ik het zo lees
Er zijn ook zat kinderen die wel een dubbele liga krijgen en geen overgewicht hebben. Ik kreeg nooit zoiets mee, ik moest het met een mandarijn of iets dergelijks doen en had wel overgewichtquote:Op woensdag 24 september 2008 16:00 schreef Ticootje het volgende:
Ook niet raar dat er zoveel kinderen zijn met overgewicht...
quote:Op woensdag 24 september 2008 16:20 schreef Sjeen het volgende:
Isa krijgt 's morgens 'snoepjes met melk' (honeyloops, chocopuff ofzo) en voor op school een beker diksap, fruit (appel, peer of druiven) en iets van een koekje (kapitein koek/wafeltje) maar die laatste komt meestal ongeopend weer retour... Tussen de middag een dubbele boterham met pate of iets zoets, nog een beker sap en een doosje rozijntjes. That's all
Daaromquote:Op woensdag 24 september 2008 16:39 schreef Troel het volgende:
[..]
Niet om je af te vallen hoor, maar waarom een doosje rozijntjes tussen de middag? Brood en melk of sap tussen de middag is toch goed zat?
Waarom niet? Hij moet hier van 8 tot 15 uur mee doen. De ene pauze een koekje, de andere fruit. Op korte dagen eet hij het fruit thuisquote:Op woensdag 24 september 2008 16:46 schreef moussy het volgende:
Waarom fruit én koek? Voor René is het of niet en Cas moet verplicht fruit eten, ook al heeft hij graag een boterhammetje.
Nou, het stak vooral omdat ik nogal anal ben met fruit meegeven. Het was ook echt de eerste keer dat ik "zondigde". En alleen omdat ie jarig was. (ik denk ik pak eens uitquote:Op woensdag 24 september 2008 16:20 schreef beefcake het volgende:
Nou ik denk ook dat een Evergreen niet zo slecht is als een witte boterham met zoet erop![]()
Ik heb er nooit wat over gehoord gelukkig
stomme vraag misschienquote:Op woensdag 24 september 2008 22:26 schreef E.T. het volgende:
Ik moest trouwens nog wel lachen.. Bij ons op school hebben ze een 'pest-protocol'. Alles wordt besproken in de klas en het is de bedoeling dat elk kind en elke ouder dit ondertekent.
Saskia had wel mooi zelf d'r naam op het formulier geschrevenZe had gister al wel verteld dat ze d'r naam op een brief van de juf had geschreven.. ze was wel een beetje fout geweest, want ze had twee letters omgedraaid in de spanning (er stond 'sasaki' ).
Zo leuk dat ze zulke dingen zelf door de kinderen laten doen
dat ze zich er 'officieel' achter schaart wellicht? als alles doorgesproken is, dan is het toch een mooie afronding dat zoiets door iedereen 'ondertekend' wordt? ik vind 't wel wat hebben.quote:Op woensdag 24 september 2008 22:29 schreef Ynske het volgende:
[..]
stomme vraag misschien
maar wat is het nut van het ondertekenen van een pestprotocol door een kind van 4?
Ik hou je niet tegen.quote:Op donderdag 25 september 2008 10:54 schreef Lois het volgende:
Eva is gek op het cijfer 8. Als ze iemand ontmoet, of ziet lopen dan is de 1e vraag altijd "hoe heet jij?" en de volgende "op welk nummer woon jij?"
8 is het meest fantastische cijfer dat er is, volgens Eva, en volgend jaar wordt ze zelf ook 8. Bij dat besef stijgt ze elke keer zowat op, zo blij wordt ze dan.
Ik kan boeken/topics volschrijven over al dat soort leuke dingen van Eva, ik raak er niet over uitgepraat
Oh schattigquote:Op vrijdag 26 september 2008 09:01 schreef E.T. het volgende:
Iedereen kent wel zo'n filmscene... Twee geliefden zien elkaar op het strand en rennen elkaar tegemoet om in elkaars armen te vliegen..![]()
Projecteer dit nu op een schoolplein waar Saskia staat te wachten en haar vriendje aan komt lopen..![]()
![]()
Ze vlogen elkaar om de hals alsof ze elkaar weken niet gezien hebben, (ze hebben gistermiddag nog samen gespeeld)en ze lieten elkaar niet meer los.
![]()
Bij het jas uittrekken en ophangen moet je elkaar wel loslaten, dus dan gingen ze verder als een stel giebelende pubers
Zo leuk, die kleuterliefde![]()
Ik heb ook regelmatig een puber in huis rondlopen. Ze is vorige week 13 geworden en zit nu net in het eerste jaar van de middelbare school. In de zomervacantie was ze onwijs zenuwachtig om op deze nieuwe school te beginnen [ook omdat er uit groep 8 niemand met haar mee ging naar deze school], maar na een week is het veel 'vetter en gaver' dan de lagere school. Ze wil nooooooit meer terug naar de lagere school en het meeste 'vette' is dat ze 8 weken zomervacantie heeft!quote:Op woensdag 24 september 2008 14:44 schreef Ticootje het volgende:
Ik hoef ook geen apart topic hoor. Misschien over een paar jaar als er emer pubers zijn. Maar nu is Priscil gewoon 1 van de oudste kinderen hier op fok.
