Neehoor, "gewoon" van de Mexxquote:Op woensdag 24 september 2008 10:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Maar zeg eens eerlijk was dat een Dior?
Maar wat vond je dan van het normale naar school gaan?quote:Op woensdag 24 september 2008 10:16 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ik vond het ver-schrik-ke-lijk. ik heb wat gejankt daar...
evenals op de overblijf op school. ik ging dus toen mn moeder weer ging werken (toen ik 5 was) met mn bammetjes naar de school waar zij werkte (een stukje verderop) om in de lerarenkamer daar mn brood op te eten.
als ze inviel op een school verder weg moest ik wel overblijven... ik vond t écht heel heel stom.
nah, dan zal ik het wel verkeerd hebben of geestelijk ouder zijn geweestquote:Op woensdag 24 september 2008 10:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dat kan niet, je bent jonger dan ik. Vanaf 4 ga je naar de kleuterschool. Althans bij de meeste mensen gaat toch wel zo
Ik weet niet beter als van 2 tot 4 peuterspeelzaalquote:Op woensdag 24 september 2008 10:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik ging vroeger vanaf 4 naar de peuterschool?
quote:Op woensdag 24 september 2008 10:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
officieel ben je doorstromer, hier in de regio zou je ook doorstromer zijn, maar het ligt eraan in hoeverre dat 'van een aangesloten corporatie' klopt.
Dan ben je volgens de aanbied-eisen starter, maar officieel wel doorstromer
vage shit..
Nah joh, mijn ouders waren er echt niet zo bewust mee bezig als al die dames hier. Die waren gewoon ineens in blijde verwachting, nou, leukquote:Op woensdag 24 september 2008 10:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Tja ik hoop altijd maar dat eigenlijk het gros toch wel bewust aan kinderen begint en er over nagedacht heeft. Helaas blijkt dat in de praktijk anders en dan ben ik altijd maar blij dat de overheid er is want wat komt er anders van die kinderen terecht
Ik doelde in dit geval meer op hoe zwart/wit MoBlo het eerder stelde maar ik had het idee dat parttime werken redelijk ingeburgerd was inmiddels?quote:Op woensdag 24 september 2008 10:27 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik vind die keuze heel kwalijk. Wat nou als je wél wil werken, maar ook voor je kind wil zorgen? Parttime werk bestaat nu zo ongeveer voor 99% uit telemarketing, winkelmedewerker of administratief medewerker.
En daar heb ik allemaal geen zin in! Maar ik ben straks gewoon niet in staat om mijn eigen beroep uit te voeren, dus ik heb weinig keus als ik niet de komende 4 jaar thuis wil zitten.
Tegenwoordig ga je met 4 gewoon naar de basisschool, kleuterschool bestaat niet echt meer...quote:Op woensdag 24 september 2008 10:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dat kan niet, je bent jonger dan ik. Vanaf 4 ga je naar de kleuterschool. Althans bij de meeste mensen gaat toch wel zo
Acht weken is het minimum volgens mij.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:29 schreef motorbloempje het volgende:
Al kan ik me niet voorstellen dat KDV's ook zeggen dat het kind minimaal een half jaar oud meot zijn ofzo.. of zit daar geen minimum aan?
Niet verkeerd opvatten hoor moblo, maar is het niet beter om je eens wat beter te informeren over dit onderwerp voordat je een zo duidelijke, bijna starre mening ventileert? Je hebt zo duidelijk je mening gevormd, maar ik vraag me af op welke basis. Weet je wel écht waarom het gaat? Hoe alles in zijn werk gaat? Hoe hoog de kinderbijslag is bijvoorbeeld, hoe het zit met het verschil tussen crèche, kinderdagverblijf en basisschool? Hoe kinderen in de praktijk reageren op de verschillende opvangvormen? En hoe ze dat doen volgens onderzoeken? Bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 24 september 2008 10:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nah, dan zal ik het wel verkeerd hebben of geestelijk ouder zijn geweest
idee is iig dat peuterschool niet als opvang bedoeld is en er een minimumleeftijd aan zitAl kan ik me niet voorstellen dat KDV's ook zeggen dat het kind minimaal een half jaar oud meot zijn ofzo.. of zit daar geen minimum aan?
In de tak van sport waarin ik werk, is 4 dagen minimaal, en 5 dagen gebruikelijk... Volgens mij zou mijn man wel makkelijk minder kunnen werken of flexibel kunnen werken (ict) en zou hij dat ook best willen, maar ja, die haalt nou net het dubbele binnen van wat ik verdienquote:Op woensdag 24 september 2008 10:27 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik vind die keuze heel kwalijk. Wat nou als je wél wil werken, maar ook voor je kind wil zorgen? Parttime werk bestaat nu zo ongeveer voor 99% uit telemarketing, winkelmedewerker of administratief medewerker.
En daar heb ik allemaal geen zin in! Maar ik ben straks gewoon niet in staat om mijn eigen beroep uit te voeren, dus ik heb weinig keus als ik niet de komende 4 jaar thuis wil zitten.
ik vond naar school gaan eerst ook verschrikkelijk. ik was een bang kind.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:29 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Maar wat vond je dan van het normale naar school gaan?
Overblijven heb ik ook nooit gedaan en nu ik er werk weet ik zeker dat ik mijn kinderen er ook niet heen ga brengen, vind het toch meer iets voor een gezin het lunchen enzo
Ook dat weet ik maar al te goed maar feit blijft dat het nog wel kleuters genoemd wordt die eerste twee jaar en het was alleen maar om het verschil aan te geven.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:33 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Tegenwoordig ga je met 4 gewoon naar de basisschool, kleuterschool bestaat niet echt meer...
Peuterspeelzaal heet het hier geloof ik, en met 2-en-nogwat mag je daar op.
Eerder is ook niet nodig toch? Een moeder heeft toch 10 weken zwangerschapsverlof minimaal na de bevalling.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:34 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Acht weken is het minimum volgens mij.
Nee, het invriezen is in principe genoeg om de vis goed te houden! Daarbij, de gemiddelde visboer om de hoek heeft ook bevroren vis net ontdooid voor jouw komst, dus 'verser' dan diepvries kan bijna niet.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:26 schreef vamperotica het volgende:
... ( diepvries)zalm van de Lidl
Ik vond 'm erg lekker!
Wordt daar ook nog zooi aan toegevoegd om 'm langer goed te houden ofzo? Stond niets van op de verpakking.....
Anders haal ik daar een zooi van in huis.... Vinnik handiger als steeds naar de visboer ( en t scheelt bakken met geld ook nog es)
Wat doe je voor werk in die salariswereld?quote:Op woensdag 24 september 2008 10:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik zie namelijk (zit in de salariswereld) heel veel mensen in allerlei vakgebieden voorbij komen die parttime werken.
Kwam in mijn geval juist heel goed uit omdat ik opeens acht jaar woonduur had.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:24 schreef motorbloempje het volgende:
officieel ben je doorstromer, hier in de regio zou je ook doorstromer zijn
Maar dat is mijn wederhelft al. Als ik diezelfde richting op zou gaan, krijgen we nooit meer een nieuwe hypotheekquote:Op woensdag 24 september 2008 10:29 schreef Tinkepink het volgende:
Het toverwoord is zzp. De werkgevers moeten er nog een beetje aan wennen, maar door deze constructie is het mogelijk én een interessante baan te hebben én zelf je uren in te delen.
ik heb het idee dat je je mening baseert op een vrij beperkt aantal voorbeelden uit je leven. En dat dat niet per se representatief is voor de rest van de wereld. Waar je vervolgens wel een keiharde meniing over hebt.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:41 schreef motorbloempje het volgende:
Als ik zie hoe een vriendin van mij op haar 16e een kind kreeg zonder geld, nog bij haar ouders wonend, terend op hun geld en zelf al haar geld uitgaf aan sigaretten en drugs, ja, dan blijf ik bij mijn mening.
quote:Op woensdag 24 september 2008 10:33 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Ik zie dat niet als opvang, eerder als 'school' voor een kleintje. Je leert er een hoop hoor, al die knip en plak skills komen heus wel van pas in je latere leven.
Je wilt echt geen software testen, hè?quote:Op woensdag 24 september 2008 10:46 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Maar dat is mijn wederhelft al. Als ik diezelfde richting op zou gaan, krijgen we nooit meer een nieuwe hypotheek.
Tnx!quote:Op woensdag 24 september 2008 10:42 schreef Laureline het volgende:
[..]
Nee, het invriezen is in principe genoeg om de vis goed te houden! Daarbij, de gemiddelde visboer om de hoek heeft ook bevroren vis net ontdooid voor jouw komst, dus 'verser' dan diepvries kan bijna niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |