abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 25 september 2008 @ 09:24:25 #51
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61897156
Eva, wat knap dat je de S hebt geleerd!

Lois, heb ik het nou verkeerd begrepen of was er laatst sprake van dat Iris allergisch zou zijn voor dieren, toen ze zo benauwd was? In elk geval heel fijn dat Eva dat niet is

Christan moet morgen wel naar school. Omdat we later op de dag naar Nederland rijden laten we hem dan na school een poosje op de opvang en rijden daarna meteen door. Scheelt alsnog een hoop heen-en-weer rijden
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † donderdag 25 september 2008 @ 09:29:14 #52
7074 moussy
kuttekop
pi_61897223
Eva! Ze gaat best lekker zo he Lois?

René heeft ook een pestprotocol ondertekend op de vorige school. Dat hele gebeuren zijn ze toen gestart toen ik 7598389x op school was geweest. Bij deze school is het niet nodig, wat heel zoetsappig klinkt maar ze doen er sowieso veel mee. Door de hele school vind je dan ook deze tekst: “Wij vinden speciale kinderen gewoon zoals wij gewone kinderen speciaal vinden”. En er loopt een meisje met Down wat gewoon door iedereen geaccepteerd is en word.

René draait een ochtend mee bij Cas in de klas, wat normaal is daar. Je moet het wel aanvragen, maar dan kan je op bezoek in een andere klas. Ben benieuwd of Cas het ook wel leuk vindt
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Jubileum moderator donderdag 25 september 2008 @ 09:30:06 #53
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61897235
Iris leek inderdaad allergisch te reageren op de kinderboerderij maar dat moeten we nog even laten testen. Inmiddels hadden we 2 maanden geleden bij Eva al bloed geprikt omdat de kinderarts dat wilde onderzoeken, voornamelijk huismijt en kijken of we de poes wel konden houden.
Dat het bij Iris een allergie is betwijfelen we steeds meer, Iris hoest nog steeds als een bezetene, we zitten nog minstens 2 keer per nacht rechtop hierdoor, dus ik denk steeds meer aan een virusinfectie. Pas als de hoest helemaal weg is kunnen we bloed laten prikken dus we wachten nog eventjes.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 25 september 2008 @ 09:33:12 #54
13151 crew  Rewimo
pi_61897289
Hopelijk is het bij Iris ook geen allergie, zodat de hamster alsnog kan komen

Moussy, wat een mooie zin is dat!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_61898649
Lois ik herken veel van Eva in mijn neefje. Als je met hem over straat loopt moet elk nummerbord, elk huinummer, eigenlijk gewoon elk nummer dat hij ziet worden opgelezen. En dan verder tellen. Bij elk nummer moet je even blijven staan, dan weet ie ook precies te vertellen wie er van de familie zo oud is.... Ook als je een "tekening" van hem krijgt krijg je een papier met allemaal nummers.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Jubileum moderator donderdag 25 september 2008 @ 10:54:55 #56
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61899051
Eva is gek op het cijfer 8. Als ze iemand ontmoet, of ziet lopen dan is de 1e vraag altijd "hoe heet jij?" en de volgende "op welk nummer woon jij?"
8 is het meest fantastische cijfer dat er is, volgens Eva, en volgend jaar wordt ze zelf ook 8. Bij dat besef stijgt ze elke keer zowat op, zo blij wordt ze dan.
Ik kan boeken/topics volschrijven over al dat soort leuke dingen van Eva, ik raak er niet over uitgepraat
Eva ♥ en Iris ♥
pi_61899266
Ja, oh zo bekent. Krijg jij ook tekeningen met alleen maar het nummer 8?

Toen ik jarig was kreeg ik een mooie tekening helemaal vol met 23.

Maar helaas zitten er ook niet leuke dingen aan de obsessie voor nummers. Zo heeft mijn neefje wel eens gezegd dat hij helemaal geen nummers meer wilt. Maar iets in hem moet perse alle nummers lezen en zeggen, soms vindt hij dat dus ook helemaal niet leuk.
Zo is het ook echt een apart ventje. Hij is vreselijk intelligent op bepaalde delen waar zijn intresse ligt. Op andere punten blijft hij natuurlijk vreselijk achter, met name het sociale vlak (wat natuurlijk kenmerkend is).
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 25 september 2008 @ 11:05:58 #58
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_61899287
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:54 schreef Lois het volgende:
Eva is gek op het cijfer 8. Als ze iemand ontmoet, of ziet lopen dan is de 1e vraag altijd "hoe heet jij?" en de volgende "op welk nummer woon jij?"
8 is het meest fantastische cijfer dat er is, volgens Eva, en volgend jaar wordt ze zelf ook 8. Bij dat besef stijgt ze elke keer zowat op, zo blij wordt ze dan.
Ik kan boeken/topics volschrijven over al dat soort leuke dingen van Eva, ik raak er niet over uitgepraat
Ik hou je niet tegen.
Als je niet lacht, ben je dood.
  Jubileum moderator donderdag 25 september 2008 @ 11:19:42 #59
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61899540
Ik weet nooit zo goed waar ik wat moet plaatsen. Eva is een kleutertje (dus hier) maar qua ontwikkeling ook zeker een peuter (nee nee NEE NEE) en ook een autistje (dus daar). Daarnaast moet ik eigenlijk als een waanzinnige door het huis heen, opruimen en wassen e.d. dus het komt een andere keer.
* Lois geeft zichzelf een schoonmaakschop onder haar derriere*
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 25 september 2008 @ 20:30:06 #60
13151 crew  Rewimo
pi_61913915
Dat huis moet nu wel schoon zijn, dus kom maar op

Wij gaan morgen (nou ja eigenlijk zaterdag) dus op vakantie. Morgen naar Schiphol, daar overnachten we en dan vliegen we vrijdag naar Turkije. De auto kan dan bij het hotel blijven staan. Is even duur als alleen parkeren

Christan wist nog precies hoe hij een Fanta moet bestellen in het Turks: Bir Fanta Lütfen Toch knap, na drie jaar!
  donderdag 25 september 2008 @ 21:27:26 #61
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_61915468
Ik wens je alvast een hele fijne vakantie toe, Rewimo.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 25 september 2008 @ 21:53:04 #62
13151 crew  Rewimo
pi_61916358
Dank je wel
  vrijdag 26 september 2008 @ 09:01:52 #63
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_61923859
Iedereen kent wel zo'n filmscene... Twee geliefden zien elkaar op het strand en rennen elkaar tegemoet om in elkaars armen te vliegen..

Projecteer dit nu op een schoolplein waar Saskia staat te wachten en haar vriendje aan komt lopen..
Ze vlogen elkaar om de hals alsof ze elkaar weken niet gezien hebben, (ze hebben gistermiddag nog samen gespeeld )en ze lieten elkaar niet meer los.
Bij het jas uittrekken en ophangen moet je elkaar wel loslaten, dus dan gingen ze verder als een stel giebelende pubers

Zo leuk, die kleuterliefde
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 26 september 2008 @ 09:09:23 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61923993
Wat schattig!
pi_61924166
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 09:01 schreef E.T. het volgende:
Iedereen kent wel zo'n filmscene... Twee geliefden zien elkaar op het strand en rennen elkaar tegemoet om in elkaars armen te vliegen..

Projecteer dit nu op een schoolplein waar Saskia staat te wachten en haar vriendje aan komt lopen..
Ze vlogen elkaar om de hals alsof ze elkaar weken niet gezien hebben, (ze hebben gistermiddag nog samen gespeeld )en ze lieten elkaar niet meer los.
Bij het jas uittrekken en ophangen moet je elkaar wel loslaten, dus dan gingen ze verder als een stel giebelende pubers

Zo leuk, die kleuterliefde
Oh schattig

Connor heeft zijn huidige vriendin ook ontmoet op de kleuterschool helemaal weg waren ze van elkaar. Echt verkering kregen ze in groep 3. Zo lief, het is ook echt verliefdheid, ik heb het Connor toen wel eens gevraagd, hoe het nou voelde als hij haar weer zag. Hij omschreef het heel goed, dat zijn hart sneller ging kloppen en dat ie het warm kreeg en voelde dat hij ging blozen

Inmiddels zit Connor in groep 6, zijn lief is verhuisd naar Leeuwarden Maar ze hebben nog steeds verkering, want de moeders zijn gek genoeg om regelmatig heen en weer te karren
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_61924302
Oh en had ik al verteld dat inmiddels alledrie mijn kids in dit topic passen?

Kian gaat sinds maandag naar school. Heerlijk maar ook zo raar en eng. Ik vind hem nog zo klein en het is zo stil in huis wat loop ik te zeikmutsen he? Het ene moment vind ik het zo fijn en het andere moment voel ik mij gewoon een beetje verdrietig

Vandaag zijn de jongste twee op schoolreis naar Plaswijck...en nu heb ik buikpijn

Zo en nu ga ik mijzelf een schop onder mijn hol geven en weer normaal doen....ik ga wel stofzuigen ofzo
Hyves!
pi_61924325
Hey Loena!

Dylan is niet verliefd voor zover ik weet Maar het klinkt wel schattig allemaal
Dylan speelt de laatste tijd vaak alleen zegt hij, want hij wil met de groep 2 kinderen (gemengde klas) spelen en niet met de groep 1 kinderen. Maar de groep 2 kinderen willen niet met hem spelen omdat hij groep 1 is Gelukkig gaat hij er niet minder graag om naar school, hij vindt het wel best geloof ik
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_61924425
Beef

Oh ja groep 1 of 2 heikel punt idd...groep 1 zijn de ukkepukkies volgens Ewen verder heeft hij er schijt aan en speelt met iedereenwat ook te merken is...iedere woensdag een ander kindje hier over de vloer
Hyves!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 september 2008 @ 09:37:10 #69
13151 crew  Rewimo
pi_61924531
Vorig jaar kregen wij het er bij Christan maar niet in, dat een deel van de kinderen waarmee hij les had in de eerste Klasse zat. Ze kregen samen les en dus waren ze allemaal tweede klas, volgens hem. Nu hij in de derde klas zit (groep 5 in NL) zitten die anderen natuurlijk in de tweede klas, en dus zijn het ineens "maar" tweedeklassers

Ik kon daardoor overigens vorig jaar ook niet uit elkaar houden wie er nu in de eerste of in de tweede klas zat
pi_61924589
Myrthe zit ook in een gemengde groep, als je haar er naar vraagt zit ze in groep 1 én 2. Wordt er bij jullie dan veel onderscheid gemaakt tussen oudste en jongste kleuters ofzo?
pi_61941695
Ohh wat heerlijk dat Eva zo bezig is met Letters !! En hoe herkenbaar !! Super van dr dat ze de S heeft geleerd (ik vind het de mooiste letter

HIer ook wel getallen voorkeur : Merijn heeft de 7 en wij zelf de 3 .. ach ja je moet wat.

Iemand nog leuke tips voor een feestje voor een-bijna-negen-jarige ? Alles is welkom....
  vrijdag 26 september 2008 @ 21:55:57 #72
37150 livelink
pi_61941920
Een meisje uit onze buurt had rond haar 9e een soort Harry Potter feestje. In ieder geval was het met tovenaars en heksen. Het begon pas 's avonds toen het bijna donker was. En ze hebben in het donker een speurtocht gedaan en daarna zag ik iets in de tuin met veel vuurkorven, pannetjes en dergelijke.

Ik weet verder niks van dat feestje, maar het zag er zo gezellig uit zo in het donker in de tuin met al dat vuur, dat ik alleen dat al geweldig vond.
pi_61942218
Dat klinkt leuk en spannend Livelink

Loena
3 mannen op school en een schoondochter al Pfffff, het gaat (te) snel allemaal.

Lois, wat een leuke verhalen Post waar je wil, ik lees het toch wel
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 27 september 2008 @ 09:23:59 #74
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_61947996
Ik vind mijn kleutermeisje echt leuk. Ze kletst, danst, zingt, rijmt en speelt de hele dag aan elkaar. Het gaat goed in de klas nu, ik moet d'r nog bijna elke morgen letterlijk en figuurlijk over de drempel duwen maar dat zal ook wel een keer overgaan. Ze heeft twee vriendinnetjes in de klas waar ze steeds mee wil spelen en wordt opgewacht op het schoolplein. In de badkamer staat ze me op te jagen maar zorgt er wel voor dat ze er zelf helemaal naar wens uitziet En dat is over het algemeen nogal bont.
Achterop de fiets zit ze zich af te vragen wat er die dag gedaan wordt, wat ze mee moest nemen en bovenal of we op tijd komen en hoe laat ik d'r weer op kom halen. En dat alles naast de grote vraag 'misschien ben ik vandaag wel poortwachter, ik ben al best lang niet geweest, toch? ja toch mama? denk je dat ik misschien weer bijna aan de buurt ben?'
Ze kent al een heleboel liedjes, rijmpjes en versjes en vertelt het verhaal van Roodkapje met nagebootste stemmetjes. Muziekles en euritmie zijn liefstelingse dingen om te doen, echt zo gaaaaaf mama En ze is nog heel erg onder de indruk van het over het algemeen onschuldige kattenkwaad van de oudere kindjes in de klas en doet daar ook uitgebreid verslag van.
Na schooltijd is ze soms zo hyper en vol van school dat ze alleen nog maar rondjes om het blok kan fietsen, joelend. Vaak samen met ons buurjongetje, hij heeft last van hetzelfde probleem Maar ook vaak is ze thuis aan het knutselen 'juffie mag ik een stukje restpapier mee naar huis dan kan ik laten zien wat ik gemaakt heb' en maakt ze dus kopietjes van de werkjes die ze op school maakt, heeft ze een vriendinnetje te spelen of zit ze met kindjes uit de buurt in de speeltuin. Fijn is ook dat er deze zomer drie kindjes in de buurt zijn komen wonen die ook niet altijd maar naar buiten mogen zoals de andere kinderen uit de buurt. Nu heeft ze dus kindjes om soms mee te spelen die ook niet ver weg mogen en die gewoon graag in de tuin spelen.

En ze is lief en gezellig. Hoe het ook gaat, ze is altijd open en heeft er zin in. Vaak ook hardop bezig met voor haar belangrijke kwesties; 'Waarom komen buslijn 3 en 5 wel langs ons huis maar lijn 4 niet?' en 'Weet je wat ik een mooi woord vind, mama? Passage. Mooi he?' en 'Het is gemeen dat er nooit een zeester zit in de visfiguurtjes van Albert Heijn. Het is echt niet leuk. Heb je goed gezocht, mag ik zelf kijken? Het is echt waar he. Tjonge, ik wil dit nooit meer, de volgende keer nemen we die rechthoeken weer hoor mama, ik vind dit echt zo oneeeeeeerlijk. Ik had me verheugd op zeestervissticks.'

Twee foto's ter illustratie Jolie op de schommel bij school, zeer gekleurde outfit en Jolie met zelfgemaakte appelmoes.

En een een filmpje van Jolie terwijl ze een brief schrijft aan mijn zus. Doet me denken aan de sommetjes van Piet, die vind ik heel leuk!

Net als de letter S van Eva, fijn dat er zo veel leuke dingen zijn waarover je kunt vertellen Lois.

Jolie zit ook in een gemengde kleuterklas met kindjes van vier tot en met zes jaar. Er wordt best veel onderscheid gemaakt tussen de grootste en kleinste kleuters. De grootste kleuters gaan op woensdag naar school en dan zijn de kleinste kleuters vrij. Dat maakt natuurlijk best een groot verschil. Er zijn ook best veel groepjes maar toch spelen ze op school allemaal samen. Meestal dan, natuurlijk.
  zaterdag 27 september 2008 @ 10:05:02 #75
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_61948188
Bel! Ik zit hier helemaal blij en gelukkig te wezen na het lezen van je verslagje! Hoe moet jij je dan wel niet voelen!
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_61948225
Luchtbel, wat mooi geschreven! Heerlijk dat Jolie het zo naar haar zin heeft. En wat klinkt het gezellig, zo'n kleutermeiske.
Hardloper.
IG @webkim
pi_61973070
Jolie
pi_61973518
dat filmpje, wat ís ze toch leuk! en jouw verslag mag er ook zijn, LB! lief! heerlijk dat 't zo goed met 'r gaat.
pi_61973556
loenatik, gefeliciteerd nog met Kian! ook alweer vier, wow!!
pi_61992406
Wat doen jullie eigenlijk met al die dingen die je kind meekrijgt van school zoals folders over minilococlub en de gestreepte boekjes? Ik vind het zo'n commercieel gedoe, of zou het ook werkelijk iets toevoegen?
  maandag 29 september 2008 @ 12:26:07 #81
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_61993151
Ik doe er niets mee. Zodra erbij staat dat het 'meegroeit de ontwikkeling van je kind' o.i.d., is het toch niets voor ons. Meestal is dat voor 'het gemiddelde kind' en dat heb ik niet. Als je kind achter is, zou je het nog kunnen wegleggen totdat het er wel aan toe is, maar ik kan het hooguit wegleggen voor het volgende kind.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_61993240
ik doe er tot nu toe ook niets mee, we kiezen zelf onze boeken wel uit.
pi_61993815
Dat met die boeken heb ik dus ook. We hebben zelf thuis al zoveel boeken en lezen zo veel met de kinderen dat het me niet echt nodig lijkt in ons geval. Ik zal eens aan de juffrouw vragen wat het beleid van de school is mbt dit soort acties.
  maandag 29 september 2008 @ 13:05:55 #84
37150 livelink
pi_61993974
Ik kies ook liever zelf mijn boekjes uit en doe dus niet mee aan dit soort abonnementen. Het is veel te leuk om zelf in een boekwinkel of bibliotheek rond te snuffelen.
  maandag 29 september 2008 @ 13:58:39 #85
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_61995284
Jolie ma belle. Op het eind van het filmpje kijkt ze zo onwijs lief. Ik geloof niet dat tante heeft kunnen weigeren.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_61996149
Oh LB ik moest er van huilen, zo lief als je dat omschrijft Jolie is echt supercool

Ik doe er eigenlijk ook nooit aan mee, ga regelmatig met de kinders langs de bieb en daar is veel meer keus
Saartje
  maandag 29 september 2008 @ 15:54:15 #87
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_61998464
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:44 schreef Ticootje het volgende:
Ik hoef ook geen apart topic hoor. Misschien over een paar jaar als er emer pubers zijn. Maar nu is Priscil gewoon 1 van de oudste kinderen hier op fok.
Ik heb ook regelmatig een puber in huis rondlopen. Ze is vorige week 13 geworden en zit nu net in het eerste jaar van de middelbare school. In de zomervacantie was ze onwijs zenuwachtig om op deze nieuwe school te beginnen [ook omdat er uit groep 8 niemand met haar mee ging naar deze school], maar na een week is het veel 'vetter en gaver' dan de lagere school. Ze wil nooooooit meer terug naar de lagere school en het meeste 'vette' is dat ze 8 weken zomervacantie heeft!

Het is wel leuk hoeveel ze ineens veranderen na een paar weken middelbare school. En hoeveel commentaar de papa regelmatig krijgt over zijn 'ouderwetse kleding en opvattingen'. Vorig weekend zouden ze samen op de motor naar de stad gaan en ze moest d'r veters van hem strikken. 'Als je maar weet dat ik ze gelijk weer losmaak als we er zijn EN ik ga dus echt niet met die helm en motorjas door de stad zeulen hoor! Dan loop ik kaaaai voor schut hoor papa!'.

Jongste hier heeft sinds 2 weken weer verkering met z'n grote liefde. Ze staan dus weer regelmatig bij elkaar aan de deur met een big smile en rode wangetjes. Afgelopen vrijdag gingen ze naar de Efteling en ze zaten gelukkig samen in een groepje. Dan konden ze samen in de droomvlucht . Als ze toestemming kregen van thuis, mochten ze na 15h ook nog in de Efteling blijven en zijn 'schoonmoeder' was de begeleidster van zijn groepje. Dat was natuurlijk helemaal feest.

Meneer kwam om 19h helemaal moe en dolblij thuis, want hij mocht bij z'n vriendinnetje frietjes blijven eten. Onderweg naar z'n moeder heeft hij alleen maar liggen slapen in de auto. En hij praat in zijn slaap, dus we wisten gelijk wat ze nog meer in de droomvlucht hadden gedaan.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  † In Memoriam † maandag 29 september 2008 @ 15:59:02 #88
7074 moussy
kuttekop
pi_61998604
Sjeekie Beekie

René is ook weer helemaal in loveee
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 29 september 2008 @ 16:42:35 #89
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_61999943
quote:
Op maandag 29 september 2008 11:48 schreef snoopy het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk met al die dingen die je kind meekrijgt van school zoals folders over minilococlub en de gestreepte boekjes? Ik vind het zo'n commercieel gedoe, of zou het ook werkelijk iets toevoegen?
Het enige wat ik ermee doe is gooien in de afvalemmer

Joliefje

Ach gossie sjeekie
pi_62005853
Luchtbel: wat een heerlijke post !!

jayden zit dus ook in een gemengde kleuterklas, en het onderscheid wat er door juf in de klas gemaakt wordt is vooral de materiaalkeuze (de oudsten mogen met andere krijtjes kleuren als de jongsten, de oudsten doen andere dingen met de bijenwas en vilten en borduren iets meer. De jongsten zijn net als bij jolie swoensdags vrij.

ik heb nog nooit iets van dat soort folders meegekregen, kan het me in elk geval niet herinneren uit alicia's kleutertijd.

Lang getwijfeld of ik zou berichten over het michaelsfeest (een van de feesten die wij van de vrije dus wel vieren maar het reguliere niet. maar nu er in mijn pm meer ouders rond hangen die de vrije hebben gekozen als school of gaan kiezen denk ik dat ik gewoon hier ook zo nu en dan eens wat van ons neer ga gooien.

Wij hebben afgelopen zaterdag het Michaelsfeest gehad voor Alicia en vandaag voor Jayden. Bij de kleuters doen ze binnen schooltijd wat spelletjes, plukken appels, raspen de appels en maken samen met juffie de appelmoes. Als ouder krijg je er niet superveel van mee behalve uit de verhalen van je kind en de voorbereidingen die je zelf maakt. (Bij onze kleuters vieren ze het michaelsfeest meer als oogstfeest, het Michaelsgebeuren kwa moed, lef en de ridder joris varianten worden nog niet uitgebreid gedaan)

Zaterdag had Alicia het feest, en als eerste klasser snap je natuurlijk al wat meer over helden daden, wat moed en angst inhoudt en vooral dat angsten overwonnen kunnen worden. (de 1e, 2e en volgens mij ook nog de derde draaien bij ons een apart programma (ridder joris die de draak verslaat en de princes red), de andere drie hogere klassen hebben een eigen, vooral spannender programma) We moesten om kwart over negen al in het park zijn en na wat onwennig heen en weer geschuifel van de eerste klassers en het zoeken naar het juiste groepje, mochten ze hun ingestudeerde gedichten en liedjes laten horen alvorens met de groepjes het park in te gaan en de opdrachten uit te voeren.

Allemaal kleine spelletjes waren uitgezet waarbij de kinderen iets moesten doen wat zo nu en dan in kinderogen best spannend was, een appeltje 'stelen' bij de appelreus (wat Alicia nadat ze de kunst afgekeken had bij de rest enorm beheersd deed, goed op de reus lettend), in een bootje een zwaardje naar de overkant brengen. Deze vond ze het minst eng dus hier stond ze bij te poppelen het te mogen doen. Al slingerend een draak bekogelen met kersenpitten of de staart van de draak veroveren was een ander verhaal, ze had zichzelf vooraf moed ingesproken en bleef maar schreeuwe je bent een mens je bent geen draak, maar helemaal in je eentje dan toch die staart pakken is best eng. je zag haar steeds twijfelen en twijfelen en was dan ook erg blij met wat hulp En nog veel meer spelletjes, was erg leuk opgezet allemaal, spannend maar net niet te..

Het was enorm leuk, Alicia heeft het geweldig gehad je zag haar echt genieten (en we hadden enorm geluk met het weer) Na afloop hebben we met zijn allen nog gepicknickt en mocht de zesde klas als gehele klas nog een keer de draak spelen waarbij iedere klas een keer de tong/staart mocht veroveren (zelfs ouders mochten een kansje wagen )

Vandaag was het de echte datum waarop Michaelsfeest gevierd hoort te worden en hebben ze bij Alicia in de klas vooral lekker gekletst over afgelopen zaterdag en zichzelf allemaal benoemd tot eigen held en appelmoes gemaakt met zijn allen. Ik heb Alicia nog nooit zo happy en enthousiast gezien als afgelopen zaterdag echt super.

Ik heb foto's maar weet niet of ik ze nou hier moet zetten of in het fototopic omdat het anders misschien te veel wordt

edit: ipv foto's filmpjes er ingegooid

[ Bericht 7% gewijzigd door knorretje op 29-09-2008 21:10:20 ]
pi_62006289
Dat klinkt leuk knorretje en fijn dat Alicia zo genoten heeft
Zijn al deze festiviteiten die jullie nu ook pas 'leren', of waren deze dingen al bij jou bekend voor de kinderen op school zaten?
  Jubileum moderator maandag 29 september 2008 @ 20:36:22 #92
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_62006466
Wat geweldig leuk om te lezen Knor
Als de foto's echt ter illustratie van het verhaal zijn kunnen ze toch gewoon hier?

LB wat een lief verhaal over Jolietje
Eva ♥ en Iris ♥
pi_62006619
quote:
Op maandag 29 september 2008 20:30 schreef snoopy het volgende:
Dat klinkt leuk knorretje en fijn dat Alicia zo genoten heeft
Zijn al deze festiviteiten die jullie nu ook pas 'leren', of waren deze dingen al bij jou bekend voor de kinderen op school zaten?
de meeste jaarfeesten kende ik al wel, sommigen alleen van verhalen, sommigen doordat ik zelf meer over gelezen had, maar het echt vieren van een michaelsfeest deed ik hiervoor ook niet (overigens vieren we maar een paar feesten extra in vergelijking met het reguliere echt uitgebreid. de rest wordt wel benoemd, en besproken en binnen het lesprogramma behandeld maar maak je als ouder niet mee.

Lois, normaal zou ik ze in het foto topic gezet hebben maar doordat ze idd over het verhaal gaan staan ze daar zonder toelichting zo 'onzinnig' en krijg je eigenlijk meer een crosspost daar van mijn tekst hier Dus gooi ze hier er dan wel in
  maandag 29 september 2008 @ 22:47:05 #94
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_62011099
Knorretje, hoewel de vrije school absoluut onze keuze niet is, vind ik het wel heel interessant om te lezen hoe het eraan toegaat. Fijn dat Alicia en Jayden het er zo naar hun zin hebben!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_62015965
Wat een heerlijke verhalen allemaal. LB heb genoten van je verslag van Jolie

En de puberverhalen...... lalalala die lees ik met totale ontkenning in mijn hoofd. Daar zijn we voorlopig nog niet aan toe

Knorretje ook weer leuk om te lezen hoe eht met die van jou gaat. Leuk verslag en gave foto's.

En Lois. Eva en nummer 8. Het oneindige in het getal.... zo mooi. En de letter S... ook weer zo'n mooie ronde vormen.
pi_62016186
quote:
Op maandag 29 september 2008 12:26 schreef Grijs het volgende:
Ik doe er niets mee. Zodra erbij staat dat het 'meegroeit de ontwikkeling van je kind' o.i.d., is het toch niets voor ons. Meestal is dat voor 'het gemiddelde kind' en dat heb ik niet.
hier sluit ik me volledig bij aan..... Bovendien zijn kinderen die genieten van Harry Potter niet echt meer bezig met de streepjesboekjes en zo....
pi_62016222
Timo is Tutor van een klasgenootje met lezen. GIsteren komt ie naar me toe: Mam, hoe moet ik omgaan met een lastig jongetje ? (blijkbaar heeft hij een behoorlijk pittig mannetje als leesgenootje gekregen) Hij wil echt niet lezen, heb jij nog tips Heerlijk hoe serieus hij zo'n taak dan neemt. Hij wil hem echt helpen bij het beter leren lezen.
  dinsdag 30 september 2008 @ 08:47:26 #98
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_62016540
Wij hebben een Logé. Flip de Beer.
Bram kan het maar lastig snappen het concept. Er zit een schrift bij wat Flip bij de andere kinderen heeft gedaan. En hij moet mee-eten enzo. Het is toch een knuffel? Hoe moet ie dan eten? en zijn pootjes doen het toch niet echt?
Tja, ik kan me de verwarring wel voorstellen. Toch vond ik mijzelf vanochtend, mild gestressed want laat, al sjorrend aan de trui en broek van Flip. Want die moest óók weer aangekleed. Het liefste gooide ik m trouwens in de wasmachine Maar geen idee of Flip daar tegen kan.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 30 september 2008 @ 08:47:55 #99
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_62016547
Heerlijk Stout... Wat worden kinderen dan ineens 'groot'

Isa zit sinds kort op turnen op zaterdagmorgen, dat was een geweldige zet! Ze verheugt zich de hele week erop... Afgelopen zaterdag hadden ze een soort groot langwerpig luchtkussen (wij moesten het vroeger gewoon met de lange mat doen ) waarop ze koprollen konden maken, huppelen, spreid-sluit springen enzo. Was echt leuk om te zien Je merkt wel dat Isa in feite nog maar een jonkie is, het is van 4 tot 6 jaar... Maar ze leert elke les weer bij
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 30 september 2008 @ 09:05:05 #100
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_62016761
Buuv bedankt, nu zit ik met dat stomme liedje opgescheept
Hallo daar ben ik weer
Ik ben Flip de Beer
Bij wie mag ik logeren
Wie is dat deze keer

Isa op turnen

Knorretje ook ik vind het wel leuk om te lezen hoe het er op zo'n vrije school er aan toe gaat

Timo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')