Het enige wat ik ermee doe is gooien in de afvalemmerquote:Op maandag 29 september 2008 11:48 schreef snoopy het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk met al die dingen die je kind meekrijgt van school zoals folders over minilococlub en de gestreepte boekjes? Ik vind het zo'n commercieel gedoe, of zou het ook werkelijk iets toevoegen?
de meeste jaarfeesten kende ik al wel, sommigen alleen van verhalen, sommigen doordat ik zelf meer over gelezen had, maar het echt vieren van een michaelsfeest deed ik hiervoor ook niet (overigens vieren we maar een paar feesten extra in vergelijking met het reguliere echt uitgebreid. de rest wordt wel benoemd, en besproken en binnen het lesprogramma behandeld maar maak je als ouder niet mee.quote:Op maandag 29 september 2008 20:30 schreef snoopy het volgende:
Dat klinkt leuk knorretje en fijn dat Alicia zo genoten heeft
Zijn al deze festiviteiten die jullie nu ook pas 'leren', of waren deze dingen al bij jou bekend voor de kinderen op school zaten?
hier sluit ik me volledig bij aan..... Bovendien zijn kinderen die genieten van Harry Potter niet echt meer bezig met de streepjesboekjes en zo....quote:Op maandag 29 september 2008 12:26 schreef Grijs het volgende:
Ik doe er niets mee. Zodra erbij staat dat het 'meegroeit de ontwikkeling van je kind' o.i.d., is het toch niets voor ons. Meestal is dat voor 'het gemiddelde kind' en dat heb ik niet.
Gewoon in een kussensloop buuf, en op stand fijne was ofzo, kan er weinig mis gaanquote:Op dinsdag 30 september 2008 08:47 schreef debuurvrouw het volgende:
Het liefste gooide ik m trouwens in de wasmachineMaar geen idee of Flip daar tegen kan.
nee dat gaat wel passen. (an anders maak ik het pasquote:Op dinsdag 30 september 2008 09:24 schreef beefcake het volgende:
[..]
Gewoon in een kussensloop buuf, en op stand fijne was ofzo, kan er weinig mis gaanOf is die rotbeer daar te groot voor?
Bedankt voor de visualisatiequote:Op dinsdag 30 september 2008 14:34 schreef Noli. het volgende:
Ik denk dat als je 'm toen tegen de muur had gegooid, was ie er aan blijven plakken.
het is een aparte man. heel deftig in pak met zo'n echte stelton gleufhoedquote:Op woensdag 24 september 2008 22:42 schreef livelink het volgende:
Lady-wrb, hoe ging het gesprek? Heb je er een goed gevoel bij?
Is al goed hoorquote:Op dinsdag 30 september 2008 15:00 schreef Noli. het volgende:
Sorry!?
Maar daarom dus toen ook het chloorbad.
Hij is heerlijk babyrozequote:
Ziet Swets al bij de deur liggenquote:Op dinsdag 30 september 2008 17:06 schreef E.T. het volgende:
Saskia komt net binnen, helemaal blij en enthousiast (Thomas woont hier letterlijk om de hoek, ze loopt er dus zelf heen en weer naar huis) ..
"Mam, wanneer mag ik bij Thomas slapen?"
Deze vraag komt me nog een beetje (jaar of 15) te vroeg
![]()
Nou! Geen jochie die daar niet van schriktquote:Op dinsdag 30 september 2008 17:25 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Ziet Swets al bij de deur liggen
Isa's vriendje, waar ze later mee gaat trouwen, logeert hier wel vakerquote:Op dinsdag 30 september 2008 17:06 schreef E.T. het volgende:
Saskia komt net binnen, helemaal blij en enthousiast (Thomas woont hier letterlijk om de hoek, ze loopt er dus zelf heen en weer naar huis) ..
"Mam, wanneer mag ik bij Thomas slapen?"
Deze vraag komt me nog een beetje (jaar of 15) te vroeg
![]()
Ssttt, mijn vriend mag het niet horenquote:Op dinsdag 30 september 2008 19:46 schreef beefcake het volgende:
Ah livelink nu komt de aap uit de mouw! Daarom ben je nu niet getrouwd, je bent gewoon al verloofd met iemand anders
quote:Op dinsdag 30 september 2008 23:56 schreef snoopy het volgende:
Waar mensen al niet in trappen tegenwoordig
quote:Op dinsdag 30 september 2008 23:59 schreef beefcake het volgende:
[..]
![]()
Hey, Dennis heeft hem uitgezocht, en voornamelijk omdat er 10 kg in kan. Ik kwam er pas achter dat ie dat had toen het ding klaar voor gebruik op zolder stond
Oh en tegen Dennis' zweetluchtjes werkt het wel degelijk, die kreeg ik er bij mijn vorige machine niet uit op 40 graden. En nu stop ik met de verdediging![]()
Japanse bondage? Gelukkig maar, daar is ie ook wat jong voorquote:Op woensdag 1 oktober 2008 13:49 schreef Stout het volgende:
Oh heerlijk die verliefdheden !~Timo is al jaren verliefd op een klasgenootje....maar touwen doet ie voorlopig nog niet
René niet, nooit gehad ook, Cas wel, úren kan hij zitten mieuwen en mauwenquote:De flip-de-beer-fase hebben we hier ook gehad, gelukkig gingen we dat weekend naar opa en oma in Emmelorod dus een leuk verhaal !! (hij werd misselijk in de auto, net zo als Timo)
Hebben die kids van jullie ook zo'n fantasie ? Timo heeft een stel jaguar-knuffels( zon tijger achtig beest) en daar is ie helemaal wild van, hele verhalen speelt ie er mee ! Heerlijk hoor!!
Ahhh dit vind ik toch wel heel lief en een rustgevende gedachte.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:15 schreef Lois het volgende:
....
Aan de andere kant kan ze weer heel laconiek zeggen "toen ik nog op mijn sterretje zat heb ik jou en papa uitgekozen" en "als ik dood ben ga ik gewoon weer naar mijn sterretje terug en dan word ik weer geboren".
nee, helaas niet, maar Ynske is er over een paar uurtjes, dus heb ik niet alleen zomaar een foto van een prinsessenkind, maar ook nog een mooie fotoquote:Op zondag 12 oktober 2008 10:21 schreef livelink het volgende:
Heb je niet nog ergens een ander fototoestel liggen? Ik ben wel benieuwd naar de prinsessenharen.
Als Katja naar de kapper gaat, komt ze ook altijd terug met haar haren mooi gevlochten. We vinden het allebei erg als we het er weer uit moeten halen. Misschien moet ik ergens een cursus haarvlechten doen of zo.
He dankt klinkt bekendquote:Op maandag 13 oktober 2008 08:07 schreef vamperotica het volgende:
De eerste schoolproblemen zijn al binnen!
Ze moest iets inleveren, had dat niet gedaan, nog 1 kans anders een 1...Roept mevrouw doodleuk dat ze niet mag printen!
quote:Op zondag 12 oktober 2008 12:05 schreef chacama het volgende:
[..]
nee, helaas niet, maar Ynske is er over een paar uurtjes, dus heb ik niet alleen zomaar een foto van een prinsessenkind, maar ook nog een mooie foto
Hihih...Pa lief had de docent aan de lijn en die wist neit zo goed wat ze mee maakte ( zei ze...)quote:Op maandag 13 oktober 2008 09:13 schreef Stout het volgende:
[..]
He dankt klinkt bekendHoren wij hier op school NOOIT.....
![]()
![]()
Van mijn ouders mag ik thuis niet printen ,van de docent mag ik niet printen....
Iedereen bedankt voor de felicitaties !!
als ik een avonddienst heb, kook ik iets simpels vooruit (macaroni of iets met rijst of mie) wat in de magnetron kan. (ik neem dan zelf ook mee om op het werk te eten, want daar hebben we ook een magnetronquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:41 schreef livelink het volgende:
Ja, ik ga wel even overleggen met de oppas wat haar ideeen zijn. Ik denk namelijk dat het het makkelijkste is als wij de kinderen voor 17.00 al hebben laten eten, maar het zou natuurlijk wel lullig zijn als de oppas dan geen eten heeft.
Kant & klare pannekoeken en/of een broodmaaltijd is dan wel een goed alternatief. Ik vind het sowieso wel spannend. Normaal komt dat meisje alleen maar oppassen als de kinderen al bijna in bed liggen.
Oh wat geweldig easy-going! De reis er naartoe is inderdaad al een belevenis. Ik zou er ook wel een keer heen willen met de kinderen. Die zijn dol op Lego. En ik ook trouwens.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 12:47 schreef easy-going het volgende:
Ik ga maandag naar Legoworld met Sven
Met de bus/metro/trein, een hele reis dus, maar de reis hoort ook al bij de pret voor Sven. We gaan met een vriendin van mij en haar zoontje, dus de reistijd zal best voorbij vliegen.
Vorig jaar zijn we ook geweest, en ja het is druk maar op zich valt het mee, de massa verspreid zich snel door alle hallen heen. Sven heeft vorig jaar ruim een uur in de Duplohal zitten spelen en dat was goed te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |