Bedoel je de gaspacho of de zalm?quote:Op dinsdag 23 september 2008 19:34 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dat klinkt goed! En ook wel low-carb verantwoord enzo. Doe 's receptje posten?
als men dat even op de wiki aanpast, staat dat er de volgende keer inquote:Op dinsdag 23 september 2008 20:53 schreef Merel het volgende:
En Kim is de eetschemadistributeur! Dat moet ook in de OP!
allebei!quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:54 schreef Laureline het volgende:
[..]
Bedoel je de gaspacho of de zalm?
*jaloers*quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:01 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik woog 1-2 weken terug 70 zoveel
en gister middag 68.1
Ik ook en ik denk dat ik ook gewoon een stukje (het derde van vandaag) neem, want ik moet die vieze Emmentalersmaak kwijt.quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:01 schreef motorbloempje het volgende:
ik wil chocolaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
* motorbloempje bewaart 't wel voor straksquote:Op dinsdag 23 september 2008 21:03 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik ook en ik denk dat ik ook gewoon een stukje (het derde van vandaag) neem, want ik moet die vieze Emmentalersmaak kwijt.
quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:01 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik woog 1-2 weken terug 70 zoveel
en gister middag 68.1
Ik vind ze PF erg leuk staan. En om eerlijk te zijn stond het mij ook erg goed. Ik had er een prachtige ronde kont in (nee,niet dik, rond) en mooie slanke benen. Met pumps leken ze nog lang ookquote:Op dinsdag 23 september 2008 21:05 schreef Isegrim het volgende:
Skinny's passen bij mij in het rijtje waar ook Uggs e.d. in staan; debiele modetrends die eigenlijk helemaal niemand leuk staan.
zag bij de C&A skinny-jeans reclame ook een meisje van 13 ofzoquote:Op dinsdag 23 september 2008 21:16 schreef Merel het volgende:
Skinny's staan mij goedAl voel ik me er soms ook een beetje 16 in
Dat was dus (naast het snel gedateerd zijn aspect) één van de redenen waarom ik ze niet gekocht hebquote:Op dinsdag 23 september 2008 21:16 schreef Merel het volgende:
Skinny's staan mij goedAl voel ik me er soms ook een beetje 16 in
Ik vind ze bij de juiste dame ook erg flatteus heur, en I LOOOOOVE UGGS! Ik heb zilveren gekochtquote:Op dinsdag 23 september 2008 21:07 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik vind ze PF erg leuk staan. En om eerlijk te zijn stond het mij ook erg goed. Ik had er een prachtige ronde kont in (nee,niet dik, rond) en mooie slanke benen. Met pumps leken ze nog lang ook
Ze zijn er dus pas vanaf maat 24!quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:14 schreef k_i_m het volgende:
Ik wil ook Uggs, voor in de winter. Tegen de kou. En mijn kind krijgt dezelfde
.
Ja dat vroeg ik me ook al af! Kan iemand dat ophelderen?quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:58 schreef omearos het volgende:
Kan iedereen gewoon beginnen met het schema wat KIM heeft? Dan heb ik wel interesse.
Hoewel het een ander merk is, maar toch, ze zijn kewl!quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:25 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik vind ze bij de juiste dame ook erg flatteus heur, en I LOOOOOVE UGGS! Ik heb zilveren gekocht
Ik woon wel in de Randstad en 'cute' is echt niet het juiste woord.quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:30 schreef Vivi het volgende:
Je kan wel merken dat jullie niet in de Randstad wonen..ik vind ze cute hoor Kim!
Ik woon midden in Amsterdam, maar deze gebreide slofjes-achtige laarzen lijken me meer iets voor binnenquote:Op dinsdag 23 september 2008 21:30 schreef Vivi het volgende:
Je kan wel merken dat jullie niet in de Randstad wonen..ik vind ze cute hoor Kim!
Hahaha, ja ik had die middag walgelijk gehopped met mijn moeder en we wilden ff al onze aankopen op de gevoelige plaat vastleggenquote:Op dinsdag 23 september 2008 21:33 schreef Isegrim het volgende:
Wie zet er nou trouwens zijn schoenen op tafel naast de sushi???
aan is een groot woord, maar we vinden elkaar wel heel erg leuk!quote:
quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:34 schreef Sugar het volgende:Dat vroeg ik me ook af!
Ze wilde er vast shoeshi van maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Winterpeen in de blender met een restje fruitsalade
en een gehaktbal van gister!
Die heb ik ook!quote:
Ja echt leer, en ik heb ze bij zo'n zaakje vandaan wat faillissementspartijen verkoopt en ergens maar een paar weken zit...voor 50 euro per 2 paar! (1 paar voor 40 en het tweede voor een tientjequote:Op dinsdag 23 september 2008 21:50 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Waar gekocht? En van leer? Ze zijn awesome!
Ja graagquote:Op dinsdag 23 september 2008 21:56 schreef Vivi het volgende:
Zeist, moet ik even kijken voor je morgen? Ik zou een foto kunnen maken ware het niet dat ik mijn cartreader natuurlijk weer niet kan vinden...ligt wrs ergens tussen de Dinky Toys.
Maar ze zien er precies zo uit als die van Dolcis.
Gelukkig.quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:36 schreef Vivi het volgende:
[..]
Hahaha, ja ik had die middag walgelijk gehopped met mijn moeder en we wilden ff al onze aankopen op de gevoelige plaat vastleggen.
Ze waren nog ongebruikt dus.
Tegen jouquote:Op dinsdag 23 september 2008 21:59 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ja graagOf had je het tegen CF
?
Ik heb maat 41 (vallen ze normaal?)
en hebben ze lichtbruine en donkerbruine of alleen maar 1 soort?
Maag, (dikke) darm, ehm... lever?quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:57 schreef Vivi het volgende:
Weet iemand btw wat voor organen er net onder je ribben zitten? Ik heb daar pijn.
Oke ik kijk ff, alleen don't hold your breath want volgens mij ging ie volgende week opdoekenquote:Op dinsdag 23 september 2008 22:05 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Oke ik vind de lichtbruine het leukst
en daarna zwart
maar als ze er beide zijn vind ik dat ook goed
Geen dank, het ligt op mijn vaste routequote:Op dinsdag 23 september 2008 22:08 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Op hoop van zegen dan maar?
In ieder geval bedankt en super lief dat je wil kijken
Oh, en mijn project groepje haat me. En ik moest bijna huilen toen ze met z'n zeven tegen me uitvielen onder het mom van opbouwende kritiek
quote:"In het restaurant hangt een zwaarmoedige vetlucht (van de wok). Erg kleine 1 persoonskamer. "
Omdat ik altijd stom was/er nooit was/altijd te laat/niks inleverde/stom was/etcquote:Op dinsdag 23 september 2008 22:16 schreef Vivi het volgende:
[..]
Geen dank, het ligt op mijn vaste route.
En waarom vielen ze uit?
Ik had gewoon gezegd : "Heb je de groep wel es goed bekeken dan?! *betekenisvolle stilte*"quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:24 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
"We hebben niet het idee dat je je best doet om in de groep te horen"
Sterf biatches!
Wat een tuig zeg! (jij niet hoor Vivi!). De singletoeslag is gemiddeld ¤ 47,50!!!quote:
Ik moet het hele jaar nog met ze samenwerkenquote:Op dinsdag 23 september 2008 22:26 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik had gewoon gezegd : "Heb je de groep wel es goed bekeken dan?! *betekenisvolle stilte*"
En dan met deze smilies erachter he -->![]()
.
