quote:Op maandag 22 september 2008 16:22 schreef Reinhilde het volgende:
ejknabniutleepS
En weer verder!
Lekker kopje thee voor Diaan, doe mij ook maar.
En de boeken blijven nog lekker even op de grond liggen!
Ja precies, helpenquote:Op maandag 22 september 2008 16:24 schreef Ticootje het volgende:
Helpen?? Jij aanwijzen, hij inruimen. Jij hebt toch al gesorteerd??
SWETSSSSSS, JARNO, FIVE!!! Er is nog eentje hoor!quote:Op maandag 22 september 2008 14:11 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
Ik ben hier wel zeldzaam als vader geloof ik
Daar heb je handige software voor waar je alles in kan bijhoudenquote:Op maandag 22 september 2008 16:29 schreef Diaan73 het volgende:
Bij ons staan de boeken op een bepaalde volgorde van genre geloof ik, daar heb ik me niet mee mogen bemoeien dat heeft Peaceman allemaal gedaan. Ik weet in ieder geval dat alle Engelse bij de Engelse boeken staan en dat alle boeken die met muziek te maken hebben bij elkaar staan en al mijn boekenseries staan ook bij elkaar. Ik mag me daar niet mee bemoeien, zelfde geldt ook voor de cd's zo'n 750!!maar die staan wel allemaal op alfabetische volgorde en dat vind ik soms nog lastig zoeken.
En bijna-papa Nixxx. Die gaat ook vast wel weer wat actiever fokken als de babykamer klaar is!quote:
quote:Op maandag 22 september 2008 16:38 schreef Reinhilde het volgende:
Ik heb trouwens ook een keer mijn boeken op kleur gezet. Staat leuk in de boekenkast, maar een crime als je een bepaald boek zoekt. Dus na 2 dagen toen weer alles op alfabet gezet
.
Welk software is dat? Lijkt me erg handig... we lenen ook vaak boeken uit en weten vervolgens niet waar ze blijven.quote:Op maandag 22 september 2008 16:31 schreef JapyDooge het volgende:
Zo, nu durf ik weer met een gerust hart de posten zonder de angst te hebben dat ik als man een nieuw topic moet openen hier
edit:
[..]
Daar heb je handige software voor waar je alles in kan bijhouden
Alles 1x invoeren en er een nummertje op plakken en klaar. Kun je het altijd makkelijk terugvinden, kijken aan wie je het hebt uitgeleend, bijhouden waneer je het voor het laatst gekeken/gelezen hebt, enz.
Ik gebruik het voor m'n DVD's
DVD Collector toevallig?quote:Op maandag 22 september 2008 16:31 schreef JapyDooge het volgende:
Zo, nu durf ik weer met een gerust hart de posten zonder de angst te hebben dat ik als man een nieuw topic moet openen hier
edit:
[..]
Daar heb je handige software voor waar je alles in kan bijhouden
Alles 1x invoeren en er een nummertje op plakken en klaar. Kun je het altijd makkelijk terugvinden, kijken aan wie je het hebt uitgeleend, bijhouden waneer je het voor het laatst gekeken/gelezen hebt, enz.
Ik gebruik het voor m'n DVD's
Voor DVD's gebruik ik DoBs: http://dobs.cyberde.nl/ (gratis en zeer compleet).quote:Op maandag 22 september 2008 16:40 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Welk software is dat? Lijkt me erg handig... we lenen ook vaak boeken uit en weten vervolgens niet waar ze blijven.
Die software ken ik nietquote:Op maandag 22 september 2008 16:42 schreef Syrena het volgende:
[..]
DVD Collector toevallig?
Ik heb ooit BookCollector gehad, kon je het ISBN van het boek intypen en dan ging ie in databases zoeken naar de gegevensIk had alleen echt VEEL te veel boeken daarvoor. Mijn collega, biebmiep in hart en nieren, heeft nog een poging gewaagd, hij ging dan ook nog de voor- en achterkant van z'n boeken inscannen
Okay dankjewelquote:Op maandag 22 september 2008 16:46 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
Voor DVD's gebruik ik DoBs: http://dobs.cyberde.nl/ (gratis en zeer compleet).
Als je ook dingen als boeken enzo wil bijhouden: http://www.datacrow.net/index.html
Hierin kun je boeken, cd's, dvd's, spellen en veel meer in bijhouden en het is gratis
Volgens mij is er ook een Nederlandse vertaling te downloaden (mocht je dat fijn vinden).
Die laatste heb ik zelf nooit geprobeerd maar ik heb van anderen begrepen dat het een héérlijk programma is (weet niet welke smaak)
Edit:
[..]
Die software ken ik nietmaar misschien heb je ook wat aan Datacrow
Ja eigenlijk wel. Als ik toen al een Domestic Goddess was, had ik daar vast aan gedacht. Maar helaas, dat goddelijke is iets nieuwsquote:Op maandag 22 september 2008 16:44 schreef dutchie het volgende:
Reinhilde, dan had je wel een soort index moeten maken van welke boeken er onder rood staan en welke onder blauw.
Haha npquote:Op maandag 22 september 2008 16:48 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Okay dankjewelga ik eens proberen als ik thuis zit... heb straks toch ruim 4 maanden "vrij"
oeh uitlenen dat doe ik ook niet meerquote:Op maandag 22 september 2008 17:11 schreef E.T. het volgende:
Ik vraag me dan ook altijd af, wat je met zo'n programmaatje moet als je eenmaal al je boeken er in hebt gezet..
Weten of je boek X hebt? Dan loop je toch gewoon naar de kast?
Aan wie je hebt uitgeleend? Ik ben geen bibliotheek en wij zijn erg zuinig op onze boeken.. die gaan dus echt niet zomaar ergens heen.
wat gaat er dan nu mis, bar?quote:Op maandag 22 september 2008 17:20 schreef _Bar_ het volgende:
Blegh scheiden gaat ook niet in je koude kleren zitten zeg, en dan denk je dat je alles gehad gehad hebt, lijkt het nog net altijd even erger nog te worden![]()
En ik heb idd ook teveel boeken, kan ze hier zoiezo niet allemaal kwijt.
quote:Op maandag 22 september 2008 17:22 schreef cattie het volgende:
Wat rot Bar!![]()
Boeken openbreken.Dat doet mijn man ook, tot grote weerzin van mij.
Tja smaken verschillen héquote:Op maandag 22 september 2008 17:11 schreef E.T. het volgende:
Ik vraag me dan ook altijd af, wat je met zo'n programmaatje moet als je eenmaal al je boeken er in hebt gezet..
Weten of je boek X hebt? Dan loop je toch gewoon naar de kast?
Aan wie je hebt uitgeleend? Ik ben geen bibliotheek en wij zijn erg zuinig op onze boeken.. die gaan dus echt niet zomaar ergens heen.
Laat ik het heel simpel zeggen, kleinkleuter gedrag.quote:Op maandag 22 september 2008 17:21 schreef Ynske het volgende:
[..]
wat gaat er dan nu mis, bar?
sterkte
das mannen eigenquote:Op maandag 22 september 2008 17:23 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
Tja smaken verschillen hé
Als je heel veel boeken hebt is een deel van de titel intypen makkelijker dan een paar kasten (en dozen) nakijken.
aaaaaaaaaaah ja dat is ook zo irri!!! of als iemand erin schrijftquote:Op maandag 22 september 2008 17:25 schreef _Bar_ het volgende:
Zo heb ik er een hekel aan als er ezelsoren in mijn boeken aangebracht worden, sindsdien leen ik ook niets meer uit
Ik volg je even niet eigenlijkquote:Op maandag 22 september 2008 17:26 schreef Maneki.Neko het volgende:
ik dacht dat ik m`n invisiblemodus uit had gezet
test 1..2..3..? nee?
je online status is idd nog hiddenquote:Op maandag 22 september 2008 17:26 schreef Maneki.Neko het volgende:
ik dacht dat ik m`n invisiblemodus uit had gezet
test 1..2..3..? nee?
Ha, dat was me opgevallen! Vroeg me al af of ze op kleur uit de verhuisdoos waren gekomen, en of ze dus op de boot op kleur stonden. Weer een raadsel opgelostquote:Op maandag 22 september 2008 16:38 schreef snoopy het volgende:
Hier liggen de boeken nog op de grond te wachten tot we een goeie boekenkast hebben gevonden![]()
Ik heb ze op kleur gelegd in de hoop dat het er wat minder rommelig uit zou zien
Ben benieuwd wat het antwoord was! Kon je je inhouden je ermee te bemoeien?quote:Op maandag 22 september 2008 17:02 schreef Maneki.Neko het volgende:
En in het kader van zo stom heb ik ze al een tijdje niet gehoord; stond vandaag in de rij achter een meisje wat bij de etos vroeg of ze het haar van haar baby ook met antiroosshampoo kan wassen, want hij heeft zo`n last van berg en ze vind het zielig om dat met olie te verwijderen
Wij hebben deze in gebruik als kledingkast, daar is-ie heel praktisch voor. Als boekenkast durfde ik het niet aan omdat hij maar 13 kilo mag hebben en volgens mij ga ik daar ruim overheen (veel pockets, maar ook veel vrij zware boeken).quote:Op maandag 22 september 2008 17:17 schreef Reinhilde het volgende:
A t/m E staat weer in de kast. Nu weer even pauze houden
.
Ik ben trouwens bang dat het niet gaat passen meer, als alles netjes staat ipv achter elkaar gestapeld. We hebben een te kleine boekenkast denk ik. (Deze.)![]()
dat is best weinig ja 13 kilo voor een boekenkastquote:Op maandag 22 september 2008 18:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wij hebben deze in gebruik als kledingkast, daar is-ie heel praktisch voor. Als boekenkast durfde ik het niet aan omdat hij maar 13 kilo mag hebben en volgens mij ga ik daar ruim overheen (veel pockets, maar ook veel vrij zware boeken).
Min of meer wel, het is allebei een vorm van seborrhoďsch eczeem.quote:Op maandag 22 september 2008 18:26 schreef Rewimo het volgende:
Berg is ook hetzelfde als roosWat een doos!
Ik weet niet hoe oud de baby was waar Maneki het over had, maar het klinkt wel jongerquote:Op maandag 22 september 2008 19:53 schreef Igraine het volgende:
[..]
Min of meer wel, het is allebei een vorm van seborrhoďsch eczeem.
Toen mijn dochter na bijna een jaar nog steeds berg had en alle olie en anti-berg pads en eraf krabbelen niet geholpen hadden, heb ik haar haartjes ook gewassen met een heel klein beetje anti-roos shampoo. Berg weg en nooit meer last van gehad. Ook nooit uitslag gehad of iets dergelijks trouwens. Overigens wist ik toen al wel dat ze geen gevoelige huid had oid.
13 kilo per plankje zal het wel zijn.quote:Op maandag 22 september 2008 18:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wij hebben deze in gebruik als kledingkast, daar is-ie heel praktisch voor. Als boekenkast durfde ik het niet aan omdat hij maar 13 kilo mag hebben en volgens mij ga ik daar ruim overheen (veel pockets, maar ook veel vrij zware boeken).
Dat bedoel ikquote:Op maandag 22 september 2008 20:05 schreef Maneki.Neko het volgende:
Hij is er inmiddels af hoor
En baby was een maand of 4..piepjong nog dus
quote:Op maandag 22 september 2008 13:59 schreef JapyDooge het volgende:
Hallo allemaal
Ik heb sinds afgelopen nacht OUD ontdekt
Weer een verslaving er bij
Daar drinken we een glaasje op!quote:Op maandag 22 september 2008 20:13 schreef Lois het volgende:
* Lois zet de bar vast open*
Een klein vogeltje fluisterde mij in dat onze bardameLeah vandaag jarig is, gefeliciteerd
![]()
Mwah, kan nooit zo erg zijn als bij onsquote:Op maandag 22 september 2008 20:11 schreef Troel het volgende:
Dat bedoel ik
En stinken nu zeker daar waar hij zat
Hey, die boekenkast (Expedit) hebben wij ook! Heb je er ook van die Lekman-bakken in Reinhilde? Die zijn ook ideaal.quote:Op maandag 22 september 2008 17:17 schreef Reinhilde het volgende:
A t/m E staat weer in de kast. Nu weer even pauze houden
.
Ik ben trouwens bang dat het niet gaat passen meer, als alles netjes staat ipv achter elkaar gestapeld. We hebben een te kleine boekenkast denk ik. (Deze.)![]()
Oh, en een Billy vol met kookboeken en studieboeken. En ik heb bij mijn vader ook nog 2 verhuisdozen met boeken.
Zow lief, mannen, die staan te zwijmelen....quote:Op maandag 22 september 2008 21:01 schreef Reinhilde het volgende:
Fijn dat Peaceman ook nog even gaat bellen, gewoon volhouden!
Nixxx stond net een beetje te zwijmelen bij het wiegje,![]()
Heb ik ergens iets gemist of iets gewoon anders opgevat, ik vind het nml wel meevallen.quote:Op maandag 22 september 2008 21:42 schreef Rottdog het volgende:
Niet om iemand voor de kop te stoten maar Bar ik vind persoonlijk dat je dit soort dingen niet op het net hoort te zetten. Het begint echt een ik klaag over mijn scheiding iets te worden waarbij mar afgeschildert wordt als boeman terwijl we allen weten twee kijven twee schuld.
Gaat wel. Op het eind, toen de kist wegging hield ik het niet meer en barstte in tranen uit. Zo erg, dat ik dacht ik flauw ging vallen en snel ging zitten. Blijkbaar ging ik bijna hyperventileren. Ik schaamde me dood. Misschien komt dat mede door de zwangerschap. Frummel was ook behoorlijk druk de hele tijd en 's nachts ookal.quote:Op maandag 22 september 2008 18:10 schreef _Bar_ het volgende:
Ingrid hoe is het nu met je?
Ik zal het ook wel verkeerd zien, of lezen, maar ik schilder nergens iemand als boeman af hoor, daarbij zie ik Mar al helemaal geen boeman, we gaan nog steeds op normale voet met elkaar om, en nu ook weer logeerd hij tijdelijk hier.quote:Op maandag 22 september 2008 21:42 schreef Rottdog het volgende:
Niet om iemand voor de kop te stoten maar Bar ik vind persoonlijk dat je dit soort dingen niet op het net hoort te zetten. Het begint echt een ik klaag over mijn scheiding iets te worden waarbij mar afgeschildert wordt als boeman terwijl we allen weten twee kijven twee schuld.
Afscheid nemen van een dierbare is nooit gemakkelijk, en met een baby in je buik lijkt me zoiets nog moeilijker.quote:Op maandag 22 september 2008 22:52 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Gaat wel. Op het eind, toen de kist wegging hield ik het niet meer en barstte in tranen uit. Zo erg, dat ik dacht ik flauw ging vallen en snel ging zitten. Blijkbaar ging ik bijna hyperventileren. Ik schaamde me dood. Misschien komt dat mede door de zwangerschap. Frummel was ook behoorlijk druk de hele tijd en 's nachts ookal.
Maar het was wel mooi en er was aardig wat volk gekomen, hadden we niet verwacht.
Ik ben het hier eigenlijk wel erg mee eens. Ik vind het altijd een beetje genant als mensen hier hun relatieproblemen enzo gaan posten op zo'n manierquote:Op maandag 22 september 2008 21:42 schreef Rottdog het volgende:
Heeft het geluk dat een vriendin op een drukkerij werkt![]()
Leuke er van is dat je ook eens onbekende schrijvers tegen komt![]()
Ik heb even iets gemist? Is er een dierbare van je overleden?quote:Op maandag 22 september 2008 22:52 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Gaat wel. Op het eind, toen de kist wegging hield ik het niet meer en barstte in tranen uit. Zo erg, dat ik dacht ik flauw ging vallen en snel ging zitten. Blijkbaar ging ik bijna hyperventileren. Ik schaamde me dood. Misschien komt dat mede door de zwangerschap. Frummel was ook behoorlijk druk de hele tijd en 's nachts ookal.
Maar het was wel mooi en er was aardig wat volk gekomen, hadden we niet verwacht.
Ah.. niet voor schamen, daar kan jij toch ook niets aan doen. Emoties heb je gewoon niet in de hand.quote:Op maandag 22 september 2008 22:52 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Mijn tante is op vakantie in Spanje totaal onverwachts overleden.quote:Op maandag 22 september 2008 23:43 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik heb even iets gemist? Is er een dierbare van je overleden?
quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:24 schreef Rottdog het volgende:
Hier kan ik me dus echt niet druk om maken, al zouden al mijn haren de glorie insteken.
Och jee, gecondoleerd Ingrid. Was ze nog niet zo oud?quote:Op dinsdag 23 september 2008 09:54 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Mijn tante is op vakantie in Spanje totaal onverwachts overleden.
Moussy, het nr is gedraaid. Mooi nummer, kende ik niet.
Dank je. Ze is 53 geworden.quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:46 schreef Vivi het volgende:
[..]
Och jee, gecondoleerd Ingrid. Was ze nog niet zo oud?
ik heb een paar liggen voor je als je wilt.quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:22 schreef Diaan73 het volgende:
Hmm moet waterschoentjes maat 31 hebben, maar dat valt nog niet mee. Twan mag morgen afzwemmen voor zn b-diploma en moet dan schoentjes aan. Bij a had hij ze verloren in het water en zouden we ze na de tijd kunnen ophalen, toen we een paar weken laterkwamen, waren ze er niet meer....
Gaan we nooit redden, vrees ik. Twan moet morgen al afzwemmen, ben een beetje laatquote:Op dinsdag 23 september 2008 12:21 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik heb een paar liggen voor je als je wilt.
Nou dan kan je lekker gaan zitten kuppen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 12:06 schreef moussy het volgende:
Ik 'moet' dit jaar zelf samen met René als zwarte Piet
Wacht je wel even met toiletteren tot de pot droog is?quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:13 schreef _Bar_ het volgende:
Ik heb trouwens net in een bui mijn toilet lillapaars geschilderd, ziet er wel aardig kleurig uit zo
w ik kan prima naar het toilet hoorquote:Op dinsdag 23 september 2008 13:16 schreef dutchie het volgende:
[..]
Wacht je wel even met toiletteren tot de pot droog is?
das balen, kun je niet of nu naar de fietsenwinkel en vragen of ze m op tijd klaar hebben? of met de fiets van husb gaan?quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:42 schreef Sugar het volgende:
Ai ai ai. Net bracht ik Maria na de lunch weer naar school (race tegen de klok altijd) en krak, breekt mijn fietsketting! Op de heenweg al! En Storm slaapt dan thuis!!!! Ik ben normaal dan een dik kwartier van huis en durf dat net aan. Maar nu moest ik nog een stuk naar school lopen en daarna nog helemaal terug!![]()
![]()
Al met al is het goedgekomen, vaart erin en zweet in de nek: totaal een dik half uur van huis geweest. Maar mén, dat is niet leuk!
En nu nog bedenken hoe ik haar weer ga ophalen, Storm eerder wakker maken en weer lopen, vrees ik.
Ja, lopen vind ik het park net iets te groot voor.quote:Op dinsdag 23 september 2008 14:21 schreef E.T. het volgende:
ik zou gaan lopen![]()
Fietsen met een doek sowieso niet, en zitten in een voorzitje zou voor een paar minuutjes misschien wel kunnen maar het opvangen van hobbels door het ruggetje voor lange tijd zou ik niet meteen doen
Anders had je ook nog ritmiekjes kunnen kopen, of van die surfschoentjes (bij onze action liggen die nog vol op)quote:Op dinsdag 23 september 2008 14:40 schreef Diaan73 het volgende:
jacht naar waterschoenen
Kom naar de (ruil) beurs.quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:09 schreef lady-wrb het volgende:
ik kon de schone was niet meer kwijt bij luca dus heb de kast maar eens opgeruimd.
en nu staat er een halve meter broeken (en niet dubbelgevouwen dus)klaar waarvan ik bij de meeste zeker weet dat hij ze niet meer gaat dragen
ik kan er een handeltje in beginnen
en wat dat hyves betreft: mafkezen heb je overal tegenwoordig.
Dat is toch een terugkerend fenomeen? Blije "onwetende huismoeders" (quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:08 schreef moussy het volgende:
Dutch! Stoer zeg![]()
[..]
Anders had je ook nog ritmiekjes kunnen kopen, of van die surfschoentjes (bij onze action liggen die nog vol op)
Ligt het aan mij .. ik vind het bericht van Snakelady een beetje overbodig, dat je het misschien via hyves doorstuurd () oke, maar volgens mij waren we er al uit dat je uit moet kijken met je gegevens.. En dan het bericht zelf.. hoe lang heeft diegene er voor gestudeerd om iemand voor zwakbegaafd uit te maken?!
ik vrees dat er voor mij niets te ruilen valt.quote:
Je wil vast de broeken van René niet ruilenquote:Op dinsdag 23 september 2008 16:15 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik vrees dat er voor mij niets te ruilen valt.
de broeken variëren van maat 110 tot 128 en ga voor 134 en 140
ja en skinny jeans en lintjes, strikjes, bandjes en weetikveelwatvoortrutjesquote:Op dinsdag 23 september 2008 16:25 schreef lady-wrb het volgende:
als dat betekent dat we over moeten op roze, vrees ik dat ik dat er bij luca niet doorgedrukt krijg
quote:Op dinsdag 23 september 2008 16:26 schreef moussy het volgende:
[..]
ja en skinny jeans en lintjes, strikjes, bandjes en weetikveelwatvoortrutjes
dat vind ik altijd zo zonde hequote:Op dinsdag 23 september 2008 17:50 schreef lady-wrb het volgende:
t is een hobbyfotograaf met professionele prijzen
dr portfolio ziet er ook niet uit
Het is uiteindelijk maat 29 bij de Bristol geworden.... en dus geluktquote:Op dinsdag 23 september 2008 15:08 schreef moussy het volgende:
Dutch! Stoer zeg![]()
[..]
Anders had je ook nog ritmiekjes kunnen kopen, of van die surfschoentjes (bij onze action liggen die nog vol op)
Nou sorry hoor, wist niet dat ik hier iemand kwaad mee kon doen maar aangezien sommige wel interesse hadden in dit voorval dacht ik dan geef ik even een up-date.quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:08 schreef moussy het volgende:
Dutch! Stoer zeg![]()
[..]
Ligt het aan mij .. ik vind het bericht van Snakelady een beetje overbodig, dat je het misschien via hyves doorstuurd () oke, maar volgens mij waren we er al uit dat je uit moet kijken met je gegevens.. En dan het bericht zelf.. hoe lang heeft diegene er voor gestudeerd om iemand voor zwakbegaafd uit te maken?!
quote:
Ik zat ook al te zoeken! Ik ben nou zo nieuwsgierig dat ik nu naar de Kwantum ga, ik moet toch nog naar Winschoten voor een winterjas voor Tristan.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:21 schreef Webkim het volgende:
Moussy, wat voor stoffen bij de kwantum? Gordijnstoffen? Staan ze ergens online?
Nee, hij mag bij de kinderopvang op de fotoquote:
Nee, zo'n zending via een vriendje en daar weer een buurman van, die heeft weer een neef....quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:47 schreef bixister het volgende:
dutchie, is BjornBorg een van de merken die je verkoopt?
Jah hier ook... ben nog steeds emo. Het doet me echt veel... Ik heb ook gewoon mensen opgebeld om het te delen. Logisch ook. Daar zijn we mensen voor. We hebben de gave om ons in anderen te verplaatsen en mee te leven.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:01 schreef Brighteyes het volgende:
Nou he... ik blijf er ook maar mee in mijn hoofd zitten. Er komt niets uit mijn handen...
Ik heb ook gelijk F. gebeld toen ik het las vanmorgen.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:04 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Jah hier ook... ben nog steeds emo. Het doet me echt veel... Ik heb ook gewoon mensen opgebeld om het te delen. Logisch ook. Daar zijn we mensen voor. We hebben de gave om ons in anderen te verplaatsen en mee te leven.
quote:Op woensdag 24 september 2008 11:09 schreef Noli. het volgende:
En dan de eerste zin van het nieuws op de radio net. Erg wrang.
Ow idd erg wrang.....quote:Op woensdag 24 september 2008 11:09 schreef Noli. het volgende:
En dan de eerste zin van het nieuws op de radio net. Erg wrang.
Ja hij wist toen al wat hij de volgende dag zou gaan doen... pfff lijkt me echt verschrikkelijk.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:30 schreef Rewimo het volgende:
Mijn oom ook, gevonden door zijn twee zoons. Dat was ook behoorlijk heftig.
En als je naar DM's laatste post kijkt, krijg je achteraf ook kippenvel. Hij schrijft over de muziek die hij "over een paar dagen" wil horen
Mensen weten het vaak heel goed te verbergen...quote:Op woensdag 24 september 2008 13:24 schreef Lishe het volgende:
Een tijd terug was ik bij een begrafenis van iemand die zelfmoord heeft gepleegd. Ik voelde me zo hypocriet. Zo ontzettend veel mensen die afscheid kwamen nemen van iemand die zich blijkbaar zo eenzaam voelde in het leven, zo alleen was in zijn problemen, dat hij geen uitweg meer zag.
Wat ik veel erger vind is dat je een kind (wellicht) opzadelt met het idee dat papa jouw niet genoeg reden vond om te blijven leven. Onbegrijpelijk vind ik dit soort dingen. Mensen die graag willen leven gaan dood, en mensen die zoveel geluk hebben zien het niet eens.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:07 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb ook gelijk F. gebeld toen ik het las vanmorgen.
Oh, en toegegeven, ik vond het zeker vroeger vooral een enorme eikel, maar het hele idee, idd wat Jarno zei, dat je je wel zo rot moet voelen om dit te doen.
F. en ik hadden er dit weekend over, dat het echt zo vreselijk moet zijn om je kindje te verliezen, om hem te moeten missen. Maar om daar zelf voor te kiezen... dan moet het vooruitzicht wel heel zwart zijn...
Heel verdrietig vind ik dat, dat het voor sommige mensen blijkbaar zo uitzichtloos kan zijn...
Wijffie....quote:Op woensdag 24 september 2008 12:51 schreef Moonah het volgende:
Ik moet hier even mijn ei kwijt.
Ik loop al de hele ochtend met tranen.![]()
Mijn vader heeft nl hetzelfde gedaan als de vader van Arwen, ik was ook nog zo jong. Ik heb het zeker verwerkt hoor, maar toch, het raakt me nu zo.
Ja, dat zei iemand ergens anders ook, dat eerste. Daar zou ik nooit aan gedacht hebben, maar ik kan me voorstellen dat dat idd op enig moment wel kan gaan spelen.quote:Op woensdag 24 september 2008 20:18 schreef Vivi het volgende:
[..]
Wat ik veel erger vind is dat je een kind (wellicht) opzadelt met het idee dat papa jouw niet genoeg reden vond om te blijven leven. Onbegrijpelijk vind ik dit soort dingen. Mensen die graag willen leven gaan dood, en mensen die zoveel geluk hebben zien het niet eens.
Wees daar maar blij van.quote:Op woensdag 24 september 2008 20:18 schreef Vivi het volgende:
[..]
Wat ik veel erger vind is dat je een kind (wellicht) opzadelt met het idee dat papa jouw niet genoeg reden vond om te blijven leven. Onbegrijpelijk vind ik dit soort dingen. Mensen die graag willen leven gaan dood, en mensen die zoveel geluk hebben zien het niet eens.
quote:Op woensdag 24 september 2008 20:55 schreef dutchie het volgende:
Ik hoorde vandaag Viva la Vida weer van Coldplay en die zet ik altijd harder, geweldige plaat van een supergroep. De tekst geeft misschien iets weer hoe iemand in kan storten.
One minute I held the key
Next the walls were closed on me
And I discovered my castles stand
upon pillars of salt and pillars of sand
Wat hij zegt.......quote:Op woensdag 24 september 2008 22:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Ondanks dat ik van nature neerslachtig van aard ben begreep ik ook nooit dat je tot zo'n stap kon komen. Maar ik ga me meer en meer realiseren dat het leven gewoon erg zwaar is. Eigenlijk is elke dag weer knokken tegen kleine en grote teleurstellingen. Ja daar staan ook heel veel mooie dingen tegenover maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die uiteindelijk moe zijn van het knokken. Die inderdaad hun zorgen en de wereld overdacht hebben zoals in het nummer van Bløf en besloten hebben dat ze de moed simpelweg niet meer kunnen opbrengen.
In plaats van het als een egoďstische daad te zien vraag ik me tegenwoordig eerder af hoe gruwelijk moe je moet zijn om gewoon niet meer te willen en kunnen. Hoe eenzaam, grauw en uitzichtloos is de situatie voor die personen in die laatste dagen of misschien wel weken en jaren voor die mensen geweest. Hoeveel pijn hebben ze in stilte geleden om onverwacht deze stap te nemen.
Oke, dat vroeg ik me af omdat ze wel mee gaat naar de crematie...dat is best short notice dan.quote:Op woensdag 24 september 2008 21:52 schreef _evenstar_ het volgende:
Arwen weet het nog niet, mijn huisarts regelt dat ik via het ggz rouwbegeleiding krijg die mij en mij in het proces hoe arwen te vertellen etc. te helpen/begeleiden.
k meen ergens gelezen te hebben dat de crematie maandag is.quote:Op woensdag 24 september 2008 22:20 schreef Vivi het volgende:
[..]
Oke, dat vroeg ik me af omdat ze wel mee gaat naar de crematie...dat is best short notice dan.
quote:Op woensdag 24 september 2008 22:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Ondanks dat ik van nature neerslachtig van aard ben begreep ik ook nooit dat je tot zo'n stap kon komen. Maar ik ga me meer en meer realiseren dat het leven gewoon erg zwaar is. Eigenlijk is elke dag weer knokken tegen kleine en grote teleurstellingen. Ja daar staan ook heel veel mooie dingen tegenover maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die uiteindelijk moe zijn van het knokken. Die inderdaad hun zorgen en de wereld overdacht hebben zoals in het nummer van Bløf en besloten hebben dat ze de moed simpelweg niet meer kunnen opbrengen.
In plaats van het als een egoďstische daad te zien vraag ik me tegenwoordig eerder af hoe gruwelijk moe je moet zijn om gewoon niet meer te willen en kunnen. Hoe eenzaam, grauw en uitzichtloos is de situatie voor die personen in die laatste dagen of misschien wel weken en jaren voor die mensen geweest. Hoeveel pijn hebben ze in stilte geleden om onverwacht deze stap te nemen.
Vond je gisterenochtend eerst vrij cynisch over het gebeuren. Maar hier sla je zo enorm de spijker op z`n kop.quote:Op woensdag 24 september 2008 22:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik herken me er godzijdank niet in. Ik vind het allemaal veel te mooi om me overal druk om te maken.quote:Op donderdag 25 september 2008 09:35 schreef Jarno het volgende:
Elke dag knokken tegen kleine en grote teleurstellingen?
Wow. Ben ik dan enorm naief ofzo dat ik dat totaal niet heb? Niet dat ik wil ontkennen dat het leven zijn tegenslagen kent, maar zo zwaar als Swets het neerzet ervaar ik het gelukkig niet zeg. En ik schrik er ook van dat iedereen zich daar zo in herkent eigenlijk.
Dat verklaart e.e.a. wel ja, wist ik niet.quote:Op donderdag 25 september 2008 09:49 schreef prisoner_of_rock_and_roll het volgende:
Sorry had moeten zeggen dat ik de man van Anitra ben.
Het is toch elke dag weer een gevecht tegen fileleed, onnadekende bazen, onbegrip van een partner, wellicht ontslag achteruitgang in inkomen verlies van een dierbare. Iedereen ervaart toch elke dag grote en kleine tegenslagen. De meeste zijn gelukkig klein en zelfs de grote tegenslagen zijn voor de meeste van ons geen reden om bij de pakken neer te gaan zitten.quote:Op donderdag 25 september 2008 09:35 schreef Jarno het volgende:
Wow. Ben ik dan enorm naief ofzo dat ik dat totaal niet heb? Niet dat ik wil ontkennen dat het leven zijn tegenslagen kent, maar zo zwaar als Swets het neerzet ervaar ik het gelukkig niet zeg. En ik schrik er ook van dat iedereen zich daar zo in herkent eigenlijk.
*opgelucht ademhaalt*quote:Op donderdag 25 september 2008 10:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Het heeft dus niet zozeer betrekking op mezelf.
Ik zei net tegen Knut, dat ik zo blij ben dat ik het leven zo absoluut niet ervaar. En ik scrhik ook best dat zoveel mensen het wel zo zien. Doet me beseffen hoe gelukkig ik blijkbaar ben.quote:Op donderdag 25 september 2008 09:35 schreef Jarno het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |