abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 september 2008 @ 10:29:01 #226
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_61871406
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Maar zeg eens eerlijk was dat een Dior?
Neehoor, "gewoon" van de Mexx .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_61871413
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:16 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ik vond het ver-schrik-ke-lijk. ik heb wat gejankt daar...
evenals op de overblijf op school. ik ging dus toen mn moeder weer ging werken (toen ik 5 was) met mn bammetjes naar de school waar zij werkte (een stukje verderop) om in de lerarenkamer daar mn brood op te eten.

als ze inviel op een school verder weg moest ik wel overblijven... ik vond t écht heel heel stom.
Maar wat vond je dan van het normale naar school gaan?
Overblijven heb ik ook nooit gedaan en nu ik er werk weet ik zeker dat ik mijn kinderen er ook niet heen ga brengen, vind het toch meer iets voor een gezin het lunchen enzo
pi_61871419
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Dat kan niet, je bent jonger dan ik. Vanaf 4 ga je naar de kleuterschool. Althans bij de meeste mensen gaat toch wel zo
nah, dan zal ik het wel verkeerd hebben of geestelijk ouder zijn geweest

idee is iig dat peuterschool niet als opvang bedoeld is en er een minimumleeftijd aan zit Al kan ik me niet voorstellen dat KDV's ook zeggen dat het kind minimaal een half jaar oud meot zijn ofzo.. of zit daar geen minimum aan?
Ja doei.
  woensdag 24 september 2008 @ 10:29:27 #229
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61871420
Het toverwoord is zzp. De werkgevers moeten er nog een beetje aan wennen, maar door deze constructie is het mogelijk én een interessante baan te hebben én zelf je uren in te delen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_61871442
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:23 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik ging vroeger vanaf 4 naar de peuterschool?
Ik weet niet beter als van 2 tot 4 peuterspeelzaal
van 4 tot 6 kleuterschool en daarna tot een jaar of 12 basisschool....
"tegenwordig" valt kleuterschool ook al onder basisschool.... groepen 1 en 2 zijn kleuters en groep 3 is de vroegere 1e klas
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  woensdag 24 september 2008 @ 10:31:03 #231
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61871464
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

officieel ben je doorstromer, hier in de regio zou je ook doorstromer zijn, maar het ligt eraan in hoeverre dat 'van een aangesloten corporatie' klopt.
Dan ben je volgens de aanbied-eisen starter, maar officieel wel doorstromer

vage shit..

ja ik snap t ook niet zo goed meer...

t starters label is ingevoerd in een overgangsperiode: de woningbouweverenigingen werden gefuseerd via 1 systeem qua aanbod. om mensen zonder woonwaarde (dus zonder woningbouwhuis) een extra kans te geven worden nu "tijdelijk" 20% van de vrije huizen gereserveerd voor mensen met alleen inschrijvingswaarde, geen woonwaarde, zonder huis dat ze achterlaten.

om t nog ingewikkelder te maken: toen ik inschreef woonde ik op kamers. in de overgangsperiode heb ik daar gewoond. na de overgangsperiode ben ik verhuisd naar een prive verhuurde woning.

tijdens de overgangsperiode kon je als privehuurder je woonduur om laten zetten in woonwaarde. maar ik ben verhuisd na die tijd, en kan dus niet meer in mn gegevens veranderen dat ik "een" huis achterlaat (als ik daar op klik zegt ie "overgangsperiode voorbij") dat is geheel niet meer van toepassing.

maar nu laat ik dus wel een huis achter, alleen niet van 'één van de deelnemende corporaties, maar van meneer de groenteboer.

ik snap er geen fluit meer van.

als ik ineens doorstromer ben ben ik wel de sjaak, dan kom ik nóóit meer aan een huis....
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_61871484
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Tja ik hoop altijd maar dat eigenlijk het gros toch wel bewust aan kinderen begint en er over nagedacht heeft. Helaas blijkt dat in de praktijk anders en dan ben ik altijd maar blij dat de overheid er is want wat komt er anders van die kinderen terecht
Nah joh, mijn ouders waren er echt niet zo bewust mee bezig als al die dames hier. Die waren gewoon ineens in blijde verwachting, nou, leuk Ze waren heel jong, mijn vader was toen net 23, en ze hadden ontzettend weinig te makken. Moet zeggen dat wij daar niet onder geleden hebben
pi_61871485
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:27 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ik vind die keuze heel kwalijk. Wat nou als je wél wil werken, maar ook voor je kind wil zorgen? Parttime werk bestaat nu zo ongeveer voor 99% uit telemarketing, winkelmedewerker of administratief medewerker.

En daar heb ik allemaal geen zin in! Maar ik ben straks gewoon niet in staat om mijn eigen beroep uit te voeren, dus ik heb weinig keus als ik niet de komende 4 jaar thuis wil zitten .
Ik doelde in dit geval meer op hoe zwart/wit MoBlo het eerder stelde maar ik had het idee dat parttime werken redelijk ingeburgerd was inmiddels?

Maar in de ICT dus niet? Ik zie namelijk (zit in de salariswereld) heel veel mensen in allerlei vakgebieden voorbij komen die parttime werken.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_61871529
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Dat kan niet, je bent jonger dan ik. Vanaf 4 ga je naar de kleuterschool. Althans bij de meeste mensen gaat toch wel zo
Tegenwoordig ga je met 4 gewoon naar de basisschool, kleuterschool bestaat niet echt meer...
Peuterspeelzaal heet het hier geloof ik, en met 2-en-nogwat mag je daar op.

Ik zie dat niet als opvang, eerder als 'school' voor een kleintje. Je leert er een hoop hoor, al die knip en plak skills komen heus wel van pas in je latere leven.
pi_61871558
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:29 schreef motorbloempje het volgende:

Al kan ik me niet voorstellen dat KDV's ook zeggen dat het kind minimaal een half jaar oud meot zijn ofzo.. of zit daar geen minimum aan?
Acht weken is het minimum volgens mij.
  woensdag 24 september 2008 @ 10:35:45 #236
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61871577
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:29 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

nah, dan zal ik het wel verkeerd hebben of geestelijk ouder zijn geweest

idee is iig dat peuterschool niet als opvang bedoeld is en er een minimumleeftijd aan zit Al kan ik me niet voorstellen dat KDV's ook zeggen dat het kind minimaal een half jaar oud meot zijn ofzo.. of zit daar geen minimum aan?
Niet verkeerd opvatten hoor moblo, maar is het niet beter om je eens wat beter te informeren over dit onderwerp voordat je een zo duidelijke, bijna starre mening ventileert? Je hebt zo duidelijk je mening gevormd, maar ik vraag me af op welke basis. Weet je wel écht waarom het gaat? Hoe alles in zijn werk gaat? Hoe hoog de kinderbijslag is bijvoorbeeld, hoe het zit met het verschil tussen crèche, kinderdagverblijf en basisschool? Hoe kinderen in de praktijk reageren op de verschillende opvangvormen? En hoe ze dat doen volgens onderzoeken? Bijvoorbeeld?

Ik kan natuurlijk niet voor andere ouders spreken, maar dit zijn wel punten waarover ik me geinformeerd heb voordat ik een beslissing nam over hoe mijn leven na de geboorte van mini 1 vorm te geven. Voordat mijn dochter kwam, wou ik gewoon geen kinderen. Punt. Ik liet het wel uit mijn hoofd om oordelen te vellen over de juiste manier van opvoeden of opvang, want ik wist werkelijk niet waar ik het over had. Hiermee wil ik niet zeggen dat je, als je geen kinderen hebt/wilt, hier geen mening over mag hebben of die mag ventileren. Maar enige kennis van zaken zou in dit geval niet schaden.

Sorry als ik tegen je zere baan aanschop, maar dat doe je op het moment ook tegen het mijne met je, naar mijn mening, toch wat ongefundeerde aanval.
pi_61871584
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:27 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ik vind die keuze heel kwalijk. Wat nou als je wél wil werken, maar ook voor je kind wil zorgen? Parttime werk bestaat nu zo ongeveer voor 99% uit telemarketing, winkelmedewerker of administratief medewerker.

En daar heb ik allemaal geen zin in! Maar ik ben straks gewoon niet in staat om mijn eigen beroep uit te voeren, dus ik heb weinig keus als ik niet de komende 4 jaar thuis wil zitten .
In de tak van sport waarin ik werk, is 4 dagen minimaal, en 5 dagen gebruikelijk... Volgens mij zou mijn man wel makkelijk minder kunnen werken of flexibel kunnen werken (ict) en zou hij dat ook best willen, maar ja, die haalt nou net het dubbele binnen van wat ik verdien

Gelukkig maar dat wij geen kinderen hebben, dus.
  woensdag 24 september 2008 @ 10:36:43 #238
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61871595
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:29 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Maar wat vond je dan van het normale naar school gaan?
Overblijven heb ik ook nooit gedaan en nu ik er werk weet ik zeker dat ik mijn kinderen er ook niet heen ga brengen, vind het toch meer iets voor een gezin het lunchen enzo
ik vond naar school gaan eerst ook verschrikkelijk. ik was een bang kind.

ik was bijvoorbeeld een hele zomer overstuur toen ik een andere juf zou krijgen. ik durfde niet te vragen of ik naar de wc mocht. ik durfde niet te zeggen dat ik per ongeluk mn broertjes lunchbox en beker had, en zat dus drie kwartier met een boterham met kaas en een beker yogidrink in mn handjes omdat de juf vodn dat ik wel moest eten en drinken. ik heb een uur met een blokje kaas in mn handen gezeten omdat ik niet een traktatie durfde te weigeren etc.

ik kon wel al lezen toen ik met school begon. en de knutseltjes, werkjes en speeluurtjes vond ik wel echt leuk (leesuurtjes dus, ik mocth als enige vaker dan 1 keer in de boekenhoek en er verschenen steeds meer boeken met echte letters erin de juf had wel door dat ik echt las)

ik ben langzaam wel minder bang en socialer geworden hoor. maar toen mn juf me naar groep drie wilde hebben ipv groep 2 heeft mn moeder er wel een stokje voor gestoken gelukkig. ik was nog veel te klein en kinderachtig...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_61871605
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:33 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Tegenwoordig ga je met 4 gewoon naar de basisschool, kleuterschool bestaat niet echt meer...
Peuterspeelzaal heet het hier geloof ik, en met 2-en-nogwat mag je daar op.
Ook dat weet ik maar al te goed maar feit blijft dat het nog wel kleuters genoemd wordt die eerste twee jaar en het was alleen maar om het verschil aan te geven.

Ik ken een jongetje dat niet naar de peuterspeelzaal was geweest en hij had enorme moeite om zijn draai te vinden op de basisschool. Het is een soort structuur, routine wat ze aangeboden krijgen op zo'n speelzaal.
The way you rock'n'roll
pi_61871701
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:34 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Acht weken is het minimum volgens mij.
Eerder is ook niet nodig toch? Een moeder heeft toch 10 weken zwangerschapsverlof minimaal na de bevalling.
The way you rock'n'roll
pi_61871718
jij mag een mening hebben Tink, en ik mag het daar niet mee eens zijn.
Dat niet niet weet wat de minimumleeftijden zijn voor creches, kdv's en peuterspeelzalen zegt niet dat ik er niets vanaf weet en geen mening mag hebben gevormd over het krijgen van kinderen

Mijn ouders hadden volgens mijn mening ook niet aan kinderen moeten beginnen en ja, ik heb 't gered, maar als ik zie hoe moeilijk zij het gehad hebben en daar pas dit jaar met een financiele meevaller uit zijn gekomen, als ik hoor hoe mijn moeder zo vaak met de handen in het haar heeft gezeten... ja, dan blijf ik bij dat standpunt.
Je kunt zeggen: alles is toch goed gekomen? je hebt toch niets tekort gekomen? Maar ik heb me vanaf mijn 12e schuldig en verantwoordelijk gevoeld voor de geldproblemen van mijn ouders.
Vanaf het moment dat duidelijk werd dát die aardappelen op tafel niet 'zomaar' er stonden ben ik als een mongool gaan werken vanaf mijn 14e naast school om maar eigen kleren en eigen dingen te kunnen kopen.

Als ik zie hoe een vriendin van mij op haar 16e een kind kreeg zonder geld, nog bij haar ouders wonend, terend op hun geld en zelf al haar geld uitgaf aan sigaretten en drugs, ja, dan blijf ik bij mijn mening.

Mijn moeder was ondanks het feit dat het geen vetpot was wél thuis. Dat heb ik altijd als positief ervaren voor de band met mijn ouders.
Ja doei.
pi_61871722
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:26 schreef vamperotica het volgende:
... ( diepvries)zalm van de Lidl
Ik vond 'm erg lekker!

Wordt daar ook nog zooi aan toegevoegd om 'm langer goed te houden ofzo? Stond niets van op de verpakking.....

Anders haal ik daar een zooi van in huis.... Vinnik handiger als steeds naar de visboer ( en t scheelt bakken met geld ook nog es)
Nee, het invriezen is in principe genoeg om de vis goed te houden! Daarbij, de gemiddelde visboer om de hoek heeft ook bevroren vis net ontdooid voor jouw komst, dus 'verser' dan diepvries kan bijna niet.
  woensdag 24 september 2008 @ 10:42:20 #243
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61871730
Overigens heb ik na de geboorte van mijn kinderen een jaar niet gewerkt. En dat was prima.
  woensdag 24 september 2008 @ 10:43:31 #244
331 Merel
Be here now.
pi_61871754
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Ik zie namelijk (zit in de salariswereld) heel veel mensen in allerlei vakgebieden voorbij komen die parttime werken.
Wat doe je voor werk in die salariswereld?
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_61871771
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:24 schreef motorbloempje het volgende:

officieel ben je doorstromer, hier in de regio zou je ook doorstromer zijn
Kwam in mijn geval juist heel goed uit omdat ik opeens acht jaar woonduur had.

Hoe kwalijk zou het in jouw geval zijn Kwakveense?
Krijg jij dan niet je woonduur als inschrijftijd?
  woensdag 24 september 2008 @ 10:46:48 #246
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_61871844
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:29 schreef Tinkepink het volgende:
Het toverwoord is zzp. De werkgevers moeten er nog een beetje aan wennen, maar door deze constructie is het mogelijk én een interessante baan te hebben én zelf je uren in te delen.
Maar dat is mijn wederhelft al. Als ik diezelfde richting op zou gaan, krijgen we nooit meer een nieuwe hypotheek .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_61871849
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:41 schreef motorbloempje het volgende:
Als ik zie hoe een vriendin van mij op haar 16e een kind kreeg zonder geld, nog bij haar ouders wonend, terend op hun geld en zelf al haar geld uitgaf aan sigaretten en drugs, ja, dan blijf ik bij mijn mening.
ik heb het idee dat je je mening baseert op een vrij beperkt aantal voorbeelden uit je leven. En dat dat niet per se representatief is voor de rest van de wereld. Waar je vervolgens wel een keiharde meniing over hebt.
Mijn ouders hadden aanvankelijk ook weinig te makken. Mijn vader ging later meer werken en meer verdienen, dat was dus achteraf helemaal niet zo tof. Goed, dat is meer een verhaal voor na een halve fles rosé
Ik ben wel gehecht aan de mate van luxe in mij leven die ik me nu kan veroorloven, maar geld is maar geld, hoor.
pi_61871881
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:33 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Ik zie dat niet als opvang, eerder als 'school' voor een kleintje. Je leert er een hoop hoor, al die knip en plak skills komen heus wel van pas in je latere leven.
pi_61871904
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:46 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Maar dat is mijn wederhelft al. Als ik diezelfde richting op zou gaan, krijgen we nooit meer een nieuwe hypotheek .
Je wilt echt geen software testen, hè?
pi_61871912
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:42 schreef Laureline het volgende:

[..]

Nee, het invriezen is in principe genoeg om de vis goed te houden! Daarbij, de gemiddelde visboer om de hoek heeft ook bevroren vis net ontdooid voor jouw komst, dus 'verser' dan diepvries kan bijna niet.
Tnx!
*Naar de Lidl rent!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')