abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 22 september 2008 @ 20:41:20 #1
163650 Greys
pi_61834729
Hier het topic over afgelopen zaterdag tot nu:
Boris Bengaal, welkom in Huize Greys! O+

En dan nu...
EEN SPECIAAL TOPIC VOOR DE BENGAALSE KAT!

Alle andere blikopeners van Bengalen van harte welkom in dit topic, evenals geïnteresseerden en Bengalen-fans! Verhalen, tips, foto's... kom maar op!

Van Wikipedia:
De bengaal is een vriendelijke, nieuwsgierige en intelligente kat. De laatste twee eigenschappen heeft de bengaal geërfd van zijn wilde voorvader. De bengaal is in tegenstelling tot vele andere katten dol op water. Deze eigenschap is waarschijnlijk ook door de voorvader doorgegeven. Bengalen zijn gek op aandacht en zijn daarom ook erg speels. Ook kunnen ze zichzelf goed bezighouden. Toch zijn de meeste bengalen geen schootkatten. Kopjes geven en spelen is genoeg voor ze. Ze gaan liever achter een vliegje aan dan bij je op schoot te zitten. Deze katten zitten graag op hoge plekken en daar komen ze zo met hun behendige lichaam; ze kunnen heel erg ver springen. Ze vinden het leuk om alles vanuit een hoge plek alles in de gaten te houden. Dit kan ook je schouder betekenen.

Dit ras gaat ook goed samen met andere katten, maar dan het liefst ook actieve katten. Honden in huis is over het algemeen ook geen probleem. Ook past een bengaal zich snel aan, bijvoorbeeld aan nieuwe huisdieren of een andere omgeving. Veel bengalen worden, net als vele andere raskatten, binnengehouden. Dit kan mits er veel speelmogelijkheden zijn én een grote ren buiten is.

Van www.bengaal.com
De Bengaal stamt af van kruisingen tussen een gedomesticeerde kat en een Bengaalse tijgerkat (Felis bengalensis; in de VS: Asian leopard cat.
In de meeste Europese landen is het houden van wilde dieren verboden. Toch kan ook een Europeaan de kriebels krijgen om een wilde kat te willen. De Bengaal is dan een goede en legale keuze, die als bonus een betrouwbaar temperament heeft en zindelijk is. Maar door zijn speciale karakter en uiterlijk zal de Bengaal ook mensen aantrekken die niet specifiek op het 'wilde' vallen. Een Bengaal is gewoon een heel mooie kat die zich door enkele unieke eigenschappen van alle andere kattenrassen onderscheidt. Er bestaan natuurlijk al verscheidene gevlekte kattenrassen, namelijk de Brits korthaar en de Oosters korthaar gevlekt, de Egyptische Mau en de Ocicat. De Bengaal verschilt echter heel duidelijk van al deze rassen in type, patroon en grondkleur. De Bengaal is de enige niet-oosterse korthaarkat met een lang lichaam. Het lichaam van de Bengaal is nog het beste met de Maine Coon en de Noorse Boskat te vergelijken. Het belangrijkste verschil is, dat de Bengaal een hoger soortelijk gewicht lijkt te hebben: als je hem optilt, is hij veel zwaarder dan verwacht. De reden hiervoor is de zware bespiering.

Ook typisch voor de Bengaal is een vrij lang hoofd in combinatie met kleine oren. Meestal hebben rassen met lange koppen ook grote oren (denk aan de Noorse Boskat, Siamees). Maar het meest opvallend is de vacht: de vlekken van de Bengaal zijn gemiddeld veel groter dan die van de andere gevlekte rassen en zijn niet verticaal maar horizontaal of willekeurig gerangschikt. Ook is de grondkleur van de meeste Bengalen veel warmer dan die van de andere gevlekte rassen. Samen met enkele unieke speciale kenmerken, zoals een zachte pels, goudglitter en een relatief kleine, wilde kop, is de Bengaal een unieke verschijning in de kattenwereld, die je elke dag weer opnieuw ontdekt en waarvan je dan denkt: wat is-ie toch mooi!

Foto's van Boris, die we afgelopen zaterdag uit het asiel hebben gehaald

Mini-Tijger!

En hier weer net een leeuw...

"Kan iemand dat luipaard even voor de tv vandaan halen?"

Kijk niet zo, dat tuigje staat haske hip

Mooie Boris:

Nu al helemaal aan het hondje gewend Samen spelen!

[ Bericht 26% gewijzigd door Greys op 22-09-2008 21:54:13 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 22 september 2008 @ 20:42:04 #2
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61834748
JA tvp hoor
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 22 september 2008 @ 20:44:50 #3
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61834825
quote:
Op maandag 22 september 2008 20:42 schreef Greys het volgende:
Dank je Hara! Als het goed blijft gaan met het tuigje wennen gaan we zeker zo'n steviger halen!
Deze sluitingen zijn gewoon met zo'n pennetje die je door het riempje moet prikken zeg maar.

Enneh.... voor al uw Bengalen verhalen, tips en foto's:

Bengalen bengels! O+

Zo één?
Hadden wij dus ook, op een gegeven moment was het gewoon een rondje geworden, als ik niet op had gelet had ie zo los kunnen komen
pi_61834829
quote:
Op maandag 22 september 2008 14:47 schreef Radyhyn het volgende:
erm...

(en vanochtend hadden ze de vaas met mooie bloemen omgegooid .. maar verders zijn ze heel lief hoor )
Mijn kat doet dat ook.

Maar die is geen Bengaal.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_61834843
TerugVindBoris
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_61834865
Ah, hier de verdere belevenissen van Boris en de bengels.
Die wil ik niet missen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_61834906
TerugVindBoris
Mai, wat issie mooi
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 22 september 2008 @ 20:53:42 #8
163650 Greys
pi_61835048
Heb even de OP uitgebreid met wat info over Bengalen

Hoop dat de anderen ook gauw foto's komen posten van hun prachtige katten!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 22 september 2008 @ 20:54:48 #9
163650 Greys
pi_61835073
quote:
Op maandag 22 september 2008 20:44 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Zo één? [ afbeelding ]
Hadden wij dus ook, op een gegeven moment was het gewoon een rondje geworden, als ik niet op had gelet had ie zo los kunnen komen
Nee echt zo'n ouderwets dingetje, zo'n metalen pennetje wat je zelf door het riempje heen moet prikken.
Zal ook wel niet zo stevig zijn
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 22 september 2008 @ 20:59:54 #10
3185 Adelante
To let it go now
pi_61835233
Ah, dit is deel II?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 22 september 2008 @ 21:00:16 #11
3185 Adelante
To let it go now
pi_61835248
Oh en gaan Bengalen goed samen met Brits korthaar?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_61835576
Het topic was alweer vol maar heb genoten van het bijlezen en dit topic is echt hartstikke leuk om te gaan volgen, goed plan.
Boris vindt dus echt alles goed, hè? Heerlijk, dat vertrouwen.

Greys, doe ook nog ff die lachfoto van Boris erbij, die's zo übercute.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_61835634
quote:
Op maandag 22 september 2008 20:54 schreef Greys het volgende:

[..]

Nee echt zo'n ouderwets dingetje, zo'n metalen pennetje wat je zelf door het riempje heen moet prikken.
Alleen om de nek? Je hebt ook tuigjes die ook om het lijf zitten, dan verklein je het risico dat poeslief ervandoor gaat.
  maandag 22 september 2008 @ 21:15:27 #14
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61835642
quote:
Op maandag 22 september 2008 20:54 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar die moet je ook zo drukken? Zo je duim erop drukken en dan het ringetje er doorheen drukken Diezelfde dingen hebben ze daar dus in de winkel, maar dan veel sterker
pi_61835682

YOOOOOOOOOOOOOOOO! Boris!
En dat er nog vele mogen volgen.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 22 september 2008 @ 21:21:50 #16
163650 Greys
pi_61835861
CartWOman, speciaal voor jou

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 22 september 2008 @ 21:27:49 #17
163650 Greys
pi_61835996
quote:
Op maandag 22 september 2008 20:59 schreef Adelante het volgende:
Ah, dit is deel II?
Deze gaat niet meer alleen over Boris, hoop ik
Over alle Bengalen van Fok!-ers!
quote:
Op maandag 22 september 2008 21:00 schreef Adelante het volgende:
Geen idee
Ze staan er wel om bekend dat ze sociaal zijn met andere dieren (zei zij... terwijl ze er nul komma nul verstand van heeft en net 2,5 dag een Bengaal heeft ). Maar misschien is er iemand die het weet!
quote:
Op maandag 22 september 2008 21:15 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Alleen om de nek? Je hebt ook tuigjes die ook om het lijf zitten, dan verklein je het risico dat poeslief ervandoor gaat.
Deze zit EN om de nek, EN om het lijfje. Zie de OP-foto met dat verwaande hoofd, daar heeft hij zijn vanmiddag aangeschafte groene tuigje om
quote:
Op maandag 22 september 2008 21:15 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Maar die moet je ook zo drukken? Zo je duim erop drukken en dan het ringetje er doorheen drukken Diezelfde dingen hebben ze daar dus in de winkel, maar dan veel sterker
Ja, je moet inderdaad dat pinnetje er door drukken! Het voordeel daarvan is dat het dus op alle maten kan. Het nadeel is dat je wel een kat moet hebben die dat gelummel aan zijn/haar lijf goed vindt en wat dat betreft boffen we met Boris

UPDATE:
Bink trok zojuist een sprintje achter Boris aan
Achter de bank langs, net zo lang tot Boris weer op de klimpaal zat. Boris mokt niet, blaast niet en Bink heeft een strenge toespraak van de baas gehad
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 22 september 2008 @ 21:44:22 #18
163650 Greys
pi_61836511
Heel apart. Na het sprintje achter elkaar aan, lagen ze zojuist 15 centimeter van elkaar vandaan
Boris bij het baasje, Bink bij mij. En Boris maar slijmen en spinnen tegen Bink, die wil echt héél graag vriendjes zijn!

Oh, en kijk nou. Boris speelt. En dat na zo een korte tijd bij ons thuis

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61837357
Vraag me trouwens af of Boris dezelfde geweldige zwemmoves maakt als Bink
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_61837363
quote:
Op maandag 22 september 2008 21:21 schreef Greys het volgende:
CartWOman, speciaal voor jou

[ afbeelding ]
Lieverd.

Deze foto ontroert me namelijk echt, kan niet uitleggen waarom.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 22 september 2008 @ 22:15:42 #21
163650 Greys
pi_61837506
quote:
Op maandag 22 september 2008 22:11 schreef nokwanda het volgende:
Vraag me trouwens af of Boris dezelfde geweldige zwemmoves maakt als Bink
Nou, als het zo blijft gaan met het tuigje kan hij over een tijdje misschien wel mee naar het zwemstrandje. Lekker stel, allebei spetteren en spartelen Oke, ik draaf door
En de zwemmoves zijn tha bomb. Laat Bink maar in de waan dat het een geweldige zwemmert is
quote:
Op maandag 22 september 2008 22:11 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Lieverd.

Mij ook wel een beetje
Hij ligt daar echt heerlijk met zijn hoofd op de pootjes en zó intens gelukkig te kijken!
Ik heb echt het idee dat hij dankbaar is dat hij uit het asiel weg is en zich daarom zo voorbeeldig gedraagt!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61837510
Leuk filmpje

De hondje-is-mijn-vriendje gevoelens van Boris komen dus duidelijk weer boven. Geweldig.
En Bink is er duidelijk ook happy mee.
pi_61837760
quote:
Op maandag 22 september 2008 22:11 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Lieverd.

Wss omdat het zo'n intens tevreden mooi kattengezicht is. je kunt je zo voorstellen dat je ernaast op bed ligt en er zo een uur naar kunt kijken omdat het zo mooi is.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 22 september 2008 @ 22:26:18 #24
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_61837867
quote:
Op maandag 22 september 2008 22:23 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Wss omdat het zo'n intens tevreden mooi kattengezicht is. je kunt je zo voorstellen dat je ernaast op bed ligt en er zo een uur naar kunt kijken omdat het zo mooi is.

Waarom denk je dat ik zo graag een tukje doe? Omdat onze katten ook zo heerlijk op bed kunnen liggen.
Nou ja...en dan kruip ik er ff bij...en dan kijk ik een tijdje....en van dat gespin slaap ik zo
pi_61838525
quote:
Op maandag 22 september 2008 22:23 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Dat moet het wel zijn... als onze Gijs in z'n mandje ligt met 4 pootjes recht omhoog, diep in slaap, dan ga ik er wel eens naast zitten, alleen maar kijken.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 22 september 2008 @ 22:55:59 #26
163650 Greys
pi_61838846
Kiekeboe!

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 22 september 2008 @ 22:57:02 #27
163650 Greys
pi_61838879
En deze gooi ik er gewoon ook nog eens in

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 22 september 2008 @ 23:00:24 #28
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_61838988
*smelt
  maandag 22 september 2008 @ 23:00:45 #29
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_61838999
Ik mag toch wel een keer op kraambezoek komen he?
  maandag 22 september 2008 @ 23:13:27 #30
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_61839387
Het is een soort verliefdheid met zo'n nieuw poezehuisgenootje. Heerlijk!
Toen ik die van mij net had heb ik ook zo'n 3 weken met een stupide grijns op mijn gezicht het gepoeste gadegeslagen.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 22 september 2008 @ 23:15:06 #31
163650 Greys
pi_61839442
quote:
Op maandag 22 september 2008 23:00 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik mag toch wel een keer op kraambezoek komen he?
Jaaaaaaaaaaaaaaa

Mijn zus schreef net een berichtje op Hyves dat ze kadootjes had gekocht voor 'Bink en Boor'
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 22 september 2008 @ 23:38:09 #32
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_61840058
quote:
Op maandag 22 september 2008 23:15 schreef Greys het volgende:

[..]

Jaaaaaaaaaaaaaaa

Mijn zus schreef net een berichtje op Hyves dat ze kadootjes had gekocht voor 'Bink en Boor'
It runs in the family I guess?

Dierenliefde is mooi
  maandag 22 september 2008 @ 23:56:57 #33
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_61840544
Hey Greys, als je nog een leuk speeltje zoekt voor je bengaal

Oh, deze is ook cool!

[ Bericht 15% gewijzigd door tonja op 23-09-2008 00:03:25 ]
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 23 september 2008 @ 00:03:16 #34
163650 Greys
pi_61840690
Wat gaaf! Er staan nog meer van die exercise wheel filmpjes op!
Sowieso zijn de Bengal Cat filmpjes hilarisch... er is er ook eentje die zit op commando en poot geeft
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 23 september 2008 @ 01:13:21 #35
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_61841772
Ook tvp

Ik kan er nog steeds met mijn hoofd niet bij dat er een Bengaal in een asiel zit, en ook nog maar één persoon die hem wel wilde hebben
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_61841937
TerugVindBoris
#geen
pi_61842951
quote:
Op maandag 22 september 2008 22:57 schreef Greys het volgende:
En deze gooi ik er gewoon ook nog eens in

[ afbeelding ]
Poetsende katten zijn , Bengaal of niet.

Maarre... groen staat jouw tijger toch niet zo goed hoor. Hij heeft een tuigje nodig, zo zwart als de nacht! Of goud! Of een luipaardprint!

En pluimpjes aan stokken om mee te spelen zijn ubercool en het ultime nader-tot-elkaar-breng-instrument.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 23 september 2008 @ 08:26:42 #38
163650 Greys
pi_61843044
Cat22, ik vind dat je gelijk hebt. Ik heb een enorme fashion misser gemaakt
Ik zal met dit tuigje even oefenen nog met het omdoen (hoewel hij dat dus de eerste keer meteen al goed vond ) en dan een betere (en mooiere! ) kopen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61843157
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 01:13 schreef Queen_Bee het volgende:
Ook tvp

Ik kan er nog steeds met mijn hoofd niet bij dat er een Bengaal in een asiel zit, en ook nog maar één persoon die hem wel wilde hebben
ik had het al eens eerder geschreven, boris is binnengekomen in de periode dat onze kat de benen had genomen en hier was het thuis ook gelijk: wauw daar wil ik wel kennis mee maken. Alleen zoals zoveel katten in het zwols asiel komen ze met een eisenlijstje waar je aan moet voldoen voor je een kat mee mag en daar kunnen wij niet aan voldoen en denk dat dat misschien voor meer mensen geldt ? waardoor boris er nog zat en greys het beestje een pracht van een huisje kon bieden !!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 23 september 2008 @ 08:40:10 #40
163650 Greys
pi_61843188
Ja dat denk ik ook Knorretje! Denk dat Boris zich in een huis met andere katten lang niet zo voorbeeldig zou gedragen als hier. En we weten niet wat er hier nog komen gaat he?
Maar so far, so (very!) good!

Vanmiddag heb ik weer vrij, dus dan zal ik weer wat foto's maken!

En ik hoop dat ook de andere Bengalen blikopeners zich hier melden
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 23 september 2008 @ 08:43:54 #41
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61843229
even refereren aan zaterdag; de Serval

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_61843271
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 08:40 schreef Greys het volgende:
Ja dat denk ik ook Knorretje! Denk dat Boris zich in een huis met andere katten lang niet zo voorbeeldig zou gedragen als hier. En we weten niet wat er hier nog komen gaat he?
Wat voor ons het grootste probleem is is dat het asiel verlangt dat de kat naar buiten gaat als de kat dat wil. En wij dat juist weer niet doen/kunnen/willen. Das tot nu toe steeds het grootste probleem geweest (en zo nu en dan dat zoonlief met zijn 4 jaar te jong is voor bepaalde katten)
pi_61843826
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 08:26 schreef Greys het volgende:
Cat22, ik vind dat je gelijk hebt. Ik heb een enorme fashion misser gemaakt
Ik zal met dit tuigje even oefenen nog met het omdoen (hoewel hij dat dus de eerste keer meteen al goed vond ) en dan een betere (en mooiere! ) kopen!
Wij willen best meedenken over het meest fashionable tuigje hoor. Maar dan wordt het misschien wel erg een Boris topic en jagen we andere bengalen-eigenaren helemaal weg.

Ik moet bekennen dat ik nooit zo van de raskat was, maar stiekum verliefd aan het worden ben op de Bengaal. Alleen denk ik dat die bij mij niet zo gelukkig zou worden omdat ik door de week hele dagen weg ben.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 23 september 2008 @ 09:41:16 #44
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_61844117
Hoihoi,

Heb ze in het vorige Boris Topic al genoemd.. maar dit zijn mijn twee Bengalen.

Mythos
Geboren op 5-8-2007. Een flinke black tabby spotted (stippels dus) ex-kater.
Mythos is een echte kroelkont en ligt het liefste heel de avond op schoot.

Troy
Geboren op 9-1-2008 en het kleine broertje van Mythos maar dan van een later nestje. Troy is een marble (gemarmerd patroon) bengaal. Troy is sinds kort ook een ex-kater en doet waar hij zelf zin in heeft. Hij is niet zo'n kroelkont als Mythos maar hij wil wel graag aandacht.

We hadden nog een ander bengaaltje, Jupiler. Hij was het broertje van Mythos en we hebben ze samen gehaald. Hij is overleden aan kanker toen hij maar 6 maanden oud was .
Omdat alleen zijn voor Mythos echt niets is hebben we toen Troy voor hem erbij gekregen van de cattery.

Mythos (links) en Jupiler (rechts) toen ze klein waren:

Al onze bengaaltjes zijn vernoemd naar bier! Mythos is grieks bier, Troy is turks bier en Jupiler Belgisch he

Algemene info over het spotted en marble patrool (bron: website cattery Ifness)
Bij bengalen onderscheiden twee basis patronen: het spotted patroon en het gemarmerde patroon.
Het spotted patroon bestaat uit ronde of driehoekige vlekken, die willekeurig of horizontaal geplaatst zijn. De voorkeur wordt gegeven aan rozetten: rondom een duidelijk lichter, warmer centrum gegroepeerde vlekjes of speerpunten of dougnutvormige aftekeningen of samengeklonterde vlekken, het liefst in twee kleurschakeringen. Pluspunten zijn: een keelband; een witte borst en witte buik met aftekening; spots op de poten en spotten of rozetten op de staart.
Het gemarmerde patroon bestaat uit brede strepen met afwijkende oestervorm, die hoekig is en daardoor de indruk van een horizontaal patroon geeft. De buik is gespot. Katten met drie of meer tinten (de grondkleur meegerekend) genieten de voorkeur.
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_61844129
TVP. Bengalen zijn cool.
pi_61844209
Troy is echt prachtig! Mythos lijkt (sorry als ik op bengaalse of menselijke tenen trap) meer op een huiskat. Maar is ook een schitterende tijger.
pi_61844244
quote:
Op maandag 22 september 2008 23:56 schreef tonja het volgende:
Hey Greys, als je nog een leuk speeltje zoekt voor je bengaal

Mweheh, Ik wil vooraan lopen! Nee ik! NEE, IK!!

Wat mauwen ze trouwens veel? En ook best hard zo te horen?
pi_61844744
Bengaalse bengels tvp
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_61844783
Radyhyn, prachtige bengels heb je!

Ik heb even al je filmpjes gejoetjoept, ze zijn leuk, vooral hoe Troy probeert het water opzij te krabben, alsof het kattengrind is.

Raskatten doen mij nooit zoveel maar bengalen zijn toch fascinerend, hoor.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 23 september 2008 @ 10:12:39 #50
163650 Greys
pi_61844817
Radyhyn, daar ben je! Want dit is net zo goed het topic van Mythos en Troy als van Boris hoor!

Tof dat je er nog iets meer over vertelt en zeker over die vachtpatronen, want ik ben daar natuurlijk nog helemaal niet in thuis.

Ohhh, je filmpje! En wat sneu dat Jupiler is overleden als kleintje

Doe je ook nog even het filmpje van de waterfontein posten alsjeblieft?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 23 september 2008 @ 10:15:42 #51
163650 Greys
pi_61844880
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 09:47 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Mweheh, Ik wil vooraan lopen! Nee ik! NEE, IK!!

Wat mauwen ze trouwens veel? En ook best hard zo te horen?
Over dat mauwen... ik had gelezen dat Bengalen bekend staan om hun kletspraatjes.
Sinds Boris bij ons is doet hij niet anders dan Mieuw en Mauw als we langs lopen, of om het hondje gedag te zeggen. En als je iets tegen Boris zegt, geeft ie altijd antwoord

Wordt het al irritant dat ik er zo vol van ben, van ons asielwonder?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 23 september 2008 @ 10:17:18 #52
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_61844912
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 09:46 schreef Cat22 het volgende:
Troy is echt prachtig! Mythos lijkt (sorry als ik op bengaalse of menselijke tenen trap) meer op een huiskat. Maar is ook een schitterende tijger.
Ja, Mythos heeft meer een beetje grijzige achtergrond en zijn patroon is niet heel duidelijk. Dat klopt
Maar het hangt er vanaf hoe het licht op hem valt. Mythos heeft hier en daar speerpunt rozetjes en hij is nog aan het verkleuren. Langzaam gaat zijn grijs er meer uit en wordt het meer een gelige achtergrond
Zijn mooie kleine ronde oortjes en dikke korte staart zijn dan weer wel heel bengaals, meer als die lange sliert en zeiloren van Troy hahaha

Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 23 september 2008 @ 10:18:58 #53
163650 Greys
pi_61844946
Ahhhhhhh! Kont aan kont!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61844988
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 10:12 schreef Greys het volgende:

Doe je ook nog even het filmpje van de waterfontein posten alsjeblieft?
Waren dat Troy en Mythos? Dat sloopfilmpje?
Ik heb toen zitten meelurken en zo vreselijk hard gelachen...
Zie 'm nu staan, had niet gezien dat je moet scrollen. En wéer dubbel van het lachen, wat een stel!
  dinsdag 23 september 2008 @ 10:23:12 #55
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_61845042
Nog een keertje op verzoek:

Ik heb nog heel veel foto's op mijn online-gallery. Maar helaas is onze server kapot.. dus is de site offline (daarom is ook mijn avatar weg )
  dinsdag 23 september 2008 @ 10:29:40 #56
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_61845188
Bengalen staan inderdaad bekend om 'praten'. Heel schattig echt
Maar als ze luid en lang gaan bleren is het wel minder

Als ik na het werk thuis komt gaat Troy vaak heel hard roepen. Dan moet ik met hem mee naar boven naar de kattenbak, dan moet ie poepen

Je zal denk ik wel aan Boris gaan merken dat hij verschillende mauwtjes heeft voor verschillende dingen. Zoals: ik wil eten, ik wil aaien, ik wil naar buiten
  dinsdag 23 september 2008 @ 10:32:46 #57
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61845257
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 10:29 schreef Radyhyn het volgende:
Bengalen staan inderdaad bekend om 'praten'. Heel schattig echt
Maar als ze luid en lang gaan bleren is het wel minder

Als ik na het werk thuis komt gaat Troy vaak heel hard roepen. Dan moet ik met hem mee naar boven naar de kattenbak, dan moet ie poepen

Je zal denk ik wel aan Boris gaan merken dat hij verschillende mauwtjes heeft voor verschillende dingen. Zoals: ik wil eten, ik wil aaien, ik wil naar buiten
!
pi_61845419
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 10:15 schreef Greys het volgende:
Over dat mauwen... ik had gelezen dat Bengalen bekend staan om hun kletspraatjes.
Sinds Boris bij ons is doet hij niet anders dan Mieuw en Mauw als we langs lopen, of om het hondje gedag te zeggen. En als je iets tegen Boris zegt, geeft ie altijd antwoord
Ik ken wel meer katten die dat doen, maar die in het filmpje lijken vrij veel tegen elkaar te mauwen. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. Er wordt daar niet tegen ze gepraat en toch zoveel kletsjes

En ik vind het dus vrij harde kletsjes. Ben dit soort harde mauw meer gewend als een IK MOET IETS mauw terwijl kletsmauwtjes bij de katten die ik heb gehad meer een soort kleine 'mieuw', 'mrrauw' en 'meh' geluidjes waren.
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 10:15 schreef Greys het volgende:
Wordt het al irritant dat ik er zo vol van ben, van ons asielwonder?
Nee, het is hartverwarmend en je moet vooral zo doorgaan wij vinden Boris ook allemaal heel bijzonder hoor! Je hebt echt een lot uit de loterij te pakken en ik hoop dat je veel blijft posten over hem.
pi_61845461
Dit topic had ik helemaal gemist! Tvbengaal!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  dinsdag 23 september 2008 @ 10:44:20 #60
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_61845483
quote:
Op maandag 22 september 2008 21:00 schreef Adelante het volgende:
Er is wel een cattery die zowel britjes als bengalen heeft: http://www.kattenarena.nl/.
Misschien zou je daar kunnen informeren?
  dinsdag 23 september 2008 @ 11:29:56 #61
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_61846604
LOL!!!! Die is echt TE schattig!

!!
  dinsdag 23 september 2008 @ 15:14:19 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61851253
Greys, wat een waanzinnig gave kat heb je! Echt een mooi beestje!

Er staat hier nog een werkloze kattenfontein op zolder, interesse? Kunnen we een keertje afspreken. Even kijken of Boris ook lief is voor kleine jongetjes.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 23 september 2008 @ 15:21:46 #64
163650 Greys
pi_61851386
Dank je BE! We zijn er ook super blij mee! En dat uit het asiel! Kan er nog steeds niet over uit dat er mensen zijn die deze schat hebben weggedaan

Over die kattenfontein, lief idee, maar ik ga het wel even overleggen met Heer G (afspreken kan altijd, ook zonder fontein ) want toen hij het filmpje van de Bengalen met kattenfontein zag hier in het topic en wat ze er mee uithalen zei hij, net als de meneer in het filmpje "Goed plan.....! " Maar misschien toch nog even testen met Boris
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 23 september 2008 @ 15:24:30 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61851437
Proberen kan altijd toch?
Ik vind hem echt zo mooi! Boris dan he, niet die fontein.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 23 september 2008 @ 15:34:30 #66
163650 Greys
pi_61851670
Oh kijk, die vond ik net in de foto's die MissBliss en Re hebben gemaakt afgelopen zaterdag!
Boris nog IN de doos bij Asiel Zwolle, waar hij vijf minuten later met bruut geweld uit kwam

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 23 september 2008 @ 15:59:11 #67
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_61852304
Haha ik zie het helemaal voor me!
Dat ie uit de doos springt

Trouwens.. het slopen van die waterfontein deden ze eigenlijk alleen deze ene keer zoals in het filmpje. Dat was de eerste keer dat we hem hadden aangezet. Over het algemeen houden ze het redelijk droog nu
Lijkt me zeker het proberen waard een fonteintje
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 23 september 2008 @ 16:08:17 #68
163650 Greys
pi_61852536
Radyhyn, hij sprong er niet uit, maar door zo'n klein luchtgaatje aan de zijkant kwam een neus, toen een paar tanden, toen bruut bijtgeweld om het karton kapot te krijgen, toen een hele klauw er door heen en voor we het wisten was de doos aan twee zijkanten helemaal kapot gemaakt

Nu is ie als een mak lammetje. En héél gelukkig met zijn eigen krab- en speeltoren

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 23 september 2008 @ 16:14:00 #69
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_61852674

Hijs zo mooi oranje!
  dinsdag 23 september 2008 @ 16:50:20 #70
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61853574
Hij is echt zo mooi, en blijkbaar ook nog heel lief en tof. Wat zijn vorige eigenaren bezielde is me een raadsel
pi_61853644
Hij moest gewoon naar Greys en meneer Greys
pi_61853712
Had Boris geen blaasgruis ofzo? Misschien is hij puur afgestaan omdat hij in huis pieste enzo. Dat het een lichamelijke oorzaak kon hebben hebben zijn vorige baasjes misschien wel nooit geweten, of nooit willen uitzoeken.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 23 september 2008 @ 17:21:35 #73
163650 Greys
pi_61854419
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 16:55 schreef Hekates het volgende:
Had Boris geen blaasgruis ofzo? Misschien is hij puur afgestaan omdat hij in huis pieste enzo. Dat het een lichamelijke oorzaak kon hebben hebben zijn vorige baasjes misschien wel nooit geweten, of nooit willen uitzoeken.
Boris had inderdaad blaasgruis. En de baasjes hebben hem inderdaad weggedaan omdat hij elke dag een paar keer in huis plaste. Eenmaal in het asiel hebben ze direct de urine onderzocht, bleek blaasgruis, na 2 weken medicijnen was hij er van af. Hij moet dus alleen anti-blaasgruis voer hebben de rest van zijn leven, maar dat hebben we graag voor hem over uiteraard
In het asiel heeft hij niet meer 'verkeerd' geplast nadat het over was en hier heeft ie vandaag en gisteren keurig op de kattenbak zitten plassen! Met een heel serieus hoofd

De vorige baasjes dachten dat het aan de andere katten lag. Er stond ook op de site 'Kan NIET met andere katten' maar in het asiel zat hij ook gewoon met andere katten los in een ruimte De vorige baasjes hadden zelf even de urine moeten laten onderzoeken Maar goed, hier is hij vast beter af
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 23 september 2008 @ 18:28:29 #74
163650 Greys
pi_61855877
Hey kewl... ook vanaf de vensterbank kan ik mijn muis attacken

En daarna even kroelen met het vrouwtje

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61858351
Dat ziet er goed uit Greys!
Wat een scheet van een kat hebben jullie

En stom van zijn vorige eigenaren, maar ja, dan hadden jullie hem nu waarschijnlijk niet gehad..
  dinsdag 23 september 2008 @ 20:00:12 #76
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61858399
Die blik op foto 3
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 23 september 2008 @ 21:07:15 #77
163650 Greys
pi_61860560
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 20:00 schreef Harajuku. het volgende:
Die blik op foto 3
Ja, wat een helder licht is het daar he?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 23 september 2008 @ 22:58:16 #78
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_61864852
Troy en Mythos vond ik al zo gaaf met die filmpjes toen die er net opstonden een poos geleden
Boris is leuk, en wat pastie mooi bij je houten meubels Greys
Dat tuigje is echt een misser, ik had van jou wel beter verwacht !
Ik ga ze lekker volgen, bengalen zijn gaaf
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 23 september 2008 @ 23:17:57 #79
163650 Greys
pi_61865540
Ze hadden roze, babyblauw en groen qua tuigje
Roze en babyblauw kan ik hem toch niet aandoen? Hij is stoer! Dan was groen nog het minst erg
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 23 september 2008 @ 23:21:22 #80
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61865616
Jazz heeft een mooie bruine
  dinsdag 23 september 2008 @ 23:21:44 #81
176471 oh-oh
pi_61865621
Frits heeft zondag nog een leuk babyblauw tuigje gekregen , als je maar stoer genoeg bent dan kan babyblauw heus wel, dat is dan juist kjoet
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 23 september 2008 @ 23:54:58 #82
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61866645
Jazz zijn halsband is babyblauw met glitterletters, vergeleken met dat is Boris nog keistoer
  woensdag 24 september 2008 @ 00:34:27 #83
150152 Queen_Bee
pi_61867417
I'm super sonic man
pi_61868929
quote:
Op woensdag 24 september 2008 00:34 schreef Queen_Bee het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een mooi plaatje! Dit is toch een Ragdoll?
  woensdag 24 september 2008 @ 09:16:11 #85
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_61869785
LOLcat van baby Troy:

Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 september 2008 @ 09:39:34 #86
163650 Greys
pi_61870238
Is dat jouw eigen Bengaalse Troy?
Of lijkt ie er gewoon op?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 24 september 2008 @ 10:16:23 #87
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_61871067
Ja. Dat is mijn Troytje
Heb 't plaatje zelf gemaakt

Hij was druk aan het spelen met het muisje toen wij een bezoekje brachten aan de cattery
pi_61871416
Prachtige foto's weer.

Troy
pi_61872966
Dit topic is niet goed voor mijn geduld
pi_61873456
Wat een mooie Boris Hij heeft het echt getroffen zo te zien..
  woensdag 24 september 2008 @ 13:21:43 #91
150152 Queen_Bee
pi_61875756
quote:
Op woensdag 24 september 2008 08:06 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Wat een mooi plaatje! Dit is toch een Ragdoll?
Birmaan
I'm super sonic man
  woensdag 24 september 2008 @ 16:07:22 #92
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_61879496
TeVeel(lieve)Poezeplaatjes
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_61880536
quote:
Op woensdag 24 september 2008 13:21 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Birmaan
Huh, dan zou ie toch witte pootjes moeten hebben (sokjes) ? Niet helemaal raszuiver, of is dat gewoon niet te zien op de foto?
  woensdag 24 september 2008 @ 16:52:53 #94
150152 Queen_Bee
pi_61880668
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:47 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Huh, dan zou ie toch witte pootjes moeten hebben (sokjes) ? Niet helemaal raszuiver, of is dat gewoon niet te zien op de foto?
Nee klopt hoor, hij is mislukt en stamboomloos
I'm super sonic man
pi_61880825
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:52 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Nee klopt hoor, hij is mislukt en stamboomloos
Ah, vandaar (vanwege het ontbreken van die sokken dacht ik dus aan een ragdoll, vanaf de achterkant is dat wat moeilijker te zien)

Alsnog een mooi beestje
  woensdag 24 september 2008 @ 17:23:22 #96
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61881409
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:59 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ah, vandaar (vanwege het ontbreken van die sokken dacht ik dus aan een ragdoll, vanaf de achterkant is dat wat moeilijker te zien)

Alsnog een mooi beestje
Ik wist dat niet eens, dacht dat de ragdoll ook sokjes moest hebben

Zijn vader heeft wel een stamboom

Maar zijn moeder niet, en daar lijkt ie t meest op

Hier een zusje die ze wel heeft. Zaten ook twee heul mooie choc points tussen trouwens, die wel gelukt waren

En nu zal ik weer terug ontopic gaan Boris, yay
  woensdag 24 september 2008 @ 17:32:24 #97
154193 TheYoung1
pi_61881630
Mwaaaaaahhhh die laatste foto Hara
Sjmelt all over again
Patat, dat is het!!
  woensdag 24 september 2008 @ 17:36:31 #98
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61881726
quote:
Op woensdag 24 september 2008 17:32 schreef TheYoung1 het volgende:
Mwaaaaaahhhh die laatste foto Hara
Sjmelt all over again

Echt mn laatste hierover
  woensdag 24 september 2008 @ 17:41:34 #99
154193 TheYoung1
pi_61881846
BONK.. * vind zichzelf naast zn bureaustoel terug* So cute!!!
Patat, dat is het!!
pi_61882253
quote:
Op woensdag 24 september 2008 17:36 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Echt mn laatste hierover
Ooooh

Ik wil die! En die linkse! En die rechtse!

Ik wil ze allemaal.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 september 2008 @ 18:40:53 #101
163650 Greys
pi_61883189
We durven het niet aan om Boris Bengaal helemáál los te laten straks wellicht, dus we zitten te denken aan een kattenren. Kijken of hij daar genoegen mee neemt En mochten we later besluiten hem alsnog los te durven laten, dan kan hij lekker in de ren op momenten dat we niet op zitten te letten!

Zou zoiets iets zijn? Voor 1 kat? Groot genoeg?

Zoiets zou het eigenlijk precies moeten worden, inclusief dat sluisje vanaf het kattenluikje!
Maar dan in het groen, want deze vind ik monsterlijk lelijk

Eigenlijk zou ik liever een houten hebben, maar daar kan ik nog zo weinig voorbeelden van vinden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61883964
Voordeel van alumium is dat het onderhoudsvrij is en hout rot natuurlijk..

Die van grijs alumium lijkt ook zo lelijk (vind ik) omdat het witte spul er achter zit. Wij hebben ook zo'n ren op het balkon, mijn vader heeft nl een kooi- en volierebouwbedrijf, en dat lijkt heel anders. We hebben er gewoon planten in (en tuinstoelen enz want is over het hele balkon van 8 bij 4).

Denk er wel om dat alumium wat niet geanodiseerd is *bruut heet dat* op een bepaald moment witte aanslag krijgt *bloemkolen* die giftig kan zijn voor huisdieren. Geanodiseerd is dus een beetje duurder maar stukken gezonder!

Plus het heel erg glimmende gaat er naar een paar regenbuien gelukkig wel van af, dit is hoe het net geplaatst was.
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 september 2008 @ 19:30:19 #103
163650 Greys
pi_61884522
Kijk, dat zijn tips waar ik wat aan heb! Heel erg bedankt! Dat wist ik dus niet, van die ongezonde witte uitslag
Je hebt ook wel gelijk over die witte achtergrond, dat maakt het een stuk minder mooi.

Het zou bij ons aan één kant van de tuin komen, daar staat al een mooie muur, dus daar kan de ren dan tegenaan staan. Kunnen we aan de muur wat plankjes enzo bevestigen waar hij op kan klimmen. En dan vanuit de keukendeur een heel klein sluisje de hoek om naar de ren, via een kattenluik.
Heer Greys zou liever een houten ren zelf timmeren, maar aangezien we nog klussen zat hebben om het huis leek het me handiger om iets te laten maken
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61886580
quote:
Op woensdag 24 september 2008 18:40 schreef Greys het volgende:
We durven het niet aan om Boris Bengaal helemáál los te laten straks wellicht, dus we zitten te denken aan een kattenren. Kijken of hij daar genoegen mee neemt En mochten we later besluiten hem alsnog los te durven laten, dan kan hij lekker in de ren op momenten dat we niet op zitten te letten!

Zou zoiets iets zijn? Voor 1 kat? Groot genoeg?

[ afbeelding ]

Zoiets zou het eigenlijk precies moeten worden, inclusief dat sluisje vanaf het kattenluikje!
Maar dan in het groen, want deze vind ik monsterlijk lelijk

[ afbeelding ]

Eigenlijk zou ik liever een houten hebben, maar daar kan ik nog zo weinig voorbeelden van vinden.
Is makkelijk zelf te maken van hout. Kwestie van gamaarnaardegamma. Maar dit lijkt me zo klein.
Ik ben zelfs van plan om dat zo met de hele achtertuin te doen. Nu heb ik een goedkope en lelijke oplossing,
maar als er ooit meer geld voor zoiets beschikbaar is doe ik dat gelijk.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_61886671
Hoe groot wil je het eigenlijk? Hout is trouwens ook niet goedkoop omdat je het dan ook moet impregneren om het niet te laten rotten.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 september 2008 @ 20:51:17 #106
163650 Greys
pi_61886775
Ik heb geen idee Nok. Ben aan het bedenken wat een mooie maat zou zijn voor Boris. Sowieso mag hij wel 3 of 4 meter lang zijn, ongeveer 1 meter diep en ongeveer 1.80 hoog. Dan komt hij mooi tegen de muur.
En als we het zelf gaan maken met hout en gaas, dan moet het idd geimpregneerd hout zijn en een zware kwaliteit gaas (kippengaas mag niet bijvoorbeeld). En een deur er in maken lijkt me ook best lastig. Maar ik ben dan ook een klusser met twee linker handen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61886937
Je hebt bij de gamma ook gaasplaten. Die zien er hetzelfde uit als op de foto's
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_61886976
Heb je enig idee wat zo'n alu-ding moet kosten?
Dan kun je dat wel vergelijken. Als dat goedkoper is dan zelf maken dan kun je dat inderdaad beter doen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_61887214
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 september 2008 @ 21:09:18 #110
163650 Greys
pi_61887310
Ja van die link heb ik de foto's ook
Komt wel op een euro of 600/700, zonder sluisje of dak.
En ik heb dus geen FLAUW idee wat het kost om het zelf te maken, aan materialen Ga morgenmiddag wel naar een bouwmarkt om een en ander op te schrijven.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61887855
Bij mijn vader kost 1 element van 102 cm breed bij 2 m hoog van geanodiseerd alu. met gaas van 19 x 19 x 1,45 (wat wij ook hebben) 40 euro..
(Groen profiel is 7,50 duurder per element)
Zo'n element met deurtje is 65.

Daarmee moet je kunnen berekenen wat het ongeveer gaat kosten, ik geloof dat iedere voliere/kooi/renbouwer rond die prijzen zit. Bruut alu. is altijd goedkoper, maar dat is dus dat bloemkolenspul wat je niet moet hebben.

Mijn vader werkt dus met standaardelementen van die afmetingen voor die prijzen, maar alles is naar wens aan te passen en elementen zijn gewoon aan elkaar te bevestigen. Dus je kunt dan profiteren van je muur, door daar geen element voor te doen.

Plus de elementen zou je nog eens weer uit elkaar kunnen halen en verplaatsen/verhuizen.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 september 2008 @ 21:31:40 #112
163650 Greys
pi_61888240
Dank je, LekkerApart! Heel nuttige info allemaal!
Die prijzen vallen me eerlijk gezegd nog mee die je noemt Het gaas, is dat eventueel geschikt voor katten om in te klimmen? Of is het daar te dun voor, dat het in de pootjes snijdt denk je?
Ik zal morgen eens in de bouwmarkt vergelijken en als we besluiten om voor zo'n alu ren te gaan, ga ik zeker ook jou een PM sturen om je vaders adres te vragen voor een offerte, als ik alle maten weet. Eventueel kan hij ook zo'n sluisje maken zoals op die tweede foto van mij?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61888432
Even een kleine berekening uit de losse pols: tussen de ¤ 350 en ¤ 400 voor alle elementen die je nodig hebt bij de vader van LekkerApart
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_61888515
Lekker zelf doen dus, dat scheelt. Kun je weer leuke kattendingetjes voor kopen En die elementen heb je met verschillende soorten gaas vaak, gewoon even gaan kijken.
  woensdag 24 september 2008 @ 21:43:19 #115
3185 Adelante
To let it go now
pi_61888701
ja tijd voor nieuwe boris foto's, liefst met bink er bij...
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 september 2008 @ 21:45:06 #116
163650 Greys
pi_61888769
Voor de voorzijde: 3 elementen van 1.20 bij 2.00 hoog = 160 euro
Eentje met deur = 60 euro
Voor de zijkanten: elk 1 element = 80 euro
Totaal zonder achterkant en dak is dus 300 euro.
Alleen de muur is geen 2 meter hoog, dus dan hou ik een stukje open achter over
En dan nog een dak en een sluisje. Denk dat het water hoger uitkomt, maar je zit aardig in de buurt denk ik Nok
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 september 2008 @ 21:47:58 #117
163650 Greys
pi_61888878
quote:
Op woensdag 24 september 2008 21:43 schreef Adelante het volgende:
ja tijd voor nieuwe boris foto's, liefst met bink er bij...
Had je deze al gezien?
Crosspostje uit het Asielactie topic

Ja, hoi. Mag ik ook eens op de foto?????

Even samen poseren.

Bóóóóóóringgggggggggg
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 september 2008 @ 21:48:37 #118
163650 Greys
pi_61888908
Er zit een stofrag onder mijn vensterbank zie ik nu
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61903630
Dat gaas snijdt niet, onze monsters klimmen er ook vaak in en het gaas buigt ook niet door het gewicht.
pi_61904789
quote:
Op woensdag 24 september 2008 21:47 schreef Greys het volgende:

pi_61905095
En je tuin afzetten met schrikdraad geen optie?
Je hebt dan nog de gehele tuin en boris dus ook.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 25 september 2008 @ 15:20:23 #122
163650 Greys
pi_61906121
Dat durven we niet, ferrari
En daarbij hebben we aan drie kanten wel muren, maar aan de vierde kant zit eigenlijk helemaal niets tussen ons en de buren, behalve een laag gazen hekje. Dus dan moeten daar ook eerst schuttingen komen. En ik las dat als er een plant of tak tegenaan komt, dat de stroomkring dan wordt onderbroken en dat de veiligheid dan weg is. Wij hebben nogal een georganiseerd oerwoud hier en daar, dan kiezen we liever voor een ren.
Mocht het met de ren echt niet lukken, als hij daar geen genoegen mee neemt, gaat hij af en toe in de ren en af en toe los in de tuin, dan gaan we een andere oplossing bedenken inderdaad.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61906296
Hoe is het met Boris?
Go hard or go home
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 25 september 2008 @ 15:33:16 #124
163650 Greys
pi_61906478
Hartstikke goed! Hij eet echt héél goed, vooral met wat water over zijn brokjes gesprenkeld (dan 'ruikt' het meer en lebbert hij het water er weer tussenuit) dus dat is super. Zo krijgt hij ook veel extra vocht binnen en dat schijnt voor ex-blaasgruizers heel goed te zijn
Hij wast zichzelf heel veel en kan erg genieten van in het zonnetje liggen op de vensterbank. Ook zegt hij ons steeds gedag als we de kamer uit zijn geweest en weer terugkomen En hij speelt dat het een lieve lust is.
En met Bink gaat het goed, als ik het huis verlaat en ze alleen thuis zijn, blijven ze altijd in dezelfde kamer, hoewel ze ook naar boven mogen enzo. Maar ze blijven bij elkaar.

Super dus!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61907750
Is er een reden dat je Boris niet los wil laten lopen Greys? Ik had namelijk niet het idee dat het enorm druk is in jullie buurt?

Ik vind zo'n kattenren zo weinig toevoegen... nofi... het is buiten zijn om het buiten zijn. Meer dan frisse lucht is het niet toch?
Misschien zie ik het wel totaal verkeerd want ik heb binnenkatten maar ik vind zo'n ren niet heel veel toevoegen. Ik zou dan voor gewoon de hele tuin/buurt gaan.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 25 september 2008 @ 16:25:10 #126
163650 Greys
pi_61907897
Een paar redenen zelfs, of ze terecht zijn is aan jullie natuurlijk:

- De drukke weg hier aan de overkant, alleen afgescheiden door een sloot en Bengalen zijn gek op water
- Het feit dat de naaste buren een hond hebben die katten háát en hem misschien iets aandoet, omdat Boris dol is op honden vertrouwt hij de buurhond misschien teveel?
- Onze achterbuurman houdt duiven en is een schat, dus die gunnen we héle duifjes en geen aangevreten
- Raskatten (wat het toch schijnt te zijn?) worden nogal eens gejat en Boris laat zich door iedereen optillen.
- Heer G en ik zijn van die mietjes die geen oog dicht doen als de kat niet binnen zou zijn als we gaan slapen
- We willen niet dat alle omliggende buren last zouden kunnen hebben van een poepende kat in hun tuin.

Maar we hebben ons wel al voorgenomen om - als Boris doodongelukkig blijkt als hij alleen in de ren mag - toch maar er voor te kiezen hem los te laten. Maar voorlopig táált hij niet eens naar 'buiten' en is hij nog amper op de andere twee verdiepingen in huis geweest. Bink gaat regelmatig in de tuin huppelen en de kat kijkt er dan niet eens naar, als de deur open gaat
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61908090
Oh nee, als jij redenen hebt dan voldoet dat hoor, ik bedoel het is jouw kat.
Ik zou het alleen zelf anders doen als ik meer dan een balkon had om naar buiten te gaan maar ik heb dan ook geen raskat. Ik zou voor all the way of een binnenkat gaan.
Ik had ook het idee dat die weg verder lag dan dat jij nu weer aanhaalt. Gevalletje verkeerd onthouden.

Ik kan alleen zeggen dat mijn ouders ook niet slapen zonder dat de kat binnen is en dat ze netjes elke avond komt, dan wel niet gelokt wordt met het open doen van de koelkast, terwijl ze vervolgens niks krijgt
Tot dat je ze laat proeven talen ze inderdaad vaak helemaal niet naar buiten gaan is mijn ervaring ook.
Oh en die duiven zijn wel sneller dan Boris gok ik. Dat is wel wat ik hierachter zie met de duiventil van de onderbuurman.
The way you rock'n'roll
pi_61910074
De katten hier zou ik de tuin niet willen onthouden. Buiten kunnen zijn, maar geen gevaar lopen. Het vergroot wel het teritorium en de leefruimte. Eerder woonde ik op een flat en waren mijn katten binnenkatten. En OF er een van taalde naar buiten zijn. Wat was die blij toen ze hier naar buiten kon. Maar de buurt laten afstruinen bleek wel gevaarlijk.
En ja... duiven zijn misschien sneller, maar als er een duif omkomt wijst de duiventeler naar jouw kat en ik zou ze de kost niet willen geven die dan een kat vergiftigen.
Ik vind zelf een ren wel heel klein, maar bijvoorbeeld Ingetje heeft er heel goede ervaringen mee.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_61910159
Ook jij hebt helemaal gelijk hoor Nok. Ik geloof dan weer in het goede van de mens en denk helemaal niet aan vergiftigen
Maar jouw laatste zinnetje is waarom ik het eigenlijk aankaartte. Ik vind zo'n ren vrij klein en zie daarom de toegevoegde waarde niet zo maar dat is ieders eigen keuze en opinie natuurlijk.
The way you rock'n'roll
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 25 september 2008 @ 19:03:04 #130
163650 Greys
pi_61911668
Maar als jullie zeggen 'een ren is heel klein', dan kan ik hem toch groter maken?
Ik zal zo de muur eens opmeten, maar hij kan op zich wel tot vijf meter breed worden hoor En dat voor 1 kat? Bij Ing zitten er vier in een kleinere ren en die zijn er ook zielsgelukkig mee. En we maken hem leuk hoor, met een klimboom, diverse hoge plankjes en speelgoed enzo.

Heb hem net aan het tuigje en een riempje mee de tuin in genomen
Bink hobbelde mee. Boris vond het na 3 meter wel weer leuk geweest en holde weer naar binnen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61913900
Een ren hoeft zeker niet klein te zijn. En als het een beetje kan is het heerlijk voor katten om naar buiten te kunnen. Buiten zijn hoeft helemaal niet te gaan over de buurt verkennen en met andere katten omgaan. Zat katten vinden het prima om 5 stapjes de tuin in te doen en lekker buiten in het zonnetje te liggen. Is schijnbaar leuker dan in de vensterbank maar meer hoeven ze ook niet.

Wij denken er nu over om gewoon een net over de hele tuin vast te zetten. De hele tuin is namelijk 5 x 4 meter met een schuur er in dus een ren is bij ons geen optie, tenzij de hele tuin ren wordt. We twijfelen nog tussen schokdraad en een net.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 25 september 2008 @ 21:11:53 #132
163650 Greys
pi_61914987
Boris en Bink hebben samen met 1 IKEAmuis gespeeld

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61915039
Wat een megading Greys, die muis! Leeft ie nog?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 25 september 2008 @ 21:15:06 #134
163650 Greys
pi_61915092
Ja hoor! Het is al jaren Bink zijn favoriete speelgoed en Boris vindt hem ook stoer.
Je haakt als kat je nagels er in en je tilt hem gewoon op, voor de neus van het hondje
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61915613
Ik zou bij de volgende ikea trip een paar van die ratten meenemen
Die leeft niet lang meer.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_61915755

*toevoegt aan boodschappenlijstje voor kittens*
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 25 september 2008 @ 21:38:42 #137
163650 Greys
pi_61915820
Bijna alle mensen in mijn kennissen- en vriendenkring hebben zo'n rat aangeschaft omdat ze ENORM in de smaak vallen bij de huisdieren. Voornamelijk hondjes dan, maar ook deze kat weet er wel raad mee, lekker mee smijten! Ze kosten ook maar 2 euro geloof ik!

Nok, Bink smijt, bijt, gooit en slingert er al jaren mee, is onverwoestbaar dat ding
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 25 september 2008 @ 21:42:07 #138
163650 Greys
pi_61915938
Dipkip, al die kleine speeltjes op de grond (haaitje, draakje, inktvisje enzo, liggen er allemaal onder) zijn ook allemaal van de IKEA en kosten maar 35 cent geloof ik per stuk. Ideaal kattenspeelgoed!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61916110
Als ik weer eens bij een ikea kom zal ik er ook eens een meenemen. Maar mijn huistijgers spelen eigenlijk alleen met elkaar en met wuppies en het gekke twirlstokje dat aan het plafond hangt.
Maar wie weet gaan ze wel helemaal voor de ikea-rat. Ik zie het vooral Karel wel doen, slepen met zo'n ding
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 26 september 2008 @ 10:10:06 #140
176471 oh-oh
pi_61925225
Die Ikea speeltjes zijn echt leuk, gelukkig maar dat ik daar nooit kom!
Zit dr ook catnip in?
Frits en Karel worden echt helemaal wild van speeltjes met catnip
( Groucho Marx )
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 26 september 2008 @ 10:13:22 #141
163650 Greys
pi_61925280
Zit geen catnip in, want het zijn gewoon speelgoedjes voor kinderen eigenlijk
Ze kosten 35 cent per stuk en zowel Bink als nu ook Boris zijn er gek op, want ze kunnen ze makkelijk vastpakken en er mee smijten, zowel kat als hond!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61925470

Deze van IKEA (2 euro) hebben volgens de site wel kattekruid. Maar jij bedoelt deze denk ik?

En de rat:

Ze hebben nu ook deze:

En ik wil gaan kijken of deze mobiel van kittensloopsterkte is:

vrijdag 26 september 2008 @ 10:26:49 #143
176471 oh-oh
pi_61925572
Ah die bovenste, die zijn dus wel met catnip?
Als ik morgen niks leuks vind voor de boys wil ik die!
( Groucho Marx )
  vrijdag 26 september 2008 @ 10:28:49 #144
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_61925628
Bobbie heeft overigens haar 3e rat al en nummer 4 ligt klaar in de kast. Ze speelt er ontzettend veel mee en ze gaan dus toch wel kapot.
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
pi_61925649
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:26 schreef oh-oh het volgende:
Ah die bovenste, die zijn dus wel met catnip?
Als ik morgen niks leuks vind voor de boys wil ik die!
Kattekruid staat er, ik neem aan dat dat catnip is
  vrijdag 26 september 2008 @ 10:54:51 #146
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_61926266
zo ....schandalig dat ik de topics van poezenn00b Greys nog niet had gezien!, hijs mooi!, je doet het goed!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 26 september 2008 @ 11:01:44 #147
163650 Greys
pi_61926429
Poezenn00b! So true!
Bedankt mop! En leuk dat je komt kijken!

Wat betreft de IKEA speeltjes hebben wij idd dat 2e plaatje zeg maar, dus niet de bij enz. want daar zit kattenkruid in. De kleine speeltjes zonder kruid hadden we al, want die zijn van Bink. Maar bij het volgende IKEA bezoekje zullen we ook de bij kopen! Alhoewel Boris voorlopig zijn handenklauwen vol heeft aan het aanwezige speelgoed
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61926513
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:28 schreef Maes het volgende:
Bobbie heeft overigens haar 3e rat al en nummer 4 ligt klaar in de kast. Ze speelt er ontzettend veel mee en ze gaan dus toch wel kapot.
dat wilde ik net zeggen. ze kunnen wel kapot. zowel die groteren als die kleinere ratten waren hier snel gesloopt, die met kattekruid van die ikea werder dusdanig verscheurd dat die de avond niet haalden, vooral de vlinder was zo weg.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 26 september 2008 @ 11:10:48 #149
163650 Greys
pi_61926694
Dan speelt de Bink gewoon heel beschaafd waarschijnlijk, want die doet al jaren met 1 rat
En Maes heeft het gezien, dat ziet er echt niet zachtzinnig uit als Bink er zijn tanden in zet. Misschien stompe tanden?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 oktober 2008 @ 21:35:38 #150
163650 Greys
pi_62135802
DIERENDAG UPDATE BORIS

Vandaag precies twee weken geleden kwam Boris vanuit het asiel bij ons thuis.
En het is nu Dierendag! Even een klein fotoverslagje:

Terwijl Heer Greys en Schoonvader Greys de kattenren in elkaar zetten.....

...ligt Boris goedkeurend toe te kijken ongeïnteresseerd te luieren

En zie wat er vanavond gebeurde Betrapt!!!!

"Hondje, prima als je bij me wilt liggen, maar kan je die dikke kont een beetje opschuiven

FIJNE DIERENDAG ALLEMAAL!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62135852
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 21:35 schreef Greys het volgende:
DIERENDAG UPDATE BORIS

Vandaag precies twee weken geleden kwam Boris vanuit het asiel bij ons thuis.
En het is nu Dierendag! Even een klein fotoverslagje:

Terwijl Heer Greys en Schoonvader Greys de kattenren in elkaar zetten.....
[ afbeelding ]

...ligt Boris goedkeurend toe te kijken ongeïnteresseerd te luieren
[ afbeelding ]

En zie wat er vanavond gebeurde Betrapt!!!!
[ afbeelding ]

"Hondje, prima als je bij me wilt liggen, maar kan je die dikke kont een beetje opschuiven
[ afbeelding ]

FIJNE DIERENDAG ALLEMAAL!
[ afbeelding ]
!!!

Dat gaat echt heel goed!
pi_62135906
OOOOh, wat ontzettend cute!!!
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 21:41:21 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62135920
Wat lief!
Boris heeft het maar heel goed getroffen bij jullie!
pi_62135952
CUTE!!!
  Moderator zaterdag 4 oktober 2008 @ 21:43:07 #155
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_62135954
Oooh Greys, zie ze nou samen
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 oktober 2008 @ 21:43:51 #156
163650 Greys
pi_62135968
Ik heb Heer G al drie keer gebeld tijdens zijn optreden
Hij neemt uiteraard niet op, maar belde wel keurig terug in de pauze
Gaaaaaaaaaaf he, dit is nog eens een leuke Dierendag. Ben zo blij!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 21:56:48 #157
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62136178
.
Niet meer actief op Fok!
pi_62136269
Een betere keus had je ook echt niet kunnen maken. Bink lijkt er ook helemaal gelukkig mee.

Heb je trouwens iets richting kattenluik gemaakt zodat ze zelf de ren in kunnen?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 22:05:10 #159
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62136335
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 09:41 schreef Radyhyn het volgende:
Mythos & Troy
Wat een gave namen . Ik wilde mijn kat destijds ook Troy noemen, maar dat vond 'iedereen' maar stom en aangezien ik nogal gevoelig ben voor andermans mening... .
Niet meer actief op Fok!
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 oktober 2008 @ 22:08:55 #160
163650 Greys
pi_62136438
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 22:02 schreef nokwanda het volgende:
Een betere keus had je ook echt niet kunnen maken. Bink lijkt er ook helemaal gelukkig mee.

Heb je trouwens iets richting kattenluik gemaakt zodat ze zelf de ren in kunnen?
Nee nog niet, de ren was net klaar met deur en al, toen Heer G al weer weg moest.
Boris is er even een kwartiertje in geweest (heb hem er gewoon in getild en ik ben er bij gaan zitten ) en hij vond het hartstikke eng Hij liep te blèren dat het een lieve lust was en bleef mij maar kopjes geven. Hij was heel blij dat hij weer naar binnen mocht

Maar voorlopig tillen we Boor nog wel even heen en weer, even wennen aan de ren. En wanneer hij het echt leuk gaat vinden maken we een kattenluik in de keukendeur en een sluisje naar de ren toe
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62136481
Supercat
Een kat vindt zelden iets leuk waar ie ingezet wordt. Maar ja, Boor is ook wel een apart tiepje, dus dat kan bij hem best anders zijn.
Wat een foto's
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_62136588
Wat een prachtige kat

fijne dierendag (nog op de valreep)

oh, en die ren... goed idee.
Als mijn katten 's avonds niet binnen zijn kan ik echt niet naar bed (en zit ik dus wel eens gapend voor de schuifpui te wachten (en te roepen)
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 oktober 2008 @ 22:18:33 #163
163650 Greys
pi_62136608
Tof he, ik blijf er zelf maar naar kijken
Die ene waar Boor met dat pootje tegen Bink zijn kont aan tikt, oftie even een beetje wil opschuiven, want hij kwam een beetje in de verdrukking
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62136651
Aaah wat lief ze zijn vriendjes
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 oktober 2008 @ 22:20:24 #165
163650 Greys
pi_62136659
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 22:17 schreef lily het volgende:
Wat een prachtige kat

fijne dierendag (nog op de valreep)
Dank je!!
Kan niet geloven dat het pas twee weken geleden is dat hij uit het asiel kwam
En dat het oudeniet-meer-zo-piepe hondje het allemaal maar goed vindt. Hij lijkt echt besloten te hebben dat Boris hier mag wonen, maar dat de vreemde katten buiten nog steeds op hun hoede moeten zijn
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 oktober 2008 @ 22:23:14 #166
163650 Greys
pi_62136720
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 22:17 schreef lily het volgende:
oh, en die ren... goed idee.
Als mijn katten 's avonds niet binnen zijn kan ik echt niet naar bed (en zit ik dus wel eens gapend voor de schuifpui te wachten (en te roepen)
We gaan het maar gewoon proberen. Deze is vrij groot, dus volgens mij kan hij daar wel genoegen mee nemen (vooral omdat hij nog niet al te dol op buiten lijkt te zijn). En de ren wordt opgeleukt met boomstam, klimpaal enzo en kattengras.
Wat jij zegt, dat hebben wij dus ook precies. Wij zouden geen oog dichtdoen als hij niet binnen zou komen als we zouden gaan slapen, dus eerst maar eens zo proberen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 22:25:38 #167
331 Merel
Be here now.
pi_62136780
Ik vind 't net twee stripfiguren die twee schatten
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_62136820
Het lijkt me echt een uitkomst. Lekker veilig en goed voor je zenuwen.

Hier ben ik de enige (mijn ega gaat gewoon naar bed hoor).

Maar ik heb dan ook wel eens een nachtje (met de zenuwen door mijn lijf)op de bank gelegen doordat mijn kater niet thuis kwam. Maar hij komt nu al 10 jaar buiten dus ik laat het maar zo...
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 22:42:58 #169
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62137206
quote:
Op woensdag 24 september 2008 21:47 schreef Greys het volgende:

[..]

Had je deze al gezien?
Crosspostje uit het Asielactie topic

[ afbeelding ]

Hahahaha . Deze zie ik nu pas. Subliem .
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 23:22:20 #170
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_62138029
Oooh, Greys, gaaf die ren zeg! Nu maar hopen dat Boris het ook leuk gaat vinden

En die foto's Betrapt Wat een lekker stel is het
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  zondag 5 oktober 2008 @ 00:00:14 #171
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_62138939
Die Betrapt foto's!!

super kjoet, gaat dus hartstikke goed!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_62144138
Boris en Bink!
Geweldige foto's! Gaaf hoor, die ren. Hup, het bos in en bomen zagen.
Go hard or go home
  zondag 5 oktober 2008 @ 14:54:28 #173
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_62147542
Wat een gave ren Greys!
En die foto van Bink en Boor
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 5 oktober 2008 @ 15:04:33 #174
163650 Greys
pi_62147751
Thanks girls!
De ren is klaar, het enige wat we nog gaan maken is een dakpannendakje, voor driekwart van de bovenkant. Dus een gedeelte blijft gewoon gaas bovenin, kan hij lekker zonnen in de zomer, maar een gedeelte wordt ook 'dicht' met dezelfde dakpannen als ons huis, die hebben we nog op zolder liggen. Gaat vast mooi worden!
Jammer dat het van dat rotweer is, Bink en Boor willen allebei niet naar buiten
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 5 oktober 2008 @ 15:39:38 #175
176471 oh-oh
pi_62148438
Wat zijn Boris en Binkie lief samen
( Groucho Marx )
pi_62158050
Dat 'mij-interesseert-niks-maar-stiekum-toch' Borishoofd!

En die ren is supermooi! Boris zal er gauw genoeg aan wennen, toen mijn vader het balkon van mijn vorige huis afgezet had, was het een hilarisch gezicht toen hij kat1 naar buiten probeerde te duwen aan z'n achterkant terwijl de voorkant van betreffende kat net zo hard weer naar binnen kronkelde. Twee dagen laten waren beide katten er niet weg te slaan.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 5 oktober 2008 @ 21:49:26 #177
163650 Greys
pi_62158578
De ren is eigenlijk een tussenoplossing, om te zien of Boris er aan kan wennen. Hij was 239 euro + 90 euro voor een meter verlenging, dus 329 in totaal, met alle schroeven, deurtje, scharnieren en slot. We willen als Boris de ren fijn vindt ooit zo'n mooie donkergroene aluminium ren bestellen, maar dat komt wel op het dubbele qua centjes, wellicht nog wel meer. Dus eerst dit even proberen Deze kwam als kant en klaar pakket, dus het gaas zat al op alle elementen, alleen die grote stukken nog even aan elkaar schroeven en klaar. Hij stond binnen een uurtje.

Overigens lag Bink net alleen op de stoel en Boris kwam enorm klaagzangerig naast hem staan blèren omdat HIJ op de stoel wilde In plaats van dat hij er nou naast duikt, maar dat durft hij nog niet zo goed. Boris moet eerst liggen en dan kan Bink er bij, nog niet andersom, die moed heeft hij nog niet. En maar blèren, net zolang tot Bink het zat was en maar op de bank ging liggen. Boris ligt uiteraard zeer tevreden in de stoel te ronken nu. Pffff, lekker stel
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 5 oktober 2008 @ 22:00:37 #178
331 Merel
Be here now.
pi_62158978
Net een getrouwd stel
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  zondag 5 oktober 2008 @ 22:15:30 #179
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_62159607
Té cute!! verdomme ), Baas Luca heeft een massage gekregen voor Dierendag, helaas geen foto's.... Ik hou je ren in de gaten!, ferrie interesstink
  maandag 6 oktober 2008 @ 10:42:35 #180
151515 verita
Happy days
pi_62167192
Mooie ren, is Boris er blij mee?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 oktober 2008 @ 14:57:52 #181
163650 Greys
pi_62260619
Hij heeft in elk geval vandaag in de gaten dat als je omhoog klimt, dat je dan nog wel in de zon hangt

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 oktober 2008 @ 14:58:31 #182
163650 Greys
pi_62260630
En let bij de onderste foto ook op het hondje helemaal rechts onderin, die ineens héél klein lijkt zo
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62260690
Een van onze katten hangt ook vaak bovenin, is handig vliegjes vangen én aandacht opeisen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_62261633
Moshi vind het zonnetje ook erg fijn:

Game Over :: Anoniem torrents downloaden @ Seedr :: Lees hier waarom
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 oktober 2008 @ 15:41:06 #185
163650 Greys
pi_62261747
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 15:36 schreef Webby het volgende:

[ afbeelding ]
Ohhhhhhhhh wat een mooie spots!
Komt Moshi wel los buiten, Webby?
En wat leuk dat je hier ook een foto post! Heb je er meer? Patsen maar hoor, met die mooierd!!!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 9 oktober 2008 @ 15:54:05 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62262133
Wow Moshi!

Kan je ook iets van plankjes in die ren maken Greys? Of komt dat in een evt. definitieve ren?
pi_62262509
Hij weet zelf ook dat ie mooi is. Het liefst ligt ie op zijn zij en maakt ie zichzelf zo lang mogelijk

Helaas zijn we flatwonende. We zijn wel van plan iets te zoeken met een achtertuin en dan willen we ook een ren, maar dat zit er nu nog niet in.

Dat van dat bleren kan ik trouwens wel. Hij huilt onderhand zoals een wolf naar de maan doet. Mauhauhauhoooow. Puur om de andere bengaal uit te lokken de eerste klap te geven, zodat ie reden heeft terug te slaan.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 16:11:56 #188
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_62262556
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 15:36 schreef Webby het volgende:

[ afbeelding ]
Wat een plaatje!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 oktober 2008 @ 16:18:25 #189
163650 Greys
pi_62262722
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 15:54 schreef Brighteyes het volgende:
Wow Moshi!

Kan je ook iets van plankjes in die ren maken Greys? Of komt dat in een evt. definitieve ren?
Dit was pas de eerste keer dat hij langer dan 2 minuten in de ren was, nu was het lekker weer!
En er komt nog van alles in! Een dakje met dakpannen voor de helft er op, gebeurt dit weekend. En een paal met plankjes en een plankje aan de wand en een boomstronk. Hoewel ik die laatste nog steeds niet kan vinden Dit was gewoon even om te snuffelen, hoewel er dus nog niets in de ren is aan leukigheid. Er komen ook touwen aan het plafond naar beneden te hangen en misschien zelfs een soort hangmatje dat ik ergens gezien heb op een foto. Het wordt helemaal leuk!
Deze ren willen we een jaar of twee laten mee gaan en daarna nemen we eventueel een aluminium. Maar deze wordt dus ook helemaal aangekleed!
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 16:09 schreef Webby het volgende:
Hij weet zelf ook dat ie mooi is. Het liefst ligt ie op zijn zij en maakt ie zichzelf zo lang mogelijk

Helaas zijn we flatwonende. We zijn wel van plan iets te zoeken met een achtertuin en dan willen we ook een ren, maar dat zit er nu nog niet in.

Dat van dat bleren kan ik trouwens wel. Hij huilt onderhand zoals een wolf naar de maan doet. Mauhauhauhoooow. Puur om de andere bengaal uit te lokken de eerste klap te geven, zodat ie reden heeft terug te slaan.
Hoe lang hebben jullie Moshi al?
Boris kan echt zachte mauwtjes geven als begroeting, ook naar het hondje, maar als hij aandacht wil of hij is het ergens niet mee eens, dan doet hij echt mrauoehhhhhhhhhhhhhhwwwwww, dat herken jij dan ook vast wel

Is Moshi ook zo zachtaardig naar mensen? Want Boris heeft ons nog nooit een haal of een klap gegeven, of geblazen ofzo. We verbazen ons er steeds over, want de katten die mijn vriend vroeger heeft gehad, die hadden al lang uitgehaald als je op het buikje wilde kriebelen ofzo
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 9 oktober 2008 @ 16:22:40 #190
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_62262825
Greys, hoe komt hij vanuit het huis in de ren? Heeft hij een kattenluikje, of zet je hem erin?

AC klimt inmiddels op de schutting bij mij en mag daarom niet meer naar buiten. Ik had geprobeerd een gaasrand aan de bovenkant te maken, maar dat gaas is weer te slap. Dus nu moeten er nog extra steunen bij en ik vertrouw het nog niet helemaal.
pi_62262841
Als hij zo ligt als op de foto en je kriebelt zijn buikje dan krult hij nog verder op terwijl hij kopjes geeft, tot hij het niet meer wil en speels gaat happen of wegduwen met poten zonder nagels. Het blijft zijn buik.

Maar het bekende verhaaltje over dat bengalen geen schootzitters zijn wordt bij ons thuis ontkracht in ieder geval.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 oktober 2008 @ 16:35:40 #192
163650 Greys
pi_62263163
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 16:22 schreef Sanne het volgende:
Greys, hoe komt hij vanuit het huis in de ren? Heeft hij een kattenluikje, of zet je hem erin?
Ik til hem er nog in!
Vorig weekend 'even snel' de ren opgebouwd en verder geen tijd gehad om er iets aan te doen. Dus dit weekend gaan we lekker klussen. Dakje er op, sluisje er aan naar een kattenluik in de keukendeur. De linkerdeur op de onderste foto. Die deur gebruiken we echt nóóit, want die andere deur er naast gaat vanuit de kamer naar buiten en die gebruiken we eigenlijk altijd. Mochten we de keukendeur wel een keer open willen, pakken we het sluisje er even af. Dat is de bedoeling tenminste.
Maar tillen gaat nu nog prima, hij spartelt niet
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 16:23 schreef Webby het volgende:
Als hij zo ligt als op de foto en je kriebelt zijn buikje dan krult hij nog verder op terwijl hij kopjes geeft, tot hij het niet meer wil en speels gaat happen of wegduwen met poten zonder nagels. Het blijft zijn buik.

Maar het bekende verhaaltje over dat bengalen geen schootzitters zijn wordt bij ons thuis ontkracht in ieder geval.
Daar hadden wij het van de week nog over, want Boris is inmiddels al twee keer uitzichzelf bij mijn vriend op schoot gekropen. Liefst als het hondje er ook al zit, zodat het lekker krap wordt
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 oktober 2008 @ 16:54:28 #193
163650 Greys
pi_62263734
Nog een paar fotootjes. Ook ná Dierendag liggen Bink en Boris nog heus wel samen in de stoel

En om even aan te tonen dat Bengalen héus wel op schoot willen

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62264110
Kan iemand een leuke tekst verzinnen voor die middelste foto. Dan kan ie zo op icanhascheezburger.com
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:09:11 #195
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_62264137
Oooh, wat een leuke gezellige foto's zeg! En die kleur van Boris, echt prachtig!
Ziggy played guitar
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 oktober 2008 @ 17:10:23 #196
163650 Greys
pi_62264182
Hij is wel fotogeniek he?
Die bovenste foto ook, dat verwaande hoofd daar
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:11:51 #197
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62264229
Ik vind die oren van Bink geweldig. Dansen die altijd zo? .
Niet meer actief op Fok!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 oktober 2008 @ 17:16:19 #198
163650 Greys
pi_62264356
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:11 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind die oren van Bink geweldig. Dansen die altijd zo? .
Altijd!
De oren zijn eigenlijk veel te groot in verhouding, maar dat heeft juist wel wat koddigs. Als we in het bos lopen hoor je voorbijgangers ook altijd zeggen 'Oh, die óren! '. En alstie huppelt of rent is het helemaal geen gezicht. Met harde wind zegt Heer G altijd dat we er een touwtje aan kunnen binden en met Bink kunnen gaan vliegeren
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:18:29 #199
176471 oh-oh
pi_62264420
Boris en Bink zijn echt TE lief saampjes
( Groucho Marx )
pi_62265221
Woooow wat een mooierd zeg! Ben ook erg benieuwd naar het eindresultaat van de kattenren.
pi_62273439
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 15:41 schreef Greys het volgende:

[..]

Ohhhhhhhhh wat een mooie spots!
Komt Moshi wel los buiten, Webby?
En wat leuk dat je hier ook een foto post! Heb je er meer? Patsen maar hoor, met die mooierd!!!
Moshi een stukje jonger:

En samen met zijn vriendje Pulan de blauwe bengaal:
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 oktober 2008 @ 22:45:16 #202
163650 Greys
pi_62273665

Kijk ze samen nou liggen op die onderste foto!
Helemaal over elkaar gewurmd om toch maar vooral samen op dat ding te passen

Fijn dat we meer Bengalen foto's krijgen!
Keep em coming!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62273769

Coole foto!
Ik was eerst, niet! Ik!
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 08:20:10 #204
29608 Buttercup
Powerpuffs save the day!
pi_62278600
Hier nog een paar Moshi en Pulan pics!

Een paar jaar terug; Pulan checkt de verse nieuwe Ikea kast

En Moshi dik 3 jaar terug, toen was ie nog zo klein

Soort Yin en Yang, maar dan anders

Buddies
You're thinking, "Buttercup, You crazy fool! You HAVE to have the last bit planned out AT ALL TIMES!" But I like to live on the edge, Jack. I take chances. I flirt with danger. That's how I roll.
PSN ID Boterkuip
pi_62278622
ik vind Bengalen zulke mooie katten
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 08:25:11 #206
29608 Buttercup
Powerpuffs save the day!
pi_62278665
Oh, nog ff snel deze!

Overigens een tip voor mensen die overwegen een Bengaal in huis te nemen: je moet niet vreselijk aan je spulletjes gehecht zijn, 't blijven speelse en soms wat onhandige monstertjes
You're thinking, "Buttercup, You crazy fool! You HAVE to have the last bit planned out AT ALL TIMES!" But I like to live on the edge, Jack. I take chances. I flirt with danger. That's how I roll.
PSN ID Boterkuip
pi_62278698
Wat zijn Bengalen toch prachtige katten.

*stiekum steeds verliefder wordt op het ras*
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:41:58 #208
29608 Buttercup
Powerpuffs save the day!
pi_62280171
Het leuke is dat ze behalve hun mooie buitenkantje, ook ontzettend leuke karakters hebben! Natuurlijk ligt dat ook een beetje aan hoe en waar ze opgroeien, maar over het algemeen zijn het heel mensgerichte katten die graag en veel aandacht krijgen (en vragen).
PSN ID Boterkuip
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:58:21 #209
163650 Greys
pi_62280534
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 08:25 schreef Buttercup het volgende:
Overigens een tip voor mensen die overwegen een Bengaal in huis te nemen: je moet niet vreselijk aan je spulletjes gehecht zijn, 't blijven speelse en soms wat onhandige monstertjes
Het vrouwtje van Moshi en Pulan, wat leuk dat je er ook bij bent!

En dat onhandige... I hear ya!
Als de hele tafel vrij is en er ligt één stapeltje papier, wil hij precies dáár op tafel springen, zodat de hele bende weer verspreid over de tafel en de grond ligt Ik had op internet al gelezen dat als je met je bengaal aan het spelen bent dat je zelf even moet opletten waar hij landt, omdat HIJ dat namelijk niet doet. En dat klopt
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:41 schreef Buttercup het volgende:
Het leuke is dat ze behalve hun mooie buitenkantje, ook ontzettend leuke karakters hebben! Natuurlijk ligt dat ook een beetje aan hoe en waar ze opgroeien, maar over het algemeen zijn het heel mensgerichte katten die graag en veel aandacht krijgen (en vragen).
En dit klopt ook helemaal! Wel tof om te lezen dat het dus geen toeval is, dat bepaalde karaktertrekken gewoon ècht bij de bengaal horen. Aandacht vragen, whoei! Mhoewaaaaauwwwwww!

Zijn die van jullie ook niet bang voor water?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62280717
Heeft Boor al badervaring, inmiddels?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:16:55 #211
163650 Greys
pi_62280896
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 10:08 schreef nokwanda het volgende:
Heeft Boor al badervaring, inmiddels?
Ik zal je vertellen, Boor is nog zó gelukkig met zijn nieuwe huisje dat hij tot nu toe alleen interesse in de woonkamer en keuken heeft Hij heeft nog twee verdiepingen over om te verkennen, maar daar doet ie niet zoveel mee. Misschien dat hij zich knus en veilig voelt beneden?
Vanavond ga ik in bad en dan laat ik de gangdeur open, ik vraag wel of Heer G hem even mee naar boven neemt. Alleen dat water is dan toch veel te warm voor een kat?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62281007
die kat van ons drinkt al 7 jaar uit bad en leeft ook nog Spelen met water vindt ie leuk dus we laten hem maar, letten alleen op dat ie er niet in valt (ok drie keer misgegaan ) en dat ie niet teveel drinkt letten we ook op.

t heeft een onweerstaanbare aantrekkingskracht op hem (net als douchen, de wc en een lopende kraan en natuurlijk regen; hoe harder hoe beter )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:26:52 #213
163650 Greys
pi_62281098
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 10:22 schreef DarkElf het volgende:
die kat van ons drinkt al 7 jaar uit bad en leeft ook nog Spelen met water vindt ie leuk dus we laten hem maar, letten alleen op dat ie er niet in valt (ok drie keer misgegaan ) en dat ie niet teveel drinkt letten we ook op.

t heeft een onweerstaanbare aantrekkingskracht op hem (net als douchen, de wc en een lopende kraan en natuurlijk regen; hoe harder hoe beter )
Boris rekte zich gisteren zó enthousiast uit toen hij op een plateautje lag van de krabpaal (best hoor ) dat hij er af kletterde Dus we moesten hem voorlopig maar even niet op de badrand laten lopen, McClumsy is het!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62281145
as we speak hangt hij in de ren naar een vogel te klepperen raar beest... blijft ook rustig een tijdje hangen dan...

we letten erop dat hij niet bij het bad kan als het aan het vullen is en wij ergens anders zijn... hij mag alleen op de rand lopen (wat meestal erg goed gaat) als iemand in bad zit (dan kan je hem er meteen uitzwiepen als t nodig is ) maar goed, hij is erg evenwichtig dus drie keer erin in 7 jaar valt wel mee vonden wij...

(is leuk hoor heb je zo'n enorme natte vlek door huis rennen, je hele huis kan je dweilen daarna )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:34:34 #215
29608 Buttercup
Powerpuffs save the day!
pi_62284315
En daar komt bij dat katten er natuurlijk heel vreemd uitzien als ze doorweekt zijn
PSN ID Boterkuip
pi_62285729
Maar wat als ze nou echt graag in bad gaan? Kan toch.
Zag laatst op youtube een filmpje van een poesje dat mee in bad ging en dat heerlijk vond.

Heb zelf geen bengaal maar wel een die in de regen buiten in de tuin gaat rennen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:07:09 #217
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_62288447
Oh, zo'n poes die van water houdt lijkt me echt grappig
Alleen wat minder inderdaad als ie daarna door het huis gaat lopen

Wouw, Moshi en Pulan zijn ook mooierds zeg!
Ziggy played guitar
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:01:31 #218
29608 Buttercup
Powerpuffs save the day!
pi_62293147
@ topicstarter; wat apart trouwens, dat je een Bengaal uit het asiel hebt! Volgens mij heeft meneer t prima getroffen bij jullie
PSN ID Boterkuip
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:10:39 #219
163650 Greys
pi_62293302
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:01 schreef Buttercup het volgende:
@ topicstarter; wat apart trouwens, dat je een Bengaal uit het asiel hebt! Volgens mij heeft meneer t prima getroffen bij jullie
Dankjewel! We wisten eerst niet eens of het wel een echte Bengaal was hoor, maar dat maakte ons niet uit. We hebben hem uitgekozen omdat hij een hondje als maatje zocht (dat stond op de site) en wij hebben een tof klein hondje Maar volgens de mensen hier is het toch echt een Bengaal!

Het is werkelijk niet te geloven dat dit toffe, lieve, mooie beest is weggedaan
En ik denk (en hoop!) dat Boris hier heel gelukkig is
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62300293
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 15:07 schreef MissBliss het volgende:
Oh, zo'n poes die van water houdt lijkt me echt grappig
Alleen wat minder inderdaad als ie daarna door het huis gaat lopen

Wouw, Moshi en Pulan zijn ook mooierds zeg!
Gewoon badjasje en pantoffeltjes aantrekken

Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  Moderator vrijdag 10 oktober 2008 @ 23:35:28 #221
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_62300321
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 23:34 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Gewoon badjasje en pantoffeltjes aantrekken

[ afbeelding ]
arme ziel

Die kijkt ook echt mega boos
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:09:35 #222
163650 Greys
pi_62306070
Bink en Boris de zon! En delen de zon samen!

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:02:49 #223
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_62307000
Wat een heerlijk stel zo!
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:18:32 #224
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_62307267
't Blijft een lekker ding
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:34:42 #225
176471 oh-oh
pi_62307564
Die bovenste foto!
Ik had vanochtend 6 doggies op elkaar liggen in een reepje zon op de grond
( Groucho Marx )
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:56:39 #226
84328 Lllaura
painting pictures
pi_62318527
wat een mooie bengalen allemaal zeg!

Dit is Bently. Het zijn wat oudere foto's die ik vast al eens gepost heb. Moet snel weer eens nieuwe maken.

Vogels op het dak!

King of my castle!

Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  zondag 12 oktober 2008 @ 00:18:34 #227
176471 oh-oh
pi_62319811
Is Bentley een kruising?
Hij heeft wel de vacht van een bengaal maar de bouw van een HTK verder toch?
Ik vind hem wel mooi hoor!
( Groucho Marx )
  zondag 12 oktober 2008 @ 09:24:37 #228
151515 verita
Happy days
pi_62322700
Wat een mooie foto's allemaal, ik vind bengalen ook erg mooi, en het is dat we al twee lieve poezebeesten hebben
pi_62323151
Wat leuk dat er meer bengalen eigenaren in dit topic komen posten.

LLLaura... die laatste foto!
  zondag 12 oktober 2008 @ 11:07:07 #230
29608 Buttercup
Powerpuffs save the day!
pi_62323566
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 22:56 schreef Lllaura het volgende:
wat een mooie bengalen allemaal zeg!

Dit is Bently. Het zijn wat oudere foto's die ik vast al eens gepost heb. Moet snel weer eens nieuwe maken.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vogels op het dak!
[ afbeelding ]

King of my castle!
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een ontzettend schatje om te zien
PSN ID Boterkuip
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 12 oktober 2008 @ 12:43:51 #231
163650 Greys
pi_62325041
Lllaura, leuk!!! Bently is prachtig.
En nieuwe foto's zijn altijd goed Patsen met die Bengalen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 16 oktober 2008 @ 10:16:44 #232
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_62427798
Boswandeling (foto-spam)

Vorige week hebben we Mythos en Troy meegenomen naar het bos.
Het was een groot succes! Ze vonden het prachtig!

Zoekplaatje (goede schutkleur he )

Bostijger

Ohhhh das wel een hoge boom!

Hmmm.. zou je d'r in kunnen?

Eens kijken hoe hoog die boom nou echt is!

Waar ie die boom nou..

Wel een lekker mos-bedje

Loop eens door joh!

Eekhoorntje!

Lekker in het zonnetje

In die bomen met een gladde barst kan je niet goed klimmen.. dan neem je een aanloop.. springt er op.. en dan glij je net zo snel weer naar beneden!

Moe van al het klimmen

Als afsluiting een boom met een mooi herfstkleurtje
pi_62428193
Wat ontzettend tof zo met je katten naar het bos!!!

Ik moet definately mijn katten straks ook aan tuigjes wennen was je niet bang wat er zou gebeuren als er een hond aan zou komen ofzo? En had je ze eerst al goed aan tuigjes gewend en in je straat uitgelaten ofzo?
  donderdag 16 oktober 2008 @ 10:43:01 #234
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_62428416
In de zomer gingen ze elke dag in de tuin.. met een tuigje om aan een touwtje. Dus ze zijn de tuigjes gewend ja

We hebben expres een rustige dag uitgezocht. Vorige week hadden we een week vrij dus zijn we maandag overdag naar het bos gegaan in de hoop dat het rustig zou zijn. En we hebben inderdaad geen mens.. of hond.. gezien!
pi_62429108
Geweldig zeg maar het was hun eerste keer buiten de tuin met het tuigje?

Dat ene tuigje ziet er mooi stevig uit trouwens, die wat bredere. Waar kun je die kopen?
  donderdag 16 oktober 2008 @ 11:28:39 #236
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_62429545
Dit was inderdaad de eerste keer dat we met ze zijn wezen lopen buiten de tuin

Het tuigje van Mythos is van Puppia (hier gekocht ). Maat M geloof ik. Hij is alleen iets te los bij z'n nek.. dat is geen probleem in de tuin.. maar voor de zekerheid hebben we hem in het bos ook nog een extra, strakker tuigje omgedaan.

Troy heeft ook een puppia tuigje.. maar daar past hij (nog?) niet in
pi_62430921
Leuk zeg! Hoe strak doen jullie de tuigjes?

Ik heb een standaard tuigje gekocht voor mijn kat, dat zit bij beide riempjes op de strakste maat als hij het om heeft. Om de middel lijkt het dan redelijk strak, maar om de nek is het super los. Totdat hij zijn kop beweegt , naar boven of beneden ofzo, dan lijkt het om zijn nek opeens ook behoorlijk strak te trekken. :S Enig idee wat dat allemaal betekent?

Ik durf hiermee hem niet echt naar buiten te nemen, maar voor de trein reizen functioneerd het prima.
pi_62431076
Het zijn smalle katjes he, wij hebben er eentje rondlopen in de buurt, niet ielig maar wel smal.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 13:54:34 #239
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_62433349
Als de katjes in de tuin zijn dan doen we de tuigjes niet zo heel strak. Dan kunnen ze er makkelijk in bewegen en als er echt iets is (als ze in paniek raken of als het touw komt vast te zitten ofzo) dan kunnen ze zich er zelf uitwurmen.
Normaal gesproken zijn we altijd met ze in de tuin en houden we ze in de gaten.. maar gewoon voor de zekerheid.

Toen we naar het bos gingen hebben we de tuigjes wel wat strakker gedaan. Maar niet dat ze er last van hadden ofzo. Ze hebben er ook genoeg bewegingsmogelijkheden mee. Heb het bij hun ook niet gezien dat het trekt aan de nek ofzo.

Troy had wel nog steeds zijn (standaard) kitten-tuigje.. maar die kon op een gegeven moment niet groter gemaakt worden. Ik had er helemaal niet meer aan gedacht dat het nog een klein tuigje was. Toen kwam ik toevallig weer langs de winkel waar we em gehaald hadden en daar zag ik de tuigjes voor volwassen katten naast de kitten tuigjes hangen. Toen dacht ik: owwwjaaaa.. hij heeft nog een kittentuigje.. vandaar dat ie zo strak begint te zitten! Dus hebben we een volwassentuigje gekocht wat nu een stuk beter zit
pi_62433505
Ik zal eens kijken naar een ander tuigje dan. Dit is zo een leren ding met gaatjes en een gespje. Misschien zijn het te weinig gaatjes bij de nek ofzo.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 14:07:34 #241
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_62433713
Ow die... dat vind ik ondingen

We hebben er een tijd geleden eentje gehaald.. zo'n leren/suede. Maar die was binnen 1 dag kapot en zat echt niet goed.

Het 'gewone' tuigje wat Troy nu heeft komt van de Life and Garden. Het is stevig materiaal en van die kliksluitingen en geen gespjes.
pi_62433968
Gaaf om te zien, die foto's
Vraag me wel af hoe ze zouden reageren op een hond. Vooral als die hond zou grommen of zo, of los zou lopen. Wat zouden jullie dan doen?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 16 oktober 2008 @ 14:23:52 #243
163650 Greys
pi_62434225
Oh wat gaaaaaaf die foto's!
Wat zou je doen als er eentje uit het tuigje zou glippen? Daar zou ik dus bang voor zijn
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62435191
Ik was tot nu toe juist bang dat die kunststof tuigjes snel stuk zouden gaan omdat het tenslotte "maar" stof was. Dat leer kwam op mij juist veel "beter" over. Duf he? Maar geen leer en kliksluiting is waar ik op moet letten dus?

Dat is misschien ook wel prettiger voor het omdoen bij mijn kat. Het aantrekken van die gespjes is iedere keer weer prutsen om zijn vacht er niet tussen te krijgen.

Ik zal ook eens de maten opnemen met een centimeter bij mijn kat. Dan kan ik ook voor hondentuigjes kijken zoals die puppia die jij hebt. Die ziet er namelijk hardstikke mooi uit wat betreft stevigheid enzo.
pi_62436289
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 10:16 schreef Radyhyn het volgende:
Boswandeling (foto-spam)

Vorige week hebben we Mythos en Troy meegenomen naar het bos.
Het was een groot succes! Ze vonden het prachtig!

Zoekplaatje (goede schutkleur he )
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bostijger
[ afbeelding ]

Ohhhh das wel een hoge boom!
[ afbeelding ]

Hmmm.. zou je d'r in kunnen?
[ afbeelding ]

Eens kijken hoe hoog die boom nou echt is!
[ afbeelding ]

Waar ie die boom nou..
[ afbeelding ]

Wel een lekker mos-bedje
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Loop eens door joh!
[ afbeelding ]

Eekhoorntje!
[ afbeelding ]

Lekker in het zonnetje
[ afbeelding ]

In die bomen met een gladde barst kan je niet goed klimmen.. dan neem je een aanloop.. springt er op.. en dan glij je net zo snel weer naar beneden!
[ afbeelding ]

Moe van al het klimmen
[ afbeelding ]

Als afsluiting een boom met een mooi herfstkleurtje
[ afbeelding ]
Wat leuk!

Ik overweeg nu om mijn katten aan een tuigje te laten wennen, maar ik betwijfel of ze het leuk vinden (geen Bengalen).
  donderdag 16 oktober 2008 @ 16:22:01 #246
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_62437369
Als er een hond aan zou komen zouden we de katjes optillen en wachten tot de hond weg is

We waren niet bang dat ze uit de tuigjes zouden ontsnappen. Want we hadden ze extra goed vast gedaan. Maar ook al zouden ze ontsnappen had ik niet het idee dat ze er dan vandoor zouden gaan. Ze keken steeds achterom als we niet achter hun aanliepen, zo van: kommie nog?

Die tuigjes met kliksluiting zijn ideaal omdat je ze gewoon 1x hoeft te verstellen (met van die schuifjes) en daarna is het gewoon aan en uit klikken. Het puppia tuigje heeft alleen op de buik een klik en verstel bandje. Het nadeel is dat het nekstuk niet versteld kan worden. Daarom kan Troy die van hem nog niet om.. die zakt over zijn schouders
  donderdag 16 oktober 2008 @ 16:26:56 #247
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_62437508
Puppia tuigje:

Tuigje troy met kliksluitingen (hij hangt alleen een beetje schuin omdat ie redelijk losjes zit, hij kan strakker)
  donderdag 16 oktober 2008 @ 16:49:43 #248
176471 oh-oh
pi_62438181
Hee wat cool, die puppia tuigjes gebruik ik al jaren voor mijn chihuahua, leuk om ze bij een kat te zien, zijn fijne tuigjes! Welke maat heeft zo;n kat nou?

Greys, je ava, wat doe je???
( Groucho Marx )
  donderdag 16 oktober 2008 @ 16:52:29 #249
176471 oh-oh
pi_62438256
Oh sorry, niet goed gelezen, m dus
Mijn chihuahua heeft xs, het zijn hele fijne steige tuigen, veel meer grip op het lijf dan die dunne bandjes dingen
( Groucho Marx )
pi_62438425
Ik heb ooit een chi uitgelaten met zo'n ding om, ik laat normaal de herder van mn ouders uit... Toen de chi ineens een spurtje trok richting drukke weg vergat ik bij het trekken aan de riem even om te corrigeren voor het verschil in lichaamsgewicht bungelde ineens de chi in zn tuig oeps.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 17:01:12 #251
176471 oh-oh
pi_62438505
Ja das net ff wat anders he. Mijnes maakt dr ook wel es een koprolletje mee hoor. Maar dan breek ik ieg niet zn nek dankzij dat fijne tuigje
( Groucho Marx )
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 16 oktober 2008 @ 17:34:25 #252
163650 Greys
pi_62439361
Ik ben steeds zo bang dat ie er uit zou glippen, de gladde gladjanus

Was met Boris aan het oefenen in de tuin, tuigje (die groene lelijke ) en riempje. En toen wilde hij de struiken in en ik trok hem terug en héél even leek het alsof hij zich er uit had kunnen wurmen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 16 oktober 2008 @ 17:40:26 #253
3185 Adelante
To let it go now
pi_62439475
Dat jullie een kat uberhaupt een tuigje omkrijgen, heb het één keer geprobeerd maar de littekens zijn nu nog zichtbaar
  donderdag 16 oktober 2008 @ 17:40:37 #254
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_62439478
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 17:34 schreef Greys het volgende:
Ik ben steeds zo bang dat ie er uit zou glippen, de gladde gladjanus

Was met Boris aan het oefenen in de tuin, tuigje (die groene lelijke ) en riempje. En toen wilde hij de struiken in en ik trok hem terug en héél even leek het alsof hij zich er uit had kunnen wurmen!
Laatst lag hier alleen nog het tuigje in de tuin, Jazz zat op het dak
  donderdag 16 oktober 2008 @ 17:41:26 #255
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_62439496
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 17:40 schreef Adelante het volgende:
Dat jullie een kat uberhaupt een tuigje omkrijgen, heb het één keer geprobeerd maar de littekens zijn nu nog zichtbaar
Gaat hier eigenlijk heel makkelijk. Vanaf kitten begonnen en hij laat het altijd gewoon toe. Heel vaak vergeten we het ook gewoon en loopt ie dus 24/7 met zijn tuigje om
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 16 oktober 2008 @ 18:05:04 #256
163650 Greys
pi_62439945
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 17:40 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Laatst lag hier alleen nog het tuigje in de tuin, Jazz zat op het dak
The horror!
Kwam hij vanzelf weer terug?
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 17:40 schreef Adelante het volgende:
Ik heb het idee dat ie steeds te perplex is dat ik het hem uberhaupt om dúrf te doen, dat afzichtelijke tuigje, dat hij het al om heeft voordat hij heeft kunnen protesteren
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 16 oktober 2008 @ 18:08:08 #257
163650 Greys
pi_62440000
Radyhyn, kan je wandelend naar het bos of gaan jullie met de auto?
En hoe vinden ze dat?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62444592
Even een late post, maar ohhh wat een leuke foto's allemaal
(:
  donderdag 16 oktober 2008 @ 21:20:17 #259
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_62444751
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 18:05 schreef Greys het volgende:

[..]

The horror!
Kwam hij vanzelf weer terug?
Nope We zagen hem eerst niet op t dak. Het is hier allemaal twee onder één kap maar veel schuren ed zitten wel aan elkaar En achter een speeltuin waar heel veeeeeel tuinen aan grenzen, dus we zaten overal al stiekem over schuttingen te kijken
Pas toen we even weer bij onze tuin stonden om daar nog eens te kijken zag ik hem ineens op t dak
"Mrauw"

Kutkat
  donderdag 16 oktober 2008 @ 23:56:34 #260
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_62448995
mijn Luca beest heb ik ook eerst met tuigje gedaan, hij vond het best, tuigje om, lekker spinnen en alvast met de lijn spelen....was alleen wat onhandig als meneer de boom in wilde, stond ik daar met mn hand in de lucht en met de lijn strak!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 16 oktober 2008 @ 23:59:05 #261
163650 Greys
pi_62449051
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 23:56 schreef DaBuzzzzz het volgende:
mijn Luca beest heb ik ook eerst met tuigje gedaan, hij vond het best, tuigje om, lekker spinnen en alvast met de lijn spelen....was alleen wat onhandig als meneer de boom in wilde, stond ik daar met mn hand in de lucht en met de lijn strak!
Buzzzzzbeeb

Heb je de foto's op de vorige pagina gezien van de Bengalen Boswandeling? Daar staan ze ook met lijntjes strak omhoog de boom in!

Boris is hier als een idioot tekeer aan het gaan met de IKEA rat
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:04:23 #262
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_62449171
Ja! prachtig!, raskatten lijken voor dat soort dingen toch toleranter. Ik kan met Luca nu naar de dierenarts, zonder reismand. Pak hem op, zet hem in de auto en meneer klimt op de hoedenplank, rij rustig naar DA en pak hem op en loop naar binnen. In de wachtkamer blijft ie braaf op schoot.....tis een makke beer

je zonnevautoas zijn prachtig btw!, waarom sta je er zelf niet op??!

pi_62449369
Iemand moet de foto's maken, he
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_62449886
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 00:04 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Ja! prachtig!, raskatten lijken voor dat soort dingen toch toleranter. Ik kan met Luca nu naar de dierenarts, zonder reismand. Pak hem op, zet hem in de auto en meneer klimt op de hoedenplank, rij rustig naar DA en pak hem op en loop naar binnen. In de wachtkamer blijft ie braaf op schoot.....tis een makke beer
Ik heb een uitzondering-HTK-kat, die dat ook doet .

Maar mên, wat zijn die bengalen mooi . Als ik ooit een raskatje zou nemen, zou het echt een bengaaltje zijn.
pi_62453250
WOOOOT!

Super bedankt voor alle tuigjes verhalen. Ik ben gisteren bij de dierenwinkel geweest en heb gezocht bij de hondentuigjes. Met behulp van de verkoopster heb ik 2 tuigjes gevonden die anders werken dan het standaard kattentuigje en in de juiste maat aanwezig waren.

De eerste lijkt op het standaard kattentuigje, maar heeft ook een bandje aan de borstzijde. Hierdoor word het nekbandje meer een schouder bandje. Hij zit een stuk mooier bij Fred dan het normale tuigje. Ik hoef niet meer bang te zijn dat het om zijn nek knelt, in plaats daarvan komt de druk dus op zijn schouders te staan en onder zijn borst mocht ik hem moeten terug trekken.

De tweede is een tuigje waar de voorpoten door heen gaan. Als het open is ziet het er ongeveer zo uit: <|> Aan beide kanten van het verticale streepje komt er dan een poot door heen. Daarna worden de punten naar elkaar toe gebogen en samen vastgeklikt bij de schouders van de kat. Ook bij deze komt er geen druk meer op de net te staan dus, maar wel op de schouders. En net zoals het vorige tuigje zit deze een heeel stuk mooier dan het leren tuigje wat ik tot nu toe had.

Ik weet nog niet welke ik fijner ga vinden, of welke Fred prettiger zal vinden, maar jeetje zeg, WAT een verschil. Ik heb Fred er nog niet echt mee zien lopen, maar aan de pasvorm te zien en hoe goed het te verstellen is ben ik er redelijk van overtuigd dat ik het hiermee aandurf om wel met hem echt naar buiten te gaan! Ze zitten echt veel steviger en tegelijkertijd lijken ze ook veel minder te kunnen knellen.

Wie weet kan ik dan ook met hem in de trein zonder altijd een reismand mee te hoeven nemen.

Hebben jullie nog tips voor een goede lijn? Dan kan hij ook wat vaker buitenspelen misschien. Als hij het leuk gaat vinden.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:34:09 #266
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_62454281
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 18:08 schreef Greys het volgende:
Radyhyn, kan je wandelend naar het bos of gaan jullie met de auto?
En hoe vinden ze dat?
We wonen wel vlak bij het bos, maar toch te ver (en langs drukke weg) om met de katjes te lopen. Het is een paar minutjes met de auto.

Op de heenweg hadden we ze elk apart in een reismandje in de auto. Maar terug hebben we de tuigjes aangehouden en ben ik met ze op de achterbank aan zitten. Ze vonden het prachtig om uit het raam te kijken haha

We hadden trouwens wel lange lijnen van 5 meter meegenomen naar het bos. Thuis, in de tuin zitten ze ook aan zo'n lijn. We hebben dan zo'n kurketrekker-geval in het gras gedraaid (waar je normaal ook je hond aan kan vastleggen zeg maar) en daar bevestigen we dan de lijntjes aan.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:34:49 #267
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_62454302
Cool dat je nu betere tuigjes hebt Hekates! Ik geloof best dat het veel scheelt
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 13:00:48 #268
29608 Buttercup
Powerpuffs save the day!
pi_62481885
Hi allemaal, ik ben heel erg benieuwd naar de vorderingen rondom de kattenren! Is ie al af? En tips zijn sowieso welkom! We hebben nu helaas geen tuin maar zijn al een tijd op zoek naar een leuk huis met tuin erbij. Zodra er een huis is, komt die ren ook! Kunnen die monsters tenminste eens lekker naar buiten
PSN ID Boterkuip
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 13:03:19 #269
29608 Buttercup
Powerpuffs save the day!
pi_62481942
Ik zie het nu pas, maar wat heeft Troy trouwens prachtige aftekeningen zeg! Hij is echt heel erg mooi.
PSN ID Boterkuip
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 18 oktober 2008 @ 13:23:04 #270
163650 Greys
pi_62482286
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 13:00 schreef Buttercup het volgende:
Hi allemaal, ik ben heel erg benieuwd naar de vorderingen rondom de kattenren! Is ie al af? En tips zijn sowieso welkom! We hebben nu helaas geen tuin maar zijn al een tijd op zoek naar een leuk huis met tuin erbij. Zodra er een huis is, komt die ren ook! Kunnen die monsters tenminste eens lekker naar buiten
Heer Greys is as we speak bezig met plankjes ophangen in de ren en we hebben er ook al een grote tak/boomstam in staan. Ga als hij klaar is even foto's maken hoe het er nu uit ziet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 18 oktober 2008 @ 14:32:31 #271
163650 Greys
pi_62483528
Foto's komen zo hoor, maar eerst nog even vertellen dat de vorige eigenaars (pré-asiel dus) van Boris volgens mij een beetje gejokt hebben over het feit 'dat hij een grote tuin gewend is'. Die kat vindt het leuk buiten in de ren, maar hij weet totaal niet hoe hij zich om kan draaien op een plank, hoe hij in een boomstam kan klimmen, hij is heel onbeholpen
Wel heel leuk om te zien dat hij van mij aanneemt wat hij wel en niet kan doen, als hem op een plank zet en dan een beetje verderop tik, komt hij er heen. En dan weet hij niet hoe hij om moet draaien of er weer af moet En als ik dan op de tuinstoelkussenkist wijs, dan springt hij daarop en kijkt hij opgelucht, zo van 'oh ja, zo kan het ook zonder mijn nek te breken'!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 14:39:31 #272
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62483649
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 14:32 schreef Greys het volgende:
Foto's komen zo hoor, maar eerst nog even vertellen dat de vorige eigenaars (pré-asiel dus) van Boris volgens mij een beetje gejokt hebben over het feit 'dat hij een grote tuin gewend is'. Die kat vindt het leuk buiten in de ren, maar hij weet totaal niet hoe hij zich om kan draaien op een plank, hoe hij in een boomstam kan klimmen, hij is heel onbeholpen
Wel heel leuk om te zien dat hij van mij aanneemt wat hij wel en niet kan doen, als hem op een plank zet en dan een beetje verderop tik, komt hij er heen. En dan weet hij niet hoe hij om moet draaien of er weer af moet En als ik dan op de tuinstoelkussenkist wijs, dan springt hij daarop en kijkt hij opgelucht, zo van 'oh ja, zo kan het ook zonder mijn nek te breken'!
Haha, wat schattig, ik zie het helemaal voor me .
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 14:59:23 #273
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_62484042
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 @ 14:32 schreef Greys het volgende:
Wat grappig
Ziggy played guitar
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 18 oktober 2008 @ 15:14:40 #274
163650 Greys
pi_62484335
Plankjes die volgens Boris iets te smal zijn

Heer G aan het klussen

Bwah! Enggggggggggggg!

Oh nee, toch wel leuk. Boris checkt tha parkren.
(Dat vogelhuis naast de ren was misschien niet zo strategisch )

Oefenen met het baasje!

Pfieuw. Even bijkomen!

Met het hoofd op de kont van het hondje ligt het toch het allerlekkerst
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 18 oktober 2008 @ 15:16:06 #275
163650 Greys
pi_62484358
Oh en niet te zien op de foto's maar later nog geplaatst vanmiddag:
Als je binnenkomt rechts staat nu ook een boom tot het plafond, 1.80 hoog dus, met allemaal takken om te klimmen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 15:21:36 #276
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_62484449
Wordt gaaf die ren!
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 15:22:28 #277
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_62484467
Wat gaaf! Een eigen speelparadijs voor Boris
En die slaapfoto op de kont van Bink
Ziggy played guitar
pi_62484561
Greys en meneer G,

ik wil ff laten weten dat ik jullie super vind! Zo maar een lief dier uit het asiel adopteren, er een ren voor bouwen en zo mooi inrichten!

Al die moeite om mooie en tevreden Boris gelukkig te maken.. Geweldig
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 18 oktober 2008 @ 16:21:31 #279
163650 Greys
pi_62485522
Dank je, LekkerApart voor de mooie woorden! Wat lief!
Jullie allen bedankt voor de complimentjes!
Maar het is werkelijk geen moeite hoor, het is hartstikke leuk! Ik ben nu alweer aan het bedenken wat ik nog meer met touwen en loopbruggetjes enzo in de ren kan maken. Pardon, kan láten maken door Heer G
De ren moet nog veel voller met leuke dingen! En morgen neemt mijn schoonmoeder een grote pot kattengras mee voor in de ren, die had ze al gekocht!

Je hebt toch van dat rolborder, voor in de tuin, van die kleine houten halve paaltjes met ijzerdraad aan elkaar gemaakt, waar je je border van de tuin mee af kunt zetten? Daar wil ik wiebelige loopbruggetjes van maken, kijken of hij daar mee uit de voeten kan!

Nu ik heb gezien hoe onhandig en lomp Boris is, ben ik helemaal blij dat we hebben besloten om hem niet in het wild vrij buiten te laten lopen. Die zou dus echt nóóit meer uit een boom komen he! Als hij er uberhaupt al in was gekomen hoor
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 18 oktober 2008 @ 16:34:30 #280
163650 Greys
pi_62485776
Oh! Kijk nou hoe leuk!!! Boris en Bink worden nog beroemd!
http://www.dierenasielzwo(...)_vrijdag_17_oktober/

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 16:59:46 #281
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_62486321
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 16:34 schreef Greys het volgende:
Oh! Kijk nou hoe leuk!!! Boris en Bink worden nog beroemd!
http://www.dierenasielzwo(...)_vrijdag_17_oktober/

Haha ace
pi_62488252
Ziet er uiterst tof uit Greys.
Hoe ben je nou uiteindelijk aan die takken gekomen?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 19:58:16 #283
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62490251
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 15:14 schreef Greys het volgende:

(Dat vogelhuis naast de ren was misschien niet zo strategisch )

. Ik moest hardop lachen . Die onderschriften bij de foto's zijn nog het allerleukst . En die foto met Het Mislukte Hondje die nu op de site van het asiel staat blijft subliem .
Niet meer actief op Fok!
pi_62490657
Wat enorm schattig dat hij steun en bevestiging zoekt bij jullie!

Mooie ren hoor Boris, heb je goed geregeld bij de blikopeners!
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 18 oktober 2008 @ 20:32:46 #285
163650 Greys
pi_62491140
Nok, die kale tak/stam die je op de foto's ziet hebben we uit het bos gesleept.
Tijdens het dragen naar de auto, met een klein hondje huppelend er onder, maakten de meeste voorbijgangers allemaal hetzelfde grapje: "Die stok is te groot voor dat hondje hoor!"

En de andere, die je niet op de foto ziet, met veel zijtakken nog om in te klimmen had de meneer van de Gemeentelijke Groenvoorziening van de week in mijn voortuin gedumpt

Hij ligt nu bij Heer G op schoot, al kwekkend. God wat klept dat beest zegt
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 21:19:37 #286
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_62492138
Ik word helemaal blij van dit topic.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 22:23:17 #287
176471 oh-oh
pi_62493599
Oh Greys, wat verwennen jullie hem goed zeg, supergaaf die ren
( Groucho Marx )
  zondag 19 oktober 2008 @ 09:10:27 #288
151515 verita
Happy days
pi_62498566
Boris boft maar met zulke verzorgers. Hij is dus inderdaad waarschijnlijk nooit in een grote tuin geweest, voor jullie, anders had ie echt wel geweten hoe een boom te beklimmen. Hartstikke goed dat ie het zo naar zijn zin heeft
pi_62498609
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 14:32 schreef Greys het volgende:

Wat cute
  zondag 19 oktober 2008 @ 17:44:34 #290
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_62507512
Moooooi Greys! Echt super
En Boris neemt kiss my ass wel iets te letterlijk
pi_62521272
Het kan natuurlijk ook nog dat Boris een grote tuin gewend was van het type gazon of betegeld he? Dan heeft hij nooit geleerd hoe in bomen klimmen werkt, of onder struiken verstoppen etc, maar dan was hij misschien wel de ruimte gewend.

Wel hele mooie foto's hoor van de nieuwe ren, benieuwd hoe snel hij er echt aan gewend is!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 20 oktober 2008 @ 10:03:14 #292
163650 Greys
pi_62522275
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 09:11 schreef Hekates het volgende:
Het kan natuurlijk ook nog dat Boris een grote tuin gewend was van het type gazon of betegeld he? Dan heeft hij nooit geleerd hoe in bomen klimmen werkt, of onder struiken verstoppen etc, maar dan was hij misschien wel de ruimte gewend.

Wel hele mooie foto's hoor van de nieuwe ren, benieuwd hoe snel hij er echt aan gewend is!
Ze hadden gezegd tegen het asiel dat hij niet alleen een grote tuin had, maar echt 'vrijheid' zeg maar, dus dat hij ook de tuin uit kon! En dat geloof ik nu niet meer zo
Maar er klopte natuurlijk wel meer niet wat de vorige eigenaars het asiel vertelden. Volgens hen kon Boris niet met andere katten omdat hij dan ging sproeien, maar in het asiel zat hij met wel meer dan 10 katten in een ruimte en niet bij de katten die apart zaten. Dat vond ik al zo gek. Maar het bleek dus dat het sproeien door het blaasgruis kwam, hij had pijn en met 2 weken medicijnen was dat over. Hmpf....

Maar het geeft ook eigenlijk niets hoor, ze hebben hun verhaaltje wat aangepast denk ik om hun gezicht misschien te redden. Ben al lang blij dat Boris nu bij ons woont!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62523833
Kan me slecht voorstellen dat een raskat echt vrij kan rondstruinen. Zeker niet als ie lief is en zich makkelijk laat aanhalen en oppakken etc. Wat dat betreft is het ook raar dat hij in het asiel is beland. De meeste raskatten worden bij problemen naar de fokker terug gebracht.

Maar het is natuurlijk helemaal fantastisch dat hij zo bij ou is uitgekomen. En voor ons is het ook goed, want nu krijgen we regelmatig Boris en Bink foto's!!
pi_62524169
Inderdaad ja
Je zou ook haast gaan hopen op een songfestival voor huisdieren.
Bink & Boor
Klinkt goed toch. En we kunnen lezen hier dat Boor een redelijk stemgeluid heeft
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_62548461

Oh enne, komt dit jullie ook bekend voor?
pi_62548637
Die prrrggrrkkk ook op het eind
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:50:30 #297
163650 Greys
pi_62548945
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 10:27 schreef Morretje het volgende:

Oh enne, komt dit jullie ook bekend voor?
!
Oh hou op, Boris hier maakt soms wel sprongen en halve salto's van anderhalve meter hoog, als ik een propje papier voor hem op de grond gooi! Kill and attack, whraaaaaaaaaa! Ik zal er eens proberen een filmpje van te maken vandaag
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62559838
http://www.rodekaterpagina.nl/stripgalerie/loedertje/strip3.html Leuk stripje hoe katten denken over blikopeners.

Boris is en blijft een mooie kat, jullie boffen! (En hij ook )
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:52:06 #299
163650 Greys
pi_62560909
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 17:57 schreef Nouwk het volgende:
http://www.rodekaterpagina.nl/stripgalerie/loedertje/strip3.html Leuk stripje hoe katten denken over blikopeners.

Boris is en blijft een mooie kat, jullie boffen! (En hij ook )
Wat een leuk stripje!

En dankjewel We boffen inderdaad erg met hem.
Hoewel we er nu aan denken hem om te dopen van Boris naar Tony Blèr
Als hij aandacht wil: Moehoehoeeeeeeeewaaaaaaauwwwwwwwwww
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 8 november 2008 @ 15:01:42 #300
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_63053656
Komaan met die update
  zaterdag 8 november 2008 @ 15:01:55 #301
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_63053664
En maar gelijk een nieuw topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')