Dan boek je toch een doublequote:Op dinsdag 23 september 2008 22:31 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wat een tuig zeg! (jij niet hoor Vivi!). De singletoeslag is gemiddeld ¤ 47,50!!!
Ik heb nog geen spierpijn, wel voel ik me mijn schouderbladen maar dat komt omdat ik nooit recht zitquote:Op dinsdag 23 september 2008 21:04 schreef Tinkepink het volgende:
Leuk dat je toch nog mee kon doen met buikdansen Miss_S! Ben benieuwd of je nu ook spierpijn krijgt in je buik- en rugspieren. Ik doe 's avonds ook vaak buikdansoefeningen om mijn heupen los te maken en in het begin voelde ik het wel.
Die zijn mooi.quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:39 schreef cinnamongirl het volgende:
Deze Spaanse army-boots heb ik dus; 159,- euro.
[ afbeelding ]
Ik heb 1 keer geweldig samen gewerkt in een groep tijdens mijn studie. Maar dat was wel aan de OU. En iedereen werkte fulltime en we deden het project erbij. Rete efficient allemaal.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:37 schreef ColdFeet het volgende:
Projectwerk is hels, ja. Ook op de universiteitIk heb in mijn hele studie precies EEN keer prettig groepswerk uitgevoerd, dat was in tweetallen, met iemand die precies even slim was en even hard werkte en die ik ook aardig vond. Toen ging het wel
quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:51 schreef ColdFeet het volgende:
Oeh Farfallus, showing off your soft skills!!Wat ontzettend verantwoord allemaal!
Goed plan! Ik heb ook nog een fles liggen. Proost!quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:59 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ga limoncello drinken. Uit ItaliaWelterusten
Oeeeeh, die maakt mijn tante altijd zelfquote:Op dinsdag 23 september 2008 22:59 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ga limoncello drinken. Uit ItaliaWelterusten
Zeg dat wel zeg. Wat een drama weer die kut krukkenquote:Op dinsdag 23 september 2008 23:24 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik lees nu pas terug van SHEwat kut!!!!!
Nee, is niet voor niets. Leerzaam en ze hebben net als jij meteen ideetjes voor avondeten.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:39 schreef k_i_m het volgende:
Je gaat me toch niet vertellen dat ik voor Cornelis Anus al die dingen heb zitten doorsturen?.
Wat had je ook alweer en wat heb je pijn gedaan ?quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:40 schreef k_i_m het volgende:
Oh, ik heb trouwens weer heerlijk gegeten!.
Waarom?quote:Op woensdag 24 september 2008 00:05 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb iets tegen een KDV. Ik wil dus ook niet dat mijn kind daar naartoe gaat. Dan had ik net zo goed niet aan kinderen kunnen beginnen.
P.A.quote:Op woensdag 24 september 2008 00:03 schreef k_i_m het volgende:
Mwah, ik moet toch wat vinden, willen we ooit nog een keer een huis met een tuin kunnen kopen. En dat vind ik toch ook wel belangrijk. En het klopt dat secretaressewerk wel leuk kan zijn, maar ik ben gewoon veel te veel gewend om de hele dag een beetje mijn eigen plan te trekken. Dat, plus mijn ochtendhumeur en onvermogen tegen een "baas" aan te glijen heeft in het verleden niet zulke goede resultaten behaald.
Tenzij het tof is en goed betaald. Dan kan ik opeens alles en heb ik nergens moeite mee.
Zo denk ik er ook over. En idd, niets tegen zij die het geen probleem vinden hoor.quote:Op woensdag 24 september 2008 00:05 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb iets tegen een KDV. Ik wil dus ook niet dat mijn kind daar naartoe gaat. Dan had ik net zo goed niet aan kinderen kunnen beginnen.
Zo is ie goedquote:Op woensdag 24 september 2008 00:07 schreef mspoez het volgende:
Ergo, als je een kind hebt onder de vier kan je niet lastiger werken want dan moet wil je ervoor zorgen? (niet vijandig, mind the tone)
En de meneer?
Weet je, ik zou eigenlijk geen dag willen missen.quote:Op woensdag 24 september 2008 00:07 schreef mspoez het volgende:
Ergo, als je een kind hebt onder de vier kan je niet werken want dan moet je ervoor zorgen? (niet vijandig, mind the tone)
En de meneer?
Snap ik;quote:Op woensdag 24 september 2008 00:08 schreef k_i_m het volgende:
Amsterdam is te ver. Ik werk nu maar drie dagen en was niet van plan daar meer van te maken. En voor drie dagen is dat ineens erg veel ov/reistijd shit.
Ja, dat ken ik al. Er werkt zelfs een oud collega van me. Daar heb ik alvast weinig aan, behalve als ik voor de gezelligheid belquote:Op woensdag 24 september 2008 00:13 schreef SHE het volgende:
[..]
Snap ik;
schrijf je eens in bij Born4jobs.
Coole P.A. functies hebben ze, vrnl in media en film. Zitten in Hilversuck.
eensquote:En ja, het is ook verschrikkelijk als je een dag niks te doen hebt op je werk, en je weet dat je je tijd beter thuis door had kunnen brengen met je kind.
Het is me nu een stuk duidelijker.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:38 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Wat snap je niet, het gaat er om dat mensen vier weken hun kritiek opsparen en dan gezamenlijk bedenken dat ik dan de zondebok ben. En ik zat niet zo lekker in m'n vel dus een weerwoord geven zat er niet echt in.
Nou ja aan het einde kwam ik wel keihard terug. Hihi
Ik deed de tacktiek van
O ik begrijp dat jullie het vervelend vinden, dat had ik mij niet gerealiseerd, wat kan ik veranderen?
En toen was iedereen wel klaar.
En zei ik op het einde zo van
Ja en misschien is het fijn als je METEEN dit soort dingen zegt. Want ik voel mij nu eigenlijk best aangevallen en overrompelt (vertel hoe je je voelt, werkt goed)
Eigenlijk wou ik zeggen: Krijg de [k-woord]. Allemaal! Maar ik moet nog 36 weken met ze doen oid
Maar waarom zoveel kinderen achter elkaar krijgen in die niet zo optimale situaties?quote:Op woensdag 24 september 2008 07:28 schreef vamperotica het volgende:
En even over het KDV gebeuren....
Toen mijn vorige lief en ik de eerste kregen, was ik net bezig met mn MBO SPW.... Keus was, kind gelijk naar het KDV en nog 2 jaar naar school en god weet wat daarna, of gaan stoppen en thuis keutelen met kind en eventueel later weer aan den opleiding.... Dat is het dus geworden.... Toen nr 1 pcies een half jaar was wist ik dat ik zwanger was van nr 2 (op de verjaardag van mijn veel te vroeg overleden mammie) Moeders lekker thuis, pa bijna nooit, want marine en dat zou zo door blijven gaan tot ze naar school gingen.... Heerlijk...super van genoten!
Toen het zo ver was dat ik weer wat aan school/studie zou gaan doen zijn we uit elkaar gegaan en heb ik een tijdje mn hand opgehouden bij de sociale dienst.... Op een gegeven moment ben ik gaan werken en gingen de kids naar het KDV....Pa vond dat ie niet bij hoefde te springen in opvang want hij werkte al zn hele leven en dat hoefde niet aangepast te worden...En hij vond 100 euro per kind per maand echt wel voldoende aan bijdrage.... Moeders mocht een soort van opleiding op het ROC gaan doen en de kids gingen naar een gastouder....Nr 3 diende zich aan en moeders had enorme problemen met dr hormonen en kon niets onthouden ( echt rampzalig!!) dus even gestopt met de ( voor)opleiding... Op een gegeven moment kwam mijn pappie ook te overlijden en werd de opleiding niet meer betaald door de gemeente want ik had "vermogen" Uitkering werd ook stopgezet. Moeders heeft toen een tijd meer dan 40 uur per week gewerkt maar op een gegeven moment wilde dochterlief niet meer naar pa toe want ze zag moeders nooit.....
Heb samen met zuslief mooie afspraken gemaakt over haar uitkopen en toen had ik een eigen huis! Lief kwam bij me wonen, en nr 4 diende zich aan... Tussendoor wel wat gewerkt, maar kids ook veel naar het KDV want mama trok het allemaal niet zo ( psychische shit wat jaren verdrongen bla bla bla) na nr 5 ben ik thuis gebleven en dat is zooooooo heerlijk!! Ik zit zoooo vaak met tranen in mn ogen te kijken naar mn kinders!!
Nou nog ff die mindtroep opruimen en dan mn huishouden en dan heb je de gelukkigste huismama die je kunt vinden denk ik!!
Dus: ...... Ik zie heel dat KDV gebeuren als een noodzakelijk kwaad.
( sorry voor onsamenhangend en onlogisch en uhm, what's the point, maar nog vroeg enzo)
Waarom doe je dat dan niet?quote:Op woensdag 24 september 2008 07:29 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb heul geen zin in vandaag en wil met mijn hoofd onder de dekens blijven liggen tot 11 uur om daarna mij een glas thee en verse jus d'orange voor te laten schotelen....
BAH!!!
werkenquote:Op woensdag 24 september 2008 08:20 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Waarom doe je dat dan niet?
Ik ga vanavond vroeg naar bed. Dat kwart over 6 wegrijden hakt er toch wel in hoor.![]()
En ik ga taart bakken. Want mijn broer is jarig. Dus dan bak ik maar taart. Gaat geen hele moeilijke taart worden vrees ik.
m'n studie is super, écht waar.. maar als ik thuis kom na een dag college ben ik gewoon opquote:Op woensdag 24 september 2008 08:36 schreef Liejannuh het volgende:
Ach, gewoon even een paar dagen zoveel mogelijk leuke dingen doen. Die motivatie komt wel weer terug.Je doet toch een ontzettend leuke studie?
Ik ga even een paar verslagen afmaken die ik gistermiddag al had moeten afmaken.![]()
En meer koffie drinken.
quote:Op woensdag 24 september 2008 08:58 schreef Sugar het volgende:
Jongens, er ontstaat niet meteen hechtingsproblematiek als een kind 1 of 2 dagen een andere volwassene ziet en kent als oppas, hoor. Maar verdiep je er eens écht in, zou ik zeggen, dan verlos je jezelf misschien van de gedachte dat alles zo zwart-wit moet als jullie nu schrijven.
En anders niet, dan verschillen we gewoon van overtuiging hierin. Dat mag en kan ook, natuurlijk. Voor mij is het kdv absoluut geen noodzakelijk kwaad, maar een instelling die mede zorgt voor een fijne balans, een fijne week voor állemaal. Niet alléén voor het kind/de kinderen zelf, maar ook inderdaad voor de ouders.
Me too. Mijn studie is helemaal het einde, maar ik kan mezelf er niet toe zetten om ook maar íets te gaan doen... Vrijdag tentamen....quote:Op woensdag 24 september 2008 08:32 schreef motorbloempje het volgende:
mn werk is wel leuk hoor, en gezellig
maar zit er om een debiele reden even een beetje doorheen als het om professionele (studie/werk) motivatie gaat
quote:Op woensdag 24 september 2008 08:56 schreef Laureline het volgende:
O,o, de KDVdiscussie!
Zeg er fijn niets over, maar ik trek me van anderen ook niet veel meer aan, die olifantenhuid krijg je wel als moeder. Want ik merk dat de opvoeding van kinderen iets is waar werkelijk IEDEREEN een mening over heeft, tot in de kleinste details, dus je doet het toch altijd fout
Als ik lees wat jij soms op een dag doet zou ik ook doodmoe zijn. Je bent net verhuisd, vol aan de studie, aan het werk, aan het sporten en hebt ook nog eens een druk sociaal leven.quote:Op woensdag 24 september 2008 09:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
m'n studie is super, écht waar.. maar als ik thuis kom na een dag college ben ik gewoon op
en vanochtend wilde ik de weegschaal ook wel weer door de ruit naar buiten gooien![]()
![]()
dus
![]()
![]()
Dat doodvermoeiende vind ik nu al, met drie dagen werkenquote:Op woensdag 24 september 2008 09:05 schreef Tinkepink het volgende:
Conclusie: het gaat best, carriere en kinderen. Het enige probleem is dat het doodvermoeiend is. Maar dat vind ik van thuiszitten ook, al is het dan wel op een andere manier.
ken armanimania wel van vroeger, toen ik veel in R&P postte...quote:Op woensdag 24 september 2008 09:51 schreef Tinkepink het volgende:
Ik weet trouwens niet wie hier allemaal _evenstar_ en Darkmanta kennen, maar ik wilde jullie even wijzen op het volgende topic: Dag lieve papa..
quote:Op woensdag 24 september 2008 10:00 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mwah ik zie bij MoBlo toch wel een duidelijke negatieve generaliserende mening naar voren komen wat niks met een persoonlijke wens te maken heeft. Maar Sugar heeft het prima verwoordt denk ik zo.
Overigens MoBlo zie ik wel in wat je bedoelt maar vind ik het vrij zwart/wit. Om maar niet te spreken over wat voor gevolgen het voor de maatschappij zou hebben als iedereen het zo zwart/wit zou zien.
En in deze lijn moet je ook de kinderbijslag afschaffen, want je moet pas een kind nemen als je er zonder steun van de overheid voor kan zorgen.
Ik heb 'm dan ook niet zelf bedachtquote:Op woensdag 24 september 2008 10:04 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Laten we díe discussie al helemaal niet beginnen. Dan ga ik me weer vreselijk opwinden over de egocentrische denkwijze en het gebrek aan solidariteit in de hedendaagse maatschappij.
quote:Op woensdag 24 september 2008 10:00 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mwah ik zie bij MoBlo toch wel een duidelijke negatieve generaliserende mening naar voren komen wat niks met een persoonlijke wens te maken heeft. Maar Sugar heeft het prima verwoordt denk ik zo.
Overigens MoBlo zie ik wel in wat je bedoelt maar vind ik het vrij zwart/wit. Om maar niet te spreken over wat voor gevolgen het voor de maatschappij zou hebben als iedereen het zo zwart/wit zou zien.
En in deze lijn moet je ook de kinderbijslag afschaffen, want je moet pas een kind nemen als je er zonder steun van de overheid voor kan zorgen.
Ja hoor popje. En iedereen die ongepland zwanger raakt, neemt maar een abortusquote:Op woensdag 24 september 2008 10:06 schreef motorbloempje het volgende:
[..]sorry, dan vind je het maar generaliserend, maar zo denk ik er wel over.
En já, je moet zonder steun van de overheid voor je kinderen kunnen zorgen als je aan kinderen begint.
Zit het vervolgens tegen, soit, hulp moet kunnen, maar zorg er eerst voor dat je alles op orde hebt voordat je bewust aan kinderen begint ja.
Zwart/wit, soit, maar slechts MIJN mening. Heb hierboven al gezegd dat iedereen het voor zichzelf moet uitmaken hoe hij/zij de kinders opvoed, maar ik zal nooit aan kinderen beginnen als ik ze niet zonder hulp van de overheid kan betalen nee
Zeg hiermee niet dat hij maar afgeschaft moet worden, maar zie het als een extraatje, niet als iets wat nodig is als je aan kinderen begint..
Ik weet niet waarom iedereen toch denkt wat voor vetpot die kinderbijslag is. Maar seriously, echt niet genoeg om een discussie aan te wijdenquote:Op woensdag 24 september 2008 10:00 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
heb je een eigen voordeur en sanitaire voorzieningen?quote:Op woensdag 24 september 2008 10:14 schreef kwakveense het volgende:
ik geloof dr geen drol van alleen. volgens de definities van woonzicht ben ik wél een starter. t is toch ook belachelijk als je omdat je toevallig twee kamers huurt ipv 1 ineens geen starter meer bent??
ik vond het ver-schrik-ke-lijk. ik heb wat gejankt daar...quote:Op woensdag 24 september 2008 10:13 schreef Miss_S het volgende:
Ik vroeg me af wat jullie mening dan was over een peuterspeelzaal? Officieel is dat ook opvang maar zou heb ik dat als kind nooit ervaren en de meeste mensen zien het zo ook niet
ja.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
heb je een eigen voordeur en sanitaire voorzieningen?
Is het ook niet, I know, maar er zijn wel genoeg mensen die vinden dat die kinderbijslag maar geheel afgschaft moet worden omdat het niet de taak van de overheid is. Ik vond het wel in de lijn liggen van wat MoBlo eerder zei, that's all.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:13 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom iedereen toch denkt wat voor vetpot die kinderbijslag is. Maar seriously, echt niet genoeg om een discussie aan te wijden.
ik zou ZELF met een minimumloon (als ik daar niet mee rond zou kunnen komen) niet aan kinderen beginnen neequote:Op woensdag 24 september 2008 10:17 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
In feite zeg je dan toch dat laag geschoolden die net het minimum loon verdienen dan dus maar geen kinderen mogen krijgen? Ik weet dat er op fok genoeg zijn die zich daar prima in kunnen vinden trouwensmaar ik vind het nogal elitair. Wie gaat trouwens over een aantal jaar dan dat werk voor minimum loon doen?
Niet eens genoeg voor de luiers!quote:Op woensdag 24 september 2008 10:13 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom iedereen toch denkt wat voor vetpot die kinderbijslag is. Maar seriously, echt niet genoeg om een discussie aan te wijden.
ik ga vanmiddag bellen over dat starters gedoe (vanochtend zijn ze allemaal naar bezichtigingen zei dat meisje) en morgen voor 12 uur moeten de acceptaties binnen zijn, dus dan hang ik om 13 uur weer aan de telefoon...quote:Op woensdag 24 september 2008 10:18 schreef ColdFeet het volgende:
Als iedereen moet wachten tot 'ie financiele zekerheid heeft, is de mensheid snel uitgestorven![]()
Kwakveense, spannend! Wanneer hoor je meer?
ja, maar je woont nu in een huis van welke corporatie?quote:Op woensdag 24 september 2008 10:17 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ja.
maar de woonzicht site zegt "starter= iemand die geen huurwoning van één van de aangesloten corporaties achterlaat" en "doorstromer= iemand die een woning van één van de aangesloten corporaties achterlaat"
letterlijk staat t er zo....
De insteek van een peuterspeelzaal is toch geen opvang? Het is voor het sociaal emotionele aspect van je kind, voorbereiding op de basisschool etc.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:13 schreef Miss_S het volgende:
Ik vroeg me af wat jullie mening dan was over een peuterspeelzaal? Officieel is dat ook opvang maar zou heb ik dat als kind nooit ervaren en de meeste mensen zien het zo ook niet
Je hebt gelijk hoor.... Financiele zekerheid is zeker wel handig.... Mar die zekerheid kán wegvallen...En dan sta je daar!quote:Op woensdag 24 september 2008 10:14 schreef motorbloempje het volgende:
ik zou inderdaad als ik nu zwanger zou worden het meteen weg laten halen ja
omdat ik er financieel niet voor kan zorgen én omdat ik geen kinderen wil
dat zegt niet dat iedereen dat maar moet doen, maar ik VIND dat je als je BEWUST aan kinderen begint de financiele middelen moet hebben om je kinderen groot te brengen.
Nee, je hoeft geen miljonair te zijn, nee, je hoeft niet je kinderen in weelde te dompelen en te verwennen en ze alles te geven wat ze maar willen, maar financiele zekerheid is voor mij een vereiste om bewust aan kinderen te beginnen.
Liefde is uiteraard het állerbelangrijkste, maar uit liefde zou ik wachten op financiele zekerheid...
maargoed, carriere-vrouwtje speaking, geen moeder-moeder hè?
De helft was al op toen ik een nieuwe winterjas voor haar gekocht hadquote:Op woensdag 24 september 2008 10:19 schreef Laureline het volgende:
[..]
Niet eens genoeg voor de luiers!
Ook als je of carriere moet maken of thuis met kinderen moet gaan zitten. Either way de beroepsbevolking krimpt dan nog sneller dan het nu al doet.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:18 schreef ColdFeet het volgende:
Als iedereen moet wachten tot 'ie financiele zekerheid heeft, is de mensheid snel uitgestorven![]()
Peuterspeelzaal is hier toch echt vanaf 2 tot je naar de kleuterschool gaat ( met je 4)quote:Op woensdag 24 september 2008 10:21 schreef motorbloempje het volgende:
Op de peuterspeelzaal kun je niet terecht als je een paar maanden oud bent, maar pas vanaf je 4e.
Het is een voorloper op de kleuterschool en dient niet als opvang gezien te worden, me dunkt.
vanaf je tweedequote:Op woensdag 24 september 2008 10:21 schreef motorbloempje het volgende:
Op de peuterspeelzaal kun je niet terecht als je een paar maanden oud bent, maar pas vanaf je 4e.
Het is een voorloper op de kleuterschool en dient niet als opvang gezien te worden, me dunkt.
yupquote:Op woensdag 24 september 2008 10:21 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor.... Financiele zekerheid is zeker wel handig.... Mar die zekerheid kán wegvallen...En dan sta je daar!
Maar zeg eens eerlijk was dat een Dior?quote:Op woensdag 24 september 2008 10:21 schreef k_i_m het volgende:
[..]
De helft was al op toen ik een nieuwe winterjas voor haar gekocht had.
ik woon in een huis van een huisjesmelker, meneer B. Smit om precies te zijn, in het dagelijks leven groenteboerrrr...quote:Op woensdag 24 september 2008 10:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja, maar je woont nu in een huis van welke corporatie?
En bij elke corporatie ga je huren?
Ik ging vroeger vanaf 4 naar de peuterschool?quote:Op woensdag 24 september 2008 10:22 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Peuterspeelzaal is hier toch echt vanaf 2 tot je naar de kleuterschool gaat ( met je 4)
officieel ben je doorstromer, hier in de regio zou je ook doorstromer zijn, maar het ligt eraan in hoeverre dat 'van een aangesloten corporatie' klopt.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:23 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ik woon in een huis van een huisjesmelker, meneer B. Smit om precies te zijn, in het dagelijks leven groenteboerrrr...
en ik ga als t lukt naar een huis van Portaal...
Nee, om 5 over 12!quote:Op woensdag 24 september 2008 10:19 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ik ga vanmiddag bellen over dat starters gedoe (vanochtend zijn ze allemaal naar bezichtigingen zei dat meisje) en morgen voor 12 uur moeten de acceptaties binnen zijn, dus dan hang ik om 13 uur weer aan de telefoon...
Tja ik hoop altijd maar dat eigenlijk het gros toch wel bewust aan kinderen begint en er over nagedacht heeft. Helaas blijkt dat in de praktijk anders en dan ben ik altijd maar blij dat de overheid er is want wat komt er anders van die kinderen terechtquote:Op woensdag 24 september 2008 10:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
maar als je écht bewust aan kinderen begint, heb dan op dát moment zekerheid, is mijn credo.
Wat de toekomst brengt weet je uiteraard nooit. Je weet ook niet of je een gezond kind op de wereld zet, of een met afwijkingen/ziektes die veel tijd en geld gaan kosten. Dat wéét je niet, maar ik zou zelf altijd voor een solide beginpunt zorgen...
Dat kan niet, je bent jonger dan ik. Vanaf 4 ga je naar de kleuterschool. Althans bij de meeste mensen gaat toch wel zoquote:Op woensdag 24 september 2008 10:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik ging vroeger vanaf 4 naar de peuterschool?
Ik vind die keuze heel kwalijk. Wat nou als je wél wil werken, maar ook voor je kind wil zorgen? Parttime werk bestaat nu zo ongeveer voor 99% uit telemarketing, winkelmedewerker of administratief medewerker.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:21 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ook als je of carriere moet maken of thuis met kinderen moet gaan zitten. Either way de beroepsbevolking krimpt dan nog sneller dan het nu al doet.
quote:Op woensdag 24 september 2008 10:26 schreef vamperotica het volgende:
blikschilderij
Je onderschat de flexibiliteit van zowel ouders, kind als omgevingquote:Op woensdag 24 september 2008 10:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
yup
en ik heb daarom hierboven ook gezegd dat dan hulp, KDV, etc ook volkomen gerechtvaardigd zijn, in mijn wereldbeeld
maar als je écht bewust aan kinderen begint, heb dan op dát moment zekerheid, is mijn credo.
Wat de toekomst brengt weet je uiteraard nooit. Je weet ook niet of je een gezond kind op de wereld zet, of een met afwijkingen/ziektes die veel tijd en geld gaan kosten. Dat wéét je niet, maar ik zou zelf altijd voor een solide beginpunt zorgen...
Neehoor, "gewoon" van de Mexxquote:Op woensdag 24 september 2008 10:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Maar zeg eens eerlijk was dat een Dior?
Maar wat vond je dan van het normale naar school gaan?quote:Op woensdag 24 september 2008 10:16 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ik vond het ver-schrik-ke-lijk. ik heb wat gejankt daar...
evenals op de overblijf op school. ik ging dus toen mn moeder weer ging werken (toen ik 5 was) met mn bammetjes naar de school waar zij werkte (een stukje verderop) om in de lerarenkamer daar mn brood op te eten.
als ze inviel op een school verder weg moest ik wel overblijven... ik vond t écht heel heel stom.
nah, dan zal ik het wel verkeerd hebben of geestelijk ouder zijn geweestquote:Op woensdag 24 september 2008 10:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dat kan niet, je bent jonger dan ik. Vanaf 4 ga je naar de kleuterschool. Althans bij de meeste mensen gaat toch wel zo
Ik weet niet beter als van 2 tot 4 peuterspeelzaalquote:Op woensdag 24 september 2008 10:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik ging vroeger vanaf 4 naar de peuterschool?
quote:Op woensdag 24 september 2008 10:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
officieel ben je doorstromer, hier in de regio zou je ook doorstromer zijn, maar het ligt eraan in hoeverre dat 'van een aangesloten corporatie' klopt.
Dan ben je volgens de aanbied-eisen starter, maar officieel wel doorstromer
vage shit..
Nah joh, mijn ouders waren er echt niet zo bewust mee bezig als al die dames hier. Die waren gewoon ineens in blijde verwachting, nou, leukquote:Op woensdag 24 september 2008 10:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Tja ik hoop altijd maar dat eigenlijk het gros toch wel bewust aan kinderen begint en er over nagedacht heeft. Helaas blijkt dat in de praktijk anders en dan ben ik altijd maar blij dat de overheid er is want wat komt er anders van die kinderen terecht
Ik doelde in dit geval meer op hoe zwart/wit MoBlo het eerder stelde maar ik had het idee dat parttime werken redelijk ingeburgerd was inmiddels?quote:Op woensdag 24 september 2008 10:27 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik vind die keuze heel kwalijk. Wat nou als je wél wil werken, maar ook voor je kind wil zorgen? Parttime werk bestaat nu zo ongeveer voor 99% uit telemarketing, winkelmedewerker of administratief medewerker.
En daar heb ik allemaal geen zin in! Maar ik ben straks gewoon niet in staat om mijn eigen beroep uit te voeren, dus ik heb weinig keus als ik niet de komende 4 jaar thuis wil zitten.
Tegenwoordig ga je met 4 gewoon naar de basisschool, kleuterschool bestaat niet echt meer...quote:Op woensdag 24 september 2008 10:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dat kan niet, je bent jonger dan ik. Vanaf 4 ga je naar de kleuterschool. Althans bij de meeste mensen gaat toch wel zo
Acht weken is het minimum volgens mij.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:29 schreef motorbloempje het volgende:
Al kan ik me niet voorstellen dat KDV's ook zeggen dat het kind minimaal een half jaar oud meot zijn ofzo.. of zit daar geen minimum aan?
Niet verkeerd opvatten hoor moblo, maar is het niet beter om je eens wat beter te informeren over dit onderwerp voordat je een zo duidelijke, bijna starre mening ventileert? Je hebt zo duidelijk je mening gevormd, maar ik vraag me af op welke basis. Weet je wel écht waarom het gaat? Hoe alles in zijn werk gaat? Hoe hoog de kinderbijslag is bijvoorbeeld, hoe het zit met het verschil tussen crèche, kinderdagverblijf en basisschool? Hoe kinderen in de praktijk reageren op de verschillende opvangvormen? En hoe ze dat doen volgens onderzoeken? Bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 24 september 2008 10:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nah, dan zal ik het wel verkeerd hebben of geestelijk ouder zijn geweest
idee is iig dat peuterschool niet als opvang bedoeld is en er een minimumleeftijd aan zitAl kan ik me niet voorstellen dat KDV's ook zeggen dat het kind minimaal een half jaar oud meot zijn ofzo.. of zit daar geen minimum aan?
In de tak van sport waarin ik werk, is 4 dagen minimaal, en 5 dagen gebruikelijk... Volgens mij zou mijn man wel makkelijk minder kunnen werken of flexibel kunnen werken (ict) en zou hij dat ook best willen, maar ja, die haalt nou net het dubbele binnen van wat ik verdienquote:Op woensdag 24 september 2008 10:27 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik vind die keuze heel kwalijk. Wat nou als je wél wil werken, maar ook voor je kind wil zorgen? Parttime werk bestaat nu zo ongeveer voor 99% uit telemarketing, winkelmedewerker of administratief medewerker.
En daar heb ik allemaal geen zin in! Maar ik ben straks gewoon niet in staat om mijn eigen beroep uit te voeren, dus ik heb weinig keus als ik niet de komende 4 jaar thuis wil zitten.
ik vond naar school gaan eerst ook verschrikkelijk. ik was een bang kind.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:29 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Maar wat vond je dan van het normale naar school gaan?
Overblijven heb ik ook nooit gedaan en nu ik er werk weet ik zeker dat ik mijn kinderen er ook niet heen ga brengen, vind het toch meer iets voor een gezin het lunchen enzo
Ook dat weet ik maar al te goed maar feit blijft dat het nog wel kleuters genoemd wordt die eerste twee jaar en het was alleen maar om het verschil aan te geven.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:33 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Tegenwoordig ga je met 4 gewoon naar de basisschool, kleuterschool bestaat niet echt meer...
Peuterspeelzaal heet het hier geloof ik, en met 2-en-nogwat mag je daar op.
Eerder is ook niet nodig toch? Een moeder heeft toch 10 weken zwangerschapsverlof minimaal na de bevalling.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:34 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Acht weken is het minimum volgens mij.
Nee, het invriezen is in principe genoeg om de vis goed te houden! Daarbij, de gemiddelde visboer om de hoek heeft ook bevroren vis net ontdooid voor jouw komst, dus 'verser' dan diepvries kan bijna niet.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:26 schreef vamperotica het volgende:
... ( diepvries)zalm van de Lidl
Ik vond 'm erg lekker!
Wordt daar ook nog zooi aan toegevoegd om 'm langer goed te houden ofzo? Stond niets van op de verpakking.....
Anders haal ik daar een zooi van in huis.... Vinnik handiger als steeds naar de visboer ( en t scheelt bakken met geld ook nog es)
Wat doe je voor werk in die salariswereld?quote:Op woensdag 24 september 2008 10:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik zie namelijk (zit in de salariswereld) heel veel mensen in allerlei vakgebieden voorbij komen die parttime werken.
Kwam in mijn geval juist heel goed uit omdat ik opeens acht jaar woonduur had.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:24 schreef motorbloempje het volgende:
officieel ben je doorstromer, hier in de regio zou je ook doorstromer zijn
Maar dat is mijn wederhelft al. Als ik diezelfde richting op zou gaan, krijgen we nooit meer een nieuwe hypotheekquote:Op woensdag 24 september 2008 10:29 schreef Tinkepink het volgende:
Het toverwoord is zzp. De werkgevers moeten er nog een beetje aan wennen, maar door deze constructie is het mogelijk én een interessante baan te hebben én zelf je uren in te delen.
ik heb het idee dat je je mening baseert op een vrij beperkt aantal voorbeelden uit je leven. En dat dat niet per se representatief is voor de rest van de wereld. Waar je vervolgens wel een keiharde meniing over hebt.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:41 schreef motorbloempje het volgende:
Als ik zie hoe een vriendin van mij op haar 16e een kind kreeg zonder geld, nog bij haar ouders wonend, terend op hun geld en zelf al haar geld uitgaf aan sigaretten en drugs, ja, dan blijf ik bij mijn mening.
quote:Op woensdag 24 september 2008 10:33 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Ik zie dat niet als opvang, eerder als 'school' voor een kleintje. Je leert er een hoop hoor, al die knip en plak skills komen heus wel van pas in je latere leven.
Je wilt echt geen software testen, hè?quote:Op woensdag 24 september 2008 10:46 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Maar dat is mijn wederhelft al. Als ik diezelfde richting op zou gaan, krijgen we nooit meer een nieuwe hypotheek.
Tnx!quote:Op woensdag 24 september 2008 10:42 schreef Laureline het volgende:
[..]
Nee, het invriezen is in principe genoeg om de vis goed te houden! Daarbij, de gemiddelde visboer om de hoek heeft ook bevroren vis net ontdooid voor jouw komst, dus 'verser' dan diepvries kan bijna niet.
Ik denk dat de band nog prima was geweest als je moeder ochtenden ofzo was gaan werken maar jullie het wel iets breder hadden gehad. En dit bedoel ik niet lullig en wil je al helemaal niet voor het hoofd stotenquote:Op woensdag 24 september 2008 10:41 schreef motorbloempje het volgende:
Mijn moeder was ondanks het feit dat het geen vetpot was wél thuis. Dat heb ik altijd als positief ervaren voor de band met mijn ouders.
Nee. Ik wil het liefst een flink potje janken en dat daarna alles gewoon blijft zoals het nu gaat.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:48 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Je wilt echt geen software testen, hè?
Ik begin het idee te krijgen dat ik van vakgebied moet veranderen. Jij blijft het er over hebbenquote:Op woensdag 24 september 2008 10:48 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Je wilt echt geen software testen, hè?
heel kwalijk.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:44 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Kwam in mijn geval juist heel goed uit omdat ik opeens acht jaar woonduur had.
Hoe kwalijk zou het in jouw geval zijn Kwakveense?
Krijg jij dan niet je woonduur als inschrijftijd?
mams werkte 's avonds als datatypiste, en paps was 's avonds thuisquote:Op woensdag 24 september 2008 10:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik denk dat de band nog prima was geweest als je moeder ochtenden ofzo was gaan werken maar jullie het wel iets breder hadden gehad. En dit bedoel ik niet lullig en wil je al helemaal niet voor het hoofd stoten
Het zou mijn baan echt niet wezen, maar ik zie wel dat je er vrij makkelijk in kunt flexwerken en ook vrij beheurlijk in kunt verdienen, als IT'erquote:Op woensdag 24 september 2008 10:50 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik begin het idee te krijgen dat ik van vakgebied moet veranderen. Jij blijft het er over hebben
Liebchen, daar heb je een discussie voor: eenieder beargumenteert zijn mening en eventueel kan men die dan wat bijschaven, als de argumenten van de ander zinnig blijkenquote:Op woensdag 24 september 2008 10:51 schreef motorbloempje het volgende:
jullie kunnen zeggen wat jullie willen over mijn 'verkeerde' mening, maar ik blijf erbij.
dan is het maar hard, dan is het maar niet jullie mening, ik ben geen ja-knikker omdat de rest vindt dat mijn mening niet de juiste is of dat ik mijn mening heb gevormd onder niet tellende omstandigheden voor zo'n mening
dus laten we er maar over ophouden. Ik blijf bij mijn mening, jullie bij jullie mening,en samen vallen we allemaal kilo's aftenzij je zwanger wordt, dan kom je eerst even een tijdje aan
Begrijp nu wel een stuk beter waarom je altijd zo fel op mijn thuis situatie reageerdequote:Op woensdag 24 september 2008 10:51 schreef motorbloempje het volgende:
jullie kunnen zeggen wat jullie willen over mijn 'verkeerde' mening, maar ik blijf erbij.
dan is het maar hard, dan is het maar niet jullie mening, ik ben geen ja-knikker omdat de rest vindt dat mijn mening niet de juiste is of dat ik mijn mening heb gevormd onder niet tellende omstandigheden voor zo'n mening
dus laten we er maar over ophouden. Ik blijf bij mijn mening, jullie bij jullie mening,en samen vallen we allemaal kilo's aftenzij je zwanger wordt, dan kom je eerst even een tijdje aan
ach, iedereen voelt zich aangevallen:quote:Op woensdag 24 september 2008 10:56 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Liebchen, daar heb je een discussie voor: eenieder beargumenteert zijn mening en eventueel kan men die dan wat bijschaven, als de argumenten van de ander zinnig blijken
Goed, ik heb een Mirena. En die mag nog 4 jaar blijven zitten
het is niet zo dat ik mezelf zielig vind, of beter of slechter of weetikveel wat, maar ik begrijp gewoon niet hoe mensen zo makkelijk over geld kunnen denken....quote:Op woensdag 24 september 2008 10:59 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Begrijp nu wel een stuk beter waarom je altijd zo fel op mijn thuis situatie reageerde
en http://www.woonzicht.nl/smartsite.dws?id=116&lr=Dquote:U bent geen huurder van ons? Uw inschrijfwaarde bestaat dan alleen uit uw inschrijfduur. Uiteraard maakt u gewoon kans op een woning.
Inschrijfwaarde = inschrijfduur + woonwaarde.
Inschrijfduur = de tijd dat u als woningzoekende ingeschreven staat bij Woonzicht.nl.
waarenboven http://www.woonzicht.nl/smartsite.dws?ch=def&id=116&lr=Squote:Deelnemende woningcorporaties
Dit zijn de woningcorporaties die zich hebben aangesloten bij Woonzicht.nl.
Doorstromer
Een doorstromer is een woningzoekende die een zelfstandige huurwoning van één van de deelnemende woningcorporaties achterlaat.
quote:Starter
Een starter is een woningzoekende die geen woning huurt van één van deelnemende woningcorporaties.
Nou, maak dan een mooi overzichtje van je argumenten. Schrijf het netjes in een brief. Ga naar de woningbouw. Zorg dat je iemand - met beslissingbevoegdheid - te spreken krijgt en leg op een nette manier je argumenten voor. Krijg je het huis echt niet, dan geef je aan dat je een klacht gaat indienen bij de gemeente o.i.d.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:03 schreef kwakveense het volgende:
ik vind hun website ook wel misleidend als t niet klopt:
http://www.woonzicht.nl/smartsite.dws?id=66
[..]
en http://www.woonzicht.nl/smartsite.dws?id=116&lr=D
[..]
waarenboven http://www.woonzicht.nl/smartsite.dws?ch=def&id=116&lr=S
[..]
dusch... ik heb t idee dat ik niet heel dom ben dat ik mijn positie als starter gelabeld heb...
Ghehehe... Die hád ik ook!quote:Op woensdag 24 september 2008 10:56 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Liebchen, daar heb je een discussie voor: eenieder beargumenteert zijn mening en eventueel kan men die dan wat bijschaven, als de argumenten van de ander zinnig blijken
Goed, ik heb een Mirena. En die mag nog 4 jaar blijven zitten
Ja maar er zit wel een reden achter waarom je je zo voelt, en dat werd nu duidelijkerquote:Op woensdag 24 september 2008 11:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
het is niet zo dat ik mezelf zielig vind, of beter of slechter of weetikveel wat, maar ik begrijp gewoon niet hoe mensen zo makkelijk over geld kunnen denken....
zeg maar...
quote:
tuurlijk kan dat.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:10 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn ouders hadden overigens ook geen cent (zegt het Vogelaarwijkkind, en ondanks dat ik het erg jammer vond dat ik niet op paardrijden en hockey mocht én er een grote bewijsdrang en zelfstandigheid aan over heb gehouden, heeft het me verder niet negatief beivloed dat mijn ouders weinig geld hadden.
Wel kan ik me voorstellen dat je het belangrijk vindt geld te hebben Moblo. Dat is precies de reden waarom het voor mij zo belangrijk is financieel onafhankelijk te zijn. Geld is voor mij zeker geen vanzelfsprekendheidIk kom dus uit een vergelijkbaar nest, maar heb toch een iets andere visie op de zaak.
quote:Op woensdag 24 september 2008 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
tuurlijk kan dat.
niet iedereen in dezelfde situatie handelt en denkt hetzelfde.
Maar omdat mijn moeder (ik was nogal jong 'wijs') al vanaf mijn 10e/11e haar financiele problemen met mij deelde, ben ik als de dood dat het mij zou overkomen.
Ik ben blij dat mijn ouders me niet hebben geaborteerd, uiteraard(al heb ik daar ook wel eens anders over gedacht) maar écht voor geen goud zou ik mezelf in zo'n zorgelijke situatie willen laten belanden door ondanks rood staan en schulden aan een kind te beginnen, en kan me NIET voorstellen dat iemand dat toch zou doen...
ik weet niet of het een 'excuus' is voor mij.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:10 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ja maar er zit wel een reden achter waarom je je zo voelt, en dat werd nu duidelijker
En dan begrijp ik ook beter waarom je zo fel reageerde en het waarschijnlijk geen eens kwaad bedoelde
is het ook niet, ze heeft er ook enorm veel spijt vanquote:Op woensdag 24 september 2008 11:17 schreef ColdFeet het volgende:
[..]Sorry, dat vind ik echt niet normaal.
In de definities staat toch vrij duidelijk dat je alleen doorstromer bent als je van een van de aangesloten woningcorporaties huurt, dus volgens mij hoef je nergens bang voor te zijn.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:50 schreef kwakveense het volgende:
heel kwalijk.
Even voor de duidelijkheid, huur je een woninkje met 2 kamers die normaal gesproken als 2 losse kamers verhuurd worden? Voor dit moment helpt het geen fluit, maar je zou kunnen overwegen om in een van die kamers te gaan wonen zodat de huisbaas weer een kamer vrij heeft, dan ben je opeens wel weer starter met tig maanden inschrijvingsduur.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:03 schreef kwakveense het volgende:
dusch... ik heb t idee dat ik niet heel dom ben dat ik mijn positie als starter gelabeld heb...
Maar goed, je noemt nu jezelf als vreselijk negatief voorbeeld; allemaal niet fraai. Maar ik moet zeggen dat ik altijd wel heel erg 'quote:Op woensdag 24 september 2008 11:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
is het ook niet, ze heeft er ook enorm veel spijt van
nee, heeft geen zin. t is een zelfstandige unit, met badkamer erin en keukentje, eigen "voordeur" van mn kamer boven (meer een kamerdeur maar wel met slot) en een gedeelde voordeur beneden. t huisnummer is ook gedeeld...quote:Op woensdag 24 september 2008 11:26 schreef loveli het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid, huur je een woninkje met 2 kamers die normaal gesproken als 2 losse kamers verhuurd worden? Voor dit moment helpt het geen fluit, maar je zou kunnen overwegen om in een van die kamers te gaan wonen zodat de huisbaas weer een kamer vrij heeft, dan ben je opeens wel weer starter met tig maanden inschrijvingsduur.
Geen idee hoe vriendelijk jouw huisbaas is, maar misschien valt er met hem wat te regelen zodat je op je huurcontract starter bent ofzo.
ja, jij kan er om lachenquote:Op woensdag 24 september 2008 11:27 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar goed, je noemt nu jezelf als vreselijk negatief voorbeeld; allemaal niet fraai. Maar ik moet zeggen dat ik altijd wel heel erg ''-neigingen heb als ik verhalen hoor over mijn ouders in hun armste periode; ze gingen op fietsvakantie in NL met twee peuters, mijn moeder maakte van een oude spijkerbroek van een (dikke
) oom twee overgooiertjes met leuke borduursels, etc. Dat waren dan van die mensen die volgens jou geen kinderen moeten krijgen
Maar ik vind die creativiteit echt heel grappig en natuurlijk verre van scahdelijk voor een kind.
Hop hop, ga eens blije gedachten krijgenquote:Op woensdag 24 september 2008 07:26 schreef Sugar het volgende:
SHE, je bent inderdaad erg met je kindergedachten.Maar ook wel schattig, hoor.
Ik hoop maar dat ik vandaag een goed gevoel over mezelf kan hebben, want het is al dagen zoek. Niet heel erg, maar er slippen dingen tussendoor.
Oh, die coole laarzen (die stoere, Redwings?) vind ik gaaf! Ik wil ze ook, Vivi!
Maat 39 graag.![]()
PF vervelend is het werken in groepjes soms, he?
Dat hoeft toch niet te betekenen dat je niet kunt proberen een andere bril op te zetten? Je bent door je verleden ontzettend voorbereid op de fouten die je ouders hebben gemaakt. Ben je daarom ook voorbereid op je eigen fouten en problemen? Ik gok dat je over een paar jaar heel anders om je heen kijkt dan nu.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja, jij kan er om lachenik niet
dát is het verschil. En waarom zou ik mezelf niet als voorbeeld mogen nemen? Dat staat toch het dichtst bij mezelf? Mijn eigen ervaringen vormen mijn mening het meest, in plaats van verhalen van anderen die 'beter' of 'erger' zijn?
dan kan ik ook van jou vragen om mijn bril 's even op te zetten.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:34 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat hoeft toch niet te betekenen dat je niet kunt proberen een andere bril op te zetten? Je bent door je verleden ontzettend voorbereid op de fouten die je ouders hebben gemaakt. Ben je daarom ook voorbereid op je eigen fouten en problemen? Ik gok dat je over een paar jaar heel anders om je heen kijkt dan nu.
En toen ging je man er vandoor met de oppasquote:Op woensdag 24 september 2008 09:05 schreef Tinkepink het volgende:
(stel je de ideale oppas voor: zorgzaam, lief, intelligent, vol aandacht en liefde voor je kinderen, in een mooi huis met reusachtige tuin, die lekker kookt en die veel geduld heeft en daarnaast nog bloedmooi is ook. Zo'n oppas hebben wij)
Maar MoBlo dat doen we ook best wel. Waar ik en volgens mij ook Tink meer over vielen was het feit dat je dingen zei als andere mensen mama gaan noemen, kinderen ophalen in pyjama van het KDV. Dat is gewoon pertinente onzin en dat is waarom wij zeiden dat je mening gebaseerd was op dingen die gewoon niet kloppen.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dan kan ik ook van jou vragen om mijn bril 's even op te zetten.
Om je mening enkel te baseren op je eigen ervaringen vind ik wat bekrompen. Ik begrijp heus wel dat jij het vreselijk negatief hebt ervaren om op te groeien met financiële zorgen! Maar ik probeer je met een ander voorbeeld, namelijk het mijne, duidelijk te maken dat het voor een kind absoluut niet negatief HOEFT te zijn, weinig geld! Sure, mocht ik ooit kinderen krijgen, dat hul ik ze net als Kim in fraaie en wellicht prijzige outfitjes. Maar ik heb er nooit een traan om gelaten dat ik in zelfmaak-van-afdankertjes heb gelopen tot ik 6 was. Ik liep heus niet voor lul; mijn moeder was craetief genoeg.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja, jij kan er om lachenik niet
dát is het verschil. En waarom zou ik mezelf niet als voorbeeld mogen nemen? Dat staat toch het dichtst bij mezelf? Mijn eigen ervaringen vormen mijn mening het meest, in plaats van verhalen van anderen die 'beter' of 'erger' zijn?
Huisgenoot nemen die achterblijft in de woning? Dan ben je ook nog starter.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:40 schreef ColdFeet het volgende:
Anyway... Kwak, hoe ga je het nu aanpakken?
het is een feit dat ouders dat doenquote:Op woensdag 24 september 2008 11:40 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Maar MoBlo dat doen we ook best wel. Waar ik en volgens mij ook Tink meer over vielen was het feit dat je dingen zei als andere mensen mama gaan noemen, kinderen ophalen in pyjama van het KDV. Dat is gewoon pertinente onzin en dat is waarom wij zeiden dat je mening gebaseerd was op dingen die gewoon niet kloppen.
Ik vind het juist heel verstandig dat je vindt dat men beter moet kijken of ze financieel een kind kunnen veroorloven. Dat je dan weer vindt dat je of carriere moet maken of thuis moet gaan zitten vind ik dan met het oog op de krimpende beroepsbevolking dan weer een niet haalbare zwart/witte kijk maar desalniettemin vind ik dat je qua financieel aspect wel degelijk een punt hebt.
Eiwitten?quote:Op woensdag 24 september 2008 11:39 schreef loveli het volgende:
Bij de weg, ik vind wel dat je moet weten dat je je kind kunt verzorgen als je aan kinderen begint. En ik denk ook dat ik het liefst huismoeder word als er kinderen komen. Maar op dit moment mis ik nogal wat ingredienten om aan kinderen te kunnen denken en het zal toch anders worden dan ik denk als ik zelf in zo'n situatie terecht kom.
quote:Op woensdag 24 september 2008 11:43 schreef SHE het volgende:
Ik ben als kind ziekelijk verwend en was gezegend met een fortuinlijk nest, maar ook ik ben net zo panisch als Mo als het om kinderen grootbrengen gaat.
Financiele zekerheid vind ik heel belangrijk. En ik ben soms weleens bang dat ik me nooit zeker genoeg voel.
En armoede en kinderen vind ik echt een vreselijke combinatie. Ik trok het me altijd zo aan, die kindertjes op school die gepest werden omdat ze er zo sjofel uitzagen.Ik heb weleens een meisje een dure broche van mijn moeder gegeven omdat ik dacht dat als ze die op haar vale truitje zou spelden ze ineens populair zou worden
Daar heb ik een week huisarrest voor gehad en ik moest mijn excuses aanbieden aan dat meisje en de broche terugvragen
Ik kan wel kolven als je wilt?quote:
Slakken zijn fantastisch. Je hebt gewoon een gedegen culinaire opvoeding gehad.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:48 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nah, mijn moeder is een waar handwerkwonder: haken, breien, borduren, de hele reutemeteut. Ik heb nooit voor lul gelopen en jarenlang groente met slakken erin uit de moestuin gegeten
Ik denk dat wij (hoogopgeleid, opgegroeid in welvaart) misschien wel een beetje doorgeslagen zijn soms, met onze plan-drift.
Vroegerrrrquote:Op woensdag 24 september 2008 11:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
het is niet zo dat ik mezelf zielig vind, of beter of slechter of weetikveel wat, maar ik begrijp gewoon niet hoe mensen zo makkelijk over geld kunnen denken....
zeg maar...
Iets met gegeven zaad!...quote:Op woensdag 24 september 2008 11:52 schreef loveli het volgende:
Dank je voor het aanbod, maar als ik echt desperate word ga ik wel naar de bank.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |